A Sólyom elszállt…
Eredeti szerző: szempontpuska
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16519973-6750e98c5e334' data-src='https://widgets.wp.com/likes/#blog_id=192691293&post_id=16519973&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16519973-6750e98c5e334' data-name='like-post-frame-192691293-16519973-6750e98c5e334'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>
„A gaz balliberális sajtó támadásai miatt meghiusult a NEMZETI ervéjsz” – mondá ma este, és holnap a jobboldali kommentelő.
Holott rengetegen leirták, hogy átbaszás az egész az elejétől fogva…
Pedig Bayer Zsolt milyen jól megírta a Magyar Hírlapban:
„Lassan egy hónapja röppent fel a hír, hogy Sólyom Airlines néven új magyar légitársaság kezdi meg működését. Komoly flottával, arab pénzügyi háttérrel, magyar tulajdonosokkal, prémiumkategóriában, kidolgozott üzleti tervvel.
Már a hír másnapján beindult a szokásos cinizmus. Cinizmus, gúnyolódás, röhögés, hitetlenkedés. Hirtelen tele lett a nyilvánosság névre hallgató közvécé repülésügyi szakértőkkel, akik felírták a budi falára saját maguk okosságait.”
gondolom, a holnapi magyar hírlap címoldalon hozz zsóti mea culpáját…
Csodálatos alkalom egy idézetgyűjteményre:
„Nem fogjátok kitalálni, hogy a szerbek 3 gólos sikere mellett minek örülhetett ma ismét a balliberálisok kicsiny, de annál harsányabb csoportja. Naná, hogy ismét még nem is üzemelő, de máris sokat szenvedett nemzeti légitársaságunkba rúgtak bele. Egyszerűen nem bírják feldolgozni, hogy minden mantrájuk ellenére ez a máris nagyon szimpatikus társaság heteken belül utasokat szállít majd.” (polgarda.blog.hu/2013/07/24/solyom_a_honap_balliberalis_kopocseszeje)
„A történet természetesen folytatódik, balliberális embertársaink (?) nagy bánatára.” (polgarda.blog.hu/2013/07/16/solyom_tajtekzanak_a_haza_ellensegei)
„A mai töredékes ismereteink szerint nem tudjuk megítélni, hogy a Sólyom Hungarian Airways elfoglalhatja-e majd egyszer a Malév megüresedett trónját, de a fentiek értelmében nem tehetünk mást, mint őszintén szorítunk Vágó Józsefnek és csapatának. … Talán megbocsátják, ha mi továbbra is a többségi magyar tulajdonú nemzeti légitársaság létrejöttéért szorítunk, még ha azt Sólyomnak nevezik is.” (mno.hu/vezercikk/solyom-1177679)
„Már a hír másnapján beindult a szokásos cinizmus. Cinizmus, gúnyolódás, röhögés, hitetlenkedés. Hirtelen tele lett a nyilvánosság névre hallgató közvécé repülésügyi szakértőkkel, akik felírták a budi falára saját maguk okosságait.” (mandiner.hu/cikk/20130727_bayer_zsolt_solyom)
Én nagyon nem örülök. De ez van az ilyen „légbőlkapott” ötletekkel.
Szállj, szállj sóyom szárnyán, Bayer Zsóti szállj,
vár, vár rád egy ország, ott a …………….faxomat ,
tudod mire gondolok?
Az egész ballibsi hazugság. A sólyom gépek unortodox módon működnek tovább. A NER és az NGm szerint emelkednek el a földtöl és az utasok hangos berregése közepette maradnak egyhelyben.
Én már akkor láttam, hogy kamu az egész,amikor megláttam a gép farkán a nemzeti szinre festett papagájt.
Minden értelmes ember látta elejétől fogva, hogy ez az egész egy ordas nagy bullshit. Egyenlőre az nem világos, hogy hol van ebben az üzlet Simicskának. Merthogy benne van, és van benne, az biztos. 🙂
Most látom a fejlécet, a Vincentblog jobban teljesit, kész vagyok :)))
Két dolog hiányzik csak:
Arab pénzügyi háttér
kidolgozott üzleti terv.
Utóbbi hozná az előbbit, szal még ödszejöhet. Papírmunka.
@DarthVader: hát ott, hogy most hogy állítólag elment az az igen tuti, igen arab :kikacsint: befektető, újabbat kell keresni, aki sajnos soha nem lesz meg, de legalább egy csomó pénzt tisztára mosott az az arab. :kacsint:
Joszip és Kaya! együtt tették tönkre!
privatbankar.hu/utazas/indulas-elott-vege-a-solyomnak-262072
@Lasombra: De ha volt is arab, na az tuti, hogy ismerte és alkalmazta is a vonatkozó dakota közmondást: Ha észreveszed, hogy döglött lovon ülsz, szállj le róla!
Bezzeg a jómagyarok… azok izé, hogyismondják… megvan! Unortodox!
@saravad: Pilcsi barátomtól úgy tudom, megvan mindkettő. Én úgíy gondolom, hogy vaalami fideszes kör támogatta a dolgot, de egy erősebb kutya lefújta a dolgot – a hatóságok megkapták a parancsot az időhúzásos „kivéreztetésre”.
Ajánlott irodalom: 2012 02 13 . „Vakrepülés, zuhanás: a Malév csődjének története – Tátrai Miklós írása”. Azóta az a véleményem, hogy a Ferihegy 1 áll a dolog mögött.
De egy másik is lehet: „Nem igaz, hogy a Malévben tulajdonos az orosz állam, hiszen a kisebbségi tulajdonos egy magyar cég, az Airbridge. Nem igaz, hogy az Airbridge az orosz államé, hiszen 51%-a egy magyar magánszemély, 49%-a a VEB tulajdonában van.” Tudja valaki, hogy ki ez a ‘magyar magánszemély’? Aki – ezek szerint – az egész Malévot a kezében tartotta? Nem lehet akárki, ha Tátrai nem meri leírni a nevét, a cikkben közölt táblázatben sem, ahol a ‘fő tulajdonos” rovatban a leállás utáni 20 milliárdos kormányhitelt sem címezi, nevesíti meg.
És most a cikk lényege: ” Ha ugyanis van magasabb rendű stratégia célja is a Malév magára hagyásának, az nem lehet más, mint a reptér elfoglalása.”
És: „Kevéssé ismert, hogy a repülőtér telekhatárán belül vannak a város talán legértékesebb és legizgalmasabb fejlesztési területei: több száz hektár logisztikai, kereskedelmi, irodai célra beépíthető terület közvetlen légi-, vasúti- és autópályakapcsolattal.”
Na, ezzel nem számoltak a Vágóék és az arabok.
@sörtelen: Hát, ha jobban belegondolok, Tátrai „finanszírozóról” ír, vagyis ez lehet (sőt valószínű), h0gy az utolsó 20 milliárdos fröccs nem is hitel.
@sörtelen: nem kell is semmilyen öszeesküvéselméletről fantáziálni. Egyszereűen megalapozatlan volt az egész üzleti stratégia. Ezer szerencse, hogy nem szállt fel egyetlen gépük sem utasokkal.
@sörtelen: az Airbridge tulajdonosának nevét nem extra bátorság leírni, mert nyilvános adat és benne van pl. az e-cégjegyzékben is. Más kérdés, hogy a cég június óta felszámolás alatt áll és azóta a felszámoló neve virít mindenütt.
Így, akit tényleg érdekel a dolog, az kénytelen személyesen bemenni az illetékes cégbíróságra és iratbetekintést kérni. Oszt’ lapozgathat, míg elkopik az ujja :))
Eljött, ami várható volt az első pillanattól. Én nem vagyok bayer-i értelembe vett repülésügyi szakember, de a nyilvánvalóan életképtelen üzleti koncepciók kiszűréséhez nem is kell annak lennie senkinek. Adott volt egy piac, ahol a régi, nagy és tőkeerős társaságok is kínlódnak -ez a prémium légiutas-szállítás. Ide akart volna betörni ez a senki által nem ismert emberekből és homályos, meg nem nevezett „befektetőkből” álló új magyar társaság. A Lufthansával meg a British Airways-szel akartak versenyezni egy vidéki családi házból. És voltak emberek, akik ezt komolyan is vették.
Ha legalább azt mondják, hogy a fapadosok közé akarnak bejutni, azaz földközelibbek a vágyak, akkor sokan hajlamosabbak lettünk volna komolyan venni őket, mert az elképzelhető, elérhető. De mindjárt a semmiből a csúcsra betörni, az komolytalan volt az első perctől.
Erre csak adalék a Sólyom név. Az elmúlt 20 évben Magyarországon remek piaca lett az ún. „nemzeti” árucikkeknek. Van itt már nemzeti taxitól kezdve, igazi magyar pólóbolton át kajaszervízig. A Sólyom, mint kiderült szinte kizárólag arab tőkéből állt volna fel (ennyire magyar és nemzeti lett volna), hiszen 120 millió saját tőke elköltése után el is fogyott a magyar pénz. Ez ilyen kategóriában aprópénz. Az első perctől nekem ugyanilyen nemzeti pulóverboltos befektető-csapdának tűnt: az emberek nemzeti érzelmeire próbáltak játszani, holott első perctől fogva nem voltak sem nemzetiek (arabok), sem komolyak.
Kár érte.
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Miért lenne kár érte? Hibás ötlet, sikertelen megvalósítás, nagy mellény, az üzletágban meglepően alacsony saját tőke, magyar trikolórba csomagolt arab pénz. Földet rá.
@NYJetsTD:
Komolytalan az az ország, melynek nincs légitársasága. Csak ezért.
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: amíg volt Sólyom (előtte MALÉV) addig komoly ország voltunk?
@szempontpuska:
Nem azt mondtam, hogy önmagában a légitársaság komollyá tesz. Hanem azt, hogy a hiánya komolytalanná tesz.
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Komolytalan cégtől leszünk komoly ország?
Vagy ha fontos, akkor miért engedték el a Malév kezét?
@NYJetsTD: azért kár, mert jó lett volna, ha valami végre úgy sikerül, hogy állami áldás van rajta. De ez is csak azt a képet erősíti, hogy amire a Fidesz és rajongói árnyéka rávetül, az pocsékba megy.
@9mmPara: Ezen a projekten nem volt állami áldás. Ami szerencse, mert most tennének bele csillió milliárdot.
@NYJetsTD: mandiner, magyarhírlap, magyarnemzet, polgárda blog, bayerzsolt: fanclub + aki kétségeket vet fel, az nemzetellenség-libsibérenc-megatöbbi. A szokásos. Ez igenis állami áldás. Kétségtelen, hogy konkrét adófizetői pénz beletöméséről egyelőre nem tudunk.
@9mmPara: ez egyértelmű, a szokásos szintet mindig hozzák. A birkák megint megmutatták, nincs olyan „mélymagyar” ötlet, amit nem támogatnának.
De azt gyanítom, itt az állam és a „soliom” erősen különvált. Még. Szerintem az ötletelők abban bíztak, előbb-utóbb ráugrik a kormány a trikolór-álmos-sólyom aranyháromszögre és beszáll jelentősebb összeggel. Viszont a másik oldal a Malév elengedése és a Sólyom vezetőségének kétes múltja miatt, esetleg a nem jó vagy nem elég magas helyen keresgélt kormányzati kapcsolat hiányában még kivárt.
Mindegy is, aki látta a cég „székházát”, prémium utas kínai terveket, gépparkot, az nem gondolhatta komolyan az egészet.
„Vagy azt akarják, hogy Sólyom elvtárs foglalkozzon az ügyükkel? Mert kezd már odáig duzzadozni az akta! Na, informáltam, pedig nem akartam.”
@Kis ember: Csak pontosan:
Már maga Sólyom elvtárs is haragszik! Na, informáltam, pedig nem akartam. De nem állom meg, továbbra is kiszivárgok! Mi támaszkodni akartunk magukra, Ecsédi. Maguk meg ránk, nem? Azt akarják, hogy Karvaly elvtárs foglalkozzon az ügyükkel? Mert kezd már arra duzzadozni az akta odafele! Vagy ki akarják fogni a vitorlánkból a szelet, Ecsédi? Bevallhaja, ha ki akarják fogni! És akkor Jézus, támaszkodunk mi másra. Hála Istennek, tele van az ország tehetségesekkel! Támaszkodni még lehet! Itt van például a Lindauer, hát egyike a legragyogóbb koponyáknak. Ebből a Lindauerből, vagy kiből, csak úgy süt a tehetség.”
Ez a Bereményi előre és visszamenőleg is zseni.
@ámbátor:
Elnézést, lassan húsz éve volt, hogy kívülről tudtam.
🙂 és 🙁
@Kis ember: Magam is így vagyok vele. És most előhúztam, és hallgatom. Köszi.
@szempontpuska:
Az a Malév vagy mi, az is elnök volt?
@panelburzsuj:
Mer nekem mintha Mádl rémlene Sólyom előtt…
@NYJetsTD: Lehet, hogy állami áldás nem volt rajta, de én munka közben 06.00-tól 18.00-ig Kossuth Rádiót hallgatok, ahol bizony közszolgálatilag volt módjuk bemutatkozni, majd tagadni a vádakat, bizonygatni, stb. Szeptember közepe táján ritkultak, majd eltűntek ugyan e hírek, riportok, lehet, hogy a szerkesztők elolvasták a kommenteket a blogokon. 😀
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ez az ország komolytalan, nemzeti légitársasággal VAGY anélkül, nyihaó, barátom.
@Bretschneider detektív: A magát jobboldalinak tartó média felkarolta a dolgot, de mivel „fentről” egyelőre lepattantak, ők is lazábbra fogták a felszopást. Nincs kétségem, ha lett volna a bandában egy jól pozicionált fideszes, most már arról beszélnénk, mennyit tett bele az állam.
De lehet, az volt a baj, nem terveztek a gépekre trafikot…
@Bretschneider detektív: ” de én munka közben 06.00-tól 18.00-ig Kossuth Rádiót hallgatok”
Ezek szerint a perverziónak vannak olyan fokozatai, amiket még én sem ismertem… 🙂
igy nez ki az unortodox siker
Azt nem ti fogjátok megmondani hogy repül-e a sólyom vagy nem.
Erre ott van a 2/3-ad, ott van az 5 számú párttagkönyv büszke tulajdonosa és majd ők eldöntik.
A 2/3-ad megszavazza, akkor akárki akármit is mond, a sólyom repül.
Ha ezt a mno megerősiti , akkor pedig valóság ! Ez van elvtársak, mindenről a Gyurcsány-Bajnai kormány tehet és az elmúlt 8 év.
Hajrá Magyarország , hajrá Magyarok. Ti dolgozzatok birkák én meg majd lopok és hazudok !
@NYJetsTD: A feleségem is így éli meg, de egyszerűen rezsicsökkentés-függő lettem, napi 498 rezsicsökkentés szóösszetétel nélkül összeomlik a keringésem. Szerencsére ma fél héttől nyolcig megkaptam a napi adag felét, így lekötöttem magam a gépről, próbálom csökkenteni az adagot.
@Alvarez: Az üzleti megalapozatlanságot tudod, vagy csak gondolod? Láttad? Értesz hozzá?
Mert nem mindegy…
@9mmPara: Na most lehet tudni vagy sem? Mert Tátrai – az egykori főprivatizátor – nyilván pontosan tudja a nevét, és azt is, hogy nyilvános adat. Mégse írta le – és ez ebben az országban jelentőséggel bíró mozzanat. Üdv: 7,65 W PPK
@sörtelen: Mivel felszámolás alatt áll, a nyilvános cégjegyzék a felszámolót tünteti fel. De, mivel ötkeres a cég címe, a Fővárosi Bíróság az illetékes cégbíróság. Ott papíron is benn kell mindennek, amit a cég a bejegyzése és működése során a bíróságra beadott. Közte a mindenkor aktuális tagjegyzék.
Én biztosan nem fogok csak ezért Bp-re utazni.
7,65? Kinek-kinek gusztusa szerint :)) Nekem spec a .38-as revolver a kedvencem, de a para lőszer sokkal kevésbé drága.
@9mmPara: Má’ mé’? Ha Hitlernek jó volt…? 🙂
Egyébként nem sokat járhattál cégbíróságon. Ahol bármely aktát magánál tarhat egy-egy cégbíró… De mindegy.
@9mmPara: @sörtelen: A cikkhez irt kommentekben benne van a magyar tulajdonosok neve, es az hogy Abramovics stromanjai.
@xxylon: Oké, elégtem szégyenemben, de vagy a linket, vagy a _nevet_ léééccííííí…
@sörtelen: forum.index.hu/Article/showArticle?t=9189423