Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt) 2025.12.03
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi) 2025.11.29
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat) 2025.11.21
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit? 2025.11.20
  • Orbán, futball, tehetség, Kelleher 2025.11.17
  • Milyen férfiak vagyunk avagy jellempróba az írek ellen 2025.11.16

A legolvasottabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi)
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit?
  • Krasznahorkai Nobel-díjas

Előválasztás, my ass

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: Kettes

Zsigó Róbert azt mondta, hogy a bukott baloldal csak személyekről, pozíciókról és a hatalomról alkudozik, amikor pedig akár Orbán Viktor harmadik eljövetelének is örülhetnének. Blogunk nem szokott Zsigó Róbert szexuális életével foglalkozni (mint ahogy sajnos a struccán kívül egyetlen családtagja sem), de ezúttal a fején találta a szöget a kis bestiális.

Már rég nem arról kellene vitatkozni, hogy ki legyen a listavezető, hanem arról, hogyan akarják porig rombolni az orbánizmus intézményeit, az Urálon túlra száműzni a funkcionáriusait és kiforgatni a vagyonukból a haszonélvezőit. Ez egyrészt intellektuálisan is izgalmasabb kérdés, másrészt a választókat is jobban érdekli, még ha nincs is reális esélye.

Már hónapokkal ezelőtt tudni lehetett, hogy a miniszterelnök-jelölt személyéről folyó tárgyalásokat a jó szocialista hagyományok szerint börleszk tortadobálás versenyszámban fogják lejátszani. Ebben Bajnainak már van tapasztalata 2009-ből, Mesterházy viszont az MSZP házi bajnoka. A bemelegítés kicsit hosszúra nyúlt, de végre porondra léptek a bohócok és elrepültek az első torták. Bajnai felvetette, hogy a – nem házi, hanem független – közvélemény-kutatók által mért népszerűség alapján válasszanak jelöltet, amire Mesterházy azt javasolta, hogy akkor már inkább tartsanak igazi előválasztásokat, hús-vér szavazókkal. A javaslata teljesen életszerű, hiszen a pártállam nyilvánvalóan készséggel az ellenzék rendelkezésére bocsátja majd a saját választási infrastruktúráját, beleértve a határon túli borítékos szavazást manipuláló rendszert is. De ha nem, akkor is pont rengeteg elkölthető pénze van az ellenzéknek egy előválasztás megszervezésére, mert kampányolni úgy sem akarnak. Egy ilyen előválasztási kampányt és előválasztást pár hónap alatt le lehetne bonyolítani, márciusra az újraszámolási viták is eldőlnének, és akkor végre a pártok szakértői szinten elkezdhetnék egyeztetni a programjaikat. Már ha lesz nekik olyan. Addigra Zsigó Róbert strucca pont a harmadik fészakalja szemüveges tojást fogja kikölteni.

Pedig teljesen felesleges ilyen hosszadalmas, nehezen ellenőrízhető és utólag vitatható módszerekkel eldönteni, hogy ki legyen a miniszterelnök-jelölt. Egyszerűen mérjék össze a farkukat, és akié hosszabb, azé lehet a dicsőség, hogy véres szafaládét csináljon belőle a pártállam sajtója, ügyészsége és civilszférája.

Kompromisszumos javaslatként esetleg meg lehetne kérdezni a szavazókat arról, hogy szerintük melyik jelölt a nagyobb fasz. Elvégre úgy is ez az egyetlen tényleges választói kritérium a miniszterelnökkel szemben.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520029-6933ee3e752bd' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520029&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520029-6933ee3e752bd&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520029-6933ee3e752bd' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

Next Post:

7végi retro – LXXV.

109 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. Yorik szerint:
    2013.08.24 11:57

    A 70:30 haszonélvezőitől kellene várnunk, hogy elszámoltassák a 95:5 haszonélvezőit? Miből gondolod, hogy nem a 95 lebeg a szemük előtt?

    Hiv.: [@Yorik:](#comment-184389)
    Loading...
  2. sörtelen szerint:
    2013.08.24 12:03

    @Vitéz Kőbányai Világos: Engedelmeddel: frászot.
    Azt az istencsapása Medgyessyt is kivágták két év múlva, mint a macskát szarni.
    El lehet képzelni, hogy Bajnai az MSZP-s nagyurait etené a sajátjai helyett?

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-184390)
    Loading...
  3. sörtelen szerint:
    2013.08.24 12:07

    @miaturo: Nézd, ezek nem fogják megverni orbánt, az mostmár nyilvánvaló.
    Akkor legalább a legitimitást ne adjuk mellé.
    De persze ennek a megértésétől a népség/katonaság éppoly messze van, mint az MSZP a győzelem feltételeinek felfogásától.

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-184391)
    Loading...
  4. Önkéntes Véradó szerint:
    2013.08.24 12:07

    @ez a Kígyó éve: Szellemi épséged megőrzése érdekében javaslom, hogy kapcsold ki a Klubrádiót és mondd le a Népszabadság előfizetésed.

    @Yorik: Yorik, ez a nap kommentje! Köszönöm! 🙂

    Hiv.: [@Önkéntes Véradó:](#comment-184392)
    Loading...
  5. Kettes szerint:
    2013.08.24 12:10

    @vakapad: Félreértesz, én az ellenzéket nem monolit tömbnek, hanem potens, harapós, kreatív és nagyon-nagyon dühös tömbnek szeretném látni. Gyakorlatilag tök mindegy, hogy az ellenzék pártjai részleteiben milyen Magyarországot képzelnek el, hogy mennyi kapitalizmus és milyen adórendszer legyen, pláne, hogy ki vezesse az országot, mert ennek a választásnak nem ez a tétje. Hanem az orbánizmus lebontása és a plurális demokrácia újjáépítése. Csak ilyen körülmények között van értelme a programok versengésének. De az ellenzék nem ilyen, ráadásul a veresége gyakorlatilag száz százalékra vehető, így nem marad más, mint hogy bosszankodjak rajta, hogy mekkora faszok.

    Ami engem illet, akár Rogánt vagy Csányit is el tudnám fogadni miniszterelnöknek, amennyiben az orbánizmus lebontását tűzik a zászlóra. Persze még jobban örülnék, ha ők is leülnék a viselt dolgaikat, de a kemény idők kemény kompromisszumokat követelnek. 🙂

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-184393)
    Loading...
  6. sörtelen szerint:
    2013.08.24 12:11

    @ingyenebed: Nna.
    Roma locuta causa finita.
    Detélleg.

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-184394)
    Loading...
  7. Önkéntes Véradó szerint:
    2013.08.24 12:13

    @Vitéz Kőbányai Világos: „Nem lehetne, hogy nem kúrod szét más emberek eddig viszonylag jó hangulatú beszélgetését mindenféle baromsággal? „

    „Mindenféle baromság” alatt gondolom, te a tényeket érted.
    Elszomorít ez az indulatos kirohanás, mert te eddig értelmes kommentelőnek tűntél. Legalábbis én ebben a hitben válaszoltam neked.

    Hiv.: [@Önkéntes Véradó:](#comment-184395)
    Loading...
  8. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.08.24 12:25

    @vakapad:

    a Bajnai tábor tagjai, élükön a PM-mel, kifejezetten rühellik az MSZP-t”

    végre valaki leírja

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-184396)
    Loading...
  9. Önkéntes Véradó szerint:
    2013.08.24 12:32

    @Vitéz Kőbányai Világos:

    http://www.tarki.hu/hu/research/elect/gppref_table_01.html

    „A választópolgárok 35 százaléka nem támogat egyetlen pártot sem, és a májusban mért 50 százalékról ismét 45 százalékra süllyedt a „biztos” szavazók aránya.”
    ( http://www.median.hu/object.089d546a-b4ea-4a3a-87fd-08ac97c3610d.ivy )

    „Nőtt a választói aktivitás: az egy hónappal korábbi 38 helyett 44 százalék ígéri biztosra választási részvételét, a pártpreferenciák viszont nem igazán változtak a nyári hónapokban és az elmúlt hetekben sem az Ipsos közvélemény-kutatása szerint.”
    ( kapos.hu/hirek/politika/2013-08-15/egyre_tobben_mennenek_szavazni.html )

    „Nőtt a választói aktivitás: az egy hónappal korábbi 38 helyett 44 százalék ígéri biztosra választási részvételét, a pártpreferenciák viszont nem igazán változtak a nyári hónapokban és az elmúlt hetekben sem az Ipsos közvélemény-kutatása szerint.”
    ( hvg.hu/itthon/20130815_Ipsos_mar_tobben_mennenek_el_valasztani )

    De igazad van: ezek csak amolyan „mindenféle baromságok”.
    Hajrá Gordon! 😀

    Hiv.: [@Önkéntes Véradó:](#comment-184397)
    Loading...
  10. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2013.08.24 13:06

    @Önkéntes Véradó: Elek István, Schiffer András, Vona Gábor, Für Lajos, Bencsik András, Morvai Krisztina… az elempé és a jobbik szervezői, csak pár név a sok közül…
    és ezeket nevezed te alulról szerveződésnek.

    Ezt én nem nevezem annak.

    A klubrádiós irtó jó poén. Szerintem te egy nagy humorista vagy Debrecenben, ahol Kósa a rigmusokon szórakozik a kultúrált fideszbulikon.

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-184398)
    Loading...
  11. vakapad szerint:
    2013.08.24 13:37

    @Kettes:

    1./ Valóban mindegy, hogy a választások megnyerése UTÁN Bajnai vagy Mesterházy vezeti az országot, esetleg akár Rogán is, ha hajlandó az orbánlebontási programot vállalni. Ami viszont nem mindegy: az ellenzék melyik miniszterelnök jelölttel indul neki a választásnak, mert a megnyerhetősége (ha van ilyen) nagy valószínűséggel függ tőle.

    2./ Mint írtam, Bajnai úgy gondolja, vele nagyobb az esély (indoklását lásd a korábbi hozzászólásomban), Mesterházy meg úgy, hogy vele (indoklását stb. stb.). Mivel egyrészt maguk irányában elfogultak is, meg a mögöttük lévő csapatok azt is susmogják nekik, mindkettő hisz a maga igazában, és hát mindkét érvelésben van is valami. A kérdés eldöntése, azaz a választók véleményének kipuhatolása csak valamilyen méréssel lehetséges, másképp nem. Azt javasoltam, adjuk meg az esélyt, hogy a mérésben meg tudjanak állapodni, addig ne bántsuk őket.

    3./ Varázspálca nincs, vagy ez az ellenzék váltja le Orbánt, vagy senki. Ez az egy ellenzékünk van, azaz ők a remény egyedüli hordozói, szerintem vigyázni kell rájuk.

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-184399)
    Loading...
  12. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2013.08.24 13:52

    @Kettes: Nem lehet minden nap karácsony.

    Három éve már megkapta az ország az erős és dühös pártját, amelyik mindent eltakarít.

    Te akkor is akartad, vagy csak ma ?

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-184400)
    Loading...
  13. alte trottel szerint:
    2013.08.24 13:58

    @Csumpitáz Béla:
    Mancibácsi Hurittyánfülpösön meg szintugyanúgy. Megy és szavaz. Vinni se kell, nem kell neki ötkila száraztészta, nem kell neki kétszer háromdeci tisztán, ötször, ö igenis szavazni fog a rezsicsöki atyjára, a bankok és multik ostorára, a Magyarság (bocs) MAGYARSÁG! egyetlen reményére, a győzelmes szabadságharcok hadvezérére, aki kiverte szép hazánkból az ájemef rablóit!

    Hiv.: [@alte trottel:](#comment-184401)
    Loading...
  14. alte trottel szerint:
    2013.08.24 14:06

    @Kettes:
    Ott a pont.

    Hiv.: [@alte trottel:](#comment-184402)
    Loading...
  15. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2013.08.24 14:08

    @Csumpitáz Béla:

    Nem biztos, hogy jól ismerem a választási szabályzatot,
    de lehet, hogy nem feltétlenül kell egy jelöltnek lenni a miniszterelnökségre.

    Kérdezem…

    esetleg lehet, hogy elég lenne, ha – a választási körzetben – egy jelölt lenne…

    Lehet két, vagy több párt … saját miniszterelnökjelölttel,

    de a körzetekben egy jelöltet támogatva…

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-184403)
    Loading...
  16. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2013.08.24 14:21

    @Önkéntes Véradó: „Az Együtt14 megjelenésével a bizonytalan szavazók tábora egy szemernyit sem csökkent! ” Majd elkezded az ellenkezőjét linkelni. ???!!!

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-184404)
    Loading...
  17. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2013.08.24 14:23

    Az is lehet, hogy alaposabb közvéleménykutatás, vagy az előválasztási akármi elég lenne arra, hogy megsaccolják,
    hogy melyik körzetben ki az erősebb.
    Szerintem a libázás nem mindenhol olyan mindenható menőség, mint egy libatenyésztő faluban… például.
    Itt nálunk eléggé leszarják, ha egy vállalkozó befuccsol, mert más is befuccsolt már, oszt senki se sírt utána.

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-184405)
    Loading...
  18. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2013.08.24 14:24

    @ingyenebed: Magyarországon a gazdasági liberalizmusnak nincs nagy tábora, sose volt. Lehet, hogy lesz, főleg attól, hogy a Fidesz az elmúlt 20 évet mint valami liberális/kapitalista időszakot tekinti ellenségnek (ekkora rediszitrbúció mellett, muhaha), és teszi mindezt oly sikeresen, hogy baloldali entellektüelek is hajlamosak elhinni, hogy az elmúlt 20 évben a liberális demokrácia/kapitalizmus bukott meg Magyarországon, mintha valaha is létezett volna.
    A másik gond az, amiért a fideszes IFA 1-2 évig parkolhatott (már nem teszi, üres a hely!), az viszont az imént említett…

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-184406)
    Loading...
  19. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2013.08.24 14:26

    @sörtelen: Medgyesit sem azért baszarintották ki, mert nem lehetet eleget zabálni. Azt bővivel lehetett. Egyszerűen belátták, hogy vele nem maradnak kormányon/bödönnél. Okos fiúk ezek, bárkivel meg tudnak állapodni (a risztelési arányban, persze).

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-184407)
    Loading...
  20. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2013.08.24 14:27

    @ez a Kígyó éve: Az „e’vette a nyugdíjat a bajnai!!!” az viszont menő mindenhol!

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-184408)
    Loading...
  21. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2013.08.24 14:35

    @Vitéz Kőbányai Világos: Szerinted mindenhol a nyugdíjasok vannak többségben ?
    Talán van egy-két körzet, ahol mégsem.
    Átlagéletkor térkép kell körzetenként.

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-184409)
    Loading...
  22. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2013.08.24 14:38

    @ez a Kígyó éve: A nyugdíjasok + mélyen vallásosak + antikommunisták az Magyarországon még az átfedésekkel együtt is abszolút többség. Ha nem lenne Jobbik (valszeg, ha komolyra fordul, nem is lesz), akkor semmi, de semmi esélye nem lenne senkinek Orbán Viktorral szemben.

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-184410)
    Loading...
  23. Lasombra szerint:
    2013.08.24 14:48

    akkor foglaljuk össze, Vágó úr, mit tudunk:
    1. elvileg, ha csak az orbántalanítás volna a cél, akkor tökmindegy, ki lép vissza. hisz a visszalépett összes támogatója a porondon maradó mögé kell, hogy felzárkózzon. minden egyes választókörzetben.

    2. később meg úgyis együtt kormányoznának. max egy embernek több lenne a papírmunkája meg többet szerepelne a tévében: őt hívnánk miniszterelnöknek.

    mivel azonban itten marakodás megyen, azt kell hogy gondoljam, hogy egyéb célok is megjelentek, sőt prioritást élveznek 1-es pontban írt cél fölött.

    nagy húzás volt ez az egyfordulós választás.
    mennyire röhöghet Pocak a kerti budijában, miközben a stadionjára polírozza a bohócot!

    Hiv.: [@Lasombra:](#comment-184411)
    Loading...
  24. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2013.08.24 14:50

    @Vitéz Kőbányai Világos:

    Nekem mások már jól elmagyarázták, hogy a nyugdíjasok kommunisták.

    Úgyhogy a nyugdíjasokat a mélyen vallásossal meg az antikommunistával nem tudom egy tömegnek venni.

    Jártatják a szájukat munkáról, vallásról, kommunistákról, aztán fasse tudja, mikor mondanak igazat.

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-184412)
    Loading...
  25. csársz szerint:
    2013.08.24 15:19

    @vakapad: @Wintermoots: „a Bajnai tábor tagjai, élükön a PM-mel, kifejezetten rühellik az MSZP-t (nála jobban csak Gyurcsányt rühellik)”

    ennek mi köze a dologhoz?
    nem szeretni kell egymást, együttműködni

    és igaza van @Kettes: -nek: „Ami engem illet, akár Rogánt vagy Csányit is el tudnám fogadni miniszterelnöknek, amennyiben az orbánizmus lebontását tűzik a zászlóra.”

    A bosszú semmire sem jó, akit hülyéztél, jó lesz később partnernek (és nemcsak Torgyán meg a KDNP Orbánnak), ha tényleg képvisel valakit a választók közül
    nem a politikus, hanem a szavazói a fontosa (szavazót – pláne rá szavazót – pedig nem rühellhet a politikus)

    Hiv.: [@csársz:](#comment-184413)
    Loading...
  26. math0 szerint:
    2013.08.24 15:38

    @Montefiore: minden más eszköz rosszabb, tehát teljesen hülyeség arról értekezni, hogy az előválasztás miért nem tökéletes.

    nincs jobb. ezt kell csinálni.

    Hiv.: [@math0:](#comment-184414)
    Loading...
  27. math0 szerint:
    2013.08.24 15:40

    @Önkéntes Véradó:

    1) MSZP hívő a kurva anyád.

    2) Az Egyesült Államok és Franciaország még sok másban is különbözik Magyarországtól. De ez KURVÁRA NEM LÉNYEGES.

    valami érvet mondjál te fidesznyomoronc!

    Hiv.: [@math0:](#comment-184415)
    Loading...
  28. sörtelen szerint:
    2013.08.24 15:43

    @Vitéz Kőbányai Világos: Hát nem vagyok a berkeken belül, de a fazék körüli _sorrend_ a döntő. Ha az istenátka nem azt a balettet lejtette, amit törzsfők lerajzoltak – akkor (miként azt Csülök írja Lohengrinről a mű örök tanulságaként) röpült mint a hattyú.
    Az igazi lista ifjúsái és spportminisztere zsebébne volt. Hab a tortán, hogy 2008-ra az ő listája is elavult, és megtanult repülni ő is.
    Szóval nem csak az ebédjegy, a sorszám is fontos szempont, ha a sűrüjét akarod.

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-184416)
    Loading...
  29. math0 szerint:
    2013.08.24 15:43

    @Késes Szent Alia: az látható, hogy az előválasztás részletkérdéseiben további vita van. nyilvánvaló, hogy ez is az alkudozás része.

    de így még mindig inkább meg lehet egyezni, mint közvetlenül. ha van az előválasztásnak részlettől függően olyan formája, amit az MSZP nyer, akkor az Együtt2014 kurva gyenge.

    akkor valóban felesleges lezavarni az előválasztásokat, de ha az EGyütt2014 olyan hülye, hogy ezt nem látja, akkor meg kell nekik mutatni. a pofájukba kell nyomni a tényeket. most már muszáj, mert nem látja, itt már nincs visszalépésre lehetőség.

    Hiv.: [@math0:](#comment-184417)
    Loading...
  30. alte trottel szerint:
    2013.08.24 15:46

    Van jobb, csak ez a két macskajancsi nem akar nyerni, mert nem szeretik a felszámolóbiztos népszerűtlen szerepét.
    Ha győzni szeretnének, akkor kijelölnének egy közös, népszerű (kevesebben gyűlölik mint Orbánt, Bajnait vagy Kontárházit), támadhatatlan előéletű (egymondatos, szépen hangzó szlogenekkel nem fikázható) minelnököt az orbánszenny eltakarítására, aztán lehet tárgyalni a koalíciókról, esetleg új választás, két fordulóban.

    Hiv.: [@alte trottel:](#comment-184418)
    Loading...
  31. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.08.24 16:02

    @alte trottel:

    egyetlen nevet ha írnál

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-184419)
    Loading...
  32. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2013.08.24 16:50

    @Wintermoots:… Maugli.

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-184420)
    Loading...
  33. Csumpitáz Béla szerint:
    2013.08.24 17:14

    @Lasombra: mindig nagyon élvezem a hsz-eidet, mert azonkívül, hogy rendkívül lényegre törőek és pontosak, még egy jó adag, jó értelemebe vett iróniával is íródnak. /Secnir és Fűegér kollégákkal együtt/.

    Most is tökéletes a két pontban megfogalmazott helyzetértékelésed. A következtetésed viszont most nem jó, szerintem.

    Persze, hogy megy a marakodás, hiszen 2 párt, 2 miniszterelnök jelöltjéről van szó. Szerintem nem az a kérdés, hogy menjen-e tovább, hanem:
    1. meddig
    2. hogyan dől el a kérdés
    3. ha eldőlt, akkor a vesztes hogyan reagál.

    Véleményem szerint a válaszok:
    1. Max. az ősz közepéig, az okt. 23. remek alkalom lenne a vita lezárásához és demonstratív összefogáshoz.
    2. Az előválasztásos rendszer szerintem jobb ötlet. Mesterházy érvelése, miszerint ellentmondás van az egyéni jelöltek tárgyalásos alapon történő visszaléptetése és a miniszterelnök jelöltek közötti megmérettetés utáni választás között: jogosnak tűnik. Csak azért nem tartani előválasztást, mert még ilyen nem volt, hát az nem érv.
    3. Akárki is nyer, a vesztesnek teljes vállszélességgel be kell mögé állnia, ahogy ezt normális demokráciákban szokták.

    Hiv.: [@Csumpitáz Béla:](#comment-184421)
    Loading...
  34. Kettes szerint:
    2013.08.24 18:06

    Hont András egy húron pendül a poszttal. 🙂

    hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20130824_A_csod_es_a_megoldas

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-184422)
    Loading...
  35. acs63 szerint:
    2013.08.24 18:48

    @Kettes: Hont aggódik az ellenzékért? Aranyos… 😛

    Az én fejemben van egy váltásra alkalmas menetrend, de nem adok neki 5%-nál nagyobb sanszot a múmiák miatt. Ha viszont meghúzzák, akkor Orbán még a választások_előtt_lenyeli a jobbikos szavazók zömét. (A maradék LMP-s szavazókból csak kisebbet szakíthatna.)

    Hiv.: [@acs63:](#comment-184423)
    Loading...
  36. anickmárlétezikválasszmásikat szerint:
    2013.08.24 19:17

    Wintermoots
    egyetlen nevet ha írnál:
    Tétényi Éva esztergomi polgármester

    Hiv.: [@anickmárlétezikválasszmásikat:](#comment-184424)
    Loading...
  37. Solymos András szerint:
    2013.08.24 19:29

    erre mondtam én azt pár hónapja:
    mint 2 kezdő gúnár, járják pávatáncukat és a köv 8 év arról fog szólni h vastagság vs hosszanti méretek…

    Hiv.: [@Solymos András:](#comment-184425)
    Loading...
  38. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2013.08.24 19:32

    @Csumpitáz Béla:
    1. meddig….?
    2. hogyan ….?
    3. …..
    Egy tömeggyűlés elég meggyőző lenne, ha valamelyik mögé odaállna 2 millió ember….

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-184426)
    Loading...
  39. Lasombra szerint:
    2013.08.24 19:37

    @Csumpitáz Béla: abban nem kételkedem én sem, hogy egy előválasztás egyértelműen és megnyugtatóan kimutatja, hogy kinél milyen lapok vannak.
    bár fogalmam sincs, hogy menne egy ilyen előválasztás. max annyi torzítás keveredhet egy ilyenbe, hogy a kreatív narancsosok a helyi fideszes polgári köröknek kiadják, hogy történjen bármi, ők mindenképpen pénzfeldobással szavazzanak az E14 vagy Mszp között, ezzel – ha elég sokan így tesznek – érdemben el tudják kenni a valós eredményt.

    én mindössze csak azt kétlem, hogy szükséges-e egy ilyen előválasztás.
    nem igaz, hogy nincs rá más megoldás. tényleg ez a leghatékonyabb módja ennek?

    ha én a kert hátuljában pénzt és időt nem kímélve felnevelek egy disznót, levágom, és készítek valami finomságot belőle, akkor vitathatatlanul lesz egy pár jó vacsorám. ez nem kérdés.
    de hozzájuthatok egy pár jó vacsorához gyorsabban, olcsóbban és kényelmesebben is.

    egyébként (ez lehet, hogy hülye kérdés, de tényleg nem tudom) egy ilyen előválasztáson a helyi potentátokat versenyeztetnék meg, hogy hogyan legyenek majd a visszalépések? vagy a ME személye lenne a kérdés? (vagy is-is?)
    mert azt simán el tudom képzelni, hogy az E14 nem tud annyi erős embert felmutatni országszerte, mint az mszp, viszont Bajnait többen látnák jobb ME-nek, mint Mesterházyt.

    ekkor az mszp-s erőművet beállítanák Bajnai mögé?
    és Mesterházy képes lesz elkerülni a masszív alkoholizmust? 🙂

    Hiv.: [@Lasombra:](#comment-184427)
    Loading...
  40. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2013.08.24 19:39

    @Solymos András: A gúnár nem jár pávatáncot, ha már mindenképpen libázni akarsz. A lever és megtapos.

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-184428)
    Loading...
  41. panelburzsuj szerint:
    2013.08.25 00:30

    @sörtelen:

    Kérdezem: Kibulizott Bereznay azért kicsivel korábban előjött ezzel a bojkott-écával, nem?

    Hiv.: [@panelburzsuj:](#comment-184429)
    Loading...
  42. stefan75 szerint:
    2013.08.25 01:32

    gepnarancs.hu/2013/08/hagyjuk-mar-mesterhazyt-a-picsaba/

    Hiv.: [@stefan75:](#comment-184430)
    Loading...
  43. sörtelen szerint:
    2013.08.25 07:37

    @panelburzsuj: Meglehet, de Debreczeniről tudom, hogy ki. (Kibulizott ország? Még nem olvastam, de fogom!))
    @stefan75: Amikor olvastam, rémülten analizáltam, nem írkálok-e transzban a Gépnarancsba?
    De nem. 🙂

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-184431)
    Loading...
  44. Kettes szerint:
    2013.08.25 08:20

    @stefan75: Elég elfogult elemzés, de egy jó ötlet van benne: nevezzék meg Botkát listavezetőnek. Szerintem
    – mindkét fél számára elfogadható jelölt,
    – alkalmas is,
    – időbe telik, mire felépítik a karaktergyilkossági forgatókönyvet ellene,
    – képzelj el egy miniszterelnök-jelölti vitát, ahol egymással szemben állnak Orbánnal…

    az meg kit érdekel, hogy vállalja-e. 🙂

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-184432)
    Loading...
  45. Csumpitáz Béla szerint:
    2013.08.25 08:57

    @Kettes: Botka szerintem is jó ötlet.
    Tudom, hogy sokan kiröhögnek, de szerintem még Tóth József /XIII. ker. polgármester/ is jó jelölt lenne.

    Hiv.: [@Csumpitáz Béla:](#comment-184433)
    Loading...
  46. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2013.08.25 09:00

    @Kettes: Ne tessen neveket mondani, mer ilyenkor szok lenni a sok politikust érő nyakkitörő autóbaleset spontán.

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-184434)
    Loading...
  47. sörtelen szerint:
    2013.08.25 09:11

    @Csumpitáz Béla: Botkában én is sokáig hittem. Ma már nem vagyok biztos, mennyira attilásodott el.
    Angyalföld úgy nőtte ki magát a legprosperálóbb lakóhellyé, hogy az egy főre jutó adósság valahol 260 Ft. körül áll. De nem hiszem, hogy vállalná.

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-184435)
    Loading...
  48. pierodicosimo szerint:
    2013.08.25 09:15

    @Csumpitáz Béla: A Botka azért is jó, mert már a hetvenes években együtt vezényelt Csányival.

    Hiv.: [@pierodicosimo:](#comment-184436)
    Loading...
  49. Csumpitáz Béla szerint:
    2013.08.25 09:24

    @pierodicosimo: 😀

    Hiv.: [@Csumpitáz Béla:](#comment-184437)
    Loading...
  50. Késes Szent Alia szerint:
    2013.08.25 09:49

    @math_0: „az látható, hogy az előválasztás részletkérdéseiben további vita van. nyilvánvaló, hogy ez is az alkudozás része.”

    Semmilyen alkudozás nincs. Két különböző felvetés van, nem látszik, hogyan lehetne köztes megoldást találni, a két javaslat pedig kölcsönösen elfogadhatatlan a másik félnek. Miről alkudoznak szerinted? Mondjuk miről alkudozik az MSZP, milyen megfontolást látsz bennük, ami alapján azt várhatnánk, hogy esélyt adnak Bajnai jelöltségének?
    A szocik számára az előválasztás nem egy civilizált, nyugatias megoldás, hanem egy Bajnait bedaráló megoldás. Fölösleges külföldi példák alapján örvendezni, hogy hű de progresszívek lettünk hirtelen, mikor itt és most az egész előválasztásosdi csak helyezkedés, a kompromisszum kerülését kifejező ürügy. Ez nem az az előválasztás, ami másutt van. Nem is lesz megtartva szerintem, és a felvetés és a rá adott válasz célja sem az volt, hogy meg legyen tartva.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-184438)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)március 27-én végleg bezár a FÉM. Aknek még van al…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Ha már így bekezdtél, a lehetőségek tá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Hát én meg még annyira se vagyok…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Én nem vagyok jogész (és bár vityáró…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Én se akarok ötleteket adni, pedig sok…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @annokkk: Mivel Mogyoróországon a köztérelnö…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországHiv.: @tahonoli: "Egy szingapúri startup beüzemelt…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Beleégett a kép a retinámba, ahogy a kis h…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: ezek a nép szimbólumai. megette őket a n…
  • DarthVader on Viccországban bejelentenek@Thalész: Ugyebár van egy olyan tapasztalat - főké…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: De hogy abbahagyták a turulos kopjafákat m…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: Megkerestem, tökéletes kommentár. Köszön…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Thalész: Hogy Orbán mit mond a régebben zárt körb…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Attól nem kell félned, hogy ötleteket…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@tahonoli:](#comment-349586) "nem értek egyet tová…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@ipartelep: Az LMP legkésőbb 2013-tól őfelsége ell…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAz merült fel bennem, hogy ha jövő tavasszal nagyo…
  • ipartelep on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Tudja valaki, hogy Schiffer hogyan, miért lett fid…
  • jack_of_all_trades on Krasznahorkai Nobel-díjas@apokalipszistmost: Bevallom, ngem kikészít a hoss…
  • ijontichy on Krasznahorkai Nobel-díjasSvédek dokufilmet csináltak Krasznahorkairól (ettő…
  • KennyOMG on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A poszt topikja most mar AI-szakerto, sotmiatobb,…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA Hír: A Karácsony ;-) vezette Budapest a világ To…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekUgyan van ennél nagyobb gond is, de amolyan kis sz…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Gábor György a bazmegolós kormányzati besz…
  • apokalipszistmost on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @nyulambator: ugye hogy jobb lett volna a tr…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A főni legdrágább hobbija a foci mellett hogy a fa…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Tönkreteszi, azután átveszi a bótot a f…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: ...az ország a hatalom és a dicsőség, m…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/itthon/20251203_orban-viktor-barany…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @ipartelep: Én tartom továbbra is, hogy neke…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @tahonoli: Én meg nem értem, hogy mit nem ér…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az elte elnyomók talán egy gyors fenntartóváltást…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@nyulambator: Ez nagyon érdekes. Szóval most megin…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekKomolyan nem értem az alábbi posztot. Hogyan lehet…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @vattablz: És mi van, ha az "úr", Magyarorsz…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Mindenkivel egyetértek - még magammal is - de az a…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Nagyon nem értek egyet továbbra sem, hogy Orbán Ba…
  • ijontichy on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: : Tele lesz az ország partizánnal. Ninc…
  • nyulambator on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A minap Pesten közlekedtem autóval és a rádión pró…
  • Geo on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az volt, hogy a Bildenberg csoport által irányítot…
  • jotunder on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: jogi képviselőnk arra intett, hogy ne n…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Ha bukik a NER, Schiffer lesz visszamenőleg a legn…
  • jotunder on Leváltható-e a féltudású magyar elit?@capacete:](#comment-349576) honnan lehet ezt tudn…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországFranciák a Mistral után a kvantumszámítástechnikáb…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Közben meg Trump békésen alszik egyet,…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@incze: Majd az utana jovo, izombol felszopas, na…
  • capacete on Leváltható-e a féltudású magyar elit?A meg nem nevezett Nagy Attila Tiborról talán érde…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a migrács miniszter asszony letette (sokadszorra i…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenek"Parádés" időtöltés lehetett: "Az MCC a Mandinerre…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Talán megnézhető, mert most adták le a…

Posztrulett

Hol a baloldal mostanában (spoiler: nem barátságos meleg szobában)

Nigel Farage valamennyi nyugdíjasnak adna fütési kedvezményt és a harmadik gyerekre is kiterjesztené a családtámogatást. A társadalom alsó harminc százaléka felé fordulás mindenképpen baloldaliságot szokott jelezni. A modern baloldal a hajléktalanokat és a menekülteket támogatja, akik szintén a társadalom legalsó szegmenséhez tartoznak, de a társadalom alsó harminc százaléka gyakran kevésbé megértő velük, mint a felsőbb …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • joshopa
  • janostothmeister
  • cleantone222
  • Grrr
  • tulajdonkppen
  • sgtpotrien
  • onehumanoid
  • nyulambator
  • SMFB
  • ervsebeszet
  • aerduloensamtonight
  • Psakreff
  • Judit Merényi
  • mecsekijeti
  • anna007dor
  • ikarus
  • velotanya
  • Morp65
  • Tyto
  • karsairita
  • Virág et.
  • Mikonu
  • Geo
  • Thalész
  • annokkk
  • esztre
  • tortt49
  • kalzol
  • jotunder
  • F Ford
  • csunyatáp
  • DarthVader
  • Gaboxhrr
  • Tehenész
  • lgombb
  • darnoknew
  • tahonoli
  • incze
  • Hector Kapitány
  • gearforbooks
  • szabol25
  • labrys
  • Tiborné Tóth
  • janszemwordpress
  • kisa
  • dynamicist
  • azuccahirmondoja
  • j.alfred prufrock II
  • simonandris2
  • macskahala
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d