Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Elon Musk kissé önkritikus tweetje 2025.06.09
  • Nincsenek Angyalok Magyarországon 2025.06.07
  • Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége 2025.06.05
  • Padányi Viktor esete (heheposzt) 2025.06.05
  • Történelmi siker kapujában a magyarok! Fantasztikus eredmények! Az Index.hu a magyar felsőoktatás csodájáról! (jajdejónekünkposzt) 2025.06.05
  • Mesterséges intelligencia: Magyarország eldöntötte, nagyhatalom akar lenni – itt a mesterterv!!!! 2025.06.04

A legolvasottabb posztok

  • Padányi Viktor esete (heheposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Elon Musk kissé önkritikus tweetje
  • Nincsenek Angyalok Magyarországon
  • Terroristák támadtak Izraelre
  • Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége

Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)

2025.05.13 by jotunder

Eugene Ionesco, Emil Cioran és Mircea Eliade hatása a nyugati kultúrára – azt hiszem – nagyobb, mint bármely huszadik századi magyar értelmiségié. Ionesco ellen tudott állni a Vasgárdának (ma ezt legionárius ideológiának nevezik Romániában, finoman szólva nem ajánlott alkotmányosan, de Calin Georgescu alapvetően erre játszott rá), Cioran és Eliade kevésbé. A román történelem eggyel félelmetesebb, mint a magyar.

Kolozsvár Kelet-Európa egyik IT-centruma, a román start-up világ, beleértve az AI-t, erősebb, mint a magyar. De Romániából ma még természetesebben menekülnek a fiatalok, mint Magyarországról. És az emigráns románok hajlamosak Simionra szavazni. Talán azért, mert vesztesnek érzik magukat, vesztesnek a nyugati világban, túl sokan végeznek nagyon nehéz és kellemetlen fizikai munkát az őslakosok helyett, és az ilyesminek nem mindig jó a vége. Nem az a lényeg, hogy vesztes-e valaki, hanem az, hogy annak érzi-e magát.

George Simion a Toroczkai-féle szoftnyilas huligánoknál is kellemetlenebb, sovén, erőszakos figura, aki szinte biztosan Románia elnöke lesz, nagyon szeretnék ebben tévedni, de a közvéleménykutatások erre mutatnak. Az Úz-völgyi őrjöngés után is sikerült neki Meloni pártcsaládjához kötődnie.

Kelemen Hunor nem volt hajlandó tartani a száját Orbán tihanyi szörnyűségei miatt. KH többször is miniszterelnök-helyettes volt, nem egy közönséges csicska, akárki akármit gondol, a székelyföldi magyarok Orbánt támogatják, és nem hiszem, hogy okos dolog lenne ezért (vagy bármi másért) utálni őket. Ez van, talán a szoft-nacionalista MP tud ezen változtatni.

Simion egy magyarellenes, fasiszta barom, de most éppen egy rossz szava sincs az erdélyi magyarokról, sőt, azt mondta, hogy a történelem szemétdombjára kerül, aki éket akar verni a románok és a magyarok közé Romániában. A román alkotmány szerint az elnök jelöli a miniszterelnököt, de a Parlament választja meg.

Romániában kormányválság van, Ciolacu miniszterelnök lemondott, a szociáldemokraták (a legerősebb párt a Parlamentben) nem voltak hajlandók Nicusor Dan elnökjelölt támogatására. (UPDATE: a Nicusorról szóló posztomban írtam arról, hogy Lovász Lászlónak is két százszázalékos aranyérme volt az olimpián, nemcsak neki. Elfelejtettem, hogy 1985-ben és 1986-ban Kós Géza is százszázalékkal nyert aranyérmet. ) A román lapok szerint a szocdemek új vezetőt fognak választani és támogatni fogják az AUR-t, így kormányon maradhatnak, akár úgy, hogy Georgescu lesz a miniszterelnök.

Ekkor Románia átveszi az elsőszámú Fekete Bárány szerepet Magyarországtól. Oroszpárti vezetés (formálisan Simion nem oroszpárti, Georgescu annál inkább, de pl. Simiont kitiltották Ukrajnából), a NATO és az EU vélhetően megpróbálja elszigetelni az új román vezetést.

A Weimar Triangle (Németország, Franciaország és Lengyelország) erőteljesebben léphet fel Magyarország ellen (ez az ukrán kémbotrány nagyon rosszul néz ki, mintha az oroszoknak akartak volna átadni információkat, legalábbis őket érdeklik leginkább a kárpátaljai légvédelem pozíciói).

Orbán és Simion most politikai szövetségesek. Orbán egy olyan pávatáncot mutathat itt be, amiben a legjobb. Egyszerre lesz az erdélyi magyarság legnagyobb barátja és Simion „szuverenista” támogatója. Simion érdeke, hogy relatíve jófejnek mutatkozzék és ezért gesztusokat tehet a magyar kisebbségnek, amit majd meg lehet köszönni Orbánnak. Nem kell félni, meg fogják oldani, ha az anything goes-hat, akkor az az anything goes-ni fog.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532296-684b2abe74a08' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532296&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532296-684b2abe74a08&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532296-684b2abe74a08' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt)

Next Post:

Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza

150 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. Grrr szerint:
    2025.05.16 12:22

    A friss közvéleménykutatások szerint az elmúlt 10 napban erősen jött fel Dan, a legújabb szerint 52-48%-ra vezet. DE – ebben a diaszpóra ugyebár nincs benne. Illetve a román közvéleménykutatások kevésbé pontosak, talán a szavazóközönség ingatagabb, mint máshol.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345066)
    Loading...
  2. thegaben86 szerint:
    2025.05.16 12:24

    @jotunder:

    Remenytelen ez az egesz, Lengyelorszagban a PIS fo uzenetei, amik csont nelkul celba talalnak a szeljobb taborban:
    – Lengyelorszagra a fo veszelyt Nemetorszag jelenti, es nem Oroszorszag
    – Ha a lipsi jelolt nyer, es nem az igazi polack, akkor Lengyelo egy nemet/eus gyarmat lesz
    – Tuskek kormanya/koalicioja egy szervezett bunozoi csoport, aki kulfoldi erdekek menten eladja es arulja az orszagot
    – es a szokasos woke-os, transzos, lmbtq-s marhasagok

    A pis szavazoinak egyre nagyobb hanyada szerint nemetorszag es az eu jelenti a legnagyobb veszelyt Lengyelorszagra, Oroszorszaggal es szemelyesen Putlerrel egyre toleransabbak (tudniilik, oroszorszagban nincsenek buzik es faszos nok).

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-345067)
    Loading...
  3. velotanya szerint:
    2025.05.16 12:43

    @jotunder:
    Ha jól tudom, a két jómadár közös frakcióban ül az EP-ben. Ott, ahol egyébként Meloni is. Érdekes haverság ez, mert Meloni és a PiS elvileg ukránbarát és oroszellenes – ezért is nem vették fel Orbánékat tavaly – Simion pedig ugye…
    Vö. még: ”A szélsőségesen magyarellenes román AUR-t felvették az ECR frakciójába. Szó sem lehet arról, hogy a Fidesz ilyen párttal üljön egy frakcióban az Európai Parlamentben! Kizárt!”
    https://index.hu/kulfold/2024/06/20/kocsis-mate-fidesz-aur-ecr-europai-parlament/
    Csak hát akkor éppen azt kellett látványos nagyhalál mellett valahogy megmagyarázni, hogy őket ugyanoda nem vették fel.
    .
    Egyébként azért Tusk is odatette magát, a napokban, egy komoly román nyelvű beszédben fordult a román választókhoz:
    https://transtelex.ro/kozelet/2025/05/15/donald-tusk-roman-nyelvu-videouzenet

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345069)
    Loading...
  4. labrys szerint:
    2025.05.16 12:58

    @Grrr::
    „A lakmusz ingataaag,
    nem tudni, hol csap át;
    a fenoftaleiiint
    bántja a karbonát.
    Egy indikátort
    használjunk mindig:
    paraetooooxi-krizoidint!
     
    (kórus): Paraetoox-paraetoox…
     
    (együtt): Paraetoooooxi-krizoidint!”
     
    /in Vegyészopera; a La donna è mobile („Az asszony ingatag…) dallamára/

    Hiv.: [@labrys:](#comment-345070)
    Loading...
  5. vattablz szerint:
    2025.05.16 13:52

    @velotanya: A Nicusor valóban a Nicolae (Miklós) becézett alakja. (Az s alatt van egy farkinca, ezért s-nek ejtjük, legalábbis mi románok, tehát Nicusor és nem Nicuszor.) Én úgy emlékszem, hogy Eleana nem a férjét becézgette ilymódon, hanem a kisebbik fiát, akit Mikinek, azaz Nicu-nak hívtak. Amerikában is divat becenéven politizálni, lásd Jimmy Carter, Bill Clinton, stb. Nálunk még nem terjedt el a divat, de azért ízlelgessük: Orbán Viki, Kósa Lali, Magyar Peti, Gyurcsány Feri (volt ilyen nevű politikus, csak már nem emlékszünk reá), Bajnai Gordonka, alias Cselló.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-345075)
    Loading...
  6. ikarus szerint:
    2025.05.16 16:01

    @labrys:
    OFF
    Hát ezt honnan ismered? Nem sok (élő) emberről tudok, aki még ismeri a vegyészoperát.
    „Főzhetsz melegíthetsz bennem éppen eleget,
    Mert a falam jól átengedi a meleget,
    és ha éppen tudni akarod a nevemet
    a nevem alumíniumedény.
    Aelkettőoháromikszháketőóóó
    Ennyit tud egy jólnevelt bauxitkutató !”

    Hiv.: [@ikarus:](#comment-345078)
    Loading...
  7. incze szerint:
    2025.05.16 19:04

    ha nem mérik – ahogy rendszeresen – nagyon alul a széljobbot (az első forduló előtt, sőt még az exit pollnál is bő 5-10%-kal taksálták kevesebbre, mint amennyit kapott), akkor simion kezdetben tetemes előnye mire elérkezett a választás elpárolgott, a két jelölt kábé egálra áll. itt egyik vezet, ott másik, de mindnél közel az 50-hez. A diaszpóra egyelőre még annál is sokkal aktívabb, mint volt az első fordulóban (amelynek a kimenetelét végső soron ez döntötte el), ez talán inkább dan-nak kedvez, bár a fodbalistára is sokan szavaztak külföldről.

    Hiv.: [@incze:](#comment-345082)
    Loading...
  8. hakohen szerint:
    2025.05.16 20:29

    .
    @ipartelep:
    .
    1.) Apróság; csak a pontosság kedvéért: 1917-ben volt még egy forradalom: a februári (Kerenszkij és tsai).
    .
    2.) Abban sajnos igazad van (a sajnos nem rád, hanem az állításod tárgyára vonatkozik), hogy drága nemzetünk eddig is hagyta, ezután is hagyja majd. Reményeim vannak, hogy OVi bűnbandáját el lehet kergetni, de józan pillanataimban elkeseredek.
    .
    3.) Az EU-ból kiléptetés bár nem teljesen lehetetlen, azért valószínütlen. Az egyik oka az, amiről már szó esett itt-ott, hogy OVi orosz tartótisztjének, valamint Kínának (és még néhány egyéb befektetőnek) csak addig vagyunk érdekesek – előbbinek politikai, utóbbiaknak gazdasági szempontból -, amíg EU-tagok vagyunk. Ha kilépnénk, minden rajtunk keresztül évezett előnyüket elvesztenék. A másik okot nem nagyon hallani: a fidesz-oligarchák, de a középszintű mamelukok, sőt sok egyszerű fidesz-szavazó nagyon sokat vesztene a kilépéssel. Pénzügyileg is, szabadáramlásilag is, és a csemeték iskolázása, boldogulása, karrierje miatt is. Az a gyanúm, hogy ők (is) levonták a Brexit borzalmas tanulságait, és a hátuk közepére kívánnak egy Huxitot. (Utóbbi véleményükről természetesen nincsenek adatok, de azért valószínűsíthető az, amit feltételezek.)
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-345084)
    Loading...
  9. Grrr szerint:
    2025.05.16 21:58

    @incze: A diaszpórában óriási fölénnyel nyert Simion, a romániai exit pollok nem voltak annyira rosszak talán önmagukban.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345089)
    Loading...
  10. labrys szerint:
    2025.05.16 23:30

    @ikarus:: 😉

    Hiv.: [@labrys:](#comment-345090)
    Loading...
  11. velotanya szerint:
    2025.05.17 07:05

    @Grrr:
    Egyrészt valóban, a diaszpórában még nagyobb arányban nyert Simion, mint az anyaországban. Másrészt Dan még így is ott szedte össze a második fordulóba jutáshoz szükséges előnyét Antonescuval szemben: a külföldről érkező szavazatok 60,79 százaléka Simionra, 25,61 százaléka Danra és csak 6,76 százaléka érkezett Antonescura
    És érdekes az országok szerinti bontás is: Nyugat-Európában – ezen belül is az utóbbi 20 év három fő kivándorlási célországában (DE, ES, IT), amelyek egyben a legnagyobb létszámokat is jelentik – tarolt Simion, máshol viszont Dan nyert:
    https://ibb.co/MjQPS2Q

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345094)
    Loading...
  12. velotanya szerint:
    2025.05.17 08:14

    Előkaparták Tőkés mestert is a naftalinból, csak hogy elmondhassa: megérti a hűbérura támogatását és pozitív hozzállását Simionhoz. (Aki egyébként, ezt csak tegnap láttam, egyebek mellett azzal kampányolt Marosvásárhelyen – ami egy többszörösen szimbolikus helyszín, ott verték ki Sütő András szemét Simionhoz hasonló mélyrománok, és amúgy Tőkés úgymond a hőse volt az ottani eseményeknek – szóval azzal kampányolt, hogy Románia természetes határai a Dnyesztertől a Tiszáig tartanak. Lassan már azon se lepődnék meg, ha Orbán Debrecint is odadná a románoknak egy életmentő szavazatért az Európai Tanácsban, az akkumulátorgyáraival együtt)
    https://444.hu/2025/05/16/tokes-laszlo-megertem-orban-viktor-pozitiv-hozzaallasat-simionhoz

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345095)
    Loading...
  13. darnoknew szerint:
    2025.05.17 09:01

    @velotanya: Célzatosan hiányos az ismertetésed a Tőkés interjúról: „elfelejtetted” megemlíteni, hogy Tőkés szerint „a román elnökjelölt számára a „keresztény Európa” csak politikai eszköz, és nincs mögötte valódi meggyőződés.” Ha ezt a nemzetvezető is megtudja…

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-345096)
    Loading...
  14. ipartelep szerint:
    2025.05.17 09:11

    Hiv.: @darnoknew:

    Ha ezt a nemzetvezető megtudja, akkor a következőt mondja (magában): milyen jó gyerek ez a George Simion, hasonlít hozzám. A keresztény Európa az én számomra is csak politikai eszköz… Méghogy „valódi meggyőződés”… Néha eljátszom nekik, hogy éppen most jövök ki a templomból, ezzel a konzervatív nyugdíjasokat máris egy életre (az ő életükre) magam mögé állítom. Ez kell ezeknek. Simion for president!

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-345097)
    Loading...
  15. velotanya szerint:
    2025.05.17 10:10

    @darnoknew:
    Becsülettel odalinkeltem a teljes cikket, bárki elolvashatja és eldöntheti, hogy szerinte hol vannak a hangsúlyok Tőkés szövegében és mi a lényegi üzenete. Hogy számomra mi, azt viszont egyelőre hadd döntsem el én (amúgy szerintem elég nagyvonalú voltam, mert Tőkés sokkal több vállalhatatlan dolgot mondott az interjúban, mint amennyit idéztem)
    Egyébként ha már üzenet, a Bálvány itt például konkrétan hazudik is:
    ”Tőkés László szerint továbbá Orbán szeretne megelőzni egy olyan helyzetet, amelyben Simion elnökként árthatna a magyar-román kapcsolatoknak, ezért pozitív gesztussal próbálja nyitottságát jelezni – nemcsak Simion, hanem bármely leendő román elnök felé”.
    Vagy ha ez valaki szerint nem hazuigság, akkor várom a példát arra, ahol mondjuk Dan felé jelzi a nyitottságát Orbán, úgyis mint pozitív gesztussal.
    .
    @ipartelep:
    Na ilyen is ritkán van mostanában, de ezzel a hsz-oddal teljesen egyetértek:)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345098)
    Loading...
  16. darnoknew szerint:
    2025.05.17 12:55

    @velotanya: Utálok emodzsikat használni, mert az olyan, mint amikor valaki elkezdi magyarázni egy vicc poénját. De ha valaki csak úgy tud ironizálni, hogy az nem megy át, akkor bizony ne habozzon. Ezért utólag szeretettel: 😉

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-345099)
    Loading...
  17. velotanya szerint:
    2025.05.17 13:12

    @darnoknew:
    Ez most tényleg nem jött át, és alighanem legalább félig az én hibám:)
    (egyébként erről is Magyar Péter tehet, de most nem fejtem ki, hogy miért)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345100)
    Loading...
  18. ijontichy szerint:
    2025.05.17 15:01

    @darnoknew: : Off Megértem hozzáállásod az emotikonokhoz, de azért én használok. Főképp kényszert érzek rá, amikor pár olvtárs olyan vonalas tud lenni, mint egy alsós írásfüzet ;-). Persze őket is megértem. A – fokozódó – helyzet (és nem csak a magyar) néha úgy az ember ajkára fagyasztja a mosolyt, hogy hegesztőapparat kell az olvasztáshoz. Én már csak ilyen kis megértő vagyok :-).
     
    @velotanya: : (megvan az új fekete bárány? megnyugodtam. fekete bárány nélkül nem élet az élet)
    On

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-345101)
    Loading...
  19. Keepdreaming szerint:
    2025.05.18 09:52

    TRANSTELEX:

    „A jelenlegi legaktívabb megyékben az első fordulóban Simion végzett az élen
    10 órára az országos részvétel elérte a 13,78%-ot, ami jelentősen magasabb, mint az első fordulóban ugyanebben az időpontban mért 10,14%.
    Belföldi részvétel: 9,45% (szemben az előző forduló 7,78%-ával)
    Diaszpóra részvétel: 4,33% (előzőleg 2,36%)
    A legaktívabb megyék: Ilfov, Tulcea, Konstanca, Argeș és Giurgiu – ezek mind olyan megyék, ahol az első fordulóban George Simion végzett az élen.”

    Tarolni fog 🙁

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-345106)
    Loading...
  20. ipartelep szerint:
    2025.05.18 10:21

    Nézzük a dolog jó (kevésbé rossz) oldalát.
    Ha nyer ez a Simion, akkor mi történhet? Lehet olyan kártékony, mint a Lókupec? Lehet olyan hatásos? Lehet olyan sokáig hatalmon lévő? Ezekre szerintem a „nem” a jó válasz. Persze egy fasisztával megint több, ez semmiképpen nem jó. De hogy annyit tudna ártani az ország(a), és a világ sorsának, mint a Lókupec, azt nagyon kétlem. Igaz, a kicsi is sok ilyen ínséges időkben.
    A dolog másik oldala: a múltkor már beszélgettünk itt, a „kárörömről”, hogy az milyen csúnya, megvetendő dolog. Ehhez két adalék (ami tény): (1) A Lókupec, bár virágnyelven, de támogatásáról biztosította ezt a fasisztát. Vagy náci ő? Nem tudom, majd kiderül. (2) Az erdélyi mogyorók szavazóinak kb. 95%-a a Lókupecre szavazott, merthogy ő nekik az isten.
    Nagyon rossz vagyok ugye, hogy most mégis érzek némi kárörömöt?
    Persze nylván én is azt szeretném, hogy az ellenfele győzzön.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-345107)
    Loading...
  21. exadvocatus szerint:
    2025.05.18 10:48

    @ipartelep:: Érdemes már most kárörömködnöd Simion győzelmén, mert ha mégsem ő győz, akkor másoknak adsz lehetőséget a kárörömre (dupla káröröm). Manapság minden apró lehetőséget meg kell ragadni a kárörömre, mert kár ugyan van bőven, de egyre ritkábban van benne öröm.

    Hiv.: [@exadvocatus:](#comment-345108)
    Loading...
  22. thegaben86 szerint:
    2025.05.18 10:49

    @Keepdreaming:

    Hmm, toke mashogy latja a dolgokat.

    https://polymarket.com/event/romania-presidential-election-winner?tid=1747558113668

    Persze ez is csak emberi percepcio, a tevedes lehetosege masszivan benne van, de azert eleg beszedes.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-345109)
    Loading...
  23. ipartelep szerint:
    2025.05.18 10:54

    Hiv.: @exadvocatus:

    Nem vitatkozva, csak megjegyzem, hogy most még nincs kárörömöm, azzal megvárom, hogy győzzön a Simion. Majd akkor lesz – ugye, nagyon is elítélendő módon.
    Mindazonáltal, én senkinek nem adok lehetőséget semmilyen kárörömre. Ki-ki kárörömét az események alakítják, nem én. Tehát, ha valakinek lesz, vagy nem lesz káröröme, akkor amiatt ne engem tessenek hibáztatni.
    Az utolsó mondatodban igazat szólsz. Valóban, kevés az öröm az életben (kinek mennyi), a káröröm is öröm, és meg kell ragadni (észre kell venni) minden lehetőséget, az örülésre.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-345110)
    Loading...
  24. jotunder szerint:
    2025.05.18 11:40

    @ipartelep:](#comment-345110) egész Európának rossz lenne, ha Simion nyerne, nekünk pláne, és azt el sem akarom képzelni, hogy milyen lenne az erdélyi magyaroknak 🙁

    az agerprest nézem, a választási részvétel magasabb, mint volt. Simion elvileg esélyesebbnek tűnik, most is a nála is nyíltabban fasiszta Georgescuval szavazott (volt is valami botrány, elküldték a szavazóhelyiség közeléből, ha jól értem) együtt. ez tényleg horror az erdélyi magyarok számára.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-345111)
    Loading...
  25. jotunder szerint:
    2025.05.18 11:47

    Lengyelországban van reális esély arra, hogy Nawrockit elverje Trzaskowski a második fordulóban. Túl sok múlik ezen most sajnos. A német választás is iszonyú mázli volt, hogy Sahra Wagenknecht kibukott a Bundestagból. Ha Simion és Nawrocki is bukik, akkor Európa kapott egy laufot. Azt nem hiszem, hogy Portugáliában a Chega olyan nagy bajt tud csinálni. Azt viszont jobban megértem, hogy a Labour elkezdett udvarolni a brexiter szavazóknak.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-345112)
    Loading...
  26. Keepdreaming szerint:
    2025.05.18 11:47

    Kelemen Hunor meg ismét faszán becsicskul Orbánnak, ahelyett, hogy elküldené végérvenyesen melegebb éghajlatra. Debil, naiv idióta.

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-345113)
    Loading...
  27. azuccahirmondoja szerint:
    2025.05.18 12:39

    Most a káröröm leghalványabb verziója is önsorsrontó baromság. Simion győzelme esetén a romániai magyarok helyzetének alakulása Orbán és Simion személyes kapcsolatán múlna, más szóval teljesen ki lennének szolgáltatva két gazembernek. Még konkrétabban annak, hogy ez a két gazember mennyire hatékonyan támogatja vétókkal az EU-ban egymás aljasságait és akadályozza Ukrajna segítését. Aki ennek akár csak egy kicsit is örülni tudna, az nem lát tovább az orra hegyénél.

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-345114)
    Loading...
  28. vattablz szerint:
    2025.05.18 12:52

    Manapság nem tudhatja az ember, hogy egy politikus mit gondol valójában, és mit mond, tesz, képvisel a szavazatszerzés érdekében. Lehet, hogy Simion legbelül imádja a magyarokat, különösen a székelyekre néz fel csodálattal, megveti orbánt és trumpot, utálja Pityut, legszívesebben liberális lenne, kiállna Ukrajna és a Pride mellett, de sajnos nem teheti, mert ugye a választók akarata mindent felülír. Mert azt ugye mindenképpen el kell kerülni, hogy ne én legyek a főnök az ezzel járó anyagi előnyökkel, vagy hogy egy okos ember kerüljön az ország élére, hová is vezetne ez?

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-345115)
    Loading...
  29. ipartelep szerint:
    2025.05.18 14:15

    Hiv.: @azuccahirmondoja:

    Jó, megpróbálom elmagyarázni, miről van itt nagybaszó. Én ugye elvileg, eszmeileg internacionalista vagyok, vagyis nem nacionalista. Ez több mindent jelent, de legfőképpen azt, hogy leginkább az egész emberiséggel érzek sorsközösséget, de a mogyorókkal, mint néppel (ez a „mint néppel” fontos lesz,később utalok még rá) nem. Ez értelmetlen is lenne, hiszen teljesen véletlen, hogy mogyorónak születtem, születhettem volna kínainak, vagy argentinnak is (és ugye ők is mennyire kevertek nemzetiségileg). Ezen nacionalista „logika” szerint, pl. ha ír lennék Írországban, akkor nekem szolidarítani kellene az USA-béli azon ír származásúakkal is (és csak azokkal, az olaszokkal nem), akik az idióta Krumpli szavazói – ilyenek több millióan vannak. De Dadus, miért kellene nekem ezt tenni, amikor semmi közöm nem lenne hozzájuk, hülyének is tartanám őket, és bűnsegédnek egy fasiszta gazember megválasztásában. Tehát nincs jó indok olyanokkal szolidaritást vállalni, akiket én bűnözők bűnsegédjének tartok, ráadásul még másik országban is élnek.
    Mellékesen megjegyezve, viszont az országom népével (legyenek mogyorók, svábok, vagy cigányok), vagy akár a kisebb helyi közösségeim embereivel (lakhely, munkahely, stb.) sorsközösséget vállalok, egyszerűen azért, mert velük vannak olyan ügyeink, amelyek az életünket befolyásolák.
    Na akkor innnetől már egyenesvonalúan következik, hogy mivel az erdélyi mogyorók nagyon nagy része egy fasiszta mogyoróországi bűnöző híve, akinek a hatalomban maradásában nekik tevékeny részük van, ezért én őket bűnsegédeknek tartom. Lehet, sőt valószínű, hogy nem fogja át a tudatuk, mit tesznek, de ettől még tényszerűen bűnsegédek. Nem szeretem a bűnsegédeket, akkor se ha ugyanazon népből származnak mint én. De ráadásul ők még csak nem is abban az országban élnek mint én, hogy legalább az „ország-sorsközösség” érvényes lenne ránk.
    Nagyon jó kérdés, hogy a mogyoróországi fidesz-bűnszervezet szavazókkal vállatok-e sorsközösséget, és szolidarítást. Azt mondhatom erre, hogy ez igazából nem rajtam múlik, merthogy az én adómat az államon keresztül ők is használják ugye, de amennyire lehet nem, mert megvetem őket.
    Na és mindezekből következik, hogy bár elméletileg nem szép dolog a káröröm, de bizony én olyat érzek, akkor amikor ezen ellenségeimet (mert azok) valamilyen kár éri. Most szólj hozzá, és mondd, hogy „nem szabad, ne érezz olyat, szeresd őket!”.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-345116)
    Loading...
  30. labrys szerint:
    2025.05.18 14:22

    Ne feledd el, kisfiam: sosem szabad ön- és közveszélyes hülyékre azt mondani, hogy ön- és közveszélyes hülyék (pláne, ha rengetegen vannak), mert akkor azonnal részvétlen nemzetellensége leszel.
     
    Most pedig énekeljük el a Csaba királyfi, nélküled! című számot!
    De mindenkinek felálljon felállva ám!

    Hiv.: [@labrys:](#comment-345117)
    Loading...
  31. azuccahirmondoja szerint:
    2025.05.18 14:54

    @ipartelep:.
    Senki nem vár tőled szolidaritást, vagy legalábbis én biztos nem. Én legfeljebb annak belátását várnám, hogy egy Fico-Orbán-Simion putyinista tengely nem olyasmi, aminek örülni lehetne.

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-345118)
    Loading...
  32. nyulambator szerint:
    2025.05.18 15:18

    @azuccahirmondoja: A káröröm nem a Fico-Orbán-Simion putyinista tengely létrejöttének szól, hanem hogy az erdélyi magyarok ezúttal nem a más szerszámával verik a csalánt, nem a mimagyarok nyakára segítik kétharmaddal a kedves vezetőt, hanem saját maguknak szavaznak be egy fasisztát.
    Kérdéses, hogy hány fasiszta diktátor megléte lesz már elég a világ többi népeinek, hogy belássák, hogy populista wannabe diktátorokra szavazni nem jó ötlet.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-345119)
    Loading...
  33. ipartelep szerint:
    2025.05.18 15:53

    Hiv.: @azuccahirmondoja:

    Ebből a válaszodból látszik, hogy te egyáltalán nem érted azt, amit írtam. Én egyáltalán nem örülök a feltételezett Lókupec-Fico-Simion tengelynek. Hanem szomorú vagyok miatta. Hogyan kellene máshogy elmondanom azt, hogy miről beszéltem? Zongorázzam el? Nem beszélek eléggé világosan, egyértelműen, már-már szájbarágósan?

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-345120)
    Loading...
  34. azuccahirmondoja szerint:
    2025.05.18 16:10

    @ipartelep:
    Szerintem te nem érted, amit én írtam, de mivel konkrét kérdést tettél fel („Hogyan kellene máshogy elmondanom azt, hogy miről beszéltem?”), megpróbálok válaszolni.
    Ha engem kérdezel, három tanácsom lenne.
    1. Miután leírtad, amit gondolsz, olvasd át, és próbáld minimum felére redukálni a terjedelmét. Amíg nem sikerül, ne kattints a küldésre.
    2. Miután leírtad, amit gondolsz, olvasd át, és vedd ki belőle a fölényeskedő, kioktató elemeket. Amíg nem sikerül, ne kattints a küldésre.
    3. Miután leírtad, amit gondolsz, próbáld elképzelni, miként hathat a megszólalásod az általad kritizált embercsoport tagjaira, és vedd ki az irományodból azokat az elemeket, amelyek kontraproduktívak lehetnek. Amíg nem sikerül, ne kattints a küldésre.

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-345121)
    Loading...
  35. azuccahirmondoja szerint:
    2025.05.18 16:12

    @nyulambator:
    Simion győzelme esetén két lehetőség adódna. 1. Orbán és Simion Putyin vazallusaiként kooperálnak, és Simion a putyinista tengelyt olajozandó gesztusokat tesz az erdélyi magyaroknak. Ez esetben az erdélyi magyarok kiszolgáltatottsága nő, és csökken az esélye, hogy valaha is tömegesen elforduljanak Orbántól. 2. Orbán és Simion Putyin vazallusaiként együttműködnek, és Orbán a putyinista tengelyt olajozandó szemet huny Simion magyarellenessége felett. A magyarországi magyaroknak ettől egy kicsivel sem lesz jobb, és akit vigasztal, hogy az erdélyi magyaroknak is rossz lesz, az nem lát tovább az orránál, mint fentebb írtam.

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-345122)
    Loading...
  36. ipartelep szerint:
    2025.05.18 17:05

    Hiv.: @azuccahirmondoja:

    Szerintem te egész komoly értelmezési problémákkal küzdesz – és maradsz alul. De nekem ez jó, mert egy zemberrel kevesebb, akivel itt szóba fogok állni.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-345123)
    Loading...
  37. nyulambator szerint:
    2025.05.18 19:31

    Rekordrészvétel van, történelmi nap a román demokrácia és a választási matematika számára
    https://transtelex.ro/kozelet/2025/05/18/szociologus-rekordreszvetel-valasztas

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-345125)
    Loading...
  38. jotunder szerint:
    2025.05.18 19:43

    @nyulambator: a diaszpóra szavazatok száma brutálisa nőtt, ami valószínűleg simionnak kedvez. 🙁 iszonyú baj lesz ebből.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-345128)
    Loading...
  39. nyulambator szerint:
    2025.05.18 19:46

    @jotunder: Én nem sietném el a sírást, se az örömöt. Simán lehet, hogy a diaszpórában pont azokkal nőtt meg a szavazazók száma, akik nem akarnak patriótát. Az első körben nem látszott a veszély, most meg igen.
    Vagy épp fordítva.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-345130)
    Loading...
  40. jotunder szerint:
    2025.05.18 19:52

    @nyulambator: chatGPT szerint Simion 52- Dan 48, de ezt nem tudhatja. azhért nem tudhatja, mert senki sem tudja mi van a diaszpóraszavazatokkal. simion emberei elég erősek és agresszívek, volt pár botrányos eset ma.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-345131)
    Loading...
  41. jotunder szerint:
    2025.05.18 20:03

    exit poll, dan nyert. meglátjuk, nagyon jó lenne, istenem.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-345132)
    Loading...
  42. jotunder szerint:
    2025.05.18 20:05

    Nicușor Dan 54.9%
    George Simion 45.1%

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-345133)
    Loading...
  43. Keepdreaming szerint:
    2025.05.18 20:06

    Miért szavaznának a külföldön élő románok egy EU ellenes fasisztára? A londoni, dániai, németországi… magyarok sem szavaznak Orbánra. Igaz ők nagyon senkire, mert megnehezítették…

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-345134)
    Loading...
  44. ipartelep szerint:
    2025.05.18 20:16

    Hiv.: @jotunder:

    Éppen most megy a Partizán online műsora a Youtube-on, két erdélyi szakértővel. Felmerült itt, hogy a román exit pollok nem igazán megbízhatóak. Tehát… várakozni kell.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-345137)
    Loading...
  45. azuccahirmondoja szerint:
    2025.05.19 01:17

    @ipartelep:
    Te szólítottál meg engem, ergo én voltam döntési helyzetben, hogy szóba állok-e veled, vagy sem. Szóba álltam. Ha ez zavar, máskor ne szólíts meg, és akkor nem kell elviselned a pszichés terhet, hogy nem lelsz bennem mindenben feltétlenül egyetértő hallgatóságra. (Ha barátok lennénk, azt tanácsolnám, hogy próbáld előkeresni magadban az önreflexió képességét, és adj egy kicsivel több teret neki, de úgy veszem ki a szavaidból, hogy nem ambicionálod a barátkozást, ezért nem tanácsolok semmit.)

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-345190)
    Loading...
  46. apokalipszistmost szerint:
    2025.05.19 07:46

    úgy fest durván nyert Dan
    most jön a Fidesz – RMDSZ kapcsolat újratevezése LOL 🙄

    Hiv.: [@apokalipszistmost:](#comment-345194)
    Loading...
  47. labrys szerint:
    2025.05.19 15:49

    @apokalipszistmost:: …gondolod?
    Szerintem az ottani emberek is pont olyanok, mint az itteniek. Azaz amikor majd a magyarországi orbánista „választásokra” kerül sor, ottani véreink többsége az énképvédő mechanizmusok miatt ismét meg fogja magának magyarázni, hogy de mégis miért Orbánra kell szavazni. A vezetőség meg eleve angolnaként fog viselkedni (szokás szerint), mivel az igazán fontos mindig az, hogy honnan jön a pénz.
     
    De az, hogy nem sikerült egy újabb putyinista rohadékot megválasztani, az év első jó híre.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-345208)
    Loading...
  48. Grrr szerint:
    2025.05.19 16:06

    2022-ben 93.89%-ot szereztek Fideszék a szavazójogot megkapó határon túliak körében. Én ki tudom nézni 2026-ból, hogy ez lemegy mondjuk 83%-ra.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345210)
    Loading...
  49. velotanya szerint:
    2025.05.21 06:10

    @ijontichy:
    Nocsak. A Nagy Kioktató, a kommentszekció űbermense, akinek a szótárában nem szerepel a ”szerintem” szó – hiszen ami szerinte van, az a mindenkori megfellebezhetetlen igazság – nem ismeri fel az iróniát emotikon nélkül.
    Akkor utólag tegyük ki neki segítségképpen:)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345225)
    Loading...
  50. ijontichy szerint:
    2025.05.22 10:38

    @velotanya: : Off Na, látom megint rossz napod volt. Rúgott rajtad a sors? Mindegy is, azért én örülök neked, (szívesen vagyok boxzsák 😉 ). De elgondolkoztattál (na nem a „szerintem”-en – lásd alább), hanem, hogy minek is kommentelek még? Mert rá kellett jönnöm, hogy egyre kevésbé szórakoztat, hogy naggyon! komoly embereket 😉 ugrassak az ógörögös szóhasználatommal. Szóval hosszan a köldökömre koncentráltam, és az is felrémlett, hogy jövőre mégis hanyagolnom kéne a választást. Döntsön csak mogyoróland lakossága (aka „társadalom”), mert ha nyerne a tesze-tosza párt, ám mégis rosszul sülne el, majd kapok pofámra. Hát kell ez nekem? Ehhh… szerencsére jön a nyár, irány Dél, kiülni a szikla tetejére és hallgatni „A Debussy dialogue between wind and the roaring sea” :-). Na legyen jó napod!
     
    Ps.: Jut eszembe „szerintem”… biztos vagyok benne, hogy legalább! két kommentben említettem, hogy nem szokásom unos-untalan úgy kezdeni, hogy G̶a̶r̶p̶ ̶s̶z̶e̶r̶i̶n̶t̶ „szerintem” (bár a „szvsz” kitételt többször használom). Miért is tenném, ha egyszer ez a „default” – legalábbis nálam? Elvégre mi a fenének szajkóznám mások véleményét? Azt legfeljebb idézem, és azt – általában – jelezni is szoktam. Megfellebezhetetlen? Az én tudásom leginkább a kétségekhez elég. Egyébként is: ez nem bíróság!
    On

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-345237)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Senior senator for California egy kormanyzati szer…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : És az egész szürreális tragikomédia…
  • vattablz on Viccországban bejelentenekMegint a Boeing.
  • halatlangazember on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeNemtom volt-e már, ha igen, bocs: Elon és Donald t…
  • Virág et. on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeA kábítószerfogyasztás rossz dolog, gyerekek.
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreNémi cinizmust érzek a szavaidban. Dehogynem érdek…
  • KennyOMG on Terroristák támadtak Izraelre@Késes Szent Alia: Nem hiszem, hogy ilyen szinten…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak Izraelre@KennyOMG: Talán ma éjjel még nem, bár tényleg sok…
  • KennyOMG on Terroristák támadtak IzraelreUgy tunik nemlufi, es holnap erdekes napra ebredun…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreHegseth: Irán jelenleg aktív lépéseket tesz az ato…
  • azuccahirmondoja on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: "... más módszert kell keresni" Senki nem…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreValami mozgolódás van Irán környékén. A közvetlen…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Trumpjugend besúgó https://www.msnbc.com/top-stori…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal v…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)Egyetértek mindennel, amit írsz, csakhogy amíg te…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/06/11/a-szuverenitasvedelmi-hi…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @barki: Én értem a keserűséget, de a tényáll…
  • ikarus on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: Hogy érthető legyen, idemásolok egy részt…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)@tahonoli: Eddig számomra a megkerülhetetlen axióm…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Semmi nem garantálja, semmi nem biz…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: : Mondjuk meg kell tanulnod úszni (ld. Oc…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: Vissza kell kérdeznem: mi garantálja, hog…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@Grrr:: Szegénységkutatás – elemzés a magyarok pén…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Továbbá: a lényeges kérdéseimre nem érkezett válas…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Elnézést, képtelen vagyok mindenkinek külön-külön…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Off A pontosság kedvéért: a szomszéd…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Grrr: Néhány tényező árnyalja ezt a szegény…
  • Grrr on Padányi Viktor esete (heheposzt)@ipartelep: Szerintem ebben nagyon szépen megegyez…
  • Grrr on Viccországban bejelentenekAz adatok alapján nem gyorsul az infláció amúgy, i…
  • ipartelep on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @Grrr: Amit itt írsz, Gyurcsány bűneit minie…
  • tahonoli on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeHiv.: @incze: Lehet jól látja @thegaben86:, hogy M…
  • ijontichy on Elon Musk kissé önkritikus tweetje@incze: : Van ez így :-) https://www.youtube.com/w…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @barki: Talán lejött eddigi hozzászólásaimbó…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek"A kormány számára kisebb pofonnal érhet fel a fri…
  • incze on Elon Musk kissé önkritikus tweetjemár sajnálja. https://x.com/Tendar/status/19327098…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@darnoknew: : "amit mi kifőzünk a vincent boszorká…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: : I've got some bad news for you sunshine…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: "a kockázatok csökkentéséről nemcsak gondo…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: Nem látom, hogy itt bárki is vitatná amit…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Vastagbőr-blog szemlézte: Lakner Zoltán: Orbán a d…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hibát követtem el. Nem írtem le explicit, hogy nem…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)@tahonoli: :) Ha nekem szól, akkor nem érzem talál…
  • ipartelep on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Mondják, hogy akik nem tanulnak a t…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: "mindenki univerzális, objektív, eleve…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @incze: Köszönöm. :) Szerintem teljesen korr…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Bocs mindenkitől, de sajnos esélyes…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@Grrr: Gyanítom, hogy inkább nem értették a kérdés…
  • naki on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @ijontichy::https://444.hu/2025/06/10/42-mil…
  • incze on Viccországban bejelentenek@tahonoli kolléga kedvéért ideteszem amit a chatgp…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)P.s.: …Amennyiben valakiben felmerülne, hogy e pon…

Posztrulett

A Krasznahorkai-ügyről (apróságposzt)

Krasznahorkai nyilatkozott egy Svenska Dagbladet nevű svéd lapnak, amiből a 444.hu kiemelt pár mondatot és az a pár mondat a nemzeti-woke-nak nem tetszett, hogy oda ne…. Több online lap is írt erről és mind a 444.hu mondatait idézték. „Most Orbán és társai dicsőségesnek mondják a történelmünket. Ez több mint nevetséges. A magyar történelem csak vereségekből …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • SMFB
  • gudea73
  • princeghostly1c74fbc695
  • excombo
  • ipartelep
  • j.alfred prufrock II
  • Czifra Zoltán
  • Morp65
  • incze
  • azuccahirmondoja
  • vattablz
  • sgtpotrien
  • ervsebeszet
  • cleantone2
  • lgombb
  • hakohen
  • olvassbele.com
  • outsiderb
  • marysolotravez
  • susyk
  • macskahala
  • ra0213
  • labrys
  • Késes Szent Alia
  • mecsekijeti
  • thegaben86
  • Psakreff
  • Bogomil
  • elolhatuldoktor
  • ikarus
  • pogny
  • naki
  • tortt49
  • Mikonu
  • outis
  • ganjagym
  • janostothmeister
  • jaurin
  • Ferenc Orosz
  • Tiborné Tóth
  • nyulambator
  • kisvince
  • kisa
  • Judit Merényi
  • darnoknew
  • ijenanyelvtan
  • szabol25
  • rovidec398e17c6
  • Tyto
  • Hector Kapitány
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d