Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Orbán végre őszinte volt 2025.07.11
  • Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat 2025.07.09
  • Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László 2025.07.06
  • Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.” 2025.07.05
  • Bemondta a Híradó !! A világ legjobb száz egyeteme között a Semmelweis !!!! 2025.07.05
  • Az AI elkezdte elvenni az emberek munkáját 2025.06.30

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Orbán végre őszinte volt
  • Az Orbán-fasizmusról
  • Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László
  • Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat
  • Bemondta a Híradó !! A világ legjobb száz egyeteme között a Semmelweis !!!!

Schiffer Andrásnak még van egy kis dolga

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: Kettes

Most már hivatalos: Magyarország rendszerváltás utáni történelmének öt legkártékonyabb figurája:

1. Orbán

2. Simicska

3. Sólyom

4. Tölgyessy

5. Schiffer

Miután véget ért a küldetése az ellenzéki egység szabotálására, amire ráment az LMP, Schiffer még mindig nem vonulhat vissza. Most épp a neoliberális világrend kritikáját adja a Mércén, érzelmesen összekapaszkodva a fasiszta mandinerrel (Techet?, Leimeiszter?) a „marginális identitású” emberek védelmét vállaló politikák baszogatásában.

„Az államfüggő nemzeti burzsoázia kiépítésén ügyködő (ennyi a hungarikum) populista jobboldalnak a neoliberális jobboldal az ellenfele.”

Tényleg, András? A NER „államfüggő nemzeti burzsoázia kiépítésén ügyködik”? Ennyi a hungarikum? Ennyi? A szófordulat, hogy menj te a picsába, András, nem írja le elég plasztikusan, hogy mit gondolok az efféle cinikus rezsimapológiáról. A NER nem az államfüggő nemzeti burzsoázia kiépítésén ügyködik. Azon már rég túl van. Orbán egymilliárd dollárnyi vagyont lopott el dokumentáltan. A tényleges kár ennek akár a duplája is lehet. Ez nem nemzeti burzsoázia-építés, András, ez afrikai diktátorokat idéző léptékű sikkasztás. Ha véletlenül lemaradtál volna róla: Orbán egy totalitárius, fasiszta és populista maffiaállam – nem kiépítésén, mert azon is túl van – hanem megszilárdításán és nemzetközi elismertetésén ügyködik.

Schiffer szemrebbenés nélkül reciklálja a populista-fasiszta-hőbörödött széljobb konteóit a „jól finanszírozott NGO-, média- és tudományos hálózatokról”, és az „állítólagos ‘szabadságot’ és ‘demokráciát’ veszélyeztető patológiákról”, mint a szexizmus, a rasszizmus, a homofóbia és hasonlók, illetve a rezsimpropaganda kedvenc fordulatait az előző évtizedből, mint például hogy Gyurcsány, Gyurcsány, Gyurcsány, kaviár-/álbaloldal és megint csak Gyurcsány.

Állítólagos patológiák. Az ész megáll. Mintha a Vadhajtásokat olvasnám, és nem a Mércét.

De nem ez a legalja. Az a legalja, amikor Schiffer megmagyarázza, hogy a rendszerkritikus erőknek az „Orbán vagy Gyurcsány” áldilemmában Orbánt kell választaniuk, különben halál.

„S ha a rendszerkritikus erők úgy érzik, hogy a populista jobboldal rasszista retorikája és/ vagy autoriter megoldásai (lásd még: fasiszta-veszély, Orbán-veszély) miatt úgymond időlegesen fel kell függeszteniük/ háttérbe kell szorítaniuk a globális kapitalizmus lényegére irányuló kritikájukat és – a „Főgonosszal” szemben – valamifajta közös liberális minimum platformján szövetségre kell lépniük a neoliberálisokkal: nos akkor nemcsak azt vétik el, hogy valójában ugyanannak az ellenfélnek az egyik arcával boltolnak a másik arca ellenében, de sikeresebben számolják fel önmagukat, mint azt bármilyen diktatúra tenné velük.”

Mintha az LMP bukását a neoliberálisokkal kötött szövetsége (micsodája?) okozta volna, és nem a Fidesz vakondjainak szorgos munkája. Mekkora sértett gőgnek kell lennie valakiben, hogy azt gondolja, hogy Orbán fasizmusa soha nem lehet annyira durva, mint Gyurcsány elkúrt négy és fél éves kormányzása? Valami régi sérelem a közös KISZ-es múltból? Vagy csak pénzről van szó?

Végül is, kit érdekel?

Egy vallomás: én akkor szűntem meg liberálisnak vallani magam, amikor Schiffer deklarálta, hogy Magyarországon ő képviseli a leghitelesebben a liberalizmust. Egyből látszott, hogy ebből balhé lesz. Akkor udvariasan távoztam a színről, de ez, ez már tűrhetetlen. Nem is az, hogy Schiffer már nem liberális, azt kibírom, hanem hogy „rendszerkritikus”, ahol a rendszer minden, csak nem a NER. Na most Schiffernek kell mennie.

Kedves András, húzzál kifelé a magyar közéletből. Épp elég kárt tettél már ennek a nyomorult országnak. Hagyd abba, most.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16518310-68785f3b898bb' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16518310&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16518310-68785f3b898bb&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16518310-68785f3b898bb' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Özv. Ungárné és a Világbéke

Next Post:

Hogyan írjunk nekrológot… (apróságposzt)

150 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. cleantone szerint:
    2019.06.22 11:32

    @Kettes: i. orbanhoz valoban nincs koze ferencnek. masodikban mar aktivan kozremukodott, de komoly pechje is volt 2008-cal. iii. es iv. orban is sokat koszonhet neki azzal, h azota sem kepes eltunni. mindehhez kepest schiffer impaktja, h a poszthoz is kapcsolodjak, minimalis, bar iranyaban ketsegtelenul kartekony.

    Hiv.: [@cleantone:](#comment-63190)
    Loading...
  2. ijontichy szerint:
    2019.06.22 11:39

    @Muad’Dib: De most komolyan… tényleg ennyire fáj, hogy megdőlt az Isten? 😉
    Orbán (& al.), meg Gyurcsány (& al.) között a lényegi különbség, hogy utóbbiakat azért érdekelte Mo. egészének előrejutása, előbbieket egy percig sem. Vitya már a lemondása előtt lesajnálta hiperaktív ferit egy félmondatban (ti. „semmi érzéke a hatalomtechnikához”), ami igaz is. Gyurcsány egy rossz politikus. Vitya meg egy olyan kártákony gazember, akihez foghatóan aljasat és felelőtlent keveset hordott a hátán a magyar anyaföld. 9 év kétharmad (senkitől se zavartatva), és mit tudnak felmutatni? Egy lassan sereghajtó országot. Mert egyetlen percig sem érdekelte az ország egésze (de legalábbis szignifikáns többsége) sorsának javítását célzó kormányzás. Már ’98-ban sem.

    Ami a többi listázottat illeti… pölö Péterke-péterke (sólyom stb) vagy egy zseniális elemző (tákolmányjogász stb) és egy aljas gazember egyben, vagy egy agyilag zokni (mely esetben abba lehetne fejezni a szakmai hozsannázást). Más megoldás nincs.
    Ez van.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-63191)
    Loading...
  3. kemény keleti kommentelő szerint:
    2019.06.22 12:02

    @cleantone:
    I. Orbánhoz nincs köze Ferencnek, viszont az I. Ferenchez Orbán verte az utat.

    Ha Orbán nem buktatja meg Megyót a D-219-el, soha nem lett volna Gyurcsány kormány. Se első, se második.
    És II. Orbán kormányunk meg III. és IV. akkor is lett volna.
    Szerintem nem Gyurcsány az oka Orbánnak, hanem fordítva.
    Orbán az oka, hogy Gyurcsányunk lett.
    Az mszp, ahogy a történet mutatja, soha nem egy ilyen fickót keresett a politikájához.
    Inkább olyan szolid beilleszkedő típust.
    Gyurcsányt a vesztes Orbán vergődése és kormánybuktatása vetette föl a csúcsra.
    Hogy akarva, vagy akaratlanul, az kérdés.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-63192)
    Loading...
  4. Dárnok szerint:
    2019.06.22 12:06

    @Kettes: Várjuk ki, kit emelnek fel a többi kelet-európai országban egy recessziót követő választáson. Franciaország is esélyes… Kit emelt fel az USA?
    Egy eredője van mindennek, az istenadta nép.

    Hiv.: [@Dárnok:](#comment-63193)
    Loading...
  5. Muad'Dib szerint:
    2019.06.22 12:22

    @Lipsius:
    Hagyjuk már ezt a fityeszrelativizáló baromságot, mert mindjárt kidobom a taccsot. Hadd ne kelljen már a vincenten is úgy éreznem magam mintha a 888-on lennénk. Igen, nekem az a véleményem, hogy a baloldal vastagon alkalmatlan és erkölcstelen arcokat termelt ki miniszterelnöknek itthon. A fityesz rosszabb? Naná, kategóriákkal. Épp ezért bármikor hajlandó vagyok (szavaztam is) az általam nem sokra tartott arcokra szavazni, hogy eltűnjön Viktor. Ettől még lehet véleményem róluk.

    Hiv.: [@Muad’Dib:](#comment-63194)
    Loading...
  6. Muad'Dib szerint:
    2019.06.22 12:24

    @ijontichy:
    Lásd:
    @Muad’Dib:

    Hiv.: [@Muad’Dib:](#comment-63195)
    Loading...
  7. Muad'Dib szerint:
    2019.06.22 12:45

    @Flageolet:
    Lassú kimúlás, remélhetőleg hard diktatúra nélkül. Szerintem ez a forgatókönyv a legvalószínűbb. Egyben talán a legjobb (??) is. Hacsak nem világosodik meg mondjuk 1 millió ember varázsütésre…

    Hiv.: [@Muad’Dib:](#comment-63196)
    Loading...
  8. Kettes szerint:
    2019.06.22 13:04

    @cleantone: Nem az az igazi istencsapása, hogy Gyurcsány nem tud eltűnni, hanem hogy még mindig ő az egyetlen az ellenzéki oldalon, aki lát a pályán. Profán példával, miközben decens, hiteles ellenzéki politikusok még csak affektáltak, hogy mi ez a kellemetlen szag, Gyurcsány már rávágta, hogy szarszag. És ez nem Gyurcsányra nézve kínos, hanem a „decens ellenzékre”, amelyik képtelen időbeli, arányos és adekvát válaszokat adni Orbán radikalizálódására*. Ennek Gyurcsány habitusán kívül nyilván az is az oka, hogy a Fidesz politikai zombit csinált belőle, akinek már semmi sem árt.

    Másrészt viszont szerintem nem lenne lényegesen más a játék képe, ha Gyurcsány visszavonulna. A Fidesz mindig megtalálja a saját ellenségét. Amikor Gyurcsány pihent, nekimentek a migránsoknak, Sorosnak, Brüsszelnek. Ezek Kalkuttai Szent Terézt is lerepedtsarkúznák, ha beszólna az Első Strómannak. Most éppen Lovász Lászlónak van kéjbarlangja titkos kóddal.

    Nincs semmiféle piros vonal. Ez a játék azért ilyen randa, mert a Fidesz ilyen, mert Orbán lelke ilyen.

    * Karácsony Gergely „fideszes pojácának” nevezte Tiborczot. Wow. Amikor az adekvát kifejezés legalább a „törvények felett álló, hozományvadász Fidesz-bűnöző” lett volna. Egy ilyen bemondásra tízezer ember dobná össze a kártérítést Karácsonynak, és még egyszer ugyanennyit, hogy máskor is legyen töke kimondani. De nincs. Fideszes pojáca, ennyit tudunk. 🙁

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-63197)
    Loading...
  9. Pelso.. szerint:
    2019.06.22 13:09

    @Muad’Dib: Kevésbé valószínűek, mint az általad említett, de nem zárható ki:

    – válság, amely gyors hatásait a fidesz propaganda nem lesz képes elmaszatolni.
    – csak a maték kedvéért: nulla EU-s pénz.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-63198)
    Loading...
  10. 9mmPara szerint:
    2019.06.22 13:24

    @Kettes: A „fideszes pojáca” komoly, minőségi előrelépés a ‘nevezzük néven a dolgokat’ ügyben. Karigeri szükség esetén számíthat az adományomra — a szavazatomra nem, már csak vidékiségemből kifolyólag sem. Kétségtelen, a tiéd se rossz, talán pontosabb is, csak túl hosszú.

    Hiv.: [@9mmPara:](#comment-63199)
    Loading...
  11. kemény keleti kommentelő szerint:
    2019.06.22 13:44

    @9mmPara: Mifelénk hímringyónak híjják az olyat, akit az apósnak ki kell fizetni.
    Ez eléggé egyszavas.

    A pojáca inkább arra használatos, aki nevetségesen hajhássza a népszerűséget.
    De az is jó rá.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-63200)
    Loading...
  12. AdvocatusDiaboli szerint:
    2019.06.22 13:47

    @kemény keleti kommentelő: És te tüntettél Paks ellen? Ha valaki nem tüntet valami ellen, abból még nem következi, hogy akarná is azt a valamit. Valamiért nagyon be vagy kattanva a ‘zöldekre’ kerékpárosokra, hasonlókra. Magánügy, de az érvelésed rovására megy.

    Hiv.: [@AdvocatusDiaboli:](#comment-63201)
    Loading...
  13. ámbátor szerint:
    2019.06.22 14:09

    @Flageolet: ne feledd a koleszterint.

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-63202)
    Loading...
  14. kemény keleti kommentelő szerint:
    2019.06.22 17:18

    @AdvocatusDiaboli: Talán azért, mert az Index, 444, hvg olvasója vagyok sok éve, és itt zöld műsor megy.
    Nem mondtam mindenkinek, hogy üljön ki tüntetni, csak a bős-ellenes tüntetőknek, hogy a bős zöld cucc volt, a paks2 meg nem.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-63203)
    Loading...
  15. Dárnok szerint:
    2019.06.22 17:21

    @Kettes: „Ez a játék azért ilyen randa, mert a Fidesz ilyen, mert Orbán lelke ilyen.”
    Ez a játék azért olyan, amilyen, mert a választók ezt akarják.

    Hiv.: [@Dárnok:](#comment-63204)
    Loading...
  16. Apkallu szerint:
    2019.06.22 18:25

    @kemény keleti kommentelő: Én inkább úgy látom, hogy már semmiféle kormányzati szándék ellen nem lesz tüntetés. Tényleg, teljesen atomizálódott a társadalom, a paksi beruházásnál a mindennapi életet lényegesen jobban befolyásoló és ellehetetlenítő intézkedések ellen sincs. Tulajdonképpen azt csinálhatnak, amit csak akarnak. A hatalom intézkedéseivel szembeni tömegtüntetések korának már jó ideje vége.

    Hiv.: [@Apkallu:](#comment-63205)
    Loading...
  17. mafi mushkila szerint:
    2019.06.22 19:27

    @Apkallu: Mindig temetik, de mindig újraéled. Amikor majd bukik a rezsim, nagyon komolyan benne lesz az évek kitartó zsezsegése.

    Hiv.: [@mafi mushkila:](#comment-63206)
    Loading...
  18. AdvocatusDiaboli szerint:
    2019.06.23 00:30

    @kemény keleti kommentelő: Ha Téged ennyire zavar Paks, akkor szervezz ellene tüntetést. Lehet, hogy sokan elmennek.

    A Bős ellen nem az zöldek tüntettek. Ők (Duna-kör, egyebek) egy csekély kisebbség voltak. A többség nem volt „zöld”, hanem ellnezéki volt, aki azért tűnt föl, mert ebben látott lehetőséséget az akkori rendszer elleni kiállásra úgy, hogy ne tűnjön nagypolitikai ellenzékieskedésnek, hanem inkább szakpolitikai egyet nem értésnek. Magyarul a gyáva, gerinctlelen ellenzékiek álltak be a vízlépcső ürügyén a rendszert szapulni. És ebben nemcsak a „demokratikus ellenzék” volt benne, hanem a nacionalisták és fasiszták is, akiknek a tótokkal volt bajuk, csehszlovákokra füjtak és a trianoni határokat féltették.

    Amikor a rendszer összedőlt, ők hazamentek és soha többet „zöld” ügyért nem álltak ki (hoszen addig sem érdekelte őket). Úgyhogy ne a „zöldeket” okold: ők mindig kevesen voltak, és mindig kb annyit tettek meg, amennyit lehetett.

    Te úgy teszel, mintha zavarna Paks, viszont a „zöldeket” jobban útálod, mint Orbánt.. Döntsd el, mit akarsz, de ne másokat okolj a saját gyávaságodért és gyengeségedért.

    Hiv.: [@AdvocatusDiaboli:](#comment-63207)
    Loading...
  19. cleantone szerint:
    2019.06.23 00:49

    @Kettes: szerintem meg eleg mas lenne a jatek kepe. ferenc eltunesetol persze nem omlana ossze azonnal a rendszer, nyilvanvalo. de az egyik nagyobb meretu eket bitosan kihuznak a lefele nezo lejton megtamasztott ner-jarmu alol, az is biztos. es innentol a tobbivel konnyebb dolgunk volna. szamomra ez kb het-nyolc eve evidencia, de az eu-valasztas napjan aztan egeszen elesen lehetett ezt latni. mi igazolhatja az elmult evtized legnepszerutlenebb politikusanak mai szerepleset? semmi. teljesen mindegy, mekkora spiler ferenc a kozonseg tiz-husz szazaleka szamara, ha a tobbi stabilan es masszivan utalja. probalkozhat meg ujabb evtizedeket, de amennyiben a jovo legjobb elorejelzoje a mult, es ebben erosen hiszek, politikai letevel kizarolag artani tud mindannyiunknak.
    visszaterve schifferhez, valoban seggfejnek tunt, de ferenchez kepest kispalyas a karokazasban. sot, megkockaztatom, ferenc nelkul anno kevesse tudott volna letezni, mint partpolitikai szereplo.

    Hiv.: [@cleantone:](#comment-63208)
    Loading...
  20. cleantone szerint:
    2019.06.23 00:52

    @kemény keleti kommentelő: lehetseges. ettol fuggetlenul, ferenc politikai hulla, mai hasznossaga ehhez az allapothoz merheto.

    Hiv.: [@cleantone:](#comment-63209)
    Loading...
  21. cleantone szerint:
    2019.06.23 00:53

    @kemény keleti kommentelő:
    lehetseges.
    ettol fuggetlenul, ferenc politikai hulla, immar kb tiz eve. mai es jovobeli hasznossaga ehhez az allapothoz merheto.

    Hiv.: [@cleantone:](#comment-63210)
    Loading...
  22. incze szerint:
    2019.06.23 01:29

    @cleantone: gyurcsány nem tud eltűnni. ha pl. visszavonulna, akkor azt mondanák, hogy a háttérből irányít, meg is halhatna, egyáltalán nem gond az se (az ördög nem véltetlenül halhatatlan).

    Hiv.: [@incze:](#comment-63211)
    Loading...
  23. kemény keleti kommentelő szerint:
    2019.06.23 04:25

    @AdvocatusDiaboli: Hát ez a Duna-kör ügy elképesztő. Demokráciának mondanám, amit műveltek ezek 1984-ben Magyarországon.
    Hiszen érveket soroltak, vizsgáltak meg és áttekintették a lakossággal a tervdokumentációt.

    beszelo.c3.hu/cikkek/a-duna-kor-hirei

    A paks2 meg annyi volt, hogy Putyinnal összeröffentünk, megbeszéltük kettecskén, oszt jónapot.

    Hihetetlen. Ha még egyszer akkora demokrácia lenne, mint 1984-ben Kádár alatt, az maga lenne a felszabadulás.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-63212)
    Loading...
  24. rdos szerint:
    2019.06.23 05:54

    @kemény keleti kommentelő: A Duna Kör mint zöld? Viccnek is rossz. 🙁 A Duna Kör pontosabb neve a „maróti maffia”. Pilismarót Dunaparton építési engedély nélkül épült nyaraló házak tulajdonosai alkották a Duna Kört. Víz alá került volna a vityillójuk, holott amikor építették már akkor is tudták hogy a terület víz alá fog kerülni.

    reader.dia.hu/document/Moldova_Gyorgy-Eg_a_Duna_-900

    Hiv.: [@rdos:](#comment-63213)
    Loading...
  25. Kettes szerint:
    2019.06.23 06:20

    @cleantone: Jó, kipróbálhatjuk, mit veszthetünk vele? 🙂

    Szerintem elég egyértelmű, hogy a DK EP-sikere annak köszönhető, hogy Gyurcsány hátravonta magát, Dobrev volt a kampány arca, és a Fidesz nem Gyurcsányra, hanem Junckerre és Timmermansra építette fel a gyűlöletkampányát. El kell ismerni, hogy még az ellenzéki szavazók sem tudják magukat teljesen kivonni a rezsimpropaganda hatása alól.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-63214)
    Loading...
  26. HANO szerint:
    2019.06.23 06:48

    Ahol egy Schiffer lehet a Mérce… ott már megette a fene az egészet.

    Hiv.: [@HANO:](#comment-63215)
    Loading...
  27. kemény keleti kommentelő szerint:
    2019.06.23 07:00

    @Kettes: Orbán annyira külpolitikázott, hogy közben a DK-ra nem figyelt oda senki. Pedig közben kinyírta versenytársait az ellenzéki térfélen és lépéselőnnyel indul az önkormányzati kapujában.
    Jaja. Aztán még az orbáni eu politika is elég csúfos módon seggreült.
    Nyakukon a jövő hét az akadémiás szavazással, amiből őszre még csúnya dolgok is lehetnek.
    Hát, nem lennék a diktátor helyében… Egyedül a külhoniak bejelentkezésében bízhat, mint gránitszilárdságú talapzatban.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-63216)
    Loading...
  28. kemény keleti kommentelő szerint:
    2019.06.23 07:30

    @rdos: Moldova is nagyon bonyolultnak találta, pedig ő tényfeltárásban profi.
    Azért az érdekes, hogy ezek a nyaralótulajdonosok milyen masszívan védték az érdekeiket a komcsik alatt.
    A várban I. kerületieket meg szó nélkül lehet kipucolni a műemlékházaikból, halkabban, mint az Avasról a romákat. Meg a balatoni partokat is hogy odaadták Mészárosnak a nyaralótulajdonosok. A végén megelégszenek a nyaralósok a Balaton helyett a szállodasor kerítésének látványával.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-63217)
    Loading...
  29. rdos szerint:
    2019.06.23 07:52

    @kemény keleti kommentelő: Mert megtehették, ezért védték a nem jogos érdeküket. Miért tehették meg a nyolcvanas évek közepéneg, amikor a szolgálatok ennél jóval kevesebbért is tudtak nagyon durvák lenni? Mert megengedték nekik. A háromperesek. 🙁

    Kinek volt az érdeke hogy Bős Nagymaros megépüljön? Mo-nak, az Eu-nak és minden Duna menti államnak. Kinek nem volt érdeke hogy megépüljön? Az előbbi országokon túl minden más országnak lehetett ez az érdeke és még a (Pilis)maróti maffiának. Kit szolgálnak tehát görögdinnye zöldjeink (kívül zöld, belül vérvörös) és titkos szolgálataink? Más országokat (pl Oroszországot). 🙁

    Normálisabb helyeken ezt hazaárulásnak hívják. 🙁

    Hiv.: [@rdos:](#comment-63218)
    Loading...
  30. kemény keleti kommentelő szerint:
    2019.06.23 08:32

    @rdos: Hát ezt jól lekerekítetted. De nem mond neki ellen a későbbi atompaktum.

    444.hu/2014/01/22/szlovakianak-is-tukmaljak-az-oroszok-az-atomot
    http://www.portfolio.hu/vallalatok/energia/a-roszatom-szallithatja-az-uzemanyagot-a-szlovak-atomeromuveknek.326965.html

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-63219)
    Loading...
  31. rdos szerint:
    2019.06.23 09:21

    @kemény keleti kommentelő: 🙂 Sajnos nem mond ellent. 🙁 5. éve tudjuk hogy a rossz atom az jó atom. 🙁 Egyébként szerintem a helyzet nem bonyolult, csak azt kell megérteni, hogy századik éve korlátozott önrendelkezésünk van.

    Formailag szabad független ország vagyunk, gyakorlatilag pedig pont az ilyen leninfiú (déd?)unoka miatt akiről a poszt szól, vagy moszkoVitya miatt de mondhatnám vitéz kőbányait is példának (jaj, de mit fognak szólni hozzá az angolok, sopánkodott sokszor) a „gondosan” megválogatott vezetőnk nem értünk hanem ellenünk dolgoznak. Még egyszerűbben fogalmazva szervezett népirtás folyik ellenünk a „saját” politikumunkkal az élen (beleértve ebbe az un. ellenzéket is, ha végre nem fognak már össze egymással). Ebben századik éve nincs változás, hacsak az 1968-től kezdődő szűk egy évtized nem volt kivétel.

    Persze lehet hogy csak üldözési mániám van. 🙂

    Hiv.: [@rdos:](#comment-63220)
    Loading...
  32. cleantone szerint:
    2019.06.23 10:20

    @incze: pl. bokrosnak sikerult? nem annyira bonyolult ez.

    Hiv.: [@cleantone:](#comment-63221)
    Loading...
  33. cleantone szerint:
    2019.06.23 10:30

    @Kettes: az ep kampanyban valoban ez torrent, erre utaltam en is. aztan masnap mar a parlamentben kiabalt ferenc teli torokbol, harmadnap meg az atv-ben osztotta az eszt, stb.
    ha meg az ellenzeki szavazoknak is tomegesen kell befogni az orrukat tiz evvel azutan, ferenc tavozott a hivatalbol, mire szamithatunk a tobbiektol? igen, arra, amit latunk az elmult tiz evben.

    Hiv.: [@cleantone:](#comment-63222)
    Loading...
  34. Dárnok szerint:
    2019.06.23 11:18

    @rdos:
    „beleértve ebbe az un. ellenzéket is, ha végre nem fognak már össze egymással”
    Mit várunk az ellenzéktől?
    – A közpénzből fenntartott média tisztességét, elfogulatlanságát
    – A „fékek és ellensúlyok” tiszteletét, megóvását
    – Független ügyészséget, bíróságokat
    A legutóbbi választás szerint 52 százaléknak nyilván nincs erre szüksége. A DK szavazói felének (legyünk jóindulatúak), ez 8 %. A Jobbikosok felejtősek, az MSzP-Párbeszédesek nem igazán értik, miről beszélek, marad még a momentum 10 %-a, továbbá néhány százalék a szórványban és azok között, akik most nem mentek választani. Tehát 20-25 % szeretne korrupciómentes valódi demokráciát. Minek áltatjuk magunkat?

    Hiv.: [@Dárnok:](#comment-63223)
    Loading...
  35. rdos szerint:
    2019.06.23 12:33

    @Dárnok: 🙁 Félek tőle igazad van. Csak hát tudod? Mindig a remény hal meg utoljára. 🙁

    Hiv.: [@rdos:](#comment-63224)
    Loading...
  36. kemény keleti kommentelő szerint:
    2019.06.23 12:47

    @rdos: Azért a leolvadt atomerőmű blokkot a szlovákoknál, meg a kitálaló atomtudóst a másik cikkben még sohasem hallottam.
    Talán azt sem reklámozzák, hogy Budapest pont a Mohi atomerőmű szélcstornájában fekszik, amiről megy a vita.
    Mások mindent szétszálaznak, még a hegesztési varratokat is röntgenezik, nálunk meg 80 évre titkosítják, hogy mi van, mert Orbán magánügye a Putyin paktum.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-63225)
    Loading...
  37. rdos szerint:
    2019.06.23 13:25

    @kemény keleti kommentelő: Nernyugdíjas tüntető transzparense óta tudhatjuk hogy a zónaolvadt urán atom is jó atom. 🙁 Amúgy a szojvet újabban orosz „minőségbiztosítás” világhíres. És ez csak egy nyamvadt ajtókilincs. 🙂

    hvg.hu/cegauto/20160513_putyin_uaz_dzsip_kilincs_video

    Hiv.: [@rdos:](#comment-63226)
    Loading...
  38. miért szerint:
    2019.06.23 21:15

    Schifferrel már a „család” negyedik generációja próbálja teljesen tönkretenni az országot. Rákosi, Kádár és most Orbán: Szakasits Árpád „büszke lehet” a leszármazottjaira! Aljas emberek vele együtt!

    Hiv.: [@miért:](#comment-63227)
    Loading...
  39. incze szerint:
    2019.06.23 21:22

    @miért: írsz baromságokat?

    Hiv.: [@incze:](#comment-63228)
    Loading...
  40. miért szerint:
    2019.06.23 22:31

    @incze: miért lenne „baromság”? Kíváncsi lennék az indokaira.

    Hiv.: [@miért:](#comment-63229)
    Loading...
  41. Garaboncás szerint:
    2019.06.24 13:26

    Ne bántsátok Schiffert. Egy kirobbanóan sikeres politikai karrier után próbálja elvarrnia szálakat a rá jellemző alapossággal (és persze hatékonysággal) 🙂

    Hiv.: [@Garaboncás:](#comment-63230)
    Loading...
  42. ámbátor szerint:
    2019.06.27 13:34

    Schiffer teljesítménye mindenképp elismerendö, de a top 5-be akkor se férhet be. Ha más esetleg nem, de Kövér, Polt, Szájerné mindenképp elébetolakszanak. Nem is beszélve Pintérröl, aki ugyan nem használja a trambulint mint a többiek, de jó eséllyel többet piszkol a medencébe mint azt akár csak sejtenénk.

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-63231)
    Loading...
  43. MolnarErik szerint:
    2019.06.27 17:40

    @: Hát igen, Gyurcsányt nemhogy nem démonizálja, hanem egyszerűen negligálja a Fidesz:
    444.hu/2019/06/27/kocsis-mate-gyurcsany-all-karacsony-mogott

    Hiv.: [@MolnarErik:](#comment-63232)
    Loading...
  44. OoOoOo szerint:
    2019.10.25 18:15

    Amikor egymásra találnak az ellenzékváltó influenszer gondolkodók:

    http://www.instagram.com/p/B4CXc-jlTxG/

    Lassan nem férnek rá egy közepes nagyságú csoportképre.

    Hiv.: [@OoOoOo:](#comment-63233)
    Loading...
  45. labrys szerint:
    2020.01.17 19:06

    Adalék Tölgyessyhez, a Nemzeti Kerekasztalhoz és az Orbán-uralmat lehetővé tévő választási rendszerhez:

    http://www.es.hu/cikk/2020-01-17/kozak-marton/maskent-mint-semmelweis.html

    Hiv.: [@labrys:](#comment-63234)
    Loading...
  46. Külsős szerint:
    2020.01.17 20:20

    @labrys: Rémes :((( Ennyin múlt…

    Hiv.: [@Külsős:](#comment-63235)
    Loading...
  47. mafi mushkila szerint:
    2020.01.17 23:15

    @Külsős: Sosem késő ötszázezren az utcára menni arányos választási rendszert követelve.

    Pont egyébként a mostani hergelődzős körben is ezen járt az agyam, hogy azért tudunk személyesen egy-egy embert magasan a saját képességein felül utálni, megvetni, elutasítani, mert ennek a túlfuvalkodott rendszernek a részeként tevékenykedik. Amúgy nem sok vizet zavarna (Scrutonnak is van helye egy liberális demokráciában). …Lehet egyébként, hogy nem visszavenni kell a kiközösítésből, hanem túltolni egész addig, amíg ők is rájönnek, hogy a lib. dem. az egyetlen esélyük 😉

    tolerance, viewed as a moral absolute, amounts to renouncing the right to self-protection; but viewed as a peace treaty, it can be the basis of a stable society.
    extranewsfeed.com/tolerance-is-not-a-moral-precept-1af7007d6376

    Hiv.: [@mafi mushkila:](#comment-63236)
    Loading...
  48. Mogorva () szerint:
    2020.01.18 00:50

    @mafi mushkila: Hadházy EU-s ügyészségről szóló kérdőívét kábé ennyien írták (írtuk) alá önként. A többiek úgymond rábeszélésre tették.
    Igaz, én hajlamos vagyok túlbecsülni. A kedden összehasogatott fáról is azt hittem, hogy kitart vasárnapig, holott.
    Itt nincs utca, nincs félmillió, és talán értelme sincs ilyesminek. Ez egy olyan ország, ami nagyon nem hasonlít más országokra, még néha sem.
    És mindegy már, mitől lett ilyen, hiszen építeni csak az „ilyen”-ből lehet. Ne.

    Hiv.: [@Mogorva ():](#comment-63237)
    Loading...
  49. mafi mushkila szerint:
    2020.01.19 09:32

    @Mogorva (): Szerintem a lassan főzött békás hasonlatnál nem kell jobban megérteni. 56 előtt egy kicsit gyors volt a főzés, de utána levették a lángot, volt „konszolidáció” (ma is csak hasonló erejű tiltakozás után számíthatnánk ilyesmire a kor uraitól), aztán már jó volt. OV se kiáll és nyíltan bejelenti a diktatúrát 2010-ben. Ott volt még a korszellem hatása is: akármi volt is nálunk addig, a közfelfogás az volt, hogy beléptünk a demokráciák közé. Ma már nehéz erre ténylegesen, mindenestül visszaemlékezni, azzal együtt, hogy milyen érzés volt, hogyan hatott ránk, de nem ez az egyértelműség volt bennünk (kivételekkel (akiket rettegőztek)), hanem valamennyi hitetlenkedés is. 2010-ben voltak viccek, hogy majd újévkor bejelenti, hogy ez az év csak egy kísérleti kör volt, és most mindent visszaállítanak a normál menetre. A látványosan durva húzásokra azt lehetett mondani, hogy oké, van egy-egy ilyen, de nem ebből áll össze az egész, a fű alatt (most a társadalom egészének a figyelemszintjéhez képest mondom) elvégzett jogállam-szétszerelés pedig ugyan folyamatos és következetes volt, de nem jól összefoglalható. Le is dermedtünk, meg el is vesztünk a részletekben. És ebbe tolták bele azokat az elemeket, amik aztán áthangolták a közfelfogást: a mai elvárások/hiedelmek és a mai állapot között is van szakadék, de nem ugyanakkora, mintha a kezdetihez mérjük.

    Ha visszalépkednél az ÉS-cikken 2 előzményt, akkor ide jutnál a vitaindítóhoz:

    „A magyar rendszerváltás kudarca csillagászati mennyiségű adattal, indexszel és rangsorral illusztrálható, de a legfontosabbat a World Justice Project (WJP) jogállamiság‑kutatásának a kormányzati hatalom korlátait firtató adattömege mutatja. Eszerint a hatalommegosztás magyarországi mértéke nemcsak az uniós, de az unión kívüli kelet‑európai országok (Ukrajna, Moldova, Észak‑Macedónia, Albánia, Szerbia) átlagától is elmarad, és ma már hajszálra megegyezik a kutatásba bevont három közép‑ázsiai ország (Kirgizisztán, Kazahsztán, Üzbegisztán) átlagával.”
    http://www.es.hu/cikk/2019-12-19/kozak-marton/a-hianyzo-konzervativ-minimum-.html

    Én ezen megdöbbentem, mert nálam is létezik ez a felfogási szakadék, pedig igazán igyekszem figyelni.

    Hiv.: [@mafi mushkila:](#comment-63238)
    Loading...
  50. mafi mushkila szerint:
    2020.01.19 09:38

    @mafi mushkila: Jáj, kifelejtettem véletlenül az ad Hitlerum részt 🙂
    Azt akartam még felhozni, hogy a hitlerájban is az volt az egyik faktor kezdetben, hogy abban a felvilágosultnak számító korban, közegben „nem látták jönni”, hogy mi lesz ebből, mit lehet egyáltalán akarni és elérni.

    Hiv.: [@mafi mushkila:](#comment-63239)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • barki on Viccországban bejelentenek@vattablz:: A te érvelési hibád: csúszós lejtő. ht…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek.: @vattablz: csak az érdekesség kedvéért írom, eg…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @ipartelep: @nyulambator:](#comment-346935) . .…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@vattablz: Nem tudom, de mintha a fideszesek nem í…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Szerepel műsorokban, hogy megmagyarázz…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Nem tudom másoknak mi a baja vala, nek…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMi bajotok van Fodor Gáborral?
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@darnoknew: Isten őrizz, hogy dolgozzon! Csak kárt…
  • darnoknew on Viccországban bejelentenek@vattablz: Te néhány évvel a nyugdíjjogosultság el…
  • labrys on Viccországban bejelentenekAz orbánista választások A krisztiánus szekták…
  • labrys on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator:: …egyáltalán: hogy lehet az, hogy a…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@barki: Távol álljon tőlem, hogy megvédjem Magyarp…
  • apokalipszistmost on Orbán végre őszinte volthol olyanok akarunk lenni, hol meg ne dumáljanak m…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @barki: Te egy kis hamis vagy, mert éppen te…
  • barki on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Nem ez történt. Ne menj gondolatolvasó…
  • barki on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Miért tenne ilyet? A benefitet, amit a…
  • ipartelep on Az Orbán-fasizmusrólHiv.: @nyulambator: Egyre önélzetesebb a kis latol…
  • nyulambator on Az Orbán-fasizmusrólBetiltotta a rendőrség a helsinkis jogászt, mert m…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @barki: Na szóval... bár MP testvérek között…
  • barki on Viccországban bejelentenek@annokkk: persze hogy. Szerintem is, MP újra futta…
  • barki on Viccországban bejelentenekMindeközben: "Sokan kérdezik, hogy részt veszek-e…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@barki: Én azt hiszem, láttunk már ilyet. Orbán is…
  • barki on Viccországban bejelentenekAz is milyen vicces már, ha az egyik párt azzal cs…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Teljesen igazad van, és messzemenően e…
  • nyulambator on Mesterséges intelligencia: Magyarország eldöntötte, nagyhatalom akar lenni – itt a mesterterv!!!!Na, lehet abbahagyni a károgást, meg panaszkodást.…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekOké, majd belerázódom. Megjelent, csak elfelejtett…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekNem működnek a hivatkozás gombok, és nem jelenik m…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@azuccahirmondoja: Tegnap belenéztem egy percre a…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenek@barki: Meg mindig remenykedve egy pozitivabb kics…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenekSzerintem itt páran fordítva ülnek a lovon. Igen,…
  • barki on Viccországban bejelentenekA Hadházy (Tordai, Jámbor, Momentum, stb.) sztori…
  • nyulambator on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@wolff: Érdemben nem tudok hozzátenni semmit, azon…
  • wolff on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@fortin2: de félre téve az egyébként intézményesen…
  • wolff on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@jotunder: Mi a nehéz ügy ebben? Én egész életembe…
  • azuccahirmondoja on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Budapesten kívül az összes választóker…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenek@azuccahirmondoja: Hadházy jóformán már mindenkive…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekEgyelőre egyikük se csapta be az ajtót: https://44…
  • azuccahirmondoja on Viccországban bejelentenek@nyulambator: Nem tudom, mit gondolnak erről a pol…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@nyulambator: Hasonló a helyzet Tordai Bencével is…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@Podvinecz marsall: Szerintem igen durva valósággö…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek@nyulambator: róka fogta csuka. Szar ügy.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/07/14/magyar-peter-hadhazy-nev…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek: @nyulambator: az nagyon szórakoztató, hogy a nag…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@vattablz: Nyugi, az első három sorban csak a test…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @vattablz: - Te, főnök, egyre több kellemetl…
  • vattablz on Viccországban bejelentenekMost aztán elő a konteókkal! Mi volt ez a fapados…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekVégre valami jó hír: https://444.hu/2025/07/13/meg…
  • fortin2 on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@hakohen:: nem akarom végképp elvinni a posztot a…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Most már tényleg nem kell túl sok fantá…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@vattablz: Hát az is fontos szempont, hogy segít u…

Posztrulett

Felfüggesztik a legnagyobb magyar akkugyár építését

A CATL egy része kész van és nyilván el fog indulni a próbaüzem, de a tervezett beruházás második ütemét a kínaiak egyelőre felfüggesztették. A vámháború nem vicc. Amikor Nagy Márton, az erőforrás – és energiaigényes high pressure economy nagy híve váratlanul bejelentette, hogy esetleg mégis a tudásalapú gazdaság felé kellene elmozdulni, és az akkugyárötlet talán …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Mister Gumpy
  • jelbeszed
  • Tiborné Tóth
  • Keepdreaming
  • Haász Endre
  • KennyOMG
  • ijontichy
  • gudea73
  • lgombb
  • Czifra Zoltán
  • Mikonu
  • karsairita
  • micike mici
  • Hector Kapitány
  • Hanyistók
  • vattablz
  • macskahala
  • esztre
  • dynamicist
  • muaddib00
  • Gabor
  • obeszel
  • Ferenc Orosz
  • kalzol
  • Tyto
  • apokalipszistmost
  • kiazmármegint
  • gearforbooks
  • outsiderb
  • mecsekijeti
  • sgtpotrien
  • princeghostly1c74fbc695
  • opiniopraesumpta
  • nerangass
  • janostothmeister
  • Virág et.
  • fortin2
  • ervsebeszet
  • azuccahirmondoja
  • j.alfred prufrock II
  • kisa
  • aromo44
  • excombo
  • SMFB
  • ra0213
  • Radnóti Zoltán
  • tahonoli
  • janszemwordpress
  • Bogomil
  • csunyatáp
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d