Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában? 2026.02.07
  • Az értelmiségi illúziók vége 2026.02.07
  • Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel 2026.01.28
  • A nemzetközi matematikai kongresszus bojkottja 2026.01.28
  • A Mandiner esete Alex Prettivel 2026.01.27
  • Trump megegyezett Grönlandról? 2026.01.21

A legolvasottabb posztok

  • Az értelmiségi illúziók vége
  • Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?
  • Viccországban bejelentenek
  • Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • Megmenteni bárkit avagy Tölgyessy Péter és nyolc centi

Az utolsó választás

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: Kettes

Most, hogy Orbán megkezdte a 2014-es választási kampányt, a média állampárton kívüli része egyértelműen azt várja Bajnaitól, hogy feleljen meg a felfokozott ellenzéki várakozásoknak, és ő is valami ütős kampánynyitó beszédet tartson október 23-án, a Milla tüntetésén. Mintha ez lenne most a legnagyobb problémánk.

Semmi újdonságot nem mondok azzal, hogy a 2014-es választás lesz az utolsó alkalom, hogy megállítsuk a totalitárius Orbán-rendszert abban, hogy egyszer s mindenkorra befészkelje magát az életünkbe. A pártállam irányítói már eddig is megtettek mindent, hogy a pálya kizárólag feléjük lejtsen: önkényesen a saját előnyükre szabták át a választókerületek határait, egyfordulóssá tették a választást, a saját embereikkel töltötték fel a választási bizottságot, eltörölték az érvényességi küszöböt, levitték a jelöltállításhoz szükséges ajánlások számát, a győztest erősítő kompenzációs rendszert vezettek be és választási regisztrációhoz kötötték a részvételt. Van az a pénz (és már át is utalták a Századvég számlájára), amennyiért ezeket a módosításokat a választási eljárás tökéletesítésének, az információs önrendelkezési jog kiteljesedésének, a választók iránti tisztelet kifejezésének vagy a tiszta választások garanciájának nevezi az ember, de ezek nyilvánvalóan fizetett hazugságok. Ezt önfeledt pillanataikban a fideszes vezetők is beismerik.

Ha ezen a választáson újra az Orbán vezette pártszövetség nyer, akkor nem csak a szabadságnak lesz vége, hanem a mostani ellenzéki pártoknak és a hozzájuk kötődő holdudvarnak is: mehetnek az árokpartra pitypangot szedni. Még a balettba sem mehetnek vissza ugrálni, mert a baletthez is párttagkönyv kell majd. Számukra ez most a tét, és nem az, hogy megtarthatják-e a képviselői költségtérítésüket. Miközben a 2014-es választás még sportszerűtlennek, de szabadnak lesz nevezhető (ha nem romlik tovább a helyzet), az azt követő választások már szabadok sem lesznek. Az ellenzéki pártok anyagi forrásainak, médiájának, politikai mozgásterének elsorvasztása és politikusainak kriminalizálása után nem lesznek többé ellenzéki jelöltek, csak Orbán jelöltjei fognak versenyezni Orbán jelöltjeivel, és nem lesznek választók sem, mert ha nincs kiből választani, akkor az ellenzéki szavazók el sem mennek szavazni, végül de facto visszaáll az egypártrendszer.

Én nem látom, ki fogja itt 2014-ben legyőzni Orbánt. Bár az Orbán-rendszerrel elutasítása napról napra nő, az ellenzéki politikai erők mindegyike elfogadhatatlan a nagy többség számára. A szocialistákban a balos populizmust és a mutyikultúrát, a DK-ban a rossz karmát, az LMP-ben a nárcisztikus balos-zöld-antiglob becsípődést, a Jobbikban meg a birkafaggyúszagot nem tudom elviselni. A Milla és a Szolidaritás sötét ló, és minél többet tudok meg róluk, annál kevesebbet szeretnék tudni. Bajnairól elhiszem, hogy képes lenne kezelni egy válságban lévő országot és a költségvetését, de nem nézem ki belőle, hogy képes lenne vezetni egy nemzetet. Biztos vagyok benne, hogy az ellenzéki pártok elkötelezett szavazói is valahogy így gondolkodnak a többi pártról, a sajátjukat kivéve, amit viszont pont azért szeretnek, amit a többiek utálnak bennük. Tulajdonképpen mi ellenzéki szavazók sokkal több mindenben értünk egyet, mint azt elsőre gondolnánk.

Amit tennünk kell, nem lesz sem kellemes, sem könnyű. Egyetlen esélyünk van: ha az összes ellenzéki erő (és ebbe beleértem a Jobbikot is) szögre akasztja azokat a témáit, amiket a saját választóik szexisnek találnak bennük, és egy választási szövetségben indítják a jelöltjeiket a Fidesszel szemben. Félretenni minden ideológiai kérdést, elvi különbséget, egyéni ambíciót, sértettséget, a kemény magnak szóló üzenetet, és arra az egyetlen küldetésre koncentrálni, ami megmentheti őket az árokparttól: hogy 2014-ben le kell győzni a Fideszt. A küldetés teljesítéséig nem védjük meg a nyugdíjasokat, nem mentjük meg a devizahiteleseket, nem döntjük el, mennyi kapitalizmus legyen az egészségügyben, nem piszkáljuk az adórendszert, nem zárjuk be Paksot és nem vesszük bele a cigánybűnözést a btk-ba. Nem kell hatféle programot írni, félre lehet tenni a szakpolitikákat és a követeléslistákat. Ezekre most nem lesz szükség.

Az ellenzéki szövetségnek egy küldetése van: leváltani Orbánt, eltávolítani az államigazgatásból és a függetlenségüket elveszített hatalmi ágakból az orbánista funkcionáriusokat, kigyomlálni az alaptörvényből és a sarkalatos törvényekből a pártállami rendelkezéseket és lefejteni az oligarchákat az állami pénzcsapokról. Amikor ez megvan, helyre kell állítani a politikai verseny sportszerűségét, szabaddá kell tenni a köz- és a magánmédiát, átláthatóvá és működőképessé kell tenni a pártok finanszírozását és népszavazásra kell bocsátani az új köztársaság játékszabályait. Aztán feloszlatja magát a parlament, és az új választáson már mindenki meghirdetheti a saját programját, akár tele szájjal is szidhatja a korábbi szövetségesét.

Tudom, hogy ehhez minden ellenzéki párt és szervezet vezetőjének át kellene lépnie a saját árnyékát. Mindegyik úgy érezné, hogy elárulná vele a választóit, az elveit, az elvbarátait. Úgy éreznék, hogy az MSZP baloldali demagógia nélkül, a DK Gyurcsány nélkül, a Jobbik cigányozás nélkül vagy az LMP elmúltnyolcévezés nélkül olyan lenne, mint a vőlegény szerszám nélkül. Sőt, úgy éreznék, hogy a saját áldozatuk a legnagyobb, hisz a többiek csak egy hülyeséget áldoznak fel, de ők a számukra legfontosabb célt. Jelenleg mindegyik párt vezetése abban a hitben ringatja magát, hogy nem kell megfizetniük ezt az árat, és a választásig a pártja és saját személyes helyzetét is javítani tudja, ha külön száll szembe a gólemmel. Ez azonban egy ostoba és végzetes tévedés, amire nemcsak a politikai karrierjük mehet rá, hanem mindannyiunk szabadsága is.

És azt is tudom, hogy ez a helyzet az ellenzéki szavazóktól is emberfeletti kompromisszumkészséget követel meg. Bizony, lehet, hogy jobbikos jelöltre kell szavaznunk. Vagy gyurcsányistára. Azt kell fejben tartani, hogy nincs más választás. Nem lesznek jobbikos, gyurcsányista vagy millás jelöltek, csak az Orbán-ellenes szövetség jelöltjei. Vagy megesszük ezt a levest most az egyszer, vagy életünk végéig ez lesz a menü és Orbán Viktor lesz a főszakács.

Nyilvánvaló, hogy az ellenzéki pártok maguktól nem fogják feladni az identitásukat még átmenetileg sem. De ha ehhez az kell, hogy addig ütögessük össze Gyurcsány, Schiffer, Vona, Bajnai, Mesterházy meg a többiek fejét, amíg megértik a feladatot, akkor nem bánom: tegyük azt.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520704-6988700480c64' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520704&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520704-6988700480c64&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520704-6988700480c64' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Önfenntartó kormányt akar a rektori konferencia

Next Post:

Jobboldali költők borzalmasan gyönge versei — XCV.

692 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 10:29

    @félázsiai 2llkedő:

    „Hol lehet kizsákmányolni?”

    Sehol.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218107)
    Loading...
  2. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 10:30

    @félázsiai 2llkedő:

    „Mivel is óhajt Piktor versenyképes lenni az egykulcsos adóval?”

    Az egykulcsos adó a Fidesz kevés jó intézkedéseinek egyike. Igazságos, racionális.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218108)
    Loading...
  3. 2llkedő szerint:
    2012.10.21 10:30

    @Gondolkodni Próbáló Birca:

    „Jellemzően: a vállalkozás általános költségei + nyersanyag + szállítási költség + munkaköltség.”

    Ha úgy belegondolsz, akkor ezekben mindenhol benne szerepel a munkaerő ára, azaz a kizsákmányolás.

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218109)
    Loading...
  4. 2llkedő szerint:
    2012.10.21 10:31

    @Gondolkodni Próbáló Birca:

    „Igazságos, racionális.”

    Korlátlanul?

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218110)
    Loading...
  5. 2llkedő szerint:
    2012.10.21 10:32

    @Gondolkodni Próbáló Birca: „Sehol.”

    Ugye ezt Te se gondolod komolyan?

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218111)
    Loading...
  6. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 10:35

    @félázsiai 2llkedő:

    Milyen kizsákmányolás. Nincs ilyesmi. Hol látod?

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218112)
    Loading...
  7. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 10:36

    @félázsiai 2llkedő:

    De igen. Sőt nem csak én gondolom így, hanem aközgazdászok 95 %-a is. Csak a MARXISTA közgazdászok látják másképp.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218113)
    Loading...
  8. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 10:36

    @félázsiai 2llkedő:

    Igen, az egykulcsos adó igen jó dolog.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218114)
    Loading...
  9. 2llkedő szerint:
    2012.10.21 10:53

    @Gondolkodni Próbáló Birca:

    „Igen, az egykulcsos adó igen jó dolog.”

    Kérdés ismét: korlátlanul?

    Egy kis segítség: az acél rugalmas?

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218115)
    Loading...
  10. 2llkedő szerint:
    2012.10.21 10:54

    @Gondolkodni Próbáló Birca:
    „Milyen kizsákmányolás. Nincs ilyesmi. Hol látod?”

    Nuersanyag ára miből tevődik össze? A vállalkozás általános költségei miből tevődnek össze? Szállítási költség miből tevődik össze?

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218116)
    Loading...
  11. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 10:55

    @félázsiai 2llkedő:

    Egy gazdagabb országban már lehet többkulcsos adó is.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218117)
    Loading...
  12. 2llkedő szerint:
    2012.10.21 10:56

    @Gondolkodni Próbáló Birca: „Sőt nem csak én gondolom így, hanem aközgazdászok 95 %-a is.”

    Példát is tudsz rá hozni?

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218118)
    Loading...
  13. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 10:57

    @félázsiai 2llkedő:

    „Nuersanyag ára miből tevődik össze?”

    Elmész a nyersanyagot áruló kereskedőhöz és az amit kifizetsz, az az ár.

    „A vállalkozás általános költségei miből tevődnek össze? „

    Szerinted? Pl. könyvelő költsége, bérleti díjak, adminisztrációs költségek, stb.

    „Szállítási költség miből tevődik össze?”

    Megbízol egy szállítmányozót és az, amit fizetsz neki.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218119)
    Loading...
  14. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 10:58

    @félázsiai 2llkedő:

    Nézd meg a modern közgazdaságtant. Egytől egyik elutasítják a marxi közgazdaságtant. Marx alapeszméjét, a kizsákmányolás tanát elvetik.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218120)
    Loading...
  15. 2llkedő szerint:
    2012.10.21 11:06

    @Gondolkodni Próbáló Birca: „Egytől egyik elutasítják a marxi közgazdaságtant.”

    Például?

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218121)
    Loading...
  16. 2llkedő szerint:
    2012.10.21 11:09

    @Gondolkodni Próbáló Birca:
    „Elmész a nyersanyagot áruló kereskedőhöz és az amit kifizetsz, az az ár.”

    És az a nyersanyag, csak úgy ott terem ugye?

    „Szerinted? Pl. könyvelő költsége, bérleti díjak, adminisztrációs költségek, stb.”

    Könyvelő munkaerő, adminisztráció munkaerő. Mindegyik bér. Bérleti díj kizsákmányolás ideális eszköze.

    „Megbízol egy szállítmányozót és az, amit fizetsz neki.”

    Ugye valakinek (nem robotra gondolok) szállítania kell, azaz bért kell fizetnie.

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218122)
    Loading...
  17. 2llkedő szerint:
    2012.10.21 11:13

    @Gondolkodni Próbáló Birca:

    Nem olyan régen volt az egyik tv adón, hogy angol elkényelmesedett fiatalokat elvittek kávéültetvényre dolgozni, és az ott megkeresett pénzből kellett megélniük.

    A végén már ők se gondolták, hogy nincs kizsákmányolás. Lehet, hogy Neked sem ártana kipróbálni.

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218123)
    Loading...
  18. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 11:22

    @félázsiai 2llkedő:

    Keynes, Friedmann, Hayek. Szinte bármelyik nagy közgazdász a Marx utáni időszakból.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218124)
    Loading...
  19. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 11:26

    @félázsiai 2llkedő:

    „És az a nyersanyag, csak úgy ott terem ugye?”

    Miért teremne csak úgy? De ha te mondjuk guminőket gyártasz, akkor nem mész el ugye gumit szüretelni Délkelet-Ázsiában, hanem veszel gumit egy gumikereskedőtől, nem?

    „Könyvelő munkaerő, adminisztráció munkaerő. Mindegyik bér. Bérleti díj kizsákmányolás ideális eszköze.”

    Hol a kizsákmányolás ezekben?

    Van egy könyvelőd. Havi 40 ezret kér tőled. Ennyit fizetsz neki? Hol látsz itt kizsákmányolást?

    Van egy titkárnőd, havi bére 200 ezer Ft. Hol a kizsákmányolás?

    „Ugye valakinek (nem robotra gondolok) szállítania kell, azaz bért kell fizetnie.”

    Nem fizetsz bért senkinek. Kis cég vagy, egyszerűen megbízol egy szállítmányozót, neki van tarfifája és fizetsz neki. Hol a kizsákmányolás?

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218125)
    Loading...
  20. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 11:29

    @félázsiai 2llkedő:

    Igen, ez egy primitív náci-komcsi műsor volt. A valósághoz semmi köze.

    Eleve abszurdum kizsákmányolásnak nevezni azt, hogy nem mindenhol azonos a bérszint. Ezt még Marx sem nevezte kizsákmányolásnak.

    Indonéz bérből nem lehet angol életszínvonalon megélni – ez a következtetés, de ezt eddig is mindenki tudta.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218126)
    Loading...
  21. 2llkedő szerint:
    2012.10.21 11:32

    @Gondolkodni Próbáló Birca: Idézhetnél tőlük!

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218127)
    Loading...
  22. 2llkedő szerint:
    2012.10.21 11:37

    @Gondolkodni Próbáló Birca:

    Legyen Neked boldog hosszú hétvégéd, nincs kizsákmányolás!

    A féltékeny embert se lehet meggyőzni az ellenkezőjéről.

    Ezzel befejeztem!

    Üdv!

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218128)
    Loading...
  23. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 11:41

    @félázsiai 2llkedő:

    Nézz meg alapvető könyveket. Meg fogod látni, hogy egyik sem használja Marx munkaérték-elméletét.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218129)
    Loading...
  24. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 11:41

    @félázsiai 2llkedő:

    Kösz, jó, hogy te is így látod már.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218130)
    Loading...
  25. 2llkedő szerint:
    2012.10.21 13:35

    @Gondolkodni Próbáló Birca:

    „jó, hogy te is így látod már.”

    Bocs, de nem ezt mondtam, hanem rádhagytam, hogy örüjjé.

    Tudod, okos enged, szamár szenved.

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218131)
    Loading...
  26. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 16:11

    @félázsiai 2llkedő:

    Ennél komolyabb embernek gondoltalak.

    Ez nagyon óvodás szöveg, akkor mondják a gyerekek, amikor nem maradt érvük. Azaz ez de facto beismerés.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218132)
    Loading...
  27. jotunder szerint:
    2012.10.21 16:56

    @Gondolkodni Próbáló Birca: ez így nem igaz. a munkaérték elméletet többen finomították, az egyik Nobel díjat is kapott: Sir John Hicks, aki nagyon nagyra tartotta Marx Károlyt (miközben nem volt marxista). a másik ilyen figura az LSE egyik vezető professzora (konkrétan Sir John Hicks professornak hívják a pozíciót) Michio Morishima volt, aki könyvet írt a marxi értékelméletről, és beillesztette a mainstreambe. ő sem volt marxista persze. a marxizmus alatt mindenféle tgm-kedéseket szoktak érteni, Marx Károly pedig egy igazi szobatudós volt valójában.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-218133)
    Loading...
  28. jotunder szerint:
    2012.10.21 17:10

    @Gondolkodni Próbáló Birca: ha azt mondod, hogy ma egy közgazdásznak egyáltalán nem kell marx károlyt olvasni, akkor abban persze igazad van. elmélettörténetből azért fontos, de anélkül is simán lehetsz komoly közgazdász.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-218134)
    Loading...
  29. aronsatie szerint:
    2012.10.21 17:37

    @Vortumnus: Ámen. Mármint a hatékonyabbságra. Bár lefogadnám, hogy ebben sokkal kevesebben fognak hinni, mint, teszem azt, a kamillateában, mert gyógyszerre manapság divatos dolog gyanakodni. Vakcinára meg pláne, ezt láthattuk a h1n1 hisztéria idején.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-218135)
    Loading...
  30. adambum szerint:
    2012.10.22 00:35

    Én az alaptézist is leegyszerűsítésnek tartom, mitől lenne vége bárminek, ha megint Orbán nyerne?

    A valóság mindig bonyolultabb, lehet hogy el tudja érni, hogy „mindkét jelölt az övé legyen”, de csak addig, amíg nincsenek nagy bajok. Ha nagy problémák lennének, úgyis szembefordulnának vele.

    Innentől pedig az látszik, hogy a szerző igazából attól fél, hogy Orbánnak a gazdaságpolitikája is sikeres lesz. Meg az is látszik, hogy pont ezt a birka népet hülyíti tovább a szerző: nem számít a szubsztancia, csak a pragmatikusság. Láttuk, hogy a 13. nyugdíj esetében ez milyen jól működött…

    Hiv.: [@adambum:](#comment-218136)
    Loading...
  31. Pelso.. szerint:
    2012.10.22 07:41

    @adambum: Mit értünk nagy bajon? Az ország számára baj v. a fidesz szempontjából?
    Egyértelmű, hogy sikeres lesz nevezett gazdaságpolitikája, mondjuk 2016-ban. Amennyiben mégsem, legyen 2031, mindegy.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-218137)
    Loading...
  32. Kettes szerint:
    2012.10.22 07:45

    @adambum: Attól semmi okom félni, hogy Orbán gazdaságpolitikája sikeres lenne. Már amennyiben siker alatt egy fenntartható növekedést produkáló, az adósságcsapdából kimászó, szabad és versenyképes gazdaságot értünk, és nem az orbáni politikai elit mesés meggazdagodását az adófizetők és az EU pénzén.

    Az az „is” nagyon odavág. („a gazdaságpolitikája is sikeres lesz”). A kormányzásnak egyáltalán nincsenek sikersztorijai, sem gazdasági, sem másmilyen. Elvétve dicsérik őket külföldön, és amikor mégis, akkor is csak a másodvonalbeli elvbarátaik, és a szavaikon egyértelműen felismerhetőek a hivatalos propaganda szófordulatai. Ha nem dicsérnék magukat éjjel-nappal, nagyon úgy nézne ki, hogy mindenki velük ordibál.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-218138)
    Loading...
  33. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.22 08:44

    @jotunder:

    Pontosan.

    Ma Marxot sokkal inkább filozófusok, szociológusok, politológusok tanulják az eszmetörténet részeként, mint közgazdászok. Ugyanis Marx filozófiai munkássága óriási hatást váltott ki, de facto az egész XX. sz. róla szólt – a kommunista rendszer nem érthető meg alapja nélkül, márpedig ez az alap Marx. Ezzel szemben közgazdasági munkássága nullár ért már a XIX. sz. végén is.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218139)
    Loading...
  34. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.22 08:45

    @jotunder:

    Ez a „finomítás” olyan, hogy de facto a lényegét megcáfolták…

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218140)
    Loading...
  35. jotunder szerint:
    2012.10.22 09:02

    @Gondolkodni Próbáló Birca: Hát nem. Úgy is hívja Morishima, hogy Marx-von Neumann elmélet. http://www.jstor.org/discover/10.2307/1913933?uid=3737760&uid=2&uid=4&sid=21101181258523

    Marx teljesen autodidakta volt, aki mondjuk a differenciálszámítást valóban megértette (írt is róla egy könyvet, amelyben egészen jó kérdéseket vetett fel). Ahhoz, hogy azt amit gondol leírja, olyan tudásra lett volna szüksége, ami neki akkor nem lehetett meg, és nem is találhatta volna ki. Valamiféle min-max tételre lett volna szüksége, amit ugyan hogyan érthetett volna meg, a tizenkilencedik században.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-218141)
    Loading...
  36. jotunder szerint:
    2012.10.22 09:20

    @Gondolkodni Próbáló Birca: books.google.ch/books/about/Marx_s_Economics.html?id=rHVAAwEACAAJ&redir_esc=y

    Az egyik konkrét tétel, amire pl. Marxnak szüksége lett volna az az, hogy egy pozitív mátrix legnagyobb abszolút értékű sajátértéke egyszeres multiplicitású. Ezt úgy húsz évvel Marx halála után írták le, de azért inkább harminc évvel később lett ismert.És akkor is csak egy modellje lett volna persze, de az akkori idők legjobb modellje.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-218142)
    Loading...
  37. wirth6 szerint:
    2012.10.23 23:50

    @GeoCracker: Ez lett volna a hozzászólás egy lényeges eleme, hogy végül is akár még eljöhet a világvége, ugyan úgy, ahogy akár a totális hatalom is. Csak éppen ez tiszta spekuláció.
    Egyébként meg ki a troll, aki ahelyett, hogy elismerné valaminek a hiányát (nincs totális diktatúra), gyorsan hozzáteszi, hogy „még”, aztán meg bizonyítsa a másik, hogy soha nem is lesz; vagy aki egy párhuzammal rámutat ezen érvelés khm „sajátosságára”?

    Hiv.: [@wirth6:](#comment-218143)
    Loading...
  38. GeoCracker szerint:
    2012.10.24 00:47

    @wirth6: Ha visszaolvastál volna, akkor kiderülhetett volna számodra, hogy leírtam azt, ami miatt szerintem a „még” egy tartható vélemény. Ezzel jogod van egyet érteni ha akrsz,és jogod van nem egyet érteni, ha nem akarsz. Ma, hogy kint voltam a Milla-tüntin, és láttam, hogy a rendőrség milyen előzékenyen kezelte a szélsőjobbos rendezvénykeet, és hallva, hogy a Békement útjából milyne sebtében takarították el a lnyesgesn kevésbé provokatív ellenzőket (nem rémlik, hogy a Békemenet-ellenzők megvertekvolna bárkit is), a „még” megint kicsit erodálódott a szememben.
    Egyébként igazad van. valóban eljöhet a vilgvége. Azonban Orbán és rendszere jelenleg közelebbinek tűnik.

    Hiv.: [@GeoCracker:](#comment-218144)
    Loading...
  39. ijontichy szerint:
    2012.10.24 17:37

    „…Jávor Benedek, aki már most ellentmondásosnak látja Bajnai Gordon személyét a mozgalom vezetőjeként.”

    index.hu/belfold/2012/10/24/az_lmp_novemberben_dont_az_egyutt_2014-rol/

    Na szvsz. erről van szó. Én speciel az LMP-t látom ellentmondásosnak. Tengernyi belső ellentmondással. Hiába, ha egy párt liberálisnak mondja magát, az már rég rossz. Liberális, kreatív emberek nem képesek huzamosabb időn keresztül pártot működtetni. Mert ahhoz az kéne, hogy minimum négy évig képes legyen egy ilyen fazon teammunkában alárendeltként dolgozni. Ez nekik nem megy. A szadeszben se nagyon ment, max a zsákmány miatt kisebb volt a mászkálás. Ha a demokratikus ellenzék jót akar magának, ne tekintse partnernek az LMP-t. Semmi jóra nem vezet. Megbízhatatlan bagázs. Nem kell ezért haragudni rájuk, csak tudomásul kell venni: ők ilyenek :-/ Továbbá, sanda gyanúm szerint nekik a parlamenti létükhöz nagyon is jól jön a szétforgácsolt ellenzék, meg az Orbán-rezsim prolongálása.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-218145)
    Loading...
  40. közösperonos átszállás szerint:
    2012.10.26 16:24

    @ijontichy: érdekes, beszélgettem múlt héten egy kábé-vezető LMP-ssel (nem parlamenti képviselő), azzal kezdte ezt a témát, hogy Bajnai is az elmúlt 22 évet képviseli, és ők pont ez ellen a 22 év ellen jöttek létre. Kábé arra jutottunk, hogy (szerintük) nekik nem érdekük senki ilyennel összefogni, kormányozni úgysem fognak, a parlamentbe valószínűleg úgyis bejutnak, szimbolikusan viszont nagyot buknának egy ilyennel, és az előző két pont miatt nekik a gyakorlati sík annyira nem fontos (ezt nem mondta mondjuk, de azt kérdésre igen, hogy szimbolikus lépések várhatók inkább).

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-218146)
    Loading...
  41. aronsatie szerint:
    2012.10.26 17:01

    @közösperonos átszállás: „a parlamentbe valószínűleg úgyis bejutnak”
    Őszintén remélem, hogy nem. Megérdemelnék.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-218147)
    Loading...
  42. ijontichy szerint:
    2012.10.26 17:44

    @közösperonos átszállás: Ez az ember vagy buta (nem eredeti szakmájában), vagy téged nézett nemistudomminek. Bajnai egy év alatt összeszedett akkora kapcsolati tőkét nyugaton, hogy Orbán felsír, ha csak rágondol, de nehogy má’ hazsnáljuk, mert „az elmúlt 22 évet képviseli”. Fasza. Mellesleg megette a fene, ha egy parlamenti párt csak azt tudja, mi ellen jöttek létre, de hogy miért, az már csak valami ködös vízió. Úgy tűnik, mihelyt valaki bekerül a Duna-parti épületbe, azonnal elfelejti, (legalábbis cselekedeteiben), hogy őt a választók azért küldték oda, hogy az ország érdekében cselekedjen. Ehelyett átmegy valami módosult tudatállapotba, mizerint neki első számú a feladata valami vegytiszta politizálás. Akkor jut ugyanis ilyen eredményekre, mint amit idéztél. És ezek röpke három év után itt tartanak. Ez egy ótvaros gittegylet, ennél még az MSZP-ben is több nyugatias életszagot érzek (igen, a tolvajaikban is). Ha 2014-ben netán kibuknak, nem kár értük.
    Ez a mentalitás teszi lehetővé, hogy jöjjön húsz – maroz kiválóan eltalált jelzőjével élve – középszar évnyi orbanisztán. Nem fogunk csődbe menni, de az sem lesz bizonyítható, hogy mehetne ez sokkal jobban. A világgazdaság majdani felpörgésének nyilván lesz annyi hozadéka, hogy fideszék teleordíthassák az országot: „lám a matolcsyzmus meghozta a maga sikerét”. 🙁

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-218148)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ijontichy on Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?@vattablz: : Ennyi bullshit igazán elfér egy progr…
  • DarthVader on Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?"A színházakat nézőszám és kulturális érték alapjá…
  • vattablz on Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?@ipartelep: Van egy harmadik fontos dolog is. Neve…
  • vattablz on Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?@AI szagerto: Vajon melyikünk hozzászólása öregszi…
  • annokkk on Az értelmiségi illúziók végeJól látom, hogy az értelmiségi szó azt jelenti, ho…
  • Keepdreaming on Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?Mint SÖRÖS, kikérem magamnak a "kézműves" jelzőt!…
  • ipartelep on Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?Egy-egy ilyen program nagy (nagyobb?) része mindig…
  • AI szagerto on Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?@vattablz: ez a beszéd, kisujjeltartás, jólodamond…
  • nyulambator on Az értelmiségi illúziók végeDe kár lenne úgy tenni, mintha ezen múlna, Bármi.…
  • jotunder on Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?@vattablz: ?? find "mesterséges intelligencia". en…
  • vattablz on Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?Fidesz 2.0. És egy ember már biztosan végigolvasta…
  • nyulambator on Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?Hát valamivel összetettebb mint az, hogy "folytatj…
  • tamspatrik on Az értelmiségi illúziók végeAz értelmiségi illúzió az értelmiségi. Amúgy meg n…
  • aerduloensamtonight on Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?Meglátjuk?
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.tekintettel arra, hogy a félidei választásokra tra…
  • ijontichy on Az értelmiségi illúziók vége"Tisztesség dolgában elég szarul állok. ... Kisvár…
  • Keepdreaming on Viccországban bejelentenekOrbán Viktor 2026.02.07.: "Ukrajna az ellenségünk"…
  • Késes Szent Alia on Britnek lenniLassacskán Starmer is elmondhatja a poszt első bek…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Legfeljebb is csak annyi történh…
  • vattablz on Az értelmiségi illúziók végeDe, asszem pont ilyet. Máskülönben másmilyen lenne…
  • jotunder on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@annokkk: ha folyamatosan őrjöngsz, akkor kénytele…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek:-D :-D :-D "Amikor 1999-ben a koszovói háború mag…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@annokkk: : Visszalendül az... csak mikor? Arra ni…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ipartelep: Nem lendül vissza. Szerintem annyira e…
  • ipartelep on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Hiv.: @annokkk: Én nem tudom, hogy az amerikai dem…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ipartelep: Végülis ez várható volt. A demokraták…
  • ipartelep on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Láttátok az Idiocracy c filmet? Ha nem, ideje megn…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittelhttps://24.hu/belfold/2026/02/06/orban-viktor-mezo…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Astanát Nazabajev távozása után nyugtatásképpen át…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ipartelep: Egy srófra jár az agyunk, nekem is esz…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: : Ajajj... egy ideig vicces volt e…
  • ipartelep on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Hiv.: @annokkk: Azt gondolom, hogy hosszú idő óta…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/360/20260206_202606-nvb-nvi-valaszt…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: Én egy ötméteres Trump szoborról i…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@muaddib00: Vagy inkább Aladeen
  • muaddib00 on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: Felesleges elaprózni, simán United…
  • kiazmármegint on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: Miert csak a Penn Stationt? Miert…
  • kiazmármegint on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Azert ez még Trumptol is uj szint: https://www.nbc…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@susyk: " Tóth Zoltán választási szakértő erről a…
  • susyk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@annokkk: Értsd már meg, hogy nem lakcím alapján s…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittelValószínű, hogy azokat a levélszavazókat húzták le…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@susyk: Mondhat ilyesmit, de számai nincsenek. Az…
  • susyk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@annokkk: a linkelt cikkben László Róbert elmagyar…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekNagy riszpekt :-) Hiába a kormányrendelet, nem szü…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAzt ne felejtsük el, hogy ma Mogyoróországon egy f…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/02/01/tomegverekedes-a-fradi-p…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Grrr: Egyrészt az antifasiszták nem hatalom. Ők m…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)@annokkk: Új alkotmány jöhet. Gyorsabban mint eddi…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Virág et.: Szegény egy politikai fogoly. A Putyin…
  • Grrr on Viccországban bejelentenekElég egyszerű: nem a tőlük nagyon különböző romákr…

Posztrulett

Az amerikai antidemokrácia-exportról (apróságposzt)

A Telegraph egy (állítólagos) kiszivárogtatott dokumentumra hivatkozva írta meg, hogy Trumpék le akarják választani Ausztriát, Olaszországot, Lengyelországot és Magyarországot az Európai Unióról. Anna Kelly szóvivő szerint azonban „fake news”-ról van szó – a hivatalos nemzetbiztonsági stratégián kívül más dokumentum nem létezik. Az anyagban egy új hatalmi rendszer körvonalazódik, amelynek Amerikán kívül Oroszország, Kína, Japán és …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • nyulambator
  • ra0213
  • esztre
  • jelbeszed
  • ijenanyelvtan
  • ororvecztb1
  • istván orovecz
  • onehumanoid
  • Bogomil
  • princeghostly1c74fbc695
  • nyulambator
  • Tehenész
  • micike mici
  • Keepdreaming
  • aromo44
  • tamspatrik
  • szabol25
  • Radnóti Zoltán
  • kisa
  • mecsekijeti
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • kiazmármegint
  • ervsebeszet
  • AI szagerto
  • Gaboxhrr
  • rovidec398e17c6
  • aerduloensamtonight
  • j.alfred prufrock II
  • LibaLeontin
  • vattablz
  • lgombb
  • janostothmeister
  • darnoknew
  • Tiborné Tóth
  • Virág et.
  • muaddib00
  • kalzol
  • Morp65
  • Psakreff
  • ipartelep
  • marysolotravez
  • Késes Szent Alia
  • Grrr
  • susyk
  • anna007dor
  • Hanyistók
  • simonandris2
  • janszemwordpress
  • karsairita
  • dynamicist
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d