Retro autocsodák
Eredeti szerző: szempontpuska
<
p style=”text-align: center”>
Valamikor rajongtam az autókért. A lőerők és gyorsulás, turbófeltöltő és a hengerek száma nem kötött le, de az alakjuk, a stílusuk….
Mindegyik márkának egyénisége volt. Aztán amikor már a Volvók is elkezdtek gömbölyödni, feladták a jellegzetes kocka alakot éreztem, hogy elmúlt az én időm.
Ma már 25-50 méterről alig lehet megkülönböztetni egy Mazdát egy VW-től, egy Opelt egy Renault-tól. Apámnak kisgyerekkoromban volt egy 404-es Peugeotja. Csoda volt. A gyerekülésem egyben játék is volt, amelyre egy piros műanyag kormányt szereltek, így vezettem az óvodába menet. Hétvégéken és délutánokon pedig a kockás Warsava és Volga taxikat bambultam naphosszat Thököly úti lakásunk franciaerkélyéről.
Egy kis időutazás következik. A Vincent stábja az Oldtimer shown járt a hétvégén. Nézegessen velünk autócsodákat a régi szép időkből!
Gengszterek autója: Buick 1928-ból
..amikor még faküllők voltak.
Bentley a megtestesült arisztokrácia
Packard Bell (Jack Nicholson a Chinatownban)
Francia hullámlovas: annyira ronda, hogy az már szép
Óóóóóóó, egy Alfa Rómeóóóóó
Itt volt a legendás Shelby Cobra
Ki nem találják: Egy retro-futurisztikus Tátra
… középen fényszóró
“Ebben a csomagtartóban hány hulla fér el?”
Lincoln Continental 1960-ból, 7030 köbcenti, 30 literes fogyasztással
Nem sajnálták belőle az anyagot.
A királynő: Mercedes 1700 S Cabrio 1950-ből
Pink Cadillac. Ez az eleje vagy a hátulja?
Ford T modell, jégszállító
Chevrolet abból az időből, amikor a pótkereket még nem rejtegették
Króm és fecskefarok – pálmafák
Maga a Szörny…
…ami egy sportautó és egy temetői kocsi nászából születhetett
Zsuk-váltó. Mond ez valamit?
A sofőr ki volt téve napnak, szélnek, esőnek
Vincentékkel is találkoztunk
Sosem rajongtam különösebben az autókért, de ezek lenyűgőzőek! Azonnal eszembe jutottak a régi szép idők. Egy külkerületi óvodába jártam és az ovi udvara a Váci útra nézett. Gyakorta álltunk a kerítésnél és néztük az autóforgalmat. A fiúk szinte unottan sorolták az elhaladó autók márkáit. Az akkoriban szokványos járművek persze nem váltottak ki túl nagy lelkesedést, de egy-egy nagyon ritka jármű már-már eksztatikus kiáltásokat csalt ki a pasi-palántákból: Opel! Simca! Fúúúúú, Ford Taunus! Asztaaaaa, de kaffa! És persze a fő szám: Odanézz! Dömper!
Megjegyzem ez még a múlt évezredben volt. 🙂
“Zsuk-váltó. Mond ez valamit?”
Igen! 🙂
Egyik első munkahelyemen történt:
Új sofőr jelentkezett a céghez. Eligazításnál szóltunk neki, hogy csak 3 sebesség van rajta. A válasz: “Jó”.
Még a kapu előtt sikerült betennie harmadikból hátramenetbe.
Kocsicsere, ismét felhívtuk rá a figyelmet, hogy az “R” fokozat nem a “rakétát” jelenti.
Miután tíz perc múlva tönkrement a második váltó, az újonc próbaideje is letelt.
A vasak csodaszépek.
Klassz! Szép DS nem volt?
@ijontichy: Mi a DS?
@zsazsu4: Citroen DS
(Emlékszel még Fantomas repülő kocsijára?)
@zsazsu4:
egy citroen. ez pl.
indafoto.hu/_ati/image/9336515-f22c6771/315293
@acs63: Pontosan 😉 Lehet, hogy gyerekkorom Fantomas-őrülete okozza, hogy ez az egyik kedvencem. Ha lenne rá keret, szívesen tartanék egyet hobbiból 😀
Persze a franciáknak sose kellett a szomszédba menni egy kis extravaganciáért (lásd fent: “annyira ronda, hogy az már szép” és tényleg!).
@ijontichy: Hát hogyne lett volna! Egy gyönyörű fehér! De sajna fotó nem készült róla…
@ijontichy: 176 képet csináltunk. Ha van rá igény tudok egy második válogatást is csinálni. Mondjuk hétvégén.
@szempontpuska: Külön értem ne fáradj, de ha van rá több jelentkező, nomeg kedved is… jöhetnek a szépségek.
Íme egy – több szempontból is 😉 – szemrevaló DS:
http://www.dsclub.at/Fotos.html
A Cadillac a legjobb azon kívül hogy pink!