Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05
  • A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt) 2026.05.04
  • A Lendületes kutatók állásfoglalása 2026.04.28

A legolvasottabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Most múlik....
  • Viccországban bejelentenek
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)
  • ...ahelyett, hogy..... (újraközlés)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

Szerencsés János

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: maroz

Szerencsés János 1975-77-ben született.  Gimnáziumi érettségit 1993-95-ben szerzett, ezt követte az egyetem, 1999-ben és 2000-ben szerzett diplomát, jog- és történelemtudományokból. Ez bármelyik alföldi parasztgyerek számára egy teljesen valószínű karrier eddig, ne is forszérozzuk azt, hogy Szerencsés Jánosnak milyen volt a családi háttere, illetve hogy tartozik-e a cigányként megbélyegzett etnikumhoz, mert ha a válasz mégiscsak igen lenne, az sem befolyásol semmit, már ugye ami a szerencsésséget, mint valószínűséget illeti.


Alázat, János

Szerencsés János hamar megtalálta a Pártot, 1994-ben, tehát már 17 éves korában, valamint 1995-ben, húszévesen befutni látszik, mondom, szóra sem érdemes, tipikus magyarországi karrier. János úgyszintén igen hamar megtalálta a lokális csúcsra vezető, nem győzöm ismételni, bárki számára azonos esélyekkel nyitva lévő utat: 1999-re, illetve 2002-re János már lokális atyaúristen, de sokadjára mondom, hogy ez a pálya bármelyik szutykos putriban bármelyik füstös valagból kipottyant cigánygyerek előtt is nyitva áll, csak kemény munka, gyűjtés, kockáról kockára építkezés kell hozzá, semmi más. Aki 22, illetve 27 éves korára nem lokális atyaúristen, az nem vitte semmire az életben, az annyit is ér, ezt tudom mondani. Annak annyi az élete. Ez az én véleményem.

Szerencsés János nem kispályás spíler, ő nem akar megmaradni lokális atyaúristennek, ő többre hivatott, mint ahogyan az egész korosztálya is, ezért János erősen küzd, hogy le ne maradjon. 1998-ban és 2002-ben már benne is van az országos tutiban, dől hozzá a lé és a hatalom. Kezdi a munka eredményét nem szégyellni. Teljesen igaza van, János joggal emelkedett ki a korosztályából, hiszen mit tehet ő arról, ha a többi hülyének nem jutott eszébe, hogy ha neki jár 18 millió forint, akkor azt fel is vegye. Szerencsés Jánosnak járt, és volt annyira okos, hogy ha már jár, akkor fel is veszi. De most őszintén: tehet ő arról, ha a korosztálya többi tagja volt olyan hülye, és nem vette fel? Nem tehet.

Szerencsés János révbe ért. Övé az ország, a hatalom.


Alázat, János

Most már akár okos is lehetne picit, de az egy másik történet lenne, az Okos János című, de ez Szerencsés Jánosról szól, aki nem okos. Illetve ez így nem pontos, mert János problémáit nem a butasága okozza, hanem a véletlenek, az a sok fránya mikrofon és kamera, és ez a hülye világ, amelyik mindig ott van szem- és fültanúnak olyankor, amikor a Szerencsés Jánosokat ruházkodási baleset éri és lelket villantanak. Ilyenkor az ország nagyra tátja a pofáját, né, bazze, hát ez ilyen? Nahát, ki hitte volna! Ez a kurva véletlen, hogy pont egy ilyen alak, mint ez a Szerencsés János, aki ilyen lelket villant, pont egy ilyen kellett ennyire szerencsés legyen, amikor bármelyik kortársa előtt is nyitva állt a szerencsésségnek ugyanezen útja.


Alázat, János

Ilyenkor jön az, amikor Szerencsés János nevet változtat. Előbb Gyanúsított János lesz belőle, majd Vádlott János, és ha szar az ügyvédje, akkor viszonylag hosszú ideig is felveheti az Elítélt János nevet, de aki nem akar ilyen finom részletekkel szarozni, az hívja csak egészen egyszerűen Terhelt Jánosnak.

<

p style=”text-align: justify” class=”MsoNormal”>Az ország, az emberek pedig megnyugszanak, minden rendben, a rendszerrel semmi baj, voltak apró véletlenek, lényegtelen kisiklások, de a rendszer, na azzal semmi baj! Azzal évszázadok óta nincsen semmi baj. Annyira nincsen, hogy ez az aspektus, miszerint talán a rendszerben lehet valami hiba, szóba se jöjjön. A Szerencsés Jánosokban van a hiba, de ezt majd megoldja az a másik, az Orbán János. 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16522188-6a03d529d625b' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16522188&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16522188-6a03d529d625b&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16522188-6a03d529d625b' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Kumin Ferenc hazudik

Next Post:

Megvágták Lázár János költeményét

75 Commments

Comment navigation

Newer Comments
  1. fuhur szerint:
    2011.03.20 11:28

    Szép párhuzam. Gratula!

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-284726)
    Loading...
  2. Birtalan Balazs szerint:
    2011.03.20 11:58

    Mégis, kinek a véleménye?
    birtalan.blogspot.com/2011/03/megis-kinek-velemenye.html

    Hiv.: [@Birtalan Balazs:](#comment-284727)
    Loading...
  3. jotunder szerint:
    2011.03.20 12:02

    „Lázár János vasárnap sajtótájékoztatón reagált arra a szombaton előkerült felvételre, amelyen többek között arról beszélt, hogy „akinek nincs semmije, az annyit is ér”. Lázár bocsánatot kért, de nem konkrétan a beszéd tartalmáért, hanem azért, mert szerinte félreérthetőek voltak a szavai. Közölte, hogy ő nem az átlagemberekre értette azt, amit mondott, hanem a megélhetési politikusokról beszélt.”

    Ez nem igaz, ez tényleg azt hiszi, hogy ezzzel a hatalmas baromsággal meg lehet úszni ?? És ő mi a kurvaanyja ha nem egy megélhetési politikus, volt bármikor pl. nempolitikus ??

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-284728)
    Loading...
  4. jotunder szerint:
    2011.03.20 12:06

    én soha nem szégyelltem, hogy mim van, én dolgozok keményen, én abba a miliőbe nőttem föl, hogy a munka nem szégyen, a munka eredményét sem kell szégyellni, az ember kaparjon, gyűjtsön, építkezzen kockáról kockára, aki erre nem képes, akinek nincs semmije, az annyit is ér. Azt gondolom, aki nem vitte semmire az életben, az annyit is ér. Ezt tudom mondani, annak annyi az élete. Ez az én véleményem egyébként, tehát én ahhoz a mércéhez tartom magam, hogy az ember, ha egyszerű kétkezi munkásember, akkor ahhoz a jövedelemhez képest érjen el valamit. Hogy ha egyetemi ember, akkor ahhoz a jövedelemhez képest érjen el valamit, de akinek a saját társadalmi viszonyaihoz képest semmire nem futotta, semmit nem tudott letenni az asztalra, az ne üljön például a képviselő-testületben. Nagy baj lenne, ha olyan képviselők ülnének, akiknek semmijük nincsen, ezt kell mondjam. Ez helytelen lenne, teszem hozzá, de a jövedelemnyilatkozatok alapján, mint hogy ha érdekes dolgok derülnének ki. Na most még annyit hadd mondjak el Önöknek, hogy ugye én bugyuta módon a nagy átláthatóság jegyében nyilvánosságra hoztam a feleségem vagyonbevallását és a fiam bevallását, és az előbb már említettem Önöknek, hogy volt, akinek a kampányában ezt fölhasználták, kiszámolták, átváltották az euróbetétet, átváltották a svájci betétet, mije van a gyereknek, azt remélem, hogy a hódmezővásárhelyi lányos anyukák ebből a közérdekű tájékoztatásból érzékelték, hogy húsz év múlva jó parti lehet Lázár János Boldizsárból, hogyha a kamat és a forintárfolyam az jól alakul a következő években. Lesz valami alapbázis megtakarítás, úgyhogy ha másra nem, erre jó volt, de hát az Önök vagyoni viszonyait is nyomni fogják szórólapon.”

    az MNO szerint ezt mondta Lázár. ez szerintük árnyalja Lázár szavait… huhh….

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-284729)
    Loading...
  5. Kettes szerint:
    2011.03.20 12:29

    Lementettem a meghekkelt Magyar Hírlap címoldalt.

    m.blog.hu/or/orulunkvincent/image/mh_hekk_110320.JPG

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-284730)
    Loading...
  6. maroz szerint:
    2011.03.20 12:43

    @Birtalan Balazs: Miért van nekem egy olyan érzésem, hogy nálunk mintha a politikusi karrierhez, pláne az ilyen, szinte az óvodából az S6-os egébe repítő karrierekhez kell egy bizonyos lelki beállítottság, próbálom finoman körülírni, de nem fog menni, szóval mintha ezek a fiatal üstökösök a pszichopátia jeleit mutatnák magukon?

    Egyáltalán, lehet-e ebben a rendszerben olyan politikai karriert elképzelni, amihez ne lenne szükség legalább egy alapfokú pszichopátiára? És ha nem, ha be kell lássuk, hogy a politikai rendszerünk kifejezetten igényli a pszichopatákat, akkor mi lenne ennek a szintén rendszerszintű ellensúlya?

    Hol a bánatos francban van az a morális ellensúly, amelyik képes a politika rendszerszintű amoralitását ellensúlyozni?

    Hiv.: [@maroz:](#comment-284731)
    Loading...
  7. jotunder szerint:
    2011.03.20 12:45

    old.hirado.hu/download/szoveg_teljes.pdf

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-284732)
    Loading...
  8. Szindbad szerint:
    2011.03.20 12:56

    @jotunder: Lazar a core team resze, termeszetesen barmit meg fog uszni.

    Hiv.: [@Szindbad:](#comment-284733)
    Loading...
  9. Birtalan Balazs szerint:
    2011.03.20 12:59

    @maroz: A politikusi pálya eleve kontraszelektál. Egészséges személyiségű ember (nem mintha túl sokkal találkoztam volna ebből a fajtából életem során) eleve nem megy politikusnak. Ez nem saját vélemény, hanem Daubner Béla, az Integratív Pszichoterápiás Egyesület alapítója mondta egyszer (azaz inkább többször). De hajlamos vagyok nem vitába szállni vele e téren.

    Hiv.: [@Birtalan Balazs:](#comment-284734)
    Loading...
  10. Zenovitz2 szerint:
    2011.03.20 14:42

    Hova tűnt a zászlórengeteg Lézer Jani mögül?! Csak nincs mégis valami halovány neheztelés a FIDESZ hivatalosságok részéről?!

    Hiv.: [@Zenovitz2:](#comment-284735)
    Loading...
  11. Zenovitz2 szerint:
    2011.03.20 14:43

    Bocs, itt a link!
    videa.hu/videok/hirek-politika/lazar-janos-bocsanatot-ker-fidesz-hodmezovasarhely-ketkezi-munkas-wBSkZdiDM00GTFKZ

    Hiv.: [@Zenovitz2:](#comment-284736)
    Loading...
  12. Wolff szerint:
    2011.03.20 14:51

    @Szindbad: Mi az hogy! Mint már kiderült, ő már akkor is gaz, tolvaj, megélhetési szocikat ostorozta, szemben a dolgos, takarékoskodó fideszesekkel. Ez ám az életút koherenciája!

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-284737)
    Loading...
  13. Névtelen szerint:
    2011.03.20 15:08

    Vicces, hogy a védekezésben is felhozott eredeti szövegkörnyezet sem javítja a helyzetét.
    Mert mi, ki a megélhetési politikus, ha nem ő, aki egyetlen percet nem töltött el rendes állásban, amivel elvileg nem is kereshetett sehol hivatalosan annyit, hogy forgassa azt a pénzt, audit vegyen a család, meg a gyereknek svájci bankszámlát nyissanak. (amúgy nagyon utálom a más zsebében való turkálás jó magyar szokását, nem az audit irigylem tőle)
    És hiába 2008-as a felvétel, nekem egy nagyon magyar párt nagyon magyar képviselője ne spekuláljon arra, hogy HOSSZÚ TÁVON (mire a gyerek felnő, ugyi) magas lesz a forint kamat, és akár 300 Ft felett legyen a forint /EUR v. CHF.
    Sajnos ez a beszéd védhetetlen, így is, úgy is, bár természetesen a legtöbb ember csak a valóban kiragadott részt és verziót fogja megismerni.
    De végül is így volt ez az öszödi beszédnél is. Elvileg ott még magyarázkodni is lehetett, hogy Ferink végre igazmondásba akar kezdeni, ami jó az országnak, de itt még ennyi pozitívum sincs. Ez -és szvsz nem egyedül Lázár, hanem a teljes politikai elit- a teljes hatalmi arrogancia.
    Olyanoktól akik 90%-ban semmit, de semmit nem tettek le az asztalra, sem eredeti szakmájukban, sem parlamenti képviselőként vagy polgármesterként.

    Hiv.: [@:](#comment-284738)
    Loading...
  14. Névtelen szerint:
    2011.03.20 15:16

    @Birtalan Balazs:
    ez teljesen így van.
    Persze, nem feltétlen lenne elvárás, hogy legalább némi igazi munkatapasztalata legyen egy politikusnak, de ahogy látom (és ebben Lázárnak igaza van!), akinek van ilyen téren tapasztalata, és egy kicsit is sikeres ott, inkább marad ott és nem teszi ki magát a politika mocskának.
    Van egy ismerősünk, tavaly önkormányzati képviselőnek választották KDNP-és színekben egy nagyobb hajdúsági városban: már most tele van a hócipője az egésszel, és kétszer annyira elkötelezett a munkája és a munkáltatója iránt, ahol nem kell segget csinálni a szájából és elkurvulnia… Lemondáson gondolkodik, pedig tényleg azért vállalta, mert a városért akart tenni, és azért a KDNP-vel, mert hívő ember….

    Szóval, aki valóban főállású politikus lesz, az jó eséllyel vagy korrupt és pénzt akar belőle, vagy egyszerűen hatalmi fóbiája van (lsd. Orbán)

    Hiv.: [@:](#comment-284739)
    Loading...
  15. jotunder szerint:
    2011.03.20 16:12

    „Kósa Lajos, a Fidesz ügyvezető alelnöke az MTI-nek vasárnap nyilatkozva azt mondta: a Fidesz azt vizsgálja, hogy milyen jogi lépéseket tehet a hamisítók ellen, mert a megvágott, manipulált szöveg semmilyen módon nem fedi a valóságot.”

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-284740)
    Loading...
  16. Kettes szerint:
    2011.03.20 16:34

    @jotunder: Miért pont jogi? Miért nem mindjárt katonai?

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-284741)
    Loading...
  17. Gyalogfenyő (törölt) szerint:
    2011.03.20 16:37

    Én tulajdonképpen tisztelem Lázár Jánost azért, hogy egyenesen kifejtette véleményét.
    Többen mondták már a közelmúltban, hogy a közélet része a kettős beszéd, amit a jelenleg kormányzó párt tökélyre fejlesztett, kicsit átírva Kölcsey szállóigévé vált mondatát: A magyar nyelvet tudni szép, a kettős beszédet pedig lehetségesig mívelni kötelesség.

    Lázár csak kimondta azt, amit az jelenleg kormányzó pártok tagjai maguk között beszélnek, míg kívülre, a plebsnek pedig a populista/demagóg lózungot adagolják.

    Sokan állítják, a tetteket kell nézni, nem a szavakat. Nos, ha a tetteket nézzük, akkor világosan lehet látni, hogy az eltelt közel egy év intézkedései a lázári szemléletet támasztják alá.

    Hiv.: [@Gyalogfenyő (törölt):](#comment-284742)
    Loading...
  18. Gyalogfenyő (törölt) szerint:
    2011.03.20 17:16

    „Lázár őszinte volt”
    Lázár János keresetlen őszinteséggel vallotta meg, hogy mit gondol a Fidesz a magyar társadalomról – mondta Schiffer András, az LMP frakcióvezetője vasárnapi sajtótájékoztatóján.”
    http://www.fn.hu/belfold/20110320/lazar_oszinte_volt/

    Hiv.: [@Gyalogfenyő (törölt):](#comment-284743)
    Loading...
  19. heima_ szerint:
    2011.03.20 17:32

    @maroz: „kell egy bizonyos lelki beállítottság, próbálom finoman körülírni, de nem fog menni, szóval mintha ezek a fiatal üstökösök a pszichopátia jeleit mutatnák magukon?”

    én a versenyistállósokkal vagyok így 😀

    Hiv.: [@heima_:](#comment-284744)
    Loading...
  20. jotunder szerint:
    2011.03.20 17:42

    @heima_: Hát nem. Kifejezetten nyugis, jólelkű, talán enyhén infantilis társaság, és jelentős részük szinte gyanúsan normális.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-284745)
    Loading...
  21. jotunder szerint:
    2011.03.20 17:49

    @heima_: Szerintem Lázár Jánosban semmi pszichopátiás nincs, kifejezetten egészséges személyiségű embernek tűnik, aki most elég otromba dolgokat hordott össze (olvastam a teljes szöveget).

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-284746)
    Loading...
  22. jotunder szerint:
    2011.03.20 17:49

    az egyik kifejezetten törlendő

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-284747)
    Loading...
  23. jotunder szerint:
    2011.03.20 17:52

    Kósa Lajos szerint „a szocialisták most is a hamisítás eszközéhez folyamodtak.”

    Bátor :)))

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-284748)
    Loading...
  24. jotunder szerint:
    2011.03.20 17:55

    @jotunder: nem is igazan most :)))

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-284749)
    Loading...
  25. nerángass szerint:
    2011.03.20 18:06

    @jotunder:
    A bővebb szöveg nem csak árnyalja, hanem lerántja a leplet. Ott áll pőrén a maga pimasz kivagyiságában az egész “sosedolgoztamdenagyvagyok” bagázs. A provinciális intellighentia húszéves útja a primitívből a dekadenciába, megkerülve a kultúrát és a minimális jóérzést. Az otthoni hét évet. Ez tényleg őszinte és árnyalt kinyilatkoztatás, legyünk érte hálásak, minden nap valami újat tanulunk.

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-284750)
    Loading...
  26. jotunder szerint:
    2011.03.20 18:16

    en azt gondolom, hogy Lazar Janos dolgozik. eleg komoly munka lehet az amit csinal. amit mond, ahogyan gondolkozik az emberi elet ertekerol, az riaszto.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-284751)
    Loading...
  27. maroz szerint:
    2011.03.20 18:29

    @jotunder: Az épelméjűség, mint álarc. Nem azt gondolom, hogy Gubcsi-szerű futóbolond lenne, de azt gondolom, hogy a morális kérdések kapcsán megfigyelhető teljes inkompetencia igen nehezen magyarázható másként, mint enyhe fokú személyiségzavarral. Pont mit Cuslágnál, valahogyan nem bírt kialakulni az az érzék, készség, mittomén mi, ami képessé tenné ezeket az embereket arra, hogy morális kérdéseket megértsenek.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-284752)
    Loading...
  28. maroz szerint:
    2011.03.20 18:31

    @heima_: Egy versenyistállós gondolatai:

    „Lévén, hogy a szegény és ismeretlen környezetből, melyben születtem és nevelkedtem, fölemelkedtem a jólétbe, és néminemű világi tisztesség övez; valamint elmondhatom azt is, hogy életemben mindeddig szerencsével jártam és kerekét Isten áldásával hasznomra forgattam – föltehető, hogy utódaim tudni szeretnék, miként cselekedtem mindezeket, s ha életrajzomnak némely részletét alkalmazhatónak ítélik adott körülmények között, akár okulhatnak rajta.”

    Hiv.: [@maroz:](#comment-284753)
    Loading...
  29. jotunder szerint:
    2011.03.20 19:02

    @maroz: csak az nem egy pszichopatia, hanem enyhe narcisszizmus.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-284754)
    Loading...
  30. Nisa szerint:
    2011.03.20 19:31

    @jotunder: Jesszus, a kurucinfot is a szocik írják?

    Hiv.: [@Nisa:](#comment-284755)
    Loading...
  31. maroz szerint:
    2011.03.20 19:33

    @jotunder: Aszongyák, hogy az egoizmusnak a nem kifejezetten egészséges mértéke a pszichopátia egyik jellemzője. Mint ahogyan az empátia hiánya is. Egy ilyen ember képtelen arra, hogy beleélje magát mások helyzetébe, és emiatt nem is igazán tud megfelelő morális döntéseket hozni.

    Az az érdekes, hogy ezek a kórosnak tűnő személyiségjegyek nem feltétlenül kontraproduktívak, ha egy megfelelő rendszer veszi őket körül. Például minden további nélkül el tudom képzelni, hogy egy enyhén pszichopata személyiségű vezető jobb döntéseket tud hozni adott szituációkban, mert sokkal kevésbé fog lelkileg tipródni, és ez minden olyan helyzetben, ahol a tökölés hátrányos jól jöhet. Csak ugye az sem árt, ha abban a bizonyos rendszerben megvan ennek a jól kigondolt ellensúlya.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-284756)
    Loading...
  32. maroz szerint:
    2011.03.20 20:10

    @Kettes: Csak győzze az ember kapkodni a fejét. A másik Széles-biznicet is bedönti a gaz ellen, és én cak lesek ki a fejembül a reakciókat látva:

    „Szentesi Zöldi László Kábelbarátok című jegyzete szerint a történtekből is jól látszik, hogy a hangos tiltakozóknak nincs igazuk, és igenis médiaszabadság van Magyarországon, hiszen egy olyan adóval szúrt ki a legnagyobb szolgáltató, amely a “kétharmadból derekasan kivette a részét”.”

    Kétharmadból derekasan kivette a részét, aham. De ha mi leírjuk, hogy a Magyar Hírlap egy nettó rezsimszolga, akkor Huth Gergely bucira duzzogja a fejét.

    „Az újság Eperjes Károlyt idézve még messzebb ment: „A cég lépésének világos üzenete van. Akik eddig nem tudták, most már megtudhatják, ki is áll valójában a UPC mögött”, nyilatkozta a színművész a lapnak.”

    A román hekkerekre gondolt, fogadjunk? 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-284757)
    Loading...
  33. fuhur szerint:
    2011.03.20 20:33

    @maroz: ” Egy versenyistállós gondolatai”

    Avassatok már be kik azok a versenyistállósok?

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-284758)
    Loading...
  34. fuhur szerint:
    2011.03.20 20:49

    Ilyenek ezek mind:

    index.hu/belfold/2011/03/20/a_kormany_megtorolta_hogy_leszavaztak_ferihegy_uj_nevet/

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-284759)
    Loading...
  35. fuhur szerint:
    2011.03.20 20:51

    Ezt meg csak a vicc kedvéért:

    index.hu/belfold/2011/03/19/alamfoi_udvozletet_hagyott_schmitt_a_csardaban/

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-284760)
    Loading...
  36. maroz szerint:
    2011.03.20 22:01

    @fuhur: Lehet, hogy most lebukok, mert nem is jól értettem, heima utalását, de szerintem azokra a kiválogatott gyerekekre érthette, akik valamiféle elit képzőben igen keményen képződnek valamilyen diszciplinában, például matematikában. Erről jotunder többet tud mesélni, én sajnos kibuktam egy ilyenből, illetve így nem igaz, mert abban a szamurájképző gimnáziumban eljutottam ugyan az érettségiig, de a végén már csak alibiztem, hülye kamasz voltam, elveszett a lendület és nem volt senki, aki segített volna, aki motiválni tudott volna.

    Kétségtelen, hogy egy ilyenhez is kell egy, az átlagostól eltérő lelki berendezkedés, de nekem olyan emlékeim vannak, hogy a táborban gyűrtűk a matematika és a fizika feladatokat miközben sok más gyerek meg kint hancúrozott a hóban, és marhára élveztük. Akkor meg olyan beteges mégsem lehetett, talán. 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-284761)
    Loading...
  37. jotunder szerint:
    2011.03.20 22:40

    @fuhur: Az elitgimnáziumok matek/fizika tagozatos osztályait hívták versenyistállóknak, klasszikusan a Fazekast, a Berzsenyit és a Radnótit.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-284762)
    Loading...
  38. jotunder szerint:
    2011.03.20 22:53

    @maroz: Néha van ennek egy egészen enyhe asperger jellege, amikor az ember behúzódik a sarokba és példákon gondolkozik. De ez olyan mint amikor a Lázár János „kapar”. Valahogy meg kell építeni az embernek magát.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-284763)
    Loading...
  39. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2011.03.20 23:58

    @jotunder: Ezt a Berzsenyi dolgot baromian visszautasítom 🙂 (legalábbis tíz éve nem volt kötelező versenyezni, OKTV-t meg legtöbbet speciel latinból nyert az iskola, jellemzően nem a mat-termtud tagozatosok:))

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-284764)
    Loading...
  40. Pásztörperc szerint:
    2011.03.21 05:25

    @Vitéz Kőbányai Világos: klasszikusan, értsd: 30–40 éve. Pontosan 40 éve pl. 3 spec. mat. szak volt Budapesten: Fazekas, István, Berzsenyi.

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-284765)
    Loading...
  41. Pásztörperc szerint:
    2011.03.21 05:27

    @Vitéz Kőbányai Világos: Ja, akkor a Berzsenyi még nem ott volt, ahol most, hanem a Váci út túloldalán, a Huba utcában.

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-284766)
    Loading...
  42. tyto szerint:
    2011.03.21 08:30

    az istván gimnáziumnak is volt spec. mat.-ja.

    Hiv.: [@tyto:](#comment-284767)
    Loading...
  43. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2011.03.21 08:46

    @Pásztörperc: Gőzöm nincs, hogy jön ide, hogy hol volt akkor a Berzsenyi (egyébként igazad van, asszem 85-86 óta van a jelenlegi helyén).
    Azt viszont nem hiszem, hogy akár 20-30 év alatt olyan nagyot tudott volna fordulni a világ, hogy ennyire megváltozzon az oktatási kultúra egy gimnáziumban.
    Az a tippem – ez tényleg tipp, nem tudnám igazolni – hogy amikor, a kapitalizmus bejövetelével, olyan 20 évvel ezelőtt a tanulmányi versenyek elkezdtek ölre menő, és rossz hangulatú események lenni, alma materem kb akkor hagyta el a versenyistálló státuszt teljesen. Ennek oka egyszerűen az volt, hogy fontosabb célnak tartották a liberális nevelést (~olyan hellyé tenni a csemeték agyát, ahol kellemesen tölthetik szabadidejüket, továbbá olyan pályát választatni velük, ahol boldogok lesznek), mint azt, hogy hány ember mellére lehet csillagot tűzni az évzárón*.
    Ez persze egy marhára Berzsenyi-párti interpretáció, ugyanakkor azt látom, hogy kortársaim általam jelenleg is ismert része általában olyan dolgot csinál, amit szeret, holott tudós (termtud. szakos kutató, egyetemi ember) kevesebb lett belőlünk, mint akkor lehetett volna, ha mindenkit arra hajtanak.

    * igen, emaitt az attitűd miatt kértem ki magamnak 🙂

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-284768)
    Loading...
  44. Pásztörperc szerint:
    2011.03.21 09:07

    @Vitéz Kőbányai Világos: Csak arra próbáltam utalni, hogy az még egy egészen más Berzsenyi volt… Nos, én az István versenyistállójába jártam a tárgyalt időszakban — és azt csinálom, amit kedvem tart. Szeretem, és örülök neki. Nem, ezek a dolgok nem így függenek össze.

    (Aranyköpés anno magyar irodalomból: „Berzsenyi belátta, hogy a nőknek ugyanolyan joguk van a művelődéshez, mint a férfiakhoz”.)

    Hiv.: [@Pásztörperc:](#comment-284769)
    Loading...
  45. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2011.03.21 09:30

    @Pásztörperc: Este pls. nézz vissza, mert akkor lesz időm hosszabban válaszolni.

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-284770)
    Loading...
  46. XPS szerint:
    2011.03.21 09:36

    @Nisa: nem hallottál a baloldali médiafölényről?
    Csoda, hogy bölcs-Kósa nem kiáltotta az éterbe: Gyurcsány a hibás.
    Tartogatja a muníciót.

    Hiv.: [@XPS:](#comment-284771)
    Loading...
  47. fuhur szerint:
    2011.03.21 09:36

    @jotunder: Én már kinéztem a lányaimnak a Radnótit. Bár még csak ovisok, pár év múlva térjünk vissza erre. 🙂

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-284772)
    Loading...
  48. acs63 szerint:
    2011.03.21 10:56

    @Pásztörperc: „István, a Király!” 😉
    Azért már ott is vannak változások a mi időnkhöz képest.

    Hiv.: [@acs63:](#comment-284773)
    Loading...
  49. maroz szerint:
    2011.03.21 11:00

    No, akkor itt egy érettségi tétel a jobb iskoláknak. Szövegértés, mert az nem igazán megy.

    index.hu/belfold/2011/03/21/nem_lehetett_a_padlorol_folmosni_a_nemeteket/

    A riporter megkérdezi, hogy nem skizofrén állapot-e az, amikor Matolcsy erős európázik Brüsszelben míg Orbán a Szovjetúnióhoz hasonlítgatja az EU-t és szabadságharcról vizionál egyfeszt.
    A válasz érdeminek tekinthető része ez:

    „Ha mindenki megmarad azokon a területeken, ahol lapot osztottak neki, akkor minden rendben van. Ha valami megcsúszik az intézmények közti hatáskörökben, egyensúlyokban, akkor van gond. Akkor kell vagy lehet tiltakozni, ízlés szerint.”

    A válasz maradék négyötöde teljesen érdektelen, köszönő viszonyban sincs a kérdéssel.

    Tehát kedves gyerekek, volt egy kérdés, a kétféle kommunikáció mögött feltételezhető skizofrén állapotról, amire volt egy válasz. Tegye fel a kezét az, aki érti a választ.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-284774)
    Loading...
  50. Vitéz Kőbányai Világos szerint:
    2011.03.21 11:29

    @maroz: Hendzápp, fordítok!
    „A köcsög EU maradjon a maga dolgánál, oszt akkor nem kenjük el a száját!”

    Hiv.: [@Vitéz Kőbányai Világos:](#comment-284775)
    Loading...

Comment navigation

Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • muaddib00 on Most múlik….@Grrr: @aerduloensamtonight: Nagyon remélem, hogy…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@muaddib00: Épp akartam írni róla. Ez az eddigi le…
  • Grrr on Most múlik….@muaddib00: Nyilván visszalépnek az alkalmazásától
  • ijontichy on Most múlik….@azuccahirmondoja: : Mindenesetre érdekes megnyilv…
  • Keepdreaming on Most múlik….Egyre több helyen látom a kormánypárti oldalon a S…
  • muaddib00 on Most múlik….https://24.hu/belfold/2026/05/12/atlatszo-zsarolas…
  • nyulambator on Most múlik….@azuccahirmondoja: Erdélyi választóink elsöprő töb…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….https://telex.hu/transtelex/2026/05/12/tokes-laszl…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: De osztott képernyős verzióban, ahol a…
  • ijontichy on Most múlik….@Fuxos: : Teccett mi? :-D Ja, és szegény Budapest…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • Fuxos on Most múlik….Baxus, végignéztem MP Karmelitás és Tóni féle mini…
  • kiazmármegint on Viccországban bejelentenekMost, amikor ezt irom, a kormany.hu honlap erdekes…
  • nyulambator on Most múlik….@aerduloensamtonight: Én azt mondanám, hogy az elő…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@ijontichy kolléga korábbi diplomatikus kijelentés…
  • AI szagerto on Viccországban bejelentenek@excombo hát igen, erről mondjuk lassan jó lenne v…
  • excombo on Viccországban bejelentenek@AI szagerto: "TZ szakmai múltja nem tudom mivel i…
  • AI szagerto on Viccországban bejelenteneknem tudom mit gondol itt a helyi szagértő-grémium,…
  • vattablz on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földKedvenc színházkritikai rovatom a Vincenten.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Hát ha ő nem olvasgat szabadidejében bíró…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMost már tudjuk, ki a "Vidéki prókátor" https://te…
  • jack_of_all_trades on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld"beszéljünk másról" Zene füleimnek (vagy képzavarr…
  • nyulambator on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földVajon mi lesz az amcsik apukájával, most hogy bele…
  • wolff on Most múlik….@ipartelep: Mondjuk a Népszava (ott jelent meg) ép…
  • thegaben86 on Most múlik….@ipartelep: Tobbe-kevesbe egyetertek, de orbanek b…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….@Sándor Simon: Ez egyelőre és mindenekelőtt honvis…
  • tamspatrik on Most múlik….@Sándor Simon Új alkotmány már elegendő lenne ahho…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@kiazmármegint: Azt hiszem, egy darabig mindenképp…
  • excombo on Most múlik….@Sándor Simon: Kicsit leértékelné 89-et... De dram…
  • Sándor Simon on Most múlik….nem vagyok hajlandó egyelőre elismerni ezt a kormá…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: én konkrétan a mai napról írtam. Oláh…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @hakohen: 1 hónap múlva kezdődik a foci VB a…
  • Keepdreaming on Most múlik….Hiv.: @ipartelep: Pár hét és nem lesz a fidesznek…
  • hakohen on Fruzsi sem tud hibázni. @ijontichy: . Olvastam valahol, hogy Laura már a…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, OVi és szűkebb köre a napi…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, az a kétmilla lassan leapa…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @nyulambator: Én ennyire nem vagyok optimist…
  • jotunder on Most múlik….kint voltam a téren (már amennyire befértünk), ez…
  • nyulambator on Most múlik….Hát ma a cigányok egy jó részét jóidőre megnyerte…
  • Keepdreaming on Most múlik….Állítólag most már több mint 4 millió szavazója le…
  • tamspatrik on Most múlik….@ipartelep Szerintem Orbánék arra játszottak, hogy…
  • Fuxos on Most múlik….MP beszéde igen kemény volt. Lassan a leghülyébb g…
  • Keepdreaming on Most múlik….Jöhetnek az elszámoltatások akiket érint, aztán ne…
  • ijontichy on Fruzsi sem tud hibázni@jotunder: : A "kommunista", mint olyan, már rég k…
  • ijontichy on Most múlik….vitya el sem ment... de tőle én pont ezt vártam. @…
  • tamspatrik on Most múlik….Kellett egy karizmatikus, magyarán tökös fickó, az…
  • labrys on Most múlik….@ipartelep:, @nyulambator: így, pontosan így.…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: Azért Rasi az unokákkal Donaldlandból…
  • ipartelep on Most múlik….Majdnem minden jóban van/lehet rossz is (más oldal…
  • nyulambator on Most múlik….Az biztos, hogy tudományos életpályákat fognak azz…

Posztrulett

Az orosz barát avagy egy generáció szelíden beszól

Hetek óta készültem erre az estére, Kemény Lili bemutatójára az Örkényben. Élete első drámája úgy kezdődik, hogy Csákányi Eszter, Mácsai és Znamenák ülnek a színpadon — nem rossz, határozottan nem rossz. Kemény Lili 1993. február 23-án született, máris bő egy héttel túlélte József Attilát, ha esetleg a kedves Olvasó azt gondolná, hogy mégis hogy képzeli …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Bogomil
  • tortt49
  • istván orovecz
  • micike mici
  • jack_of_all_trades
  • janostothmeister
  • annokkk
  • kiazmármegint
  • gornyo
  • Virág et.
  • nyulambator
  • esztre
  • muaddib00
  • elolhatuldoktor
  • Tehenész
  • opiniopraesumpta
  • tulajdonkppen
  • karsairita
  • Hector Kapitány
  • repulo
  • susyk
  • Keepdreaming
  • rovidec398e17c6
  • lgombb
  • apokalipszistmost
  • trbnt
  • Judit Merényi
  • onehumanoid
  • Fuxos
  • obeszel
  • ijontichy
  • Radnóti Zoltán
  • Péter 2
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • Psakreff
  • kisa
  • KennyOMG
  • anna007dor
  • macskahala
  • excombo
  • simonandris2
  • aromo44
  • ijenanyelvtan
  • SMFB
  • mecsekijeti
  • csunyatáp
  • Czifra Zoltán
  • nerangass
  • jotunder
  • ipartelep
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d