Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt) 2026.06.04
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról) 2026.06.04
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt) 2026.05.25
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést 2026.05.21
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

Kordonnal a szégyen ellen

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: szempontpuska

Az állam létének, működésének vannak deklarált céljai. Ezekre biztosít alapvető jogokat, és azokból következően kötelezettségeket vállal.

Tarlós kordonja.jpg

Számosat ezek közül nem tud teljesíteni. Ilyen a lakhatás joga is. Itt az állam mulaszt. De ezek a kötelezettségei attól még léteznek, deklaráltak.

Vagyis ebben a kérdésben nem lehet vita arról, hogy ez állami kötelezettség-e, merthogy az! És nem köti előfeltételhez (pl. adózáshoz) sem. Alapjog. Jár mindenkinek, aki az állam polgára.

Arról lehet beszélni, hogy MIÉRT nem tud eleget tenni egy alkotmányban biztosított kötelezettségének, esetleg HOGYAN tehetné meg. Milyen preferenciái vannak forrásainak elosztására? Mi a fontosabb: a médiafigyelés, a stadionfejlesztés, új kormányzati negyed vagy a hajléktalanok életben tartása… stb.

Korábban megbukott a kriminalizáció kísérlete. Hogy egy analógiával éljek, az alkotmány deklarálja a munkához való jogot is. Nem tudja teljesíteni ezt sem. De nem hozta vissza a KMK (közveszélyes munkakerülés) intézményét. Ahogyan a hajléktalanokról sem tud gondoskodni.

A hajléktalan bántja a szemünket. Nem csak a miénket, a hatalomét is. Más szerint meg levet ereszt. Ha megoldani nem tudják, akkor legalább büntetnék ne legyen szem előtt. Besöpörnék a szőnyeg alá — akkor már nincs is probléma?

…és akkor jönnek a trükkök százai. Munkaterület, csúszásveszély stb. miatt egy félméteres sávban nem telepedhetnek a falhoz. Lefekszenek a kordon elé. Így most jobb, Pista?

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520389-6a303c65e6022' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520389&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520389-6a303c65e6022&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520389-6a303c65e6022' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

Next Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

337 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. Fullánkos Algol szerint:
    2013.01.31 08:55

    @grani: te magadat állatként definiálod ezekkel a funkciókkal, én magamat többre, állatkertben meg megválogatom hogy hol etetek 🙂 ennyi, pont.

    Hiv.: [@Fullánkos Algol:](#comment-203976)
    Loading...
  2. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2013.01.31 08:57

    @anyádnak Én tolom:

    Értem, akinek nem tetszik az antiszociális viselkedés és úgy véli, hogy az állam feladata a rend megőrzése, az náci. Nem lehet, hogy meg kellene nézned a szótárban a „náci” szó jelentését?

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-203977)
    Loading...
  3. ipartelep szerint:
    2013.01.31 08:59

    @szempontpuska: …”én a hajléktalankérdés rendezését sokkal sokkal előrébb helyezném a kiadásokban, mint számos más, társadalmilag kevésbé hasznos, pénzköltést”

    Jó-jó, de miért? Ezt kellene elmagyaráznod (én ugyan elmagyarázhatnám, csak nem akarom ;-)) az itt megszólaló proto- és kriptonáciknak.
    Annál is inkább kíváncsi vagyok a magyarázatodra, mert a fenti, beidézett mondatod ebből a szempontból tartalmaz egy önmagyarázatot. Nevezetesen azt, hogy a problémák rendezésében a „társadalmilag” hasznos tevékenységeknek jár az elsőbbség. És ugye, itt azonnal kérdés (nem számomra, hanem a kriptonáciknak), hogy a csövesek ügyének rendezésében mi a fene a társadalmilag hasznos.
    Te hát még egyszer: ha valami társadalmilag hasznos, akkor azt nyilván előrevalóbb megcsinálni, mint ami nem annyira hasznos társadalmilag. A kérdés az, hogy ez az ügy miért hasznosabb, mint más ügyek.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-203978)
    Loading...
  4. Muad'Dib szerint:
    2013.01.31 08:59

    @szempontpuska:
    Ez megint egy érdekes kérdés. Azt is már sokan felvetették, hogy vajon miért is lenne alapvetőbb emberi jog a hajléktalanok aluljáróban éldegélése, mint az én gyerek/családom joga a normális és biztonságos környezethez?
    Igen, ezt a problémát meg kellene oldani, és szerintem erre már meg is született a megoldás. Hajléktalanszállók, ha kell rendőri felügyelettel, hogy ne kelljen rettegni annak, aki bemegy oda aludni. Persze ugye ez ellen is volt egy szép kis tüntetés, hogy milyen jogon akarnak rendőrt küldeni oda, ahová egyébként nem mer bemenni a hajléktalan, mert mindenét elveszik…

    Hiv.: [@Muad’Dib:](#comment-203979)
    Loading...
  5. ipartelep szerint:
    2013.01.31 09:02

    @maxval, a gondolkodni próbáló birca: Öreg, te vagy antiszociális. Ezt nem mondta még senki neked?

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-203980)
    Loading...
  6. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2013.01.31 09:07

    @ipartelep:

    Ez nem politikai kérdés eleve, azaz felesleges politizálni ezt. Ez szimpla józan ész kérdése.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-203981)
    Loading...
  7. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2013.01.31 09:08

    @ipartelep:

    Nem hiszem. Miért lennék az?

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-203982)
    Loading...
  8. Conchobar szerint:
    2013.01.31 09:09

    A hajléktalanság az egy hálás téma, bármikor, bármilyen alkalomból lehet vele a mindenkori hatalomgyakorlókat ütni, a hajléktalanságot ugyanis lehetetlenség megszüntetni, felszámolni a polgári demokrácia keretein belül (a nácizmusnak és a kommunizmusnak voltak sikerei, de felszámolni ezek a rendszerek sem tudták). Ennélfogva a vita csak arra szorítkozhat, hogy elengedhetlenül szükséges-e a hajléktalanok jelenléte városok, nagyvárosok frekvententált közterületein, vagy a többi állampolgárhoz hasonlóan ők is korlátozhatóak valamely közösségre káros cselekményükben (pl.utcán sz@rásban)

    Hiv.: [@Conchobar:](#comment-203983)
    Loading...
  9. nincs1itt szerint:
    2013.01.31 09:10

    @grani: Háááát, a laktanya nem egészen volt „ilyen”, valóban a hálókörletek nem voltak használhatóak napközben, de kapott enni a baka, meg ruhát, meg tudott fürdeni… De az a lényeg, amit írtál!!!:
    „A hajléktalant, ha már nem tudja saját, vagy önhibáján kivűl betartani a társadalmi együttélés szabályait egy erre kiépített szociális rendszer segítségével, akár saját akaratuk ellenére is, visszavezetni a normális társadalomba. Az első lépés ezek közzűl, hogy önként, de akár a jog erejével is, bekényszerítsék az önmagáról gondoskodni képtelen egyény, ugyis mint büdös hajléktalant, a szociális rendszerbe.
    Ennek a kérdésnek az átpolitizálása pont azoknak árt, akiknek a ballibcsik „segíteni” szeretnének. „
    Ezzel teljesen egyet értek!

    Hiv.: [@nincs1itt:](#comment-203984)
    Loading...
  10. maxval, a gondolkodni próbáló birca szerint:
    2013.01.31 09:11

    @jotunder:

    Nem vagyok katolikus, s nem köpködök hajléktalanokra.

    Az viszont visszataszító, hogy megrágalmazol, majd kitaltasz, hogy ne tudjak válaszolni – na, ez valóban kultúra kérdése.

    Hiv.: [@maxval, a gondolkodni próbáló birca:](#comment-203985)
    Loading...
  11. Frick László Emlékzenekar szerint:
    2013.01.31 09:12

    @grani: Nem az én ötletem Budapest mexikanizálódása [Mexico City-ről van szó, de ugyanez történik most a brazil nagyvárosokkal]
    Németországban össztársadalmi lelkiismeretfurdalást okoz a wessiek 4%-os bérfölénye az ossiek-kal szemben, de nálunk Lyukmagyarország és Budapestország között a bérszínvonalkülönbség 100%. Olyan röhelyes dolgok vannak, hogy ha nemzetközi kamionos vagyok Szolnokon és ugyanazt a munkát vacakabb autóval végzem, 100ezerrel keresek kevesebbet, mint egy budapesti kamionos, plusz hathetente jöhetek haza stoppal Budapestről, mert a főnök nem engedi haza az autót. Miközben Budapesten sokkal olcsóbb a megélhetés. Ilyenkor a lakhatási költségeket szokták felhozni, de idelent egy fiatal párból maxxx az egyik tud elhelyezkedni havi 80ezerért… vagy felmennek Bp-re és mind a ketten dolgoznván 300ezret keresnek és akkor kibirják a 70ezres albérletet, míg idelent meg 35 ezret kéne fizetniük a 80ezerből.

    Ráadásul faluhelyen egy helyi hajléktalan története nyilvános,míg Budapesten azt mesél [be], amit akar.

    Hiv.: [@Frick László Emlékzenekar:](#comment-203986)
    Loading...
  12. Borenbukk szerint:
    2013.01.31 09:18

    @maxval, a gondolkodni próbáló birca: Na, Maxi, a te jozan eszedtol mentse meg az eg a vilagot! 🙂

    Hiv.: [@Borenbukk:](#comment-203987)
    Loading...
  13. ipartelep szerint:
    2013.01.31 09:20

    @maxval, a gondolkodni próbáló birca: Azért vagy „antiszociális” -itt a szónak nem a pszichológiai (nyilván nem vagy szociopata), hanem a szociológiai értelmében – mert érzéketlennek mutatkozol az elesett hajléktalanok szenvedése, problémái, „ügye” iránt. De ez nálad semmiképpen nem járhat a nézeteidben meglévő disszonanciával, hiszen tipikus magyar jobboldali vagy, a jobboldaliság minden ide vonatkozó kellékével, meggyőződésével, hitével, és tévhitével. Tehát – az én szememben – egy zizzent gazember vagy (külön vizsgálódást igényelne, hogy milyen arányban), de „van venned rendszer”.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-203988)
    Loading...
  14. HaCS szerint:
    2013.01.31 09:20

    @Muad’Dib:

    „miért is lenne alapvetőbb emberi jog a hajléktalanok aluljáróban éldegélése, mint az én gyerek/családom joga a normális és biztonságos környezethez?”

    A biztonságossal teljes mértékben egyetértek. Ugye ezért is van kamera és rendőri jelenlét az összes nagyobb aluljáróban. Nem mellesleg akik itt bűncselekményeket követnek el általában nem is a hajléktalanok.
    Na de mi is az a „normális”? Kinek normális? Neked? Megkérdeztél már másokat is szerinte milyen lehet a normális környezet? Ne adj isten egy hajléktalant? Ezt a nornélis környezet dolgot eléggé szubjektívnek érzem. Persze cáfolj meg!

    „Igen, ezt a problémát meg kellene oldani, és szerintem erre már meg is született a megoldás. Hajléktalanszállók…”

    Aztán a tényekre odafigyelsz-e? Vagy a hajléktalanokkal kapcsolatos hírekre.

    http://www.femina.hu/hirhatter/hajlektalanok_nefmi

    index.hu/belfold/2012/11/06/atadtak_de_nem_nyithat_meg_a_fovaros_hajlektalanszalloja/

    Hiv.: [@HaCS:](#comment-203989)
    Loading...
  15. Muad'Dib szerint:
    2013.01.31 09:26

    @HaCS:
    Tudod, ha pisát kell kerülgetnem, és a szarszag miatt befognom az orrom az aluljáróban, az igen alacsony nívó mellett nevezhető csak normálisnak. Márpedig ne kelljen már a családomnak ilyen környezetben közlekednie. De ismétlem, építeni kell elég szállót és rendőröket küldeni a lopások ellen. Persze akkor is rohan majd a város mindenkié banda tiltakozni, mint rendesen…

    Hiv.: [@Muad’Dib:](#comment-203990)
    Loading...
  16. fuhur szerint:
    2013.01.31 09:27

    @maxval, a gondolkodni próbáló birca: „Nem vagyok katolikus, s nem köpködök hajléktalanokra.”

    Ahhoz képest, hogy nem vagy katolikus a múltkor csak úgy dőlt belőled a bibliai teremtés mese meg a többi marhaság. Érdekes módon azt meg tudtad tanulni. Ha kicsit tovább olvasnád a kedvenc mesekönyved megtalálhatnád benne azt a pár valóban hasznos és emberi gondolatot is amit érdemes megfogadni.

    És nem arra gondolok, hogy „apák bűneit a fiúkban hetediziglen” hanem amit később mondott az csákó akit felszegeltek.

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-203991)
    Loading...
  17. eßemfaßom meg áll szerint:
    2013.01.31 09:27

    1. A lakhatáshoz való jog biztosítása != mindenkinek lakhatást köteles biztosítani az állam. É-koreában biztos van ilyen.

    2. Tegye fel a kezért az a kordon ellen tiltakozó nagyonliberálisdemokrata aki meghivott már hajléktalant lakni az előszobájába, vagy legalább a lépcsőházukba.

    Hiv.: [@eßemfaßom meg áll:](#comment-203992)
    Loading...
  18. grani szerint:
    2013.01.31 09:29

    @Fullánkos Algol: Aha, szóval te egy olyan fénylénynek tartod magad. Felette állónak a természetnek. Te gondolom nem böfögsz, nem szellentesz és csak éjszaka, misszionárius pózban közösűlsz. Vagy azt sem, mert ez is olyan állati ? 🙂
    @szempontpuska: Hát ezek szerint neked magas? Fuss neki mégegyszer 😀
    @Frick László Emlékzenekar:
    Eredetileg vidéken születtem én is. Egy lyukban, Bereg megyében. Tudom, mi van ott.
    A modern társadalom a vidéki életet teljesen felszámolja. Ennek egyik velejárója, hogy nyomást gyakorol a polgárokra azon okból, hogy költözzenek nagyvárosba. A főnököd nem azért nem adja oda az autót, hogy hazamenj vele, mert egy szemét alak, hanem azért, mert az neki költség, ami nem hoz hasznot. A kapitalizmus már ilyen…

    Hiv.: [@grani:](#comment-203993)
    Loading...
  19. balogpeti szerint:
    2013.01.31 09:36

    Na akkor vannak akik helyeslik az aluljarok megtisztitasat, vannak akik azt allitjak, joguk van a hajlektalanoknak ott eletvitelszeruen tartozkodni.Ervel (foleg a z utobbi oldal) elvekkel, de szerintem sokkal egyszerubb gyakorlatiasitani ezt a problemat.Tetelezzuk fel, hogy 50-50 % all mindket oldalon (szerintem 95-5 az aluljarok kitisztitasara vagyok aranya).Elmeleti sikon osszuk kette Budapestet, es koltoztessuk kulon-kulon a ket tabort.Az egyik oldalon maradnak ilyen allapotban az aluljarok, a masik oldalon (fenntartva a hajlektalanszallokon valo alvaslehetoseget) kipucoljak az aluljarokat. Aztan dontse el ki-ki maga, melyik oldalon szeretne elni inkabb. Ja, hogy ismerek szemelyesen is tobb megmondoembert, aki a gep mogott hatalmas eszmei vannak, de semmi penzert nem lakna alulszocialt emberek kozeleben, gyerekeit nem jaratna olyan iskolaba, ahol olyan devians gyerekek is vannak, mint sok alap iskolaban, es persze az aluljaroba nem surun jar. Viszont van olyan fornettis ismerosom, akinek aluljaroban van uzlete, es amig rend volt az aluljaroban, addig ment az uzlet, es erdekes modon, ahogy egyre jobban „elbudosodott” a kornyezet, egyre csokken a forgalma..
    De ezt feltehetnem ugy is, akarsz nyitni egy uzletet, ket egyforma forgalmu aluljaroban van lehetoseged. Az egyikben nem „laknak” hajlektalanok, a masik „buzlik” toluk. Vajon melyikben nyitnad az uzletedet????

    Hiv.: [@balogpeti:](#comment-203994)
    Loading...
  20. HaCS szerint:
    2013.01.31 09:38

    @eßemfaßom meg áll:

    Ez igen! Látom fel is fedezted a különbséget a köz- és a magánterület között. Ez utóbbi nekem is van és feltételezem neked is.

    Vannak akiknek nincs ilyenjük. Róluk beszélgetünk most. (Illetve sokan inkább saját magukról, de ez más kérdés.)

    Hiv.: [@HaCS:](#comment-203995)
    Loading...
  21. eßemfaßom meg áll szerint:
    2013.01.31 09:39

    @HaCS: Nem értettél meg. Ez van.

    Hiv.: [@eßemfaßom meg áll:](#comment-203996)
    Loading...
  22. fuhur szerint:
    2013.01.31 09:39

    @$pi$: „Főleg, hogy a kommunisták sokkal több ember jogait korlátozták, több embert zártak (és zárnak ma is) koncentrációs táborokba és sokkal több ember haláláért felelősek.
    „

    Lehet, de magyarországon per pillanat nincs kommunista párt. Náci párt viszont van. Még a parlamentben is.

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-203997)
    Loading...
  23. Conchobar szerint:
    2013.01.31 09:41

    @grani: „A modern társadalom a vidéki életet teljesen felszámolja. Ennek egyik velejárója, hogy nyomást gyakorol a polgárokra azon okból, hogy költözzenek nagyvárosba” – Nem a társadalom számolja fel, hanem a lehetőségek(hiánya) az, ami felszámolja. Ugyanis a munka-, karrierlehetőségek a városokban(még inkább a nagyvárosokban, leginkább a fővárosban) koncentrálódnak. A társadalom csak egy egy esetben ok a vidékiek elvándorlására: mikor a szomszédságában tömbcigányság él

    Hiv.: [@Conchobar:](#comment-203998)
    Loading...
  24. HaCS szerint:
    2013.01.31 09:43

    @Muad’Dib:

    Ezzel a hozzászólásoddal teljesen egyetértek. Csak sajnos nem ebbe az irányba haladunk, és a házat sem kezdheted a tetőnél építeni. Nem lehet először kiküldeni embereket megfagyni, aztán pár év múlva építeni nekik szállást.

    Hiv.: [@HaCS:](#comment-203999)
    Loading...
  25. Frick László Emlékzenekar szerint:
    2013.01.31 09:45

    @grani: Ez nem a kapitalizmus, ez teljesen új dolog, én kínomban netokratív spekulali6zmusnak nevezem. A kapitalista hazaengedi a barmát az autóval, mert tudja, hogy egy kisebb gesztust kamatostul vehet majd vissza. Az a kép, amit a cucujializmusban vetítettek a kizsákmányooló kapitalistáról, kb 100 éves. van még egy-két kapitaklista 8elavult) cég Magyarországon, pl német tulajdonu, megcsináltatja a dolgozoói fogait vagy dohányzásról leszoktató programra költ vagy a termékből, amit gyártanak, a művi ár 75%-áért vásárolhat a dolgozó vagy esetleg műviáron. Ugyanezt a magyar kapitalista a nagykerár +10% adja a dógozónak, ezt nevezik „motivációnak”
    A főnök azért nem engedi haza az autót, mert azt mondja, hogy ha ugatok, van helyembe húsz másik, de nincsen. Erre kapott tavalyelőtt Nobel dijat két faszi, mert valahogy leírták ezt a kravályt, ami ezeket a félelmaradott országokat, mint Magyarország is, jellemzi, egyszerre van munkaerőhiány és túlkínálat. Egymásnak ellentmondó jelenségek egyszerrevalóságában tipródnak ezek a félfejlett gazdaságok és erre csapásul még ott van a túlságosan sok okos meg megmondóember, sajtómunkás és főeszetok, akik úgy, mint itt a hajléktalankérdésben is, mindenből de mindenből politikai ügyet csinálnak, az ember reszket, nehogy az éppen aktuális kormány a vakokkal kezdjen valamit a zebráknál, mert akkor az „ellenzék” bebizonyítja, hogy a vakokat Bezzegisztánban húskampón lökik a járművek elé. Miközben a „kormány” nemkormány és tehetelen, tehát az éppen aktuális ellenzéknek nincsen mit ellenzék-elnie. Szép példa volt erre a nemlétező Többiztosítós rendszer, amit maguk a biztosítók buktattak meg 2007,. június 27-én, de azért a FIDESZ szépen elvállalta a lezúzását és etől a „lezúzásától” lett valami a semmi, ami már 2007. júniusa után volt a halott kis ötlet…

    Hiv.: [@Frick László Emlékzenekar:](#comment-204000)
    Loading...
  26. eßemfaßom meg áll szerint:
    2013.01.31 09:45

    @HaCS: esetleg hogy segitsek mi a problémám a nagyondemokratajogvédőkkel, akik szerint ejnyebejnyerossztársadalomrasszistakirekesztő, és jól megmondja, de azért ő is:

    index.hu/belfold/2013/01/23/tizevesen_az_elitbe_kuldik_a_gyerekeket/

    „Halász Gábor bevallotta: bár nem nem ért egyet ezzel az esélyegyenlőséget romboló rendszerrel, szülőként a gyermekeit ő is hatosztályos gimnáziumba íratta.”

    Hiv.: [@eßemfaßom meg áll:](#comment-204001)
    Loading...
  27. Conchobar szerint:
    2013.01.31 09:46

    @fuhur: „Lehet, de magyarországon per pillanat nincs kommunista párt. Náci párt viszont van” – Valóban? Addig ismétegetjük a sületlenséget, amíg el nem hiszik (Thürmerék pártja felvállalja a Kádári-örökséget, míg a Jobbik nem Szálasi, vagy Hitler örökségét, hanem Horthy örökségét vállalja)? 16 év fölöttinek már meg kellene tudnia különböztetni a rivális pártok címkéit, propagandáját a valóságtól

    Hiv.: [@Conchobar:](#comment-204002)
    Loading...
  28. Mute Message szerint:
    2013.01.31 09:48

    Nekem inkább az a borzalom, hogy miután egy civil szervezet tiltakozásul lebontotta a kordont, akkor a kormányoldal megint felhördült. Bezzeg amikor ők bontottak kordont a parlament előtt az teljesen más volt, az nagyon hely cselekedet volt. Hát nekem nem lenne pofám ekkora kettős mércét alkalmazni. Ezért nem olvasok már jobboldali sajtót egy ideje, hacsak a hirklikk.hu-n, mint hírgyűjtőportálon bele nem futok egy-egy érdekesebb cikkbe.

    Hiv.: [@Mute Message:](#comment-204003)
    Loading...
  29. grani szerint:
    2013.01.31 09:48

    @fuhur: hát igen, tényleg nincs kommunista párt a parlamentben. Gondolom, nincs rá igény. Ezért eshetett ki az SZDSZ is. Náci pártra meg van igény. Ezért vannak bent. Mert a jobbik tényleg egy nemzeti szocialista párt…

    Hiv.: [@grani:](#comment-204004)
    Loading...
  30. eßemfaßom meg áll szerint:
    2013.01.31 09:50

    @Mute Message: „Hát nekem nem lenne pofám ekkora kettős mércét alkalmazni. „

    Pedig pont ezt alkalmazod, amikor azon felhördültél ezen meg nem.

    Hiv.: [@eßemfaßom meg áll:](#comment-204005)
    Loading...
  31. Kovácsné szerint:
    2013.01.31 09:51

    Az a baj, hogy ebben a formájában az egész téma csak egy mentális rágógumi, mind a két oldal számára. Ha erről a konkrét esetről korrekten szeretne bárki is nyilatkozni, ahhoz személyre lebontott adatok kellenének. Ferenciek tere: Pista bácsi maga alá szart az aluljáróban. Béla bácsi helyhiány miatt nem jutott be a melegedőbe. Mari néni közveszélyes alkoholista. Eduárd fater szabad lelkű vándorköltő, aki ezerrel vernyogtatja az elektromos gitárját. A Ferenciek terénél az aluljáró ekkora meg akkora, ennyi meg annyi hajléktalan fér el úgy, hogy a többieknek nem kell libasorban egymás tarkójára taposni, ha a metróhoz akarnak jutni. A Ferenciek tere körzetében x, y és z hajléktalanszállók üzemelnek, ilyenolyan kapacitással és telítettséggel, a hajléktalanoknak k, l, és m lehetőségeik vannak.
    Ez mind hiányzik. Innen is, máshonnan is.
    A hajléktalanokat napi bulvár szinten jobbról is és balról is mindenki szürke, homogén tömegnek tekinti, van a „szaroshugyosbüdös” megközelítés, meg a „szerencsétlenjobbsorsraérdemes” megközelítés. Tényfeltárás sehol, gondolom abból a megfontolásból, hogy az unalmas, és úgyse olvassa el senki. Ha én Index meg Vincent lennék, felvállalnám, hogy adatokat és információt is terjesztek, nem csak véleményeket.
    A Ferenciek terén naponta járok, és volt az a mennyiségű hajléktalan odalent, amikor már nem lehetett szegényektől normálisan közlekedni, főleg abban a felállásban, hogy csúcsidőben az ember két gyereket visz iskolatáskákkal meg egyéb csomagokkal karöltve. Nem mondom, hogy megoldás az, ha a többség egyszerűen tesz arra, mi történik a kisebbséggel, és kihajtja a hajléktalanokat megdögleni a mezőre, de az sem megoldás, ha a kisebbség tesz arra, mi történik a többséggel.

    Hiv.: [@Kovácsné:](#comment-204006)
    Loading...
  32. Frick László Emlékzenekar szerint:
    2013.01.31 09:53

    @HaCS: az a gond, hogy senki nem küldi ezeket az embereket. Én nem tudom, miért nem lehet bevallani, hogy ezek az emberek idült alkoholisták, akik teljesen ép belsőtudat mellett a nap jórészét önkívületi külsötudatban töltik, nem fáznak… enni meg pl már csak azért sem esznek, mert a kevés alkohol is éhezvén ütősebb. Sok lakással rendelkező ember hül ki a lakásában: mert begyújtani sincsen igénye permanens részegségében, kívül van az időn, alig érzékel.. és öngerjesztő ez, mert ugye azért is iszik, hogy ne fázzon… Én nem tudom, hogy miért kell picsa üdvhadseregbéli vénkisasszonyokként MELLÉ nézni a lényegnek. Nagyon sok a „mosárjáró” hajléktalan, akiknek a mozgatóidegeit is széjjelette már a pia, az agyuk elfolyósodik majd lassan jön a végső, az V. fázis. Budapesten ELEVE melegebb van, bent a városban sokszor 5-6 fokkal van melegebb mint kint vagy vidéken, plusz ott a szökő hő, hővezetékek, metrószellőzők.. egyszerűbb piához jutni, ha valaki öszeszed 500 fém italosdobozt, idült alkoholista, már vehet annyi dögbort, hogy az kiüsse… már nem sok kell neki. Faluhelyen hiába kéreget, azt mondják neki: Karcsi volt fuvaros korodban 30 jó éved, két ház árát elittad . ott van anyád háza, vágd ki a burgyint oszt fűccsé bazmeg a spórhétban! verted a lovakat, az asszonyt, a gyerekeket, aztán anyádat is, dögőjj meg. De Budapesten nem ismerik az előtörténetét, növeszt szép télapószakállat és rázza a poharat.

    Hiv.: [@Frick László Emlékzenekar:](#comment-204007)
    Loading...
  33. grani szerint:
    2013.01.31 09:56

    @Mute Message: A kettős mérce alkalmazásáról pont a polkorrekt ballibcsik ismertek 🙂 És persze, van pofájuk felháborodni, mikor velük szemben alkalmazzák :DD A jobboldal jó tanítvány. Egy kicsit lassú felfogásuak, de ha megtanulják a leckét, akkor viszont tökélyre viszik. Hol van már a ballibcsi médiafölény, hol van már a szaftos negatívkampány ??? A jobboldal tanul és meghaladja a tanárt…. Mindezzel csak azt érték el az okostóni polkorrekt ballibcsik, hogy közutálatnak örvendenek és még akkor sem hallgatnak rájuk, ha történetesen igazuk van. Túl sokszor kiálltottak farkast. Pld. a legutóbbi égés, a nyugdíjpénztárakkal. Strassburgban kimondták, hogy jogosan államosították. Milyen csend van most!!! 🙂 Pedig mekkora elánnal, fröcsögve támadták ezt az intézkedést. És most mi van? Hova mentek panaszkodni?
    Csak csináljátok tovább. Egyenes út a pöcegödörbe. Egy párbeszédre, közös gondolkodásra képtelen banda vagytok.
    Új baloldal kell. Mégpedig olyan, ahová az ilyen ballibcsi polkorrekt megmondó emberek nem kapnak meghívást. Talán az LMP vagy egy igazi anarchista párt…

    Hiv.: [@grani:](#comment-204008)
    Loading...
  34. Fullánkos Algol szerint:
    2013.01.31 09:58

    @grani: A sok makogás könnyen kiégeti az ideghártyát. Aha, fénylény. Van akinek csak akkor amikor beleeresztem a tárat, van akinek máskor is.

    Hiv.: [@Fullánkos Algol:](#comment-204009)
    Loading...
  35. fuhur szerint:
    2013.01.31 10:01

    @anyádnak Én tolom: „anyádnak Én tolom 2013.01.30. 22:29:31
    @maxval, a gondolkodni próbáló birca: te hetven évvel ezelőtt tuti valami kisnyilas lettél volna.”

    Most is az. 🙂

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-204010)
    Loading...
  36. szempontpuska szerint:
    2013.01.31 10:02

    @balogpeti: Téves az alapvetésből csak torz következtetések születnek.
    A választóvonal nem azok között van, akik a hajléktalanok aluljárójogaiért küzdenek vagy eltakarítani akarják őket, hanem azok között akik szerint az utóbbi megoldás és akik szerint nem

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-204011)
    Loading...
  37. eßemfaßom meg áll szerint:
    2013.01.31 10:07

    @szempontpuska: Tehát szerinted az megoldás, hogy az aluljárókat kvázi hajléktalanszállónak minősitenék?

    Hiv.: [@eßemfaßom meg áll:](#comment-204012)
    Loading...
  38. fuhur szerint:
    2013.01.31 10:08

    @Conchobar: „16 év fölöttinek már meg kellene tudnia különböztetni a rivális pártok címkéit, propagandáját a valóságtól”

    Ezt a mondatodat vedd magadra.

    És beszélgess el egy két hardcore jobbikossal. Igaz nem teljesen nyilasok, mert a zsidókat „nem feltétlenül” akarják megölni „elég lesz elüldözni őket az országból”. És a cigány „munkatáboroknak sem feltétlenül a megsemmisítés a célja”.

    Az idézőjelbe tett részek idézetek egy jobbikos képviselő adópénzből fizetett lótifuti titkárától.

    Thürmer pedig már rég összebútorozott a Fidesszel, szóval ha van kommunista veszély az országban akkor arrafelé kell keresni.

    És mielőtt válaszolnál nézz utána, hogy egy konzervatív jobboldali pár mikor szokott államosítani?

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-204013)
    Loading...
  39. Fullánkos Algol szerint:
    2013.01.31 10:09

    Lesz még az itteni jobboldal is deportálva Európából, ugyanakkora szolidaritással mint ahogy ők játszanak, egy egyenes nézés nélkül 🙂

    Hiv.: [@Fullánkos Algol:](#comment-204014)
    Loading...
  40. szempontpuska szerint:
    2013.01.31 10:12

    @eßemfaßom meg áll: Nem. Leírtam már feljebb, hogy sokkal – nagyságrendekkel – több pénzt fordítanék a hajléktalanok ellátására (és azok támogatására akik ezzel foglalkoznak). Előrébb venném a ktsgvetési prioritásokban, hiszen itt tényleg emberéletekről van szó.

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-204015)
    Loading...
  41. fuhur szerint:
    2013.01.31 10:20

    @grani: „Miért is kell megmenteni a gyengét, nem életrevalót?”

    Ha már az emberség mint fogalom értelmezhetetlen a számodra, akkor ott van az alkotmány ami ugye az ország katolikus hagyományaira hivatkozik. Hogy ez mit jelent azt a Jézus Krisztus néven ismert ember szavaiban találod.

    „Sorolj már fel néhány logikus, racionális érvet?”

    Neked racionális érv kell ahhoz, hogy ember legyél?

    „A demokráci a többség uralma.”

    Kicsit azért több:
    „A demokrácia egy sajátos kormányzati forma, amelyet szűk értelemben úgy lehet meghatározni, mint a többség uralmát a kisebbségi jog megvédése mellett.”

    tarstudszotar.adatbank.transindex.ro/?szo=6

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-204016)
    Loading...
  42. Conchobar szerint:
    2013.01.31 10:24

    @fuhur: Fiatal barátom, mutasd meg melyik az a két náci a Jobbikban, akikkel beszélnem kellene. Ami meg az antiszemitizmust illeti az szemantikailag se tud azonos lenni a nácizmussal (ahhoz ugyanis még több kritériumnak kell eleget tenni), az arabok/muszlimok se váltak nácivá azáltal, hogy ellene vannak a cionizmusnak. Túl ezen, fiatal barátom, a kommented illogikus dolgokat is tartalmaz: ama képviselők náciságát a következő idézettel hiszed alátámasztani: „munkatáboroknak sem feltétlenül a megsemmisítés a célja”. Attól náci, hogy nem náci. És tudsz te arról, hogy jóval a nácizmus megjelenése előtt a csavargó és munkakerülő személyeket ún.dologházakba kényszerítették és dolgoztatták (ergo ha kemény eszközökkel is, de ‘bevezették őket a munka világába’)

    Hiv.: [@Conchobar:](#comment-204017)
    Loading...
  43. tollaszerge (törölt) szerint:
    2013.01.31 10:25

    @szempontpuska: Tegyük még hozzá, hogy nincs olyan borzasztó nagy pénzekről szó, összehasonlítva pl az önfényező presztízsberuházásokkal. Egy évben tudtommal összesen <10mrd megy el hajléktalanokra. Cf hvg.hu/itthon/20130129_Jovo_aprilisra_kell_elkeszulnie_a_debrece .

    Ha mondjuk Magyarország úgy döntene hogy civilizált emberek vagyunk, és hajléktalan embertársainknak megteremtünk valami minimális civilizált ellátást, neadjisten megpróbáljuk reintegrálni őket a társadalomba, akkor se ebbe rokkanna bele az ország. Tudom, gondolatkísérlet.

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-204018)
    Loading...
  44. szempontpuska szerint:
    2013.01.31 10:27

    @fuhur: Carl Sagan az evolúcióról szóló zseniális könyvében, az Éden Sárkányaiban bemutatja azt a jelenséget, hogy főemlősök is képesek ellátni élelemmel elesett, sérült, önellátásra képtelen faj- vagy hordatársukat. Gondoskodnak róla. Úgy tűnik, vannak, akik nem érik el egy csimpánzhorda szintjét.

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-204019)
    Loading...
  45. szempontpuska szerint:
    2013.01.31 10:40

    @tollaszerge: Szándékosan kerültem, hogy konkrét tételekre mutogassak (pedig tudnék), nehogy a lélegeztetőgép-effektusba essek 🙂

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-204020)
    Loading...
  46. Mr.Templar szerint:
    2013.01.31 10:43

    @sfi: pontosan értelmezed az Alaptörvény XXII. cikkét. Populista leszek. Autóval járva könnyen beszél bárki aki nem saját maga teremti meg az autózás feltételeit. Nekem, mint adófizetőnek is van jogom ahhoz, hogy ne kapjak hányingert ezektől a csövesektől?

    Hiv.: [@Mr.Templar:](#comment-204021)
    Loading...
  47. Mr.Templar szerint:
    2013.01.31 10:45

    Mi lenne, ha a nehezen összeszedett adóforintjainkat a tényleg produktív tehetségekre költenénk (orvosok, tudósok, tanárok és az őket kiszolgálók), ahelyett, hogy a legéletképtelenebb rétegekbe fordítanánk ezeket. Persze róluk is kell gondoskodni, de az országot mindig a jeles elmék vitték előre.

    Hiv.: [@Mr.Templar:](#comment-204022)
    Loading...
  48. tataugebu szerint:
    2013.01.31 10:46

    @sfi: Csak most olvastam… bocs, de a másik oldal 20 évéből minimum 4 az Antall kormányé, és 4 az első Orbán kormányé volt. Az pedig ez az oldal.
    Amúgy tényleg tenni kell valamit, mert szörnyű, ami az aluljárókban van. De az nem megoldás, ha eldugjuk a problémát.
    Hogy klasszikust idézzek:
    „Márpedig itt rend lesz! – szólt Marika néni, és berúgta a szart az ágy alá.”

    Hiv.: [@tataugebu:](#comment-204023)
    Loading...
  49. szempontpuska szerint:
    2013.01.31 10:49

    @Mr.Templar: nagy a kísértés, hogy demagóg legyek :-), mi lenne ha nem országzászlókra, üvegszobrokra, stadionokra, presztízsberuházásokra költenénk, hanem először a hajléktalanokra és csak utána, a maradékból ezekre?

    Hiv.: [@szempontpuska:](#comment-204024)
    Loading...
  50. Conchobar szerint:
    2013.01.31 10:53

    @tollaszerge: „Ha mondjuk Magyarország úgy döntene hogy civilizált emberek vagyunk, és hajléktalan embertársainknak megteremtünk valami minimális civilizált ellátást” – Ez nagyon megható, csakhogy a hajléktalanok kis része született eleve hajléktalannak (hajlék nélküli árvának), a nagyobb részük ilyen-olyan ok miatt hajlékát vesztett ember. Ha másvalaki hibájából vált valaki hajléktalanná, akkor azt a másvalakit kellene a jóvátételre kötelezni (és nem a kormányt, társadalmat stb.). Ha meg önhibájából vált hajléktalanná, akkor viselje már ő a következményeket

    Hiv.: [@Conchobar:](#comment-204025)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @martonbalint19904935: Én teljesen más migrá…
  • martonbalint19904935 on Viccországban bejelentenek@ipartelep:: @jotunder:: Hát az erkölcsös dolog az…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSokat beszélni a választásról már nincs értelme, d…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@jotunder: mivel ha a politikusok lehetővé tennék,…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekKöszönöm a biztató szavakat mindenkinek. . Dermesz…
  • jotunder on Viccországban bejelentenek@ipartelep:](#comment-354902) ez egy üzletelés, eg…
  • jotunder on Viccországban bejelentenek@ipartelep:](#comment-354902) hat orszag kapott id…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/itthon/20260615_posfai-gabor-magyar…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a 80 éves óriásbébi (amellett, hogy trécselt egy ó…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @aerduloensamtonight: & @ikarus: . Hát igen.…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Mondod ezt annak dacára, hogy?:…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel:: "ős esetében" = "ő esetében" @velotanya…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA fidesz kangresszus (sic!) híreit nézve, egész re…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel: Ha a szándék és képesség meglesz, az egy…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "... nem tudom, ez volt már, vagy újat…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "nem tudom, ez volt már, vagy újat mon…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@aerduloensamtonight: Nem istentisztelet az a szen…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@velotanya: jobbulást!
  • aerduloensamtonight on Viccországban bejelentenekKíváncsi vagyok, hogy a miniszter testvér ott lesz…
  • velotanya on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Péter 2: Igen, tényleg nem volt benne az er…
  • Péter 2 on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Fideszes alapítványról nem nagyon volt…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@velotanya: Tényleg. Meg. Bár az u.n. független sa…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMinden nap esnek ki a csontvázak... vagy: ez most…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSzerbusztok gyerekek! Én egy darabig most nem volt…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekEz Szatyor Fing-féle leváltási saga nem is azért z…
  • muaddib00 on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)https://24.hu/elet-stilus/2026/06/11/hujber-ferenc…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@Podvinecz marsall: Ők. Meg "életúnt tévéproducere…
  • bvr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Telexen van egy újabb cikk, még sokkal brutálisabb…
  • Podvinecz marsall on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést.: @nyulambator: telefonmosók, fodrászok, tanácsad…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@hakohen: Úgy gondolom, nem estem túlzásba, amikor…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Nem szándékos a dolog, hanem ó…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstEgészen perverz önsorsrontásnak látom, hogy a prog…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@ipartelep: Nekem inkább a Galaxis utikalauzból ug…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Vicces dolog ez a Leideni Nyil…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstLeiden Declaration on Artificial Intelligence and…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekA 444 címlapján az újságírógyerekek most sokat fog…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Zelenskyy: We've got messages that they are ready…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Engem mondjuk sose zavart, hogy a köpcös…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@hakohen: Én csak annyit mondtam, hogy az "egymill…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@ijontichy: @ipartelep: Nem állítottam, hogy ez -…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @ikarus: . Tévedsz! A történetet Moldova György…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @Vidor Ferike: . Asszem, hogy OVi a "jó rendőr"…
  • excombo on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Aki megszégyenít másokat, az végül megszégyenül. E…
  • hakohen on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról). @azuccahirmondoja: . Zseni? Ugyan! Utálom, hogy…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekAz IH vezetoje most mar konkret szamadatot is raak…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ikarus: (1) Navracsicska csak egy propagand…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)A művészfélék sincsenek beoltva seggfejség ellen,…
  • ijontichy on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@jotunder: : "mindig nagy színésznőnek tartottam"…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ikarus: : Az hiszem téged félrevisz, hogy az inkr…

Posztrulett

Uniós ország színháza ukrán szerző rendszerkritikus darabját játszotta az Örkényben (rövidposzt)

Nagyváradi Szigligeti Színház, Gogol, Revizor. Vastaps, durva vastaps, huhogással, ahogy kell. Én úgy éreztem, hogy a fél libsi elit ott volt, persze Demeter Szilárdék nem. Egyszerűen nem bírják a színházat. Általában a kultúrát sem. Hogy megálltam, hogy a tegnapi Jurányiról nem írtam. mi? Baromi jó pedig. Kizlinger Lilla rendezte, az első rész, amelyben KL a …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • velotanya
  • SMFB
  • szabol25
  • macskahala
  • simonandris2
  • jotunder
  • janostothmeister
  • KennyOMG
  • kiazmármegint
  • tamspatrik
  • csunyatáp
  • nyulambator
  • karsairita
  • Tiborné Tóth
  • gornyo
  • ipartelep
  • gladbach67
  • janszemwordpress
  • Bogomil
  • ikarus
  • excombo
  • Gaboxhrr
  • V.A.Lacky
  • lgombb
  • Hector Kapitány
  • bvr
  • ijenanyelvtan
  • Hanyistók
  • mecsekijeti
  • hakohen
  • Czifra Zoltán
  • László Majoros
  • aromo44
  • ervsebeszet
  • martonbalint19904935
  • annokkk
  • muaddib00
  • apokalipszistmost
  • susyk
  • azuccahirmondoja
  • elolhatuldoktor
  • Mikonu
  • micike mici
  • incze
  • Geza
  • tortt49
  • jelbeszed
  • onehumanoid
  • belecseppen
  • jack_of_all_trades
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d