Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt) 2025.12.06
  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt) 2025.12.03
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi) 2025.11.29
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat) 2025.11.21
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit? 2025.11.20
  • Orbán, futball, tehetség, Kelleher 2025.11.17

A legolvasottabb posztok

  • Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat)
  • Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország

Trump és Zelenszkij meg fognak egyezni (azthiszemposzt)

2025.03.04 by jotunder

Premissza: Trump meg akarja kötni a bányászati szerződést. Zelenszkij is meg akarja kötni a bányászati szerződést. Gyakorlatilag minden rendben van a kibaszott szerződéssel, kivéve az explicit biztonsági garanciákat, de szakértői szinten egyetértettek ebben is. Ukrajna szoft biztonsági garanciákat kap, de a legfontosabb az, hogy az Amerikai Egyesült Államok jól felfogott érdeke lesz az, hogy Ukrajna gazdaságilag prosperáljon.

Konklúzió: Meg fogják kötni a bányászati szerződést.

Tudjuk, hogy Starmer beszélt Trumppal és láttuk, hogy fogadta Zelenszkijt. Holnap Károly király is fogadja az ukrán elnököt és lesz itt egy csúcsértekezlet a legerősebb európai államok vezetőivel. Mindenkinek az az elsődleges érdeke, hogy ami tegnap történt, azon tegye túl magát a világ, Trump is, Zelenszkij is.

Abban a pillanatban, hogy a fenti kibaszott szerződést aláírták, pont ott leszünk, ahol akkor lettünk volna, ha tegnap nem omlik össze minden.

Kurvára elegem van Trumpból, Muskból, a MAGA-dilinyósokból, és azt el nem tudom mondani, hogy mennyire van elegem Orbán Viktorból és a kutyáiból, és ilyenkor az ember szívesen hallgat olyasmit, hogy Trump Putyin embere, Musk pedig egy náci.

Tényleg annyira utálom őket, hogy néha szívesen hallgatok ilyesmit.

Mindazonáltal, mert egy poszt mindazonáltal nélkül olyan, mint, szóval nem gondolom, hogy Trump Putyin embere lenne, és azt se igazán gondolom, hogy Musk náci lenne, de azért, higgye el a kedves Olvasó, amit gondolok az pont elég, szomorú smiley.

Az az érzésem, a tegnapi szörnyűségek dacára, hogy alá fogják írni a bányászati szerződést. Nem vagyok biztos benne, de ez az érzésem. Fogalmam sincs, hogyan lehet lezárni ezt a háborút, milyen tervei vannak az amerikaiaknak, azt viszont elég határozottan gondolom, hogy a transzatlanti szövetségnek nincs alternatívája, sem Európa számára, sem Amerika számára.

És most hadd ne kezdjek el irányt mutatni és szigorúan nézni, hogy mit kellene csinálni Európának, Magyar Péternek esetleg a kedves Olvasónak. Én most a saját feladatom szeretném elvégezni, lehetőleg jól, csak azért vagyok felelős, de azért teljes mértékben.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532140-693754f45e729' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532140&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532140-693754f45e729&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532140-693754f45e729' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Trump vicces

Next Post:

Az atlantai FED őrült előrejelzése

324 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. tahonoli szerint:
    2025.03.08 11:06

    Megkérdezném a monarchista Curtis Yarvintól, a „kormányzás vállalatként” topikban, hogy ilyen kaotikusan mikromenedzselt Trump-os féle vezetésű vállalat meddig él túl piaci körülmények között?

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342948)
    Loading...
  2. ipartelep szerint:
    2025.03.08 12:30

    Az Idióta szövegeit tartalmi, logikai, intellektuális, faktuális szempontból elemezni, ugyanaz, mintha a falu bolondjának a szövegeivel tennék ezt. Pontosan ugyanaz, mert az Idióta egy „falu bolondja”, vagy futóbolond. Más szempontból persze nem ugyanaz, mert ennek sajnos a bolondsága mellett nagy hatalma is van. De mivel teljesen bolond, összevissza beszél, emiatt kiszámíthatatlan, nem lehet tudni, hogy a következő pillanatban mi jön ki abból a romlott káposztaléből, ami a fejében lötyög. Mindenesetre, a valóság igen kevéssé befolyásolja, gondolkodni nem tud, erkölcse sincs. Jó kis elegy… Egy dolgot lehet(ne) csak tenni vele: manipulálni kell, be kell csapni. Mivel a legfontosabb személyes tulajdonsága az önimádat (pszichopatológiás szinten nárcisztikus), ezért dícsérni, hízelegni kell, olyasmiket kell mondani neki, amik róla szólnak, tetszenek neki. Annak örülni fog, és akkor reménykedni lehet, hogy a tényleges intézkedésekkkel nem foglalkozik, azokat észre sem veszi, azok már mellékesek lesznek neki. Egy bolonddal nem lehet, és kell úgy beszélni, mint egy kvantumfizikussal.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-342950)
    Loading...
  3. tahonoli szerint:
    2025.03.08 18:30

    Az alábbiak amúgy JT narratíváját erősítené, míg az én fejemben viszont az egyre nagyobb káoszt.
    A lentebbi Káncz Csaba poszt olyat mond, hogy a fal adja a másikat. Én nem tudom hovátenni, mert csak annyit láttam eddig, hogy Dodik/Balkán kapcsán az USA prüszköl, amikor Orbánék belenyúltak a kakaólekvárba.
    MJ: a posztban rengeteg forrás-link van, amiket nem akartam áthozni.
    …………….
    „Kedves gyerekek!
    A mai nap kétségtelenül legizgalmasabb híre, hogy Donald bácsi 35 ezer amerikai katonát vezényelhet át Németországból Magyarországra.
    Csaba bácsi megkérte ismerősét, hogy írjon egy mesét erről az elképesztő hírről.
    Hol volt, hol nem volt…
    „Az USA-t a Pentagon és az amerikai pénzügyi, nemzetbiztonsági mélyállam irányítja.
    Az USA katonai vezetése a szövetségesektől több védelmi pénzt kér, de Trump alatt a lényegi felállás nem fog változni.
    Az amerikai B 52-ek ugyanúgy berepülnek a balti orosz támaszpontokra nukleáris válasz csapást imitálni
    és az európai NATO szövetségesek még több amerikai fegyvert fognak venni.
    Az USA érdekei érvényesülnek, amely jó az EU-nak és a NATO-nak is, hiszen végre feladatuk van és azt csinálják, amire létrehozták őket a hidegháborúban.
    A NATO-ban a legnagyobb és legveszélyesebb orosz behatolás a magyarországi.
    A TEK bevezénylése Boszniába jelzi, hogy Orbán kész fegyveres eszkalációra is, ha az oroszok ezt kérik a Dodik ügyében – ahogyan a saját népe ellen is a 2026-os választások előtt.
    A Pentagon katonai tervezése eldöntötte, hogy ezt a magyar-orosz titkosszolgálati és provokációs gócpontot felszámolja.
    Ezt szolgálja, hogy az orosz gáz szállítását lekapcsolták az ukránok és már Ausztriából érkezik a palagáz, csak erről sem beszélnek Orbánék.
    Az amerikai csapatok érkezése pedig megelőző lépés, hogy a balkáni béke fennmaradjon, amit O1G és az oroszok szét akarnak verni.
    A Paks 2 ügyében az amerikai Westinghouse éppen kiszorítja a Roszatomot jelenleg.
    Trump üzleti politikája az USA érdekeit érvényesíti: Magyarország áttér amerikai palagázra, a PAKS2 amerikai atomprogram lesz, és az országot kvázi a NATO és az USA katonai ellenőrzés alá vonja, mert a Balkánon békét akarnak és ez egyet jelent az orosz befolyás kikapcsolásával Budapesten, ennek láthatjuk a gazdasági, energetikai és katonai lábait.
    O1G ideje lejárt.
    A magyar népnek kellene lépnie MÁR VÉGRE, hogy eltávolítsák a NER-t, a NYUGAT megteszi a maga részét.
    Orbánt leírták és várnak a magyar nép válaszára, hogy új rendszert építsenek, amely illeszkedik a Nyugathoz ÉS NEM EGY OROSZ KGB lerakat.
    Kimondhatjuk, hogy az ország a NATO közvetlen katonai ellenőrzése alá kerül, mert totálisan áruló lett.
    https://www.facebook.com/kancz.geopolitika/posts/pfbid02gTUY9wkhiRn4ANGgEQcW2gb5uCbEFuXZnBXMfJGZTgS8E3PEqxuHbUirCCVE9pvGl„

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342956)
    Loading...
  4. KennyOMG szerint:
    2025.03.08 19:00

    @tahonoli:„Az USA-t a Pentagon és az amerikai pénzügyi, nemzetbiztonsági mélyállam irányítja”
    .
    Idaig birtam. Tenyleg muszaj ilyeneket, raadasul teljes terjedelmukben, egy egyszeru link helyett, amit majd elolvas, akinek olyanja van?

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-342958)
    Loading...
  5. ijontichy szerint:
    2025.03.08 20:41

    @KennyOMG: : 🙂 Egyszer (nem ma volt) ez jött velem szembe: „Az USA-t a zsidók irányítják”.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-342959)
    Loading...
  6. tahonoli szerint:
    2025.03.08 21:00

    Nekem megbízható információs forrás Káncz Csaba, de elfogadom, hogy másnak nem.
    Az hogy lehet-e fontosnak ítélt külső véleményt beidézni, pl.: Buda Pétert is, hogy ki mit hogyan tolerál olvtársként, kit miért mivel és mivel nem kellene piszkálni általános feszültségek közepette, milyen posztok hogyan tűnhetnek el link mögül, mi fontos és mi nem, hogyan kellene bánni friss gondolatokkal, arra most egyáltalán nem térek ki.
    Számomra a „mélyállam” dolog a legkevésbé értelmezhetetlen, mert én azt gondolom mélyállamnak, ami inkompatibilis a kormányzati akarattal ÉS egyúttal képes neki ellentartó erőt is jelenteni (vagy megszokik, vagy megszökik jelleggel). Számomra csak annyiban érdekes itt, hogy van-e Trumpnak ellentartó pl.: Pentagon erő. Logikusan kéne legyen, mert pár nap alatt nem lehet átállítani Trumpra egy egész USÁ-t.
    A többi (rész)infó szerintem ül, miközben az értelmezési keret úgy konteó, hogy az általános magyar depresszióban akár halvány reménytsugárt is jelenthet, miközben végiggondolható, hogy ha Magyarország felvonulási terep lenne mind az oroszoknak, mind az amcsiknak, akkor az mivel járhat.
    De hát különbözőek vagyunk.
    Nem tudom feltűnt-e másnak hogy én még sose oktattam ki senkit, a világ legszelídebb hangján szólok mindenkihez, miközben egy valaki mindig megtalál, és persze sosem érvelően.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342962)
    Loading...
  7. hakohen szerint:
    2025.03.08 21:06

    .
    @ipartelep:
    .
    Sajnos, igazad van. Ezért alázta meg magát Zelenszkij is többször a pénteki borzalom után. Azért nem vagyok benne biztos, hogy ez elég volt Trump elképzelésének megváltoztatásához.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-342963)
    Loading...
  8. hakohen szerint:
    2025.03.08 21:10

    .
    @tahonoli:
    .
    Olvastam Káncz Csabát, amit Csaba bácsi ismerősétől idézett. És a rengeteg kommentek nagy részét is.
    .
    Többen nem tartjuk bizonyítottnak, amit írt. Sőt, egy kommentelő megfogalmazta: ez egy wishful thinking.
    .
    Persze, azért reménykedem, hogy legalább részben igaz.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-342964)
    Loading...
  9. tahonoli szerint:
    2025.03.08 21:32

    Hiv.: @hakohen:
    Ja-ja nyíilván nincs szó bizonyítottságról és igen vágyvezérelt álom lehet.
    Számomra inkább az a kérdés, hogy:
    – Miért fáj az amcsiknak ennyire Dodik, hogy ezért oktatják is keményen a magyarokat. Mi lehet a mögöttes motívációjuk? Én buta vagyok ahhoz, hogy ezt le tudjam venni a nyíltan olvasható infókból.
    – Az is feltűnő, hogy mikőzben Trump folyamatosan fényesre nyalja Putyin sggét (de úgy, hogy mintha még Kínának is tetszene), akkor miért pont Dodik kapcsán van ütközés. A kaotikus Trumpból nekem az jön le, hogy neki édesolymindegy, hogy Dodik vagy nem Dodik. Az persze más sztori, ha a Pentagon betartana Trumpnak, ahogy eggyel előbbi kommentben említettem.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342966)
    Loading...
  10. jotunder szerint:
    2025.03.08 21:49

    @tahonoli: megnéztem mit írt Dariusz Matecki letartóztatásáról… a lengyel lapok erről nem tudnak, egy fringe oldalon találtam valami hasonlót. lovas zoltán, mint hivatkozási alap.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-342968)
    Loading...
  11. ipartelep szerint:
    2025.03.08 21:54

    Hiv.: @tahonoli:

    Ez a Dodik-ügy nem tűnik rejtélyesnek. (Persze itt nyilván nem az Idióta intézkedett, hanem az apparátusból valaki, akit még nem rúgtak ki.) Az amcsik még emlékeznek arra hogy a volt Jugoszláviában mik történtek 90 óta. Még nekik is be kellett avatkozniuk, és most nem szeretnék, ha a szikrából megint láng lenne. Márpedig egy ilyen kommandós-kiszabadítás, – miután ugye az alanyt elitélték, pont azért kellene elmenekíteni -, csak a tűzcsiholásra lenne alkalmas, nem akarják ezt, a tökük tele van a boszniai szerbek üzelmeivel, nem akarnak újabb boszniai háborút. Ezért szóltak oda a Lókupecnek, hogy hátrébb az agaraival.
    De ennek semmi köze nincs az Idióta azon újabb ötletéhez, hogy Mogyoróországra tesz át 35 ezer katonát. Azt majd hiszem, ha látom.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-342969)
    Loading...
  12. tahonoli szerint:
    2025.03.08 22:04

    Hiv.: @jotunder:
    – Kontroll is átvette az anyagot (ma 12:20): Menekülés közben vettek őrizetbe egy lengyel képviselőt, aki Budapestre tartott
    – Timothy Garton Ash advisory board member a NotesFromPoland-nál
    – NotesFromPoland-ról ezt írja a Perplexity:
    A notesfrompoland.com egy angol nyelvű hírportál, amely Lengyelországgal kapcsolatos híreket és elemzéseket közöl. A weboldal független, nonprofit médium, amelyet olvasói támogatásokból finanszíroznak. A portálon megtalálhatók cikkek a lengyel politikáról, gazdaságról, társadalomról és kultúráról is. A weboldal továbbá közöl interjúkat, véleménycikkeket és riportokat is.
    Néhány példa a legutóbbi cikkek közül:
    Egy nő, aki egész életét Auschwitzban élte
    Fehéroroszok tüntetnek Varsóban Lukasenko újraválasztása ellen
    A lengyel parlament törvénymódosítást fogad el, amely megváltoztatja, hogy ki erősíti meg az elnökválasztás győztesét
    A varsói Chopin Múzeum ritka zenei kézirattal bővíti gyűjteményét
    „Pékségek bukkannak fel mindenhol”: A grúz migráció virágzik Lengyelországban
    Új brit kiállítás a lengyel-roma művésztől, amely élénk pillanatképeket mutat be a roma életről
    – Lovas Zoltán-t 2539-en követik az FB-n. Nem gondolnám, hogy grafikonokkal konteózna.
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007403145760

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342970)
    Loading...
  13. DarthVader szerint:
    2025.03.08 22:08

    Ha netántán a margarinfejű tényleg komolyan gondolja, amit a hülyéi pedzegetnek, hogy az USA kilép a NATO-bol, akkor tényleg jogos, hogy elhagyják Németországot, ugyanis akkor milyen alapon vannak ott? De ha idejönnek hozzánk, akkor az involválja azt, hogy Magyarország is kilép a NATO-ból, különben milyen alapon lennének itt is? Nem hiszem, hogy a NATO országok szivesen látnák a területükön barátságtalan ország csapatait…Vajon akkor az USA hadereje igénybe vehet NATO repülőtereket és kikötőket? Megannyi nehéz kérdés….

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-342971)
    Loading...
  14. ipartelep szerint:
    2025.03.08 22:46

    Hiv.: @DarthVader:

    Már most, még a NATO-ban bent léve is indokolatlan, hogy ott legyenek. Ugyanis, a Varsói Szerződés elleni hdegháború miatt voltak ott. A Varsó Szerződés régen kimúlt, az NDK rég megszűnt, de az USA-katonák úgy maradtak. Most persze lett egy új ellenfél, de ha ellene akarnak védekezni, akkor a katonákat egy országgal keletebbre (és nem Mogyoróországra) kellene telepíteniük. Hiszen tényleg, mi a francot keresnek Németországban, amikor az ellenség határa már nem ott van. Kicsit lassan követik az eseményeket. Tehát, ha valahova volna értelme telepedniük az Lengyelország lenne, és a Balti államok.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-342972)
    Loading...
  15. tahonoli szerint:
    2025.03.08 23:11

    Friss párórás ukrajnai elemzés O.M. (Oláh Mihály, Kárpátaljai Sárkányellátó-tól) fordításában Stefan Korshak-tól, jó pár friss infóval és gondolattal.
    Előre szólok 33.697 karakter (magyarul).
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0zhPrrQmgGCtrAppRsN29UiXkT1NyMC3LZmNHjVGFw6uqATXsXPjpqSLPevUPNiwbl&id=100005953965073

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-342973)
    Loading...
  16. incze szerint:
    2025.03.09 12:47

    egy cikk a spacex (előző) fiaskójáról, ám alapvetően a maszk/tramp-féle boss-kultúra korlátairól szól.

    https://medium.com/predict/spacex-has-finally-figured-out-why-starship-exploded-and-the-reason-is-utterly-embarrassing-ccb30295c8e5 – kalózarhív: https://archive.ph/RuplG (sajnos itt a hozzászólások, melyek között akad a maszk kutúrát védő is, nem követhetők, de egyet idemásolok, mert látszik, milyen módszertannal dologzik a doge:

    So much misinformation my head will explode, spaceX uses the test fast, break things, fix , repeat untill things are good. I believe they will get the goal of launching under 1 million per launch (fuel plus small admin / pad costs) . SLS will be over 4 Billion per launch, and (so far) only the dragon has proven to be safe for the space station. Their new engines are so far advanced the the head of ULA publicly said they should show the full engine (including support controls , associated wires and lines) because he as many others could not imagine that they engineered them away (best part is no part). Search for what version 1,2 and 3 look like. Several years back a VP (made a remark, that there was no way they could complete with SpaceX, they fired him

    ez vár a világra, ha maszk mestert kérdezed, és szerintem ezt tudta tramp nem túl tágas agyába is beleplántálni, mint univerzális módszer, afféle bölcsek kövét. szóval nem kell hulllák, romok fölött siránkozni, vele jár, best part is no part. (megjegyzem, aki némi olvasottsággal rendelkezik e téren, rengeteget olvashatott a dolog alkalmazhatóságának korlátairól pro és kontra). ultra mérnökfasizmus.

    Hiv.: [@incze:](#comment-342986)
    Loading...
  17. muaddib00 szerint:
    2025.03.09 14:21

    @incze:
    Azért elegánsan kimaradt a cikkből, hogy mennyi volt a Saturn V fejlesztési költsége. A saturn V gigászi fejlesztési költséggel rendelkezett, így nyilván teljesen másképp nézett ki a teszt periódusa. Azt mondja, hogy így nem lehet csinálni, hogy csak úgy próbálkoznak. Dehát sajnos lehet. Nem egyedi hanem széleskörű kapitalista standard, hogy úgy fejlesztenek, hogy a hibák jó részét éles tesztek alatt derítik ki. Sőt, mindenki örülhet, ha nem üzemi körülmények között (lásd még Boeing, stb.).

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-342987)
    Loading...
  18. incze szerint:
    2025.03.09 15:47

    @muaddib00: én ehhez az egészhez nagyon nem értek, de ahogy a közbutaságból leszűrtem, ez két nagyon különböző dolog, és két külön – nagyon más – korszak.

    I. egészen más valami terhet alacsony föld körüli pályára juttatni, és más, sokkalta komplikáltabb, ill. anyag és energia igényesebb, ill. más veszélyességi fokozat embereket eljuttatni a holdra, és vissza is hozni őket (ezen belül korrektebb a költségeket a saturn 5 helyett az artemis/sls-hez hasonlítani, amely – nominálisan – tán tizede annak, és nagyjából egy technológiai korszakban van a starshippel). talán az is látszik ebböl, hogy ebben a projektben – bár ez még módosulhat a tramp-érában – csak korlátozottan használható a fast-fail elv.

    II. a starship elég nagy technológiai hányada ma szimpla kommerciális elem, mind a tudás, mind a hozzávalók, mind az összeszerelés, műszerezés, tesztelés etc. tekintetében. csak gondolj arra, hogy a saturn időszakban (1967-1973) mit kóstált, mekkora volt, és hogyan programoztak egy-egy kontrollert, amin a szó eredeti értelmében vett vezérlőegység értendő, nem egy néhány milliméteres, polcról nagy tételben leakasztható maszat. ez is hozzátartozik az agile technológiához, nem szívesen töröd-zúzod, ami nem olcsón, és azonnal áll rendelkezésre.

    vannak helyek, ahol ez a működési elv fényesen bevált, pl. az összes nagy felhőszolgáltató gerince gyorsan cserélhető olcsó, kommersz elemekre, szabadszoftverre épül. hasonlóan, egyes szuperszámítógépek is. a spacex is jobbára egy kommerciális biznisz, a föld körüli űrszemét ipar egyik fajsúlyos, és meglehetősen privilegizált helyzetben lévő versenyzője.

    Hiv.: [@incze:](#comment-342988)
    Loading...
  19. KennyOMG szerint:
    2025.03.09 15:55

    @muaddib00: Imadom a szamok nelkuli kommenteket! Csak hogy kontextusba rakjuk a dolgokat:
    .
    A Saturn V (igazabol Apollo) program koltsege tokkal vonoval $6.417 milliard volt ($52 mrd mai erteken). Ebben minden benne volt, a legelso papiron huzott vonaltol az utolso, muzeumba kerulo cucc tisztitasaig, tehat jo lenne kivonni az operativ koltsegeket. $189m/kiloves, 13 kiloves, $110m/Saturn V, osszesen 15 legyartott darab, tehat meg $220m, osszeadva elosztva 54%-a volt a koltsegeknek a fejlesztes, azaz mai aron $28.08 mrd.
    .
    A Starship koltsegeirol nem tudunk sokat, privat ceg ugye, de valahova $10mrd kornyekere becsulik a hozzaertobbek. Ehhez adjuk hozza a Raptor* fejlesztesei koltsegeinek egy reszet is, mondjuk felet, $5 mrd, mert Raptor nelkul nincs Starship. Ez nem tartalmaz holdraszalloegyseget, a NASA $5 mrd-ot szort szet a Blue origin es a SpaceX kozott. Mar $20 mrd-nal jarunk, es ebben valoszinuleg nincs benne a holdig elutazo rendszer (csak a landerre kaptak penzt), nincsenek benne a valoszinu koltsegtullepesek, esatobbi. Tehat az Apollo $28.1 milliardja egyaltalan nem „gigaszi”, marmint objektive nyilvan kurva sok penz, de nem a Starship teljes es vegelges, HOldig utazo es oda leszallo koltsegeihez viszonyitva. Egyebkent az SLS is hasonlo ligaban jatszik a $23.8 mrd-os koltsegvetesevel. Nyilvan a per kiloves ertekeknel szignifikans kulonbseg lesz az Apollo $1.9 milliardja es a Starship kozott, de itt most nem errol volt szo.
    .
    *Raptor. Itt azert emlekezzunk meg arrol, hogy a Raptor a letezeset csak es kizarolag a Kuznyecov mernokeinek es zsenialitasuknak koszonheti, akik megcsinaltak a lehetetlent az NK33-al. Amit aztan, mivel nem hasznaltak semmihez sem vegul, be kellett volna zuzni a partutasitas szerint, es csak a gyar dolgozoinak koszonheto, hogy par tiz darabot lekonzervaltak es megmentettek. Az osszes staged combustion raketahajtomu ide vezetheti vissza a csaladfajat, a Raptor is. Egyebkent volt rola a 2000-es evek elejen egy elegge k jo Channel 4 doksi (The Engines that Came in From the Cold), jutyubon fent van.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-342989)
    Loading...
  20. muaddib00 szerint:
    2025.03.09 16:39

    @KennyOMG:
    https://www.researchgate.net/profile/Ben-Donahue-2/publication/385626437/figure/fig7/AS:11431281289087643@1731005484833/Development-cost-comparison-chart-of-the-Saturn-V-Space-Shuttle-and-the-SLS-all.ppm

    https://www.planetary.org/space-policy/cost-of-apollo

    https://www.nasa.gov/wp-content/uploads/2023/04/sp-4029.pdf (281. oldal)

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-342990)
    Loading...
  21. muaddib00 szerint:
    2025.03.09 17:39

    Hadd mondjam el mit okozott ez a háború Európában az én véleményem szerint, ami félelmetesen elkeserítő és alig hiszem, hogy jó vége lesz. Akár veszít Putyin, akár nyer olyan illúziókat rombolt le az Ukrajna elleni agresszióval ami végérvényesen megváltoztathatja a kontinenst és sajnos nem az előnyére.
    Olvasom, hogy a lettek szerint minden európai ország vezesse be a sorkötelezettséget, a lengyelek valamennyi férfit szeretnék katonai felkészítésben részesíteni, az általános iskolákban is már kötelező a honvédelmi oktatás.
    A militarizmus amibe az oroszok Európát kényszerítik egy tragédia. Soha, semelyik társadalom nem úszta meg „sebek” nélkül a militarizálódást, legyen az mégoly jogos is. Mert mindig elvész valamit a gondolkodás szabadságából, az élet értékéből.
    Mélységes tragédia, hogy Putyin belekényszeritette Európát egy olyan helyzetbe ahol nincs más kiút csak ez…

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-342991)
    Loading...
  22. KennyOMG szerint:
    2025.03.09 18:32

    @muaddib00: En kerek elnezest, igazad van abban, hogy az Apollo program tokkal-vonoval sokkal koltsegesebb volt. Tehat akkor vegyuk a tenylegesen Spaceshiphez kotheto kiadasokat, es az Apollo-s megfelelojeiket.
    .
    Lunar Module es Crew/Service modul most ki lesz hagyva, mert a Spaceship jelenlegi fejlesztesenek sem reszei. Guidance & Nav $587m, minosegbiztositas $281m, Spacecraft Support $686m, Saturn C-1-1B $1326m, Saturn V $6147m, motor $535m. Mission support jo kerdes, jelenleg en onnantol kihagynam, mert azok effektive mukodesbeni koltsegek. Ez osszesen $9,562 mrd, ha nagyjabol azt feltetelezzuk, hogy 54% volt az r&d (ahogy maganak a Saturnnal), akkor $5,164 mrd, mai aron $42,217mrd.
    .
    Starship $10 mrd, Raptor $5mrd, akkor szamoljuk szepen hozza a Super Heavy-t is, ami az elso fokozat, anak a fejleszteset $10-$30 mrd koze teszik, szamoljuk ebbol mondjuk az also ertek felet $5 mrd. Mar most a Saturn V felenel jarunk, konzervativ becslesekkel, ugy, hogy egyreszt nem tudjuk, mire mennyit koltenek, masreszt azt sem, hogy milyen kreativ konyvelesi modszerekkel koltenek penzt masra, ami a Satrshipre megy egyebkent. Tehat az, hogy ez gigantikus koltes lett volna a Starshiphez kepesz, szerintem, tovabbra sem allja meg a helyet. Urhajot fejleszteni tovabbra is kurva draga, sot, ha belegondolsz, akkor igazabol meglepo, hogy 55 ev elteltevel a koltsegek csak a felere csokkentek egy barmifele technologiai fejlesztesnek. Ujfent kiemelnem (nem feltetlen neked), hogy kulon vicces, amikor az SLS-t ekezik, mert nagysagrendileg Musk is minimum ott van, ha nem felette.
    .
    A masik kommenteddel nem lehet elegge egyeterten, es ezert is erthetetlen, hogy az a generacio, ami a masodik vh-t vagy 56-ot ugy elte at, hogy meg emlekszik is ra, miert csapol onfeledten ennek a fejlemenynek (es kozben retteg, hogy az onokat meg „elviszik a frontra”). Illetve azzal kiegeszitve, hogy muszaj a GDP tovabbi 1-2-3%-at is ezekre a kiadasokra forditani, ami vagy eltunik valahonnan, vagy megjelenik es evrol evre no plusz allamadossagkent.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-342992)
    Loading...
  23. muaddib00 szerint:
    2025.03.09 18:53

    A másik nagyon komoly félelmem, hogy a militarizmus mindig a nacionalizmust és a sovinizmust erősíti. Nagyon komoly aggályaim vannak, hogy ezen érzelmek helyére, hogy fog Európa valami európai patriótizmust ültetni. Félő, hogy nem fog tudni, legalábbis nem mindenhol. És egyszer vége lesz az oroszok elleni összefogásnak (hiszen a hidegháború is véget ért), vagy így vagy úgy (lesz egy normális vezetés a ruszkiknál, vagy lesz egy háború, esetleg szétesik magától Oroszország). Akkor pedig maradnak a militarizált társadalmak, ilyen-olyan belső gondolatokkal és eltemetett sérelmekkel. Ne felejtsük például el, hogy az ukrán lengyel barátság leginkább az oroszoktól való kölcsönös félelmen alapul, de ha kivesszük a képből az oroszokat nagyon komoly kölcsönös sérelmek kerülnek elő. Afelől pedig sajnos komoly kétségeim vannak, hogy az úgynevezett európai egyesült államok utópia megvalósítható mint opcionális elkerülő megoldás.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-342993)
    Loading...
  24. muaddib00 szerint:
    2025.03.09 18:58

    @KennyOMG:
    Szerintem ez annyira nem meglepő. Persze nem ismerem pontosan a technikai részleteket, de ha megbezed sok esetben nemhogy csökkentek a fejlesztési költségek mondjuk a 70-es évek felől nézve hanem emelkedtek (katonai repülőgép fejlesztések például).

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-342994)
    Loading...
  25. DarthVader szerint:
    2025.03.09 19:02

    @muaddib00:
    Ez a kötelező sorkatonaság egyébként is fasság, a mai háborúban a gyalogság szerepe a legkisebb. Drónkezelő meg nem kell hogy lőni is tudjon. Harckocsikezelő meg egy olyan szakma, amit évekig kell tanulni. Jól képzett, jól fizetett, motivált emberekre van szükség a hadseregben, nem koreai NDk szinvonalú gyalogosokra, akik Kim Dzsong Un nevével ajkukon követnek el öngyilkosságot a hadifogságba esés helyett, és ötvenesével rohannak a tűzbe.
    A következő háborút a know how, az anyagi forrás és a kiképzés minősége fogja eldönteni, nem az emberanyag. Hogy a költővel szóljak, mindenhez három dolog kell: ész, erő és akarat. A tudás, a pénz (mint erő) és főként az akarat. Az első kettő megszerezhető Európában. A harmadik a necces. Na ennek adott most lökést a margarinfejű.
    Amúgy Európa gyakorlatilag egyetlen téren van jelentős hátrányban az usákokkal szemben, ez a műholdas felderítés. Himars-analógjuk ,155-ösük van, az Abramsoknál jobb harckosikkal is rendelkeznek, a Bradley-nek is van alternatívája, drónokban Ukrajna jobban áll, mint az USA, csak a műholdas felderítési adatok nélkül nehéz. De pl Franciaország most lőtt fel egy kémműholdat Guayanában.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-342995)
    Loading...
  26. muaddib00 szerint:
    2025.03.09 19:16

    @DarthVader:
    Hát, ez az amit sajnos én nem így látok az elérhető információk alapján. Egy nem asszimetrikus háborúban – amilyen a mostani – az derült ki, hogy a fronton egy méregdrága high tech felszerelés használhatatlanná tehető egy fillérekbe kerülő drónnal. Tehát sokkal költséghatékonyabb egy ócska tüzérségi fegyverrel lövöldözni, mert annak és hát sajnos a kezelőszemélyzetének az ára sokkal kedvezőbb mint egy modern fegyverrendszeré.
    Edited:
    A másik, hogy úgy néz ki mindkét fél a legmodernebb fegyvereit nem közvetlenül a fronton veti be, hanem a hátországot támadja vele.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-342997)
    Loading...
  27. Grrr szerint:
    2025.03.09 20:24

    @muaddib00: Ahogy én értettem – de egyáltalán nem vagyok hozzáértő – hogy a második vonalbeli drónkezelők meg a harmadik vonalbeli modern tüzérség itt most a fontos. Őket védi a gyalogság az első vonalban. De lehet, hogy befagyott frontvonalat, ha van idő rá, jól meg lehet erősíteni akár intelligens, lekapcsolható gyalogsági aknákkal is (ha kezdünk kilépegetni az ottawai egyezményből)

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-342998)
    Loading...
  28. DarthVader szerint:
    2025.03.09 22:07

    @muaddib00:
    A drónok ellen is meg fogják találni az ellenszert. Es ha megnézed a gyalogsági akciókat, 10-15 max 20 fős csapatok tevékenykednek, (kiv koreaiak) meg az oroszok részéről is, (döbbenten láttam, hogy önjáró tüzerségi egységek mozognak egyesével-kettesével-max hármasával gyalogsági támogatás nélkül, persze, mert nincsenek szemben páncéltörő fegyverekkel felszerelt gyalogsági egységek, rá van bizva a helyzet megoldása a drónokra. ) A hagyományos eszközök meg hiába olcsóbbak, ha sokkal sebezhetőbbek.
    A jól képzett kezelő értékesebb, mint a harceszköz, mert azt legyártanak egy hónap alatt, de a kikepzés évekig tart. Es nem mindegy, találat után kiszáll-e s kezelő vagy ottmarad. Ez a háború már nem a gyalogság háborúja.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-343009)
    Loading...
  29. ijontichy szerint:
    2025.03.09 22:40

    @DarthVader: : Ami a gyalogságot illeti, ott is a kislétszámú (szakasz?) nagyon jól képzett egységek számítanak. Akik értik a taktikát, jól felszereltek, műszakilag (is) képzettek, és mozgékonyak. Egy ilyen katona is nagyon sokat ér.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-343012)
    Loading...
  30. KennyOMG szerint:
    2025.03.09 23:08

    https://telex.hu/kulfold/2025/03/09/donald-trump-politikai-eroszak-republikanusok-felelem
    .
    Nos, elindult a jovoben mosakodast megalapozo suttogo propaganda: igazabol mi nem is akartuk, hanem feltunk, csak azert szavaztuk meg, Mekkora gorenyek, mind, kivetel nelkul, mert lemondani egy sem mondott le.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-343014)
    Loading...
  31. ijontichy szerint:
    2025.03.09 23:48

    „Be quiet, small man”
    @elonmusk-nál úgy tűnik elgurult a gyógyszer (vagy ütősebbre sikerült a napi „koktél”) 🙁 .
    (Wishful thinking: vagy mégsem mennek simán a dolgok? 😉 )
     
    https://telex.hu/kulfold/2025/03/09/amerika-lengyelorszag-elon-musk-marco-rubio-starlink-orosz-ukran-haboru

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-343017)
    Loading...
  32. darnoknew szerint:
    2025.03.10 07:55

    @KennyOMG: Úgy emlékszem, annokk írta, hogy a félidős választásokig már túllesznek a hosszú kések éjszakáján. Ezt a cikket elolvasva már nem tartom megmosolyogni valónak.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-343022)
    Loading...
  33. tahonoli szerint:
    2025.03.10 09:41

    – Ez egy fizetős amcsi cikk teljes magyar fordítása és szerintem is olvasandó.
    – Én Lovas Zoltánnál vettem észre, amikor minap szó volt róla, de, ha jól értem Schmidt András fordította.
    – Van benne egy bekezdés, ami engem speciel mellbevágott. Saját okoskodás következik, kéretik a földbedöngölésemet mellőzni.
    – https://www.facebook.com/andras.schmidt.hu/posts/pfbid024PLaduaNcmBUgaPRkbL6yTdUX3t6cLuMLJyM7Q1C57h3BZwpVHi6i2uuBSPhmFdcl
    – „A kisebb hatalmak a lemorzsolódás intelligens alkalmazásával sikeresek lehetnek saját céljaik előmozdításában. Ez különösen igaz, ha Ukrajnához hasonlóan ki tudják használni a technológiai változásokat, és a legtöbbet hozzák ki a külső támogatástól és szövetségeseiktől. Vietnamot megelőzte az Egyesült Államokat, ahogy az amerikai gyarmatokat egykor a brit birodalom. Az 1980-as évek hosszú és brutális háborúja során az iráni erők meghaladták az iraki erőket, és ennek ellenére veszítettek. A pesszimista elemzés közel sem fordított kellő figyelmet az orosz katonai erő gyenge hátterére.”
    – Az elemzés a sok más szempont mellett a kimerítési esélyekkel is foglalkozik (asszimmetrikus háborúban), a fenti idézet alapján is. Történelmi példákat hoz, hogy az erősebbnek látszó is bukhat. Ha ezt megpróbáljuk alkalmazni a mostani háborúra bennem alapvető kétség van, hogy a lehetőségből lehet-e bizakodás (ukrán oldalra).
    – Ami jó az ukránoknak (egyre olcsóbb drónok tömeges gyártása), az bizony jó sajnos az oroszoknak is, ráadásul nagyobb – igaz esetleg gyengébb hatásfokú – erőforrás mellett. Az izraeli háborúban is láttuk, hogy filléres rakátékkal túl lehet terhelni a nagyon drága Vaskupolát. Ugyanígy a Sahedek is akármilyen primítívek töredékébe kerülnek egy Patriot rakétának.
    Értem, hogy fejlődik a légvédelem, de egyelőre nekem csak annyi jön le, hogy az oroszoknak picivel több Saheddel kell kezdeni a sokkal drágábban leszedhető rakétáik kilövés elött.
    És mik az ukrán célpontok? Az orosz háttér logisztika, kőolaj finomítók, stb.
    Mik az orosz célpontok? Ukrán energetikai infrastruktúra (ami már amúgy is padlón nyugati ostobaság miatt is többekközt). No meg nyilván a civil lakosság terrorizálása.
    Én azt látom, hogy egyre olcsóbban mindenki célbatalál megcélzott erőforrást. Ám az orosz az jobban kimerítőnek látszik, ha feltesszük, hogy nem lesz tartós béke és az időtengely végtelenbe tart.
    A másik alapgondom, hogy I.világháborúban a németeknek könnyebb volt földbeállni. Kisebb gazdasági potenciál melletti relatíve drágább háború okán.
    Miközben a mostani háborúnál a publikus nyugati média folyamatosan nyomatta, hogy az oroszokra kivetett szankciók hatásosak. Lehet. De nem három éven belül, akárhogyan tekergetik, srófolják.
    Az oroszok meg hosszú távon szívósak nagyon alacsony szinten is, a nyugatnál gyorsabb és nagyobb alkalmazkodási képességeket mostanáig is felmutatva.
    Miközben ők is ugyanúgy hullarablók és pocsék nemzet (mint a magyar vagy az amcsik), hiszen komoly tömegek támogatják az ukrán-háborút.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-343028)
    Loading...
  34. tahonoli szerint:
    2025.03.10 17:57

    Mai napi nagyon rossz hír:
    A német Zöldek vezetése elgáncsolta Merz alkotmánymódosítási javaslatát az adósságfék lazítására. Komoly csapás érte Németország gazdasági kilábalási terveit, illetve az EU közeljövőjét és az orosz fenyegetés elhárítását azzal, hogy a Zöldek parlamenti frakciójának vezetése azt javasolja a képviselőcsoportnak, három nap múlva szavazzanak nemmel a leendő kancellár, Friedrich Merz, illetve a CDU-CSU és a Szociáldemokraták alkotmánymódosítási javaslatára. Márpedig a két módosító indítványnak csak a Zöldek igenjeivel lenne esélye.
    https://444.hu/2025/03/10/a-nemet-zoldek-vezetese-elgancsolta-merz-alkotmanymodositasi-javaslatat-az-adossagfek-lazitasara

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-343093)
    Loading...
  35. ipartelep szerint:
    2025.03.10 19:04

    Nem tudom, hogy ez a cikk volt-e már itt linkelve. Nagyon tanulságos.
    https://telex.hu/kulfold/2025/03/09/donald-trump-politikai-eroszak-republikanusok-felelem

    Ezt úgy hívják, hogy fasiszta terror. Az Idióta, teljesen kézzel foghatóan, terrorizálja még a saját párttársait is.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-343098)
    Loading...
  36. KennyOMG szerint:
    2025.03.10 20:22

    Kerestem melyik topikba rakjam, de ki emlekszik mar arra, hol beszeltunk Yarvinrol meg Andreessenrol meg Thielrol meg Altmanrol meg…
    .
    https://txtify.it/https://www.wired.com/story/startup-nations-donald-trump-legislation/
    .
    (gondolom senkinek nincs Wired elofizuja itt)
    .
    Tehat ujra szeretnenk Freedom City-ket, ahol lehetne mondjuk kiserletezni nuklearis reaktorokkal a Nuclear Regulatory Agency jovahagyasa nelkul, ami tuti siker a „move fast and break things” metodologiaval. Valamiert nem tudok nem rohogni rajta, mikozben kek kezeslabasos emberkek ugralnak a lelki szemeim elott… Ugyanez genterapiaval es FDA-nelkuliseggel. Esatobbi.
    .
    Mindez tamogatva Thiel, Balaji, Andreessen (kivancsi vagyok, milyen perspektivabol es optikaval nezve tunik ez fogyaszthatoan), Sam Altman (tovabbra is fel akarjuk-e szopkodni, persze diszkreten, de attol meg kerdes) esatobbi altal, original story by Yarvin.
    .
    Kenytelen vagyok egy nagykaliberu klasszikushoz visszanyulni: eszem-faszom megall, ezek tenyleg megprobaljak. A legviccesebb reszek egyike: „Under existing law, these compacts can’t be revoked, though they can be dissolved under certain circumstances.” Dr Evil idezojelek „certain circumstances”.jpg, komolyan.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-343102)
    Loading...
  37. jotunder szerint:
    2025.03.10 21:06

    Páros nap van. Rubio bejelentette, hogy talán már holnap elindítják az amerikai fegyverszállítmányokat és újra kap az ukrán hadsereg katonai információkat. Nem tudom mennyire érdemes ezt komolyan venni. Közben csak arról nem beszélnek, hogy nagy vonalakban mi lenne az amerikai béketerv.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-343104)
    Loading...
  38. labrys szerint:
    2025.03.10 21:24

    @jotunder:: hát sajnos elég komolyan kell venni, merthogy mivel leállították (szüneteltették?) a hírszerzési infók átadását, Kurszknál egyből át is törtek az oroszok…
    Szóval ebbe konkrétan emberek százai-ezrei halnak bele.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-343105)
    Loading...
  39. hakohen szerint:
    2025.03.10 21:55

    .
    @jotunder:
    .
    Sajnos, semmit sem szabad komolyan venni, még azt sem, ami megtörtént. Naponta tesznek 180 fokos fordulatokat és naponta tesznek egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat.
    .
    Két nagy baj van az amik oroszo.-politikájával. Az egyik, hogy nem ismerik Putyint vagy legalábbis úgy tesznek, mintha nem ismernék. Elképzelhetőnek tartják, hogy Putyin belemegy valamilyen kompromisszumos tűzszüneti megállapodásba. Holott világos (ezt őtőle magától tudjuk), hogy nem megy bele.
    .
    A másik (és ez az európai politikusok többségére is érvényes, sőt talán az itteni kommentelők egy részére is) az, hogy nem ismerik az orosz történelmet, az orosz kultúrát (kultúrantropológiai értelemben), a bizánci vallást mint orosz ideológiai alapot és az orosz birodalmi vágyakat. Mindennek többszáz éves gyökerei vannak, és a cári birodalomra éppúgy jellemző volt, mint a szovjet birodalomra és a mai Oroszországra. És ez elég szomorú – mármint a nem ismerése, illetve a figyelmen kívül hagyása.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-343107)
    Loading...
  40. ijontichy szerint:
    2025.03.10 22:02

    @KennyOMG: : Upsz… „hülyegyerekek” gyufával a gázpalackok közt? Mi baj lehet belőle?
     
    @hakohen: : Ez már egy más politikusgeneráció. Van ugyan különbség US és EU között, de az orosszal kapcsolatosan – lényegét tekintve – mind téveszmés.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-343108)
    Loading...
  41. nyulambator szerint:
    2025.03.11 10:58

    [Rubio] kiemelte, amerikai kormányzat soha nem szüneteltette a szükséges hírszerzési adatok megosztását az ukránokkal, míg vasárnap Trump a Fox Newsnak azt mondta, hogy „épphogy” feloldotta az információcsere ideiglenes leállítását.
    https://hvg.hu/vilag/20250311_Marco-Rubio-szerint-igeretes-Ukrajna-ajanlata-a-reszleges-tuzszunetrol

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-343121)
    Loading...
  42. tahonoli szerint:
    2025.03.14 14:14

    Hiv.: @tahonoli:
    A német zöldpárt mégis beállt Friedrich Merz monumentális fejlesztési csomagja mögé
    A német parlament alsóháza jövő kedden szavazhatja meg a javaslatot. Ezután még a tartományi kormányok képviselőit tömörítő felsőháznak is igent kell mondania kétharmaddal.
    https://444.hu/2025/03/14/a-nemet-zoldpart-megis-beallt-friedrich-merz-monumentalis-fejlesztesi-csomagja-moge
    https://www.spiegel.de/politik/deutschland/bundestag-union-und-spd-einigen-sich-mit-gruenen-auf-schuldenpaket-a-006564bf-89a4-4648-8f77-c290b4357ba7

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-343254)
    Loading...
  43. KennyOMG szerint:
    2025.04.28 23:46

    @jotunder: „Ha április végéig nem ír alá semmit Zelenszkij Trumppal, akkor ebben tévedtem.”
    .
    Az utobbi hetek, es a hatralevo ido fenyeben sok remeny nincs itt mar semmi alairasara sem, plane, hogy Zelenszkij utan mar hatvannyolcan beszeltek vele ujra („duruzsoltak a fulebe”), ugyhogy mar megkozelitoleg sem gondolja azt, amit ket napja Romaban gondolt. Felre ne erts, nem felhanytorgatas, hanem netto sopankodas. Szerintem mindannyian erosen remenykedtunk valamiben, barmiben, oszt ez jutott.
    .
    Lasd meg: „tudtam, csak nem sejtettem!”

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-344591)
    Loading...
  44. jotunder szerint:
    2025.04.29 08:38

    @KennyOMG: „The US and Ukraine are close to signing a minerals framework deal as soon as this week, after Kyiv said it secured a significant concession from the Trump administration not to factor in past military aid.
    The latest development signals a significant step forward after a signing ceremony on an earlier version of the deal was cancelled in February following the public disagreement in the Oval Office between presidents Donald Trump and Volodymyr Zelenskyy.” (Financial Times, tegnap)

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-344594)
    Loading...
  45. KennyOMG szerint:
    2025.04.29 14:44

    Jo, oke, februarban is kozel voltak valaminek az alairasahoz, es megis itt vagyunk.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-344604)
    Loading...
  46. jotunder szerint:
    2025.04.30 20:45

    @KennyOMG: Pestről Washingtonba utazik Szvirigyenko miniszterelnök-helyettes asszony.. Úgy volt, hogy ma aláírják, de megint volt valami gebasz. De a legeleslegeslegutolsó hír az, hogy talán mégis alá fogják írni. https://www.washingtonpost.com/world/2025/04/30/ukraine-trump-minerals-deal-agreement/

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-344663)
    Loading...
  47. Grrr szerint:
    2025.04.30 21:22

    Adhatunk néhány nap haladékot…

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-344667)
    Loading...
  48. nyulambator szerint:
    2025.05.01 01:21

    Meglett még áprilisban, de nagyon ki volt centizve.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-344672)
    Loading...
  49. ipartelep szerint:
    2025.05.01 08:19

    Lefordítom közérthetőbbre (analógia) ezt a „megállapodást”:
    Mész az utcán, látsz egy éhező koldust/hajléktalant. Adsz neki „kölcsön” egy kiflit, az elég kis időre, hogy ne haljon éhen. Odébbmész, és látod, hogy valaki elkezdi verni a koldust. Visszamész, és mondod a koldusnak, hogy te megvéded, ha odaadja neked mindenét. A koldus fél, hogy agyonverik, ezért inkább beleegyezik ebbe.
    Most itt tartunk. A Krumpli csak azért nem „hullarabló”, mert Ukrajna nem hulla. Az aljassága a butaságból, és a szociopata (távdiagnózis!) személyiségéből ered.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-344673)
    Loading...
  50. Grrr szerint:
    2025.05.01 08:40

    Látnok voltál megint. A deal a jelek szerint messze nem annyira megalázó és Ukrajnát kihasználó, mint a korábban látott verziók.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-344674)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • nyulambator on Egy filozófiai/hálózatelmélet gondolat Schmidt Mária nélkül (két fontos egy fontatlan, és Loupe is)Ma megnéztem a fent említett Loupe előadást. Tényl…
  • Grrr on Viccországban bejelentenekMajd egy havi spéttel hallgattam meg Frei Tamást a…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Ja... viszont szoktam hívni néha…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : "Orbán Viktor jelenleg a legsikerese…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekNyugtával dicsérd ... https://assets.telex.hu/imag…
  • ikarus on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Rés az erős bástyán? Nem értek hozzá, de azért ide…
  • jack_of_all_trades on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@Virág et.: +1 Bluesky. Kevés zaj, és jó tempóban…
  • ipartelep on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Hiv.: @muaddib00: Drogkutató intézet? Ilyen is van…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Thalész: Ez igaz.
  • Virág et. on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@DarthVader: Belföldi hírek terén az index megbízh…
  • DarthVader on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@Virág et.: Van azonban egy probléma: sokkal gyors…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Minden nép ilyen.
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországNoha valós alapokra épül a poszt, továbbá mondhatn…
  • tahonoli on Krasznahorkai Nobel-díjasPdf-ben 15 oldalas magyer nyelvű beszéd (+YT-videó…
  • Virág et. on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Nincs már index. Felejtsük már el ezt az egészet v…
  • muaddib00 on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Hát ez, ez qrva jó: https://telex.hu/zacc/2025/12/…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Hát, te biztos meglepődsz, de bizonyos…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekBékésen szerelgetek kint, besötétedik, nem látok r…
  • annokkk on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@nyulambator: A Dunán meg a száz éves film után be…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Meglepő lenne, ha nem az utóbbi lenne.
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.mindeközben a tramp seggébe visszasündörgött maszk…
  • nyulambator on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Megint az autórádió. Most maradtam a Bartókon, err…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Jogos. De az orbán hogy mondta ? Szóba…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@annokkk: : Off Ez most nem nyelvtannáciskodás aka…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @nyulambator: Nekem a Lókupec országlásáról…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekA kecskeméti fidesz igazi boomer sorbaállást tarto…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Az utolsó háború előtti választásra rá…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep:Gondolni nem szoktunk, de ott van a lev…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Arra is van megoldás
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAd absurdum: erre nem szoktunk gondolni, mert tény…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Mert 30 éve ismerik Orbánt, aki 5 korm…
  • vattablz on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)"Halál a Paradicsomban." (Mindenkitől sűrű elnézés…
  • annokkk on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@steinerzsiga: Hát igen. Fura, hogy úgy ír francia…
  • steinerzsiga on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)De amúgy ebben mi is a meglepő? Az Index teljesen…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekEgy "ficcsel" megint lejjebb. Hogy állnak a makros…
  • muaddib00 on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Vagy manipulálnak, vagy hülyék. Inkább az előbbi.…
  • KennyOMG on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Legalabb egy napos raadasul? . https://xcancel.com…
  • jotunder on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@ipartelep: az index.hu manipulál.
  • ipartelep on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Országgyűlési választásra sokféle fajta ember csőd…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@annokkk: Nem is kell tudnia. Megsúgják/megsúgták…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekvitya odanyilatkozott, hogy a jövő évi lesz az uto…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ijontichy: Tökéletes ötlet. Trump szerintem azt s…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Én is rácsodálkoztam, hogy Csiszár ? A…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ijontichy: Igazán alapíthatna a FIFA kémia, fizik…
  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)Nem, tegnapelött voltam a Kamrában, elötte nap a R…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@annokkk: : Na ja. Amúgy mintha lenne egy kis páni…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Az év szava a rage bait. Mindenki ezze…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekFélszemmel olvastam, hogy szentkirályi alexandra ü…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Hír: "Donald Trump megkapta a FIFA békedíját" http…
  • jotunder on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)de nem voltál ott tegnap? mert én igen. a második…

Posztrulett

Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége

Donaldka egy tizenhárom éves elkényeztetett amerikai kislány szintjéről fenyegette meg kedvenc barinőjét Elonkát, hogy törlik az összes kormányzati szerződését, amire Elonka egy másik tizenhárom éves elkényeztetett amerikai kislány szintjéről mondta meg Donaldkát a tancsinéninek, hogy a neve benne van az Epsteinke aktácskáiban. Szuper! Hatalom! Jó, Navracsics Tibike is csúnyát mondott a Lázár Janikáról, a Cser-Palkovics …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • azuccahirmondoja
  • jack_of_all_trades
  • jelbeszed
  • princeghostly1c74fbc695
  • SMFB
  • steinerzsiga
  • macskahala
  • joshopa
  • jaurin
  • ra0213
  • Tiborné Tóth
  • sgtpotrien
  • ijenanyelvtan
  • Bogomil
  • kalzol
  • kisa
  • csunyatáp
  • Radnóti Zoltán
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • ijontichy
  • darnoknew
  • Thalész
  • nerangass
  • opiniopraesumpta
  • j.alfred prufrock II
  • Hanyistók
  • Geo
  • mecsekijeti
  • F Ford
  • vattablz
  • LibaLeontin
  • elolhatuldoktor
  • apokalipszistmost
  • tulajdonkppen
  • KennyOMG
  • Czifra Zoltán
  • istván orovecz
  • anna007dor
  • jotunder
  • Judit Merényi
  • tortt49
  • ganjagym
  • janostothmeister
  • ervsebeszet
  • marysolotravez
  • Grrr
  • kiazmármegint
  • micike mici
  • Virág et.
  • Morp65
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d