Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05
  • A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt) 2026.05.04
  • A Lendületes kutatók állásfoglalása 2026.04.28

A legolvasottabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Most múlik....
  • Viccországban bejelentenek
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)
  • ...ahelyett, hogy..... (újraközlés)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

BREAKING! A Vincent gyorskommentárja a Putyin-Orbán megállapodásról

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: szempontpuska

Mint az órák óta ismertté vált, megszületett a megállapodás Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin között: az oroszok két új blokkot építenek Pakson.

Ovi Putyin.jpg

Az építkezés már a második négyéves terv elején megindulhat, az első új paksi blokk 2023-ban kezdhet el működni.

Az orosz Roszatom összesen két új blokk építésére ad hitelt a magyaroknak. Ennek összege 10 milliárd euró, ami mai árfolyamon 3000 milliárd forint. A hitel futamideje 30 év, lejárata a 2044-es évben esedékes.

A hajtás után a Vincentblog gyorskommentárját látják a hír valódi hátteréről.

Széles Gábor energiacellája nem készült el.

szeles zeroz3ro.gifanimáció: zero3ro

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16519818-6a03d29b4f41e' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16519818&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16519818-6a03d29b4f41e&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16519818-6a03d29b4f41e' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

Next Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

240 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. vakapad szerint:
    2014.01.15 09:49

    Nem mondható, hogy atomerőmű ellenes lennék (a diplomamunkámat ilyen témában írtam, nopersze még jóval Paks I. előtt, és már régóta lelkesen küzdök a zöldekkel atompártiként). Alaperőműnek szerintem sincs jobb, ezt a feladatot Paks már jóideje kiválóan teljesíti. A műszaki problémák uralhatók, a hűtés valószínűleg nem frissvizes lesz, hanem hűtőtornyos a Duna nem kívánt felmelegedésének elkerülése érdekében (a viszonylag rossz hatásfokú és nagy teljesítményű atomerőműnek nagyon nagy a hűtési igénye), ha alulbecsülték a villamos energia igényt, akkor majd építenek egy harmadik blokkot, ha túlbecsülték, majd építenek egy (két?) tározós erőművet (mindez a messze jövő), esetleg elterjednek a csúcskizárásos áramot használó hőtárolós elektromos kályhák, mint Franciaországban, stb., stb. Az orosz kártya kijátszása szerintem a költségek és a hitel figyelembe vételével nem rossz. A döntés időpontját természetesen korainak tartom, figyelembe véve Paks I. jelenlegi élettartamát és a Paks II. felépítéshez szükséges időt, mert a kettő párhuzamos működésének sok esélyt nem adok, viszont az is nyilvánvaló, hogy Orbán természetét ismerve ezt a húzást nem hagyhatta ki. Gazdaságilag sajnos a korai megépítésnek erős negatív hatása van, mert a kihasználási óraszám azon időszakban (húszas évek második fele?), ha mindkettő rendelkezésre áll, valamelyiknél drasztikusan csökkenni fog. Ezt (remélem) a szakemberek, akiknek konkrét adatok is rendelkezésükre állnak, majd értékelik. Félek tőle, hogy ebből nem jövünk ki pozitívan.

    Amiért a fenti közhelygyűjteményt ideírtam:
    Gyurcsányékról (többek között) onnan is tudjuk, hogy rosszul csinálták a dolgokat, mert „lepaktáltak az oroszokkal”. Annak rendje és módja szerint ez is be lett plántálva, ahogy köll. Különösen a nem annyira képben lévők esetében. A zsigerekben meghúzódó … izé … nemszeretemségükbe ez is belejátszik. Kérdezném, hogy ez a negatívum akkor most törlődik az emberek mély tudatalattijából, és a zemútnyócévesek a szeretetmércén feljönnek -68-ról -52-re?

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-173522)
    Loading...
  2. ingyenebed szerint:
    2014.01.15 10:28

    @vakapad:

    „Félek tőle, hogy ebből nem jövünk ki pozitívan.”

    naszóval erről szólna az egész demokrácia, köztársaság c. történet, hogy neked, mint polgárnak ne kelljen félned. hogy nyugodt lehess afelől, hogy majd úgyis a megfelelő emberek ezt megrágják és a legjobb tudásunk szerint kialakul a megoldás.
    de itt nem ez van.

    ezért én azt a vélemény osztom, hogy ez – függetlenül attól, hogy jó döntés volt-e – sima köztörvényes bűncselekmény. mint a manyup ügy, csak még egyértelműbben.
    hűtlenség.

    orbánt bíróság elé kell állítani ezért.

    az ország nem egy hűbérbirtok, a miniszterelnök pedig nem császár. nem több, mint főhivatalnok, akinek a munkáját szabályok kötik.

    ilyen alapon hadat is üzenhetne romániának, nem? és akkor majd itt a vincenten bekommenteled, hogy „félek, nem jövünk ki jól?”
    na ne má.

    ez egy kissé komolyabb ennél.

    Hiv.: [@ingyenebed:](#comment-173523)
    Loading...
  3. a kormány embere szerint:
    2014.01.15 10:39

    @kamerasmobil:
    Légy nyugodt,biztosan van olyan passzusa a szerződésnek ami miatt a visszalépés esetén is ki kell fizetni a” nem felhasznált hitelt”.Már csak lajos érdekében is!

    Hiv.: [@a kormány embere:](#comment-173524)
    Loading...
  4. a kormány embere szerint:
    2014.01.15 10:44

    @labrabbit:
    „Csernobil, Fukusima meg par szórvanyosan előforduló apró baleset csak adja a lovat alájuk. Pedig az atomenergia tiszta es biztonsagos. Csernobil utan a paksi detektorkapu a befele igyekvőkre sípolt be, megsincs semmi bajunk. Naugye.”
    Kicsire nem adunk.És KÉT fej,mégiscsak több az egynél!

    Hiv.: [@a kormány embere:](#comment-173525)
    Loading...
  5. Pelso.. szerint:
    2014.01.15 11:24

    @ingyenebed: Persze, hogy simán hadat üzenne, ha a személyes s párt érdek azt kívánja. A sok barom meg ugrana a szavára.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-173526)
    Loading...
  6. nerángass szerint:
    2014.01.15 11:26

    @vakapad: Hozzászólásod második bekezdéséhez ( Gyurcsány lepaktált ..) melegen ajánlom Montefiore hsz.-t a politikai narrativák hatásos lebontását és megfelelővel való helyettesitését illetően a szomszédos posztból ( Három idézet. Megírom )
    Montefiore 2014.01.15. 09:37:12

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-173527)
    Loading...
  7. vakapad szerint:
    2014.01.15 11:36

    @a kormány embere:

    Javasolnám a szélsőségek kerülését ebben az esetben (is). A bites gondolkodás a tisztánlátás ellehetetlenítését szolgálja.

    1./ Az atomerőmű nagyon veszélyes üzem, és így is kell kezelni. Egy atomerőműi baleset sokkal nagyobb kárt okoz, mint bármilyen más erőműbaleset. Mivel pedig ilyenek előfordultak (Csernobilban egy rendkívül felelőtlen „kísérlet”, Fukusimában a tervezők általi maximális hullámmagasság alábecslése), és elő is fognak fordulni, „biztonságosnak” sohasem lesz nevezhető. Ahogy egy szék sem az, mert bármikor kitörhet a lába.

    2./ Az atomerőmű veszélyes, de kezelhető technológia. Az autógyárakat sem állították le eddig, ami a közlekedési híreket tekintve egyeseknek meglepő lehet. És mivel egyelőre szükség van rá, nem tekintem pozitívnak a teljes befeszülést senki esetében sem.

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-173528)
    Loading...
  8. vakapad szerint:
    2014.01.15 11:39

    @ingyenebed:

    A visszafogott fogalmazás részemről azt jelenti, hogy nem ismerem se a kiinduló adatokat, se a számításokat, ilyen esetben pedig a határozott véleményalkotásnak nagyon ellene vagyok.

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-173529)
    Loading...
  9. Dr Smit Plagius szerint:
    2014.01.15 12:03

    Szerintem a fő kérdés az, mi az oroszok haszna? Meddig mennek el, hogy megvédjék a befektetésüket? Ki fogja felügyelni a hitel elköltését? Ki fogja felügyelni az új erőművet? Kinél lesz a piros gomb?

    Hiv.: [@Dr Smit Plagius:](#comment-173530)
    Loading...
  10. nerángass szerint:
    2014.01.15 12:32

    mindenekfelett.tumblr.com/post/73342022763/persze-viktorom-nem-hat-olyat-meg-nem

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-173106)
    Loading...
  11. RontoPal szerint:
    2014.01.15 13:20

    @Kettes: Valószínű, hogy az építési munkák javát elviszi Lajos, hiszen éppen most szerez a cége atomizés építésben gyakorlatot – átmeneti tároló 5,8 mrd Ft-ért.

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-173531)
    Loading...
  12. RontoPal szerint:
    2014.01.15 14:00

    http://www.mvm.hu/hu/mvm-csoport/mvmpaks2/Lapok/default.aspx

    „Ezen cél eléréséig a projekt keretében elvégzendő legfontosabb feladatok közé tartozik a finanszírozás biztosítása, a majdani létesítés kereteinek meghatározása, valamint a szállítói tender előkészítése és lebonyolítása,”

    😀

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-173532)
    Loading...
  13. Lasombra szerint:
    2014.01.15 14:19

    eközben a párhuzamos univerzumban.

    hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20140115_Az_orosz_atom_melto_parja_a_fideszes_arcb

    ha ezt a Magyar Nemzet nevű izét ha mesélnék, nem hinném el.

    Hiv.: [@Lasombra:](#comment-173533)
    Loading...
  14. fuhur szerint:
    2014.01.15 15:02

    @Lasombra: A megállapodás a függetlenséget , a megkötésének módja pedig az alkotmányos rendet.

    Mondjuk azt nem tudom, hogy az alaptörvényes renddel mi van…

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-173534)
    Loading...
  15. fuhur szerint:
    2014.01.15 15:07

    „Gazdaságilag első hallásra nem roszz konstrukció: kb. 20-25 éves megtérülés,a hitelre 30 éves futamidő”

    A világgazdasági trendek:
    az atomenergia költségeinek folyamatosan nő,
    A fosszilis energia középtávon csökken (palagáz),
    A zöld energia hosszú távon csökken. (A tengerparti szélenergia ára, már ma versenyképes a piacon állami támogatás nélkül)

    Nem hiszem én azt a 20-25éves megtérülést.

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-173535)
    Loading...
  16. fuhur szerint:
    2014.01.15 16:09

    @Pelso..: Te az elmúlt 3 évet magánzárkában vagy kómában töltötted? 🙂

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-173536)
    Loading...
  17. Pelso.. szerint:
    2014.01.15 16:18

    @fuhur: Jólvanna. Jogomban áll hülyének lenni, nemde? Sőt, megírom)

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-173537)
    Loading...
  18. fuhur szerint:
    2014.01.15 16:20

    @nandras01: „néhány kevéssé jókedélyű bácsi, egy kevéssé jókedélyű szobában feltenne majd neki ezzel kapcsolatban egy- két kevéssé jókedélyű kérdést. „

    Pl azt, hogy „fej vagy gyomor?” 🙂

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-173538)
    Loading...
  19. nandras01 szerint:
    2014.01.15 16:29

    @fuhur: nem rossz scenario, de én nem vagyok ennyire vérszomjas.
    megelégszem azzal, ha idéznek néhány paragrafust.

    Hiv.: [@nandras01:](#comment-173539)
    Loading...
  20. Wolff szerint:
    2014.01.15 18:30

    nol.hu/gazdasag/csunyan_rafazhatunk_a_paksi_bovitesre

    „(A német tőzsdén nemrég egy erőmű fizetett azért, hogy megvegyék az áramát.)”

    Olcsó áram a németeknek a versenyképességünk kulcsa… Baromi jól hangzik..

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-173540)
    Loading...
  21. netukki szerint:
    2014.01.15 21:18

    Gazdaság: Orosz pénzügyminiszter: jelenleg nincs 10 milliárd euró a paksi hitelre – HVG.hu

    „Az orosz pénzügyminiszter elismerte, hogy az orosz állami költségvetésnek jelenleg nincs 10 milliárd eurója a hitelre. „Mivel azonban minden évben keletkeznek bizonyos hitelkeret-maradványok, ezek átcsoportosításával megoldható a dolog, még akár 2014-től kezdve is”. A hitel előnyös Oroszországnak, mivel az megrendelésekkel látja el az orosz vállalatokat, amelyek kiszolgálják az erőművet. Hozzátette, hogy előnyös ez a hitelezés, tekintetbe véve az adott futamidőre vonatkozó várható hitelköltségeket.”
    — hvg.hu/gazdasag/20140115_Orosz_penzugyminiszter_jelenleg_nincs_10

    A végén még kiderül, hogy hitel nincs, vagy jóval kevesebb? A Roszatomnak viszont fizetni kell majd, mint a katonatiszt.

    Hiv.: [@netukki:](#comment-173541)
    Loading...
  22. Mackósajt szerint:
    2014.01.15 22:17

    @vakapad: Tudomásom szerint jelenleg az ország elektromos energia felhasználásának valami 30%-a származik importból, közel akkora hányad, mint amennyit a meglévő atomerőmű termel.
    Ennek egy része persze nem azért kell, mert számszerűleg hiányzik az erőművi kapacitás, hiszen több nagy erőmű is leállt vagy csak jelképesen megy (leginkább a földgáztüzelésűek), mivel túl drágán termeltek. De ezzel együtt se aggódnék amiatt, hogy hová tesszük a sok áramot, ha együtt mennek az új blokkok a régivel.

    Külön ironikus oldal, hogy a jelenlegi kihasználatlan tartalék kapacitásunkat képviselő leállított gázos/olajos erőművek ugyanúgy Oroszországhoz kötnek bennünket az üzemanyaguk révén.

    Ha feltesszük hogy nem volt jobb ajánlat nyugatról (ami könnyen meglehet), akkor ez a lépés szinte elkerülhetetlen volt. Az más kérdés, hogy OV megint szembemegy azzal amit korábban mondott, de ha egyszer nem így tenne, arra gyanakodnék beteg…

    Hiv.: [@Mackósajt:](#comment-173542)
    Loading...
  23. kamerasmobil szerint:
    2014.01.15 23:10

    @netukki: Az oroszokat valojaban mar az allamcsod fenyegeti a csokkeno olajar miatt az elkovetkezo 5 even belul. A teli olimpia elmebeteg koltekezese a masik (dragabb lesz mint barmelyik NYARI olimpia eddig).

    Mar csak emiatt is borzalmas felelotlenseg ezt a szerzodest alairni.

    Hiv.: [@kamerasmobil:](#comment-173543)
    Loading...
  24. netukki szerint:
    2014.01.15 23:16

    ВЫКЛ

    Очень хорошо новый заголовок!*

    НА

    *Перевод Google.

    Hiv.: [@netukki:](#comment-173544)
    Loading...
  25. christvhu szerint:
    2014.01.15 23:50

    @fuhur: Ólom?

    Hiv.: [@christvhu:](#comment-173545)
    Loading...
  26. kamerasmobil szerint:
    2014.01.15 23:53

    Gyerekek en meg tanultam oroszul altalanos iskola elso par eveben de ezeket mar nem tudom elolvasni 🙂 Kellett a hely a fejemben mas tudasnak. Tudjatok mint Sherlocknal.

    Meg szerintem kicsit inkabb kinos is ezt a tudast fitogtatni 😉 vagy nem? 😀

    Hiv.: [@kamerasmobil:](#comment-173546)
    Loading...
  27. stefan75 szerint:
    2014.01.16 02:53

    @incze: Amennyire tudom, tóriumnál az U232 keletkezése a legnagyobb gond. (Az abból keletkező elemek nagyságrendekkel durvább gamma sugárzók a paksi hulladéknál.) Termikus reaktorban emiatt csak nagyon alacsony neutronfluxussal lehetne dolgozni (nem gazdaságos), vagy ki kell fejleszteni egy teljesen új, gyors neutronos reaktortípust. Az még nem mostanában lesz.

    Hiv.: [@stefan75:](#comment-173547)
    Loading...
  28. incze szerint:
    2014.01.16 04:44

    @stefan75: én ezt a tórium dolgot puszta illusztrációként említettem. egy dolog a sok közt, amiről egy évtized múlva sokkal többet lehet majd tudni.

    ha az lenne a helyzet, hogy muszáj volt most azonnal dönteni, elő sem hozom.

    ami hírek szállingóznak a háttérben álló tulajdonképpeni „gazdasági konstrukcióról”, azok egyre hátborzongatóbbak. durván az kezd kiderülni, hogy valami német ipari lobbi és az orosz atomlobbi egyszerűen beetette a fényes tekintetűt (ezt azonmód visszavonom, ha konkrét garanciák vannak a nerzsenik zsebében arról, hogy a 100+ eurós „zsinóráramot” ilyen és ilyen mennyiségben 2024-től átveszik azok a rejtélyes német ipari körök). a magyar atomlobbi ezügyben nem működik cinikusabban mint bármely más energialobbi, és azt is hozzászámíthatjuk, hogy nem élünk szabad országban, amint az ügy kezelése ezt világosan mutatja.

    viszont ahogy elnézem ezeket a szerencsétlen nerkapolyikat (élén az übü királlyal), meg vannak róla győződve, hogy nem egyszerűen jó, hanem hatalmas boltot csinálak.

    Hiv.: [@incze:](#comment-173548)
    Loading...
  29. Montefiore szerint:
    2014.01.16 06:01

    Mivel a paksi bővítés szerződéséből következő építési és beszállítói feladatok magyar – azaz a félázsiai maffiaállam kupolájához tartozó – vállalkozóknak az európai fejlesztési támogatásokhoz mérhető nagyságrendű megrendelést jelentenek, a szerződés mostani megkötésének a félázsiai maffiaállam szempontjából racionális oka az lehet, hogy Magyarországnak az Európai Unióból történő kizárása vagy esetleg csak a fejlesztési forrásoktól való elzárása esetére a hatalmat birtokló szervezett bűnözői csoport számára a megszokott bevételi nagyságrendet garantálja. És mivel a Közgép ajánlatait feltehetőleg sokkal kevésbé aggályosan fogják elbírálni, esetleg nem függetlenül attól, hogy az alapügyletet sem közbeszerzéssel ítélték oda, a haszonkulcs akár jelentősen meg is ugorhat.

    Ilyen szempontból nézve tökéletesen igaz az, hogy a szerződés jelentősen megnövelte Magyarország Kormányának mozgásterét és szabadságát mindannak elkövetésére, amit az Európai Unió tilt, és csökkentette a Kupola számára a kizárás anyagi következményeit.

    Hiv.: [@Montefiore:](#comment-173549)
    Loading...
  30. Wolff szerint:
    2014.01.16 08:33

    index.hu/gazdasag/2014/01/15/nem_epul_tovabb_a_cseh_paks/

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-173550)
    Loading...
  31. ámbátor szerint:
    2014.01.16 09:53

    @Wolff: Persze, hogy leálltak. Rájöttek, hogy ha Paks II beindul, nem fogják tudni eladni az ócska áramukat, mikor mi sokkal jobb minőségű árammal taroljuk le a piacot.

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-173551)
    Loading...
  32. RontoPal szerint:
    2014.01.16 10:01

    @ámbátor: Hát igen, nemzeti színű feszültségek – voltok – és kokárda formájú áramok – amperek – jelennek meg ellenállhatatlanul a piacon.

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-173552)
    Loading...
  33. ámbátor szerint:
    2014.01.16 12:26

    @RontoPal: A csehek lehetnek jók sörgyártásban, de olyan áramot, mint mink, a velünk szövetségben összefort testvéri oroszországgal vállt vállnak vetve, biztos nem tudnak.

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-173553)
    Loading...
  34. Wolff szerint:
    2014.01.16 12:59

    Egyre jobb ez az üzlet és egyre inkább az én ötlketeimet kezdi igazolni:
    http://www.portfolio.hu/gazdasag/az_orosz_gigahitel_emeli_az_allamadossagot.3.194052.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

    A beruházás tüökeköltségét nem érevényesítik az áramárban, mert az államadósság lesz és adóból vissazfizetjük. Az egy dolog, hogy oönyvelési trükk és tényleg kíváncsi lennék, hogy az EU ezt miért is ne minősítené tiltott állami támogatásnak, de tényleg arról kezd szólni a dolog, hogy a magyar adófizetők pénzén a német áramimportőrök járjanak jól. Ez a mi nagy üzletünk.

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-173554)
    Loading...
  35. RontoPal szerint:
    2014.01.16 13:01

    @ámbátor: Amit mi fogunk gerjeszteni Paks II. tekercseiben, az maga lesz a megVÁLTÓáram.

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-173555)
    Loading...
  36. ámbátor szerint:
    2014.01.16 13:20

    @Wolff: Azért erre van megoldás.
    Át kell költözni Németországba. Kettős haszon, amiből a kisebb az, hogy az áramimportnál a szerszám jobbik végére kerülsz.

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-173556)
    Loading...
  37. nerángass szerint:
    2014.01.16 14:16

    http://www.oecd-nea.org/ndd/pubs/2013/7162-bb-2013.pdf

    Törökörszág vajon hogyan csinálja ? 53 oldal

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-173557)
    Loading...
  38. incze szerint:
    2014.01.16 14:41

    @Wolff: ez bűbájos, támogassuk a szegény német ipart a magyar adófizetők által dotált olcsó árammal.

    Hiv.: [@incze:](#comment-173558)
    Loading...
  39. Wolff szerint:
    2014.01.16 15:07

    @incze: És ettől leszünk versenyképesek, a főnök aktuélis fixációja miatt…

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-173559)
    Loading...
  40. Wolff szerint:
    2014.01.16 15:07

    @incze: @Wolff: Bosánat, aktuális fixációja szerint.

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-173560)
    Loading...
  41. jotunder szerint:
    2014.01.16 15:18

    @Wolff: akarmennyire is nem szeretem Orbant, teljesen kizartnak tartom, hogy ok tudatosan valamifele hatalmas hulyeseget csinalnanak. semmi nem mutat arra, hogy itt valami ilyesmirol van szo. semmi a vilagon. lehet, hogy ez egy rossz dontes, de ezt ember most nem tudhatja.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-173561)
    Loading...
  42. Kettes szerint:
    2014.01.16 15:46

    @jotunder: Kivéve Vincentet.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-173562)
    Loading...
  43. jotunder szerint:
    2014.01.16 16:10

    @Kettes: termeszetesen 🙂

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-173563)
    Loading...
  44. incze szerint:
    2014.01.16 16:10

    @jotunder: „tudatosan valamifele hatalmas hulyeseget csinalnanak”

    ilyet nem mond senki. miért lenne „hatalmas hülyeség”, hogy köreik kurva jól járnak, az ország 80%-a meg hatalmasat szopik, bónuszként ezt a társadalmi eloszlást még valamelyest hoszzú időre rögzíteni is lehet?

    ilyesfajta tudatos döntést meg hoztak nem egyet, ha az eddigi politikai és társadalomszerkezeti munkálkodásukat nézzük, nincsen itten semmi meglepő, sőt valóban kurva nagy biznisz, ahogy lázár mondja. nekik.

    Hiv.: [@incze:](#comment-173564)
    Loading...
  45. labrys szerint:
    2014.01.16 16:18

    @incze: +1

    Hiv.: [@labrys:](#comment-173565)
    Loading...
  46. jotunder szerint:
    2014.01.16 16:41

    @incze: hosszasan beszeltem valakivel, aki ert az energetikahoz, es eggyel jobban utalja Orbant, mint en. azt mondja, hogy ezek a dolgok nem egyertelmuek. nem arrol van szo, hogy ezt tamogatni kell, csak arrol, hogy azt nehez mondani, hogy ez egyertelmuen valami rettentoen hibas dontes. lehet, hogy az, csak most, nem lehet azt mondani, hogy ez egyertelmu.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-173566)
    Loading...
  47. christvhu szerint:
    2014.01.16 16:46

    @jotunder: Mintha ebben a kérdésben nem igazán működnének a szenzoraid, már nem az első olyan kommented ez, amiben elhatárolódsz a döntés támadóitól.
    Na most én, aki véleményformáló társadalmi elitként tekintek Rád, itt állok, és nem tudom, hogy magamnak higgyek, vagy Neked?
    Vagy tudsz valamit, amit én/mi nem, vagy nem tájékozódtál a kérdésben, és ezért nem formálsz véleményt (ez egyrészt nem jellemző, másrészt akkorr általános kapcsolódó tapasztalatok alapján megtennéd, ha mégoly óvatosan is), vagy nem is Te vagy Jotunder….

    Úristen, JT-t túszul ejtették!!??

    Hiv.: [@christvhu:](#comment-173567)
    Loading...
  48. christvhu szerint:
    2014.01.16 16:49

    Mivan? Csináltak egy 3-6 ezer milliárdos beruházást, és semmi jel nem utal arra, hogy ők tudatosan valami hatalmas hülyeséget csinálnának csak azért, hogy lenyúljanak pár milliárdocskát? (párszáz/ezer)
    Hát szerintem meg kevés az 5000 karakter, hogy tőszavakban felsoroljam az összes jelet!

    Hiv.: [@christvhu:](#comment-173568)
    Loading...
  49. christvhu szerint:
    2014.01.16 16:51

    @jotunder: Akkor ez nem csak az eddigi legnagyobb léptékű lenyúlásuk, hanem az eddigi legzseniálisabb is. Mire majd egyértelmű lesz, (25-30 év múlva) ők már qrvára nem ezen fognak görcsölni.

    Hiv.: [@christvhu:](#comment-173569)
    Loading...
  50. incze szerint:
    2014.01.16 17:04

    @jotunder: hát én nyilván kurvára hátul állok abban a sorban, akiktől energiapolitikai gazdaságossági és megtérülési tanácsok kaphatók, de azt látom, hogy azok a tagok, akiket meginterjúvolnak és ilyenekben van pedigréjük, elég szomorú eredményre jutnak, méghozzá úgy, hogy

    – még csak nem is számolnak azzal, hogy a beruházási költségek elfuthatnak
    – nem számolnak az összes szükséges járulékos beruházással (mimimálisan tartalékerőművi, hálózatfejlesztési plusz van itten, majd pedig a leépítési költségek)
    – egyáltalán nem számolnak olyan energiahatékonysággal kapcsolatos fejleményekkel, amelyek a mai faktorokat átrendeznék, pedig van jócskán jel arra, hogy már létező, ill. fejelsztés alatt álló energiahasznosítási ill. megtakarítási formák egy-két évtizeden belül beréhetnek (nem csodafegyverként, de költséghatékony, és az atomerőművi blokknál rugalmasabb alternatívaként.

    egyetlen dolgot kell erősen elhinni valamiért: a 100+ eurós ár tíz év múlva olyan baromi vonzó lesz, amiért ez a nagyon rugalmatlan szerkezetű, hosszú időn keresztül fölös energiamennyiség könnyen aladható lesz. nos, épp erre eddig nem láttam sehol, semmilyen értlems pro érvet. pedig ez kellene ahhoz, hogy valaki egy tíz év múlva szükséges döntést mostanra előrehozzon.

    tehát nem egyszerűen azt kell mondani, hogy talán nem nagyon rossz, hanem hogy racionális kockázatvállalással kurva jó.

    mit mondott a fickó azokkal a számításokkal szemben, amelyek most közkézen forognak?

    Hiv.: [@incze:](#comment-173570)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • muaddib00 on Most múlik….@Grrr: @aerduloensamtonight: Nagyon remélem, hogy…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@muaddib00: Épp akartam írni róla. Ez az eddigi le…
  • Grrr on Most múlik….@muaddib00: Nyilván visszalépnek az alkalmazásától
  • ijontichy on Most múlik….@azuccahirmondoja: : Mindenesetre érdekes megnyilv…
  • Keepdreaming on Most múlik….Egyre több helyen látom a kormánypárti oldalon a S…
  • muaddib00 on Most múlik….https://24.hu/belfold/2026/05/12/atlatszo-zsarolas…
  • nyulambator on Most múlik….@azuccahirmondoja: Erdélyi választóink elsöprő töb…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….https://telex.hu/transtelex/2026/05/12/tokes-laszl…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: De osztott képernyős verzióban, ahol a…
  • ijontichy on Most múlik….@Fuxos: : Teccett mi? :-D Ja, és szegény Budapest…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • Fuxos on Most múlik….Baxus, végignéztem MP Karmelitás és Tóni féle mini…
  • kiazmármegint on Viccországban bejelentenekMost, amikor ezt irom, a kormany.hu honlap erdekes…
  • nyulambator on Most múlik….@aerduloensamtonight: Én azt mondanám, hogy az elő…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@ijontichy kolléga korábbi diplomatikus kijelentés…
  • AI szagerto on Viccországban bejelentenek@excombo hát igen, erről mondjuk lassan jó lenne v…
  • excombo on Viccországban bejelentenek@AI szagerto: "TZ szakmai múltja nem tudom mivel i…
  • AI szagerto on Viccországban bejelenteneknem tudom mit gondol itt a helyi szagértő-grémium,…
  • vattablz on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földKedvenc színházkritikai rovatom a Vincenten.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Hát ha ő nem olvasgat szabadidejében bíró…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMost már tudjuk, ki a "Vidéki prókátor" https://te…
  • jack_of_all_trades on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld"beszéljünk másról" Zene füleimnek (vagy képzavarr…
  • nyulambator on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földVajon mi lesz az amcsik apukájával, most hogy bele…
  • wolff on Most múlik….@ipartelep: Mondjuk a Népszava (ott jelent meg) ép…
  • thegaben86 on Most múlik….@ipartelep: Tobbe-kevesbe egyetertek, de orbanek b…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….@Sándor Simon: Ez egyelőre és mindenekelőtt honvis…
  • tamspatrik on Most múlik….@Sándor Simon Új alkotmány már elegendő lenne ahho…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@kiazmármegint: Azt hiszem, egy darabig mindenképp…
  • excombo on Most múlik….@Sándor Simon: Kicsit leértékelné 89-et... De dram…
  • Sándor Simon on Most múlik….nem vagyok hajlandó egyelőre elismerni ezt a kormá…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: én konkrétan a mai napról írtam. Oláh…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @hakohen: 1 hónap múlva kezdődik a foci VB a…
  • Keepdreaming on Most múlik….Hiv.: @ipartelep: Pár hét és nem lesz a fidesznek…
  • hakohen on Fruzsi sem tud hibázni. @ijontichy: . Olvastam valahol, hogy Laura már a…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, OVi és szűkebb köre a napi…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, az a kétmilla lassan leapa…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @nyulambator: Én ennyire nem vagyok optimist…
  • jotunder on Most múlik….kint voltam a téren (már amennyire befértünk), ez…
  • nyulambator on Most múlik….Hát ma a cigányok egy jó részét jóidőre megnyerte…
  • Keepdreaming on Most múlik….Állítólag most már több mint 4 millió szavazója le…
  • tamspatrik on Most múlik….@ipartelep Szerintem Orbánék arra játszottak, hogy…
  • Fuxos on Most múlik….MP beszéde igen kemény volt. Lassan a leghülyébb g…
  • Keepdreaming on Most múlik….Jöhetnek az elszámoltatások akiket érint, aztán ne…
  • ijontichy on Fruzsi sem tud hibázni@jotunder: : A "kommunista", mint olyan, már rég k…
  • ijontichy on Most múlik….vitya el sem ment... de tőle én pont ezt vártam. @…
  • tamspatrik on Most múlik….Kellett egy karizmatikus, magyarán tökös fickó, az…
  • labrys on Most múlik….@ipartelep:, @nyulambator: így, pontosan így.…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: Azért Rasi az unokákkal Donaldlandból…
  • ipartelep on Most múlik….Majdnem minden jóban van/lehet rossz is (más oldal…
  • nyulambator on Most múlik….Az biztos, hogy tudományos életpályákat fognak azz…

Posztrulett

Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat)

Édesapámnak Orbán Viktornak csinos portája volt a tizenhatos szélén. Esténként, ha nem volt lesen, mert akkoriban édesapám már sokat volt lesen, a csibuk miatt volt, amire rászokott a hadifogságban, Mária Lujza hercegnőnek mutatta meg, hogyan lő a magyar huszár. Teli csűddel, bár kicsinyég leszorítva, körtepálinkával ideális, így mondta, ideális. Csak aztán. Édesapám Orbán Viktor szólt …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • ipartelep
  • nerangass
  • jelbeszed
  • dynamicist
  • SMFB
  • Virág et.
  • Morp65
  • vattablz
  • Judit Merényi
  • onehumanoid
  • Fuxos
  • kiazmármegint
  • repulo
  • LibaLeontin
  • rovidec398e17c6
  • AI szagerto
  • aerduloensamtonight
  • jotunder
  • anna007dor
  • nyulambator
  • wolff
  • szabol25
  • lgombb
  • janostothmeister
  • KennyOMG
  • aromo44
  • Hector Kapitány
  • tortt49
  • Psakreff
  • Sándor Simon
  • opiniopraesumpta
  • jack_of_all_trades
  • simonandris2
  • bvr
  • mzoltan
  • tulajdonkppen
  • excombo
  • Hanyistók
  • ijenanyelvtan
  • gornyo
  • muaddib00
  • Podvinecz marsall
  • esztre
  • sgtpotrien
  • azuccahirmondoja
  • thegaben86
  • obeszel
  • Czifra Zoltán
  • incze
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d