Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt) 2025.12.06
  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt) 2025.12.03
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi) 2025.11.29
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat) 2025.11.21
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit? 2025.11.20
  • Orbán, futball, tehetség, Kelleher 2025.11.17

A legolvasottabb posztok

  • Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat)
  • Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország

A bankrabló és a túszok

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: Kettes

Az origo információi szerint a magyar bankok egy része, idézem, „a kormánnyal való együttműködés szorosabbra fűzését akarja elérni, és kezdeményezné a bankszövetség és a kormány közötti, tavaly decemberben kötött paktum megerősítését, illetve újrakötését”. Ez már azért nem vicces.

Az egyszeri magyar bankár megfejthetetlen ostobaságán, birkaságán és tanulásképtelenségén sokat és jóízűen tréfálkoztam már, ez azonban kezd közveszélyessé válni. Miután Orbán legalább egy fél tucatszor átverte a fejüket, a szemükbe hazudott, majd kiröhögte őket és elszedte a bankjuk egy évtized alatt a felhalmozott tőkéjét, a magyar bankárok annyira demoralizálódtak, hogy Orbánnak ma már elég elejtenie, hogy „akik előre gondolkodnak, azoknak van egy-két rossz sejtésük”, és máris rohannak az uniós biztosukhoz, hogy Brüsszel feltételeinek felpuhításáért lobbizzanak.

Ezek az elképesztően intelligens, agyafúrt, zseniálisan tervező, szervező, tárgyaló, de legfőképpen pazarul megfizetett vezetők pontosan úgy viselkednek, mint egy marék pániktól sokkot kapott, stockholm-szindrómás túsz. Ezek az urak imponáló üzleti sikereket érnek el a jogászcsapataik által évtizedek munkájával tökéletesre csiszolt általános szerződési feltételek játékszabályai között a jogban laikus, pénzügyileg pedig analfabéta ügyfeleikkel szemben, de ha jön valaki, aki kizárólag, sőt direkt out of the box gondolkodik, és az ígéretei betartása helyett a plafonba lő, akkor annyira összezavarodnak, hogy azt is elfelejtik, hogy melyik oldalon állnak.

Lássuk már tisztán, hogy ki kivel van ebben a játékban. Orbán túszként tartja maga előtt a saját országának bankrendszerét, és rajta keresztül a magyar háztartásokat, a vállalkozásokat, a munkavállalókat, az állam szolgáltatásainak kiszolgáltatott polgárokat egyaránt. Orbán világosan megfogalmazta a követeléseit: Brüsszel csak adja a pénzt és ne diktáljon feltételeket, különösen politikai feltételeket ne, mert azt majd ő jobban tudja, hogy miféle és mennyi demokráciára van szüksége Magyarországnak. Különben porig rombolja az egész magyar pénzügyi rendszert nemzeti bankostól, tőzsdéstől, OTP-stől, és vele együtt az egész gazdaságot. Most már, hogy lelőtt néhány túszt, végre mindenki elhiszi, hogy he means business.

Az Európai Bizottság ezzel szemben látja, hogy Magyarországon Orbán minden érdemi hatalmi ellensúlya megszűnt, ő maga nem hajlandó semmiféle önmérsékletet tanúsítani és nem követeli meg az embereitől sem, és jól láthatóan az egyetlen erő, amelyik képes még őt kordában tartani, az a félelem attól, hogy elzárják előle a nemzetközi pénzcsapokat és a fejére szakad az egész kóceráj.

Ha a bankok lobbitevékenysége eredményes lesz és Brüsszel kiengedi a kezéből Orbánt (azaz nem függeszti fel a kohéziós alapok kifizetéseit), akkor nem lesz megállás a fosztogatásban.

Magyar bankár olvasóink most vegyenek elő papírt és tollat, mert elérkeztünk a poszt üzenetéhez. Az üzenet három szó:

SOSEM
FOGJA
ABBAHAGYNI.

Ne higgyétek, hogy az „együttműködés szorosabbra fűzésével”, netán a decemberi megállapodás „újrakötésével” bármit is el tudtok érni Orbánnál. Hogy majd akkor kivezeti, vagy legalább csökkenti a bankadót. Nem, ez nem fog megtörténni.

Mindeneteket el fogja venni. Az utolsó garast is kisöpri a bankotokból, sőt még annál is többet. Nem hogy a befektetett pénzetek nélkül, de elképzelhetetlen mértékű veszteséggel fogtok kiszállni ebből a játékból. Ha megengedi egyáltalán, hogy kiszálljatok.

Ha nem tudtok felnőni ahhoz a helyzethez, hogy veletek szemben egy olyan ember áll, akit nem kötnek jogi, etikai vagy racionális korlátok, és csak a nyers erő előtt hajt fejet, akkor az egész bankotok el fog úszni, és vele a betétesek pénze csakúgy, mint a bankotok által finanszírozott vállalkozások és a munkahelyek. Megmondta előre, hogy ezt fogja csinálni, csak érteni kell a nyelvén.

Ennél többet nem akarok segíteni.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520642-69374ce761e38' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520642&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520642-69374ce761e38&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520642-69374ce761e38' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

Next Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

599 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. bgp szerint:
    2012.11.01 23:41

    @sárkányfő: A lovakrúl. Szerette a lovakat 😀

    Hiv.: [@bgp:](#comment-216003)
    Loading...
  2. dobzse.laci szerint:
    2012.11.01 23:44

    @szorokin: Szerintem te gondolod róluk, hogy ők azt gondolják…

    Hiv.: [@dobzse.laci:](#comment-216004)
    Loading...
  3. Montefiore szerint:
    2012.11.01 23:47

    @collateral collector: ” collateral collector 2012.11.01. 19:18:57
    @monddazigazatmar: „.. Tehát, létezhet olyan körülmény, ami igazolja ..”

    Vicces, hogy a kormány védelmében – szinte mindennel kapcsolatban – ennél erősebb érvet nem is lehet megfogalmazni. „

    Necessity is the plea for every infringement of human freedom. It is the argument of tyrants; it is the creed of slaves.

    William Pitt – Speech in the House of Commons (18 November, 1783).

    Compare: „And with necessity, / The tyrant’s plea, / excus’d his devilish deeds”, John Milton, Paradise Lost, Book iv, line 393.

    Hiv.: [@Montefiore:](#comment-216005)
    Loading...
  4. monddazigazatmar szerint:
    2012.11.01 23:47

    @Montefiore: 2. Nem olvasom el, semmi kozom hozzá. A kozgyulés hozza a managementet, szoval azért kitalálhatja hogy mondjuk többet nem csinál valamit, elad ezt azt…
    3. A közkézhányad? Arra gondolsz, hogy tőzsdén, piaci áron venni? Igen, az elso száz darabot adják, aztán menne fel az ára. Arrol nem tudok, hogy bennfentes kereskedelemnek minosulne e, mivel hogy csak van államnak most is tulajdona,
    de hogy ekkora mennyiséget elég necces lenne a piacon megvenni azért értsunk már egyet.
    4. Mert egy utfelujitást se hasonlitunk lélegeztetőgéphez. Nem tudom, hogy mi oka volt megvenni, de valami hasoloval kellene összehasonlitani. Annyira nem kell szerintem nagyszabásu tervnek lenni, elég ha azt nem akarták, hogy akárkié legyen.
    5. Azért ird le, mert az egész ott kezdődött, hogy egy hulye emlékei alapján most 16e a mol és 35ért vették. Énnekem semmi közöm a molhoz, nem akarom bizonygatni, hogy milyen vétel volt, jó, rossz, nagyon rossz, le is szarom.
    Csak utálom ezt a folyamatos hazudozást amit a ballib csinál.
    Monodm, a fidesz szóhasználathoz semmi kozom. Én már akkor tőzsdéztem el összeget, hogy eloszor kormányra kerultek volna. Jelen pillanatban is van olyan befektetésem, ami bukó – de az még nincs eltőzsdézve. Olyan is van ami nyerő, az meg még nincs megnyerve.
    6. Ez a jogi ferdités. A manyup pénz nem volt az enyém. És azt hiszem elég sokan igy érzik, végul is nem tört ki lázadás, meg semmi ilyen, és egy olyan országrol beszélunk ahol tüntettek már slágerrádio mellett is.
    Azt is hozzáveheted, ha már magántulajdon, hogy volt aki odaadta, nyugodt szivvel – akkor meg nem lopás.

    Hiv.: [@monddazigazatmar:](#comment-216006)
    Loading...
  5. bgp szerint:
    2012.11.01 23:48

    @Sir Galahad: Ha nem erőltetik az „egykulcsost” akkor talán kisebb lenne a probléma.

    Hiv.: [@bgp:](#comment-216007)
    Loading...
  6. Sir Galahad szerint:
    2012.11.01 23:52

    @bgp: Ebben valószínűleg igazad van. Nem, vagy nem így kellett volna az egykulcsost bevezetni, ebben egyetértünk.

    Hiv.: [@Sir Galahad:](#comment-216008)
    Loading...
  7. monddazigazatmar szerint:
    2012.11.01 23:54

    @Montefiore: Már ne haragudj, de nem ugyanaz? Nyertél vagy vesztettél az árfolyamkulonbségen, de az az euro, az ezer. A nyereséged, veszteséged van forintban. És ennek nincs köze a forint inflációjához, ugyanazt irtad. Jó, tényleg, szebben.
    szerintem ha van egy állitás, „eltőzsdézett 50%” ot, ami 2 szobol áll, és mindketto hazugság, akkor nem elég egyiket cáfolni.
    Igen, véleményem szerint nem eltőzsdézte, hanem jelenleg veszteséges pozicioban van, és nem 50, hanem 25%kal.

    Hiv.: [@monddazigazatmar:](#comment-216009)
    Loading...
  8. Montefiore szerint:
    2012.11.01 23:55

    @Sir Galahad: Én ezt olvastam (elnézést az indulatos tónusért, ambasciatore non porta pena) sárkányfőtől: „Te most komolyan ennyire hülye vagy? Hol írtam hogy kizárólag nálunk van válság? A világon mindenfelé vannak helyi válságok, ahogy Európában is vannak, de olyan, általános, ami mögé el lehetne bújni, olyan nincs.
    Elárulnád mi a halál fasza közünk van a spanyol vagy görög válsághoz? Elárulnád ha a görög spanyol válság kinyír minket, akkor a szlovákok, lengyeleket miért nem nyírja ki?”

    Tehát a „mögé bújásra” használt, azaz a jelen magyarországi helyzet – Matolcsy miniszter úrtól illetve Orbán miniszterelnök úrtól és tevékenységüktől független – általános magyarázataként alkalmazott válság létét tagadja, és ez egy megalapozott állspont, éppen ennek tisztázására és továbblépésre ösztönözne az általam feltett néhány kérdés, akár függetlenül most már sárkányfő szövegeinek mikrofilológiájától.

    Hiv.: [@Montefiore:](#comment-216010)
    Loading...
  9. Névtelen szerint:
    2012.11.02 00:02

    @monddazigazatmar:

    „És ennek nincs köze a forint inflációjához….”

    Az u.n. jelenérték számítás azért nem egy hülyeség.
    Sokan persze nem foglalkoznak vele.
    Ezeket hívjuk általában kóklernek esetleg csalóknak vagy mindkettőnek.

    Hiv.: [@:](#comment-216011)
    Loading...
  10. Bicepsz Elek szerint:
    2012.11.02 00:11

    @sárkányfő: Egyik testreszem? ?? A bank az miert egy szent valami, mig Kovacs Pista maganvallalkozo meg nem? O is szolgaltat, de adoztatjak rendesen. Kapitalizmusban elunk, nem? Oszt megse vittek csodbe a bankokat elllentben a Malevval pl. Ennyi eroval majd a bankok es a Tesco is hungaricum lesz!!!

    Hiv.: [@Bicepsz Elek:](#comment-216012)
    Loading...
  11. Sir Galahad szerint:
    2012.11.02 00:15

    @Montefiore: Nézd, abban tulajdonképpen igazad van, hogy lehetne arról egy értelmes vitát rendezni, hogy Magyarország jelenlegi siralmas helyzete mennyiben magyarázható a válsággal és mennyiben más tényezőkkel. Arról is, hogy a kormány miben teljesített jól és miben rosszul a válságkezelésben, akár arról is, hogy miben hibás a jelenlegi kormányzat és miben az előző(ek). A baj az – és szerintem Sárkányfő igen sarkos, általam is idézett ostoba kijelentései ezt sejtetik – hogy ő nem vitázott volna. Ahogy figyelem a bejegyzéseit, ő egy egyszerű orbánfóbiás, és 100 százalékban, kizárólag a jelenlegi kormányt hajlandó hibáztatni mindenért. Ez még azt is hiteltelenné teszi a mondandójából, amiben esetleg igaza van.

    Hiv.: [@Sir Galahad:](#comment-216013)
    Loading...
  12. sárkányfő szerint:
    2012.11.02 00:34

    Haha, látom az úri közönség mulatott, míg távol voltam 🙂

    Galahad, vén fideszes csataló, nem fogok neked órákig magyarázni, mert úgyis csak azt érted meg amit akarsz, úgyis csak azt hallod meg amit akarsz, magyarul röhögve kiforgatod a szavaim, és tojsz magasról mindarra ami releváns lenne.

    Aki _akar_ érteni, az ért is: NINCS olyan válság, ami ránk direkt hat, de szlovákokra, lengyelekre nem. NINCS olyan külső válság, amivel magyarázni lehetne ezt a bődületes kudarchegyet, amit összelapátolt ez a kormány – és ami egyébként nem csak egy olcsó politikai szőrszálhasogatás, hanem több millió ember fokozódó nyomorúságát jelenti, kilátástalanságát, ideg- és személyiségőrlő reménytelenségét, az amúgy is nyomorúságos sorsok még rosszabbra fordulását, a (kényszer)emigrációk miatt családok szétszakadását (téged ez mind nem érdekel, semmi gond).
    De te mindezt nem akarod érteni, és ezért nem fogod érteni.

    Lehetne órákig félrebeszélni itt arról hogy a világon, meg a holdon milyen válságok vannak, te láthatóan szeretnéd elterelni a szót minderre. Hát tereld csak, úgysincs az az az evilági vagy akár túlvilági hatalom, ami téged a legnyilvánvalóbb tények elismerésére késztessen, ha az egyszer rossz fényt vetne a szíved szerelmére.

    Hiv.: [@sárkányfő:](#comment-216014)
    Loading...
  13. sárkányfő szerint:
    2012.11.02 00:39

    @Bicepsz Elek:
    Na mesélj, neked melyik testrészed „szent”? 😀

    facepress.hu/hirek/durva-bankcsod-a-takarekszovetkezetnel-20120611941

    „Csődbe ment a Soltvadkert és Vidéke Takarékszövetkezet. A kisbank már hosszabb ideje kockázatos pénzügyi műveleteket hajtott végre, el is veszítette tőkéjét.”

    Amúgy azt érted, mi a különbség egy sima csőd, és egy iparág túladóztatás általi kivégzése, és a kivégzésnek hála ezen iparág diszfunkcionálissá válásából fakadó nemzetgazdasági hatások között? 🙂

    Hiv.: [@sárkányfő:](#comment-216015)
    Loading...
  14. sárkányfő szerint:
    2012.11.02 00:40

    @guu:
    Köszönöm a választ, ez világos beszéd volt, ezek szerint nem érted 🙂

    Hiv.: [@sárkányfő:](#comment-216016)
    Loading...
  15. aronsatie szerint:
    2012.11.02 00:57

    @Sir Galahad: Érdekes. Gondolom, szerinted az elmúltnyolcév teljesítményét viszont még véletlenül sem árnyalhatja a 2008-9-es válság, csak a mostanikettőét az, ami még megmaradt belőle.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-216017)
    Loading...
  16. guu szerint:
    2012.11.02 01:48

    @sárkányfő: OK.Akkor magyarázd el!

    Hiv.: [@guu:](#comment-216018)
    Loading...
  17. szabadnapos urulógus szerint:
    2012.11.02 02:33

    @sárkányfő:
    Nincs is nagyobb élvezet ezen a világon, mint egy jó véreset harapni a temetőfalba és utána szilikózist vizionálni a téglaportól. Amúgy gratulálok ehhez a szellemi busójáráshoz!
    Ne felejts el írni, ha még szarabb lesz!
    Mindegy, hogy mi. 🙂

    Hiv.: [@szabadnapos urulógus:](#comment-216019)
    Loading...
  18. bkkzol szerint:
    2012.11.02 04:22

    Nem vagyok Orbánista, de a másik oldal túl játsza a dolgokat. „Lemond a bankszövetség elnöke ,mert nem törölték el a bank adót sőt….” Menjen haza és szappanozza a kötelet, húzza fel magát! Senki nem fogja egy percig se siratni. Ja és a társai is!
    Nekem, mint kis vállakozónak 27%-os áfám van, vállalkozói adó ( a forgalom után és nem a haszon után!). Na most tud valaki érdemben feleni a bankok áfa mentességéről?
    Évtizedekig extra profittal „dolgoztak” extra bónuszokat osztogattak/osztogatnak. Ha nincs uzsorakamat akkor meg nem hiteleznek, mint pár éve teszik. Na szépen haza lehet húzniuk, de hagyják itt a könyvelésüket egy kis átvizsgálásra.

    Hiv.: [@bkkzol:](#comment-216020)
    Loading...
  19. Lovasbandi szerint:
    2012.11.02 06:34

    A bankokat rohadtul nem kell sajnálni, de azért egy megállapodást felrúgni nem kellene azért mert én vagyok az erősebb. Orbán és csapata azt csinál amit akar, csakhogy ennek semmi köze a demokráciához és az üzleti fairséghez. Le***rom a bankokat, de nem csak velük csinálják ezt, hanem az összes magyar állampolgárral is. A rohadtul értelmetlen gazdaságpolitika miatt mindenkit szívatnak.

    Melyik válság az amelyik csak Magyarországot érintette? Hát a nagyfokú üzleti- pénzügyi analfabetizmus, ami az ország lakosságának és vezetőinek nagy részét érinti. A bankok csak kihasználták ezt az akkori jogszabályoknak nagyrészt megfelelően. De minden szerződéshez 2 fél kell, nem lehet egyoldalúan hibáztatni senkit.

    Hiv.: [@Lovasbandi:](#comment-216021)
    Loading...
  20. Pelso.. szerint:
    2012.11.02 06:34

    @bkkzol: Amennyiben banki szolgáltatási díjakat áfa terhelné, azt ugye végül is az ügyfelek fizetnék meg, vége meg a feneketlen államkassza.
    Miért lenne jobb?

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-216022)
    Loading...
  21. Kombi szerint:
    2012.11.02 06:59

    A blog író csak arról feledkezik el, hogy a forgalomban lévő pénz nagy részét a kereskedelmi bankok teremtik számlapénzként.
    Orbán semmi rosszat nem csinál, csak a pénzteremtés hasznának egy részét veszi vissza a bankoktól.
    Bizonyára nem látta még a A pénz mint adósság című filmet a youtube-on, ami bemutatja a pénzteremtés fenti formáját.
    Ezért belinkelem, hogy ne nagyon sajnálják már egyes prozeliták annyira a bankokat.

    http://www.youtube.com/watch?v=CvhD9rwaSqE

    Hiv.: [@Kombi:](#comment-216023)
    Loading...
  22. Salzburg1 szerint:
    2012.11.02 07:48

    Az biztos,hogy nekem rohadtul nem tetszik,hogy a II,XII. kerületi luxusingatlanjaikra felvett devizahiteleket pártunk és kormányunk velem is megfizetetti például a 27%os ÁFÁVAL.Még ezek úszómedencés villákban vannak arrafele,másnak meg szinte alig jut bármire.Ráadásul pártunk és kormányunk nagy nemzeti hőst játszik.Ha valóban igazak a közvéleménykutatások,és még mindig ezek vezetnek, akkor miharmabb lépek innét,habár ahogy olvasom már sok helyen nem szeretik őket,úgyhogy manipulálva vannak szerintem a kutatások is.

    Hiv.: [@Salzburg1:](#comment-216024)
    Loading...
  23. Az igazi sztrovacsek szerint:
    2012.11.02 07:57

    Utálod a bankokat?
    Ha pénz kell fordulj uzsoráshoz!
    Ja, hogy a bank is uzsorás…
    Akkor meg elégedj meg azzal amid van!

    Hiv.: [@Az igazi sztrovacsek:](#comment-216025)
    Loading...
  24. Kettes szerint:
    2012.11.02 08:06

    @Kombi: Erről a blogíró tényleg megfeledkezett. Sőt, a gravitációról és a bifidus essensisről is megfeledkeztem blogírás közben. Még szerencse, hogy jöttél te és gondoskodtál róla, hogy a világ addig se álljon le, amíg én blogolok. :-DD

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-216026)
    Loading...
  25. Sir Galahad szerint:
    2012.11.02 08:09

    @Montefiore: Na látod,megmondtam… bár a lottószámokat tudnám így:)

    Hiv.: [@Sir Galahad:](#comment-216027)
    Loading...
  26. Sir Galahad szerint:
    2012.11.02 08:11

    @aronsatie: Aztán ezt kimondta?

    Hiv.: [@Sir Galahad:](#comment-216028)
    Loading...
  27. vénkujon szerint:
    2012.11.02 08:14

    „Ezek az urak imponáló üzleti sikereket érnek el a jogászcsapataik által évtizedek munkájával tökéletesre csiszolt általános szerződési feltételek játékszabályai között a jogban laikus, pénzügyileg pedig analfabéta ügyfeleikkel szemben…”
    ez jól eltalált mondatrész. faszt jó ez. zseniális. ahol tudom terjesztem.

    Hiv.: [@vénkujon:](#comment-216029)
    Loading...
  28. pánpéter szerint:
    2012.11.02 08:22

    szegény szegény bankok… jaj most mi lesz velük!
    amikor egyoldalúan szerződéseket módosítottak, remélem akkor is így aggódott értük a kedves blogger…
    kezd rettentően szánalmas lenni ez a rinyálás a bankok mellett. hosszú éveken keresztül működött a pénzszivattyú. akkor a blogger nem aggódott, nyilván okkal. most kicsit kevésbé működik, kicsit a zsebükbe kell nyúlni, a blogger egyből heti rendszerességgel rinyál!
    furcsa tudathasadásos állapot ez.
    meg persze az is furcsa, ha valaki nem ért egyet a bloggerrel, akkor a sorsa a tiltás – pusztán a szólásszabadság jegyében, amiről szintén heteket rinyált a kedves blogger…
    mondom, ez itt kezd rettentően szánalmas lenni. ezért lettetek ti liberálisok elzavarva 2010-ben a halálba…

    Hiv.: [@pánpéter:](#comment-216030)
    Loading...
  29. elvi sík szerint:
    2012.11.02 08:36

    @monddazigazatmar: a másoké.

    Hiv.: [@elvi sík:](#comment-216031)
    Loading...
  30. röhögő szerint:
    2012.11.02 09:16

    @Kombi: Kombika, Kombika! Hogy a bankok hogy csinálnak pénzt azt tudjuk. Csakhogy az ehhez szükséges hátteret a hitelt felvevők jelzálogjai adják és ezért a virtuális pénzért nagyon is valódi terméket, házat, kocsit, tévét vesznek. Amely valójában nem is az övék, sőt a banké sem, hanem azé aki a világ pénzpiacán lévő valódi pénzt adja, ami abból képződik hogy valaki termel. Tehát valaki termel valahol a világban, ebből pénze lesz, abból betét, amiből hitel, másnak, aki nem termeli azt meg árút csak élvezi, viszont van adóssága. Aztán amikor a piac elveszti a bizalmát abban aki felveszi a hitelt, illetve nem működik a gazdaság ahol él, az ingatlanja, ezáltal a jelzáloga sokkal kevesebbet ér, leértékelődik a valutája, az egész gazdasága, a hiteles, majd a bankja is bedől.
    Ne a bankokat kárhoztasd, hanem azokat, akik erejükön felüli lakhatásba vágtak bele!

    Hiv.: [@röhögő:](#comment-216032)
    Loading...
  31. árnyékgyuri szerint:
    2012.11.02 09:17

    Ez a cikk, akkora sztárnak állítja be orbánt, hogy, az elképesztő. Én voltam a békemeneten, de szerintem nem akkora sztár. A blogíró ezzel az írással pont ellenkező ncélt ér, mint amit akart. Az Összes jobbos dörzsöli a kezét és így szól: Hát nem gondoltam volna, hogy a végén orbinak igaza lesz, erre tessék: meghátrált a Birodalom, akit gyűlölunk. A kis nyakkandős genya, aki el a karta venni a házam, most be van szarva. És ennek mindenki örül.

    Hiv.: [@árnyékgyuri:](#comment-216033)
    Loading...
  32. bkkzol szerint:
    2012.11.02 09:29

    @Pelso..: vegul is ha kiflit vagy ablakot veszek akkor azt is a vevo fizeti meg. Le az afat mindenrol!!!! Akkor mindenkinek jobb? Vagy nem?

    Hiv.: [@bkkzol:](#comment-216034)
    Loading...
  33. neoteny szerint:
    2012.11.02 09:36

    @röhögő:

    „abból betét, amiből hitel”

    A részleges tartalékolású bankrendszerben a betét sokszorosa kerül hitelezésre: ez a probléma lényege.

    Hiv.: [@neoteny:](#comment-216035)
    Loading...
  34. bkkzol szerint:
    2012.11.02 09:41

    @röhögő: Ja, a bankok/EU azert terjeszkednek keletre ,mert ott meg eltudjak sutni azt a sok mocskot ami mar nyugaton illegalis. Kicsit mergezo etel/gyerekjatek vagy az uzsora kamat. Probalnanak meg Norvegiaban 435%-os kamattal reklamozni a tv-ben?! Azert ,mert valakinek nincs laba nem a legerkolcsosebb osszerugdosni,mert ugy se tud elszaladni. De meg lehet tenni.

    Hiv.: [@bkkzol:](#comment-216036)
    Loading...
  35. pcomment szerint:
    2012.11.02 09:50

    @Sir Galahad: éhező gyerekek talán azért lettek, mert a milliós fizetésű államtitkárok, miniszterek az adórendszer megváltoztatása miatt két év alatt milliókat kerestek, ellenben a kisember reálkeresete közel 20%-kal csökkent.

    Hiv.: [@pcomment:](#comment-216037)
    Loading...
  36. Szűtté mamá? Szűjjé! szerint:
    2012.11.02 09:55

    @árnyékgyuri: CSak azoknak szimpi ez, akik szeretik a cigánytempót. Én például szégyenlem magam miatta, még ha eredményes is, mert azt gondolnám, hogy a 21. században a civilizált világban nem ez a divat.
    Akik tapsikolnak ehhez, azok képzeljék el azt a szitut, hogy a házukban egy egy figura kést szorít a lányuk torkához és úgy követeli a családi ezüstöt, ami nem az övé. Ezt teszi most a vezér és még büszke is rá. Én szégyenlem.

    Vannak, helyek, ahol ez a tempó a divat (ázsia egyes részei, sötét afrika), de oda mi nem szívesen megyünk. És akkor most jön nekünk egy vezérünk, aki ezt a tempót nyomja. A nyugat először meglepődik, de sajnos lesz ellenszer. Pl az IMF sem ad időpontot éppen, és lesznek ennél erősebb szanciók is, ha kell. Kelet felé meg még nagyobb cigánykodók jó alaposan átverték a vezért. Szóval nem kéne a zsarolósdival hidakat felégetni abba az irányba, ahová az ország (és a szavazók) nagyobbik része végsősoron azért tartozni szeretne.

    Hiv.: [@Szűtté mamá? Szűjjé!:](#comment-216038)
    Loading...
  37. ericghar szerint:
    2012.11.02 10:05

    poszt: „pénzügyileg pedig analfabéta ügyfeleikkel szemben…”
    azok az ügyfelek ténylegesen analfabéták voltak (itt is a bűvös 2/3-ad :)). a legtöbben (még a 2-3 oldalasra lebutított) szerződéseket sem olvasták végig, csak az volt a egyetlen kérdésük, hogy hova kell sorbaállni a kp-ért.
    @röhögő: „Ne a bankokat kárhoztasd, hanem azokat, akik erejükön felüli lakhatásba vágtak bele!”
    ez itt a nagyon igaz. mielőtt lakáshitelt vettem volna fel, feltettem magamnak az ilyenkor szokásos 4 alapkérdést:
    – ha a törlesztőrészlet a jövőben a kétszeresére nő, a jövedelmem pedig középtávon változatlan marad ki tudom-e fizetni a havi részleteket? – IGEN
    – ha elveszteném az állásom a szektoron BELÜL találnék-e olyan munkahelyet amivel eleget tudok tenni az első feltételnek – IGEN
    – ha elveszteném az állásom a szektoron KÍVÜL találnék-e olyan munkahelyet amivel eleget tudok tenni az első feltételnek – IGEN
    – ha még ezek sem jönnének össze akkor rendelkezem-e annyi tudás és kapcsolati tőkével, hogy külföldi munkavállalásból tudjam megoldani az első feltételt – IGEN
    na mikor ezek megvoltak akkor írtam alá.

    Hiv.: [@ericghar:](#comment-216039)
    Loading...
  38. nu pagagyí szerint:
    2012.11.02 10:15

    @monddazigazatmar: Vitapartnered arra célzott, hogy a kormány pont úgy tőzsdézi el a vagyont, ahogy a magánpénztárak kiflicsücsök szerint. A tőzsdekrach idején számított árfolyamon ellopott részvények értéke miatt sütötték rájuk, hogy eltőzsdézték a vagyont, holott ők is csak vesztes pozícióban voltak. Mondjuk nem akkorában, mint kiváló kormányunk. Ők azért reálhozamot mutattak fel összességében.

    Hiv.: [@nu pagagyí:](#comment-216040)
    Loading...
  39. Kivancsi szerint:
    2012.11.02 10:15

    szarok a magyar bankok sirasara rivasara….

    remelem orban az utolso filleruket is elveszi a gecibe
    a magyar es keleteuropai bankoknal nincs nagyobb rablo europaban..
    – a tranzakcio koltsegek 0.2% -ert?
    – szamlavezetési dij 1-2 euroert?
    – atm koltseg?
    – szamlaegyenleg lekerdezes sajat atm ben xft?
    stb stb..

    rohadjanak meg, zarjanak be a gecibe es huzzanak vissza „anyu”-hoz ahonet jottek…
    akkor jojjenek vissza ha hasonlo kondicioval tudnak mukodni mint „anyu”

    ingyenes szamlavezetes
    ingyenes tranzakciok
    ingyenes atm

    ne abbol eljenek es csinaljanak giga profitot, hogy minden szarert lehuzzak a magyart a kelet europait…
    eljenek abbol amibol „anyu” is el!
    forgassa korrekt modon a zemberek altal a bankban tartott zsetont sot ezert kamatot is fizessen koltsegek nelkul!

    tobb europai bankban van szamalam de azok osszesen nem kerulnek annyiba mint 1 kibaszott magyar szamla…

    Hiv.: [@Kivancsi:](#comment-216041)
    Loading...
  40. nu pagagyí szerint:
    2012.11.02 10:16

    @árnyékgyuri: Gondolom annak is örülsz, hogy minuszos lesz a GDP és ezresével mennek tönkre a magyar cégek.

    Hiv.: [@nu pagagyí:](#comment-216042)
    Loading...
  41. nu pagagyí szerint:
    2012.11.02 10:23

    @Kivancsi: Ezer szerencsénk, hogy van egy saját bankunk. OTP-nek hívják. Arról nevezetes, hogy ott a legdrágább minden pénzügyi tranzakció. Én már alig várom, hogy csak magyar bankok legyenek, már gyűjtöm a pénzt, hogy ki bírjam fizetni a majd a szolgáltatásait.

    Hiv.: [@nu pagagyí:](#comment-216043)
    Loading...
  42. Sir Galahad szerint:
    2012.11.02 10:24

    @pcomment: Szerintem ezt valaki másnak címezted, én ugyanis sehol nem írtam éhező gyerekekről. Egy másik hozzászólónak viszont írtam arról, hogy az egykulcsos adót szerintem is másképpen kellett volna bevezetni, vagy esetleg a többkulcsosat módosítani az egykulcsos bevezetése helyett.

    Hiv.: [@Sir Galahad:](#comment-216044)
    Loading...
  43. Szűtté mamá? Szűjjé! szerint:
    2012.11.02 10:27

    @Kivancsi: Nagyon buta vagy, ezért nem állok neki magyarázni, hogy miért hülyeség amit írtál. De azt azért nyilván tudod, hogy pl a német / osztrák piaci környezet (alapkamat, kockaköltség, országkockázat stb) picit más, mint a magyar.

    Hiv.: [@Szűtté mamá? Szűjjé!:](#comment-216045)
    Loading...
  44. niklex szerint:
    2012.11.02 10:29

    Úgy tűnik,hogy a korány megint felköpött a levegőbe és most alááll.
    Idém megint nem telik el néhány hónap, hogy a jövő költségvetés fő számait ne kelljen módosítani. Nagyon amatőr a tervezés, vagy szándékosan megy a hülyítés éveről évre

    Hiv.: [@niklex:](#comment-216046)
    Loading...
  45. Ulixes szerint:
    2012.11.02 10:33

    @monddazigazatmar: Ostoba vagy. Képzeld el, hogy van egy állami gondozott gyerek. Az állam minden hónapban a számlájára tesz egy fix összeget 18 éves koráig. Nagykorúságáig nem nyúlhat hozzá, nem használhatja, de attól az még ugye az ő pénze maradt, nem? Na, hasonló a helyzet a Manyup pénzekkel, einstand volt, nincs ezen mit szépíteni….

    Hiv.: [@Ulixes:](#comment-216047)
    Loading...
  46. bananarepublica szerint:
    2012.11.02 10:34

    A magyar postanak pusztan halabol , nemkellene mar Orban Viktor
    emlek belyeget kiadnia?

    Hiv.: [@bananarepublica:](#comment-216048)
    Loading...
  47. RoFä szerint:
    2012.11.02 10:37

    @Megfigyelo: Erre már muszáj reagálnom. A bankszektor nyírása ellenére azért csak elindult az intraday giro négy hónapja. Persze EU követelmény, de lehetett volna húzni. Szóval nemhogy megérkezik az átutalás, de 4 órán belül a partnernél van.
    Nem két filléres tétel volt, elhiheted…

    Hiv.: [@RoFä:](#comment-216049)
    Loading...
  48. Komjaga szerint:
    2012.11.02 10:42

    Emberek! Az megvan hogy 2013 júliusától orosz mintájú netes cenzúrát kíván bevezetni a kormány?

    „Akár tárgyalás nélkül kapcsoltathat le, cenzúrázhat blogokat, netes újságokat, vagy oldalakat a magyar kormány 2013 júliusától. Legalább is a büntető törvénykönyv legújabb módosítása minden olyan tartalom eltüntetésére feljogosítaná a hatóságokat, melyeket – legalábbis ők – az állampolgárokra nézve károsnak ítélnek meg.”
    szabotazs.blog.hu/2012/11/02/netes_cenzura_magyarorszagon#more4885073

    Hiv.: [@Komjaga:](#comment-216050)
    Loading...
  49. Kivancsi szerint:
    2012.11.02 10:46

    @ormány triktor: magyarazhatod.. de tenyek az tenyek….

    A kulfoldi bankban mikor kerdeztem mennyibe kerul ez meg mennyibe kerul az?
    csak pl ha lekerdezem a szamlaegyenlegemet a bank ATM ben akkor azert mennyit kell fizetni?
    az ugyintezo nezett ram mint aki a holdrol jott….
    mondja, hogy ilyen es hasonlo koltsegekrol meg az eleteben nem hallott!
    es elmagyarazta megegyszer erthetoen mint egy hulyegyereknek: mint jelent, hogy ingyenes szamlavezetes!
    gyere te is allj be a sorba a tobbi hulyehez velem egyutt es ertsd meg.
    NINCS
    – szamlavezetesi dij
    – tranzakcios dij
    – atm hasznalati dij

    de hat magyarazhatok neked aki az otp-n szocializalodott…
    mi magyarok azt gondoljuk nekunk KELL fizetni mert elhitettel velunk nekik az jar…

    jar a lofaszt…
    a tolunk kapott penzt forgassak rendesen es termelje ki a penzunk koltseget..
    na ez az ami nem megy a magyar bankoknak az elmult 20 evben… dolgozni kene korrektul…
    csak a lenyulas meg az elvesszuk kulonbozo indokokra hivatkozva:
    alapkamat, kockakoltseg, orszagkockazat bla bla…

    hol erdekli az ugyfelet ez?
    mikor berakok 10.000ftot a „bankba” es 2 het mulva mar csak 9900 vagy meg kevesebbet kapok vissza…
    mert szegeny banknak mennyi koltsege volt vele
    hat kapjak be…. menjenek haza vagy tonkre :):)
    de az ugyfel penzet ne lopjak el!!!!

    Hiv.: [@Kivancsi:](#comment-216051)
    Loading...
  50. Szűtté mamá? Szűjjé! szerint:
    2012.11.02 10:49

    @Kivancsi: Éppen azt mondtam, hogy nem magyarázom. Nekem jó úgy is ha te hülyeségeket gondolsz… ha meg le is írod… hát a te dolgod.

    Hiv.: [@Szűtté mamá? Szűjjé!:](#comment-216052)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • nyulambator on Egy filozófiai/hálózatelmélet gondolat Schmidt Mária nélkül (két fontos egy fontatlan, és Loupe is)Ma megnéztem a fent említett Loupe előadást. Tényl…
  • Grrr on Viccországban bejelentenekMajd egy havi spéttel hallgattam meg Frei Tamást a…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Ja... viszont szoktam hívni néha…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : "Orbán Viktor jelenleg a legsikerese…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekNyugtával dicsérd ... https://assets.telex.hu/imag…
  • ikarus on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Rés az erős bástyán? Nem értek hozzá, de azért ide…
  • jack_of_all_trades on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@Virág et.: +1 Bluesky. Kevés zaj, és jó tempóban…
  • ipartelep on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Hiv.: @muaddib00: Drogkutató intézet? Ilyen is van…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Thalész: Ez igaz.
  • Virág et. on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@DarthVader: Belföldi hírek terén az index megbízh…
  • DarthVader on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@Virág et.: Van azonban egy probléma: sokkal gyors…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Minden nép ilyen.
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországNoha valós alapokra épül a poszt, továbbá mondhatn…
  • tahonoli on Krasznahorkai Nobel-díjasPdf-ben 15 oldalas magyer nyelvű beszéd (+YT-videó…
  • Virág et. on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Nincs már index. Felejtsük már el ezt az egészet v…
  • muaddib00 on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Hát ez, ez qrva jó: https://telex.hu/zacc/2025/12/…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Hát, te biztos meglepődsz, de bizonyos…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekBékésen szerelgetek kint, besötétedik, nem látok r…
  • annokkk on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@nyulambator: A Dunán meg a száz éves film után be…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Meglepő lenne, ha nem az utóbbi lenne.
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.mindeközben a tramp seggébe visszasündörgött maszk…
  • nyulambator on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Megint az autórádió. Most maradtam a Bartókon, err…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Jogos. De az orbán hogy mondta ? Szóba…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@annokkk: : Off Ez most nem nyelvtannáciskodás aka…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @nyulambator: Nekem a Lókupec országlásáról…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekA kecskeméti fidesz igazi boomer sorbaállást tarto…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Az utolsó háború előtti választásra rá…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep:Gondolni nem szoktunk, de ott van a lev…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Arra is van megoldás
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAd absurdum: erre nem szoktunk gondolni, mert tény…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Mert 30 éve ismerik Orbánt, aki 5 korm…
  • vattablz on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)"Halál a Paradicsomban." (Mindenkitől sűrű elnézés…
  • annokkk on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@steinerzsiga: Hát igen. Fura, hogy úgy ír francia…
  • steinerzsiga on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)De amúgy ebben mi is a meglepő? Az Index teljesen…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekEgy "ficcsel" megint lejjebb. Hogy állnak a makros…
  • muaddib00 on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Vagy manipulálnak, vagy hülyék. Inkább az előbbi.…
  • KennyOMG on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Legalabb egy napos raadasul? . https://xcancel.com…
  • jotunder on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@ipartelep: az index.hu manipulál.
  • ipartelep on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Országgyűlési választásra sokféle fajta ember csőd…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@annokkk: Nem is kell tudnia. Megsúgják/megsúgták…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekvitya odanyilatkozott, hogy a jövő évi lesz az uto…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ijontichy: Tökéletes ötlet. Trump szerintem azt s…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Én is rácsodálkoztam, hogy Csiszár ? A…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ijontichy: Igazán alapíthatna a FIFA kémia, fizik…
  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)Nem, tegnapelött voltam a Kamrában, elötte nap a R…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@annokkk: : Na ja. Amúgy mintha lenne egy kis páni…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Az év szava a rage bait. Mindenki ezze…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekFélszemmel olvastam, hogy szentkirályi alexandra ü…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Hír: "Donald Trump megkapta a FIFA békedíját" http…
  • jotunder on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)de nem voltál ott tegnap? mert én igen. a második…

Posztrulett

Leváltható-e a féltudású magyar elit?

A „Féltudású magyar elit” volt az egyik legkellemetlenebb publi a rendszerváltás után. Általában szerettek rá hivatkozni, de senki sem akart magára ismerni benne – még azok sem, akiknek Publius szinte a nevét is leírta. Még a Nagy Összeomlás előtt, de már az Őszödi Beszéd után, a féltudású magyar elit a baloldali–liberális elitet jelentette. Ezt az …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • anna007dor
  • kalzol
  • capacete
  • Judit Merényi
  • Geo
  • jaurin
  • darnoknew
  • aerduloensamtonight
  • sgtpotrien
  • tahonoli
  • jotunder
  • ikarus
  • muaddib00
  • esztre
  • onehumanoid
  • ijenanyelvtan
  • KennyOMG
  • ra0213
  • opiniopraesumpta
  • F Ford
  • nyulambator
  • gearforbooks
  • Sparhelt
  • istván orovecz
  • kisa
  • rovidec398e17c6
  • tortt49
  • lgombb
  • annokkk
  • ijontichy
  • apokalipszistmost
  • Mikonu
  • ganjagym
  • aromo44
  • Thalész
  • csunyatáp
  • Czifra Zoltán
  • janostothmeister
  • Gaboxhrr
  • vattablz
  • jack_of_all_trades
  • mecsekijeti
  • princeghostly1c74fbc695
  • dynamicist
  • Psakreff
  • simonandris2
  • micike mici
  • ipartelep
  • susyk
  • Virág et.
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d