Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Konzervatizmus Orbán után 2026.03.12
  • Magyar gloire 2026.03.11
  • Ruszkik, hová? 2026.03.11
  • Krasznahorkai esete Dzsungáriával 2026.03.10
  • Khamenei Jr. is megsérülhetett a támadásokban 2026.03.09
  • Amerika fegyvereket venne Ukrajnától? 2026.03.05

A legolvasottabb posztok

  • Konzervatizmus Orbán után
  • Magyar gloire
  • Viccországban bejelentenek
  • Krasznahorkai esete Dzsungáriával
  • Ruszkik, hová?
  • Claude esete Donalddal

Előválasztás 2021

2021.05.07 by Kettes

Dobrev? Fekete-Győr? Jakab? Karácsony?

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-137-69b528634038d' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=137&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-137-69b528634038d&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-137-69b528634038d' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Covid-19

Next Post:

Az Orbán-fasizmusról

656 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. Podvinecz marsall szerint:
    2021.10.16 13:53

    @KennyOMG: lehet, hogy az egyik 168-as valamelyik hírcsárdás betyár és félrekapcsolt…

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-313080)
    Loading...
  2. dickon tarly szerint:
    2021.10.16 13:58

    @KennyOMG:

    Hiba a Mátrixban. Egyértelmű bizonyítéka annak, hogy az előválasztás legnagyobb nyertese – az eredménytől függetlenül – a Fidesz lesz.

    Hiv.: [@dickon tarly:](#comment-313081)
    Loading...
  3. incze szerint:
    2021.10.16 14:56

    a mai nappal nagyjából vége az összefogás előválasztási etapjának. a legjobb összegzést erről a hétről, ahogy @velőtanya is idézte, márki-zay adta: „Üdvözölte az MSZP csatlakozását a tiszták koalíciójához Márki-Zay Péter a fővárosi Móricz Zsigmond körtéren”. jó hír, hogy nem nagyon lesz számlálás-újraszámlálás, a jelek szerint a mogyorók megbízhatóan megszavazták a stop-gyurcsány programot.

    most jöhet a neheze. többeknek, de elsősorban a dékának le kell nyelnie a békát, a koalíciónak létrehozni egy márki-zay vezette kompetensnek és cselekvőképesnek tűnő árnyékkormányt, amely a programpontjai felé tudja vonni a közfigyelmet.

    Hiv.: [@incze:](#comment-313083)
    Loading...
  4. jotunder szerint:
    2021.10.16 19:43

    @Podvinecz marsall: nem esküszöm meg rá, de mintha Csak a Fidesz lenne a zászlóra írva.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-313087)
    Loading...
  5. Hölderlin ist ihnen unbekannt? szerint:
    2021.10.16 19:53

    @jotunder: Nem, az van rajta, hogy „Csak felfelé!”

    Hiv.: [@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:](#comment-313089)
    Loading...
  6. Podvinecz marsall szerint:
    2021.10.16 20:43

    @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: igen, talán valami kis talpaszászló lehet (de jó ez a szó). De a kép maga nem bizonyít semmit, legfeljebb sugall. A rációt változatlanul nem látom benne. Meg azt is beszédesnek tartom, hogy csak a nyugati fény szedte fel ezt a facebook képet, ha jól látom.

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-313092)
    Loading...
  7. velotanya szerint:
    2021.10.16 20:55

    @incze:
    Szerintem is sima lesz a vége, 55-60% közé várom a fényes diadalt. És igen, a nagykönyv szerint ez valóban előmozdíthatná a sebek gyors begyógyulását és az ellenzéki együttműködés stabilizálódását (majd ráfordulását a közös célra)
    Ehelyett szerintem a következő hetek (hónapok) a DK elleni háborúval fognak telni. A listás helyek elosztása* egy biztosra vehető front, de máris úgy hírlik, hogy MZP az első forduló eredményeit is felül akarja írni – és ahogy most áll a helyzet, a hirtelen támadt fanatikus tábora és a teljes ellenzéki média a demokrácia diadalaként fog ünnepelni bármit, ami csak eszébe jut (és aljasmocskos lábbaltiprásnak bármilyen védekezést vagy ellentámadást a DK részéről)
    *Nyilván Fletót se kell félteni alapesetben, ő gondolom olyasmivel készül(ne) indítani a listás alkudozást, hogy a DK jelöltje 4x százalékot kapott (miközben egyetlen másik párt se támogatta), és aztán egy viszonylag semleges környezetben akár ki is egyezhetnének valami értelmes kompromisszumban – de nem lesz semleges környezet, MZP pedig lendületből akarja földbe döngölni az „ellenséget”, amíg az ő oldalán van a váratlan győzelemből (és általában az üstökösszerű felíveléséből) adódó harctéri momentum.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-313093)
    Loading...
  8. jotunder szerint:
    2021.10.16 21:23

    @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Az lehet. A Csakban biztos voltam. A Felfelé az tényleg Márki-Zay

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-313095)
    Loading...
  9. DarthVader szerint:
    2021.10.16 21:34

    @velotanya:

    Valaki mondja meg MZP-nek, hogy ő – meg mindenki más ezen az oldalon – rosszul fog járni. Akkor Orbánnak lesz minimum4/5-e. Mert az újraelosztásba nyilván nem fog belemenni se a Jobbik, se a DK, MZP bebizonyítja, hogy kompromisszumképtelen, ezért koaliciós kormányt vezetni képtelen akarnok, a Jobbik-os-DK-s körzetekben nem szavaz a többi, a többiek körzetében nem szavaz a DK-Jobbik, igy aztán gyakorlatilag előfordulhat, hogy Orbán a körzetek csaknem mindegyikét elhozza.

    Jövő héten elválik.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-313096)
    Loading...
  10. allofarkucsillagnezo szerint:
    2021.10.16 21:57

    @velotanya: „úgy hírlik, hogy MZP az első forduló eredményeit is felül akarja írni”

    erről hol van valami légyszi?

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-313097)
    Loading...
  11. velotanya szerint:
    2021.10.17 07:50

    @allofarkucsillagnezo:
    Több elemzőféle ember is célozgatott rá az elmúlt két napban, amolyan „mindenki tudja, aki közel van a tűzhöz” stílusban – amit ugyan utálok, de az ilyen témákban általában be szokott igazolódni (ahogy pl. a Dobrev első fordulós vezetéséről szóló híresztelések is)
    Például Pulai – aki egyébként a maga sumák módján szintén beállt MZP mögé – ilyeneket mond:
    „– Érdemes észrevenni, hogy a DK miniszterelnök-jelöltje mellett zömmel önkormányzati vezetők sorakoznak fel – akik a jövőben is a kerületek, városok meghatározó szereplői szeretnének lenni, ennek érdekében pedig tesznek gesztusokat a helyi DK-frakcióknak.
    Illetve itt van maga a Demokratikus Koalíció, amelynek talán a legelkötelezettebb kormánypárti szavazói vannak. Azaz, ha a pártjuk kiugrana ebből a történetből, és ezzel elveszne a rezsim megbuktatásának lehetősége, nos, akkor a saját szimpatizánsaik buktatnák meg a DK vezetését. Egyszóval a politikai racionalitás szerint ez az ellenzéki blokk egyben marad – akkor is, ha előválasztási győzelme esetén Márki-Zay Péter megkérdőjelezi az első forduló egyes eredményeit, és a hatpárti megállapodás némely pontját.
    – Arra gondol, hogy például saját frakciót akar építeni magának?
    – Ez szerintem a minimum, lehetnek egyéb kérései is.”

    …
    (És persze a vastagbetűs előtti mondattal már megágyaz annak is, hogy mindenképpen a DK lesz a hibás, ha megborul az ellenzéki összefogás – akkor is, ha az ő kárukra a másik oldal rúgja fel az eddigi megállapodásokat és/vagy akarja aránytalan feltételek elfogadására kényszeríteni őket a listás tárgyalásnál)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-313099)
    Loading...
  12. barki szerint:
    2021.10.17 08:49

    @velotanya: Szerintem, még korai a jövő hét eseményei miatt aggódni.
    Engem jobban nyomaszt az előválasztási rendszert ért tegnap esti terheléses támadás. Baromi nagy csönd van azóta.

    Azt gondoltam volna, hogy nagy csinnadrattával jelentik be az előválasztás lezárását, illegetik-billegetik magukat a pártvezetők, hogy mekkora siker (jogos), hogy mennyisok választót mozgósítottak (jogos), mennyisoksok segítőjük volt (jogos), és hogy mennyire tutifrankó szuperség, hogy az ellenzéki választók demokratikusan beleszólhatnak a mindenbe is (jogos) és hogy innentől (a végeredmény ismerete nélkül) majd mindenki egyért, egy mindenkiért és hajrá mindenki! Ezzel szemben kuka csönd…

    Mi van, ha nemcsak terheléses támadás volt, hanem be is jutottak a rendszerbe? Mi van, ha (bejutottak vagy nem) a támadás megkérdőjelezhetővé tette az eredményeket? Mi lehetne most nagyobb gáz, mintha az egész erőfeszítés menne a levesbe?

    Hiv.: [@barki:](#comment-313100)
    Loading...
  13. allofarkucsillagnezo szerint:
    2021.10.17 09:09

    @velotanya: Köszi!
    https://nepszava.hu/3134493_beszelik-anyjuk-nyelvet-de-a-tabort-soha-nem-mutattak-nekik-meg

    Hú milyen jó kis cikk, tele olyan ötletekkel, amik szerintem teljesen légből kapottak.
    „a Demokratikus Koalíció, amelynek talán a legelkötelezettebb kormánypárti szavazói vannak” – ez nyilván csak elírás, na de milyen!!

    DK, mint az 1. forduló győztese, visszaléphetett volna, mert az még annál is sokkal jobban jött volna ki, mint hogy a második helyezett lépett vissza.

    „– Sokan vallják magukénak a sárkány ellen sárkányfű elvet…
    – … erre hivatkoztak akkor is, amikor Gyurcsány Ferencet küldték a szorítóba Orbán Viktor ellen, aki egyszer győzött is, ám mégsem lett belőle sikertörténet.
    – Meglehet, Gyurcsány Ferenc nem volt eléggé Orbán. És most jöhet valaki, aki Orbánnál is orbánabb.”

    Ez olyan habosítása az ismereteknek, amire egyáltalán semmi nem utal, a bedobott „sokan vallják maguknak” kitételen kívül. Pl. Karácsony nem sárkányfűként pöckölte ki Tarlóst, Hadházy nem sárkányfűként kerekedett felül Tóth Csabán. És nem is csak ez, de hiába nem bírom MZP-t, de nem orbánszerű, és még az interjúalany sem gondolhatja komolyan, miközben a másik szájával az antiestablishment témát feszegeti, szóval végül is az jön ki, hogy MZP-nek azért van ez a fenenagy esélye, mert olyan mint Orbán, miközben nagyon különbözik tőle.

    Összességében azt állítja, hogy mérni hát azt nem lehet, mert ki tudja, mi van a szavazók fejében, kivéve hogy ő egymaga mégiscsak tudja magabiztosan mindenki helyett.

    Ettől még persze a híred lehet megalapozott, én ma a 444-en olvastam erre utalást, csak itt nem MZP machinációjaként volt említve:

    „A vasárnap esti eredményhirdetés után az ellenzéki politikusok a tervek szerint visszavonulnak egy időre a sokat emlegetett füstös szobákba. Ekkor következik a pártlista összeállítása, amivel kapcsolatban úgy állapodtak meg: itt nem előválasztás dönt, hanem letárgyalják egymás között úgy, hogy senki se érezze majd vesztesnek magát.”

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-313101)
    Loading...
  14. barki szerint:
    2021.10.17 10:43

    @barki: Na, túltoltam a paranoiát, beindult a verkli 🙂 Dejó.

    Szóval, a jövő heti hátsószobás tárgyalásokra visszatérve, a végső érvek, (azaz DK-val esélytelen nyerni, MZP pedig alkalmatlan összetartani a tábort,) tök jogosak. Ma eldől, hogy ki kap lehetőséget bizonyítani.

    Ha MZP, akkor már hétfőn el kell kezdenie. Ha nem tudja sikeresen lehozni a közöslista állításának projekjét, akkor, hogyan akarja lehozni a meccset Orbánnal? Plánesőt, hogyan akar majd kormányozni?

    Mindeközben, DK-nak ott lesz az „összetartásra alkalmatlan MZP” kártyája, amit ha MZP túltolja a nyomulást, azért még kijátszhat („naugyemegmondtam”).

    Nade, ki lát a jövőbe 🙂
    (Btw, eddig nekem az egész előválasztás folyamatos meglepetés…)

    Hiv.: [@barki:](#comment-313104)
    Loading...
  15. incze szerint:
    2021.10.17 14:52

    @barki: https://telex.hu/belfold/2021/10/17/ellenzeki-elovalasztas-2021-marki-zay-peter-dobrev-klara

    bp3 (hegyvidék,rózsadomb): mzp 5692; dk 1386 – össz 7078 (11962/8494)
    bp4 (óbuda): mzp 6102; dk 1953 – össz 8055 (10614/7063)
    tolna1-3: mzp 5017; dk 5504 – össz 10521 (10220/8348)
    zala1-3: mzp 6777; dk 6992 – össz 13769 (12692/9970)

    zárójelben az első fordulós részvétel összesen, ill. online nélkül. nem világos, hogy ebben benne van-e az online szavazat, vagy nem, egyáltalán, hogy a szavazókör le van-e zárva. mert, ha igen, akkor mindkét bp-i körzetben sokkal kevesebben szavaztak, mint az első fordulóban.

    Hiv.: [@incze:](#comment-313111)
    Loading...
  16. incze szerint:
    2021.10.17 14:56

    @incze: a telex cikkben (folyamatosan frissül) az jelent most meg, hogy:

    A fővárosi kerületekben több olyan szavazósátor volt, amely több választókerület határán helyezkedett el, azaz több körzethez tartozó lakcímről is adtak le egy helyen voksokat – mondta az előző adatközlésnél Sebián-Petrovszki László. A DK Országos Előválasztási Bizottságba (OEVB) delegált tagja szerint éppen ezért – vélhetően a szétválogatás a budapesti szavazatok feldolgozását is lassíthatja – a választókerületi adatközlés inkább tájékoztatójellegű, a pontos végeredményt azonban ez nem befolyásolja majd, hiszen Budapest egészére teljesen egzakt szám lesz a végére.

    Hiv.: [@incze:](#comment-313112)
    Loading...
  17. incze szerint:
    2021.10.17 16:40

    a budapest 1. (első, ötödik kerület, és a nyóckilenc egy kisebb cafata) választókörzetnél elég brutális számok jelentek meg, eszerint itt csaknem 25 ezren szavaztak (mzp 18801, dobrev 5885), ami kábé a fele a 2018-as választás részvételének (az ott 48.8%-kal győztes csárdira 23345 szavazat esett, és a részvétel 80% fölötti volt, errefelé hagyományosan magas). ez nem látszik stimmelni. nem hihető, hogy az ellenzéki szavazók hiánytalanul felsorrakoztak az előválasztáson. az első fordulóhoz képest dobrev kábé 4 ezer szavazattal kapott többet, mzp az első forduló összes nem-dobrev szavazatához képest bő 11 ezer szavazatot nyert (a többlet kábé 15 ezer)

    Hiv.: [@incze:](#comment-313115)
    Loading...
  18. incze szerint:
    2021.10.17 17:09

    @incze: budapest 2. választókerület is hasonlóképp. itt most 22.5 ezren szavaztak (mzp 16381, dobrev 6135), ami itt is kábé a fele a 2018-as választási részvételének (az ott 40.5%-kal második gy. némethre 22494 szavazat esett. itt is az ellenzéki szavazók kvézi teljes felvonulását kéne elhinnünk. az első fordulóhoz képest dobrev kábé 3 ezer szavazattal kapott többet, mzp az első forduló összes nem-dobrev szavazatához képest kábé 7 ezer szavazatot nyert (a többlet kábé 10 ezer).

    Hiv.: [@incze:](#comment-313116)
    Loading...
  19. DarthVader szerint:
    2021.10.17 17:25

    @incze:

    1, A fidesztrollok összezavarodtak, egyik ide szavazott, a másik oda :))
    2, nagyon utálják a fideszt, erős volt az aktivitás
    3, más kerületekben lakók is itt szavaztak, mert itt volt dolguk/programjuk.

    Magyarázat van bőven 🙂

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-313118)
    Loading...
  20. dickon tarly szerint:
    2021.10.17 17:36

    @DarthVader:

    Nagyon úgy néz ki, hogy ezt nem a fidesztrollok, hanem Karácsony szavazói döntik el. Hiába hozza a vidéket Dobrev, MZP letarolja Budapestet. Kár volt a DK-nak Karácsonnyal baszakodni. Itt a bosszúja…

    Hiv.: [@dickon tarly:](#comment-313119)
    Loading...
  21. DarthVader szerint:
    2021.10.17 17:45

    @dickon tarly:

    ” Kár volt a DK-nak Karácsonnyal baszakodni. ”

    Mert a DK baszakodott karácsonnyal. Világos.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-313120)
    Loading...
  22. AdvocatusDiaboli szerint:
    2021.10.17 21:04

    https://www.klubradio.hu/adasok/magyar-gyorgy-szerint-olyanok-is-mentek-elovalasztani-akik-elotte-a-stop-gyurcsany-alairasokat-gyujtottek-121631
    hmmm…

    Hiv.: [@AdvocatusDiaboli:](#comment-313121)
    Loading...
  23. incze szerint:
    2021.10.17 22:31

    @DarthVader: nekem erre a jelenségre voltaképp nincsen még tippem sem, végül is azonosítóval, lakcímkártyával kellett szavazni. az 1. kerületben én semmi néven nevezhető mozgósítást és mozgósulást nem érzékeltem, a moszkva téri szavazópont mellett naponta többször elmentem, a kálvin téri mellett is néhányszor a héten, a szokott mederben csorgott a szavazás (először meghökkentem, hogy a sorok láthatóan rövidebbek, mint az első fordulóban voltak, de aztán rájöttem, hogy a 2. fordulóban sokkal gyorsabban lezavarnak egy szavazót).

    a legvalószínűbb magyarázat, hogy valami adminisztrációs hiba történt. az 1. kerülettel szimbiózisban élő 2.-12. kerület szavazatszáma például bezuhant (az 1. kerületben 265.2%, a 2.-12. kerületben 59.2% volt a részvétel a 2. fordulóban) – azt hiszem, itt valami dobozt rossz helyre raktak a számlálás kezdetén. ha ezt a két kerületet együtt számolom, akkor a második fordulós részvételük 149%, ami még mindig durva növekmény, de erre azért már lehetnek magyarázatok, és van még egy-két ilyen.

    ennek a jómódú három körzetnek (1. 2. 5. 11. 12. kerület) mzp elég sokat köszönhet (több mint 40 ezer szavazat többletet, több mint 20 ezer második fordulós új szavazóval).

    Hiv.: [@incze:](#comment-313123)
    Loading...
  24. DarthVader szerint:
    2021.10.17 23:21

    @AdvocatusDiaboli:

    Orbán-taktika 1: Meg kell tolni Dobrevet, akkor majd eltaszítja a jobbos szavazókat, na meg Gyurcsány.
    Nem jó? Akkor:
    Orbán-taktika 2: Meg kell tolni MZP-t, akkor szétveri ő maga az összefogást előbb-utóbb :)))

    De lehet, hogy rápacált a gyesznó….

    Ja, van egy másik, rosszabb szcenárió is:

    Nyer az ellen, megalakul az új kormány, a parlamentáris többség nem úgy muzsikál, ahogy a ME elképzeli, és onnantól az (esetleg Orbántalanított, vezérét vesztett, gyengült, de még mindig legnagyobb frakciójú) Fidesszel fog kormányozni.

    De ez nyilván csak hagymázas rémálom.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-313125)
    Loading...
  25. incze szerint:
    2021.10.17 23:25

    @incze: ezt írtam: „ennek a jómódú három körzetnek (1. 2. 5. 11. 12. kerület) mzp elég sokat köszönhet (több mint 40 ezer szavazat többletet, több mint 20 ezer második fordulós új szavazóval).” ez nem 40 ezer, „csak” 27 ezer.

    Hiv.: [@incze:](#comment-313126)
    Loading...
  26. AdvocatusDiaboli szerint:
    2021.10.17 23:54

    @DarthVader::
    Több forgatókönyv lehetséges (esetleg egyidejűleg is – nincs okunk föltételezni, h remekmű készül). De engem nem annyira a szándékok érdekelnek, hanem h tényleg volt-e ilyen beavatkozás és ha igen, akkor mekkora (befolyásolhatta-e az eredményt).
    MGy nem olyan szkeptikus az (elő)választással kapcsoltban mint mondjuk én, és kíváncsi volnék, h miért tartotta említésre méltónak ezeket az eseteket, épp a győzelmi interjúban. Máshonnan meg miért nem hallani róluk?

    Hiv.: [@AdvocatusDiaboli:](#comment-313127)
    Loading...
  27. kalamar szerint:
    2021.10.18 08:07

    @DarthVader: Legrosszabb szcenárió lesz mínusz orbántalanítás. OV Marbelláról fog lopni/kormányozni változatos profilok felhasználásával. A bulvársajtó Várkonyi Andreával, a „szeriőz” honlapok meg MZP-vel lesznek elfoglalva.

    @AdvocatusDiaboli:
    Tuti, hogy mentek fideszesek is szavazni. Ha lenne egy előválasztás pl. Orbán és (say) Novák Katalin között, nem mennének el ellenzékiek is? Dehogynem.

    Hiv.: [@kalamar:](#comment-313130)
    Loading...
  28. kalamar szerint:
    2021.10.18 08:15

    @AdvocatusDiaboli: @kalamar: Úgy értem, ehhez nem kell semmiféle központi akarat, elég pár szavazó, akik hajlandók füllenteni egy nem hivatalos nyilatkozatban, cserébe, hogy elkerüljék az apokalipszist.

    Hiv.: [@kalamar:](#comment-313131)
    Loading...
  29. DarthVader szerint:
    2021.10.18 08:50

    @AdvocatusDiaboli:

    Az eredményt biztosan nem befolyásolta, ráadásul kontraproduktiv, mivel a lustábbak/szkeptikusabbak/fanyalgók harci szellemét is feltüzelheti a magasabb részvétel.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-313137)
    Loading...
  30. equinsu ocha szerint:
    2021.10.18 10:35

    @barki:: terheléses támadás: most és utólag hajlamos vagyok azon is elgondolkodni, hogy esetleg valóban terhelés volt csak és nem terheléses támadás. Az utolsó pillanatos online szavazások biztosan fokozott igénybevételt jelentettek, miért pont a szombati, minden korábbi részvételi adatot meghaladó alkalommal, a szavazás lezárása előtt nem sokkal jelentkezett az „anomália”?

    Hiv.: [@equinsu ocha:](#comment-313140)
    Loading...
  31. AdvocatusDiaboli szerint:
    2021.10.18 12:21

    @equinsu ocha::
    Es a 444 is pont akkor fulladt volna le, epp veletlenul?

    Hiv.: [@AdvocatusDiaboli:](#comment-313145)
    Loading...
  32. AdvocatusDiaboli szerint:
    2021.10.18 12:35

    @kalamar::
    Nem spontan egyeni atszavazasra utaltam, hanem arra a jelensegre, amit Magyar Gyorgy a fent belinkelt interjuban emlitett:

    ‘Sokakban felmerült, hogy mi ez a hatalmas részvétel: egyrészt az érdeklődés, másrészt „vannak más érdekek”. Úgy fogalmazott az utóbbiról: jogászként hozzá van szokva, hogy mindent bizonyítani kell, és erre közvetett bizonyítékok vannak. Megkérdezte műsorvezetőnket, neki mit mond az, ha megérkezik egy kisebb csoportnyi szavazó, egyik részük szavaz, a másik kint marad, mindenkinél fényképezőeszköz van; lefotózzák, amikor odamennek, amikor távoznak, és azt is, amikor szavaznak. Vajon kinek kell ezt bizonyítaniuk? – tette fel a kérdést. „Azt is tapasztaltuk a mi környezetünkben, hogy azok is mentek most szavazni, akik előzőleg ott álltak egy héten keresztül a Stop Gyurcsány, Stop Karácsony! feliratú tábla előtt, és gyűjtötték az aláírásokat” – fűzte hozzá.’

    Az alairasgyujtok atszavazasa nem eletszerutlen (belefer a rutin trollkodasba), de a csoportos, fenykepezos fajta nem annyira. Szvsz nem lehettek olyan sokan, csak furcsallom, hogy MGy emlitesre erdemesnek tartotta, es eppen a reszveteli arannyal kapcsolatban, masreszt h mas meg nem emlitett ilyet. Lehet, hogy hangulatkeltesi cellal fujt fel egy elszigetelt peldat (pl. h idezgessek, mint en itt). De akkor is fura. Szemelyes tapasztalatom nincs, de ha lenne sem sokat szamitana, csak ezert emlitettem. A fenti idezet a honlaprol van, aki akarja halgassa meg a felvetelt (ugyanott).

    Hiv.: [@AdvocatusDiaboli:](#comment-313146)
    Loading...
  33. kalamar szerint:
    2021.10.18 21:22

    @AdvocatusDiaboli: Ha tényleg szervezetten mentek fideszesek szavazni, akkor úgy jártam, mint Pisti bácsi a repülőben: „na, ezt azért már nem gondoltam volna”. Mondjuk senkinek sem érdeke most ilyen ügyeket túlzottan feszegetni.

    Hiv.: [@kalamar:](#comment-313155)
    Loading...
  34. Podvinecz marsall szerint:
    2021.10.27 13:52

    Bartusnak beakadt. Ha jó passzban vagyok, erre csak legyintek, ha rossz passzban vagyok, akkor minimum bolondnak nézem. Annak reményében, hát ja.
    „De ezúttal mi is a választáson való részvételre buzdítunk, annak reményében, hogy az lesz a választás eredménye, hogy kiderül mindenki számára, ami 2012 óta nyilvánvaló, hogy Orbánt demokratikus választáson nem lehet leváltani, mert ez a választás nem demokratikus.”

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-313313)
    Loading...
  35. Podvinecz marsall szerint:
    2021.11.02 21:13

    …Nekem meg úgy látszik, Bartus akadt be 🙂
    Nálam vérmesebb DK-szimpatizáns olvtársaktól kérdezem, mennyire elterjedt az az agyzsibbasztó bartusi hozzáállás, hogy MZP fasisztább a fasisztáknál, rosszabb a rosszabbaknál, ostobább az ostobáknál és satöbbibb a satöbbiknél, sőt, orbánabb az orbánnál? Értelmes ismerőseim fb-oldalán is bele-belefutottam már; van, aki már eljutott a Látásig meg a Tudásig, ezért nem is szavaz majd. Nekem meg a gyomrom fordul.

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-313390)
    Loading...
  36. excombo szerint:
    2021.11.02 21:58

    @Podvinecz marsall: A Nyugati fény beállt MZP mögé, úgy látom.

    Hiv.: [@excombo:](#comment-313391)
    Loading...
  37. ijontichy szerint:
    2021.11.03 10:53

    @Podvinecz marsall:: Hát… Bartussal én már óvatos vagyok. Ha leszedem a „stílusjegyeket” (hiszti, túlzások… stb), akkor sajnos eddig neki lényegében majdnem minden bejött :-(. Például én még soha nem láttam nála a „fasiszta” szót 😉 (ha érted). Magyarán Bartust olvasni amolyan „Alapítványi szövegelemzéssel” kell :-D. Szerintem.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-313395)
    Loading...
  38. Podvinecz marsall szerint:
    2021.11.03 13:00

    @ijontichy: parancsolj:

    „2022-ben az önmagukat megtagadó idióta balliberálisok szavazataival két fasiszta mérkőzik meg egymással: egy kifejlett példány és egy növekedésben levő, amely rosszabb lesz, mint Orbán, ha nem állítják meg időben. Már feltörték az utat előtte.”
    Ugyaninnen:
    „Nem hasonlítanánk Gyurcsány Ferencet Jézus Krisztushoz, ugyanakkor nem vagyunk hajlandóak arra sem, hogy elmondjuk itt Gyurcsány hibáit, mintha azért a zsidókat is felelőssé kéne tenni egy kicsit azért, mert legyilkolták őket. De ezek a „mérsékelt jobboldaliak”, az ún. „konzervatívok”, ja, és „keresztények”, megint Barabbást kiáltanak. Az nem tetszik nekik, hogy Barabbás lop, ami arra jó nekik, hogy megkívánják Barabbás helyét.”

    Valóban, Bartusnak sokszor igaza volr. Ahogy TGM-nek is pl, mégsem gondoljuk, hogy mindenben igaza van.
    Félre ne érts, pillanatig se gondolom, hogy ne lehetne tonnaszám önteni a kritikát mzp-re, de amit az újságíró bemutat, azt inkább tartom deliriumnak, mint tényábrázolásnak. Ez a hozzászólás megmarad, a neten az orromra lehet húzni, ha esetleg neki lenne igaza.

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-313399)
    Loading...
  39. ijontichy szerint:
    2021.11.03 18:39

    @Podvinecz marsall:: „soha nem láttam nála a “fasiszta” szót 😉 (𝗵𝗮 𝗲́𝗿𝘁𝗲𝗱)”
    Tényleg nem láttam. Most sem látom ;-). Számomra Bartusnál az ilyen „díszítőelem”, autofilter on. Valahogy el kell adni a nepszava.us-t. A pasi álmából felverve is képes öt hangzatos oldalt írni a kabócák énekéről, és kilyukadni oda, hogy vitya fasiszta/bűnöző/sittrevaló Neki orbán kábé az, mint a fidesznek gyurcsány – miről írna különben? Plusz MZP-t meg valamiért nem csípi, szíve joga. Én mondjuk jót röhögtem az emlegetett pamfleten – például roppant szórakoztató, amikor az amerikai kampányfinanszírozást fényezi :-).

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-313402)
    Loading...
  40. DarthVader szerint:
    2021.11.03 20:56

    @Podvinecz marsall:

    „a tényekhez való ragaszkodás, a korrektség és a tisztesség polgári erényei hiányoznak belőlük. Egy konzervatív nem olyan, mint Puzsér, Márki-Zay és orbánista társaik.”

    Hát, akárki akármit mond, ebben Bartusnak kurvára igaza van….

    Ma délután a szomszédasszony a másik szomszédasszonynak – de én is hallottam :
    – Hallottad, mit pofázik ez a Márky-Zay? Hogy be kell fejezni a rezsicsökkentést, a rezsit úgy kell csökkenteni, hogy kevesebbet világítunk, meg kevesebbet fűtünk. Hát mi a kurva annyát képzeli ez a hülye, dögöljünk meg?
    (Gondolom, a TV1-et nézte). Szóval: lófasz lesz itt, elvtárs, nem kormányváltás.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-313404)
    Loading...
  41. ijontichy szerint:
    2021.11.03 22:51

    @DarthVader:: Isten hozott Kádár népének országában. Na ez az, amire azt szoktam mondani, hogy vitya nagyon érti. És baromira tudja csomagolni a „jó állambácsi (meg a fidesz, meg én) majd megoldja” c. papírba. Hány nemzedék még, amíg ebből sikerül kigyógyulni?

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-313405)
    Loading...
  42. Podvinecz marsall szerint:
    2021.11.03 23:03

    @DarthVader: ha csak ennyit ír, meg se szólaltam volna, nem is ezt emeltem ki, ugye, bár ebben a mondatban is van oltári nagy geciség amúgy.
    @ijontichy: szíve joga nem csípni, megbis tudom érteni, de azért vannak szintek. Meg ezt az embert x ezren olvassák (21k like a fb-on), <x ezerre hat, <<x szavazását képes befolyásolni, és nem hiztos, hogy nem fognak azok a végén hiányozni. És észre se veszi, belecsúszik a 18-as Puzsérba, hogy se erre, se arra, mindenkinek a q anyját. Ezen nagyon röhögnöm kéne, ha tudnék.

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-313406)
    Loading...
  43. excombo szerint:
    2021.11.04 00:17

    @Podvinecz marsall: Marsallunk akkor jól van (és talán már a szagokat is érzi)?

    @Többiek: Tudom, hogy magas értelmiségi körökben le szokás nézni Puzsért, de én azért megvédeném. Nem egy különösebben igényes gondolkodású ember (egyébként is a köznépnek beszél, nevelési célzattal), meg néha izzadtságszagúan csinálja ő is az „egyet ide, egyet oda”-t. De alapvetően egy érzékeny (sőt, sérült) ember, jó erkölcsi érzékkel (vagy legalábbis hasonlóan látom a dolgokat én is), és én ezt értékelem benne. És ezt akkor is merném állítani, ha ő maga nem mondta volna el például a Kadarkai-féle interjúban (nem ismertem ennyire előtte). Az az interjú sem intellektuálisan jó, hanem érzelmileg, és abban nagyon is, ha lehet ilyet mondani: ritkán van ilyen kendőzetlen őszinteség a médiában (persze ehhez kell exhibicionizmus is). És nem csoda, hogy MZP-vel ennyire egymásra találtak. MZP-nek is ez a a tiszta őszinteség (volt?) a titka, nem(csak) a különutasság (különutas volt az LMP és a Momentum is például). Nálam mondjuk ez megkopott a Karácsonnyal való szkanderozás óta, de a friss MZP-seknél ki fog tartani egy darabig, minden le fog peregni róla.

    Hiv.: [@excombo:](#comment-313407)
    Loading...
  44. Hölderlin ist ihnen unbekannt? szerint:
    2021.11.04 08:52

    Részemről fura csöndet vélek érzékelni: lehet, hogy majd még ezután jön, de valahogy úgy képzeltem (reméltem) volna, hogy az előválasztást követően rögtön ezerre kapcsol a miniszterelnök-jelölt vezetésével az ellenzéki készülődés, másról sem szólnak majd a hírek, mint a listaállításról folyó tárgyalásokról (jó, az nem baj, ha ennek a tipródásos részleteiről nem kell hallanunk, de egy pissz sincs arról, hogy egyáltalán folyik-e ilyesmi), a kampányról, a programról és az árnyékkormányról (itt már az sem lenne baj, ha folyna némi nyilvános küzdelem az egyes posztok kérdésében). Ehelyett olyan, mintha nem öt hónap múlva lennének a választások, hanem öt év múlva: MZP-től annyit lehetett hallani, hogy szeretne frakciót (btw. hogy is lenne ez a listába korporált emberekkel?), hogy lepattintotta a hasznos idiotizmus világrekordjára pályázó Kutyapárt és hogy Brüsszelbe megy bemutatkozni. Karácsony pedig nagy erőkkel ünnepli önmagát, amiért az MZP-vel bemutatott műsorszám és a visszalépés semmit sem faragott a népszerűségéből Budapesten. Mintha kissé alábbhagyott volna a lendület, amivel Bp.+Pest megye lenyomta Dobrevet, és az Orbán-rezsimet megbuktatni már nem is lenne olyan fontos.

    Hiv.: [@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:](#comment-313409)
    Loading...
  45. Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw szerint:
    2021.11.04 09:59

    @excombo: Puzsért alapvetően nagyon bírom. Jól fogalmazó, lendületes szövegű, tájékozott, művelt fickó — humán/művészeti területen és hozzám képest mindenképp. Viszont neki nem véleménye, hanem rögeszméi vannak és nem higgadt érveléssel, hanem sulykolással akar meggyőzni. Ami tulajdonképpen a rögeszmés gondolkodásával harmóniában van. Egy kicsit emlékeztet Kardos Gáborra és nekem mindketten hiányoznának, ha nem lennének.

    Hiv.: [@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:](#comment-313410)
    Loading...
  46. velotanya szerint:
    2021.11.04 11:12

    @Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:
    „Puzsért alapvetően nagyon bírom. Jól fogalmazó, lendületes szövegű, tájékozott, művelt fickó…”
    Emlékeim szerint gyakran látjuk hasonlóan a dolgokat, de itt most nagyon nem:)
    Engem Puzsér minden megnyilvánulása irritál – szóban, írásban, tök mindegy – a fenti második mondatodban írottak közül pedig semmit nem látok benne, csak a negyedművelt, arrogáns bulvárproliságot.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-313412)
    Loading...
  47. velotanya szerint:
    2021.11.04 11:16

    @Hölderlin ist ihnen unbekannt?:
    A politikusok csöndjéhez nem tudok hozzászólni, de én például talán még soha nem láttam ennyire kilátástalannak a helyzetet az utóbbi 10 évben. Direkt hátraléptem egyet az előválasztás vége után – alig fogyasztottam politikai híreket például – és hagytam leülepedni a dolgokat, az eredmény pedig mostanra egy már-már labrysi mélységű pesszimizmus lett. Nem is annyira a választás szűk megnyerésének esélyeire vonatkozóan – az belül van a szokásos ingadozási sávon – hanem ami utána jönne, azzal kapcsolatban vesztettem el minden reményt (és persze ha meg nyer a fidesz, az eleve maga a totális reménytelenség)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-313413)
    Loading...
  48. excombo szerint:
    2021.11.04 11:36

    @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Szerintem alapvetően pihennek + tárgyalnak a háttérben + COVID-ügyben kivárnak (rossz a helyzet, de sok az oltásellenes marha, ezért nem mernek mit mondani sajnos – pedig bátran lehetnének oltáspártiak szerintem).
    @velotanya: Nehéz erre mit mondani, valahogy olyan ez, mint hogy kinek miért tetszik egy könyv. Puzsér szerintem sem kiemelkedően művelt, és nem is kiemelkedően okos. De valahogy nekem jól csinálja, a stílusát is megszoktam. Igen, amikor az egyetemek zsebre tételéről van szó például, akkor igenis „őrjöngeni” kell (még akkor is, ha ez tudatos). A többi véleményformáló szépen higgadtan elmondja, hogy ez nem jó, belekortyol a bubis ásványvízbe, mosolyog egyet, és mennek a következő témára, például a békemenetre. Valahogy olyan ez, mint hogy TótaW, sőt Bayer Zsolt is jó újságíró, TGM-et is jó olvasni (függetlenül attól, hogy miben értek egyet velük), Hont András viszont szar (dögunalmasan és humortalanul ír). Persze másnak máshol vannak a hangsúlyok. Én önmagában unni szoktam, ha csak úgy valaki elmondja azt, amit gondolok (legyen ez akár film, akár könyv), ahhoz valami plusz kell, az „érzelmi” tengelyen. És ez az, amit nem lehet racionálisan elemezgetni: Téged ez az oldala irritál, nekem meg valamiért szimpi (nekem is szar volt a gyerekkorom, csak máshogy). 🙂

    Hiv.: [@excombo:](#comment-313414)
    Loading...
  49. allofarkucsillagnezo szerint:
    2021.11.04 12:31

    @excombo:
    „Téged ez az oldala irritál, nekem meg valamiért szimpi (nekem is szar volt a gyerekkorom, csak máshogy)”

    Meg is van a nemzeti minimum az alkotmányba 🙂

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-313416)
    Loading...
  50. allofarkucsillagnezo szerint:
    2021.11.04 13:00

    @velotanya:
    Ha szeretnél egy kicsit strukturáltabban elkeseredni:
    https://kozvelemeny.org/2021/11/03/a-rendszervaltas-magyar-modja-lehetseges-e-demokratikus-atmenet-tulzottan-aranytalan-valasztasi-rendszerrel/?fbclid=IwAR3BkmZFt4K5aXBA5Hsw_Hf_lWhGVA6737pKh5I2r_D8H3xiQTdEzLypxyA

    Szerintem figyelemre méltó a levezetés, nem láttam még így egyben összerakva. Azonkívül engem azért vigasztal is, hogy (ha igaz), rá lehet bökni az okra és ennélfogva orvosolni is lehet. És hogy nem, nem egy világtrend részét képezzük, a látszat ellenére, hanem speciálisan megszívtuk – ez jobb, mert jelzi, hogy van tér cselekedni.

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-313418)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ipartelep on Magyar gloireHiv.: @ATCG: Hiv.: @velotanya: Most belenéztem a f…
  • annokkk on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?@hakohen: És Románia most fogadta ünnepélyesen Zel…
  • ipartelep on Magyar gloireHiv.: @fortin2: Ez így van. De mindig új folyóban…
  • fortin2 on Magyar gloireEzt sikerült összehozni a magyar gloire-ból: https…
  • ipartelep on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?A két utóbbi témára kapcsán szól közbe a pincér. (…
  • Késes Szent Alia on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?@bvr: "már rég igaz hogy Irán nem jelent valós fen…
  • hakohen on Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?. Mindeközben. (WSJ, több forrásből is olvastam.)…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekhttps://24.hu/belfold/2026/03/13/nav-tabornok-halo…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.egy maszk ilon doge üdvöske a kongresszus előtt. n…
  • nyulambator on Konzervatizmus Orbán után@velotanya: köszönöm
  • velotanya on Konzervatizmus Orbán után@nyulambator: @hakohen: Van magyar fordítása is: .…
  • velotanya on Magyar gloire@ATCG: Nem idézet, hanem parafrázis, és pontosan m…
  • tahonoli on Claude esete DonalddalHiv.: @jotunder: Nagyon jó volt olvasni soraidat é…
  • hakohen on Konzervatizmus Orbán után. @nyulambator: . jó! .
  • ATCG on Magyar gloireHiv.: @velotanya: Sajnos nem tudom honnan való az…
  • ATCG on Magyar gloireSzerb Antal A harmadik torony c. esszékötetében 19…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@velotanya: A Tanú örök. Bástya elvtársat már meg…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@velotanya: , @annokkk: : Nincs itt semmi látnival…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekOké hogy láthatóan erős befolyásoltság alatt, de a…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Az árufeltöltőnek ott az áru, és éppen…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenek@annokkk: És az árufeltöltő is amolyan álember vol…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@velotanya: Dehogy ismerősök. Beállnak az emberek…
  • labrys on Magyar gloire@jotunder:: az okok a blog közös(/n)ségének értékp…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekFriss mai gyűjtés Budapest közepéről, saját füllel…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Magyar gloire@jotunder: Írni nem biztos, no de olvasni!!
  • annokkk on Magyar gloireFöldhözragadtan én azt látom, hogy a mi orosz vála…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@jotunder: Hirtelen Orbán Viktor ingét kapva magár…
  • nyulambator on Konzervatizmus Orbán utánMa jött szembe ez a vers. Nem a konzervizmusról sz…
  • jotunder on Viccországban bejelentenekaz milyen kis egyperces, hogy Örkény István unokáj…
  • annokkk on Konzervatizmus Orbán utánNem is tudom, hogy a Z generációt éltető Magyar gl…
  • Geo on Konzervatizmus Orbán utánHa valamit tudok a konzervativizmusról, azt jótünd…
  • apokalipszistmost on Konzervatizmus Orbán utánén nem vagyok ilyen elnéző, aki szellemi képessége…
  • DarthVader on Magyar gloire@jotunder: Vannak földhözragadtak is, akiket nehéz…
  • jotunder on Magyar gloirehú, de mégéri írni a vincentet...:(
  • DarthVader on Magyar gloire@velotanya: A gloár olyan, mint a piszoár, csak ki…
  • velotanya on Magyar gloireIntézek egy kis kihívást a vincentesek irodalmi mű…
  • darnoknew on Konzervatizmus Orbán után@hakohen: "a Horthy- és Vassalbert-kultusz eltűrés…
  • darnoknew on Magyar gloire@labrys: Hátha van itt olyan, aki nem ismeri a mon…
  • vattablz on Magyar gloire@labrys: Jó ötlet! Gloárt minden magyar családnak!…
  • labrys on Magyar gloireKicsi koromban az apai nagyapáméknál nekünk is vol…
  • labrys on Konzervatizmus Orbán utánA „magyar konzervativizmus” valószínűleg mindig is…
  • Fuxos on Konzervatizmus Orbán utánVan libertariánus olvasód is......minimum egy.
  • DarthVader on Konzervatizmus Orbán utánVége lesz valamikor, az igaz, de nem így, hanem úg…
  • hakohen on Konzervatizmus Orbán után. Nosztalgiával gondolok az egykori Konzi blogra,…
  • vattablz on Konzervatizmus Orbán utánIgen, lesz valami utána is. Ahogy a népi bölcsesse…
  • jotunder on Claude esete Donalddal@tahonoli: én nem csak a levegőbe szoktam azt írni…
  • jotunder on Claude esete Donalddal@tahonoli: https://www.quantamagazine.org/a-new-br…
  • ATCG on Konzervatizmus Orbán utánÁmen...vagy: úgy legyen
  • jotunder on Claude esete Donalddal@tahonoli: én most kifejezetten Borel-kombinatorik…
  • jack_of_all_trades on Magyar gloireMagyar Töréneti szövegtár, doc. no. 9623001, Szabó…

Posztrulett

Bevállalta a jobboldali Tőkét a Katona József Színház. És jól tette.

Szegény, saját megaláztatását végsőkig kiélvező idősebb Vidnyánszky Attila Marx Tőkéjét fogja bemutatni a Nemzetiben, Leninnel — és gondolom, MP-vel — egy kisebb mellékszerepben. Ha valaki mindent felad, akkor adjon fel tényleg mindent, alapon.Máté Gábor viszont a jobboldali Tőkét, Alisza Zinovjevna Rózenbaum The Fountainhead című regényét (Schmidt Mária és Bayer Zsolt már a „Rózenbaum” miatt fel …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • ijenanyelvtan
  • Virág et.
  • Mikonu
  • martonbalint19904935
  • jack_of_all_trades
  • steinerzsiga
  • onehumanoid
  • tortt49
  • Fuxos
  • jack_of_all_trades
  • muaddib00
  • ra0213
  • marysolotravez
  • Hanyistók
  • fortin2
  • Judit Merényi
  • karsairita
  • simonandris2
  • DarthVader
  • susyk
  • annokkk
  • gearforbooks
  • janostothmeister
  • seniowa
  • j.alfred prufrock II
  • Sparhelt
  • opiniopraesumpta
  • ganjagym
  • hakohen
  • LibaLeontin
  • ipartelep
  • princeghostly1c74fbc695
  • Keepdreaming
  • ervsebeszet
  • nyulambator
  • ororvecztb1
  • kisa
  • kiazmármegint
  • vattablz
  • ijontichy
  • cleantone2
  • Morp65
  • Tyto
  • kalzol
  • Tehenész
  • macskahala
  • Bogomil
  • Hector Kapitány
  • Czifra Zoltán
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d