NER-i, nem NER-i, nem kap mást a jövő nemzedéke
Eredeti szerző: sajtohuba
A közoktatási törvény legújabb változata szerint jövőre a hároméves gyerekeknek kötelező lesz napi négy órában az óvodai foglalkozáson részt venni, tekintet nélkül arra, hogy hároméves korban a kicsik még nagyon különböző érettséggel rendelkeznek. Hívjuk ezt a gleichschaltolás első lépésének.
A második rögtön az, hogy az adott év augusztus 31-ig hatodik életévüket betöltő gyerekeknek iskolába kell menniük. Hogy ki mennyire iskolaérett, az nem érdekes. Ráadásul a témakörrel foglalkozók közül az iskolapszichológusok kimaradnak az amúgy sem bőkezű fizetésrendezésből.
Az általános iskolások számára jön a harmadik fokozat, a 16 óráig történő kötelező ottlét. Hoffmann Rózsa indoklása szerint azért, mert „az iskolának kell gondoskodnia a diákokról, különben elkallódnak, rossz útra térnek, elkezdenek bandázni, rengeteget interneteznek, ülnek a gép előtt, rossz hatások érik őket, ne adj Isten, odáig fajulhat mindez, hogy devianciába torkollik az életük .” Nem opcionális napközi van tehát, ahová be lehet jelentkezni, hanem kötelező benntartás, amiből ki kell kéredzkedni, ha a gyereknek más programja van.
Vannak új kötelező tantárgyak, mint pl. a hittan, erkölcsoktatás, illetve van mindennapos testnevelés is. A megnövekedett iskolai hatások alatt levés nevelhet ki olyan gyerekeket, akik számára az lesz a „természetes”, hogy a világ úgy kerek, ahogy azt fentről megmondják neki az egységesedő tanterv és a célirányos nevelési szempontok alapján. A szempontokban a jelenlegi hatalom számára fontosabb a fizikai és vallási megfelelősségnek közösségi szerepe, a tömegnevelés, mint az egyes tanulók egyéni adottságaiból kinyerhető egyéni, de a közösség szolgálatába szintén beállítandó, tudás és adottság. Gleichschaltolás negyedik fokozat.
Tavaly óta 16 évre csökkent a tankötelezettségi korhatár. Addig az iskola, vagyis a állami oktatási rendszer nevel fokozottan, de rögtön utána már nyugodtan szabad mindenkinek rossz útra tévednie, bandáznia, saját kedvére devianciába torkollni. (Bár ha annyira tökéletes lenne ez a közoktatási szisztéma, akkor a kikerülő fiatalokban fel sem tudnának merülni ilyesfajta gondolatok 😉 .) A csökkentett korhatár elősegíti azt a megközelítést, hogy a nagy tömegnek elég az általános alapismeretek továbbítása, beleértve annak a szemléletnek a belenevelését, hogy a közösségi kötelességvállalás előrébb való az egyéni tudásnál. Tömegében tehát nem gondolkodásra és tanulásra képes egyedeket termel ki így magából a rendszer, akik aztán a tudásukat adják be a közösbe később a munkájukkal, hanem a közösségi igényeknek, vagyis a felülről irányított mindennapoknak szükséges kevésbé önálló végrehajtókat. Gleichschaltolás ötödik fokozat.
Mindez nagyon erősen hajaz a szovjet bolsevik és a német nemzetiszocialista diktatúrák iskolapolitikájára. Mind a két diktatúrára jellemző, hogy nagyon erősen összpontosították az iskolák feletti ellenőrzést, valamint a nevelést és a képzést is. Mind a kettőre jellemző volt az „új típusú ember” kitermelésére való törekvés, ami a mostani közoktatási törvény szelleméből is átjön. Ez már a gleichschaltolás hatodik fokozata.
A hetedik fokozat lenne „a hetedik te magad légy!”. De nem ilyen lovat akarok. Ilyet biztos nem!
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520023-67e2112d0ccd4' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520023&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520023-67e2112d0ccd4&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520023-67e2112d0ccd4' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Mint ahogy ez minket:
„Ez a leírás nemigen azonosítható a hittannal… „
🙂
@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott:
Azért, mert te 16 éves korig tanultál és szükséged van az árokkaparó közmunkára.
Írj sokat, mert sorstársaid nevében alig látok kommentet.
„Az iskolákban, a tantestület tagjaként aktív rendőrök, ún. bűnmegelőzési tanácsadók jelennek meg. Feladatuk elsődlegesen az internetes és droggal összefüggő bűncselekmények megelőzése lesz, de olyan információkat kell szerezniük, amelyekből megismerik a gyerekek iskolán kívüli szokásait, tevékenységét is. Aktív rendőrként, belátásuk szerint intézkedhetnek is, ennek részeként arányos mértékű testi kényszert is alkalmazhatnak.”
És mi lesz az engedetlen szülőkkel? Jön az ÁVH?
A k-anyád rohadt kommunista Orbán Hoffman faszok!
@Wintermoots: A világban, ahol nem nevelik őket arra, hogy a közösség előbbrevaló az egyénnél, a fiatalok miintegy negyede magától, önként végez közösségi munkát. A szuprliberális nyugaton a saját erejükből érvényesült emberek (pfújkapitalisták, menedzserek, romkocsmázó értelmiségiek) abszolút többsége tesz valamit a közösségért. Mekkora ez a hányad Magyarországon?
És mekkorára fog felcsökkennni, ha sulykolják?
@Nzoltan: Minden generáció ezt mondja az utána következőre. Soha nem azt hogy ezek okosabbak, világlátottabbak, nyitottabbak, gyakorlatiasabbak, több nyelvet beszélnek, máshogy élnek, máshogy nevelődnek és bizony így mások lesznek mint mi, nem biztos hogy jobbak de nagyon mások. Hanem azt hogy puhány, tanulatlan, ostoba tahók és bezzeg a mi időnkben…
„Jelentősen nőnek a kötelező óraszámok. Első osztályban napi 4 helyett 5 óra a kötelező, ötödikben a heti legfeljebb 22,5 óra 28 órára, a kilencedik évfolyamon 27,5 óra 35 órára növekszik.”
A K-anyád Hofmann Rózsa!!! Egy elsősnek még plusz 5 óra hetente? Mikor jön vissza a körmös?
Azért mert Hoffmann és Orbán elvtársak nosztalgiával tekintenek a kommunista oktatásrendszer felé, nem biztos, hogy az eredményes a mai iskolában.
Miért nem néznek körbe az oktatásban sikeres országokban? Vajon hogyan lehet hogy Hollandia élen jár a nemzetközi tanulmányi versenyekben úgy, hogy hihetetlen szabadsággal rendelkeznek maguk a tanulók, tanárok?
Hogyan lehet sikeres az Angol iskolarendszer?
De itt ez nem számít. Csak a hatalom megerősítése.
@tcom:
Mija, mija…?
” de olyan információkat kell szerezniük, amelyekből megismerik a gyerekek iskolán kívüli szokásait, tevékenységét is. „
Információszerzés civilekről ?
Jelentéseket irogatnak a családokról és aktákat vezetnek civilekről a rendőrök ?
Ez keményebb, mint a III/III. …
Baszki, ezek az összes alattvaló magánéletéről megfigyelési aktát akarnak vezetni ?
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nem kell. Tanulni, információt szerezni és feldolgozni, értékelni, a világban tájékozódni kell megtanulni. Ehhez kellenek bizonyos alapismeretek és készségek, egyfogalmiapparátus, valamint be kell gyakorolni valós anyagon. Ezeket mesterségesen felosztották tantárgyakra, egyrészt hogy a tanárokat céélirányosan lehessen képezni, másrészt hogy valami rendszert lehessen bele vinni.
Van irodalom, az én időmben volt rajz, filmesztétika. Most már nincs. Teljesen kimaradnak a környezetünket alkotó művészeti agak. A természettudományos-technikai tárgyak az anyag logikája miatt könnyebben rendszerezhetők, de itt is volna mit korszerűsíteni. A gazdasági, politikai, társadalmi ismeretek meg teljesen kimaradnak. Van helyette valami olyan filozófia, amely az akkori ember világképének és környezetének megfelelően antropomorfizálta az elveket, az önálló erkölcs híján externalizálta és kényszerrá tette az értékeket. Ez a vallás.
@tcom: Mondjuk, ha a lakosság rendőri megfigyelése a főcél,
akkor már értem, hogy miért kellett az önkormányzati iskolákat mind állami központba összevonni.
Ott lesznek az akták rólunk.
A 3.-os gyermekemnek elvették az osztályfőnökét, mert Rózsika kitalálta, hogy több ember kell a könyvtárba és olyan végzettsége csak a mi tanárunknak van. Pénzt viszont nem adott hozzá az állam.
24 gyerek sírt, amikor kiderült, hogy megy az o.főnök a könyvtárba.
Mindenről szó csak nem a gyerekekről, hogy a gyerekek ugyanolyan hajbókoló, irányítható felnőttek legyenek, mint a kommunizmusban felnövő rózsika nemzedéke.
Magyarország halott! A népnek így jó: „Eladom anyámat is egy kis rezsicsökkentésért és nyugdíjemelésért!!!”
@Dr. simonmondja.:
Nézd, ellentétben veled, én emlékszem a korábbi bejegyzéseidre, és megnyugtathatlak, egyugyanazon értéket képviseljük mindketten.
Ennek ismeretében a személyeskedésedet nem egészen értem.
Egyébként pedig ördögöd van, valóban 16 éves koromban (suli után/helyett) kezdtem az árokkapargatást.
Innen a húsz-egynéhány éves távlatból viszont azt kell mondjam, hogy szükségem volt a tanulatlan-árokkapargató státuszra, ugyanis ez nevelt belölem egy nyugat-európában tisztességgel megbecsült tervezö-mérnököt.
Ossz újra…!
@tcom: Mivel az osztályfőnöki pótlék és a béremelés jár az osztályfőnöknek,
a könyvtárosnak meg semmi,
ezért gondolom, az új ofőjük kipiszkálta a régit a pénzéért.
@Dr. simonmondja.:
Elképesztő!
A gyerekemet rendőr fogja faggatni? Akkor majd mondom neki, mit mondjon:
Kurvára utálja apa a rohadt fidesz-kommunistákat.
Az interneten rendszeresen kurvaanyázza orbánt és csürhéjét.
Folyton azt szajkózza, hogy elhúzunk ebből a kurva országból, amit lehet.
…
Mit fognak csinálni? Kirúgatnak a német munkahelyemről?
Még nem láttam az új órarendeket, de csak reménykedem, hogy egyre több angol és német óra lesz a tantervben.
@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott:
Akkor mire a balhé ?
Megint rápacsáltam. Nekem ilyen röntgenszemem van.
Virágot az öltözőmbe…
@Dr. simonmondja.:
Opció 2:
Félreértted a 16 éves kort. Ez ugyanis a tankötelezettségi korlát.
@Dr. simonmondja.:
Nem sajnos. Az iskolában csak neki volt könyvtárosi végzettsége és a törvény szerint ha van ilyen oda kell tenni a könyvtárba. Az nem baj mit gondol 24 gyerek.
2010-ben megmondtam, hogy eljön az idő, amikor a hozzánemértésük, a hatalomvágy vezérelt cselekedeteik miatt a magánéletüket keserítik meg a szarházi politikusok.
Már az elképesztő, hogy az iskoláknak nyilvántartást kell vezetniük, milyen vallásúak a gyerekek és azt leadni az államnak. Mi fasz köze van ehhez az orbánszarházi maffiózó, elmebeteg bandának?
@Dr. simonmondja.: Akarnak???
Vezetnek. Az átfogó állami adatbank folyamatos feltöltés alatt! Nem tűnik fel, az adatbázisegyesítés folyamata, lépésről-lépésre? Most éppen szociális ellátásra hivatkozva? A telekommunikációs adatbázis kötelező megőrzési időtartamának növelése? Ezzel a „saját, magyar” (vagyis kormány-) mobilcég létrehozásával megszerezhető lehallgatórendszer kiépítése? Az első, egy időre elbukott gondolatrendőrség létrehozására irányuló, mindent és mindenkit bármikor lehallgató jogosultság törvénybe foglálásának kísérlete? A Kormánytisztviselők (és családtagjaik!) bármikori totális megfigyelésének jogba iktatása?
Akarnak??? _Teszik_, a rohadt életbe! Ezek nem a spájzban vannak, de az egész lakás az övék – mi meg örüljünk, ha a spájzban meghúzhatjuk magunkat.
@tcom: És akinek könyvtárosi végzettsége van, annak más beosztása már nem lehet. Szegénységi fogadalmat tett és magázará zárta az ajtót, mikor még nem is tudta, hogy eljön az orbanisztáni wirtschaft.
@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Attól te ne félj, hogy én valamit félreértek.
16 éves korig a rendőrök motozzák őket az iskolában reggel 8-től délután négyig,
iskolán kívüli megfigyelés, kihallgatás izsáki módszerrel,
aztán alig várják majd a srácok a 16-ik szülinapot, amikor végleg fölhagyhatnak az iskolábajárással és elhúzhatnak csövezni.
Ez lenne a mérnökképzés alapja.
@Dr. simonmondja.: Csa-csa-csa c. örökbecsű magyar filmet látta valaki ?
@Dr. simonmondja.:
Akkor ezt meg is beszéltük.
@Dr. simonmondja.:
2010-ben, amikor kezdtük az iskolát, mondtam neki (osztályfönök), hogy „ezek (politikusok) sem jobbak, mint az előzőek” kijelentéssel még várjon.
Az igaz, hogy a népbutításban, bénaságban, hozzá nem értésben élen járt az MSZP is, de az orbán-galeri a mindennapi életünkbe is bele fog ugatni: kötelező templomba járás, államosítás, totális állami felügyelet, hozzá nem értés, populizmus…
Szegény a saját bőrén érzékeli most. És nem a pénzről van szó, hanem hogy szerette az osztályát, vérbeli pedagógus, aki nem a könyvtárban szeretne üldögélni. De mit lehet hoffmanéktól várni, amikor azzal is elfelejtettek számolni, hogy mi lesz az iskolákra zúdult új elsősök elhelyezésével. A fiam elsős lesz, 33-an lesznek az osztályában. Kurvára hatékony lesz az oktatásuk.
Köszönjük Rózsika, Viktor!
@sörtelen:
A baj a buta néppel van. Nem kellett hozzá nagy intelligencia, hogy előre lássuk mi várható ezektől.
A nép megfizet, mert kétszer is leugatta orbánt és a hatalommániás politikáját. Ezért most a „saját érdekünk” miatt már többé nem szabadulhatunk a Kedves Vezetőtől.
De megérdemli a nép, amely az anyját is eladná 2000 Ft rezsicsökkentésért. Vagy a 2 millió nyugdíjas, akiket más nem érdekel, mint a nyugdíj emelés. A nyugdíjas nemzedék, aki úgy gondolja neki ez jár, legfeljebb odaadja a munkanélküli unokának. Mennyivel egyszerűbb lenne békénhagyni a vállalkozásokat ehelyett.
De a választást a nyugdíjasok döntik el. Ezt megtanulta Kádártól, Horntól, Medgyessy Pétertől Orbán.
Hát, nekem még akkor voltak oskolások a gyerekek, amikor még szabad iskolaválasztás volt. Az én gondom az volt, hogy jól tudjak iskolát, szakot és tanítónénit választani nekik.
A mostani családoknak már csak a vallásukat kell bejelenteni.
Minden mást majd eldönt nekik a rencergazdájuk.
Nagyon baró, hogy Gyurcsány nem mondott le anno.
Örülök, hogy sikerült fölnevelni a srácokat még a gettósítás előtt.
Nem akarlak vígasztalni. Bocs.
@Nzoltan: igen viccesnek tűnik… amit írsz…
mert egyelőre a németek nem tűnnek egyre butábbnak… sőőőt…..
A sok tornaora egyebkent nem volna rossz ötlet… ha a tornaora föleg sportbol allna, amit a legtöbb gyerek elvez, es nem (ez is) egy ilyen militarista ize lenne aminek alapvetöen az alattvalova neveles a celja tornasorral, egyen-öltözekkel, parancsszavakban kiadott gyakorlatokkal. Otthon – amikor en jartam – kifejezett cel volt, hogy a diak NE lelje örömet a tornaoraban vö „nem azert vagy itt fiam, hogy szorakozzal”.
Es biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan – alkalmasint a röbbseg – tamogatjak ezeket az intezkedeseket.
Volt itt téma a 3 évtől kötelező ovoda összefüggése a cigány/proletár gyerekek szocializációjával. A magam részéről ez az egyetlen, amivel egyetértek, amire szükség volna, és amit lehetne jól csinálni. (Nem fogják, de lehetne).
A világ civilizáltabbik felén valahogy úgy kondicionálják a népet, hogy az önhibáján kivül gyengét, butát, fogyatékost, elesettet embernek tekintik. És ez a kondicionálás mér az ovodában megkezdődik. (Nálunk érdemes lenne bölcsödékkel elárasztani az országot, hogy pl. a cigány kisdedek kondicionálása minél hamarabb elkezdődjön, de maradjunk a realitások talaján.)
Az ovodának – többek közt, és amellett, hogy megtanitson közösségben viselkedni – az lenne a feladata, hogy a gyerekekben olyan viselkedési mintát alakitson ki, hogy egyfelől ha van a csapatban (3 éves korban!!) egy szerényebb képességű, esetleg kissé fogyatékos, nehezen haladó, időnként taknyos, időnként bepisilő társ, akkor nem kiröhögjük, ellökjük, csúfoljuk, megalázzuk, hanem megvárjuk, felsegitjük, zsebkendőt adunk neki (igen, 3 évesen) , egyáltalán eltűrjük, és nem kiverjük magunk közül. Mert sokfélék vagyunk, szépek, csúnyák, okosak, buták, egészségesek, betegek, gazdagok, és szegények. És akkor egyrészt a gyermek nem fintorogna, ha találkozik egy lent lévő társával, valamint a lent lévő sem azt látná, hogy minden társa ismeretlenül is úgy néz rá (3-4-5 évesen!!) mint akit a kutya hozott be a kertből. De. Ehhez óvodapedagógusok is kellenének. Akik szintén nem elviselendő koszfészeknek tekintik a 3 éves szutykos cigánygyereket, hanem megpróbálják úgy nevelni a közösséget, hogy egyrészt a szutyokgombócban is támadjon igény a jóra, másrészt a többi pedig fogadja be és ne kifelé lökje. Viszont amig a gyerekek 3 évesen (akik elképzelhetetlenül tudnak olvasni arckifejezésekből, gesztusokból ) az óvónő arcán látják az átsuhanó fintort a szutyokgombóc láttán, addig ütni-vágni fogják, és nem elfogadni. (Jut eszembe, óvónők panaszkodnak, hogy megmosdatják a gyereket, másnap ugyanolyan szutykosan kapják vissza. Igen, na és? Talán ha belenyugodnának, hogy a szülői nevelést lehet sőt kell is próbálgatni, de ha nem megy, attól a gyerek még ott van. meg kell mosdatni máskor is. Szó nélkül, fintorgás nélkül. )
Úgyhogy 3 évesen mindekit be az ovodába. Csak az óvónők tudatát is kellene formálni.
Időzitett bombán ülünk, hosszú az időzités, és amikor robban, azt én már nem érem meg, de 20-30 év degradáció után biztosan robbanni fog. Az összes eddigi -23 év alatti – intézkedés vajmi keveset ért, mert figyelmen kivül hagyta, hogy a személyiség 6 éves korra kialakult, gyakorlatilag 80%-ban.
Na mind1, cigánypolitikáról hetekig lehetne beszélni, de nem lehet, mert egyik oldalról a massziv elutasitás, másik oldalról a parttalan liberalizmus, harmadik oldalról az anyagi forrásigény miatt csak és kizárólag rövid távon hatásosnak vélt látszatintézkedések történtek és fognak történni.
@DarthVader: A haldokló EU egyik nagyon haldokló országában élek, gyerek most került oviba, szóval saját tapasztalat: a kölyköket nem az óvónéni tanítja meg 3 évesen emberként viselkedni, ezt már otthonról hozzák (igaz, az intézmények ezt tudatosítják és erősítik bennük és való igaz, szembesítik őket a „mássággal”, mi pl. kaptunk mozgássérült gyereket).
Az óvoda természetesen mint olyan jó, mert beszocializálja a gyereket a társadalomba és megtanulja mi egy adott közösség, senki még nem halt bele hogy kortársakkal együtt lógott napi pár órát. Ugyanakkor ha egy társadalom beteg (és a magyar igenis az) nem fogják az óvónénik heti 5 napban, átlag 5 órában egészségessé nevelni az új generációt. Mert azok hazamennek egyszer, utaznak, boltba bemennek, játszótéren játszanak és jön a család, rokonok, barátok, idegenek ráhatása…Jóval bonyolultabb az egész annál hogy be mindenkivel az oviba-suliba délután 4ig vagy jövő karácsonyig.
@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!:
Stimmel. De ahol csak az a 4-5 óra lenne szocializációra, és az sincs, akkor az sincs. Gondolom, világos.
@nandras01: „nem vonom kétségbe, hogy van olyan gyerek, van olyan pedagógus, de főleg van olyan intézmény, ahol meg tudják oldani a napi testnevelés órák értelmes eltöltését – bár, van egy olyan gyanúm, hogy elenyésző ezen intézmények száma.”
Számoljunk egy kicsit.
Egy tornateremben egy nap 6 tornaórát lehet tartani, vagyis ha minden osztály mindennap tart tornaórát akkor 6 osztályonként kell egy terem.
Egy átlagos iskola (Pesten) 8 évfolyam évfolyamonként 4 osztály 4*8 = 32 osztály
A szükséges tornetermek száma: 32/6 = 5,33 tornaterem.
Hány iskolában van 5 tornaterem (+ öltöző zuhanyzó)? Pont annyiban lehet értelmesen napi testnevelést tartani.
@Tricera bácsi: „a gyerek kikérése nem kiskapukeresés, teljesen legális és szerintem nem túl nehéz procedúra lesz.”
Hát a jó kurva anyjukat azt. Nehogy már nekem kelljen KÉRNI, hogy a gyerekem kijöhessen az iskolából (vagy bárhonnan). Mi a faszom ez valami láger?
@roli101: „Talán még ha buddhista vallású lenne az ország nagy része, akkor hagynám a gyereket hittanra járni. „
Keress másik 6 szülőt aki a budhista hittant választja. Innen kezdve az állam fizeti a budhista hittantanárt. Én is ezt tervezem.
Egy év buddhista egy év hindu (jobb híján krisna), esetleg egy év Shintó.
@Mérges 1234: „Ez pont olyan, mintha a buzik azt mondanák”
Nem pont olyan.
Egyébként igazad van.
@Béka53: „A vallásos emberek pont ugyanolyanok, mint a nem vallásos emberek – nem érdemes erkölcsi felsőbbrendűséget gondolni róluk. „
Az esetek nagy részében ők gondolják erkölcsileg felsőbbrendűnek magukat.
Aszondja a zasszony, hogy olyan információt hallott, miszerint ha valaki délután 16 előtt a gyerekével az utcán kolbászol, a rendőr megkérdezheti, miért nincs a gyerek az iskolában. Kérheti az iskolavezető igazolását. (Amúgy tényleg, a törvény szövegében benne van, hog a tanuló köteles a 16 óráig tartó oktatásban részt venni, a szülő pedig köteles ezt biztositani)
Jó lesz ez 🙂 (Kezeket dörzsöl)
@DarthVader: ha valaki a gyerekevel van, akkor a rendor semmilyen korulmenyek kozott sem igazoltathatja. egy maganyosan koborlo gyereket esetleg megkerdezhetnek arrol, hogy mit csinal, de semmi mast.
@sörtelen: ” Ezzel a „saját, magyar” (vagyis kormány-) mobilcég létrehozásával megszerezhető lehallgatórendszer kiépítése?”
Lehallgató rendszer minden szolgáltatónál üzemel már ősidők óta. Ez az egyik feltétele a telefon szolgáltatói engedélynek. A megfelelő szoftvernek telepítve kell lennie a szolgáltató által üzemeltetett központokon.
@jotunder: Szerintem úgy van értve, hogy a rendőr a szülőt (felnőttet) igazoltathatja.
És egyébként csinálhat mást is ha a gyerek egyedül van, konkrétan bekíséri az iskolába. Ez már most is így van. Egy időben a fakabátok vadásztak a plázában a kiskölykökre délelöttönként.
@jotunder: Mondom: a jogszabályban benne van, hogy a gyermek KÖTELES részt venni a 16 óráig tartó foglalkozásokon. A törvény erejénél fogva. Ha nincs ott, akkor megsérti a törvényt. A szülő pedig a törvény erejénél fogva kötelws biztositani, hogy a gyermek ott legyen. Tehát ha nincs ott, a szülő is megsérti a törvényt. Tehát a rendőrnek joga van vizsgálni, hogy törvénysértés esete forog-e fenn.
@DarthVader: Nálunk hétfőn volt egy lakógyűlés, ahol hasonlóan frappáns jogi érvelések hangzottak el laikusoktól. Két jogász lakik a társasházban, hallatszott ahogy a foguk csikorog közben. SZVSZ érdemes az ilyen tehátos-törvényerejenélfogott-forogfenn logikai láncolatoktól tartózkodni, ha az ember nem ezt tanulta.
@DarthVader: vagy inkabb megsem.
@tollaszerge: hát, nekem eléggé benne kell lennem a jogszabályokban, legalábbi egy bizonyos területre vonatkozóan, ha nem akarok túl sokat fizetni, bár nem vagyok jogász. Az emlitett paragrafusok egyértelműek. „köteles részt venni”. „köteles biztositani”. (a „köteles” jelentése gondolom világos.) Pl a tanú az idézésre „köteles” megjelenni. Ha nem, akkor bünti. Az orvos a hozzá forduló beteget „köteles” megvizsgálni. Más kérdés, hogy törvényi szankciója nincs, illetve nem tudni, hogyan lehet ezt a hiányzást tanórára leforditani – szerencsére – mert ugye ha jól tudom, 50 igazolatlan után ugrik a családi pótlék. És ez nem csak a dakotákra vonatkozik! Nem azt állitom, hogy a rendőr minden szülőt meg fog állitani, de minden jogalapja megvan hozzá.
@jotunder: mire alapozod ezt a kategorikus megállapitást? Esetleg jogszabályi háttér – mire nem jogosult a rendőr, stb
Ja, és ha abból indulok ki, hogy a tankönyvszétosztásnál már szabotázsról beszéltek, ha sok lesz a kolbászoló szülő-gyerek, akkor lesz rendőri ellenőrzés.
@fuhur: Ne onnan induljunk mán’, hogy a telefon maga a lehallgatás. (Akit hívtam én, ő engem…)
A „saját-ság” lényege, hogy a _rögzített_ hívásokat (stb.) miként, ki és mire szerezheti meg „saját” (kormány, Fidesz, OV, stb.) jogszabályok szerint. Gátlástalan jogállamban gátlástalanul.
@szerteperte:
Jogszabályi háttér? Hümm. Ha figyelembe veszed, hogy mind humán erőforrás, mind technikai apparátus és hozzáértés tekintetében igen komoly infrastruktúrát örököltünk egy nem éppen jogállami rendszerből (amennyire tudni lehet, a felsőbb szinteken lényegében sértetlenül, suttyomban); hogy a teljes távközlés magán, sőt multikézbe került ugyan, de sokáig sejthetően (ld. átmeneti monopolhelyzet, máig ismert összefonódások, stb.) annyira lehetett független a mindenkori poltikától mint manapság a Közgép vagy a Strabag, nos… maradjunk annyiban, hogy ebben az országban a paranoiának az egészséges szintje kicsit magasabban kell, hogy legyen, mint másutt (és ugye ott is mik ki nem derülnek mostanság).
@DarthVader: Én csak közgazdászoknak szóló gyógyjogot tanultam, de SZVSZ pl kapásból látszik, hogy az anyagi és az eljárási jog közötti különbség nincs meg neked.
jotunder írta nemrég hogy nem kell mindenről véleménye legyen az embernek, ezt azzal a folyománnyal egészíteném ki hogy érteni se kell mindenhez; vannak dolgok amiket az ember 5+x évig tanul, és nem lehet guglizással meg laikus okoskodásokkal helyettesíteni. Részemről, mivel annyit sikerült megértenem a jogból hogy nem értek hozzá, és láttam milyen az amikor vki igen, inkább megvárom amíg valamelyik színvonalas jogi blog ír erről a kérdésről, mintsemhogy itt agyaljak rajta veled, amikor egyikünk se ért hozzá.
@tollaszerge: akkor meg vagyok nyugodva, nem lesz vegzatúra 🙂 Nem aggódom tovább, bár azért nem vennék rá mérget 🙂
(A jogban én már a „kogencia” értelmezése folyamán elaléltam, pedig igen egyszerű. )
Gondolom, lesz majd itten jogász is, aki megmogyorózza.
@gipsz.jakab: látod, te még erre is alkalmatlan vagy! 😀
délelőtt van a mise, délután a meccs
gepnarancs.hu/2013/08/a-ziskolajukat/