Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15
  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05

A legolvasottabb posztok

  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről
  • Viccországban bejelentenek
  • Most múlik....
  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Orbánék megtámadták Barabási Albert-Lászlót

A kultúra baszod, a kultúra!!!

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: maroz

Na tessék, ilyenek ezek a kamanyisták, mi megy a kultúrban, baszod? Kilósruha! Százforintos vásár!! Termékbemutatós vigéckedés!!! Mert ezeknek semmi se szent! Régi mese, még 2002-ben hangzott el, nem tudom, rémlik-e még valakinek, körülbelül ez volt az az időpont, amikor az ország egy jelentős része elkezdett diszkréten megháborodni, polgári körök, egy kiválóan strukturált mód a hülyeség kontroll nélküli terjedésére. Akkor még sokan gondoltuk úgy, hogy ez egy szubkultúra, mint a reiki, a feng-shui vagy a pergetős horgászat. Valamint azt is, hogy ebből úgysem lesz fősodor, kinőjük, mint ahogyan az amerikai yuppie-k kinőtték a rollerezést. Mekkorát tévedtünk…

Na, de vissza 2002-höz, bimbózó polgári körök, a haza nem lehet ellenzékben, plusz tökig jártunk a robbanásszerűen erektáló nemzeti öntudatban. Melynek önjelölt lokális apostolai belekötöttek egy apró anomáliába, jelesül abba, hogy nálunk minden feltételes megállóhelyen van egy ház (nem, nem vasútállomás, az nincs, az nem lényeg, ahhoz nem lehet olyan könnyedén ideológiát köríteni), amit ki tudja ki és miért egyszer, régen elnevezett kultúrháznak. Ebből aztán a hálátlan utókor levonta azt a merőben téves következtetést, hogy ennek a háznak valamilyen formában kapcsolódnia kéne a kultúrához, ami önmagában véve még nem baj, csak tudni kéne, hogy mi a répát is értünk „kultúra” alatt. Az én javaslatom az lett volna, hogy az egyszerűbb oldaláról megfogva a problémát kereszteljük át ezeket a házakat közösségi házzá, vagy valami hasonlóvá. Faluház. Közcsűr. Baszodház. Bármi, csak ne kultúrház, mert ez megtévesztő, és csak a baj van vele. De nem, ők nem azért szerettek bele Pap Gábor művészettörténészbe, nem azért szereztek be sámándobot, nem azért írták rá rovásírással, hogy: Hajrá Fradi!, nem azért ríjják tele a gyócszsebkendőjüket naponta háromszor a Zigaz Magyar Kúltúrájér’, hogy egy ilyen fontos, a vidék magyarságát anyámkínja intézményt, mint a Szent Falusi Kultúrház feladjanak a judeoplutokráciával és az értéktelenséggel vívott harcz környestelen közepén. Az ilyen vitákban úgy lehet vicces helyzetet teremteni, ha az ember rákérdez, hogy rendben, kultúrház, fontos, fogadjuk el, de te, személy szerint miket szeretnél ott látni, csinálni.

Amire törvényszerűen jön a három betárazott lózung valamelyikének az áhítattal teli elszavalása. Kultúra, nemzeti, magyar, fontos, blabla. Oké, ezt értem, állítottam meg őket kihasználva egy lélegzetvételt, de neked, konkrétan mi kéne? Hát a nemzeti kultúra, a magyar, a… ÁLLLLLJ!!! Mondom neked, konkrétan!!! No, körülbelül itt ért véget minden ilyen beszélgetés-kezdeményem, hiszen teljesen nyilvánvaló volt, hogy egy amúgy totálisan kultúranemfogyasztó emberke számára eléggé mindegy, hogy honnan és mit nem fog a jövőben is ugyanúgy nem fogyasztani, ahogyan tette azt eddig is, de hát ugye a polgári körök… 

Eltelt tíz év, lett óriási változás. Kiírták a falu elejére és végére cirill betűkkel a település nevét. Most az a kultúra, ja, és ők rovásírásnak nevezik azokat a cirill betűket. Kiűztük a komcsikat, átneveztük a Vörös Hadsereg útját Kossuth Lajossá, illetve nem, elnézést, az egy régebbi földindulás volt, most csak a fontosabb intézmények vezetését vettük el a rohattkomcsiktól, úgyismint: óvoda, általános iskola, falusi könyvtár, kultúrház. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy intézményvezetőként Szabóné Manyika helyett jött egy Kovácsné Jolika, lett egy nagy megmondás, hogy na, mostmáraztán, és körülbelül ennyi.

És mára teljesen megnyugtató módon a dolgok visszazökkentek a régi, tíz évvel ezelőtti kerékvágásba. Illetve majdnem. Tessék megnézni az alábbi meghívót, hátha a kedves olvasónak is feltűnik valami.


 

Én nagyon úgy emlékszem, hogy ezek a meghívók régebben szebbek voltak. Igényössebbek. Kúltúráltabbak, baszod. Színesek, valamelyest mégiscsak szerkesztettek, ez meg? Egy kettévágott A4-es, teljesen schmittkonform szövegezéssel. Lehet, hogy az emlékezetem csal meg, de még mintha az ilyen multilevel-átbaszások is mintha, ismétlem, mintha tényleg valamivel igényesebben lettek volna felépítve. Ez a mostani már csak egy aprócska lépésre van az albán vírustól. Mi lehet a következő fázis? „Kedves Meghívott! Mostanra már annyira elhülyültünk, hogy még csak átbaszni se tudjuk önt valami orbitális baromsággal, de a pénzt nagyon szeretjük, ezért kérjük önt, küldjön nekünk párezer forintot, csak mert. Köszönettel: (bazmeg, már hülye cégneveket se bírunk kitalálni, ez már tényleg a vég…).” Na, mindegy, ez mellékszál, a lényeg, hogy a forradalom győzött, a komcsik eltakarodtak, minden a miénk, a kultúra is, baszod, és most. És most? Hogyan tovább? 

Hát így. Mindent ugyanúgy, csak egy kicsit szarabbul, mint a kamanyisták. Újból van kilósedény-vásár, csak ez a mostani Kulcsárné Ilike egy kicsit drágábban méri a terembért, így ma már nem félnapra jönnek a kirakodósok, hanem csak két órára. Diszkó már nem is lesz többet, mert azt csinál a helyi „Café” (Café, baszod, Café, mert ez egy ilyen hely, ide nem illik ám traktorral jönni, csak ha már előtte lekapcsoltad róla az ekét!), volt egy pár kultúrműsor-kísérlet is, de hamvába holt, mert az a féltucat érdeklődő hamar rájött, hogy a kocsmában még a zsidózás is jobban csúszik, így mára már csak a kocsmából is kiszoruló súlyosan elmebetegek próbálkoznak meg időnként azzal, hogy másik néhány betegtársuknak bemutassák a monomániájuk tárgyát, plusz ugye a kilósvásár, a multilevel-átbaszások, és én nem merem ma megkérdezni a 2002-es vitapartnereimtől ami a bögyömben van, hogy no, és most hogyan tovább, mert tudom a választ, sajnos.

Hogy ezek is kamanyisták, ezeket is el kell zavarni, és majd akkor! Vona Gábor röhög a markába, Viktor, az isten megáldjon az ötletedért, bejött ez a polgári kör, de nagyon, köszönöm!

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16521239-6a0904644097b' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16521239&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16521239-6a0904644097b&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16521239-6a0904644097b' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Legyetek jók!

Next Post:

Hogyan legyünk még annál is jobb baloldaliak és/vagy liberálisok?

50 Commments

  1. mirx szerint:
    2012.03.25 14:43

    Bezzeg a szocializmusban a szandi-fellépés meg a bolhapiac, az mekkora jó volt.

    Hiv.: [@mirx:](#comment-250538)
    Loading...
  2. Mária szerint:
    2012.03.25 14:49

    Azért szervezik a zsibvásárokat a „kultúrokba”, mert már arra sincs pénzük, hogy buszokkal utaztassák a kedves nyugdíjas érdeklődőket a termékbemutatókra.

    Ha házhoz megy az előadó, megspórolják a buszbérlést, a kilométerpénzt, a résztvevőnként fél adag rántott husit kis adag körettel, meg „savanyúval”, na meg az ingyenes szóróajándékokat is.

    Hiv.: [@Mária:](#comment-250539)
    Loading...
  3. penumbra1984 szerint:
    2012.03.25 14:52

    Hát igen, nálunk az a „kamanyista” akire a megmondóemberek megmondják. Elején vagyunk a demokráciásdinak (féltem leírni ezt a szót, mert a liberálbolsival van egy kategóriában). Szóval címkékben meg mások által előregyártott kategóriákban gondolkodunk, véletlenül se vesszük a fáradságot felállítani a saját mértékegységrendszerünket. Erre fantasztikusan ráépültek a politikában vállalkozók.
    Szerintem nem mondok újat, de itt még mindig a komcsik vannak hatalmon. Most épp a jobboldali komcsik.
    Nem azt kell nézni, hogy mit mondanak, hanem hogy mit tesznek. Csak utána kell a cselekedeteik kontextusába helyezni a szövegelést. Azt hiszem ez az összes politikushoz jó használati útmutató.

    Hiv.: [@penumbra1984:](#comment-250540)
    Loading...
  4. 31/48 szerint:
    2012.03.25 15:17

    Lassan jobbak lesztek a fröcsögésben, mint a kurucinfo. Nem tudom mi vihet rá embereket egy ilyen szép vasárnapon, hogy a lelki nyomorukat így kenjék fel a netre, de ház ez van. Legalább nevettem egy jót, nem annyira az íráson, mint az írón.

    Hiv.: [@31/48:](#comment-250541)
    Loading...
  5. Mária szerint:
    2012.03.25 15:35

    @31/48:

    Te is kaptál kávéfőzőt?

    Hiv.: [@Mária:](#comment-250542)
    Loading...
  6. penumbra1984 szerint:
    2012.03.25 15:52

    @Mária: :DDDDD

    Hiv.: [@penumbra1984:](#comment-250543)
    Loading...
  7. Illinois szerint:
    2012.03.25 16:08

    @maroz: Madárszar témában, nem tudom találkoztál-e az egyszerű módszerrel, hogy egy falapot rögzítünk a fészek alá.

    Hiv.: [@Illinois:](#comment-250544)
    Loading...
  8. Mitzimackó szerint:
    2012.03.25 16:24

    csak egy apró adalék: a szinte minden faluban kötelező kultúrházat a zátkosban találták ki, és nagy részük az 50-es években épült vagy épült át azzá.

    Hiv.: [@Mitzimackó:](#comment-250545)
    Loading...
  9. nandras01 szerint:
    2012.03.25 16:54

    „…Az ilyen vitákban úgy lehet vicces helyzetet teremteni, ha az ember rákérdez, hogy rendben, kultúrház, fontos, fogadjuk el, de te, személy szerint miket szeretnél ott látni, csinálni.”

    ha egy kicsit is felkészültebb nagyonmagyarral sodor össze az élet szele, akkor kapásból felsorol legalább négyszáz tevékenységet, amit szerinte minden igaz és nagyonmagyarnak feltétlenül és dalolva kell a hét mind a kilenc napján, látástól mikulásig gyakorolni.
    csak néhány példa ízelítőül:
    – fedettpályás köcsögduda tanfolyam,
    – százméteres népihímzés,
    – tojásfestés nyers, főtt, valamint kinder- tojásra,
    – magvas népi mondókák megtanulása- és kitalálása,
    – a tarhonyaszüretelés egyetlen helyes metódusa,
    – helyi népviselet megalkotása és elterjesztése,
    a haladóbbaknak:
    – hány csakra fér egy magyarra (tudományos előadás sorozat),
    – hogyan ismerjük fel a kommunistát?,
    – (az előző folyományaként) mi a helyes teendő, ha találkozunk egy kommunistával?,
    – világnyelv- e a magyar, és ha igen, miért nem? (meghívott előadóval, utána vitaest),
    – a bicska helyes használata a rovásírás végzése során (bemutatóval egybekötött előadás, az elkészült művekből kiállítás készítése)
    –
    –
    –
    … és így tovább, és így tovább…
    szóval, ha jót akarsz magadnak, akkor soha ne kérdezz rá az igazmagyar kultúra mibenlétére!

    –

    Hiv.: [@nandras01:](#comment-250546)
    Loading...
  10. remiz (törölt) szerint:
    2012.03.25 17:20

    @nandras01: valszeg ezt elégelték meg a Schillingék:

    http://www.origo.hu/kultura/20120323-a-kretakor-es-a-berlini-biennale-kozos-palyazata.html

    illetve kíváncsiak, hogy a kammerelés lefölözése után mi marad a nagymagyar kultúrpótlékiparból.

    Hiv.: [@remiz (törölt):](#comment-250547)
    Loading...
  11. nandras01 szerint:
    2012.03.25 17:47

    @remiz: azért nagyon kíváncsi lennék, hogy a NEM nyertes pályaművek milyen orbitális baromsághalmazt produkálnak…

    Hiv.: [@nandras01:](#comment-250548)
    Loading...
  12. pucros szerint:
    2012.03.25 17:48

    >>Mi lehet a következő fázis? „Kedves Meghívott! Mostanra már annyira elhülyültünk, hogy még csak átbaszni se tudjuk önt valami orbitális baromsággal, de a pénzt nagyon szeretjük, ezért kérjük önt, küldjön nekünk párezer forintot, csak mert. Köszönettel: (bazmeg, már hülye cégneveket se bírunk kitalálni, ez már tényleg a vég…).”<<

    exa-peta-tera-mega-ROTFL :DDDDDDDD

    Hiv.: [@pucros:](#comment-250549)
    Loading...
  13. sörtelen szerint:
    2012.03.25 18:34

    @penumbra1984: Hát, az én véleményem szerint, nem jó útmutató.
    „címkékben meg mások által előregyártott kategóriákban gondolkodunk, véletlenül se vesszük a fáradságot felállítani a saját mértékegységrendszerünket.” Ilyen például a komcsi-jobboldali komcsi előregyártott kategória, amiben – ha jól értem – nem lenne szabad gondolkodnunk.

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-250550)
    Loading...
  14. Clermont Vitriol szerint:
    2012.03.25 18:50

    @Mária: hogy te milyen kibaszott okos vagy Mária?

    Hiv.: [@Clermont Vitriol:](#comment-250551)
    Loading...
  15. penumbra1984 szerint:
    2012.03.25 18:56

    @sörtelen: ebben a kérdésben lehet megfogtál most. 🙂
    A komcsi-jobboldali komcsi valóban előregyártott kategória, de annak érzékeltetésére muszáj ezt alkalmaznom, hogy most azok kommunistáznak legjobban akik maguk is kommunisták voltak (legalábbis akad köztük valóban kommunista múlttal rendelkező) illetve módszereikben tipikusan „komcsi” attitűddel rendelkeznek. Viszont olyan meggyőzően komcsiznak másokat, hogy aki csak a szájkaratét figyeli, az bedől nekik. Na erre írtam, hogy a módszereket kell először megnézni, azt beletenni a szövegelésük kontextusába és máris megmutatkozik a lényegük.
    Vagyis az általuk legyártott kategória saját magukra is kiválóan passzol.

    Hiv.: [@penumbra1984:](#comment-250552)
    Loading...
  16. Tragedy szerint:
    2012.03.25 19:25

    A címben a „baszod” az különösen tetszett. Ezért olvasom az örülünket… Dajcstomi biza’ irigykedik..
    Töröld, ha úgy jobb. Baszod!

    Hiv.: [@Tragedy:](#comment-250553)
    Loading...
  17. wanekus szerint:
    2012.03.25 19:30

    Bezzeg amikor annó a polgári köröket a vezér hívó szava után Polgári Öntevékeny Csoportnak, röviden PÖCS-nek hívtuk a neten, akkor minket fingattak az index moderátorai. Mert a tisztelet… aztán meg tessék mi lett a vége, azok az összecsoportosult elmebetegek mára mire vitték! Mondjuk ahhoz kellett a Forradalom A SZavazófülkékben (szintén a Csuti Törp után), azaz röviden a FASZ. Kicsit sokáig tartott a merevedés, de reméljük, hogy lekonyulnak nemsokára.

    Hiv.: [@wanekus:](#comment-250554)
    Loading...
  18. Mária szerint:
    2012.03.25 19:44

    @Clermont Vitriol:

    Ez egy rendkívül értékes hozzászólás volt.

    Gratulálok 🙂

    Hiv.: [@Mária:](#comment-250555)
    Loading...
  19. reálisan szerint:
    2012.03.25 19:50

    Ha a kultúra, esetleg a kultúráltság haláláról beszélünk akkor azt hiszem a 8 éves szoclib ámokfutás időszakát kell megemlítenünk. Az alatt kapta meg a liberális önjelölt kultúrcsinovnyik az a hozzáállást, hogy aszongya – A kultúra mi vagyunk! Mármint a liberálisok.

    Na és itt a baj, mert ez nem igaz. Nyilvánvaló, hogy van igény liberális kultúrára is. Egy nagyon szűk rétegnek, akik politikai hasonlattal élve – alig alig jutnak be a parlamentbe. 5%, nem több. Vagy még annyi se.

    Na ezeknek kell a önmagáért – öncéluan trágár, közönséges, alpári, liberális kultúra. Az önjelölt, önmagukat tehetségesnek képzelő, igazi művészeket lenéző senkiknek a szerepelgetése.

    Most úgy látszik ennek hál Istennek vége. A liberális kultúra vissza fog kerülni az őt megillető helyre (5%). Még ez is sok egy kicsit a magyar embereknek!

    Hiv.: [@reálisan:](#comment-250556)
    Loading...
  20. maroz szerint:
    2012.03.25 19:55

    @reálisan: Meghívhatlak egy kávékóstolóra a kultúrházba? Megajándékoznak egy kiváló minőségű kávéfőzővel, amiért cserébe te eldöntheted, hogy akkor ez most még a liberális kultúra, vagy már az a másik, az a na, a minek is hívják, segíts már ki. :)))))

    Hiv.: [@maroz:](#comment-250557)
    Loading...
  21. Tragedy szerint:
    2012.03.25 19:55

    @reálisan: ne igyál annyit, ha csak ennyire telik. A kocsma nyitva van. A kultúra nem politikai kategória. Egyébként, csak itt, csak neked, olvasd el a posztot újra, hangosan. Ha hallod, lehet hogy érted is. Baszod. 🙂

    Hiv.: [@Tragedy:](#comment-250558)
    Loading...
  22. maroz szerint:
    2012.03.25 19:56

    @Tragedy: Beszéljünk róla? Komolyan kérdezem.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-250559)
    Loading...
  23. Tragedy szerint:
    2012.03.25 19:59

    @maroz: semmi komoly. csak írtam egy hozzáröfögést az elején, és nem értem, mért törölted. Pedig tényleg jó a poszt. ennyi.

    Hiv.: [@Tragedy:](#comment-250560)
    Loading...
  24. Tragedy szerint:
    2012.03.25 19:59

    @maroz: most én vagyok a durcás kismalac…

    Hiv.: [@Tragedy:](#comment-250561)
    Loading...
  25. maroz szerint:
    2012.03.25 20:00

    @Tragedy: Egyet árulj el nekem. Honnan tudod, hogy törölve lett a kommented, és hogy azt én töröltem?

    Hiv.: [@maroz:](#comment-250562)
    Loading...
  26. Tragedy szerint:
    2012.03.25 20:04

    @maroz: nem tudom. bocs. de nem látom. pedig ott volt. 🙂
    Na mindegy.
    Azért leírom kb. Parti Nagynak volt egy hasonló ráérzése egyik uccsó könyvében ezekre a multi-kulturházas eladomdeveddmeg izékre, és ez is betalált. Sacckb. ezt írtam, asszem elsőként…de lehet hogy az óraátállítás miatt becsődölt a szerver.

    Hiv.: [@Tragedy:](#comment-250563)
    Loading...
  27. sörtelen szerint:
    2012.03.25 20:04

    @penumbra1984: Tudod, az a helyzet, hogy én életemben mindössze két kommunistával találkoztam, az egyik valóban az volt, a másikról joggal feltételeztem. A többi ideológiailag valamelyest képzett párttag volt mindössze. (A sok egyéb párttagról – akikkel nem találkoztam – most nem beszélve.)
    Mint ahogy most valódi fasiszta/náci sincs sok. Csak rengeteg ostoba fecsegő. A „fecsegő – jobboldali fecsegő” szópár nem ellentétpár. A komcsi – jobboldali komcsi sem.
    Igazad van, a gondolkodáspótlék kliséktől való elszakadás mindenfajta előrelépés feltétele. De a fogalmak tisztázása a legnagyobb intellkektuális feladatok egyike, és csak elenyészően akarják, még kevesebben képesek rá.

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-250564)
    Loading...
  28. Tragedy szerint:
    2012.03.25 20:12

    Na! Megtaláltam a polcon. Az étkezés ártalmasságáról (Parti Nagy Lajos)

    Hiv.: [@Tragedy:](#comment-250565)
    Loading...
  29. maroz szerint:
    2012.03.25 20:13

    @Tragedy: Megnéztem, legutóbb tegnap töröltünk egész nap EGY darab kommentet, egy vitán felüli elmebeteg vitán felüli náci fröcsijét. Időnként szokott olyant csinálni a szoft, hogy berak találomra kommentet a várakozó kommentek közé, ott is megnéztem, ott sincs semmi tőled.

    Amúgy meg gondolom tudod, hogy én azonnal értesítést kapok mélben minden új kommentről, így ha tényleg berakta volna a blogmotor, akkor elvileg nekem arról mélt kellett volna kapnom. Megnéztem, nem kaptam.

    Szóval grácia árva fejemnek, én ebben most vétlenebb vagyok, mint galamb a húsevésben. 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-250566)
    Loading...
  30. milyen szép a Vértes, ó szerint:
    2012.03.25 20:22

    A ‘baszod’ elé vessző kellene a címben. 🙂

    Hiv.: [@milyen szép a Vértes, ó:](#comment-250567)
    Loading...
  31. Tragedy szerint:
    2012.03.25 20:23

    @maroz: semmi gond. Én meg minden komment után F5-t nyomok és nem mondanám, ha nem lett volna fenn. Szori, szori, ez van…
    Elsőként. Időt nem mondok, de kb. a poszt megjelenés után 3/4. – 1 órával. Gondoltam is, hogy mindenki napozik… (én is ástam egész nap, csak pihizni jöttem be..)
    Spongyát rá! B………..d 🙂
    Azért kerüljük, hátha könnyebb így megkülönböztetni és különbözni. Lehet, hogy ez lesz a végső ok!

    Hiv.: [@Tragedy:](#comment-250568)
    Loading...
  32. Gamma Leonis szerint:
    2012.03.25 20:45

    Jót nevettem, köszönöm!

    Hiv.: [@Gamma Leonis:](#comment-250569)
    Loading...
  33. Még jó, hogy FIDESZ! szerint:
    2012.03.25 20:55

    Hű de nagy tahó vagy baszod!:)))

    Hiv.: [@Még jó, hogy FIDESZ!:](#comment-250570)
    Loading...
  34. Akármi Áron szerint:
    2012.03.25 21:20

    Tetszett, megkönnyeztem, már megérte:)

    Hiv.: [@Akármi Áron:](#comment-250571)
    Loading...
  35. Dr. simonmondja. szerint:
    2012.03.25 21:20

    Nem tudom, miért nem jó egy kilósruhavásár, vagy a kávéügynök.
    Ha van épület, akkor jobb, mintha házalnak.

    Nálunk a Kaffkában zárdát csináltak a háborodottak és ahol régen Skorpió koncert volt, ott most vívmányügyi konferencia van és 50 éves miniszoknyás Szalonnamária adja elő a panaszait a kedvesnővéreknek.

    Hiv.: [@Dr. simonmondja.:](#comment-250572)
    Loading...
  36. Dr. simonmondja. szerint:
    2012.03.25 21:21

    index.hu/belfold/2012/03/24/asszonyok_a_nemzeti_egyesules_szelen/

    Hiv.: [@Dr. simonmondja.:](#comment-250573)
    Loading...
  37. nandras01 szerint:
    2012.03.25 21:32

    @wanekus: hehehe… téged is kitiltottak a pöcs- özés miatt?
    🙂
    engem anno egy hónapra, de megérte!

    Hiv.: [@nandras01:](#comment-250574)
    Loading...
  38. nandras01 szerint:
    2012.03.25 21:36

    @reálisan: ha esetleg azt is megfogalmaznád, míves magyarsággal, hogy mi a búbánat az a „liberális kultúra”…
    (annyit segítek, hogy az ÖNCÉLÚ trágárság nem az. az minden kultúrában és kultúrkörben símán csak bunkóság- és adott esetben éppen úgy fellelhető mélymagyaréknál, mint liberáliséknál, sőt, akár a pirézeknél is)

    Hiv.: [@nandras01:](#comment-250575)
    Loading...
  39. penumbra1984 szerint:
    2012.03.25 21:53

    @sörtelen: Persze, hogy nem ellentétpár. Egy valódi kommunista nem lehet jobboldali. Mert akkor már nem lenne kommunista. Vagy már ez is klisé?
    Na mindegy. Abban tökéletesen igazad van, hogy fecsegő ostobák vannak. A politikusok is nagyobbrészt azok, bár sokszor tudatosan művelik az ostoba fecsegést, mint mellébeszélést.
    Hozok egy konkrét példát, hogyan képzelem a gyakorlatban a használati útmutatómat a magyar politikusokhoz.
    Egy párt mondjuk hevesen antikommunistaként definiálja és pozicionálja magát retorikailag. Aztán egy gyakorlati kérdésnél, mondjuk a rendszerváltás előtti ügynökkérdés napirendre kerülésekor nem úgy cselekszik, ahogy a retorikája alapján feltételezné az ember.
    Ilyen esetben szerintem célravezetőbb azt figyelni, ki hogyan és mit reagál majd összevetni, mit mondott korábban és most. Így pontosan lemérhető bármelyik politikus. Függetlenül attól, hogy előzőleg hova pozicionálta magát a kommunikációval. Ez az összevetés igényel többletenergiát a választópolgár részéről, de ennek terhét szívesen leveszik a politikusok a választópolgár válláról és szolgálják ki előregyártott klisékkel és közhelyekkel, amelyekkel nagyszerűen manipulálhatók az emberek.

    Hiv.: [@penumbra1984:](#comment-250576)
    Loading...
  40. fuhur szerint:
    2012.03.25 22:09

    „Ime az örök magyar fiatalság ősanyja, a méregtelenítés istennője, az Emese Acapulco Diabetikus Gyógyíró.”

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-250577)
    Loading...
  41. látjátok feleim szümtükkel szerint:
    2012.03.25 22:25

    @penumbra1984: „Egy párt mondjuk hevesen antikommunistaként definiálja és pozicionálja magát retorikailag.”

    Szerintem nem csak párt, hanem az emberek is retorikailag cimkéznek amikor valakit kommunistának, antikommunistának titulálnak, mert nem is tudják miről beszélnek. Elolvastam a Wikipédián, mit is írnak arról, mi a kommunista ideológia lényege:

    „A kommunizmus kifejezést a történelem során több, eltérő értelemben használták és használják.
    Karl Marx és Friedrich Engels 1848-as Kommunista kiáltványa óta a kommunizmus kifejezés elsősorban az általuk leírt osztálynélküli társadalmat, illetve az ennek megvalósítására létrejött politikai ideológiát (marxizmus) és mozgalmat jelenti.

    A kommunista ideológia kulcsszavai ugyanúgy a szabadság, egyenlőség, testvériség, mint a liberalizmusnak, de szabadságeszménye nem individualista. Az elnyomástól, a nélkülözéstől, a kizsákmányolástól mentesítő, de az értelmes munkát lehetővé tevő szabadságot mindenki számára biztosítani kell. Az ehhez vezető út a fennálló burzsoá struktúrák, intézmények megszüntetése, lerombolása, melyek gátolják sokak szabadságát és védelmezik kevesek kiváltságait. A kommunizmusban az egyén szabadsága nem kerülhet szembe a közösség szabadságával, egyik sem előbbre való a másiknál, mert egybeesik mindkettő érdeke. A szabadság egyaránt a közösség és az egyes ember jellemzője. Ahogy Bakunyin fogalmazott: „az én szabadságomhoz nélkülözhetetlen mindenki szabadsága”.”

    Ugye így mindjárt másként lehet megfogalmazni ( értelmezni ) a kommunista szó, a kultúra és a nemzet egymáshoz kapcsolódását.

    Hiv.: [@látjátok feleim szümtükkel:](#comment-250578)
    Loading...
  42. fuhur szerint:
    2012.03.25 23:05

    @látjátok feleim szümtükkel:
    ” A kommunizmusban az egyén szabadsága nem kerülhet szembe a közösség szabadságával”

    Ez volt Marx nagy tévedése. Az egyén szabadsága mindíg szembenáll a közösség és a többi egyén szabadságával. A polititka leginkább ennek az ellentétnek a feloldásáról szól.

    A NER ben pl azt a megoldást preferálják, hogy a közösség szabadságát Viktor szabadságának rendelik alá. Nem új megoldás…

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-250579)
    Loading...
  43. A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! szerint:
    2012.03.25 23:09

    Schiffer Anna levele Lázár Jánoshoz, a Fidesz frakcióvezetőjéhez:
    >
    > „Id. Schiffer Pál lánya vagyok. Azé a Schiffer Pálé, aki Ön szerint rendszerműködtető volt. Valóban, dolgozott, amikor dolgozhatott, és azt végezte, amit a rendszer engedett neki, abban a meggyőződésében, hogy amit tesz, azt a társadalmi többség érdekében teszi.
    >
    > 1944-ben élete és családja élete árán is harcolt a fasiszta, náci uralom ellen, igyekezett megakadályozni a budapesti hidak felrobbantást. Letartóztatták, Dachauba hurcolták. Éppen hogy túlélte. A tábor felszabadulásakor 32 kiló volt. Az Ön nagyapja mit tett a pusztítás megakadályozásáért?
    >
    > Ön nem tudja, mert Önt nem érdekli, de én tudom, hogy Apám 1946 és 1950 között kritikus bírálója volt Rákosi Mátyásnak, aminek következtében 5 és fél évet ült börtönben. Családja, öt gyermeke kitelepítve, nélkülözve élte túl ezeket az éveket. Négyéves voltam, amikor letartóztatták. Tíz, amikor szabadult. Nem ismertem meg!
    >
    > Apám meggyőződése volt, hogy az igazságtalan kapitalista rendszert és a szocializmus eszméjét megcsúfoló sztálini, rákosi diktatúrát a többség érdekében, a politikai hatalommal élő, és nem visszaélő rendszernek kell felváltania. Az általa áhított tisztességes, igazságos rendszer érdekében bizony gyakran került vitába vezető politikusokkal. A diplomatastátust ő is és családja is egy „humánusabb” börtönként élte meg. Ennyit az egyenesen kikövezett útról.
    >
    > Hogy Apám mennyire vitte? Tisztességesen élt, és a jó parti helyett azt tartotta fontosnak, hogy a gyermekei is tisztességesek legyenek. Mi nem hoztunk szégyent rá!
    >
    > Ön viszont, szégyellje magát!
    >
    > Schiffer Anna
    >
    > Ui.: Írásomat – természetesen – elküldtem a Magyar Hírlap szerkesztőségének, miután a lapban jelent meg Lázár János inkriminált interjúja. Mailemre nem válaszoltak, írásomat nem közölték.
    >
    > Sch. A.”

    Hiv.: [@A bóvli kormány most már a lottóval is csal!!:](#comment-250580)
    Loading...
  44. pucros szerint:
    2012.03.25 23:23

    @fuhur: „Az egyén szabadsága mindíg szembenáll a közösség és a többi egyén szabadságával.”

    Hááát, ahogy vesszük. Az szabadság-e, amit az ember arra használ, hogy korlátozza saját későbbi szabadságát?

    Ilyen erővel még azt is lehetne mondani, hogy az egyén szabadsága önmagával is szemben áll: ha én a szabadságommal élve az egyik alternatíva mellett döntök, akkor már nem választhatom a másikat! De még ha ravaszul direkt halogatom is a döntést, hogy megőrizzem ezt a szabadságot, na azzal meg még inkább korlátozom magam, hiszen ezzel a stratégiával aztán végképp nem tudok semmit sem tenni 🙂

    Hiv.: [@pucros:](#comment-250581)
    Loading...
  45. rohejorszaga szerint:
    2012.03.26 01:20

    @pucros: az egyén szabadsága a közösség szabadságát eredményezi….

    Hiv.: [@rohejorszaga:](#comment-250582)
    Loading...
  46. Kalmár szerint:
    2012.03.26 07:01

    Próbáltam rájönni, de be kell valljam, belebuktam.
    Mi köze ennek a gagyi MLM rendezvénynek a politikához?

    Hiv.: [@Kalmár:](#comment-250583)
    Loading...
  47. maroz szerint:
    2012.03.26 07:59

    @Kalmár: Körülnéztem, és semmi olyan fogadalmat nem találtam a blogunkon, ami akár csak a sejtetés szintjén is utalna arra, hogy mi minden egyes utasunkat elvisszük a célig. A Vincent Tours inkább egy afféle „hop on hop off” szolgáltató, időnként erősebb kanyarokkal. Te egy ilyennél lepottyantál, sorry, ez van, pattanj fel a következő körben is, hátha. 😉

    Hiv.: [@maroz:](#comment-250584)
    Loading...
  48. sörtelen szerint:
    2012.03.26 08:57

    @penumbra1984: „…Ez az összevetés igényel többletenergiát a választópolgár részéről,…”
    Az általad leírt kérdéskörben egynéhány falka kutya el van temetve. Az egyik alfahím kérdés pont ez.
    Az emberi agy evolúciója révén a gondolkodás tanult képesség. A hangsúly a „tanulton” van. Amíg a beszédhez elég közösségben lenni (ebben az értelemben „elkerülhetetlen”, spontán folyamat), a gondolkodást nehéz munkával tudatosan kell elsajátítani, de még inkább nehéz gyakorolni! A lehető legkevésbé sem spontán. Az, hogy érzelmeinket éppúgy szavakkal fejezzük ki mint gondolatainkat, vezet el a szinte teljesen általános téveszméhez: amikor érzelmeinket közöljük, akkor gondolkodunk, illetve gondolkodási folyamat eredményét (s ekképp tényét) tesszük közzé.
    Pedig egyáltalán nem! Nagyon, nagyon nem!
    Leélhető egy egész élet akár öt percnyi gondolkodás nélkül is. A többségünk meg is teszi. Ez tehát nem hiba, bűn, hanem a természetes agyműködés. A probléma abból adódik, hogy állandó gyakorlás híján, amikor létfontosságú lenne, akkor sem lehet „felturbózva” előkapni és használni. Az emberi agy nem „szeret” gondolkodni. A világmindenség legspeciálisabb létezője (a leginkább „természetellenes” dolga) a fogalomalkotás és a fogalmak használata. Nopláne bizonyos szabályoknak alávetve („tudományos
    gondolkodásmód”).
    Sikerült tehát a Mindenség legritkább dolgát („összevetés”) a választópolgártól napi tevékenységként igényelned.
    A siker valószínűsége borítékolható.
    🙁

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-250585)
    Loading...
  49. pucros szerint:
    2012.03.26 11:36

    @rohejorszaga: „az egyén szabadsága a közösség szabadságát eredményezi…. „

    Nincs ingyenebéd – a szabadságot valahol valaki egyszer megfizeti!

    Hacsak nem ez egy játék a szavakkal, és úgy gondolod, hogy „szabadság az, hogy azt tesszük, amit szabad”. Vagyis implicit beleérted, hogy a szabadságával mindenki önként/dalolva úgy él, hogy annak következményei mindenkinek hosszú távon maximálisan tágítsák az egyéni lehetőségeit.
    Akkor viszont nem tudom, miről beszélsz, de hogy közel sem Magyarországról, az biztos.

    Hiv.: [@pucros:](#comment-250586)
    Loading...
  50. rohejorszaga szerint:
    2012.03.26 18:50

    @pucros: sajnos én amikor hazajöttem Magyarországra több év után, akkor szembesültem vele, hogy ez az ország valahogy más. Egyébként Thaiföldről beszélek.
    Ott pl. 7%-os ÁFA van, amit nem tilos azt szabad, nincs agyonszabályozva semmi, mindenki gyakorlatilag azt csinál amit akar, csak ne okozzon kárt a másiknak. Emiatt olyan szabadság van, amit itthon el sem tudok képzelni.

    Hiv.: [@rohejorszaga:](#comment-250587)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@sandy-gravity: ez egy meglehetősen kínos szelleme…
  • ijontichy on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: : Azt @kettes követte el. Korai szocia…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekMár 2014-ben... :-( https://telex.hu/belfold/2026/…
  • sandy-gravity on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Tudományon kivülről ez igy látszik: https://hungar…
  • hakohen on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból). Mintha a kedves kollégák nem tudnának olvasni. H…
  • fortin2 on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@jotunder:: éppen az a kérdés, hogy mihez tudunk a…
  • ipartelep on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Hiv.: @jotunder: Tehét egy úgynevezett Orbán-féle…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Erről valóban nem beszélt, de azt szerintem elég j…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@fortin2: olyan tudásról lenne szó, ami Magyarorsz…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@mzoltan:](#comment-354637) nem beszélt arról, hog…
  • Grrr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Az AI használata fogja most a termelékenységet és…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: beszélsz itt hülyeségeket, rémisztő. :…
  • fortin2 on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@poszt: Emlékszik itt még valaki az ESS projekre/p…
  • wolff on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Ugye, Krauszról pontosan tudjuk - molekuláris ujjl…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: Tanács Zoltán megszólalása nagyon remé…
  • ipartelep on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)https://www.facebook.com/tanacszoltan.tisza/posts/…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)A 444 cikke szerint évre bontva ez az összeg (amit…
  • labrys on Viccországban bejelentenekYa nos chingamos :)
  • labrys on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Arányok.
  • labrys on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@jotunder: elvi és általános szinten teljesen igaz…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról."I'm not looking to have somebody go independent."…
  • nyulambator on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@jotunder: És ha a göréysége jelentős mértékben a…
  • jotunder on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@labrys: az a kérdés, hogy egy bíróság hogyan ítél…
  • ijontichy on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@nyulambator: : "Kell oda pénz" Ja, mert tény, hog…
  • aerduloensamtonight on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)A tiltakozók a kuratóriumi tagok. A kuratóriumi ta…
  • nyulambator on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Kell oda pénz, de csak akkor, ha már garantálható,…
  • tamspatrik on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Úgy látom, hogy az alapítvány békülékeny hangnemet…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekMindeközben: Indul az "Operation: A Haza nem lehet…
  • Podvinecz marsall on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről: @Grrr: (széljegyzet: Karajan árja-nagynémetező k…
  • ipartelep on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlA pincér megint közbeszól. Én azt gondolom, hogy h…
  • apokalipszistmost on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlha valakitől szeretnék tanulni a a választási rend…
  • labrys on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@tubarozsa: a szakmai részével teljesen egyetértek…
  • tubarozsa on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlA nem létező tudományos teljesítménye miatt problé…
  • repulo on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlMráz Romulus Augustulus.
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlAz ELTE summa cum laude PhD-vel jutalmazott nem ol…
  • vattablz on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlMiért? Illés Zoltán egyenesen a CEU-n oktat(ott).…
  • naki on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlNewton is egy kicsinyes, bosszúszomjas kretén volt…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Mondjuk a Tisza István majd' akkora ge…
  • nyulambator on Orbánék megtámadták Barabási Albert-LászlótSzinte napra pontosan öt év telt el: https://www.s…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Sokba van egy TV. Ki tudja, meddig t…
  • Grrr on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@Geo: Itt van az obligát "Azért egy Carl Schmitt,…
  • tgr on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlAz önmagában jó dolog, ha ideológiailag sokszínű a…
  • Grrr on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlKíváncsi lennék én is, hogy hogyan hozták ki a szá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAmikor túl alacsony a vérnyomásom, a Hír TV-n a Pa…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekKíváncsi vagyok (valójában kicsit sem), mit lép az…
  • Geo on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlNem rossz szakember - de mint tudjuk, a nácik is e…
  • aerduloensamtonight on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlNem a téves mérés a gond... "Mrázt kollégái ugyani…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@jotunder: Nem a Buddha esete volt a hír (bár neke…
  • mzoltan on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlÉrzelmileg érthető a felbuzdulás a "fasiszta állam…
  • jotunder on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@nyulambator: én csak azt írtam, hogy "hm". ismere…

Posztrulett

Panyi Szabolcs lehozta Szíjjártó és Lavrov beszélgetésének leiratát

Közben Panyit meg a magyar titkosszolgálat hallgatta le, és elküldték a beszélgetést Kohán Matyiéknak. Az Index már úgy hozta le, hogy Panyi külföldi titkosszolgálati akciót segít. Ez itt most a Pokolnak az ő elszabadulása. Any time, my friend. All the best. Nem hiszem el.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Keepdreaming
  • micike mici
  • onehumanoid
  • nyulambator
  • Czifra Zoltán
  • rovidec398e17c6
  • Bogomil
  • ipartelep
  • vattablz
  • ijenanyelvtan
  • kisa
  • tgr
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • KennyOMG
  • ra0213
  • labrys
  • j.alfred prufrock II
  • jotunder
  • Tyto
  • tubarozsa
  • bvr
  • dynamicist
  • repulo
  • wolff
  • tortt49
  • Tehenész
  • jaurin
  • Radnóti Zoltán
  • macskahala
  • janszemwordpress
  • Morp65
  • Tiborné Tóth
  • Grrr
  • esztre
  • aromo44
  • csunyatáp
  • kiazmármegint
  • nerangass
  • hakohen
  • Geo
  • sgtpotrien
  • V.A.Lacky
  • Psakreff
  • Hanyistók
  • mzoltan
  • torzsmokus
  • annokkk
  • Mikonu
  • fortin2
  • Hector Kapitány
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d