Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05
  • A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt) 2026.05.04
  • A Lendületes kutatók állásfoglalása 2026.04.28

A legolvasottabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Most múlik....
  • Viccországban bejelentenek
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)
  • ...ahelyett, hogy..... (újraközlés)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

Előválasztás 2021

2021.05.07 by Kettes

Dobrev? Fekete-Győr? Jakab? Karácsony?

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-137-6a03c427195b1' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=137&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-137-6a03c427195b1&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-137-6a03c427195b1' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Covid-19

Next Post:

Az Orbán-fasizmusról

656 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. velotanya szerint:
    2021.10.06 14:35

    @excombo:
    Nagyot kacagna most az IRL környezetem, hogy bármilyen kontextusban én lettem a DK-s:)
    Szerintem egyébként a látszat ellenére nem vagyunk nagyon távol egymástól se véleményben/álláspontban, se érzésekben. Ha pedig megpróbálok* optimista lenni, akkor talán most egyszer és mindenkorra lezajlanak – remélhetőleg még helyrehozhatóan – azok a kölcsönös sértődések és anyázások a különféle ellenzéki érzelmű csoportokban és alcsoportokban, amik 2018-ban a választás előtti utolsó két hétben mérgezték a levegőt (és az időtényező miatt akkor reparálhatatlanul), amikor egy csomó körzetben ment a marakodás helyileg, miközben a pártok vezetői általában is egymást gyilkolták.
    *próbálok, próbálok, de nem könnyű…

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-312686)
    Loading...
  2. Hölderlin ist ihnen unbekannt? szerint:
    2021.10.06 14:51

    @velotanya:

    A Mediánnál egyébként 47-44 a kormányt váltani akarók javára (bár ott ez volt a kérdés, nem a melyik lista vs. kormány), úgyhogy ez igen jelentősen eltér.

    A fej-fej melletti Orbán vs. M/D/K eredményt látva azon kezdtem töprengeni, hogy onnantól, ha már listavezetők lesznek – és feltéve, hogy az ellenzék képes lesz beszüntetni az egymásnak való beszólogatást -, melyiküknek lenne nagyobb esélye megmozgatni az országot, a bizonytalanokat stb.

    Van egy ilyen is: https://www.facebook.com/andras.bruck/posts/2655750174733159

    Hiv.: [@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:](#comment-312688)
    Loading...
  3. rrdos szerint:
    2021.10.06 15:25

    @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Igen. A nők az agyukat a szívükben hordozzák :-), a pasik meg jól tudjuk hol. 🙁 Szerintem is ez a legnagyobb előnye Dobrevnek, hogy nőből van. 🙂 Amúgy is alapból nőpárti vagyok. Mi több itt is mondtam párszor, hogy egy hazai nőpárt vagy anyák pártja szerintem tarolna.

    Hiv.: [@rrdos:](#comment-312690)
    Loading...
  4. Külsős szerint:
    2021.10.06 16:01

    Most akkor mire való volt az egész és/vagy még tárgyalgatunk, de közben a sajtóból megüzenjük az eredményt?
    Rettentő ügyetlenül csinálták, ezért kár volt elkedvetleníteni a szavazókat. Valamint: milyen politikusi/miniszterelnöki kvalitásokat jelez egy ilyen bohózat?
    https://hvg.hu/itthon/20211006_Karacsony_rendkivuli_nyilatkozat_marki_zay

    Hiv.: [@Külsős:](#comment-312693)
    Loading...
  5. rrdos szerint:
    2021.10.06 16:17

    @Külsős: Előttem csúnyán leszerepeltek ezzel a Dobrevezéssel, hogy Vele nem lehet moszkoVityát leváltani. 🙁 Miért ne lehetne?

    Mindegy is, csak ebben a „nemes” versengésben nehogy szétverjék már az ellenzéki koalát.

    Hiv.: [@rrdos:](#comment-312694)
    Loading...
  6. equinsu ocha szerint:
    2021.10.06 16:18

    D/M/K: Azon töprengek még, hogy tudjuk, milyen posztokat tölthetne be Dobrev ill. Márki-Zay Karácsony kormányában. Dobrev vagy Márki-Zay kormányában vajon milyen szerepet kellene betöltenie Karácsonynak, amire ő lenne a legalkalmasabb? Belügyminiszter? Igazságügyminiszter? Kultuszminiszter? Külügyminiszter? Valahogy sehol nem találom igazán a helyét. Akkor viszont tkp. mi szükség is van rá ebben a játékban?

    Viszont Márki-Zay józan itélőképességébe vetett bizalmam erősen megingott az előző napok bohóckodásai miatt. Pedig csak annyit kellett volna mondania: bocs, még folynak a tárgyalások köztem és Karácsony között, esetleges visszalépésekről nem nyilatkozom.

    Hiv.: [@equinsu ocha:](#comment-312695)
    Loading...
  7. excombo szerint:
    2021.10.06 18:14

    @rrdos: „Előttem csúnyán leszerepeltek ezzel a Dobrevezéssel, hogy Vele nem lehet moszkoVityát leváltani. 🙁 Miért ne lehetne?”
    Na, akkor idézzünk az illetékest, Dobrev Klárát:
    „- Ön hány százalék Gyurcsány?
    – Nulla. Száz százalék Dobrev Klára vagyok. A gyerekeimben van 50 százalék Gyurcsány.”
    A miniszterelnöki vitában kifejtette, hogy a 2010 előtti időszak nem tér vissza (valami rossz okostelefonos példával.)
    @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Dobrevet támogató posztjából: „Hat hónap hosszú idő, sok mindenre elég. Így talán arra is, hogy az országot majd nyilván akkor is rendületlenül járó Dobrev Klára leoldja magát arról a zsinórról, ami a szavazók egy részének a fejében őt a férjéhez köti.”
    Nyilván megtagadni nem fogja, de maga Dobrev és DK-sok próbálják eltávolítani Gyurcsánytól (aki a férje). Vajon miért?
    …
    MZP-Karácsony ezzel a hülye huzavonával rontották el, de leginkább MZP a pletykálásával, ahogy nézem. Most már MZP-nek vissza kell lépnie, úgy legalább a szavahihetőségéből marad valami + egy kis „okos enged” effektus. Ha már így elintézték Dobrev győzelmét a sors fintoraként… A balliberális elitnek itt volt a lehetőség, hogy őt válassza, nem kellett. (És az derült ki, hogy lehet, hogy jól döntöttek.) Az ellenzéki szavazók meg majd eldöntik, hogy Dobrevvel vagy ne Dobrevvel menjünk Orbán ellen. Ennyi.
    …
    És rossz kedvem van.

    Hiv.: [@excombo:](#comment-312703)
    Loading...
  8. Hölderlin ist ihnen unbekannt? szerint:
    2021.10.06 18:56

    @Külsős/rrdos/equinsu ocha/excombo

    Igen, mindez afféle főpróbának nem rossz.

    Ez szerintem egy jó elemzés Karácsony lépéseiről: https://24.hu/belfold/2021/10/06/elovalasztas-2021-karacsony-gergely-dobrev-klara-marki-zay-peter/

    Márki-Zaynak Tóta W. megtalálta a szerepét, nem rossz vízió (bár, ha úgy van, ahogy írod, excombo, hogy „jól döntöttek”, ha nem kellett, akkor erre a szerepre sem biztos, hogy alkalmas). (Pár bekezdést idézek, mert fizetős.)

    „Ha az ellenzéken belül vitázó és tárgyaló félként megjelenik a konzervativizmus, Orbán leesik a térképről. Márki-Zay Péter személyének és táborának integrálása a győzelem kulcsa lehet. Aligha lesz miniszterelnök egyelőre, de megkerülhetetlen tényező igen.
    […]
    Ezzel a húsz százalékkal biztos, hogy az Orbán ellen felálló koalíciónak markáns és nélkülözhetetlen vonása lesz a konzervativizmus. Nem a szalonnagőzös, ájtatos-sörétes urizálás, nem Orbán Viktor semmi mást meg nem tűrő, kizárólagos, monolit társadalomképe – talán valami olyasmi, mint amit Európában jobboldalnak hívnak.
    Örömhír ez szintén. Azt mutatja, hogy az ellenzéki szivárvány valóban lefedi a fény teljes spektrumát; nem a liberálisok és szocia­listák tönkrevert, kompromittált, kudarcos történetű maradéka áll szemben Orbánnal egyedül, hanem mindenki, aki nem a rajongója vagy lekötelezettje. De azt is előre jelzi, hogy ellenzéki győzelem esetén az első ciklus a NER lebontásáról fog szólni. Ebben van ugyanis csak egyetértés.
    […]
    Aligha lesz miniszterelnök egyelőre, de megkerülhetetlen tényező igen. Rendkívüli feladat nehezedett rá: képviselni és megszervezni az Orbán utáni jobboldalt, áthangszerelni egy liberális demokráciára a konzervatív érzéseket, és visszazárni a rácsot a szélsőjobbra. Elvérzett már ezen a senki földjén az MDF, a Centrum Párt, és most a Jobbik. Gazdasági, filozófiai és kulturális aknamező, és ehhez ő egyedül kevés, miközben egyelőre nincs mögötte szinte senki.
    Aligha van más választása, mint minél többet hallgatni, megérteni azokat, akik támogatják, és megszervezni a hátországot, amely ezt képes szervezetten képviselni. Isten őt úgy segélje, ha esetleg létezik.”
    https://hvg.hu/360/20211006_Tota_W_Arpad_Egy_kulturnep_szinei

    Hiv.: [@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:](#comment-312704)
    Loading...
  9. Hölderlin ist ihnen unbekannt? szerint:
    2021.10.06 19:03

    @excombo: „próbálják eltávolítani Gyurcsánytól” Nem Gyurcsánytól, hanem a hangoktól, ami a szavazók fejében van. : )

    (Nem az én posztom, hanem Bruck A.-é.)

    Hiv.: [@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:](#comment-312705)
    Loading...
  10. allofarkucsillagnezo szerint:
    2021.10.06 19:28

    @Hölderlin ist ihnen unbekannt?:
    https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/001/299/change1.jpg

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-312708)
    Loading...
  11. Morp65 szerint:
    2021.10.06 19:29

    https://www.szabadeuropa.hu/a/politikai-velemenye-annyi-hogy-jol-eluvolti-magat-toka-gabor-az-elovalasztasrol/31496099.html?fbclid=IwAR1SIvBCZHyYiPnqCxPJXEM4aM4wS63FRKRfCWrNsbeLpAffhBrs9Oh-o5I
    (sztem jó kis cikk)

    Hiv.: [@Morp65:](#comment-312709)
    Loading...
  12. Külsős szerint:
    2021.10.06 20:18

    @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: jó a Karácsony-cikk, két dolog jut eszembe ennek kapcsán. Egyrészt, hogy hát ennyire nincsenek Karácsonynak tanácsadói? Másrészt, meg hogy milyen kiválóan szemlélteti a Peter-elv működését.

    Hiv.: [@Külsős:](#comment-312712)
    Loading...
  13. muaddib00 szerint:
    2021.10.06 21:51

    Na, nálam Márki-Zay el is ásta magát. Pedig én inkább a konzervatív iranyba tartozom, de engem egy ilyen ne kepviseljen. Én igazán nem vagyok mélységesen idealista, nem lep meg, hogy egy politikus hazudik, de azért az, hogy valaki màsnapra felrúgja saját ígéretét még nekem is sok.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-312715)
    Loading...
  14. excombo szerint:
    2021.10.06 22:35

    @muaddib00:
    (1) Hát, a politika mocskos dolog. Szépen kicsinálta Karácsonyt (nem tudom, hogy szándékosan-e, de attól tartok, hogy igen): Belerángatja ebbe a kutyakomédiába a 2. helyezettet, ami saját magának reklám (plusz így a Karácsony-párti sajtó vele is barátságos), majd ettől Karácsony népszerűsége bezuhan, és megállapítja, hogy ő az esélyesebb, inkább nem lép vissza. Mindezt a „szerepeljünk közösen a szavazólapon” után, meg hogy a lelkiismerete nem bírná el, ha a nem visszalépése miatt győzne Dobrev.
    (2) Én vagy nem megyek el, vagy Karácsonyra fogok szavazni.
    (3) Csalódott vagyok, végtelenül ostobának érzem magam, hogy bíztam egy politikusban.
    (4) Az (1) pontban leírt kvalitások miatt az sem lepne meg, ha 2022-ben MZP lenne a miniszterelnök. Csak nem tudom, hogy ennek örüljek-e.

    Hiv.: [@excombo:](#comment-312717)
    Loading...
  15. rrdos szerint:
    2021.10.07 15:47

    Börtönnel fenyegetőzés? Nagyon kezdenek félni a nertársak. 🙂

    https://nyugatifeny.hu/2021/10/07/dk-kover-laszlo-bortonnel-fenyegeti-dobrev-klarat-ami-azt-mutatja-az-uzenetunk-celba-ert-video

    Hiv.: [@rrdos:](#comment-312733)
    Loading...
  16. ipartelep szerint:
    2021.10.07 18:31

    Én itt most kettő macska vagyok, akik marakodnak egymással.
    Nem tudom eldönteni, hogy melyik szempont a fontosabb: 1. A bűnbanda elleni legesélyesebb jelölt fusson be?, vagy, 2. a bűnbanda elleni legradikálisabb, azt leginkább megbüntetni, felszámolni akaró, és képes (ez fontos!) jelölt fusson-e be? Ugye, ránézésre mind a kettő fontos, egyik nélkül sincs kielégítő eredmény. Ha az első teljesül, és a második nem, akkor ugyan lenne egy ellenzéki kormányunk (most feltételezzük a legjobbat, és ne feltételezzük a valószínűt, hogy a bűnbanda megint elcsalja a választást – mert akkor ugye nincs mitől beszélni), de az elkövetők gyakorlatilag (háttér)hatalomban maradnának, az összes maffiatag hatalmi pozícióban, az új kormány béna kacsa, kész, vége, jön vissza megerősödve a diktátor. A második sem jó az első nélkül, hiszen ha a radikális nem győz a választáson, akkor hiába minden. Nyilván, olyan jelölt kellene akiben megvan ez a két feltétel, és jobban van meg benne, mint a másik kettőben. Nyilván arra kellene szavazni, az legyen a befutó.
    A három közül melyik ez a jelölt?
    De ha egyik sem, mert egyik így, a másik meg úgy… na akkor áll elő a fent említett dilemma, hogy melyik a fontosabb. Mert valamelyik akkor is lesz.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-312734)
    Loading...
  17. allofarkucsillagnezo szerint:
    2021.10.07 19:00

    @ipartelep:
    a legesélyesebb

    az van előbb időben & feltételként amiben ő jó
    a radikális jelölt sem hullik ki a csapatból és lesz befolyása

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-312735)
    Loading...
  18. jotunder szerint:
    2021.10.07 19:47

    @allofarkucsillagnezo: most úgy néz ki karácsony lép vissza.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-312736)
    Loading...
  19. allofarkucsillagnezo szerint:
    2021.10.07 20:13

    @jotunder:
    igen, mert kijöttek a kutatások, amikben ő vezet o.O

    én ezen a mind ott leszünk vonalon mennék…

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-312737)
    Loading...
  20. dickon tarly szerint:
    2021.10.07 20:27

    @jotunder:

    Lényegtelen.
    Karácsonnyal vagy nélküle, MZP-vel vagy nélküle, a második fordulót is nyeri Dobrev és a DK. Az ő szavazóik a legaktívabbak, a táboruk mozgósítható.
    A DK-nak a kormányváltásnál fontosabb, hogy az ellenzéki oldalon is megvalósuljon az „egy a tábor, egy a zászló”. Úgy igazából, ahogy a Fidesznek is sikerült.
    A jelenlegi helyzetben szerintem ez egy elfogadható politikai és stratégiai cél. A 2022-es választás megnyerése nem elérhető és nem megvalósítható cél.

    Hiv.: [@dickon tarly:](#comment-312739)
    Loading...
  21. velotanya szerint:
    2021.10.07 20:53

    @ipartelep:
    Én már nem látok ilyen dilemmát. Ketten maradtak, és közülük Márki-Zay szerintem nemcsak tökéletesen alkalmatlan a miniszterelnöki posztra – a képességei és az emberi kvalitásai alapján is egy sima beszédű, simlis MLM-ügynök szintjére taksálom – hanem most már Orbán esetleges legyőzésésre is kisebb (még annál is kisebb…) esélyt látok vele, mint ha Dobrev lesz a közös jelölt.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-312740)
    Loading...
  22. ipartelep szerint:
    2021.10.07 21:14

    Hiv.: @velotanya:
    A dilemma nem annyira a személyekre, hanem az említett szempontokra vonatkozott. De Karigeri visszalépése egy kicsit tisztítja a képet. Ő tűnt nekem a legpuhábbnak, a fideszbandával szemben a legengedékenyebbnek, ugyanakkor, mint a mellékelt ábra is mutatja (talán mutatja, mert igazából ez ügyben azért nagy a katyvasz), nem ő lett volna a legesélyesebb az Orbán-nevű elkövetővel szemben. Karigeriben talán akkor rendült meg a bizalmam, amikor polgármestersége elején adott valami kitüntetést Tarlósnak. Ez számomra majdhogynem egy kollaboráns-gesztus volt, a fideszbandával kollaborálókat meg nem igazán szeretem.
    MZay meg eszmeileg nem az én emberem, hiszen a keresztyén-konzervatív világ nagyon másmilyen mint az enyém… nagyon. De persze a bűnbanda ellen, az ördöggel is… Jobbikkal is, és szükség is lesz majd jövőre a Jobbikra. Dobrevnek meg a Gyurcsány-hendikep miatt nem jók az esélyei, hiszen azt minden magyar zember betéve tudja az országban, hogy Gyurcsány elkúrta.
    De mivel nem nagyon hiszek abban, hogy itt választáson győzhet az ellenzék, nem is igazán érzem át ennek az ellenzéki hacacárénak a súlyát, tétjét. Tudok egy kis különbséget tenni köztük (lásd fentebb), de annál, hogy ki lesz a végső jelölt, sokkal fontosabb, hogy fél év múlva tényleg egységes legyen az ellenzék, és ezt az egységet kifelé is határozottan sugározzák.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-312741)
    Loading...
  23. Morp65 szerint:
    2021.10.07 21:52

    kilépve a „hármas” körből, szerintetek jól van/volt ez így? https://b1.hvgblog.hu/2021/10/06/budafokon-alig-70-voks-a-kulonbseg-az-ellenzeki-jeloltek-kozott-de-500-a-technikailag-ervenytelen-szavazatok-szama/

    Hiv.: [@Morp65:](#comment-312742)
    Loading...
  24. Mister Gumpy szerint:
    2021.10.07 21:55

    @Podvinecz marsall: Ezeket a hasonlatokat nagyon eltaláltad, gratulálok.

    Hiv.: [@Mister Gumpy:](#comment-312743)
    Loading...
  25. excombo szerint:
    2021.10.07 22:20

    @dickon tarly: „Karácsonnyal vagy nélküle, MZP-vel vagy nélküle, a második fordulót is nyeri Dobrev és a DK.”
    Lehet, hogy most úgy tűnik, de én ebben nem lennék olyan biztos… Elég sok meglepetést okozott már MZP… Karácsony 1 hét alatti ledarálása csak az utolsó (hányan gondolták ezt az 1. forduló végén?). Dobreven támadási felület tóbb van (pontosabban a férjén, ugye), szóval alighanem nemsokára kiderül, hogy a soft gyurcsányozás / az elmúlt 30 év leváltása mennyire működik az ellenzéki oldalon.

    Hiv.: [@excombo:](#comment-312744)
    Loading...
  26. allofarkucsillagnezo szerint:
    2021.10.07 22:22

    @ipartelep:
    a lehető legnagyobb hacacáréra kell hajtani. ilyen célból még a három jelölt közötti versengés lángja-füstje is befogható, minek tépnék magukat, ha nincs mire. ha rendesen fel vannak csavarva a várakozások, akkor a (rendszerbe masszívan beépített és a frissiben megvalósított) választási csalásra is valami energikusabb reakciót tudunk adni (így mind együtt, a fotelből, az utcán, a politikusok, a választók). és erre most van alkalom először, mert az előzetes felmérések a korábbi választásokat csak csodával hozhatónak mutatták. (most félre kell tenni, hogy a választói akaratot magát és a választói akarat megnyilvánulásait is torzítja a közpénzzel fűtött propagandagépezet, és tudjuk, hogy maguk a számok is ennek köszönhetők. inkább képzeljük el, hogy milyen dübörgő akarat az, ami fele-felére hozza ki ezzel szemben már az eredményt.)

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-312745)
    Loading...
  27. Podvinecz marsall szerint:
    2021.10.08 07:02

    Ehhh… lavórban máglyát rakni, hát. (Nekem semmi se jó, szégyellem is magam, de csak pampogok, valamelyik lehetőséget azért ki fogom nevezni rohasztott heringnek, csak már megint nem tudom, melyiket)
    https://hvg.hu/itthon/20211008_marki_zay_peter_karacsony_gergely_elovalasztas

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-312746)
    Loading...
  28. dickon tarly szerint:
    2021.10.08 09:36

    @excombo:
    Nem hülyék vannak a DK-nál. Tudják nagyon jól, hogy Dobrev a férje miatt könnyen támadható és, hogy mennyire megosztó, még az ellenzéki oldalon is. Indítása, az ügyes és „könyörtelen”előzetes tárgyalások, megállapodások és visszalépések utáni erődemonstráció, amit az eredmények jól mutatnak, jelzi azt, hogy számoltak azzal, hogy egy esetleges 2022-es választási kudarc esetén maximum az hozható ki a történetből, hogy ők lesznek az „ellenzék” .
    Orbánnak bejött az „egy a tábor, egy a zászló”. Itt miért ne sikerülhetne.

    Hiv.: [@dickon tarly:](#comment-312749)
    Loading...
  29. Hölderlin ist ihnen unbekannt? szerint:
    2021.10.08 09:41

    @Podvinecz marsall: Ebben az a csodálatos, hogy minden lap szorgosan előbányássza az izraeli stb. példát, csak éppen arról nincs egy szó sem, hogy itt, azon az előválasztáson, amit azért rendeztek, hogy ne a pártok állapodjanak meg erről egymás közt, hanem a népek mondják meg, kit akarnak, vajon milyen alapon osztja le előre egymás közt a kamionsofőrséget két jelölt, akik közül az előző fordulóban az egyik utolsó helyezett volt, a másik meg visszalép, tehát végképp nem lehet majd tudni, mennyien akarnák őt. Mindezt anélkül ráadásul, hogy a harmadikkal, akinek a pártja vélhetőleg a legnagyobb frakciót adja majd, egyeztetnének. Ha nem az utolsó esélyünkkel szórakoznának eképpen, remek kabaré lenne.

    Hiv.: [@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:](#comment-312750)
    Loading...
  30. Podvinecz marsall szerint:
    2021.10.08 12:26

    @Podvinecz marsall: visszavonom, szerencsére pletyka volt csak.

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-312751)
    Loading...
  31. rrdos szerint:
    2021.10.08 13:30

    Hehe! 🙂

    A jól értesült Gulyás Gergely előre megmondta, hogy Karácsony Gergely nyeri majd az ellenzéki előválasztást. 🙂 Most címlapos a 4-en.

    Talán bizony pont 2/3-al? 🙂 GuGe! Választási forgatókönyv éppen hogy nálatok szokott lenni. 🙁 Ez az ellenzéki előválasztás lehet hogy felülírja a forgatókönyveteket. 🙂

    Hiv.: [@rrdos:](#comment-312755)
    Loading...
  32. velotanya szerint:
    2021.10.08 14:52

    „Márki-Zay azt mondta, hogy aki Dobrev Klárára szavaz, az Orbán Viktorra szavaz”

    Az instant államférfi ma délelőtti mondása.
    Úgy emberileg, mint szakmailag.
    (És megy a hype körülötte – de jól odamondott!! – azokon az ellenzéki portálokon, amelyek Dobrevet ennek a töredékéért keresztre feszítették az első fordulós kampányban)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-312757)
    Loading...
  33. ATCG szerint:
    2021.10.08 15:01

    „Vigyázó szemünket” vethetnénk egy kicsit az előválasztáson túlra is.
    A CÖF megint békemenetet hirdet október huszonharmadikára.
    Babakocsis békemenetet karon ülő kisdedekkel: az eljövendő „rémségekkel” szemben.
    „Nagy dolgok vannak készülőben” potyogtatja el ugyanazokat a szavait Bencsik, amit a 2012 januári felhívásában kipottyantott. A karon üő kisdedek mellett a békésen békemenetelő férfiak
    közül sok nadrágszíján ott fog majd lifegni narancssárga tokban a belezőkés; pontosan úgy ahogyan a 60. születésnapjára Verőcén egy vendéglőben összegyűlt ünneplők közé – a békemenetről közel egy órás késéssel egy hallgatója által vezetett Kawasaki hátsó ülésén ülve közel 200-as tempóban megtett száguldás után – betoppanó öcsém övén is ott volt.
    Az öcsém nagy táncos. A megérkezésekor legott ledobta fekete zubbonyát, és a terített hosszú asztalra hajított egy – a nadrágszíjáról leoldott – narancsárga tokba bújtatott valamit, és bő lobogó fehér ingében vadul táncolni kezdte az erdélyi zenére a legényest. Közelebb léptem az asztalra dobott valamihez, mert nem akartam elhinni, hogy valóban az-e amit elsőre gondoltam. Az volt.
    Ennek hét és fél éve már. Ha gonosz lennék, akkor megkérdezném az öcsémet, mielőtt megint menne, és szinte biztos, hogy menni fog, hogy a csecsemőt vajon honnan fogjátok beszerezni?

    Szóval lezajlik majd ez az újabb szavazás, az eredményt talán megint tudni fogjuk 52 óra elteltével, de akkor már nagyon kevés időnk marad arra, hogy felkészülhessünk egy kellő súlyú,
    hatásos – rohamkéses békeaktivisták elleni – válaszra.

    Elképzelem azt a napot. Ünnep van. A vészhelyzetre való tekintettel csak a Rákay Phiiip által összeszámlált kétmilliós tömeg (+ 1 millió csecsemő) számára engedélyezett a vonulás.
    Nekünk csak sétálnunk szabad. A kedvesünkkel, a gyerekünkkel, vagy akár egymagunkban.
    Sétálni fogunk végig a Duna két oldalán, a rakpartokon, át a hidakon, minden olyan úton és utcán, amelyik merőleges a békemenet útvonalára (Dózsa György út, Nagykörút, Kiskörút,
    a vonulás melletti tereken: Körönd, Oktogon, Liszt Ferenc tér, Erzsébet tér. a Batthyány örökmécsesnél, fönt a Várban is a köztársasági és a miniszterelnöki palota felé. Minden szabályt betartunk. Vigyázunk arra, hogy meglegyen az előírt távolság az előttünk és utánunk jövők között. A sétautak melletti biciklutakon is jönnének és mennének az ünnepet élvező,
    fegyvertelen hadak. Mi nem lennénk annyian, ötöde-tizede lennénk ama bőszen menetelő kétmilliónak. De a vázolt útvonalak kellő hosszúsága miatt azért elegendően sokan lennénk.
    És akkor – egy adott pillanatban – pontosan akkor, amikor a nevezett menet eleje beözönlik a Kossuth térre mindannyian megállnánk és ingünk, mellényünk alól, kézitáskánkból, vagy zsebünkből előkapnánk a magunkkal hozott nemzeti színű zászlót. és mellmagasságban
    magunk elé eresztenénk. Mindegyik zászló közepén egy nagy kivágott kerek üresség tátongana.
    A kivágott koronás címer képzetes helye, ahová képzeletben oda gondolnánk a köztársaság, a valódi új köztársaság címerét. Zászlónkat mobiltelefonok tízezrei örökítenék meg és adott pillanatban szertesugároznák az ország minden pontja felé.
    Hé pártok, civilek, polgárok aktivisták és szimpatizánsok, fotel-,TV és kommentforradalmárok!
    Jót tenne egy kis séta! Összefogáspártiak, vajon ennek a sétának még időben történő megszervezése ugyanolyan óriási feladat lenne, mint a Boldog István körzetében leadott négyzervalahányszáz szavazat összeszámlálása?!

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-312759)
    Loading...
  34. poroszrulett szerint:
    2021.10.08 15:10

    Az előbb máshová írtam, de talán inkább ide való: Számomra egyszerű a döntés, bár valamelyest árnyalódott az álláspontom az utóbbi hetekben. Dobrev és Márki-Zay közül arra fogok szavazni, aki jobban meg tud győzni engem arról, hogy a másikat sem tekinti esélytelennek, és ha veszít, teljes erejével támogatni fogja a győztest Orbánnal szemben.

    Hiv.: [@poroszrulett:](#comment-312761)
    Loading...
  35. ipartelep szerint:
    2021.10.08 17:37

    Hiv.: @poroszrulett:
    Az ellenzék minielnök-jelöltjei most versenyeznek egymással. A versenyben természetesen, – pontosabban, nekünk már nem természetesen, mert mi itt Agyarországon elszoktunk ettől, de természetesnek kellene lennie – dicsérik saját magukat, és kellemetlen dolgokat mondanak egymásról. Ezt a habitusuktól függően, különféle módokon, és fokozatokban teszik. Ezzel csak akkor van baj, ha nem úgy veszik fel, hogy ez a sportjuk része, most ilyen a játék, és utána meg majd másmilyen lesz, hanem mondjuk vérig sértik egymást, és ez a sértettség később is megmarad, akadályozva az összefogást. Ez utóbbihoz persze „nagyonhülyének” kell lenni, de remélem, ők okosabbak lesznek. Ha nem, akkor azt a kis reményt, és esélyt is eljátsszák, ami most van.
    (Zárójelben: túl sok jót azért nem várok tőlük. Nem túl nagy spílerek ezek, hiszen csak 11 év fasiszta diktatúra után jutottak el annak az evidenciának a felismeréséig, hogy a bűnbanda ellen össze kell fogniuk.)

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-312765)
    Loading...
  36. velotanya szerint:
    2021.10.08 21:24

    Márki-Zay hosszú bekezdéseken át fejtegetett buzizással – tehát nem egy félresikerült félmondatról van szó, hanem komoly, felépített koncepcióról – ünnepli élete nagy napját, kb. a 2013-as Jobbik szintjén mozogva. A 444 pedig – ahol egyébként hosszú krokodilkönnyes írások szoktak megjelenni a legtúltoltabb hipermarginális LMBTQstb témákban is – megértő szimpátiával és hosszúszőrűtacskózással nyalogatja körbe. De ez így helyes most, elvégre a Szilyék számára egyetlen igazán fontos küzdelem nagy reménysége ő, a sátáni Gyurcsány ellenében.
    https://444.hu/2021/10/08/marki-zay-a-fel-kormany-meleg

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-312775)
    Loading...
  37. Podvinecz marsall szerint:
    2021.10.08 21:52

    @velotanya: én nem érzem a körbenyalogatást, bár nekem komoly receptoriózisom van. Egy legendás Gyurcsányfóbiástól minimum bő nyálat vártam volna 😉
    Azon viszont hümmögök, hogy micsoda tempó úgy megírni egy cikket, hogy vagy nem tudja, mi volt még az interjúban, vagy ezt akarja elhitetni velünk.

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-312778)
    Loading...
  38. velotanya szerint:
    2021.10.08 22:03

    @Podvinecz marsall:
    Ilyenkor sokat segít az a technika, hogy „és akkor most képzeljük el Szily tudósítását, ha ezt a szöveget Dobrev (vagy neadjisten Gyurcsány) adja elő”

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-312779)
    Loading...
  39. muaddib00 szerint:
    2021.10.08 22:16

    @velotanya:](#comment-312779)
    Hát nem tudom. Nekem ebből a cikkből inkább az jött le, hogy épphogy nem írta le, hogy MZP nem teljesen komplett…

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-312780)
    Loading...
  40. velotanya szerint:
    2021.10.08 22:21

    Elképesztő amit MZP művel, képtelen felfogni, hogy egy csomó ember van, akinek ő legalább annyira „fogcsikorgatós” jelölt lenne, mint amennyire a magafajtának bárki más (vagy felfogja, csak leszarja). Mindenestre látható élvezettel nyomja a baloldalizást és a libsizést – közben veri a mellét, hogy ő mekkora nemzeti-jobboldali-keresztény, Orbán is csak jelenthet neki – a DK szavazóit pedig még külön is egészen pökhendi és tenyérbemászó módon hergeli és próbálja alázni egyszerre (eszébe se jut enyhíteni az eddigi beszólásain, hanem szándékosan fokozza)
    Nagyon szar vége lesz ennek, akárki nyeri a 2. fordulót:(

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-312781)
    Loading...
  41. Podvinecz marsall szerint:
    2021.10.08 22:26

    @velotanya: szerintem itt árnyékra vetődsz.
    Írom ezt úgy, hogy egyébként megvan a sarkos véleményem a szerzőről.

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-312783)
    Loading...
  42. velotanya szerint:
    2021.10.08 22:32

    @muaddib00:
    Nekem második olvastra is az abszolút kesztyűs kéz jön le (mondjuk a „körbenyalogatás” talán túlzás volt), különösen ahhoz képest, hogy más mit kapna ezért.
    De bárhogy is, a lényeg hogy teljesen elcseszettnek látom most ezt a minelnöki ágát az előválasztásnak, pedig az egyéni jelöltek ága eléggé rendben volt (csak az szart se ér önmagában, sajnos az előbbi teljesen elviszi a show-t)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-312785)
    Loading...
  43. Hölderlin ist ihnen unbekannt? szerint:
    2021.10.09 08:26

    @poroszrulett: Dejszen épp az a bökkenő, hogy az egyik effektíve azzal kampányol, hogy a másikat esélytelennek tekinti, az egyszeri választó meg csak néz ki a fejéből, hogy ebből hogy fog visszajönni oda, ha netán mégis az nyerne, hogy ja, bocs, de, van esélye és teljes erőből támogatom. Persze lehet, hogy én hülye vagyok a politikához : D, de ezt nem értem.

    Hiv.: [@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:](#comment-312792)
    Loading...
  44. allofarkucsillagnezo szerint:
    2021.10.09 08:35

    @Hölderlin ist ihnen unbekannt?:
    „így, hogy én is támogatom, van esélye”

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-312793)
    Loading...
  45. Hölderlin ist ihnen unbekannt? szerint:
    2021.10.09 08:35

    @velotanya: @Podvinecz marsall:
    Pillanatnyilag mintha úgy festene, hogy a Szövetség a Köztársaság Helyreállításáért eldönthetetlennek látszó dilemma elé került: a Beaverfieldmarketplace nevű távoli bolygóról érkezett MLM-ügynök (©velőtanya) itt a piros, hol a pirosban lenyomta Luke Skywalkert, aki át is adta neki zöld fénykardját, hogy leküzdhesse Leia hercegnőt, aki maga is vállalkozna a Lázadók vezetésére és a Halálcsillag lerombolására. Kérdés, hogy a Galaktikus Birodalom elnyomása alatt bő tíz éve senyvedők között Leia hercegnő esze és a szövetség fenntartására irányuló igyekezete elég lenne-e, hogy megnyerje azokat, akik csendben, reménytelenül hallgattak eddig, vagy többen vannak a hallgatagok között, akiknek a szívéhez közelebb tud férkőzni az MLM-ügynök.

    Hiv.: [@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:](#comment-312794)
    Loading...
  46. jotunder szerint:
    2021.10.09 14:17

    @muaddib00: szóban nem volt olyan ijesztő, mint írásban. nagydumás, magabiztos, az önkontrolltól kissé ódzkodó fazon. elsőre volt tőle egy kis nehézlégzésem, de szokható. a probléma az, hogy neki most kellene tizenöt százalék extra. a jobbikból, a momentumból és a karácsony szavazókból. kétesélyes.
    az nem volt célja, hogy a dékások esetleg átszavazzanak rá, bár, tett feléjük gesztust, hogy legalább ne akarják elevenen megnyúzni.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-312798)
    Loading...
  47. DarthVader szerint:
    2021.10.09 16:27

    Ugyan másik posztba irtam, most olvastam ennek a topicnak a végét, de ide is passzol, azaz inkább ide passzol:

    Ja. Még 1. Az úgynevezett diplomáciai érzék. Nem azonos a pící-vel. Politikusoknál nem hátrány. Na ez Dobrebben megvan (Gyurcsányban kevésbé) Karácsonynál nyomokban, MZP -nél pedig, nem tudom, talán a Fidesz-szocializáció miatt, mintha teljesen hiányozna.

    Ugye, egy diplomata úgy tud elküldeni a picsába, hogy szinte vágyol rá, hogy odaérj. MZP pedig, mint elefánt a porcelánboltban, kardozik minden irányba. Aztán csodálkozik nagy lencsi szemekkel, hogy – nem a “szövetséges” (?), a “partner” (?), hanem annak diplomáciai érzékkel kevéssé megáldott hívei – kb ugyanúgy elküldik a vasporosba. (AKA “akinek ilyen szövetségese van, annak már nem kell ellenség”)

    Sehogy se lesz ez jó, attól tartok…

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-312805)
    Loading...
  48. DarthVader szerint:
    2021.10.09 17:21

    Na, Gréczy csak elővette- teljesen jogosan – az MZP-fidesz kártyát. Csodáltam, hogy eddig nem.
    (Mondjuk, még nem állította, hogy a néhai fideses kerkonz MZP csereszabatos nemcsak a Fidesz-szel, de a KDNP-vel is, de ha MZP tovább gyurcsányozik…. )

    https://www.facebook.com/greczy.zsolt/posts/10209335912272152

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-312809)
    Loading...
  49. ikaruss szerint:
    2021.10.09 18:49

    Valaki már pedzegette ezt a kérdést itt, de nem volt nagy visszhangja. Miért minden a minelnök jelöltek körül forog? A választásokat a szavazókörökben lehet megnyerni. És ennek nagyon rosszat tett a cicaharc. Vicces volt látni a két felet cicanadrágban, miközben a nadrágot egy nő viselte.

    Hiv.: [@ikaruss:](#comment-312818)
    Loading...
  50. allofarkucsillagnezo szerint:
    2021.10.09 21:47

    @ikaruss:
    nem tudom nem tudom! mindenki meg van veszve teljesen!

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-312849)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • muaddib00 on Most múlik….@Grrr: @aerduloensamtonight: Nagyon remélem, hogy…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@muaddib00: Épp akartam írni róla. Ez az eddigi le…
  • Grrr on Most múlik….@muaddib00: Nyilván visszalépnek az alkalmazásától
  • ijontichy on Most múlik….@azuccahirmondoja: : Mindenesetre érdekes megnyilv…
  • Keepdreaming on Most múlik….Egyre több helyen látom a kormánypárti oldalon a S…
  • muaddib00 on Most múlik….https://24.hu/belfold/2026/05/12/atlatszo-zsarolas…
  • nyulambator on Most múlik….@azuccahirmondoja: Erdélyi választóink elsöprő töb…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….https://telex.hu/transtelex/2026/05/12/tokes-laszl…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: De osztott képernyős verzióban, ahol a…
  • ijontichy on Most múlik….@Fuxos: : Teccett mi? :-D Ja, és szegény Budapest…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • Fuxos on Most múlik….Baxus, végignéztem MP Karmelitás és Tóni féle mini…
  • kiazmármegint on Viccországban bejelentenekMost, amikor ezt irom, a kormany.hu honlap erdekes…
  • nyulambator on Most múlik….@aerduloensamtonight: Én azt mondanám, hogy az elő…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@ijontichy kolléga korábbi diplomatikus kijelentés…
  • AI szagerto on Viccországban bejelentenek@excombo hát igen, erről mondjuk lassan jó lenne v…
  • excombo on Viccországban bejelentenek@AI szagerto: "TZ szakmai múltja nem tudom mivel i…
  • AI szagerto on Viccországban bejelenteneknem tudom mit gondol itt a helyi szagértő-grémium,…
  • vattablz on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földKedvenc színházkritikai rovatom a Vincenten.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Hát ha ő nem olvasgat szabadidejében bíró…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMost már tudjuk, ki a "Vidéki prókátor" https://te…
  • jack_of_all_trades on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld"beszéljünk másról" Zene füleimnek (vagy képzavarr…
  • nyulambator on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földVajon mi lesz az amcsik apukájával, most hogy bele…
  • wolff on Most múlik….@ipartelep: Mondjuk a Népszava (ott jelent meg) ép…
  • thegaben86 on Most múlik….@ipartelep: Tobbe-kevesbe egyetertek, de orbanek b…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….@Sándor Simon: Ez egyelőre és mindenekelőtt honvis…
  • tamspatrik on Most múlik….@Sándor Simon Új alkotmány már elegendő lenne ahho…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@kiazmármegint: Azt hiszem, egy darabig mindenképp…
  • excombo on Most múlik….@Sándor Simon: Kicsit leértékelné 89-et... De dram…
  • Sándor Simon on Most múlik….nem vagyok hajlandó egyelőre elismerni ezt a kormá…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: én konkrétan a mai napról írtam. Oláh…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @hakohen: 1 hónap múlva kezdődik a foci VB a…
  • Keepdreaming on Most múlik….Hiv.: @ipartelep: Pár hét és nem lesz a fidesznek…
  • hakohen on Fruzsi sem tud hibázni. @ijontichy: . Olvastam valahol, hogy Laura már a…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, OVi és szűkebb köre a napi…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, az a kétmilla lassan leapa…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @nyulambator: Én ennyire nem vagyok optimist…
  • jotunder on Most múlik….kint voltam a téren (már amennyire befértünk), ez…
  • nyulambator on Most múlik….Hát ma a cigányok egy jó részét jóidőre megnyerte…
  • Keepdreaming on Most múlik….Állítólag most már több mint 4 millió szavazója le…
  • tamspatrik on Most múlik….@ipartelep Szerintem Orbánék arra játszottak, hogy…
  • Fuxos on Most múlik….MP beszéde igen kemény volt. Lassan a leghülyébb g…
  • Keepdreaming on Most múlik….Jöhetnek az elszámoltatások akiket érint, aztán ne…
  • ijontichy on Fruzsi sem tud hibázni@jotunder: : A "kommunista", mint olyan, már rég k…
  • ijontichy on Most múlik….vitya el sem ment... de tőle én pont ezt vártam. @…
  • tamspatrik on Most múlik….Kellett egy karizmatikus, magyarán tökös fickó, az…
  • labrys on Most múlik….@ipartelep:, @nyulambator: így, pontosan így.…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: Azért Rasi az unokákkal Donaldlandból…
  • ipartelep on Most múlik….Majdnem minden jóban van/lehet rossz is (más oldal…
  • nyulambator on Most múlik….Az biztos, hogy tudományos életpályákat fognak azz…

Posztrulett

Tegnap a téren (egyképcsakmajdírok)

Színházban voltunk, nem maradhattam, belenéztem azért a Youtube-on, a fiataloknak nagyon cringe már a rezsim. Vidnyánszky Jr. játssza a szörnyet a Vígben, félelmetesen jó, és ez az igazi Frankenstein, ahogy az Byron és Shelley társaságában a tizenkilenc éves Mary megírta. Nyilván folyamatosan megy a mozi a fejemben, ez a nem túl jó mozi, aminek csak …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Grrr
  • szabol25
  • jack_of_all_trades
  • wolff
  • muaddib00
  • csunyatáp
  • hakohen
  • Radnóti Zoltán
  • mzoltan
  • azuccahirmondoja
  • karsairita
  • rovidec398e17c6
  • simonandris2
  • j.alfred prufrock II
  • Gaboxhrr
  • Psakreff
  • AI szagerto
  • ijontichy
  • apokalipszistmost
  • princeghostly1c74fbc695
  • jotunder
  • Judit Merényi
  • bvr
  • Tyto
  • Péter 2
  • labrys
  • Czifra Zoltán
  • KennyOMG
  • torzsmokus
  • esztre
  • opiniopraesumpta
  • excombo
  • vattablz
  • nerangass
  • elolhatuldoktor
  • Tehenész
  • aerduloensamtonight
  • onehumanoid
  • incze
  • gornyo
  • darnoknew
  • ijenanyelvtan
  • ervsebeszet
  • nyulambator
  • trbnt
  • Morp65
  • Virág et.
  • tulajdonkppen
  • ipartelep
  • annokkk
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d