Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Elon Musk kissé önkritikus tweetje 2025.06.09
  • Nincsenek Angyalok Magyarországon 2025.06.07
  • Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége 2025.06.05
  • Padányi Viktor esete (heheposzt) 2025.06.05
  • Történelmi siker kapujában a magyarok! Fantasztikus eredmények! Az Index.hu a magyar felsőoktatás csodájáról! (jajdejónekünkposzt) 2025.06.05
  • Mesterséges intelligencia: Magyarország eldöntötte, nagyhatalom akar lenni – itt a mesterterv!!!! 2025.06.04

A legolvasottabb posztok

  • Padányi Viktor esete (heheposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Elon Musk kissé önkritikus tweetje
  • Nincsenek Angyalok Magyarországon
  • Terroristák támadtak Izraelre
  • Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége

Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.

2025.05.18 by jotunder

Reménykedjünk.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532325-684b20d297c5a' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532325&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532325-684b20d297c5a&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532325-684b20d297c5a' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza

Next Post:

Lehet-e Magyarország deep tech kishatalom? (becsszóvanbenneorbánésmagyarpéterposzt)

102 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. incze szerint:
    2025.05.19 00:03

    Portugal, 3,051/3,092 freguesias counted:

    AD-EPP: 32.5% (-0.8)
    PS-S&D: 23.3% (+0.2)
    CH-PfE: 22.8% (-0.3)
    IL-RE: 5.3% (+0.4)
    L-G/EFA: 3.9% (+0.4)
    CDU-LEFT|G/EFA: 2.9% (+0.1)
    BE-LEFT: 2% (+0.1)
    ADN→ECR: 1.4%
    PAN-G/EFA: 1.3% (+0.1)
    JPP-RE: 0.4%

    +/- vs. 96.6% of freguesias counted

    az utolsó héten mind a jobb, mind a bal lefelé tendált, a jobb nagyjából a vártat hozta, a bal vagy 3%-kal kevesebbet, a széljobb 5%-kal többet, és több nagyvárosban is elöl van (liszabon, setubal)

    Hiv.: [@incze:](#comment-345186)
    Loading...
  2. incze szerint:
    2025.05.19 00:29

    Poland, Ipsos late exit-poll:

    Presidential election, first round today

    Trzaskowski (PO-EPP): 31.1% (+0.3)
    Nawrocki (PiS-ECR): 29.1%
    Mentzen (Kon-ESN|PfE): 14.8% (-0.6)
    Braun (KKP-NI): 6.3% (+0.1)
    Zandberg (Razem-LEFT): 5.2%
    Hołownia (PL2050-RE): 4.9% (+0.1)
    Biejat (NL-S&D): 4.1%
    Senyszyn (): 1.4% (+0.1)
    Stanowski (
    ): 1.3%
    Jakubiak (FDR-): 0.8%
    Bartoszewicz (
    ): 0.5%
    Maciak (*): 0.4%
    Woch (BS-G/EFA): 0.1%

    az ipsos egy kicsit felfelé masszírozta Trzaskowski-t, és lefelé a széljobbot.

    egy második forduló nagyon nagy kérdés, mert itt aztán semmi nem adódik össze automatice, a széljobbon mindenfélle van, metzen pl. anti-establishment, anti-ukrán, anti-eu, széllibertárius, abszolút nem-pisista.

    Hiv.: [@incze:](#comment-345187)
    Loading...
  3. exadvocatus szerint:
    2025.05.19 00:58

    @nyulambator:: Én is együtt örülök velük, de azért a nálam a káröröm dominál: hogy Orbán aljassága ez egyszer tényleg hiba volt és nem jött be. Persze ha Simion nem ismeri el a vereségét, akkor lehet hogy holnap január 6. lesz, de talán ‘csak’ annyi.
    És itt a székely szendvics: két öröm között egy nagy lófasz székely testvéreink seggébe: nekik nem kell a magyar- és EU-ellenes fasiszta diktátor, de a mi nyakunkba háromszor is megszavazták nagyon hasonló szövetségesét.

    Hiv.: [@exadvocatus:](#comment-345188)
    Loading...
  4. incze szerint:
    2025.05.19 01:05

    Portugal, preliminary final results (excluding voters abroad):

    Seat distribution
    226/230 seats allocated

    AD-EPP: 89 (+9)
    PS-S&D: 58 (-20)
    CH-PfE: 58 (+8)
    IL-RE: 9 (+1)
    L-G/EFA: 6 (+2)
    CDU-LEFT|G/EFA: 3 (-1)
    BE-LEFT: 1 (-4)
    PAN-G/EFA: 1
    JPP-RE: 1 (new)

    +/- vs. 2024 election

    Hiv.: [@incze:](#comment-345189)
    Loading...
  5. aldasnalkeres szerint:
    2025.05.19 02:27

    [Nem tartozik a témához, de ha már mindenki kiörvendte magát ND győzelmén akkor] segítsetek megfejteni az alábbit: https://scholar.google.co.id/citations?user=ZYhYmFcAAAAJ&hl=en

    Hogy lehet ez? Ekkora idézetszámmal (ezzel biztos a világ legidézettebb párszáz kutatója közt van) egyetlen angol nyelvű cikk nélkül: hol idézik? Kik idézik? A wikipédia miért nem tud róla?

    Hiv.: [@aldasnalkeres:](#comment-345191)
    Loading...
  6. Grrr szerint:
    2025.05.19 05:47

    Oktatasi es kutatasiprogram-ertekeleshez ír iránymutató cikkeket meg könyveket a jelek szerint, és teljes Indonézia öt követi az ertekelesekben

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345192)
    Loading...
  7. vattablz szerint:
    2025.05.19 06:50

    „Mert az én szeretetem öl, butít és nyomorba dönt.”

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-345193)
    Loading...
  8. exadvocatus szerint:
    2025.05.19 08:11

    Jól látom, hogy a diaszpórában még nagyobbat nyert Dan, mint otthon? Ha így van, tud valaki valami jó elemzést arról, hogy mitől fordult meg az arány az első fordulóhoz képest? Leszavaztak a korábban passzív mérsékeltek? Vagy voltak akik megijedtek a saját korábbi szavazatuktól, hogy itt már nem babra megy a játék?

    Hiv.: [@exadvocatus:](#comment-345195)
    Loading...
  9. Virág et. szerint:
    2025.05.19 09:16

    A lengyel meccs veszélyes a második fordulón. A többi szerencsére simán hozva lett a nem-nackó erők részéről.De a lengyeleknél nem néz ki jól a második forduló, a visszalépések után előnybe kerülhet a PiS-es jelölt.

    Hiv.: [@Virág et.:](#comment-345196)
    Loading...
  10. Grrr szerint:
    2025.05.19 09:46

    @exadvocatus: Nem, a diaszpórában Simion nyert 55,86%-al. https://prezenta.roaep.ro/prezidentiale18052025/pv/results?region=abroad&pv-scope=county&pv-relative-max=max&pv-candidate-chart-type=bar&pv-category=PRSD

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345197)
    Loading...
  11. nyulambator szerint:
    2025.05.19 10:19

    @Grrr: De nem mindenhol:
    https://transtelex.ro/kozelet/2025/05/19/magyarorszagon-nyert-a-legnagyobb-folennyel-nicusor-dan-europaban

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-345198)
    Loading...
  12. Grrr szerint:
    2025.05.19 10:31

    Nyugat- és Dél-Európában, ahol a szegényebb, lenézett, kizsákmányolt és ellopott régiók kevéssé vagy közepesen tanult munkásemberei voltak kénytelenek kimenni dolgozni (családjukat sokszor hátrahagyva, nemritkán gyereküket is a nagyszülőkre hagyva) Simion nyert. Ezek az építőmunkások meg bolti eladók nagyon dühösek a korrupt elitre. Úgy érzik, vagy akarják hinni, hogy miattuk kell nekik barátaiktól, szeretteiktől távol lenni, idegen tájakon, őket nem nagyon tisztelő helyieknek dolgozni. Meséket szövögetnek, hogy milyen virágzó ország lehetett volna Románia ezek nélkül a tolvaj, hazug elitek nélkül.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345199)
    Loading...
  13. Grrr szerint:
    2025.05.19 10:32

    Máshova képzett emberek mentek meg persze a diplomáciai missziók.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345200)
    Loading...
  14. aldasnalkeres szerint:
    2025.05.19 10:50

    @Grrr: Köszönöm, de hát hány oktatási- és kutatás-program lehetet Indonéziában az utolsó 40-50 évben, és ezeket hányan értékelhették? https://www.adscientificindex.com/h-index-rankings/?country_code=id#:~:text=Medical%20and%20Health%20Sciences%20(10%2C652,Art%20&%20Humanities%20(8%2C632) szerint összesen 140k kutató van Indonéziában, és ezen a listán ő csak a 6. legidézettebb szerző (H-index szerint). Ténylg csak az én anomália-detektorom jelez be itt?

    Hiv.: [@aldasnalkeres:](#comment-345201)
    Loading...
  15. Grrr szerint:
    2025.05.19 11:12

    Erősen túlzásnak tűnik, az biztos. Lehet, hogy valakinek a valakije és mindenkinek kötelező idéznie.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345203)
    Loading...
  16. Grrr szerint:
    2025.05.19 11:16

    Belenéztem kettő cikkbe, ami idézi: alapvető kvantitatív módszertani ajánlásra hivatkoznak (statisztikai mintavétel, hipotézistesztelés terén).

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345204)
    Loading...
  17. jotunder szerint:
    2025.05.19 11:33

    @aldasnalkeres: matematikából a legidézettebb százban olyan kilencvenöt lehet szélhámos. a citation egy iparág lett, magyarországon is csinálják, nagyüzemi módszerekkel, de jogi képviselőnk nagyon szeretné, ha nem írnék erről 🙁

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-345205)
    Loading...
  18. exadvocatus szerint:
    2025.05.19 13:56

    @Grrr:: Köszi, rossz helyen és/vagy rosszul néztem.

    Hiv.: [@exadvocatus:](#comment-345206)
    Loading...
  19. aldasnalkeres szerint:
    2025.05.19 14:56

    @jotunder: A magyar citációs iparról (mely nyilván benn van a világ élvonalában) nem is kell, de az érdekes lenne ha megneveznél esetleg tíz-huszat ebből az első százból akinek a teljesítménye nem áll arányban a helyezésével. Ezt nem lehet nehéz 95 közül kivalasztani még akkor se ha a 95 költői túlzás volt. Csak ne a statisztikusokat, nekik magas idézetszámuk van mert sokan használják amit ők csinálnak, lehet, hogy te nem tartod komoly matematikának, de ezek alapjában rendes emberek, nem éheztetik a kutyájukat.

    Hiv.: [@aldasnalkeres:](#comment-345207)
    Loading...
  20. Thalész szerint:
    2025.05.20 05:25

    Hát, jó nagy pofont kapott most Orbán. Kérdés, hogy a határon túli magyaroknál mennyi marad meg ebből.

    @Keepdreaming:
    .
    ” Populista, de remélem jóindulatú populista. Létezhet ilyen?”
    .
    Persze. A populizmus önmagában nem negatív dolog. Az a demagógia, azzal szokták keverni.

    Hiv.: [@Thalész:](#comment-345214)
    Loading...
  21. jotunder szerint:
    2025.05.20 09:21

    @aldasnalkeres: rangsora válogatja, volt egy olyan rangsor, amin szűrnek és van, amin nem. tavaly kijött egy rangsor, ami botrányt keltett. azt hiszem emaitt most pl. a clarivate törölte is a matematikai rangsort. https://www.science.org/content/article/citation-cartels-help-some-mathematicians-and-their-universities-climb-rankings itt írnak a citation cartelekről. persze aránylag könnyű úgy szűrni, hogy ne kerüljenek be az iráni, indonéz, szaudú kartelvezérek. de azt hiszem az ilyesmivel mindenképpen vigyázni kell, a világ legjobb matematikusait ezek alapján nem lehet megtalálni. egyáltalán nem kellene ilyesmit használni egy bizonyos szint felett.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-345215)
    Loading...
  22. jack_of_all_trades szerint:
    2025.05.20 17:09

    @jotunder: Az kár, mert borzasztó érdekes lenne.

    Hiv.: [@jack_of_all_trades:](#comment-345218)
    Loading...
  23. vattablz szerint:
    2025.05.20 17:32

    @Thalész: „A populizmus önmagában nem negatív dolog.” De nem is valami túlságosan pozitív. Úgy fogalmaznék, hogy eleinte akár lehet szinte pozitív is, csak nem vezet jóra. Szükségképpen jön a hazugságspirál, és az már ugye demagógia, tehát nem jó. Ami nem jó, az rossz. Azaz, ismét csak az orosz vicc: „eleinte, uram, eleinte”. Relevánsabbnak tartom azt a kérdést, hogy demokráciában ki nélkülözheti a populizmust, ha nyerni akar? Ha senki, akkor minden politikai mozgalomnak kódolva van a bukása? Netán ez lenne a demokrácia valódi értelme? (Szónoki kérdés, melyre válaszom: igen.)

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-345219)
    Loading...
  24. Grrr szerint:
    2025.05.20 17:50

    Attól függ, hogy hogyan deifniáljuk vagy értelmezzük a populizmust. Nyilván nem ugyanaz mindenki számára. Essentially contested concept.

    Számomra negatív, legalábbis nem látom világosan, hogy a neutrális-pozitív értelmezés mi lenne. Valami olyasmit jelent, hogy kiszolgálják a tömegek múló szeszélyeit, indulatait a szakmailag is átgondolt (szakértők + régebben ‘tekintélyek’ által megvitatott, egyeztetett), intézményesült demokratikus együttdöntési folyamaton keresztülment döntéshozatal helyett. Nem szólhat bele a döntésekbe mindenki, a szakértők pláne nem. Az őket megválasztott dühös – általam feldühített és manipulált – tömeg igényeit elégítik ki, azaz beállnak az egy irányba vonuló emberek elé. Nincs pluralizmus, nincsenek észérvek, evidence-based policymaking. Kompromisszumok.
    A dühös tömeg meg ugye pont erre az erős férfira (szinte mindig férfi) vágyik. Mert az fel meri rúgni az intézményeket, szakértőket, a rendet. Megbünteti a rossz elitet. És persze, az elit rossz. De van ami még sokkal rosszabb annál.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345220)
    Loading...
  25. velotanya szerint:
    2025.05.20 20:05

    @Virág et.:
    Nekem se tetszik a lengyel első fordulós eredmény, főleg hogy sokkal jobbat jeleztek előre. De szerintem nem is annyira rossz a helyzet, egy kicsit át lett esve a ló túlsó oldalára.
    Érdemes például megnézni a 2020-as választást. Akkor Duda az első forduló után 13 százalékponttal vezetett Trzaskowski előtt (43,6:30,5), aztán ebből 2 maradt a végére (51:49).
    https://en.wikipedia.org/wiki/2020_Polish_presidential_election
    És persze, most nagyrészt mások a kiesett jelöltek, de én egyáltalán nem látom olyan egyértelműnek, hogy a pisistának nagyobb tartalékai lennének. Még papíron se, egyébként meg pláne.
    Kb. 15 százaléknyi első fordulós szavazat legvalószínűbb iránya Trzaskowski lehet (endorsement és/vagy irányultság okán), míg a másik csak a nettó náci jelölt 6 százalékára számíthat többé-kevésbé biztosan. Mentzen 15 százaléknyi szavazója nyilván döntő lehet, de ahogy incze kolléga írta, ők egyáltalán nem jelentenek biztos tartalékot a pisistának. Valószínűleg többen fognak közülük oda szavazni, mint Trzaskowskira, de utóbbinak már az is elég lehet, ha sokan közülük otthon maradnak. (És szerintem még a puszta matekon túl is lehet tartaléka T.-nak, de erről talán majd később)
    Egyébként az oddschecker most 1,67-es oddsot mutat Trzaskowskira, ami kb. 60% implied probability. Én kivételesen kicsit optimistább vagyok, 70:30 körülinek érzem az esélyeket.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345222)
    Loading...
  26. ikarus szerint:
    2025.05.21 16:47

    Simion megtámadja a választás eredményét:
    https://index.hu/kulfold/2025/05/20/george-simion-romania-elnokvalasztas-aur-nicusor-dan-bukarest-szavazas/

    Hiv.: [@ikarus:](#comment-345227)
    Loading...
  27. ikarus szerint:
    2025.05.22 15:22

    @ikarus:

    Egyöntetűen elutasították George Simion kérelmét a román alkotmánybíróságon az elnökválasztás érvénytelenítésére

    https://index.hu/kulfold/2025/05/22/george-simion-roman-elnokvalasztas-birosag-kulfoldi-beavatkozas-fellebbezes-elutasitas/

    Hiv.: [@ikarus:](#comment-345254)
    Loading...
  28. Thalész szerint:
    2025.05.22 21:36

    @vattablz: Igen, a populizmus könnyen rosszá válhat. Ezért is lehet az, hogy a gyakorlatban úgy alakult, hogy a populizmust negatív értelemben használják.

    @Grrr: A populizmusra pozitív-semleges példa lehet a migráns-kérdés. A szakértők és tekintélyek teljesen figyelmen kívül hagyták a valóságot. Még a legnagyobb jóindulat mellett sem lehet ész nélkül beengedni a migránsokat. De mégis úgy viselkedett az elit. Ilyenkor a populizmusban manifesztálódik a demokrácia. Egy politikai erő azáltal erősödik, hogy képviseli a valóságot. Persze a demagógiára is példa ugyanez, mert mint Magyarországon láthattuk, ha egy politikai erő rá is játszik a félelmekre, akkor erősödik, de utána már nem csak abban a kérdésben érvényesíti erejét, hanem más kérdésekben is, olyanokban is amiben amúgy nem támogatná a tömeg.

    Hiv.: [@Thalész:](#comment-345262)
    Loading...
  29. Grrr szerint:
    2025.05.22 21:43

    @Thalész: Igen, ebben a bevándorlás-kérdésben látom, hogy kissé beszakadt a hagyományos diszkurzív-participatív-evidence based demokrácia. Nem könnyű.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345263)
    Loading...
  30. hakohen szerint:
    2025.05.22 21:51

    .
    @Thalész:
    .
    Lehet, hogy a populizmus összekeverhető a demagógiával. Viszont ha megnézed, az (egymástól is) különböző meghatározásokat, akkor láthatod, hogy sok azonosság van bennük. Nem ugyanolyan szavakkal magyarázzák mindkettőt, de ha belegondolsz, mégis csak valami hasonló van mögöttük.
    .
    Azért is merem ezt mondani, mert mindkettő ugyanazt a fogalmat takarja: görögül démosz, latinul populus – vagyis = nép.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-345264)
    Loading...
  31. velotanya szerint:
    2025.05.25 10:56

    Érdekesen alakul a helyzet Lengyelországban, és az egyik fontos szálnak speciális áthallása is van ide Mogyoróföldre.
    Az első fordulóban 15 százalékot kapott fasiszta-libertáriánus Mentzen – aki egyben ismert podcaster is, és a szavazói többnyire 40 év alattiak – elhívta a műsorába a két továbbjutott jelöltet. A pisista elment, letérdelt, tövig benyalt és aláírta Mentzen nyolcpontos ”programját” – köztük pl. azt is, hogy Ukrajna SOHA nem lehet a Nato tagja (és az EU-tagságukat is gyakorlatilag a végtelenbe kell tolni). A másik oldal első lépése ezután az volt, hogy – teljes joggal – Ukrajna elárulásával és Putyin támogatásával vádolta meg őt (ami azért, főleg az utóbbi, a PiS szavazóinak nagyobb része számára nem könnyen lenyelhető béka még ma sem), és ebből próbálták kihozni a maximumot. De aztán jött a nehezebb része: mit tegyen ezek után Trzaskowski?
    Az első dilemma az volt, hogy elmenjen-e a műsorba, hiszen ezzel máris elfogadja, hogy egy 15 százalékos fasiszta diktálja a napirendet. Végül elment ő is – valószínűleg megmérték/kiszámolták, hogy ha nem megy el és nem próbál meg tenni valamit, akkor Mentzen szavazói kritikus tömegben szavazhatnak a pisistára. Azt előre kijelentette, hogy biztosan nem írja alá Mentzen nyolc pontját, viszont belement abba, hogy egyenként megvitassák őket, és végül négyben ”egyetértettek” – ezek gyakorlatilag gazdasági pontok, pl. bármilyen adóemelés ellenzése – négyben viszont markánsan kijött, hogy teljesen ellentétes az álláspontjuk (ezek meg főleg társadalmi kérdések), és ott elég komolyan ütköztek is. A végén ugyanakkor elmentek sörözni(!), persze kamerák előtt, sokak számára sokkolóan baráti hangnemben.
    .
    Az egész műsor összesített eredménye pedig? Egyelőre nem tudja senki. Az antifasiszta/liberális közönségből több ismert ember és noname választók is kritizálták T.-t, miszerint eddig arról volt szó, hogy mindenkit vár a táborába, akinek elfogadhatatlan a fasizmus bármilyen formája, most meg barátságosan sörözget az egyik főfasisztával, azt sugallva, hogy ezek legitim politikai szereplők, akikkel létezik párbeszéd. Ugyanakkor (szerintük) naiv ábránd, hogy ezzel érdemi számban tud megnyerni Mentzen-szavazókat, hiszen ők már megkapták a pisista feltételek nélküli ígéretét a teljes csomagra – viszont a már így is (a Tusk-kormány egyes lépései miatt) ingadozó baloldali szavazók + a most magukat orrbavágottnak érző liberális keménymag (akik eddig teljes mellszélességgel álltak mögötte) egy része kiábrándulva otthon maradhat. Annyit mindenesetre elért, hogy Mentzen (egyelőre legalábbis) továbbra se adott ki endorsementet, és persze ezerrel próbálják megmagyarázni T. eddigi szavazóinak, hogy miért ne morzsolódjanak le – miközben ilyen veszély azért a túloldalon is lehet a pisista által aláírt putyinbarát pontok miatt.
    Ami pedig a számokat illeti: az utolsó két komolyabb felmérés – az egyik már részben a két podcast után – tizedszázalékra egyforma támogatottságot mutat, az oddschecker mutatója viszont a hétközepi érdemi Trzaskowski-gyengülés után visszament hajszálra oda, ahol hétfőn állt: 1,67(hétfőn) – 1,8(csütörtökön) – 1,67(most)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345304)
    Loading...
  32. azuccahirmondoja szerint:
    2025.05.25 11:53

    @velotanya:
    Időnként hajlamos vagyok teljesen értelmetlenül megszólalni (mert bármit mondok is, nem oszt, nem szoroz). Próbálok leszokni róla, de még nem sikerült, mint a mellékelt ábra mutatja. Tehát, teljesen értelmetlenül megjegyzem, hogy
    1 Trzaskowski támogatói közül az első fordulóban sokan otthon maradhattak, biztosra véve a győzelmét. A második fordulóban ez nem így lesz.
    2 A „melyiktől vennél szívesebben használt autót?”-verseny győztese valszeg még a jobbszélen is Trzaskowski lenne.
    3 A sörözés kvázi univerzális jófejség-token. Tuti, hogy több embernek tetszik, mint ahánynak nem. (És különben is, legyünk méltányosak; Mentzen olyan, amilyen, de nem ő a lengyel Novák Előd.)
    Mindez okot ad némi óvatos bizakodásra, bár nyugodtnak nem mondanám magam.

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-345305)
    Loading...
  33. velotanya szerint:
    2025.05.25 12:20

    @azuccahirmondoja:
    Az első pontodban én is nagyon bíztam/bízom – sőt még kiegészíteném azokkal, akik abból indultak ki, hogy a második fordulóba úgyis bejut T., és akkor minek menjek el kétszer szavazni, elég lesz a második körben – de azért jó lenne látni ezt a felmérésekben is, és ott egyelőre nem látszik.
    Plusz engem azért lepett meg Nawrocki eddigi jó szereplése, mert ő személyében egy kifejezetten szar jelöltnek tűnik – akár kvalitásokat, akár a támadhatóságot illetően – míg Trzaskowski innen messziről meg személyében (is) egy jó jelöltnek látszik, ráadásul majdnem megnyerte már (49%) a 2020-as választást is egy viszonylag népszerű inkumbens ellenféllel szemben, amikor a PiS sokkal népszerűbb volt a mainál és ahol a pálya minden szempontból Duda felé lejtett. Ez nekem azt mondja, hogy a Tusk-kormány népszerűtlenebb lehet annál, amit gondoltam… Bár az elég abszurd, hogy aki csalódott bennük,. az leginkább azért csalódott, mert – nagyrészt Duda vétói miatt – sok ígéretüket nem tudták teljesíteni, de hát pont ez lenne az alkalom, amikor tehetnének valamit a fő akadály eltávolításáért:/
    Most elég tanácstalan vagyok a kimenetel felől, az nagyon fontos lenne, hogy az utolsó héten T. araszoljon előre legalábbis egy kicsit, mert aki felfelé tart az utolsó napokban, az szinte mindig nyer, és sokszor még elég simán is (ld. USA, Románia)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345306)
    Loading...
  34. velotanya szerint:
    2025.05.25 12:33

    Még annyit, hogy a másfél évvel ezelőtti parlamenti választás előtt pont kint voltam Lengyelbe’ pár hétig, és úgy jöttem el, hogy a kormány biztosan meg fog bukni, méghozzá viszonylag egyértelműen, és Tusk lesz a miniszterelnök. Sokan tamáskodtak ebben idehaza, aztán utána meg lengyel guru lettem egy időre:)
    Mostanában viszont nem jártam kint, ezért hiányzik az a zsigeri fíling, hogy mit is gondolnak a lengyelek a jelenlegi állapotokról és a játszó személyekről. Ezért is kalibráltam el magam – no meg a fogadóirodák 1,25-ös oddsa is megerősített ebben az első forduló előtt – és hittem azt, hogy egy viszonylag sima Trzaskowski győzelem várható.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345307)
    Loading...
  35. KennyOMG szerint:
    2025.05.25 23:44

    @velotanya: Csak szeretnem megkoszonni az osszefoglalokat. Koszonom!

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-345334)
    Loading...
  36. azuccahirmondoja szerint:
    2025.05.26 01:46

    @velotanya:
    Ha ennek hinni lehet, elképzelhető, hogy az utolsóként záró szavazókörbe utolsóként érkező ember szavazata fog dönteni: https://www.euronews.com/my-europe/2025/05/25/polish-presidential-elections-2025-whos-leading-in-the-polls (Az „elképzelhető, hogy” babonából került a mondatba.)

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-345340)
    Loading...
  37. velotanya szerint:
    2025.05.26 07:27

    @KennyOMG:
    Szívesen:)
    Most elutazom egy hétre olyan helyre, ahonnan nem szoktam vinszentelni, és csak minimálisan követem a híreket is. De drukkolni azt nagyon fogok vasárnap.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-345344)
    Loading...
  38. incze szerint:
    2025.05.26 21:34

    https://x.com/EuropeElects/status/{id}

    Poland, OGB poll: {id = 1926892676546179412}

    Presidential run-off election

    Nawrocki (PiS-ECR): 51% (-1)
    Trzaskowski (PO-EPP): 49%

    +/- vs. 16 May 2025

    Fieldwork: 22-24 May 2025
    Sample size: 800

    ….
    Poland, IBRiS poll: {id = 1926899262324904093}

    Presidential run-off election

    Trzaskowski (PO-EPP): 50% (-10)
    Nawrocki (PiS-ECR): 50% (+10)

    +/- vs. 10-11 May 2025

    Fieldwork: 25 May 2025
    Sample size: 1,070

    ….
    Poland, Pollster poll: {id = 1926961404650631183}

    Presidential run-off election

    Trzaskowski (PO-EPP): 51% (-4)
    Nawrocki (PiS-ECR): 49% (+4)

    +/- vs. 7-8 May 2025

    Fieldwork: 25 May 2025
    Sample size: 1,011

    …
    nawrocki tett egy szép nagy gesztust az antiukrán mentzen szavazóknak (14.8%), ami talán látszik is a pollokon (ld. az euractiv cikkét: „Poland’s far-right Mentzen sets conditions for presidential runoff endorsement”) – https://kyivindependent.com/polish-presidential-rivals-clash-over-ukraines-accession-to-nato-in-debate-before-june-1-vote/

    elég érdekes ez egy pisistától, amikor a párt önazonosságához tartozik, hogy az akkor elnök ikerkacsát putyin gyilkolta meg.

    Hiv.: [@incze:](#comment-345391)
    Loading...
  39. incze szerint:
    2025.05.27 19:22

    Poland, Opinia24 poll: https://x.com/EuropeElects/status/1927288630394929246

    Presidential run-off election

    Trzaskowski (PO-EPP): 51% (+2)
    Nawrocki (PiS-ECR): 49% (-2)

    +/- vs. 19-22 May 2025

    Fieldwork: May 2025

    Hiv.: [@incze:](#comment-345421)
    Loading...
  40. incze szerint:
    2025.05.29 01:53

    A portugál végeredmény a külföldi voksokkal (jó sok plusz széljobb):

    Portugal (voters abroad), preliminary final results:

    CH-PfE: 38.8% (+9.7)
    AD-EPP: 23.8% (-3)
    PS-S&D: 20.1% (-4.9)
    IL-RE: 3.6% (-0.1)
    L-G/EFA: 2.8% (+0.6)
    BE-LEFT: 2.7% (-1.3)
    PAN-G/EFA: 2.6% (-1.1)
    CDU-LEFT|G/EFA: 1.2% (-0.2)
    ADN→ECR: 1.1% (+0.1)

    +/- vs. 2024 election

    Seat distribution

    AD-EPP: 91 (+11)
    CH-PfE: 60 (+10)
    PS-S&D: 58 (-20)
    IL-RE: 9 (+1)
    L-G/EFA: 6 (+2)
    CDU-LEFT|G/EFA: 3 (-1)
    BE-LEFT: 1 (-4)
    PAN-G/EFA: 1
    JPP-RE: 1 (+1)

    +/- vs. 2024 election

    Hiv.: [@incze:](#comment-345458)
    Loading...
  41. incze szerint:
    2025.05.29 18:56

    https://x.com/EuropeElects/status/{id}

    ….
    Ipsos poll: {id = 1928127935388561653}

    Trzaskowski (PO-EPP): 51%
    Nawrocki (PiS-ECR): 49%

    Fieldwork: 27-28 May 2025
    Sample size: 1,000

    ….
    Pollster poll: {id = 1928119682587906317}

    Trzaskowski (PO-EPP): 51%
    Nawrocki (PiS-ECR): 49%

    +/- vs. 25 May 2025

    Fieldwork: 28-29 May 2025
    Sample size: 1,039

    ….
    IBRiS poll: {id = 1928113139276538128}

    Trzaskowski (PO-EPP): 51% (-9)
    Nawrocki (PiS-ECR): 49% (+9)

    +/- vs. 12-13 May 2025

    Fieldwork: 26-28 May 2025
    Sample size: 1,090

    Hiv.: [@incze:](#comment-345473)
    Loading...
  42. incze szerint:
    2025.05.30 16:00

    Poland, OGB poll:

    Presidential run-off election – https://x.com/EuropeElects/status/1928370921951080825

    Nawrocki (PiS-ECR): 51%
    Trzaskowski (PO-EPP): 49%

    +/- vs. 22-24 May 2025

    Fieldwork: 28-29 May 2025
    Sample size: 1,000

    Hiv.: [@incze:](#comment-345490)
    Loading...
  43. Grrr szerint:
    2025.05.30 16:30

    Érdekes, hogy a Polymarket-en még mindig jobban szeretik Trzaskowski-t, most 64%-on áll az esélye, de hát persze az csak 64%; minden három dobásból egyszer nem ő nyer.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345493)
    Loading...
  44. incze szerint:
    2025.05.31 13:09

    @Grrr: azok talán egy kicsit outsiderek ebben.

    ….
    Poland, AtlasIntel poll:

    Trzaskowski (PO-EPP): 50% (-1)
    Nawrocki (PiS-ECR): 50% (+1)

    +/- vs. 11-14 May 2025

    Fieldwork: 27-30 May 2025
    Sample size: 2,596

    ….
    Poland, United Surveys poll:

    Presidential run-off election

    Nawrocki (PiS-ECR): 50% (+1)
    Trzaskowski (PO-EPP): 50% (-1)

    +/- vs. 25-26 May 2025

    Fieldwork: 25-30 May 2025
    Sample size: 1,800

    Hiv.: [@incze:](#comment-345502)
    Loading...
  45. KennyOMG szerint:
    2025.05.31 20:13

    Ez valami elkepeszto, egyebkent polak ismerosok ugyanugy tatott szajjal ellnak a jelenseg elott, mint mi orbaniaban a sajat szarunkkal.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-345511)
    Loading...
  46. Grrr szerint:
    2025.05.31 21:12

    Európa-szerte, no meg ugyebár az óceán túlpartján is erősödnek-erősödgetnek, vagy vissza-visszajövögetnek a – nevezzük így – „nemzeti konzervatívok”. Merthogy ugyebár a gazdaság nem fejlődik eléggé. Vagy lehet, hogy fejlődik, de a np nem részesül belőle. Vagy részesül, de a migránsokat beengedik a mainstream pártok. Vagy nem engedik be, de a woke-ok átoperáltatnák az óvodásokat… A lényeg talán látszik már: ez nem az ország helyzetéről szól, nem objektív tényekről szól, nem arról szól, hogy ténylegesen mi történik. Az emberek egy része szeretne már végre egy picit rossz lenni. Az őt óvoda óta végigkísérő együttérző-türelmes, agressziót állandóan elnyomó nanny-ket, nanny tanítókat, nanny közszolgákat és nanny politikusokat hátsón rúgni. Erre vannak szemét agresszív jelentkezők. Ráadásul van némi anygai biztonsága, úgyhogy mer kockáztatni is.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345514)
    Loading...
  47. labrys szerint:
    2025.05.31 23:05

    @Grrr:: szerintem meg az emberiség egy igen jelentős részét mindig is földsötét, tudatlan, információdeprivált, a szó legszorosabb értelmében (is) infantilis – tehát nem felnőtt – személyiséggel bíró, szélsőségesen érzelemvezérelt, ergo primitív világmagyarázatokra vágyó, és mindezek következtében igen könnyen manipulálható/elnyomható/kihasználható személyek alkották (sőt, minél régebbre megyünk vissza az időben, annál nagyobb arányban).
     
    De az ilyen személyek alkotta tömegek – köszönhetően elsősorban a technológiai fejlődésnek – az emberi történelem során ilyen nagyságrendben még soha korábban nem voltak ennyire könnyen, gyorsan & hatékonyan manipulálhatók.
     
    (Nem, nem csak a bosszú. A xenofóbia, a kisebbrendűség-érzés, az értetlenség, a félelem, a vakhit, az irigység és ezer egyéb személyiségprobléma ugyanúgy motiválja az idiótákat.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-345522)
    Loading...
  48. labrys szerint:
    2025.05.31 23:09

    (Ami pedig az igazságot illeti:
     
    „– Ha az igazság világos, mi szükség van a meditációra?
    – És ha az igazság rejtve?
    – Akkor már világos.”
     
    🙂 )

    Hiv.: [@labrys:](#comment-345523)
    Loading...
  49. Keepdreaming szerint:
    2025.06.01 08:41

    Hiv.: @labrys:

    Én azt tapasztalom, hogy az AI megjelenése a diktátoroknak segít a legjobban. Pontosabban ők tudják kihasználni sokkal okosabban, ellenben a demokratákkal.

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-345527)
    Loading...
  50. jotunder szerint:
    2025.06.01 09:54

    @Grrr: Nawrocki egyik követelése az, hogy lépjenek ki a European Green Dealből. A „drill, baby, drill” lengyel verziója: a „mine, develop, mine” . A másik, hogy gyorsítsák fel a CPK-t (Centralny Port Komunikacyjny) ami azt jelentené, hogy építenek Varsó közelében egy óriási repülőteret, amiből szupergyors vonatok indulnak az ország városaiba, atomerőműveket építene, fejlesztené a high tech-et. A programjában nincs olyan sok ideologikus pont, mert nem akarja megosztani a lakosságot. Azt, hogy ő konzervatív nem is írja le sehol, arról ír, hogy ő a Nemzeti Emlékezés Múzeumának igazgatója, akinek az „Elátkozott Katonák”‘ (az antikommunista lengyel katonai ellenállás) és a zsidókat mentő lengyelek a fő projektjei. Itt vannak problematikus elemek, egyes lengyel ellenállók fehérorosz civileket, köztük gyerekeket gyilkoltak meg brutálisan, ezt ő nem mindig ismeri el, ahogy azt sem, hogy lengyel civiliek öltek Jedwabne-ban (azt elismeri, hogy voltak köztük lengyelek, de őket náci kollaboránsoknak nevezi). Nem egyszerű ez az egész, rohadtul nem vagyunk lengyelek, azt se igazán értjük, hogy Orbán miért lett ennyire népszerű, és aztán miért kezdett veszíteni a népszerűségéből. Nawrocki nagyon messze van Orbántól, és sokkal kisebb is lesz a hatalma, ha esetleg nyer.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-345528)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : És az egész szürreális tragikomédia…
  • vattablz on Viccországban bejelentenekMegint a Boeing.
  • halatlangazember on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeNemtom volt-e már, ha igen, bocs: Elon és Donald t…
  • Virág et. on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeA kábítószerfogyasztás rossz dolog, gyerekek.
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreNémi cinizmust érzek a szavaidban. Dehogynem érdek…
  • KennyOMG on Terroristák támadtak Izraelre@Késes Szent Alia: Nem hiszem, hogy ilyen szinten…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak Izraelre@KennyOMG: Talán ma éjjel még nem, bár tényleg sok…
  • KennyOMG on Terroristák támadtak IzraelreUgy tunik nemlufi, es holnap erdekes napra ebredun…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreHegseth: Irán jelenleg aktív lépéseket tesz az ato…
  • azuccahirmondoja on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: "... más módszert kell keresni" Senki nem…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreValami mozgolódás van Irán környékén. A közvetlen…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Trumpjugend besúgó https://www.msnbc.com/top-stori…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal v…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)Egyetértek mindennel, amit írsz, csakhogy amíg te…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/06/11/a-szuverenitasvedelmi-hi…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @barki: Én értem a keserűséget, de a tényáll…
  • ikarus on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: Hogy érthető legyen, idemásolok egy részt…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)@tahonoli: Eddig számomra a megkerülhetetlen axióm…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Semmi nem garantálja, semmi nem biz…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: : Mondjuk meg kell tanulnod úszni (ld. Oc…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: Vissza kell kérdeznem: mi garantálja, hog…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@Grrr:: Szegénységkutatás – elemzés a magyarok pén…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Továbbá: a lényeges kérdéseimre nem érkezett válas…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Elnézést, képtelen vagyok mindenkinek külön-külön…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Off A pontosság kedvéért: a szomszéd…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Grrr: Néhány tényező árnyalja ezt a szegény…
  • Grrr on Padányi Viktor esete (heheposzt)@ipartelep: Szerintem ebben nagyon szépen megegyez…
  • Grrr on Viccországban bejelentenekAz adatok alapján nem gyorsul az infláció amúgy, i…
  • ipartelep on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @Grrr: Amit itt írsz, Gyurcsány bűneit minie…
  • tahonoli on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeHiv.: @incze: Lehet jól látja @thegaben86:, hogy M…
  • ijontichy on Elon Musk kissé önkritikus tweetje@incze: : Van ez így :-) https://www.youtube.com/w…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @barki: Talán lejött eddigi hozzászólásaimbó…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek"A kormány számára kisebb pofonnal érhet fel a fri…
  • incze on Elon Musk kissé önkritikus tweetjemár sajnálja. https://x.com/Tendar/status/19327098…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@darnoknew: : "amit mi kifőzünk a vincent boszorká…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: : I've got some bad news for you sunshine…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: "a kockázatok csökkentéséről nemcsak gondo…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: Nem látom, hogy itt bárki is vitatná amit…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Vastagbőr-blog szemlézte: Lakner Zoltán: Orbán a d…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hibát követtem el. Nem írtem le explicit, hogy nem…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)@tahonoli: :) Ha nekem szól, akkor nem érzem talál…
  • ipartelep on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Mondják, hogy akik nem tanulnak a t…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: "mindenki univerzális, objektív, eleve…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @incze: Köszönöm. :) Szerintem teljesen korr…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Bocs mindenkitől, de sajnos esélyes…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@Grrr: Gyanítom, hogy inkább nem értették a kérdés…
  • naki on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @ijontichy::https://444.hu/2025/06/10/42-mil…
  • incze on Viccországban bejelentenek@tahonoli kolléga kedvéért ideteszem amit a chatgp…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)P.s.: …Amennyiben valakiben felmerülne, hogy e pon…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Az Orbán-rezsim eltörlésére más módszereket kell k…

Posztrulett

Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége

Donaldka egy tizenhárom éves elkényeztetett amerikai kislány szintjéről fenyegette meg kedvenc barinőjét Elonkát, hogy törlik az összes kormányzati szerződését, amire Elonka egy másik tizenhárom éves elkényeztetett amerikai kislány szintjéről mondta meg Donaldkát a tancsinéninek, hogy a neve benne van az Epsteinke aktácskáiban. Szuper! Hatalom! Jó, Navracsics Tibike is csúnyát mondott a Lázár Janikáról, a Cser-Palkovics …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Ferenc Orosz
  • micike mici
  • Grrr
  • tortt49
  • Hector Kapitány
  • dynamicist
  • Tiborné Tóth
  • olvassbele.com
  • outis
  • gudea73
  • halatlangazember
  • j.alfred prufrock II
  • janostothmeister
  • elolhatuldoktor
  • csunyatáp
  • Haász Endre
  • dr Brcskzf Gröőő
  • sgtpotrien
  • aerduloensamtonight
  • Tyto
  • gearforbooks
  • onehumanoid
  • incze
  • macskahala
  • Mikonu
  • kiazmármegint
  • SMFB
  • naki
  • Morp65
  • Virág et.
  • nerangass
  • vattablz
  • Radnóti Zoltán
  • ijenanyelvtan
  • kisvince
  • annokkk
  • nyulambator
  • Hanyistók
  • Késes Szent Alia
  • tahonoli
  • ipartelep
  • Czifra Zoltán
  • Bogomil
  • labrys
  • Podvinecz marsall
  • ra0213
  • kalzol
  • hakohen
  • Psakreff
  • marysolotravez
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d