FIFÁZZUNK!
Eredeti szerző: szempontpuska
Mint ismeretes, a héten a FIFA fegyelmi bizottsága megbüntette az MLSZ-t a tavaly augusztus 15-i, Izrael elleni barátságos meccsen a szurkolók rasszista, antiszemita és politikailag provokatív viselkedése miatt.
A novemberben hozott, de csak most kihirdetett határozat értelmében a soron következő világbajnoki selejtezőt, a magyar-románt zárt kapuk mögött kell megrendezni március 22-én. (Mellékbüntetésként 40 ezer eurót is fizetni kell.)
A magyar válogatott Budapesten játszott barátságos mérkőzést Izraellel. Több szurkoló már az izraeli himnuszt is kifütyülte, fújoltak, hátat fordítottak a vendégcsapatnak, majd elhangzott az is, hogy: “Indul a vonat Auschwitzba.” Amikor gól rúgott a magyar válogatott, a szurkolótábor egyik része ezt is “mocskos zsidózással” ünnepelte.
A bolgárok is hasonló büntetést kaptak, nekik is zárt kapuk mögött kell lejátszaniuk következő selejtezőt, mivel a Dánia elleni meccsükön a drukkerek két petárdát dobtak a pályára, és a színesbőrű Patrick Mtiligiát minden labdaérintésénél hangosan fütyülték. A bolgár szövetség 35 ezer svájci frankot köteles fizetni.
Nem példátlan a hasonló döntés a nemzeti és nemzetközi futballéletben. Valamennyi szövetség, egyesület hosszú ideje váltakozó sikerrel küzd a futballhuliganizmussal és a pályákra mágnesként vonzott rasszista elemekkel.
A UEFA a közelmúltban egy U21-es szerb-angol Eb-selejtező után zárt kapus büntetést szabott ki a szerb szövetségre, miután egy mérkőzésükön egy rasszista beszólás miatt tömegverekedés tört ki.
A Portónak és a Laziónak is büntetést kellett fizetnie rasszista szurkolói miatt. Nem régiben az AC Milan játékosa, Boateng vonult le a pályáról, miután egy felkészülési mérkőzésen folyamatosan bekiabáltak neki bőrszíne miatt. Hasonló büntetést kapott már a Juventus is korábban, amikor egy kupameccsen az ún. szurkolók sértegették az akkor még az Interben játszó Balotellit.
Mint emlékezetes, a barátságos meccs közvetítése is kisebb botrányt okozott. Akkoriban a Mishpaha blog hívta fel a figyelmet arra, hogy a mérkőzést közvetítő MTVA más képet küldött Izraelbe, és mást láthattak a hazai nézők.
Az Izraelbe továbbított közvetítésben a vendégek himnusza alatt a magyar szurkolótábor kemény magját láthatták a nézők, akik közül többen hátat fordítottak a pályának, vagy rigmusokat skandáltak. Az MTVA sokáig hárított, végül Böröcz elismerte a felelősségüket.
A büntetés nagy felzúdulást okozott a legkülönbözőbb berkekben: gyorsan tollat ragadtak olyanok is, akiktől igen ritkán olvashatunk a hazai labdarúgás fény- és árnyoldalairól.
A reakciók (a teljesség igénye nélkül) nagyjából az alábbi csoportokba oszthatók:
1. A zsidózás a futballkultúránk része, ez egy hungarikum, amit a FIFÁ-nak is tiszteletben kell tartania.
2. A FIFA is a tudjukkik oldalára állt.
3. Minek kellett nekünk Izraellel barátságos mérkőzést játszani, amikor úgyis ez van belőle?!
4. “Nyomják Krahácsot” — avagy másutt is ugyanez a jellemző, miért pont bennünket büntetnek?
5. A mocskos zsidók antiszemitizmussal vádolnak bennünket.
6. Provokátorok (tudjukkik) csinálták a balhét, hogy aztán az ártatlan, galamblelkű B-közepet beszennyezzék.
7. Kollektív büntetés — néhány tucat (kmmmm… lásd a videót) huligán miatt az összes szurkolót büntetik.
8. A hazai antiszemitizmus erős hátszelet kapott a FIFA büntetésével.
Mit lehet ezekre mondani?
Én magam hosszú évekig fanatikus meccsre járó voltam. Annak, hogy többé nem járok ki meccsekre, a hazai labdarúgás labdarugdosássá válása mellett a másik legfőbb oka éppen az ottani hangnem, a rigmusok, az a stílus, amelyet immár teljesen megszokhattunk, hogy focimeccsen ez a szokás.
Azt a közösségi érzést, amit egy megnyert mérkőzés, egy nagy rangadó, egy emlékezetes meccs adhat az embernek szerettem volna megosztani, átültetni a fiaimba is. De hosszú idő óta se az élmény, se a közeg nem alkalmas arra, hogy ők átéljék a lelátón azt, ami nekem tizenévesként még megadatott.
Azt hiszem, mindannyian(?) egyetérthetünk abban, hogy válogatott mérkőzésen kifütyülni az ellenfél himnuszát tahóság. Ha ilyen megtörténik — márpedig megtörténik máshol is — az bizony legalábbis felháborodást szül, és joggal.
Az augusztusi barátságos meccs ennél jóval tovább ment. Égett a bőr a képemen, hogy egy szektornyi csürhe lejárat minket tőről metszett tahóságával. Erre nincs mentség a világ egyetlen országában sem!
Marad tehát mentegetőzésnek a másra mutogatás. Vajon másutt nem ugyanezt művelik-e a szurkolók?
Nem tudom, és kötve hiszem, hogy volna olyan ember, aki pontosan tudná, melyik válogatott meccsen voltak ehhez hasonló volumenű incidensek. A bolgárok most ugyanezt kapták, azzal, hogy náluk volt petárdadobálás is. Vajon a petárdázás jelentené-e a különbséget a zárt kapuk és a zárt kapuk+pénzbüntetés között??
Ahogy kinéz, a következő selejtezőn le kell mondanunk az oláh cigányozásról. Biztos sokan sajnálkoznak, pedig a kölcsönös tahóskodásban van már némi tapasztalatunk.
“bocsánat magyarok!”
Egy biztos: A FIFA 2001 óta elkötelezte magát a rasszizmus elleni fellépés mellett. 2011 novemberében pedig figyelmeztette a focivilágot, hogy zéró toleranciát hirdet a jelenséggel szemben (nem kifejezetten focitémában, de zéró toleranciát már itthon is hirdettek egyszer/párszor… az eredmény ismert).
Lehet, hogy a FIFA pont rajtunk kezdi statuálni a példát?
Lehet, hogy a FIFA diszkriminál minket?
A fenti esetek és példák alapján ezt kötve hiszem!
Hogy kollektív büntetést alkalmaz a FIFA a szurkolók ellen? Hogy ettől csak erősödik majd az antiszemitizmus a pályákon? — aggódik Szerető Szabolcs a lapjában.
Nos, azt hiszem a FIFA nagy ívben tesz rá. A labdarúgás a világ legnépszerűbb és legnézettebb sportága. A FIFÁnak egyetlen — nagyon is helyénvaló — célkitűzése az, hogy az égisze alatt lebonyolított mérkőzéseken és tornákon a rasszizmus ne kapjon semmilyen felületet.
Hogy ki hogyan oldja meg ezt a maga portáján, az már az ő saját dolga. A mi dolgunk. Rinyálhatunk, kereshetünk bűnbakot, kifogást, de kereshetünk megoldást is…
@hetzer87: Emlékeztetlek néhány órával ezelőtti hozzászólásomra, milyen kedvvel jártunk a FŐSPED (NBIII-as!) meccseire. Mert a miénk volt.
Ahol zsidóznak, verekednek, balhéznak, oda nem megyek.
Nem az enyém.
Ha nem érted, sajnálom.
@Siri Keeton: Ebben igazad lehet. De: a szurkolók megtámadása inkább büntetőjogi kategória, bár természetesen szankcionálható.
@maybach: az hogy nem értelmezed,amit írtam,de akkor neked külön is elmondom NÉMET példával,hogy elmondjam milyen véleményen vagyok
for instance vegyük Frankfurtot “vidéki” város a maga 700ezrével szemben pl Győr 130ezrével ott kimennek 20-30ezren a Bayern ellen itt 5-6ezren a Fradira…arányaiban nincs különbség,egyszerűen kevesebben vagyunk,ennyi
ha még a foci is BL szintű lenne nálunk is dugig lenne a stadion..de az itt nem 70ezret jelent hanem cirka 20at
amúgy meg kint is teli van balhéval hagyjátok már ezt a “nyugaton már megoldották” szar szöveget…nézz körbe Londonban egy West Ham – Millwallon vagy ha már németezel Rostock – St. Pauli..borítékolható mindig a cirkusz
@Siri Keeton: Élt panasszal az MLSZ az albán mérkőzésen történtek miatt?
@hetzer87: Ja, és azokon a FŐSPED-meccseken általában tele volt a (mai REAC) stadion.
Hoppá!
@hetzer87: ha neked az szórakozás amit látsz, ám menjél.
Én egyszerűen nem láttam rá elég okot, hogy a szabadidőmet “ezekre” fordítsam. Pedig akartam – egy ideig
@agresszív kismalac: riszpekt érte
én voltam egy rakás nb1es meccsen is..rangadókon is,egyik lelátón sem volt sem verekedés sem zsidózás,sem balhé..azt hogy mit csinálnak a belvárosban meg újabban az ustawkákon a mezőn az meg mit érdekel engem?
az meg h izrael ellen zsidóznak..nem tudom,talán ha lerohannánk Romániát 6 nap alatt Bukarestestül,körbefalaznánk őket lehet,hogy ellenünk is prostestálnának itt-ott..de nyilván ez már antiszemitizmus
@szempontpuska: szeretem a futballt és kíváncsi vagyok a saját városom csapatára mert azt is szeretem,függetlenül attól,hogy szórakoztató-e..akkor is ha borzalmas a mérkőzés,ennyi
@agresszív kismalac: Az izraeli szövetség itt sem élt panasszal, ha elolvastad a híreket, ez is kiderül.
egy kis európai “zsidózós” körkép érdekességképp;
english.al-akhbar.com/node/1178
@Siri Keeton: Viszont nem is ezt kérdeztem.
@agresszív kismalac: Én meg viszont nem értem, hogy jön ide, hogy élt-e panasszal a magyar szövetség.
@Siri Keeton: Mert csak a picsogás van. Tettünk valamit ellene?
@agresszív kismalac: Izrael se tett semmit ellene, a FIFA mégis rájött, mi történt, van ugyanis egy külön ezért fizetett antirasszista gittegyletük. A Moldova-Magyarországon molinók voltak, a magyar nő 9 hónapig tartja magában a szart stb. felirattal, volt pirotechnika is, meg pályára berohanás is, a játék állt is emiatt pár percig. No de azt nem vették észre.
Egyébként meg nincs picsogás, csak annyi van, hogy most minket példastatuálás jelleggel nézői skandálás és fütyülés miatt először büntetnek zártpályás meccsel, miközben eddig ennél súlyosabb dolgok miatt sem volt szokás büntetni.
Legalább mi ne mondjuk már, hogy hú de megérdemeltük, micsoda igazságos ítélet született.
@Siri Keeton: “Az izraeli szövetség itt sem élt panasszal…”
Igen, éppen ezzel kapcsolatos az a mozzanat, ami a számomra valamelyest árnyalja az összképet, legalábbis akkor, ha – nagy nehézségek árán – megpróbálok egy markánsan cionista nézetrendszert magamra erőltetni.
Az izraeli válogatott ugyanis egy állam és nem egy kisebbség hivatalos képviseletében jelent meg, mégpedig egy olyan államéban, amelynek az önképe nem elsősorban a szurkolói rigmusok rettegtette sérülékeny üldözötté, akinek az önbecsülése helyreállítására az egyetlen reménye a politikai korrektség nemzetközi letéteményeseinek tevékenysége, hanem ellenkezőleg.
Ennélfogva egy rendes cionista a futballdrukkeri szintű ordenáré verbalitásban semmi különösebb kivetnivalót nem talál, sőt, talán kívülállónak érthetetlen módon megnyugtató a számára az, hogy a saját sorsa és történelme irányítását újra kezébe vett nemzete ilyen pástokon is megvívja a nemzetek szokásos küzdelmeit. A rigmusok antiszemita, tehát a nemzetek vetélkedésének szokásos körén túlmutató irányultságát pedig az érintett közeg retardáltságának és lúzerségének jeleként, de semmiképpen sem fenyegetésként értékeli.
Így aztán az ügynek nem tulajdonít közbeavatkozásra, s pláne a politikai korrektség letéteményeseiként működő nemzetközi szervezetek közbelépésére okot adó jelentőséget, hiszen ezek a szervezetek a létét meghatározó kérdések tekintetében általában ellenségei.
Ellenkezőleg, a diaszpóra ez ügyben megszólaló szervezeteinek tevékenységében valamiféle rövidlátó instrumentalizálást, a helyi érdekű és gyengeséget sugalló jammerolásba való nem kívánatos bevonást hajlamos látni.
Mindez persze inkább megerősíti, mint gyengíti azokat a – legalaposabban talán Késes Szent Alia által összefoglalt – megfontolásokat, amelyek szerint a FIFA döntése a magyar labdarúgás és tágabban a magyar társadalom érdekeit szolgálja. A stadionzár meg persze hogy pont a románok elleni meccsre szól, hisz nyilvánvaló, hogy ott is a futballhoz képest másodlagos történelmi-politikai felhangok indokolta heccelődés lenne várható, arra meg kinek van szüksége….
@Montefiore: Hát, ja. Churchill fejtegetett valami olyasmit, mikor megkérdezték, hogy náluk miért nincs zsidókérdés, hogy valószínűleg azért, mert ők nem tartják magukat butábbnak náluk.
@Montefiore: (Köcsögblogmotor!)
@Montefiore: “a FIFA döntése a magyar labdarúgás és tágabban a magyar társadalom érdekeit szolgálja”
Lehet, hogy így van, de mindenesetre nem a magyarok segítése volt a célja sem a FIFA-nak, sem pedig a feljelentő szervezeteknek. (Akik közül az egyik egyébként a FIFA saját különbejáratú antirasszista szervezete.)
@szempontpuska: 1981 ben:
Magyar – Román: 62 000
Magyar – Angol : 68 000
Magyar – Svájc (!!!!!) 65 000
Magyar – Norvég: 68 000
és ez csak ’81
Pl. 1985-ben Magyar Osztrák: 75 000))))
Az előtte eltelt években egy egy kettős rangadón is volt min.60 000 ember.
Csak ezt ma már nehéz elképzelni…..
@Siri Keeton: Mi baj azzal, ha fellép a rasszizmus ellen?
szerintem helyes és magasztos cél.
nem lenne feladata, ignorálhatná
@christvhu: ohh pedig a magyar-osztrákon kinn voltam! Ráadásul annál a kapunál ahová mind a négy gól esett
A kettős rangadókra jártam 82-85 között, de max. 20-22.000 néző volt addigra
@szempontpuska: Kettős rangadó? 20-22000 néző?:-)
kismalac.blog.hu/2012/05/15/az_a_legendas_8_3
Cserébe dobj már valami linket arról a focosorozatról, lécci!
@agresszív kismalac: FocI, na.
@Siri Keeton: “Lehet, hogy így van, de mindenesetre nem a magyarok segítése volt a célja sem a FIFA-nak, sem pedig a feljelentő szervezeteknek.”
Hát azt meg honnan tudod?
A magyarokat sokan hajlandóak európai nemzetnek tekinteni, amelynek érdeke a rasszizmus és az otrombaság visszaszorítása, a sport tisztasága, a történelmi viszálykodásra vagy más, sporthoz nem tartozó ügyre hivatkozó heccelődés megakadályozása, és az elismerendő sportteljesítmények elérésére való koncentrálás. Lehet, hogy ezt rosszul látják, de a szándék tisztaságát ez sem kérdőjelezné meg.
Nem beszélve arról, hogy Sepp Blatter valójában le akart vonatni bajnoki pontokat, és így meg ehhez képest a szankció kifejezetten enyhe: csak annyi történt, hogy a meccset a minden valószínűség szerint románozó csőcselék zavarkeltése nélkül lehet lejátszani…tehát a FIFA nemcsak az általános közjó élvezőiként kívánt jót tenni a magyarokkal, hanem a lehetőséghez képest még különösen is…
“FIFA declined to take World Cup qualifying points from either team as its disciplinary code allows, and which would have severely damaged the two teams’ chances of advancing to the 2014 tournament in Brazil.
FIFA President Sepp Blatter has said that “sanctions must be a deduction of points or something similar” to uphold the governing body’s zero-tolerance stance on racism and discrimination.
FARE welcomes action
“We welcome the action taken to enforce a ‘closed doors’ sanction on Hungary,” FARE executive director Piara Powar said in a statement.
“Although the punishment does not reflect the action the FIFA president suggested should be imposed last week, it is a strong message for a first offence.”
S ha mindez nem állna is, mint a cövek, még mindig megmarad a goethei opció:
…Kicsoda vagy tehát?
Az erő része, mely
Örökké rosszra tör, s örökké jót művel
Goethe: Faust
(Jékely Zoltán fordítása)
@agresszív kismalac: ott van a blog tetején rovataink boxban, de az első rész csak most, csak neked 🙂
orulunkvincent.blog.hu/2009/10/15/a_magyar_foci_utolso_nagy_korszaka
Ps. 2009 szeptemberében indult és köv. márciusig tartott
@szempontpuska: Sokat veszítettél(((( Fantasztikus meccsek voltak, fantasztikus hangulattal.
@agresszív kismalac: Ne hagyd ki semmiképpen. A legjobb munka arról a korszakról.
@szempontpuska: Hö… tényleg ott van! Csak kétszázmilliószor görgettem át rajta.:-)
köszi
@agresszív kismalac: scrolloz vissza az első részig (link az előző hsz-emben, mert valamiért a legelső epizódot nem jeleníti meg a blogmotor)
Rengeteg bepótolnivalód van 🙂
@christvhu: 🙂
azt hiszem nem túlzok ha azt mondom, ez a sorozat hozta meg az ismertséget a Vincentblognak (talán)
@ATCG: Az eseményektől alig 26,5 órával lemaradva csak annyit fűznék hozzá, hogy szerintem mindenben igazad van egyetlen egyet kivéve, ugyanis azon a meccsen nem volt 1-1, mert 2-0 után szépített a vége előtt pár perccel Kipiani.
@jános515: Mint ahogy ugye egy tapasztalati kísérlettel kimutatták, a magyarok a pirézeket sem szeretik! Sőt, többen nem szeretik a pirézeket, mint a zsidókat, románokat, szlovákokat, stb együttesen!
Nyugodtan kijelenthetjük tehát, hogy Magyarországon nincs román/szlovák/zsidó/stb ellenesség, hanem pirézellenesség van, másképpen szólva, valamilyen ellenesség mindig van!
Blatter bassza meg, mert ő azt hiszi, hogy zsidóellenesség van. Pedig nem. Egész egyszerűen valami-ellenesség mindig van. És nem merném mondani, hogy ez részben nem természetes dolog.
Keressünk egy olyan népet, ahol semmiféle ellenesség nincs!
Nem fogunk találni!
Még Blatter sem!
@szempontpuska: Elolvastam.:-) Rémlik, hogy ezt egyszer már megtettem, mikor a 8:3-as posztomhoz gyüjtöttem anyagot, csak akkor még nem voltam véresszájú vincentes.:-) (A többire is sort kerítek.)
Te (esetleg Medvegyev) is úgy tudod, hogy annak a meccsnek a felvétele megsemmisült? Nem semmi volna újból megnézni.
Tóth Zoli távozását nagyon sajnáltam anno. Hatalmas tehetség volt.
Gyerekek! Betiltással, cenzúrázással nem lehet megoldani a problémákat! Mikor fogjátok már végre ezt megérteni? A helyzet csak rosszabb lesz.
Az efféle gondolkodásmód nemcsak Blatter meg a Vincent (és a hozzá hasonlók) rákfenéje, hanem az egész modern gondolkodásé. Azt hiszik, hogy ha valami be van tiltva, meg van büntetve, akkor azzal meg is van oldva a dolog. Pedig nem.
Organikus dolgokat nem lehet betiltani! Organikus dolgokban csak változást lehet elérni, finoman, szelíden, lassan. Minden organikus, ami az emberhez kapcsolódik.
Én például a múltkor betiltottam a náthámat. Hát nem kijött köhögésben a cudar? Erre megbüntettem! Megérdemelte, mondtam magamban. És még cinikusan röhincséltem is rajta.
Ez folyik itt (meg a világban is) folyton folyvást. És, azt hiszitek, hogy ez a szellemi non plusz ultra…
@Mystes: Én meg megkorbácsoltam a betűidet.
@hetzer87: Mondjuk az kérdés, hogy mennyire érzik magukat megsértve az arabok, hogy az izraeliek nem az ő regionális kupáikban, stb játszanak, hanem állandóan Európába jönnek.
Nem kicsit sértő.
Ezek után miért csodálkozzunk, ha nem tekintik Izraelt helyi országnak, hanem valaminek, amit a nyakukba ültettek. Miközben a hivatalos izraeli politika meg az, hogy márpedig ők annyira echte helyi ország, amennyire csak lehet. Oké. De akkor miéert nem a helyi nemzetközösségi életben vesznek részt?
@Szindbad: Valahol neked is ki kell adnod az agressziódat! 🙂
@szempontpuska: Puska! Nagyon durva ám az a három tejfölösszájú, gimnazista, mosolygós gyerek, aki iráni zászlót tart! :)))
Ne vicceljünk már.
nepszava.com/2012/08/magyarorszag/elo-kozvetitest-manipulalt-a-kiralyi-teve.html
Ezek a rasszisták?
Nagyon veszélyeseknek néznek ki! :)))
mishpaha.weebly.com/1/post/2012/09/vagjunk-jo-kepet.html
Puska! Azt mondtad, hogy “egy egész szektor” balhézott. Hát, mit mondjak, innen azért az derül ki, hogy nagyítóval kellett keresni a renitenskedőket.
??
@Mystes: de miért itt hisztizel, azt el tudod magyarázni???
Írj egy levelet a FIFA-nak linkekkel, hasonló esetek taglalásával stb.
valaki belinkelte az eljárásrendet, azt kövesd.
ha elég színvonalasra megírod, lehet, hogy még le is közölheted valahol.
Az eszmecsere egy vitatott döntésről máris “hiszti”? Mi itt csak beszélgetünk.
Nem rohangálunk a Fifához!
De megvan róla a véleményünk.
Üdv
@Mystes: azt mondd meg, csak a FIFA-t utálod, vagy azt a néhány, jó legyen: egyetlen egy rasszistát is?
(de ha olyan kevesen voltak, miért nem lehetett rögtön kiemelni őket?)
@Mystes: engem komolyan érdekelne, ha kicsit kutatgatnál, összeállításokat készítenél, olyan középfajsúlyos gyűjtőcikkvázlatot írogatnál össze.
és nem az ún. “véleményed” ugatnád ide 10 percenként “Wiesenthalékról”.
azzal akár kezdeni is lehetne valamit.
@Mystes: nem lehet betiltással megoldani, mondod, igazad lehet, de annak az lesz az eredménye, hogy Mo.-t előbb-utóbb kizárják a nemzetközi bajnokságokról,
amit én sajnálnék
@Mystes: a középfajsúlyost arra értettem, hogy terjedelemben ne 50 oldalt írj, csak 10-et.
az “ugatás”-t és az ún. “véleményed” arra értettem, hogy amit művelsz, az komolytalan. ehelyett én tuti fekvőtámaszokat nyomnék.
gyűjtsed a futballhuliganizmus eseteit. nagyon kutatják.
pl filmek: http://www.imdb.com/list/4Xe3NKEM_dg/
pl egy nagyon érdekes feldolgozandó interjú:
http://www.inaplo.hu/nv/200108/02.html
Duras + Platini!!!
“Duras: Van egy bizonyosfajta prefasizmus, egy ártatlan fasizmus, amely ott lebeg a stadionokban, mint ahogy bizonyára az iskolákban, az egyetemeken, a politikai pártok tagjaiban is.
Platini: Tudja, a legtöbb esetben ilyen szempontból nincs két tábor a stadionban: a Parc des Princes-ben mindenki francia, Londonban mindenki angol.
Duras: De úgy értem, hogy ugyanaz a hangulat, mint ami a rasszizmusnak is az alapja.
Platini: Nem tudom követni a gondolatait; ez olyan terület, amelyről nem sokat tudok.”
stb. Írj belőle Pali bácsinak egy PhD-t:))))
ezen a blogon is beigazolodik a kettos merce: ha egy liberal serteget az jogos, ha te kizarnak, o lehet elvakult hungarofob te meg se probalj maxiumum jobbra helyezkedni, a szent tehet itt is serthetetlen, lehet velemenyed, de nem akarmi. es meg ti feltitek a demokraciat, amikor ket labbal tapossatok azt?
ide jarhatna orwell otleteket meriteni
@Unagig: Itt a legjobb Szempontpuskának a focisorozata. Hungarofób blog van ennél sokkal jobb!
@Mystes: “Ázsiában ugyanúgy ölik egymást a csapatok. Az is rasszizmus! Az is rasszizmus?
Nem, mert ugyanaz a rassz játszik.”
Ezt a baromságot komolyan gondoltad? A rasszizmusnak nincs szüksége a valóságra. pl. a japán rasszizmus sem zavartatta magát tőle, amikor egy filippínóra, kínaira vagy vietnamira fajilag alacsonyabbrendűként tekintett. Amúgy mondjuk egy indiai mongol meccsen szerinted mióta játszik ugyanaz a rassz 🙂
@Montefiore: Én a magam részéről bizonyítást igényelnék azon állításhoz, hogy a magyarokat büntető intézkedés célja, hogy a magyarokkal jót tegyen.
Különös tekintettel arra, hogy a feljelentő szervezetek nem azért léteznek, hogy a magyaroknak segítsenek, és különösebben nem izgatják őket a magyarok, például én ellenbizonyításig felteszem, a Wiesenthal központ alapító okiratában egy szó sincs a magyarokról, egyáltalán nem a magyarok a céljai az egész tevékenységének, és e konkrét cselekménye esetében is nehéz magyarbarát motivációt feltételezni.
Másfelől meg közismert, hogy a FIFA magasról tesz a rasszizmusra. Talán megegyezhetünk abban, hogy a rasszizmusnak nem a stadionbeli hőbörgés a legveszélyesebb változata, hanem amikor mondjuk származási alapon törvénybe iktatott állami diszkrimináció érvényesül, és amikor a Genocide Watch a népirtás 5-6. fokozata között ingadozik a jelentéseiben. Namost, pontosan egy ilyen országban, a Dél-Afrikai Köztársaságban rendezték meg a 2010-es vb-t mindössze két és fél évvel ezelőtt, ugyanennek a zérótoleráncs Blatternek az égisze alatt.
Ez alapján nyilvánvalónak tekinthetjük, hogy a FIFA szarik a rasszizmusra, és legfeljebb valamiféle politikailag korrekt ideológiának való felszínes megfelelés jegyében hozza intézkedéseit. A korrupt gittegyletei is valamiféle “antirasszista” hevület jegyében tevékenykednek, és csak valami olyan perverz értelemben a magyarok érdekében, mint ahogy az inkvizítor is az áldozatok lelkei érdekében tevékenykedett. A zsidó szervezet célja meg – azt hiszem, nem erős feltételezés – a vélt vagy valós zsidó érdekek képviselete, és nem a magyarság jobbítása.
Ha van is valami egybeesés valamiféle magyar érdekekkel, amit egyébként én személy szerint kétlek, akkor is legfeljebb csak véletlenszerű lehet ez az egybeesés. Legalábbis erre utalt előző kommentem, de örömmel várom a cáfolatot.
@Harald Blåtand: A vietnami, a filippinó, meg a japán, az eléggé távol áll egymástól. A japán és a koreai elég közeli rokonok, a koreai-ellenességnek nincs komoly genetikai alapja.