Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye 2026.04.17
  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj 2026.04.16
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt) 2026.04.15
  • Ez egy alkotmányos forradalom 2026.04.15
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort 2026.04.14
  • Az „Energiajogász” nyílt levele és az aláírók 2026.04.14

A legolvasottabb posztok

  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt)
  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye
  • Ez egy alkotmányos forradalom
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort
  • Az "Energiajogász" nyílt levele és az aláírók

Trump és Zelenszkij meg fognak egyezni (azthiszemposzt)

2025.03.04 by jotunder

Premissza: Trump meg akarja kötni a bányászati szerződést. Zelenszkij is meg akarja kötni a bányászati szerződést. Gyakorlatilag minden rendben van a kibaszott szerződéssel, kivéve az explicit biztonsági garanciákat, de szakértői szinten egyetértettek ebben is. Ukrajna szoft biztonsági garanciákat kap, de a legfontosabb az, hogy az Amerikai Egyesült Államok jól felfogott érdeke lesz az, hogy Ukrajna gazdaságilag prosperáljon.

Konklúzió: Meg fogják kötni a bányászati szerződést.

Tudjuk, hogy Starmer beszélt Trumppal és láttuk, hogy fogadta Zelenszkijt. Holnap Károly király is fogadja az ukrán elnököt és lesz itt egy csúcsértekezlet a legerősebb európai államok vezetőivel. Mindenkinek az az elsődleges érdeke, hogy ami tegnap történt, azon tegye túl magát a világ, Trump is, Zelenszkij is.

Abban a pillanatban, hogy a fenti kibaszott szerződést aláírták, pont ott leszünk, ahol akkor lettünk volna, ha tegnap nem omlik össze minden.

Kurvára elegem van Trumpból, Muskból, a MAGA-dilinyósokból, és azt el nem tudom mondani, hogy mennyire van elegem Orbán Viktorból és a kutyáiból, és ilyenkor az ember szívesen hallgat olyasmit, hogy Trump Putyin embere, Musk pedig egy náci.

Tényleg annyira utálom őket, hogy néha szívesen hallgatok ilyesmit.

Mindazonáltal, mert egy poszt mindazonáltal nélkül olyan, mint, szóval nem gondolom, hogy Trump Putyin embere lenne, és azt se igazán gondolom, hogy Musk náci lenne, de azért, higgye el a kedves Olvasó, amit gondolok az pont elég, szomorú smiley.

Az az érzésem, a tegnapi szörnyűségek dacára, hogy alá fogják írni a bányászati szerződést. Nem vagyok biztos benne, de ez az érzésem. Fogalmam sincs, hogyan lehet lezárni ezt a háborút, milyen tervei vannak az amerikaiaknak, azt viszont elég határozottan gondolom, hogy a transzatlanti szövetségnek nincs alternatívája, sem Európa számára, sem Amerika számára.

És most hadd ne kezdjek el irányt mutatni és szigorúan nézni, hogy mit kellene csinálni Európának, Magyar Péternek esetleg a kedves Olvasónak. Én most a saját feladatom szeretném elvégezni, lehetőleg jól, csak azért vagyok felelős, de azért teljes mértékben.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532140-69e27c1e2395c' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532140&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532140-69e27c1e2395c&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532140-69e27c1e2395c' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Trump vicces

Next Post:

Az atlantai FED őrült előrejelzése

324 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. nyulambator szerint:
    2025.05.01 08:46

    @ipartelep: Megvédésről épp nincs szó. Inkább arról, hogyha a koldus odadja mindenét, majd azt hiszik, hogy barátok és akkor biztos nem merik verni. De a védelem az inkább csak ilyen teoretikus.

    “This agreement signals clearly to Russia that the Trump Administration is committed to a peace process centered on a free, sovereign, and prosperous Ukraine over the long term,”

    Lásd még.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-344675)
    Loading...
  2. velotanya szerint:
    2025.05.01 08:55

    ”Ukraine allies in Washington expressed some relief, calling the deal a notable improvement over earlier versions — and a sign that Kyiv can work constructively with Trump. But others have seen the deal as the U.S. taking advantage of Ukraine’s reliance on American aid to win control of valuable natural resources, without offering strong guarantees in return. (NYT hírlevél)
    Sajnos nem lehet vitatkozni a vastagbetűs mondattal. Ez továbbra is egy undorító diktátum, amit nem szabad elfelejteni soha ennek a mocskos Trump-maffiának (és az USA-nak mint államnak meg az ő lakóságának, hiszen a szavazók többsége megválasztotta a bűnbandát). Ugyanakkor elismerés Ukrajnának, hogy szinte lehetetlen helyzetből tárgyalva – amennyire látom a tudósítások alapján – nagyon sokat sikerült tompítaniuk a konkrét feltételeken, és jelenlegi formájában (a korábbi verziókkal ellentétben) a diktátum nem jelenti Ukrajna azonnali teljes kifosztását és gyarmati sorba vetését. Nagyon valószínű, hogy mindezeket figyelembe véve ezt most alá kellett írniuk, nyilván nem feladva azt a reményt sem, hogy egy valamikori esetleges normálisabb USA-kormánnyal sikerülhet megállapodni a szemétségek mérsékléséről (teljesen eltörölni már nem fogják). A szégyen viszont örökre ráég az USA-ra, úgy 100 év alatt lépésről lépésre összerakott krediteket égettek el néhány hét alatt egy számukra jelentéktelen tétel beharácsolása kedvéért, és játszották el örökre a ”szabad világ vezetője” informális státuszát, ami valószínűleg és remélhetőleg százszoros veszteséget fog okozni nekik, mint amire most ráteszik az oroszosra manikűrözött mancsukat.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-344676)
    Loading...
  3. hakohen szerint:
    2025.05.01 11:53

    .
    @ipartelep:
    .
    Ez mind szép, amit itt lefordítasz; csak éppen semmi köze sincs a tényekhez. Az USA – Ukrajna szerződést Ukrajna nevében aláíró minelnhtts összefoglalta a szerződés legfontosabb pontjait. Tudom, hogy az ördög a részletekben rejlik, és van néhány nyitott, nem szabályozott téma is. Ennek ellenére szvsz az USA kormánya elkötelezte magát Ukrajna mellett, ideértve az esetleges tűzszünet utáni újjáépítést is. Ez valamennyi biztonsági garanciát is jelent Ukrajnának.
    .
    Minden probléma természetesen nem oldódik meg ezzel a szerződéssel: pl. maga a tűzszünet, Oroszország jövője, az EU további szerepe stb. De ne legyünk telhetetlenek!
    .
    https://telex.hu/gazdasag/2025/05/01/ukrajna-egyesult-allamok-amerika-megallapodas-nyersanyagok-ujjaepitesi-befektetesi-alap
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-344677)
    Loading...
  4. ipartelep szerint:
    2025.05.01 20:57

    Hiv.: @hakohen:
    Amit én leírtam, az egy ún. analógia, vagy hasonlat volt. A hasonlat a tényeket világítja meg máshogy, közérthetőbben, egyszerűbben. Tehát egy hasonlaton/analógián a tényeket számon kérni (hogy nem direkt a tényeket írja le), az botorság, hiszen szándékosan nem azokat írja, le, attól analógia. Tetszik érteni?
    Amúgy az analógia teljesen pontos. Ukrajnát most az Idióta kirabolja, mégpedig anélkül, hogy bármit is adna nekik cserébe. Nem is ígért semmit, csak azt hogy felerészben kirabolja a bányáit. Ukrajna ezt azért fogadja el mégis, mert abban reménykedik, hogy ez a megállapodás némi védelmet jelent neki. Vagyis a koldus a remélt védelemért odaadja a maradék motyóját a kirablójának, remélve, hogy így a 10 méterrel odébb, bunkósbottal várakozó haramia nem üti agyon.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-344685)
    Loading...
  5. KennyOMG szerint:
    2025.05.02 16:23

    Tehat miutan nagy nehezen megegyeztek es alairtak a banyaszati megallapodast, nem telik el 48 ora, Kicsi Marco az egbe hajitja kezeit* es bejelenti, hogy ok akkor ki is szalltak a pisz proszesszbol. Najsz.
    .
    .
    *(a tukorforditasok most nagyon trendik lehetnek, minden hiroldal tele van veluk)

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-344725)
    Loading...
  6. velotanya szerint:
    2025.05.02 21:06

    @KennyOMG:
    Már az érthetetlen, hogy a Zelenszkij egyáltalán miért kezdett háborúzni egy sokkal nagyobb országgal. És még most is, amikor pedig a Trump elnökúr átvette a stafétát, még most is minden erejével a BÉKE ellen van. Hát csoda, hogy a legfelebarátibb ember is idegállapotba kerül?

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-344734)
    Loading...
  7. Késes Szent Alia szerint:
    2025.05.06 07:45

    Itt a megállapodás teljes szövege, nézzük, mit lehet belőle kihámozni (pdf):
    https://www.kmu.gov.ua/storage/app/uploads/public/681/33c/e8f/68133ce8f2e82842702204.pdf
    .
    Először is, ez lényegében egy szándéknyilatkozat arról, hogy a felek meg kívánnak kötni egy bányászati szerződést, és az nagyjából milyen legyen. Ha majd a szerződés elkészül, az ukrán parlament megvitatja és ratifikálhatja. (Nem tudom, Zelenszkij hatalma mennyire stabil, előfordulhat-e, hogy a Rada beint és nem ratifikálja. Nem világos, mikor lesz a vita.)
    .
    Kifosztás történik-e, vagy stratégia együttműködés? Koldus, vagy nem koldus?
    Nézzük a kifosztó jellegű rendelkezéseket:
    (1) a szerződés rendelkezései előnyt élveznek Ukrajna jogszabályaival szemben, ha bármilyen ütközés lenne köztük (II/3. pont);
    (2) ha az USA fegyvert, kiképzést, vagy egyéb katonai jellegű segítséget nyújt, akkor annak összegével növekszik a részesedése a rekonstrukciós alapban (tehát nem feltétlenül ötven-ötven arányban lesznek partnerek, szemben azzal, amit a Telex idéz az ukrán hölgytől) (VI/5. pont);
    (3) a rájuk eső nyereséget adómentesen, dollárban vihetik ki az amerikaiak, a dollárba való átváltást az ukrán államnak biztosítania kell (IV-V cikk);
    (4) ha az ukránok bárki mással szerződést szeretnének kötni, arról az amcsikat tájékoztatniuk kell, és semmiben nem ajánlhatnak jobb feltételeket, mint amit az amerikaiak kapnak (számomra nem világos, hogy ez csak bányászati szerződésekre vonatkozik-e, vagy általában az infrastruktúrát érintő beruházásokra) (VII-VIII);
    (5) a szerződés korlátlan ideig érvényes (XI/3.)
    .
    Csakhogy: Ukrajna határozhatja meg, hogy mely területeire vonatkozzon a szerződés (preambulum utolsó előtti előtti bekezdés).
    Ennek szerintem így nincs értelme, mert mi van, ha Ukrajna rámutat egy négyzetméternyi területre, hogy tessék, innen lehet bányászni? Lesz ennek valami minimuma, vagy fix területei? Nem derül ki.
    .
    Bónusz: azon államok, amelyek ellenségesen viselkedtek Ukrajnával szemben, nem részesülhetnek az újjáépítésből (preambulum 5. bekezdés). Helló, röfi.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-344798)
    Loading...
  8. KennyOMG szerint:
    2025.05.06 10:10

    @Késes Szent Alia: Nep neveben koszonom, hogy atnyalaztad es kivonatoltad nekunk!
    .
    Az elso pontod nem kirivo, ez gyakorlatilag az osszes USA altal forszirozott szerzodesben benne van, pl a TTIP tervezet alapjan amerikai cegek perelhettek volna az EU-t, ha az a „profitabilitasukkal ellentetes” szabalyozast hozna/alkalmaz (mondjuk az amerikai husra vonatkozo hormon es egyeb szintek) – mindezt belfoldi amerikai birosagokon, ahova az EU-nak termeszetesen at kellett volna faradnia minden esetben, kulpnben ugye default veszit. Szerencsere ez (is?) csak terv maradt.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-344800)
    Loading...
  9. Késes Szent Alia szerint:
    2025.05.06 11:57

    @KennyOMG: Aha, értem. Így rákeresve, egy februári tervezet szerint itt is az lett volna, hogy vitás esetekben egy New York-i bíróság az illetékes, de ez egyelőre kikerült belőle.
    https://www.intellinews.com/ukraine-agrees-to-a-revised-us-mineral-deal-offer-369027/
    Így viszont nincs kikötve, hogy vitás esetekben ki fog dönteni, ami mégiscsak furcsa. „… dispute shall be resumed by mutual consultation”. Hát jó.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-344805)
    Loading...
  10. KennyOMG szerint:
    2025.05.06 18:13

    @Késes Szent Alia: Nyilvan ez az egesz annyit sem er jelenleg, mint a papir, amire nyomtattak, tokeletes recept a jovobeni katasztrofalis nezetelteresekhez. Gondolom, ha/amikor alairnak valami tenyleges szerzodest, az azert nem ilyen szinten lesz ossze… fercelve.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-344821)
    Loading...
  11. labrys szerint:
    2025.05.07 00:31

    @Késes Szent Alia:, @KennyOMG:: akkor ez elég jó megoldásnak tűnik; ti. mivel megszületett ez a Naccerű Díl, ki lehet vele szúrni (áttételesen) a Debil (aki amúgy is bármilyen eredmény esetén meg lenne győződve a saját zsenialitásáról) & szintén fenemód hozzáértő szoponcai szemét – míg ugyanakkor ennek köszönhetően nem marad abba a tényleges amerikai háborús támogatás. Az ukránoknak, úgy tűnik, sikerült ügyesen kimozogniuk ezt a katasztrófát, nem?
    (A jövőbeli újjáépítés & tényleges, valódi szerződéskötések során meg remélhetőleg hol lesz már a tavalyi Hóden…)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-344827)
    Loading...
  12. Késes Szent Alia szerint:
    2025.05.07 13:51

    @labrys: Szerintem Ukrajnát kétféle katasztrófa fenyegeti, az egyik lassú, a másik gyors. A gyorsat, miszerint az USA azonnal elvág minden támogatást és odadobja őket Putyinnak, most talán elkerülték. A lassú az, hogy Trumpék továbbra is le akarják választani Oroszországot Kínáról (ennek a megvalósíthatóságát most hagyjuk), és vissza akarják vezetni Oroszországot a civilizált társasági szalonba, ezért amikor Putyin úgy dönt, hogy na jó, legyen tartós fegyverszünet, annak a lelki és anyagi hatása Trumpra sokszorosan felül fogja múlni az ukrán ritkaföldfémek vonzerejét. Onnantól Putyin megint kenyérre tudja majd kenni Trumpot, és nyugodt körülmények között áskálódhat Ukrajna ellen, a NATO ellen, készülhet a Baltikum irányába, és a többi.
    (Szerintem Putyinnak már két hete bele kellett volna mennie a dílbe, amikor Trump felajánlotta a Krím elismerését orosz területként, és akkor még jobban jönne ki ebből nyomorúságos háborúból.)

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-344831)
    Loading...
  13. labrys szerint:
    2025.05.07 15:34

    @Késes Szent Alia:: sajnos a Trump–Putyin-relációt illetően alighanem teljesen igazad van.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-344833)
    Loading...
  14. muaddib00 szerint:
    2025.05.07 16:14

    @Késes Szent Alia:
    Oroszország részben hadi gazdaságra állt át. Egyáltalán nem biztos, hogy jelenleg megéri Putyinnak egy gyors és tartós fegyverszünet ami óhatatlanul komoly gazdasági visszaeséssel fog járni. Egy folyamatos patthelyzet, sőt lassú haladás a fronton kecsegtetőbb lehetőség lehet neki. Nyilván azt várja, hogy milyen üzletet tud kötni az USA-val, esetleg Európával, hogy ellensúlyozza a gazdasági megborulást a háború után.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-344835)
    Loading...
  15. barki szerint:
    2025.05.07 23:27

    @Késes Szent Alia: „… Trumpék továbbra is le akarják választani Oroszországot Kínáról…, és vissza akarják vezetni Oroszországot a civilizált társasági szalonba…”
    Nadeeeeee, abba a civilizált társasági szalonba, amit épp most rugdalnak szerteszéjjel?
    Nem lehet, hogy többről van szó, mint nárcisztikus rögtönzésekről, barátok rossz megválasztásáról, kapzsiságról?
    Nem lehet, hogy Trumpék nem Oroszországot akarják visszavezetni a civilizált társasági szalonba, hanem Oroszországra támaszkodva akarnak onnan ők is kisétálni?
    https://peterbuda.substack.com/p/a-civilizaciok-valtozasa-es-a-vilagrend

    Hiv.: [@barki:](#comment-344841)
    Loading...
  16. Késes Szent Alia szerint:
    2025.05.08 23:34

    @muaddib00: Ezt értem (vagyis tudok róla, hogy ezt szokták felhozni – nem mintha meg tudnám ítélni, mennyire igaz), de veszélyesen sokat nyert volna Putyin azzal, ha együttműködőbb. Ehelyett felbosszantotta Trumpot a „rosszul időzített” bombázással Kijev ellen, mire a stabil géniusznak szöget ütött a fejébe, hogy Vlagyimir talán csak hitegeti, hogy békét akar. Hát ezt tanították a KGB-nél?

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-344865)
    Loading...
  17. Késes Szent Alia szerint:
    2025.05.08 23:41

    @barki: Jó, ne nevezzük szalonnak, mondjuk úgy, hogy Oroszország három év után gond nélkül bejöhetne a hűvösről: szankciók enyhítése, kereskedelem újraindítása, Putyin-Trump találkozó, G8 (Trump folyton emlegeti, mekkora hiba volt kizárni az oroszokat), és így tovább. Ezt úgy hívják, hogy orosz győzelem.
    .
    „Nem lehet, hogy többről van szó, mint nárcisztikus rögtönzésekről”
    Dehogynem. Ha Trumpnak nem is, de a környezetében sokaknak határozott ideológiai meggyőződésük van, elég meghallgatni Vance müncheni beszédeit (a tavalyi is érdekes). Véget ért az amúgy is döcögős szabályalapú világrend, átlépünk a befolyási övezetek érájába: az USA játszótere a teljes amerikai kontinens (Grönland, Kanada és Panama felé már kinyújtotta a mancsát), és a csendes-óceáni térség egy része. Kína viheti Tajvant, ha annyira akarja, az oroszok meg hadd uralják Kelet-Európát, csak ne gyilkolásszanak túl sokat, vagy ne időzítsék rosszul.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-344866)
    Loading...
  18. barki szerint:
    2025.05.09 09:10

    @Késes Szent Alia: Az világos volt, hogy Trump a szalont lecseréli a nagyfiúk pókerpartijára, de az (nekem eddig) nem tűnt fel, hogy Trump&Co ideológiai céljai között ennyire fontos a szekuláris állam elleni harc (lásd még, vissza a középkorba) és a szekuláris Európa nemcsak az asztal mellől lesöpört kibic, hanem ellenség.
    (Ebből a szempontból a Trump kritikus XIV Leo megválasztása nem várt, kellemes meglepetés, pedig nagyon dolgoztak a kőgazdag amerikai katolikusok nekik kedvezőbb kimenetelen.)

    Hiv.: [@barki:](#comment-344867)
    Loading...
  19. Hölderlin ist ihnen unbekannt? szerint:
    2025.05.09 11:43

    @Késes Szent Alia:
    Plusz a jelek szerint Izraelt is szívfájdalom nélkül odadobja a husziknak, az ajatollahoknak és a Mohsen Mahdawi&Co.-nak. https://www.timesofisrael.com/trump-ditched-israel-with-surprise-houthi-truce-that-doesnt-bode-well-on-iran/

    Hiv.: [@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:](#comment-344871)
    Loading...
  20. nyulambator szerint:
    2025.05.09 13:27

    @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Ezen én csak kicsit aggódnék. Ezen a héten lehet, hogy pont így néz ki, de a jövő héten, ha mondjuk jár nála pár lobbista az amerikai zsidó közösségtől, ő lesz Izrael legnagyobb barátja és kihirdeti, hogy Make Israel Great Again, hogy szarrá fogja bombázni Izrael ellenségeit, reszkessen Irán, Gázát be kell lökni egy tolólapos kotróval a tengerbe és a helyére Trump Riviérát építeni.
    Egészen az azután következő hétig, amikorra majd megint elfelejti.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-344879)
    Loading...
  21. Késes Szent Alia szerint:
    2025.05.11 19:44

    @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Szerintem ebben Netanjahu inkább hibás, mint Trump. Mintha azt gondolná az izraeli kormány, hogy Trump és a republikánus párt akkora cionisták, hogy mindenben partnerek lesznek, és nem veszik igazán számításba Trump érdekeit. Ha azt mondod, hogy Trump nem viselkedik jó szövetségesként, szerintem hozzá lehet tenni, hogy Bibi előbb volt nem jó szövetséges. Valószínűleg annyira függ a koalíciós partnereitől, hogy alig van mozgástere.
    .
    Például Gázát illetően Trump feldobott néhány lehetőséget: egyrészt mondott olyat, hogy elszabadul a pokol, ha nem adják vissza azonnal a túszokat, meg hogy a gázaiak mindjárt elköltöznek és Amerika megkapja a tengerpartot, aztán meg hogy békét kell kötni, mert a gázaiak szenvednek. Erre az izraeli kormány előáll egy negyedik változattal, a katonai megszállással, ami eltart legalább öt-tíz évig, és abszolút nem az a gyors lezárás, amit Trump el tudna fogadni.
    .
    És ha nincs lezárva a gázai helyzet valamilyen módon, akkor egyelőre szaúdi-izraeli kiegyezés sincs, nem folytatódik az Abraham Accords, de Trump nyilván nem akar a szaúdiak meg az emírek sok száz milliárd dollárjára csak azért várni, mert Izrael még ott vacakol Gázában.
    Iránnal meg nem fog háborúzni Trump, soha nem is akart, viszont Bibi érthetően csak ezt erőlteti. Ja, és a személyes viszony se igazán jó köztük (Bibi gratulálni merészelt Bidennek az „elcsalt választás” megnyeréséhez!)

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-344917)
    Loading...
  22. Hölderlin ist ihnen unbekannt? szerint:
    2025.05.12 14:50

    @Késes Szent Alia: Persze, az összefüggés fennáll, hogy amíg Gáza kérdése nincs lezárva, addig nincs folytatás az Abraham Accords, benne a szaúdi kiegyezés ügyében sem, és Iránnal sem látszik megoldás, sőt. De erről miért Netanjahu tehet? Már túl azon, hogy az október 7-i támadásnak meg sem kellett volna történnie, ha nem mond teljes csődöt a védelmi establishment. És hogyan tudott volna N. (vagy bárki az izraeli miniszterelnök pozíciójában) „jó szövetséges” lenni Trump egymásnak homlokegyenest ellentmondó („all hell will break loose” vs. békét kell kötni vs. Riviéra), nem mellesleg megvalósíthatatlan, néhány hetente változó ötletei mellett? Amelyek mindegyikénél sorjáznak a kérdések a hiányzó feltételekről – befogadó arab országok, milyen, Izrael számára nem öngyilkos feltételek mellett kellene/lehetne megkötni a békét, mit jelent pontosan az elszabaduló pokol stb. „Nem az a gyors lezárás, amit Trump el tudna fogadni”, mondod. Van ilyen? Világos, hogy Trumpnak nem számít más, mint amiről úgy képzeli, pillanatnyilag el tudja adni „gyors lezárásnak”, de mi lett volna az? Simán lehet, hogy rosszul látom, de nekem úgy tűnik, Trumpliék egyszerűen az arab országokkal akarnak különféle dealeket, aminek olyan előnyei is vannak, mint hogy a terrorfinanszírozó, az amerikai egyetemeket, a médiát és amit bír, felvásárló, a Nyugat türelmes, szívós aláásásában kiválóan teljesítő Katartól beesik egy 400m dolláros repülőgép. Nem látom, hol van mindebben a perspektívája annak, hogy Izraelt békén hagyják végre az ellenségei – vagy legalább képes maradjon arra, hogy lassan az egész földkerekséggel szemben próbálja megvédeni magát.

    Hiv.: [@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:](#comment-344927)
    Loading...
  23. Késes Szent Alia szerint:
    2025.05.12 20:23

    @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: 400 milliós repülőt éppenséggel Izrael is adhat, ha ezen múlik. És miért nem épül már a Trump Tower Tel-Avivban? 🙂
    (Al-Dzsolani épp most ajánlotta fel, hogy Damaszkuszban épülhet. Így megy ez.)
    .
    Lehet, hogy túl szigorú vagyok, és bevallom, nem sok jóindulat maradt bennem Bibi iránt, de a Trump győzelmét követő örömmámorban az izraeli kormány mintha magától értetődőnek vette volna a teljes támogatást, és elfelejtkeztek arról, hogy egy ilyen csélcsap elnökön folyamatosan dolgozni kell.
    Én se úgy értettem, hogy azt kell tenni, amit Trump kitalál, azt valóban nem lehet lekövetni. Inkább a befolyásolás hiányzik, hogy mire Trump megszólal, addigra már ott legyen a szavaiban az, amit Izrael szeretne.
    Hol van például Ivánka és Jared? Kik azok a Trump-suttogók, akikkel Bibi elég jóban van ahhoz, hogy hatni tudjon erre a debilre?

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-344934)
    Loading...
  24. Hölderlin ist ihnen unbekannt? szerint:
    2025.05.13 15:49

    @Késes Szent Alia: „mire Trump megszólal, addigra már ott legyen a szavaiban az, amit Izrael szeretne” Ez valóban kívánatos lenne, de megint csak nem tudom, Bibin múlik-e. Biztosan túlzott reményeket fűzött Trumplihoz a kormány – ahogy sokan mások is, pedig minden Izrael melletti lépése ellenére is elefánt volt a szobában, hogy az elnök úr megbízhatatlan, elvtelen hülye, így kockázatos rá számítani -, de kérdés, mit tudott volna egyáltalán tenni (jó, igaz, ez a repülőgépes dolog pl. eszébe juthatott volna). Jaredet és Ivankát nem tudom, lehet-e pótolni, és ők már nagyon régen bejelentették, hogy kiszállnak. Összességében, ha próbálta volna is, nehéz elképzelni, hogy Katar és MBS csáberejét ellensúlyozni tudná Bibi vagy bárki azzal a lendülettel szemben, amellyel Trumpliék a sejkekkel haverkodásba vetették magukat – mindenesetre ott tartunk, hogy Amerika Izrael feje fölött egyezkedik a Hamasszal és az azt támogató arab diktatúrákkal, ami összképnek és perspektívának is elég vérfagyasztó.

    Hiv.: [@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:](#comment-344962)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@labrys: Igen, elég megdöbbentő. Talán a Z-generác…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@muaddib00: Tőlem biztos nem. Szerintem nagyon jó…
  • muaddib00 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@thegaben86: Szerintem pontosan tudod miért írtam.…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomhttps://444.hu/2026/04/17/keves-sikeres-huzasa-vol…
  • fortin2 on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeLopás az FBről: Csak a keltezés hiányzik, a helyme…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@dpeter: Az ellentengernagy an angolszasz "rear ad…
  • thegaben86 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@muaddib00: Haha, Ivanyi soha nem lesz koztarsasag…
  • bvr on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @bvr: lehet hogy a kegyelmi ügynél nem volta…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@nyulambator: : A Kissé megingott bizalomról... na…
  • bvr on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @wolff: (1) Egyrészt a kérdés nem az hogy Bo…
  • wolff on Ez egy alkotmányos forradalom@bvr: Mondjuk Botka, a most istenített Ruff Bálint…
  • ipartelep on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjEzt nem nekem írták, de reagálok rá. "Ha a fentiek…
  • labrys on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@halatlangazember: jól látod, rettentően hatékony…
  • labrys on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@azuccahirmondoja: Egyet tudunk-e érteni abban, ho…
  • halatlangazember on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Nem tudom, hogy ez miért nem landolt itt még, enné…
  • dpeter on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@jotunder: @labrys: Fontos kapcsolódó kérdés: mi a…
  • labrys on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeVery freundly közlemény. Mi mindig is csak a Tudom…
  • jotunder on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@labrys: Erica Schwartz (fekete nő) ellentengernag…
  • labrys on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@labrys:: ha valakinek hirtelen nem ugrana be: az…
  • labrys on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Nem bírom ki, hogy mementóként be ne csatoljam a D…
  • ipartelep on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjNa folytatva ezt az oktatási miniszter-sagát, mert…
  • Vidor Ferike on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeÚgy néz ki, hogy az elsők között lehet; ezt MP töb…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Akkor nincs hírem. Csak nem figyelte…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Az pedig hogy MP érzékeli a felzúdulást,…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Mondjuk az kurva érdekes lenne, ha mások…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjhttps://24.hu/belfold/2026/04/17/magyar-peter-rubo…
  • tubarozsa on Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort@Ferenc Hörcher: 2016-ban beülni a NER alkotmánybí…
  • nyulambator on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeNem azt első héten, de nyilván sor kerül az akadém…
  • azuccahirmondoja on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Én alighanem Vekerdy Tamást javasolnám o…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Podvinecz marsall: Óriási ez a pali. Tényleg nem…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Az előbb linkelt HírTV-s sajtótájéko…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Hát igen, ha csak azt nézem, van Magyar…
  • Podvinecz marsall on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: rövid, de érdemes
  • halatlangazember on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@labrys: ok, játsszuk ezt végig. . Azt mondod, deo…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@ijontichy: Nem csak a pénzt viszik az egyházak. A…
  • ijontichy on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@azuccahirmondoja: : "szigorú különválasztás" na a…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@DarthVader: Ezt a pudingot eszi az ország már 16…
  • DarthVader on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjEgyik falu (kb 3500 lakos) nagyszámu, cigány kiseb…
  • muaddib00 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@annokkk: Miután már ott elvérzett a beszélgetés,…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@azuccahirmondoja: Senki sem tudja, milyen meggyőz…
  • K Zoltan on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: "Ez idáig be is jött, a rezsimnek eg…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@ijontichy: Valami Iványi kultusz van, az biztos.…
  • azuccahirmondoja on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@labrys: Az állam és az egyház/vallás szigorú külö…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@muaddib00: Természetesen összerakhat a Magyar Pét…
  • ijontichy on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@fortin2: : Hmmm... ilyen lehetett a korai 50-es é…
  • fortin2 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@muaddib00:: paródiának gondoltad, de pontosan ezt…
  • muaddib00 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjTe jó ég, ha még Iványi is államfő lesz netán telj…
  • fortin2 on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjAzért Révai elvtárs elégedetten csettinthet az ily…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.és még: kompakt összefoglaló az amerikai kormányza…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@KennyOMG: Neked is igazad van. Másrészről, meg mi…

Posztrulett

A filozófia halála? A kínai szoba titka.

A filozófia nem halt meg, de a huszadik század egyik legjelentősebb gondolkodója, John Searle, szeptember 17-én, kilencvenhárom éves korában valóban elhunyt. 1995-ben Searle megkapta a Simon Newcomb-díjat, amelynek valószínűleg nem örült különösebben. A díjat ugyanis a mesterséges intelligencia elleni „legostobább érvért” ítélték neki. (Az életműdíjat Hubert Dreyfus kapta, akiről azt gondolták, hogy életének nagy részében …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Judit Merényi
  • anna007dor
  • tortt49
  • K Zoltan
  • Hanyistók
  • labrys
  • jelbeszed
  • marysolotravez
  • ororvecztb1
  • ervsebeszet
  • mzoltan
  • janszemwordpress
  • Tiborné Tóth
  • thegaben86
  • esztre
  • DarthVader
  • micike mici
  • muaddib00
  • Bogomil
  • LibaLeontin
  • aerduloensamtonight
  • darnoknew
  • Virág et.
  • Tehenész
  • dpeter
  • bvr
  • rovidec398e17c6
  • tulajdonkppen
  • wolff
  • nyulambator
  • ra0213
  • simonandris2
  • Morp65
  • tgr
  • ijontichy
  • Mikonu
  • Tyto
  • karsairita
  • dynamicist
  • princeghostly1c74fbc695
  • nerangass
  • Czifra Zoltán
  • csunyatáp
  • janostothmeister
  • gornyo
  • jack_of_all_trades
  • vattablz
  • Grrr
  • azuccahirmondoja
  • Podvinecz marsall
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d