Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt) 2026.06.04
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról) 2026.06.04
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt) 2026.05.25
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést 2026.05.21
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést

Amerikai elnökválasztás 2024

2024.08.07 by jotunder

Nyilván sok poszt lesz erről, de ez lehetne az általánosan kommentelhető poszt.

HIPOTÉZIS:

Ha nem történik semmi előreláthatatlan, akkor a következőből indulhatunk ki. Hat olyan állam van, amit Biden 2020-ban megnyert, de most Trump visszaveheti: Pennsylvania 49.85-48.69 (20) Michigan 50.67-47.84 (16), Wisconsin 49.45-48.82 (10), Georgia 49.47- 49.24 (16) , Arizona 49.36-49.06 (11) és Nevada 50.06-47.67(6) Zárójelben a 2020-as elektorok száma..

2020-ban 306-232 volt. Tehát, ha Harris hozza Pennsyilvaniát, Michigant és Wisconsint, de elveszíti a másik három államot, akkor 33 elektort veszít, ami még mindig 273-265 lenne. De…. van itt valami más is. 2020-ban megváltoztatták az elektorok számát 13 államban. Öt republikánus plusz van (Florida, Montana, Észak-Karolina, Texas kettő), és két republikánus mínusz (Ohio és Nyugat-Virginia), tehát a republikánusok kapnának 268 elektort, és a demokratáknak 270 lenne. Persze van az a nebraskai extra elektor, amit elveszíthet Harris és akkor döntetlen. A döntetlen esetén a képviselőház dönt, de államonként csak egy szavazatot adhatnak le (republikánusok nyernének). Remélem nem számoltam el, ez most ilyen.

Igen, Minnesotában és New Hampshire-ben aránylag kis különbséggel (de azért több mint 6 százalékkal) nyert Biden. Walz alelnöksége miatt én nem hiszem, hogy Minnesotától különösebben tartanának a demokraták. 2016-ban a fenti hat államból öt helyen nyert Trump (Nevadában nem) és Hillary Clinton megnyerte New Hampshire-t, szóval Kamala Harrisnek aránylag jó esélye van arra, hogy a hat ütközőállamra redukálja a választást.

*******************************************************************************

Ebben a pillanatban azon folyik a vita, hogy Taylor Swift instagramján látszik-e Kamala Harris sziluettje. Megnéztem, ez valóban egy nő sziluettje, aki éppenséggel lehet Kamala Harris is. Az 538-on vannak friss közvéleménykutatások, és persze érdemes nézni az 538-ról távozott Nate Silver oldalát a Silver Bulletint is. Azt nem hiszem, hogy a brit fogadóirodák odds-ait rettenesen komolyan kellene venni, de meg szoktam nézni, Trump vezet, de nem nagyon. Szerintem a Demokrata Konvenció ad valamennyi extra lökést a Harris-Walz párosnak. Bottom line: hat államot kell figyelni. Michigan és Wisconsin elég közel van Minnesotához. Minnesotai az alelnök, de persze mindig hozták a demokraták az elmúlt negyven évben. Elvileg Pennsylvania, Michigan és Wisconsin erősen demokrata múltú, mindháromnak demokrata kormányzója van, de ez nem számít olyan nagyon.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16531634-6a2faecedb08b' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16531634&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16531634-6a2faecedb08b&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16531634-6a2faecedb08b' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Demeter Szilárdék esete a zsidókkal (szelídmegjegyzésposzt)

Next Post:

Esetem Labossa fajtestvérrel (UPDATE)

78 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. Grrr szerint:
    2024.09.26 10:56

    Nem sikerült a republikánus akció jelek szerint: egy, a demokratáktól korábban átállt szenátor nincs benne a buliban, nélküle meg nincs meg az obstrukciót is leküzdő szupertöbbség.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-337141)
    Loading...
  2. velotanya szerint:
    2024.09.27 12:59

    @incze:
    Úgy két hete kezdtem egész optimista lenni (sajnos alapból nem vagyok az), amikor egyrészt a hetek óta tartó töretlen, jó irányú dinamika, másrészt a 64-36-ig kúszó állás – illetve az ezen alapuló 300+ prognosztizált elektori szavazat Harrisra – az 538 szimulációjában arra kezdett utalni, hogy akár eljuthatunk odáig, ahol már semmilyen demográfiai és electoral pályalejtés meg a Trumpli állítólagos szisztematikus alulmérése együtt se lesz elegendő kellemetlen meglepetésekre. Aztán látszólag minden ok és ilyen irányú esemény nélkül két fontos – és tényleg az átlagosnál erősebb módszertanú – felmérés is döntetlent mért országosan (ami ugye kb. biztos Trump-győzelmet érne), és a modell is visszazuhant 55-45 köré, tehát a toss-up régióba (most éppen 57-43)
    Ami pedig különösen rémisztő, hogy Trump pont azokban az államokban erősödött, ahol valami egészen kirívó állatságot sikerült produkálnia a kampányban neki vagy a pártjának. Georgiáról már volt szó, és most ott van Észak-Karolina is, ahol a trampista kormányzójelölt egyrészt fekete nácinak jellemezte magát, akinek nagyon imponál Hitler módszertana, csak ő a saját ellenségeivel szemben alkalmazná – majd pedig az LMBTQ és azon belül is a transzok esküdt ellenségéről kiderült, hogy egy transzpornót kultiváló közösség aktív tagja… És pont ezt a két államot „fordította meg” Trump, vagyis ezekben erősödött 2-3 százalékot, ami a szoros állás miatt most konkrétan azt jelenti, hogy ő az esélyesebb ebben a két államban.
    (Az viszont elvileg jó hír lehet, hogy két guru szerint is csökkent az a margin, amennyivel Harisnak nyernie kell országosan az EC-győzelemhez – mégpedig azért, mert Trump mindent egybevetve inkább olyan államokban erősödött, ahol így vagy úgy, de lefutott a meccs, tehát pl. California és Alabama)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-337264)
    Loading...
  3. velotanya szerint:
    2024.09.27 13:03

    @Grrr:
    Ez már csak azért is jó lenne, mert közben a szóban forgó nevadai körzet klasszikus 50-50-ből „valószínú Demokrata” lett, vagyis a helyiek nem díjazzák az unortodoxiát:)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-337265)
    Loading...
  4. Grrr szerint:
    2024.09.27 21:15

    @velotanya: Lehetségesek olyan különbségek a különböző intézetek módszertana között (pl. hogy hogyan becslik azt meg, hogy ki fog elmenni szavazni, a levélszavazások legújabb trendjeit, vagy általában mi alapján súlyoznak…), amit a történelmi adatokra építő „house effect” nem szűr ki, így amikor az X közvéleménykutató előáll az adataival, akkor elmozdíthatja az átlagot még akkor is, ha amúgy a preferenciák nem is változtak. Szóval ki tudja? A nagyon kis elmozdulások az átlagban valószínűleg nem számítanak. Sajnos nagyon kétesélyesnek látszik még mindig. Reménykedem, hogy jól alakulnak a dolgok majd.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-337303)
    Loading...
  5. Grrr szerint:
    2024.09.27 21:17

    @velotanya: Igen, pedig úgy tudom, igyekeztek a városi maghoz republikánus vidéki térségeket is hozzácsapni, az esélyeket növelendő (nyelvbotlás: ez egy nebraskai körzet). Az Omahai Bölcs, Warren Buffet otthona!

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-337304)
    Loading...
  6. kiazmármegint szerint:
    2024.09.28 05:10

    @velotanya: Par napja a NYT-ben azt olvastam, hogy HA Harris megnyeri PA, WI es MI allamot, akkor az is eleg neki, ha orszagosan 1%-kal veri meg Trumpot.

    Hiv.: [@kiazmármegint:](#comment-337316)
    Loading...
  7. velotanya szerint:
    2024.09.28 13:09

    @Grrr:
    Persze, nebraskai. Viszont erről most eszembe jut, hogy az urbánus-rurális szakadék az USA-ban sokkal durvább, mint mogyoróföldön. Ha jól emlékszem, akkor a legnagyobb olyan város, ahol Trump nyert 2020-ban, nem fér be az ország 30 legnagyobb városa közé.
    Mindenesetre a körzet, amelyik 2012-ben még simán, 2016-ban pedig szorosan a republikánus jelöltre szavazott (az utóbbi esetben konkrétan Trumpra), most így áll: https://projects.fivethirtyeight.com/2024-election-forecast/nebraska-2/
    Szóval reméljük, hogy nem keverik össze a másik két körzettel…
    .
    OFF: Egyébként nekem egy Buffethez képest ifjonc hetvenes éves jut eszembe először Nebraskáról, pedig ő nem is ott született, és tudtommal nem is élt ott soha. Van-e tippetek, hogy ki ő?

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-337332)
    Loading...
  8. velotanya szerint:
    2024.09.28 13:10

    @kiazmármegint:
    Van megint egy olyan felmérés, ami komolynak számít és eléggé meglepő, csak ezúttal inkább a jó irányba: https://www.reuters.com/world/us/harris-has-narrow-lead-over-trump-swing-states-bloomberg-poll-says-2024-09-27/
    A meglepő pedig főleg az benne, hogy a mások által legszorosabbra mért két államot – NV és PA – itt viszonylag simára hozzák ki Harris javára, két másiknál – MI és WI – ugyanakkor pont fordított a helyzet: ezek itt szorosabbak, mint másoknál. Mindenesetre most azonnal aláírnám, avagy lovis szlengben „Így ahogy vagytok”

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-337333)
    Loading...
  9. Grrr szerint:
    2024.09.28 13:42

    @velotanya: Esetleg Stephen King (Children of the Corn)?

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-337337)
    Loading...
  10. velotanya szerint:
    2024.09.28 14:35

    @Grrr:
    Én rá gondoltam – mellesleg annyira képtelen gondolat, hogy a múlt héten 75 éves lett:)
    https://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxMzMw/z/kpsAAOSw3O1kGfj~/$_57.JPG?set_id=880000500F

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-337339)
    Loading...
  11. halatlangazember szerint:
    2024.10.24 09:44

    https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/2024/national/
    .
    Ránéztem erre ma, és hát ennyire két tökegyenes vonal, amit semmi, de semmi nem mozdít ki, pedig mindkét oldalon azért történt valami – ez önmagában elég gyanús. Ha az ember ránéz a favorable/unfavorable opinionra, ott azért van mozgás, talán trendvonalat is rá lehet tenni, de ez nagyon furcsa.

    Hiv.: [@halatlangazember:](#comment-338104)
    Loading...
  12. tahonoli szerint:
    2024.10.24 22:02

    [x] Témabeli ujoncként nem nagyon van fogalmam, hogy mennyire triviális az alábbi téma. Mivel engem beszippantott, így írok egy hosszabb kommentet, magamnak összefoglalásként is.
    [x] Hallgatom a Holdblog legfrissebb adását „Apám, a bitcoint mivel magyarázod?” címmel (Balásy Zsolt, Szabó Balázs beszélget a meghívott vendéggel a középen ülő Szabó Dávid fizikussal, akit én nagyon bírok a monumentális hosszúságú kriptófogadásos cikksorozata óta: miatta nézem a podcastot). És a 18:30-ban elhangzik Szabó Dávidtól, hogy ő nem a közvéleménykutatási adatokat nézi, annak jelentős problémái miatt, hanem a „prediction market”-et, ahol egyébként durván vezet Trump (elektori szinten). 10/15-dikén a New York Times azt írta idevágóan, hogy Kalshi: 55-45, Polymarket: 56-44, PredictIt 54-49 között látják a versenyt (Trump javára)
    [x] „Ez a prediction market” ugye annyiból izgalmas (nem olyan régóta lehet pénzben fogadni elnökválasztásra az amcsiknál, ha jól értem), hogy az előrejelzési fogadások mögött pénz van (tehát Kamala-szavazó fogadhat Trumpra). Sajnos a kommentem tárgyát képező (a) mind a PredictIt nem böngészhető itthonról én is egy holland proxy-n keresztül jutottam ki rá illetve (b) mind a blogra se nagyon lehet képeket beemelni. Úgyhogy kettős a pech. Annyi bizonyos, hogy ha pénzben akarnék fogadni, akkor a „prediction market”-ből indulnék ki nem a közvélemény-kutatásokból (feltéve, hogy nincs erős belső információm, ahogy nincs). Még úgy is, hogy nemcsak a közvéleménykutatóknál (lásd Medián), hanem a prediction marketnél is van titkos boszorkánykonyhás adatmaszírozás. Például csak az, ha férfi új fogadást tesz, akkor ezzel kell kalkulálni a további árképzésben (behalás).
    [x] Pár órája a Fortune hozott le egy (szintén nem igazán linkelhető, nem olvasható) cikket „Prominent data scientist on latest election odds: Trump leads, but Harris is gaining” Ebben Miller a PredictIt atyja van bemutatva, aki a data science professzor Northwestern-en. Egyrészt nagyot homorított a legutóbbi midterm választásoknál, szembemenve a mainstreammel, másrészt visszamenőlegesen is megcsinálta és jól működőnek látszódott a modellezése.
    [x] A Fortune-cikk második nagyon fontos momentuma, hogy John F.Kelly a minap durván lediktátorozta Trump-ot és Trump nagyon idegesen vágott vissza. Miller szerint a közvéleményben mérhetően, Kamala javára. Innen ered az, hogy Trump vezet ugyan, de Kamala feljövő pályán van.
    [x] Nem eszik azonban olyan forrón a kását. Miller szerint a 12 nap nagyon sok, ami még hátra van nov.5-ig, és a gázai helyzettől elkezdve vannak még aknák a terepen, amik robbanhatnak ide vagy oda.
    [x] Az én konklúzióm, hogy egyrész egy kicsit megbicsaklott az optimizmusom (miközben egyébként nagyon nem vágom, hogy hogyan mitől nyert ekkora teret Trump) másfelől jó tudni, hogy nem várt események is boríthatnak papírformát. Azaz Kamalának nem kéne hibáznia (idegeskedjen és hibázzon csak Trump) viszont be kéne még zsákolni ilyen kedvező fordulatokat.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-338110)
    Loading...
  13. tahonoli szerint:
    2024.10.24 23:30

    [x] Káncz Csaba 2 órája írt posztjában fontosnak tartja megemlíteni
    https://x.com/Davidwoounbound/status/1849507213221503229
    David Woo azt állítja, hogy 75%-a az esélye Trump győzelmének és indokokat is sorol (nem mellékesen, hogy a közvéleménykutatók nagyon benézték 2016-ot és 2020-at is…).
    [x] A 75%-ban nem az a durva, hogy kimondásra kerül, hanem az, hogy Káncz Csaba ezt említésre méltónak tartja, posztot is szánva neki. Én egyébként előbb hiszem el azt a konteót, hogy evvel akarnak megágyazni a repik a választási csalás narratívának, ha Kamala nyerne, semmint, hogy ez valakinek validálható/védhető módon érdemben kijött.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-338111)
    Loading...
  14. kiazmármegint szerint:
    2024.10.26 02:25

    Ez azert még MAGA-mertekkel nezve is komoly dolog. “Adjuk Eszak-Karolina szavazatait mindenkeppen Trumpnak”. Es ezt egy kepviselo mondja.
    https://www.politico.com/news/2024/10/25/trump-freedom-caucus-north-carolina-electors-00185520

    Hiv.: [@kiazmármegint:](#comment-338123)
    Loading...
  15. Késes Szent Alia szerint:
    2024.10.26 08:36

    Trump a Joe Rogan podcastben:

    Trump: I don’t know why the media are so obsessed with me.
    Rogan: I do. Because you say crazy shit.
    :))
    https://open.spotify.com/episode/0e9ynAH6hmZIIeOx0SaGQu

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-338127)
    Loading...
  16. velotanya szerint:
    2024.10.28 15:50

    @kiazmármegint:
    Nekem azt is nehéz megérteni például, hogy sok tízmillió amerikai nő fog szavazni erre (meg sok egyébre, amit Trump és csapata hirdet, és ami 150 évvel ezelőtti helyet szán nekik a világban)
    https://hvg.hu/elet/20241025_tucker-carlson-gyerekveres-donald-trump-kampany
    .
    (Nem mintha mondjuk Magyarországon ismeretlen lenne persze, hogy azok szavaznak a legnagyobb arányban a nerre, akiknek az életét a legjobban megnyomorítja. De akkor is.)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338211)
    Loading...
  17. velotanya szerint:
    2024.10.28 15:51

    Viszont akármit is gondolok én, a kávé lassan lefőni látszik. Egyre valószínűbb Trump győzelme, ami elektori szinten akár elsöprő is lehet végül.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338212)
    Loading...
  18. kiazmármegint szerint:
    2024.10.29 04:54

    @velotanya: Harris kozeli munkatarsai viszont optimistabbak, mint eddig. Trump vasarnapi hatoras rendezvenye csak arthatott Trumpnak.
    https://www.nytimes.com/2024/10/28/us/politics/kamala-harris-donald-trump-2024-election.html

    Hiv.: [@kiazmármegint:](#comment-338234)
    Loading...
  19. velotanya szerint:
    2024.10.29 08:45

    @kiazmármegint:
    Az biztos, hogy a két oldal folyamatosan abban a sávban mozog, ahol 2 százalék szisztematikus eltérés a közölt mérési eredményektől bármelyik irányba – akár a mérés (vagy éppen az adjustment) hibája, akár valós elmozdulás miatt – drasztikus mértékben megfordíthat mindent. És ekkora eltérés tényleg benne van a pakliban simán, pl. az a szándék, hogy Trump felé korrigáljanak a 2016-os és 2020-as alulmérése miatt, akár túlkompenzáláshoz is vezethet, stb. De azért jobban éreztem magam szeptember közepén, amikor a default Harris győzelme volt a felmérések alapján, és ahhoz képest kellett volna elmozdulás valamilyen okból Trump irányába az ő győzelméhez, mint most, amikor fordítva áll a helyzet.
    Egyébként én is láttam olyan forrást, hogy a Harris kampány hetek óta építi a Trump fasiszta narratívát, eddig nem sok eredménnyel, de most a legutóbbi történések hatására sokakban megfordulhat a bornyú. Az mindenképpen furcsa, hogy Trump a véghajrában is csak még tovább megy a szél felé, lassan leesik a tábláról, miközben a kampánytudomány ökölszabálya szerint ilyenkor már középre kellene húzni. De Trump körül valahogy mindig minden másképp működik, ezért egyelőre nem merném ezt se hibának nevezni. Meglátjuk, most már tényleg nincs sok hátra.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338239)
    Loading...
  20. kiazmármegint szerint:
    2024.10.29 18:41

    @velotanya: ” Meglátjuk, most már tényleg nincs sok hátra.”

    Ha’t pont attol felek, hogy nem. Ma szavaztam, de minden korabbinal kevesbe lelkesit a valasztas.
    Nem azert, mert nem latom a tetjet, (latom), es nem azert, mert nem latok kulonbseget a jeloltek kozott (de, nagyon nagy kulonbseget latok). 20 eve vagyok allampolgar, es most eloszor nem kuldtem penzt egyik jeloltnek sem. Valahogy a Trump-tabor felkeszulese azt az erzest kelti bennem, hogy ez a valasztas azon fog eldolni, hogy melyik billego allam tisztsegviseloi jarnak el tisztessegesebben, egeszen az utolso korzeti szavazatszedoig.

    Persze attol, hogy nem lelkesit a valasztas, a szavazatom pont annyit er, mintha lelkesen szavaznek. Sot, most mar a legkisebb fiam is szavazhat, tehat minden eddiginel tobben mentunk szavazni. Csak olyan furcsa erzes, hogy nincs meg a bizonyossag, hogy ez egy het mulva eldol.

    Hiv.: [@kiazmármegint:](#comment-338273)
    Loading...
  21. nyulambator szerint:
    2024.10.29 22:22

    @kiazmármegint: Én inkább attól tartok, hogy ezt a választást végül a SCOTUS fogja eldönteni és hát ugye…

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-338286)
    Loading...
  22. nyulambator szerint:
    2024.10.31 15:15

    Ha van valami, ami reményt ad, az az Orbán átok

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-338309)
    Loading...
  23. ijontichy szerint:
    2024.10.31 16:21

    @nyulambator: : Ez a fagyi egyszer már igazán vissza is nyalhatna. Csak nincs olyan, hogy „végtelen mázliszéria”, vagy „örökös malac” :-/.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-338311)
    Loading...
  24. tahonoli szerint:
    2024.11.01 12:34

    Káncz Csaba nemrég beleszaladt rendesen a késbe, szvsz és a hozzászólók sem javítják.Vagy én nézek be valamit nagyon.
    Linkeli ugyanis ezt a videót, ahol Harry Enten CNN-adatelemző azt elemzi mi mutat arra, hogy Kamala Harris nyer. (Például, hogy durván népszerűbb és 1956 óta egyetlen egyszer fordult elő, hogy népszerűtlen nyert, 2016-ban Donald Trump, de ugye akkor Hillary Clinton is népszerűtlen volt).
    https://x.com/harris_wins/status/1852006799832154373
    A probléma evvel az, hogy 1 nappal korábban volt egy ugyanilyen adás csak éppen Trumppal. (És ő azért fog nyerni, mert az amcsiknak csak a 28%-a szerint mennek jó irányba a dolgok és ilyen rossz arány mellett veszít az imkubens pozicióból induló jelölt.)
    Pedig már kezdtem örülni….

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-338352)
    Loading...
  25. jotunder szerint:
    2024.11.01 12:49

    @tahonoli: amikor Nate Silver azt mondja, hogy „nem tudok semmit”, akkor azt kell mondani, hogy „nem tudunk semmit”. ez ilyen egyszerű.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-338353)
    Loading...
  26. annokkk szerint:
    2024.11.01 14:00

    Hiv.: @tahonoli:
    De én meg azt olvasom, hogy amerika mennyire elhúzott a gazdasági téren.
    Mondjuk európához képest. De ha így van, akkor mivel elégedetlenek ? Lehet, hogy pont ezzel a megosztottsággal , amit a trumpizmos hozott ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338354)
    Loading...
  27. Grrr szerint:
    2024.11.01 15:23

    @jotunder: Aláírom. Csak egyrészt sokan betegesen irtóznak a bizonytalanságtól, úgyhogy meséket találnak ki maguknak arról, hogy mi lesz. Másrészt a punditoknak ki kell szolgálni a média igényét arra, hogy valami kézzelfoghatót mondjanak.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-338358)
    Loading...
  28. jotunder szerint:
    2024.11.01 20:42

    @annokkk: az amerikai gazdaság az utolsó hét negyedévben jól teljesít, az infláció 2.1 százalék, de tavaly és tavalyelőtt elég magas volt. van egy réteg, amelyik úgy érzi, hogy egyre rosszabbul jár és ők hajlamosak most Trumpra szavazni. ha Trump megteszi, amit ígér, abból nagy baj lenne. ergo… egy nagy fenét fogja megtenni.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-338369)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a 80 éves óriásbébi (amellett, hogy trécselt egy ó…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @aerduloensamtonight: & @ikarus: . Hát igen.…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Mondod ezt annak dacára, hogy?:…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel:: "ős esetében" = "ő esetében" @velotanya…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA fidesz kangresszus (sic!) híreit nézve, egész re…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel: Ha a szándék és képesség meglesz, az egy…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "... nem tudom, ez volt már, vagy újat…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "nem tudom, ez volt már, vagy újat mon…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@aerduloensamtonight: Nem istentisztelet az a szen…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@velotanya: jobbulást!
  • aerduloensamtonight on Viccországban bejelentenekKíváncsi vagyok, hogy a miniszter testvér ott lesz…
  • velotanya on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Péter 2: Igen, tényleg nem volt benne az er…
  • Péter 2 on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Fideszes alapítványról nem nagyon volt…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@velotanya: Tényleg. Meg. Bár az u.n. független sa…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMinden nap esnek ki a csontvázak... vagy: ez most…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSzerbusztok gyerekek! Én egy darabig most nem volt…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekEz Szatyor Fing-féle leváltási saga nem is azért z…
  • muaddib00 on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)https://24.hu/elet-stilus/2026/06/11/hujber-ferenc…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@Podvinecz marsall: Ők. Meg "életúnt tévéproducere…
  • bvr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Telexen van egy újabb cikk, még sokkal brutálisabb…
  • Podvinecz marsall on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést.: @nyulambator: telefonmosók, fodrászok, tanácsad…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@hakohen: Úgy gondolom, nem estem túlzásba, amikor…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Nem szándékos a dolog, hanem ó…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstEgészen perverz önsorsrontásnak látom, hogy a prog…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@ipartelep: Nekem inkább a Galaxis utikalauzból ug…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Vicces dolog ez a Leideni Nyil…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstLeiden Declaration on Artificial Intelligence and…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekA 444 címlapján az újságírógyerekek most sokat fog…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Zelenskyy: We've got messages that they are ready…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Engem mondjuk sose zavart, hogy a köpcös…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@hakohen: Én csak annyit mondtam, hogy az "egymill…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@ijontichy: @ipartelep: Nem állítottam, hogy ez -…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @ikarus: . Tévedsz! A történetet Moldova György…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @Vidor Ferike: . Asszem, hogy OVi a "jó rendőr"…
  • excombo on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Aki megszégyenít másokat, az végül megszégyenül. E…
  • hakohen on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról). @azuccahirmondoja: . Zseni? Ugyan! Utálom, hogy…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekAz IH vezetoje most mar konkret szamadatot is raak…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ikarus: (1) Navracsicska csak egy propagand…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)A művészfélék sincsenek beoltva seggfejség ellen,…
  • ijontichy on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@jotunder: : "mindig nagy színésznőnek tartottam"…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ikarus: : Az hiszem téged félrevisz, hogy az inkr…
  • jotunder on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@Zealander: pár darabban láttam. én mindig nagy sz…
  • gladbach67 on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Korábban elképzelni nem tudtam volna senkiről, hog…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekEzt már én is szóvá tettem itt, most Navracsics jö…
  • Zealander on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Na itt vesztettél el Jótündér. Eszenyi mint jó szí…
  • lmate on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@belecseppen: Ez a " Stop Timothy Gowers! !!! " bl…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@labrys: OFF Ez nem Moldova kopirájtja. Közszájon…
  • marysolotravez on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@vidor ferike Szélről legeljetek Fának ne menjetek…
  • labrys on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@vattablz: én mind a kettőt olvastam, az egymillió…

Posztrulett

Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld

Megnéztük a Szkénében Bíró Zsombor Aurél új darabját a Könnyű nekem a föld-et. Pár napja láttuk a csodálatos Angyalok Amerikában II-t a Radnótiban, amely darabban elhangzott az „óriási kognitív disszonancia”, amire persze felrobbant a nézőtér. Most ez van. Szabadok vagyunk. M. akkor szúrta ki ezt a darabot, amikor BZSA leadta a színháznak és ezt megírta …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • steinerzsiga
  • ervsebeszet
  • aromo44
  • darnoknew
  • ra0213
  • Virág et.
  • LibaLeontin
  • szabol25
  • Podvinecz marsall
  • nyulambator
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • janostothmeister
  • kiazmármegint
  • naki
  • tubarozsa
  • macskahala
  • Hanyistók
  • lgombb
  • hakohen
  • nerangass
  • Tehenész
  • Judit Merényi
  • elolhatuldoktor
  • aerduloensamtonight
  • Bogomil
  • lmate
  • mzoltan
  • j.alfred prufrock II
  • esztre
  • susyk
  • jotunder
  • trbnt
  • Radnóti Zoltán
  • jelbeszed
  • vattablz
  • rovidec398e17c6
  • bvr
  • gladbach67
  • onehumanoid
  • Czifra Zoltán
  • princeghostly1c74fbc695
  • tortt49
  • muaddib00
  • mecsekijeti
  • azuccahirmondoja
  • KennyOMG
  • tulajdonkppen
  • jack_of_all_trades
  • Morp65
  • ijontichy
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d