Viccországban bejelentenek
A Vincent-blog epikus hosszúságú chat-jének harmadik évada. Az első évad 20 ezer kommentig jutott, a második majdnem 30 ezerig. Félelem és reszketés a blogmotorban.
Örülünk, Vincent?
A Vincent blog hazatér
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
#minmehhalunk
.
De most tényleg.
Vajon hányszor többen láthatják a Beobachter véleményrovatát, mint a Vincentet?
Rétvári a tanárhiányról: A Kelet-Pesti Tankerületi Központnál 10 tanár távozott és 115 új érkezett.
KSH: Több mint 7600 állás volt betöltetlen az oktatásban a második negyedévben.
Szvsz. “szép szopottfejű” bencus dobálózik a (nagy) számokkal. Az viszont biztos, hogy nejem barátnője (átképzési programokban nyelvtanárként dolgozik) cégénél, a státusztörvény elfogadását követő röpke két hétben 17 ex-tanerő jelentkezett otthonról (az “el innen, el innen, akárhova” jegyében) :-(. Bencus, bencus, lesz ez még így se :-(((.
Petiminszter elvitte magával Törökországba Mészáros Lőrincet üzletet kötni. Mára bezárhatunk.
@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw: az a szép tyüttyögős beszéd emlékeztet az Izmir-Antalya tengely-környéki dialektusra, az már maga egy fél üzlet, de minimum 100 kecske.
Van 444-en ez a cikk. A tartalma mindegy, felejthető. De van a végén ez a kis párbeszéd:
Készpénz vagy kártya?
Készpénz. Mindig.
Én ilyet kb 3-4 kontextusban tudok elképzelni ill. ilyeneket láttam már: (1) technikai analfabétizmus, nem tudja használni a kártyát; (2) olyan helyen él, ahol a kártyának nincs értelme; (3) paranoiából vagy másért nem akarja, hogy a tranzakciói listázva és követhetőek legyenek; (4) kiadásai és legális/adózott jövedelme nem összeegyeztethetőek. Na most hogy Petike, aki csak hajat zselézni jár haza, melyik kategóriába esik, azt nem tudom. Vagy azt nem tudom, mi az 5. kategória. Segítséget kérek.
@Podvinecz marsall:
Nekem is ez tűnt fel. Valószínűleg megszokta azokből az időkből.
Érdekes abba is belegondolni, hogy reggel kért az asszonytól hetvenezret, mert cipőt kell vásárolni, vagy mindig van egy-két milka a buxában váratlan kiadásokra?
@Podvinecz marsall: Takarékos ember; meg akarja spórolni a tranzakciós adót. Mindenesetre a NAV nem köszöni meg nekik a kártya ellenes propagandát. A lelküket kiteszik, hogy az utolsó közmunkásnak is bankszámlája legyen és követni tudják ki mit költ erre ez itt jön a készpénzzel.
: @darnoknew: az asszony meg őstermelő és szakmányban veszik tőle a lóbabot a keszi piacon, kápéért.
https://www.portfolio.hu/global/20230918/meg-messzebb-lehet-a-nato-csatlakozas-megszavazasa-canossat-jaratna-a-svedekkel-a-magyar-kormany-640365
Vajon a Kedves Beteg az EU mellett (a szarházi Semmilyen Zs. éjjel 1-kor beadja, reggel nyolcra már el is fogadja a bátor 133 – no problémó) a NATO-ból is ki akar lépni? No még nem most, hanem amikor annak eljön az ideje. De nagyon fogok röhögni, amikor már Erdogan is elfogadja a svéd NATO csatlakozást ez meg még mindig nem. Ha lesz ehhez töke, ami azért kérdéses, mert a “tökösség”-et, mint pozitív tulajdonságot, én nem ezekhez a kígyóvállú nyámnyilákhoz társítom. Azért beszélek konkrétan róla (az Egyes Számú Elkövetőről), és nem a bűnszervezet “döntéshozóiról”, mert ebben a maffiában a döntéseket természetesen a Teliszart Búvárruhás hozza személyesen, de olyan szinten is – mint az a múltkor kiderült -, hogy az állami alkalmazottak közül ki dolgozhat home office-ban. Vicces ugye? Igen, végül is a paranoiának van egy vicces nézete is.
No de eltérültem a NATO-tól. Érdekes lesz ez a svéd-csatlakozás hátráltatási cirkusz. Ez annyira “logikátlan”, no de ki vár logikát, értelmet ezektől? A svédek így vagy úgy, de egy éven belül tagok lesznek, ezt már Putyin is elfogadta, beletörődött. És akkor ez a barom akadékoskodik itt.
– Doktor úr, azt mondta, hogy elmehetek?
– Neeeem! Elmebeteg!
@ipartelep: Nincs kétségem, hogy egy nappal a török jóváhagyás elött a bátor 133, fenntartva az ellenérzéseiket, az euroatlanti egység érdekében arra a bölcs döntésre jut, hogy megszavazza a svéd csatlakozást. Csak még addig is unga-bunga.
@ipartelep:
Ez konkrétan már olyan szintű agybaj, hogy azt sem lehet ráfogni, hogy az oroszoknak vagy a törököknek udvarol, esetleg lopni akar. Sajnos úgy tűnik, hogy tényleg komolyan gondolja, hogy a kettő között (katonai tömb vs. politikai) összefüggés van és ő a megmentője a nemzetnek. Szomorú kilátás…
Szíjj-ártó: “Ma biztossá válik, hogy Magyarország ismét embert küld a világűrbe.”
Nálam nagyobb barátja kevés van az űrkutatásnak, csillagászatnak. Ez azért nagy szó, és nem triviális, mert ugyanakkor az is valós, értelmes vélemény, hogy az űrhajók ne sárkunyhók fölött repüljenek el, miközben az erőforrások végesek, és nagyon egyenlőtlenül oszlanak meg. Ja, de visszatérve erre az Ártóra: nem nézem ki ebből a balfaszból, hogy olvasta Örkény ide vonatkozó remekét, a “Visszatért a Földre a magyar holdrakéta”-t. Amilyen tehetségesek, ezek is majd egy fideszes bábaképzőből választanak űrhajóst.
“Több helyen dolgoztam fontos beosztásban, és mindenünnen a legmelegebb ajánlásokat terjesztették a bizottság elé.
– Idézzen egyet.
– A VII. kerületi Frühauf Adél Bábaképzőből, ahol utoljára dolgoztam, azt írta a személyzeti osztály: “Olyan képességekkel rendelkezik a bábaképzésben, melyek az űrutazásra is alkalmassá teszik.”
De hát mi más juthatna eszembe ezekről az alkalmatlan, ostoba balfaszokról?
@muaddib00: : Néha szívesen lennék légy a falon, amikor a nyugati diplomaták/politikusok között – szigorúan OFF RECORD – vitya és mogyorólandja szóba kerül ;-).
@ijontichy: Nem tudom. Van/lehet ilyen, hogy ‘off the record’ Vityaland témában? Értem én, hogy ők is (helyenként igencsak gyarló) emberek, de úgy képzelem, hogy a magyar politikai ámokfutás már jóideje sokkal komolyabb probléma annál minthogy csak úgy, egymás között, minden feljegyzés nélkül társalogjanak — ez nekem túlságosan titkosszolgálati haveri krimi/kalandregény stílus.
https://444.hu/2023/09/24/menczer-tamas-megfejtette-a-sved-demokraciat
Na, mit mondtam múltkor? Ahogy a nép egyszerű gyermekei szokták ezt a jelenséget megfogalmazni: ezek tátott szájjal rohangálnak a faszerdőben. Ez jó dolog, ugyanakkor tényleg lehet azt is tudni már most, hogy az utolsó pillanatban meg fognak hátrálni.
Azt is tudjuk, hogy ez a jelenség hogyan működik ezeknél a bűnözőknél. Ha valaki azt hinné, hogy ez a menczer-nevű csicska (most kicsit feldicsértem) reggel felkelt, és arra gondolt, hogy “micsoda eszement idióta voltam én eddig, hogy mostanáig hallgattam a svéd demokrácia állapotáról, holott…, de most majd megmondom a tutit”, akkor az kissé tévedni méltóztatik. Hanem az van, hogy ezek központilag kapják a parancsokat, rogánék osztják ki rájuk az ilyen feladatokat. Vannak ilyen egyedi feladatok, amelyeket az egyedi csicskáikra osztanak, és van persze az általános, heti propaganda-szöveg, amelyet meg az összes fideszcsicskának el kell mondania minden nyilvános szereplésén. Ez szó szerint így megy ám, nem mese ez gyermek.
Annyira jó látni, hogy ez a gyalázatos bűnöző banda mennyire lejáratja magát az értelmes/demokrata/nyugati/stb. zemberek előtt. És annyira rossz látni, hogy a mogyoró zemberek többsége… mennyire ostoba.
Napi kis színes az ELTE-ről.
https://index.hu/belfold/2023/09/25/elte-szabadegyetem-botrany-feher-felsobbrenduseg-nacionalizmus-antiszemitizmus-amerika-greg-johnson-david-michael-zsutty/
Übü kedden reggel. 😀 Tökéletes.
https://444.hu/2023/09/26/orbant-kerdeztuk-ferencvarosban-le-kell-e-mondania-matolcsynak
Hiv.: @Hölderlin ist ihnen unbekannt?:
Milyen szép, kövér marha ember! Ki ez?
@ipartelep:
Az egyik kommentelő szerint “egy kialvatlan strici…. aki az előző éjjel nem tudta elpasszolni a kamu Rolexet, így hát a maradék kis pénzét felteszi Bunkónál az esti viadalra…. hátha bejön”.
(0:27-nél mintha 12-es látszana a kapucsengőn: talán kiderül, hova ment.)
@ipartelep: akárki is ő, az biztos, hogy ő is a készpénz híve, mint a kakadu. Gondolom a miniszterelnöki és az országgyűlési fizetését is kp viszik ki neki a rezidenciára, mert nincs bankszámlája.
Olvasom, hogy “hős” vitya kiadta az – ostoba, ám fityiszes fülnek jól hangzó – ukázt: mindenben az ellenkezőjét kell csinálni, mint amit Brüsszel követel. Azért remélem, hogy a “szembe az autópályán”-challenge során csak jön majd a fekete kamion, és ezúttal a “vörös” veszít ;-). Ha jön a “nagy fekete árnyék”, aki teheti, ugorjon :-)!
@nyulambator: : Jelszó: “Szeretem a [kész]pénzt… különösen A Mások Pénzét!” 😀
A huppa-t hetek óta nem lehet elérni, egy darabig még írtak a Zónára, de azt is túlterheléses támadás érte. Már csak a Facebook maradt. Szerettem olvasni Szele hosszú összefoglalóit az ukrajnai háborúról.
Kevés reakciót kapott, pedig nagy jelentőségű az ügy:
https://nepszava.hu/3210184_schmidt-maria-xxi-szazad-intezet-media-szuverenitas-kiadvany
Ez azt jelenti, hogy nem elég nekik a kesmájuk, és nagyon zavarja őket a maradék, alig tengődő, “ellenzéki” újság. Azoknak is elvágják a nyakát a törvényeikkel.
De nem diktatúra, á nem…
Ez a legszebb mondat: „Mindez jól mutatja, hogy ezeknek a médiatermékeknek valójában nem az objektív és kiegyensúlyozott tájékoztatás a céljuk, hanem kormányellenes politikai aktivistaként viselkednek, céljuk a kormányba vetett társadalmi bizalom rombolása.”
Megindultak külföldre a magyarok:
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20230929/megindultak-kulfoldre-a-magyarok-642531
A címlapképen mintha egy (üveg)vattablz-t látnék:
https://pcdn.hu/articles/images-md/w/o/r/worker-338159.jpg
„Szabad-e megkezdeni a tárgyalást egy olyan országgal, amely háborúban van? Méghozzá területi háborúban van. Tehát nem tudjuk, hogy ennek az országnak mekkora a területe. Hiszen még háború van. Nem tudjuk mennyi a népessége, mert elmenekülnek”
A Kedves Beteg ezt a rádióban röffentette az ukrán EU-csatlakozás kapcsán. Megint csak az van, hogy nem lehet eldönteni róla, hogy ennyire elvetemült, vagy pedig ennyire hülye. (Hajlok rá, hogy mindkettő.)
Ugye, történelem, és politika: az országok hivatalos területét nem az határozza meg, hogy egy éppen rájuk támadó agresszor mennyit foglalt el abból. Hanem az, hogy a világ mennyire ismeri el azt az országot, és területét. Érdekes lett volna, ha pl. a II vh-ban Franciaországra azt mondták volna a nyugati hatalmak, hogy mivel a 2/3-át megszállta Hitler, az 1/3-án meg egy fasiszta bábállam van, ezért Franciaország nem is létezik, tulképpen nincs is ok rá, hogy harcoljanak a felszabadításáért.
De logika is: az EU-tárgyalásoknak több szempontja van, de azok között nincs ilyen, a területre, és a lakosságra vonatkozó szempont, amelyet bizonyos latorállamok (mint ma Mogyoróország) vitatnak. Nyilván az EU csatlakozás a háború közepette eléggé macerás, nem elsőrendű fontosságú (előbb meg kell nyerni a háborút), de utána, akármi is lesz a területi helyzet (sajnos valószínűsítem, hogy a Krím, és a Donbasz marad Oroszországnál (de facto, de nem de jure)), attól függetlenül kell tárgyalni velük.
@ipartelep: Szigorúan magánvélemény, de szerintem, ha Oroszország akár csak egyetlen négyzetméternyi területi nyereséggel fejezi be a háborút (a 2014-es állapothoz képest), az számukra az agresszív politikájuk pozitív megerősítése lesz. A társadalom pedig a nagy, hősies áldozatok árán meghozott győzelemként fogja elkönyvelni, ami erkölcsi alapot nyújt a további terjeszkedéshez.
Az ukránoknak és támogatóiknak egyszerűen nincs más választása, mint a teljes győzelem és ez elég nagy baj.
Hát nem fantasztikus? “Pénzt, vagy részesedést!” S mivel hivatalból minden titkosított… :-D.
https://telex.hu/gazdasag/2023/10/04/dronvedelem-dron-jaszai-gellert-4ig-honvedelmi-miniszterium-veletlenek-osszjateka
Hiv.: @ijontichy:
Teljesen elpofátlanodtak, de az 5. 2/3 után lesz ez még ennél is rosszabb. Hiszen nekik “felhatalmazásuk van”.
Most majdnem úgy folytattam, hogy még szerencse, hogy nem csak idióták, de még műveletlen tahók, is, és nem tudják, hogy mi volt az a 33-as német “Felhatalmazási törvény” – nehogy leutánozzák ugye – , de aztán észbe kaptam, hogy hiszen nem is kell tudniuk azt ezeknek a tuskóknak, merthogy az ilyesmi nekik önnön belsőjükből, immanens módon jön. Hiszen a Kedves Beteg már nem is tudom mióta “törvénykezik” a saját hasára ütögetve (hasraütésre – ahogy vidéken mondják), és már de jure is így “kormányoz” egy jó ideje. Már régen felhatalmazta magát.
@ipartelep: : “Októbertől nem derül ki, hogy hány tanár hiányzik a rendszerből” Egyébként is ez Nemzetbiztonsági kérdés (tegnaptól!) :-D.
https://telex.hu/belfold/2023/10/04/oktatas-tanarhiany-oktatasi-hivatal-adatok-allashelyek
Struccpolitika rulez :-(. Amennyiben a “honi beszállítói termelés” romlása folytatódik, Big JT (&al) szívecsücske (honi felsőoktatás) “hazai termésű alapanyaghiány” elé néz :-(((. Mi lesz így a hagyományokkal??? (no smiley, mert nem tudom, sírjak, vagy röhögjek)
@ijontichy: A nemkiderüléshez azért arra is szükség lesz, hogy ezentúl a közigálláson ne legyenek közzétéve a keresett státuszok. De akkor hogyan fogják hirdetni? Titokban?
@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw: Miért kéne hirdetni, ha úgyse cél a megfelelő oktatás. (Meg úgyse jelentkezik a hirdetésre, hiába is hirdetnének) Majd a még meglevő tanárok, az iskolaőr meg a Herrmann apuka a 6b-ből aki ért az informatikához megtartják az órákat. Vagy legalább vigyáznak a gyerekekre, amíg a szülők az akkumulátorgyárban dolgoznak.
Ha már ők is túl kevesen lennének, és az osztályok összevonása se segít, mert nem férnek el annyian a konténerben, akkor kivezényelnek közmunkásokat, vagy esetleg besegít a honvédség.
https://telex.hu/zacc/2023/10/05/soltesz-miklos-allamtitkar
“Nyugat-Európában, »a demokrácia bölcsőjében, a liberalizmus fellegvárában, ha valaki felvállalja kereszténységét, akkor kirúgják az állásából és börtönbe is viszik.«”
Ehhez vajon elegendő, hogy valaki megrögzött hazudozó legyen, vagy komplett futóbolondnak is kell lenni hozzá? Asszem, kell az utóbbi is. Az agyrágó bogár jó munkát végez ezekben a gazfickókban.
@ipartelep: Ha a célközönség tényleg az egybites, falu határán túl sose jutott törzsszavazó, akkor elég gazembernek lenni. Csak hát azoknak kár ez a hazudozás is, azoknak elég a 2000 Ft meg a választási krumpli
@ipartelep: Mivel alapvetöen rendes emberek vagytok, idöbe telik helyesen értelmeznetek a “felvállalja kereszténységét” kifejezést ebben a kontextusban. Ha ez megvan, a mondat tesz egy apró és bátortalan lépést a valóság felé.
Hiv.: @Basstölpel:
Ez az “alapvetően rendes”, kedves megjegyzés. Én nem vagyok funkcionális analfabéta, mint Soltész Miklós közönsége, úgyhogy értékelem a szöveg “furcsa báját”. Sokkal jobb, mintha alapvetően nem rendesek, vagy nem alapvetően rendesek lennénk. No offense, ahogy a művelt bushman mondja.
De viszont (ellenben), nincs olyan kontextus, amelyben a “felvállalja a kereszténységet” kifejezés olyan jelentést, és értelmet nyerne, amellyel igaz lenne Soltész állítása. Ha mégis megerőltetem a fantáziámat, akkor legfeljebb arra tudok gondolni, hogy úgy is fel lehet vállalni a kereszténységet mint azt annak idején Tomás de Torquemada, (a mészáros) tette. Viszont ez a kontextus nem vetne jó fényt erre a makulátlan, nem hazudós, nem futóbolond Soltész Miklósra, így elvetem ezt a lehetőséget.
A lényeg: Soltész állításának nincs olyan valós, reális jelentése, és kontextusa, amelyben igaz lenne. Legfeljebb annyi mentsége lehet (ez a futóbolondok mentsége), hogy annyira belejött már a valóságtorzításba, hogy azt ő nem is észleli hazugságként. Egy hamis világot építettek fel maguknak ezek a jóemberek (de már nem csak most ám), egy fideszes világot.
@ipartelep: Nem sokat tudok SM-röl, viszont Nyugat-Európán belülröl is ismerem ezeket a mondatokat. A beszélö célja a demokrácia, ill. a liberalizmus (ideértve a CDU kétharmadát) diszkreditálása.
A kereszténységre rápakolnak intoleranciákat ill. (egyes egyházakban) meglévöket hangsulyoznak tul. Ezek az intoleranciák a polkeresztények számára hasznosak (kampányokat építenek rájuk), a kereszténységgel legitimálják öket és összemossák öket vele.
Na most ha egy feltartott kereszttel rohangáló többé-kevésbé közismert személy egy vagy több ilyen intoleranciát fennen hirdet, akkor ezt hogy nevezzük? A vincenten valszleg náculásnak neveznénk a dolgot, mások viszont esetleg ugy tesznek, mintha hü de fontos lenne számukra a liberalizmus, és toleranciát követelnek a “kereszténységét felvállalóval” szemben. Az intoleranciával szemben.
Németországban pedig – egyelöre még – valóban elöfordul, hogy náculás miatt az embernek kellemetlenségei támadnak.
Magyarországon egy közszereplőről tudok, aki valóban felvállalja a kereszténységét. Na őt tényleg állami szinten üldözik. Egyelőre börtönbe nem viszik, de ami késik, nem múlik.
Hiv.: @ipartelep:
Ha jól értem, te arról beszélsz, hogy elő-elő fordul, főleg a “polkeresztények” körében, hogy miközben tüntetnek a kereszténységükkel, aközben ugyanők intoleráns, vagy egyenesen ordas eszméket is vallanak (amelyeket a Vincenten “náculásnak” is neveznek néha). És ugye ez a Soltész nevű ezt a náculást hallgatja el, és úgy tesz, mintha nyugaton a kereszténység (és nem a náculás) miatt üldöznék ezeket az elkövetőket.
Mit lehet erre mondani? Egyrészt ugye azt, amit te is mondasz: “A beszélő (Soltész) célja a demokrácia, ill. a liberalizmus … diszkreditálása.” Ez nyilvánvaló, a fidesz-bűnszervezet ezt csinálja már évtizedek óta.
Másrészt pedig azt (lehet mondani erre), hogy akkor kapják be azok a (pol)keresztények, akiknek nem elég az, hogy megmaradnak a kereszténység hitelvei és tanai mögött, de náculnak is. Onnantól viseljék a náculásukért a következményeket. És eléggé aljas dolog azt mondani, – mint amit ez a Soltész nevű mond -, hogy a náculókat a kereszténységük, és nem a náculásuk miatt büntetik.
@ipartelep: Persze, ennyi csak az egész. (Kicsit talán tulsürítettem elsöre.)
Hehe… vitya szerint “Brüsszel jogilag megerőszakolta”. Egye fene, legyen neki egy. Csakhát az ő politikai pályafutása szinte másból sem áll, mint a jog – közös beleegyezés nélküli – erőszakolgatásából [What a pervert! ;-)]. Ajaj… a világ nem igazságos. Néha a bot rosszabbik végére is kerülhet az ember :-/.
Erről jut eszembe, egyszer azt mondta magáról ez a fütyi, hogy ő “jogvégzett ember”. Ez tény (mármint hogy jogvégzett). Valahányszor joga van egy kis zsetonra, rögtön ott handabandázik a sor elején. Ugyanakkor “kötelezettség”-végzettnek 😉 nem nevezném. Nagyon nem. Pedig a kettő párban jár. Ám amíg akad ~kétésfélmilla idióta, aki ezt nem kéri rajta számon…
Tartok tőle, hogy itt sokan nem fognak velem egyetérteni,de ez:
„…Ha majd egyszer sikerül neki elvégezni az angliai Cambridge-i egyetemet (nekem ösztöndíjjal sikerült) és évtizedekig többezer fős hazai és nemzetközi közmű társaságokat irányítani (volt tisztem vezetni többek között az MVM Csoportot, az Invitel Csoportot, jelenleg a Budapesti Közműveket) akkor érdemes lesz figyelni a gazdasági, cégvezetési ügyekkel kapcsolatos mondanivalójára” – fogalmazott Mártha…”
– hát ez b+ nagyon súlyos. Amikor arról beszélt sok valódi baloldali értelmiségi a mércén meg egyéb helyeken, hogy a mai magyar ellenzék és körei csak mímelik a baloldali gondolkodást, akkor ezt a szöveget bekeretezve ki lehetne tenni a falra. Ez az ember nemhogy a magyar embereket nem érti, de láthatóan az átlagember mint forgalom is teljesen ismeretlen számára. Az külön rejtély, hogy miért nem szólt neki legalább valamelyik ellenzéki politikus, hogy ezt bazmeg ne. Mer’hogy ő Cambridge, meg többezer nehogy má’ neki valami surdibunkó akárki beszoljon.
Ugyanis ebből nem az jön le, hogy a fityesz egy hazug , álszent banda, hanem az, hogy vele csak azok állhatnak szoba akik minimum többezres cégeket vezettek, meg Cambridgeben végeztek. Hát apja faszát.
Hiv.: @muaddib00:
Én nem tudom mit írt Csokis Máté, és nem is vagyok rá kíváncsi. De ha véletlenül Mártha 7.8 milliós prémiumát nehezményezte, abban igazat adok neki. Azt hangsúlyozva persze, hogy az ő bandája ennél nagyságrendekkel (legalább 2.vel) többet lop, folyamatosan. A mai világban, amikor a mogyorók egy jelentős része, több 100 ezer, vagy millió ember a létminimum alatt él, egy ilyen prémiumot adni (bárkinek, bármiért, de vállalatvezetésért főleg), az gazemberség.
A beleszólás-téma meg attól függ, hogy mibe kéne beleszólni. Nyilván, ha valamilyen szorosabban vett szakmai téma, akkor abban a hozzáértők a kompetensek, és a nem hozzáértők beleszólása nevetséges. Tehát, ha erre gondol Mártha, akkor ebben igaza van. De ha nem olyan szűk szakmai a téma, akkor abba bárki beleszólhat – ha erre gondolt, akkor ebben meg nincs igaza.
Abban neked igazad lehet, hogy a mostani baloldalinak nevezett ellenzék nagy része eszmeileg nem is baloldali, és csak mímeli azt – már amennyire, azért nem nagyon erőltetik meg magukat abban sem. De abban meg tévedsz, ha azt gondolod, hogy a baloldaliságnak egy jellemzője az intellektuális nivellálás.
Tehát: szakmai kérdésekben, amelyekhez Mártha mint szagember ért (persze, kérdés, hogy mi az), a sudribunkó meg nem ért, ne szóljon be neki a sudribunkó, merthogy a véleményének nem lesz súlya. Általánosabb politikai, közéleti kérdésekben meg beszólhat neki hiszen azokban egyikük sem szagember.
@ipartelep:
Szigorúan szakmai kérdések esetében természetesen én is így gondolom.
@ipartelep: a legjobban fizetett “köztisztviselő” (civil servant) Angiában havi 22 millió forintot keres és legalább ötszázan vannak, akik megkeresik a havi 6 millió forintot. szinte minden rektor (vc) keres ennyit, de szerinte a fegfelső negyven rektori fizetés 10 millió felett van,. és ezek tipikusan nem magánegyetemek, hanem ún. public universityk és közben ugye három éve folyamatosan sztrájkolt a brit felsőoktatás. ez van, a piacgazdaság nem viccel.
@ipartelep: Kocsis Máté proletáröntudatból fakadó felgerjedését a pofátlan milliós kifizetésekkel szemben némiképp árnyalja, hogy ő havi 2,4 milliót kap a haza felderítéséhez való pótolhatatlan hozzájárulásáért.
Hiv.: @jotunder:
A piacgazdaság jó dolog, de némely, nagyon kisebbségben lévő baloldaliak (mint én) szerint van egy rossz oldala is: az emberek közti túlzott anyagi különbségek. Ez – egyes baloldaliak szerint – olyan mértékű, amely etikailag (igen, etikailag, hiszen az igazságosság egy etikai fogalom) igazságtalan. Valószínűleg egy mértéken felül – és ezt a mértéket egyes piacgazdaságok (és persze nem piacgazdaságok is) már elérték – gazdaságilag is kontraproduktív, de szerintem ez bonyolultabb, és inkább egy másik tényező, a gazdasági medián, de főleg a legszegényebbek anyagi helyzete határozza meg. Másképpen mondva: ha egy gazdaságban jól mennek a dolgok, és még a legszegényebbek is viszonylag élhető, normális, emberhez méltó anyagi körülmények között élnek, vagyis nem a létminimum alatt sanyarognak, akkor ott nem célszerű a szegényeket (akik ott nincsenek is ugye) kompenzálni, megengedhetőek a nagy anyagi különbségek. Ilyen helyen nem érdemes bolygatni az “erők szabad játékát”, amiből nem jön ki nagyon rossz. De ahol meg emberhez méltatlan, sanyarú körülmények között él a társadalom jelentős része, ott a nagy anyagi különbségek károsak, és immorálisak.
A mértékről, és a technológiáról (hogy mennyi az annyi, és hogy hogyan, mit kellene csinálni), nyilván megoszlanak a vélemények. Ez természetesen egyfajta szocializmus lenne, de a megvalósítása egyelőre a horizonton túli.
Hiv.: @nyulambator:
Továbbra is elvonatkoztatva Csokis Máté szövegétől: ha én rablógyilkos vagyok (Mint Csokis Máté, és társai), de szóvá teszem, hogy a boltban egy gyerek ellopott egy csokit, akkor vajon “igazam van”, vagy nincs? Ez a kérdés a filozófiának egyáltalán nem jelent gondot. Faktuálisan természetesen igazam van, hiszen egy tényt mondtam. Etikailag is igazam van, hiszen lopni (bármennyit is), helytelen. Praktikusan, és emberileg… hát úgy attól függ. Ha látom rajta, hogy egy szerencsétlen gyerek, aki valószínűleg nem szakmányban lop, vagy egyszerűen csak megsajnálom, vagy/és különben sem vagyok feljelentgető típus, akkor bizony egy csoki miatt nem fogok szólni a boltosnak.
Tehát ha Csokis Máté szóvá tesz egy “lopást” (és most itt nem arról beszélünk, hogy az tényleg lopás volt-e, mert az vitatott, és arról az előző hsz.-omban beszéltem), akkor abban “igaza van”. Más kérdés az, amit le is írtam fentebb, hogy mindeközben, Csokis Máté, és bandája 100x annyit lop röhögve. Vagyis mértékében 100x súlyosabb bűnt követ el szándékosan, és arról nyilván nem dumál.
És ilyenkor ugye sokszor az van, hogy csak az egyik tett kerül napfényre, arról beszélnek (a nagy prémiumról), és a másik tett, vagyis a 100x nagyobb gazemberség, az nem hogy szóba kerül, hanem még annak az elkövetője kiabál tolvajt. Nem mintha ez valami nagy újdonság lenne, ez a szokásos fidesz-bűnszervezet-módi.
@ipartelep:
Because the research’s findings in part rely on responses from political parties and campaigns, it contains more information and insight into those that were more forthcoming. Since members of the United for Hungary coalition were more responsive to Human Rights Watch’s inquiries than Fidesz-KDNP, the report contains more detailed findings on some aspects of their campaigns.
https://www.hrw.org/report/2022/12/01/trapped-web/exploitation-personal-data-hungarys-2022-elections
általános probléma, bűnözők will bűnöz, a folyamat minden egyes pontján