Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság. 2025.05.18
  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza 2025.05.15
  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás) 2025.05.12
  • Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt) 2025.05.09
  • És a pápa: Robert Francis Prevost 2025.05.08
  • Cyrano esete a Kemény-lányokkal 2025.05.05

A legolvasottabb posztok

  • Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.
  • Viccországban bejelentenek
  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)
  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • Mi történt a féltudású magyar elittel?

Választási Este avagy Kollektív Közvetítés

2024.11.05 by jotunder

Én magyar idő szerint hajnali négyig próbálok ébren maradni. Ezeket a sorokat meglehetősen szomorúan írom, egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy Harris nyer, pedig az lenne a jó a világnak. Ki tudja, lehet, hogy vidámabb leszek, ez ennél már nem lesz rosszabb 🙁

Magyar idő szerint este 11-kor megjelennek az első exit pollok a Kentucky és Indiana állambeli szavazásokról, de ezek nem olyanok, mint a francia exit pollok, amelyek általában egy-két százalék pontosak. Inkább azt lehet belőlük megtudni, hogy mi foglalkoztatta leginkább a szavazókat.

Éjjel egy után kezdődik a dráma. Érdemes tudni, hogy melyik államban lesz red vagy blue mirage, azaz a szavazatszámlálás sajátosságai miatt óriási ingadozások lesznek.

Elképzelhető, hogy valamiféle szisztematikus hibát követtek el a közvéleménykutatók, aminek az oka a „nonresponse bias” kezelése. Valahogy számításba kell venni, hogy kik miért nem voltak hajlandók válaszolni az elsődleges mintából. A mintákat, amennyire tudom, kissé megváltoztatták, hogy a race, age, gender trió mellé az education is súlyozva legyen. A szisztematikus hiba jelenthet nagy Trump győzelmet vagy nagy Harris győzelmet, akkor ez aránylag hamar is eldőlhet. Elég ha két-három százalékkal billennek meg az adatok (négy éve egészen rémes hibák voltak).

Elképzelhető, hogy ez az, aminek látszik, és akkor esetleg napokig nem fogjuk tudni, ki lesz az elnök.

Néha dolgozgatok majd, időnként megnézem a CNN-t, az újságokat, megbízható emberek tweetjeit. Túl jó lenne sajnos Trump veresége, és az élet nem kívánsághangverseny. Meglátjuk.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16531857-682db027bbcc5' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16531857&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16531857-682db027bbcc5&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16531857-682db027bbcc5' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

És akkor a végső tipp a választásra…

Next Post:

Vincent: Trump nyerte a választást

73 Commments

Comment navigation

Newer Comments
  1. nyulambator szerint:
    2024.11.05 18:51

    Hát én meg reggelig nem nézem mi történik. Ha úgy tetszik babonából.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-338608)
    Loading...
  2. vattablz szerint:
    2024.11.05 19:19

    A nap holnap reggel is föl fog kelni. Talán még holnapután is. És valahogy mindig lesz.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-338609)
    Loading...
  3. jotunder szerint:
    2024.11.05 19:32

    @vattablz: ez igaz, de Trump emberei, Vance, Musk, és Thiel ártani akarnak az EU-nak, és fel akarják számolni az atlantizmust. Trump németországi nagykövete Grenell (aki egy ideig a hírszerzés igazgatója volt, és amúgy az első nyíltan meleg kabinettag Amerika történetében) elképesztő dolgokat művelt Németországban, és nyíltan megmondta, hogy a nemzeti konzervatív (a.k.a szélsőjobber) pártokat akarja felhozni Európában. az most Orbánt jelentené. és ő esetleg külügyminiszter lesz (Mike Pompeo sokkal jobb lenne).

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-338610)
    Loading...
  4. kiazmármegint szerint:
    2024.11.05 19:45

    Az en erosen Demokrata megyemben delutan egy orakor atlepte a valasztasi reszvetel a multkori vegso szamot, a 75.42%-ot. Ez egy apro, de jo hir. Talan mas Demokrata megyek is aktivak lesznek.

    Hiv.: [@kiazmármegint:](#comment-338611)
    Loading...
  5. halatlangazember szerint:
    2024.11.05 19:52

    Ami nem hagy nyugodni, hogy egyre közeledő általános pollok (538 összesítője) mellett a végén megfordult az 538 meg a Silver Bullet szimulációja. Persze, erre van matematikai esély, csak na.

    Hiv.: [@halatlangazember:](#comment-338613)
    Loading...
  6. velotanya szerint:
    2024.11.05 19:59

    @kiazmármegint:
    Ez nagyon magasnak tűnik mlg akkor is, ha sok volt az early vote:O

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338614)
    Loading...
  7. jotunder szerint:
    2024.11.05 20:00

    @kiazmármegint: a kérdés az, hogy a magas részvétel súlypontja inkább az urbánusabb körzetekben lesz-e. az ember remélne ilyesmit. de én mondjuk… hagyjuk.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-338615)
    Loading...
  8. vattablz szerint:
    2024.11.05 20:02

    @jotunder: Lehet, hogy Európa pont ettől fogja megrázni magát. Nagy-Britannia újra belép, az orbánféléket pedig kihajítják. A közös veszély tudata csodákra képes.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-338616)
    Loading...
  9. ATCG szerint:
    2024.11.05 20:21

    Hiv.: @vattablz:
    Igazad van: együtt kell élnünk azzal is, ha az a barom nyer. De nézhetjük egy kicsit a dolog másik oldalát is. A barom győzelme pillanatában a köpcös nyilván ország-világgá kürtöli „közös győzelmüket”. Önelégült vigyor terjed szét „orcáján” abban az örömhírteli pillanatban, aztán amikortól beiktatják a barmot, akkor elég gyorsan leeshet neki, hogy úristen most mi lesz az egyik kedvenc ellenségképemmel?: ezután nem szapulhatom többé az amerikai kormányt és nagykövetét, nem vívhatom velük többé több frontos „szabadságharcaim” egyikét.
    …Az ottani barom országlásának következményeit Magyarországra nézve egyelőre figyelmen kívül hagyhatjuk: az ugyanúgy nem érdekli Amerika fentebb jelzett új elnökét, mint ahogyan a köpcöst sem. Viszont elképzelhető, hogy a köpcös bukásához vezető út egyik fontos mérföldköve lesz „közös győzelmük” napja.

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-338619)
    Loading...
  10. thegaben86 szerint:
    2024.11.05 20:46

    @ATCG:

    Amikor mar mindenhol barati fasiszta despotak lesznek hatalmon, de sajnos a vilag problemai tovabbra se oldodtak meg – sot egyre csak sokasodnak -, akkor ki fog derulni, hogy sajnos a belso ellensegtol kell megszabadulni, mert addig sose lesz fenyes a jovo, nem jon a siker es nem leszunk biztonsagban, amig ezek itt vannak es szaboltaljak a nagyszeru nemzeteink felemelkedeset.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-338624)
    Loading...
  11. kiazmármegint szerint:
    2024.11.05 20:48

    @velotanya: Most mar 77.40%, ami a negy evvel ezelotti floridai szamnal is tobb.
    @jotunder: Az eddig (a megyeben) leadott szavazatok kozott 66% jott demokrataktol, 34% republikanusoktol. Negy eve a megyeben Biden 62.5%-ot kapott.

    Hiv.: [@kiazmármegint:](#comment-338625)
    Loading...
  12. azuccahirmondoja szerint:
    2024.11.05 21:12

    Legalább egy hete babonából igyekszem nem megszólalni az amerikai elnökválasztással kapcsolatban. Most is csak általánosságban jegyezem meg, hogy Trumpnak valószínűleg nem lett több rajongója, mint 2020-ban volt. Számos érv szól amellett, hogy elutasítottsága lehet magasabb az akkorinál. Amennyire most megítélhető, a fő kérdés az, hogy Pennsylvaniában, Michiganben és Wisconsinban a Bidenre neheztelő protest-szavazók lesznek többen a végelszámolásnál, vagy azok a protest-szavazók, akik semmiképp nem akarnak repetát Trumpból. A tét – a világ szempontjából – pedig az, hogy egy olyan évben, ami történelmi analógiával kb. 1938-nak felel meg, lesz-e egyáltalán az új Tengelyhatalmakkal szembeszegülni képes és hajlandó erő.

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-338626)
    Loading...
  13. thegaben86 szerint:
    2024.11.05 21:29

    @azuccahirmondoja:

    Egyebkent a Bidenre neheztelo protest szavazok miert neheztelnek Bidenra? Ha jol tudom, az Izreal fele tul elnezo politikaja miatt? Ez esetben viszont tenyleg ultra nagy kretenseg Trumpra szavazni, mert felole aztan meghalhat az osszes palesztin, egy arva szot nem fog arra vesztegetni, hogy visszafogja Netanjahut, sot kifejezetten imponalnak neki a hasonszoru „eros emberek”.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-338627)
    Loading...
  14. velotanya szerint:
    2024.11.05 22:01

    @thegaben86:
    Biztos hallották megbízható forrásból, hogy a Trump 24 óra alatt békét teremt. Olyan neki a természete.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338632)
    Loading...
  15. azuccahirmondoja szerint:
    2024.11.05 23:01

    @thegaben86:
    Kicsit sem látok a fejükbe, de ha hinni lehet az általam olvasott cikkeknek, akkor többnyire a „rosszabbul élünk, mint négy éve”-érzésről van szó a Bidenre neheztelők esetében. (A lényeg szempontjából mellékes, hogy ez az érzés objektíve megalapozott-e, és az is mellékes, hogy Biden jogosan hibáztatható-e az inflációért, a lakhatási költségekért és effélékért. Nyilvánvalóan nem, de Trump szavazóit a nyilvánvaló szokta érdekelni a legkevésbé.)
    Nem láttam mérést arra vonatkozóan, hogy Izrael és a palesztinok kérdése mennyire befolyásolja az elnökválasztás kimenetelét, de hajlok a feltételezésre, hogy nem nagyon.

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-338636)
    Loading...
  16. Keepdreaming szerint:
    2024.11.05 23:16

    Hol lehet nézni a részvételi adatokat államokra, megyékre lebontva? Köszönöm.

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-338637)
    Loading...
  17. steinerzsiga szerint:
    2024.11.05 23:28

    @thegaben86: Arról van szó, hogy az izraeli-palesztin-libanoni-iráni háború egy tipikus wedge issue, amivel éket lehet verni a demokrata szavazótábor blokkjai közé. A republikánusoknak nem problémás a téma, mert ott mindenki masszívan Izrael-párti, sőt sok esetben Netanjahu-, sőt telepes-párti (az evangéliumi keresztények jelentős része valamiért azt gondolja, hogy a vallási értelemben vett Izrael államnak létre kell jönni a Bibliában maximális leírt kiterjedéssel). A demokraták szavazói koalíciójában viszont vannak Izrael-kritikus (vagy legalábbis Netanjahu-kritikus) csoportok (arabok, muszlimok, progresszívek), és Izraelt kisebb-nagyobb mértékben támogató csoportok is. Az Izrael-kritikus tábor a demokrata táboron belül is pici, de pont Michigan államban sok arab és muszlim él, és ugye ez az egyik ingadozó állam. Abban teljesen igazad van, hogy Trump sokkal rosszabb választás egy Netanjahu-kritikus szavazó számára, mint Harris, de sok embernek annyira nyers trauma, ami most zajlik, hogy nem tud erről racionálisan gondolkozni.

    Hiv.: [@steinerzsiga:](#comment-338638)
    Loading...
  18. KennyOMG szerint:
    2024.11.06 00:04

    @steinerzsiga: „az evangéliumi keresztények jelentős része valamiért azt gondolja, hogy a vallási értelemben vett Izrael államnak létre kell jönni a Bibliában maximális leírt kiterjedéssel”
    .
    Hat ugye az antikrisztus eljovetelehez, 7 eves uralmahoz, majd az armageddonhoz, ami utan big JC masodik eljo (ertsd: visszater) es a tronjara csuccsen (hol, hol nem, hat pont Jeruzsalemben) majd mindenkit meg-/elitel (kivant resz alahuzando) elengedhetetlen feltetel a zsidok visszaterese Izraelbe (nagy Izraelbe, ahogyan az a Bibliaban meg vagyon irva). (Itt es ekkor egyebkent lenyulja az univerzum osszes letezo ES valaha letezett vaniliaskarikajat is, meg a megevetteket is feltamasztja.) Aztan jon egy kis csavar, mert ugye az elvaras az, hogy big JC eljovetelenek es csodatetteinek szemelyesen valo latasa majd megteriti a zsidokat (a hithu, izraeli zsidokat, no less!), akik majd szivukbe fogadjak jo kereszteny modjara big JC-t – vagy mehetnek a levesbe (quite szo szerint). Ez a magyarazata szerintem annak, hogy miert tamogatja egy veletlenszeruen valasztott szeljobber, egyebkent valoszinuleg nem kifejezetten filoszemita redneck Izraelt, es ezt hogy ideologizalja meg maganak.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-338639)
    Loading...
  19. Keepdreaming szerint:
    2024.11.06 00:21

    Indiana, Kentucky, eddig brutál hasít Trump 🙁

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-338640)
    Loading...
  20. jotunder szerint:
    2024.11.06 01:20

    @Keepdreaming: Indiana-t 57-40-re hozta Trump negy eve. most is ilyeneket mértek. Indianapolis (Marion megye) még nem jelentett. Ha hatvanon belül lesz Trump, akkor ez rendben van.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-338641)
    Loading...
  21. velotanya szerint:
    2024.11.06 01:21

    Az első olyan nagyobb megye (Hamilton, Indiana, összesen kb. 200k beérkezett szavazat), ahol komolyabb feldolgozottság mellett (58%) ismerünk már tényadatokat: 49,7:48,6 Kamalának.
    2020-ban a megye 52,2:45,4 lett Trumpnak – vagyis Trump szemszögéből akkor +7%, most egyelőre -1%. De persze nem tudjuk ebből még, hogy mi lesz a megyei végeredmény. Viszont érdemes lesz figyelni, mert lehet, hogy az is innen fut be először, és akkor már kicsit lehet belőle okoskodni.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338642)
    Loading...
  22. velotanya szerint:
    2024.11.06 01:43

    Néztem néhány kisebb és egy közepes (Johnson) trampista megyét is Indianaban, ahol 70-80% között van a feldolgozottság. Azokban nagyjából a 2020-as adatok ismétlődnek, vagy 1-2 százalékkal gyengébb Trump az akkorinál. Ez már nem hangzik olyan jól – ha azt feltételezzük, hogy már csak ma, személyesen leadott szavazatok vannak hátra – de mivel az idei republikánus early vote arány teljesen tippelhetetlen Trump pálfordulása miatt a témában, aszondom várjuk meg a végeredményeket.
    Közben találtam egy kis-közepes (16k szavazat) megyét 95 százalékos feldolgozottsággal, ott kb. 1 százalékponttal csökkent Trump marginja, a részvétel nem változott jelentősen.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338643)
    Loading...
  23. jotunder szerint:
    2024.11.06 01:55

    ez az egész azon fog múlni, hogy Pittsburghben és Philadelphiában relatíve nagyobb lesz-e a mozgósítás, mint a hardcore vidéki körzetekben. pár tízezer szavazat dönthet, simán. ez most ilyen. egyáltalán nem úgy tűnik, hogy itt csodák történhetnek. tartom magam ahhoz, hogy trump a hétből öt csatatérállamot nyer és elnök lesz 🙁 de most tényleg tévedhetnék, tényleg.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-338644)
    Loading...
  24. incze szerint:
    2024.11.06 02:00

    nyugat virginia szenátori széke: manchin (kripto-dem) -> justice (rep)

    Hiv.: [@incze:](#comment-338645)
    Loading...
  25. incze szerint:
    2024.11.06 02:12

    @velotanya: a wapo-nak van egy térképe a szavazat eltolódásokról: https://www.washingtonpost.com/elections/interactive/2024/11/05/compare-2020-2024-presidential-results/

    Hiv.: [@incze:](#comment-338646)
    Loading...
  26. kiazmármegint szerint:
    2024.11.06 02:16

    Sok helyen olvasom, hogy Philadelphiaban igen sokan szavaztak, de ez még nem vegleges, megerositett adat. A CNN-en az eddigi szamok jok.

    Hiv.: [@kiazmármegint:](#comment-338647)
    Loading...
  27. Késes Szent Alia szerint:
    2024.11.06 02:28

    Rick Scott simán (jelenleg 55-43, 89% feldolg.) nyeri Floridában a szenátori helyet, Trump is hasonló arányban vezet.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-338648)
    Loading...
  28. incze szerint:
    2024.11.06 02:39

    https://www.nbcnews.com/politics/2024-elections/exit-polls

    Hiv.: [@incze:](#comment-338649)
    Loading...
  29. Késes Szent Alia szerint:
    2024.11.06 03:04

    Még mindig Florida: hatféle alkotmánykiegészítésről szavaznak (mármint floridai alkotmány), 60%-nyi szavazat kell, hogy átmenjen a javaslat. 90%-os feldolgozottságnál:

    valami iskolai választási ügy: 55% igen
    alkotmányban rögzített jog a halászat-vadászatra: 68%
    marihuána legalizálása: 44%
    abortusztörvény enyhítése: 57%
    ingatlanadó alóli mentesség növelése: 66%
    politikai kampányokat ne lehessen közpénzből finanszírozni: 49%

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-338652)
    Loading...
  30. Késes Szent Alia szerint:
    2024.11.06 03:11

    @incze: Érdekes.
    Demokratának tartja magát, de most nem úgy szavazott: 4%
    Republikánusnak tartja magát, de most nem úgy szavazott: 6%

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-338653)
    Loading...
  31. KennyOMG szerint:
    2024.11.06 03:21

    Sajna Ted Cruz is elhuzott, a 38%-nal fifty-fifty-rol 55%-nal mar 51-47, raadasul ugy nez ki, hogy a varosokat mar nagyreszt megszamoltak. Pedig ez tenyleg vicces lett volna.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-338654)
    Loading...
  32. Késes Szent Alia szerint:
    2024.11.06 03:41

    Georgia: a teljes államban a feldolgozottság 77%, viszont a demokrata részeken (Atlanta környékén) már 85%, és így vezet Trump 52-47-re. Ha jól rémlik, kisebb arányban kéne nyernie az előrejelzés szerint.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-338656)
    Loading...
  33. incze szerint:
    2024.11.06 04:15

    hát én most lefekszem, egyelőre (haha) úgy áll, hogy a pöcsfej mindent visz. nem szeretnék @nyulambator: helyében lenni, amikor kitörli az álmot a szeméből.

    Hiv.: [@incze:](#comment-338657)
    Loading...
  34. jotunder szerint:
    2024.11.06 04:17

    olyanok a shiftek az egyes államokban a különböző sorrendben összeszámolt szavazattípusok miatt, hogy a jelenlegi eredményekből a három rust bell államban nem lehet következtetéseket levonni. georgiaban és észak-karolinában trump esélyesbbnek tűnik. lassan tolódnak el az esélyek felé a fogadóknál, de egyelőre még nem végzetesen.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-338658)
    Loading...
  35. Késes Szent Alia szerint:
    2024.11.06 04:23

    @jotunder: Persze, reményhal meg minden, de a NYT az eddigi adatok alapján még a popular vote-ban is Trumpot látja győztesnek.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-338659)
    Loading...
  36. ATCG szerint:
    2024.11.06 04:32

    A sör jobban fejbe vágja az embert, mint a bor vagy a prosecco. Én az utóbbi kettőnél maradok.

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-338660)
    Loading...
  37. velotanya szerint:
    2024.11.06 04:41

    Én is megyek aludni pár órát, de ez most nagyon csúnyán néz ki. GA, NC elszállt, Wisconsin is menthetetlennek látszik, de még Virginia(!!) is bukásra áll. Arizona ugyan nem indult rosszul, de az még Nevadával együtt is legfeljebb az utóbbi kettő egyikét tudná kimenteni. És akkor még ott van Michigan (az is necces, de talán meglesz), és persze PA, ami szintén mem áll jól. Talán az ad még egy halvány reményt, hogy esetleg a kalkuláltnál több trampista szavazott volna előre. De nem hiszek ebben sajnos:((
    És bizony sok helyen Harris alulteljesíti az egyéb dem jelölteket – van ahol jelen állás szerint a helyi kupleráj portásáig bezárólag mindenki demokrata lesz, de Trumpot küldik a Fehér Házba – illetve olvasom, hogy az iskolavárosokban kiugróan gyenge még (illetve Virginia kb, összes dem bástya megyéjében). És hát igen, innen már simán meglehet a popular vote is Trumpnak.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338661)
    Loading...
  38. labrys szerint:
    2024.11.06 04:45

    Ya nos chingamos.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-338662)
    Loading...
  39. halatlangazember szerint:
    2024.11.06 07:05

    Hát, ez eddig úgy tűnik, a sárga emberé, nem is kicsit 😮

    Hiv.: [@halatlangazember:](#comment-338663)
    Loading...
  40. thegaben86 szerint:
    2024.11.06 07:35

    Harmadszor is sikerult alulmerni Trumplit, nem semmi.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-338664)
    Loading...
  41. Bogomil szerint:
    2024.11.06 07:46

    Selzer is nagyon elmérte Iowát: https://www.nbcnews.com/politics/2024-elections/iowa-president-results

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-338666)
    Loading...
  42. jotunder szerint:
    2024.11.06 07:47

    Iowat borzasztóan simán hozta Trump. Mindent aránylag simán hoz. Simán nyert.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-338667)
    Loading...
  43. thegaben86 szerint:
    2024.11.06 07:49

    Vegre lesz magyar bekekoltsegvetes, megszavaztak nekunk a pennsylvaniai redneckek.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-338668)
    Loading...
  44. Keepdreaming szerint:
    2024.11.06 08:11

    Szép ébredést, már akinek! Amerika választott. Úgy néz ki semmit nem jelent, hogy Taylor Swift, De Niro, vagy épp Arnold Schwarzi ki mellett áll ki, és az is egyértelmű, hogy Amerika nem csak az ami látszik (NYC, Hálivúd, Silicon Valley). Érdekes idők jönnek, Európának össze kell szednie magát…

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-338669)
    Loading...
  45. ipartelep szerint:
    2024.11.06 08:18

    Mint ahogy a múltkor már vélelmeztem, minden rosszban van valami jó. Ebben is lesz. Kíváncsian várom, hogy ezek a nem idióták, és nem gazemberek hogyan nyomják majd fullba a kretént (ahogyan a költő mondja). Biztos vagyok benne, hogy sikerül nekik, és az olyan szórakoztató lesz. Olyan, mint egy katasztrófafilm, és azokat is szeretem nézni. Mondanám, hogy nekem már mindegy (nekem tényleg mindegy), de azért a többieknek még nem, de hát ez van, mindent bele, csapassuk a végső nagy unga-bunga partit!

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-338670)
    Loading...
  46. Grrr szerint:
    2024.11.06 08:41

    Na, lehet menni dolgozni, pezsgő a hűtőben marad.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-338673)
    Loading...
  47. thegaben86 szerint:
    2024.11.06 08:45

    @ipartelep:

    Ez itt a tortenelem vege. Kartyavarkent omlanak ossze a maradek liberalis demokraciak, mindenhol szovetseges es ideologiailag hasonlo hatalmak lesznek a vilagon, bekoszont a homo sapiens uj aranykora. A becsulet, az igazsag, a gazdagodas es az innovacio korszaka kovetkezik. Orban pontosan tudja mi a jo a magyar nemzetnek, sot az egesz emberisegnek.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-338675)
    Loading...
  48. ijontichy szerint:
    2024.11.06 08:54

    @ipartelep: : „minden rosszban van valami jó”. Ja. Ahogy kezdettől véltem, ez esetben az, hogy kinyílt a pillangószelep, csökken a nyomás, nem lesz kéziágyúkat lóbálva csalást ordibáló trampli-szimpatizánsok tömege. Aztán vagy jól müxik ez az adminisztráció, vagy négy év alatt megcsappan a lelkes „magázódók” száma. Attól kevéssé tartok, hogy az USA-ból auto-viktatúra lesz. Ahogy attól is, hogy az usákok – mogyoró módra – beérnék a „MAGAmajdholnap”-féle lózungokkal.
     
    @thegaben86: : „Ez itt a tortenelem vege.” Dehogy. Ez itt csak egy történet vége. Az egyéni pech, hogy esetleg a bot rosszabb végére kerülünk. De ennek a történetnek is vége lesz. Csak nehogy valami idióta atomokkal kezdjen érvelni :-/.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-338678)
    Loading...
  49. velotanya szerint:
    2024.11.06 08:56

    @thegaben86:
    Ráadásul mindent visz, a SCOTUS és a Fehér Ház mellett két évig övé lesz a kongresszus mindkét háza is – tehát tényleg semmi nem fogja korlátozni. Nagyon súlyos hónapok és évek jönnek, ránk talán még gyorsabban és még kíméletlenebbül, mint akik összeügyeskedték ezt a világnak.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338679)
    Loading...
  50. velotanya szerint:
    2024.11.06 08:58

    @Bogomil:
    Sokáig úgy nézett ki, hogy az egyik iowai képviselői körzetben nyer a demokrata, ami önmagában is hatalmas meglepetés lett volna. De végül azt is behúzta az esélyes trampista – a várt 60+ helyett 52 százalékkal, de behúzta.
    Viszont látva az állam egészét, tök komolyan felmerült bennem, hogy Selzerék véletlenül csak abban az egy körzetben mértek:/

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338680)
    Loading...

Comment navigation

Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Nocsak. A Nagy Kioktató, a kommentszek…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@jotunder: Es ha esetleg azt hitted volna, hogy Ha…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@nyulambator: : Amit ma ellophatsz, ne halaszd hol…
  • velotanya on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Virág et.: Nekem se tetszik a lengyel első fordul…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/05/20/lehajolnak-mindenert-7-m…
  • Grrr on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Attól függ, hogy hogyan deifniáljuk vagy értelmezz…
  • vattablz on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Thalész: "A populizmus önmagában nem negatív dolo…
  • jack_of_all_trades on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@jotunder: Az kár, mert borzasztó érdekes lenne.
  • ikarus on Viccországban bejelentenekA magyarok a választáson csak a Lánczikat veszíthe…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekNekem erről a "harcosok klubjáról" most a Mao-féle…
  • jotunder on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@aldasnalkeres: rangsora válogatja, volt egy olyan…
  • Thalész on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Hát, jó nagy pofont kapott most Orbán. Kérdés, hog…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/05/19/amerikai-ugyvivo-olyan-e…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@nyulambator:: de, gondolom, a NASA nem nagyon haj…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@labrys: Hát nem hogy a SpaceX a NASA szerződésein…
  • Grrr on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)2022-ben 93.89%-ot szereztek Fideszék a szavazójog…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@ipartelep:: Musk akarja az erre szánt pénzt. És a…
  • labrys on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@apokalipszistmost:: …gondolod? Szerintem az ottan…
  • aldasnalkeres on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@jotunder: A magyar citációs iparról (mely nyilván…
  • exadvocatus on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Grrr:: Köszi, rossz helyen és/vagy rosszul néztem…
  • jotunder on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@aldasnalkeres: matematikából a legidézettebb száz…
  • Grrr on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Belenéztem kettő cikkbe, ami idézi: alapvető kvant…
  • Grrr on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Erősen túlzásnak tűnik, az biztos. Lehet, hogy val…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMost éppen a NASA költségvetését csökkenti, benne…
  • aldasnalkeres on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Grrr: Köszönöm, de hát hány oktatási- és kutatás-…
  • Grrr on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Máshova képzett emberek mentek meg persze a diplom…
  • Grrr on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Nyugat- és Dél-Európában, ahol a szegényebb, lenéz…
  • nyulambator on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Grrr: De nem mindenhol: https://transtelex.ro/koz…
  • Grrr on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@exadvocatus: Nem, a diaszpórában Simion nyert 55,…
  • Virág et. on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.A lengyel meccs veszélyes a második fordulón. A tö…
  • exadvocatus on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Jól látom, hogy a diaszpórában még nagyobbat nyert…
  • apokalipszistmost on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)úgy fest durván nyert Dan most jön a Fidesz - RMDS…
  • vattablz on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság."Mert az én szeretetem öl, butít és nyomorba dönt.…
  • Grrr on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Oktatasi es kutatasiprogram-ertekeleshez ír iránym…
  • aldasnalkeres on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.[Nem tartozik a témához, de ha már mindenki kiörve…
  • azuccahirmondoja on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ipartelep: Te szólítottál meg engem, ergo én volt…
  • incze on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Portugal, preliminary final results (excluding vot…
  • exadvocatus on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@nyulambator:: Én is együtt örülök velük, de azért…
  • incze on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Poland, Ipsos late exit-poll: Presidential electio…
  • incze on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Portugal, 3,051/3,092 freguesias counted: AD-EPP:…
  • incze on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Romania, 95.5% of votes counted: Presidential elec…
  • nyulambator on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.A magam részéről együtt örülök az erdélyi magyarok…
  • nyulambator on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Mivel a választáson résztvevők szavazatainak több…
  • incze on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Romania, 92.3% of votes counted: Presidential elec…
  • incze on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Portugal, 96.6% of freguesias counted: AD-EPP: 33.…
  • steinerzsiga on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Keepdreaming: Szerintem pont ez a lényeg. El kell…
  • Keepdreaming on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.Hiv.: @vattablz: Jóindulatút írtam, attól még lehe…
  • vattablz on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Keepdreaming: Létezik-e jó populista? Ahogy a vic…
  • vattablz on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.@Keepdreaming: Ha a Tiszára szavaznak akkor sincs…
  • Keepdreaming on Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.MP már rá is szállt, negyed óra alatt 7000 reakció…

Posztrulett

Krausz Ferenc Ukrajnában

A 444-en olvastam erről. Tudom, most beszélgetett Orbánnal, tudom, kapott a kormánytól nagy grantot molekuláris fingerpriningre, tudom, tudom, de egy Nobel-díjas elment oda, ahol lőnek. Kicsit nagyobb bátorság és elszántság kell ehhez, mint a posztírogatáshoz.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Grrr
  • exadvocatus
  • Mikonu
  • Morp65
  • pogny
  • jshirlevel
  • thegaben86
  • aromo44
  • Gabor
  • outis
  • vattablz
  • dynamicist
  • kisvince
  • aerduloensamtonight
  • Virág et.
  • murok
  • micike mici
  • Hanyistók
  • ijenanyelvtan
  • velizare
  • hakohen
  • SMFB
  • twmmy
  • steinerzsiga
  • gearforbooks
  • onehumanoid
  • Mister Gumpy
  • Psakreff
  • olvassbele.com
  • ipartelep
  • incze
  • macskahala
  • jack_of_all_trades
  • Haász Endre
  • rovidec398e17c6
  • azuccahirmondoja
  • apokalipszistmost
  • tulajdonkppen
  • nerangass
  • szabol25
  • lgombb
  • mecsekijeti
  • elolhatuldoktor
  • janostothmeister
  • csunyatáp
  • j.alfred prufrock II
  • tortt49
  • Hector Kapitány
  • ijontichy
  • Bogomil
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d