Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye 2026.04.17
  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj 2026.04.16
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt) 2026.04.15
  • Ez egy alkotmányos forradalom 2026.04.15
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort 2026.04.14
  • Az „Energiajogász” nyílt levele és az aláírók 2026.04.14

A legolvasottabb posztok

  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt)
  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye
  • Ez egy alkotmányos forradalom
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort
  • Az "Energiajogász" nyílt levele és az aláírók

Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat

2025.07.09 by jotunder

Belgiumban van két tudományos díj az FWO-díj illetve az FRNS-díj. Az elsőt flamand, a másodikat vallon egyetem kutatója kaphatja meg. Az FWO-díjat valóban flamand Nobel-díjnak nevezik, öt évente adják ki (az FRNS-díj neve effektíve FNRS Quinquennaux Prize), egyenként százezer eurót kapnak a nyertesek különböző kategóriákban.

A 2025-ös díjat Nánay Bence, az antwerpeni egyetem filozófusprofesszora kapta.

Nánay tizenpár évvel ezelőtt vitát kezdeményezett a Filozófiai Szemlében a Filozófia és a tudományok címmel. Elég sokan válaszoltak rá. Ez itt Vajda Mihályé.

Magyarországon általában akkor beszélnek filozófusokról, amikor el kell takarítani őket az útból, ennek van egyfajta hagyománya. Én azt gondolom, hogy ez egy elég komoly hír, és nem láttam, hogy írtak volna róla a magyar sajtóban.

P.S A Kedves Olvasó esetleg azt gondolja, hogy Nánay a filozófiát és a kognitív tudományokat érintő könyvei teljesen olvashatatlanok egy átlagember számára. Esetleg nézzen bele a kedves Olvasó a két éve megjelent Mental Imagery-be, ez valahogy annak a lila ködnek az ellentéte, amivel néha a filozófusokat vádolják. Írtam arról, ami engem izgat a filozófiából/kognitív tudományokból, a predictive mindról. A könyvet nézegetve úgy tűnt, hogy Nánay elutasítja a predictive mind megközelítést, aztán megtaláltam ezt a cikkét, ami két hónapja jelent meg. Hm… És még mondják, hogy a filozófia nem érdekes.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532469-69e2798d656f2' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532469&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532469-69e2798d656f2&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532469-69e2798d656f2' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László

Next Post:

Orbán végre őszinte volt

26 Commments

  1. vattablz szerint:
    2025.07.09 09:20

    A NER újabb sikere.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-346822)
    Loading...
  2. Bogomil szerint:
    2025.07.09 10:28

    Nem működik a díj odaítélésére mutató link — ahogy most ránéztem, nyilván azért, mert h-val kelle kezdődnie… 🙂

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-346824)
    Loading...
  3. jotunder szerint:
    2025.07.09 12:27

    kösz, most már látszik. hollandul van, de világos 🙂

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346825)
    Loading...
  4. ipartelep szerint:
    2025.07.09 18:34

    Csaposként nem szeretnék beleszólni abba, hogy megérdemelten kapta-e a díjat, vagy hogy Mogyoróországon akkor csupa ilyen „leértékelt filozófus” van, vagy volt (pl. ugye Ruzsa Imre, 😉 ) akiknek se idézeteik nicsenek nagyon, se nyugati ismertségük, de egy megjegyzésem mégis van erről: https://epa.oszk.hu/00600/00691/00096/pdf/mtud_2011_12_1493-1498.pdf
    Szerintem ez, ha el is éri egy filozófiai szemináriumi-dolgozat szintjét, de… szóval nem ötös, nagyon nem. Csodálkozom is, hogy ezt komolyan vették, és elkezdtek vele vitatkozni.

    Amúgy tényleg nehéz a filozófusok „mérése”. Az idézettségek és az ismertség valóban mér valamit, de vajon mit mér? A minőséget méri, vagy valami mást? A minőségat a filozófiában nagyon nehéz mérni, hiszen ezek a jóemberek állandóan vitatkoznak mindenfélén, lépten nyomon ellentmondanak egymásnak, és sehol nincs ott az a tényeken alapuló objektív igazság (ami pl. a ténytudományokban elvileg ott van) ami eldönthetné, hogy kinek van igaza. Nem is lehet ott, hiszen pont ettől az ami a filozófia, legalábbis a „metafizika”-része, és még néhány diszciplina. Ráadásul ugye olyan elvont témákban, olyan nyelvezettel, olyan kacifántosakat mondanak, hogy az isten se érti őket, mit is akarnak abból kihozni. Tehát még az sem elég a jó méréshez, hogy valaki nagyon ért a témához, mert ha nincs „objektív igazság” a témában, akkor nincs mérce sem. Ennek híján az a gyanúm, hogy itt is az van, mint oly sok más területen (de biztos nem mindenütt), hogy aki sokat szerepel, szem előtt van, közel van a tűzhöz, azt nagyobb eséllyel tüntetik ki, mint aki rejtőzködőbb életmódot folytat. Ez persze nem azt jelenti, hogy a szóban forgó versenyző nem érdemelte meg a díjat, ezek csak általános megállapítások, Mindenesetre ahogy jeleztem, az a vitairata – amit már régebben írt, ezért azóta bizonyára sokat okosodott – az szerintem filozófusi mércével „sovány”.
    A csapos közbeszólt.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-346828)
    Loading...
  5. Bogomil szerint:
    2025.07.09 19:11

    @ipartelep: Szerintem nemcsak „episztemikus vállalkozások” terén lehet teljesítményeket összehasonlítani, hanem például műalkotásokat, művészeket vagy akár mesterembereket is, legfeljebb az összehasonlítás módja, szempontjai és eszközei mások. Az biztos, hogy a „céh” véleményét általában érdemes figyelembe venni.
    Ami Ruzsa Imrét illeti, ő csak annyiban volt filozófus, amennyiben a logika filozófiai diszciplina (bár a matematika filozófiája érdekelte). Szerintem ettől még jelentős (bár nemzetközileg talán nem kiemelkedő) tudós volt, de még jobb pedagógus és ember — ezt személyes ismeretség alapján is mondhatom. Alkotó éveinek jelentős részében a tudománymetriai megítélés még nem igazán volt jelen Magyarországon.

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-346829)
    Loading...
  6. ipartelep szerint:
    2025.07.09 19:29

    Hiv.: @Bogomil:
    Ugye, itt most arról beszélünk, hogy mennyire nehéz a különféle területek teljesítményét területen belül (tehát nem a különféle területeket egymáshoz) minőségi értelemben összehasonlítani, „mérni”. Valószínűleg egyetértünk abban, hogy a területnek minél több köze van a tényekhez, annál könnyebb, és minél távolabb van azoktól, annál nehezebb. Mert a tények maguk a mérce, egyszerűen amiatt, hogy a nekik való megfelelést (hasonulást, egyezést) nézzük.
    Abban teljesen egyetértek veled, hogy a szakértők véleménye sokal súlyosabb, mint a nem szakértőké. Ez mindenben így van, nem csak a tudományokban, a filozófiában, vagy a művészetben, hanem még a közönséges szakmákban is. A művészet azért már eléggé a „szélén” van ennek, mivel ott némileg elválik egymástól a művészi-esztétikai, és a tisztán szórakoztató oldal, ezeket sokszor egyáltalán nem lehet összeegyeztetni, vagyis a szakértők sokszor gyökeresen máshogy értékelnek valamit („művészi érték” szerint), mint a „nép”, amely csak a szórakozásra koncentrál.
    Ruzsa Imrét én azért tartom filozófusnak, mert logikával foglalkozott, és a logikát én nagyon is filozófiai diszciplinának tartom. Tessék csak elolvasni Pl. a „Klasszikus, Modális, és Intenzionális Logika” c könyvét, hát az mi más lenne, mint filozófia? Persze, mint oly sok minden, ez is definíció kérdése, és valóban, éppenséggel azt is lehet mondani, hogy a logika már annyira önállósodott, hogy különvált a filozófiától, nem annak a diszciplinája. De azt hiszem, ma ez még kissé unorthodox álláspont.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-346830)
    Loading...
  7. Grrr szerint:
    2025.07.09 19:48

    Én nem tudom, mi van a levegőben, de már megint fenomenológia….!

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-346831)
    Loading...
  8. Grrr szerint:
    2025.07.09 20:02

    Egyik grantet nyeri a másik után, vagy 15 fős csoportja van, nagyon komoly!

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-346832)
    Loading...
  9. jotunder szerint:
    2025.07.09 20:09

    @ipartelep: jézusmária és megint jézusmária…. 🙁 ez egy vitaindító, egy beszélgetésről van szó, nem tudományos cikkről. basszus… nánaynak van egy elképzelése a filozófia szerepéről, amit magyarországon a filozófusok általában nem osztanak.


    „Ez, amennyire látom, csak egy lehetőséget hagy a filozófia számára: a filozófiát elméleti tudománynak kell tekintenünk.
    A filozófiának a tudomány eredményeiből kell kiindulnia, de ezeket az eredményeket egy leírási szinttel feljebb kell leírnia, mint
    a tudomány teszi. A filozófiának tehát úgy
    kellene viszonyulnia a tudományokhoz, mint
    az elméleti biológiának a biológiához.”

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346833)
    Loading...
  10. jotunder szerint:
    2025.07.09 20:13

    @Grrr: kapott az consolidator grantje után egy proof of concept grantet filozófiából. az elég ritka.

    „In humans and
    nonhuman primates, the main visual pathway connects neural networks in the
    retina to the primary visual cortex (V1) via the lateral geniculate nucleus
    (LGN) in the thalamus; outputs from V1 activate other parts of the visual
    cortex and are also fed forward to a range of extrastriate areas (like the
    secondary visual cortex (V2), V4/V8, V5/middle temporal area (MT), and so
    on) .” ez aránylag szokatlan a filozófiában, Lukács Gyuri bácsi nem biztos, hogy lájkolná.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346834)
    Loading...
  11. ipartelep szerint:
    2025.07.09 20:23

    Hiv.: @jotunder:

    Számítottam a „jézusmáriádra”. De ez nem egy sima beszélgetés volt, hanem ez egy vitaindító tanulmány a Magyar Tudományban. Szerintem annak gyenge, alacsony színvonalú. Sima beszélgetésnek, filozófushaverok között, egy sör mellett, na annak elmenne.
    De ugye ilyenkor te azt mondod, hogy én csak egy csapos vagyok, gyenge idézettséggel. Az is egyfajta érv.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-346835)
    Loading...
  12. jotunder szerint:
    2025.07.09 20:42

    @ipartelep: érdemes elolvasni Vajda „Mityu” Mihály válaszát.
    https://epa.oszk.hu/00600/00691/00098/pdf/mtud_2012_02_0231-0234.pdf


    sokféle elképzelés van a filozófiáról.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346836)
    Loading...
  13. ipartelep szerint:
    2025.07.09 20:57

    Hiv.: @jotunder:

    Nekem mondod, hogy „sokféle elképzelés van a filozófiáról”?
    Elolvastam Vajda válaszát is. Már nem most, hanem régen (is) olvastam ezeket. Mit mondjak…? Talán megnyugtat téged, de Vajda válasza még kevésbé tetszik, mint a vitaindító. Általában is, Vajda számomra majdnem olvashatatlan „kontinentális filozófus”.
    Ezen a ponton persze felmerülhet, hogy akkor konkrétan mi a fene nem tetszik nekem ezekben a szövegekben. Ez jogos lehetne, ha nem itt lennénk, de a részletes kritikához, magyarázathoz nyilván annyira neki kellene veselkednem, hogy az nekem nem ér meg annyit. Ezek (nekem) pongyolán, homályosan fogalmazó filozófusok (Vajda különösen), akik nem arról, nem úgy beszélnek ahogyan kellene (mellébeszélnek, irreleváns dolgokat, stb.), és részben nem is azt mondják, amit én a témában helyesnek tartok. Ez van.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-346837)
    Loading...
  14. Grrr szerint:
    2025.07.09 21:06

    Nem kell bizonygatnom, hogy nem értek a filozófiához, de fontos körülmény, hogy Nánay a jelek szerint a filozófia (elsősorban angolszász, pl. a Syracuse-on is képviselt) analitikus ágához tartozik, míg Vajda és a magyarok általában (meg a németek, franciák…) a kontinentális filozófiához. Ahogy hallom, a két ág valóban semmiről nem igen tud már beszélni, két külön tudomány. Wittgenstein volt talán az utolsó, akit mind a két ág elismer és valamennyire magáénak is vall (persze az analitikus a Tractatus-t, a kontinentálisok a Vizsgálódásokat). Az lenne az érdekes, hog az analitikusok mit mondanak Nánay-ról?

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-346838)
    Loading...
  15. ipartelep szerint:
    2025.07.09 21:17

    Hiv.: @Grrr:
    „Az lenne az érdekes, hogy az analitikusok mit mondanak Nánay-ról?”

    Azt, hogy nem eléggé analitikus. 😉
    Jó, ez csak az én véleményem, és csak eme itt szóban forgó két tanulmánya alapján. De Vajdánál biztosan sokkal analitikusabb.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-346839)
    Loading...
  16. fortin2 szerint:
    2025.07.09 22:06

    @jotunder:: a magyar filozófusok egy része, főként a Nyiri-iskola, úgy gondolja,a filozófia tudomány, és kifejzetten a tudományokból kell kiindulnia, azokat használnia, de másképp gondolja ezt tenni, mint Nánay. És hát enél kevés klasszikusabb téma van a filozófiában Husserléktól kezdve (ha már fenomenológia….) Amúgy Márkus akadémiai székfoglalója harmincöt évvel ezelőttelég jól bemutatta, hogy az analitikus/kontinentális hatérvonalon is lehet erről épeszűen gondolkodni. https://real-eod.mtak.hu/3462/

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-346841)
    Loading...
  17. jotunder szerint:
    2025.07.09 22:11

    @Grrr: erről GPT4o-val kiválóan el lehet beszélgetni 🙂 kértem tőle rengeteg nevet, akiket a legjobbaknak tart részterületeken. mondott negyven nevet, és ebből lehetett kettő, aki nem angolszász egyetemen van…

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346842)
    Loading...
  18. jack_of_all_trades szerint:
    2025.07.10 08:36

    @jotunder: Szvsz elmefilozófiáról, ha egyáltalán van értelme beszélni, akkor csak ezen az alapon van értelme. A neurofiziológia tényeinek mellőzésével elég könnyű mindenféle mágikus világképekhez jutni 🙂

    Hiv.: [@jack_of_all_trades:](#comment-346843)
    Loading...
  19. darnoknew szerint:
    2025.07.10 10:52

    @jack_of_all_trades: Azután, ha a neurofiziológia már elég ténnyel rendelkezik a megértéshez, a filozófia kereshet magának más ingoványos területet.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-346844)
    Loading...
  20. jotunder szerint:
    2025.07.10 11:20

    @jack_of_all_trades: a neurofiziológia ma még nem képes arra, hogy neuronok vagy neuroncsoportok viselkedését olyan mélységben tanulmányozza, ami már komolyabb hatással lenne az elmefilozófiára. az elmefilozófia egy rész tulajdonképpen philosophy of brain, de a fenomenológia még mindig játszik (bár sokan már elutasítják). a tudatról való tapasztalataink nagyon személyesek. és a tudat a centrális problémája az elmefilozófiának.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346845)
    Loading...
  21. jack_of_all_trades szerint:
    2025.07.10 11:41

    @jotunder: igen, itt a(z egyik) kérdés, hogy a „ma még” résszel mi van, mert amennyire pl. Chalmerst értem, ő biztos ami biztos alapon azt állítja, hogy eleve kizárt a neuroscience oldaláról a megfejtés (ami szerintem egy pofátlan csalás, de ez az én egyéni problémám), viszont ahogy nézem, azért az elmefilozófiai kérdések apraja szépen morzsolódik fel a neurscience lassú araszolása nyomán. Itt érdemes szerintem azt is megjegyezni, hogy pl. az MRI még tán fél évszázados technológia sincs, az EEG talán szűk évszázados, szóval ki tudja, hova növi ki magát az agy vizsgálata.
    És azért ott vannak az Anil Seth-hez hasonlók is, akik szerint a kérdés eleve rosszul van feltéve (és azért ha valaki egy igazán szigorúan végiggondolt fizikalizmust fogad el, abban nem nagyon marad hely az egész problémának, és oda jutunk, hogy az egész elme-kérdéskör tisztán nyelvi – de ez megint az én egyéni problémám 😀 ).

    Hiv.: [@jack_of_all_trades:](#comment-346846)
    Loading...
  22. fortin2 szerint:
    2025.07.10 12:24

    @jack_of_all_trades: azért még egy ideig vélhetőn lesz munkájuk az elmefilozófusoknak is: https://www.nature.com/articles/d41586-023-02120-8

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-346847)
    Loading...
  23. jotunder szerint:
    2025.07.10 12:44

    @jack_of_all_trades: https://www.youtube.com/watch?v=06-iq-0yJNM itt konkrétan anil seth ÉS david chalmers beszélget erről.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346848)
    Loading...
  24. jack_of_all_trades szerint:
    2025.07.10 12:47

    @jotunder: Köszönöm, volt szerencsém megtekinteni, asszem pont így bukkantam rá Anil Seth munkásságára 🙂

    Hiv.: [@jack_of_all_trades:](#comment-346849)
    Loading...
  25. jack_of_all_trades szerint:
    2025.07.10 12:49

    @fortin2: Vagy még inkább a neuromókusoknak 🙂

    Hiv.: [@jack_of_all_trades:](#comment-346850)
    Loading...
  26. labrys szerint:
    2025.07.10 15:12

    A próféták és mind a nagy nevek,
    akik töprengtek Lét s Nemlét felett,
    hol vannak ők? Fecsegtek összevissza,
    s aludni tértek, mint a többiek.

    /Omár Hajjám/
     
    😎

    Hiv.: [@labrys:](#comment-346854)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • muaddib00 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@thegaben86: Szerintem pontosan tudod miért írtam.…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomhttps://444.hu/2026/04/17/keves-sikeres-huzasa-vol…
  • fortin2 on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeLopás az FBről: Csak a keltezés hiányzik, a helyme…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@dpeter: Az ellentengernagy an angolszasz "rear ad…
  • thegaben86 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@muaddib00: Haha, Ivanyi soha nem lesz koztarsasag…
  • bvr on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @bvr: lehet hogy a kegyelmi ügynél nem volta…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@nyulambator: : A Kissé megingott bizalomról... na…
  • bvr on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @wolff: (1) Egyrészt a kérdés nem az hogy Bo…
  • wolff on Ez egy alkotmányos forradalom@bvr: Mondjuk Botka, a most istenített Ruff Bálint…
  • ipartelep on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjEzt nem nekem írták, de reagálok rá. "Ha a fentiek…
  • labrys on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@halatlangazember: jól látod, rettentően hatékony…
  • labrys on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@azuccahirmondoja: Egyet tudunk-e érteni abban, ho…
  • halatlangazember on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Nem tudom, hogy ez miért nem landolt itt még, enné…
  • dpeter on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@jotunder: @labrys: Fontos kapcsolódó kérdés: mi a…
  • labrys on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeVery freundly közlemény. Mi mindig is csak a Tudom…
  • jotunder on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@labrys: Erica Schwartz (fekete nő) ellentengernag…
  • labrys on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@labrys:: ha valakinek hirtelen nem ugrana be: az…
  • labrys on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Nem bírom ki, hogy mementóként be ne csatoljam a D…
  • ipartelep on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjNa folytatva ezt az oktatási miniszter-sagát, mert…
  • Vidor Ferike on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeÚgy néz ki, hogy az elsők között lehet; ezt MP töb…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Akkor nincs hírem. Csak nem figyelte…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Az pedig hogy MP érzékeli a felzúdulást,…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Mondjuk az kurva érdekes lenne, ha mások…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjhttps://24.hu/belfold/2026/04/17/magyar-peter-rubo…
  • tubarozsa on Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort@Ferenc Hörcher: 2016-ban beülni a NER alkotmánybí…
  • nyulambator on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeNem azt első héten, de nyilván sor kerül az akadém…
  • azuccahirmondoja on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Én alighanem Vekerdy Tamást javasolnám o…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Podvinecz marsall: Óriási ez a pali. Tényleg nem…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Az előbb linkelt HírTV-s sajtótájéko…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Hát igen, ha csak azt nézem, van Magyar…
  • Podvinecz marsall on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: rövid, de érdemes
  • halatlangazember on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@labrys: ok, játsszuk ezt végig. . Azt mondod, deo…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@ijontichy: Nem csak a pénzt viszik az egyházak. A…
  • ijontichy on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@azuccahirmondoja: : "szigorú különválasztás" na a…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@DarthVader: Ezt a pudingot eszi az ország már 16…
  • DarthVader on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjEgyik falu (kb 3500 lakos) nagyszámu, cigány kiseb…
  • muaddib00 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Miután már ott elvérzett a beszélgetés,…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@azuccahirmondoja: Senki sem tudja, milyen meggyőz…
  • K Zoltan on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: "Ez idáig be is jött, a rezsimnek eg…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@ijontichy: Valami Iványi kultusz van, az biztos.…
  • azuccahirmondoja on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@labrys: Az állam és az egyház/vallás szigorú külö…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@muaddib00: Természetesen összerakhat a Magyar Pét…
  • ijontichy on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@fortin2: : Hmmm... ilyen lehetett a korai 50-es é…
  • fortin2 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@muaddib00:: paródiának gondoltad, de pontosan ezt…
  • muaddib00 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjTe jó ég, ha még Iványi is államfő lesz netán telj…
  • fortin2 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjAzért Révai elvtárs elégedetten csettinthet az ily…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.és még: kompakt összefoglaló az amerikai kormányza…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@KennyOMG: Neked is igazad van. Másrészről, meg mi…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a héten mindenképp tramp viszi el a pálmát a jóist…
  • KennyOMG on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Ha nagyon oszintek akarunk lenni, ak…

Posztrulett

A brit, svéd, francia, német és holland külügyminisztériumok közös bejelentése Alekszej Navalnij meggyilkolásáról

A brit kormány oldaláról The UK, Sweden, France, Germany and The Netherlands are confident that Alexei Navalny was poisoned with a lethal toxin.  This is the conclusion of our Governments based on analyses of samples from Alexei Navalny. These analyses have conclusively confirmed the presence of epibatidine.  Epibatidine is a toxin found in poison dart frogs in South America. It is not found naturally in Russia.  …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • nerangass
  • janszemwordpress
  • kisa
  • elolhatuldoktor
  • tortt49
  • Czifra Zoltán
  • ijenanyelvtan
  • azuccahirmondoja
  • thegaben86
  • ervsebeszet
  • annokkk
  • anna007dor
  • susyk
  • princeghostly1c74fbc695
  • Radnóti Zoltán
  • Bogomil
  • macskahala
  • Mikonu
  • dynamicist
  • K Zoltan
  • nyulambator
  • excombo
  • tulajdonkppen
  • tamspatrik
  • micike mici
  • esztre
  • ipartelep
  • Judit Merényi
  • opiniopraesumpta
  • cleantone2
  • mecsekijeti
  • Hector Kapitány
  • Tiborné Tóth
  • dpeter
  • KennyOMG
  • Tyto
  • DarthVader
  • jotunder
  • darnoknew
  • Psakreff
  • aerduloensamtonight
  • j.alfred prufrock II
  • janostothmeister
  • simonandris2
  • istván orovecz
  • karsairita
  • labrys
  • Hanyistók
  • tubarozsa
  • Fuxos
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d