Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15
  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05

A legolvasottabb posztok

  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • Viccországban bejelentenek
  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Most múlik....

A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)

2026.05.16 by jotunder

MP egy tollvonással elvette azt a 261 milliárd forintot, amit Hankó Balázs ígért a Krausz-féle alapítványnak pár hónappal a választások előtt. Hankónak olyan sok van a rovásán, hogy mindenki azt gondolja, ez valami nagyon durva lopás lehet.

A 2025. évi LII. törvény rendelkezik az Élvonal Csúcskutatási és Tehetséggondozó Alapítvány létrehozásáról. Ezt a törvényt személyesen Krausz Ferenc javasolta, és világos volt, hogy ő lesz a vezetője. Hankó csak végrehajtotta a törvényt, megegyezett Krausszal a finanszírozásról a kormányzat nevében.

Egy éve írtam erről. Annak a posztnak az utolsó mondata: „ azt tanácsolnám Magyar Péternek, hogy ha esetleg szétcsapja a NER-t a TISZA, felejtse el Krausznak azt, hogy kicsit közelebb került Orbánhoz az optimálisnál, és próbáljon segíteni abban, hogy ez az ország megmutathassa a legjobb oldalát. „

Az Alapítvány KEKVA mintájú, Krausz túlhatalma is tarthatatlan, ez itt egy alkotmányos forradalom. Ezt a törvényt meg kell változtatni vagy – úgy ahogy van – el kell törölni. Mindazonáltal. Mert nincs népszerűtlen poszt mindazonáltal nélkül.

Nagyon sok minden hiányzik a deeptech-hez Magyarországon (venture capital, ipari/technológiai környezet), ez túl nagy falatnak tűnik, de, és ez lenne a „mindazonáltal”, én azt gondolom, hogy a deeptech irányba való elmozdulás (ami nem feltétlenül a japán, izraeli, szingapúri, pláne nem amerikai vagy kínai szint) nélkül az ország végérvényesen lemarad.

Többször is írtam az INSAIT-ról, a bolgárok AI/compsci/machine learning intézetéről, amelyet a két nagy svájci egyetemmel való kooperációval működtetnek. És nem voltam teljesen ellene a Fudan Budapestnek sem.

Valamit lépni kellene.

Valakiknek képviselnie kell ezt az irányt, és valamit megmenteni a Frontiers Foundationből. Talán nem a csinos irodaházat, amit elkezdtek építeni, de valamit. Egy technológiai forradalom zajlik a világban, ki kellene találni (és nem nekem), hogyan kapcsolódhatna ehhez Magyarország.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532931-6a0d2ae774e17' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532931&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532931-6a0d2ae774e17&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532931-6a0d2ae774e17' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Mráz Ágoston Sámuel ügyéről

39 Commments

  1. tamspatrik szerint:
    2026.05.16 13:04

    Úgy látom, hogy az alapítvány békülékeny hangnemet ütött meg, a tiltakozó levelet 4 Nobel díjas fizikus és egy Abel díjas matematikus is aláírta.
    https://telex.hu/techtud/2026/05/15/a-krausz-ferenc-vezette-elvonal-alapitvany-varja-a-parbeszedet-magyar-peterrel-es-a-kormannyal

    Hiv.: [@tamspatrik:](#comment-354625)
    Loading...
  2. nyulambator szerint:
    2026.05.16 13:42

    Kell oda pénz, de csak akkor, ha már garantálható, hogy nem ötszörösen túlárazott csinos irodaház lesz belőle, amin csak a mészáros lölő hízik.
    Egyáltalán, minden irodaházépítéssel le kéne végre állni. Sőt a meglevők jórészét is (amit lehet) ár kéne alakítani lakóháznak.
    Két szócskát üzenek: home office.
    Hatékonyabban lehet dolgozni, környezetkárosítás és kicseszett irodaházak nélkül. Az irodai munkák zömét egészen nyugodtan lehetne otthonról csinálni. Csökkenne a terhelés az utakon, a tömegközlekedésen, el lehetne adni az autót ami csak a bejáráshoz kellett és nyaralásra bérelni egyet, meg ilyenek. Aki látta, hogy tiltotta meg az otthoni munkavégzést minden közalkalmazottnak a NER, az pontosan tudhatja, hogy ez a rossz irány.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-354626)
    Loading...
  3. aerduloensamtonight szerint:
    2026.05.16 13:53

    A tiltakozók a kuratóriumi tagok. A kuratóriumi tagok díjazása nem nyilvános.

    Hiv.: [@aerduloensamtonight:](#comment-354627)
    Loading...
  4. ijontichy szerint:
    2026.05.16 14:08

    @nyulambator: : „Kell oda pénz” Ja, mert tény, hogy zseton nélkül az élvonal csak félvonal 😉 . Más kérdés, hogy azok is kellenek-e (és milyen magas polcra!), akik önként és dalolva szénné exponálták magukat a viktoriánus nap fényében? A trükkösen ravaszabb fajta ugyan kenhetett magára 100+os naptejet 😉 , de ahogy kutyából nem lesz szalonna, az ilyenből se becsületes ember. Legalábbis elég kevés lesz, akire rámutathatnánk: íme a szabály próbája :-/

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-354628)
    Loading...
  5. labrys szerint:
    2026.05.16 16:57

    Arányok.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-354633)
    Loading...
  6. mzoltan szerint:
    2026.05.16 17:28

    A 444 cikke szerint évre bontva ez az összeg (amit Krausz alapítványa kapna hat év alatt) a HUN-REN éves költségvetésének felel meg. Nem tudom, hogy ez stimmel-e, de ha csak közelítőleg is igen, akkor ez teljes őrület. Én még abban sem lennék biztos, hogy nulláról indulva, minden intézményrendszer nélkül ennyi pénzt értelmesen el lehet költeni az amúgy nyilván helyeselhető célokra hat év alatt. Arról nem beszélve, hogy mekkora aránytalanság, és mennyire káros egyetlen ember impériumává tenni ezt a persze tényleg fontos területet. Kezdje el mondjuk tizedekkora pénzből, értelmes külső kontrollal, és mutassa meg, hogy fel tud építeni egy jó struktúrát pár év alatt, nemzetközi partnerekkel, stb.. És akkor lehet bele tolni az igazán nagy pénzeket.

    Hiv.: [@mzoltan:](#comment-354635)
    Loading...
  7. ipartelep szerint:
    2026.05.16 17:32

    https://www.facebook.com/tanacszoltan.tisza/posts/pfbid02H1BNdN6B5sPng6YHwjJBHoLeYDPk31LjU1q5YXgx7HfKrKjCwu2dLCYPeazaTwMyl
    Egy merőben szokatlan dolog van itt. Egy miniszter hosszan, kifejtősen magyarázza el, hogy miért nem helyes ezt a kamionnyi pénzt ráönteni egy Lókupec-kollaboránsra. Csodálkozom ezen, mármint, hogy egy miniszter így tud érvelni, merthogy ehhez nem szoktam hozzá.
    Azon viszont nem csodálkozom, hogy Lovász László a kollaboránsok lopását támogatja.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-354636)
    Loading...
  8. mzoltan szerint:
    2026.05.16 18:22

    @ipartelep: Tanács Zoltán megszólalása nagyon reménykeltő, mert érthetően, világosan, és pontosan beszél, és méghozzá a lényegről. Minden szavával egyet tudok érteni.

    Hiv.: [@mzoltan:](#comment-354637)
    Loading...
  9. wolff szerint:
    2026.05.16 18:23

    Ugye, Krauszról pontosan tudjuk – molekuláris ujjlenyomat -, hogy azt hiszi, mindenhez is ért, ha akarja. (Arra is lenyúlt már pénzt, tízmilliőrdokat, valaki elszámolt már az eredménnyel? Vagy majd soha napján kiskedden meg is lesz?) Vajon valóban ő lenne alkalmas arra, hogy amit szerinted meg kell tenni, létrehozza? (Az már egy másik kérdés, hogy miért is költsünk 261 mrd forintot arra, hogy az emberi kreativitást és a tudást lecseréljük egy gépi imitációra, de ezen most ne vitatkozzunk. Majd ha kipukkad az AI buborék.)

    Hiv.: [@wolff:](#comment-354638)
    Loading...
  10. fortin2 szerint:
    2026.05.16 18:23

    @poszt:
    Emlékszik itt még valaki az ESS projekre/pályázatra? Az az abszolút csúcstudományt jelentő projekt is egy nemzetközileg kiemelkedő tudóshoz, Mezei akadémikushoz kötődött és akkori (2006-2009) áron számolva a mai Frontiers büdzséjénél is nagyobb magyar ráfordítást igényelt. Valójában a hazai tudományosság azért nem támogatta teljes erővel, mert felmérték, hogy a ráfordítás elvinné a magyar K+F jelentős részét és felmérték, hogy ez nyilván nem jelenne meg plusz ráfordításként a tudományra.
    A „deeptech irányba való elmozdulás” valóban kulcskérdés. De mennyire és milyen áron lehetséges ez? Ez nagyon komoly R+D stratégiai elemzést igényel, aminek első pontja az kell legyen, mire van egyáltalán esélyünk? Az biztosan nem megy, hogy egy, mégoly nagyszerű tudóshoz rendelünk magyar léptékben felfoghatatlan mértékű forrásokat, főként úgy, hogy a Krausznak a SE-hez kapcsolódó fejleszése már szolgál némi megfontolandó tapazstalattal.
    A deeptech világ valódi versenyzői hozznk képest nem más, hanem számunkra értelmezhetetlen ráfordítási dimenziókban, mozognak. Lásd ehhez:
    https://www.economist.com/…/china-is-winning-the-ai…
    Persze, nem szabad feladnunk, de tudnunk kell, hol, kikhez/mihez és mivel értelmes bekapcsolódnunk úgy, hogy a magyar fenntartó és adaptáló kutatások, az ezekre épülő (felső)oktatás joggal elvárt (lévén közpénzekről beszlümnk…) nemzeti-közösségi szempontjai kellőképpen érvényesüljenek. No, ez nem hogy Krausznak, de még az általa összehozott Nobel-Ábel díjasoknak a kompetenciáját is meghaladja. Kellene ehhez egy olyan intézményi keret, ami kellő demokratikus és közösségi legitimációval bír, demokratikus de egyben meritokratikus és eléggé sokféle tudásterületet hoz egybe, valamint a tudósokon kívül képes a társadalom képviselőit is bevonni.
    Ja, bocs, mintha lenne is egy ilyen 200 éve: Magyar Tudományos Akadémiának hívják.
    Tessék hát erre használni, lévén, hogy jórészt erre való.
    (egy FB bejegyzésből másolva)

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-354639)
    Loading...
  11. jotunder szerint:
    2026.05.16 18:43

    @ipartelep: beszélsz itt hülyeségeket, rémisztő. 🙁

    a terv az volt, hogy 75 nemzetközi szintű kutatócsoportot finanszíroznak, és kapnak öt évre fejenként 3.5 milliárd forintot, ami nyolc és fél millió euró. ez 75 darab ERC synergy grant, ami azt jelentené, hogy kutatási szempontból Magyarország az első lenne Európában. és az elég merész.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-354640)
    Loading...
  12. Grrr szerint:
    2026.05.16 18:44

    Az AI használata fogja most a termelékenységet és ezzel a GDP-t növelni, talán arra kellene inkább költeni.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-354641)
    Loading...
  13. jotunder szerint:
    2026.05.16 18:45

    @mzoltan:](#comment-354637) nem beszélt arról, hogy itt egy törvényről van szó. egy törvény rendelkezik az Élvonal Alapítvány megalapításáról és arról, hogy ezt a kormány finanszírozza.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-354642)
    Loading...
  14. jotunder szerint:
    2026.05.16 19:08

    @fortin2: olyan tudásról lenne szó, ami Magyarországon gyakorlatilag nem létezik. ez tényleg túl nagy, hát ha azt mondanák, hogy idehoznak 20 Synergy-level projektet az is brutális lenne (de azt ki lehet fizetni). és hát az AI és környéke… azt én nagyon erősen támogatnám. sokkal kevesebb lenne, mint évi ötven milliárd, de mondjuk tizenöt. de ahhoz külföldiek kellenek., esetleg magyar kapcsolatokkal.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-354643)
    Loading...
  15. mzoltan szerint:
    2026.05.16 19:23

    Erről valóban nem beszélt, de azt szerintem elég jól fejtette ki, hogy mi a gond a konstrukcióval. Amúgy szerintem nincs olyan nagy nézeteltérés közöttünk, én sem hiszem, hogy Krauszt el kellene kergetni csak azért, mert eléggé odadörgölte magát Orbánhoz. De hitbizományba se neki, se másnak nem lenne szabad megkapnia ilyen fontos állami feladatokat.

    Hiv.: [@mzoltan:](#comment-354644)
    Loading...
  16. ipartelep szerint:
    2026.05.16 20:24

    Hiv.: @jotunder:

    Tehét egy úgynevezett Orbán-féle törvényről van itt szó. Pikáns, amikor éppen a vincentes blog gazdája feledkezik el az első számű vincentes törvényről:
    „Első törvény: A kormány minden intézkedése megmagyarázható a lopás, az öncélú szemétkedés és a dilettantizmus megfelelő kombinációjával. Nincs kivétel. Ha elsőre nem nyilvánvaló egy kormányintézkedés indítéka, akkor lopni akarnak.”

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-354645)
    Loading...
  17. fortin2 szerint:
    2026.05.16 20:30

    @jotunder:: éppen az a kérdés, hogy mihez tudunk a magyar tudományos kapacitással hozzáteni vmennnyit. Ehhez nagyon alapos, mélyfúrásos értékelésre lenne szükség, immár felszabadultabban, hogy hol vannak a valódi ebben releváns érdemi tudások. Akadémiai intézeti, egyetemi kutatócsoportok hálózatát kellene egyirányba állítani – finanszírozással, kellő szabadsággal stb. Ennek alapfeltétele a bizalom, kívül-belül. Ez persze a legnagyobb hiánycikk honunkban.
    És csak remélni tudom, hogy a revansista bosszúkövetelők, akik még a tudományos életből is száműznék ujjrámutatással az általuk gondolt nertársutasokat is, nem lesznek hatással a tudománypolitikára (Tanácsban ezügyben meg lehet bízni, Lannertben már kevésbé, de mondjuk neki különösebb hatóereje és hosszabb ideje úgyse lesz.) És a legfontosabb: a legitimitás. Mérlegelni kell, mit vállal a magyar tudomány + társadalom veszteségként más területeken.

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-354646)
    Loading...
  18. hakohen szerint:
    2026.05.16 21:26

    .
    Mintha a kedves kollégák nem tudnának olvasni. Ha mégis, akkor talán szíveskedjenek elolvasni @ipartelep: kolléga ma 17:32 órakor ide rakott kommentjét, benne a Tanács Zoltán miniszter közlésére mutató linkkel. Nem szeretném lelőni a poént, de utóbbi világos és tényekre alapozott érvekkel mutatja ki mindazt, amit nem ismételek meg, mert nem szeretném senkinek sem megtakarítani az elolvasását. Értitek? Először vannak a tények, másodszor ezek kontextusba helyeződnek, harmadszor mindezekre épül a miniszter véleménye és negyedszer remélem, hogy következik majd a cselekvés.
    .
    De ha valakinek ez nem elég, és még mindixeretne olvasni, akkor ajánlhatom Varga-Damm Andrea posztját:
    .
    https://www.facebook.com/photo?fbid=1508406573977740&set=a.428633438621731
    .
    Igaz, hogy ő nem miniszter, hanem csak egykori ogy. képviselő – na de melyikünk az?
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-354647)
    Loading...
  19. sandy-gravity szerint:
    2026.05.16 21:55

    Tudományon kivülről ez igy látszik:

    https://hungarianmuse.substack.com/p/ferfiak-rangok-milliardok?r=2o6tym&utm_id=97757_v0_s00_e232_tv2_tp1_a1demo0gg01l7f&triedRedirect=true

    Hiv.: [@sandy-gravity:](#comment-354648)
    Loading...
  20. ijontichy szerint:
    2026.05.16 22:41

    @ipartelep: : Azt @kettes követte el. Korai szocializáció által hardwired kényszerességgel nem lehet mit kezdeni 🙁 . Amióta retinámba égett, ahogy a kovboj, meg a propellernyakkendős ott bazsalyog G mellett, mint két jóllakott ötödikes napközis… azannyakrausz már csak egy vállrándítás.
     
    @hakohen: : Ámen.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-354650)
    Loading...
  21. jotunder szerint:
    2026.05.16 23:15

    @sandy-gravity: ez egy meglehetősen kínos szellemeskedés. fogalma sincs miről beszél. sorry.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-354651)
    Loading...
  22. Gaboxhrr szerint:
    2026.05.17 09:07

    @fortin2:
    Igen, van aki emlékszik az ESS-re… Ott voltam, valamennyire a közelében az ESS próbálkozásnak. Nyilvánosan nehéz lett volna kommunikálni, de Mezei Ferenc és csapata eléggé tudatában volt annak, hogy az ESS elnyerése reménytelen, de ha egy jó pályázatot adunk be, és az értékeléskor eléggé elöl szereplünk a sorrendben, akkor jó eséllyel kapunk némi „kárpótlást”. A koncepció tökéletes volt és bevált: így lett az ELI Magyarországé.
    Amúgy egyetértek a véleményeddel.

    Hiv.: [@Gaboxhrr:](#comment-354652)
    Loading...
  23. fortin2 szerint:
    2026.05.17 09:23

    @Gaboxhrr:: Igen, teljesen stimmel, az ELI nagyban ennek köszönhető (hogy miként sáfárkodunk vele, az külön vizsgálandó volna, jó és rossz tapasztalataival együtt). Ez is mutatja, hogy a tudománypolitika egy bizonyos szint felett már komoly meccs, nem intézhető el a szokásos politikai szurkolósdival.
    Tanács miniszter annyiban reménykeltő etekintetben, hogy ezer lében kifőtt profi (nomen est omen), tudja, hogyna kell meghallgatni mindenkit és utána (ezektől jórészt függetlenedve) racionálisan dönteni. Lehet, hogy rosszul, de legalább nem fb/blog/szakszervezeti hevületek alapján. Meglehet, az ádéefesek, tédédéeszesek, pébékások stb. nem fognak mindennek örülni (és remélhetőleg az exmtaintézeti főigazgatókkal sem paktál le, viszont a lendületes kutatócsoportvezetőket komolyan veszi), de talán kijön a dolognól valami.

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-354653)
    Loading...
  24. sandy-gravity szerint:
    2026.05.17 14:57

    jotunder szerint:2026.05.16 23:15
    @sandy-gravity: ez egy meglehetősen kínos szellemeskedés. fogalma sincs miről beszél. sorry.

    Hiv.: @jotunder:

    Gonzó stílusú alatt 3 fő üzenet található:

    1) 260 milliárd teljesen jogosan lett lelöve, mert semmi köze nem lett volna semilyen tudományhoz (lásd KEKVA és Vincent törvényei alapján, nettó lopás volt a cél). Kb. MCC 2.0. Krausznak egy darabb funkciója volt, hogy diszes bolyt legyen átfűtve nemzeti színű szalaggal.

    2) Van egy hosszabb kifejtés arról a gyakori jelenségről, amikor 60 feletti tudós kmm fehér férfi urak megtáltosodnak/megbolondulnak. Ez meg mutatkozhat abban, hogy a fizikus/mérnök/biológus úrak hirtelen rájönnek, hogy ők mindenhez is értenek, például: történelem, őstörténet, magyarok bejövetele, szociológia, oktatás, tudomány szervezés etc. Szerintem ezen a blogon is több hasonló jelenség is megtárgyalódott. Másik tünet, amikor elkezd mindenféle kitüntetéseket, kinevezéseket, kézfogásokat gyűjteni bármi áron (masszív hiúságból).

    3) Mivel Krausz, nem elvitattva tudományos érdemeit – ájtatosan kezet fogva Orbánnal, nem ismerte fel, hogy az ő funkciója csak a piros-fehér-zöld festés a lopáson. Vélelmezhető, hogy elérte a 2-es pontban jelzett állapotot. Így alapvetően kérdőjeleződik meg, hogy bármi várható tőle, hogy itt AI/Mérnök zsenik termelődjenek. Lásd mindenhez is ért…

    Ellenpélda ként ott van Karikó Katalin, aki felfogva önnőn korlátait, olyan felkérést fogadott el, aminek még értelme is lehett.
    ++ Kedves élcelődés, hogy milyen hatása van a személyiségre, amikor valaki kivételezett csoporból ér el a csúcsra (neki ez jár), illetve két kontinens két rendszert nőként küzd végig (tudja magát kritikusan szemlélni).

    Hiv.: [@sandy-gravity:](#comment-354654)
    Loading...
  25. AI szagerto szerint:
    2026.05.18 01:46

    @fortin2: „Tanács miniszter annyiban reménykeltő etekintetben, hogy ezer lében kifőtt profi”

    Tisztelettel kérdezem, hogy ezt miből szűrted le? A CV-je konkrétan nem elérhető sehol, egyetlen dolgot tudni róla, hogy a világhírű IFUA Horváth & Partners nevű tanácsadó cégnél volt tanácsadó. Ja, meg okosvárosokról írta a szakdogáját. Hurrá, tied a tudomány Zolikám, aztán jó legyen! Kutatással, tudománypolitikával ugyanis soha nem foglalkozott, legalábbis az alapján ami elérhető róla a neten. Ez lenne neked az ezer lében kifőtt profi, te atyaég. Ezt meg: ” tudja, hogyna kell meghallgatni mindenkit és utána (ezektől jórészt függetlenedve) racionálisan dönteni” is honnan szeded? Te vagy maga Tanács Zoltán, vagy régóta követed a rendkívüli tanácsadói munkáját a Horváthéknál? Vagy esetleg láttad máshol dolgozni, ismered? Őszintén érdekel, mert a viccországos poszt alatt már kifejeztem aggodalmam azzal kapcsolatban, hogy a te ropogósra sült profid olyan sületlenségeket és lózungokat hordott össze a meghallgatásán, hogy az ember csak vakarta a fejét. Hátha egy rajongó tud segíteni, miért kell bízni ebben az emberben ennyire 🙂

    Hiv.: [@AI szagerto:](#comment-354655)
    Loading...
  26. jotunder szerint:
    2026.05.18 08:11

    @AI szagerto: https://hu.wikipedia.org/wiki/IFUA_Horv%C3%A1th_&_Partners

    Krausz nemcsak Nobel-díjas, hanem technológiával is foglalkozott, a teljesen megbukott Gulyás Balázs vezető professzor volt Szingapúrban, komolyabb tudományszervezési tapasztalattal. Tanács viszont egy jó vezető, akiben MP megbízik. Nem lesznek maszek ötletei, és most végig fogja csinálni azt az átszervezést, ami az EU-s pénzek felszabadításához kell. ha beszél a Lendületesekkel, a főigazgatókkal, az MTA vezetőkkel (az sem baj, ha a kutatók érdekvédelmi szervezeteivel is beszél) és megtalálja azokat az embereket, akikre hallgathat, akkor ő kiváló miniszter lehet.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-354656)
    Loading...
  27. fortin2 szerint:
    2026.05.18 08:38

    @AI szagerto:: „rajongó”??? esetleg lehetne normális hangnemben is kérdezni, de sebaj.
    Tanács egy olyan tanácsadó cég vezetőjeként működött (IFUA), amely egyetemek sorával volt kapcsolatban. Az ilyen jellegű cégekre nem az jellemző (legalábbis a tapasztalataim szerint)Í hogy bármi különöset tudnának az adott ügyfél működési területéről, a kontribúciójuk jelentős része a menedzsmentvilágban formált protokollok végigvitele, azokon szűrik át a konkrét kérdéseket, konzultációkat. Eredetiség és mély belátás általában nincs bennük, viszont egyvalamit elég jól tudnak: végigvinni a folyamatot úgy, hogy ne térítse el őket a soksok személyes/parciális érdek/szöveg. És itt most ez a feladat, annak érdekében, hogy az EUs pénzeket felszabadítsák, valamint kiszűrjék az akadémiai szféra szabályozásából az errearra elhúzó politikai stb. hatásokat. Tanács az előéletéből adódóan ezt fogja végigcsinálni, ez a dolga, ehhez ért, ebbe szocializálódott, ilyen munkákban ismerte meg a mostani tárgyalópartnerei nem kis részét.. A magyar tudományosság nagy stratégiáját (ha lehet ilyen egyáltalán), nem tőle kell várni, azt lesznek szívesek a tudós hölgyek és urak maguk kiszenvedni.

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-354657)
    Loading...
  28. ijontichy szerint:
    2026.05.18 08:48

    @jotunder: : „és megtalálja azokat az embereket…” avagy „Mit kell tudni a profnak? Hogy hol van a tanársegéd” 😉 Tanácsról rövidesen kiderül, tudja-e?
    @AI szagerto: : Türelem és empátia! Sokat segíthet.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-354658)
    Loading...
  29. steinerzsiga szerint:
    2026.05.18 09:21

    Nem saját, az internetről loptam ezt a kommentet, de teljesen egyetértek a helyzetértékelésével: „A Krausz-féle Élvonal alapítvánnyal a tudomány MCC-jét akarták létrehozni. Egyik funkciója az lett volna, hogy állami vagyont pakoljanak át egy Fidesz-jelöltek által irányított magánalapítvány alá, tehát közpénzszivattyú plusz vagyon- és ingatlanholding. A másik cél pedig az volt vele, hogy egy ellen-MTA-t, ellen-kutatóhálózatot, ellen-NKIFH-t építsenek ki – vagyis a tudományszervezés- és finanszírozás létező, és még valamennyire autonóm intézményeit el akarták sorvasztani, hogy minden támogatás, minden forrás a Fidesz-jelöltek által irányított magánalapítvány felől érkezzen. Ugyanaz a recept, mint a közoktatásban vagy az egyetemeknél: a közoktatás elsorvasztása, a fideszes magánintézmények (MCC, kekva-egyetemek) felfuttatása, vagyis egy a közösségi ellenőrzésen kívül operáló, fideszes magánállam felépítése. Éppen ezért én nagyon kíváncsi voltam, mihez kezd ezzel a dologgal a Tisza (mert ugye ügyesen becsomagolták ám, hogy a Nobel-díjas Krausz vezeti, és Lovász is a kuratórium tagja), és nagyon örülök, hogy ilyen gyorsan, határozottan és bátran nekiálltak.”

    Hiv.: [@steinerzsiga:](#comment-354659)
    Loading...
  30. Podvinecz marsall szerint:
    2026.05.18 10:33

    .: @fortin2: általános szinten az sztem elvárható, hogy a miniszterek, kormanyfőtanácsadók és hasonló magasságú nagy emberek életrajza valahol látható legyen, hogy mikor hol dolgozott, nekem igazából ennyi elég is. Mert pl. miközben Schifferrel általában 95%-ban nem értek egyet és a vonatkozó cikkének (index, nem linkelem) jó részét sem tudom értékelni, abban az egyben igaza van, hogy a mindenkori nb. főtanácsadó életrajza és annak nyilvános volta fontos dolog (de nem.mindenkori írta, ha jól emlékszem, hanem Tóth Péterre, a mindenkori asszem csak én lzeszem hozzá).
    Az információs igény nem negálja a bizalmat, de kielégítésének hiánya csökkentheti azt.

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-354660)
    Loading...
  31. fortin2 szerint:
    2026.05.18 13:18

    @Podvinecz marsall:: Ez bizonyosan így van, de nem tudom, hogy jön ahhoz, amit írtam a tudománypolitika szerintem valószínűsíthető alakításának módozatairól? Ősznzén érdekel, hol cáfolja vagy erősíti meg ezen mondandómat?

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-354661)
    Loading...
  32. Podvinecz marsall szerint:
    2026.05.18 14:07

    @fortin2: a kirohanás apropóján tett általános megjegyzés volt, természetesen semmi köze a tudománypolitikához, címezhettem volna másnak, rád sikerült böknöm, de remélem, nem vetted rossz néven. Ennyi, hogy D. Tamást is idézzük.

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-354662)
    Loading...
  33. ijontichy szerint:
    2026.05.18 17:09

    Mindeközben: „az elmúlt 16 év tudománypolitikája – a finanszírozás és a párbeszéd hiánya, az EU-s pályázatokból való kizárás, a bizonytalanság – jelentős károkat okozott a tudóstársadalomban”
    https://telex.hu/techtud/2026/05/18/kemenesi-gabor-hu-rizont-tudomanyfinanszirozas-bizalom-tisza-kormany
     
    Nem nagyon látom értelmét, hogy mostanság napi szinten foglalkozzam minden apró Mo-i hírrel. Ahogy @fortin2 olvtárs sugallta, most hagyni kell egy kicsit dolgozni az új vezetést. Szvsz. főképp azért, mert nincsenek könnyű helyzetben. Elsősorban talán nem szakmailag, hanem „politikailag” újoncok, olyan nehézsúlyú politikai szarkeverőkkel szemben, mint a vitya-gang. Akik egyébként hozzák, amit tőlük vártam: ti. defenzívában rosszak, tehát támadni fognak. Popdemagóg, teátrális aljasságokkal. De ez egyben lehetőség is, mert MP „belülről” is ismeri őket, s így könnyű célpontokká teszik magukat. Remélem gyorsan apadnak majd az erőforrásaik, s így megindulhat egy fideszen belüli hatalmi harc. Láttam merkely véleményét, a „modellváltó egyetemekről”. Nekem enyhe fenyegetés-bukéjú üzenetnek tűnt (ti. „amikor visszajövünk, lesz irgumburgum!” ; szerintem hisz is a visszatérésben 😉 ). Fogalmam sincs mi lenne jó a magyar felsőoktatásnak, de az biztos, hogy ebben ne döntsenek politikai célzatú nyomásgyakorlás (főképp vitya-driven politikai nyomásgyakorlás) hatására.
    Amiben biztos vagyok, hogy az elmúlt 16 évben egy rendkívül gusztustalan állampárt-pártállami konstrukciót építgetett a fidesz (sajnos eléggé legitim felhatalmazással 🙁 ). Szvsz. undorítóbbat, mint a késő kádár-kor (saját tapasztalat, nem törikönyv). Szerencse, hogy a választásokon ezt sikerült tisztességesen oldalba rúgni. Talán még nem későn. Btw. ma arról cikkezett a nagggyon független telex, hogy „évtizedekig fogjuk törleszteni a nyomott üzemanyagárat”. Smafu. Unokáink is törleszteni fogják, amit a 16 év károkozása felhalmozott. Főképp amit a fejekben sikerült rongálni – ez utóbbira egyébként a tudomány területe is elég sok bizonyítékot szolgáltat 🙁 .

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-354663)
    Loading...
  34. hakohen szerint:
    2026.05.18 19:40

    .
    @ijontichy:
    .
    Ami OVi-t és gengsztereit illeti. Valamelyik tiszás (frakcióvezető? ogy-elnök? már nem emléxem) azt mondta: ha a Fidesz arra vágyik, hogy egyszámjegyű legyen a támogatottsága, akkor jó uton jár. (Ennyi – hogy én is Tompika közhellyé vált hülyeségét idézzem.)
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-354664)
    Loading...
  35. ATCG szerint:
    2026.05.18 20:53

    https://telex.hu/techtud/2026/04/19/nemzeti-tudoskepzo-akademia-krausz-ferenc-nobel-dijas-elvonal-alapitvany-kekva-finanszirozas-politikai-fuggetlensegű
    Épp ma Krausz nyílt leveléről beszélgettem levélben egy volt osztálytársammal. Krausz levelére válaszként elküldtem neki a fenti cikket, és mellé a HUN-REN a Magunkról rovatban közöl célkitűzéseikről, a célkitűzéseik megfogalmazásának sok pontja szinte szó szerint egyezik a Krausz levél vonatkozó mondataival.
    Sajátos magyar lég járja át ezt a történetet, valóban nem lesz könnyű dolga a Tiszának ezen a területen sem, aztán ott van még a HUN-REN-ből -a – megfogalmazásuk szerint -természettudományos-műszaki-informatikai gondolkodásúakhoz képest sajátosan/másként gondolkozó, és e megkülönböztetés miatt onnan kicsapott társadalomtudósok köre.

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-354665)
    Loading...
  36. ATCG szerint:
    2026.05.18 21:00

    Hiv.: @ATCG:ű
    a HUN-REN a Magunkról rovatban közöl célkitűzéseikről…: a HUN-REN-nek a Magunkról rovatban közölt bemutatkozását: a célkitűzéseik megfogalmazásának több pontja szinte szó szerint egyezik a Krausz levelében leírtakkal. https://hun-ren.hu/hunren/rolunk-110031

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-354666)
    Loading...
  37. ATCG szerint:
    2026.05.18 21:11

    A fentiek helyett igazából csak annyit akartam írni, hogy jó lenne ha a fenti körben érintett tudományterület szekere elé fogott sok ló , mint a közös egész különálló részei valami vágyott közjó érdekében – jó magyar szokás szerint – ne a számosságukhoz képest legalább másfélszer annyi irányba húzzanak, mint ahányan vannak, hanem lehetőleg az ország édekének megfelelő egyetlenbe (hogyan is mondtátok itt a Vincenten jó régen má?r: a pregmatikus közös minimum iányába)

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-354667)
    Loading...
  38. dr Brcskzf Gröőő szerint:
    2026.05.19 08:40

    @hakohen: nem Tiszás volt, hanem Szabó Andrea
    https://www.youtube.com/live/vfyr0431KK0?si=7aJHJaFcpq2tw2FS&t=4314

    Hiv.: [@dr Brcskzf Gröőő:](#comment-354668)
    Loading...
  39. hakohen szerint:
    2026.05.19 13:24

    .
    @dr Brcskzf Gröőő:
    .
    Köszi, igazad van. Tényleg Szabó Andrea mondta.
    .
    És ahogy látom, a Fidesz eddig meg is fogadta a tanácsát.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-354670)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • hakohen on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból). @dr Brcskzf Gröőő: . Köszi, igazad van. Tényleg…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Nate Silvernél Trump net approvalja benézett a -20…
  • dr Brcskzf Gröőő on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@hakohen: nem Tiszás volt, hanem Szabó Andrea http…
  • ATCG on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)A fentiek helyett igazából csak annyit akartam írn…
  • ATCG on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Hiv.: @ATCG:ű a HUN-REN a Magunkról rovatban közöl…
  • ATCG on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)https://telex.hu/techtud/2026/04/19/nemzeti-tudosk…
  • hakohen on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból). @ijontichy: . Ami OVi-t és gengsztereit illeti.…
  • ijontichy on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Mindeközben: "az elmúlt 16 év tudománypolitikája –…
  • Podvinecz marsall on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@fortin2: a kirohanás apropóján tett általános meg…
  • fortin2 on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@Podvinecz marsall:: Ez bizonyosan így van, de nem…
  • Podvinecz marsall on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból).: @fortin2: általános szinten az sztem elvárható,…
  • steinerzsiga on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Nem saját, az internetről loptam ezt a kommentet,…
  • ijontichy on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@jotunder: : "és megtalálja azokat az embereket...…
  • fortin2 on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@AI szagerto:: "rajongó"??? esetleg lehetne normál…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@AI szagerto: https://hu.wikipedia.org/wiki/IFUA_H…
  • AI szagerto on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@fortin2: "Tanács miniszter annyiban reménykeltő e…
  • sandy-gravity on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)jotunder szerint:2026.05.16 23:15 @sandy-gravity:…
  • fortin2 on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@Gaboxhrr:: Igen, teljesen stimmel, az ELI nagyban…
  • Gaboxhrr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@fortin2: Igen, van aki emlékszik az ESS-re... Ott…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@sandy-gravity: ez egy meglehetősen kínos szelleme…
  • ijontichy on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: : Azt @kettes követte el. Korai szocia…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekMár 2014-ben... :-( https://telex.hu/belfold/2026/…
  • sandy-gravity on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Tudományon kivülről ez igy látszik: https://hungar…
  • hakohen on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból). Mintha a kedves kollégák nem tudnának olvasni. H…
  • fortin2 on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@jotunder:: éppen az a kérdés, hogy mihez tudunk a…
  • ipartelep on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Hiv.: @jotunder: Tehét egy úgynevezett Orbán-féle…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Erről valóban nem beszélt, de azt szerintem elég j…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@fortin2: olyan tudásról lenne szó, ami Magyarorsz…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@mzoltan:](#comment-354637) nem beszélt arról, hog…
  • Grrr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Az AI használata fogja most a termelékenységet és…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: beszélsz itt hülyeségeket, rémisztő. :…
  • fortin2 on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@poszt: Emlékszik itt még valaki az ESS projekre/p…
  • wolff on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Ugye, Krauszról pontosan tudjuk - molekuláris ujjl…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: Tanács Zoltán megszólalása nagyon remé…
  • ipartelep on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)https://www.facebook.com/tanacszoltan.tisza/posts/…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)A 444 cikke szerint évre bontva ez az összeg (amit…
  • labrys on Viccországban bejelentenekYa nos chingamos :)
  • labrys on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Arányok.
  • labrys on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@jotunder: elvi és általános szinten teljesen igaz…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról."I'm not looking to have somebody go independent."…
  • nyulambator on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@jotunder: És ha a göréysége jelentős mértékben a…
  • jotunder on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@labrys: az a kérdés, hogy egy bíróság hogyan ítél…
  • ijontichy on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@nyulambator: : "Kell oda pénz" Ja, mert tény, hog…
  • aerduloensamtonight on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)A tiltakozók a kuratóriumi tagok. A kuratóriumi ta…
  • nyulambator on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Kell oda pénz, de csak akkor, ha már garantálható,…
  • tamspatrik on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Úgy látom, hogy az alapítvány békülékeny hangnemet…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekMindeközben: Indul az "Operation: A Haza nem lehet…
  • Podvinecz marsall on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről: @Grrr: (széljegyzet: Karajan árja-nagynémetező k…
  • ipartelep on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlA pincér megint közbeszól. Én azt gondolom, hogy h…
  • apokalipszistmost on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlha valakitől szeretnék tanulni a a választási rend…

Posztrulett

Az index.hu-s rezsimszolgák egy notórius hazudozó szövegével támadják Ukrajnát (szomorúposzt)

Orbán már arról ír, hogy dollármilliárdokat küldött Ukrajna Biden megsegítésére. Ennek forrása az index.hu egy cikke. Ebben a „Just the News” oldalra hivatkoznak. A „Just the News” mögött egy John Solomon nevű őrült áll, aki évek óta hazudik össze-vissza Ukrajnáról. Egyébként a nyilasbolsi Schiffer András szvíthártja, a Koreai Munkapártot támogató kommunista megszállott Artner Annamária, egy …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • kiazmármegint
  • Tehenész
  • gornyo
  • excombo
  • mzoltan
  • ATCG
  • Virág et.
  • LibaLeontin
  • apokalipszistmost
  • ijontichy
  • naki
  • jack_of_all_trades
  • jelbeszed
  • vattablz
  • aromo44
  • Radnóti Zoltán
  • torzsmokus
  • azuccahirmondoja
  • Judit Merényi
  • janszemwordpress
  • szabol25
  • trbnt
  • dr Brcskzf Gröőő
  • steinerzsiga
  • ijenanyelvtan
  • ipartelep
  • SMFB
  • elolhatuldoktor
  • csunyatáp
  • Hector Kapitány
  • istván orovecz
  • dynamicist
  • macskahala
  • wolff
  • susyk
  • tgr
  • hakohen
  • aerduloensamtonight
  • jaurin
  • Tyto
  • Grrr
  • fortin2
  • KennyOMG
  • Psakreff
  • repulo
  • Geo
  • anna007dor
  • Mikonu
  • Bogomil
  • labrys
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d