Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt) 2025.06.21
  • Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt) 2025.06.20
  • Nincs magyar egyetem az első ötszázban 2025.06.19
  • Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE) 2025.06.18
  • Szathmáry Eörst támadja a Magyar Nemzet (facepalmposzt) 2025.06.17
  • Újabb átalakítás a kutatóintézethálózatban? 2025.06.17

A legolvasottabb posztok

  • Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)
  • Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)
  • Az oroszlán felébredt
  • Nincs magyar egyetem az első ötszázban
  • AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból
  • Szathmáry Eörst támadja a Magyar Nemzet (facepalmposzt)

Lehetséges-e, hogy rendben voltak Magyar Péter szerződései a Diákhitel Központban?

2024.10.03 by jotunder

A kérdés nem ez, hanem az, lehetséges-e, hogy valahogy ezek a cégek, visszaosztottak valakinek némi pénzt. Igen, én azt gondolom, hogy ilyesmi is előfordulhatott és nagyon remélem, hogy a valaki nem Magyar Péter volt. Az, hogy ez az egész nagy vonalakban rendben volt, az teljesen kizárt, szóba se jöhet Skandinávia. Nehogy valaki elkezdje, hogy talán… Nincs talán. A NER-ben nincs talán. De ő más… Most remélhetőleg más, régebben pontosan ugyanolyan volt, mert ha nem lett volna olyan, akkor a Melonit is elvehette volna feleségül, akkor sem kap pozíciót.

Kérheti tőlem a kedves Olvasó, hogy szavazzak MP-re, de azt nem, hogy beújítsak egy fidesz-style industrial strength cognitive dissonance-t. És a kedves Olvasónak sem javaslom. Azt gondolom, hogy Orbán olyan sok kárt okozott ennek az országnak, hogy mennie kell, mint a Kádár Jánosnak. Jobban örültem volna, nagyapuka ide vagy oda, ha mondjuk Pokorni Zoltán lesz a Magyar Péter, de úgy alakult, hogy Magyar Péter lett a Magyar Péter. Semmi sem lehet tökéletes, és valljuk meg, a tökéletesség már az elején sem merült fel igazán.

Mindazonáltal, és itt bocsánatot kérek Hont András nevű olvasóinktól, MP még így is, bőven a kisebb rossz. Nincs mögötte FIDESZ, és akiket látok mögötte, azok nem úgy néznek ki, mint akiket Orbán mögött látok. Ha a rezsim megborul, akkor MP győzhet egy választáson (egyedül nem lesz könnyű, mindenkit talán nem kellene magára haragítania, ezt leginkább Magyar Péter nevű olvasóimnak üzenem végtelen tisztelettel, azokat az egyéni körzeteket valahogy meg kellene nyerni).

Azért ez egy kicsit gáz -mondja a kedves Olvasó. A kicsinél talán nagyobbacskábbnak is mondhatnánk, de MP egy dologban különbözik Hajnal tábornoktól, aki 1989-ben leverte a Munkásőrséget, és akit becsületessége, intelligenciája és a liberális demokrácia iránti feltétlen hűsége igazán alkalmassá tenne az ország vezetésére. MP-t, legalábbis amennyire emlékszem, nem én találtam ki.

Az élet nem habostorta, sőt alig ehető, igazából kurvára nem ehető, de talán túl lehet élni.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16531778-6858c3c48d40e' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16531778&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16531778-6858c3c48d40e&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16531778-6858c3c48d40e' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Orbán Balázs dédapjának esete a nagyapámmal (csakúgyposzt)

Next Post:

Hopfield és Hinton kapta a fizikai Nobel-díjat a machine learning megalapozásáért!

329 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. KennyOMG szerint:
    2024.10.21 16:43

    @hakohen: Akkor kezdjuk ennek a kibontasaval: „Vagy marad a szokásos terelés, nehogy érdemi érveket kelljen alkalmazni”.
    .
    A fentiek apropojan: „Azt is megköszönném, ha idéznél tőlem örjöngő és mocskolódó szövegeket,”.
    .
    Megkoszonnem, ha ideznel tolem barmi olyat, ahol akar csak hasonloval gyanusitottalak meg.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-338051)
    Loading...
  2. KennyOMG szerint:
    2024.10.21 16:51

    @muaddib00: Most tenyleg a GUE/NGL-t tesszuk meg a baloldal etalonjanak? Azt a GUE/NGL-t (marmint a hivatkozott olasz reszet, M5S), ami anno az UKIP-pel taborozott ossze, es utana egymaguk ultek es szomorkodtak egeszen iden tavaszig amikor sikerult egy patriotak-szeru formaciot osszerakni, ahol pont ugyanazt gondoljak mindkettoben, csak az egyik nem fasiszta? Most komolyan?

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-338053)
    Loading...
  3. muaddib00 szerint:
    2024.10.21 17:17

    @KennyOMG:
    hol tekintettem etalonnak őket? Pusztán leírtam, hogy el kéne felejteni, hogy ha valami nem tetszik akkor automatikusan jön, hogy jobboldali vagy azé’. Mi van ha neomarxista valaki és azé’, stb…
    (Amúgy egy jelentéktelen, mellékes kis vicces: az említett szavazáson minden máltai képviselő nemmel szavazott vagy tartózkodott (SD és EPP tagok).)

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-338054)
    Loading...
  4. incze szerint:
    2024.10.21 20:51

    @muaddib00: csak annyira vicces, mint a főmogyoró patriotizmusa. azon is milyen jókat derülünk.

    „A fish rots from the head. The same can be said for the island nation of Malta. The country’s seedy political underbelly was thrown into the international spotlight in 2017 when journalist Daphne Caruana Galizia met her demise at the hands of criminals. Lengthy investigations revealed the murderers’ connections went right to the highest level of the Maltese state. The collapse of that corrupt government has birthed another, except that now instead of simply being a haven for criminals, Malta has become a chink in Europe’s united front against the Vladimir Putin regime.

    Malta’s golden passport scheme has been a window for Russian dirty money and influence to pour into Europe since 2014. The scheme has been used prolifically by wealthy Russians, many with connections to the Kremlin. At €900,000 a pop, it has been a good source of revenue for Malta’s government, with the wife of Prime Minister Robert Abela even profiting from the process directly.” – https://intpolicydigest.org/malta-has-a-soft-spot-for-russian-money/

    Hiv.: [@incze:](#comment-338062)
    Loading...
  5. muaddib00 szerint:
    2024.10.22 09:15

    @incze:
    Igen, az is elég röhejes. Csak épp ő már nem az epp berkein belül garázdálkodik. Lehet el kéne küldened a cikket az epp meg sd hozzáértőinek, ők valószínűleg nem találták meg…

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-338064)
    Loading...
  6. darnoknew szerint:
    2024.10.22 10:34

    @hakohen:
    „értetlenül állok legutóbbi kommented örjöngése és ámokfutása, a bizonyítatlan állítások halmaza, a mocskolódások tömkelege előtt. … reagálni akartam rejtélyes eredetű gyűlöletedre, de lemondtam róla”
    Nem érzem úgy, hogy @velotanya: őrjöngött és ámokot futott. Ha mégis ez történt, engedjük már meg ezt egy politikussal kapcsolatban, még ha a fényes tekintetű MP-ről van is szó. Engem jobban zavar, amikor a beszélgetőpartneredtől kérdezed, hogy hülye-e vagy, vagy éppen baromságnak nevezed a véleményét. Lehet, hogy egyedül vagyok itt, aki kíváncsi lenne a @velotanya: által felsorolt/idézett problémás ügyek/jellemvonások cáfolatára azért, hogy örömmel és ne befogott orral szavazzak majd MP-re, ezért kérlek, gondold át újra, és reagálj!
    Ugyanezért gondolom, hogy – bár értehtő @ijontichy: álláspontja -, mégsem érdektelen „mikroszkóppal” is megvizsgálni, kitől várjuk, hogy kikaparja nekünk a gesztenyét. (Nehogy túl forró legyen.)

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-338066)
    Loading...
  7. velotanya szerint:
    2024.10.22 12:50

    @hakohen:
    Még azt se vagy képes elválasztani egymástól, hogy én egy politikusra használok (immár valóban) erőteljes kifejezéseket – kénytelen vagyok, miután az eltartott kisujjal elmondott lájtosabb bírálatra az volt a reakció, hogy „oké, vannak ugyan árnyalatnyi különbségek, de akkor tehát mindenki egyet ért azzal, hogy Magyar Péterre kell szavazni” – te pedig hónapok óta, mondjuk így eufemisztikusan, a vitapartnereidet sértegeted személyükben és folyamatosan (hülyézed, barmozod, ostobázod, stb.), miközben ún. érvekkel egyáltalán nem fárasztod magad. És bizony tényleg kizárólag ez a két elem fedezhető fel nálad, és tényleg hónapok óta: az önfeledt, minden kételyt vagy kritikát kizáró rajongás egy politikus felé, illetve az ezeket nem osztók ad hominem sértegetése.
    (Az viszont pozitív mellékhatása az ebből eredő rossz szájíznek és szar érzéseknek, hogy ez a produkciód – éppen a teljes érvnélkülisége miatt – egyfajta visszaigazolást és megerősítést is jelent)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338067)
    Loading...
  8. velotanya szerint:
    2024.10.22 12:52

    @ijontichy:
    A te esetedben valamennyire azért sajnálom, ha a (most már tényleg) meglehetősen hosszan és részletesen kifejtett érveimet Magyarral szemben – beleértve azt is, hogy miért nem tartom a ner valódi ellenzékének – ennyire figyelmen kívül hagyod, illetve hogy mindezek számodra apró kis szépséghibányit jelentenek csak. Annyit tudok tenni, hogy mostantól én is annyira veszlek érdemi vitapartner-számba, mint te engem.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338068)
    Loading...
  9. velotanya szerint:
    2024.10.22 12:53

    @muaddib00:
    Magyarországon (másképpen: a magyar emberek között) én annyira vagyok mainstream, hogy a legtöbb fontos dologban legalább az ország 80 százalékával élesen szemben áll a véleményem/álláspontom (ezen belül egyre több dologban inkább 90 vagy 95% ez az érték, főleg ha nem számolom az alapsokasághoz az országot már tartósan elhagyottakat). Ezzel a mércével nézve – márpedig jobbat nem nagyon tudok – te például sokkal inkább vagy itt mainstream.
    Ami a személyeskedést illeti, abban van igazságod. Ebben az egész vitában gondosan kerültem eddig a személyeskedést, még a mostanra teljesen megborult hakohennek se szóltam oda egyszer sem, pedig ő hónapok óta személyükben sértegeti folyamatosan azokat (engem is, de nálam jóval mérsékeltebb vitapartnereit is), akik nem osztják maradéktalanul a lelkesedését Magyar felé. Ezért valamennyire én is igazságtalannak érzem, hogy veled szemben – aki viszont a nyilvánvaló ellenszenv és a kb. semmiben egyet nem értés ellenére magad is ritkán viszed el a kommentjeidet ilyen irányba – most valóban behoztam személyes szálat.
    Gondolkodtam is rajta, hogy elküldjem-e azt a kommentet, de te szólítottál meg, és erre a megszólításra nem lehetett anélkül válaszolni, hogy ne emeljem ki az alapvető különbséget: a te esetedben érteni vélem azt, hogy miért támogatod Magyart – míg a legtöbb jelenlegi Magyar-hívő esetében nem értem, hogy Magyar lényét (emberként és politikusként is), nézeteit, tetteit, és mindenekelőtt a mindezekből következő várható jövőbeni politikáját és tetteit hogyan támogathatja, mondjuk az egy évvel ezelőtt még elvileg vallott saját nézeteihez képest. Egyetlen konkrét példán: 1) Magyar szerint a jogállamiság libsi bohóckodás és humbug, vagy legjobb esetben századrangú faszkolódás 2) Szerinted is, de te mindig is így gondoltad 3) Sok-sok ember számára viszont hosszú éveken át fontos volt, most meg ők is leszarják. (Tényleg csak egy példa, tucatszám vannak ilyenek, csak ez az egyik legegyszerűbb demo alapanyag)
    Úgyhogy itt két választásom maradt: vagy semmit nem reagálok a megszólításra – de akkor sokadszorra is ott marad lógva a kérdés – vagy behúzok valamennyi személyeskedést a válaszba. Ezúttal az utóbbit választottam.
    Végül pedig a kommented utolsó részét egyáltalán nem értem, mi közöm van nekem ahhoz, hogy szó szerint moszkovita komcsik hogyan szavaznak, vagy hogy adott esetben mennyire szavaznak együtt szintén Moszkva által pénzelt széljobberekkel??

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338069)
    Loading...
  10. darnoknew szerint:
    2024.10.22 13:07

    Ezt még 10h-kor írtam, de elakadt
    hozzászólás rendszer-moderációra várakozik. Ez egy előnézet, a hozzászólás az engedélyezést követően fog megjelenni.
    @hakohen: “értetlenül állok legutóbbi kommented örjöngése és ámokfutása, a bizonyítatlan állítások halmaza, a mocskolódások tömkelege előtt. … reagálni akartam rejtélyes eredetű gyűlöletedre, de lemondtam róla” Nem érzem úgy, hogy @velotanya: őrjöngött és ámokot futott. Ha mégis ez történt, engedjük már meg ezt egy politikussal kapcsolatban, még ha a fényes tekintetű MP-ről van is szó. Engem jobban zavar, amikor a beszélgetőpartneredtől kérdezed, hogy hülye-e vagy, vagy éppen baromságnak nevezed a véleményét. Lehet, hogy egyedül vagyok itt, aki kíváncsi lenne a @velotanya: által felsorolt/idézett problémás ügyek/jellemvonások cáfolatára azért, hogy örömmel és ne befogott orral szavazzak majd MP-re, ezért kérlek, gondold át újra, és reagálj! Ugyanezért gondolom, hogy – bár értehtő @ijontichy: álláspontja -, mégsem érdektelen “mikroszkóppal” is megvizsgálni, kitől várjuk, hogy kikaparja nekünk a gesztenyét. (Nehogy túl forró legyen.)

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-338071)
    Loading...
  11. martonbalint19904935 szerint:
    2024.10.22 13:23

    @Grrr:: „Magyar Péter amúgy elég kiforratlan világnézete teljesen harmadlagos. Egyrészt érthető, nem gond – ő nem politikai filozófiával foglalkozott az elmúlt 20 évben. Másrészt ő csak a fregatt orrán a hajódisz – ‘figurehead’ – egyetlen ember, aki nem uralkodni fog. Egy teljes elit formálódik mellette, jelentős részben persze hozott anyagból. Ő csak az energiájával, az árok megfelelő oldaláról való érkezésével segít a rezsimváltásban, egy alternatív, jobb hatalmi berendezkedés kialakításában.”

    Nem, Magyar Péter nem csak figurehead.
    Ő kétségkívül uralkodni akar majd, és tekintve hogy pártja abszolút vezérközpontú, nem gondolom hogy a TISZA megválasztott képviselői és a Magyar által különböző pozíciókra kinevezettek tömegesen ellenszegülnének az akaratának. Szinte bármit tesz, a (korábbi) ellenzéki sajtó meg védeni fogja és az ellenzéki liberális állampolgár továbbra is szavazni fog rá „csak hogy vissza ne jöjjön Orbán”.

    Hiv.: [@martonbalint19904935:](#comment-338072)
    Loading...
  12. muaddib00 szerint:
    2024.10.22 13:26

    @velotanya:
    Azért ez egy elég erős kijelentés, hogy azok akik itt nemmel szavaztak, vagy tartózkodtak a baloldalról azok mind Moszkoviták (szegény TGM). Valahogy folyton az az érzésem, hogy ha neked kellemetlen vélemény kerül elő, akkor azonnal ahhoz a megoldáshoz fordulsz ami a legkényelmesebb számodra: biztos fizetett, vagy önkéntes moszkovita. És ez most nem a személyed ellen irányuló kritka, ez szerintem tömeges reakció a nyugati liberális oldalon. Valamilyen belső kognitív disszonancia, ami nem képes megemészteni, hogy baloldalról is lehet kritizálni a nyugati (hozzáteszem, mert láthatóan azt gondoltad, hogy engem minimálisan is érdekel a viktor-iánus mérce és arra értem a mainstream-et) mainstream liberális álláspontot.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-338073)
    Loading...
  13. KennyOMG szerint:
    2024.10.22 18:07

    @muaddib00: 2024-ben annak alapveto evidencianak kellene lennie, hogy semmi meglepo nincs abban, ha a jobb- es balszeleket mar nem csak a maci penztarcaja kapcsolja ossze, hanem alkalmasint az ideologiai hasonlosag is. A „nyugat” vagy „liberalizmus” „baloldali kritikajaval” szerintem az ittlevok nagy reszenek az egvilagon semmi baja sincs, sot igazabol mi is ezt csinaljuk (forras: a tomeges political compass onbevallos kommentfolyam par honapja, bal oldaliak vagyunk en bloc, es kritizalunk). De mar megbocsass, az se legyen baj, ha kimondjuk, hogy a GUE/NGL, plane az M5S nem „baloldalrol” kritizal, hanem a maci penzenek oldalarol.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-338078)
    Loading...
  14. hakohen szerint:
    2024.10.22 18:48

    .
    @velotanya:
    .
    Kedves Bagoly!
    .
    Minden jót a továbbiakhoz.
    .
    Veréb
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-338081)
    Loading...
  15. nyulambator szerint:
    2024.10.22 19:24

    Az egymás anyázásról egy kicsit visszakanyarodva magyar Péter anyukájához
    Sem a Fidesz, sem a Tisza Párt EP-képviselői nem támogatták az Ukrajnának nyújtott új hitelt
    Szerencsére Magyar Péter megindokolta, miért nem támogatták a Tisza Párt EP-képviselői az Ukrajnának nyújtott új hitelt. Aztmonda, hogy plöm-plöm-plöm-bölöbölöbölö-blebleble-bbú.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-338083)
    Loading...
  16. ijontichy szerint:
    2024.10.22 19:24

    @velotanya: Ennyiben maradunk. Azért megnyugtató (számomra legalábbis), hogy a „NemzetiEgyüttRothadás”-t talán egyikünk sem csípi. Csak máshogy látjuk a mielőbbi kiutat. Téged zavar, hogy én kevésbé vagyok finnyás. (persze benne van a pakliban, hogy MP-t rosszul mértem fel, de még akkor is több esélyt látok arra, hogy MP – szándékolatlanul ugyan – a NER koporsójába veri a szöget. Érjük meg egészségben, aztán majd előadhatjuk a „bibibííí, én megmondtam…” jelenetet :-).

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-338084)
    Loading...
  17. ijontichy szerint:
    2024.10.22 20:41

    @darnoknew: : Off Jééé… egy olvtárs, aki végig is olvas kommenteket, és nem félmondatnál „hörr-hörr…” :-). Üdítő és Thx 🙏 🤝 (nem tudom fejből az igazán ideillő emoji kódját, de egy meghajlás/fejbólintás). És igen, lehet hogy túlságosan is utálom az ’50-es évek bűzét (bár személyesen nem volt benne részem, de jó a képzeletem), hogy „elnézőbb” legyek egy – általam középhosszú, de vitya élethosszánál rövidebbnek ítélt – kimászási lehetőség tinipattanásaival (mert mozgásban a lehetőség, a megszilárdult status quo ellen). NERMo. – geopolitikailag – lassan egy Kracnaja Mockba, némi butil-merkaptánnal, háromhetes rothadó karalábé-kivonattal és egy csipet tellurral házasított illatát árasztja. Az ukrán háború óta mindenképp :-(. Ami nekem fura, hogy az otthon élők egy korántsem buta (se nem „idióta”, se nem „aljas gazember”) része, mégis inkább a „wishful thinking” („biliben a keze”, sorry ;-)) lehetőségét favorizálja.
    On

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-338087)
    Loading...
  18. darnoknew szerint:
    2024.10.22 20:50

    @nyulambator:
    A belinkelt cikkből: (MP) „ukrajnai látogatása előtt egy lengyel lapnak azt nyilatkozta, hogy az ukrajnai háborúban Oroszország az agresszor, de megjegyezte, ha valami rosszat mondana Oroszországról, azonnal elveszítene minden támogatást. „Itt 10 éve folyik az agymosás” – tette hozzá.”
    Elveszítene minden támogatást? A támogatóinak java része ellenzéki, akik felől nyugodtan mondhat rosszat Oroszországról. (Helyesebbn mondhat bármiről bármit, imádjuk.) De ő a fideszes „agymosottakhoz” igazodik, akik meg javarészt semmibe veszik. Csodálatos.
    Amúgy meg miért kell ennyi képviselőt csecsen tartani? Az EU-ban Magyar szavazata érjen hetet, Dobrevé kettőt, itthon Orbáné 132 (bátorat), Gyurcsányé kilencet, és így tovább. Semmi nem változna, de nagyot lehetne spórolni.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-338088)
    Loading...
  19. darnoknew szerint:
    2024.10.22 21:50

    @hakohen:
    Kedves Veréb!
    Lehet, hogy rám kellene nézned. Előtte hozz hat kiló krumplit a sapkádban, légy szíves.
    Üdv: Tükör

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-338089)
    Loading...
  20. fikarus szerint:
    2024.10.23 09:00

    Szerintem nincs jelentősége – legfeljebb lélektani, de azért:
    https://www.portfolio.hu/gazdasag/20241023/21-kutatokozpont-a-tisza-part-vezet-a-fidesz-elott-718383

    Hiv.: [@fikarus:](#comment-338093)
    Loading...
  21. darnoknew szerint:
    2024.10.23 10:28

    @nyulambator:
    MP megnyilvánulásai, döntései nagy meglepetést nem okoznak számomra, nem is érdekelnek különösebben. Váltsa le Orbánt, aztán majd lesz valahogy. (?) Viszont elkeseredetten nézem a mögé beállt, fiatal képviselők tevékenységét (?), akik sorrendjére én is lelkesen szavaztam a neten. Hogy létezik, hogy ezek az önálló, saját karriert felépítő, „atlanti” kötődésű, szabadlekű fiatalok mind megkapják a rétest estére?!

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-338094)
    Loading...
  22. hakohen szerint:
    2024.10.25 22:50

    .
    Végülis szomorú vagyok. A Vincent számos régi kommentelőjét, lelki kollégáimat úgy ismertem meg, mint akik gondolkodnak, vitatkoznak érvekkel. És okosak(nak mondják magukat).
    .
    E poszt alatt viszont azt látom, hogy – tisztelet a kivételnek – mocskolódnak, közben mást vádolnak mocskolódással. Érvek nélkül örjöngenek, közben mást vádolnak azzal, hogy nincsenek érvei. Ki tudja honnan hozott indulataikat fordítják az ez idő szerint legtöbb támogatóval rendelkező ellenzéki párttal és vezetőjével szemben, miközben mást vádolnak azzal, hogy csak indulatai vannak. De facto senki más igazságát nem ismerik el, miközben mást vádolnak azzal, hogy senki más igazságát nem ismeri el. Vélt okosságuk ellenére csőlátásuk miatt nem veszik észre, hogy harcias nézeteik megvalósulása Orbán Viktor autokráciájának bebetonozását segíti elő élethossziglan.
    .
    Bár az olvasni, megérteni és gondolkodni tudás/képesség iránt is vannak már kétségeim, azért iderakok két linket okulásul (én pl. okultam e két írásból).
    .
    Az egyik Cseke Balázs kiváló elemzése, amely a Telexen ma délelőtt jelent meg. Nem indulatos, nem mocskolódik, de nem is rajong, nem nyilatkoztat ki érvek hiányában. Hanem valóban elemez, e szó legjobb értelmében. Latolgat, érdemeket és hibákat említ; a zsákutcákra és a csapdákra is felhívja a figyelmet. Jó cikk, na…
    .
    https://telex.hu/belfold/2024/10/25/magyar-peter-tisza-part-106-egyeni-valasztokeruleti-jelolt-kereses-2026-parlamenti-valasztas
    .
    A másik, talán néhányan itt ismerik a nevét: Kornis Mihály szubjektív írása a ma megjelent Élet és Irodalomban. Ha valaki nem tudná, hogy ki ő, itt egy szócikk a wikiből: https://hu.wikipedia.org/wiki/Kornis_Mih%C3%A1ly_(%C3%ADr%C3%B3)#Csal%C3%A1dja
    .
    Cikke pedig itt olvasható:
    .
    https://www.es.hu/cikk/2024-10-25/kornis-mihaly/magyar-peter-igazat-mond.html
    .
    Dixi, et salvavi animam meam…
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-338119)
    Loading...
  23. KennyOMG szerint:
    2024.10.26 00:18

    @hakohen: Na jo, keresedre tekerjunk vissza:
    .
    “Mivel köztudott, hogy a DK, a Mi hazánk (e két, a bejutáshoz szükséges 5 %-ot várhatóan meghaladó párt) nem hozhat fordulatot (nevezd új rendszerváltásnak vagy bárminek), két párt között lehet választani.”
    .
    Harmadszor is megkerlek szepen, fejtsd ki egy picit reszletesebben, miert „ket part kozul lehet valasztani” Nyilvanvaloan van egy elkepzelesem, miert irtad ezt, igy, de azert megkernelek, hogy pontositsad, amig nem lesz felreertheto, mielott esetleg olyat latnek bele, amit te nem tettel oda. Harmadszor. Utana majd tudunk beszelgetni tiszarol mge MP-rol meg minden.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-338120)
    Loading...
  24. hakohen szerint:
    2024.10.26 01:02

    .
    @KennyOMG:
    .
    Dixi, et salvavi animam meam…
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-338121)
    Loading...
  25. KennyOMG szerint:
    2024.10.26 01:25

    @hakohen: Teljesen nyilvanvaloan mindenki mas nem akar veled beszelgetni errol az egeszrol…

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-338122)
    Loading...
  26. darnoknew szerint:
    2024.10.26 11:56

    @hakohen:
    Teljesen megértem, hogy velotanyának már elment a kedve a veled való vitától, én megtagadni magam nem tudom, őrjöngök és mocskolódok tovább. (Változnom kellene, ahogyan neked is meg kellene találnod a „baromság” és a latinul idézett bölcsességek között az arany középutat.)
    A hivatkozott Telex cikk nagyjából érinti ugyanazokat a problémákat MP-vel kapcsolatban, amelyeket velotanya tömörebben, élesebben megfogalmazott. A belinkelt Kornis írás szerint pedig neki szubjektív véleménye, hogy MP őszinte, igazat mond. Szerintem is jó mindkét írás, utóbbival is egyetértek, én is őszintének érzem (most) MP-t. A reakcióit, válaszait a támadásokra nagyon ügyesnek és eredményesnek látom. Mondhatni jól csinálja. Csakhogy a mogyoróknak éppen arról kellene végre leszokniuk, hogy egy személytől és nem egy (számon kérhető) programtól várják a megoldást. Hány igazmondó, lánglelkű forradalmárból vált ízig-vérig demokrata vezető? (Amit ugye, mi alapvetően szeretnénk? Kétségeim közül csak egy példa: a MP-t jelenleg korrekt módon kritizáló újságíró „propagandistákból” hatalomra kerülése* után nem lesznek-e idegen érdekeket szolgáló ügynökök?) Miért ne lehetne ezen a felületen lamentálni arról, hogy melyek a kényes kérdések, jövőbeni veszélyek MP-vel kapcsolatban? (Amelyekre az általad linkelt írások sem adnak választ.) Mindamellett, hogy valószínűleg a nagy többségünk rá fog szavazni.

    *Írom: „hatalomra kerülése”. Honunkban jól beidegződött, beteges fogalmazás. (Hiába, qui cum canibus concumbunt cum pulicibus surgent.)

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-338137)
    Loading...
  27. hakohen szerint:
    2024.10.26 16:33

    .
    @darnoknew:
    .
    Velőtanyának ment el? Nekem ment el!
    .
    Értsem úgy a végét, hogy ha az itteni kommentelők közé fexem (persze, csak szimbóleásan), akkor vakaródzhatok? Értem.
    .
    PS.: A látszacerint nagyképű vagyok és nem létező latin tudásommal kérkedek. (Ez részben, persze, igaz.) Valójában 8 (nyolc) évig tanultam latint, és latinból is érettségiztem. Nem voltam medikus, de tanultam anatómiát, amiben minden latinul van megnevezve. Egyéb tudományok (pl. csillagászat, botanika, állattan) latin megnevezéseiről nem is beszélve. És – fogóddz meg – némely latin költő versét vagy versrészletét valamikor kívülről is tudtam. Meg néhány latin közmondást. Azután még idetartozik, hogy kevenc tudományom, az arisztoteleszi logika szabályai is latinul vannak megnevezve.
    .
    Most lehet köpködni!
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-338146)
    Loading...
  28. ijontichy szerint:
    2024.10.26 16:55

    @hakohen: : Kérlek.. pfejjj (mondtam, hogy kérésed parancs ;-)).
    Én négy évig tanultam (és nem érettségiztem belőle). Mondjuk az „okosoknak ott fönt” akkor is voltak fura dolgaik, mert a természettudományos irányhoz abszolút klasszikus latint társítottak. Az általános műveletlenséghez 😉 ugyan nem rossz Cicero, Vergilius és társai, de… :-). Azt egy picit bánom, hogy az évtizedek alatt hagytam elhalni, s jobbára csak a közmondások maradtak.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-338147)
    Loading...
  29. darnoknew szerint:
    2024.10.26 17:09

    @hakohen:
    Tátva maradt a szám. Én is csak négy évig tanultam latint.
    „Értsem úgy a végét, hogy ha az itteni kommentelők közé fexem (persze, csak szimbóleásan), akkor vakaródzhatok? Értem.”
    Nem érted. Azt írtam „Honunkban jól beidegződött, beteges fogalmazás.” Bármennyire is kedvelem a vincentet, honnak nem nevezném. De ennyi év latin után szerintem könnyen elboldogulsz egy magyar értelmező szótárral.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-338148)
    Loading...
  30. Podvinecz marsall szerint:
    2024.10.26 17:45

    Latinus non facit monachum.
    😉

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-338151)
    Loading...
  31. hakohen szerint:
    2024.10.26 22:34

    .
    @Podvinecz marsall:
    .
    Mondtam én az ellenkezőjét?
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-338158)
    Loading...
  32. hakohen szerint:
    2024.10.26 22:35

    .
    @darnoknew:
    .
    Sajnos, iróniamétert nem adhatok. Azt neked kellene megvásárolnod.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-338159)
    Loading...
  33. fikarus szerint:
    2024.10.27 11:07

    Ha már latin.
    Lucius Apuleius méltán nevezetes műve, az Asinus aureus szerencsére a maga teljességében maradt ránk.
    Másik műve, a Tigris vitreus sajnos csak töredékesen maradt ránk Rudolphus Petrus nyomán.
    Ebből egy rövid részlet:
    – Omnis hic stupidus est?
    – Hic? Nemo non.

    Hiv.: [@fikarus:](#comment-338171)
    Loading...
  34. hakohen szerint:
    2024.10.27 12:20

    .
    @fikarus:

    .
    Háááát, kezdem én is azt hinni (természetesen te meg én kivételek vagyunk).
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-338172)
    Loading...
  35. velotanya szerint:
    2024.10.28 15:54

    @darnoknew:
    Végre valamiben nem értünk egyet, mert ez után például: @darnoknew: – az időzítését is nézve, lásd a felette lévő komment tartalmát és időpontját – még bennem is majdnem felmerült a gyanú, hogy ugyanarról az IP-címről kommentelünk:)
    És akkor a lényeg:
    „Magyar Péter máig sem fáradt el az igazmondásban… Mondja az igazat, és azt teszi, amit kell: azt mondja, amit biztosan tud, és amiért az életét adná… Magyar Péter igazságai új nemzetet formáló erővé válnak… Mindent vállal, úgy látom, önmagát adná áldozatul, ha kell, hogy kimentse hazáját a bajból”
    .
    Ő az, Magyar Péter – vette szájra
    nevét mindenki, felkiáltva
    Boldogan álltam, meghatottan,
    virágot tépve zavaromban.
    Az első szó róla beszéljen,
    csak őt dicsérje, a karcsú
    férfit, akit oly sokáig
    titkolt előlünk a Párt,
    s kilépve onnan ránk emelte
    két okos, mosolygó szemét…

    .
    Egy szó mint száz, Kornis szövegével kapcsolatban nagyon nem értünk egyet. Szerintem ez egy végtelenül szomorú, fájdalmas, és főleg nyomasztó szöveg. Az első ösztönös reakcióm a savas íz volt a torkomban, mintha egy Rákosi születésnapjára írt borzalmas elégiát olvasnék – csak akkor azért voltak valódi kényszerek és körülmények. Most csak a szekunder szégyenérzet van.
    Egyébként ez részben alkati kérdés is lehet. Próbáltam elképzelni, hogy valaki ezeket egy számomra rokonszenves politikusról írja – mondjuk ilyet eleve nem könnyű találnom, még képzeletben se:) – amiket Kornis Magyarról, és akkor is hasonlóak lennének az érzéseim. Viszont a magyar emberek elsöprő többségének – beleértve az ún. írástudók nagy többségét is – láthatóan és tagadhatatlanul, rendszereken és történelmi korokon átívelő módon lelki igényük van az ilyesmire, és még az a jobbik eset, amikor éppen nem akarják letaposni azt, aki nem ért egyet velük.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338213)
    Loading...
  36. velotanya szerint:
    2024.10.28 16:02

    @ijontichy:
    Azt jól gondolod, hogy Magyar Péter nyilván nem elsődleges célpont nekem. Főleg annyiban érdekel, amilyennek a (potenciális) szerepét látom az egyetlen igazán fontos cél, a ner eltakarításának ügyében – ezt pedig elég részletesen leírtam már, nem akarom ismételni.
    Illetve van még egy pont, ami arról szól, hogy nekem személy szerint máris mennyi – nagyrészt helyrehozhatatlan – kárt okozott MP megjelenése (pedig még alig van hatalma), és nyilván ez sem javítja a „kapcsolatunkat”. Erről még lesz majd egy hosszabb kommentem, és aztán be is fejezem a témát a magam részéről – legalábbis amíg nem történik körülötte jelentős változás, bármilyen értelemben.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338214)
    Loading...
  37. ijontichy szerint:
    2024.10.28 17:37

    @velotanya: : Uhhh… ez a „nekem személy szerint máris mennyi – nagyrészt helyrehozhatatlan – kárt okozott” messzire vezet ám (csak hogy tudd, nekem is van „ego”-m ;-), igaz nem MP-vel kapcsolatosan. az én füleimnek a fájdalmas és vérbő disznóvisítás (tudodmilyenakcentussal) lenne zene). Ezt az „árnyalatot” azonban nem szoktam előtérbe helyezni, lévén meggyőződésem, hogy Mo. valódi érdeke ezzel egybeesik. Mi több, ha vitya (&al) jól tette volna a dolgát, hát egye fenyő, talán fogcsikorgatva, de elismerném. Csakhogy nincs így.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-338219)
    Loading...
  38. darnoknew szerint:
    2024.10.28 20:47

    @velotanya: „Végre valamiben nem értünk egyet” Korai az öröm, ebben is egyetértünk. Én csak átfutottam Kornis írását és a lényegre koncentráltam: őszinte lehet-e MP? Ezt nem érinted, nem cáfolod, de ha nem érzed őt őszintének, akkor sem veszünk össze, ez baromi szubjektív ítélet. Az őszinteségével persze nem minden esetben nyeri el a szimpátiámat. Például az Ukrajnával vagy a magyarok visszatartott jogos követeléseivel kapcsolatos őszinte megnyilvánulásaival nem.
    Kornis cikke pedig olyan, amilyennek leírod. Kornis fontosnak tartja magáról megemlíteni, hogy harminc éve felhagyott a politikai publicisztikával. Lehet, hogy ez a stílus magyarázata. Bár ehhez még a harminc év is kevés.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-338229)
    Loading...
  39. velotanya szerint:
    2024.10.29 08:45

    @darnoknew:
    Köszönöm a pontosítást:)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338238)
    Loading...
  40. martonbalint19904935 szerint:
    2024.10.29 15:40

    @velotanya: Igen, ez a Kornis-cikk valami egészen rémisztő, ahogyan az is, hogy akohen minket vádol „mocskolódásssal, őrjöngéssel’ miközben ő az aki folyamatosan személyeskedik és az egyetlen érv amit hozni tud, az az hogy „Magyar Péter a legtöbb támogatóval rendelkező ellenzéki párt vezetője, sikeresebb mint az elmúlt 14 év ellenzéke, tehát a kritikusai a diktatúrát betonozzák be”.

    Tóta W azt írta (https://hvg.hu/360/20240925_hvg-Tota-W-Arpad-Igy-gondozd-a-Magyarpetered-publicisztika) Magyar megválasztása melletti érvként, hogy „nincs másik csőcselék, amit [Magyar Péter] puszta hazugságokkal megülhet” de az alapján, amit tapasztalok, igenis van másik „csőcselék” vagy legalábbis „rajongói kör”.
    Nem, a „liberális értelmiség” és az ellenzéki szavazók (90%-a) nem fog szolgálni Magyar kontrolljaként, ha megválasztják, mert ő mindig is kisebbik rossz lesz Orbánnal szemben, ami minden ballépést és hibát megbocsáthatóvá tesz.
    (Az Orbán által kiépített „mélyállam” viszont durván ellen fog állni neki, szóval lesz „kontrollja”, vagyis hatalommegosztás szempontjából mindenképp előrelépés lesz az Orbán-korszakhoz képest, de nem szabad magyar Tusknak képzelni őt)

    Hiv.: [@martonbalint19904935:](#comment-338259)
    Loading...
  41. kiazmármegint szerint:
    2024.10.30 04:43

    @martonbalint19904935: Most eszembe jutott, hogy 1991 végén Kornis irt egy szinten nagyon rajongo stilusu cikket, Karacsonyi mondat Tolgyessy Peternek cimmel. A Magyar Nemzetben jelent meg, ami akkor persze mas volt. De az ottani joslatai nagyon nem jottek be.

    Hiv.: [@kiazmármegint:](#comment-338290)
    Loading...
  42. ipartelep szerint:
    2024.10.30 09:28

    Nem értem (jó, dehogynem) ezt a nagy felhorgadást Kornis írása kapcsán. Kornis Mihály egy író. Aki most (megint) kirándult a politikai elemzés, vagy inkább véleménynyilvánítás műfajába. Ezt szabad, meg van engedve. No de… az írást olvasva, nekem az volt a benyomásom, hogy Kornis bizonyára jobb író lehet, mint amilyen politikai elemző/véleménynyilvánító. Azt bizonygatja az egész szövegben hogy MP „őszinte”? Hát ez nagyszerű, de hova fussunk ettől örömünkben? És ugye ez mennyire fontos, és releváns tulajdonság abból a szempontból, hogy most akkor mi is van, és mit kellene csinálni? Az őszinteség még nem nyeri meg a választásokat, nem teszi tehetséges, horribile dictu, hozzáértő, és helyesen cselekvő politikussá a versenyzőt. Az őszinteség csak egy emberi, jellembeli, viselkedésbeli jó tulajdonság, jó ha van, de ennyi, nem több, és a politikában sokszor még kifejezetten ellenjavallt is.
    Amúgy, én azt gondolom, hogy nem is biztos, hogy MP annyira őszinte. A legfőbb politikai tulajdonságának én a populizmust látom. Ez természetes is, populistának kell lennie, hiszen most gyűjti a szavazókat. Ehhez olyan szövegeket kell nyomnia, amik ezt a gyűjtést elősegítik, vagyis olyanokat, amelyekről azt gondolja, hogy népszerűek. Egyrészt. Másrészt pedig még mindig nem tudott eléggé szabadulni a bűnszervezetben ráragadt agymosástól. Mi másnak tulajdonítható, hogy pl. bizonyos fontos ügyekben, az EU-ban tartózkodik, és azzal de facto a bűnbanda pártjára áll? Nem vetkezte még le teljesen ezeket a dolgokat, ezek eléggé komoly szépséghibák. Arról persze nem is beszélve, hogy MP, – már amennyi(re) az őszinteségéből kihámozható – nem tűnik balliberális zembernek, hanem ellenkezőleg: rosszoldali konzervnek tűnik. Ami ugye nem jó, de legalább rossz. Na, ha majd tényleg teljesen őszinte lesz (ha lesz), akkor ez is jobban ki fog derülni, világosabb lesz.
    És nyilván a fentiektől független és egy taktikai kérdés az, hogy akkor majd, ha eljön az idő, érdemes lesz-e rá szavazni, vagy egyáltalán szavazni, hiszen ugye diktatúrát úgysem lehet leváltani választással, vaqy ha mégis, akkor kérdéses, hogy bakkor beálló körülmények miatt mennyit nyerne ezzel az ország. Egyébként nyilván nyerne, Sztálinnál is jobb volt a dilinyós, (cipővel asztalt verő) Hruscsov, de azért az igazán jótól nagyon messze volt. De hogy ebben a politikai-taktikai katyvaszban MP „őszinte”-e az eléggé mellékes kérdés, mondhatni – Kornison kívül – a lőtéri vak kutyát sem érdekli.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-338292)
    Loading...
  43. annokkk szerint:
    2024.10.30 13:43

    Hiv.: @ipartelep:

    Kezdődik a székfoglaló játék a bársonyszékekben.
    Esetleg cserélhetnének széket Matolcsival, és mindenki benn maradna a buliban.

    https://24.hu/belfold/2024/10/30/levaltottak-parragh-laszlot-nagy-elek-mkik-elnokcsere/

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338297)
    Loading...
  44. hakohen szerint:
    2024.10.30 23:01

    .
    @martonbalint19904935:
    .
    Egy. Próbáld elolvasni a nicknevem, hátha sikerül. De azt is megtehetnéd, hogy kimásolod a komment végéről (ahogy mindenki). Mert ez így bunkóság, semmi más.
    .
    Kettő. Mondd a szemembe, ha valami bajod van velem; ne egyes szám harmadixemélyben beszélj rólam. Ki fogom bírni.
    .
    Három. Próbálj megtanulni olvasni és az olvasottakat értelmezni. Jó, tudom, hogy a Pisa-jelentésexerint mi a funkcionális analfabéták országa vagyunk. Na de ennyire? (Ha tiltakoznál, a „funkcionális” jelzőt készséggel visszavonom.)
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-338302)
    Loading...
  45. obeszel szerint:
    2024.10.31 14:51

    @ipartelep: Azért az a „dilinyós” Sztálinnál sokkal jobb volt.
    Koszigin (ki emléxik még rá?) és Brezsnyev gyanítom, hogy puccsal távolították el.

    Hiv.: [@obeszel:](#comment-338308)
    Loading...
  46. hakohen szerint:
    2024.10.31 19:41

    .
    @obeszel:
    .
    Hát persze, hiszen Hruscsov (aki nem volt dilinyós, hanem csak egy műveletlen, ámde nagyon ravasz és tapasztalt politikus) leplezte le az SZKP XX. kongresszusán 1956 februárjában (figyeljünk az évszámra!) elmondott titkos beszédében, majd nyilvánosan az SZKP XXII. kongresszusán 1961-ben Sztálin rémtetteit. És a háttérben a desztalinizációs folyamat utolsó fázisát is megvalósította.
    .
    Koszigin és Brezsnyev valóban megpuccsolta Hruscsovot 1964-ben. Koszigin a szovjet viszonyokhoz képest technokratának számított, és miniszterelnökként működött csaknem haláláig – bár a prágai tavasz elfojtása után szembekerült Brezsnyevvel. Egyéb részletekre itt nem térhetek ki, csak felhívnám a figyelmet arra, hogy Hruscsov tevékenysége 1953 (Sztálin halála) és 1964-es lemondatása között sok mindenre befolyással volt Magyaro. akkori történelmében, de még a világpolitikában is.
    .
    A tanulság: a világtörténelem sokkal árnyaltabban műxik,, mintsem soxor képzelnénk boldog tudatlanságunkban. (Ez nem neked, hanem @ipartelep: általad hivatkozott mondatának szól.)
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-338321)
    Loading...
  47. darnoknew szerint:
    2024.11.01 14:23

    @martonbalint19904935: Valódi kontrollja orbánék felől sem lesz, ami a közmédia működését vagy a fékek és ellensúlyok visszaépítését illeti (ezért az idézőjel?), ők csak az állam működését fogják akadályozni.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-338355)
    Loading...
  48. nyulambator szerint:
    2024.11.01 14:33

    @darnoknew: Ezt kibonthatnád. Szerintem egy hipotetikus új kormányt az orbánista bebetonozott vakondok minden létező téren gáncsolnának, leginkább például ami a közmédia működését vagy a fékek és ellensúlyok visszaépítését illeti.
    Pl a médiahatóságban 2030-ig ül a 2021-ben megválasztott fideszes népség. És ne legyen kétséged, ha a számok úgy alakulnak, a választás elötti hónapban elmondanak és újakat neveznek ki még kilenc évre. Polt ’28-ig van kinevezve, de automatikusan meghosszabbodik, ha nincs kétharmaddal megválasztott utódja.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-338356)
    Loading...
  49. darnoknew szerint:
    2024.11.01 16:16

    @nyulambator: úgy értem a kontrollt, hogy a demokratikus átmenet felé kényszerítő erő. Ilyen nem lesz orbánék részéről. @martonbalint19904935: szerint a választói részéről sem. Viszont működni fog az állam ellehetetlenítése, azokkal együtt, amiket írsz.
    Ha a számok azt mutatják, akkor meglehet, választás sem lesz.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-338359)
    Loading...
  50. ipartelep szerint:
    2024.11.01 16:48

    Hiv.: @hakohen:
    Te sértegetni próbálsz engem a „boldog tudatlansággal”, amiben egyébként magad sem hiszel. Viszont, ha nem hiszed, hogy „boldog tudatlan” vagyok, de ennek ellenére mondod, akkor hazudsz magadnak is, és itt nyilvánosan másoknak is. Ezt ne tedd, hazudni csúnya, rossz dolog!
    Sértegetni is csúnya, rossz dolog, hiszen személyeskedésnek számít, amit persze az utóbbi időben te (itt) szakmányban művesz azokkal, akik bármilyen, akár enyhe kritikát fogalmaznak meg az imádott Magyar Pétereddel szemben. Ezt se tedd, nem szabad!
    Továbbá: nagy butaság az (is), hogy egyetlen egy viccesen elejtett szóból („dilinyós”), te az én történelmi ismereteim hiányára következtettél. Ez hibás logika. Nem, csak hogynem teljes indukció, hanem még a premisszád is rossz. Vagy nem ismered az ide vonatkozó egyszerű logikai szabályokat, vagy nem tudod azokat alkalmazni. Mind a két eset problémás.
    Azt javaslom, hogy egy kicsit vedd hátrább az agaraidat. Próbálj meg racionálisan, érvekkel és ne érzelmi alapon, hamisan, személyeskedve hozzáállni a problémákhoz, és a témákhoz. Jobb lenne úgy…

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-338360)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • tahonoli on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatbólNagyon erős mondatok végig az egész cikkben. [x] M…
  • tahonoli on Az oroszlán felébredtTakács Márk: Pár gondoltat az „Éjféli kalapács” ha…
  • tahonoli on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatbólHiv.: @KennyOMG: [x] Mivel 15+ NER-évről beszélünk…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: @martonbalint19904935: Nem vicceltem. Akkor,…
  • martonbalint19904935 on Az oroszlán felébredt@ipartelep:: "Sőt saját magukat ítélik el igazán,…
  • azuccahirmondoja on Az oroszlán felébredt@ikarus: Ha rám hallgatsz, nem halkan mondod, hane…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: @ikarus: Nézzük logikailag/ismeretelméletile…
  • KennyOMG on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatbólTe figyi, ezek a szamok neked hogy jottek ki, amik…
  • ikarus on Az oroszlán felébredtAz orosz reakció az amerikai beavatkozásra: "Az a…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: @vattablz: Off. Nem tudom, hogy az önélező-e…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@ipartelep: Olvastam valahol, hogy a wootz acélból…
  • Keepdreaming on Az oroszlán felébredtMilyen kurva érdekes, Amerikának valamiért sokkal…
  • Hölderlin ist ihnen unbekannt? on Az oroszlán felébredt@darnoknew: Vagy azért érezhették szükségesnek, me…
  • darnoknew on Az oroszlán felébredttelex: "Ezzel az USA beszállt az Izrael és Irán kö…
  • val on Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)A Vaklárma című filmben van egy orvosi konferenciá…
  • kiazmármegint on Az oroszlán felébredtAz Egyesult Allamok belepett a haboruba. https://w…
  • tahonoli on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból[x] Nagyon durva korrupciós elemzés jött ki (FB AI…
  • tahonoli on Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)A ChatGPT fiktív interjúja az esszé megjelenése ut…
  • nyulambator on Az oroszlán felébredt@ipartelep: A hajszálat keresztbe nem kunszt. Szőr…
  • nyulambator on Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)Ezek a liberálisok mondanak olyanokat, hogy "grab…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: [@Hiv.: @vattablz: Kissé átmentünk fegyverko…
  • jotunder on Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)@Bogomil: Francois Pignon nem tud hibázni.
  • Bogomil on Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)De kik azok a Pignonok?
  • ijontichy on Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)Aki tudja, csinálja, aki nem, az ír róla :-/. De h…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekHehe... kis családi színes (avagy a fityiszéknél m…
  • vattablz on Lánczi András az egyszerű, vidéki emberek dugási szokásairól (majdnemhalálkomolyposzt)Ezek? Hát nem...
  • janszemwordpress on Jobboldali költők borzalmasan gyönge versei — LXIV.@jotunder: köszönöm válaszodat jotunder! Újbóli ut…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@ipartelep: És most sem győztél meg. Én nagyon hos…
  • ijontichy on Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE)@jotunder: : Van különbség a fityiszre szavazás (é…
  • ijontichy on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Nade Dzsungária már régóta az oroszoké ;-) "Putyin…
  • jotunder on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)@Keepdreaming: Az Európai Uniónak van egy "kormány…
  • GHermann on Nincs magyar egyetem az első ötszázbanTermészetesen nem csak a kormányzat szereti, amiko…
  • jotunder on Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE)@labrys: a helyzet az, hogy te ide lényegében azt…
  • jotunder on Jobboldali költők borzalmasan gyönge versei — LXIV.@janszemwordpress: a blog.hu egy lezárt archívum.…
  • janszemwordpress on Jobboldali költők borzalmasan gyönge versei — LXIV.Sziasztok, engem Szemán Jánosnak hívnak, és megdöb…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt[@ipartelep:](#comment-346302 Kösz, ez jó kis össz…
  • Keepdreaming on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Hiv.: @jotunder: Nekem továbbra is az a meggyőződé…
  • Keepdreaming on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Remélem Magyarországot pár hónapon belül, még az i…
  • labrys on Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE)( @jotunder: de őszintén remélem, hogy a kimittett…
  • labrys on Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE)Elnézést, az ún. valós élet következtében csak mos…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: @vattablz: Hát a japán kardkovács-techológiá…
  • labrys on Az oroszlán felébredt@vattablz:: elnézést, hogy belebeszélek, de tudomá…
  • vattablz on Az oroszlán felébredtHú, órákig tudnálak kérdezni az acélokról, de még…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: @vattablz: Off. Sajnos nem tudom, hogy ez em…
  • vattablz on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)A tehetség belemanőverezte magát egy megnyerhetetl…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@muaddib00: Bocs, lemaradt a komment. Szóval semmi…
  • ijontichy on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)@tamspatrik: : A helyzet ennél rosszabb :-( . Lehe…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@muaddib00:
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@KennyOMG: Jó pihenést!
  • KennyOMG on Az oroszlán felébredt@vattablz: A kerdes nem az, hogy en elolvasom-e, m…

Posztrulett

Egy filozófiai/hálózatelmélet gondolat Schmidt Mária nélkül (két fontos egy fontatlan, és Loupe is)

Tegnap voltunk a Loupe-ban, egy gyönyörű előadást láttunk, „Az éjjel soha nem érhet véget”, öt szereplő: Znamenák, Stefanovics Angéla, Bánki Gergely (Niebelung-lakópark, Jég, de a Mi kis falunkból szokták ismerni), Trill Beatrix (Futni mentem), Samudovszky Adrián (a Studió K-ban szokott játszani, és csak néztem ki a fejemből, hogy mennyire jó volt). Nézze meg a Kedves …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • tahonoli
  • micike mici
  • jotunder
  • Ferenc Orosz
  • halatlangazember
  • LibaLeontin
  • Keepdreaming
  • Radnóti Zoltán
  • kiazmármegint
  • val
  • twmmy
  • Bogomil
  • Mikonu
  • janostothmeister
  • excombo
  • labrys
  • fortin2
  • Podvinecz marsall
  • Psakreff
  • darnoknew
  • tamspatrik
  • incze
  • j.alfred prufrock II
  • gearforbooks
  • velizare
  • tulajdonkppen
  • dynamicist
  • Morp65
  • SMFB
  • Hölderlin ist ihnen unbekannt?
  • karsairita
  • vattablz
  • ijontichy
  • thegaben86
  • elolhatuldoktor
  • macskahala
  • attitoth68
  • wolff
  • martonbalint19904935
  • annokkk
  • Hector Kapitány
  • esztre
  • KennyOMG
  • opiniopraesumpta
  • gudea73
  • nyulambator
  • lgombb
  • tortt49
  • onehumanoid
  • ikarus
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d