Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Demeter Szilárd még mindig van 2025.11.03
  • Orbán Balázs megosztott egy deep fake videót Magyar Péterről 2025.10.28
  • Az orosz barát avagy egy generáció szelíden beszól 2025.10.25
  • Tehetséges ország? Károlyi Csaba vs. L.Simon László 2025.10.24
  • Lentner rezsimszolga háborúja a Magyar Tudományos Akadémiával (UPDATE !!!!!) 2025.10.20
  • Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország 2025.10.18

A legolvasottabb posztok

  • Demeter Szilárd még mindig van
  • Viccországban bejelentenek
  • Orbán Balázs megosztott egy deep fake videót Magyar Péterről
  • Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország
  • Mennyire "teljesít" jól az ország? (kérdésposzt)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.

Újra Fort Bragg lett Fort Liberty-ből, avagy a trumpizmus, mint ideológia

2025.02.15 by jotunder

1918-ban alapítottak egy katonai bázist Észak-Karolinában, amit Braxton Bragg konföderációs tábornokról neveztek el. 2022-ben Bidenék átnevezték a laktanyát Fort Liberty-re. Azt állítják, hogy az átnevezés 6.3 millió dollárba került. Fogalmam sincs, hogy amikor átnevezték az áruló Alexandr Petrovicsról elnevezett laktanyát a „Mari Terike a Derék Szabadságharcosnő” „laktanyára, vajon mennyibe kerülhetett.

Pete Hegseth hadügyminiszter, akinek az alkoholhoz fűződő viszonyát méltán nevezhetjük barátinak, olyan fölényes arckifejezéssel jelentette be, hogy visszanevezte a Fort Liberty-t Fort Bragg-re, mintha DJ. Jeszy-nek megengednék, hogy a Magyar Tudományos Akadémiát Szálasi Ferenc Sörbárrá nevezhesse át.

A trumpizmus, mint ideológia: A Szabadság Laktanya újra egy déli tábornok nevét viseli. Nem, ez nem a trumpizmus, mint ideológia. A trumpizmus, mint ideológia azt jelenti, hogy találtak egy Roland Bragg nevű katonát, akit kitüntettek a második világháborúban, és Fort Bragg mostantól róla van elnevezve. Megmutattuk a demokratáknak, hol lakik az úristen.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532112-690dc506c7a6e' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532112&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532112-690dc506c7a6e&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532112-690dc506c7a6e' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Lengyelország vs. Magyarország avagy, nincs is avagy

Next Post:

Két kép Lengyelországból két kép Magyarországról.

305 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. muaddib00 szerint:
    2025.02.18 06:12

    @incze:
    Itt most nem a szerepvállalás kapcsán értettem a dolgot hanem pusztán számszerűleg. Zelenszkij ugye minimum 100 000 békefenntartó katonáról beszélt. Nyilván ez alkú tárgya, de ha nem teljesen össze-vissza dobál be számokat akkor vehetjük kiinduló alapnak. Na most Svédország eseteben az elérhető információk szerint az aktív katonai személyek száma ~30000 fő (és ugye ez mindennel együtt, nem csak a harcoló alakulatok). Joggal feltételezhetjük, hogy senki nem fogja a hadserege felét odaküldeni, tehát továbbra is az a helyzet, hogy a számszerűen nagy hadsereggel rendelkező országok hozzájárulása a kulcskérdés.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-341808)
    Loading...
  2. muaddib00 szerint:
    2025.02.18 06:17

    Én el nem tudom képzelni, hogy ez a vármegye/megye gumicsont miért ilyen fontos egyeseknek. Engem szimplán nem érdekel. Jó pár nyugati „mintaország” kiválóan elvan az osdi megnevezésekkel a közigazgatásban (és nem , nekik sem hófehér a történelmük, csak kimaradt a kommunista mindenteltörölni móka), nem tűnik úgy hogy ez a legfőbb akadálya a demokráciának. Ezredrangú kérdés szvsz.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-341809)
    Loading...
  3. annokkk szerint:
    2025.02.18 07:28

    @muaddib00: Engem nem izgat a fasiszta mindentvissza móka, de te leszel a főszolgabíró bérese a vármegyében.
    Itten a királyi és császári székesfővárosban ez a veszély nem fenyeget.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-341810)
    Loading...
  4. velotanya szerint:
    2025.02.18 08:15

    Ez tényleg szép kiállás, de az eredmény mégiscsak az, hogy Trump röhög egyet, és akkor mától ezen a poszton is egy bármilyen aljasságot készségesen végrehajtó csicska működik:
    https://static01.nyt.com/newsgraphics/documenttools/042a63670954ce5f/1/output-1.png
    https://444.hu/2025/02/17/new-york-korrupcioval-vadolt-polgarmestereert-kezdtek-el-lebontani-az-amerikai-jogallamot
    Persze nagyon nehéz, nyilván nem maradhatott a helyén se. De az tökéletesen látszik ebből is, hogy az amerikai demokrácia és jogállam ellenállóképessége sokkal-de-sokkal gyengébb, mint azt sokan hinni szerették volna.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-341811)
    Loading...
  5. velotanya szerint:
    2025.02.18 08:28

    Más. Mostanában nem nagyon szoktam már csalódni közéleti emberekben – tavaly volt az utolsó ilyen kör, mostanra alig maradt már kiben – de most mégis van egy eset. Simonyi András, egykori washingtoni nagykövet, régebben főleg azért szerettem hallgatni, mert ő tényleg segített megérteni ezt-azt Amerikából (nem úgy, mint sok felkent, de csak bullshitelő Amerika-szakértő). Aztán az utóbbi időben ez eléggé megkopott, tárgyilagos és hozzáadott értéket jelentő elemzések helyett egyre inkább elfogult trampista lett + még a hülye modorosságok (már kicsit töri magyar, ellenben az amerikai közszereplők nevének kiejtése paródiaszerűen amerikaiul, stb.)
    Ez a folyamat ért most el egy olyan szintet, hogy tegnap az Egyenes beszédben előbb 10 percen keresztül gyalázta Európát a legótvarabb trampista és moszkovita klisék puffogtatásával, majd utána külön a gyomorforgató benyalás Danld Trámp végbele felé, nehogy félreérthessünk valamit. A riporter pedig gyáva és buta még annak a közbevetéséhez is, hogy ha már ebből az egész háborúból egy telekitéri szintű zsarolós-bizniszelős okosságot csinálnak Trumpék, akkor az Ukrajnának az USA-val minimum egy kategóriába eső – de inkább több – támogatást adó Európának miért is nincs helye a tárgyalásoknál, illetve hogy ezt az erkölcstelen, pofátlan és elfogadhatatlan trampizmust miért kell még külön meg is ünnepelni kárörvendő röhögcsélés közben. (Persze néhány apró vadhajtás meg túlkapás előfordulhat ekkora nagy munkában, de azokat majd lenyegesetik a fékek és ellensúlyok, különösen a Kongresszusban ülő bölcs republikánus képviselők… – ezt talán nem kell részleteznem, hogy miért szánalmas és nevetséges duma, egyben a szakértői színvonal teljes elhagyása). Szóval egy névvel megint kevesebb, nem magy ügy végül is, de kikívánkozott.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-341813)
    Loading...
  6. velotanya szerint:
    2025.02.18 08:40

    @ipartelep:
    Vármegye-ügyben számomra különösen érthetetlen az a szervilizmus, ahogy a teljes média – a nemfideszes is – átvette és kizárólagosan használja. Nyilván hivatalos iratokban és hasonló helyeken muszáj, de egyébként miért? Gondolom nem okozna megértési problémát a fogyasztóknak, ha megyét írnának, és talán még a Btk. sem szankcionálja (bár nem akarok ötleteket adni)
    Egyébként persze, ha nem is ezred- de sokadrangú kérdés. Viszont ezek a sokadrangú szarságok is ott vannak a ner undorító és nyálkás szövedékében, ami fojtogatja az embert.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-341814)
    Loading...
  7. muaddib00 szerint:
    2025.02.18 08:44

    @annokkk:
    Szerintem ebben nem sok meglepő van. Nyilván olyan ország jöhet csak szóba amelyik kvázi minden érdekelt oldallal elvan. A szaúdiak pont ilyenek. Beléptek a brics-be tehát Oroszország pipa. Az USA régóta térségbeli kvázi szövetségesük. Pipa. A ukrán elnök ugye az UAE vendége, ami ugye véletlenül a szaúdiak mellett van.
    Lazán kapcsolódik:
    Még itt is írtam a blogon amikor kitört a Svájc így-úgy mizéria, hogy a legnagyobb szűklátókörű baromság, hogy az oroszoknak történő marginális károkozásért cserébe a poszliberális megmondóemberek csak kikényszerítik, hogy Svájc is beszálljon a buliba. Ezzel sikeresen elérték, hogy Európában nem maradt olyan ország ami tárgyalási helyszínként szóba jöhetne és egy óriási diplomáciai pluszt adna Európa kezébe. Bölcs döntés volt…

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-341815)
    Loading...
  8. annokkk szerint:
    2025.02.18 08:46

    @velotanya: Egyszer én is mondtam, hogy Trump nem egyedül fog kormányozni. Dehát úgy látszik, hogy királyt választottak az amcsik pallosjoggal. Ha meg így van, akkor nincs mit okoskodni tovább. Marad az alattvalóknak a cselédkedés négykézláb.
    Szánalmas egy nép.
    Egy ökörszarvas bohóc hordával le lehetett rohanni az egész államhatalmat, és egyből behódolt.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-341816)
    Loading...
  9. annokkk szerint:
    2025.02.18 08:49

    @muaddib00: Nekem is tetszene a döntés, ha a szaúdiak mindkettőt elfognák és ünnepélyes keretek között feláldoznák Allahnak az iszlám népek legnagyobb örömére.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-341817)
    Loading...
  10. ijontichy szerint:
    2025.02.18 09:01

    @muaddib00: : OFF „x76,xE1,x72” sőt! „x76,xC3,xA0,x72”
    Öreg profom mondása volt, hogy „legjobb winchester a 20 megás [igen, megás!]. Mert elgondolkozásra ösztönöz.”
    Minden egyes instanceof régi-újmódi „megye” három (sőt! négy) extra byte-al tömi a kiberterünket. Nekem ez már önmagában elég ok, hogy ne javítsam meg azt, ami nem romlott el, csak azért mert seggfej politikusok, a hülyíthető „messze-nem-polgárok” pénzére játszanak. Ilyen egyszerű 😉
     
    OK. erről eszembe jut egy nem_csak_filléres_viccnek jó példa. Annakidején sólyomlászló állampolgár! – nevéhez méltóan éles szemmel – felfedezte a személyi szám rettenetes voltát (összekapcsolható!), s hefsen cselekedett is: bemószerolta szegény szsz-t (nem a nácit!) a sólyomlászló alkotmánybírót! is magában tudó AB-nél. Az tette is a dolgát – pár év laufot adva. A változás hullámai sokba fájtak, de fent említett emberünk elnézett a tömeg feje fölött a messzeségbe (nagyon tudott olyan fennsőbbségesen elnézni), és közölte, hogy az AB nem a gazdasági hatásokat nézi. A sztori külön eleme – amiből sokat tanultam – viszont az volt, hogy akkortájt készült a mogyorók TAJ-ba gyűjtése. Bár idő lett volna rá, az első etap szsz alapon készült. Jó sokba volt, zsugákkal, mindennel. Pár év múlva (a jog adta türelmi időszak lejártával) aztán – talán a népszabó? – úgy tálalta a vadiúj TAJszámrendszer kialakítását (incl. új zsugák stb.), mint a legnagyszerűbb dolgot a spanyolviasz óta.
    Én pedig levontam a tanulságot, hogy annak van igazán esze, aki kussol és kétszer is eladja (mert tuti voltak akik tudták) ugyanazt a hülyéknek, amit elsőre is meg lehetett volna jól csinálni.
    Arról az apróságról, hogy milyen adatot mivel lehet összekapcsolni jogszerűen!!!, ma már talán fölösleges is beszélni. De sokmilliárd mehetett volna jobb helyre. És ez így lesz mindaddig, amíg a hülyíthető „messze-nem-polgárok” esetleg „polgárokká” fejlődnek (ha megérik). Szóval ezért szavaznék @Késes Szent Aliára 😉 Ő már eljutott odáig, hogy az oktatásnál kezdené és naggyon! hosszú projektre számít 😀 NER-land viszont épp hátrafelé megy előre 🙁
     
    Na de mára már eleget tömtem tanmesékkel a kiberteret. De inkább azzal, mint „vár”megye ismételgetéssel :-D.
    ON
     
    @velotanya: : Szervilizmus kúl 😀

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-341818)
    Loading...
  11. annokkk szerint:
    2025.02.18 10:21

    https://444.hu/2025/02/18/telegraph-ukrajna-gazdasagi-gyarmatositasat-jelentene-a-szerzodes-amit-trumpek-a-tamogatasaert-cserebe-ajanlottak

    Szóval a trumpizmus annyi, hogy az agresszor oldalán beszáll a háborúba Trump, és személyesen nyerészkedni akar abból, amit Biden amerikája nyújtott segítségül.
    Ezért a vén hiénáért halt meg annyi katona a fronton.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-341820)
    Loading...
  12. muaddib00 szerint:
    2025.02.18 10:44

    https://24.hu/kulfold/2025/02/18/europa-orosz-ukran-haboru-bekfenntarto-csapatok-usa-franciaorszag-nemetorszag-nato/
    Áhhh, hihetetlen. Most lehetett volna erőt mutatni a nagy államoknak, ha már a kicsiket meg sem hívták, erre megy a sírás az USA után. Mindig itt van a probléma mint írtam. Ki fog 10-20 000 katonát odaküldeni a nagyok közül? Mert oké Szlovénia küld 500-at, a Svédek mondjuk 3 000-t, stb. Na és a maradék? Ki meri ezt beadni otthon a népnek?

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-341821)
    Loading...
  13. ipartelep szerint:
    2025.02.18 11:04

    Re: @annokkk:

    Nincs benne semmi csodálatos: az újkeletű haramiaország, és a kicsit régebbi keletű, kiválasztott egy még régebbi haramiaországot a tárgyalásra. Kanadát csak nem választhatták, oda nem illenének.
    Itt nem a helyszín az érdekes, az teljesen mellékes. A résztvevők az érdekesek, és az, hogy kiket hagytak ki ebből. Ez akkor is botrány lenne, ha a szelíd Svájcban tárgyalnának.
    De hát egy idiótától, és egy haramiától pont ez volt várható.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-341822)
    Loading...
  14. annokkk szerint:
    2025.02.18 11:06

    @muaddib00: Valószínűleg korai még erről beszélni. Donald éppen lepaktál Putyinnal, és Ukrajnát zsarolja. Ezt a békét védje meg magának az amerikai tengerészgyalogság, ha akarja.
    Ki adna azért katonát, hogy Putyin és Trump közösen kifossza a hátrakötött kezű áldozatot ? De ha adna is, minek ?
    Trumppal szólván, hol van ebben a mi hasznunk ? Mi leszünk a következő, akit együtt kirabolnak. Miért segítse ezt Európa ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-341823)
    Loading...
  15. ipartelep szerint:
    2025.02.18 11:08

    Hiv.: @velotanya:

    Igen, ez nekem is feltűnt. Lehet, hogy félnek, hogy a fideszbanda megbünteti őket (valahogyan), ha nem vármegyéznek? Egy részük persze nyilván fideszes gazember, nekik tetszik a vármegyézés, de értelmes, normális ember, csak pök egyet (szimbolikusan) ha meghallja.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-341824)
    Loading...
  16. muaddib00 szerint:
    2025.02.18 11:11

    @annokkk:
    Ja, hát ha Európát nem érdekli Ukrajna, akkor tényleg felesleges. Ugyanis ez most nem Trumpról és nem is Putyinról szól. Hanem konkrétan arról, hogy lesz egy ütközőzóna a két ország között.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-341825)
    Loading...
  17. annokkk szerint:
    2025.02.18 11:14

    @muaddib00:Nagyszerű. Ütközőzónában ütközzön a Trump hadserege az oroszokkal. Ők tárgyalnak egymással. Ha Putyin mégsem tartaná be a békét, ahogy mindig szokta, akkor haljon meg ott az usa hadserege.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-341826)
    Loading...
  18. annokkk szerint:
    2025.02.18 11:18

    @muaddib00: Európát Putyin megfenyítése érdekelheti, vagy a szabad Ukrajna. De egy amerikai – orosz érdekszféra ? Ahhoz mi köze ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-341827)
    Loading...
  19. muaddib00 szerint:
    2025.02.18 11:20

    @ipartelep:
    Svájcban nem tartanák, mert háborúzó ország amíg nem vesztett nem megy olyan helyre tárgyalni ahol ellene szankciókat hoztak amíg nem vesztesként oldalog oda. Ügyes európai diplomáciai érzékkel meg lett oldva, hogy NE legyen olyan európai ország ahová Putyinék el akarjanak menni tárgyalni 8Kanada bár viccből lett említve, dettó ilyen). Nincsenek hegyekeben országok amik szóba jöhetnek státuszuk alapján. Szaúdiak, India, Izrael (bár nekik kisebb gondjuk is nagyobb ennél), UAE (bár ők meg picikék), meg még egy pár hely.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-341828)
    Loading...
  20. muaddib00 szerint:
    2025.02.18 11:23

    @annokkk:
    Biztos feltűnt, hogy Ukrajna Európában van. Akár amcsi érdekszféra, akár orosz, akkor is. Mellékesen Európának továbbra is érdeke, hogy ne orosz érdekszféra legyen. Európa vezetői magasról leszarják, hogy Ukrajna szabad-e (a lényeg, hogy ne legyen orosz), ha EU érdekszféra lenne, az EU-s multik által felvásárolva az is tökéletesen megfelelne nekik. Tehát Európának elemi érdeke, hogy megvédje Ukrajnát akkor is ha z USA 51. állama…

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-341829)
    Loading...
  21. annokkk szerint:
    2025.02.18 11:25

    @muaddib00: Kézenfekvő, hogy tárgyaljanak Ukrajnában.
    Legalább addig se hullanak a bombák.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-341830)
    Loading...
  22. annokkk szerint:
    2025.02.18 11:34

    @muaddib00: Akkor te katonáskodnál Trump hasznáért. Még előfordulhat. Orbán nagyon lelkes.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-341831)
    Loading...
  23. muaddib00 szerint:
    2025.02.18 11:35

    @annokkk:
    Most legalább kiderült az européer hozzáállásod. Ukrajna addig ér bármit is amíg nem USA érdekszféra. Ha igen, dögöljenek meg. Jó tudni…

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-341832)
    Loading...
  24. annokkk szerint:
    2025.02.18 12:29

    @muaddib00: Nyugodj meg. A békébe még nem döglött bele senki.
    Háborúban se küldtünk haderőt. Minek küldjünk egy békés országba ?
    Trump békét teremt és ezzel probléma megoldva.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-341833)
    Loading...
  25. ijontichy szerint:
    2025.02.18 12:53

    @annokkk: : „Háborúban se küldtünk haderőt” Valójában egyszer már küldtünk oda, de nem lett túl jó vége. Fodballokos vezér tudja ezt jól. Óvatos duhaj nem bonyolódik olyan háborúba a dekadens EU mellett, amit szerinte csak putyin elvtársa nyerhet meg :-).

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-341834)
    Loading...
  26. muaddib00 szerint:
    2025.02.18 13:16

    @annokkk:
    Ezt konkrétan Zelenszkij kéri. Baszottul kussoltál miközben hónapok óta kéri, hogy szerinted Zelenszkij hülye. Világosan elmondta épp pár napja, hogy lófaszt nem ér a béke, ha nem fognak katonákat küldeni oda. Erre kérte az EU-t és az USA-t is.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-341835)
    Loading...
  27. annokkk szerint:
    2025.02.18 13:48

    @muaddib00: Ha az eu felveszi tagnak, akár meg is védheti. De mivel ezen már 3 éve agyal, nem valószínű, hogy így lesz. Ez ellen szólt a tegnapi fejlemény, hogy a britek és a svédek talán odalépnek valóban. Ezért hívták össze a nagyok csúcsát is éppen.
    De szerintem – még alszanak rá egyet. Különösen azt érdemes kivárniuk, hogy Trump és Putyin iszlám egyezményét egyáltalán aláírja-e valaki.
    Ha mindhárom félnek megfelel, akkor európának semmi dolga többet. Majd Donald teremti a békét, ahogy kitalálta.
    A többi eset is nyitva áll persze. Az én optimális kimenetelem az lenne, hogy Ukrajna lépjen be az euba, és a két vén botox essen pofára. De más is lehet.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-341836)
    Loading...
  28. susyk szerint:
    2025.02.18 14:49

    EU nem katonai szövetség, a tagság nem nyújt védelmet semmilyen katonai agresszióval szemben. Még a Natoban a 5 cikkely szerint sincs a tagoknak automatikus katonai beavatkozási kötelezettségük.

    Hiv.: [@susyk:](#comment-341837)
    Loading...
  29. ipartelep szerint:
    2025.02.18 16:37

    Hiv.: @susyk:

    Ez természetesen igaz, az EU-nak – ahogy Sztálinnal szoktam mondani – egyetlen egy hadosztálya sincs, az EU maga katonailag egy papírtigris. De a NATO azért más tészta, és az is erősen valószínű, hogy ha valamelyik tagját katonai támadás érné, hasonló, mint a mostani háborúban, akkor a többiek beszállnának. Kivéve természetesen a Lókupec Mogyoróországát. Ha nem szállnának be ilyen esetben, akkor ott és akkor esne szét a NATO, és ezt még talán ők sem akarnák.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-341838)
    Loading...
  30. muaddib00 szerint:
    2025.02.18 17:19

    @ipartelep:
    Hát igen, csak épp itt nem lesz érintett a NATO a békefenntartásban.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-341839)
    Loading...
  31. ijontichy szerint:
    2025.02.18 19:22

    @susyk: : @ipartelep: : Ha jól emlékszem, az 5-höz (NATO csapatok bevetése) csak tartózkodó „tamáskodó” lehet.
    Na most kezd olyan érzésem lenni mind a NATO, mind az EU tárgyában, hogy gentlemenek alapították, de az utódaik a nagy hurráoptimizmusban elcseszték. Változtatni kellett volna a keleti bővítés előtt, mielőtt a szutykot is beengedik. Persze amikor magunkra is! gondolok, ki a fene hitte volna, hogy Károlyinak lassan megint oka lenne a levelét megírni 🙁
    Btw. amúgy az USA sosem volt Európa barátja, de legalább ellensége sem. Többen is érdekeltek, hogy a történelmi megosztottság fennmaradjon. És még a belső söpredék is őket segíti :-/

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-341840)
    Loading...
  32. muaddib00 szerint:
    2025.02.18 19:37

    @ijontichy:
    Nem nagyon hinném, hogy mostanában Putyin megtámad egy NATO országot, hogy kiderüljön van-e aki nem tartja be az ötös cikkelyt.. Annyira azért szerintem nincs elszakadva a valóságtól.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-341841)
    Loading...
  33. velotanya szerint:
    2025.02.18 20:09

    @ijontichy:
    Nem Teleki az a Károlyi?

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-341842)
    Loading...
  34. ijontichy szerint:
    2025.02.18 21:21

    @velotanya: : Dehogynem. Éles a szemed, az én agyam meg csipás. Mea culpa 😉 .

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-341843)
    Loading...
  35. KennyOMG szerint:
    2025.02.19 02:36

    https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/trump-says-ukraine-should-never-have-started-it-remarks-war-russia-rcna192710
    .
    „I could have made a deal for Ukraine that would have given them almost all of the land, everything, almost all of the land, and no people would have been killed, and no city would have been demolished, and not one dome would have been knocked down. But they chose not to do it that way.”
    .
    „I think I have the power to end this war, and I think it’s going very well. But today I heard, ‘Oh, well, we weren’t invited.’ Well, you’ve been there for three years,” Trump told reporters at his Mar-a-Lago resort. „You should have never started it. You could have made a deal.”
    .
    Lassan ott tartunk, hogy a kovetkezo lepes az amerikai katonai segitseg kuldese lesz – Oroszorszagnak…

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-341847)
    Loading...
  36. KennyOMG szerint:
    2025.02.19 02:41

    Nem ide akartam, de fene sem fogja megkeresni a naggya tenni Amerikat topikot, meg amugy is tokmindegy.
    .
    https://www.nbcnews.com/video/trump-announces-executive-order-on-ivf-treatments-232306757687
    .
    „This executive order… also reestablishes the longstanding norm that only the president or the AG can speak for the United States when stating an opinion as to what the law is.”
    .
    Meg mindig ugy gondoljuk, hogy majd a birosagok meg a fekek megy az egyensulyok majd meg minden?

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-341848)
    Loading...
  37. KennyOMG szerint:
    2025.02.19 02:44

    Es miutan kibaszarintottak a nuklearis fegyvereket (meg kapcsolodo dolgokat) ellenorzo naplopokat, most azok is sorra kerultek, akik a baromfijarvanyon dolgoztak, es panikban probaljak oket is visszavenni.
    .
    https://www.reuters.com/world/us/usda-works-rehire-bird-flu-officials-it-fired-nbc-news-reports-2025-02-19/
    .
    A nemrojtersz hirugynoksegek konkretan az „accidentally fired” kapcsolatot favorizaljak… Szeretnem bevezetni az amerikai egyesult allamokra is a „nem tudnak hibazni” kitetelt (csak ez az egesz vilagnak jobban faj, mint a mi zsebmussolinink).

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-341849)
    Loading...
  38. kiazmármegint szerint:
    2025.02.19 05:01

    https://www.npr.org/2025/02/18/nx-s1-5301049/national-science-foundation-fires-roughly-10-of-its-workforce#:~:text=The%20National%20Science%20Foundation%20fired,in%20the%20name%20of%20efficiency.

    Ehhez nincs mit hozzafuzni.

    Hiv.: [@kiazmármegint:](#comment-341851)
    Loading...
  39. annokkk szerint:
    2025.02.19 07:11

    @kiazmármegint: Így lehet rendszerváltást csinálni.
    Antall is így kezdte, Orbán is. Ez a rendszerváltás szokásos menete.
    Mindenhonnan tömegeket szoktak kirúgni. Azután amikor felvesznek, vagy visszavesznek valakit, az már az új rezsim kegyéből kapja a pozícióját, nem azért, mert megérdemelné, vagy értene hozzá, vagy jószakember, vagy már 30 éve csinálja, vagy nélkülözhetetlen.
    Senki nem nélkülözhetetlen. Mindenki politikai kegyből ül a székén. Ez van.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-341853)
    Loading...
  40. ipartelep szerint:
    2025.02.19 07:32

    https://444.hu/2025/02/19/trump-most-arrol-beszelt-hogy-ukrajna-kezdte-a-haborut

    Az oroszok Krumplit néha, félig viccesen, úgy emlegetik, hogy a „mi ügynökünk”.
    Nem vicc.
    Jótündér sokszor azt mondja, hogy: „nem idióta”.
    De, az. Idióta és gazember.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-341854)
    Loading...
  41. annokkk szerint:
    2025.02.19 08:12

    @ipartelep: Az Amerikának orosz bábkormánya van.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-341856)
    Loading...
  42. velotanya szerint:
    2025.02.19 08:39

    Trump hangsúlyozta, hogy az ukrán elnökválasztás ötlete tőle származik. „Olyan helyzet van, hogy Ukrajnában nem voltak választások, hogy hadiállapot van, lényegében hadiállapot van Ukrajnában, és a vezető Ukrajnában, úgy értem, utálom kimondani, de négy százalékos a támogatottsága” – fogalmazott Trump.
    Erre még a nem éppen ukránbarát portfolio pont hu is kénytelen volt ezt írni: ”Az ukrán elnök valós támogatottsága a legfrissebb, 2024 decemberi mérések alapján valóban mélyponton van, ez a mélypont azonban 52%, nem négy. Azt, hogy Trump honnan szedte a négy százalékos információt, nem lehet tudni.”
    Mondjuk én azért sejtem, honnan ”szedte”. Az viszont biztos, hogy a teljes fideszmédia – és gondolom más országokban is a moszkovita-széljobber média – napok óta harsogja ezt a képtelen hazugságot (nyilván ők már mint ”megbízható” Trump-információt)
    .
    És mindezt (aktuálisan főleg) azért, mert Zelenszkij nem írta alá az Ukrajna gátlástalan és teljes kifosztásáról szóló amerikai diktátumot – ami, érdemes utánaolvasni, messze nem csak a ritkaföldfémekről szól (amibe kényszerből bele is ment volna Zelenszkij), hanem egy 18. századi szellemiségű, Ukrajnát nemcsak kifosztó, hanem totális gyarmati alávetettségbe taposó agyrém. Több helyen kiszámolták, hogy Németország – az agresszor, majd tömeggyilkos, majd teljes harctéri vereséget szenvedő hitleri Németország is – mind a két vh. után sokkal gálánsabb jóvátételi feltételeket kapott, mint amit az USA most rá akar kényszeríteni a fegyveres agresszió ellen védekező, (részben a nyugati civilizációért is) elképesztő áldozatokat hozó Ukrajnára.
    Na de majd a fékek és ellensúlyok, továbbá a józan, mérsékelt republikánusok. Azok mind.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-341857)
    Loading...
  43. darnoknew szerint:
    2025.02.19 10:02

    @velotanya: Egy józan, mérsékelt republikánus, a Frontiers of Freedom alelnöke. A honlapjuk alulmúlja a Professzorok Batthyány Körének weboldalát. A Klikk TV liblingje, az ellenzéki nézők nem győzik dicsérni éleslátását. „Jó, akkor itt fogunk élni.” (Érvényességgel a teljes földgolyóra.)

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-341863)
    Loading...
  44. vattablz szerint:
    2025.02.19 11:01

    @darnoknew: Ezzel a bácsival most végighakniztatják a jutubot. Dicséri Trumpot, hogy milyen okos (lásd még Jótündért, ők ketten gondolják így az egész galaxisban), elmondja, hogy annak idején Biden csalással került hatalomra, gyalázza Obamát és visszamenőleg az összes demokratát, EU- és NATO-ellenes, viszont megállapítja, hogy orbán és rendszere súlyosan korrupt, ezzel megnyeri magának a ballib médiát és követőinek nagy részét. Mellesleg (tévesen) politikai tényezőnek gondolja magát az Államokban. Azért érdemes meghallgatni, mert különben nem hiszi el az ember, mi minden lehet egy ilyen republikánus fejében.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-341864)
    Loading...
  45. KennyOMG szerint:
    2025.02.19 13:03

    @ijontichy: Semennyire nem tisztem az orbanekat vedeni, sehol, semmilyen korulmenyek kozott sem, de azert a sajat hulyesegedre szeretnek ramutatni:
    .
    Megye -> Varmegye = +3 karakter
    Kormanybiztos -> Foispan = -6 karakter
    .
    Azaz netto 3 karaktert sporoltak, pont annyit, amennyiert te posztot ragadtal. Kard altal, huh?

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-341867)
    Loading...
  46. KennyOMG szerint:
    2025.02.19 13:12

    @kiazmármegint: Lassan kezd osszeallni, pl most mar van egy jo elkepzelesunk arrol, hogy megis miert az OPM-et szalltak meg eloszor (listakesziteseken tul):
    .
    „Several fired NSF employees who spoke to NPR were permanent hires, but reclassified as probationary despite having completed their year-long probationary period. They said that the reclassification happened in January, without explanation, at the direction of the White House Office of Personnel Management.”

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-341868)
    Loading...
  47. velotanya szerint:
    2025.02.19 13:32

    @velotanya:
    Eredetiben és kicsit bővebben, így ha lehet, még dermesztőbb:
    „Zelensky is a completely incompetent president, he makes ridiculous statements, and his leadership has allowed the war to continue.
    There have been no elections in Ukraine for a long time. Although it is sad for me, Zelensky currently has a 4% rating.”
    Zelensky does not know where half of the money that the US allocated to Ukraine is.
    Ukraine will have to pay, or find out where the money went.
    Russia is capable of very quickly destroying 100% of Ukrainian cities, including Kiev, but does not want to do it.
    The conflict in Ukraine could have been resolved a few years ago without territorial losses „even by an average negotiator”
    Ukraine needs elections if it wants a place at the negotiating table. Russia is not pushing Ukraine to the elections, but the situation.”

    .
    Ilyeneket eddig Orbán vagy Szijjártó se mondott. (Mostantól persze fognak ők is)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-341869)
    Loading...
  48. kiazmármegint szerint:
    2025.02.19 13:35

    @KennyOMG: Eddig sem volt konnyu az NSF-hez jo szakembereket felvenni, mert aki jo szakember, az altalaban kutatni akar, nem palyazatokat biraltatni. Egyszer megtortent velem, hogy kaptam egy emailt arrol, hogy van egy programvezetoi allas, es mivel nem mondtam azonnal nemet, masnap mar az allasinterjumhoz akartak idopontot talalni… ahhoz kepest, hogy az egyetemi allasokra szazszoros a tuljelentkezes.

    Most mar a lasszo sem lesz majd eleg. Eddig is mondtak, hogy 2030-ra Kina lehagyja az Egyesult Allamokat a kutatasra forditott osszegben, igy talan addig sem kell varni.

    Hiv.: [@kiazmármegint:](#comment-341870)
    Loading...
  49. ijontichy szerint:
    2025.02.19 14:05

    @KennyOMG: : Off Szvsz. menj szépen @jotunderhez korrepetálásra statisztikából plíííz 😉 Persze az is lehet, hogy tévedek… elvégre – @velotanya a megmondhatója – vettem már nagyobb bakit is a Teleki téren (de legalább olcsón).
    Amúgy üdv,
    Cyrano
    On
     
    @velotanya: : „Zelensky is a completely incompetent president” – mondta a narancs Cheetos. Uhhhh… még jó, hogy Jumbót nem lengette hozzá 🙁

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-341873)
    Loading...
  50. nyulambator szerint:
    2025.02.19 14:27

    @KennyOMG: Abban tévedsz, hogy megyékre szükség van, míg a kormánymegbízottakra (ez volt a nevük mielött ispánsággá nem lett) semmi szükség, a megyei kormányhivatalokkal együtt kellene őket megszüntetni. Az egész kormányhivatal vircsaftot az önkormányzatiság korlátozására, későbbre tervezett megszüntetésére találta ki a NER bagázs 2011-ben. Szóval marad a megyéken megspórolt három karakter és az ilyen-olyan ispánokon, kormányhivatalokon megspórolt tízmilliárdok.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-341875)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ijontichy on Viccországban bejelentenek"Orbán Viktor: Régen nem lehetett kedden letagadni…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Szerintem ez a megúszásra törekvés idő…
  • fortin2 on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország@ijontichy:: ez azért jórészt fóbia most: legalább…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Nagyon emlegetik még az Orbán Viktor k…
  • K Zoltan on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország@tahonoli: Lehet hogy őt is megkeresték, csak nem…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@annokkk: : Amennyire tudom, a DC-ben elég magas a…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekhttps://telex.hu/gazdasag/2025/11/06/olaj-slovnaft…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekhttps://nepszava.hu/3300522_orban-viktor-melania-t…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Én meg az ügyben eljáró ügyész(ek) bör…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/11/06/felfuggesztett-bortont-k…
  • ATCG on Demeter Szilárd még mindig vanIgen, igaza van Labrysnak, ez nem konkrét személye…
  • ATCG on Demeter Szilárd még mindig van'Azért nyugtassatok meg, hogy volt Mohácsi csata 1…
  • ijontichy on Demeter Szilárd még mindig van@nyulambator: : Ugye? Ahogy mindig mondtam: vitya…
  • labrys on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)@jotunder: és ezt nevezed te „tűrhető gazdaságpoli…
  • labrys on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)@jotunder:   Összefoglalva:   I. A magya…
  • labrys on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)@jotunder:   Orbánék az államadósság elleni h…
  • labrys on Mennyire „teljesít” jól az ország? (kérdésposzt)@jotunder:: "…ezt nem én mondom, hanem pl. a hitel…
  • nyulambator on Demeter Szilárd még mindig van@labrys: Arról nem is beszélve, hogy ezek az "embe…
  • labrys on Demeter Szilárd még mindig van@ipartelep:: abszolút egyetértek! Az „emberarcú”(n…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@nyulambator: Azért kicsit aggasztó, hogy egy repü…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@nyulambator:És még akkor nem láttad a Semjén have…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekA 444-nek visszamenőleg és a jövőre nézve 3-3 balf…
  • ipartelep on Demeter Szilárd még mindig vanHiv.: @hakohen: Alfred Rosenberg is jól szerkeszte…
  • tahonoli on Bevállalta a jobboldali Tőkét a Katona József Színház. És jól tette.Földrengés-kaliberű (aka Deepseek v3); nyugat AI-b…
  • hakohen on Demeter Szilárd még mindig van. @steinerzsiga: . Balogh Ákos Gergely (BÁG) nagyo…
  • ijontichy on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország@nyulambator: : "AI-biztos"? Hmmm... miért van oly…
  • darnoknew on Demeter Szilárd még mindig van@labrys: "És amíg a Bokrétában nem lesz..." Vagyis…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországHiv.: @nyulambator: Végre. Egy önálló, kreatív mag…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@Késes Szent Alia: (Donalddal karoltve) meghosszab…
  • nyulambator on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországVégre JT is elégedett lehet. Repülőrajtot vesz az…
  • tahonoli on Lentner rezsimszolga háborúja a Magyar Tudományos Akadémiával (UPDATE !!!!!)Létezik matematikai ezotéria is, minden ellenkező…
  • tahonoli on Lentner rezsimszolga háborúja a Magyar Tudományos Akadémiával (UPDATE !!!!!)Hiv.: @labrys: Többféle reakció lehetséges erre: 1…
  • labrys on Demeter Szilárd még mindig vanNem, ez nem személyekről szól. Pontosabban nem eze…
  • labrys on Lentner rezsimszolga háborúja a Magyar Tudományos Akadémiával (UPDATE !!!!!)@tahonoli:: köszi a magyarázatot! …Akkor, ha jól é…
  • ipartelep on Demeter Szilárd még mindig vanHiv.: @steinerzsiga: Igen, írod, hogy "értelmesen…
  • annokkk on Demeter Szilárd még mindig van@Ahava: Ahogy itt hallgatom, miket mond, a leginká…
  • Virág et. on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@jotunder: Minden sajtós hülyéskedés ellenére Trum…
  • ijontichy on Demeter Szilárd még mindig van@steinerzsiga: : "A pokolba vezető út jószándékkal…
  • jotunder on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Trump ebben a ciklusban ennyire népszerűtlen még n…
  • steinerzsiga on Demeter Szilárd még mindig van@ipartelep: Ezzel nem értek egyet. A Mandiner blog…
  • Ahava on Demeter Szilárd még mindig vanDemeter Szilárd intellektuális szakmunkás a múzeum…
  • kiazmármegint on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@Késes Szent Alia: Es megvan a kaliforniai nepszav…
  • Késes Szent Alia on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Három jelentős demokrata győzelem a mai választáso…
  • ipartelep on Demeter Szilárd még mindig vanHiv.: @steinerzsiga: Azért irigylem a "gyomrotokat…
  • steinerzsiga on Demeter Szilárd még mindig vanÉn még emlékszem, hogy annakidején Demeter Szilárd…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: E!
  • nyulambator on Demeter Szilárd még mindig van@naki: Mondjuk L. Simonnak börtönben volna a helye…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekMindeközben: "Évente 16 ezer magyar hal meg, akike…
  • naki on Demeter Szilárd még mindig vanEgy civilizált társadalomban L Simon L. (Demeter e…
  • nyulambator on Demeter Szilárd még mindig vanEgy civilizált társadalomban Demeter, a maga frusz…

Posztrulett

A filozófia halála? A kínai szoba titka.

A filozófia nem halt meg, de a huszadik század egyik legjelentősebb gondolkodója, John Searle, szeptember 17-én, kilencvenhárom éves korában valóban elhunyt. 1995-ben Searle megkapta a Simon Newcomb-díjat, amelynek valószínűleg nem örült különösebben. A díjat ugyanis a mesterséges intelligencia elleni „legostobább érvért” ítélték neki. (Az életműdíjat Hubert Dreyfus kapta, akiről azt gondolták, hogy életének nagy részében …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • hakohen
  • tahonoli
  • KennyOMG
  • ganjagym
  • Tiborné Tóth
  • Bogomil
  • darnoknew
  • decaffeinatedscrumptiously51e405b478
  • macskahala
  • Késes Szent Alia
  • anna007dor
  • opiniopraesumpta
  • Psakreff
  • janszemwordpress
  • kisa
  • szabol25
  • Virág et.
  • lgombb
  • marysolotravez
  • labrys
  • jelbeszed
  • gearforbooks
  • azuccahirmondoja
  • esztre
  • kiazmármegint
  • kalzol
  • micike mici
  • Galway
  • istván orovecz
  • rovidec398e17c6
  • F Ford
  • karsairita
  • K Zoltan
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • simonandris2
  • j.alfred prufrock II
  • fortin2
  • gudea73
  • Judit Merényi
  • sgtpotrien
  • aerduloensamtonight
  • incze
  • ra0213
  • steinerzsiga
  • nerangass
  • Mikonu
  • Czifra Zoltán
  • onehumanoid
  • susyk
  • Hanyistók
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d