Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt) 2025.06.20
  • Nincs magyar egyetem az első ötszázban 2025.06.19
  • Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE) 2025.06.18
  • Szathmáry Eörst támadja a Magyar Nemzet (facepalmposzt) 2025.06.17
  • Újabb átalakítás a kutatóintézethálózatban? 2025.06.17
  • Az oroszlán felébredt 2025.06.13

A legolvasottabb posztok

  • Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)
  • Nincs magyar egyetem az első ötszázban
  • Az oroszlán felébredt
  • Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE)
  • Viccországban bejelentenek
  • Szathmáry Eörst támadja a Magyar Nemzet (facepalmposzt)

Miért helyett hogyan

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: Vincent vendégszerző

Vitéz Kőbányai Világos műve:

A vincentek között időről időre elindul a vita, hogy milyen program mentén kellene is megújítani / élhetővé tenni, satöbbi kicsiny hazánkat (különben meg fiatalon nehéz jó melót kapni Nyugaton, öregen meg már menjen a rosseb). Egységes álláspont persze nincs, ám mintha elvárás az lenne (mármint a politikai elittől). Persze egység ebben sincs. Kétség, az van.

Az alábbi — vitaindítónak szánt — posztkísérletben amellett szeretnék érvelni, hogy édes mindegy, hogy a kormányra készülő erőknek van-e átlátható, átgondolt, végrehajtható, sőt esetleg szimpatikus programja. Egyszerűen mindegy.

Ennek két oka van:
1.    Látható, hogy Magyarországon max. néhány értelmiségit, továbbá esetleg néhány, még az értelmiségieknél is jobban nekikeseredett lőtéri kutyát érdekel a kormányozni készülők programja. Ha lenne, feltehetően kevesebben olvasnák, mint ahányan Róka Horstnak komolyan elhiszik, hogy a kerámia serpenyőbe aztán tényleg nem ragad oda semmi (továbbá hogy az ár, amit mond, az alacsony). Átkozhatjuk a népet persze, de tán jobb beletörődni, vö. racionális tájékozatlanság. Egyszerűbb elfogadni pár lózungot (ha jobban szeretjük, egy ideológiát), és mögé képzelni… azt, amit jobban szeretünk.

2.    A jó kormányzás kulcsa szerény véleményem szerint nem elsősorban a kormányzás tartalma, hanem a módja. Na, ezt szeretném részletezni alább.

Először is, miért nem a tartalom? Azért, mert négy év egy jó csomó szempontból marha hosszú idő. Aki azt állítja, hogy 2006-ban előre látta a Lehman Brothers csődjét, az hazudik — és különben is, miért nem szólt?! Így aztán választáskor azt sem lehetett előrelátni, hogy kis hazánknak egy teljes egészében megváltozott környezethez kell alkalmazkodnia (gazdaságilag mindenképp, de hosszabb távon mindenhogy máshogy is). Persze ez egy szélsőséges példa, de hasonlók minden ciklusban esnek. Erre képtelenség tervezni, programot írni. Azt szvsz tényleg nevetséges elvárni, hogy a kormányra készülők (~kerülni akarók) az összes lehetséges (vagy legalább kicsit is valószínű) szkenárióra tervezzenek, arra tervezni meg, hogy „ha egyébként minden jól alakul, akkor” meg úgyszintén felesleges (ha minden jól alakul, akkor egy abszolút töketlen társaság is lehet sikeres, lásd 2002–2006).

Na és akkor most eljutottam a lényeghez! Miért a mód? (Ismét, hangsúlyozottan csak szerintem) a kormányzás minősége elsősorban azon múlik, hogy az előre nem látható eseményekre (amelyek ugye minden kormány összes szekrényében ott csontvázkodnak) a kormány hogyan képes reagálni.

Úgy tűnik, hazánkban a fő probléma az, hogy nem egészen világos, mikor kinek kéne reagálnia. Beüt a világválság? Miniszterelnök fel-le, majd balra el, nincs két kormánypárti politikus, aki képes lenne legalább kb. ugyanazt mondani. Leminősített minket a S&P-tól a szomszéd kínai büfésig mindenki? Miniszterelnök fel-le, majd balra el, nincs két kormánypárti politikus, aki képes lenne legalább kb. ugyanazt mondani. Kiderült, hogy SP elnök, igazából Idegen Toll törzsfőnök? Miniszterelnök fel-le, majd stb. stb.
Na most az, hogy ilyen esetekben kinek a keze ügyében milyen gomb van, és mikor nyomhatja meg, na az marhára elsősorban szervezeti kultúra kérdése, nem pedig programé. Programból ilyenkor pont elég lehet annyi, hogy a gombnyomkolászók tartsák kb. szem előtt a fent már említett pár lózungot.

A „nincs kire szavazzak” című klasszikus ebből a szempontból úgy vetődik fel, hogy jelenleg választhatunk:
1. 1 db vezérelvű, hívő bandából, ahol csak a vezér dönthet, kivéve, amikor nem, és csak a vezér felelős mindenért, kivéve a rossz dolgokat.
2. 1 db mutyiklánból, ahol a kérdéseket lassan és keservesen döntik el, rendszerint homályos csoportérdekek mentén, minő szerencse, hogy a csoportok egyetlen közös érdeke, hogy lehetőleg elkenjék a felelősséget.
3. 1 db bázisdemokratikus kommunából. Pillanatnyilag ez tűnhetne a legszimpatikusabbnak, hiszen itt mindenki felelős (és ez jó is, amíg tényleg így van). Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy a döntéshozatal kulcsa itt könnyen lehet valamiféle informális tekintély, aki aztán felelőtlenül nyomkolászhat, hiszen neki formálisan nincs (akkora) hatalma (vulgo: nem látok a gyanútól, hogy előbb-utóbb édes mindegy lesz, hogy ki a frakcióvezető).
4. 1 db úriember ilyennel nem foglalkozikból.

Nos ezek közül egyiktől se várhatjuk igazából, hogy hatékonyan döntsön.

<

p style=”text-align: justify”>Erős a gyanúm egyébként, hogy valami ilyesmi gondolatmenet játszódhat le a Bajnaira váró egyszeri magyar választó fejében. Ő is csak pont annyit csinált, hogy lehet tudni, hogy egyáltalán mit csinált (vulgo: tőle valami ilyen idealizált, menedzsmentszerű kormányzást várunk). Ez nem sok, de több mint a semmi. (Bár én nem vagyok róla meggyőződve, hogy 4 évig tudná produkálni ugyanazt, főleg, hogy ezúttal esetleg még döntési helyzetbe is kerülhetne, de az ember amíg él, önigazol.)

 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16521466-685640df87d61' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16521466&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16521466-685640df87d61&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16521466-685640df87d61' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Az LMP és a paraszthajszál

Next Post:

A Fidesz és a gyülekezési jog

84 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. 1.szóló szerint:
    2012.01.18 22:56

    @panelburzsuj:
    A legrosszabb (3.)tipus a kettő együtt:

    – segíccsenmegengem a zállam, de KÖZBEN haggyonnekembékét…

    Hiv.: [@1.szóló:](#comment-258542)
    Loading...
  2. 1.szóló szerint:
    2012.01.18 23:01

    @dr Brcskzf Gröőő:
    Modjuk ez csak a (jelen) képviseleti demokráciában okoz gondot, egy közvetlen demokráciában jóval kevésbé, bár (akár „alkalmi”) pártok ott is kiállhatnak a konkrét ügyek mellé…

    Hiv.: [@1.szóló:](#comment-258543)
    Loading...
  3. Pásztörperc szerint:
    2012.01.18 23:03

    @panelburzsuj: A felosztás jó, csak semmi köze a bal-jobbhoz: ez kérem a liber/konzerv. törésvonal. A liberálisnak hagyjon békét az állam, a kereszténydemokrata pedig éppen úgy segítené az elesetteket, mint a kommunista.

    A bal-jobb törésvonal nem ott van, hogy kinek osszunk, hanem hogy kitől és hogyan vegyünk el: a szocdemek sokkulcsos jövedelemadóval és vagyonadóval a gazdagoktól, a jobberek fogyasztási jellegű adókkal mindenkitől, aki azt nem tudja költségnek elkönyvelni.

    Közgazdász kollégákat kérjük a géppuskafészekbe…

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-258544)
    Loading...
  4. Skalpvadász szerint:
    2012.01.18 23:14

    @Pásztörperc: Itten nem látom helyét közgazdasági érveknek – kár a fáraccságér’ a közgazdák részéről -, egész eccerűen tudomásul köllene vennünk, hogy monumentálisan a legnagyobb pijaci szereplő – mind megrendelő, mind szóggátató óddaról nézvést – a zállam lett. Ráadásul még pijacszabályozó döntéseket is hozhat – a jogalkotói – és pijacszabályozó eljárásokat kényszeríthet ki a jogalkalmazói – pijacfelügyeleti, pénzügyi, eccóval: végrehajtói – hatalma révén.

    Hiv.: [@Skalpvadász:](#comment-258545)
    Loading...
  5. panelburzsuj szerint:
    2012.01.18 23:18

    @Pásztörperc:

    Európában még a katolikusok is balosok. Sőt! … 🙂

    Amúgy kérdezd meg az Oakeshott-kisujjúakat, hogy ők – elvben – az állami mindenhatóságért imádkoznak-e. Mint konzervatívok.

    Privát megfigyelésem egyébként az, hogy a „hagyományos” politikai osztályozással már a jelent se tudjuk igazán jól leírni, nemhogy a jövőt. (A közeli, pár éveset se.)

    A politikai gondolkodás egyre nehézkesebben vánszorog a gazdaság után. A kultúrát meg már nem is érdemes feszegetni …

    Hiv.: [@panelburzsuj:](#comment-258546)
    Loading...
  6. panelburzsuj szerint:
    2012.01.18 23:20

    @2. e-képviselő:

    Nem ezt hívták kádárizmusnak? 🙂

    Hiv.: [@panelburzsuj:](#comment-258547)
    Loading...
  7. 1.szóló szerint:
    2012.01.18 23:37

    @panelburzsuj:
    Nem, ezt szimplán pofátlanságnak hívják 🙂

    (az előbbire)
    Létezik egy teljesen új (3D:) politikai rendszermodell is:
    peacekeeper.nolblog.hu/archives/2011/01/25/Az_egesz-seges_demokracia/

    Hiv.: [@1.szóló:](#comment-258548)
    Loading...
  8. panelburzsuj szerint:
    2012.01.18 23:41

    @2. e-képviselő:

    Hú, basszus, még egy feltaláló … Nem leszünk itt kicsit szűkösen? 🙂

    Hiv.: [@panelburzsuj:](#comment-258549)
    Loading...
  9. Skalpvadász szerint:
    2012.01.18 23:45

    @2. e-képviselő: Juujjj… Mit ércsünk a zegész társadalom lózung alkalmából? Abádszalókot, Heves megyét, Magyarországot, az Európai Uniót, az észak-atlanti populácijót, a Fődd bolygót – vagy kit-mit?

    Hiv.: [@Skalpvadász:](#comment-258550)
    Loading...
  10. 1.szóló szerint:
    2012.01.18 23:46

    @Vitéz Kőbányai Világos:
    BOCS, de a címhez nem tudom megállni:)
    „
    És Párizs fertö lesz
    az új eszméivel,
    s a ‘miért’ helyett csak a ‘hogyan’-t
    keresi majd, mivel
    érdekesek
    az emberek.

    Így jut el emberhez az intézmény helyett…
    „
    (hihihihi)

    Hiv.: [@1.szóló:](#comment-258551)
    Loading...
  11. 1.szóló szerint:
    2012.01.18 23:49

    @panelburzsuj:
    Most, hogy mondod – akár a Rubik-kockát is használhatnánk politikai palettának! ;)))

    Hiv.: [@1.szóló:](#comment-258552)
    Loading...
  12. Pásztörperc szerint:
    2012.01.18 23:59

    @2. e-képviselő:
    Hogyne, két tengelynek is:
    1. Ki tudja-e rakni a képviselő(jelölt) a kockát?
    2. Egyetért-e azzal, hogy ne kaphasson érettségit az, aki nem tudja 5 percen belül kirakni?

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-258553)
    Loading...
  13. Counter szerint:
    2012.01.19 00:00

    @Pásztörperc: Ezt nem kéne erőltetni 😀

    Hiv.: [@Counter:](#comment-258554)
    Loading...
  14. 1.szóló szerint:
    2012.01.19 00:03

    @Skalpvadász:
    Pontosan!
    ki-mit-tud;)

    Hiv.: [@1.szóló:](#comment-258555)
    Loading...
  15. Skalpvadász szerint:
    2012.01.19 00:03

    @Pásztörperc: Simán benyalnák a kérdést – csak arra nem térünk ki, hogy a látás-, vagy mozgássérültek mit kezdenének egy illen helyzettel?

    Hiv.: [@Skalpvadász:](#comment-258556)
    Loading...
  16. Pásztörperc szerint:
    2012.01.19 00:04

    @Counter: DE, pont ezt kéne: abból a jelöltből, aki nem tudja 5 percen belül kirakni, ne lehessen képviselő. Nagyon, nagyon, nagyon jóindulatú voltam, ugye?

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-258557)
    Loading...
  17. 1.szóló szerint:
    2012.01.19 00:08

    @Counter:
    Pedig lehetne…
    Mondjuk ha a 2/3-a (=4 oldal) narancs lenne…
    Mindjárt könnyebb kirakni!
    (mármint a kockát:(

    Hiv.: [@1.szóló:](#comment-258558)
    Loading...
  18. Skalpvadász szerint:
    2012.01.19 00:09

    @2. e-képviselő: Mostanság már nem igaz, hogy ami jó a Fordnak, az jó Amerikának… ugyanis épp erre faragtak rá, mer’ ami jó vótt a Fordnak – a rövidtávú haszon, attól Detroit szellemvárossá vált – ez pedig nem túl jó Amerikának…

    Sz’al, akannak itten alkérdések is, szép számban, de a zillesmiről hajlamosak vagyunk megfeledkezni…

    Hiv.: [@Skalpvadász:](#comment-258559)
    Loading...
  19. 1.szóló szerint:
    2012.01.19 00:16

    @Skalpvadász:
    Te ezt most erre írod?:
    „egyik se képes az EGÉSZ társadalom érdekében működni, hanem mindig csak egy réteg jut előnyhöz egy másik réteg hátrányára.”

    Mert hogy a „Ford” az pont egy „réteg”, az EGÉSZ meg ugye „Amerika”…
    – kár ezt kifacsargatni 🙁

    Hiv.: [@1.szóló:](#comment-258560)
    Loading...
  20. Counter szerint:
    2012.01.19 00:18

    @Pásztörperc: Azt csak hisszük, hogy az ilyesmit ne lehetne okosba’ megoldani. Csak hisszük.

    Hiv.: [@Counter:](#comment-258561)
    Loading...
  21. Skalpvadász szerint:
    2012.01.19 00:20

    @2. e-képviselő: Volt egy időszak, amíg télleg igaz vótt a zidézett bonmot – vagy legalábbis több igasság vótt benne, mint a manapság divatos lózungokban.

    De még mindég nem t’om, mit ércsünk az EGÉSZ társadalom kitétel alatt?

    Hiv.: [@Skalpvadász:](#comment-258562)
    Loading...
  22. 1.szóló szerint:
    2012.01.19 00:27

    @Skalpvadász:
    Na ne má’!
    Maga a fogalom nem lehet nehéz: az ország minden (álom)pógára…
    A gond inka azzal lehet, hogy miként is kedvezhetnénk egyIDEjűleg mindegyiküknek!
    De ezt már nem nekem kék tudnom, mivel nem én találtam fel ezt a modellt.

    (bár kedden találkozom vele;)

    Hiv.: [@1.szóló:](#comment-258563)
    Loading...
  23. 1.szóló szerint:
    2012.01.19 00:31

    @Counter: Hogy úgy van!
    Hallottam én már olyat, aki szétszedte alkatrészre, és sorban rakta össze!
    Sőt, az még „élelmesebb” volt, amelyik 1*űN átragasztgatta az öntapadós színeket…

    Hiv.: [@1.szóló:](#comment-258564)
    Loading...
  24. Skalpvadász szerint:
    2012.01.19 00:33

    @2. e-képviselő: A EGÉSZ társadalom nem fedheti le egy adott ország – amúgy is időnként változó – határai között élő, állampóggársággal rendelkező részhalmazát – különösen egy unijó, szöveccség vagy egyéb, országhatárokon átnyúló érdekközösségek míján…

    Leginkább úgy érzem, hogy a mostanság előszeretettel alkalmazott fogalmaink egész eccerűen nem fedik le azokat a tartalmi definícijónak szánt kifejezéseinket, amitől az egyáltalán értelmezhető lenne…

    Hiv.: [@Skalpvadász:](#comment-258565)
    Loading...
  25. 1.szóló szerint:
    2012.01.19 00:40

    @Skalpvadász:
    Pont ezér taláta fel Ejnsejn a relativitást!
    Tehát ennek alapján újfent (mint lent):
    „egyik se képes az EGÉSZ társadalom érdekében működni, hanem mindig csak egy réteg jut előnyhöz egy másik réteg hátrányára.”

    Az „egész társadalom” – „jó közelítéssel” – AZ, ami nem EGY réteg, hanem (annál:) TÖBB.

    Avagy:
    Ha nem ismerheted a „legoptimálisabb” megoldást, akkor érd be egy optimálissal! 😉

    Hiv.: [@1.szóló:](#comment-258566)
    Loading...
  26. Skalpvadász szerint:
    2012.01.19 00:49

    @2. e-képviselő: Nem ezér’ tanátta fel, csak éppen erre is alkalmazzuk – hogy miért, arról sejtelmem sincs…

    Hiv.: [@Skalpvadász:](#comment-258567)
    Loading...
  27. Pelso.. szerint:
    2012.01.19 06:15

    @Pelso..: Így van, poszt s a hozzászólások lefordították mit takar a „készen állunk a kormányzásra”.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-258568)
    Loading...
  28. Dr. simonmondja. szerint:
    2012.01.19 08:04

    A jobboldali az olyan, aki nem akar a vagyon után adózni,
    mert abból él.
    Viszont adóztatná a munkát,
    mert azt nem míveli.

    A baloldali az, aki a vagyont adóztatná,
    mert az nincs neki,
    viszont a munkát nem adóztatná,
    mert abból él.

    Hiv.: [@Dr. simonmondja.:](#comment-258569)
    Loading...
  29. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2012.01.19 10:02

    @2. e-képviselő: Na, valaki megtalálta (igen, innen van) hihihihi

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-258570)
    Loading...
  30. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2012.01.19 10:03

    @maroz: Az a baj ezzel, hogy ha mégis olyasmi üt be, ami miatt kell új adó, akkor pont ez a kultúra az, amelyik arra csábítja a hatalmon lévőt, hogy hüjeséget lépjen.

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-258571)
    Loading...
  31. Alonee szerint:
    2012.01.19 11:26

    @Tragedy: Dehogyis vagy földhözragadt, vagy akkor én is, szívemből szóltál.

    Hiv.: [@Alonee:](#comment-258572)
    Loading...
  32. Tragedy szerint:
    2012.01.19 18:49

    @Wolff: Ezt most nem tudtam követni…
    Bocs de nekem túl nagyok az ugrásaid! Ha kifejtenéd!
    Hogy jön ide a nézőpont meg az én hitem???

    Hiv.: [@Tragedy:](#comment-258573)
    Loading...
  33. Tragedy szerint:
    2012.01.19 18:49

    @Alonee: Akkor már ketten vagyunk! 😉

    Hiv.: [@Tragedy:](#comment-258574)
    Loading...
  34. V mint... szerint:
    2012.03.23 09:59

    Elkezdték??

    mandiner.hu/cikk/20120323_bajnai_tarsadalmi_robbanas_fenyeget

    Hiv.: [@V mint…:](#comment-258575)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • Keepdreaming on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Hiv.: @jotunder: Nekem továbbra is az a meggyőződé…
  • Keepdreaming on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Remélem Magyarországot pár hónapon belül, még az i…
  • labrys on Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE)( @jotunder: de őszintén remélem, hogy a kimittett…
  • labrys on Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE)Elnézést, az ún. valós élet következtében csak mos…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: @vattablz: Hát a japán kardkovács-techológiá…
  • labrys on Az oroszlán felébredt@vattablz:: elnézést, hogy belebeszélek, de tudomá…
  • vattablz on Az oroszlán felébredtHú, órákig tudnálak kérdezni az acélokról, de még…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: @vattablz: Off. Sajnos nem tudom, hogy ez em…
  • vattablz on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)A tehetség belemanőverezte magát egy megnyerhetetl…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@muaddib00: Bocs, lemaradt a komment. Szóval semmi…
  • ijontichy on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)@tamspatrik: : A helyzet ennél rosszabb :-( . Lehe…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@muaddib00:
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@KennyOMG: Jó pihenést!
  • KennyOMG on Az oroszlán felébredt@vattablz: A kerdes nem az, hogy en elolvasom-e, m…
  • ijontichy on Nincs magyar egyetem az első ötszázban@Bogomil: : With a little help s̶z̶o̶v̶j̶e̶t̶ oros…
  • tamspatrik on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Ha nem lehetséges Pride, azaz büszkeség, akkor van…
  • muaddib00 on Az oroszlán felébredt@vattablz: Nem mondom, hogy KennyOMG kommenttárs e…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@KennyOMG: El is szoktad olvasni, amit írsz? Azt í…
  • KennyOMG on Az oroszlán felébredt@vattablz: Latod, mar megint olyat probalsz a szam…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@KennyOMG: Nem nyitok új vitát. Csak megjegyzem, h…
  • Bogomil on Nincs magyar egyetem az első ötszázban@nyulambator: Minek vesződjenek magyar rangsorral,…
  • nudniq on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)@apokalipszistmost: De Dzsungária NEM a dzsungária…
  • KennyOMG on Az oroszlán felébredt@vattablz: Az ervelesed nagyjabol arra korlatozodi…
  • jotunder on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)@halatlangazember: Magyarország a csatlakozási sze…
  • val on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Két kérdés: . 1. "A transznemű emberek nemváltozta…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@ipartelep: Nem tévedtem, ebben otthon vagy. Ha jó…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@muaddib00: Mindig sejtettem, hogy te a mérsékelt…
  • halatlangazember on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Teljesen elméleti kérdés, a címhez kapcsolódik, a…
  • nyulambator on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)https://ataszjelenti.444.hu/2025/06/20/egy-igazgat…
  • nyulambator on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Mocskos hipokrita fasiszta banda. Pedofilok randal…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: @Grrr: Arra, hogy a sivatagi arabok hogyan t…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtHiv.: @vattablz: Offtocsik . Igen a "damaszkuszi"…
  • Grrr on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Amúgy a szigorú, bűntudatra nevelő vallásos oktatá…
  • Grrr on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Alaptörvény XVI (1) "Minden gyermeknek joga van a…
  • apokalipszistmost on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)tegyük hozzá, hogy kevés híján, csak közben a Főnö…
  • Grrr on Az oroszlán felébredt@ipartelep: Szép összefoglaló! :) Számomra is izga…
  • Bogomil on Dzsungáriának nincs helye az Európai Unióban (tényposzt)Még a magyar alaptörvény (és gyülekezési törvény)…
  • muaddib00 on Az oroszlán felébredt@vattablz: És mégis miért ne lenne őszinte? Kim és…
  • darnoknew on Az oroszlán felébredt@ipartelep: "korai arab" Igen, ezek az arabok már…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@ipartelep: Ez igen! Képzelem, mi mindent tudnál m…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@muaddib00: Megpróbáltam végigolvasni Észak-Korea…
  • vattablz on Az oroszlán felébredt@KennyOMG: Ahogy fönneb voltam bátor javasolni, mi…
  • tahonoli on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatbólÍrtam egy hosszabbat az AI Hírek FB-csoportba, lás…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Utolsó majd jövő ilyenkor lesz. Jelenl…
  • hakohen on Az oroszlán felébredt. @ipartelep: . "hátha". Respect! .
  • aerduloensamtonight on Nincs magyar egyetem az első ötszázbanGondolom a legnagyobb gond a Kelet Európai egyetem…
  • ipartelep on Az oroszlán felébredtÉn most egy kicsit távolabbra tekintek az időben.…
  • Podvinecz marsall on Szathmáry Eörst támadja a Magyar Nemzet (facepalmposzt)@Vidor Ferike: Kishantos méltó ékköve a rendszerne…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @nyulambator: De akkor most mi az utolsó áll…
  • KennyOMG on Az oroszlán felébredt@nyulambator: Elnezest, ha ez viccesnek jott at, e…

Posztrulett

A kelenföldi akcentus

Egész gyerekkoromat a kelenföldi lakótelepen töltöttem, két saroknyira Deutsch Gyuri bácsi és Jutka néni (azt hiszem, ő hivatalosan Júlia volt) lakásától. Nekem is kelenföldi az akcentusom, ahogy Deutsch Tamásnak. Én is zsidó vagyok, aránylag magas, de nem annyira magas, mint ő. Szemben velem, ő sportoló volt, nagyon komolyan atlétizált. Péter, az öccse, magasugró-bajnok is volt …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • ervsebeszet
  • jaurin
  • SMFB
  • sgtpotrien
  • kisa
  • twmmy
  • jelbeszed
  • marysolotravez
  • Mister Gumpy
  • ra0213
  • jotunder
  • Virág et.
  • steinerzsiga
  • nyulambator
  • K Zoltan
  • istván orovecz
  • tamspatrik
  • vattablz
  • Judit Merényi
  • fortin2
  • tahonoli
  • ikarus
  • darnoknew
  • gudea73
  • apokalipszistmost
  • Hanyistók
  • Ferenc Orosz
  • elolhatuldoktor
  • mecsekijeti
  • susyk
  • aerduloensamtonight
  • Radnóti Zoltán
  • LibaLeontin
  • Gaboxhrr
  • szabol25
  • excombo
  • annokkk
  • barki
  • Morp65
  • ganjagym
  • kalzol
  • Galway
  • nerangass
  • Bogomil
  • j.alfred prufrock II
  • kiazmármegint
  • velizare
  • Psakreff
  • KennyOMG
  • lgombb
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d