Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt) 2026.06.04
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról) 2026.06.04
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt) 2026.05.25
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést 2026.05.21
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

S lőn este, reggel, a hatodik nap

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: kiskii

Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normál táblázat”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

Az első felvonás döcögősen kezdődött, aztán megismertük a konfliktust, a mellékszereplők szépen kibontották a cselekményt, majd a felvonás végén fehér lovon bevonult a főjó, nevén nevezte a főgonoszt, előrántotta kardját, és égnek emelte. Függöny. A közönség végre megmoccanhatott, dübörgő tapsviharba tört ki, majd megivott egy kólát a büfében, és várta a második felvonást. Amely nem jött. A függöny nem ment fel. A nézők egy darabig még vártak, aztán a csalódottságukat rejtve szépen átballagtak a környékbeli kocsmákba, s hogy ne nézzék őket baleknak, szolíd jelzőkkel dícsérték az előadást.

Valahogy nem érzem én ennek a szakszervezeti tüntetéssorozatnak a dinamikáját. A feladat ott állt a táblán: Orbán takarodj! Ezzel egyet lehet érteni, és a felmérések szerint jelentős többség van, amely egyet is ért ezzel. Mostanában tehát minden ehhez hasonló előadásra komoly igény mutatkozik. Csak nem lenne szabad félig-negyedig megírt darabokkal színre lépni. Főleg olyannal, amely interaktív előadás volna szándékai szerint.

Így ebből nem lesz semmi, mert nem lehet egy darabot az első felvonás után hetekre abbahagyni. Az igazi politikus ott ismerszik meg, hogy amikor felmegy a szószékre hirdetni az igét, és azt látja, hogy a hallgatóság lelkesedik az általa magasra emelt lángért, nem hagyja a tömeget hazakullogni vacsorázni. Hanem eléri, hogy a hazamasírozó tömeg másnap lelkesen hirdesse az Ügy igazát, és türelmetlenül várja a következő igehirdetést.

Nem lesz sikeres se az a politikus, aki nem képes ezt a lelkesedést a helyszínen kelteni, se az, aki nem toborozza össze a már megnövekedett nyájat határozott céllal, tervvel egy konkrét, közeli időpontra. A politika nem lehet más. Az a tömeg felé a szövegelésről, jelszavakról és ígéretekről szól. A tömegre azért van szükség, hogy legyen minek duzzadnia addig, amíg szavazaterőileg is láthatóvá nem válik. De nem fog a tömeg felduzzadni olyan ige nélkül, amely egybeforrasztaná. Kell valami íve legyen a dolognak. Például, hogy elkergetjük a főgonoszt, aztán hidat verünk a zajló vízen, összeölelkezünk a túlpartiakkal, és együtt virágba borítjuk a hazát.

A haza virágba borításának részletes metódusát nem kell a tömeg orrára kötni, de az se lehet, hogy a politikusnak ándungja se legyen róla. Mert ezt a szép jövőt okos marketingeseknek le kell bontaniuk jelszavakra és ötsoros kisszínesekre. Amit a nép is megért és elfogad. Mert a nép átlag intelligencia szintje 100. Ami azt jelenti, hogy a nép felének ez alatt van. És hát 75 alatt már kezdődik a szellemileg visszamaradott kategória, ami szintén része a népnek, éspedig nem is a legkevésbé fontos. És ők ennél bonyolultabb magyarázatokat nem értenek meg. Igaz, ők azok, akik később semmiféle magyarázkodást nem fogadnak el, hogy miért nem úgy lett, ahogy a plakáton olvasták, hanem feldemhednek és ellenszegülnek.

Tudomásul kell venni, hogy a nép mint olyan egészen egyszerű kategóriákban gondolkodik. Lásd most a görög népet. Sztrájkolnak vadul, hogy ne csökkentsék állami beavatkozással a jövedelmüket. Abcúg minimálbér eltörlés, vesszen az állami alkalmazottak létszámának csökkentése. Nem gondol bele, hogy az országa a csőd szélén áll, és ha az bekövetkezik, valóban nem lesz minimálbér, de senki mamája nem kap semekkora nyugdíjat, és tisztviselő, tanár egyaránt fizetés nélkül marad. Ne tagadjuk, valahol igaza is van. Nem az ő kompetenciája az államháztartás: az övé a saját gyerekeinek ellátása. Ő ért az akták rendes iktatásához, a földműveléshez és az iparosmunkához. S mert csak ehhez ért, választ okosakat, akik a többit elintézik. És ha ezek mégse intézik el, akkor elzavarja őket. Soha nép meg nem fogja érteni, hogy van helyzet, amikor nem létezik olyan megoldás, ami ne tenné rosszabbá a sorsát.

Tehát valahol megértem a mi kis Szolidaritásunk fároszait, amiért csínján bánnak a fényes jövőkép felskiccelésével. Ha tisztességesek, s miért is ne lennének azok, nem tudnak mit mondani. Mert a társadalmi piramis oldalán a szar mindig lefelé, a pénz meg felfelé csorog. Ők is tudják, mi is tudjuk. És ez mindig így volt, amíg nem érte el lent a szar az orrot, mert ilyenkor a lentiek rapid módon felfordították a piramist. Megoldást ugyan ez se mindig hozott, de abban a rövid időben, amíg a piramis éppen fordult, mindenki kapott egy kicsinyke reménylevegőt, és a nyomában maradó romhalmaz eltakarítása legalább haladásnak, építésnek tűnt.

Hogy mikor éri el a szar a no return pointot, azt nehéz megjósolni. Figyelmeztető jelek vannak. Olyan apróságok, hogy idén az 1%-os felajánlások összege majd 9%-kal csökkent, miközben a felajánlók száma 5%-kal növekedett. Ez azt mutatja, hogy az egységnyi sugarú adófizető jövedelme 13%-kal lett kevesebb. Nominál értékben, miközben az árak növekednek.

<

p class=”MsoNormal” style=”text-align: justify”>Azt hiszem hát, hogy a Szolidaritásnak nincsenek megoldásai. Olyanok a Bajnai-Oszkó nevek fémjelezte csapat tanulmányaiban bukkanak fel. Ők elég komoly szellemi munkát fektetnek abba, hogy a szimpla fikázáson alapuló ellenzéki stílus helyett valami olyat vázoljanak fel, ami kifelé vonszolná a szekeret a kátyúból. Csak hát sokoldalas tanulmányokban, amiket kevesen olvasnak és még kevesebben értenek. És nem, nem akarnak egyelőre kiállni a színpadra. Csak nehogy mire készen lesznek a darabbal, már ne is legyen színpad…

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16521792-6a30373fa5968' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16521792&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16521792-6a30373fa5968&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16521792-6a30373fa5968' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Álmomban két kistulok voltam…

Next Post:

Élet a halál után

23 Commments

  1. remiz (törölt) szerint:
    2011.10.14 00:53

    csak 1 picit várjunk még. ez lehet, h csak a felütés.
    az tuti, h nem ők fogják megoldani a gazdasági válságot, de még magyar gazdasági programot se ők(ÁK&KP) fognak összerakni(maguknak se), hanem valaki, akinek hitelesnek tűnnek és képes összerakni (amúgy mennyi egy ilyet kidolgozni? el kell olvasni, amit az Oszkóék írtak, ellopni, oszt kész:) vagy meg kell nézni, mit akar Matolcsy, oszt pont az ellenkezőjét:)).
    az erejük abban lehet, h meg tudnak szólítani Fideszből és MSZPből is kiábrándult ‘melósokat’ a szakszervezet fílinggel, szal így ez tényleg 1 originál balos dolog. Másrészt hogy „kintről jöttek”(nem úgy, mint a gyéferenc új pártja, ha lesz).Még nincs mutyCVjük.
    (sztem a bizalomnövelést a neten biztosított transzparencia adhatja a jövőben egyre nagyobb mértékben, talán ezért jó, h az EMS-sel kooperálnak, akik egy pure virtuálisan szervezett közösség)
    (amúgy az tényleg egy elég határozott és egyértelmű, kevés helyen támadható program, h pont ellentétesen csinálnám, mint Orbán)

    Hiv.: [@remiz (törölt):](#comment-272843)
    Loading...
  2. Rodeo36 szerint:
    2011.10.14 03:29

    gyerekek ez így nem megy, többfrontos harcra van szükség és egy vezénylő elmére aki képes koordinálni a képviselők visszahívását, a parlamenti zsavazások és javaslatok komollyá tétele és a melős azaz az aktív dolgozó meggyőzése gyakorlati példákkal ezt már csináltuk alternatíva kell és komplex a törökgáborok szövege tudományos politika de nem gyakorlati pragmatikus amit az újaknak kellene levezetni a Kónya meg a többiek de gyorsan és nem bedőlni semmi ijesztgetésnek meg félelemkeltésnek a szarházi alcsútbasznádi be van szarva a zabszemet nem lehet neki feldugni és egyébként is meg van gárgyúlva kell szónok aki azonnal előtte vagy utána elmondja amit kell

    Hiv.: [@Rodeo36:](#comment-272844)
    Loading...
  3. sfi szerint:
    2011.10.14 03:58

    „Olyanok a Bajnai-Oszkó nevek fémjelezte csapat tanulmányaiban bukkanak fel.”

    Például? Nekem úgy tűnik, megállnak a nagy általánosságok szintjén. Populista ez is, csak mások hívők ilyen igényét szolgálja ki.

    Hiv.: [@sfi:](#comment-272845)
    Loading...
  4. isav szerint:
    2011.10.14 05:36

    Orbán Ottó

    Együtt megint

    Csoóri Sándornak

    Most, hogy egyre többen halnak meg közülünk,
    ki a szó szoros értelmében, porként folyva bele a szóróhely földjébe,
    ki pedig a jobb és bal körök szerint csupán erkölcsileg, de úgy aztán nagyon is,

    jól látom, mivé lett fiatalságunk édene –
    lövészárok az almáskert, kígyója tekereg a törzsek közt, a homokban,
    az ördög villás nyelve helyett golyók sziszegnek az izzó sátron át,
    és minden ágon a téboly rőt menyasszonyi fátyla,

    a lángoló ragály, a hirtelen almahalál.
    Nincs hatalmam nemjeinkből igent faragnom.
    Minden úgy történt, ahogy. De hátországom a vers,
    és a csodák földjén a Nap, ha kell, megállhat az égen,

    s a tomboló ricsajból is kizenghet a hajdani összhang,
    a balekok kórusáé, amely valaha egy bandába verődve énekelte
    az új kor új dalát, az akkori csúcsmodernet a legújabb értelmiségi utópiáról:
    hogyha a szellem egyszer összefogna…

    hogyha nem adnánk föl…ha így…ha úgy…
    Együtt megint, mint régen, igen, de nem a fehér lapokon, hanem az ólomszürke kőlap alatt,
    az elszalasztott lehetőségben, a nekik-sem-sikerült-ben,
    az új világ helyett egy összkomfortos disznóólban,

    a röfögésben, a pénzcsörgésben, a fekete sárban!

    Hiv.: [@isav:](#comment-272846)
    Loading...
  5. Kettes szerint:
    2011.10.14 07:25

    „Mert a nép átlag intelligencia szintje 100. Ami azt jelenti, hogy a nép felének ez alatt van.”

    A nép átlagos átlagszámítási képességének szintje 100. Ami azt jelenti, hogy 99-en egyáltalán nem tudnak átlagot számolni, egyvalaki pedig 10000 egységnyi mértékben. És az a valaki nem te vagy. 🙂

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-272847)
    Loading...
  6. pbd szerint:
    2011.10.14 09:30

    „Hogy mikor éri el a szar a no return pointot, azt nehéz megjósolni. Figyelmeztető jelek vannak. Olyan apróságok, hogy idén az 1%-os felajánlások összege majd 9%-kal csökkent, miközben a felajánlók száma 5%-kal növekedett. Ez azt mutatja, hogy az egységnyi sugarú adófizető jövedelme 13%-kal lett kevesebb. Nominál értékben, miközben az árak növekednek.”

    Lehet, hogy igy van, de azert esetleg megse. A nagyobb keresetueknel volt egy jelentos SZJA-csokkentes. Kevesebb SZJA-nak kisebb az 1%-a. Masfajta adobol meg nem utalhatunk 1%-ot.

    Hiv.: [@pbd:](#comment-272848)
    Loading...
  7. kiskii szerint:
    2011.10.14 09:33

    @Kettes:
    Tudtommal egy csoporton belül normál eloszlású az IQ. Ami jelenti, hogy a középértéke 100 az amerikaiak és a magyarok esetében is, bár ez a két középérték nem feltétlenül azonos. Az egyes normál eloszlású sűrűségfüggvények esetében a μ középérték a számtani közepet jelenti.
    Mit értek rosszul?

    Hiv.: [@kiskii:](#comment-272849)
    Loading...
  8. jotunder szerint:
    2011.10.14 10:29

    @kiskii: Én azt hiszem, hogy a következő történik. Mindenki kitölti a tesztet, és kap egy pontszámot, ami NEM az IQ. Az IQ-t hozzárendelik a pontszámokhoz, oly módon, hogy a keletkező eloszlás normális legyen, 100-as várható értékkel és 15-ös szórással. Ha ez tényleg így van, akkor a 100-as IQ csak a számítás miatt válik formálisan átlaggá, a méréskor még medián volt. Amennyiben a pontozás véletlen jellegű lenne, tehát az emberek véletlenül választanák az eredményeket, akkor már az IQ előtt is normálishoz közeli eloszlás lenne, de mivel nem így van, az egy szociológiai jellegű probléma. Az, hogy ez a két szélén jelentősen átstruktúrálja az eloszlás alakját plauzibilisnek tűnik. Nem igaz, hogy a különleges képességű emberek száma akkora mint a láthatóan fogyatékosaké.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-272850)
    Loading...
  9. christvhu szerint:
    2011.10.14 11:09

    @jotunder: Egész biztos, hogy a lényeggel foglalkoztok? Mert nekem nem úgy tűnik. A lényeg minden kétséget kizáróan ott van, hogy valamilyen könnyen érthető módon kell hiteles gazdasági programot, hiteles politikai erőnek kínálnia. Elég nehéz elképzelni…… és az idő nem nekünk dolgozik.

    Hiv.: [@christvhu:](#comment-272851)
    Loading...
  10. jotunder szerint:
    2011.10.14 11:19

    @christvhu: Ez egy hülyeség. Magyarország most a szar kellő közepében van, pillanatnyi célja a totális megzuhanás elkerülése. Semmi sem látható előre, itt te nem írsz programot, itt te délután próbálod kezelni a reggeli gebaszt. Orbánék is ezt teszik. Közben csinálnak pár dolgot ami manifeszt disznóság, pár dolgot ami valószínűleg manifeszt hülyeség, és rengeteg dolgot ami szükségszerű. Amennyiben a manifeszt disznóságrészt kihagyná, de a manifeszt hülyeségrész megmaradna, már egészen másról szólna itt minden. Majd pont gazdasági kérdésekbe szólnék bele…

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-272852)
    Loading...
  11. sajtohuba szerint:
    2011.10.14 11:23

    Ez itt a reklám helye egy mai programajánlónak:

    Békés világforradalom a valódi demokráciáért!

    vilagforradalom.wordpress.com/aktualis/

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-272853)
    Loading...
  12. TG69 szerint:
    2011.10.14 12:48

    @jotunder: Teljesen rossz irányba indult el a gazdpol, 2011-ben a Széll Kálmán tervvel ezt beismerték, de miközben az ott felzázolt menetrendben mindenütt csúszás van közben kiderült, hogy sokkal nagyobb vágás kell. Most az van, hogy a Bajnaiéktól örökölt 100 md körüli kiigazítást le kell cserélni egy 1000 md-osra. Sokkal több hülyeséget csináltak, mint ahogy hozzászólásodból kivettem. Csináltak jó dolgokat is, de ezek most eltörpülnek a hibák mellett.

    „
    Azt nem értettem, és ma sem értem, hogy miért nem volt felkészültebb a kormányrúdhoz került csapat. Egy jó ideje már lehetett tudni, hogy kormányt fognak alakítani, megnyerik a választást, de előzetes hatástanulmányokat nem készítettek, nem gondolták végig, mihez akarnak kezdeni az országgal. Az általam ismert közgazdászok széles körében először azt gondoltuk, hogy ezt elvégezték, csak nem tudunk róla, de aztán kiderült, hogy mégsem csináltak ilyet. Ennek volt a következménye, hogy ad hoc döntések születtek a kormányzás alatt: programok, tervek kuszán, összeszedetlenül indultak. Az Új Széchenyi Terv és a konvergenciaprogram, miközben fő irányukat tekintve akár egyet is lehet velük érteni, mégis kicsit, mintha vasvillával lennének összehányva.
    „

    Mondja Chikán…

    Hiv.: [@TG69:](#comment-272854)
    Loading...
  13. Kettes szerint:
    2011.10.14 12:48

    @kiskii: Nem ismerem az IQ számítás módszertanát. Ha olyan, hogy a végén az eredmények normális eloszlást követnek, akkor igazad van.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-272855)
    Loading...
  14. fuhur szerint:
    2011.10.14 13:02

    @TG69: „Azt nem értettem, és ma sem értem, hogy miért nem volt felkészültebb a kormányrúdhoz került csapat.”

    SZVSZ azért mert nincs csapat. Kedves vezető van aki valszeg a választás után döntötte el, hogy kiket tesz be egyáltalán a kormányba. És ennek a szempontjai is arról szóltak, hogy ki veszélyezteti kevésbé OV hatalmát. Mint tudjuk az ellenség keze mindig beteszi a lábát, még a párt felső vezetésébe is.

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-272856)
    Loading...
  15. Pásztörperc szerint:
    2011.10.14 13:07

    @Kettes: Normális eloszlásúak 100 várható értékkel és — ha jól emléxem — 33 szórással. Mármint elvileg.

    A gyakorlatban az alapmódszer csak a 80–133 tartományban használható (ezen kívül más tesztekre kell áttérni), aminek alapján erősen valószínűsíthető, hogy ezekben az intervallumokban már nem normális.

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-272857)
    Loading...
  16. kiskii szerint:
    2011.10.14 13:13

    @jotunder: Pontosan. A várható érték lesz a 100. Emiatt van, hogy az IQ100 minden egyes minta esetében más és más. Ezért aztán ki lehet mutatni, hogy a matematikusok IQ-ja alacsonyabb a tájkertészekénél, csak elég sok növényekkel kapcsolatos kérdést kell a tesztben szerepeltetni.

    A kreativitást vizsgáló tesztek nekem sokkal jobban tetszenének IQ mérésre, csak sajnos azoknak az a hátránya, hogy a feltett kérdésekre sok helyes válasz létezik. (Nem is tudom már melyik filmben vagy könyvben volt az a jelenet, amelyben a csak egyféleképpen összerakható sokdarabos kütyüt a főszereplő öt perc alatt összerakta másképpen.)

    Hiv.: [@kiskii:](#comment-272858)
    Loading...
  17. PR-küszöb szerint:
    2011.10.14 14:36

    @fuhur:

    Szilágyi Domokos után szabadon:

    Értetlenül él az, ki a félelem metafizikájához nem ért…

    Ámde aligha sajnálhatóak kissjánosi mentalitású (l. Móricz: Tragédia) uraink tízmilliószoros félelmeikért. A zsarnokság mindigis a félelem hálóját szövi magából maga köré. Mondom: magából.

    Hiv.: [@PR-küszöb:](#comment-272859)
    Loading...
  18. karnak szerint:
    2011.10.14 15:25

    egyetértek a többfrontos dologgal. nem hiszem, hogy elvárás kéne legyen egy szakszervezettől, hogy makrogazdasággal foglalkozzanak, ezt egyelőre valóban szakértőknek kell kezelni.

    szerintem pont arra van szükség, amit a fidesz jól csinált x évig, az emberek nyelvén kimondani, hogy ez hazugság, ez szar, meg nem erről volt szó, meg lopnak-csalnak, stb, sajnos ez működik.

    nagyon egyszerű a képlet,

    -. ha az emberek azt érzik, hogy kevesebb pénzük van, rosszabb

    – ÉS ezt a fidesz nem tudja „jól” kommunikálni (8év, gyurcsány, gonosz karvalytőkések, összeomló nyugati világ, mittomén, annyi mindennel próbálkoznak)

    akkor nem a fideszre szavaznak, egyébként a többség még mindig igen.

    a színház, alkotmánybíróság, dilettantizmus, médiatörvény, hatalommánia, stbstb.. ezek lehetnek igazak, de ettől még semmi nem fog történni.

    sajnos ott tartunk, hogy ha az embereknek 10 ft-al több van a zsebében, vagy azt hiszik, hogy holnap több lesz, akkor leszarnak mindent ami demokrácia, jogállam, etika, stb. ez Kertész Á. szörnyű igazsága.

    Hiv.: [@karnak:](#comment-272860)
    Loading...
  19. jotunder szerint:
    2011.10.14 15:31

    @TG69:

    én gazdasági ügyekbe nem szólok bele. nem hiszem, hogy az egészségügyi határ alatt lenne az egóm :)), de én az elmúlt pár évben eljutottam oda, hogy ha valami nem az én szűk területem, akkor nagyon óvatos leszek (ha szakkérdésről van szó, és nem valamiféle közmajomságról).

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-272861)
    Loading...
  20. jotunder szerint:
    2011.10.14 15:36

    @Pásztörperc: egyáltalán nem normális az eloszlás, normálissá teszik. ez egyébként rengeteg helyen van így. most néztük meg a Ph.D című filmet, ahol szegény TA-nek kell átskálázni a vizsgafeladatokat normálieloszlássá. A normális eloszlás mögött a Central Limit Theorem áll. Ha egy mérés akár impliciten sok független jelenségből adódik össze, akkor ott keletkezik normális eloszlás, ha nem, akkor meg általában nem. akkor mindenféle egészen más eloszlások keletkeznek. az eleve zicher, hogy csak olyan modell fogadható el az intelligenciára ami fat tail.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-272862)
    Loading...
  21. HaKohen szerint:
    2011.10.14 22:19

    @Pásztörperc: @kiskii: @jotunder:

    Meglehetősen régen volt, amikor elég sok intelligenciatesztet értékeltem. De azért megpróbálom rekonstruálni.

    1.) Volt mondjuk egy Wechsler (nem Wachsler, mert az egy fideszes) nevű amerikai csóka, aki összeeszkábált 5 verbális (ismeretek, közvetlen memória stb.) és 5 performációs (mozaik-összerakás, történet képeinek sorbarakása stb.) feladatsorból álló tesztet. Előtte és utána is voltak még mások, de ez a legelterjedtebb a világon, úgy hívják meglepő módon, hogy Wechsler-teszt.

    2.) Mivel a feladatok helyes vagy helytelen (esetleg félig elfogadható) pontozása mind a tíz feladatsornál különböző összesített (nyers) pontokat adott, ezeket ekvalizálta (jól mondom, jótündér?) ekvivalens pontokká, amelyeket most már össze lehetett adni.

    3.) A kapott pontszámot összevetette a vizsgált személy életkorával (mert ugye fokozatosan hülyülünk), és így megkapott egy hányadost, az illető intelligenciakvóciensét (IQ).

    4.) Ezt végigcsinálta egy jól kiválasztott repi minta összes tagjával. .Majd sorba rakta az adatokat, és a mediánt (jól mondom, jótündér?) kinevezte 100-nak. Ez volt az amerikai lakosságra vonatkozó átlagos intelligencia (pontosabban 91-110 között volt átlagos). Alatta tovább alacsony, nagyon alacsony stb. (bizony, 80 alatt is); fölötte magas, nagyon magas stb. (bizony 133 fölött is).

    5.) Mivel az ajrópai népesség más volt, a németek Hamburgban végigcsinálták ugyanezt németekkel, korrigáltak a kérdéseken, vagyis standardizálták. Ezért hívják Hamburg-Wechsler Intelligenzprüfe (vagy mi a szösz) für Erwachsenen, rövidítve HAWIE. Később Magyarországon is standardizálták, de ebbe ne menjünk bele. (Most is használják.)

    Mivel a 100 a középérték, ami nem magától van (ez nem magázódás akar lenni!), hanem kijelölték, ami alatta van, az alatta van és ami fölötte van, az fölötte van. Vagyis a népesség tényleges IQ szerinti megoszlása játszik, éppen ezért mindebből semmi sem következik arra nézvést, hogy hány retardált van egy adott országban, vagy társadalmi csoportban és hány zseni. Az már egy másik történet, és ebbe aztán végképp nem érdemes belemenni.

    Na most te jössz, jótündér.

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-272863)
    Loading...
  22. HaKohen szerint:
    2011.10.14 22:25

    @kiskii:

    Ja és a kreativitás köszönő viszonyban sincs az intelligenciával. Két teljesen más káposzta. Ezért egymás mérésére sem alkalmasak a tesztjeik. Azért ne szomorkodj.

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-272864)
    Loading...
  23. kiskii szerint:
    2011.10.14 23:12

    @HaKohen:
    De igenis. Szomorkodom.

    Hiv.: [@kiskii:](#comment-272865)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @martonbalint19904935: Én teljesen más migrá…
  • martonbalint19904935 on Viccországban bejelentenek@ipartelep:: @jotunder:: Hát az erkölcsös dolog az…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSokat beszélni a választásról már nincs értelme, d…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@jotunder: mivel ha a politikusok lehetővé tennék,…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekKöszönöm a biztató szavakat mindenkinek. . Dermesz…
  • jotunder on Viccországban bejelentenek@ipartelep:](#comment-354902) ez egy üzletelés, eg…
  • jotunder on Viccországban bejelentenek@ipartelep:](#comment-354902) hat orszag kapott id…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/itthon/20260615_posfai-gabor-magyar…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a 80 éves óriásbébi (amellett, hogy trécselt egy ó…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @aerduloensamtonight: & @ikarus: . Hát igen.…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Mondod ezt annak dacára, hogy?:…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel:: "ős esetében" = "ő esetében" @velotanya…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA fidesz kangresszus (sic!) híreit nézve, egész re…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel: Ha a szándék és képesség meglesz, az egy…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "... nem tudom, ez volt már, vagy újat…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "nem tudom, ez volt már, vagy újat mon…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@aerduloensamtonight: Nem istentisztelet az a szen…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@velotanya: jobbulást!
  • aerduloensamtonight on Viccországban bejelentenekKíváncsi vagyok, hogy a miniszter testvér ott lesz…
  • velotanya on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Péter 2: Igen, tényleg nem volt benne az er…
  • Péter 2 on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Fideszes alapítványról nem nagyon volt…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@velotanya: Tényleg. Meg. Bár az u.n. független sa…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMinden nap esnek ki a csontvázak... vagy: ez most…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSzerbusztok gyerekek! Én egy darabig most nem volt…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekEz Szatyor Fing-féle leváltási saga nem is azért z…
  • muaddib00 on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)https://24.hu/elet-stilus/2026/06/11/hujber-ferenc…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@Podvinecz marsall: Ők. Meg "életúnt tévéproducere…
  • bvr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Telexen van egy újabb cikk, még sokkal brutálisabb…
  • Podvinecz marsall on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést.: @nyulambator: telefonmosók, fodrászok, tanácsad…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@hakohen: Úgy gondolom, nem estem túlzásba, amikor…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Nem szándékos a dolog, hanem ó…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstEgészen perverz önsorsrontásnak látom, hogy a prog…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@ipartelep: Nekem inkább a Galaxis utikalauzból ug…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Vicces dolog ez a Leideni Nyil…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstLeiden Declaration on Artificial Intelligence and…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekA 444 címlapján az újságírógyerekek most sokat fog…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Zelenskyy: We've got messages that they are ready…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Engem mondjuk sose zavart, hogy a köpcös…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@hakohen: Én csak annyit mondtam, hogy az "egymill…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@ijontichy: @ipartelep: Nem állítottam, hogy ez -…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @ikarus: . Tévedsz! A történetet Moldova György…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @Vidor Ferike: . Asszem, hogy OVi a "jó rendőr"…
  • excombo on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Aki megszégyenít másokat, az végül megszégyenül. E…
  • hakohen on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról). @azuccahirmondoja: . Zseni? Ugyan! Utálom, hogy…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekAz IH vezetoje most mar konkret szamadatot is raak…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ikarus: (1) Navracsicska csak egy propagand…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)A művészfélék sincsenek beoltva seggfejség ellen,…
  • ijontichy on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@jotunder: : "mindig nagy színésznőnek tartottam"…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ikarus: : Az hiszem téged félrevisz, hogy az inkr…

Posztrulett

„Maduro ally Hungary vetoes EU statement slamming Venezuela elections” (heheposzt)

Erről a cikkről van szó. Maduro Putyin nagy dél-amerikai barátja. Venezuela legendásan jó viszonyban van Kínával is. Trump az „Amerika az ameriakaiaké” Monroe-doktrínát, az Amerika az enyém bazmeg” kiegészítéssel látta el. Bombázta Caracast és elrabolta Maduro elnököt és feleségét, akikért sírjon a Schiffer elvtárs. Maduro Dél-Amerika „szuverenistája”, aki kihúzta a gyufát. Háromszáz milliárd hordónyi nehézolajon …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • janostothmeister
  • nerangass
  • aerduloensamtonight
  • Podvinecz marsall
  • cleantone2
  • rovidec398e17c6
  • j.alfred prufrock II
  • vattablz
  • jack_of_all_trades
  • incze
  • princeghostly1c74fbc695
  • Tiborné Tóth
  • sgtpotrien
  • csunyatáp
  • esztre
  • tulajdonkppen
  • jelbeszed
  • torzsmokus
  • Hanyistók
  • Zealander
  • tubarozsa
  • susyk
  • Radnóti Zoltán
  • mzoltan
  • kisa
  • trbnt
  • excombo
  • Geza
  • ipartelep
  • simonandris2
  • istván orovecz
  • labrys
  • Vidor Ferike
  • naki
  • LibaLeontin
  • micike mici
  • karsairita
  • muaddib00
  • lgombb
  • Virág et.
  • nyulambator
  • steinerzsiga
  • V.A.Lacky
  • tamspatrik
  • László Majoros
  • bvr
  • Tyto
  • SMFB
  • ijenanyelvtan
  • onehumanoid
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d