Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Elon Musk kissé önkritikus tweetje 2025.06.09
  • Nincsenek Angyalok Magyarországon 2025.06.07
  • Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége 2025.06.05
  • Padányi Viktor esete (heheposzt) 2025.06.05
  • Történelmi siker kapujában a magyarok! Fantasztikus eredmények! Az Index.hu a magyar felsőoktatás csodájáról! (jajdejónekünkposzt) 2025.06.05
  • Mesterséges intelligencia: Magyarország eldöntötte, nagyhatalom akar lenni – itt a mesterterv!!!! 2025.06.04

A legolvasottabb posztok

  • Padányi Viktor esete (heheposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Elon Musk kissé önkritikus tweetje
  • Nincsenek Angyalok Magyarországon
  • Terroristák támadtak Izraelre
  • Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége

Vincent: Trump nyerte a választást

2024.11.06 by jotunder

Pennsylvania már az övé. Nagyon úgy néz ki, hogy valamennyi csatatér államot elhozza. Nyugalom, attól, hogy Orbán és a kutyái ünnepelnek, még nem az övék a világ. Nagyon nem. Nem Orbán nyert, hanem Donald Trump.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16531859-684b125dc3d53' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16531859&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16531859-684b125dc3d53&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16531859-684b125dc3d53' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Választási Este avagy Kollektív Közvetítés

Next Post:

Harry Lohn és Frederick Trump közös üzlete (vicceskérdésposzt)

96 Commments

Comment navigation

Newer Comments
  1. Bogomil szerint:
    2024.11.06 08:20

    Most már lassan azért kell drukkolni, hogy kibírja a 4 évet, mert Vance még veszélyesebbnek látszik…
    Amúgy nem látom, mitől lenne egy Trump-kormányzat orosz- és vagy kínabarátabb.

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-338671)
    Loading...
  2. Keepdreaming szerint:
    2024.11.06 08:34

    Illinois, New Jersey, Virginia lényegében billegővé vált, elképesztő.

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-338672)
    Loading...
  3. tahonoli szerint:
    2024.11.06 08:49

    Lefagy a képernyő, elnémul a mikrofon. Én csak annyit tudok kinyögni: vazze. 🙁

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-338676)
    Loading...
  4. DarthVader szerint:
    2024.11.06 08:51

    Egy előnye van: Európának meg kell értenie, hogy azon kell dolgozni, hogy erősebb és egységesebb legyen. (Ehhez persze ki kell basznia szokat, akik gyengiteni probálják). Ha nem, akkor Európa jelentéktelen pont lesz a világban, ha ugyan szét nem fog esni.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-338677)
    Loading...
  5. annokkk szerint:
    2024.11.06 09:13

    Akkor most hatalomra jutott Elon Musk ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338686)
    Loading...
  6. Podvinecz marsall szerint:
    2024.11.06 09:14

    Fenntartom korábbi véleményemet, hogy ez a két nagy párt közös rebetlije. A remény az, hogy a Dem-nél valami nagytakarításféle lehet. A reménytelen meg az, hogy a republikánusoknál nem, mert ugye minek.

    (Szerintem megengedhetetlenül sokáig Bideneztek, utána pedig nem volt rendes kiválasztás, amire lehet mondani, hogy azért, mert sokáig Bideneztek – egyes pont, de nem vagyok benne teljesen biztos, hogy csak ez volt az oka)

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-338687)
    Loading...
  7. apokalipszistmost szerint:
    2024.11.06 09:21

    remélem Bolond Kennedy Közegészségügyi izé mellé a NASA élére csak akad egy laposföldhívő

    tanulságos négy év lesz, bár nem biztos hogy túléljük

    Hiv.: [@apokalipszistmost:](#comment-338690)
    Loading...
  8. apokalipszistmost szerint:
    2024.11.06 09:30

    felteszem, a „kötelező védőoltások betiltása” alatt azok „nem kötelezővé” tételét kell érteni, nem azt, hogy konkrétan BETILTJA ez a sötét analfabéta állat

    mondjuk ez is egy népesség-szabályozás

    Hiv.: [@apokalipszistmost:](#comment-338693)
    Loading...
  9. excombo szerint:
    2024.11.06 09:32

    A tanulság az, hogy az élet nem egy magyar népmese, hanem valami antimese.
    .
    „Nem Orbán nyert, hanem Donald Trump.”
    De ez Orbánnak is jó. Csak a jóság mértéke a kérdés. Szerintem nagyon jó lesz neki.
    .
    A napi hírektől függetlenül: Fáradt vagyok. (Terápiás komment.)

    Hiv.: [@excombo:](#comment-338694)
    Loading...
  10. nyulambator szerint:
    2024.11.06 09:37

    @apokalipszistmost: A jelen állás szerint meg lesz a republikánusoknak a ház és a szenátus is. És akkor nem négy évre lesz szarabb hely ez a planéta.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-338697)
    Loading...
  11. halatlangazember szerint:
    2024.11.06 09:55

    @Podvinecz marsall: szerintem a republikánusoknál is lesz, ugyanis eddig a párt maga elég rottyon volt – kb az utóbbi 15 évben, helyi szervezetei erősek, de a pártnak nem volt se koncepciója, se iránya, se vezetése. Most majd lesz, lehet látni, hogy jönnek fel a fiatalabb erők: míg Trump körül 8 éve mindenféle gyagyás öregemberek voltak, most már nem. Az biztos, hogy nem középre fog húzni, mert, hogy téged idézzelek, minek?

    Hiv.: [@halatlangazember:](#comment-338699)
    Loading...
  12. vattablz szerint:
    2024.11.06 10:08

    Most lesz csak igazán szórakoztató a jövő évi magyar költségvetés. A minimum, hogy dollárban kapjuk a nyugdíjat.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-338700)
    Loading...
  13. jotunder szerint:
    2024.11.06 10:16

    @halatlangazember: de, sok mindenben középre fog húzni. a szavazóbázisa, ami meglehetősen nagy részben working class, több jólétet akar, nem balhét, nem háborúsdit, több jólétet, magas növekedést, amiből ők is részesednek, nemcsak a felső tíz-húsz százalék.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-338701)
    Loading...
  14. annokkk szerint:
    2024.11.06 10:21

    Hiv.: @jotunder: A munkásosztálynak elég a lózung. Viszont valószinű, hogy Elon Musk nem estimesét akar.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338702)
    Loading...
  15. jotunder szerint:
    2024.11.06 10:23

    @annokkk: az a munkásosztály olyan életszínvonalon él, mint nálunk a felsőközéposztály. nem, nem lózungokra van szüksége, és ezt rohadtul világossá tették.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-338703)
    Loading...
  16. Keepdreaming szerint:
    2024.11.06 10:24

    De tényleg mi lesz Ukrajnával, vagy ezt már mindenki lesz@rja??? Az lesz a BÉKE, hogy putyiné lesz Krím meg Donbasz? Akkor tulajdonképpen az oroszok nyertek. Ezt hagyni fogja Európa? Ááá basszus :(((

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-338704)
    Loading...
  17. Bogomil szerint:
    2024.11.06 10:28

    És se a tőzsdei emelkedés pozitív hatása, se a Lichtman-kulcsok sem jöttek be — bár utóbbiak értelmezése már eleve problematikus volt, hiszen kérdéses, hogy Harris inkumbensnek tekinthető-e, ahogy a karizmatikusság negatív megítélése is eléggé véleményes Trump esetében…
    Viszont ami legjobban meglepett, az a popular vote; nem is értem, hogy az hogyan lett olyan, amilyen, biztosra vettem, hogy Harris 1-2%-kal megnyeri — nem mintha lett volna jelentősége…
    Mindenesetre érdekes lesz összahasonlítani a szavazók számát a 2020-assal, ahogy megnézni, mi változott a szociodemográfiában az exit pollok alapján…

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-338705)
    Loading...
  18. Bogomil szerint:
    2024.11.06 10:30

    @Keepdreaming:: Szerintem Trump sem hagyhatja, akármit is gondol Orbán. Az USA érdeke az, hogy Oroszország minél jobban meggyengüljön.

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-338706)
    Loading...
  19. vattablz szerint:
    2024.11.06 10:31

    Most béke is lesz, meg migráció se lesz, meg genderség se lesz, orbánnak sürgősen ki kell találnia valamit, hogy mégis mitől lesz egyre szarabb a helyzet. Egyelőre marad „Brüsszel” meg „Soros”.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-338707)
    Loading...
  20. Grrr szerint:
    2024.11.06 10:33

    @apokalipszistmost: Valószínűleg az egyes államok tehetik kötelezővé, és szövetségi törvénykezéssel törölné el, hogy kötelezővé tehessék. De nem tudom.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-338708)
    Loading...
  21. halatlangazember szerint:
    2024.11.06 10:33

    @jotunder: jó, de ezt a mást csinál és mást mond tipikus esete – előző elnöksége is eléggé átlagosan republikánus kormányzást hozott, de a narratívája meg nem. JD Vance azért nem egy centrista politikus, Musk inkább az, Thiel eléggé szélen van. Nemtom. Lehet, igazad van, de vannak kétségeim.

    Hiv.: [@halatlangazember:](#comment-338709)
    Loading...
  22. trbnt szerint:
    2024.11.06 10:39

    @DarthVader:

    Akkor Európa jelentéktelen pont lesz a világban. Semennyi Trump vagy Ukrajna nem fogja rávenni a németeket, hogy geopolitikai aktorként viselkedjenek, vagy portugálokat és a spanyolokat, hogy ez érdekelje őket. NATO van (nemsokára csak volt). Európa nem lesz. Francia érdekszféra lesz (nagyobbrészt nem Európában), attól keletre Németország és ipari partnerei, attól keletre, ezzel részben átfedve pedig Oroszország jogos biztonsági zónája. És jó esetben ebbe ékelve a brit és (egyszer, majd) amerikai bilaterális támogatással ellenálló Lengyelország és Románia.

    Hiv.: [@trbnt:](#comment-338710)
    Loading...
  23. thegaben86 szerint:
    2024.11.06 10:44

    The international consequences of a Trump victory are quickly coming into sharper view. To wit: in addition to offering his congratulations to Trump, Macron called up German Chancellor Olaf Scholz tonight to discuss how to „work towards a more united, stronger, more sovereign Europe in this new context.” Leaders are quickly reorienting to a shifting world order.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-338711)
    Loading...
  24. thegaben86 szerint:
    2024.11.06 10:50

    @Keepdreaming:

    Nem csak a Krim meg Donbasz lesz Putyine.. (hacsak az EU nem kuld nagyon hatarozott es nagyon gyors uzenetet, hogy kesz visszaverni az orosz orkokat egyedul is. De valoszinubb, hogy sunnyogas es hallgatas lesz, a „realitasok” tudomasul vetele)

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-338712)
    Loading...
  25. vattablz szerint:
    2024.11.06 11:21

    Trump kikapott. Sajnos. Xu Si ellen. Utóbbi nagyon jól játszott. O’Sullivan már korábban kiesett. Szomorú, nagyon szomorú…

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-338713)
    Loading...
  26. annokkk szerint:
    2024.11.06 11:24

    Hiv.: @jotunder:

    Azért az a nagy részvételi adat nem biztos, hogy a tudatos szavazók jele.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338714)
    Loading...
  27. annokkk szerint:
    2024.11.06 11:27

    Hiv.: @thegaben86:
    Azért az egy szép összeborulás lesz, amikor Ukrajna gabonakészletét Trump átnyújtja a mosolygó Kim Dzsong Unnak.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338715)
    Loading...
  28. muaddib00 szerint:
    2024.11.06 12:11

    Egyrészt nem értem miért olyan biztos mindenki abban, hogy Trump hagyni fogja Ukrajnát az oroszok kezére kerülni. Ez sem kizárt, de az első elnöksége alatt is szerette magát körül venni „erősemberkkel”, jórészt tengerészgyalogosokkal, aminek az lett a vége, hogy az általa beígért afganisztáni kivonulásból semmi nem lett, sőt még plusz katonákat is küldött. Ha ez most is így lesz, akkor még semmi nincs lejátszva, mert a full militarista magas rangú tengerészgyalogos vezetőket pont oroszbarátsággal aligha lehet vádolni.
    Másrészt ahogy jelenleg az ukrán szituáció áll, könnyen lehet, így is úgy is területi kedvezményekre lesznek kényszerítve a katonai helyzet miatt, nyugati segítség ide-oda. Akkor meg még jól is jöhet a demokratáknak, hogy ezt nem nekik kell lejátszani.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-338716)
    Loading...
  29. apokalipszistmost szerint:
    2024.11.06 12:22

    Hiv.: @nyulambator:

    a Rossz Tanulók a Legrosszabb Tanuló vezetésével végre bosszút állhatnak mindenkin, aki úgy tett mintha értené azt a sok krikszkrakszot azokban a könyvekben, hogy megalázza őket

    nagy nap ez a világ összes ostobájának

    indul a Hülye Büszkeség Menete

    (az esetleges sajnálatos módon mégis kitörő járványok az utóvédharcukat vívó libsik kútmérgezése miatt lesznek, de ha mindet megégetjük és minden nap imádkozunk, akkor megszűnnek, benne van a Bibliában)

    Hiv.: [@apokalipszistmost:](#comment-338717)
    Loading...
  30. annokkk szerint:
    2024.11.06 12:43

    @muaddib00:

    Mert összenő, ami összetartozik. Nem gyengítik egymást a régi haverok. Csak a ballibsiket.
    illusztráció…
    https://444.hu/2024/11/06/nem-indit-jeloltet-a-tisza-part-a-potapi-arpad-halala-miatt-kiirt-dombovari-idokozi-valasztason

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338718)
    Loading...
  31. DarthVader szerint:
    2024.11.06 12:47

    @apokalipszistmost:
    Az első komoly járvány a poliomyelitisz lesz. Rohadtul nem kell sok hozzá. És a harmadik világban eléggé elterjedt, könnyű behurcolni. Lesz egy nagymintás evoluciós kisérlet. És mivel a legfiatalabbakat érinti, hamar be is lobban, elég hozzá kb 2 év oltatlan populáció.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-338719)
    Loading...
  32. thegaben86 szerint:
    2024.11.06 12:49

    @muaddib00:

    Oke, teruleti vesztessegre lesznek kenyszeritve (en odaadom Putlernak a krimet meg donbaszt, ha cserebe az ukranok nato es eu tagok lesznek azonnal), de miutan ez megtortent, utana mi lesz? Miert most hagyna abba putin, amikor az eddigi legnagyobb donor kivonul Ukrajna mogul (varakozasok szerint). Miert akkor allna le, amikor megszunik a tamogatas? A maradek ukrajna biztonsagat ki es hogy fogja garantalni? Oroszorszag 5 egyezmenyben is rogzitette korabban, hogy tiszteletben tartja Ukrajna teruleti integritasat es elismeri, mint onallo, szabad orszagot. Ha most alair nyertes helyzetbol egy 6.-at, az garancia?
    Ki fogja odavinni a penzet, a toket, hogy Ukrajna ujjaepitesebe fektessen? Ha nincs NATO es EU tagsag, akkor Ukrajna az oroszoke lesz, ez biztos. Igy allunk most.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-338720)
    Loading...
  33. szazharminchet szerint:
    2024.11.06 13:11

    @jotunder:
    Csak az a baj, hogy akik trumpot trónra segítették, pl. elon muszka, azok pont az ellenkezőjét várják, mint amitől jobb a munkásosztálynak. Ők adókedvezményt akarnak, és azt, hogy az emberek ne jöjjenek rá, hogy a felső pár százalék zsebében van a pénz 90 %-a, hanem hogy azt higgyék, hogy nekik a bevándorlóknál kikötő pár dolcsi hiányzik.

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-338721)
    Loading...
  34. thegaben86 szerint:
    2024.11.06 13:17

    @szazharminchet:

    a felso 1 szazalek egy specialis „alosztalyanak” a gazdagsaga mondjuk nyugodtan zavarhatja a nyomorultakat, de semmikepp ne a del-afrikai gyokerekkel birok, hanem egy bizonyos masik gyokerekkel birok, ilyen Bill Gates felek, ha erted mire gondolok.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-338722)
    Loading...
  35. muaddib00 szerint:
    2024.11.06 13:19

    @thegaben86:
    Ez nagyon jó kérdés és nem tudom rá a választ. Nyilván, ha egyszer eljutunk a tűzszünetig, valamilyen katonai segítségnyújtási szerződést lehetne kötni Ukrajnával, ami garantálja a területét, akkor is ha nem lesz esetleg NATO tag.
    De ami a jelent illeti, egyáltalán nem úgy tűnik, hogy nyerésre állna Ukrajna. Akkor viszont itt ugyanúgy felmerül egy kérdés: mi legyen? Legyen világháború és katonailag is avatkozzon be a nyugat? Ez nagyon súlyos, beláthatatlan következményekkel járhatna (még abban sem lehetünk biztosak, nem avatkozna-e be Kína is a háborúba). Akkor – feltéve, hogy nem változik az ukránok hadianyaggal történő támogatása, tehát megkapják a fegyvereket – a kérdés, hogy meddig tartható fenn a jelenlegi háborús helyzet, és ki bírja tovább. Egyelőre nem tűnik úgy, hogy az oroszok bírnák kevesebb ideig.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-338723)
    Loading...
  36. annokkk szerint:
    2024.11.06 13:37

    Hiv.: @muaddib00:
    Az észak-koreai katonák lehet, hogy azért kellenek Putyinnak, mert nem tud elég oroszt besorozni a hatalma megtartásával.
    Zelenszkij pedig még mindig soroz.
    Mindegy. Az egy nap alatt békét még megvárjuk. Az hamar itt van. Aztán majd kiderül, hogy a vasfüggöny melyik oldalán ragadtunk.
    Orbánék a keletire tippelnek.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338724)
    Loading...
  37. muaddib00 szerint:
    2024.11.06 13:42

    @annokkk:
    Az nyilvánvaló, hogy Putyin nem akar addig kényszersorozni amíg nem muszáj (minek tenné, ha nem létkérdés). Abban én kevésbé hiszek, hogy egy általános sorozás a jelenlegi orosz vezetés bukását tudná okozni, de ne legyen igazam.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-338726)
    Loading...
  38. annokkk szerint:
    2024.11.06 14:01

    Hiv.: @muaddib00:
    Akkor mondom úgy, hogy Putyin teljesítménye nem volt elég meggyőző. És ahogy Orbán helyezkedését nézem, a türk tanács már feni is a kést.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338727)
    Loading...
  39. annokkk szerint:
    2024.11.06 14:11

    @muaddib00:
    Csak azért gondolom, hogy nem lenne népszerű ötlet a háborús mozgósítás, mivel Putyin még a – háború – szót is börtönnel bünteti. De lehet, hogy ezen a perióduson már túl vannak. Nem vagyok annyira képben.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338728)
    Loading...
  40. punkfrog szerint:
    2024.11.06 14:57

    @trbnt:
    „Oroszország jogos biztonsági zónája” hagyjuk már ezt a marhaságot!

    Hiv.: [@punkfrog:](#comment-338730)
    Loading...
  41. ipartelep szerint:
    2024.11.06 15:11

    Hiv.: @annokkk:

    Putler egy de facto diktátor. Nagyon népszerű az országában, és ha hadiállapotot hirdetne, és sorozna + gyerekeket sütne nyárson a Vörös téren, élő egyenes adásban, akkor a népszerűsége csökkenne kb. 10%-al, amit észre sem venne. De erre egyelőre nincs szüksége, lám most a koreai haverja is hogyan kisegítette, és ahol az a 10 ezer katona volt, van ott még 200 ezer is, ha kell. Amúgy Putler hatalmát, mivel diktátor, nem igazán veszélyezteti a népszerűségvesztés, hiszen ugye, hány páncélos hadosztálya van az ellenzéknek, és a népnek? De erről szó sincs, Putler egy nagyon népszerű diktátor.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-338732)
    Loading...
  42. trbnt szerint:
    2024.11.06 15:30

    @punkfrog:

    Elrepült a fejed fölött valami. Sz@r-ral kezdődik és -kazmus a vége.

    Hiv.: [@trbnt:](#comment-338735)
    Loading...
  43. ipartelep szerint:
    2024.11.06 15:45

    Ja tényleg, a krumpli most elnök lesz, és közben tényleges ítélet nélküli, állítólag elitélt bűnöző. Mi lesz vele? Megcsúfolják a jogrendet azzal, hogy mégsem kap büntetést?

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-338737)
    Loading...
  44. ijontichy szerint:
    2024.11.06 17:20

    @ipartelep: : Nézem a telex főcímét: „Azzal nem lehet választást nyerni, hogy jaj, veszélyben a demokrácia”.
    Ebben minden benne van, csak meg kéne végre érteni. És nem csak az USA-ban, másutt is. A libdem oldalnak valami újat kell kitalálnia. Amit a libdem+kapit kombó a II. VH óta összehozott, szvsz. annak a következményeit látjuk most. Bolsonaro-tól BoJo-n át Erdoganig. Ez a „növény” ugyanabban a „földben gyökerezik”: a liberális szabadságjogokat használja a liberális demokrácia ellen. Mert ezen a demokráciák szociál/technológiai fejlettségi szintje ezt lehetővé teszi. Ezt írtam már (meg sok okosabb ember is leírta), de majd mindenki a föld feletti részét nézi, hogy milyen „virág, meg termés” van rajta, ami csak colour locale. O.K. a „kezelésében” nyilván ismerni kell azt is, mert szükséges. Csak egy példa: az általános, szabad választójog még nekem is olyan, mint a levegő, pedig Kádár ugye… de a jog még ott is adott volt, csak a választékot korlátozták. Ha azzal riogatunk, hogy holnap nem lesz levegő, azzal nem sokra megyünk. Még a klímakrízist is magasról leizélik.
    @Grrr olvtárs pedzegetett valamit, aminek a lényegét úgy vettem ki, hogy nem lehet azzal érvelni, hogy „CSAK és KÉSZ!”. Beszélni kell, párbeszéd kell. Tartalmas párbeszéd.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-338739)
    Loading...
  45. Grrr szerint:
    2024.11.06 18:25

    @ijontichy: Merci. Specifikusan a magyar helyzetben elég könnyen megvalósítható és fontos párbeszédek például az alakuló Tisza-féle néppárt körüli nagyon heterogén csoportok, emberek közötti beszélgetések lehetnének.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-338743)
    Loading...
  46. ipartelep szerint:
    2024.11.06 18:28

    Hiv.: @ijontichy:

    Már régen ki van találva, hogy mivel lehet választást nyerni. A képlet nem túl bonyolult: populárisnak kell lenni, és ígérgetni kell mindenféle faszságot. Bár már ehhez is gyomor kell, de ha a libdem oldal ezt még valamennyire követni tudja (nem nagyon tudja persze), akkor egy kicsit tovább kell menni, és ellenségeket kell találni (rájuk fogni, hogy ők a bajok okozói), őket szidni. Ide a libdemek már nem fogják követni a populista rosszoldalt. Innentől csak arra kell ügyelniük a fasisztáknak – merthogy, tévedés ne essen, a Krumpli valóban fasiszta, csakúgy mint a Lókupec – hogy legyen sok, hatásos propagandaszócsövük, amivel elhintik a sok baromságukat. Ugyanis arra mindig bizton lehet számítani, hogy a lakosság kb. fele (mindenhol) olyan szellemi szinten leledzik, hogy hinni fog nekik. Ez a biztos recept, és hát nyilvánvaló, hogy ezt normális, rendes, épelméjű politikusok nem tudják megfőzni. A konzerv, populista gazembereknek viszont ez a lételemük.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-338744)
    Loading...
  47. Grrr szerint:
    2024.11.06 18:29

    Trump nagyon komoly hangsúlyt akar fektetni a deregulációra – szerintem az EU számára ez lépéskényszer. Valószínűleg részlegesen fel kell adni környezetvédelmi-társadalmi-munkavédelmi stb. célokat és beszállni a szabályozói- és költségversenybe.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-338745)
    Loading...
  48. Podvinecz marsall szerint:
    2024.11.06 18:56

    @Grrr: fogalmam sincs, igazad van-e. De ha igen, ilyet csak olyan mond vagy ír, aki olyan helyen v úgy dolgozik, hogy a környezet- és munkavédelem csak egy villogó string a képernyőn. Próbáld ezt meg a kohóban vagy egy vegyipari laborban. Van egy szükséges minimum. Ne érts félre, ismerek egy csomó szabályozást, van olyan, hogy az ember a fejét fogja, de aztán a végén kiderül, hogy nahát, ez valamiért mégis fontos, és tényleg.

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-338747)
    Loading...
  49. annokkk szerint:
    2024.11.06 19:23

    @Grrr:
    Milyen heterogén csoport lehet a Magyar Péter nyugati barátai klub ? Mind ugyanazt gondolták, mint Orbán Viktor. Nem lehetett nagyon izzasztó a vitaklub.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338748)
    Loading...
  50. Keepdreaming szerint:
    2024.11.06 19:25

    Az a baj, hogyha a demokraták a (szólászabadság, liberalizmus, demokrácia, etc.) nevében nem korlátozzák a nem demokratákat, autoritereket, akkor a nem demokraták, autoriterek már nyertek is, ezt használják ki szemét módon, lásd EU és Orbán viszonya..

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-338749)
    Loading...

Comment navigation

Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : És az egész szürreális tragikomédia…
  • vattablz on Viccországban bejelentenekMegint a Boeing.
  • halatlangazember on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeNemtom volt-e már, ha igen, bocs: Elon és Donald t…
  • Virág et. on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeA kábítószerfogyasztás rossz dolog, gyerekek.
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreNémi cinizmust érzek a szavaidban. Dehogynem érdek…
  • KennyOMG on Terroristák támadtak Izraelre@Késes Szent Alia: Nem hiszem, hogy ilyen szinten…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak Izraelre@KennyOMG: Talán ma éjjel még nem, bár tényleg sok…
  • KennyOMG on Terroristák támadtak IzraelreUgy tunik nemlufi, es holnap erdekes napra ebredun…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreHegseth: Irán jelenleg aktív lépéseket tesz az ato…
  • azuccahirmondoja on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: "... más módszert kell keresni" Senki nem…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreValami mozgolódás van Irán környékén. A közvetlen…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Trumpjugend besúgó https://www.msnbc.com/top-stori…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal v…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)Egyetértek mindennel, amit írsz, csakhogy amíg te…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/06/11/a-szuverenitasvedelmi-hi…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @barki: Én értem a keserűséget, de a tényáll…
  • ikarus on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: Hogy érthető legyen, idemásolok egy részt…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)@tahonoli: Eddig számomra a megkerülhetetlen axióm…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Semmi nem garantálja, semmi nem biz…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: : Mondjuk meg kell tanulnod úszni (ld. Oc…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: Vissza kell kérdeznem: mi garantálja, hog…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@Grrr:: Szegénységkutatás – elemzés a magyarok pén…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Továbbá: a lényeges kérdéseimre nem érkezett válas…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Elnézést, képtelen vagyok mindenkinek külön-külön…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Off A pontosság kedvéért: a szomszéd…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Grrr: Néhány tényező árnyalja ezt a szegény…
  • Grrr on Padányi Viktor esete (heheposzt)@ipartelep: Szerintem ebben nagyon szépen megegyez…
  • Grrr on Viccországban bejelentenekAz adatok alapján nem gyorsul az infláció amúgy, i…
  • ipartelep on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @Grrr: Amit itt írsz, Gyurcsány bűneit minie…
  • tahonoli on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeHiv.: @incze: Lehet jól látja @thegaben86:, hogy M…
  • ijontichy on Elon Musk kissé önkritikus tweetje@incze: : Van ez így :-) https://www.youtube.com/w…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @barki: Talán lejött eddigi hozzászólásaimbó…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek"A kormány számára kisebb pofonnal érhet fel a fri…
  • incze on Elon Musk kissé önkritikus tweetjemár sajnálja. https://x.com/Tendar/status/19327098…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@darnoknew: : "amit mi kifőzünk a vincent boszorká…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: : I've got some bad news for you sunshine…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: "a kockázatok csökkentéséről nemcsak gondo…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: Nem látom, hogy itt bárki is vitatná amit…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Vastagbőr-blog szemlézte: Lakner Zoltán: Orbán a d…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hibát követtem el. Nem írtem le explicit, hogy nem…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)@tahonoli: :) Ha nekem szól, akkor nem érzem talál…
  • ipartelep on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Mondják, hogy akik nem tanulnak a t…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: "mindenki univerzális, objektív, eleve…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @incze: Köszönöm. :) Szerintem teljesen korr…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Bocs mindenkitől, de sajnos esélyes…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@Grrr: Gyanítom, hogy inkább nem értették a kérdés…
  • naki on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @ijontichy::https://444.hu/2025/06/10/42-mil…
  • incze on Viccországban bejelentenek@tahonoli kolléga kedvéért ideteszem amit a chatgp…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)P.s.: …Amennyiben valakiben felmerülne, hogy e pon…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Az Orbán-rezsim eltörlésére más módszereket kell k…

Posztrulett

EU vs. Amazon (megjegyzésposzt)

Az Európai Unió bejelentette, hogy OpenLLM-Europe néven egy átlátható, tehát nyílt forráskódú és nyílt tanítási adatbázisú nagy nyelvi modell rendszert épít és erre 56 millió eurót fognak költeni. 20 intézményből álló konzorciumról van szó, hét szuperszámítógépközpontról. Az Amazon jövőre 100 milliárd dollárt fog capex-re költeni azzal a felkiáltással, hogy az AI történelmi lehetőséget jelent. A …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Podvinecz marsall
  • dr Brcskzf Gröőő
  • Gaboxhrr
  • attitoth68
  • onehumanoid
  • tahonoli
  • Bogomil
  • kalzol
  • azuccahirmondoja
  • micike mici
  • pogny
  • annokkk
  • outis
  • jelbeszed
  • Morp65
  • nerangass
  • Judit Merényi
  • marysolotravez
  • cleantone2
  • ijontichy
  • tulajdonkppen
  • princeghostly1c74fbc695
  • tortt49
  • outsiderb
  • Gabor
  • esztre
  • kiazmármegint
  • istván orovecz
  • ra0213
  • karsairita
  • thegaben86
  • jaurin
  • ikarus
  • kisvince
  • lgombb
  • mecsekijeti
  • Tiborné Tóth
  • opiniopraesumpta
  • halatlangazember
  • hakohen
  • Mikonu
  • Késes Szent Alia
  • Psakreff
  • barki
  • vattablz
  • simonandris2
  • excombo
  • Radnóti Zoltán
  • ganjagym
  • Grrr
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d