NER-i, nem NER-i, nem kap mást a jövő nemzedéke
Eredeti szerző: sajtohuba
A közoktatási törvény legújabb változata szerint jövőre a hároméves gyerekeknek kötelező lesz napi négy órában az óvodai foglalkozáson részt venni, tekintet nélkül arra, hogy hároméves korban a kicsik még nagyon különböző érettséggel rendelkeznek. Hívjuk ezt a gleichschaltolás első lépésének.
A második rögtön az, hogy az adott év augusztus 31-ig hatodik életévüket betöltő gyerekeknek iskolába kell menniük. Hogy ki mennyire iskolaérett, az nem érdekes. Ráadásul a témakörrel foglalkozók közül az iskolapszichológusok kimaradnak az amúgy sem bőkezű fizetésrendezésből.
Az általános iskolások számára jön a harmadik fokozat, a 16 óráig történő kötelező ottlét. Hoffmann Rózsa indoklása szerint azért, mert “az iskolának kell gondoskodnia a diákokról, különben elkallódnak, rossz útra térnek, elkezdenek bandázni, rengeteget interneteznek, ülnek a gép előtt, rossz hatások érik őket, ne adj Isten, odáig fajulhat mindez, hogy devianciába torkollik az életük .” Nem opcionális napközi van tehát, ahová be lehet jelentkezni, hanem kötelező benntartás, amiből ki kell kéredzkedni, ha a gyereknek más programja van.
Vannak új kötelező tantárgyak, mint pl. a hittan, erkölcsoktatás, illetve van mindennapos testnevelés is. A megnövekedett iskolai hatások alatt levés nevelhet ki olyan gyerekeket, akik számára az lesz a „természetes”, hogy a világ úgy kerek, ahogy azt fentről megmondják neki az egységesedő tanterv és a célirányos nevelési szempontok alapján. A szempontokban a jelenlegi hatalom számára fontosabb a fizikai és vallási megfelelősségnek közösségi szerepe, a tömegnevelés, mint az egyes tanulók egyéni adottságaiból kinyerhető egyéni, de a közösség szolgálatába szintén beállítandó, tudás és adottság. Gleichschaltolás negyedik fokozat.
Tavaly óta 16 évre csökkent a tankötelezettségi korhatár. Addig az iskola, vagyis a állami oktatási rendszer nevel fokozottan, de rögtön utána már nyugodtan szabad mindenkinek rossz útra tévednie, bandáznia, saját kedvére devianciába torkollni. (Bár ha annyira tökéletes lenne ez a közoktatási szisztéma, akkor a kikerülő fiatalokban fel sem tudnának merülni ilyesfajta gondolatok 😉 .) A csökkentett korhatár elősegíti azt a megközelítést, hogy a nagy tömegnek elég az általános alapismeretek továbbítása, beleértve annak a szemléletnek a belenevelését, hogy a közösségi kötelességvállalás előrébb való az egyéni tudásnál. Tömegében tehát nem gondolkodásra és tanulásra képes egyedeket termel ki így magából a rendszer, akik aztán a tudásukat adják be a közösbe később a munkájukkal, hanem a közösségi igényeknek, vagyis a felülről irányított mindennapoknak szükséges kevésbé önálló végrehajtókat. Gleichschaltolás ötödik fokozat.
Mindez nagyon erősen hajaz a szovjet bolsevik és a német nemzetiszocialista diktatúrák iskolapolitikájára. Mind a két diktatúrára jellemző, hogy nagyon erősen összpontosították az iskolák feletti ellenőrzést, valamint a nevelést és a képzést is. Mind a kettőre jellemző volt az „új típusú ember” kitermelésére való törekvés, ami a mostani közoktatási törvény szelleméből is átjön. Ez már a gleichschaltolás hatodik fokozata.
A hetedik fokozat lenne „a hetedik te magad légy!”. De nem ilyen lovat akarok. Ilyet biztos nem!
@Tricera bácsi: Most ugyanezt az elnyomást fogják alkalmazni, csak a gondolkodásukra. És ez még veszélyesebb.
Ls ne tévesszük össze a szabad mozgást a katonás testneveléssel.
@fuhur: Viszont az állami szolgáltató nem lesz annyira finnyás (merthogy ugye a lehallgatáshnak törvényi feltételei vannak amúgy, pl. bírói engedély).
@tollaszerge: A tanult jogászok színvonalát talán ne boncolgassuk (OV, TJ csak példaként, de mindenkinek vannak gyakorló jogászokkal is tapasztalatai). A két jogász meg másért is csikorgathatta a fogát (különben meg is szólalhattak volna). A rendőr jogait az iskolarendőrségről szóló jogszabály tartalmazza, azt kellene megnézni (hálistennek már és sajnos még nem vagyok érintett).Viszont a “köteles” kifejezés akkor se jelent mást, ha az egész jogi szakma a feje tettejére áll is. Van bírósági ítélet arról, hogy a kifejezéseket normál nyelvi jelentésükkel összhangban kell értelmezni. Viszont az igazgató a szülő kérésére felmentheti a tanulót a foglalkozás alól. Ezután csak az a kérdés (mert hogy a hatóságokat és a rendőrséget mennyire érdeklik a törvény ilyetén finomságai, arról talán mindenkinek van fogalma), hogy a rendőr meg akar-e győződni arról, hogy a gyerek a szülővel vvan-e, és hogy a szülő nem csak kérte, de az igazgató fel is menthette (ugyanis a felmentheti azt jelenti, hogy nem köteles, ha köteles lenne, akkor a “felmenti” kifejezés szerepelne – ez valóban olyan dolog, amit tudni kell, de öt év ehhez nem kell, hogy a kijelentő mód kötelezettséget jelent).
@kamerasmobil: bennem nincs aggodalom, hogy ne lenne szkepticizmus a digitális bennszülötteknél, van – az összeesküvés elméleteknek pedig nagyon kellemes pszichológiai háttere van, én csak poénból szoktam kitalálni néhányat:) Egyébként viszonylag sok tanulmány jelent meg mostanában, hogy az összeesküvés elméleteknek miért ekkora a sikere, olvass utána, nagyon érdekes. Jómagam egyáltalán nem hiszek a normál oktatási rendben – unalmas, alacsony hatékonyságú, gondolkodni nem tanít.
@tollaszerge: @DarthVader: http://www.facebook.com/zoltangabor.horvath/posts/435561683225324
@tollaszerge: Ja, és a @sajtohuba: által hivatkozott cikk felvet egy jó kérdést: délután foglalkozások lesznek, tehát aki azon nem vesz részt, az lemarad az oktatás egy részéről. És nyilván nem a hittant teszik az “elvileg fakultatív (keserűen felröhög)” délutánra.
@Kuviklacz: Te se tudsz sokat hozzátenni a kérdéshez, mert nem értesz hozzá. De azért beraksz egy magvas gondolatot a jogászokról, meg a kifejezések normál jelentéséről, aztán jön a visítóan laikus érvelésed. Szabad, persze, csak fogadd el hogy számomra nem informatív a konkrét kérdésben. Édesjóisten, nézz már meg hogy ír nemhogy egy jogász, de akár egy jogi blog egy ilyen kérdésről; jogszabállyal, joggyakorlattal, nem “Mari néni szerint a világ” szinten.
Nem tudom miért olyan nehéz elfogadni, hogy vannak szakmák, amik bizonyos kompetenciákat adnak, ezen kompetenciák nélkül borzasztó nehéz bizonyos dolgokhoz hozzátenni. Azt se tudom miért olyan nehéz megérteni, hogy attól mert X-nek Y a végzettsége, még nem az a szakmája. OV kb annyira jogász mint MGY közgazdász.
Ha érdekel a sztori: a két jogász szólt is, sokszor, de volt még a teremben 20 ember aki hasonló attitűdökkel rendelkezett mint te, és kitalálta hogy ő majd kiokoskodja kútfőből. Volt aki “felkészült” (= guglizott 3 percet). Valahogy mindenkinek volt véleménye, amit jó szokás szerint megpróbált jogi szakkifejezések félrehallott változataival előadni. Ez egy ilyen ország.
@Kuviklacz:
Szóval kötelező minden gyereket menzakoszton fölnevelni.
6-16 évesig ugyanazt a fejadagot a kondér krumpliból.
Kié a közézkeztetési koncesszió ? -….. Megvolt már a leosztás ?
@DarthVader: Nem tudom mi lesz. Sokkal jobban tartok attól, hogy az “iskolarendőrökkel” lesz gond. Gyerekkel foglakozni nem csak speciális képzettséget, de egy bizonyos attitűdöt is követel (nekem pl nem menne, nem tudnék még középiskolában se tanítani). Kétlem hogy össze tudnak szedni annyi embert, akinek ez megvan, ha meg nincs akkor bele lesz kódolva a konfliktus.
@tollaszerge:
Minden rendőr ovizsaru akar majd lenni.
Az iskola televan nőkkel, nagylányokkal, kislányokkal, fiúkkal … a rendőr sincs fából.
Fölszereli majd az ipari kameráit, mint a ladagyárban.
Nem fog unatkozni.
Tuti jobb, mint a trafipaxozás.
@Kuviklacz: ” Viszont az állami szolgáltató nem lesz annyira finnyás”
Szerintem a multi sem finnyás. Ez az állami cég inkább a lenyúlásról szól.
Minden állami cég és önkormányzat az állami szolgáltatónak füzet, persze közpénzből, akkor ott lehet játszani az árazással, és biztos van lajosnak távközléshez beszállítani tudó cége is. És ugye a mahír plakátokon is jól mutat az állami mobil cég reklámja…
Anélkül, hogy végigolvasnám a kommenteket, szeretném előrebocsátani, hogy jelenleg Svájcban élek. A svájci oktatási rendszerről dióhéjban:
– kötelező ovi 4 éves kortól, kiscsoportban heti 1 délutáni foglalkozás, nagycsoportban heti 2. Az ovi deklaráltan fegyelemre oktat, van játék is, de a cél a játékosan elővezetett fegyelemre szoktató foglalkozások sora.
– kötelező iskola 6 éves kortól (van ahol 5, egyes kantonok)
– kötelező délelőtti is délutáni foglalkozások, jellemzően du 3-4-ig tart az iskola, hosszú ebédszünettel
– 12 éves kor környékén a tanárok (nem felvételi) eldöntik, hogy hülye vagy, vagy okos, ha hülye vagy, mész inasiskolába, ha nem vagy hülye, felvételizhetsz gimibe. Ha inasiskolába mész, az heti 1-2 oktatás, a többi konkrét cégeknél gyakorlat (hentes, eladó, stb.)
– az inasiskolások 16 éves korig járnak isibe, a gimisek 18, onnan esetleg mennek fősulira vagy egyetemre.
Egy-két adalék: az adód 1% egyháznak megy. Kijelentheted, hogy ateista vagy, de akkor elég csúnyán néznek rád. Mindenki részesül hittanoktatásban. Nem, ez nem Tadzsikisztánban van, hanem a Demokrácia és az Életminőség Netovábbjában, hoppá.
Nem rossz a négy óráig tartó iskola, csak nem jó minőségű pl. a nyelvoktatás és egyéb dolgok. Alapvetően rossz az, hogy az emberek sokat kell költsenek különórára, mert az iskolában képtelenek megtanítani nyelvre, zenére, stb. a gyerekeket.
A világ komolyabb oktatási rendszerei mind egésznaposak, az angolszász mindenképpen. Nincs itt semmi új kitalálva, aki ezt bolsevik csökevénynek tartja, annak elmondanám, hogy a bolsevikek is onnan másolták, ahonnan Rózsa.
Összességében nincs baj ezzel a rendszerrel, akkor baszik majd a nádirigó, amikor elkezdik használni. És igen, ez egy konzervatív oktatási rendszer, nem kevésbé és nem jobban doktríner, mint a magyarbálintos liberális. A baj azzal van, hogy egy nyár alatt akarnak végrehajtani egy liberális -> konzervatív tranzíciót, amelyben az a plusz csavar, hogy a liberálist is félszívvel csinálta az ország. Szép lesz 🙂
@sárospataki lány: Jelenleg meg en is Svajcban elek. Nem kell ateistanak deklaralnod magad ahhoz, hogy ne fizess egyhazi adot, soha nem is fizettem. Svajc a vilag egyik leggazdagabb orszaga, valamilyen ertelemben nagyon konzervativ. Egy magyar kozepiskolai tanar keres egy evben tizenparezer dollart, egy svajci meg szazezret.
Teljesen irrelevans, hogy ok mit csinalnak.
Azt en is tulzasnak tartom, hogy a magyar oktatasi rendszert a nacikhoz, vagy sztalinehoz hasonlitsuk, az, hogy egy Hoffmann Rozsanak beleszolasa lehet a gyerekeink nevelesebe az egy vicc. A Hoffmann-fele magyar oktatasi rendszer az Orban kormany deklaralt celjaival sem egyeztetheto ossze. Egy finn tipusu rendszer sokkal jobb lenne.
@tollaszerge:
nekem pl nem menne, nem tudnék még középiskolában se tanítani).”
(persze irreleváns személyeskedés, de ebben szinte biztos voltam)
@Kuviklacz:
Viszont a “köteles” kifejezés akkor se jelent mást, ha az egész jogi szakma a feje tettejére áll is. “
igen, de a jogászok értelmezhetik máshogy, egyébként sem véletlenül van úgy megfogalmazva, ahogy. a jogi nyelv, fogalmazásmód részben egy vicc, de van funkciója, ezt jól tudjuk, közhely.
@sárospataki lány: “Nem rossz a négy óráig tartó iskola, csak nem jó minőségű pl. a nyelvoktatás és egyéb dolgok. Alapvetően rossz az, hogy az emberek sokat kell költsenek különórára, mert az iskolában képtelenek megtanítani nyelvre, zenére, stb. a gyerekeket. “
És mikor megy az a szerencsétlen gyermek a különórára? Négyig ül az iskolában, és még azután kezd bele? És ennek fényében mikor játszik? Mikor olvas? Mikor álmodozik, hintázik, csajozik, miegymás?
@jotunder: Szerintem nem túlzás, a hasonlat a diktatórikusságon van, nem a jelzőkön, hogy milyen a szélsőség iránya. A Hoffmann-féle magyar oktatási rendszer az Orbán-kormány deklarált céljainak megvalósítója, végrehajtója. Nem tud más lenni, hisz szerves része.
A Hoffmann-féle magyar oktatási rendszer legfontosabb jellemzője nem a keresztény-etika-tornaóra-délutánnégy-életpályamodell cikkcakkján kereshető, hanem a százszázalékos centralizáltságon. Semmi jog/döntés/pénz nincs az iskolában. Az iskolaköpeny gallérjáról is minimum miniszteri de inkább kormányrendelet fog dönteni. Egy igazgató ma a vécére se mehet ki a KLIK engedélye nélkül, de engedélyt kérni se mer, mert akkor még azt hiszik, hogy ő a tankerületben a problémás eset. A nyugdíjaskorúak továbbfoglakoztatásának menete a következő:
a pedagógus kérvényez, az iskolaigazgatónak benyújt.
ezt aztán véleményezi az igazgató, a tankerület, (informálisan lehet, hogy a párttitkár is hozzászól), az államtitkárság, a miniszterelnöki hivatal és a KORMÁNY határoz. A Marika néniről.
Itt van három dokumentum, érdemes átolvasni: zeneakademia.hu/hirek/949/munkaugyi_nyomtatvanyok_nyugdijazas_illetve_tovabbfoglalkoztatas
@ámbátor: Ez ideális recept bárminek a működésképtelenné tételére, de az nem világos hogy mi másra lesz jó. A keresztény-tornaóra-stb ötletbokor max annyiban releváns, hogy a működésképtelen oktatáshoz fog kapcsolódni az érintettek fejében. Az magyarázat ami felvetődött bennem az, hogy HR az SZDSZ titkos ügynöke, feladata diszkreditálni a fentieket.
@tollaszerge: A centralizáció a főnöktől függő, hiperlojális vazallusok keltetője. Mindenki aki az államtól egy fillért is lát, a kedves beteg kényének kedvének van kitéve. Nem szabályok és automatizmusok működtetik az államot, hanem egyedi döntések.
Aki a kedves beteghez lojális és csendben van, az remélhet, aki nem az repülhet. Senki nem lehet biztos a pozíciójában, senki nem lehet kakas a maga szemétdombján, senki nem végezheti normálisan a munkáját, csak az ő kegyéből.
Szerintem reggelente utasítja a napot, hogy keljen fel, este meg hogy nyugodjék.
@ámbátor: OK, OK, ezzel csak az a gond hogy egy ekkora rendszert nem lehet centralizáltan működtetni, tehát nem fog működni. Azt hogy mi az elképzelés (mindenki függjön) én is értem, ez a része meg is valósítható, de úgy nem hogy mellé még működjön is.
A közoktatás tipikusan olyan rendszer, ami rengeteg szereplőt érint, ha nem működik akkor ők morcosak lesznek. Erre is lehet mondani hogy sag schon, csak míg a mondjuk költségvetés problémái absztraktak és nehezebben kommunikálhatóak, az hogy a gyerek nem kapta meg a tankönyvet konkrét és jól kommunikálható.
@tollaszerge: Te is látod, én is látom, de nem értjük, hogy erős akarattal és összefogással ez is működik. “A gazdaság talpra állításához nem elméletek kellenek, hanem “harminc markos legény” mondta annak idején a kedve beteg és ez nyilván az oktatásra, egészségügyre, agráriumra, honvédelemre, szociális ellátásra is igaz, sőt.
Itt már szinte az egész állami szféra csak a benne dolgozók tutyimutyi jóindulatából működik. ha hirtelen mindenki betartaná a most előírt hivatali utat, megvárná a döntéshozókat, pláne, ha azt csinálná, amit a fogalmatlan odaültetett káderek diktálnak, egy hét alatt bedőlne az egész.
@ámbátor: Annak eldöntésével hogy mi működik a közoktatásban az új rendszerben, megvárnám hogy legalább a tanév elkezdődjön 😉 Mérleget majd jövő nyáron lehet vonni.
Én nem tartom tutyimutyinak azokat, akik megpróbálják minden marhaság ellenére is működtetni a rendszert. Két jó okuk is lehet rá: a gyerekek érdeke, és a saját érdekeik. A pedagógusok eddig is alulfizetettek voltak, többségnek nincs tartaléka, emberileg nehezen elvárható hogy akkor most ők lázadjanak (vagy passzívan ellenálljanak). Ezt a kört a szülőknek kell indítani.
@tollaszerge: Nem minősítésnek szántam.
Én se várom, hogy ne működtessék a rendszert a szabályok ellenében is, hiszen akkor az orvosoktól, nővérektől, mentősöktől, mindenkitől ezt várnám emberéleteket, vagyonokat veszélyeztetve. A pedagógus (az igazi) mindig a gyereket nézi előbb.
Csak leszögezem, hogy ha azt csinálnák, ami mondva van, az egész bedőlne. Pl most egy iskolában se készülne órarend, csoportbeosztás, tantárgyfelosztás, semmi, hisz még nincs meg a törvény végrehajtási rendelete.
atlatszo.hu/2013/07/30/leszerepelt-esztergomi-fideszesekre-biztak-a-tankonyvpiac-allamositasat/
Nagyon úgy látszik, hogy a Meggyes Tamáshoz köthető bűnözői kör vette be magát a Kellóba. Jellemző, hogy még ahhoz is hülyék, hogy hátszélben lopjanak, biztos azt hitték, hogy az államosított tankönyvterjesztéssel megfogták az isten lábát. Hát nem. Remélem manapság napi 12 órákat dolgoznak és éjszakánként verítékben úszva arra ébrednek, hogy a hisztérikus szülők lincselik őket. :))
@Dr. simonmondja.: Ráadásul a fejükbe is szellemi menzakosztot kapnak.
@tollaszerge: Meg vagyok hatva. Elárulnád, hogy mit szóltak a jogászok? Amúgy a kivételeket és is megemlítettem, és egyszerűen nem tudom elfogadni, hogy egy olyan jogszabály értelmezéséhez, amely gyerekeknek és szülőknek állapít meg kötelezettségeket, jogászi végzettség kell. Tudom, hogy Neked az a véleményed, hogy a szakma magasából le kell szarni azokat, akik belepofáznak, de mondjuk annak ismerete nélkül, hogy mit csinálok és csináltam, eléggé bátor dolog lemarinénizni.
De lelked rajta, soha ne legyen nagyobb örömöd.
@jotunder: mikor kaptam a B ausweist, akkor volt egy választós rubrika, hogy mi a vallásom. Ha nem ikszeled be, és az egyébbe sem írsz semmit, akkor ateista vagy, nem? Nem azt kérdezték, hogy melyik egyháznak akarok adni egyházi adót, hanem hogy mi a vallásom. Ami egyébként kőkemény római katolikus, pap és apáca (oldalági, mielőtt) felmenőkkel, de az ő emlékükért sem vagyok hajlandó többezer frankot fizetni évente.
A Hoffman-féle rendszer az egy az egyben nyúlja az angol oktatási rendszert, annak is a pár évvel ezelőtti verzióját, amikor még nem akarták felütni valami furcsa integrált oktatási betoldással, ami nagyon kilóg a képből. Szerintem egyébként az oktatási rendszernek nem a politikai-ideológiai színezete a lényeges, hanem hogy mennyire organikusan illeszkedik az adott országhoz, illetve mennyire erősíti vagy gyengíti a nemzeti karakterből, stb. adódó problémákat. A liberális rendszer (Magyar Bálint-féle) az anómiát erősítette, ezért nem volt jó, viszont a liberális-integrált oktatás előnyeit nem volt képes felmutatni, mert arra képtelen az ország a jelenlegi mentálhigiénés állapotában. A Hoffman-féle meg nem tudom milyen lesz, de hogy a szabályok kijátszását és a smúzolós megúszósdit fogja erősíteni, azt most boritékolom.
(Nem akarok feltétltenül irl-kedni, de kutatás vagy munka a svájci tartózkodásod oka? És hol? Ne válaszolj, ha.)
@poszt: “tekintet nélkül arra, hogy hároméves korban a kicsik még nagyon különböző érettséggel rendelkeznek”
most azért mondjátok el nekem, hogyha hároméves kor után továbbra is össze-vissza bárki úgy neveli a gyerekét, ahogy akarja, akkor ezek az érettségi szintek 6 éves korra pl. hogyan jönnek közös szintre? ja, persze, hadd vigyem 8 évesen a gyereket iskolába, szegény még olyan éretlen. valamint: arra nem gondoltatok, hogy ez elsősorban a kulturálisan leszakadóknak van, hogy ne szakadjanak le örökre? nem látom azt az iszonyatosan nagy kárt, amit egy budai, milliárdos csemete elszenved attól, hogy naponta 4 órát egy családi oviban, havi 200 ezerért eltölt. azt az előnyt, hogy a szabolcsi cigánygyerek viszont tanul közösségi normákat, azt látom.
@Kuviklacz: @ámbátor: @tollaszerge:
http://www.galamuscsoport.hu/tartalom/cikk/323777_az_indulo_tanevben_minden_mas_lesz
“A köznevelésben dolgozó közel kettőszázezer ember nem is sejti, hogy a köznevelés állami finanszírozási rendszere szeptemberben összeomolhat. Nem lehet ugyanis megválaszolni azt a kérdést, hogy az állami költségvetés hány embernek köteles folyósítani a bérét és ezek közterheit, milyen eljárás szerint, s lesz-e rá fedezet. A köznevelésben dolgozó közel százötvenezer pedagógus nem lehet biztos benne, hogy hány órát kell tanítania és milyen fizetésért. Minden pedagógusnak új munkaszerződést vagy közalkalmazotti kinevezést kellene kapnia. Íme, egy „tanulságos” történet arról, hogyan nem kellene átszervezni az ország legnagyobb ellátó rendszerét.”
“A szeptembertől induló tanévben minden fenntartónál alkalmazni kell a finanszírozás új szabályait: a költségvetési hozzájárulás összegének fedeznie kell az óvodák, iskolák, kollégiumok feladatainak ellátásához szükséges pedagógusok és a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő alkalmazottak illetményét, munkabérét és ezek járulékait. Vagyis pontosan meg kell határozni a finanszírozás oldaláról elismert létszámot. Csakhogy ez a létszám megfelelő szabályozás hiányában nem határozható meg. Ezért egyetlen fenntartó, egyetlen intézményvezető sem tudhatja, hogy a szeptemberben induló új tanévben az intézményi létszámból hány foglalkoztatottat „ismer el” az állam finanszírozott létszámként. Az e körön kívül esőknek ugyanis saját forrásból kell előteremteni a bérét, vagy el kell küldeni őket. Aki azonban szeptemberben, első munkanapján felveszi a munkát, annak októberben a munkáltatóknak ki kell fizetnie a szeptember l-jétől megemelkedő munkabért, illetményt. Ehhez a fedezetet minden fenntartónak elő kell teremtenie.”
Jól hangzik. Persze amolyan kelet-európaias-fideszes módszerrel nyilván megoldják majd, függetlenül attól, hogy használhatatlan a törvényük.
@ámbátor:
“Szerintem reggelente utasítja a napot, hogy keljen fel, este meg hogy nyugodjék.”
Sztm a kedves beteg olvasta Karinthyt (a Frigyest), aki ezt már jó régen megírta.
@jotunder:
“A Hoffmann-fele magyar oktatasi rendszer az Orban kormany deklaralt celjaival sem egyeztetheto ossze. Egy finn tipusu rendszer sokkal jobb lenne.”
Úgy érted, hogy azért, mert az Orbán kormány deklarált céljaival az bizony összeegyeztethető lenne? OMG!
“A közoktatásban minden használ, ami lehetséges, és minden pusztít, ami kötelező – idézi Vekerdy Tamás egy kutatás eredményét, és figyelmeztet, most Magyarországon túl sok minden lesz kötelező. Elképesztő tudatlanságnak tartja, hogy külön erkölcsi nevelés lesz kisgyerekeknek, és kikéri magának, hogy a jelenlegi kormány Klebelsbergre hivatkozzon.”
http://antalvali.com/hirek/vekerdy-az-allam-a-diktaturak-iskolaiban-foszereplo.html?evp=8&fb_action_ids=4610230313619&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map={%224610230313619%22%3A324872224324975}&action_type_map={%224610230313619%22%3A%22og.likes%22}&action_ref_map
@tollaszerge: nol.hu/belfold/a_gyerekek_teljesitmenyenek_dramai_romlasa_varhato
@Kettes: Ezek? Ezek töknyugodtan alszanak, hidd el nekem. Abból a pökhendi stílusból, amivel kommunikálnak velünk, másra nem is lehet következtetni. Továbbá:
igen, megfogták az isten lábát, az augusztus 15-ig befizetett pénzek (ami az összes 80%-a) novemberig (???) pihennek a számlájukon, hatalmas kamattal.
És hidd el azt is: szarnak bele, mit gondolnak/tesznek a szülők, vagy a pedagógusok, hiszen rózsinéni és a teljes fidesz+a hívek sereglete azt ordibálja minden sajtóorgánumban folyamatosan, napi szinten, hogy minden nagyon szép, minden nagyon jó és mindennel meg vagyunk elégedve.
Még egy: pénteken egyórás határidővel értékelni kellett a tankerületnek, írásban elküldve az idei tankönyvezést. Most, augusztus 30-án, a munka dandárja közepette. Az volt a levélben, hogy 2-3 mondatban foglaljuk össze a pozitívumokat és a negatívumokat is. Én írtam egy elég hosszú listát (utólag átolvasva, pozitívum nem volt benne, csak negatívum) – lehet, hétfőn már nem is kell bemennem? -, de tisztán látom a célt: ezekből majd kihozzák, hogy a tankönyvfelelősök is mind meg voltak elégedve a KELLO munkájával. Oszt ez lesz publikálva a zemberek felé.
Ennyi.
@Evezős: A lottó ötösöm lenne ilyen biztos:
“Hiszen a tankönyvellátó vezérigazgatójának szombat reggeli tájékoztatása szerint nem hogy nincs káosz, de a tananyag döntő többsége – egy-két bagatell címhiba vagy költözés miatt előálló kivétellel – az iskolákban van, hétfőn ezekből már mindenütt taníthatnak.”
http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/hoffmann-rozsa-minden-a-helyere-kerult-513714
@Wintermoots: Ebben az országban az önkény a jogalkoztásban is ott van. (Ahol önkény van, ott önkény van.)
Az, hogy (a parlment) hetente ülést tart, simán elment akként, hogy háromhetente ülésezik.
A támáról-támára eltérő szóértelmezés, a 24 órás törvény”alkotás”, a visszaélés-szerű joggyakorlás evidenciái. Lehet itt fék, meg ellensúly vagy bármilyen, a mechanikából átvett fogalom, erkölcstelen, jogellenes hatalom gyakorlást takar.
@tollaszerge: “ezt a kört a szülőknek kell indítani” – hát én indítanám, de nem egyszerű alsós gyerekkel úgy, hogy eddig kb. minden pedagógus (mindegyik amúgy JÓ pedagógus!!) szemében halálos rémületet láttam amikor felmerült hogy talán nem a börit kéne vattázni a kölköknek hanem elkezdeni valami stratégiai odacsapást hogy azért álljon már meg a nászmenet. “Hozzuk ki belőle a jót” meg “a gyerek érdeke az első” meg “mi úgyis kevesek vagyunk ehhez” ilyenek hangzanak el sajátos arckifejezés mellett miközben dől a panasz hogy így nem lehet dolgozni. Ha úgy nem lehetetett dolgozni én fogtam a széket és felálltam róla….tény hogy kurva nagy ellenszél van a passzív-tudatlan szülői rétegektől kezdve a kocsmai okosmegmondókig, akik kb. 45 éve jártak iskolába utoljára nyolcadikosként, de azért kurvára tudják, mit kéne hogyan. Egyedül és nélkülük én nem tudok kikaparni semmit, mert azért magántanulóként nem szopatom a gyerekemet, a tanerő meg halál rémülten nézi, épp csak azt mondja hogy hátazérteztmégsekénemermileszbelőleúgyisnekünkleszrossz, ha én akarom az ő nyamvadt munkakörülményeit meg a gyerekem esélyeit javítani. Még a végén én leszek aki úgy akar nyulat simogatni hogy közben szétloccsantom a fejét….mindenki a másikra vár hogy elkezdje lapátolni a szarhalmot, nekem annyi hátrányom van szülőként hogy nem szakértőként kb annyit tudok mit NEM kéne, de azt nem tudom szakmailag artikulálni hogy akkor helyette pontosan mit is.
@Vakmacska: Nem irigyellek.
Nekem szerencsére már az utolsó gyerek is a gimnázium B oldalnál tart. Mindenesetre remélem, hogy az összes tanár, szülő és diák emlékezete kitart a választásokig.
@Kowalski, helyzetjelentést!: Nem baj. Ingyentanerők fognak vigyázni a gyerekekre délutánonként, hatalmas motivációval (a túlóradyj elvégre már úgyis megszűnt.
Sajnos még nem vagyunk olyan helyzetben, mint az egyszeri halacska (Emlékeztetőül: “Éljen a párt”, kiáltotta, amikor paprika és liszt híján bedobták a vízbe). Mondjuk aki küföldön dolgozik és forintot vesz az eurójáért, lassanként eljutott ide.
Mifelénk a zeneiskolában az elsősöknek szóló előkészítő osztályt fél ötkor kezdik, mert négyig nem engedik ki a gyerekeket az iskolából. Amikor már nyolc órát iskolában volt egy hatéves, biztos sokat lehet majd vele kezdeni fél öttől.
@sajtohuba:
ezt hozta ma haza a gyerek, döbbenten vettem a kezembe…
Tájékoztató füzet (új kiadás)
1. oldal: személyi adatok (ez rendben, eddig is ez volt)
2. oldal: fogadóórák (ez is oké)
3. oldal: mulasztások igazolása (most komolyan: ez a legfontosabb?)
4. oldal: meghívó (gondolom nem zsúrokra, hanem jó esetben szülőire, a többit most nem szeretném átgondolni… korábban ez teljesen jól elfért a fogadóórák oldalán, mert évente két szülőihez az ottani 8 sor éppen megfelelt, még maradt is hely)
5. oldal: a tanuló magatartása
6. oldal: a tanuló magatartása (vajon a sok dicséretnek szánják a két egész oldalt?)
7. oldal: a tanuló szorgalma
8. oldal: a tanuló szorgalma (miért van összesen 30-30 sor ezek értékelésére? eddig elég volt feleennyi is… kéthetente fogják osztályozni? vagy mi?)
9. oldal: belső címlap, innentől jönnek majd a tantárgyak osztályzatai
10-11. oldal: és végre eljutottunk a magyar nyelvhez,
13-14. oldal: a nyelvekhez
15. oldal: és a matematikához (igen. ez csak ennyire fontos… szerintük. tényleg, Jótündér, ehhez mit szólsz?)
innentől jön a többi tárgy, többek között a technika és életvitel című… nem sorolom. a féléves bizi a 34. oldalon, csak az arányok felméréséhez.
szomorú ez az egész, komolyan mondom.
bár már tavasszal lehetett sejteni, hogy ez lesz, amikor rendkívüli szülői értekezletet hívtak össze, ahol jelenléti ívet írattak alá, majd felolvasták, hogy innentől kezdve ha hiányzik a gyerek és aznap (!!!) reggel fél 9-ig nem igazolja a szülő személyesen (!!!) a hiányzás okát, akkor a kormányhivatalnak lejelentik a hiányzást… ja, és ez egy budapesti, jóhírű iskola, csupa válogatott gyerekkel, tehetős szülővel…
… ha például azért hiányzik a gyerek, mert beteg, akkor reggel fél 9-kor lelkiismeretes (írhatnám: erkölcsös…) szülő orvoshoz rohan, nem az iskolaigazgatóhoz… szerintem.
(és persze bőszen szervezi, hogy ki marad otthon vele, amíg ő dolgozik)
addendum
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=1263
@Lasombra: Köszi, ez nagyon hasznos linkelés volt.
@trin9: Jahát ezek a népi káderek, ugye…
Ahol ők jártak suliba, ott csak beszólt az ablakon az apuka, hogy… drága Tanítónéni, gyüjjékmá. Lajoska belelépett a rozsdás szögbe. Kűddi az Iboly, csak bevitte óttásra, mer má feketedik.
Ezek is milyen távol állnak a keresztény vonaltól….
http://www.brookings.edu/research/reports/2013/09/learning-metrics-task-force-universal-learning?utm_campaign=Center%2520for%2520Universal%2520Education&utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=10386036&_hse
Igaz történet: vidéki általános iskola tanulójának válasza arra, mi szeretne lenni, ha nagy lesz – „közmunkás”.
@labrys: bezzeg a magasabb státuszú, iskolázott szülő (én) vidéki általános iskolása ugyanerre a kérdésre azt válaszolja: “bármi, de külföldön” 🙁
@Érvsebész: legalább öregségetekre kiköltözhettek majd valamelyik gyerekhez egy normális országba. Ez még mindig jobb, mint amit számos vallás ígérni tud. 🙁
@labrys: csak ne hinném olyan reménytelenül, hogy dolgom van itt.
(Na, ez roppant fennkölt, aztán jusson eszembe, ha az Unió határa Hegyeshalomnál lesz, és nem lesz nyugdíjam :(()