Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi 2026.06.16
  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt) 2026.06.04
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról) 2026.06.04
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt) 2026.05.25
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést 2026.05.21
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16

A legolvasottabb posztok

  • Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi
  • Viccországban bejelentenek
  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést

Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi

2026.06.16 by jotunder

„Az országot nemcsak, sőt sokszor nem elsősorban a politikusai vezetik, hanem az üzleti, az egyetemi, a tudományos, a kulturális élet meghatározó személyiségei is. Őket együtt elitnek szokás hívni. Hazánk pedig szélsőségesen elitvezérelt ország.” (Publius Hungaricus, A féltudású magyar elit, 2007)

Lannert Judit nevű kutatót nem lát a Scopus nevű adatbázis, noha…. Setényi János egy cikkét látja, de egyetlen idézet nélkül, noha dittó. A liberális és konzervatív oktatáskutatás összecsapása döntetlen eredménnyel zárult. Navracsics Tibornak nincs egyetlen idézete sem, Stumpf Istvánnak azonban van tizenegy, ami nyilván kevés lenne egy közepes brit egyetemen egy tanársegédi álláshoz, tehát a semminél valamivel több, de távol a tisztes középszertől.

Egész tudományterületek vannak, ahol nincs egyetlen igazán komoly ember sem, ahol gyakorlatilag nincs tisztes középszer sem. Bruno van Pottelsberghe Corvinus-rektort olyan kollégái támadják, akiknek a Scopus-idézettsége kevesebb, mint az ő idézettségének a huszada. Na, ezt egészen biztosan nem kellene leírnom, mert ki fogok érte kapni. Ezektől még nem kaptam ki, de egyszer élünk.

Van Pottelsberghe veszített. Április tizenkettedikén veszített, ahogy Setényi János, Navracsics Tibor és Stumpf István is. Senkit sem érdekel valójában, hogy ők komoly emberek-e vagy sem. Az a lényeg, hogy melyik oldalon állnak, és hát nem a jón. Szerencsére Lánczi András, Schmidt Mária és itt jönne egy hosszabb lista annyira gyengék a saját szakmájukban, hogy április tizenkettedike pont a megfelelő irányban sújtott le, pont amennyire egy ilyen hercig naptári napnak sújtania kell.

A 2007-es év féltudású elitjét is áprilisi napok tüntették el. Senki sem kérdezte meg, hogy biztosan igaza volt-e Publius Hungaricusnak. Tetszettek volna választásokat nyerni, még ma is elit lennének, tévéstúdiókban osztanák az észt, és a fészbuk-értelmiség, my personal favourite, tapsikolós gifekkel jelezné nekik, hogy tudják róluk, teljesen megérdemelten ők mondják meg, merre van az arra.

Lannert miniszter megkérdezi az egyetemi polgárokat arról, hogy milyen legyen a magyar felsőoktatás. Ő soha életében nem járt nyugati egyetemre, akik válaszolni fognak, jó eséllyel szintén nem, de április tizenkettedike megfelelő oldalán álltak.

A kedves Olvasó most azt kérdi, hogy nekem tényleg semmi sem jó? Felhívom a kedves Olvasó figyelmét, hogy ez egy poszt, nem egy Molotov-koktél vagy egy tankhadosztály. Megint olvastam valamit Lannert Judittól, és rétegszociológiai terminológiával élve kicsit felbasztam rajta az agyam. Ami teljesen OK, én kerestem a bajt, minek ilyesmit olvasni. Az írás kilenc éve jelent meg, és Tehetséggondozási lufi a címe. Az utolsó bekezdést megosztom a kedves Olvasóval, hogy elmagyarázhassa, mennyire rosszul látom:

„El kellene felejteni ezeket a szavakat, mint tehetséggondozás és felzárkóztatás. Ha bármikor olyan ingerünk támadna, hogy ezeket a szavakat használnánk, mondjuk helyette, hogy gyermekközpontú pedagógia. És ha elbódulnánk a verseny és aranyérem szavaktól, mondjuk helyette, hogy kreativitás és innováció. Hátha egyszer bejön. És ha megint kiállna valaki dicsekedni a magyar tehetséggondozással, kiáltsuk végre, hogy a király meztelen!”

Azt mindig szerettem, amikor a wokerati megmondja, hogy mely szavak helyett egészen pontosan mely szavakat kell használni. Amúgy szerintem a Scopus-nullában is van valami erotikus, de azért a gyufakihúzásban is tartanék némi mértéket.

Minden jól van, éljen a forradalom, nézzünk együtt parlamenti közvetítést, de szerintem írdogálhatok én is, ha írdogálásra támad kedvem.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532948-6a3431cdd9b64' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532948&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532948-6a3431cdd9b64&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532948-6a3431cdd9b64' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)

62 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. Bogomil szerint:
    2026.06.18 15:00

    Én azt hiszem, hogy Lannertnek nem a tehetséggondozással, hanem a „tehetséggondozással” van problémája…

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-354967)
    Loading...
  2. nyulambator szerint:
    2026.06.18 15:50

    @jotunder: Félve kérdezem, de elképzelhető, hogy Lannert azért nem az international annales et journal de l’éducation és hasonló Scopus listás lapokban publikált mélyenszántó, egyben magasröptű absztrakt tudományos munkákat hanem az Iskolakultúrában, az Országos Közoktatási Intézet kiadványaiban meg az Új Pedagógia Szemlében a magyar rögvalóságot feltáró munkákat, mert így lehetett rá esélye, hogy az eljusson a kollégákhoz, ne adj isten a döntéshozókhoz, akiknek szánta? A global journal of educational studies vagy valami hasonló remek scopus indexeket hozhat, de az érintettek nem olvassák, csak a többi kutató. Ha egyáltalán.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-354968)
    Loading...
  3. jotunder szerint:
    2026.06.18 16:12

    @nyulambator: az a kerdes, hogy miert is hisszuk el azt, hogy o egy jo szakember, es setenyi janos meg nem az. mert ezt gondoljuk. en emlekszem a 2008-as vitara, irtam is rola. honnan derul ki az, hogy ki a kokler es ki a kivalo szakember? ez egy altalanos kerdes, a poszt azert nem lannertrol szol.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-354969)
    Loading...
  4. mzoltan szerint:
    2026.06.18 16:14

    Én részben osztom a poszt aggályait a tehetséggondozást illetően, bár azt is gondolom, hogy amennyiben trade-off van tehetséggondozás és az általános szinvonal emelése között (nem biztos, hogy van), akkor az általános szinvonal javításának van elsőbbsége. Az sem mindegy, mire gondolunk tehetséggondozáson. Szerintem JT ezt nagyon szűken érti, pl. a legtehetségesebb 0.1% matekos (stb.) kiemelt, nagyon koncentrált képzére gondol, míg mások kb. az „elitgimnáziumok”-ra, amik mindenekelőtt a felső-középosztály mentőcsónakjai a lerohadó átlagos sulikból. Az utóbbiakkal kapcsolatban én is azt gondolom, hogy társadalmi szinten több kárt okoznak. És nem is azért jobbak az eredményeik, mert csudajó képzés folyik ott, hanem a kiválasztódási hatás miatt: eleve motiváltabb szülők motiváltabb gyerekei kerülnek oda, akiket ezért könnyebb is tanítani.
    Ami LJ publikációs teljesítményét illeti, első pillantásra egyértelmű, hogy az nem szűk értelemben vett akadémiai kutatás, hanem leginkább állapotfelmérések sokasága a magyar közoktatásról, olyasmi, amit egy kormányzati háttérintézménytől várna az ember. Hogy félrevezető-e, hogy ő kutatónak nevezte magát? Talán igen, de nem igazán van külön szavunk arra a regiszterre, amiben az ő tevékenysége mozgott/mozog. Talán az „elemző” pontosabb lenne, de azért nem becsülném le az információértékét ezeknek a jelentéseknek. Ő tényleg nem akadémiai kutató, viszont ettől még lehet a magyar iskolarendszerről egyik legátfogóbb és -mélyebb ismeretekkel rendelkező ember, ami lehet, fontosabb egy miniszter esetében. De az is igaz, hogy minden ismerete ellenére lehet pocsék miniszter is, mert pl. rossz az érdekérvényesítésben és a bürokratikus bozótharcban.

    Hiv.: [@mzoltan:](#comment-354970)
    Loading...
  5. KennyOMG szerint:
    2026.06.18 16:15

    @jotunder: „lannert masszívan tehetséggondozás-ellenes, és a tehetség fogalmát sem ismeri el.”
    .
    Hattooooo. Elolvastam a cikket, nekem kicsit ugy tunik, mintha Lannert azon lamentalna, hogy az akademiai formatumba ontott vegtelen penz nem feltetlen vezetne vilagbajnoksagi kvalifikaciohoz, plane nem javulo kozegeszsegugyi allapotokhoz, es kicsit ezt itten at kellene gondolni, mikozben az arrajaro a bornyaku szrukolo meg azt uvolti az arcaba, hogy „DE A PUSKAS ENBEEGYEEEES, EEERTED BAAAZMEEEEG????!?!?!?!?!”
    .
    (scopus indexet nem erintve, ahogy azt sem figyelembe veve, hogy egy korabbi miniszter scopus indexe sem kerult elo, emlekeim szerint)

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-354971)
    Loading...
  6. jotunder szerint:
    2026.06.18 16:19

    @anna007dor:](#comment-354939) a kerdes az, hogy legyen „early tracking „vagy sem. errol a nyugati vilagban nagy vita van. hollandiaban, nemetorszagban, svajcban van, tulajdonkeppen itt angliaban is, es persze tobb azsiai orszagban. lannert judit nagyon erosen ellenzi az early trackinget, de ezzel azert nincs egyedul, sot.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-354972)
    Loading...
  7. jotunder szerint:
    2026.06.18 16:21

    @KennyOMG:](#comment-354971) harom cikkrol irtam osszesen. korabban is irtam ezekrol.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-354973)
    Loading...
  8. nyulambator szerint:
    2026.06.18 16:34

    @jotunder: Én egészen biztosan nem vagyok abban a helyzetben, hogy megalapozottan értékeljem bármelyikük munkásságát. A ResearchGate-en Lannert vezet 28/159-re 10/23 ellenében a publikációk/hivatkozások nemes versengésben.
    Azt viszont magabiztosan mondhatom, hogy ez a lap https://mcc.hu/szemely/setenyi-janos 95 decibelen üvölti, hogy KÓKLER. Ez https://www.expanzio.hu/ meg 110 decibelen. Lehet, hogy nem az, mondom, szakmailag biztos nem én fogom megítélni, de a netes odalai nekem elég jelzést adnak ahhoz, hogy ne vegyek tőle használt iskolatáskát, szóval erős minuszból indul, ha nekem el akarja magát adni mint hozzáértő.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-354974)
    Loading...
  9. nyulambator szerint:
    2026.06.18 16:34

    duplán bement, töröltem

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-354975)
    Loading...
  10. savaz2 szerint:
    2026.06.18 17:22

    ” hogy legyen „early tracking „vagy sem. errol a nyugati vilagban nagy vita van. hollandiaban, nemetorszagban, svajcban van”

    Svájcban nincs. Ott az van, hogy csak a diákok 20%-a mehet gimibe és, hogy ki a 20% , azt a tanítónéni kénye kedve dönti el egyedül a 6. osztályban. Se tanulmányi versenyek se objektív tesztek nincsennek. De a gimik se sokkal jobbak, mert ott sincs kb semmilyen objektív kontroll, de még szubjektív is alig. Simán taníthat olyan tanár akinél éveken át megbukik a diákjainak 90%-a az érettségin.
    Az egyetemek, akiknek viszont minden jelentkezőt fel kell venniük, szarrá szivatják a diákokat a vizsgákkal az első pár szemeszterben, mert valahogy szelektálniuk kell.

    Hiv.: [@savaz2:](#comment-354976)
    Loading...
  11. jotunder szerint:
    2026.06.18 17:41

    @savaz2: en egyszer vizsgaztattam egy svajci egyetemen, igyekeztem a szivatast elkerulni. a ket elitegyetemre gyakorlatilag mindenkit felvesznek maturaval, tehat kenytelenek szelektalni. azt valahogy kerulnem.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-354977)
    Loading...
  12. savaz2 szerint:
    2026.06.18 19:19

    „tehat kenytelenek szelektalni. ”

    Az a baj, hogy ha kénytelenek szelektálni, akkor nehéz a vizsga, mert a fele évfolyamnak ki kell bukni. De egy bizonyos nehézségi szint fölött ez már sokkal inkább szerencse dolga, hogy pont beugrik-e, pont nem számolod-e el valahol stb. Plusz a mennyiség miatt nem tudják a jó ötleteket és megközelítéseket külön díjazni, csak az eredményt nézik. Ezzel a legkevésbé sem tudják a tényleg jókat kiválogatni, max véletlenül. Nem a kreatívak mardnak bent, hanem az autista tanulógépek.

    Mondjuk ez elég sok úgynevezett elit oktatási intézményre igaz. A ténylegesen elit oktatást sokkal inkább a jó ötletek és jó megközelítések díjjazása kellene jellemezzen, nem szimplán a jó eredményeké.

    Hiv.: [@savaz2:](#comment-354978)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • savaz2 on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi"tehat kenytelenek szelektalni. " Az a baj, hogy h…
  • jotunder on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@savaz2: en egyszer vizsgaztattam egy svajci egyet…
  • savaz2 on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi" hogy legyen „early tracking „vagy sem. errol a n…
  • nyulambator on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényiduplán bement, töröltem
  • nyulambator on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@jotunder: Én egészen biztosan nem vagyok abban a…
  • jotunder on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@KennyOMG:](#comment-354971) harom cikkrol irtam o…
  • jotunder on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@anna007dor:](#comment-354939) a kerdes az, hogy l…
  • KennyOMG on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@jotunder: "lannert masszívan tehetséggondozás-ell…
  • mzoltan on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra SetényiÉn részben osztom a poszt aggályait a tehetséggond…
  • jotunder on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@nyulambator: az a kerdes, hogy miert is hisszuk e…
  • nyulambator on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@jotunder: Félve kérdezem, de elképzelhető, hogy L…
  • Bogomil on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra SetényiÉn azt hiszem, hogy Lannertnek nem a tehetséggondo…
  • jotunder on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@steinerzsiga: bocsánat, de ez hülyeség, semmi ily…
  • trbnt on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@anna007dor: "a gyerekek 70-80%-a volna alkalmas (…
  • hakohen on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi. @Virág et.: . Amit itt fentebb írsz, annak a fel…
  • hakohen on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi. @nyulambator: . Az utolsó betűig egyetértek vele…
  • hakohen on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi. @anna007dor: . Feleségem szülőfalujában (Csernel…
  • ijontichy on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@steinerzsiga: : Ámen. Legyen sokkal inkább menedz…
  • ipartelep on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra SetényiÉn azt gondolom, hogy nem a féltudásúzás itt a fon…
  • Virág et. on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra SetényiSose értettem, miért kell tudósoknak vagy kutatókn…
  • steinerzsiga on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra SetényiLehet, hogy valamit félreértek, de mintha ennek a…
  • kiazmármegint on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@excombo: Ez ugyebar azt az uzenetet kuldi, hogy..…
  • nyulambator on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@jotunder: Azt, hogy Lannert masszívan tehetséggon…
  • anna007dor on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@excombo: Mikor jártál az 1000 fős fali általános…
  • gladbach67 on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@anna007dor és @hakohen minden szavával egyetértek…
  • Fuxos on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@jotunder: Ezek szerint sötét a matematika jövője…
  • excombo on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@kiazmármegint: https://www.egmo.org/ ;)
  • jotunder on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@hakohen: nem egészen. itt egy szakmai vitát döntö…
  • kiazmármegint on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@excombo: Egyszer egy masik orszagban matekverseny…
  • excombo on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra SetényiA tehetséggondozás nem egy bonyolult dolog. 1) Nag…
  • excombo on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@naki: Én egy 1000 fő alatti falu általános iskolá…
  • fortin2 on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@jotunder:: Tisztázzuk: LJ az életrajza alapján so…
  • Podvinecz marsall on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra SetényiElolvasva a posztot, majd utána @nyulambator:-t, h…
  • hakohen on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi. @naki: . A kérdésed nem költői. Több évtizedes s…
  • hakohen on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi. @jotunder: . Terelsz, mellébeszélsz és utólag ba…
  • hakohen on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi. @ikarus: . Imádom ezt a harcos optimizmusodat. .
  • Abulafia on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra SetényiÖrüljünk annak, hogy a tudománypolitikáért felelős…
  • naki on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra SetényiAz lenne a költői kérdés, hogy mennyi esélye van e…
  • labrys on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra SetényiÉn szívesen megmondom bárkinek, merre van az arra.…
  • anna007dor on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi"a féltudású magyar elit helyett most mintha nem l…
  • ikarus on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@hakohen: "Én azért szurkolok, hogy ennek a lelkes…
  • jotunder on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@tamspatrik: "Kiterjedt nemzetközi publikációs tev…
  • jotunder on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@KrombopulosMichael: én teljesen odavagyok ezektől…
  • jotunder on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@ijontichy: a poszt nem Lannert Juditról szól, lén…
  • KrombopulosMichael on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra SetényiRengeteg almodozas volt ezen az oldalon egy bizony…
  • ijontichy on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@jotunder: : "ennek a posztnak az elit a tárgya" B…
  • tamspatrik on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra SetényiNem az a fontos, hogy van-e nemzetközi publikációj…
  • jotunder on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@nyulambator: ez egy 2017-es cikk. Magyarországon…
  • jotunder on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@hakohen: na, és megint na. Lannert Judit magát tu…
  • jotunder on Ki mondja meg, hogy merre van az arra avagy Lannert kontra Setényi@ijontichy: itt most az elitről van szó. vagy arró…

Posztrulett

Mit hozott létre a kormánypárti elitértelmiség az elmúlt 16 évben? (aránylagrövidposzt)

Demeter Szilárd picsog, hogy ő nem hajlandó nyilvánosan válaszolni az L.Simonnak, mert már feladta a nemzeti kultúrpápa szerepet és csak szerény majorságában akar traktorizálódni, és fontos könyveket írni, mint valamilyen székelygyurcsány. Egy Demeter Szilárd nívójú senkiházi, egy nagyranőtt Megadja (itt álljunk meg egy pillanatra, Demeter egy egyetemi professzor fizetését adta a félhülye Megadjának azzal a …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • lgombb
  • trbnt
  • KrombopulosMichael
  • esztre
  • Péter 2
  • Morp65
  • sgtpotrien
  • mzoltan
  • susyk
  • ijontichy
  • Mikonu
  • Radnóti Zoltán
  • SMFB
  • savaz2
  • torzsmokus
  • bvr
  • Psakreff
  • fortin2
  • simonandris2
  • naki
  • martonbalint19904935
  • aromo44
  • Hector Kapitány
  • tamspatrik
  • Gaboxhrr
  • darnoknew
  • opiniopraesumpta
  • janostothmeister
  • obeszel
  • azuccahirmondoja
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • KennyOMG
  • gladbach67
  • excombo
  • istván orovecz
  • micike mici
  • Tyto
  • labrys
  • aerduloensamtonight
  • karsairita
  • LibaLeontin
  • kiazmármegint
  • tortt49
  • mecsekijeti
  • princeghostly1c74fbc695
  • Fuxos
  • jaurin
  • anna007dor
  • muaddib00
  • cleantone2
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d