Benedek pápa esete Big J.C.-vel
Benedek pápa eszmélésétől fogva egész életét Isten akaratának megértésének szentelte. Én nem hiszek Istenben (Big J.C. elmosolyodik, ha nincs Isten, ki vette el a vaniliáskarikáid?- kérdezi, na jó, kicsit hiszek Istenben, de nem csinálunk belőle rendszert), és akkor mi van? Tegyük fel, Isten létezik, és két forrás van róla, a Szentírás és a saját gondolataink, mit akarhat tőlünk? Egyáltalán, mi az, hogy hit? Istenben valahogy másképp hiszünk, mint a madársalátában. Mintha az „Isten létezik” propozíciónak nem az „Isten nem létezik ” lenne a tagadása. Általában nem szoktuk érezni a hitet, általában nem, de ezt igen, tagadását nem annyira. Általában, ha hiszünk X-ben és hisszük, hogy X-nek Y az oka, akkor Y-ben is hiszünk, és ez itt mintha nem teljesen működne. Isten próbálta magyarázni Mózesnek az Ősrobbanást, de neki csak az jött le belőle, hogy aki nem lép egyszerre és mondjuk anyósával hál, azt szépen agyon kell csapni. És ebből kell kiindulni. Abból, hogy Mózesnek elmondatott a tuti, ő rohadtul odafigyelt, és ha létezett is volna, mármint Mózes, akkor a dolog aránylag tiszta lenne. De, mint tudjuk….
Benedek nemcsak hitte Istent, hanem érezte is, és egész biztosan volt benne valamennyi kétség, mely kétséget Isten létezése bizonyítékai közé tudta illeszteni. Kurva egyszerű lenne, ha megjelenne Metatron angyal, és mindenkinek egyszerre és külön-külön elmondaná, hogy mi az ábra. Istennek egy szavába kerülne. Big J.C. ingatja a fejét, annál azért macerásabb, de gondolatkísérletnek elmegy, és persze az utolsó csokisat is kiveszi, úgy tudtam, úgy tudtam. Isten nem akarja, hogy biztosak legyünk a dolgunkban, megjelenik Mária Fatimában, még a Nap is elkezd közeledni a Föld felé, mármint Fatimában, de pont úgy és annyira, hogy ingathassuk a fejünket. Big J.C. szerint a Mama volt, de azért kacsint a szemével, na ez az, Big J.C., a Mama, a Papa, és még Galamb is állandóan kacsintgat, tudni könnyű, hinni nehéz. Ami biztos, az a Szentírás, Isten kiválaszt egy kis törzset a Közel-Keleten, pont az enyém, és hát azért annyira nem jártunk ezzel jól. Ebből kell kihozni azt, amit ki lehet hozni. Ebből, meg abból, amit az ember ott bent érez, jó, mi?
Hogy Orbán… Ma nincs Orbán, ma Big J.C. van, bocs.
Én büszke vagyok a felmenőimre, Mózes bácsira, Áron bácsira, Dávidra, aki alulról verekedte fel magát, de lássuk be, ők nem gondolkoztak metafizikán. Logikusabb lett volna Platón és kicsit mutatósabb is. Zeusz szólóban és aztán valahogy megjelenik Big J.C. Athénban. Egyébként a Jaguáristen is játszhatott volna, hogy ne legyen már mindenki ennyire kaukázusi, bár Big J.C.-t ezzel az árnyalattal simán kidobná Szilvay fajtestvér a francia válogatottból. Herr Ratzingernek is egyszerűbb lett volna Platón. De ez van, az én kis verekedős népem volt az alap, meg Big J.C., aki egy szóra nem emlékszik az egészből. És ezzel nincs annyira egyedül. Mindenesetre, Benedek pápa az egész életét feltette arra, hogy megérti Big J.C.-t megérti a Papát, a Mamát és a Galambot. Talán ez az egész élet feltevős dolog az, amin érdemes lenne egy pillanatra elgondolkoznotok- mosolyog rám Big J.C. Hogy valaki felteszi valamilyen absztrakt dologra az egész életét, reggeltől estig, minden egyes napot, hogy az mégis milyen. Ja és nem hiszem (még mindig Big J.C.), hogy Benedek pápa a legjobb akart lenni Isten akaratának megértésében, hogy nézegette az idézettségét, meg Q1-faszom, csak simán feltette, aztán jött, ami jött.
Elolvastam azt a szöveget, amit Ratzinger úrnak talán nem kellett volna megírnia (Big J.C. széttárja a karját, a Papa útjai ugye, és hát ő a Papa meg a Galamb is, na ez az, amit soha nem tudott nekem elmutogatni, pedig vaniliáskarikákkal csinálta, húzogatta őket balra jobbra, és nem értette, hogy mit nem értek), hát ez van, ez egy ilyen játék, az ő játéka nem az enyém.
Nem fogom megérteni Benedek pápát, nem is tervezem, ahhoz talán nekem is végig kellett volna élnem egy ilyen életet (Big J.C. bólogat, olyan szentimentálisan tud nézni, amikor más vaniliáskarikáját eszi).
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16530030-67b5d033e0e11' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16530030&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16530030-67b5d033e0e11&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16530030-67b5d033e0e11' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>
ha benedek valoban ertette volna a teremtot, akkor egy percig sem foglalkozott volna szandekanak megertesevel imo
@poszt: Mindennapi BigJT posztunkat megadtad nekünk ma ;-). Kösz. Szeretem az ilyen írásaidat.
Találkozni Jézussal, aztán otthagyni, aztán megint vele lenni, vagy engedni, hogy velünk legyen – és közben mellékesen vezetni egy milliárdnyi hívet egybentartani igyekvő világegyházat és még teológiai/filozófiai professzornak lennia legmagasabb szinten, hát, legalábbis bonyi.
Most csak a Garmick-ügy kapcsán, a kép teljességéhez : https://www.vatican.va/roman_curia/congregations/cfaith/documents/rc_con_cfaith_doc_19920724_homosexual-persons_en.html
Azért néha egy kis időre felhagyhatott volna a Papa akaratának tanulmányozásával és foglalkozhatott volna az egyháza megtisztításával a pedofiloktól is. Végülis ahhoz talán nem kell csúcs-teológusnak lenni, hogy Big J.C. nem így értette, hogy „Engedjétek hozzám jőni a gyermekeket és ne tiltsátok el őket”. Értem én, hogy feltette az életét erre és az majdnem olyan jó, mintha a gráflimeszekre, vagy a neutroncsillagok belső szerkezetére tette volna fel, de azért na.
https://www.newyorker.com/news/news-desk/what-pope-benedict-knew-about-abuse-in-the-catholic-church
Hát nem tudom. Aki bármilyen kis mértékben részt vett, támagatott, vagy csak eltürte (lásd vétkezni szóval tettel vagy tétlenséggel) gyerekek szexuális abuzálását az nem érdemel mást, csak megvetést. Bog JC ide, vaniliáskarika oda feltett élet bárhova.
@fuhur: Ratzinger volt az első, aki ilyen ügyekben elkezdte borogatni a bilit. Az igaz, hogy a müncheni ügyet nem vette komolyan, talán azért, mert nem tartotta szexuális jellegűnek a dolgot, (a saját bátyja is írt arról, hogy megütött ministránsokat, és az akkori bajor törvények szerint ez legális volt). Elismerte később, hogy a müncheni ügyet rosszul kezelte.
Szerintem ez egy nagyon jó, érzékeny értékelés Benedekről: https://www.theguardian.com/world/2022/dec/31/pope-benedict-obituary
Hogy csak egyet emeljek ki: nekem pl. nagyon érdekes volt az, hogy Hans Küngöt, akit a Hittani Kongregáció vezetőjeként nem kímélet, pápaként rögtön személyes beszélgetésre hívta. Ez több dolgot is jelenthet persze: sokan azzal magyarázzák, hogy valójában János Pál volt az, aki a kemény fellépést erőltette a szabadabban teologizálókkal szemben, és Ratzinger, amint Benedekként a maga ura lett, átváltott az ő habitusához jobban illő, visszafogottabb megközelítésre.
Benedeket utolérte sajnos a tehetséges emberek átka: ő szíve szerint maradt volna szerintem teológiaprofesszor, de persze nem hagyták, először müncheni érseknek, aztán a hittani kongregáció vezetőjének, aztán meg pápának is berántották – ő meg kötelességtudatból, felelősségérzetből? – vállalta ezeket.