Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05
  • A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt) 2026.05.04
  • A Lendületes kutatók állásfoglalása 2026.04.28

A legolvasottabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Most múlik....
  • Viccországban bejelentenek
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)
  • ...ahelyett, hogy..... (újraközlés)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

Kicsit leárulóztak az Élet és Irodalom karácsonyi számában

2024.12.26 by jotunder

Az Élet és Irodalom idei 51-52. számában jelent meg Vásárhelyi Mária Az „ellenzéki szavazó” árulása című írása. Összefoglalom a kedves Olvasónak, mielőtt elkezd picsogni, hogy ő nem olvas ilyet. Mérges rám a Mária, mert a Magyar Péterre fogok szavazni, ahelyett, hogy. Ez a rész nincs teljesen kidolgozva. A lényeg, hogy pártszerűtlen magatartásommal a illiberalizmus uszályába kerültem és szét leszek ültetve.

Vásárhelyi Mária a féltudású liberális értelmiségi elit reprezentánsa, aki talán már azért gyanakodna rám, mert olyan erősen pedigrémentes, nemértelmiségi, mezővárosi zsidó családból származom, akik még ’44-ben is képesek voltak hinni .sten-ben, akik hajlamosak voltak a kisgazdákra szavazni ’45 után, és akiknek Vásárhelyi elvtársék vették el a kisboltját. Akik csak bajnak maradtak, a hibahatáron belül.

Nem, ez így nem is lenne igazságos. Vásárhelyi elvtársat is majdnem kinyírták a nácik, ezért lett ellenálló, ami -ezt Orbán Viktornak üzenem- azt jelentette, hogy a rohadékok ellen harcolt. Az utolsó rohadék hazaárulók ellen, a Sulyok nagypapik, Orbánbazsi dédpapik ellen. Aztán jött a Vörös Hadsereg és a sajnálatos morális fordulatok.

1948. június harmadikán Pócspetriben a egyházi iskola megszüntetése miatt a falu lakosai tüntetésbe kezdenek, elsül egy fegyver és meghal egy rendőr. Kádár János és Péter Gábor a faluba utazik, és nyolc nap múlva Budapesten felakasztják a rendőr meggyilkolásával vádolt jegyzőt, Királyfalvi Miklóst. Ekkor még Tildy Zoltán a köztársasági elnök, és a kisgazda Dinnyés Lajos a miniszterelnök, a kommunisták pedig a pócspetri tragédiát kihasználva erősítik fel az egyházellenes propagandát. Egy újságíró is lemegy Pócspetribe Kádárral és Péter Gáborral, Vásárhelyi elvtárs.

1956 után Vásárhelyi már nem elvtárs, éveket tölt börtönben, előtte Nagy Imrével együtt Snagovba internálják, és nagyon őszintén szembenézett azzal, amit Pócspetrivel kapcsolatban követett el. Az, hogy ki mikor kit és hogyan árult el, hogyan válhatott valaki (Kádár) árulóból, elárulttá, majd újra árulóvá, hogyan temették el az árulások maguk alá az országot, elárulta-e magát az elárult magyar nép, és egyáltalán hogyan jutottunk el idáig, kik vagyunk mi most akkor, túl sok nekem, nem a poszthoz sok, az életemhez is.

Vásárhelyi Máriát azért ismerjük, mert a Vásárhelyi elvtársból Vásárhelyi Miklóssá vált történelmi személyiség lánya, mert ott volt Snagovban, ő annak a liberális legendáriumnak, a szelíd intellektuális felsőbbrendűség legendáriumának a része, mely legendárium 2010. április huszonötödikén, valamikor az esti órákban porlott el véglegesen, aztán négyévente csak ismételték az elporlódást, mint a Reszkessetek betörőket. Mária asszony ijesztő féltudása, kevésbé ijesztő, sőt tulajdonképpen tiszteletre méltó féltudások vagy inkább ótudások között vált nevetségessé, azt is már csak én veszem észre, hogy leárulóztak, hiszen alig olvasta valaki az Élet és Irodalomban.

De a motívum, mármint, hogy mi a klerikális reakciót képviselő, illiberális (ezt le bírta írni) Orbánkettőt támogatjuk (értsd inkább rá szavazunk, mintsem olyan lúzerekre, akik a Taktaharkányi Bányász tarcsi ellen is összehoznának egy kétharmadot) árulók vagyunk, elárultuk az Eszmét (mely Eszmének természetesen Vásárhelyi elvtársnő a valódi képviselője, „Matildkám, tűpontos vagy mint mindig”), emlékeztet valamire, persze csak egy kicsit.

Vége van Matild, vége van. Az ótudású liberális értelmiségi elit nem állhat ki a féltudású kormánypárti értelmiségi elit ellen, és nem kizárólag azért, mert leléptették, hanem mert érdeklődés hiányában megszűnt.

Engem sem kérdez meg senki, nem csak a Matildot, de ezt jól is teszik, mert nem lenne igazán mondanivalóm. Az nem mondanivaló, hogy bazmeg Péter, takarítsd el őket, aztán lesz, ami lesz. Bár lehet, hogy ennél pillanatnyilag nem is lehet sokkal bölcsebbet mondani.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532032-6a03d0681b493' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532032&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532032-6a03d0681b493&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532032-6a03d0681b493' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Kóklerisztán esete az AI-val

Next Post:

A középszerűség kultúrája

197 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. Grrr szerint:
    2024.12.27 22:36

    Magyar Péter megy előre, mint az úthenger, de ha most összezárnak a változást akarók egy rendszerváltó mozgalomban vagy egy ideiglenes választási ‘népfrontban’, az már nem pusztán Magyar Péterről fog szólni. Nem tudja kontrollálni, a saját képére formálni, csak – ideiglenesen – orrdíszként a nagy, nehéz hajó előtt menni.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-340458)
    Loading...
  2. nyulambator szerint:
    2024.12.27 23:47

    @excombo: Én már most előre is szívesen elkondolkodom, csukott vagy nyitott szemmel, de sajnos nem látok életképes alternatívát. Itt a Vincenten viszonylag kevés olyat láthattál, ahol leárulózódott volna aki nem isteníti MP-t. És kb ugyanannyi olyat, ahol annak a belátó képessége kérdőjeleződött meg, aki halandó MP-re szavazni. Az én érzékelésem szerint itt a túlnyomó többség, ideértve engedelmével a blogtulajdonost is, óvatos szkepticzmussal és jelentős fenntartásokkal kezeli az MP jelenséget. Ezzel együtt nehéz nem észrevenni, hogy az eddigi ellenzéki próbálkozások négy kétharmadot értek (természetesen értve és tudva, hogy nyolcvötfokos emelkedésű pályán kellett volna többszörös túlerő, csaló bírók és hetente változó szabályok szerint küzdeni). MP egyelőre valahogy ezen a pályán is helytáll. Egyáltalán nem biztos, hogy ezt képes 26-ig folytatni, az se, hogy addigra a rezsim nem durvul-e el annyira, hogy MP börtönből nézze a választási eredmények kihirdetését. De momentán nem tudom ki másnak lehetne drukkonom, akinek legalább matematikai esélye lenne rá, hogy bármit elérjen a rezsimmel szemben. Na jó, esetleg a koleszterinnek.
    Labrynak igaza lehet. Könnyen lehet, hogy ezt a rezsimet nem lehet választáson megbuktatni. És akkor mi lenne a teendő? Fölmerült már többször a bojkott; minden ellenzéki lesz szíves nem megjelenni a válsztásokon. Pontosan tudjuk meddig tart a Fidesznek előállítani 4-5 vehemens ellenzki pártot akik nem a bojkottban látják a jövőt. Legfeljebb valamivel kisebb lesz a részvétel.
     
    Amit személy szerint a megdönthetetlen rendszer ügyében tehettem, már 16-ban megtettem és elköltöztem. Vannak még érdekeltségeim ott, de leginkább, az ott a hazám. Tényleg érdekelne, hogy szerinted, ha elgondolkodtam és beláttam, hogy nincs remény, Labrysnak igaza van és ez a rezsim mostmár szívszakadtig tart, utána mi van?

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-340459)
    Loading...
  3. hakohen szerint:
    2024.12.27 23:59

    .
    @nyulambator:
    .
    A koleszterinnek? Én a téglának szoktam. Mármint ami a fejére esik.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-340460)
    Loading...
  4. nyulambator szerint:
    2024.12.28 00:17

    @hakohen: Hát a koleszterin sokkal nagyobb valószínűséggel működik ebben az esetben. Ráadásul január 1 után is emlegethető, míg a tégla necces lesz. Igény lenne bármelyikre.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-340461)
    Loading...
  5. steinerzsiga szerint:
    2024.12.28 00:44

    Vállalva Captain Obvious hálátlan szerepét: a Magyar Péter-sztori valahol végtelenül egyszerű, kb. 2 alapvető felismerés és az abból következő dolgok fegyelmezett véghezvitele, 1 kommunikációs őstehetség (és/vagy vérprofi stáb) és 1 vonzó személyiség az összetevők.

    Felismerés 1: Magyarország alapvetően egy jobboldali ország. Az volt 2010 előtt is, a 2010 óta folyó agymosás méginkább oda tolta. Ha az ellenzék a melegjogokat, a hajléktalanok jogait, az EU dicsőítését, Ukrajna támogatását, az anti-Trumpizmust tűzi a zászlajára, azzal elvágja magát. A Fideszt, ha egyáltalán lehetséges, akkor csak a jobboldal (sőt legyünk erősek: a jobboldali populizmus) nyelvét beszélve lehet legyőzni.

    Felismerés 2: az óellenzék részben Fidesz-ügynökökből, részben a kontraszelektált donquijotékből/megélhetési svindlerekből, részben pedig a propaganda által menthetetlenül ledarált karakterekből áll. Ezért az óellenzéktől muszáj hermetikusan elzárkózni, még a szimpatikusabb karakterektől is (Karácsony, Momentum…)

    (Ezeket egyébként MZP is tudta, de sajnos nem zárkózott el eléggé az óellenzéktől, ill. a személyisége picit goofy volt, és ezt a propaganda kíméletlenül kihasználta.)

    Kommunikáció: MP elképesztően jól kommunikál, érdemes összevetni pl. MZP produkciójával: egyszerűen ösztönösen érzi, mitől döglik a légy. MZP is gyorsan reagált, jó beszélőkéje volt, nyomta a sódert, de nem talált rá arra, hogy hogyan törje át a propaganda falát, picit valahogy régimódi volt az egész stílusa. (Emberileg nyilván sokkal szimpatikusabb és politikusként is fajsúlyosabb MZP, mint MP, de sajnos az édeskevés, hogy én személy szerint így látom ezt.)

    Személyiség: engem speciel irritál, de nem tudom nem észrevenni, hogy emberek százezrei elolvadnak MP-től, férfiak és nők egyaránt. Valahol igazságtalan, hogy egy súlyosan NER-kompromittált személyt jobban imád az ország, mint a jellembajnok Hadházyt vagy MZP-t, de sajnos az emberek ilyenek: a Dallasból is valójában mindenkit Jockey hozott lázba, nem a dögunalmas Bobby. És azt se felejtsük, hogy a legtöbb szavazó maga is Fidesz-kompromittált: szavazott a Fideszre, hitt a Fideszben, kapott a Fidesz osztogatásaiból: ők könnyeben azonosulnak egy hozzájuk hasonló, megtért fekete báránnyal, mint egy irritálóan tökéletes Grál-lovaggal.

    Hiv.: [@steinerzsiga:](#comment-340462)
    Loading...
  6. azuccahirmondoja szerint:
    2024.12.28 03:37

    Kb. fél évvel ezelőtt azt írtam ennek a blognak valamelyik kommentszekciójában, hogy nem fogok Magyar Péterre szavazni, ezért most indokoltnak érzem leírni, miért változott meg az álláspontom.
    Magyarország egy olyan organizmushoz hasonlítható, amelynek hosszú ideje súlyosan diszfunkcionális a bél-és veseműködése. A béltartalom és a vizelet 14 éve pang, életveszélyes tályogképződések indultak meg, rosszindulatú daganatokkal és metasztázisaikkal van tele az egész szervezet. Nem tudható, van-e még esély gyógyulásra, de vitán felül nyilvánvaló, hogy bármiféle gyógyítási kísérletnek a bél-és veseműködés újraindításával kell kezdődnie. Magyar Péter lényegében erre vállalkozott, mármint arra, hogy megszünteti a bélcsatornát és a vesevezetékeket több mint tizennégy éve elzáró dugulást. Jogos az aggodalom, hogy ennek következtében (minimum) nyakig szarosak leszünk, és nincs garancia arra, hogy MP képes meggyógyítani a súlyosan károsodott organizmust. Az sem vehető biztosra, hogy egyáltalán meg akarja gyógyítani. Nem vehető biztosra még a jóhiszeműsége sem. De már azzal is hatalmas szolgálatot tesz ennek az országnak, ha eléri a bél-és veseműködés újraindulását. Fontos felismerni, hogy ez a tét. És fontos felismerni, hogy a huszonnegyedik óra vége felé járunk, már ha egyáltalán megmenthető még a beteg. MP személyiségének és jellemének taglalásával ráérünk akkor foglalkozni, amikor ez az ország/organizmus végre újra képes lesz vizeletet és székletet üríteni, és ezáltal szabadulni a felhalmozódott méreganyagoktól.

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-340463)
    Loading...
  7. vattablz szerint:
    2024.12.28 08:20

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-340464)
    Loading...
  8. annokkk szerint:
    2024.12.28 08:24

    @steinerzsiga: Azt se felejtsük el, hogy az első Orbán kormányt hogyan buktatták meg. A szocialisták, akiknek akkor még beágyazódásuk, helyi politikusaik és tömegpártjuk is volt, nomeg értelmiségük, vezetőgárdájuk és média megjelenési lehetőségük, kerestek egy Orbán szektavezér ellen indulni tudó arcot maguk közül – mert ők sosem voltak szekta, hanem inkább közösség -, aki megjeleníthetne egy Orbánt legyőző arculatot. Többen is szóba jöttek. Végül Megyó mellett döntöttek, aki okosnak látszott, világlátottnak, és fegyelmezettnek, mint egy diplomata, emellett szimpatikus beszélőkéje és mosolya volt, kedves családja, és egy európai arculatot tudott adni a pártnak, Orbán félázsiai hordájával szemben.
    Jó elképzelés volt. Lemosták a paraszt Orbánt és győztek.
    Hát, sajna fogható volt.
    És azt gondolom, hogy Magyar Péterrel ugyanez a helyzet várható.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340465)
    Loading...
  9. oOoOoOo szerint:
    2024.12.28 11:13

    Lehetne itt-ott finomítani, de kb. pontos.

    Hiv.: [@oOoOoOo:](#comment-340466)
    Loading...
  10. hakohen szerint:
    2024.12.28 11:32

    .
    @steinerzsiga:
    .
    Ad Felismerés1: Nem az a baj, hogy ezekkel elvágja magát. Hanem az, hogy a szavazópógárok többségét kurvára nem érdeklik ezek a témák.
    .
    A többi stimmel.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-340467)
    Loading...
  11. hakohen szerint:
    2024.12.28 11:38

    .
    @azuccahirmondoja:
    .
    Lényegében egyetértek. De: „Az sem vehető biztosra, hogy egyáltalán meg akarja gyógyítani. Nem vehető biztosra még a jóhiszeműsége sem.” Szerintem akarja, és a jóhiszeműségét is biztosra veszem. Két szempontot azért vegyünk figyelembe. Egyik az, hogy a politikus sohasem szűzleány, hanem politikus; ha nem ez lenne, akkor az első percben eláshatná magát. Másik: többször leírtam, hogy van egy lényeges különbség OVi és MP között; előbbi gyakorló pszichopata, utóbbi nem.
    .
    Persze, ez már hitvita, úgyhogy abba is hagyom.
    .

    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-340468)
    Loading...
  12. labrys szerint:
    2024.12.28 11:58

    @Grrr::

    „Neki nincs meg az a hálózata, az az ereje, valószínűleg mafiózói is alig vannak.”

    Nem szabad beleesni abba a csapdába, hogy egy dinamikus rendszer (jelen esetben a magyar politika) adott időpillanatbeli statikus fényképfelvételét/állapotképét véljük magának a rendszernek, és e pillanatfelvétel részleteiből extrapolálunk. (Mint minden komplex, időben létező struktúra esetében, a politikában is tilos elhanyagolni az evolutív folyamatokat.)
     
    Magyarra lefordítva és konkretizálva ez azt jelenti, hogy történelmi okokból, továbbá az ország & a társadalom jelenlegi állapotából következően MP klikkje csak és kizárólag* akkor lehet sikeres – tehát akkor nyerheti meg a következő választást, illetve maradhat utána lényeges ideig hatalomban –, ha megszerzi/kialakítja az általad említett hálózatot, erőt és maga mögé felsorakoztatott maffiózókat.
     

    „A körülötte levő emberek nagy része kifejezetten demokratikus-jogállami elkötelezettségű…”

    Ezek a (nyilatkozattételtől letiltott) személyek a díszlet dicső szerepét töltik be az új messiás mellett; pusztán az MP-propaganda részét képező elemek. Egy esetleges MP-győzelem esetén egészen biztosan nem ők alkotnák a döntéshozói kört (legfeljebb azok kerülnének be abba közülük, akikről menet közben kiderülne, hogy azért annyira nem is demokratikus-jogállami elkötelezettségűek…)
     
     
     
    * Mármint ha legitimnek fogadja el az orbánista választásokat, törvényeket, parlamentet, tákolmányt stb., stb., abban az esetben csak és kizárólag.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-340469)
    Loading...
  13. labrys szerint:
    2024.12.28 12:26

    @nyulambator:: látod, pontosan itt a csapda.
     
    Varga Judit asszonyság volt férje pontosan azt használja ki, aminek te is bedőlsz: a kétségbeesést, a ’mit bánom én, csak ennek legyen már vége!’-érzést.
     
    A Slimfit Messiás annak a látszatát kínálja, hogy a biztos rossz (orbániáda) ellenében ő valami mást (tehát potenciálisan végül akár jobbnak is bizonyulót) tud adni.
    Ami nem igaz. Ugyanolyan rendszert kínál, csak más szereplőkkel.
     
    Az orbániádát – ebben az érett, több mint másfél évtizedes állapotában – a naiv & ösztönös elképzelésekkel ellentétben már nem lehet úgy megszüntetni (különösen nem a végletekig egzisztenciális csapdába szorított, orbánizmussal metasztatizált és indoktrinált magyar népesség esetében), hogy mondjuk a Seggfejnek torkán akad a szalonnazsíros szotyola, és hirtelen elpatkol.
     
    (Persze ha Orbán Viktor végre elpusztulna, az jelentős felfordulást okozna a NER-en belül, és valószínűleg lezajlana néhány hosszú kések éjszakája, míg a maffia kialakítaná magán belül az új hatalmi sorrendet.)
     
    Az orbániáda csakis akkor szüntethető meg, ha magát a RENDSZERT – összes nerkompatibilis/-specifikus törvényével, intézményével, rendszerével együtt – töröljük el. És ez nem vihető végbe többek közt a népesség brutális antiagymosása nélkül sem.
     
    Analógia: ha egy feudális rendszerben legyilkolod a királyt, szinte kizárt, hogy záros határidőn belül ne egy következő király foglalja el a trónt a saját hűbéruraival, papságával és kíséretével*. Ahhoz, hogy egy királyságból köztársaság legyen, nem a személyeket, hanem a rendszert kell kicserélni.
     
     
     
    * Akik mellesleg általában jobbára már az előző királyt is szolgálták.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-340470)
    Loading...
  14. excombo szerint:
    2024.12.28 12:44

    @labrys: Itt nem annyira MP személye az érdekes, már 2022-ben is az ellenzékiek többsége a ’mit bánom én, csak ennek legyen már vége!’ állásponton volt. (És egyébként MZP előválasztási győzelme is azt mutatta, hogy az ellenzéki közvélemény szerint nem lehet nyerni az óellenzékkel.)
    Annyi változott, hogy most többen vagyunk, mert 2 és fél szűk esztendőn vagyunk túl. (A kegyelmi ügy inkább csak szikra volt, nem a valódi ok szvsz. Ez az ország morális kérdésekben, á, inkább hagyjuk…) Amit én még mindig nehezen tudok elképzelni, hogy ezek kiengedik a kezükből a hatalmat, amikor ők írják a szabályokat. (És én előre szólok, nem utólag lesz savanyú a szőlő.)
    .
    De még párszor ráküldik Menczert, és mindjárt szimpatikusabb lesz MP. Szépen pszichológiailag akarják kicsinálni, már a barátnődben sem bízhatsz, hátha elkezdesz paranoiás lenni stb-stb.

    Hiv.: [@excombo:](#comment-340471)
    Loading...
  15. labrys szerint:
    2024.12.28 12:50

    @steinerzsiga:: te pedig (szerintem, természetesen) ismét azt a szokásos hibát követed el, hogy statikus (ráadásul homogén) entitásként kezeled a magyar társadalmat. („Magyarország alapvetően egy jobboldali ország.”)
     
    Nem, „Magyarország” nem alapvetően, és pláne nem „jobboldali” ország. (Sem nem „baloldali”, empiriokriticista vagy trappista…)
     
    A magyar népesség tetemes hányadának tudatát (illetve az ország jog- és intézményrendszerét stb., stb.) sok-sok ezermilliárd forint közpénz elégetésével, valamint rengeteg energiát felemésztő, brutális & totális propagandával és tudatos cselekvéssel torzították – több évtized alatt – konkrét személyek a jelenlegi állapotába.
     
    De ez közel sem jelenti azt, hogy 1) a magyar népességnek (pláne az egészének) ez a „természetes”/isteni rendelésű/genetikailag determinált állapota, 2) hogy ez változatlanul így volt, így van, és így lesz a jövőben is, ámen.
     
    Azok pedig álságos érvek, amikor új nerencek azt hangoztatják, hogy ők valójában nagyon szeretnének demokratikus & humánus elvek szerint működni, és imádják azokat képviselni – de sajnos épp most és épp itt azt nem lehet, mert akkor nem kerülhetnek hatalomra.
     
    Azokat a politikai szereplőket, akik a hatalomért cserébe bármit hajlandók feladni, úgy hívjuk, hogy orbánisták.
     
    (E szabály alól egyetlen esetben lehetséges kivétel: ha MP mondjuk valamiféle IDP-mozgalmat próbál sikerre vinni suttyomban. Én ennek semmi esélyét sem látom, de ha valaki lát erre utaló jeleket, szóljon!)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-340472)
    Loading...
  16. Geza szerint:
    2024.12.28 14:36

    OFF: Rettentően kiváncsi lennék mit gondol @jotunder erről: https://qubit.hu/2024/12/26/paul-feyerabend-a-tudomany-legadazabb-ellensege

    Hiv.: [@Geza:](#comment-340473)
    Loading...
  17. jotunder szerint:
    2024.12.28 14:40

    @labrys: Magyarország az attitűd vizsgálatok szerint ma alapvetően jobboldali ország, mármint szociálisan konzervatív, nem pro-capitalist. ez változhat, mert a fiataloknál mások a tendenciák. most minden ezt mutatja. sokkal inkább szociálisan konzervatív, mint a nyugati társadalmak vagy csehország. P.S azt írsz MP-ről, amit akarsz, Hont András selyemmajomnak szokta nevezni, az is bőven belefér, a Slimfit Messiás abszolút rendben van. a szavazói lehülyézését szeretném ha mellőznéd. (bevallom, én Orbán szavazói en bloc lehülyézét sem szeretem, ők is a honfitársaim és ki tudja, holnap ők lesznek azok, akiknek a szavazataival a Slimfit Messiás lenyomja a NER-t, mert vagy ő, vagy egy ideig senki)

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-340474)
    Loading...
  18. jotunder szerint:
    2024.12.28 14:46

    @Geza: vagyok én filozófus? elolvastam a cikket, amikor megjelent, olvasás közben konzultáltam GPTo1-gyel, de ennyi.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-340475)
    Loading...
  19. labrys szerint:
    2024.12.28 17:25

    @jotunder:: nem igazán látom, hol hülyéztem le MP szavazóit.
     
    Ettől eltekintve nem értem, miért ne lehetne a) honfitársainkat b) emberek nagy tömegeit lehülyézni – ha valakik velem azonos állam polgárai és/vagy sokan vannak, akkor per definitionem nem lehetnek hülyék?
    Ez rendkívül… gyermekded etikai vezérelvnek tűnik. Már az emberiség történelmének akár felületes ismeretében is.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-340480)
    Loading...
  20. labrys szerint:
    2024.12.28 17:35

    @jotunder:: tehát aki jobboldali, az nem pro-capitalist? 🙂 Érdekes.
     
    (Ismét: ez a jelenlegi állapotra – statikus pillanatfelvétel – igaz. Plusz ezelőtt pár évtizeddel nagyjából ugyanilyen értékrendszer mellett az ország népessége „alapvetően szocialistának” volt mérhető…)
     
    A „szociálisan konzervatív” mellesleg alighanem a „kevésbé polgárosult” szégyenlős megfogalmazása. És persze tökéletesen igaz értékítélet, már évszázadok óta.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-340481)
    Loading...
  21. jotunder szerint:
    2024.12.28 19:07

    @labrys: a magyar jobboldali választó tipikusan szociálisan konzervatív (nagyon erősen az) és tipikusan nem pro-capitalist. ez egy magyar sajátosság. az AfD szavazóinak egy része (nyugatiak) eléggé pro-capitalist és nem vészesen szociálisan konzervatív, a keleti szavazóik nem igazán kapitalizmuspártiak és vészesen szociálisan konzervatívok. franciaországban a jobboldaliság nagyon sokáig határozott kapitalizmuspártiságot jelentett, németországban is, és talán olaszországban is. ma ez bonyolultabb. magyarországon nem bonyolult, a kapitalizmus, még a nyugat-európai szociális piacgazdaság verziója is, nem túl népszerű. de az államkapitalizmust elfogadják, mert nemzeti jellegűnek tartják.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-340490)
    Loading...
  22. jotunder szerint:
    2024.12.28 19:19

    @labrys: ” nem igazán látom, hol hülyéztem le MP szavazóit.”


    „Csak egészen naiv & nem túl tájékozott tizenévesek gondolhatják azt, hogy egy potrohos putyinpincsihez fideszkereszténykonzervatívhoz képest egy slimfit putyinpincsi fideszkereszténykonzervatív minőségi ugrást jelent.” hát ez kicsit lehülyézés. mindegy, annyira nem érdekel.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-340491)
    Loading...
  23. KennyOMG szerint:
    2024.12.28 19:43

    @labrys: Megbocsass, azert hadd engedjen meg maganak az ember generalizalasokat. A „Magyarorszag jelenleg erosen jobboldalra huzo orszag” pontosan ugyanugy igaz, mint hogy a „magyar kultura alapvetoen es melysegesen antiszemita”, utobbit mint nem zsido szarmazasu olvtars irom. Ez van, szembe kell nezni vele, nem kifogasokat keresni.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-340492)
    Loading...
  24. excombo szerint:
    2024.12.28 21:18

    @nyulambator: Én soha nem mondtam, hogy a bojkott a megoldás, mármint a szavazó részéről. Szavazzon csak mindenki, de én úgy gondolok rá, mint egy középső ujj, ami ha véletlenül nyer, akkor Örülünk Vincent. A pártok nem annyira érdekelnek.
    .
    Nem tudom, hogy mi a megoldás, de az lenne az első lépés, hogy felismerjük, hogy ez nem egészen demokrácia, és aszerint cselekszünk, nem úgy, mint egy demokráciában: Megkérdezzük az 1989 előtt élő ellenzékiek tapasztalatait, passzív ellenállás, stb. A politikusoktól azt várom, hogy olyan törvényesség határán lévő dolgokat csináljanak, amikért diktatúrában börtön jár, nyugati demokráciában semmi. (Persze könnyebb felvenni a jó fizetést.) Ugrasszuk már ki a nyulat a bokorból. Én covid idején bementem volna a kórházakba, aztán csukjanak le. Stb.
    .
    2026 azért lehet érdekes, mert most érzem a levegőben azt, hogy kiderül, hogy mi történik akkor, ha a társadalom el akarja őket zavarni… (De 2026 még messze van, Karpátalja és osztogatás szempontjából is.)
    .
    Szerk.: Sajnos a román választás is elég rossz precedenst teremtett…

    Hiv.: [@excombo:](#comment-340497)
    Loading...
  25. labrys szerint:
    2024.12.28 21:54

    @KennyOMG:: semelyik (itteni) beszélgetőtársamnak sem szeretném megszabni, hogy mit engedjen meg magának. Nyilván tök igazad van abban, hogy generális állítások igenis tehetők. Valószínűleg még abban is, hogy a magyar népesség túlnyomó(?)/nagyobbik(?) része jelenleg ún. magyarjobboldali (értsd: konkrétan orbánista) értékrendszerrel bír. De szerintem ez kisebb részben ok, sokkal inkább okozat.
     
    (Nem akarok kifogásokat keresni; bármelyik ismerősöm megmondhatja, hogy épp a fentiek miatt eléggé rühellem is az ún. átlagZembereket.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-340498)
    Loading...
  26. darnoknew szerint:
    2024.12.28 22:41

    @labrys: Muszáj biankó csekket adni MP-nek, mert még ígéretet sem kéehetünk tőle, nemhogy biztosítékot, mivel a ballibeknek tett ígérettel valószínüleg elveszítené a „csalódott fideszes” szavazókat. Te azt mondod, nem szabad bízni benne. Renben. Mi legyen a követendő út?

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-340501)
    Loading...
  27. nyulambator szerint:
    2024.12.28 23:15

    @darnoknew: D. elvtársat már csak három napig ér felemlegetni.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-340503)
    Loading...
  28. darnoknew szerint:
    2024.12.29 08:39

    @nyulambator: Az sem vezetett soha sehová. Csak hülyítjük itt egymást. Ez az orbánok, lázárok, kohánok földje, és az is marad.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-340508)
    Loading...
  29. labrys szerint:
    2024.12.29 13:26

    @darnoknew:: csak ismételni tudom: ha olyan politikai szereplőknek adsz biankó csekket, akik saját bevallásuk szerint azért nem hajlandók elkötelezni magukat X vagy Y elv mellett, mert az rontaná a hatalomra kerülésük esélyeit – akkor te magad invitálod magad fölé a NER-t. Ugyanis azokat a személyeket, akik a hatalomért bármilyen elvet hajlandók megtagadni, elvtelen politikai machinátoroknak, azaz orbánistáknak nevezzük.
     
    A kérdésedre válaszolva: fogalmam sincs, mi legyen a követendő út.
    Szerintem (ahogy azt évek óta ismételgetem) a jelenlegi magyarországi helyzetnek nem létezik (rövid-középtávú) megoldása.
     
    Mint azt már mások is, többször leírták: az ország igen nagy valószínűséggel a következő 50-100 évben is a rá jellemző, több évszázados mintát fogja követni. Azaz a tehetségesebb, demokratább, felvilágosultabb, humánusabb, a magyar ugar által kitaszított stb., stb., stb. magyar állampolgárok közül azok, akik megtehetik, elmenekülnek az országból – a többiek pedig maradnak a sok-sok évtizedig elhúzódó szétrothadás, a szociális sivatag, a reménytelenség, a részvétlenség, a jólesszazúgy, a minekmentoda, a nincstelennek-születtél-az-is-maradsz, a darutollas látszatkereszténység etc., etc. országában, és generációnként újratermelik az egész nyomorúságos helyzetet.
     
    Az egész orbániádán (mint ahogy ezt is többen mondogatjuk már évek óta) csakis úgy lehetne valamit javítani, ha egy megfelelően hatékony politikai ágens a NER-rel összevethető anyagi, és főleg információs (értsd: kellően hatékony ellenpropaganda kifejtésre képes) ellenpólust tudna képezni. (De mindaddig, amíg a rendszert leváltani jelentkezők hatalomféltésük vagy egzisztenciális előnyeik megóvása miatt alapjaiban meg sem merik támadni a NER-t, semmi esélye az orbániáda elmúlásának. Maximum a maffiabeli személyek cserélődhetnek.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-340514)
    Loading...
  30. labrys szerint:
    2024.12.29 13:39

    (A ‘kifejtésére’ szóból kimaradt egy ‘é’. Én lenni külföldi, nem tud jól magyar. Eszkuzi moá.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-340516)
    Loading...
  31. darnoknew szerint:
    2024.12.29 14:00

    @labrys: Értem és egyet is értek. Ugyanakkor megértem, hogy sokak számára az utolsó reménysugár, hogy az a biankó csekk jól lesz felhasználva. Semmi más remény nincs, csak ez. Te ennek semmi esélyét nem látod, mások különböző mértékben, de reménykednek ebben. Ahogy írod, más lehetőség nincs, akkor miért ne próbáljuk ki ezt? Mit veszíthetünk? Max a potrohost. Már megéri. Igazad van, a yachtoknak lesz gazdájuk, de lölőt látni egy ladikban, mégiscsak némi – tudom, sekély -elégtétel.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-340518)
    Loading...
  32. apokalipszistmost szerint:
    2024.12.29 14:58

    Hiv.: @labrys:

    nem reprezentatív, de egyetlen potenciális Tisza-szavazó ismerősöm se lát bele semmiféle értelemben Messiást MP-be akit úgy általában (megint csak nem reprezentatív) összességében meglehetősen irritáló személyiségnek tartanak

    inkább fordítva: a hiábavaló messiás-várásból lett már mindenkinek elege

    látni akarom ahogy ezek eltakarodnak a picsába
    maradjunk az EU-ban, NATO-ban, csatlakozzunk az Európai Ügyészséghez, nekem ennyi, egyelőre elég, Orbán ennyit sem ígér sőt

    Hiv.: [@apokalipszistmost:](#comment-340520)
    Loading...
  33. zardoz2 szerint:
    2024.12.29 19:17

    Hiv.: @apokalipszistmost:
    + euró-zóna

    Hiv.: [@zardoz2:](#comment-340529)
    Loading...
  34. allofarkucsillagnezo szerint:
    2024.12.29 21:23

    @apokalipszistmost:
    a hiábavaló messiás-várásból lett már mindenkinek elege
    igen az átjön és messzemenően együtt is lehet vele érezni. csak a megoldás, hogy „jó, akkor MOST nem hiábavalóan várom a messiást mint eddig” még így önmagában nem tűnik kidolgozottnak

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-340536)
    Loading...
  35. excombo szerint:
    2024.12.29 21:49

    „Semmi más remény nincs, csak ez.”

    Ez elég kategorikus kijelentés ahhoz képest, hogy 1 éve még azt sem tudtuk, hogy ki az a MP. (Egy éve akkor ezek szerint nem volt semmi remény? Hát akkor az akkor tévedés volt.)

    Hiv.: [@excombo:](#comment-340538)
    Loading...
  36. velotanya szerint:
    2024.12.29 23:28

    Fontos érték a sokszínűség, de azért rögtön egy Bayer Zsolt vendégposzt, kicsit erős kezdés. (Viszont a snagovozás egészen bravúros újítás a maga műfajában, ezt el kell ismerni.)
    Mindenesetre ha még akad itt néhány okafogyott és talajvesztett kóbor óliberális, aki idejétmúlt és levitézlett módon szereti megismerni a másik oldal nézőpontját is, az VM saját facebook oldalán megtalálja, december 27-es keltezéssel.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-340542)
    Loading...
  37. nyulambator szerint:
    2024.12.29 23:43

    @velotanya: most ezt nem értem. VM azt írja, kommentelt ide, de nem láttam.
    És mi ez a Bayer vendégposzt?

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-340543)
    Loading...
  38. nyulambator szerint:
    2024.12.30 00:07

    Ja, hogy ez a poszt lenne a Bayerzsoltié… csak nem ismertem rá, mert nem volt benne se prolizás se kurvaanyázás de még csak egy taknyán-vérén se.
    VM kommentje meg nyilván mint minden első kommentelőé fennakadt az automatán és JT még nem vette észre.
    Most már értem.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-340544)
    Loading...
  39. obeszel szerint:
    2024.12.30 08:14

    @obeszel: Hehe, sajátmagamnak írok. 🙂
    Elolvastam VM FB-bejegyzését, ahol leírta, hogy az ÉS-cikkének mi a veleje, és ez az, ami nekem is átjött, nevezetesen a mogyorók „nemes” tulajdonságai.

    Hiv.: [@obeszel:](#comment-340547)
    Loading...
  40. jotunder szerint:
    2024.12.30 10:34

    @nyulambator: nem, nem akadt fel semmi semmin. nincs pending comment 🙁 megnéztem kik regisztráltak mostanában, VM biztosan nem. nem is kommentálom ezt az egészet, ki akarok belőle maradni.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-340548)
    Loading...
  41. ipartelep szerint:
    2024.12.30 12:16

    A Faszbúkon ez ügyben több poszt alatt is rendesen megy egymás kurvaanyázása. A Faszbúk már csak olyan hely. Ez a hely itt kissé kifinomultabb. De itt meg, talán udvariasságból, vagy a fene tudja miért, sokszor tartózkodunk attól, hogy, hogy is mondjam: teljes mélységében feltárjuk az igazságot. Hiszen az mindenképpen ellenvélemények részletes kifejtésével járna, és az ellentmondást nem szeretik a zemberek, és nehezen kezelik. És ugye, mi itt mindannyian jóban akarunk lenni egymással?.
    A tárgyra: szerintem ez egy rossz poszt volt Jótündértől. A rosszaságát elsősorban az okozta, hogy VM szövege helyett nagyrészt VM családtörténetével foglalkozott. Pedig azt már régóta tudjuk, hogy az a lőtéri kutyát sem szabad, hogy érdekelje. Bár tudom, hogy ki volt VM apja, de ez ügyben nem érdekel, nincs köze a tárgyhoz.
    Ami a tárgyat illeti, vagyis VM mondandóját, ott két fő momentum van, amellett persze, hogy az ellenzéki szavazók mennyire, és mennyiben „árulták el” a régi ellenzéket – mert ez nekem eléggé hülyeségnek tűnik. És ezekkel illett volna Jótündérnek foglalkoznia, nem az apjával. Az egyik az, hogy VM-nek nem tetszik Magyar Péter, mivel őt egy rosszoldali konzervnek tartja, aki nem akar együttműködni az ellenzéki pártokkal, és/ezért az esetleges győzelme esetén problémás lenne a szarból való kilábalásunk.
    A másik fő témája választástecnológiai kérdés. Az, hogy egy ilyen helyzetben szabad, vagy érdemes-e elhagyni a régi, és esélytelen ellenzéki pártokat, és a győzelem érdekében MP-re szavazni.
    Bár ezekre a kérdésekre most még nincs, nem is lehet egyértelmű válasz (mert az a jóslás kategóriája lenne), de ezek értelmes, fontos kérdések, ha valamivel, mindenképpen ezekkel szabad csak foglalkozni, és nem a szereplők családtörténetével.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-340557)
    Loading...
  42. labrys szerint:
    2024.12.30 18:49

    @apokalipszistmost:: rendben. Mivel én még nem látom, kérlek, magyarázzátok el, hogyan fogja eltakarítani a Tisza/MP „a picsába” Orbánékat!
    Bőven elég lesz csak nagyon-nagy vonalakban, elviekben.
     
    Vegyük a racionálisan elvárható legkedvezőbb forgatókönyvet: a Tisza (nem kétharmados) képviselői többséget szerez az orbánista „parlamentben”. – Hogyan tovább?

    Hiv.: [@labrys:](#comment-340566)
    Loading...
  43. hakohen szerint:
    2024.12.30 19:12

    .
    @ipartelep:
    .
    1.) Szerintem – veled ellentétben gondolom – ez egy jó poszt volt (van).
    .
    2.) Ez egy alapjában szarkasztikus poszt (bár helyenként korántsem szarkasztikus, hanem nagyon is komoly), ami nálam (persze nem csak a Vincenten) nagyon be szokott jönni.
    .
    3.) Nem, nem csak az apjával foglalkozik a poszt, messze nem, hanem.
    .
    4.) Illik, nem illik, VM történetéhez az apja (nyugodjék békében; futólag ismertem volt) története is hozzátartozik. Ugyanis amint egy közhelyes szólás mondja: aki b-t mond, az mondjon a-t is. Vagyis ha felháborodunk azon (nem én), hogy VM-t az apja minősíti, akkor talán érdemes azon is felháborodnunk (itt sem én, csak leírom), hogy VM munkássága erősen terhelt (pontosabban megkönnyített) az apja miatt (akinek életútját Jótündér nagyon tárgyszerűen írta le, és VM erről szóló és utóbbit gyalázó posztjában lényegében – kissé hosszabban és részletesebben – ugyanezt tette.) Vagyishogy ugyan miért érné szó a ház elejét?
    .
    4+.) avagy PS.: Teljesen bizonyíthatatlan, tehát én sem tudom bizonyítani, hogy VM szakmai és publicisztikai karrierjének egy részét (nem az egészét, hiszen ő saját jogán is rendelkezik képességekkel!) annak köszönheti, hogy ki volt az apja (aki, amint ezt Jótündér is sugallja, végülis kiváló ember volt). Nem bizonyítható, de sok veréb (amely, mint tudjuk, disznót győz, ha nem is tekinthető lúdnak) ezt csiripeli a rózsadombi hársfák alatt (unter den Linden).
    .
    Bocs a sok zárójeles közbevetésért; de ma ilyenem volt.
    .
    Hát ez van, Matild!
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-340568)
    Loading...
  44. annokkk szerint:
    2024.12.30 20:25

    @hakohen: Na, most talán érteni vélem a posztot, de nincs garancia semmire. Szóval hogy nem az a baj, hogy mit ír, hanem hogy az ÉS hasábjain azért írhat, mert apuci ez volt meg az.
    Mert általában azt a családfát szoktuk vizsgálat tárgyává tenni, amelyik esetleg valami nagyobb közpénz eltulajdonításához, vagy pozíció elfoglalásához segíti az érdemtelen leszármazottakat. Csak mivel Vásárhelyi Mária érzésem szerint semmi ilyet nem birtokol, nem éreztem szükségét ennek. De ha mondjuk a rózsadombi származás kell az ÉS-ben megjelentetéshez, miközben az írás mondjuk csak egy szerényebb hírportál napi véleményrovatához elegendő potenciált hordoz, akkor érteném. De biztos, hogy ez az ÉS egy olyan kultikus hely, ahova lakcímkártyával lehet csak bejelentkezni, vagy csak egy régi ösmeretséggel ? És ha igen, akkor ezért kell-e haragudni ? Még nem vagyok azért teljesen felhomályosodva.
    A szőkenőzést meg teljesen nem értem. Nőknek nem szabad politikai véleménycikket írni ? Talán menjenek inkább szülni ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340569)
    Loading...
  45. hakohen szerint:
    2024.12.30 20:55

    .
    @annokkk:
    .
    Gratulálok a fantáziádhoz! Ámulatba ejtettél. Igaz, hogy a kommentednek semmi köze ahhoz, amit akár én, akár bármelyik fb-kommentelő írt VM-ról akár dícsérőleg, akár megrovólag, na de azért mégis… Tényleg ámulatba ejtettél. (A csúcs a lakcimkártya volt.)
    .
    Azt már szóba sem hozom, hogy szvsz olvasási és szövegértési kihívásokkal küzdesz.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-340571)
    Loading...
  46. annokkk szerint:
    2024.12.30 21:48

    @hakohen: Küzdök, küzdök. De nem adom fel könnyen.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340572)
    Loading...
  47. allofarkucsillagnezo szerint:
    2024.12.30 23:38

    @ipartelep:
    bele kellene hogy férjen az annyira konfrontatív választ, mint amennyire jt felütései konfrontatívak

    Hiv.: [@allofarkucsillagnezo:](#comment-340578)
    Loading...
  48. annokkk szerint:
    2024.12.31 07:44

    https://24.hu/belfold/2024/12/31/ellenzeki-kepviselok-parlament-kieses-partmunka-allaskeresesi-segely-kulfold/
    Aki aggódni szok szegény fideszesekért egy kormányváltás esetén, az kezdhet aggódni szegény óellenzékért egy ellenzékváltás esetén.
    Azért ne utasítsuk ki őket a nemzetből.
    Feketelistánk ne az ország teljes területíéről tiltsa ki őket és hozzátartozóikat. Vagy ennyire gyűlölik a fidesz magyarok, multik és civilek az ellenzékieket ?
    Ja, hogy mert álellenzék. …tudom.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340579)
    Loading...
  49. annokkk szerint:
    2024.12.31 08:23

    @ipartelep:

    Többen kifejezték, hogy lenne igény az ellenzéki vitára az ÉS hasábjain. Más nem is hiányzik. Egy jó kis ellenzéki vita.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340580)
    Loading...
  50. ipartelep szerint:
    2024.12.31 08:54

    Hiv.: @annokkk:
    Az ellenzéki pártok egymásközti vitáját valahogy így képzelem el:

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-340581)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • muaddib00 on Most múlik….@Grrr: @aerduloensamtonight: Nagyon remélem, hogy…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@muaddib00: Épp akartam írni róla. Ez az eddigi le…
  • Grrr on Most múlik….@muaddib00: Nyilván visszalépnek az alkalmazásától
  • ijontichy on Most múlik….@azuccahirmondoja: : Mindenesetre érdekes megnyilv…
  • Keepdreaming on Most múlik….Egyre több helyen látom a kormánypárti oldalon a S…
  • muaddib00 on Most múlik….https://24.hu/belfold/2026/05/12/atlatszo-zsarolas…
  • nyulambator on Most múlik….@azuccahirmondoja: Erdélyi választóink elsöprő töb…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….https://telex.hu/transtelex/2026/05/12/tokes-laszl…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: De osztott képernyős verzióban, ahol a…
  • ijontichy on Most múlik….@Fuxos: : Teccett mi? :-D Ja, és szegény Budapest…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • Fuxos on Most múlik….Baxus, végignéztem MP Karmelitás és Tóni féle mini…
  • kiazmármegint on Viccországban bejelentenekMost, amikor ezt irom, a kormany.hu honlap erdekes…
  • nyulambator on Most múlik….@aerduloensamtonight: Én azt mondanám, hogy az elő…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@ijontichy kolléga korábbi diplomatikus kijelentés…
  • AI szagerto on Viccországban bejelentenek@excombo hát igen, erről mondjuk lassan jó lenne v…
  • excombo on Viccországban bejelentenek@AI szagerto: "TZ szakmai múltja nem tudom mivel i…
  • AI szagerto on Viccországban bejelenteneknem tudom mit gondol itt a helyi szagértő-grémium,…
  • vattablz on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földKedvenc színházkritikai rovatom a Vincenten.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Hát ha ő nem olvasgat szabadidejében bíró…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMost már tudjuk, ki a "Vidéki prókátor" https://te…
  • jack_of_all_trades on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld"beszéljünk másról" Zene füleimnek (vagy képzavarr…
  • nyulambator on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földVajon mi lesz az amcsik apukájával, most hogy bele…
  • wolff on Most múlik….@ipartelep: Mondjuk a Népszava (ott jelent meg) ép…
  • thegaben86 on Most múlik….@ipartelep: Tobbe-kevesbe egyetertek, de orbanek b…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….@Sándor Simon: Ez egyelőre és mindenekelőtt honvis…
  • tamspatrik on Most múlik….@Sándor Simon Új alkotmány már elegendő lenne ahho…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@kiazmármegint: Azt hiszem, egy darabig mindenképp…
  • excombo on Most múlik….@Sándor Simon: Kicsit leértékelné 89-et... De dram…
  • Sándor Simon on Most múlik….nem vagyok hajlandó egyelőre elismerni ezt a kormá…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: én konkrétan a mai napról írtam. Oláh…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @hakohen: 1 hónap múlva kezdődik a foci VB a…
  • Keepdreaming on Most múlik….Hiv.: @ipartelep: Pár hét és nem lesz a fidesznek…
  • hakohen on Fruzsi sem tud hibázni. @ijontichy: . Olvastam valahol, hogy Laura már a…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, OVi és szűkebb köre a napi…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, az a kétmilla lassan leapa…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @nyulambator: Én ennyire nem vagyok optimist…
  • jotunder on Most múlik….kint voltam a téren (már amennyire befértünk), ez…
  • nyulambator on Most múlik….Hát ma a cigányok egy jó részét jóidőre megnyerte…
  • Keepdreaming on Most múlik….Állítólag most már több mint 4 millió szavazója le…
  • tamspatrik on Most múlik….@ipartelep Szerintem Orbánék arra játszottak, hogy…
  • Fuxos on Most múlik….MP beszéde igen kemény volt. Lassan a leghülyébb g…
  • Keepdreaming on Most múlik….Jöhetnek az elszámoltatások akiket érint, aztán ne…
  • ijontichy on Fruzsi sem tud hibázni@jotunder: : A "kommunista", mint olyan, már rég k…
  • ijontichy on Most múlik….vitya el sem ment... de tőle én pont ezt vártam. @…
  • tamspatrik on Most múlik….Kellett egy karizmatikus, magyarán tökös fickó, az…
  • labrys on Most múlik….@ipartelep:, @nyulambator: így, pontosan így.…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: Azért Rasi az unokákkal Donaldlandból…
  • ipartelep on Most múlik….Majdnem minden jóban van/lehet rossz is (más oldal…
  • nyulambator on Most múlik….Az biztos, hogy tudományos életpályákat fognak azz…

Posztrulett

Orbán MCC-s embere egyszerű brit íróként ír a FIDESZ várható győzelméről a Telegraph-ba (apróságposzt)

Tibor Fischer („Under the Frog”) írt ma a Telegraph-ba „Orban will win again and the Leftist chatterati just doesn’t get why” címmel. A Telegraph elfelejtette informálni az olvasóit arról, hogy ez Mr. Fischer Head of Literary Studies a putyinista janicsárképzőben. Azért elmormolnék egy halk kurvaanyátokat. Egészen súlyos brit figurák dekkolnak Pesten Orbán payrollján. A legkínosabb …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • micike mici
  • elolhatuldoktor
  • nerangass
  • labrys
  • lgombb
  • Czifra Zoltán
  • jaurin
  • AI szagerto
  • Hector Kapitány
  • kiazmármegint
  • Péter 2
  • bvr
  • annokkk
  • Fuxos
  • rovidec398e17c6
  • trbnt
  • incze
  • tortt49
  • janostothmeister
  • Grrr
  • LibaLeontin
  • tulajdonkppen
  • muaddib00
  • excombo
  • j.alfred prufrock II
  • Bogomil
  • karsairita
  • wolff
  • hakohen
  • repulo
  • Virág et.
  • ra0213
  • jack_of_all_trades
  • aerduloensamtonight
  • mzoltan
  • aromo44
  • ikarus
  • darnoknew
  • ijontichy
  • gornyo
  • anna007dor
  • KennyOMG
  • Judit Merényi
  • susyk
  • Podvinecz marsall
  • jelbeszed
  • janszemwordpress
  • ervsebeszet
  • Mikonu
  • kisa
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d