7végi retro – V.
Eredeti szerző: szempontpuska
Barangolások a múltban. Képek az internet rejtett zugaiból. Mai feladványunk hardcore várostörténészeknek szól, úgyhogy kivételesen két kép lesz ugyanarról a helyszínről. Merre járunk?
Tippeket a kommentekbe kérünk, megfejtés majd ugyanott…
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520454-6858c140ae4c8' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520454&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520454-6858c140ae4c8&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520454-6858c140ae4c8' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>
@szempontpuska: Amúgy jó ez a sorozat, nekem tetszik.:-)
akkó teccik, amikor van sansz gopherek nélkül rájönni. na de az 1908-ban lebontott patika… hát hány évesek itten az olvasók
@tamtkr: A Nemzetit bontották 1908-ban. Ez a torzó maradt belőle, ha jól sejtem, a hatvanas évekig.
@agresszív kismalac: A Hermina (Május 1.) úton a 25-ös villamos járt („Thököly út – Állatkert”), én a hatvanas évek vége felé még utaztam rajta, akkor nem Budapesten éltem. A Városliget melletti szakaszon a Május 1. út 2×1 pályás volt, a Liget felőli oldalán volt a zárt pályás villamos két sínpárral. A vágányok elbontása után lett osztott pályás az úttest. Az Ajtósi Dürer és Thököly közötti szakaszon csak egy vágány volt, mert a villamos hurokban fordult vissza az Ilka utcában. Néhány éve még voltak az aszfaltban sínmaradványok, néhány jellegzetes rácsos felsővezeték-oszlop pedig most is látható.
@Lackó52:
hampage.hu/trams/25-os/
Igen, én is itt olvastam. Ezen a vonalon már nem utazhattam.
(De pl. a 67-esen, ami Pestújhelyről ment a Keletihez, és a sínei még láthatóak a Mexikói úton, és a Thökölyn, igen.)
@Lackó52: Már hogy ez 1 válasz volt.
@agresszív kismalac: Amikor telefonról követem, akkor nem szoktam nézni a belinkelt oldalakat. Amúgy örülök, hogy tetszik 🙂
@szempontpuska: Én is telefonon néztem meg.:-)
Boldog Karácsonyt!
a képmentőben is astoriáztak (23-án):
nol.hu/ajanlo/ria__ria__astoria
@agresszív kismalac:
„Nekem úgy tűnik, hogy az a torzó, ami a sarkon látható, a Nemzetiből maradt.”
Tényleg úgy néz ki.
@agresszív kismalac:
„A Nemzetit bontották 1908-ban. Ez a torzó maradt belőle, ha jól sejtem, a hatvanas évekig.”
Miért maradt meg a sarok? Eléggé egyedi megoldás, nem?
@Askeladden: Próbáltam utánajárni, valószínűleg egyszerűen az volt az ok, hogy senki nem akart oda építkezni.
Az alsó szint meg használható volt. (Statikai oka lehetett a felső rész elbontásánk.) Miután a megmaradt rész is eltűnt, évekig nem épült oda semmi.
@Askeladden: Gondolkodom, volt-e máshol is ilyen, hogy egy épületet részben bontottak le. (Részben állítottak helyre.)
Az első Nemzeti Színház, az 1875-s átépítés előtt:
hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Pesti_Magyar_Szinhaz.jpg&filetimestamp=20100404105158
http://www.mult-kor.hu/image/article/main/.460×310/37204.jpg
(határozottam színház formájú)
Ez már az átépítés után:
mek.oszk.hu/02000/02065/html/2kotet/img/szinh1873-1.jpg
+ bérház
Az átépített színház is szűknek és tűzveszélyesnek bizonyult.
(A torzót még mindig nem értem.)