Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Orbán végre őszinte volt 2025.07.11
  • Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat 2025.07.09
  • Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László 2025.07.06
  • Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.” 2025.07.05
  • Bemondta a Híradó !! A világ legjobb száz egyeteme között a Semmelweis !!!! 2025.07.05
  • Az AI elkezdte elvenni az emberek munkáját 2025.06.30

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Orbán végre őszinte volt
  • Az Orbán-fasizmusról
  • Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László
  • Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat
  • Bemondta a Híradó !! A világ legjobb száz egyeteme között a Semmelweis !!!!

Nincs magyar ERC Advanced Grant győztes kutatóhely (UPDATE)

2025.06.19 by jotunder

281 nyertes van, újra a britek vezetnek 56 nyert pályázattal, a Schmidt Mária szerint már nem is létező németek 35-t nyertek. Olaszország a harmadik 25-tel. Hollandia 24, Franciaország 23, Svájc 20.

Ausztria 12, Lengyelország 4, Észtország 1, Csehország 1.

A magyar tudomány ennél többet érdemel. Évek óta ez megy, a rezsim ellenségként kezeli a kutatóhálózatot és a Magyar Tudományos Akadémiát. A helyzet tragikus.

P.S Legyen legalább egy jó hír. Hausel Tamás matematikus (az osztrák IST-ből. jézusmária, 1998-ban találkoztunk előszor Oxfordban) nyert. Szabó Ildikó pedig a paduai egyetemnek nyert egy grantet. UPDATE: Haiman Zoltán is nyert egy grantet Ausztriának, ő már egyetemre is az MIT-re járt.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532414-687868d085c86' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532414&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532414-687868d085c86&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532414-687868d085c86' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Szathmáry Eörst támadja a Magyar Nemzet (facepalmposzt)

Next Post:

Nincs magyar egyetem az első ötszázban

25 Commments

  1. tahonoli szerint:
    2025.06.18 09:48

    Megkérdeztem a ChatGPT-t, mikkel foglalkozik Hausel Tamás matematikus. Most fogalmazom a levelet, hogy a Mandinert is megkérdezzem mit tudnak érdemben szólni a témához.
    [x] Global Analysis
    A globális analízis a matematika egyik ága, amely a differenciálgeometriát és az analízist ötvözi. Olyan kérdéseket vizsgál, ahol a függvények vagy egyenletek globális, azaz a teljes sokaságra kiterjedő viselkedése számít, nemcsak helyi viselkedésük. Tipikus kérdés: ha egy differenciálegyenlet megoldása jól viselkedik egy sokaság egy részén, mi történik az egész térben? Ide tartozik például a híres Yang–Mills-egyenletek tanulmányozása is.
    [x] Topology and Arithmetic of Hyperkähler Manifolds
    A hiper-Kähler sokaságok különleges geometriai objektumok, amelyek gazdag belső szerkezettel rendelkeznek. A topológiájuk az alakzatok „lyukszerű” struktúráit vizsgálja, míg az aritmetikájuk a számelmélet és geometria határán mozog. Ezek a sokaságok fontos szerepet játszanak a kvantumfizikában és a tükörszimmetriában, és különösen szépek, mert egyszerre van komplex struktúrájuk, Riemann-geometriájuk, és szimplektikus szerkezetük is.
    [x] Yang–Mills Instantons
    A Yang–Mills-elmélet a modern fizika egyik alapköve, az elektromágneses és nukleáris erők matematikai leírására szolgál. Az instanton egy speciális megoldás ezekben az elméletekben, amely a téridő görbületét modellezi kvantummechanikai szinten. Matematikai nyelven ezek olyan különleges megoldások bizonyos parciális differenciálegyenletekre, amelyek geometriai szempontból minimális energiát képviselnek, és topológiai információt hordoznak a tér szerkezetéről.
    [x] Non-Abelian Hodge Theory
    A Hodge-elmélet klasszikusan arról szól, hogyan kapcsolódnak egymáshoz egy sokaság geometriai és topológiai tulajdonságai. A nem-abelián Hodge-elmélet ennek egy modern kiterjesztése, amely a nem-kommutatív struktúrákat (pl. mátrixokat) is figyelembe veszi. Ez az elmélet hidat képez különféle matematikai világok között: komplex differenciálgeometria, algebrai geometria és reprezentációelmélet között, és alapvető szerepe van például a Geometriai Langlands-programban.
    [x] Geometric Langlands Program
    A Geometriai Langlands-program a modern matematika egyik legösszetettebb és legambiciózusabb elmélete. Célja, hogy összekapcsolja a számelméletet, algebrai geometriát és fizikai elméleteket egy mély matematikai dualitás segítségével. Az elmélet szerint bizonyos geometriai objektumok és reprezentációk tükörképei léteznek egy másik matematikai világban. Ez a program a tükörszimmetria és a nem-abelián Hodge-elmélet mély struktúráit használja fel, és hatással van a kvantumtérelméletre is.
    [x] Representation Theory of Quivers and Kac–Moody Algebras
    A quiver egy irányított gráf, vagyis csúcsokból és nyilakkal összekötött élekből álló szerkezet. Ezek reprezentációi azt vizsgálják, hogyan lehet mátrixokkal vagy lineáris leképezésekkel modellezni egy ilyen struktúrát. A Kac–Moody-algebrák pedig olyan végtelen dimenziós algebrai struktúrák, amelyek kvantumfizikai rendszerek leírására is alkalmasak. Ezek az elméletek összekötik az algebrát, geometriát, és kombinatorikát, és fontos szerepet játszanak moduliterek vizsgálatában is.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-346191)
    Loading...
  2. Grrr szerint:
    2025.06.18 10:51

    Megint a dramatizálás… Kilenc tagállamból nincs egy győztes sem. Ezek: Bulgária, Horvátország, Lettország, Litvánia, Málta, Románia, Szlovákia, Szlovénia és Magyarország. Miért gondoljuk, hogy Magyarország számára egy Csehország vagy Észtország a mérce?

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-346193)
    Loading...
  3. tahonoli szerint:
    2025.06.18 13:27

    Hiv.: @Grrr:
    Íme a 9 országra, 17 éves összesítés (2008-2024).
    Próbáltam táblázatot beszúrni kommentbe, de a blogmotor nem engedte.
    Magyarország 24-et szállított, az első 5 évre, 14-et. Míg a maradék 12 évre 10-et.
    Gondolom JT erre a lejtmenetre akart utalni.
    Magyarországnak nyilván nem „jár”, de azért el lehet b@szni, hogy ne járjon.

    BG=2 db
    HR=1 db
    LV=1 db
    LT=0 db
    MT=0 db
    RO=2 db
    SK=0 db
    SI=11 db
    HU=24 db

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-346201)
    Loading...
  4. labrys szerint:
    2025.06.18 15:02

    E folyamat kiváltójára szokott volt JT hivatkozni úgy, mint Orbánék „viszonylag sikeres” kormányzására.
    Aztán pedig hüledezik & szörnyülködik a honi todományos grantok hiánya (és a honi todomány állapotja) láttán (RIP MTA).
     
    Noha mostanra (Anno Victori 15+) már a Professzorok Balfasz Körének ‘Körbéli Tagsággal Összeegyeztethetetlenül Jó Tudós’ szárnyát képviselő Szathmáry Eörs is megürgevorsatzingosulni kényszerül…
     
    Sic tranzitál az orbániáda glóriája, feleim. Akinek van füle a látásra, sírjon!

    Hiv.: [@labrys:](#comment-346205)
    Loading...
  5. ijontichy szerint:
    2025.06.18 16:00

    @labrys: : De a szegénység jelentősen csökkent ;-). A makromutatókról nem is beszélve. Az is valami :-).
    Lássuk be szegény @BigJT-nek nincs könnyű dolga a hardwired szocializációjával. A szebb (sőt! dicsőbb) időket látott magyar tudomány eléggé tré állapotban van. Nem is szakmailag (hullámvölgyek vannak; én pöntyögjek statisztikáról egy matprofnak?). Emberileg. Na az az igazán tragikus, nem a grantek száma.
    Szerintem a napfény jó dolog, de úgyis túl sokan vannak, akiknek a szőnyeg alá söprés az érdeke. Szóval meglepődnék, ha máshogy végződne a történet, mint egy nagy „manus manum lavat” partival (pingvinjelmezben!):
    „- Ah kolléga, olvastam a traktátusát a NER kedvező hatásáról a cserebogarak párzási rítusára tárgyában. Igen figyelemreméltó…
    – Tényleg? Roppant megtisztelő. De csekélység az Ön keresztény-magyarosch minták megjelenése a méhek kommunikációs táncában c. dolgozatához…
    – Köszönöm… De látja? Ennek még van pofája idemerészkedni?!? Bő tíz éve nyomja azt a Black-Yellow Sulphur Bridges keleti és nyugati méhek között témát. Micsoda idő és pénzpazarlás…”
    és így tovább, és így tovább :-/. Hiába ábel-bábel-nobel, az emberi! minőségre semmi garanciát nem ad :-(.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-346206)
    Loading...
  6. Bogomil szerint:
    2025.06.18 16:03

    @labrys: Valójában már 2018-ban otthagyta a kört…

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-346207)
    Loading...
  7. jotunder szerint:
    2025.06.18 20:48

    @labrys: vorsatz diána egy ideig a fideszre szavazott. és? szathmáry eörs letett valamit az asztalra. te is? mert csak ez a kérdés. valamikor nagyon régen, mármint iszonyúan régen, harminc lehettem, volt valami politikai jellegű vitám szathmáry eörssel, a tényre emlékszem, semmi másra. én azt gondolom, hogy magyarországon volt egy olyan érzemény, hogy a balliberálisok nem igazán barátiak a vallásossággal és a határontúli magyarokkal kapcsolatban, nem mindenkinek volt ilyen érzeménye, de vannak, akik számára ez egy érzékeny pont. az, hogy ki miért lett „fideszes” (főleg 2010-ben, amikor összeomlott a ballib), nagyon bonyolult dolog. és nem vagyok hajlandó ítélkezni szavazók felett.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346216)
    Loading...
  8. tahonoli szerint:
    2025.06.18 21:32

    Hiv.: @jotunder:
    Nem én vagyok a megszólított (és tisztázandó: igen, semmit nem tettem le az asztalra), de ettől még nem értem az érvelést.
    [x] Számít, hogy ki mit tett le asztalra, meg hogy ezzel arányos-e mennyire minőségi a politikai véleménye? Az akadémikusi szorzó szavazásnál legyen 1,5, az MSc-sé meg legyen 1,2? És, ha valaki legálisan akadémikus, de egyébként laposföld-hívő, akkor is dukál neki az 1,5 szorzó? De, ha nem laposföldhívő, csak gender témában mondja a fsságait, az még beleférhet az előre rögzített akadémiai tekintélybe?
    [x] Az olvtársak és kommentelők most komolyan betámadhatók, hogy mennyit tettek le az asztalra? Ez most lehet érv bármire is?
    [x] A „Szathmáry Eörs is megürgevorsatzingosulni” kitételben nem azt érdemes firtatni (szvsz), hogy Fidesz vagy nem Fidesz. Hanem azt, hogy jobbos érzésűek voltak, vállalták és kiálltak a „jobbos”/”nemzeti” Fidesz mellett (egyébként számomra ez ambivalens topik, mert munkahelyen, munkahelyre bevive, szerintem nem illik pártpolitizálni, erről korábban népszavazás is volt, ugye). Majd keserűen csalódtak. Szathmáry Eörs ráadásul karakán volt, mert a csalódás mellett is kiált, vállalva annak hátrányait. Tehát szerintem az esetükben a döntő faktor: (1) a kegyetlen, és (2) a plebsben is átélhető csalódás és nem, hogy Fidesz vagy bármi más.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-346218)
    Loading...
  9. jotunder szerint:
    2025.06.18 22:54

    @tahonoli: „Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country” én ezt komolyan veszem. az, hogy egy civil kire szavaz, az az ő magánügye. engem az érdekel, ki mit tett le az asztalra és nem az, hogy kire szavazott 2014-ben. ez nem egy vincentszabály, én gondolom így. nem, nem mindig az a fontos, hogy mi mit tett le az asztalra korábban, de ilyenkor igen.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346219)
    Loading...
  10. nyulambator szerint:
    2025.06.18 23:17

    @jotunder: Mi számít asztalra letevésnek? 40 év a csavargyárban? Két bejegyzett újítással? Húsz év mozdonyvezetés? Harminc a katedrán? 3 felnevelt egyetemet végzett gyerek? És ha az egyik pHD-zett is? Az már letevés?
    Kásler doktor sokat tett le az asztalra? Eleget ahhoz, hogy ellensúlyozza a kártételeit?
    Esküszöm nem is értem miről beszélsz. Na jó, azt mondjuk értem, hogy akik a Beobachterben támadják Szathmáryt, azok semmit se tettek le.
     
    Az ürgevorsatzing lényege meg nem a fideszre szavazás és nem is a keserű csalódás, hanem a tények szándékos figyelmen kívül hagyása, bárkivel való szolidaritás elhárítása (én tudákos vagyok, nem foglalkozom a politikával) egészen addig, amíg a politika konkrétan az ő saját lábára nem lép.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-346220)
    Loading...
  11. steinerzsiga szerint:
    2025.06.19 00:48

    Nyilván sok oka van ennek az ERC-eredménytelenségnek, én most a következőket emelném ki: (1) a magyarországi egyetemeken dolgozó kutatók zöme gyakorlatilag ki van zárva a pályázásból, (2) akik pályázhatnak a HUN-REN kutatási hálózatból, azokat lassan 7 éve szívatják a soha véget nem érő átalakításokkal, átvilágításokkal, konkrétan nem hagynak minket dolgozni (3) rengeteg kutató álláshalmozó, tehát nem hogy kvázi-sabbaticalt nem kap arra, hogy ERC-proposalt írjon, hanem munka után, éjszaka írja, aztán olyan lesz, amilyen, (4) nyugaton komoly infrastruktúra, research support office-ok dolgoznak a kutatók segge alá, hát itthon semmi ilyen nincsen, (5) sok kutató az elmúlt években 30-40%-os reálbércsökkentésben részesült, demotivált, kiégett, a pályát elhagyni készül, nem a tudomány Parnasszusára hágni – ill. aki mégis oda akar hágni, az nem Magyarországon keresi a Parnasszust, (6) bár elvileg a host institution kifejezetten nem bírálati kritérium, biztos vagyok benne, hogy tudat alatt a zsűritagok és a bírálók jó része negatív előítélettel viseltetik egy Magyarországról érkező pályázat iránt, (7) az pedig ugye eleve fel sem merül, hogy külföldi ember magyarországi intézménnyel akarjon közösen pályázni, mivel Magyarország közismerten Európa segglyuka. (Ugye a rengeteg angol ERC zömét nem angol emberek nyerték, hanem Angliában kutatni akaró külföldiek.), (8) és persze sok intézményben nincs meg az ERC-pályázás hagyománya és kultúrája – ezen például lehetett volna javítani az elmúlt 7 évben, de természetesen semmi nem történt, mert Maróth és Gulyás a pofázáshoz értenek, de a kutatóhálózat fejlesztéséhez nem (vagy nem érdekli őket, ez is lehet).

    Hiv.: [@steinerzsiga:](#comment-346223)
    Loading...
  12. Mister Gumpy szerint:
    2025.06.19 01:46

    Fura, én nem látom a listában Szabó Ildikó Paduát, viszont látom Haiman Zoltán csillagászt az ISTA-be.

    Hiv.: [@Mister Gumpy:](#comment-346224)
    Loading...
  13. tahonoli szerint:
    2025.06.19 11:07

    [x] Hiv.: @nyulambator:
    Nagyon kiváló a kommented, pláne az enyémhez képest.
    Két ellenfelvetéssel azért élnék:
    [x] Az a baj, hogy a mozdonyvezető a propagandából tájékozódik, így esélyesen és kevésbé tudja a „Jó Magyarország” paramétereit átlátni, az egyéni létharcában. Szerintem JT ilyesmire akarna utalni, amikor az „asztalra letett dolgokról” beszél. Ehhez azt kéne bizonyítani vagy cáfolni, hogy például egy matematikus akadémikus predesztinált-e a jó politikai látásra, elemzésre, konkluzióra. A kérdés az, hogy pusztán az akadémiai matematikusi/STEM háttér okozhatja-e a jó politikai rálátást – vagy legfeljebb csak együtt jár vele, minden valódi összefüggés nélkül. Lásd még kauzalitás, korreláció.
    [x]Az „ő saját lábára lépés” ez egy nagyon nehéz kibeszéletlen topik, szvsz. Elvárjuk a mai széteső társadalomtól, hogy mindenki egyszerre lépjen az önkény ellen? Klíma esetében elvárjuk, hogy x évre előre tervezzen, mert jön a felmelegedés és előre pénzt kéne beletenni? Covid előtt volt bárminemű felkészülés a világban, amire éppen Szathmáry Eörs súlyos jelzéseket adott?
    Egy olyan széteső társadalomtól várnánk, ami nagy tömegben ukrán-ellenes, Puytin-imádó, legalapvetőbb morális dolgokban csúszik meg 15+ éve?
    Én azt látom mindenki (napi szinten) túlélni próbál, és ezáltal minden egyre rosszabb lesz.
    [x] Hiv.: @jotunder:
    Lehet el kéne engednem az egész problematikát.
    Értem és elfogadom, hogy
    Szathmáry Eörs sokat tett le az asztalra,
    Fontos faktor az asztalra letett dolgok mérete,
    Nem kéne lényegesnek lennie, hogy 2014-ben ki kire szavazott
    Azonban a téma szerintem ennél jóval komplexebb és szerintem sosem volt rendesen kitárgyalva. Rövid kommentekben nem is lehet. Ezt sem. Főleg annyira csikorgó foglmazású kommentben, amivel én próbálkoztam.
    [x] Hiv.: @steinerzsiga:
    Jó és egyúttal fájdalmas látni a magyar pusztulás ilyetén részleteit is. Tudományellenes és kivéreztetésre optimalizált politikai közegben nehéz teljeíteni bárkinek is.
    [x] Hiv.: @Mister Gumpy:
    Ez a hivatalos link, sajnos PDF és nem tud a ChatGPT most belenézni (hibaüzenetet ad).
    Ebben benne van Szabó Ildikó is, de a Szabó „ó”-ja rossz karakterrel van, Ildikóra kell keresni.
    Illetve van még néhány egyéb magyaros hangzású név.
    Ha valaki rendesen ki akarná elemezni a nyertesek magyar gyökereit, annak rendesen alá kéne merülni a nehézségekbe ehhez.
    [x] https://erc.europa.eu/sites/default/files/2025-06/erc-2024-adg-results-all-domains.pdf

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-346239)
    Loading...
  14. tahonoli szerint:
    2025.06.19 11:13

    Írtam egy kommentet, rendszermoderációra várakozik.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-346241)
    Loading...
  15. jotunder szerint:
    2025.06.19 11:16

    @tahonoli: már nem, ott kell lennie valahol

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346242)
    Loading...
  16. tahonoli szerint:
    2025.06.19 11:31

    Hiv.: @jotunder:
    Az jutott eszembe még az „asztalra letett dolgok” ügyében és elszakadva a STEM-akadémikusságtól, hogy van olyan szcenárió, ami azt mérlegelné: aki több adót fizet („asztalra letett dolgok”) az jobban szólhasson bele az ország életébe. Nyilván Széchenyi a kedvező eset (gazdag is volt, intellektuális képességei is megvoltak, jó magyar is volt). Na de mi a helyzet ekkor egy drogbáróval Kolumbiában? Vagy mi a helyzet az amerikai technofasisztákkal?
    Azt akarnám csak eröltetni, hogy: lehet-e a témában egyetlen faktort abszolutizálni?
    PS: Köszönöm a gyors jóváhagyást.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-346243)
    Loading...
  17. nyulambator szerint:
    2025.06.19 12:30

    @tahonoli: A professzorok ökörköre a bizonyíték arra, hogy a tudományos eredmények nem szavatolják a tisztánlátást, a tisztességet. ÜVD arra, mennyire vakok lehetnek amúgy magasan képzett, nagy teljesítményű tudósok, amíg az ő homokba rajzolt köreiket nem rugdossák szét baknccsal. Krausz Ferenc pedig arra, mennyire ambivalensen viszonyulhat egy komoly tudós a fasiszta hatalomhoz.
    Szóval maximálisan egyetérve azzal, hogy a Beobachter bértollnokai ne szóljanak be Szathmárynak semmilyen téren, fenn kell tartsam azt az álláspontom, hogy a még oly magas tudományos teljesítmény sem garantálja a társadalmi kérdésekben a tisztánlátást, a tisztességet vagy a hozzáértést.
    Megint ott tartunk, hogy amit Karajan, Furtwangler vagy épp von Braun letett az asztalra az mit ér egy politikai iránymutatást keresőnek.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-346245)
    Loading...
  18. wolff szerint:
    2025.06.19 13:32

    Azt a hármat majd hazahozza Krausz Ferenc, erre kapott sok pénzt Orbántól, nem?

    Hiv.: [@wolff:](#comment-346249)
    Loading...
  19. ijontichy szerint:
    2025.06.19 16:56

    @nyulambator: : Maximálisan egyetértek. Már 2002 óta. Persze pár hónap-félév értetlenkedés megvolt (ti. „ennyire hülye, vagy vak lennék?”). Utána a kérdés stabilan megváltozott (itt „mindenki” hülye (és/vagy aljas gazember 😉 )? ).
    Magyarország társadalmi elitje (incl. értelmiség) jelentős számban exponálta szénné magát, alcsút bő negyedszázada tündöklő napsugarának fényénél. Ezért aztán jelentős igény lesz b̶ő̶r̶á̶p̶o̶l̶ó̶r̶a̶ bűnbocsánatcédulára. S ahol nyomasztóan sürgető igény (kellő kereslet) lesz, ott lesz kínálat is – hja kérem az önérdeknél kevesebb kiváló erőforrás létezik. Én pedig fenntartom a véleményemet, hogy ez a társadalom fejlődésére nézve a legkevésbé sem hasznos.
    A „napozás” terén felmutatott kiváló előmenetel megléte esetén, az egyén(X) társadalmi hasznosságának* megítéléséhez, a tudományos/szakmai kvalitás vizsgálata tkp. fölösleges erőforrás pocsékolás.
     
    ( * kivéve, ha hitelt érdemlően bizonyítható, hogy a homo sapiens 342 év és 4 hónap múlva azért hal ki, mert nem X (és „tegnap”), hanem csak Y (és „holnap”) ad bizonyítást (úgy, de úgy, mint előtte még soha senki), hogy 2+3=3+2 😉 ).

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-346253)
    Loading...
  20. nyulambator szerint:
    2025.06.19 17:05

    @ijontichy: Ennek a problémakörnek másik vetülete annak megítélése, hogy melyik a rosszabb kártevő, a fociultrából lett ordasbunkó , vagy az, aki tudja milyen színű cipő kell egy koraesti vacsorához nyári hónapokban.
    Esetleg az, hogy Kaffkát olvas vagy csak a boltok cégéreit, azt is úgy, hogy közben mozog a szája, közömbös abból a szempontból, hogy mennyi kárt tesz az országnak.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-346254)
    Loading...
  21. tahonoli szerint:
    2025.06.19 17:23

    Hiv.: @ijontichy:
    Hiv.: @nyulambator:
    [x] Sajnos durván nagyon igazatok van szerintem (is), ráadásul nemkicsit ütősebben világítjátok meg azt, amit én kommenteken keresztül próbáltam volna kierőlködni magamból (nem vagyok jó formában). Tiszta deja vu érzésem van amúgy: Orbán Balázs PhD-jénél voltak hasonló rossz érzéseim, amikor ennyire szembenálltam JT érvelésével.
    [x] Egyébként meg JT oldaláról közelítve a témához én két dolgot érzek pluszba:
    (1) Vannak fokozatok. Amit onnan lehet észrevenni, hogy a nagy AHA pillanat („miért vállalhatatlanul gáz Orbán”), tényleg rendesen szór a plebsben 1990-2025 között. Plusz nem mindegy, hogy valaki ebből a „napfényből” meg is él-e, mint mondjuk Miklósa Erika, mint Fidesz-csúcsértelmiségi (STEM-komplementerből kiemelve direkt)
    (2) Mindenkinek tényleg elsőként saját magával kell elszámolnia mit tett a hazáért és nem pedig máson számon kérni. Ha valaki az elsőt rendesen elvégzi, akkor lehet nem is kerül sor a másodikra.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-346255)
    Loading...
  22. labrys szerint:
    2025.06.20 22:40

    Elnézést, az ún. valós élet következtében csak most jut időm megint venszan’ozni…
     

    @jotunder::

    1. Attól tartok, ismét azt hiszed, hogy a személyedet támadom. Ez nem így van; akárki hangoztatná makacsul a hajmeresztő „Orbánék viszonylag sikeresen kormányoztak” állítást, ugyanígy reagálnék. Ám mivel ezen a blogon történetesen a te nickneved alatt jelenik meg újra és újra ez a förtelem… /kéz széttár/
     
    Az Orbán-féle politikai-köztörvényes maffia másfél évtizedes uralkodása során nem pusztán az ország jogrendszerében, intézményeiben, infrastruktúrájában, oktatási rendszerében, tudományos életében etc., etc., etc. hajtott végre generációk életét megnyomorító/determináló rombolást, de a magyar társadalom egész szövetét szinte visszafordíthatatlanul eltorzította. Bárki, aki az Orbán-rezsim tevékenységét bármilyen értelemben méltatja, a lehető legtaszítóbb, leginhumánabb relativizálást követi éppen el.
     
     
    2. Fentiekből következően amikor azt mondom/írom, hogy (legkésőbb 2014-től) bárki, aki a Fideszre/Orbánékra szavazott/szavaz, idióta és/vagy gazember, azt szó szerint értem.
    Ez a bajom azzal, hogy az adott „civil kire szavazott”.
     
     
    3. Sosem titkoltam, hogy az utóbbi évtizedekben a jászkarajenői Lázár János MGTSZ műanyag Szűz Mária-szobor-fröccsentő melléküzemágában serénykedem gyors- és géprakodóként – rengeteg fröccsöntött műanyag Kisjézus-szobrot is raklapra pakolva – a nemzet nagyobb üdvéért. Azt hiszem, bátran állíthatom, hogy nélkülem magyar állampolgárok százai, sőt talán ezrei sem juthattak volna hozzá kedvenc bibliai szereplőjük ízléses, egyben mégis kopásálló szobrocskájához. E ténynek köszönhetően nem csupán ők, de én is elmondhatom: letettünk valamit az asztalra.
     
     
     
     
     
     
    * Lábjegyzet: ami azt illeti, ifjabb koromban a művészetek terén is igyekeztem öregbíteni hazánk hírnevét: a Tokiói Nemzeti Operában a Fedóra című opera előadásán például báli vendégként táncoltam (talpig frakkban) az ausztrált nagykövet szerfelett csinos feleségével. A Carmen első felvonásában pedig narancsárust domborítottam. (És két csinos japán balettos cica alakította a „lányaimat”; sajnos, minden pszeudoincesztuális liezont esélytelenné tett az, hogy valamilyen rejtélyes oknál fogva az előadás összes nőnemű résztvevője – de szerintem még a jegyszedő nénik is – bele volt esve egy José Cura nevű pasiba, akinek szintén volt valami kisebb énekes szerepe a darabban.) De alakítottam inkvizíciós üldözöttet a Don Carlosban, szícíliai maffiózót a Parasztbecsületben (a cím olvastán sokan biztos megértően bólogatnak), és így tovább, és így tovább… Szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy alakításaim láttán a közönség szinte minden alkalommal kis híján spontán tapsviharban tört ki.
    És minden alkalommal gondosan ügyeltem arra is, hogy hangsúlyozzam magyar Magyar mivoltomat! (Csak amikor egy egész éjszakát a Naritán kellett töltenem, mert lekéstem a gépet, akkor hazudtam magam csehszlováknak a kedves érdeklődők előtt…)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-346303)
    Loading...
  23. labrys szerint:
    2025.06.20 22:54

    ( @jotunder: de őszintén remélem, hogy a kimittettleazasztalra-típusú izével tényleg csak az ad hominem érvelés kedvéért éltél, és valójában magad sem gondolod komolyan… Nagyon szomorú a világod, ha ténylegesen úgy véled, hogy egyikünk sem fogalmazhat meg kritikát – például – Heisenberg náculásával kapcsolatban, csak akkor, ha mi is megalkotunk valami olyan jelentőségű dolgot, mint a kvantummechanika.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-346304)
    Loading...
  24. jotunder szerint:
    2025.06.21 10:25

    @labrys: a helyzet az, hogy te ide lényegében azt írsz, amit akarsz, de ezzel én is így vagyok. ha te úgy gondolod, hogy az, hogy valaki egy ideig a PBK tagja volt vagy a FIDESZ-re szavazott (UVD) nagyjából ugyanaz, mint kiszolgálni Adolf Hitlert, akkor emlékeztetnélek arra, hogy én aránylag szabadon írogathatok Orbán ellen, az apámat viszont deportálták. Orbán ma egy despota, aki meggyengítette a jogállamot, de ez egy folyamat volt, és a jelenlegi helyzetet sem mérheted a hitleri Németországhoz. Hitler nem félt attól, hogy egy választáson jól elverik. Orbán pont attól fél.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346310)
    Loading...
  25. ijontichy szerint:
    2025.06.21 12:25

    @jotunder: : Van különbség a fityiszre szavazás (én is szavaztam rá ’90-ben), és a vitya márkájú nutella mértéktelen fogyasztása 😉 között.
    Bárhogy fáj, a Net megőrzi a „fantasztikus” fotókat, ahogy jobb sorsra érdemes ficerék ott bazsalyognak G oldalán, mint a tejbetök (és még a „tisztelt” és „úr” jelzőt is megadják neki ;-)). Jogállamiság? Piha. Teljesen egyetértek @labryssal, hogy G ’98 ősze óta tudatosan rombolta a magyar társadalom szövetét, és ezt „bizonyos értelmi szint fölött” (ti. nem a zsákfalubeli sarokbaszorított sutyerák) némán lamentálva elnézni, egyes delikvensek minősítésénél az „aljas gazember” kategóriát tolja előtérbe, nem az „értelmiségi elit”-et. Ha azt nézem, hogy hány ember került súlyosan méltánytalan helyzetbe, sőt! pusztult meg idejekorán, fájdalmasan és méltánytalan körülmények között, „ezeknek” a felháborító felelőtlensége miatt, akkor a hűvös távolságtartás eltartott kisujjal a koktélospoháron, mármár halottgyalázás és nem tudományos korrektség :-(.
    De van rosszabb. Mivel a korunkban terjedő „popdemagóg” nyavalyák egyik melegágya Mo., ezt a stigmát a történelem ránk fogja sütni. Sajnos nem minden ok nélkül.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-346314)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • barki on Viccországban bejelentenek@vattablz:: A te érvelési hibád: csúszós lejtő. ht…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek.: @vattablz: csak az érdekesség kedvéért írom, eg…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @ipartelep: @nyulambator:](#comment-346935) . .…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@vattablz: Nem tudom, de mintha a fideszesek nem í…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Szerepel műsorokban, hogy megmagyarázz…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Nem tudom másoknak mi a baja vala, nek…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMi bajotok van Fodor Gáborral?
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@darnoknew: Isten őrizz, hogy dolgozzon! Csak kárt…
  • darnoknew on Viccországban bejelentenek@vattablz: Te néhány évvel a nyugdíjjogosultság el…
  • labrys on Viccországban bejelentenekAz orbánista választások A krisztiánus szekták…
  • labrys on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator:: …egyáltalán: hogy lehet az, hogy a…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@barki: Távol álljon tőlem, hogy megvédjem Magyarp…
  • apokalipszistmost on Orbán végre őszinte volthol olyanok akarunk lenni, hol meg ne dumáljanak m…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @barki: Te egy kis hamis vagy, mert éppen te…
  • barki on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Nem ez történt. Ne menj gondolatolvasó…
  • barki on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Miért tenne ilyet? A benefitet, amit a…
  • ipartelep on Az Orbán-fasizmusrólHiv.: @nyulambator: Egyre önélzetesebb a kis latol…
  • nyulambator on Az Orbán-fasizmusrólBetiltotta a rendőrség a helsinkis jogászt, mert m…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @barki: Na szóval... bár MP testvérek között…
  • barki on Viccországban bejelentenek@annokkk: persze hogy. Szerintem is, MP újra futta…
  • barki on Viccországban bejelentenekMindeközben: "Sokan kérdezik, hogy részt veszek-e…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@barki: Én azt hiszem, láttunk már ilyet. Orbán is…
  • barki on Viccországban bejelentenekAz is milyen vicces már, ha az egyik párt azzal cs…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Teljesen igazad van, és messzemenően e…
  • nyulambator on Mesterséges intelligencia: Magyarország eldöntötte, nagyhatalom akar lenni – itt a mesterterv!!!!Na, lehet abbahagyni a károgást, meg panaszkodást.…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekOké, majd belerázódom. Megjelent, csak elfelejtett…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekNem működnek a hivatkozás gombok, és nem jelenik m…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@azuccahirmondoja: Tegnap belenéztem egy percre a…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenek@barki: Meg mindig remenykedve egy pozitivabb kics…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenekSzerintem itt páran fordítva ülnek a lovon. Igen,…
  • barki on Viccországban bejelentenekA Hadházy (Tordai, Jámbor, Momentum, stb.) sztori…
  • nyulambator on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@wolff: Érdemben nem tudok hozzátenni semmit, azon…
  • wolff on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@fortin2: de félre téve az egyébként intézményesen…
  • wolff on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@jotunder: Mi a nehéz ügy ebben? Én egész életembe…
  • azuccahirmondoja on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Budapesten kívül az összes választóker…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenek@azuccahirmondoja: Hadházy jóformán már mindenkive…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekEgyelőre egyikük se csapta be az ajtót: https://44…
  • azuccahirmondoja on Viccországban bejelentenek@nyulambator: Nem tudom, mit gondolnak erről a pol…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@nyulambator: Hasonló a helyzet Tordai Bencével is…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@Podvinecz marsall: Szerintem igen durva valósággö…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek@nyulambator: róka fogta csuka. Szar ügy.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/07/14/magyar-peter-hadhazy-nev…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek: @nyulambator: az nagyon szórakoztató, hogy a nag…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@vattablz: Nyugi, az első három sorban csak a test…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @vattablz: - Te, főnök, egyre több kellemetl…
  • vattablz on Viccországban bejelentenekMost aztán elő a konteókkal! Mi volt ez a fapados…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekVégre valami jó hír: https://444.hu/2025/07/13/meg…
  • fortin2 on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@hakohen:: nem akarom végképp elvinni a posztot a…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Most már tényleg nem kell túl sok fantá…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@vattablz: Hát az is fontos szempont, hogy segít u…

Posztrulett

A bucsai tömeggyilkosság esete Schmidt Máriával avagy a dibuk még mindig dibuk

Schmidt Mária Széchenyi-díjas „történész” szerint nem orosz barátai, hanem az ukránok követték el bucsai mészárlást. Én nem fogok most ennél jobbat írni, hátha valaki még nem olvasta, íme egyik kedvenc posztom. Sok szeretettel küldöm Mária asszonynak, és azoknak a derék konzervatív értelmiségieknek, akik bátor kussolásukkal fogják észrevétetni maguka, mint mindig. +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Mrs. Smith és a …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • lgombb
  • azuccahirmondoja
  • labrys
  • obeszel
  • janszemwordpress
  • ra0213
  • darnoknew
  • Bogomil
  • Podvinecz marsall
  • kisa
  • tahonoli
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • marysolotravez
  • barki
  • ervsebeszet
  • excombo
  • Mister Gumpy
  • Tyto
  • F Ford
  • LibaLeontin
  • ijenanyelvtan
  • Radnóti Zoltán
  • twmmy
  • jack_of_all_trades
  • tortt49
  • incze
  • pogny
  • susyk
  • Keepdreaming
  • wolff
  • macskahala
  • istván orovecz
  • kiazmármegint
  • gearforbooks
  • ipartelep
  • SMFB
  • onehumanoid
  • Morp65
  • outsiderb
  • gudea73
  • aromo44
  • Psakreff
  • jotunder
  • ijontichy
  • apokalipszistmost
  • nyulambator
  • dynamicist
  • Gaboxhrr
  • simonandris2
  • hakohen
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d