Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05
  • A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt) 2026.05.04
  • A Lendületes kutatók állásfoglalása 2026.04.28

A legolvasottabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Most múlik....
  • Viccországban bejelentenek
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)
  • ...ahelyett, hogy..... (újraközlés)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

Az utolsó választás

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: Kettes

Most, hogy Orbán megkezdte a 2014-es választási kampányt, a média állampárton kívüli része egyértelműen azt várja Bajnaitól, hogy feleljen meg a felfokozott ellenzéki várakozásoknak, és ő is valami ütős kampánynyitó beszédet tartson október 23-án, a Milla tüntetésén. Mintha ez lenne most a legnagyobb problémánk.

Semmi újdonságot nem mondok azzal, hogy a 2014-es választás lesz az utolsó alkalom, hogy megállítsuk a totalitárius Orbán-rendszert abban, hogy egyszer s mindenkorra befészkelje magát az életünkbe. A pártállam irányítói már eddig is megtettek mindent, hogy a pálya kizárólag feléjük lejtsen: önkényesen a saját előnyükre szabták át a választókerületek határait, egyfordulóssá tették a választást, a saját embereikkel töltötték fel a választási bizottságot, eltörölték az érvényességi küszöböt, levitték a jelöltállításhoz szükséges ajánlások számát, a győztest erősítő kompenzációs rendszert vezettek be és választási regisztrációhoz kötötték a részvételt. Van az a pénz (és már át is utalták a Századvég számlájára), amennyiért ezeket a módosításokat a választási eljárás tökéletesítésének, az információs önrendelkezési jog kiteljesedésének, a választók iránti tisztelet kifejezésének vagy a tiszta választások garanciájának nevezi az ember, de ezek nyilvánvalóan fizetett hazugságok. Ezt önfeledt pillanataikban a fideszes vezetők is beismerik.

Ha ezen a választáson újra az Orbán vezette pártszövetség nyer, akkor nem csak a szabadságnak lesz vége, hanem a mostani ellenzéki pártoknak és a hozzájuk kötődő holdudvarnak is: mehetnek az árokpartra pitypangot szedni. Még a balettba sem mehetnek vissza ugrálni, mert a baletthez is párttagkönyv kell majd. Számukra ez most a tét, és nem az, hogy megtarthatják-e a képviselői költségtérítésüket. Miközben a 2014-es választás még sportszerűtlennek, de szabadnak lesz nevezhető (ha nem romlik tovább a helyzet), az azt követő választások már szabadok sem lesznek. Az ellenzéki pártok anyagi forrásainak, médiájának, politikai mozgásterének elsorvasztása és politikusainak kriminalizálása után nem lesznek többé ellenzéki jelöltek, csak Orbán jelöltjei fognak versenyezni Orbán jelöltjeivel, és nem lesznek választók sem, mert ha nincs kiből választani, akkor az ellenzéki szavazók el sem mennek szavazni, végül de facto visszaáll az egypártrendszer.

Én nem látom, ki fogja itt 2014-ben legyőzni Orbánt. Bár az Orbán-rendszerrel elutasítása napról napra nő, az ellenzéki politikai erők mindegyike elfogadhatatlan a nagy többség számára. A szocialistákban a balos populizmust és a mutyikultúrát, a DK-ban a rossz karmát, az LMP-ben a nárcisztikus balos-zöld-antiglob becsípődést, a Jobbikban meg a birkafaggyúszagot nem tudom elviselni. A Milla és a Szolidaritás sötét ló, és minél többet tudok meg róluk, annál kevesebbet szeretnék tudni. Bajnairól elhiszem, hogy képes lenne kezelni egy válságban lévő országot és a költségvetését, de nem nézem ki belőle, hogy képes lenne vezetni egy nemzetet. Biztos vagyok benne, hogy az ellenzéki pártok elkötelezett szavazói is valahogy így gondolkodnak a többi pártról, a sajátjukat kivéve, amit viszont pont azért szeretnek, amit a többiek utálnak bennük. Tulajdonképpen mi ellenzéki szavazók sokkal több mindenben értünk egyet, mint azt elsőre gondolnánk.

Amit tennünk kell, nem lesz sem kellemes, sem könnyű. Egyetlen esélyünk van: ha az összes ellenzéki erő (és ebbe beleértem a Jobbikot is) szögre akasztja azokat a témáit, amiket a saját választóik szexisnek találnak bennük, és egy választási szövetségben indítják a jelöltjeiket a Fidesszel szemben. Félretenni minden ideológiai kérdést, elvi különbséget, egyéni ambíciót, sértettséget, a kemény magnak szóló üzenetet, és arra az egyetlen küldetésre koncentrálni, ami megmentheti őket az árokparttól: hogy 2014-ben le kell győzni a Fideszt. A küldetés teljesítéséig nem védjük meg a nyugdíjasokat, nem mentjük meg a devizahiteleseket, nem döntjük el, mennyi kapitalizmus legyen az egészségügyben, nem piszkáljuk az adórendszert, nem zárjuk be Paksot és nem vesszük bele a cigánybűnözést a btk-ba. Nem kell hatféle programot írni, félre lehet tenni a szakpolitikákat és a követeléslistákat. Ezekre most nem lesz szükség.

Az ellenzéki szövetségnek egy küldetése van: leváltani Orbánt, eltávolítani az államigazgatásból és a függetlenségüket elveszített hatalmi ágakból az orbánista funkcionáriusokat, kigyomlálni az alaptörvényből és a sarkalatos törvényekből a pártállami rendelkezéseket és lefejteni az oligarchákat az állami pénzcsapokról. Amikor ez megvan, helyre kell állítani a politikai verseny sportszerűségét, szabaddá kell tenni a köz- és a magánmédiát, átláthatóvá és működőképessé kell tenni a pártok finanszírozását és népszavazásra kell bocsátani az új köztársaság játékszabályait. Aztán feloszlatja magát a parlament, és az új választáson már mindenki meghirdetheti a saját programját, akár tele szájjal is szidhatja a korábbi szövetségesét.

Tudom, hogy ehhez minden ellenzéki párt és szervezet vezetőjének át kellene lépnie a saját árnyékát. Mindegyik úgy érezné, hogy elárulná vele a választóit, az elveit, az elvbarátait. Úgy éreznék, hogy az MSZP baloldali demagógia nélkül, a DK Gyurcsány nélkül, a Jobbik cigányozás nélkül vagy az LMP elmúltnyolcévezés nélkül olyan lenne, mint a vőlegény szerszám nélkül. Sőt, úgy éreznék, hogy a saját áldozatuk a legnagyobb, hisz a többiek csak egy hülyeséget áldoznak fel, de ők a számukra legfontosabb célt. Jelenleg mindegyik párt vezetése abban a hitben ringatja magát, hogy nem kell megfizetniük ezt az árat, és a választásig a pártja és saját személyes helyzetét is javítani tudja, ha külön száll szembe a gólemmel. Ez azonban egy ostoba és végzetes tévedés, amire nemcsak a politikai karrierjük mehet rá, hanem mindannyiunk szabadsága is.

És azt is tudom, hogy ez a helyzet az ellenzéki szavazóktól is emberfeletti kompromisszumkészséget követel meg. Bizony, lehet, hogy jobbikos jelöltre kell szavaznunk. Vagy gyurcsányistára. Azt kell fejben tartani, hogy nincs más választás. Nem lesznek jobbikos, gyurcsányista vagy millás jelöltek, csak az Orbán-ellenes szövetség jelöltjei. Vagy megesszük ezt a levest most az egyszer, vagy életünk végéig ez lesz a menü és Orbán Viktor lesz a főszakács.

Nyilvánvaló, hogy az ellenzéki pártok maguktól nem fogják feladni az identitásukat még átmenetileg sem. De ha ehhez az kell, hogy addig ütögessük össze Gyurcsány, Schiffer, Vona, Bajnai, Mesterházy meg a többiek fejét, amíg megértik a feladatot, akkor nem bánom: tegyük azt.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520704-6a03c287594dd' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520704&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520704-6a03c287594dd&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520704-6a03c287594dd' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Önfenntartó kormányt akar a rektori konferencia

Next Post:

Jobboldali költők borzalmasan gyönge versei — XCV.

692 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. tollaszerge (törölt) szerint:
    2012.10.20 11:42

    @aronsatie: Tényleg egyszerűbb lenne ha ráhagynád, mert nem fogod tudni egy kommentfolyamban bepótolni neki az alapvető termtud érvelési ismereteket, ha eddig nem sikerült ezeket megszereznie.

    Van pár olyan default végkifejlet, ahova a netes viták 1 valószínűséggel konvergálnak, pl nácizás, társadalmi/gazdasági problémák 1bites magyarázata, egészségügyi tanácsok laikusoktól, stb. Ez a topic azért különleges mert mindet megfigyelheted benne. Az első kettő benne volt a pakliban a téma miatt, de a harmadikra szerintem senki nem számított.

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-218057)
    Loading...
  2. pfúj szerint:
    2012.10.20 11:43

    @Putyilov gyári melós: „Hitlert javarészt a konzervatív porosz junkerek és a nagytőke juttatta hatalomra”

    hitler hatalomra jutásában a nagytőkének jelentéktelen szerepe volt, kár szajkózni ezt a faszságot.

    Hiv.: [@pfúj:](#comment-218058)
    Loading...
  3. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.20 12:05

    @pfúj:

    Olvasni faszikám, aztán érvelni, tényekkel az érveidet alátámasztani!

    A tököm ki van a hozzád hasonló überbolsik isteni kinyilatkoztatásaival!

    Nesze, ismétlés a tudás mutterja:

    „Az már köztudomású, hogy abban az időben fontos európai és amerikai iparosok támogatói voltak mindenféle totalitárius politikai, köztük a kommunista és a különféle náci csoportoknak.

    A Harley Kilgore vezette vizsgálóbizottság jelentése szerint 1919-ben a Krupp-dinasztia (amely a legnagyobb német ágyúgyár tulajdonosa volt), pénzügyi támogatást nyújtott minden olyan politikai csoportnak, amelyek a segítették a náci ideológia fejlődését. „Acél-Gusztáv”, a család akkori feje élére állt annak a nagytőkés küldöttségnek, amely 1933-ban a birodalmi gyűlés épületében, Göring dolgozószobájában találkozott Hitlerrel, biztosítva a nácikat a német nagytőke támogatásáról. Hugo Stinnes, aki egy bányatulajdonos fiából lett acélipari mágnás, szintén hozzájárult a Nemzeti Szocialista Párt erősödéséhez. A rendelkezésre álló iratok alapján 1924-től más iparosok és pénzemberek is csatlakoztak a körhöz, mint például Fritz Thyssen, Albert Voegler, Adolf Kirdorf, és Kurt von Schröder, akik mind jelentős összeggel támogatták a nácikat. 1931-ben Kirdorf a bányatulajdonosok szövetségének vezetője kötelezte a tagokat, hogy minden tonna eladott szén után 50 pfenniget fordítsanak Hitler támogatására.”
    http://www.nemzetigeografia.hu/node/146

    A következő neoliberális bolsevik marhától már tandíjat kérek!!!! :o))))

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-218059)
    Loading...
  4. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.20 12:08

    @tollaszerge:

    Mukikám, egyem a tököd babbal, eridjél csak vissza a kályhához, hogy ki kezdett el érvek helyett szemályeskedni!

    tollaszerge 2012.10.20. 07:41:25

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-218060)
    Loading...
  5. tollaszerge (törölt) szerint:
    2012.10.20 12:17

    @Putyilov gyári melós: Én ironizálni kezdtem; de elfogadom ha nem érted a különbséget, ez van.

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-218061)
    Loading...
  6. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.20 12:33

    @tollaszerge:

    Jól van Mukikám, ironizáltál.

    Most már csak azt kéne önmagadban elmagyarázni, értelmezni, hogy mire és kire irányult az ironizálásod.

    Ha eddig eljutottál, akkor szólj és én elmagyarázom, hogy MIÉRT!

    Mert abban biztos vagyok, hogy a magadféle überokos muki az ilyesmit az istennek se vallaná be öNMAGÁNAK!

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-218062)
    Loading...
  7. ipartelep szerint:
    2012.10.20 13:10

    „A következő neoliberális bolsevik marhától már tandíjat kérek!!!! :o))))”
    ———–
    Mivel én kommunista (de nem bolsevik (és nem is neoliberális) – tudom, ez a többségben már önmagában kognitív disszonanciát okoz) _is_ vagyok (de csak bizonyos vonatkozásban – mert másban meg más), rám ez nem vonatkozik. 😉

    Nem csak neked mondom:
    A téma tartalma szerint durván négyféle dolgon lehet vitatkozni.
    1. A tényeken.
    Ezek lehetnek a világ állapotai, vagy (a múlt) történései. Ezeken azért lehet vitatkozni, mert a felek nem egyformán (jól) ismerik a tényeket.
    2. A jónak, helyesnek, célszerűnek, üdvösnek, stb. tartott állapotokon, eljárásokon, elveken.
    Ebben van egy adag jóslás, extrapoláció (a jelen állapotaiból – a tényekből – próbál következtetni a jövő állapotaira, ugyanakkor nem csak ez van benne, hanem (főleg) az akkori állapotokra vonatkozó „előírás” is.)
    3. A jövőre vonatkozó jóslásokon. A felek más-más jövőt képzelnek el, valószínűsítenek. Azon vitáznak, hogy milyen lesz a jövő. (Ez félig – de csak annyira – vicces.)
    4. A szavak, fogalmak jelentésén, interpretációján. (Ez igen gyakori vitaeljárás. A felek természetesen nem veszik észre, és rendesen belelovalják magukat.)

    Amíg ez a felismerés, és tisztázás sincs meg, addig remény sincs rá, hogy egy vita eredményes legyen. De persze a megfigyelők ettől még jól szórakozhatnak.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-218063)
    Loading...
  8. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.20 14:37

    @ipartelep:

    Itt kicsit összemosódtak a dolgok, mert eccere két vita is volt és több röff :o)))

    Tényeket nem tudott cáfolni egyik se, ezért próbálkoztak más módon, szentenciákkal, rosszul tudott ököligazságokkal, kanonizált téveszmékkel, párhuzamos igazságokal, humorbonbonokkal und soweiter elhitelteleníteni.

    De mondok jobbat, volt olyan „vitapartner” aki nem is velem vitatkozott, hanem önmagával, a saját lelkiismeretét győzködte :o))))

    „4. A szavak, fogalmak jelentésén, interpretációján. (Ez igen gyakori vitaeljárás. A felek természetesen nem veszik észre, és rendesen belelovalják magukat.)”

    Ez szerintem tudatos szokott lenni.
    Legalábbis nálam :O)))))

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-218064)
    Loading...
  9. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 16:02

    @félázsiai 2llkedő:

    Költségek – a termék előállításának a költsége.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218065)
    Loading...
  10. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 16:04

    @félázsiai 2llkedő:

    Tételesen elmondtam, hogy nem így látom. Nézd vissza.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218066)
    Loading...
  11. 2llkedő szerint:
    2012.10.20 16:05

    @Gondolkodni Próbáló Birca:

    „a termék előállításának a költsége.”

    És ez miből tevődik össze?

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218067)
    Loading...
  12. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 16:05

    @Putyilov gyári melós:

    „Aha, tehát van árrés, amit a cégtulaj, befektető, tőkés, bank a faszomsetuggya nem ad át annak, aki előállítja.”

    Ennek nincs értelme.

    A bérmunkás munkabért kap és nem a termék részét.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218068)
    Loading...
  13. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 16:07

    @félázsiai 2llkedő:

    Jellemzően: a vállalkozás általános költségei + nyersanyag + szállítási költség + munkaköltség.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218069)
    Loading...
  14. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 16:08

    @félázsiai 2llkedő:

    Dehogy tanítják! A marxizmust a közgazdászok 95 %-a elutasítja.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218070)
    Loading...
  15. 2llkedő szerint:
    2012.10.20 16:12

    @Gondolkodni Próbáló Birca:
    „- pártállam,
    – hivatalos, kötelező ideológia,
    – antikapitalizmus,
    – fajelmélet,
    – nacionalizmus,
    – civil társadalom hiánya.”

    Az, hogy per pillanat nem teljesen vannak ezek meg, ettől még ebbe az irénba megyünk.

    Tudod, a kamion meg a távolság, meg a csattanás…. Ja? És a biztonsági öv.

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218071)
    Loading...
  16. 2llkedő szerint:
    2012.10.20 16:12

    @Gondolkodni Próbáló Birca: „A marxizmust a közgazdászok 95 %-a elutasítja.”

    Hol, és melyik részét?

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218072)
    Loading...
  17. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 16:13

    @félázsiai 2llkedő:

    Nem igaz rá ezek közül:
    – pártállam,
    – hivatalos, kötelező ideológia,
    – fajelmélet,
    – civil társadalom hiánya.

    Igaz:
    – antikapitalizmus,
    – nacionalizmus.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218073)
    Loading...
  18. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 16:15

    @félázsiai 2llkedő:

    Természetesen a marxizmus közgazdasági részét. Bocs, ezt hozzá kellett volna tennem. A marxizmus többi része – filozófia, politikai elmélet – nem releváns, hiszen ez érdektelen a közgazdaságtudomány szempontjából.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218074)
    Loading...
  19. 2llkedő szerint:
    2012.10.20 16:19

    @Gondolkodni Próbáló Birca: Hallottál már a TŐKE-ről? Nem a tökéről!

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218075)
    Loading...
  20. 2llkedő szerint:
    2012.10.20 16:22

    @Gondolkodni Próbáló Birca: Meg a pártállam (jelenleg 2/3, de a cél a 4/3)

    Számodra, ha ezek közül nem szóról szóra, betúről betúre nem ugyan az, akkor az már nem is az. De tudod, ha valami olyan, mint az alma, olyan az íze, mint az almának, olyan a szaga, mint az almának, akkor az alma. Az almából is van többféle.

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218076)
    Loading...
  21. tollaszerge (törölt) szerint:
    2012.10.20 16:40

    @félázsiai 2llkedő: Az a helyzet hogy a Marx munkásságának közgazdasági tartalma ma tényleg csak mérsékelten érdekes a közgazdászok számára, és akkor is maximum tudománytörténeti szempontból. Marxot közgazdasági nézeteiért számontartani egy regionális történelmi véletlen eredménye; a 19. század második feléből már lehet 10+ olyan művet mondani ami érdekesebb egy mai közgazdász számára mint a Tőke, viszont sanszos hogy a laikus közönségnek ezek totál ismeretlen szerzők, míg Marx mindig előjön, de a történelmi véletlenek már csak ilyen viccesek.

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-218077)
    Loading...
  22. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 16:42

    @félázsiai 2llkedő:

    Igen.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218078)
    Loading...
  23. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 16:44

    @tollaszerge:

    Pontosan, ez a helyzet. A mai közgazdaságtudomány számára a marxista közgazdaságtan kb. olyan, mint a mai csillagászat számára a geocentrikus világkép. Érdekes történetileg, de elavult és téves, nem alkalmas a jelenségek magyarázására.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218079)
    Loading...
  24. tollaszerge (törölt) szerint:
    2012.10.20 16:49

    @Gondolkodni Próbáló Birca: @félázsiai 2llkedő: Terminológián vitatkoztok, kevés értelme van. Tokfalvi nagyon jól összefoglalja ezt a kérdést: http://www.kapitalizmus.hu/content/ilyen-mar-volt-csak-nem-igy-hivtak Sajnos eléggé kikerülhetetlen konklúzió, hogy ez egyfajta barna cucc. Nincs meg minden ismérv, de elsősorban külső korlátok miatt, igény az volna rá.

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-218080)
    Loading...
  25. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 16:51

    @félázsiai 2llkedő:

    Tudod mit jelent a pártallam szó? NEM azt jelenti, hogy x pártnak kétharmada vagy háromnegyede vagy kilenctizede van.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218081)
    Loading...
  26. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 16:55

    @tollaszerge:

    Ami az antikapitalizmust illeti, ez természetesen így van, mint magam is mondtam. Azonban a náci rendszernek ez nem elegendő ismérve.

    Ha arról van szó, hogy náci stílusú-e a gazdaságpolitika, akkor arra a válasz: IGEN. De a náci államrend nem egyezik a náci gazdaságpolitikával!

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218082)
    Loading...
  27. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.20 17:32

    @Gondolkodni Próbáló Birca:

    Mi az, hogy nincs értelme?
    Mert számodra nincs, netán logikusan érvelve el tudod magyarázni?

    Írtam példát, a Foxtron gyerekeket alkalmaz a kínai minimálbér alatt, miközben 1000 dollár egy telefon.

    Minek neveznéd te ezt?

    Minek neveznéd azt, hogy pl. Kaposváron egy fiatal szakmunkáskölöknek még a kínai minimálbért se adják meg Németországba készülő drága cuccok készítéséért és 10 órát melózik érte, szakmunkát!?

    De ha lehet, akkor most ne azzal válaszolj, hogy a körte gyümölcs.

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-218083)
    Loading...
  28. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.20 17:35

    @félázsiai 2llkedő:

    Már megbocsáss, hogy beleröff, de Hitler vagy Orbán mitől is antikapitalista vagy tőkellenes?

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-218084)
    Loading...
  29. Vortumnus (törölt) szerint:
    2012.10.20 17:43

    (maxvalt etetni semmi értelme)

    „Kapitalizmus van, uralkodik a magántulajdon, de a piac nem igazán szabad, az állammal összefonódó viszonylag kis számú, megbízható városi nagyvállalkozás dominál, miközben a legfőbb vezető piacellenesen ultrakonzervatív, a nép használatára nem fukarkodik a földkultusszal és agrármisztikával. „–írja tokfalvi.

    ez egyszerűen ez érthető, de értelemszerűen sokak által elvetett jobboldali reakció a jelenlegi helyzetre, a szocdem típusú jóléti állam elvetése és helyettesítése az említett rendszerrel.
    ez tényleg amolyan „posztfasiszta”, nacionalista modellként írható le,
    többen foglalkoztak már ezzel.
    vannak,akiknek tetszik.

    Hiv.: [@Vortumnus (törölt):](#comment-218085)
    Loading...
  30. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.20 17:43

    @Putyilov gyári melós:
    És mitől is nacionalisták?

    Hitler annyira „nacionalista” volt, hogy legyilkoltatott vagy 6,5 millió németet, szabályosan megtizedeltette a saját nemzetét, nacionáléját!

    Petőfi nacionalista volt, de szerintem semmi köze Hitlerhez.

    Azért, mert valaki nacionalista dumával hőzöng, azzal manipulál embereket mitől is lenne valóban nacionalista, miközben KÁRT TESZ, LEGYILKOLTATJA A SAJÁT NEMZETÉT!?

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-218086)
    Loading...
  31. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 17:45

    @Putyilov gyári melós:

    Amit írsz az visszaélés. Abszolút irreveláns.

    Milyen köze van a munkabérnek egy kész termék piaci árához?

    A kínai minimábér 600-1500 jüan között mozog (Hongkongot és Makaót leszámítva), régiónként van minimálbér. Ez 18-45 ezer forint. Komolyan mondod, hogy Kaposváron ennék kisebb a bér?

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218087)
    Loading...
  32. Vortumnus (törölt) szerint:
    2012.10.20 17:46

    @aronsatie:

    állítólag most kifejlesztettek egy gyógyszer, ami hatékonyabb, mint a korábbiak (pl. tamiflu) index címlapon volt pár hete

    Hiv.: [@Vortumnus (törölt):](#comment-218088)
    Loading...
  33. Vortumnus (törölt) szerint:
    2012.10.20 17:48

    @Putyilov gyári melós:

    És mitől is nacionalisták?”

    ne haragudj, te troll vagy?

    Hiv.: [@Vortumnus (törölt):](#comment-218089)
    Loading...
  34. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.20 17:53

    @Vortumnus:
    Az állami újraelosztás a lényege Orbán rendszerének.
    Ezzel tudja magához láncolni az alattvalóit, kb. a hűbéri lánc mintájára.Nagyjából így működött a Pártállam is, csak az alul is terített az állami újraelosztásból. Orbán csak befolyásos társadalmi csoportokat vesz és rájuk bízza az alsóbb rétegek megvételét, megtérítését. A nyolcvanas évek elejétől kezdve nagyjából ez a modell, nem Orbán találta ki.

    Jut eszembe, hallotta mostanság röfögni valaki a Pofaszőrök Batthyányi körét?
    Mekkora fizetésekkel, hitbizottmányokkal van befogva a „konzervatív” „értelmiségnek” a szája?

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-218090)
    Loading...
  35. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.20 17:56

    @Vortumnus:
    Talán próbáld SZTEREOTÍPIÁK NÉLKÜL, a józan eszedre hagyatkozva értelmezni amit írtam.

    Rögtön példát is hoztam, Petőfi nacionalista volt, Hitler vagy Orbán csak használja a nacionalizmus eszközrendszerét.

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-218091)
    Loading...
  36. pfúj szerint:
    2012.10.20 17:59

    @Putyilov gyári melós: kettőnk közül egyelőre te képviseled a doktríner marxista álláspontot a hitlert hatalomra juttató nagytőkéről, úgyhogy a helyedben óvatosabban bolsiznék.

    azt meg gondolom csak tréfának szántad, hogy egy levéltári kutatást nagyvonalúan mellőző, minimális mennyiségű publikál forrásra meg szekunder irodalomra alapozott, hivatkozásokat elvétve tartalmazó konteó könyvről készült ismertetést idemásolva akarsz bármit is bizonyítani, vagy akár csak a témában való jártasságodat illusztálni.

    Hiv.: [@pfúj:](#comment-218092)
    Loading...
  37. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.20 18:01

    @Gondolkodni Próbáló Birca:

    Már megint a szóhasználat :o)))

    Te visszaélésnek hívod, én kizsákmányolásnak.
    A lényege ugyanaz, valaki zsebretesz egy bazi nagy tisztességtelen hasznot, a profitot.

    Nemrég olvastam, hogy 80 ezreket keresnek Kínában szalagsegédmunkával, túlórákkal.
    Kaposváron az a kölök 67 ezret kap kézhez 10 órás asztalosmelóért.

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-218093)
    Loading...
  38. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 18:05

    @Putyilov gyári melós:

    A munkabér a munka piaci értékétől függ. Hol itt „kizsákmányolás”?

    A haszon nem a munkabértől függ.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218094)
    Loading...
  39. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 18:06

    @Putyilov gyári melós:

    Mind a hárman nacionalisták. Hol a gond?

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218095)
    Loading...
  40. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.20 18:09

    @pfúj:
    Jó, akkor válaszold meg azt, hogy hogyan lett valaki az amúgy tehetségtelen és nyomorgó Hitlerből.
    Miből élt, miből lett a pártja, médiája?
    de.wikipedia.org/wiki/V%C3%B6lkischer_Beobachter

    Amúgy elég szépen dokumentált Hitler német nagytőkével való kapcsolata.
    Elég a Gugli, csak használni kell:
    de.wikipedia.org/wiki/Carl_Bosch

    Ja, és talán támaszd alá levéltári kutatással a SAJÁT állításod!

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-218096)
    Loading...
  41. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.20 18:12

    @Gondolkodni Próbáló Birca:

    Csupáncsak annyi a gond, hogy Petőfi nacionalista volt, tehát mindene a nemzete, ráadásul az életét is adta érte.

    Hitler szabályosan megtizedeltette a nemzetét és Orbánnnal együtt baromi jól megélt belőle, kihasználta őket.

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-218097)
    Loading...
  42. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.20 18:26

    @Gondolkodni Próbáló Birca:

    Lószart babám, ha a munkabér a piaci értéktől függene, akkor te a hidegvízre valót se keresnéd meg egy rakás műmájer értelmiséggel egyetemben :o))))
    A munkabér Magyarországon a társadalmi hierarchiában elfoglalt helytől függ és semmi köze az elvégzett munkához, teljesítményhez, tehetséghez vagy kiemelkedő tudáshoz.

    „A haszon nem a munkabértől függ.”
    Attól is, legalábbis a profitmaximalizálás elve és a saját tapasztalatom is ezt mondja. :o)))
    De ha nem hiszed, akkor kérdezz meg egy antikommunista cégtulajdonost.

    De fordítva ülnél a lóra és megint mellébeszélsz, mert most épp azt keressük, hogy hova lesz a munkabér+költségek közti haszon, a profit.

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-218098)
    Loading...
  43. Putyilov gyári melós szerint:
    2012.10.20 18:38

    @Putyilov gyári melós:

    És ha megnézed a magyar társadalmi hierarchiát, annak is a csúcsait, akkor talán arra is rájössz, hogy miért döglődik az évtizedek óta államkapitalista magyar rendszer, amely 89 óta keveset változott, sőt ahogy elnézem a hatékonysága még baromira le is romlott. :o))))))

    Hiv.: [@Putyilov gyári melós:](#comment-218099)
    Loading...
  44. Vortumnus (törölt) szerint:
    2012.10.20 18:40

    elképesztőek vagytok

    Hiv.: [@Vortumnus (törölt):](#comment-218100)
    Loading...
  45. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 19:43

    @Putyilov gyári melós:

    Ez a lényegen nemigen változtat.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218101)
    Loading...
  46. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.20 19:46

    @Putyilov gyári melós:

    A haszon a piactól függ, attól, hogy a terméket el lehet-e adni drágábban a piacon, mint amennyi az önköltségi ára. Ennek SEMMI köze a munkabérhez. Ha a piaci ár magasabb az önköltségi árnál, akkor van haszon, ha meg alacsonyabb, akkor veszteség van.

    Marx munkaérték-elmélete használhatatlan, fából vaskarika.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218102)
    Loading...
  47. pfúj szerint:
    2012.10.20 23:18

    @Putyilov gyári melós: a „honnan volt pénzük?” kérdés azt a kínos tényt volna hivatott palástolni, hogy semmilyen kézzelfogható bizonyítékod nincs arra vonatkozóan, hogy a nagytőke számottevő mértékben hozzájárult a náci hatalomátvételhez? ennek fényében érthető, hogy a bizonyítás terhét rám próbálod tolni, de ez sajnos nem fog menni.

    ahogy hiú remény az is, hogy wikipédia-cikkekkel tromfolva fogsz itt babérokat aratni, különösen úgy, hogy azokban egyetlen az állításodat alátámasztó mondat nincsen. (a “jól dokumentáltságról” viszont elég sajátos fogalmaid vannak – talán érdemes lenne egyszer kézbe venned egy történeti szakmukát.)

    “Elég a Gugli, csak használni kell”

    nem, fiacskám, a gugli nem elég ehhez (sem).

    Hiv.: [@pfúj:](#comment-218103)
    Loading...
  48. 2llkedő szerint:
    2012.10.21 08:33

    @Gondolkodni Próbáló Birca:
    „Ha a piaci ár magasabb az önköltségi árnál,”

    Miből tevődik össze az önköltségi ár?

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218104)
    Loading...
  49. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2012.10.21 09:41

    @félázsiai 2llkedő:

    Mondtam már. Jellemzően: a vállalkozás általános költségei + nyersanyag + szállítási költség + munkaköltség.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-218105)
    Loading...
  50. 2llkedő szerint:
    2012.10.21 10:23

    @Gondolkodni Próbáló Birca: „+ munkaköltség.”

    Hol lehet kizsákmányolni?

    Mivel is óhajt Piktor versenyképes lenni az egykulcsos adóval?

    Hiv.: [@2llkedő:](#comment-218106)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • muaddib00 on Most múlik….@Grrr: @aerduloensamtonight: Nagyon remélem, hogy…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@muaddib00: Épp akartam írni róla. Ez az eddigi le…
  • Grrr on Most múlik….@muaddib00: Nyilván visszalépnek az alkalmazásától
  • ijontichy on Most múlik….@azuccahirmondoja: : Mindenesetre érdekes megnyilv…
  • Keepdreaming on Most múlik….Egyre több helyen látom a kormánypárti oldalon a S…
  • muaddib00 on Most múlik….https://24.hu/belfold/2026/05/12/atlatszo-zsarolas…
  • nyulambator on Most múlik….@azuccahirmondoja: Erdélyi választóink elsöprő töb…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….https://telex.hu/transtelex/2026/05/12/tokes-laszl…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: De osztott képernyős verzióban, ahol a…
  • ijontichy on Most múlik….@Fuxos: : Teccett mi? :-D Ja, és szegény Budapest…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • Fuxos on Most múlik….Baxus, végignéztem MP Karmelitás és Tóni féle mini…
  • kiazmármegint on Viccországban bejelentenekMost, amikor ezt irom, a kormany.hu honlap erdekes…
  • nyulambator on Most múlik….@aerduloensamtonight: Én azt mondanám, hogy az elő…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@ijontichy kolléga korábbi diplomatikus kijelentés…
  • AI szagerto on Viccországban bejelentenek@excombo hát igen, erről mondjuk lassan jó lenne v…
  • excombo on Viccországban bejelentenek@AI szagerto: "TZ szakmai múltja nem tudom mivel i…
  • AI szagerto on Viccországban bejelenteneknem tudom mit gondol itt a helyi szagértő-grémium,…
  • vattablz on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földKedvenc színházkritikai rovatom a Vincenten.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Hát ha ő nem olvasgat szabadidejében bíró…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMost már tudjuk, ki a "Vidéki prókátor" https://te…
  • jack_of_all_trades on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld"beszéljünk másról" Zene füleimnek (vagy képzavarr…
  • nyulambator on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földVajon mi lesz az amcsik apukájával, most hogy bele…
  • wolff on Most múlik….@ipartelep: Mondjuk a Népszava (ott jelent meg) ép…
  • thegaben86 on Most múlik….@ipartelep: Tobbe-kevesbe egyetertek, de orbanek b…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….@Sándor Simon: Ez egyelőre és mindenekelőtt honvis…
  • tamspatrik on Most múlik….@Sándor Simon Új alkotmány már elegendő lenne ahho…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@kiazmármegint: Azt hiszem, egy darabig mindenképp…
  • excombo on Most múlik….@Sándor Simon: Kicsit leértékelné 89-et... De dram…
  • Sándor Simon on Most múlik….nem vagyok hajlandó egyelőre elismerni ezt a kormá…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: én konkrétan a mai napról írtam. Oláh…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @hakohen: 1 hónap múlva kezdődik a foci VB a…
  • Keepdreaming on Most múlik….Hiv.: @ipartelep: Pár hét és nem lesz a fidesznek…
  • hakohen on Fruzsi sem tud hibázni. @ijontichy: . Olvastam valahol, hogy Laura már a…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, OVi és szűkebb köre a napi…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, az a kétmilla lassan leapa…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @nyulambator: Én ennyire nem vagyok optimist…
  • jotunder on Most múlik….kint voltam a téren (már amennyire befértünk), ez…
  • nyulambator on Most múlik….Hát ma a cigányok egy jó részét jóidőre megnyerte…
  • Keepdreaming on Most múlik….Állítólag most már több mint 4 millió szavazója le…
  • tamspatrik on Most múlik….@ipartelep Szerintem Orbánék arra játszottak, hogy…
  • Fuxos on Most múlik….MP beszéde igen kemény volt. Lassan a leghülyébb g…
  • Keepdreaming on Most múlik….Jöhetnek az elszámoltatások akiket érint, aztán ne…
  • ijontichy on Fruzsi sem tud hibázni@jotunder: : A "kommunista", mint olyan, már rég k…
  • ijontichy on Most múlik….vitya el sem ment... de tőle én pont ezt vártam. @…
  • tamspatrik on Most múlik….Kellett egy karizmatikus, magyarán tökös fickó, az…
  • labrys on Most múlik….@ipartelep:, @nyulambator: így, pontosan így.…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: Azért Rasi az unokákkal Donaldlandból…
  • ipartelep on Most múlik….Majdnem minden jóban van/lehet rossz is (más oldal…
  • nyulambator on Most múlik….Az biztos, hogy tudományos életpályákat fognak azz…

Posztrulett

Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

A kedves Olvasó nem tudja kicsoda Mayday Fanni. Ő egy Tik-Tok sztár, egy influenszer, aki naponta csinál hülyét a rezsimből. Huszonpáréves lehet és van vagy negyedmillió követője a Tik-Tokon. Nem, kedves Olvasó, Mayday Fanni nem neked szól. Mert öreg vagy. Talán nem annyira öreg, mint én, de negyvenes-ötvenes diplomás, aki már régen eldöntötte, hogy a …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Morp65
  • vattablz
  • ikarus
  • ervsebeszet
  • Psakreff
  • Judit Merényi
  • ijontichy
  • lgombb
  • azuccahirmondoja
  • tortt49
  • Mikonu
  • LibaLeontin
  • anna007dor
  • karsairita
  • mzoltan
  • incze
  • j.alfred prufrock II
  • Bogomil
  • torzsmokus
  • dynamicist
  • szabol25
  • ra0213
  • muaddib00
  • janszemwordpress
  • jelbeszed
  • Podvinecz marsall
  • Hector Kapitány
  • mecsekijeti
  • aerduloensamtonight
  • istván orovecz
  • apokalipszistmost
  • Hanyistók
  • SMFB
  • Tiborné Tóth
  • AI szagerto
  • jotunder
  • Keepdreaming
  • Tehenész
  • onehumanoid
  • csunyatáp
  • excombo
  • Fuxos
  • ipartelep
  • macskahala
  • aromo44
  • wolff
  • trbnt
  • annokkk
  • rovidec398e17c6
  • darnoknew
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d