Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Elon Musk kissé önkritikus tweetje 2025.06.09
  • Nincsenek Angyalok Magyarországon 2025.06.07
  • Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége 2025.06.05
  • Padányi Viktor esete (heheposzt) 2025.06.05
  • Történelmi siker kapujában a magyarok! Fantasztikus eredmények! Az Index.hu a magyar felsőoktatás csodájáról! (jajdejónekünkposzt) 2025.06.05
  • Mesterséges intelligencia: Magyarország eldöntötte, nagyhatalom akar lenni – itt a mesterterv!!!! 2025.06.04

A legolvasottabb posztok

  • Padányi Viktor esete (heheposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Elon Musk kissé önkritikus tweetje
  • Nincsenek Angyalok Magyarországon
  • Terroristák támadtak Izraelre
  • Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége

Nagy Ervin, Udvaros és a többiek (egyposztamibennincsmagyarpéter)

2024.05.04 by jotunder

Tudom, Magyar Péter, róla kellene írni valami okosságot, de semmiféle okosság nem jut most eszembe Magyar Péterről. Tegnap, a FÉM-ben (ez itt a reklám helye) egy Jászai Mari-díjas színésznőt láttunk Cziczó Attila író-rendező-színháztárstulajdonos darabjában a Lölöland-ben, aminek egyébként nincs köze Mészáros Lőrinchez.

Országos Színháztörténeti Múzeum és ...

Ő az Alföldi Robival, aki akkor még tényleg Robi volt és nem Alföldi művész úr, Murányi Tünde.

Szükségem van a magyar színházra, szükségem van valamire, ami ideköt, a gráfjaimra és a színházaimra. Inkább nem mondom meg, hogy hány darabot láttunk március vége óta, tudom, hogy ez nem egészen normális, bár sokan vannak, akik a fél életüket színházban töltik. Nagy Ervint utoljára az UP-ban láttuk Jordán Adéllal az Anyaszemefénye című Pintér Béla darabban, és most újra a Katonában a Mefisztólandban. Nagyon jó színész, és nem, egyáltalán nem kellene otthagynia a színházat, ideiglenesen sem, a politikáért. Jordán Adélt az Extázisban és Isten, haza, család-ban (már másodszor) is láttuk, és persze láttuk a Kamrában pár napja a Pekingi Őszt, ami annyira de annyira jó (Elek Ferenc a legviccesebb magyar színész, like ever).

Udvarost utoljára a Jerome Bel-ben láttuk a Trafóban (ott most Vajdai Rókonokját láttuk, kedves Trafó, tessék valahogy kibékülni velük, hallottam, hogy cicesz van). Udvaros Dorottya és Csákányi Eszter (hát őt meg a Karácsonyozzatok velünk vagy ússzatok hazában láttuk, tudom, szóismétlés, de én hatodjára is labdát írok játékszer helyett), amit Kincses Előd Berlinben élő lánya írt, részben az apjáról (Csákányi és Znamenák pedig annyira jók benne) talán a két legnagyobb élő magyar színésznő és Vidnyánszky elküldi a Nemzetiből. Két belső zárójel, I love it, bár ha ezt is zárójelbe teszem, akkor három.

Udvaros Dorottya fontosabb, mint a Magyar Péter. A színház fontosabb, mint az Orbán Viktor. Lelkileg fontosabb. Összetart valamit ebből a szerencsétlen országból, valamit, amit a politikusok inkább szétbaszarintani akarnak. Én, konkrétan, Nagy Ervin miatt nem idegesítem fel magam MP szövegein. És rezsimszínház ide, kurzusfilm főszerep oda, megdöbbenve nézem, hogy Horváth Lajos Ottó nemzetis alapszínészt hagyja elmenni Vidnyánszky (akinek majd megnézzük a fiát a Vígben, mint mindig, ha van rá lehetőségünk) és persze Szász Júliát is (gy.k. ők ketten zuhantak le a Rómeó és Júlia előadáson a díszletről). A Nemzeti nem Bayer Zsolté és Demeter Szilárdé, akik húsz éve nem láttak színházat belülről, nem a sok megafonos idiótáé, nem a mandineres rezsimmajmoké, hanem az enyém. Mert engem még most is érdekelne, mert színház, és engem a magyar színház érdekel.

Máté Gábor egy félpillanatra kicsit talán eljátssza Vidnyánszkyt a Mefisztólandban, mely előadás nyilván elég sok nézőnek túl direkt, túl aktuális, túl kemény, de most ez van. Nem tehetünk úgy, mintha nem egy hideg polgárháborúban élnénk, mintha a rendszer nem akarná tönkretenni a színházakat (Csák Jani bátyánk bajuszpödrögetés közben tud dermesztően őszinte lenni). Tegnap a FÉM-ben volt egy vacsora a darabban, amikor elsötétült a színpad és kivetítették, hogy független színházként egy igazi vacsorajelenetre nem telik, de a színészek kiválóan imitálják az étkezést… az egyik legviccesebb kommentárja volt a mai állapotoknak. Az nem vicces, hogy Udvaros megy és ez a Berettyán nevű ál-Petőfi marad. Az nem vicces, hogy Nagy Ervint a mandineres seggarcok és Hont András közösen baszogatják, az sem vicces, hogy súlyos balesetet szenvedett színészek semmiféle támogatást nem kaptak a színházuktól, és az sem igazán vicces, hogy origós pöcsfejek libsiszínházazhatnak és senki sem szól be nekik.

Igen, vágom… a Magyar Péterről kellene írnom, és megígérem, hogy fogok is írni (de mit ? ezt még ki kellene találnom), most ez jutott eszembe, bocs.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16531433-684b143262c11' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16531433&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16531433-684b143262c11&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16531433-684b143262c11' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Hihet-e valamiben a GPT? (UPDATE)

Next Post:

Európa vs Magyarország avagy DK-s alternatívák

208 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. thegaben86 szerint:
    2024.05.14 13:30

    @Grrr:

    Ujj Peter irt a temaban egy cikket pont a multheten, es amugy itt is volt mar rola szo korabban, hogy Magyarorszag hasonlo, illetve gyengebb gazdasagi novekedest es felzarkozast produkalt 2010 ota, mint a tobbi 2004-ben az EU-hoz csatlakozo orszag. Mindezt ugy, hogy 2010 ota van teljhatalma a diktatornak/rezsimnek, a tobbi orszag meg kormanyvalsagrol kormanyvalsagra bukdacsolt, osszesen 30+ (ez csak egy eros tipp, illetve halvanyan remlik ez a szam valahonnan) miniszterelnokot es kormanyt elfogyasztva.

    Ennel jobban semmi nem mutatja meg, hogy mekkora egy hatalmas kamu a NER, de a legmegdobbentobb, hogy a nyilvan mindenhez fogalmatlan, agymosott lakossag mellett komoly szakertelemmel biro embereket is meggyozott a rendszer es azt gondoltak, hogy itt tenyleg valami rendkivuli dolog tortenik, es a szemmel lathato eletszinvonal novekedes az Orban es a kis csipetcsapata kemeny munkajanak eredmenye. Kormanyozni legalabb tudnak!(Holott annyi tortent, hogy a gazdasagaink integralodtak az EU gazdasagaba)

    Az a gond, hogy ha hatalmas baromsagot nem csinal a mi bolcs vezerunk – mondjuk kilep az uniobol vagy hadat uzen az USA-nak, esetleg teljesen nyilvanvalo modon beavatkozik majd europai nagyhatalmak valasztasaiba, vagy a balkanon kavar sulyosan – akkor ez a rendszer meg nagyon sokaig el fog docogni. Komoly politikai kockazata semminek nincs, par ezer milliard forint elegetese, foleg evtizedes tavlatban itt semmiseg.

    A magyar lakos azert halas a partvezernek, hogy a multi utalja a beret idore, mas nem szamit, teljesen lenyegtelen, hogy az a cirka 2000 milliard forint allami tamogatas pl, amit a kinai akkugyarak kaptak, megterul-e.
    Tovabbi nagy felzarkozas nyilvan nem lesz, de nagy osszeomlas se, ha nem tortenik nagy gebasz a kicsit tagabb kornyezetunkben. (ami amugy vsz uton van, amit putler elinditott, annak meg komoly kovetkezmenyei lesznek, akar „megnyerik” a haborut, akar nem)

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-333636)
    Loading...
  2. Grrr szerint:
    2024.05.14 14:29

    @annokkk: Ez az EU27 mindenkori átlaga, tehát évről-évre változik

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-333637)
    Loading...
  3. Grrr szerint:
    2024.05.14 14:42

    @thegaben86: Láttam a cikket, de nem vagy a Kör tagja, úgyhogy nem olvastam. Én még anno, késő Orbán I, Medgyessy és Gyurcsány idején figyeltem Magyarország ‘versenyképességét’ (illetve általában ennek az ‘essentially contested’ koncepciónak a tartalmát, lehetséges definícióit, elemzésének megközelítéseit is); 2010 után is úgy voltam vele, hogy a gazdaságpolitika, a fejlődési út nem igazán áll össze, nincs egy valóban komolyan vehető, betartott, életképes és koherens stratégia. Persze nem minden egyes intézkedés teljes hülyeség – mint minden kormány esetében világszerte (kiv. Észak-Korea meg Venezuela), voltak lépések, amelyek értelmesek voltak.
    A magyarok elég találékonyak, hogy valamit így is csináljanak, elérjenek – illetve pontosabban: annyira nem bíznak egymásban és hülyeségnek tartják a létező kereteket, együttműködési modelleket és technológiai-szervezeti megoldásokat, hogy mindig önfejűen valami mást akarnak kipróbálni.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-333638)
    Loading...
  4. annokkk szerint:
    2024.05.14 14:50

    Hiv.: @Grrr: Persze. Már azzal is változott, hogy beléptünk. De voltak más katasztrofaövezetek is.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-333639)
    Loading...
  5. Grrr szerint:
    2024.05.14 14:52

    @annokkk: Közvetlenül a háború után a nagypolgári lakásokat választották le, vagy akár bérlőtársként költöztettek be nélkülöző családokat. A földeket, istállókat, mezőgazdasági eszközöket meg ugyebár elvették, később a TSz-ek vették át. Az elvett gyárakban kevéssé hatékony munkát végző dolgozókat fizettek, kapun belüli munkanélküliséggel oldották meg a szociális problémákat – amit egy magántulajdonos nem tett volna meg. Fürdószobából több jött létre nyugaton meg akár a kapitalista délen is szerintem.
    A többi aztán inkább a kizsákmányolás volt – túldolgoztatás, magasan képzett emberek megalázóan alacsony bérezése. Amint a nagymértékben a magánkezdeményezésekre és szabad piacra, ezáltal az innovációra, hatékony szervezeti megoldásokra, fogyasztói igények kiszolgálására építő nyugati gazdasági igazán beindult, a szocialista gazdaság ordító hibái nyilvánvalókká váltak (ezt úgy mondom, hogy nem vagyok piac-maximalista).

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-333640)
    Loading...
  6. annokkk szerint:
    2024.05.14 14:57

    Hiv.: @Grrr:
    https://444.hu/tldr/2024/05/10/nem-volt-itt-gazdasagi-csoda-csak-hazudtak-mint-a-vizfolyas

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-333642)
    Loading...
  7. Grrr szerint:
    2024.05.14 15:03

    @annokkk: Kösz, látom, csak nem vagyok a paywall-on belül

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-333643)
    Loading...
  8. annokkk szerint:
    2024.05.14 15:08

    Hiv.: @Grrr:
    Ja, hogy már nem a nyolcvanas évekhez méred a mostanit, hanem a háború utáni bombatölcsérekhez és romeltakarításhoz ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-333644)
    Loading...
  9. Grrr szerint:
    2024.05.14 15:13

    @annokkk: Korábban sem a ’80-as évekről beszéltem – azt mondtam, hogy életszínvonal-fejlődéssel indult a rendszer a háború után (benne vannak még a demokratikus évek is persze). A ’80-as évekről azt mondtam, hogy kifulladt a gazdaság, a kapitalista világ erősen lehagyta Magyarországot, nagyra nőtt a szakadék.

    Az ’50-es, ’60-as években még lehetett hinni a szocialista berendezkedésben, utána derült csak ki, hogy nem versenyképes a Nyugattal.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-333645)
    Loading...
  10. annokkk szerint:
    2024.05.14 15:16

    Hiv.: @Grrr:
    Uj Péter nem hinném, hogy bármi újat mondana még ezen kívül. Én elfogadtam, hogy végre rájött, hogy hazugságokat terjesztettek, amikor az Orbán bandát a címlapon turnéztatták 15 évig. Szép, csak kicsit késő.
    Hogy mi az igaz, azt már a meghamisított statisztikákból kellene kihámozni, ami megint nem nekik való meló. A sajtónk egy szar. De ezt már én is unom mondani.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-333646)
    Loading...
  11. annokkk szerint:
    2024.05.14 15:25

    Hiv.: @Grrr:
    Ja, de én a nyolcvanasról. Mert azt várom, hogy kiderüljön, mikor roppan meg egy diktatórikus rendszer gerince.
    Azt most is látjuk, hogy a nyugaton jobb az életszínvonal. Mostmár keleten is. 15 éves átlagéletkorú az autóparkunk, és kifele megyen az értelmiség és a fiatalság, de még a szakmunkásság is.
    Mégis melyik lenne az a pillanat, amikor azt mondanák a hívő pártállamunkban, hogy ideje elgondolkodni, hátha nem az egész világ hülye, csak Orbán Viktor.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-333647)
    Loading...
  12. szazharminchet szerint:
    2024.05.14 15:47

    @annokkk:
    A Kádár-rendszernek az életszínvonal-emelkedés volt az ígérete (és nagyjából az egyetlen ígérete, osztályharcról, munkás-hatalomról már nem nagyon volt szó, a foximaxi már csak egyetemi vizsgaként élt). Amikor az életszínvonal-emelkedés már hitelből sem ment, a vasésacél elnyelte a korábban még nyereséget termelni képes ágazatok (gyógyszer, busz, elektronika) fejlesztésre költendő pénzeit, és elavultak a termékek, akkor magába roskadt az egész. Szovjet fegyverekkel még fenn lehetett volna tartani, de már nekik sem volt pénzük buszjegyre.
    A mostani, orbán-rendszer nem ígéri, hogy jobb lesz, csak azt, hogy nemzethybb. Ahhoz nem kell sok pénz, csak zászló és üres duma.

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-333650)
    Loading...
  13. annokkk szerint:
    2024.05.14 16:07

    Hiv.: @szazharminchet:
    Hazafias volt a Kádár is. Iskolánk tele volt díszítve jelmondatokkal. Az egyiket nem felejtettem el. – Nem térkép e táj –
    A kultúrából folyt a hazafias giccs.
    De kábé más nem is volt.
    Orbán előtt meg azt olvastam a Konzervatóriumon, meg a Mandinerben, hogy ne aggódjak, a szükséges nagy reformokat fogja a fidesz megcsinálni a felhatalmazásával, legfeljebb leönti valami nemzeti színű sziruppal. Vannak mondatok, amik így megragadnak bennem.
    A nagy reformok a nyugdíjkassza elrablása lett, meg a hittan az iskolákban. A szirup meg a gender a migráns, a béketábor meg Putyin és Hszi Csin Ping.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-333651)
    Loading...
  14. szazharminchet szerint:
    2024.05.14 21:27

    @annokkk:
    A Kádár-rendszer is szeretett valamennyi nemzetiszínű pántlikát, de azért alapvetően nem az volt a lényege. Volt ilyen giccs, de azért alapvetően a 3 T-be belefért elég sok kultúra is, és az ígéret azért az életszínvonal-emelkedés volt (legyen sör, virsli, fridzsider, kirándulás párizsiszsemlével). Az imerialisták utálatával már nem foglalkoztak, mert ha azok nem lennének, kitől kértek volna kölcsönt.
    Az orbán-rendszer ezzel szemben nem ígéri, hogy nem szarkupac lesz, csak azt, hogy majd tűznek bele piros-fehér-zöld zászlócskát és lesz kit utálni. A célközönségük meg zabálja.

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-333655)
    Loading...
  15. DarthVader szerint:
    2024.05.14 23:12

    @Grrr:
    Túldolgoztatás????
    Vitz a 70-es évekből:
    Japánban az emberek 4 órát dolgoznak a családért, 4 órát a császárért, és 4 órát Japánért.
    Nálunk az emberek 4 órát dolgoznak a családért, császár, ugye, nálunk nincsen, Japánért meg dolgozzon a franc!

    @annokkk:
    „A kultúrából folyt a hazafias giccs.”
    1973-75-ben 3.-4.-es gimnazista voltam, vidéki suttyó Budapesten, (bár értelmiségi családból) és az akkori barátnőm (elég sokáig volt az, mire aztán feleségül vettem) pallérozás céljából színház- valamint operabérletet vett kettőnknek. Szóval 2 hetente szinház, 2 hetente opera. És hidd el, egyetlen hazafias giccset nem láttunk. Ja, de igen, ’72-ben az Erkelben március 15-én a Bánk bánt, ahol is a Hazám, hazámat a közönség cirka 12-szer tapsolta vissza. A civil ruhás hé is. (Gondolom, nem mert nem tapsolni :)) Már ha ez giccs.
    És még egy: este 11 után ketten, 17 évesen, busz és metró híján, a József Attila szinházból – Váci út – hazagyalogoltunk a József Attila lakótelepre, onnan én egyedül a Sas-hegyi kollégiom-ba (Gidai tanár úr igy aposztrofálta) úgy, hogy egyetlen percig nem féltünk, hogy ki köt belénk. Nem tudom, most hogy van ez.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-333656)
    Loading...
  16. annokkk szerint:
    2024.05.15 05:54

    Hiv.: @DarthVader:
    Most akkor ezt át kell gondolnom. Az iskolában az egész magyar történelem honvédő háborúkról szól. A tévében mennek az Egri csillagok, Aranyember, Fekete Város, Kőszivű , és más egyéb kosztümös huszáros, grófos összeesküvéses filmek. Gyerekeknek a huszáros-döbrögis-mátyáskirályos-magyarnépmesés rajzfilmek tömegével. A színházakban a Mária főhadnagy, Három a kislány, egyéb operett baromságok sok Béccsel, huszárral, békebeli cuccal. Mindenhonnan dől a magyar nóta. Munkahelyi bulin, koleszos összetartón, házibulin, esküvőn, kertipartin, szülinapon, szilveszterezésen mindenhol gajdolják a sírva vigadó magyar nótakincset.
    Legnagyobb divat és ünnepi attrakció a népitánc, a festett tányérok, csuprok, faragott népies izék. Rokkák, gémeskutatk, szekerek. A népi hímzésekkel, tájjellegű népművészeti terítőkkel, fazekastermékekkel pakolják tele a lakásaikat. Némelyiket plafonig. Népies faragott bútordivat, erdélyi székelykapu, kalocsai cuccok, matyóbabák. Komatálak, Miskakancsók, faragott ládák, padok, csillárok, istennyilák.
    Közben ömlik a cigányzene.
    Próbáltam elmondani a srácoknak, hogy ezt miért kellett, de ….

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-333657)
    Loading...
  17. annokkk szerint:
    2024.05.15 06:20

    A csikóbőrös kulacsot, citeraegyüttest, csergét, cimbalmot majdnem kihagytam.
    A mai hazafiasság ahhoz képest megáll egy zászlónál meg talán egy kokárdánál.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-333658)
    Loading...
  18. DarthVader szerint:
    2024.05.15 09:19

    @annokkk:
    Az emlitett filmeket hazafias giccsnek nevezni….hááát….és én vagyok a vidéki suttyó 🙂
    Szóval: milyen erdekes, hogy akkor a felsoroltak baromira nem tüntek hazafias giccsnek. Egy ország érezte magáénak. Azóta lett hazafias giccs amióta megpróbálják ránk erőltetni a valakik által elképzelt „hazafiságot”.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-333660)
    Loading...
  19. thegaben86 szerint:
    2024.05.15 10:16

    @Grrr:

    „Persze nem minden egyes intézkedés teljes hülyeség – mint minden kormány esetében világszerte (kiv. Észak-Korea meg Venezuela), voltak lépések, amelyek értelmesek voltak.
    A magyarok elég találékonyak, hogy valamit így is csináljanak, elérjenek – illetve pontosabban: annyira nem bíznak egymásban és hülyeségnek tartják a létező kereteket, együttműködési modelleket és technológiai-szervezeti megoldásokat, hogy mindig önfejűen valami mást akarnak kipróbálni.”

    Nem minden intezkedes volt hulyeseg, ez igy van. Akar az akkugyaras tortenet is bejohet (vsz azert annyira nem fog, mint orbanek varjak), de az is inkabb szerencse lesz, ha igy lesz, nem a fonok es peti zsenialitasanak eredmenye. Termeszetesen a gyozelmi propaganda olyan hordereju lesz a kovetkezo 10 evben, hogy tobbe fog kerulni a koltsegvetesnek, mint amennyit a gyarak hoznak.

    Ezeket a modern gazdasagokat mar tonkre tenni se annyira egyszeru, hiaba csinalnak boszmesegeket folyamatosan. Venezuela es Eszak-Korea ket jo pelda, hogy azert semmi se lehetetlen, de nezd meg Törökorszagot. Erdoganek is irgalmatlan faszsagokat muveltek, minden kozgazdasz azt gondolta, hogy ebbol nagyon komoly problemak lesznek, aztan lett is 100 szazalekos inflacio, de a torok emberek talalekonysaga megmentette a gazdasag egeszet, adoptalodtak a helyi vallalkozasok az uj keretekhez. Egy kormany tevekenysegenek egyre kisebb hatasa van egy modern gazdasagra, es sokkal kisebb, mint amit az atlagos szavazo gondol. Termeszetesen evtizedes tavlatban a kitarto hulyeseg meghozza majd az eredmenyet.

    Szoval a magyarok talalekonysaga se annyira magyar tulajdonsag, mindenhol ez van. Bulgariaban is letrejott az elmult 15 evben (allitolag) egy, a nagyon korrupt, oligarchikus kormanytol/allamtol fuggetlen gazdasag, ahol komoly cegek, komoly szaktudassal mukodnek.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-333661)
    Loading...
  20. ijontichy szerint:
    2024.05.15 10:43

    @DarthVader: : „Azóta lett hazafias giccs amióta…” Ámen. Emlékszem, egy ország érezte – sokkal egészségesebben a mainál – magyarnak magát, amikor Zenthe Ferenc (Tenkes kapitányaként) minden epizódban jól ellátta a gonosz labancok baját :-). És ha már… a Top Gun ugyan blockbuster lett ’86-ban (rém gyenge sztorival, de persze látványosan, hja kérem technikai fejlődés és „hollivúdi” zseton; a folytatása még nagyobb, valamivel jobb sztorival), de vadászpilótákról jóval korábban mi csináltunk sorozatot (nem dokufilm) még a ’70-es évek elején (Őrjárat az égen). OK. a hadügy által támogatottként volt némi reklámjellege, nomeg a kornak megfelelően erősen „cucilista” szájízű történeteket írtak (pár esemény viszont valós alapú, pl. a trükkös feleségek rádiózás lehallgatása).
    Nade mi ez egy orbánviktor nevű hőshöz képest?

    Ps.: Azért én roppant mód örülök, hogy láthattam a Bánk Bánt Simándyval. Kétszer!

    @thegaben86: : „Ezeket a modern gazdasagokat mar tonkre tenni se annyira egyszeru” Ezt értem az alatt, hogy a nyugati gazdasági övezet részeként, a NER – sajnos – tovább fennmaradhat, mint a létező cucilizmus.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-333662)
    Loading...
  21. velotanya szerint:
    2024.05.16 09:26

    @annokkk:
    „Én elfogadtam, hogy végre rájött, hogy hazugságokat terjesztettek, amikor az Orbán bandát a címlapon turnéztatták 15 évig. Szép, csak kicsit késő.”
    Én nem fogadom el, bár valóban Uj Péter az egyetlen az egykori nagy(pofájú) hármasban (Szily és Bede a másik kettő) – akik a mostani 444-es keménymagból annak idején erősen korteskedtek a mindent meghatározó 2010-es kétharmadért, és szerintem komoly részük is volt benne, nélkülük valószínűleg nem jött volna össze – szóval ő valóban legalább már nem büszkélkedik a trambulinról a korábbi bűnnél több hibáival. De ennyi azért hadd ne legyen már elég, tényleg a minimum lenne ekkora kártevés után a direkt és konkrét bocsánatkérés – főleg hogy a másik kettő egyébként a mai napig büszkén lobogtatja a pofánkba az akkori fideszkampányuk legemlékezetesebb cikkeit, ahol bátran és szuperkúl módon lebérretegőztek és nevetség tárgyává tettek olyanokat, akik legalább egy töredékét megjósolták annak, amit azóta simán leművelt a maffia.
    És ha már itt tartunk, Uj Péter és a 444 momentán na kit? hát persze hogy Magyar Pétert hájpolja észak-koreai – vagy hogy még durvábbat mondjak, M1 – stílusban, egyrészt a címlap kiemelt helyén egymást váltják a propagandacikkek a nép között elvegyülő fiatal és dinamikus, ámde máris bölcs kedvesvezetővel (talán a búzakalász még hiányzik), másrészt semmiféle olyan anyagot nem hoznak le – vagy csak félnapos késéssel, eldugva és ott is kozmetikázva – ami esetleg kellemetlen lehetne Magyarnak. (Közben a budapesti választás vonatkozásában pedig – de ez már tényleg csak ínyenceknek – Vitézy Dávid-kampánymelléklet lett a 444. Tegnapelőtt például leadták főhelyen Vitézy nettó hazugságokkal teli kampányszövegét, amire reagálásra nem adtak lehetőséget, ellenben pár órával később már azt is Vitézy jelenthette be főhelyen – természetesen torzítva és hazudozva – hogy Karácsony mit mondott valamiről)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-333673)
    Loading...
  22. muaddib00 szerint:
    2024.05.16 09:48

    @velotanya:
    Mindenki ellenség. Mindenki is. Ti itt hárman nem, ti vagytok az ORSZÁG, de azon kívül mindenki. A 444, a telex, a hvg, az ellenzék, MP, mindenki. Éjjen’ a tízfős mintaállam Morálisfelsőbbrendüsztán.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-333674)
    Loading...
  23. velotanya szerint:
    2024.05.16 10:17

    @muaddib00:
    Mondjuk az első bekezdésben tárgyalt időszakban te még saját bevallásod szerint is fasiszta voltál (ős-Jobbik a gárdával), aztán jött az Orbán-rajongó korszakod, most ezek eszerint éppen Magyar Péterben hiszel. Ekkora jövés-menés-forgolódás közben kész csoda, hogy mi mindenre jut még időd a kioktatásszakma területén is.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-333675)
    Loading...
  24. annokkk szerint:
    2024.05.16 10:59

    Hiv.: @velotanya:
    Jó, hát én elgyászoltam már a magyar média szakmát sok-sok évvel ezelőtt. Már csak találgatni tudok, hogy mikor hoznak le valami igazi hírt, amelyik nem hazugság, terelés, koncepció a fideszbarlangból, mert az igazi híreket évekig-évtizedekig tudják titokban tartani, viszont bármikor felkérnek akárkit, hogy dobjon be valami kavicsot a tóba. Igen. Magyar Pétert is a régi indexesek tolták be nagy csinnadrattával a médiatérbe. Észrevettem. Kábé csak azért olvasom őket, hogy megnézzem, mit akar a fidesz reklámozni. Cserébe adnak néhány helyet társadalmi kérdéseknek, persze szigorúan keretesen elkülönítve az egymásra válaszolgató fidesz-cikkektől.
    Gondolom, mindkét reklámfelületük, a fideszpropagandás és a keretes is fizetős. Mi más lenne. Magyar Péter kiafaszom, az ingyen címlapos…. persze.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-333676)
    Loading...
  25. muaddib00 szerint:
    2024.05.16 11:02

    @velotanya:
    Jobbikos voltam, így van. Orbán rajongó, meg MP hívő, ezek olyan új infók. MP hidegen hagy, fityiszre soha nem szavaztam.
    Az, hogy te beszélsz kioktatásról, némiképp vicces.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-333677)
    Loading...
  26. annokkk szerint:
    2024.05.16 12:40

    Lenyűgöző szál ez a börtönviselt anyós, aki 8 milliárdos piramisjáték csalásért 4 évet ült. Nem is tudtam, hogy 1 milliárdért fél év fegyház jár, aztán vissza a nyeregbe.
    Aztán csoda, hogy korruptak szegények. Hát ki ne ülné le ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-333679)
    Loading...
  27. jotunder szerint:
    2024.05.16 13:59

    @annokkk: huszonegyed rendű vádlott és nem volt fegyházban, nem anyós, hanem MP barátnőjének az anyja. csak ránézek a vincentre, meglátom, hogy annnokk/simonmondja kommentelt és már elment a kedvem az egésztől. 🙁

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-333680)
    Loading...
  28. ijontichy szerint:
    2024.05.16 14:17

    @jotunder: : OFF Mi is szeretünk téged :-). Bár néha olyan borzalmas tudsz lenni, mint a kedvenc söreid :-D.
    (Peace.)
    ON

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-333682)
    Loading...
  29. DarthVader szerint:
    2024.05.16 20:00

    @jotunder:
    Ha egy noname szereplő lenne, a kutyát nem érdekelné. De MP mellett pozicióban van.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-333685)
    Loading...
  30. nyulambator szerint:
    2024.05.16 20:41

    @DarthVader: Pozicióban? Senior barátnő-anyja, vagy mi lenne a pozíció?

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-333686)
    Loading...
  31. thegaben86 szerint:
    2024.05.16 21:04

    @velotanya:

    444nel egyaltalan nem kedvelik MP-t. Hallgass borizu hangot, ott jonehanyszor elmondta a foszerkeszto ur is a meglehetosen negativ velemenyet MP-rol, meg az MP jelensegrol. Szintugy jopar heti hirlevelben.
    A 444 egesz egyszeruen azert ir ennyit MP-rol, mert ez erdekli most az embereket mindennel jobban, es rengeteg uj elofizetot is hozott ez az egesz buli. Ok a piacrol elnek, nem az adofizetoktol ellopot ezermilliardokbol.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-333688)
    Loading...
  32. jotunder szerint:
    2024.05.16 21:39

    @DarthVader: nincs pozícióban.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-333690)
    Loading...
  33. DarthVader szerint:
    2024.05.16 22:09

    @nyulambator:
    Állítólag titkárságvezető, amit eddig nem cáfolt.
    (Miért van olyan érzésem, hogy sokan jóval megengedőbbek Mp-vel szemben, mint másokkal? )

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-333691)
    Loading...
  34. KennyOMG szerint:
    2024.05.16 23:35

    @velotanya: Latom meg 15 ev tavlatabol is be van akadva neked, hogy beleszalltak a Debrecenijoskaba. Itt, ujfent, meg kell jegyezni, hogy az emlitett uriember a magyar politika Tsoukalosa (a History Channelos aliensezo arca). Ha holnap jonnenek a kis zold marslakok invaziozni, akkor sem mondana senki sem, hogy a faszinak igaza volt, maradna tovabbra is mezei futobolond, akinek az agymenesei mellesleg tobb-kevesebb athallasba kerult a valosaggal. Na, Debrecenijoska ugyanez, csak o eg megelhetesi orbanrettego (volt).

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-333692)
    Loading...
  35. labrys szerint:
    2024.05.17 00:33

    @KennyOMG:: egyetlen, könnyen diszkreditálható személyre szűkíted az Orbán-szimpatizáns média/propaganda bérrettegőzését. Holott általános eszközük volt, és @velotanya: nagyon pontosan mutatott rá, hogy mennyire átvették a fenemód gonzó & „független” magyar izék is az általános bérrettegőzést (egyéb NER-propagandalózungokkal együtt).

    Hiv.: [@labrys:](#comment-333693)
    Loading...
  36. DarthVader szerint:
    2024.05.17 08:17

    @KennyOMG:

    „akinek az agymenesei mellesleg tobb-kevesebb athallasba kerult a valosaggal.”

    Nem ezt hivják jóslatnak?
    Debreczeni leírta, mi lesz, ha. Pontrolól pontra beigazolódott. A többi csak fingreszelés.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-333694)
    Loading...
  37. ijontichy szerint:
    2024.05.17 09:18

    @muaddib00: : „fityiszre soha nem szavaztam” Sajnos azt a „stigmát ;-)” én le nem moshatom magamról, hogy bizony egyszer szavaztam rájuk. 1990-et írtunk… fiatalság, bolondság 🙂 (de legalább vityáról már ’89-ben hibátlanul megállapítottam, hogy egy exhibicionista fasz. a többi akkor még – mezei pógár távolságából – nem látszott. de! én legalább nem is akartam politikus lenni, szóval ezt a rencerváltó ifjútörökök qrták el. nem kicsit, nagyon! hagyni pártot einstandolni ennek a söpredéknek… phűűű).

    @DarthVader: : Debreczeni nyilván „naggyon érdekelt” volt a rettegésben… de mi van Havel-el (RIP)? Meglehet a Hradzsin távolságából többet látott? OK. a „naggyon művelt” mogyoró értelmiség (+fityisz) csípőből fanyalgott egy sort, hogy „nem is úgy mondta, nem is azt mondta, nem is mondta, csak a (bérrettegő?) ballib kitalálta…”. Én viszont, csekély értelmű medvebocsként úgy gondolom, hogy nem zörög a haraszt (főképp, ha az alcsúti paraszt-ról zörög), s bár a cseh nyelvvel csehül állok, a lényeg nagyon tömören (ám MINDEN [akkor még csak potenciális] ELJÖVENDŐT! magába foglalva) tényleg valami olyan lehetett, ami bekerült a köztudatba: „Isten óvja Magyarországot, de tán még Európát is attól, hogy ez az ember [ti. orbán] még egyszer hatalomhoz jusson”.
    (Ja, és 2008-9-ben megmosolyogtam Bartust. A mosoly nem sokkal később megfagyott :-().

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-333695)
    Loading...
  38. annokkk szerint:
    2024.05.17 10:51

    Hiv.: @DarthVader:
    Igazad van. Nem is nevezem giccsnek. Inkább hétköznapi magyarságérzés, nemzetápolás, ilyesmi. A kulturális magyarságban egyek voltunk akkor is a határon túliakkal, amikor hivatalosan ilyenről szó sem volt.
    Nem tiltotta senki a kalotaszegi írásost, vagy az erdélyi írókat, színészeket.
    Csak azért neveztem giccsnek egyben az egészet, mert tömegtermelése volt a csuproknak és várkapitányoknak, és mostanra kicsit értelmetlennek tűnik az egész, ahogy a nótakincsünk meg a népmesék is. Bocs, ez már egy XXI. századi érzés nálam.
    Van egy olyan lehetőség is, hogy Jókait a kalandregényeivel azért tolták annyira, hogy több szó essék a határon túlról, a Nagymagyarország hegyeiről, szász városairól, életéről. De ez csak egy tipp.
    Ha már magyarság megélés… mostanában miért hanyagolja ez a győztes jobboldali izé a rendszerváltás után nagy erőkkel bevezetett jelképeit ?
    Az utóbbi években minden jelképüket elhagyták.
    Se bocskaiban nem járnak, se piros-fehér sávos zászló, se Turul, se sámánok.
    Ha ez így megy tovább, marad a magyar zászló aranykalászos koszorúval és ötágú vörös csillaggal.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-333697)
    Loading...
  39. KennyOMG szerint:
    2024.05.17 11:19

    @labrys:Ez egy orszag kulturajaban mar csak igy megy, ha valami rezonal, akkor adoptalva lesz. De ez nem csak a fidesz erdeme, az mszp-szdsz kormanyok felol is bekerultek a magyar gondolatvilagba olyan gyongyszemek, mint pl „megelhetesi bunozo”. Az atvetelekkel es egyebekkel kapcsolatban mindig mokasnak tartom a kesoi 2000-es evek olyan foku romanticizalasat, amit egyes kommentelotarsak folytatnak itt. Ilyenkor szoktam elokapni kordokumentumkent pl ezt a jelentektelen bejegyzest (https://orulunkvincent.blog.hu/2009/03/02/orulunk_vincent_2), csak ugy iranytukent.

    @DarthVader:Jauzsi bacsi 27 eve lottozik a zonokak szulinapjaival. Mult heten megutotte a fonyeremenyt. Jauzsi bacsi megjosolta a nyero szamokat, minden mas csak fingreszeles.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-333698)
    Loading...
  40. DarthVader szerint:
    2024.05.17 12:24

    @KennyOMG:

    Jaruzsi bácsi? Gyenge… tudsz te ettől jobbat is…

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-333699)
    Loading...
  41. Grrr szerint:
    2024.05.17 12:37

    @DarthVader: Annyi azért igaz, hogy az országban és a világon máshol is gyakorlatilag minden lehetséges politikai kimenet le volt fedve azt vízionáló emberekkel (én legalábbis folyamatosan ezt láttam, amióta az eszemet tudom). Az EU felbomlik, nem bomlik fel, lefekszenek az USA-nak, kizárják Lengyelországot, akármi. Nyilván a legőrültebb víziókra is volt mindig valami jelentkező, hogy mondjuk Bill Gates mikrohipeket ültet be belénk a Covid vakcinákkal, a WHO világdiktatúrát vezet be. Amiről mi beszllünk, az nem volt persze a valóságtúl teljesen elrugaszkodott rémálom, dé én is úgy hiszem, hogy azért ezek az emberek nem pontos és megbízható elemzők voltak. Volt egy félelmük, ami tényleg bejött. Nem kell túlértékelni. A ‘bérrettegőzés’-sel természetesen nem értek egyet – lealacsonyító, tisztességtelen, méltánytalan. Egyesektől kifejezetten egy megtervezett alattomos hiteltelenítési kísérlet.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-333700)
    Loading...
  42. annokkk szerint:
    2024.05.17 13:20

    Hiv.: @Grrr:
    Ennek a dolognak egy kimenetele volt. Nem is a koronaúsztatás, vagy az állampolgársági népszavazáskor kihirdetett 20 évre bebetonozott fidesz miatt, hanem mert addigra ledarálták, feloszlatták, bebörtönözték a többi pártot, az összes társadalmi szervezetet, és a sajtó szabad részét. Már ha volt ilyen. Meg hát, Orbán első országlása is egészpályás letámadás volt, szóval. …végülis senki nem lepődött meg semmin. Azóta is a várakozásoknak megfelelő diktatúra folyik. Tudta ezt mindenki. És akarta.
    Aki azt mondja, hogy liberális demokratikus választásokra és szabad, pezsgő politikai vitákra volt elkészülve, az hazudik.
    A pufajkásokkal, szemkilövetőkkel, libsikkel, bolsikkal, férgekkel ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-333703)
    Loading...
  43. DarthVader szerint:
    2024.05.17 13:20

    @Grrr:

    Debreczeni viszonylag közelről ismerte Orbánt. Nem az ujjából szopta, amit. Mindegy.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-333704)
    Loading...
  44. annokkk szerint:
    2024.05.17 13:47

    Hiv.: @DarthVader:
    Nem kell ehhez ismerni az Orbánt. Nézz csak körül. Még mindig az vonzza a legnagyobb tömeget, hogy irtsák már ki a többi pártot, ne maradjon senki.
    Ha az ország népén múlna, már mindenkit lelövettek volna Orbánékkal, aki nem fideszes. A legnagyobb búbánata a művelt magyar értelmiségnek, hogy nem látták börtönbe vetve Gyúcsányt . Török Gábor, az akkori Index celeb politológusa még mindig erre vár.
    Méghogy nem lehetett tudni. Azt a titkos mestertervet, amit mindenki tudott ? Csak kimondani nem lehetett. Valószinűleg most is pont így állunk.
    A jövőnk benne van a levegőben. Csak aki kimondja, azt kell jól megdobálni.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-333705)
    Loading...
  45. KennyOMG szerint:
    2024.05.17 16:06

    @DarthVader: Azert „Jauzsi”, mert van egy ismerosom, aki igy hivja magat (szabolcsi gyerek), tokre tetszik. Na meg „Mentem a bautba’!” es hasonlok. Nem kell mindenhova remeket latni. (Debrecenijoskaval valo nevegyezes tenylegesen veletlen.)

    De ujra elmondom: az nem az orban vagy a fidesz hibaja, hogy 8 ev alatt oda jutott a magyar kozlelek a ketezres evek vegere, hogy az emberek egy resze midenkeppen valtani akart, tokmindegymire is. Lehetett volna ugy is csinalni, hogy ne akarjanak, ez nem orbanon es a fideszen mult elsosorban.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-333708)
    Loading...
  46. labrys szerint:
    2024.05.17 17:34

    @KennyOMG:: apró szépséghiba, hogy az, „mi rezonál”, szorgos propagandamunkával (és néhány százmilliárdocska állami pénzzel) meghatározható & irányítható.
    (…Különösen, ha alapértelmezésben még az elvileg „független” médiák izék is kattintásmeghajtású üzleti modelleken alapulnak.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-333710)
    Loading...
  47. KennyOMG szerint:
    2024.05.17 18:00

    @labrys: Tehat azt szeretned mondani, hogy amikor a fidesz 8 evig ellenzekben volt, akkor valahogy „szorgos propagandamunkával (és néhány százmilliárdocska állami pénzzel)” elertek, hogy a „berrettego” pl rezonaljon a neplelekkel? Csak azert kerdezem, mert itt konkretumkent arrol beszeltunk.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-333711)
    Loading...
  48. ijontichy szerint:
    2024.05.17 18:07

    @labrys: : Ha egy mogyorólandi világban a „független médiák” üzleti modelleken alapulnak, akkor a „Cui prodest?” a „TTT” (a legalább második „T” státuszt elérteknél) érdekessé válik ;-). Mert kinek kellene még konkurencia, ha elvagyunk mint a befőtt? Az üzlet, az üzlet, és mindig, de mindig akad egy gazember :-(.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-333712)
    Loading...
  49. labrys szerint:
    2024.05.17 18:21

    @KennyOMG:: igen, pontosan ezt szeretném mondani*. Egyetlen fontos momentumot külön hangsúlyozva: nem a teljes társadalom „néplelke” rezonált az orbánista propagandával, „csak” jókora tömegeké & bármelyoldali médiáké izéké.
    .
    .
    .
    * …az állami százmilliárdokat annyiban aktualizálva, hogy akkora nagyságrendű állami pénzt akkor még nem volt esélyük (egyszerre) ellopni; de persze állami pénzeket/megbízásokat azért folyamatosan kaptak + az I. Orbán-uralom alatt (1998–2002.) már rendesen megkezdődött az állami vagyonok gázszerelői irányú kiszervezése („ne mi nyerjük a legtöbbet” etc.).

    Hiv.: [@labrys:](#comment-333713)
    Loading...
  50. KennyOMG szerint:
    2024.05.17 18:39

    @labrys: Aha, tehat pontosan ugyanugy, csak a ket emlitett dologbol akkor az egyik meg nem volt. Ertem. Szeretnel meg golvonalakat tologatni, vagy megallunk itt?
    .
    Es UJRA megjegyzem, semmire nem mentek volna vele, ha nem az mszp/szdsz kormanyok altal gondosan elokeszitett talajba hullatjak a magokat. Mint mar linkeltem is, olvasd el a blog legeslegelso posztjat a kozhangulatra vonatkozolag. Persze mondhatod azt is, hogy szempontpuska es kettes (es JT) is megvezetett szanalmas fidesz-szekertolok, en ahhoz mar nem kommentalodok.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-333714)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : És az egész szürreális tragikomédia…
  • vattablz on Viccországban bejelentenekMegint a Boeing.
  • halatlangazember on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeNemtom volt-e már, ha igen, bocs: Elon és Donald t…
  • Virág et. on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeA kábítószerfogyasztás rossz dolog, gyerekek.
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreNémi cinizmust érzek a szavaidban. Dehogynem érdek…
  • KennyOMG on Terroristák támadtak Izraelre@Késes Szent Alia: Nem hiszem, hogy ilyen szinten…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak Izraelre@KennyOMG: Talán ma éjjel még nem, bár tényleg sok…
  • KennyOMG on Terroristák támadtak IzraelreUgy tunik nemlufi, es holnap erdekes napra ebredun…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreHegseth: Irán jelenleg aktív lépéseket tesz az ato…
  • azuccahirmondoja on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: "... más módszert kell keresni" Senki nem…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreValami mozgolódás van Irán környékén. A közvetlen…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Trumpjugend besúgó https://www.msnbc.com/top-stori…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal v…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)Egyetértek mindennel, amit írsz, csakhogy amíg te…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/06/11/a-szuverenitasvedelmi-hi…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @barki: Én értem a keserűséget, de a tényáll…
  • ikarus on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: Hogy érthető legyen, idemásolok egy részt…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)@tahonoli: Eddig számomra a megkerülhetetlen axióm…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Semmi nem garantálja, semmi nem biz…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: : Mondjuk meg kell tanulnod úszni (ld. Oc…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: Vissza kell kérdeznem: mi garantálja, hog…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@Grrr:: Szegénységkutatás – elemzés a magyarok pén…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Továbbá: a lényeges kérdéseimre nem érkezett válas…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Elnézést, képtelen vagyok mindenkinek külön-külön…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Off A pontosság kedvéért: a szomszéd…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Grrr: Néhány tényező árnyalja ezt a szegény…
  • Grrr on Padányi Viktor esete (heheposzt)@ipartelep: Szerintem ebben nagyon szépen megegyez…
  • Grrr on Viccországban bejelentenekAz adatok alapján nem gyorsul az infláció amúgy, i…
  • ipartelep on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @Grrr: Amit itt írsz, Gyurcsány bűneit minie…
  • tahonoli on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeHiv.: @incze: Lehet jól látja @thegaben86:, hogy M…
  • ijontichy on Elon Musk kissé önkritikus tweetje@incze: : Van ez így :-) https://www.youtube.com/w…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @barki: Talán lejött eddigi hozzászólásaimbó…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek"A kormány számára kisebb pofonnal érhet fel a fri…
  • incze on Elon Musk kissé önkritikus tweetjemár sajnálja. https://x.com/Tendar/status/19327098…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@darnoknew: : "amit mi kifőzünk a vincent boszorká…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: : I've got some bad news for you sunshine…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: "a kockázatok csökkentéséről nemcsak gondo…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: Nem látom, hogy itt bárki is vitatná amit…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Vastagbőr-blog szemlézte: Lakner Zoltán: Orbán a d…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hibát követtem el. Nem írtem le explicit, hogy nem…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)@tahonoli: :) Ha nekem szól, akkor nem érzem talál…
  • ipartelep on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Mondják, hogy akik nem tanulnak a t…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: "mindenki univerzális, objektív, eleve…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @incze: Köszönöm. :) Szerintem teljesen korr…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Bocs mindenkitől, de sajnos esélyes…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@Grrr: Gyanítom, hogy inkább nem értették a kérdés…
  • naki on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @ijontichy::https://444.hu/2025/06/10/42-mil…
  • incze on Viccországban bejelentenek@tahonoli kolléga kedvéért ideteszem amit a chatgp…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)P.s.: …Amennyiben valakiben felmerülne, hogy e pon…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Az Orbán-rezsim eltörlésére más módszereket kell k…

Posztrulett

Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.

A „talán igen” kissé provokatívabb a kelleténél , a kedves Olvasó esetleg nem is fogja elolvasni rögtön kommentálni kezd, ez benne van a pakliban. A poszton nincs liberális filter, én szóltam. Nem, nem támogatom Trumpot, nem is érdekes, hogy én mit támogatok, gondolkoztam valamin és most leírom. Ross Douthat a New York Times mérsékelt, katolikus-konzervatív …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • marysolotravez
  • ra0213
  • Psakreff
  • ganjagym
  • Mister Gumpy
  • twmmy
  • excombo
  • tortt49
  • tahonoli
  • pogny
  • micike mici
  • Tehenész
  • szabol25
  • outsiderb
  • lgombb
  • Grrr
  • thegaben86
  • dr Brcskzf Gröőő
  • kisvince
  • kalzol
  • halatlangazember
  • Podvinecz marsall
  • csunyatáp
  • aerduloensamtonight
  • karsairita
  • Késes Szent Alia
  • susyk
  • onehumanoid
  • Hanyistók
  • cleantone2
  • Morp65
  • annokkk
  • gudea73
  • Hector Kapitány
  • azuccahirmondoja
  • LibaLeontin
  • ikarus
  • simonandris2
  • kisa
  • j.alfred prufrock II
  • Bogomil
  • rovidec398e17c6
  • Ferenc Orosz
  • Gaboxhrr
  • nerangass
  • aromo44
  • Judit Merényi
  • jelbeszed
  • Radnóti Zoltán
  • ijontichy
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d