Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Konzervatizmus Orbán után 2026.03.12
  • Magyar gloire 2026.03.11
  • Ruszkik, hová? 2026.03.11
  • Krasznahorkai esete Dzsungáriával 2026.03.10
  • Khamenei Jr. is megsérülhetett a támadásokban 2026.03.09
  • Amerika fegyvereket venne Ukrajnától? 2026.03.05

A legolvasottabb posztok

  • Konzervatizmus Orbán után
  • Magyar gloire
  • Viccországban bejelentenek
  • Krasznahorkai esete Dzsungáriával
  • Ruszkik, hová?
  • Claude esete Donalddal

A KSH esete a valósággal (megjegyzésposzt)

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

 

      A posztban egyetlen árva kritikai megjegyzés sem lesz a Központi Statisztikai Hivatallal kapcsolatban, aki ilyesmire vágyik az csalódni fog. A valóságról lesz inkább szó. A 2014-es országjelentésről.

   (   Prof. Dr. Kövér László állapította meg a minap oxfordi előadásában, hogy sajnálatosan kevés szó esik a demográfiai helyzettel kapcsolatban. A fenti jelentés eleve a demográfiai adatok értékelésével kezdődik, és annál többet nem tehetek az ügyért, minthogy ezt a széles nyilvánosság elé tárom. Professzor úr különösen mérsékelt, kontemplatív stílusához nem tud felnőni szerény blogunk, de ezzel szeretnénk is hozzájárulni a kiemelkedően europeer hangnemű diszkusszió folytatásához. Sajnálatosnak tartjuk, hogy Bayerzsé akadémikus perspektivikus, úgy civilizált nyelvezetével, mind krisztiánus gyökérzetű, óarany és klasszikus bézs színeivel kitűnő, konzervatív humanista kommentárjai még a Cambridge University Press szedőszobáinak mélyén várják, hogy sok örömet okozzanak a magyar gondolkodás szerelmeseinek, de ami késik, az ugye sohatán nem múlik.)

   Magyarországon a természetes népesség fogyás 34600 fő volt 2014-ben, ami 91500 élveszületést és 126100 halálozást jelentett. Magyarországon nagyjából ugyanennyi abortuszt végeznek egy évben, és körülbelül ennyire becsülik a kivándorlás mértékét. Jól lehet látni,hogy jelentős eltérés van a közbeszédben szereplő adatok és a KSH számai között. Érdemes megnézni a 2013-as összefoglalót is, úgy becsülték, hogy 47000 magyar tartózkodik Nagy-Britanniába, ez jóval kisebb szám, mint amennyiről általában beszélnek.

    A KSH adataiból kiderül, hogy a háztartások fogyasztása még mindig vagy hét százalékkal alacsonyabb, mint 2005-ben volt, a GDP most érte el a válság előtti szintet.

   A KSH jelentésében nem szerepel a „roma” kifejezés. Magyarországon nem készül hivatalos statisztika arról, hogy a különböző társadalmi rétegekben, a különböző korcsoportokban mekkora a romák aránya. Forgács István a Mandineren 23-25 százalékra becsülte az öt éven aluliak között a romák arányát, aminek, ha valóban így van, egészen biztosan nagyon komoly demográfiai és egyéb jelentősége van. Ez egy nagyon érzékeny kérdés, de érzékeny kérdésekre is válaszokat kell adnunk, de legalábbis ismerni kellene a vonatkozó adatokat.

  Ezeket a számokat, és persze a számok értelmét ismerni kell ahhoz, hogy Magyarországról beszéljünk. Igen, nem lesz könnyű ezekből az adatokból azt a következtetést levonni, hogy az Orbán-rezsim pár éven belül csődbe viszi az országot, ahogy azt sem könnyű megállapítani belőlük, hogy Orbán kormányzása alatt az európai élvonalat kezdte ostromolni az ország. Ez egy szegény és problematikus ország, jóval szegényebb és problematikusabb, mint ahogy azt a kormányzat elszánt hívei gondolják, de valamivel kevésbé szegény és problematikus, mint ahogyan azt a kormányzat ádáz ellenfeleinek jelentős része hiszi. 

   Nincsenek átlagmagyarok, a különböző társadalmi rétegek nagyon különböző módon találkoznak a magyar valósággal. Egy menő budapesti informatikus számára ez az ország nyugatias életmódot, életlehetőségeket ígér, egy alföldi mezőváros betanított munkásának meg erősen keletiest. Mindenütt vannak különbségek Európában, de Magyarországon ezek a különbségek mintha nehezebben áthidalhatóak lennének, mint Nyugat-Európában. Érdemes egyszer, akárcsak felületesen is, átolvasni ezt a kötetet. Ez nem a teljes igazság, de jóval többet tudhatunk meg belőle, mint a politikomán halandzsákból. 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16518956-69b519ab5e718' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16518956&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16518956-69b519ab5e718&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16518956-69b519ab5e718' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Paul Lendvai esete a Cukor Kremllel

Next Post:

A Nemzeti Akkreditációs Testület államosításáról (apróságposzt)

35 Commments

  1. jotekony koc szerint:
    2016.01.02 12:40

    Ez nem valóság, hanem fideszhivatali körmondatok jó sok hab között úszkálva.

    Egy bekezdés vélemény közt egy sehova se kapcsolódó szám fityeg.

    Hiv.: [@jotekony koc:](#comment-112898)
    Loading...
  2. jotunder szerint:
    2016.01.02 12:47

    @jotekony koc: http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/mo/mo2008.pdf nincs semmi különbség szerkezetileg

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-112899)
    Loading...
  3. jotekony koc szerint:
    2016.01.02 15:09

    @jotunder: Talán, ha ezzel vetnéd össze…

    http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_hosszu/h_wdsd001a.html

    Hiv.: [@jotekony koc:](#comment-112900)
    Loading...
  4. jotunder szerint:
    2016.01.02 15:12

    @jotekony koc: ez, hogy jön ide? ez a KSH egyik adatsora, amúgy a legújabb,de nem az éves országjelentés.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-112901)
    Loading...
  5. jotekony koc szerint:
    2016.01.02 15:19

    Például úgy jön ide, hogy ezzel nyit a fideszhivatali összefoglaló…

    ” l. A születések éves száma 1998 óta folyamatosan 100 ezer alatti. 2014-ben 91 500 gyermek született, az előző évinél 3,2%-kal több. „

    Ezzel szemben, ha megnézed a hosszútávú népmozgalmi adatokat, akkor abban az áll, hogy 2010-ig 100 ezer fölötti volt a születések száma, és csak a 2011-es évtől 100 ezer alatti, viszont az stabilan lent maradt.

    A 2015-ös születések is benne vannak már… a halálozási adatok még véleményezés alatt, mivel 14 %-os halálozási többlet volt 2015-ben, ami már… politikai kérdés, gondolom.

    Hiv.: [@jotekony koc:](#comment-112902)
    Loading...
  6. Geo_ szerint:
    2016.01.02 15:39

    @jotunder: egy mellék(?)szál: „A KSH jelentésében nem szerepel a „roma” kifejezés. Magyarországon nem készül hivatalos statisztika arról, hogy a különböző társadalmi rétegekben, a különböző korcsoportokban mekkora a romák aránya.”
    Nem is szerepelhet, ugyanis polgár/emberjogi megfontolásokból nálunk nincs ilyen megkülönböztetés, mint pl. az USA-ban. Így azután nem is lehet pontosan kimutatni, s nem is lehet pl. a munkahelyeken kimutatni, hogy van-e diszkrimináció vagy sincs.
    Ebben én nem javasolhatok semmit – de talán előbbre vinné az ügyeket, ha a roma szervezetek kérnének ilyet.

    Hiv.: [@Geo_:](#comment-112903)
    Loading...
  7. Mackósajt szerint:
    2016.01.02 16:14

    Jótündér: Most nem fogom megkeresni, mert sietek, de iskolakörzeti statisztikák vannak arról, hogy az iskoláskorú gyerekek hány százaléka roma egy-egy körzetben. Ennek alapján legalább 2 megyében teljes megyei szinten 30% fölött van, és ezek már nem az 5 év alattiak, hanem mondjuk a 6-16. Mivel ezeket a megyéket a KSH statisztikái szerint erős elvándorlás sújtotta már azóta is, amióta ez a 6-16 éves generáció megszületett (és jellemzően a nem roma fiatalok mennek), én úgy saccolnám, hogy arrafelé az utóbbi években született gyerekek fele is roma lehet. Akár az egész régióban is.

    Saját szülőföldemen (ami nem abban a régióban van) a 2011-es népszámlálás adatai alapján összevetetettem a közismerten roma többségű falvak korszerkezetét és születési számait azokkal a falvakkal, amelyekben közismerten alig vagy egyáltalán nem élnek. A különbség óriási. Azok a falvak, ahol nincs roma lakosság, teljesen elöregedtek, és szédületes sebességgel halnak ki, a születésszám sehol nincs az országos átlaghoz képest sem.

    Hiv.: [@Mackósajt:](#comment-112904)
    Loading...
  8. labrys szerint:
    2016.01.02 16:28

    „A KSH elnökét és elnökhelyetteseit a miniszterelnök saját hatáskörben nevezi ki és menti fel, 2010-ben is ez volt az egyik első hivatal, amelynél lezajlott a vezetői személycsere.”

    Ferge Zsuzsa az Orbán-féle KSH módszereiről:

    kettosmerce.blog.hu/2015/07/05/a_ksh_szakit_a_magyar_statisztika_legjobb_hagyomanyaival

    A MaNcsban többek közt a hírhedten balos Mellár Tamás mond véleményt ebben a témában:

    magyarnarancs.hu/belpol/trukk-a-szegenyseg-ellen-95902

    És így lehet megfelezni a hazai szegények számát 1 nap alatt:

    hvg.hu/gazdasag/20151204_Szamitasi_varazslattal_megfelezik_a_szege

    .

    Majd ha ló legel a sírjukon, akkor.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-112905)
    Loading...
  9. DarthVader szerint:
    2016.01.02 16:50

    2014-ben 10 000-rel kevesebb terhességmegszakitás volt, mint 2009-ben. Az élveszületések száma pedig nemhogy nőtt volna ez idő alatt, hanem 5 000-rel csökkent. Tehát a fogantatások száma kb 15 000-rel csökkent.

    Ez kettőt jelenthet.
    1, a magyar sokkal felelősségteljesebben kúr.
    2, a magyar már nem is kúr.

    (És az élveszületésekben benne van az én unokám is, aki Chertsey-ben született, arrafelé is lakik, és elenyésző valószinűséggel lesz magyarországi lakos, bár magyar állampolgárként lett anyakönyvezve. És szerintem nem ő az egyetlen, tekintettel arra, hogy illetékesek azt mondták, azért tart olyan sokáig a Nagy-Britanniában születettek anyakönyvezése, mert sokan vannak. )

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-112906)
    Loading...
  10. mavo szerint:
    2016.01.02 16:50

    @labrys:

    sajnos ilyenkor azért ott a kisördög, hogy ez nem az ő találmányuk. az első bagázs, amelyikről biztosan tudjuk, hogy direkt manipulációra használta a ksh-t az biza fletóé volt. persze nem menti ezeket, de tény.

    Hiv.: [@mavo:](#comment-112907)
    Loading...
  11. jotunder szerint:
    2016.01.02 16:56

    @labrys: a létminimum adatok évek óta nincsenek benne az országértékelésben. ebben az országértékelésben arról van szó, hogy a relatív jövedelmi szegénység valamivel nőtt.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-112908)
    Loading...
  12. jotunder szerint:
    2016.01.02 16:58

    @DarthVader: OFF ez a jó az internetben. meggyőződésem volt, hogy húszas éveid végén vagy. ez az unoka némileg ellentmond ennek….

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-112909)
    Loading...
  13. dr Brcskzf Gröőő szerint:
    2016.01.02 17:30

    @Mackósajt: roma (pontosabban sokadik generációsan hátrányos helyzetű) gyerekek oktatásáról:
    vs.hu/kozelet/osszes/a-toldi-pelda-a-mostani-gyerekek-gyerekeiert-dolgozunk

    Hiv.: [@dr Brcskzf Gröőő:](#comment-112910)
    Loading...
  14. ob.szerver szerint:
    2016.01.02 17:53

    „2014-ben, ami 91500 élveszületést és 126100 halálozást jelentett”

    „Israel population hits 8.4 million ahead of Jewish New Year
    The country’s birthrate was four times that of the death rate, with 168,000 babies being born during the past Jewish year and 42,000 people dying.”

    http://www.timesofisrael.com/israel-population-hits-8-4-million-ahead-of-jewish-new-year/

    Az egymillióval kisebb lakosságszám mellett a kétszer annyi születést értem. De mitől halnak harmad annyian?

    Hiv.: [@ob.szerver:](#comment-112911)
    Loading...
  15. simka szerint:
    2016.01.02 18:05

    @ob.szerver: nincs nagy különbség az átlagéletkorban?

    Hiv.: [@simka:](#comment-112912)
    Loading...
  16. jotunder szerint:
    2016.01.02 18:14

    @ob.szerver: en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Hungary
    en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Israel

    az Age structure-ra érdemes görgetni. az ultraortodox haredi population growth is elég megdöbbentő.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-112913)
    Loading...
  17. ob.szerver szerint:
    2016.01.02 18:26

    @simka:

    Szerintem +10 évtől még nem jönne ki a matek. Hibára gyanakszom. Vagy ezek a ravasz zsidók még a halál eszén is túljárnak.

    Hiv.: [@ob.szerver:](#comment-112914)
    Loading...
  18. ob.szerver szerint:
    2016.01.02 18:35

    @simka:

    Mégsem hiba. A halálozás náluk 5,3/1000 fő, nálunk 12,9. A lakosság átlagéletkora sokkal fiatalabb + néhány évvel tovább élnek. Tényleg meglepő számok.

    Hiv.: [@ob.szerver:](#comment-112915)
    Loading...
  19. Névtelen szerint:
    2016.01.02 18:51

    @jotekony koc:

    Elcsúsztál egy oszloppal.

    Hiv.: [@:](#comment-112916)
    Loading...
  20. incze szerint:
    2016.01.02 19:01

    @grundigg: tényleg elcsúszott, mindazonáltal 2010-ben tényleg van egy nagy zuhanás.

    Hiv.: [@incze:](#comment-112917)
    Loading...
  21. DarthVader szerint:
    2016.01.02 19:13

    @jotunder:

    hát, lassan a 3×20 is meglesz 🙂

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-112918)
    Loading...
  22. Dr. Gy. Dr. Fűegér szerint:
    2016.01.02 21:22

    @DarthVader:

    a maszk és a robotvégtagok tévesztették meg.

    Hiv.: [@Dr. Gy. Dr. Fűegér:](#comment-112919)
    Loading...
  23. mavo szerint:
    2016.01.02 22:49

    @Dr. Gy. Dr. Fűegér:

    :-DDD

    Hiv.: [@mavo:](#comment-112920)
    Loading...
  24. Névtelen szerint:
    2016.01.03 06:29

    Tegnap a Camponában láttam rettentő sok gyerkőcöt. Nem is nagyon volt olyan, akinél nem volt legalább egy, de inkább kettő meg három gyerek. Olyan furcsa volt ennyi pincurit egy helyen látni.Azon a környéken valamiért sokkal több a kisgyerekes, gyerekes mint máshol.A furcsa az volt, hogy furcsa volt ennyit látni egy helyen.

    Hiv.: [@:](#comment-112921)
    Loading...
  25. _ef_ szerint:
    2016.01.03 11:15

    @Diorella Queen: a budapest agglomerációs gyűrűre kifejezetten jellemző a magas szaporodási ráta, Pilisborosjenőn az óvodát is bővíteni kellett.
    persze egy 3800 fős falu viszonylag kevéssé ellensúlyozza a rögvalót.

    Hiv.: [@_ef_:](#comment-112922)
    Loading...
  26. pont7 szerint:
    2016.01.03 23:08

    „A fogyást a nemzetközi
    bevándorlási többlet (6,6 ezer fő) csupán mérsékelni tudta.”

    Lehetseges, hogy tenyleg tobben vandorolnak be, mint ki, vagy valamit nagyon rosszul mernek? Peldaul JT elfelejtette bejelnteni, hogy kivandorolt, es ot (meg sok tizezer masikat) nem vettek eszre.

    Hiv.: [@pont7:](#comment-112923)
    Loading...
  27. jotekony koc szerint:
    2016.01.04 06:45

    @pont7: Nem veszik észre a bevándorlókat sem, hiszen2014-ben cirka 500 ezer kiosztott állampolgárság után még nincs arról adat, hogy ezek bevándoroltak-e, hányan, hova, milyen korúak, stb.
    A statisztikai hivatal félmilliós nagyságrendű népmozgalmi adatot meg se említ.
    A külföldön dolgozók szülései hazai adatok lettek, a külföldre vándorlók meg sincsenek említve külön, mint fogyás.
    Fogyás csak halálozással lehetséges, szaporodás meg csak születéssel. Ki-be vándorlással nem.

    Ebből meg az következik, hogy az országos népmozgalmi adatok nem a határon belül élőket tartják számon, hanem vagy a bárhol élő magyar állampolgárokat,

    vagy a Habony művek hasraütéseit.

    Hiv.: [@jotekony koc:](#comment-112924)
    Loading...
  28. pont7 szerint:
    2016.01.04 09:02

    @jotekony koc: Elvileg kovetik a be- es kivandorlast. A szoveg 31,500 kivandorlorol tud 2014-ben, es (ezek szerint) 37,100 bevandorlorol. Viszont az uj allampolgarokat nem kell keresni, mert tobbseguk ugy kapta meg az allampolgarsagot, hogy nem koltoztek ide.

    Hiv.: [@pont7:](#comment-112925)
    Loading...
  29. jotekony koc szerint:
    2016.01.05 06:27

    @pont7: Kik követik elvileg a be- és kivándorlást ?

    A kivándorlás mértékéről csak külföldön vannak adatok, azok százezrekben számolják a magyarokat.
    Az új állampolgárok meg mostanra 750 ezren vannak, és ebbe még nincsenek benne a gyerekeik.

    Cirka egymillió ember bármikor besétálhatna észrevétlenül, és bármikor kisétálhat, és ki-be ?
    Ehelyett a kiváltott államporgárságával Orbánnal levelez a választásról , nyugdíjról, meg a nevelési segélyről ?

    És a statisztikát a kint-bent született csecsemőkről egyszerre számolják, a kint-bent meghaltakról is ?
    Nekem nem világos, hogy kiket számolnak bele és kiket nem.

    Hiv.: [@jotekony koc:](#comment-112926)
    Loading...
  30. jotunder szerint:
    2016.01.05 10:36

    http://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/313401/nino-analytical-report-may-2014.pdf

    ez egy TB-kártyaszerű (de nem egészen az) szám regisztrálási statisztikája. 6.oldal

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-112927)
    Loading...
  31. labrys szerint:
    2016.01.14 15:54

    „Uzsorások nélkül valószínűleg ezek az emberek éhen halnának”

    Magyarország, 2016., valóság.

    abcug.hu/mint-a-capa-fogai-ugy-valtjak-egymast-az-uzsorasok/

    Hiv.: [@labrys:](#comment-112928)
    Loading...
  32. 007k szerint:
    2016.01.17 18:11

    @ob.szerver: a most a halálozási korba érö népesség még jóval kisebb volt. ennek oka lehet a nagy népszaporulat miatti fiatal népesseg illetve a bevándorlás amely a fiatal, középkorú,alacsony mortalitási rátával rendelkezö korcsoportokban jelentkezett.

    Hiv.: [@007k:](#comment-112929)
    Loading...
  33. jotunder szerint:
    2016.01.17 18:32

    @007k: ezzel szemben Magyarorszagon a Ratko-gyerekek elkezdtek nyugdijba menni.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-112930)
    Loading...
  34. 007k szerint:
    2016.01.17 20:37

    @jotunder: úgy érted a temetöbe?

    Hiv.: [@007k:](#comment-112931)
    Loading...
  35. jotunder szerint:
    2016.01.17 20:50

    @007k: egészen biztos, hogy most növekedni fog a halálozások száma.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-112932)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ipartelep on Magyar gloireHiv.: @ATCG: Hiv.: @velotanya: Most belenéztem a f…
  • annokkk on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?@hakohen: És Románia most fogadta ünnepélyesen Zel…
  • ipartelep on Magyar gloireHiv.: @fortin2: Ez így van. De mindig új folyóban…
  • fortin2 on Magyar gloireEzt sikerült összehozni a magyar gloire-ból: https…
  • ipartelep on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?A két utóbbi témára kapcsán szól közbe a pincér. (…
  • Késes Szent Alia on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?@bvr: "már rég igaz hogy Irán nem jelent valós fen…
  • hakohen on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?. Mindeközben. (WSJ, több forrásből is olvastam.)…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekhttps://24.hu/belfold/2026/03/13/nav-tabornok-halo…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.egy maszk ilon doge üdvöske a kongresszus előtt. n…
  • nyulambator on Konzervatizmus Orbán után@velotanya: köszönöm
  • velotanya on Konzervatizmus Orbán után@nyulambator: @hakohen: Van magyar fordítása is: .…
  • velotanya on Magyar gloire@ATCG: Nem idézet, hanem parafrázis, és pontosan m…
  • tahonoli on Claude esete DonalddalHiv.: @jotunder: Nagyon jó volt olvasni soraidat é…
  • hakohen on Konzervatizmus Orbán után. @nyulambator: . jó! .
  • ATCG on Magyar gloireHiv.: @velotanya: Sajnos nem tudom honnan való az…
  • ATCG on Magyar gloireSzerb Antal A harmadik torony c. esszékötetében 19…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@velotanya: A Tanú örök. Bástya elvtársat már meg…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@velotanya: , @annokkk: : Nincs itt semmi látnival…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekOké hogy láthatóan erős befolyásoltság alatt, de a…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Az árufeltöltőnek ott az áru, és éppen…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenek@annokkk: És az árufeltöltő is amolyan álember vol…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@velotanya: Dehogy ismerősök. Beállnak az emberek…
  • labrys on Magyar gloire@jotunder:: az okok a blog közös(/n)ségének értékp…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekFriss mai gyűjtés Budapest közepéről, saját füllel…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Magyar gloire@jotunder: Írni nem biztos, no de olvasni!!
  • annokkk on Magyar gloireFöldhözragadtan én azt látom, hogy a mi orosz vála…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@jotunder: Hirtelen Orbán Viktor ingét kapva magár…
  • nyulambator on Konzervatizmus Orbán utánMa jött szembe ez a vers. Nem a konzervizmusról sz…
  • jotunder on Viccországban bejelentenekaz milyen kis egyperces, hogy Örkény István unokáj…
  • annokkk on Konzervatizmus Orbán utánNem is tudom, hogy a Z generációt éltető Magyar gl…
  • Geo on Konzervatizmus Orbán utánHa valamit tudok a konzervativizmusról, azt jótünd…
  • apokalipszistmost on Konzervatizmus Orbán utánén nem vagyok ilyen elnéző, aki szellemi képessége…
  • DarthVader on Magyar gloire@jotunder: Vannak földhözragadtak is, akiket nehéz…
  • jotunder on Magyar gloirehú, de mégéri írni a vincentet...:(
  • DarthVader on Magyar gloire@velotanya: A gloár olyan, mint a piszoár, csak ki…
  • velotanya on Magyar gloireIntézek egy kis kihívást a vincentesek irodalmi mű…
  • darnoknew on Konzervatizmus Orbán után@hakohen: "a Horthy- és Vassalbert-kultusz eltűrés…
  • darnoknew on Magyar gloire@labrys: Hátha van itt olyan, aki nem ismeri a mon…
  • vattablz on Magyar gloire@labrys: Jó ötlet! Gloárt minden magyar családnak!…
  • labrys on Magyar gloireKicsi koromban az apai nagyapáméknál nekünk is vol…
  • labrys on Konzervatizmus Orbán utánA „magyar konzervativizmus” valószínűleg mindig is…
  • Fuxos on Konzervatizmus Orbán utánVan libertariánus olvasód is......minimum egy.
  • DarthVader on Konzervatizmus Orbán utánVége lesz valamikor, az igaz, de nem így, hanem úg…
  • hakohen on Konzervatizmus Orbán után. Nosztalgiával gondolok az egykori Konzi blogra,…
  • vattablz on Konzervatizmus Orbán utánIgen, lesz valami utána is. Ahogy a népi bölcsesse…
  • jotunder on Claude esete Donalddal@tahonoli: én nem csak a levegőbe szoktam azt írni…
  • jotunder on Claude esete Donalddal@tahonoli: https://www.quantamagazine.org/a-new-br…
  • ATCG on Konzervatizmus Orbán utánÁmen...vagy: úgy legyen
  • jotunder on Claude esete Donalddal@tahonoli: én most kifejezetten Borel-kombinatorik…
  • jack_of_all_trades on Magyar gloireMagyar Töréneti szövegtár, doc. no. 9623001, Szabó…

Posztrulett

Jumdzságin Cedenbal esete a Gucci-táskákkal

Ha a Kedves Olvasó nem hallott még Jumdzságin Cedenbalról, akkor túl fiatal. Cedenbal volt a mongol Sztálin, Holrógin Csojbalszan, utódja, aki maga is kicsit egy mongol Sztálin volt, kicsit mongol Brezsnyev, amíg a mongol Gorbacsov, Dzsambin Batmönh félre nem állította. Semmi köze nem volt a Gucci-táskákhoz. A Gucci-táskákhoz  Oyun-Erdene Luvsannamsrainak (vagy másnéven Luvsannamsrai Oyon-Erdunenek) van …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • kalzol
  • anna007dor
  • cleantone2
  • kisa
  • ijenanyelvtan
  • fortin2
  • susyk
  • steinerzsiga
  • istván orovecz
  • micike mici
  • aerduloensamtonight
  • macskahala
  • Bogomil
  • Morp65
  • tortt49
  • Radnóti Zoltán
  • mecsekijeti
  • Tyto
  • Virág et.
  • hakohen
  • excombo
  • Hector Kapitány
  • Mikonu
  • aromo44
  • Késes Szent Alia
  • Tiborné Tóth
  • lgombb
  • elolhatuldoktor
  • ororvecztb1
  • Hanyistók
  • dynamicist
  • Fuxos
  • ijontichy
  • nyulambator
  • karsairita
  • velotanya
  • Sparhelt
  • LibaLeontin
  • SMFB
  • Keepdreaming
  • incze
  • jotunder
  • darnoknew
  • princeghostly1c74fbc695
  • seniowa
  • ipartelep
  • jack_of_all_trades
  • janostothmeister
  • KennyOMG
  • jack_of_all_trades
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d