Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában? 2026.02.07
  • Az értelmiségi illúziók vége 2026.02.07
  • Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel 2026.01.28
  • A nemzetközi matematikai kongresszus bojkottja 2026.01.28
  • A Mandiner esete Alex Prettivel 2026.01.27
  • Trump megegyezett Grönlandról? 2026.01.21

A legolvasottabb posztok

  • Az értelmiségi illúziók vége
  • Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel
  • Viccországban bejelentenek
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • Megmenteni bárkit avagy Tölgyessy Péter és nyolc centi
  • Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?

döbbenet..

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: Csubakka Mrozsek

A ki-be-tiltogatós része a dolognak az már meg se üti nálam a reagálás szintjét. Ellenben az ov-tarlós videó valami félelmetes számomra. Megdöbbentő az a pökhendiség, ami a tábornok viccelődéseiből árad. Láthatóan tökéletesen otthon érzi magát az önmaga teremtette dagonyában. A szagot már rég nem érzi, fel se tűnik neki a körülötte vigyorgók feszélyezettsége.

Még mindig nem tudom eldönteni, hogy ez a rémisztően primitív stílus önmaga — ő tényleg ilyen — vagy valamelyik tanácsadója javasolta, hogy így próbálja magát a nép egyszerű fiaként eladni. Mindkét verzió rémisztő a maga nemében: az előbbi azért, mert tényleg elefánt a porcelánboltban, utóbbi azért, mert akkor viszont tényleg fogalma sincs, milyen emberek élnek ebben az országban.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520203-6987a059eebed' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520203&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520203-6987a059eebed&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520203-6987a059eebed' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Kövér segg forrónadrágban

Next Post:

7végi retro – XLIV.

101 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. tarackos szerint:
    2013.05.05 11:23

    Jelen körülmények között tényleg vmi de nekem nem alternatíva ez a vmi hanem uaz másként.

    Ha figyelmen kívül hagyjuk a hatalmi harcot tk. két totál impotens társaságot látunk akik semmilyen komolyabb ágazati átalakítást nem voltak képesek se tisztességesen megtervezni se levezényelni a rendszerváltás óta.

    Ennek csak részben oka a politika. A Tárki világosan leírta a tavalyi társadalmi riportban: azokban az ágazatokban ahol az értelmiség érintett nem történt semmi érdemi. Innentől bűzlik az egész. Tk a politikai elit is közülük való.

    Hiv.: [@tarackos:](#comment-192469)
    Loading...
  2. ijontichy szerint:
    2013.05.05 12:06

    @jotunder: Az említett kifejezés valóban ige. Nagyanyám (Isten nyugosztalja) bölcs asszony volt, pedig élete java részét egy kis faluban élte le, a nyugati határszélen. Az ő születési évszáma még 18-al kezdödött. Átélt két világháborút. Tőle én is sokszor megkaptam: „ne …kodj fiam!”. Mi több, használta a neked olyan fontos másik kifejezést is. No persze minden gyűlölködés nélkül! Egyszerű tények voltak ezek, nagyon is jól behatárolható viselkedési mintákra, egyszerű emberek szájából, hosszú idők alatt felgyűlt tapasztalatok alapján. Nos én jobban szeretném, ha ez maradna meg, és nem az amit Te képviselsz. Emberibb. Elvégre abban a faluban (és a tájon) a Náci, még ma is az Ignác becézése. Nekem ez jobban tetszik, mint a PC.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-192470)
    Loading...
  3. jotunder szerint:
    2013.05.05 12:10

    @ijontichy: egy roma orvos előtt is használnád a ” nem szeretem ha itten cigánykodnak” kifejezést? vagy azért azt nem?

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-192471)
    Loading...
  4. ijontichy szerint:
    2013.05.05 12:23

    @jotunder: Nemcsak használnám, használtam, és használom. Persze nagyon ügyi ez a megfogalmazás: „nem szeretem ha itten cigánykodnak” a részedről. Ezt nem így használjuk. Nem általánosítunk. Hogy világos legyek: a példamondatodra teljesen helyes a „Ne cigánykodj Jótündér”. 😉

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-192472)
    Loading...
  5. jotunder szerint:
    2013.05.05 12:28

    @ijontichy: én ilyet nem tennék. mert tapintatlan, mert felsőbbrendűséget fejez ki, nem rasszista, de kínos.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-192474)
    Loading...
  6. csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! szerint:
    2013.05.05 14:40

    Adott egy ország ahol az elmúlt száz évben két dolog volt biztos:
    1. a mindenkori hatalom segget elvtelenül ki kell nyalni mert nem tuti hogy különben jut kenyér és éhen döglök vagy a gyerek felnőttkorát nem élem meg.
    2. bármilyen ostobaságot ha felvet a mindenkori hatalom azt támogatni kell, mert talán a nemesi/zsidó/nemesi/polgári/kulák/értelmiségi/trafik (a mindenkori válasz aláhúzandó) vagyon az én ölembe hullik és aztán az én feleségemet is tekintetes asszonynak fogja hí’ni a kiscseledlany…
    Szóval most mit is várunk? A falusi suttyóparaszt TSZ-elnök elböffentette magát hogy köll neki a szép ház a portugál gecótól, ehhez pedig az ország tapsikol/tökéletes közönnyel vállat von.
    Ezt szoktuk meg.
    Ez Magyarország.

    Hiv.: [@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!:](#comment-192475)
    Loading...
  7. Buga.Jakab szerint:
    2013.05.05 14:55

    @csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!: „köll neki a szép ház a portugál gecótól”

    aztán másnap már a különgéppel Portóban két meccs között
    előadást tar egy gazdasági konferencián hogy „jöjjenek a befektetők”

    ez a tipikus, egzakt: C I G Á N Y K O D Á S

    Hiv.: [@Buga.Jakab:](#comment-192476)
    Loading...
  8. ijontichy szerint:
    2013.05.05 14:57

    @jotunder: „én ilyet nem tennék” Nem mondasz újdonságot. Azért elég jól kiismerhető a személyiséged n. évnyi poszt olvasása után.
    Én pontosan tisztában voltam azzal, hogy a te személyiségeddel, tudatállapotoddal ezt nem leszel képes felfogni. A „rasszistá”-ról meg annyit: igen meglepődtem volna, ha ez a szó nem kerül elő részedről 😉 (tagadó előtaggal ugyan, de előkerült). A felsőbbrendűségre pedig most hagy ne mondjak semmit, elég annyi, hogy igen jót derültem.

    No mindegy, megint hisztiztél egy picit vasárnap tiszteletére (valamiért ezt vasárnap szereted tenni; na jah, .még egy – a világra érzékenyen – remek tollú író sem lehet tökéletes 😉 ).
    Még egy dolog, amiben nem értünk teljesen egyet, de – bármily furcsa – nekem ez megnyugtató, ettől kerekebb a világ. Roppant unalmas lenne mindenben hundertprocent egyetérteni 🙂

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-192477)
    Loading...
  9. incze szerint:
    2013.05.05 15:06

    @ez a Kígyó éve: „Tehát szerinted az összes magyar emberre jellemző, hogy Orbán módjára viszonyul ….a magántulajdonhoz ?”

    Az jellemző, hogy egyféle magántulajdont ismer, a sajátját (mar aminek szetsége lenne, a szencségit). És ez még csak nem is újkeletű, rengeteg magatartásformában jelentkezik az adózástól a szeetelésig.

    —
    Ami Orbán beszólós évődését illeti, az meg nem cigány, még csak nem is magyar, totál nemzetközi, a legolcsóbb sitcomokban megtalálod (a jobbakban meg kifigurázva, pl. „Jim szerint a világ”). Tény lehet, hogy ez a banda- és egyéb hímrangsorok karbantartásához szükséges folyamatos farok összeméricskélésének stilizált és népszerűvé lett változata. Olyasféle kultúrális artifaktum, mint a rap. És rohadt népszerű (ld. pl. a „be” igekötő térnyerését a magyar nyelvben és közírásban, mint a fentebb beszól igénél).

    Szóval, én azt mondanám, hogy igenis tudják, mit csinálnak, ez a stílus nem cigány tempó, hanem éppenséggel a kertévék borsodi sör pátriárkái számára otthonos, nekik nagyon is BEJÖN.

    Hiv.: [@incze:](#comment-192478)
    Loading...
  10. NIPREDIL szerint:
    2013.05.05 15:43

    Orban pontosan lekepezi suttyo, agressziv, haracsolo apjat, a parttitkari tempojaval, emelle jon ismert psziches betegsege. Itt az eredmeny.

    Hiv.: [@NIPREDIL:](#comment-192479)
    Loading...
  11. incze szerint:
    2013.05.05 15:58

    @ijontichy: Ez szerintem fafejűség, és nem píszí bojkott. Manapság LEHETETLEN nem belehallani a mai cigányok becsmérlését ezekből a korábban (nagyanyád idején, meg az én emlékeimben is) ártalmatlan, mellékzönge nélküli kiszólásokból. Ma már talán csak a „cigányútra megy” az egyetlen a számos „cigány-” szóösszetételekből (pl. cigánybúza: gaz, gyom), amiből teljesen szublimálódott a cigányok leszólása, a többiben vaskosan benne van.

    Teljességgel megértem, amit mondasz, de nem csak a „cigány” szóval, szóösszetételekkel jártunk úgy, hogy megvolt, színes volt, hangulatos volt, most meg nem használhatod, ha a korábbi jelentésében szeretnéd (és nem akarod magad félreértésbe sodorni). Nemzeti, radikális, nem sorolom, lényegében alig lehet beszélni.

    Hiv.: [@incze:](#comment-192480)
    Loading...
  12. csársz szerint:
    2013.05.05 17:05

    @Buga.Jakab: @ijontichy: de hiszen a ‘cigánykodik’ azt jelenti: „nyálasan szeret, rimánkodik, úgy kér, hogy nem lehet lerázni”!

    Hiv.: [@csársz:](#comment-192481)
    Loading...
  13. csársz szerint:
    2013.05.05 17:13

    @incze: változik a világ, régebben nem volt valaminek pejoratív tartalma, egyszerre meg lesz. A ‘néger’ szónak semmilyen elítélő jellege nincs a magyarban, szerintem a ‘fekete’ inkább hordoz magában lenézést, de ha egyre több – remélem! – afrikai él majd közöttünk, és ők ‘nigger’-nek hallják, akkor vigyázni kell majd vele. Ahogy Londonban magyarul beszélvén is próbálom kerülni, mert az egész beszédemből csak ezt a „niggert” fogja kihallani a metrón a velem utazó néger, akkor esetleg kaphatok egy pofont, amit meg is érdemlek majd, de ennél is rosszabb, hogy mit fog gondolni a magyarokról, ha rájön, honnan való vagyok.
    Nehéz kenyér, de akkor is így van.
    Vagyis mindenkit kérek, ne használja a „cigánykodik” kifejezést.

    Hiv.: [@csársz:](#comment-192482)
    Loading...
  14. ftk szerint:
    2013.05.05 17:14

    @incze: Szerintem a cigánypecsenye is ilyen még. Abban egyetértek, hogy a cigánykodás emlegetése inkább a „magyar, ne lopj”-hoz hasonló. Egyébként ennek is többféle jelentése van, itt a csársz által említett is, meg amit Buga mond, hogy jótündér köti az ebet a karóhoz, meg én is ismerek egy olyat, hogy pereskedik, kiteregeti a szennyest anélkül, hogy azt muszáj lenne.

    Hiv.: [@ftk:](#comment-192483)
    Loading...
  15. Buga.Jakab szerint:
    2013.05.05 17:17

    @csársz: a f@szt ! sokkal többet jelent…

    C I G Á N Y K O D I K = LOP + CSAL + HAZUDIK +TISZTESSÉGTELEN

    seftelő, mesterkedő, rosszban sántikáló, hiányzik valakiből minden nagyvonalúság

    „cigánykodik egyik jelentése ’varázslatot, szemfényvesztést űz’ (Balassa János, A magyar nyelv szótár…)”

    A cigánykodik ige ’hazudik, hazudozik’ (ÚMTsz. 1: 692, SzT. 1: 1173), ’alakoskodik, színlel’ (SzT. 1: 1173) vagy ’csal’ (Balassa 1: 97, Ballagi 1: 152), innen a cigánykodó levente ’csaló’

    „cigánykodás főnév: „Volt hát alkudozás, próbálgatás, előzködés, cigánykodás, ami a lócsaklizással jár” (Mikszáth: A fekete város). E tulajdonság alól a cigányok elöljárója sem kivétel: [ritka,] mint a cigányok közt a tisztes vajdaság (Hadrovics László, Magyar frazeológia. Történeti áttekintés. Bp., 1995. 147). A hozzászokott cigánylovon nyargalni jelentése ’megszokta, hogy mellébeszéljen’ (MSzK. 115). Az angol mondás szerint A Gipsy once in his life tells the truth, but then he repents of it ’A cigány egyszer mond igazat életében, de aztán meg is bánja’ „

    e) Hazudozás. — A balítélet szerint a cigány hazug, adott szavát lépten-nyomon megszegi. Erre utalnak a következő rosszalló kifejezések: melléknévként a cigány ’hamis, ravasz, alattomos, számító’ (Balassa 1: 96, ÚMTsz. 1: 690), szóláshasonlattal hamis, mint a sátoros cigány (CzF. 1: 1129. h.), közmondásban Ritkán mond igazat az Czigány (Baranyai Decsi i. m. 3. 1. 3. 6), Ritka cigány hazugság nélkül (Margalits 97), Verbuválónak, cigánynak, kalmárnak nem kell hinni (Margalits: i. h.), A cigány sem mond igazat mindenkor ’legtöbbször hazudik’ (Ballagi: i. h.), Néha a cigány is mond igazat (Ballagi: i. h.). Aki jól tud szántani a cigányok lován ’ért a hazudozáshoz’ [a cigány nem művelt földet] (Ballagi: i. h.), cigánysátorban árul ’nem biztos, hogy igaz, amit mond’ (MSzK. 115), hat cigány is megesküdnék rá ’oly kevéssé igaz’ (Ballagi 1: 152), a cigányság ’cigánytermészet (hazudozás, felelőtlenség a holnappal szemben)’ (SzegSz. 1: 215), markában kapták cigányságát ’rajta érték a cigányságon [= hazudozáson]’ (Ballagi 1: 152), cigányságban jár/sántikál (Ballagi: i. h.), cigány vagy, nem hiszek neked (Ballagi: i. h.), cigány a lelked is (Ballagi: i. h.), Amit a cigány este mond, nem igaz reggel (ÚMTsz. 1: 690), a cigánylevél ’hamis, hazugságokkal teli levél’ (SzegSz. 1: 214, † megjegyzéssel), Cigánybecsület olyan, mint a szalmatűz (Vöő i. m.). Cigány módra esküszik ’hazudik’ (Beke Ödön, Szólások nagy költőink műveiben: Nyr. 1948: 64): „Történt ilyen Szabolcs megyében, hol határjáráskor az egyik fél tanui megesküdtek, hogy az a föld, melyen állnak, az ő uroké. Úgy is volt, mert még otthon földet raktak csizmájukba, s azon álltak, arra esküdtek” (Szirmay Antal „Hungaria in parabolis” című művéből idézi Erdélyi 1892-ben). A magyar régiségben élt a hamis, mint a zsidó hasonlat is (hamis, mint zsidó — Amade: Átkozott szerelem).[320] A cigány másik jelentése ’álnok’: „hazug, csalárd, és czigány nevezeteket mindeketől [sic!] szenvedünk” (1779) (SzT. 1: 1172). A cigánykodik ige ’hazudik, hazudozik’ (ÚMTsz. 1: 692, SzT. 1: 1173), ’alakoskodik, színlel’ (SzT. 1: 1173) vagy ’csal’ (Balassa 1: 97, Ballagi 1: 152), innen a cigánykodó levente ’csaló’ (Margalits 98). Hasonlóan kedvezőtlen a magyarok vélekedése a szomszédokról is, vö.: csehelés ’állatvásárló furfangos megkárosítása, becsapása’ (Dobossy 1971, 76) vagy ’a juhászoknak az a nyerészkedő eljárása, hogy az értékesebb juhokat kisebb értékűekre kicserélték, s a különbözetet maguknak megtartották’ (ÚMTsz. 1: 777).

    http://www.c3.hu/~magyarnyelv/01-3/balazsi.htm

    sajnálom ez több miliió éves népi tapasztalat … ez nem rasszizmus…
    ez ojjan mint a jégeső… ijjen osztjónapot!

    Hiv.: [@Buga.Jakab:](#comment-192484)
    Loading...
  16. ftk szerint:
    2013.05.05 17:20

    @ijontichy: úgy tűnik, JT ilyenkor jobban ráér elgondolkodni a kommenteken 😉
    Egyébként vele értek egyet. A megfordítós játék itt is működik: kisebbség tagja vagy egy országban, etnikai kisebbségé. Mindenféle lerázhatatlan, hangos, agresszív, rimánkodós, elözönlős, szennyesteregetős, tisztességtelenkedős hozzáállásra azt vágja rá a többség, hogy „magyarkodik”. Attól teljesen függetlenül, hogy a magyar kisebbség jelentős része éppen csinál-e ilyet vagy sem. Te biztosan sosem csináltál ilyesmit, de magyarnak tartod magadat, és erre büszke vagy. Hogyan esik a minden rosszindulat nélküli, de ártatlankodó („mit csináljak, ez a századok tapasztalata”) és csökönyös hangoztatása? Nekem piszok rosszul esne.
    (Most, hogy újra elolvastam, még nem is teljesen lehetetlen, hogy egyszer kerül valamelyikünk ilyen helyzetbe.)

    Hiv.: [@ftk:](#comment-192485)
    Loading...
  17. Buga.Jakab szerint:
    2013.05.05 17:21

    de vissza a poszt népi hőséhez…

    fojamatosan lop, csal, hazudik, mellébeszél, stb stb… ijjen a természete…

    C I G Á N Y K O D I K

    pont. se több se kevesebbb…

    Hiv.: [@Buga.Jakab:](#comment-192486)
    Loading...
  18. csársz szerint:
    2013.05.05 17:22

    @Buga.Jakab: biztos, én abban az értelemben tanultam meg, ebből is látszik, milyen liberális családban nőttem föl (örülök neki, még ha nagymamám nyilván valamilyen káromkodásnak gondolná is a liberális szót!)
    ha így van, akkor meg most pláne nem kell használni!
    a régi, csendes – bár akkor is hülye – előítéletek gyilkos indulatokká nemtelenednek mára!

    Hiv.: [@csársz:](#comment-192487)
    Loading...
  19. ftk szerint:
    2013.05.05 17:25

    @Buga.Jakab: több millió éves tapasztalat? Komolyan?
    Egyebekben lásd az előző válaszomat. És még egy icipici megjegyzés: a nyelv bizony változik. A magyar nyelv is. Egyes kifejezések módosulnak, mások kikopnak (majd esetleg később újra megjelennek), más újak bekerülnek a köznyelvbe, így megy ez. (Mellesleg a linkelt forrás is 2001-es, azóta is változott pár dolog.)

    Hiv.: [@ftk:](#comment-192488)
    Loading...
  20. Buga.Jakab szerint:
    2013.05.05 17:28

    @csársz: több irodalmat kellet vona olvasnod…

    attól letem én is ijjen művelt…

    Mikszáth, Jókai tele van a cigánykodással:)

    de szerintem ez kb a cigánysággal egyidejű kifejezés…

    amit te ismertél az egy gyerekeknek kedveskedő tompított változat:
    hazudik, csal, ígérget, mellébeszél… ez pont az amit írsz…
    amugy a valóságban ez a verbális cigánykodás erőszakosabban is létezik…
    mert amikor elutasítod és átlácc a NEGÉDES cigánykodáson (vö: orbán igérgetésén)
    akkor JÖN A FENYEGETŐZÉS és az ÁTKOZÓDÁS … a tehetetlen kifakadó gyűlölet…
    vagyis előjön a a méjről a valós érzelme…
    amit addig érdekből takargatott negédessel palástolt…

    Hiv.: [@Buga.Jakab:](#comment-192489)
    Loading...
  21. Buga.Jakab szerint:
    2013.05.05 17:30

    @ftk: „a nyelv bizony változik. A magyar nyelv is. Egyes kifejezések módosulnak, mások kikopnak „

    és szerinted a C I G Á N Y K O D Á S kifejezés ki fog kopni? orbán miatt?

    akkor arra gondolsz lesz hejette erősebbben kifejező? pontosabb? pl?

    O R B Á N K O D I K ?

    Hiv.: [@Buga.Jakab:](#comment-192490)
    Loading...
  22. Buga.Jakab szerint:
    2013.05.05 17:31

    @csársz: „mindenkit kérek, ne használja a „cigánykodik” kifejezést”

    ok nem használom, van jobb ezután áttérek…

    C I G Á N Y K O D Á S …. hejett … O R B Á N K O D Á S … !

    Hiv.: [@Buga.Jakab:](#comment-192491)
    Loading...
  23. csársz szerint:
    2013.05.05 17:32

    @Buga.Jakab: nem fog kikopni, ahogy a „magyar” sem, pedig egészen mást jelent, ha egy rasszista mondja

    Hiv.: [@csársz:](#comment-192492)
    Loading...
  24. trin9 szerint:
    2013.05.05 17:33

    @Buga.Jakab:
    és az ismered, hogy ha „magyar a barátod, nincs szükséged ellenségre”? Vonnegut egyik könyvében írta amúgy. (talán a Kékszakállban) egyébként szarul esett nagyon, de értem, miért tartják így rólunk, külföldön…

    Hiv.: [@trin9:](#comment-192493)
    Loading...
  25. Buga.Jakab szerint:
    2013.05.05 17:35

    @csársz: @trin9: 🙂 nyilván a magyaros izét Vonnegut azaz raszista mongya… 🙂

    de most ne terejjetek nem ez a téma!
    a magyarkodik az mást jelent… = aranyos, kedves, lovagias, hős, báotr stb…

    a posztban DAKOTA törzsfő volt a téma…

    Hiv.: [@Buga.Jakab:](#comment-192494)
    Loading...
  26. csársz szerint:
    2013.05.05 17:35

    @Buga.Jakab: többe irodalmat kellene olvasnom?
    ez tetszik, de lehet, hogy csak annyit jelent, másként olvasunk: én nem erre a kifejezésre ugrottam (vagy félre értettem)
    különben valóban többet kellene 🙂

    Hiv.: [@csársz:](#comment-192495)
    Loading...
  27. trin9 szerint:
    2013.05.05 17:55

    @Buga.Jakab: valóban, nem rasszista, hanem mélyen humanista.

    minket külföldön nem feltétlenül aranyos, kedves, lovagiasnak tartanak… könnyen felismerhetőek azok a honfitársaink, a szájuk kinyitása nélkül is, akik az elejéről állnak a sorba, és mindent „okosba” „szereznek” stb. mert ez a feltűnőbb viselkedés, bármilyen rendesen viselkednek is a többi magyarok. és ezt nem rasszizmusból mondom, ahogy Vonnegut sem. talán a realizmusnak nevezhetnénk.

    szerettem volna mutatni, hogy tényleg nagyon szarul eshet az embernek, amikor általánosítanak rólunk. és hogy kerüljük másokkal szemben is az általánosítást, legalább ezen a blogon.

    Hiv.: [@trin9:](#comment-192496)
    Loading...
  28. jotunder szerint:
    2013.05.05 18:08

    @Buga.Jakab: ez az a típusú trollkodás, amit kerülni szeretnénk. na mindegy.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-192497)
    Loading...
  29. Csubakka Mrozsek szerint:
    2013.05.05 18:37

    @Buga.Jakab: ugorgyunk már túl ezen a cigánykodáson. uncsi.

    node mielőtt elgurultam volna gyomrom hekk-sör arányát feljavítani berlusconi kollégánál tartottunk. nekem még mindig nem teljes a kép, hogy miért működnek ezek a vérdemagógok? gondolom egyik ok, hogy előtte valami töketlen hangemberkedős kormányzás volt, talán a baloldalból való kiábrándulás hozza ennyire felszínre ezeket a máshogy lufi populistákat (bár az olasz sztorit nem ismerem elég részletesen).

    Hiv.: [@Csubakka Mrozsek:](#comment-192498)
    Loading...
  30. Buga.Jakab szerint:
    2013.05.05 19:21

    @jotunder: @Csubakka Mrozsek: „ez az a típusú trollkodás, amit kerülni szeretnénk”

    egyetértek… ez az álamhatalmi TROLLKODÁS amit a posztban megénekeltek
    ez nagyon kerülendő… ez a dakota cigánykodás örök mementóként lebegjen majd !

    Hiv.: [@Buga.Jakab:](#comment-192499)
    Loading...
  31. Szindbad szerint:
    2013.05.05 21:39

    @Csubakka Mrozsek: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qQMKN7Q01f0

    Volt már?

    Hiv.: [@Szindbad:](#comment-192500)
    Loading...
  32. mizrolist szerint:
    2013.05.05 22:03

    @Buga.Jakab: nagyon nem erre utalt egyik Vincent sem, csak a te agyad jár annyira egy rugóra, hogy nem tudsz leakadni róla.

    @poszt: én azt remélem, hogy Orbán magától ilyen. Mert akkor előbb-utóbb szalonképtelenné fog válni, mint minden régivágású tanácselnök.

    Hiv.: [@mizrolist:](#comment-192501)
    Loading...
  33. Csubakka Mrozsek szerint:
    2013.05.06 06:35

    @Szindbad: : ))))

    Hiv.: [@Csubakka Mrozsek:](#comment-192502)
    Loading...
  34. dvhr szerint:
    2013.05.06 07:04

    „A NATO jelenleg zajló 10 éves tervezési folyamatában 45 képességcélt fogalmaztak meg, és csak az Egyesült Államok és Magyarország tudja mindet teljesíteni.” (Hende Csaba)
    hvg.hu/itthon/20130506_Tiz_ev_mulva_minden_tonkremegy__Hende_uj

    Hiv.: [@dvhr:](#comment-192503)
    Loading...
  35. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2013.05.06 09:08

    @Csubakka Mrozsek: Nem. Vérdemagógok azért működnek, mert az emberek semmi mást nem kapnak.

    Mert ha az értelmiség nem képes semmi mást alkotni a nagy eszével,
    mint kinevezéseket egymás részére,

    akkor a tömegekhez nem beszél senki értelmesen.

    Pont.

    Nézz meg egy baloldali politikust – bármelyiket…
    Nem képes határozott mondatokban beszélni, csak sejtet, meg egyrészt-másrészt, meg összetett mondatok háromszoros tagadással súlyosbítva.
    Egyetlen kéttagú logikai láncot se képes tartani.
    Zagyvál, bólogat, vonogatja a vállát, fészkelődik, vakarózik, rábízza magát a riporterre, és mosolyog rá.

    A politikához kéne egy határozott állásfoglalás.

    Na, ehelyett van ez a megúszós hümmögés.

    És ha valamit néven nevezünk, na akkor jön a – ne ezen a néven, mert ez a név sértő -.

    Inkább írjunk róla 100 oldalas tanulmányt latinul, angolul és franciául, és írjunk belőle 10 oldalas jogtárat az eus paragrafusokra hivatkozásokkal,
    hogy csak eu joganyaggal a kézben lehessen elolvasni,

    vagy példamesét talányos irodalmi utalásokkal, amiket csak a Princeton kurzusain tanulnak,

    vagy elég csak könyveket bemondani, vagy egymás nevét, és ezzel mindent el is mondtunk, muhaha…

    Hát, ez kevés.
    Kurvára nulla.

    Mondanám, hogy nem képesek értelmesen beszélni, de értelmesen gondolkodni sem képesek.

    Hiszen ezt az Orbánt az – oszt jónapot – tempójával együtt tolták fel a legfelső polcra.

    Orbán attitűdje mindig a zsákmányoló, rekviráló, mellébeszélő, magyarázkodó, uszító, unortodox – cigányútonjárás volt.
    A személyi kultusszal és diktatúrával a pártját már 20 éve megfertőzte.

    Ez a fidesz egy zsákmányoló közösség, amelyik folyton magyarázkodik.

    Sanyarú gyermekkorára, éhező purdéjára, kártyán kivetett jövőre hivatkozik.
    Mindig megússza magyarázkodással a disznóságait.

    Sosem vártak tőle eredményt.
    Mindig csak a szegény, nehéz gyermekkora miatt félretolt kisebbségi életérzést nyomta.

    Most már az egész országot egy kisebbségi :

    …jajjgató-fenyegetőző-magyarázkodó-átkozódó piszkos kis csibész hangulat lengi körül.

    De, jó.
    Ne legyen ez kimondva. Viseljük büszkén a kormányunkat.

    Mint az a gyerek, aki nem tanul tovább, mert a szülei sem tudtak olvasni.

    Maradjunk a roncskultúrában.
    Mert nem tagadjuk meg a tolvaj családot. Ugye….Hűség – fidesz.

    Inkább majd mondunk pár amerikai elvet és néhány utalást, és félrenézünk,
    ha a zsebünkben kotorásznak a véreink…

    Nehogy valakit megsértsünk.

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-192504)
    Loading...
  36. Csubakka Mrozsek szerint:
    2013.05.06 10:08

    szerintem pedig ez az ügyeskedős, megoldjuk okosba, rendőrnek adunk egy huszast és marad a jogsi hozzáállás általános magyarországon. már rég nem lehet rákenni egyik kisebb csoportra se. szóval ezért érzem én mellékvágánynak ezt a cigánykodós ívet.

    Hiv.: [@Csubakka Mrozsek:](#comment-192505)
    Loading...
  37. Csubakka Mrozsek szerint:
    2013.05.06 10:14

    tegnap bringázás közben egyik barátunk mesélte az ismerősét, aki már nyugdíjjasként 2010-ben belépett a fideszbe, hogy hátha jó lesz az majd később, jut valami kis okosság neki is.. szóval ez egy tipikus hozzáállás, ami nem 3 éve van ezen a környéken. kb 60 évvel ezelött a nyilas pártba léptek be sokan, aztán A Pártba, majd mdf stb.. és be kell vallani, ennek van is alapja, még ma is. elég csak a dohány sztorit nézni. e mögött az egész móka mögött valami ezer éves mentális defektet is el tudok képzelni.. kicsi ország, mindig alkalmazkodni kellett a körülöttünk lévő nagyokhoz (az más kérdés, hogy az utóbbi időkben párszor sikerült mindig a vesztes oldalt megtalálnunk).. ma is, ahelyett hogy örülnénk, hoyg végre befogadtak a játszótéren a nagyok, mi most az eu ellen kakaskodunk : ((

    Hiv.: [@Csubakka Mrozsek:](#comment-192506)
    Loading...
  38. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2013.05.06 10:48

    @Csubakka Mrozsek:

    Egyáltalán nem az okosba megoldásról van szó.

    Fizetsz, mert aki fizet, annak – talán – hagyják végezni a dolgát.

    A cigánykodó az nem fizet semmiért, hanem elcseni, lenyúlja,

    aztán szalad, és ha utolérik, kerek szemmel tagadja és végül elsírja a megnemértést,
    vagyishogy neki milyen nehéz gyermekkora volt… és a purdék hogy éheznek.

    Az Orbán másról se beszél, mint a megnemértett lelkéről.
    Miközben a legelemibb szabályokat se tartja be.

    Ez nem az okosba megoldós attitűd.

    Az okosba megoldós csak alkalmazkodik a helyi adottságokhoz.

    Az Orbán meg nem akar alkalmazkodni, csak megmagyarázni,

    – …………….. hogy miért nem alkalmazkodik.

    …Sajnálom, hogy nem voltam elég egyértelmű.
    Én nem gondolom, hogy a magyar egy grállovag.
    Ha előről nem megy, kiskapun is próbálkozik.

    De nem az a hibája, hogy kerek szemmel lukat beszél a hasába annak, akit kizsebel .

    Ez nem magyaros tempó szerintem.
    De én innen lentről nézem, úgyhogy lehet, hogy ha jó magasról , vagy távolról tekintenék le a sok kisemberre, ahogy marakodnak, akkor mind egyforma lenne.

    ..és a kakaskodás sem magyaros….ahogy írod.
    Szerintem nem.
    Bred Pittet láttad a Blöffben? Na, az kakaskodott is.
    Ilyennek látod magadat, amikor külföldiekkel tárgyalsz ?
    Vagy amikor vendéget fogadsz ?
    Vagy eladsz valamit ?

    Szerintem ebben a kakaskodásban semmi magyaros nincs.

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-192507)
    Loading...
  39. Lasombra szerint:
    2013.05.06 10:50

    két cigánykodás között idesztoriznám, hogy bemutattam az inkriminált buszozós felvételt egy vérfideszes haveromnak, akinek nemhogy 85, de akár 115 fölött is lehet az iq-ja, és tudtommal nem is újdonsült trafiktulajdonos.

    na ő az égvilágon semmi kivetnivalót nem talált benne.
    előkerült a rothadó műemlék-épületek védelme, és az úgy nem járja, hogy üresen áll, és lépni kell, és külföldön is van ilyen, és nem elvenni akarja, hanem megvásárolni, ahhoz kell a törvény, hogy elővásárlási joga legyen vagy ilyesmi.
    hirtelen vagy egy tucatnyi érvet hozott, mintha próbálgatná, melyik lesz az, amelyiknél abbahagyom a fejcsóválást.
    nem hagytam abba.
    szegény egyre mélyebbre ásta magát az érveléssel, mert bármit is mondott, mindenre volt egy „ha ezt elfogadjuk, akkor viszont amott miért / miért nem…” kezdetű kérdésem. szóval saját érvrendszerükön belül sem konzisztens ez a mai berendezkedés.
    totál ad-hoc kormányzás.
    ezt remekül illusztrálja, ahogy a Vakarcs a busz ablakából megpillantott egy épületet, és két sarokkal lejjebb, már törvénytervezetek forogtak a fejében.

    az említett ismerősömnél – és még sok sorstársánál – a hit és talán a kognitív disszonancia lesz a megfejtés, nem a retardáltság.
    kivéve talán a kényszeres gyurcsányozást. arra ma már nem sok mentséget látok.

    ami meg az értelmiség felelősségét illeti.
    nem kell, nem is lehet mindenkinek politikai pályára állni. szerencsére ennél sokkal egyszerűbb a feladvány: pontosabb 2 db leheletfinom csuklómozdulattal el lehet küldeni a halál kaszára az egész NER-t, Vakarcsostól, Lézerestől, Simicskástól.

    Hiv.: [@Lasombra:](#comment-192508)
    Loading...
  40. Csubakka Mrozsek szerint:
    2013.05.06 11:07

    @Lasombra: az is lehet, hogy én vagyok eltévedve. mert nekem nem csak maguk a konkrét sztorik hajmeresztőek a tábornokról készült videókat nézve, hanem maga az egész attitüd, ahogy elő van adva, ahogy az ipse megjelenik, ahogy a boltban jópofizik, ahogy mókázik tarlóssal stb..
    amúgy persze összetettebb a kép ennél, hisz van benne egy apukás kádár kép is, amit inkább az plexi pulpitus mögött tud felvenni.

    Hiv.: [@Csubakka Mrozsek:](#comment-192509)
    Loading...
  41. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2013.05.06 11:16

    @Csubakka Mrozsek:… Hogy befordul a boltba és azzal a lendülettel belekérdez, hogy mennyi a pénze a boltosnak ?

    Ebben én semmi apukásat nem látok.
    Legalábbis apám nem ilyen.

    Futóbolondok és koldusok szoktak idegenektől ilyeneket kérdezni köszönés helyett.

    Lehet, hogy Kádár így ment be az 1678-as számú italboltba, de én akkor még gyerek voltam.
    A Vaslédire emlékszem, amikor az bement a Nagycsarnokba.
    A Vaslédi vásárolt valamit.
    Nem pedig a kofák pénzét kérdezgette kuncogva, mint ez a kretén.

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-192510)
    Loading...
  42. Lasombra szerint:
    2013.05.06 11:23

    @ez a Kígyó éve: @Csubakka Mrozsek: lehet, hogy torzak az emlékeim, de nekem már az első regnálása idején is ilyen mufurc, sutyerák faszinak tűnt. (az a típus, aki műbőrkalapban vezeti a 120-as skodáját, és ha nem szól rá senki, leginkább a barna zokni, szandál szerelésben érzi jól magát.)
    csak akkor még nóvumnak számított, és a „fiatalos, laza, nép gyermeke” címkéket kapott.

    Hiv.: [@Lasombra:](#comment-192511)
    Loading...
  43. fuhur szerint:
    2013.05.06 12:34

    @Csubakka Mrozsek: „hogy ez a még mindig tartó hihetetlen fidesz előny mitől van továbbra is érthetetlen számomra, de biztos vagyok benne, hogy van erre egy „hülyék élnek az orszában”-nál alaposabb magyarázat is.. „

    Szerintem nem kell ennél alaposabb magyarázat. Viktor mindent megtesz amit a nép elvár tőle.

    Koszos a ház? miért nem rendeled el hogy szép legyen. Te vagy a polgármester. Majd hozunk neked olyan törvényt, hogy elrendelhesd.

    Mit vesz le ebből az egyszeri paraszt? Ha gond van, majd a főnök megoldja. Nekem nem lesz gondom vele. Ez kell nekem. Juhé!

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-192512)
    Loading...
  44. Kuviklacz szerint:
    2013.05.06 13:17

    @Csubakka Mrozsek: Szerintem is ez a fő gond. A tömegnek persze az jün le, hogy a Balettintézet ott rohad, és apuka majd megoldja. Mi a baj azzal, mondják, hogy egy kihasználatlan házat hasznosíttatunk? A konkrét ügyről sok helyen írtam már, itt nem ismételném.
    Viszont sokan nem értik, hogy mi a baj ezzel az egész hozzáállással.
    Az alapkérdéshez: képzeld Magadat átlagbenőnek. Osz odajön vagy még rosszabb, felhív egy vadidegen és megkérdezi, kire szavaznál. Mit mondasz? Na ez volt az optimista verzió. A különböző pesszimista változatokat sokan kivesézték előttem. A „véleményformálók” hallgatásáról stb. a Heti Hetes jut eszembe: jót röhögünk rajta, és elfelejtjük. Valahogy senki nem tudja, hogy mivel lehet elérni a szavazópolgárokat és mivel nem. Remélem, hogy Orbánék sem tudják.

    Hiv.: [@Kuviklacz:](#comment-192513)
    Loading...
  45. Kuviklacz szerint:
    2013.05.06 13:26

    @Buga.Jakab: @csársz: @jotunder: @ijontichy: Kétféle értelmes politikailag korrekt beszéldmód van: a legelterjedtebb az, hogy a szavakat meghagyjuk (cigányélet, cigánykodás stb.) viszont az adott embercsoportot politikailag korrekt néven illetjük. Ezt választották a romák, az afrikai amerikaiak stb. A mási, amit Jótündér és mások reklamálnak, hogy ezeket a kifejezéseket nem használjuk. Szvsz kíválóan meg lehet lenni nélkülük. Viszont aki használja ezeket a kifejezéseket, de kikel a politikailag korrekt embercsoport-megnevezések mellett, az nem veszi figyelembe, hogy másokat megsért vele. Érdekes módon a zsidók nem akarnak megszabadulni ettől a megnevezéstől (talán ebben az esetben nem is lenne megfelelő más kifejezés, mert maga a csoportképző ismérvfelhő annyira amorf), és a Dávid-csillagot sem hagyták el (igaz, nem sárga). Ez utóbbiank is jó oka van.
    Ezek után az első értelemben OV lehet cigány, de határozottan sértésnek érzem roma honfitársaira, ha rooma származásúnak tekintik. Ő egy igazi mainstream magyar (akinek a barátsága mellett nem kell ellenség, aki utolsónak megy be egy forgóajtól és elsőnek jön ki rajta, aki egyre hangosabban kiabál magyarul a török élelmiszerárussal, mert azt hiszi, így jobban meg fogja érteni stb.). Rajtunk múlik, hogy ő lesz-e a jellemző, vagy eltűnik a süllyesztőben.

    Hiv.: [@Kuviklacz:](#comment-192514)
    Loading...
  46. Csubakka Mrozsek szerint:
    2013.05.06 13:34

    az apukás, kádáros cucc nekem nem a boltban jön át, hanem amikor sokezer ember elött beszéldet tart. amikor nem hagyja, hogy drága legyen a gáz, hogy az eu kizsákmányoljon minket, amikor küzd a multik ellen stb.. mindezt az én érdekemben, hogy nekem jó legyen. a boltban parádézó, villamosjeggyel ovis szinten poénkodó arca sokkal inkább a népfia ívet adja.

    de simán lehet, hogy én látom rosszúl, mert fingom sincs a világról itt a körútonbelüli elefántcsont tornyomban..

    Hiv.: [@Csubakka Mrozsek:](#comment-192515)
    Loading...
  47. Deepthroat szerint:
    2013.05.06 14:21

    Nem értitek mi a baj gyökere…

    Ebben a kérdésben nem a fa lombjának mérete az ágak száma, vagy a fatörzs vastagsága a lényeg.

    A gyökér és a mag amiből fogant az egész növény az a lényeg!

    Fel kell ismerni, hogy mi magyarok egyszerűen nem értjük a szabadságot és a demokráciát, nem tudunk mit kezdeni vele!! Több mint 40 szoci/komcsi agymosása elég volt, hogy mi magyarok ne is igényeljük azt.

    Ez az ország és a nép majd teljes egésze Stockholm szindrómától szenved (?) ezt kéne észre venni! Az ország nagy része nem bánná hogy uralkodnak felette és elnyomják, ha a kenyér megint 3,60ft lenne. Senkinek nem kell a szabadság és a demokrácia, mert mi magyarok elszoktunk tőle, sokkal kellemesebb tudni, hogy helyettünk mindent eldöntenek, az életünk fontos döntéseit helyettünk hozzák meg, mert mi ezt szoktuk meg erre vagyunk szocializálva!

    20+ év viszonylagos demokráciája egy ijesztő és félelmetes SOKK az ország nagy részének, nem tudnak mit kezdeni a versenyhelyzettel a döntéskényszerrel és a következmények vállalásával. Hányszor hallja azt az ember, hogy a környezetében valaki mindent és mindenkit hibáztat az őt ért rossz miatt, de magát soha semmilyen körülmények közt??!!

    Ezért van az, hogy ellenségképekkel, egy autokrata fölülről nagyemberként kommunikáló , magát a nép szerető vezéreként aposztrofáló emberrel együtt rezonál a mi kis országunk. Ő eldönti helyettünk, Ő tudja nekünk mi a jó és bár néha a húsunkba vág vele rozsdás gereblyével tűrjük, és hibáztatjuk az elénk tett vudubábúkat az EU-tól az IMF-en át egyészen pár még bátor tinédzserig akik bemásztak a Lendvai utcába. Mindig más a hibás de mi magyarok sohasem, mi tévedhetetlenek vagyunk csak valahogy általában úgy alakul, hogy rossz oldalt választunk.

    A rendszerváltás előtti 40+ év belevéste az emberekbe a szervilitást és az önreflexió teljes elvetését. A mostani 30 éveseknél idősebb generáció már képtelen szabadnak (a szó összes pozitív és negatív vonatkozásával egyetemben) lenni!! Egyszerűbb a szarabb életünkért a csúszó egzisztenciánkért, a Vezér mutatóujja által kijelölt bármit gyűlölni és utálni ahelyett, hogy elfogadnánk és felfognánk a tetteink következményeit és ezek hatásait az életünkre.

    Orbán nem az elindítója vagy kitalálója ennek! Ő a KÖVETKEZMÉNYE annak, hogy mi nem tudunk szabadok és demokraták valamint önreflexióra és megújulásra képes európai polgárok lenni. Ő hullám tetején szörfdeszkázik, de foguk már fel végre hogy mi vagyunk a hullám, és MI EMELTÜK ŐT MAGASBA! Mi hagyjuk hogy rajtunk lovagoljon és bár mi vagyunk többen még is az erőnket, a súlyunkat az ő szörfdeszkájának csúcson maradására adtuk.

    Szépen gondosan elvettek oly sok mindent tőlünk! 2010-óta napról napra kisebb nagyobb részeltekben elveszik alap állampolgári jogainkat és két lábbal tipornak a demokrácián és a szabadság eszméjén. Mi tűrjük és a történet leggusztustalanabb fricskájaként a kijelölt főgonosz EU ellen békemenetelünk miközben az a mi szabadságjogaink leépítése ellen küzd.. HELYETTÜNK!

    Ajánlom mindenkinek, hogy üljön le és olvassa el Petőfi 12 pontját! Ígérem lesz pár olyan bekezdés aminek olvasása közben megnyúlik az arc és felszalad a szemöldök annyi benne a relevancia jelenleg is!

    Hiv.: [@Deepthroat:](#comment-192516)
    Loading...
  48. ámbátor szerint:
    2013.05.06 14:45

    @Deepthroat: Az én nevemben légyszíves ne beszélj. Harmincnál idősebb vagyok, és nem érzem érvényesnek magamra egy szavad se.

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-192517)
    Loading...
  49. Csubakka Mrozsek szerint:
    2013.05.06 15:07

    a stockholm szindróma nagyon találó, használnám alkalom adtán.

    Hiv.: [@Csubakka Mrozsek:](#comment-192518)
    Loading...
  50. Deepthroat szerint:
    2013.05.06 15:32

    @ámbátor: ok akkor te nem tartozol bele, mindenki más olyan csak…

    @Csubakka Mrozsek: Hát használd aranyapa ha jólesik 😀

    Hiv.: [@Deepthroat:](#comment-192519)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • tamspatrik on Az értelmiségi illúziók végeAz értelmiségi illúzió az értelmiségi. Amúgy meg n…
  • aerduloensamtonight on Írnak-e a kvantumszámítástechnikáról a TISZA programjában?Meglátjuk?
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.tekintettel arra, hogy a félidei választásokra tra…
  • ijontichy on Az értelmiségi illúziók vége"Tisztesség dolgában elég szarul állok. ... Kisvár…
  • Keepdreaming on Viccországban bejelentenekOrbán Viktor 2026.02.07.: "Ukrajna az ellenségünk"…
  • Késes Szent Alia on Britnek lenniLassacskán Starmer is elmondhatja a poszt első bek…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Legfeljebb is csak annyi történh…
  • vattablz on Az értelmiségi illúziók végeDe, asszem pont ilyet. Máskülönben másmilyen lenne…
  • jotunder on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@annokkk: ha folyamatosan őrjöngsz, akkor kénytele…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek:-D :-D :-D "Amikor 1999-ben a koszovói háború mag…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@annokkk: : Visszalendül az... csak mikor? Arra ni…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ipartelep: Nem lendül vissza. Szerintem annyira e…
  • ipartelep on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Hiv.: @annokkk: Én nem tudom, hogy az amerikai dem…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ipartelep: Végülis ez várható volt. A demokraták…
  • ipartelep on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Láttátok az Idiocracy c filmet? Ha nem, ideje megn…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittelhttps://24.hu/belfold/2026/02/06/orban-viktor-mezo…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Astanát Nazabajev távozása után nyugtatásképpen át…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ipartelep: Egy srófra jár az agyunk, nekem is esz…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: : Ajajj... egy ideig vicces volt e…
  • ipartelep on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Hiv.: @annokkk: Azt gondolom, hogy hosszú idő óta…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/360/20260206_202606-nvb-nvi-valaszt…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: Én egy ötméteres Trump szoborról i…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@muaddib00: Vagy inkább Aladeen
  • muaddib00 on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: Felesleges elaprózni, simán United…
  • kiazmármegint on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@kiazmármegint: Miert csak a Penn Stationt? Miert…
  • kiazmármegint on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Azert ez még Trumptol is uj szint: https://www.nbc…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@susyk: " Tóth Zoltán választási szakértő erről a…
  • susyk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@annokkk: Értsd már meg, hogy nem lakcím alapján s…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittelValószínű, hogy azokat a levélszavazókat húzták le…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@susyk: Mondhat ilyesmit, de számai nincsenek. Az…
  • susyk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@annokkk: a linkelt cikkben László Róbert elmagyar…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekNagy riszpekt :-) Hiába a kormányrendelet, nem szü…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAzt ne felejtsük el, hogy ma Mogyoróországon egy f…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/02/01/tomegverekedes-a-fradi-p…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Grrr: Egyrészt az antifasiszták nem hatalom. Ők m…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)@annokkk: Új alkotmány jöhet. Gyorsabban mint eddi…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Virág et.: Szegény egy politikai fogoly. A Putyin…
  • Grrr on Viccországban bejelentenekElég egyszerű: nem a tőlük nagyon különböző romákr…
  • Virág et. on Viccországban bejelentenek@annokkk: Én is néztem a minap és egészen elképesz…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@nyulambator: A fészen lehet kommentelni a 444 cik…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekNem tudom hol gyűlnek, de speciel a 444-en nem leh…
  • K Zoltan on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)A forradalmak előbb-utóbb diktatórikus eszközökhöz…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekAmit a 444 művel a német Maya T.-vel, az már boszo…
  • annokkk on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)@ijontichy: Az lehet, hogy a rablást már törvénybe…
  • ijontichy on Megadja testvér esete a tudatlan és provinciális nyugati elittel@labrys:: "A Fidesz oktatáspolitikájának mérlege:…
  • ijontichy on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)@labrys: : Na ja. Ez az, amit eddig nem sikerült 1…
  • labrys on Megadja testvér esete a tudatlan és provinciális nyugati elittelAz oktatásüggyel nagyon is rendben van minden.
  • labrys on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)Az Orbán-kormány tegnap (2026.02.03.) a „háborús v…
  • Virág et. on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittel@thegaben86: Lecserélődött a vezetés, kb mint az e…
  • annokkk on Orbán Anita esete a féltudású magyar elittelHa ez itt most a választási poszt, akkor ide tesze…

Posztrulett

Jane Austen kétszázötven éves. És magyar.

Idén ünneplik az Egyesült Királyságban Jane Austen születésének kétszázötvenedik évfordulóját. A BBC egy háromrészes filmet készített a britek egyik legnagyobb büszkeségéről. Jakab Balázs (Katona), Jordán Adél (Katona) és középen, Jane Austen szerepében az Arénát az Örkény20-on elvarázsoló Zsigmond Emőke.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • lgombb
  • Hanyistók
  • Morp65
  • Hector Kapitány
  • Virág et.
  • darnoknew
  • azuccahirmondoja
  • vattablz
  • esztre
  • ororvecztb1
  • tulajdonkppen
  • gearforbooks
  • karsairita
  • jaurin
  • Bogomil
  • aerduloensamtonight
  • LibaLeontin
  • thegaben86
  • tamspatrik
  • nyulambator
  • Mikonu
  • kiazmármegint
  • anna007dor
  • Czifra Zoltán
  • sgtpotrien
  • nerangass
  • princeghostly1c74fbc695
  • Keepdreaming
  • K Zoltan
  • DarthVader
  • Tehenész
  • jack_of_all_trades
  • SMFB
  • janostothmeister
  • Judit Merényi
  • macskahala
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • rovidec398e17c6
  • opiniopraesumpta
  • incze
  • janszemwordpress
  • ijontichy
  • muaddib00
  • ra0213
  • istván orovecz
  • mecsekijeti
  • Grrr
  • nyulambator
  • Tyto
  • aromo44
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d