Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt) 2025.12.03
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi) 2025.11.29
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat) 2025.11.21
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit? 2025.11.20
  • Orbán, futball, tehetség, Kelleher 2025.11.17
  • Milyen férfiak vagyunk avagy jellempróba az írek ellen 2025.11.16

A legolvasottabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi)
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit?
  • Krasznahorkai Nobel-díjas

Scruton és BHL (megjegyzésposzt)

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

 

       Sir Roger Scruton brit filozófus adott egy interjút a New Statesman-nek, ami után szinte azonnal kirúgták a tanácsadói állásából (amiért egy fillért sem kapott). Scruton egész életét kontroverzális szövegek publikálásával töltötte, gyakorlatilag kifocizta magát a brit egyetemi életből. A Spectatorban kommentálta az esetet, és semmi okom sincs azt gondolni, hogy nem mondott igazat. A New Statesman nem volt teljesen fair vele szemben, az erősebb jelzős szerkezeteit valamelyest kiemelte a kontextusukból, ha azt közlik, amit a Spectatorban leírt, talán nem lett volna ekkora botrány.

     Bernard-Henri Levy francia filozófus színházi előadások egész sorát tartja Európában, most, hogy Magyarországon is fellépett, Orbán meghívta egy hosszabb beszélgetésre. BHL-t celebfilozófusnak tartják Franciaországban, baromi híres, kőgazdag, negyven éve ugyanúgy gombolja ki köldökig az ingét, egy hatvanas Palvinbarbi a felesége, és állandóan, de tényleg állandóan,  nyilatkozik valamiről.

   Fogalmam sincs ki Franciaország (vagy az Egyesült Királyság) legjobb öt filozófusa, abban biztos vagyok, hogy senki sem sorolja közéjük BHL-t(vagy Scrutont), és azt gondolom, hogy ha mégis sorolnának kettőjük közül valakit, az inkább a Scruton lenne, mint a BHL. A legjobb öt filozófok egyetemi szobákban ülnek és olyasmit írogatnak, amit más egyetemi szobákban fognak elolvasni. Néha írnak talán mást is, de a legjöbb ötségük az a szigorúan uncsi durvafilozófiai szövegeikből keletkezik és nem a köldökig kigombolt munkásságukból. A hírnevük keletkezik a köldökig kigomboltságokból.

  BHL Althussert szokta mentorának nevezni, akiről mindig meg szokták jegyezni, hogy megfojtotta a feleségét, gondolom nekem is meg kell jegyeznem. Szokták mondani, hogy Franciaországban még a taxisoknak is illik ismerni a filozófokat, vagy legalábbis azt illik tudni, hogy melyik fojtotta meg a feleségét, melyik ment el Amerikába meghalni AIDS-ben, melyik ugrott ki ablakon, és egy országnak általában jót tesz, ha jó a konyhája és érdekesek a filozófusai.

 Ez egy megjegyzésposzt, semmi más. Érdekes lenne ha lenne pár világhírű magyar filozóf, hatvanas Palvibarbival vagy anélkül, akiket néha meghívna kávézni az Orbán, akik esténként osztanák az észt a tévében, és kicsit büszkék lennék rájuk, mert egyáltalán nem kicsik és savanyúak, és mégis a mieink. 

 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16518352-6933ec67d1907' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16518352&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16518352-6933ec67d1907&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16518352-6933ec67d1907' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Palkovics esete a University of California-val (megjegyzésposzt)

Next Post:

Orbán Viktor kimagasló szellemi képességeiről

33 Commments

  1. nerángass szerint:
    2019.04.11 19:36

    A New Statesman interjú furcsa, hiszen épp a kérdéses részekről ( Soros – hálózat, Iszlamofóbia, Kinai egyen-új ember ) nincsenek hosszabb idézetek, csak önkényes címszavak. Ami a Spectator – beli irást illeti, a három gubancos téma szerintem rendben van, bár bevallom meglep ez a részlet : „Many of the Budapest intelligentsia are Jewish, and form part of the extensive networks around the Soros Empire.” – vagy Scruton sokkal többet tud erről.

    Mindent összevetve talán csak az enyhén kajla mércerendszerét kifogásolnám, nem mintha baloldalt nem szenvednének ebben, de ha már „ what a mistake it is to address young leftists as though they were responsible human beings „ és „Red hair too is not normal, nor is decency among left-wing journalists”, akkor szabadjon már eljátszani azzal, vajon milyen lett volna ha a legutolsó bekezdése Magyarországról ( is ) szólt volna ) – annál inkább mert remekűl ír :

    “We in Britain are entering a dangerous social condition in which the direct expression of opinions that conflict – or merely seem to conflict – with a narrow set of orthodoxies is instantly punished by a band of self-appointed vigilantes. We are being cowed into abject conformity around a dubious set of official doctrines and told to adopt a world view that we cannot examine for fear of being publicly humiliated by the censors. This world view might lead to a new and liberated social order; or it might lead to the social and spiritual destruction of our country. How shall we know, if we are too afraid to discuss it?”

    Miért nem látja, hogy Magyarország már ebben hentereg ?

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-66267)
    Loading...
  2. kiazmarmegint szerint:
    2019.04.11 19:42

    Az Egyesult Allamokban BHL nagyon nagyot bukott az American Vertigo cimu konyvevel. Izelitonek itt van Garrison Keilor kritikaja. Erdekes, hogy 2006-ban a kritika egy mondat erejeig emliti Donald Trumpot, mint egy rendkivul hiu embert. Little did he know.
    http://www.nytimes.com/2006/01/29/books/review/on-the-road-avec-m-levy.html

    Hiv.: [@kiazmarmegint:](#comment-66268)
    Loading...
  3. Macska Bonifác szerint:
    2019.04.11 21:20

    Ha jól tudom, a franciáknál iskolai tantárgy, és egyetemi felvételi követelmény a filozófia.
    Rólunk mondanak valamit, miről beszélnek a taxisainkkal?

    Hiv.: [@Macska Bonifác:](#comment-66269)
    Loading...
  4. Névtelen szerint:
    2019.04.11 21:37

    Scrutont vagy BHL-t magára valamit is adó filozófia szakon nem nagyon szoktak feladni kötelező olvasmánynak, legfeljebb, mint esettanulmányt. Ők elég népszerű public intellectuelek, ilyen is kell, nyilván maygar kiadásban nehéz ilyesfélét találni, Hellert például (akit szintén nem szoktak olvasmánynak feladni.) Viszont a magyra felhozatal egyáltalán nem olyan rossz komolyan vett szakfilozófusokból: a pár éve meghalt Tengelyi igazi világnagyság volt (gondoljunk bármit az általa művelt irányzatról), a logikusok világszínvonal és maradt néhány belőlük itthon, Nyiri komolyan vett szakember, a fiatalok közül Huoranszky, Farkas, Betegh nagyon is megbecsült nemzetközi figura.
    Remélhetőleg egyik se akar majd a nevezett angol és francia írra hasonlítani…

    Hiv.: [@:](#comment-66270)
    Loading...
  5. jotunder szerint:
    2019.04.11 21:57

    @fortin2: scrutont szerintem jelentős esztétának tartják, és talán a leghíresebb brit public intellectual. ez a jelentős filozóf/public intellectual kombináció hiányzik nálunk. a nagyon komoly ember, aki sokakat ragad meg.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-66271)
    Loading...
  6. Counter szerint:
    2019.04.11 22:02

    @nerángass: Nem Magyarországért kell, Magyarországért nem kell aggódnia. (Ezt biztos össze lehetne vonni ügyes matematikai/logikai/bash jelekkel.)

    Hiv.: [@Counter:](#comment-66272)
    Loading...
  7. thumb szerint:
    2019.04.11 23:05

    @jotunder: még @mindenki : könyörgöm, hol komoly ember a scruton? Szaz éve publikált tudományosan, azóta politikakozeli provokátor aki széljobbos toposzokkal eljatszogat szeljobbal koketalo kiadványokban mint a spectatorban. Igenis van magyar megfelelője: Lánczi, vagy gfg

    Hiv.: [@thumb:](#comment-66273)
    Loading...
  8. aronsatie szerint:
    2019.04.12 00:38

    Nagy fasz a bácsi, na de hogy valakit ezért a szövegért leantiszemitázzanak, az azért elég erős.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-66274)
    Loading...
  9. la lliu szerint:
    2019.04.12 00:52

    Magyarországon jelenleg nem csak taxisofőr, akadémikus is lehet akárki anélkül, hogy egyetlen sornyi filozófiát is elolvasna

    Hiv.: [@la lliu:](#comment-66275)
    Loading...
  10. geeeteee szerint:
    2019.04.12 03:46

    Nem akadtam fenn a szóhasználatán, csak kíváncsiságból néztem rá a definíciókra.

    „Vladimir Putin has expressed his view on the social duty of intelligentsia in modern Russia.

    We should all be aware of the fact that when revolutionary—not evolutionary—changes come, things can get even worse. The intelligentsia should be aware of this. And it is the intelligentsia specifically that should keep this in mind and prevent society from radical steps and revolutions of all kinds. We’ve had enough of it. We’ve seen so many revolutions and wars. We need decades of calm and harmonious development.[26]”

    Innen:en.wikipedia.org/wiki/Intelligentsia

    És az Oxford: en.oxforddictionaries.com/definition/intelligentsia
    „intelligentsia
    NOUN
    usually the intelligentsia
    treated as singular or plural Intellectuals or highly educated people as a group, especially when regarded as possessing culture and political influence.

    ‘a distrust of the intelligentsia and of theoretical learning’
    ‘the belief that the liberal intelligentsia is ruining the country’”

    Majd példák a Collinsnál: http://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/intelligentsia
    „Example sentences containing ‘intelligentsia’
    These examples have been automatically selected and may contain sensitive content. Read more…
    It may mean accepting the permanent hibernation of the liberal intelligentsia and decades of censorship.
    Times, Sunday Times (2014)
    Perhaps we should not be surprised to see the bible of the liberal intelligentsia spouting such religiosity on this issue.
    Times, Sunday Times (2007)
    The women about whom most is known were the middle-class radical female intelligentsia.
    Paul Preston DOVES OF WAR: Four Women of Spain (2002)”

    Hiv.: [@geeeteee:](#comment-66276)
    Loading...
  11. geeeteee szerint:
    2019.04.12 05:01

    Elkalandoztam egy kicsit. Ez jött szembe:

    „Another division, Judt claimed, could be seen in the Schengen Agreement. Nothing more than a „highest common factor of discriminatory political arithmetic,”[19]:125 the Schengen Agreement made Eastern European countries into barrier states designed to keep undesirable immigrants at bay. Similar dangers existed in eastern Europe, where former critics of Soviet universalism deftly recycled themselves into anti-European, nationalist agitators.”

    en.wikipedia.org/wiki/Tony_Judt#cite_note-grand-19

    19. Judt, Tony (2011). A grand illusion?: an essay on Europe. New York: New York University Press. ISBN 9780814743584.

    Az első kiadás meg 1996-os.
    http://www.worldcat.org/title/grand-illusion-an-essay-on-europe/oclc/772696414/editions?start_edition=1&sd=asc&referer=di&se=yr&editionsView=true&fq=

    Hiv.: [@geeeteee:](#comment-66277)
    Loading...
  12. Névtelen szerint:
    2019.04.12 05:33

    @jotunder: Jelentős esztétának tartották esetleg valamikor, de ez nagyon elmúlt. Ilyen kaliber azért nem ismeretlen nálunk sem: Ungváry Krisztián jelentős történész (joggal tananyag) és megragadóak a társadalmi mondásai, Gyurgyák János jelentős kultúrtörténész (joggal tananyag) és megragadóak a társadalmi mondása, Kornai jelentős közgazdász s megragadóak a társadalmi mondásai. A filozófusok között Bence György halála óta valóban hiányzik ez a kombináció, Kis János tudományosan értékelhető működése vmiért elakadt, közéleti mondásai pedig kissé, khm, egysíkúak lettek. Valójában Scruton magyar párja Tamás Gáspár Miklós, akinek a kétezres években még voltak nagyon erős szakmai tanulmányai.

    Hiv.: [@:](#comment-66278)
    Loading...
  13. kemény keleti kommentelő szerint:
    2019.04.12 07:52

    Heller Ágnes, TGM, Ungvári Kriszián, Csányi Vilmos, Gulyás Marci ebben a sorrendben, akik fejtágítanak, és akiket esetleg ismerhet a taxisofőr. Attól is függ, hogy hány éves az a taxisofőr, mert az utolsó tíz évben már nincsen országos ismertség, csak réteghősök.
    A tévét néző falusiak, a neten élő fiatalok, meg a hírfogyasztó írástudók eléggé külön világban élnek, és azon belül is elkülönült világokban.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-66279)
    Loading...
  14. kemény keleti kommentelő szerint:
    2019.04.12 08:19

    Helyesebben, olyan, aki elitélő véleményt ír egy diktátorról, akihez utána elmegy kávézni és végül ír még egy véleményt arról, hogy komoly ez a diktátor, olyan filozófus talán csak TGM.
    Az ilyen kávézós munkát nálunk Frei Tamás és Vujity Tvrtko szokta csinálni, ha jól emlékszem, és nem a celeb filozófusok. De nyilván jó pénz.

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-66280)
    Loading...
  15. jotunder szerint:
    2019.04.12 15:32

    @thumb: princetonban konferenciat rendeztek a tiszteletere. nekem az mar az eleg komoly kategoriat jelenti. mondjuk fogalmam sincs, hogyan mukodik a filozofia meritokraciaja.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-66281)
    Loading...
  16. MartianChronicle szerint:
    2019.04.12 15:58

    Azért az a Szókratész nevű sem volt egy akármilyen public philosopher. A BBC-nek is van egy házi public phiosopherje: Michael Sandel. És az előbb felsorolt Heller és TGM mellett korábban ott volt Almási Miklós, és manapság pedig Radnóti Sándor is. Nem állunk mi olyan rosszul…

    Hiv.: [@MartianChronicle:](#comment-66282)
    Loading...
  17. geeeteee szerint:
    2019.04.12 16:30

    Féltem, provokatív leszek. Nem sikerült?

    A magyar bölcselet lassan sötétedő csendes viharfelhők villámcsapásai.

    Emerenc ikrei.

    Hiv.: [@geeeteee:](#comment-66283)
    Loading...
  18. geeeteee szerint:
    2019.04.12 16:40

    Van valamilyen bizonyításkényszer? Ez olyan szomorú.

    Hiv.: [@geeeteee:](#comment-66284)
    Loading...
  19. velőtanya szerint:
    2019.04.12 16:44

    @MartianChronicle: „korábban ott volt Almási Miklós”
    Pár héttel ezelőtt jutott eszembe, hogy milyen régen nem hallottam róla – pedig szerettem régen az írásait – és az volt a feltételezésem, hogy talán már nem is él. Aztán ahogy ilyenkor lenni szokott, másnap ott volt egy interjú vele az egyik hírportál főoldalán, az új könyvével kapcsolatban:) Szóval ő még nem múlt idő, csak ezt akartam mondani.

    Hiv.: [@velőtanya:](#comment-66285)
    Loading...
  20. velőtanya szerint:
    2019.04.12 16:46

    @MartianChronicle: Ez volt az: 24.hu/kultura/2019/03/30/almasi-miklos-az-ember-egy-idozitett-bomba-politika-tech-cegek-facebook-google-titok/

    Hiv.: [@velőtanya:](#comment-66286)
    Loading...
  21. labrys szerint:
    2019.04.12 17:26

    @geeeteee: szerintem túlságosan áttételes vagy. Talán ereszkedj alá kicsit 🙂

    Hiv.: [@labrys:](#comment-66287)
    Loading...
  22. geeeteee szerint:
    2019.04.12 17:55

    @labrys: Az sem sikerült. Hidd el próbáltam.

    Nálam nagyobb tehetség kell ehhez.

    Már a kérdések is rosszak. Az elvárást meg írod.

    Hagyok pár utalást, olvasnivalót, és belenyugszom, hogy a tudás fája nem az életé.

    Soha nem lesz igazad 😀

    Hiv.: [@geeeteee:](#comment-66288)
    Loading...
  23. geeeteee szerint:
    2019.04.12 18:24

    @labrys: Nem bánom. Engedd el magad, a szóhasználat belesodor a vita, a párbeszéd folyamába, a terminológia jelölő. A poszt is csak sejteti, véletlen, nem tudom.
    Tony Judt pedig ismerhette Scrutont.

    Hiv.: [@geeeteee:](#comment-66289)
    Loading...
  24. kuksi szerint:
    2019.04.12 21:49

    Napok óta azért keringek az oldalon, hogy lássam a véleményeteket BHL fellépésérôl.
    1. Franciaországban teljesen normális, hogy filozófusok -, de nevezzük ôket entellektüelnek, gondolkodónak, „írástudónak” – véleményét a politikában komolyan veszik. BHL Mitterand mellett kezdte, de Sarkozyvel is szóba állt.
    2. Kávézott Orbán Viktorral – hát, istenem: elôször 1990-ben találkozott vele, kíváncsi volt, mi lett a fiatal, lelkes fiatalból. (Ráébredt.)
    3. BHL /szerzôként és elôadóként/ az Eu-ban turnézik a darabjával – amelynek bemutatóját Magyarországon állami színházban nem vállalták.
    4. Egyéb: „kôgazdag”- errôl nem tehet, örökölte. (Viszont a pénzszerzés ôrjítô vágyát valószínûleg ezért nem ismeri fel.)

    Hiv.: [@kuksi:](#comment-66290)
    Loading...
  25. mafi mushkila szerint:
    2019.04.12 22:28

    @kuksi: Egyrészt fasza, mert ha Orbánt – az interjú alapján – kábé annak tekinti, ami, akkor valamennyi esze van. Másrészt meg nem egy nagy teljesítmény, ahogy valaki nemrég megjegyezte pl. a 444 lelkes Orbán-ellenes közönségéről, hogy azért nem mindenki egy lumen. Aztán ennyit meg mégiscsak jól megértenek.

    De, gondolom, nem önmagában OV ilyen nehéz téma, hogy akkor most nehéz kitalálni, hogy micsoda vagy ellenkezőleg, a vak is látja. Hanem a komplex helyzet, hogy oké, itt egy ilyen valaki és ez a szerepe van rengeteg dologban, rengeteg ember életében. Rengeteg időn keresztül, ajjaj! Ha ugyanezeket a húzásokat húzná szertárosként, akkor nem oszlanának meg a vélemények, nem telne évekbe döcögve kicsit módosítani a véleményeket róla (akinek egyáltalán megy).

    Nem OV természetével kell foglalkoznunk, hanem a hatalom természetével, abban benne lesz minden.

    Hiv.: [@mafi mushkila:](#comment-66291)
    Loading...
  26. kuksi szerint:
    2019.04.12 22:56

    @mafi mushkila:
    Azt hiszem, hogy BHL kicsit OV „mentorának” is képzelte magát 1990-ben. Akkor beszélt Magyarországon egy szovjet befolyást és a hatalmat ellenzô, liberális, fiatal politikussal, aki látszólag felfogta a szavait. Ennek örömére rögtön támogatta Magyarország felvételét az EU-ba. Most meg azt hitte, talán még mindig hatása lehet annak, amit mond neki.
    /BHL egyébként a hatalom témájával foglalkozott a 70-es években, a Nouvelle Philosophie idején. Azóta is, csak néha zavaros./

    Hiv.: [@kuksi:](#comment-66292)
    Loading...
  27. MartianChronicle szerint:
    2019.04.13 11:01

    @velőtanya: Almási 87 éves, nyilván már nem tudja vagy akarja folytatni a heti, kétheti tárcaírást, aminek köszönhetően volt ő is public philosopher. Félreértettél, én nem keltettem holt hírét, csak mint közíró vált kevésbé láthatóvá, ezért volt múlt időben.

    Hiv.: [@MartianChronicle:](#comment-66293)
    Loading...
  28. Mickey Pearce szerint:
    2019.04.13 13:00

    @Benokel: Ezt legjobban úgy lehet megélni, ha összahasonlítod a The Guardian 20-25 évvel ezelőtti számait a mostaniakkal 🙂

    Hiv.: [@Mickey Pearce:](#comment-66294)
    Loading...
  29. Boross Bence szerint:
    2019.04.14 01:53

    Almási Miklós: Az ember egy időzített bomba

    24.hu/kultura/2019/03/30/almasi-miklos-az-ember-egy-idozitett-bomba-politika-tech-cegek-facebook-google-titok/

    Hiv.: [@Boross Bence:](#comment-66295)
    Loading...
  30. kemény keleti kommentelő szerint:
    2019.04.14 07:16

    nepszava.hu/3032433_hasadt-tarsadalmak-illiberalis-megvaltas

    Hiv.: [@kemény keleti kommentelő:](#comment-66296)
    Loading...
  31. közösperonos átszállás szerint:
    2019.04.16 09:50

    @la lliu: „Magyarországon jelenleg nem csak taxisofőr, akadémikus is lehet akárki anélkül, hogy egyetlen sornyi filozófiát is elolvasna „

    Sőt, Magyarországon hamarosan könnyen taxisofőr is lehet egy akadémikusból.

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-66297)
    Loading...
  32. dögdaráló szerint:
    2019.04.23 18:25

    Scruton a Zeneesztétika és a Spinoza-könyve óta csak vergődik, mint pocok az arzénos nulláslisztben. A szokásos konzi közhelyeket keveri egyre nácibb kiszólásokkal, de lassan már senki sem vevő a lózungjaira. Gondolom van egy kis etilén-probléma a háttérben, és az impotenciát vagy a demenciát sem zárom ki. Nálam két évtizede dögrováson van.

    Hiv.: [@dögdaráló:](#comment-66298)
    Loading...
  33. jotunder szerint:
    2019.04.23 18:44

    @dögdaráló: naci?? naci kiszolasai sohasem voltak, es nem is vadoltak ilyesmivel. hulye kiszolasokkal vadoltak, nacival nem.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-66299)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)március 27-én végleg bezár a FÉM. Aknek még van al…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Ha már így bekezdtél, a lehetőségek tá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Hát én meg még annyira se vagyok…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Én nem vagyok jogész (és bár vityáró…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Én se akarok ötleteket adni, pedig sok…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @annokkk: Mivel Mogyoróországon a köztérelnö…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországHiv.: @tahonoli: "Egy szingapúri startup beüzemelt…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Beleégett a kép a retinámba, ahogy a kis h…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: ezek a nép szimbólumai. megette őket a n…
  • DarthVader on Viccországban bejelentenek@Thalész: Ugyebár van egy olyan tapasztalat - főké…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: De hogy abbahagyták a turulos kopjafákat m…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: Megkerestem, tökéletes kommentár. Köszön…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Thalész: Hogy Orbán mit mond a régebben zárt körb…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Attól nem kell félned, hogy ötleteket…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@tahonoli:](#comment-349586) "nem értek egyet tová…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@ipartelep: Az LMP legkésőbb 2013-tól őfelsége ell…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAz merült fel bennem, hogy ha jövő tavasszal nagyo…
  • ipartelep on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Tudja valaki, hogy Schiffer hogyan, miért lett fid…
  • jack_of_all_trades on Krasznahorkai Nobel-díjas@apokalipszistmost: Bevallom, ngem kikészít a hoss…
  • ijontichy on Krasznahorkai Nobel-díjasSvédek dokufilmet csináltak Krasznahorkairól (ettő…
  • KennyOMG on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A poszt topikja most mar AI-szakerto, sotmiatobb,…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA Hír: A Karácsony ;-) vezette Budapest a világ To…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekUgyan van ennél nagyobb gond is, de amolyan kis sz…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Gábor György a bazmegolós kormányzati besz…
  • apokalipszistmost on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @nyulambator: ugye hogy jobb lett volna a tr…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A főni legdrágább hobbija a foci mellett hogy a fa…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Tönkreteszi, azután átveszi a bótot a f…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: ...az ország a hatalom és a dicsőség, m…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/itthon/20251203_orban-viktor-barany…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @ipartelep: Én tartom továbbra is, hogy neke…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @tahonoli: Én meg nem értem, hogy mit nem ér…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az elte elnyomók talán egy gyors fenntartóváltást…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@nyulambator: Ez nagyon érdekes. Szóval most megin…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekKomolyan nem értem az alábbi posztot. Hogyan lehet…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @vattablz: És mi van, ha az "úr", Magyarorsz…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Mindenkivel egyetértek - még magammal is - de az a…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Nagyon nem értek egyet továbbra sem, hogy Orbán Ba…
  • ijontichy on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: : Tele lesz az ország partizánnal. Ninc…
  • nyulambator on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A minap Pesten közlekedtem autóval és a rádión pró…
  • Geo on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az volt, hogy a Bildenberg csoport által irányítot…
  • jotunder on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: jogi képviselőnk arra intett, hogy ne n…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Ha bukik a NER, Schiffer lesz visszamenőleg a legn…
  • jotunder on Leváltható-e a féltudású magyar elit?@capacete:](#comment-349576) honnan lehet ezt tudn…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországFranciák a Mistral után a kvantumszámítástechnikáb…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Közben meg Trump békésen alszik egyet,…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@incze: Majd az utana jovo, izombol felszopas, na…
  • capacete on Leváltható-e a féltudású magyar elit?A meg nem nevezett Nagy Attila Tiborról talán érde…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a migrács miniszter asszony letette (sokadszorra i…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenek"Parádés" időtöltés lehetett: "Az MCC a Mandinerre…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Talán megnézhető, mert most adták le a…

Posztrulett

Orbán Viktor esete a mesterséges intelligenciával és a tehetséggel

Orbán szerint Magyarországnak önállóan kell résztvennie a mesterséges intelligencia fejlesztésében, mert az „Európai Unió ebben a versenyben nem ér semmit”. Zuckerberg nemrég igazolta le Shengjia Zhao-t a Meta Superintelligence Labs-ba, többszáz millió dolláros csomagról ír a sajtó, ennyit ér ennek az embernek a tudása. Zhao a Tsinghua Egyetemen végzett 2016-ban, majd a Stanfordon szerzett doktorátust, …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • joshopa
  • janostothmeister
  • cleantone222
  • Grrr
  • tulajdonkppen
  • sgtpotrien
  • onehumanoid
  • nyulambator
  • SMFB
  • ervsebeszet
  • aerduloensamtonight
  • Psakreff
  • Judit Merényi
  • mecsekijeti
  • anna007dor
  • ikarus
  • velotanya
  • Morp65
  • Tyto
  • karsairita
  • Virág et.
  • Mikonu
  • Geo
  • Thalész
  • annokkk
  • esztre
  • tortt49
  • kalzol
  • jotunder
  • F Ford
  • csunyatáp
  • DarthVader
  • Gaboxhrr
  • Tehenész
  • lgombb
  • darnoknew
  • tahonoli
  • incze
  • Hector Kapitány
  • gearforbooks
  • szabol25
  • labrys
  • Tiborné Tóth
  • janszemwordpress
  • kisa
  • dynamicist
  • azuccahirmondoja
  • j.alfred prufrock II
  • simonandris2
  • macskahala
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d