Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Elon Musk kissé önkritikus tweetje 2025.06.09
  • Nincsenek Angyalok Magyarországon 2025.06.07
  • Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége 2025.06.05
  • Padányi Viktor esete (heheposzt) 2025.06.05
  • Történelmi siker kapujában a magyarok! Fantasztikus eredmények! Az Index.hu a magyar felsőoktatás csodájáról! (jajdejónekünkposzt) 2025.06.05
  • Mesterséges intelligencia: Magyarország eldöntötte, nagyhatalom akar lenni – itt a mesterterv!!!! 2025.06.04

A legolvasottabb posztok

  • Padányi Viktor esete (heheposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Elon Musk kissé önkritikus tweetje
  • Nincsenek Angyalok Magyarországon
  • Terroristák támadtak Izraelre
  • Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége

Padányi Viktor esete (heheposzt)

2025.06.05 by jotunder

Magyar Péternek sikerült egy Padányi Viktor nevű hungarista majmot idéznie a trianoni évforduló alkalmából, ami nem tudom mennyiben rosszabb, mint a Wass Albert nevű hungarista majmot idézni, és az szintén előfordult már vele. Hont András szokásos, kora délutáni selyemmajmozásában ezt szóvá is tette. Ami, tekintettel arra, hogy Padányi Viktor valóban egy antiszemita fütyi volt, teljesen jogos. De a poszt nem erről szól.

A vicces az, hogy a Mandiner és a Magyar Nemzet is szemlézte Hont Andrást, hogy milyen jól megmondta.

Pedig a Mandineren, a Magyar Nemzetben, a Demokratában és a Magyar Hírlapban is idézték már könnyes szemmel Padányi urat.

Padányi a magyar „jobboldal” egyik aprószentje, aki éppen csak egy kicsit volt antiszemitább, mint az idős Csurka (nem biztos, az idős Csurkától már a vérvád sem állt távol). Orbán Balázs dédapja, akire olyan büszke, kőantiszemita bűnöző volt, Kohán Matyit talán azért „emelték ki”, mert leírta nyilvánosan, hogy nagypapája rendszeresen „a mocskos zsidaja” felkiáltással emlékezett meg Soros Györgyről (úgy igazságos, hogy megjegyezzem, nem volt rá büszke, legalábbis akkor még nem). Valamiért itt túltengenek az antiszemita nagypapák, akikre egy ideig büszkék az unokák, nem mintha Bayer Zsolt az egyik unoka, nem akart volna heti rendszerellenességgel zsidót verni, sőt kicsit ölni is, persze csak az ízéért.

Magyarországnak elég randa antiszemita múltja van, amiről mesélhetne a családom, ahogy persze Hont András családja is. Magyarország jelene sem feltétlenül cukika zsidóügyben. És ja, Magyar Péternek kellene magánál tartani egy listát azokról, akiknek az okosságait lehetőleg nem idézi. De….

„Engem nem igazán érdekel, hogy politikailag hová szokás sorolni László Andrást. Ő maga – ha jól emlékszem – ultrajobboldaliként határozta meg magát már gyerekkorától kezdve. De mit jelent ez ebben a mai, lassan már mindent alulmúló közbeszédben? A világon semmit.” -írta Győrffy Ákos László András halálakor a Mandineren. Ez a László András írta, hogy Szálasi Ferenc „Magyarország lánglelkű Nemzetvezetője, Hazánk és Nemzetünk, de a Világ történelmének is glóriája, a Hősök Hőse, az Életszentség örök fároszi példaképe, a Mártírok közül a legnagyobb”. László András semmivel sem volt kisebb fütyi, mint Padányi Viktor.

Picsába már…

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532391-684b20ae49a62' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532391&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532391-684b20ae49a62&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532391-684b20ae49a62' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Történelmi siker kapujában a magyarok! Fantasztikus eredmények! Az Index.hu a magyar felsőoktatás csodájáról! (jajdejónekünkposzt)

Next Post:

Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége

106 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. barki szerint:
    2025.06.09 11:23

    @nyulambator: Jahogy, „bokrosodás” évtizedek múlva? Bocs, de ezt mint baloldali értékrendű választó, nem tekintem opciónak.
    Meg azt sem, hogy MP azért nem épít majd Fidesz2.0-át, mert előbb megbukik… (Akkor, mi a lófülnek szavazzak rá?)
    Meg a liberális baloldal és az Unió renonsza …, nnnna, ilyet már láttunk, minimum egy évtizedet kell rá várni…
    Szerintem:
    (1) Le kellene jönni arról a drogról, hogy „Most a Fideszt kell leváltani, aztán majd meglátjuk!”
    Értem és én is érzem azt az elsöprő vágyat, hogy lássam Orbán Viktort, amikor bejelenti, hogy elvesztették a választást és mindegy, utána mi lesz. A drogosok gondolkoznak így. Nem mindegy mi lesz utána!
    (2) Le kellene számolni azzal az önfelmentő vállrándítással, hogy „Ha majd nem tetszik, elzavarjuk MP-t is”! Ahogy Orbán Viktort zavarjuk, már 15 éve? Egy olyan Parlamenttel, amiben két (vagy három) jobboldali párt ül, az összes baloldali párt kiszorult, mentelmi jog, képviselői extra jogosítványok, állami támogatás nélkül. (Btw, ez nagyobb csapás amúgy, mint amit az ellehetetlenítési törvény okozna…)
    (3) El kellene gondolkozni azon, hogy mi lesz a B-terv.,(mert van ok a bizalmatlanságra, nem sorolom.) Háttt, az értelmiségnek először, mert tőle elvárható, hogy a populizmusra kevésbé fogéko…, meg mert a felelő…, na, hagyjuk…
    (4) Meg kéne érteni és értetni, hogy nem az akadályozza a rendszerváltást, ha egy baloldali nem a Tiszára szavaz, hanem ha a szavazata elveszik. És ez utóbbi ellen pedig lehetne tenni. Pl. fel lehetne építeni egy olyan politikai terméket (10 hónap van még hátra), hogy most nemcsak a Fideszt, hanem a választási rendszert is le kell győzni, és ezért a szavazatok megosztása a megoldás (egyéni/Tisza, listás/mittudoménMKKP).

    Hiv.: [@barki:](#comment-345875)
    Loading...
  2. tahonoli szerint:
    2025.06.09 11:48

    Hiv.: @barki:
    Az én értelmezésemben (és másfajta tömörítéssel) ma Magyarországon, mondhatni pánikhelyzetben, illetve 15+ évnyi („összefogásos”) kudarc után, 2026-ban csak 4 évre előremutató elindulásról tudunk gondolkodni, dönteni, választani.
    (1) Fidesz-prolongálás, avagy
    (2) valami amorf remény, hogy a sok szempontból sötét ló Tisza esetleg fel fog tudni nőni a feladathoz, kevesebb károkozással. Mindezt garantált agresszív össztűz és gyűlöletkeltés közepette, szlalomozva a szemétségek között.
    Ehhez én annyit tennék pluszba, hogy egyéni ÉS választói értékrendeknek megfelelően lehet érdemes választáson szavazni, merthogy nemcsak magunkra, hanem a többi csoportkohézión belüli választóra is lehet érdemes figyelni (analógiák: programozásban concurrency, vagy AI-ban multi-agent reasoning).

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-345876)
    Loading...
  3. nyulambator szerint:
    2025.06.09 13:09

    @barki: Abszolút értem, meg érzem amit írsz, nincs is vitám vele. Azt tudom, hogy nem szeretnék egy perccel se több Orbánt, mint amennyit muszáj, már így is évtizedekkel többet ártott az országnak mint kellett volna. Rohadtul nem szeretnék egy új, fiatalabb Orbánt se és MP-ben benne rejlik ez a lehetőség is. (Meg az is, hogy nem lenne az)
    Tekintve a jelen választási rendszert (feltéve, hogy addig nem írják át az egészet és egy pillanatra eltekintve attól, hogy mennyit csalnak el számolás közben) nem látok más értelmes opciót, mint egyéniben a Tiszára szavazni (már ha szavaz az ember, ignorálva labrys okosságait). Egyéniben a győztes mindent visz, sőt ott a győzteskompenzáció is, szóval ott minden megosztás a puhosnak kedvez. Nem látok egyetlen pártot se, a Tiszán kívül, amelyik most a Tisza és a Fidesz jelöltjei mellett labdába rúghatna. Esetleg, nagyon jól pozícionálva, a Tisza hallgatólagos támogatásával egy-két körzetben. Még csak azt sem lehet megtenni, hogy ebben a pár kivételes körzetben a Tisza nem indít jelöltet, mert százmilliót bukik a támogatásból, ha csak egyetlen körzetben is nincs jelöltje. Ugyanakkor

    Pártlistát az a párt állíthat, amely – legalább tizennégy vármegyében és a fővárosban – legalább hetvenegy egyéni választókerületben önállóan jelöltet állított.

    Szóval ha egy párt indít egyéni jelölteket, akkor a megosztott szavazatokkal esetleg a Fideszt segíti, ha nem indít egyéni jelöltet, nincs listája se.
    A DK marad mint alternatíva. Ők már jelezték, hogy mindenhol indítanak jelöltet, így lesz listájuk is. A DK-ra lehet listán szavazni, hogy a Tisza túlhatalmát megelőzzük.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-345878)
    Loading...
  4. darnoknew szerint:
    2025.06.09 14:07

    @barki:

    „Le kellene jönni arról… Le kellene számolni azzal… El kellene gondolkozni azon… Meg kéne érteni és értetni”

    Őszintén: sok sikert kívánok.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-345880)
    Loading...
  5. labrys szerint:
    2025.06.09 17:21

    Nem is tudtam, hogy a Wagner úr operákat is írt… Azt hittem, csak dalolni szereti őket (például a Makk Felső belépőjét a Lohengrinből).

    Hiv.: [@labrys:](#comment-345883)
    Loading...
  6. Podvinecz marsall szerint:
    2025.06.09 17:47

    Így jár az egyszeri tamburmajor, ha kommentelés előtt rápillant a hóna alatti zongorakivonatra. Most már késő, a sok literátus helyén kezeli a könnyelműen leírt nevet. Vagy nem. Keresek egy új utazókoffert.

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-345884)
    Loading...
  7. ijontichy szerint:
    2025.06.09 18:41

    @darnoknew: : „sok sikert kívánok” Ámen.
    Amúgy: „Gondolkodás nincs, enyém lesz a kincs” 😉 Sokszor leírtam az „Őrült kell egy őrült ellen” popkulturális utalást, de láthatóan el sem gondolkozott senki, mit is jelent mélységében? Ahogy azt is, hogy a törés várhatóan a fideszen belülről jön. Nincs olyan bal/közép-liberális program/narratíva, ami nyerő lehetne a vitya &co ellen (most tegyük félre @labrys nemdemo elképzeléseit – takarjon ez bármit is). A „legbecsületesebb tortaszeletelő” ígéretét már 2002 és 2006-ban eljátszották, nincs tovább. A régi politikai erőknek nincs utánpótlása, mert ki akarna politikai pályára lépni olyan vállalkozásban, ami nemcsak ab ovo kudarcra ítélt, de még tisztességesen (mondom tisztességesen!) megtollasodni sem lehet belőle (a garantált szaresőt nem is említve)? Momentum intő példa az egyáltalán nemhülye új nemzedéknek. Mondom ezt a tisztességes, jószándékú kommenttársaknak: esélytelen. Plusz tessék körülnézni! A nemzetközi helyzet épp eléggé lehangoló. Szóval „aki dudás akar lenni, pokolra kell annak menni”. MP & Tisza, az összes rizikójával, vagy „következő negyven év” biztos fidesz.
    Amúgy T. huhogók! Olvassátok már vissza magatokat! Pont ugyanazt teszitek, amit vitya: riogattok! És akkor az adekvát „sunyi gyanúsítással” 😉 még nem is éltem, hogy „fortélyos félelem igazgat” 🙂 .
    De OK. legyen egy nektek: lökjetek legalább egy nagyvonalú marketingtervet, egy feltételezett balcenter-liberális pártnak (azt első lépésben jóindulatúan hanyagoljuk, van-e emberanyaga és pénze a megvalósításra). Hajrá!

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-345885)
    Loading...
  8. ijontichy szerint:
    2025.06.09 18:49

    Még annyit: A Momentum mellett ott a limpopó párt intő példája, vagy a @tahonoli olvtárs által gyakran idézett @HaFr és társai által próbált, nagyon tisztes jobbcenterlibkonzerv initiative! Eredmény? Míves nagy Nulla + az örök igazság: Egy kísérlet sem teljes csőd. Elrettentő példának mind elmegy.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-345886)
    Loading...
  9. naki szerint:
    2025.06.09 19:39

    Kedves bárki, vagy speciálisan: barki, komolyan érdekelnének azok a baloldali hivoszavak, amelyekkel sikeresen lehet indulni a „neazemberekkelfizettessékmeg”, „rezsicsökkentés”, „13.havinyugdij” (stb) országában.

    Másrészt, amikor megpróbáltam kitalálni, hogy ki a nyavalya ez a Padányi, azon túl, hogy valószínűleg nem a barokk kori püspök leszármazottja (hehe), teljesen mellélőttem. Kiderült, hogy 1945-ben elmenekült Bajorországba, majd Ausztráliába, ahol is 1961-ben meghalt- szóval, honnan sikerült egy ilyen Niemandot (helyesebben niemandot) elövakarni?

    Hiv.: [@naki:](#comment-345887)
    Loading...
  10. nyulambator szerint:
    2025.06.09 23:14

    @naki: Nekem olyanok jutnak eszembe, hogy Európa, felzárkózás, oktatás, egészségügy, jog elötti egyenlőség, szoldaritás, az orbánizmus felszámolása, felelősök elszámoltatása, a vagyon visszaszerzése, földosztás, örök élet, ingyen sör. Nem feltétlenül ebben a sorrendben.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-345888)
    Loading...
  11. azuccahirmondoja szerint:
    2025.06.10 01:26

    Általánosságban írnék csak néhány sort, senki ne érezze megszólítva magát.
    Akad a világon egy egész sereg dolog, ami nekem nem tetszik. Csupán a példa kedvéért említem, hogy ha rajtam múlik, egy cuki, fotoszintetizálni képes lény emelkedett volna ki a többi közül, és vált volna e sárteke urává, de az Evolúció/az Örökkévaló (a továbbiakban E/Ö) valamiért állati sejtekből felépülő, növényeket és egymást fogyasztó, ráadásul bélsarat ürítő lényeket ruházott fel a környezet átalakításának képességével. Ez eleve hülye döntés volt szerintem, de már késő háborogni miatta, ez van, és kész. Ezt a hülye döntést E/Ö később egy újabb hülye döntéssel tetézte, amikor az emberszabásúaknak, köztük is az előembernek szavazott bizalmat, holott például a delfinek, az elefántok, vagy a kolibrik sokkal rokonszenvesebbek. Emiatt is késő már háborogni, ez van, és kész. Folytathatnám a sort, de a lényeg ennyiből is kiviláglik, feltételezem, szóval rátérhetek a jelenre. Amennyire meg tudom ítélni, E/Ö egy újabb hülye döntéssel úgy intézte, hogy vagy Magyar Péter és a Tisza nevű párt szabadítja meg ezt az országot Orbántól és a pribékjeitől, vagy senki. Nekem ez nem tetszik, de emiatt is késő már háborogni, a dolog legkésőbb 2024. június 9-én eldőlt. Innentől fogva két választás van: vagy Magyar Pétert és a Tiszát támogatja az ember, vagy Orbán maradását. Szerintem nem látszik harmadik opció. Aki lát harmadik opciót, és úgy gondolja, hogy képes tíz hónapnál rövidebb idő alatt megvalósítani, annak azt javaslom, hogy vagy veselkedjen neki a melónak, és valósítsa meg, vagy fejezze be a nyilvános fanyalgást, és lássa be, hogy E/Ö úgy döntött, ahogy. Én biztosan nem így döntöttem volna, de én már E/Ö bő félmilliárd évvel ezelőtti döntésével sem értek egyet, szóval Magyar Péter miatt nem kezdek reklamálni, mert nem látom be, miért pont miatta kellene reklamálnom, miközben egy sereg korábbi döntés sokkal bosszantóbb.

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-345889)
    Loading...
  12. tahonoli szerint:
    2025.06.10 07:04

    Hiv.: @azuccahirmondoja:
    Nálam top-komment, azonnal be is kedveltem. 🙂
    MÁS.
    Tegnap teljesen kiborított Márai és az Eszter hagyatéka. Bocs-bocs-bocs, de én mostanság tudtam csak meg, hogy a kisregényből film is készült, 2008-ban. Mondom, ezt meg kell néznem, mert elképzelni nem tudom azt a 35:49-ben kicsúcsosodó pillanatot, hogyan lehet neki filmileg megágyazni előzetesen. Ekkor kérdezi meg a svihák Lajos Esztert, hogy „tehermentes-e még a ház”?
    Noha a film (számomra), nagyon szelíden, finoman, – amennyire lehet egy 80+ perces játékidőben – részletgazdagon ábrázolja a milliőt, mondhatjuk ezt akár felvezetésnek is; a csúcspillanat, a maga sokkolásában akkora abszurditás, hogy kvázi csikorog.
    Amitől kiborultam az annak felismerése, hogy Márai sokkolása még ma is működik, csak nem szabad megállni a felszínen.
    Az én dekódolásom szerint ma is ugyanúgy – verbálisan nehezen körülírható – köd van a magyar társadalmon, ami egyrészt folyamatosan kitermeli ezeket az abszurditásokat, másrészt tisztább pillanatainkban lesokkolodunk, hogy „nem hiszem el, hogy ilyen van, ez muszáj, hogy lehetetlen legyen”. És aztán ismét jön a kivédhetetlennek látszó köd, és a kör kezdődik újra.
    Ebben a ködben benne van a káros, terméketlen, menekülőre fogó ábrádozásaink, értelmetlen illuzióink, a rossz kérdésekre adott rossz válaszaink, gyarlóságunk.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-345891)
    Loading...
  13. KennyOMG szerint:
    2025.06.10 10:08

    @azuccahirmondoja: Van nekem egy amolyan Asimovos masinam, amibe be tudm taplalni a hosszabb kommenteket, es az kikopi a lenyeget par szoban. A tiedre, nem ertem miert, pedig olyan szep volt, ennyit irt: „aki nem velunk, az ellenunk”.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-345892)
    Loading...
  14. nyulambator szerint:
    2025.06.10 10:52

    @KennyOMG: Az Asimov-masinádat egy kicsit szorosra paraméterezted. Ha hagyod kicsit lazábbra, azt írta volna: A puhoséknak sikerült olyanra alakítani a törvényi és társadalmi környezetet, hogy aki nem velunk, az ellenunk.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-345893)
    Loading...
  15. barki szerint:
    2025.06.10 10:57

    @nyulambator:
    „A DK marad, mint alternatíva”.
    Nem tételezek fel szándékos csúsztatást, biztos csak elkerülte a figyelmedet:
    https://telex.hu/belfold/2025/04/26/magyar-ketfarku-kutya-part-orszaggyulesi-valasztas-2026-onallo-indulas-magyar-peter-tisza-part

    Hiv.: [@barki:](#comment-345894)
    Loading...
  16. barki szerint:
    2025.06.10 12:24

    @azuccahirmondoja: Értem, de ha az E/Ö már eldöntötte, hogy OV és MP a két versenyző, akkor majd azt is eldönti, hogy ki lesz a befutó, nem?
    Minek ide bárki szavazata?

    Hiv.: [@barki:](#comment-345898)
    Loading...
  17. tahonoli szerint:
    2025.06.10 13:28

    Hiv.: @barki:
    Van az a közismert vicc, hogy Padlizsán éveken keresztül imádkozik.
    – Add, Uram, hogy megnyerjem a lottó-főnyereményt!
    Tíz év múlva ismét térdre borul Padlizsán.
    – Uram, legalább annyi örömet adj nekem, hogy nyerjek a lottón!
    Hirtelen fényesség támad a szobában, és megszólal az Úr:
    – Padlizsán, legalább annyit tegyél már meg, hogy vegyél végre egy lottószelvényt!

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-345899)
    Loading...
  18. naki szerint:
    2025.06.10 15:20

    Hiv.: @nyulambator:: és ezek sikerre vezetnek?

    Ahol én lakom (nem az Ormánság, a Cserehát, vagy a békési tanyavilág, még csak nem is Somogynak a Balatontól több mint 15 km-re eső része) kb olyasmivel lehetne próbálkozni, mint a mondjuk 2008 óta változatlan családi pótlék 2x-re emelése (vagy 3x-ra ha a vérlázítóan igazságtalan adókedvezményeket arányosabbra faragják), a normális utak (sőt mi több, vasút), elfelejtett részeken is elfogadható általános iskola, illetve közmunka helyett a nem kiszolgáltatott marhává nevelő normális munkalehetőség. Gyerekes anyáknak tényleges részmunkaidő.

    Esetleg orvos, ha a 40 km-re eső megyeszékhelyen nem féléves a szemészetre a várólista.

    Bár nem követem, de ez gondolom alapkiépítésben a DK vagy MSZP lehet, az eredményük látszik is.

    Hiv.: [@naki:](#comment-345901)
    Loading...
  19. nyulambator szerint:
    2025.06.10 15:23

    @barki: Akkor két lehetséges jelölted is van, hogy kire szavazz a Tisza helyett.
    Az teljesen a pártok felelősségérzetén múlik, hogy kik indulnak el még legalább 71 körzetben, hogy listát is állíthassanak, illetve, hogy mennyire eröltetik az egyéni jelöltjeik kampányát, vagy koncentrálnak a listára. Az eléggé egyértelműnek látszik a mai erőviszonyokból kiindulva, hogy minden egyéni körzetet fideszes vagy tiszás jelölt fog megnyerni. Más jelöltekre adott szavazat töredékszavazatként érvényesülhet, de egyben növeli a fideszes jelölt esélyét.
    A listás szavazatok kapcsán a Tisza nyilván erőltetni fogja, hogy aki az ő egyéni jelöltjükre szavaz, az adja nekik a listás szavazatát is, de ez már nem ennyire egyértelmű. Ha van esélye egy pártnak a bejutási küszöb fölé jutni, akkor érdemes rá szavazni, minél több párt van a parlamentben, annál jobb. Ha viszont nem éri el a küszöböt a párt, akkor a rá adott szavazat elvész. Persze ennek van egy önbeteljesítő jóslat jellege. Ha sokan azt hiszik, nem éri el a küszöböt, akkor tényleg nem, ha sokan elhiszik, hogy érdemes oda szavazni, akkor tényleg érdemes.
    Én megértem, és tisztelem a Momentum távolmaradását. Ők úgy számolnak, hogy most ezzel tudnak leginkább segíteni a rezsim elzavarásában és egyben vállalják, hogy a következő négy évben, ha egyáltalán, akkor a parlamenten kívül és állami támogatás nélkül politizálnak. Hogy egy esetleges Tisza győzelem után a Momentum túlél-e még négy évet és tud-e indulni a következő ciklusban, az a jövő titka.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-345903)
    Loading...
  20. Grrr szerint:
    2025.06.10 15:36

    @azuccahirmondoja: Magyar Péter koalíciója – szavazói csoportjai – komoly valószínűséggel fel fog majd oszlani egy nyertes választás után (amennyiben lesz ilyen). Annyira heterogén, és hát ugyebár szavazói többsége olyan balos-liberális kényeskedő ;), azaz nem szavaz fegyelmezetten a rezsimre.
    A szlovák nyugatos kormánykoalíció is elbukott, a szerb nyugatos kormánykoalíció is, a lengyel anno szintén, most meg talán megint. Ezen a tájékon leginkább a kőkemény, alázós, antiszolidáris jobboldali populizmusra van kereslet, de az a tábor főleg a Fidesznél van. A Tisza feltehetőleg nem fog majd tudni stabilan egyensúlyozni az ilyesmire hajazó és a nyugatos-liberális-baloldali szavazói között feszülő érték- és érdekellentétek között.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345904)
    Loading...
  21. Grrr szerint:
    2025.06.10 15:39

    @nyulambator: A Momentum 2022-ben is tisztességesen kampányolt Márki-Zay mellett. A DK biztos valami jobb alkalomra várt.
    De az elképzelhető, hogy néhány nagyon erősen ellenzéki budapesti körzetben nyerhet a MKKP vagy valamilyen hagyományos ellenzéki jelölt.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345905)
    Loading...
  22. ijontichy szerint:
    2025.06.10 16:18

    @nyulambator: : „Nekem olyanok jutnak eszembe…” Mintha az általad említett dolgokat már hallottam volna az elmúlt 15 évben, jobb sorsra érdemes ellenzékiektől. Oszt mire mentek vele? Hoppá… a Kétfarkúak adtak egy Polgit a Hegyvidéknek. Már csak azt nem tudom, az ingyen sör, vagy az örök élet (+3 nap) volt a nyerő momentum (Igaz még egyik sem valósult meg, dehát az ígéretek már csak ilyenek: A lehetetlent azonnal teljesítjük, minden másra várni kell kicsinyég ;-)).
     
    @naki: : Friss (<1 hónap), otthoni kollégától. Főváros, szemészet: ~ 2.5 hónap, bőrgyógyászat: 3.5 hónap.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-345911)
    Loading...
  23. nyulambator szerint:
    2025.06.10 16:23

    @Grrr: Vagy éppen ezekben az erősen ellenzéki körzetekben egy Tisza, MKKP, DK vetélkedésben nevető negyedikként befut a Fidesz.
    És az ipartelepi felosztásban ez nem a jóslat vagy kívánság vagy az erkölcsi ítélet, csak a lehetőség felvetése.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-345913)
    Loading...
  24. dr Brcskzf Gröőő szerint:
    2025.06.10 17:11

    @nyulambator: ennyire nem fog szétforgácsolódni a budapesti ellenzéki szavazótábor, kevés az elkötelezett szavazó. talán még az előválasztást is kikényszerítik.

    Hiv.: [@dr Brcskzf Gröőő:](#comment-345917)
    Loading...
  25. azuccahirmondoja szerint:
    2025.06.10 22:16

    @KennyOMG:
    A masinád vacak; ignorálja a @nyulambator: által említett törvényi és táradalmi környezetet, továbbá a tényt, hogy én nem fogalmaztam meg semmilyen elvárást, pláne követelményt. Arról beszéltem, mit látok, vagy vélek látni. Szabad velem nem egyetérteni. De az biztos, hogy MP gyarlóságainak (jellemhibáinak, előéletének stb.) felemlegetése teljesen haszontalan tevékenység. Lehet, hogy igaz minden rossz, amit szokás róla elmondani, de ennek semmi jelentősége, amíg a másik választás Orbán. Aki szeretne MP-nél vonzóbb (hitelesebb, jóképűbb nagyobb/kisebb péniszű, mittomén) alternatívát, még próbálkozhat a megteremtésével és erősítésével, van rá tíz hónap. Én nem beszélem le róla, legfeljebb úgy gondolom, hogy nincs sok esélye. 14 éven át próbálkoztak igen sokan, az eredmény ismert.

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-345929)
    Loading...
  26. azuccahirmondoja szerint:
    2025.06.10 22:41

    @barki:
    Nem tudom biztosan, hogy E/Ö döntött-e. Nekem úgy tűnik, hogy döntött, de ezzel is szabad nem egyetérteni. Én 2024. június 9. előtt a magam szerény eszközeivel próbáltam más döntést előmodítani, de a honfitársaim többsége vagy nem hallotta meg, vagy nem érezte elég meggyőzőnek a szavaimat. Jelenlegi ismereteim alapján úgy vélem, hogy a döntés megszületett, és amíg nem lesznek új ismereteim, tartom magam ehhez a döntéshez. (Egyébiránt pedig megjegyzem, hogy E/Ö döntésének mi magunk is eszközei vagyunk ennek a blognak a kommentszekciójában. Megosztjuk a gondolatainkat, érvelünk, vitatkozunk, blablabla. Ismétlem, akinek nagyon nem tetszik MP, az próbálhat vonzóbb, életképes alternatívát teremteni, én nem tartom vissza. Én már nem próbálok, mert nincs annyi időm, energiám és pénzem, hogy olyasmire fordítsam, amit szerintem nem tudnék sikeresen megvalósítani.)

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-345931)
    Loading...
  27. ipartelep szerint:
    2025.06.10 22:41

    Hiv.: @azuccahirmondoja:

    Azért azt ne feledjük, hogy a bűnbanda által művelt propaganda, lejáratás, és karaktergyilkolás nagyon is működik. Ennek a legjobb példája máig Gyurcsány lejáratása, akit egy igazmondó, őszinte beszéd miatt tettek meg a nép ellenségének. Az a lejáratás annyira sikeres volt, hogy nem csak a fidesz-agyhalottak, hanem még a ballib érzelműek negy része („értelműt” itt inkább nem mondanék), is beszopta, és azóta is…
    Tehát: ha most Magyar Pétert karaktergyilkolják (márpedig most őt), akkor az egyfelől feltétlenül hat a fideszzombikra, úgy hogy őket erősíti a hitükben, és elkötelezettségükben. Ez azért nem jó, mert ennek híján esetleg kevésbé lennének lelkesek, és nem mennének el szavazni.
    De a propaganda természetesen hat a bizonytalanokra is. Lásd a fenti Gyurcsányos példát. Hatására sok ezer zember fogja úgy gondolni, hogy MP „nem jó”, mert hát a TV, a rádió, és a plakátok is azt mondták, és ezeknek a zembereknek nincs annyi kritikai érzékük, hogy észrevégyek az átverést .
    Tehát az ő (fideszbanda) szempontjukból egyáltalán nem felesleges, hanem nagyon is hasznos tevékenység a karaktergyilkosság – a 2010-es választást egyértelműen amiatt nyerte meg a bűnbanda. Hatásos, kipróbált és működik.
    Az természetesen nem kérdés, hogy egy fasiszta diktátor remélt leváltása ellenében arra a pártra kell szavazni (félretéve minden elvi aggályt) amelyiknek erre esélye van. Még akkor is, ha a sikerre nem sok esély látszik.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-345932)
    Loading...
  28. Grrr szerint:
    2025.06.11 00:03

    @ipartelep: A választások előtt a gazdaság/pénzügyek valós helyzetét eltitkolta, nem igazán hasznos intézkedésekkel/’trükkökkel’ tudatosan leplezte, Veres János révén az EU-nak is szemérmetlenül hazudott (eléggé ki is akadtak rá akkor). Ugye a lényeg a választópolgárok félrevezetése, a demokrácia alapköveinek számító transzparencia-elszámoltathatóság szégyentelen felrúgása volt, azért, hogy megnyerhesse a választást. És mindezek után nem mondott le. Én nem találom dícsérnivalónak egyáltalán. Most már persze azt mondom, spongyát rá – nincs erről már mit beszélni, azóta ennél sokkal súlyosabb dolgok történtek. Mondjuk már-már heti rendszerességgel. De a fő gondom, hogy a ‘Gyurcsányversteher-ség’ nem fog jól jönni a választásokhoz, egyáltalán nem. Jobb lenne hallgatni róla. Mondjuk, hogy ellentmondásos alak.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345937)
    Loading...
  29. labrys szerint:
    2025.06.11 00:06

    Mivel szemlátomást pár hetes periodicitással újra meg újra felmerül az igény, hogy a lá ’iláha illá’lláh, Muhammadun rászulu ’lláh ’Nincs más megváltó, csak MP, és a TISZA az Ő hüposztászisza!’ hittételt mindenki univerzális, objektív, eleve & örökkön létező világtörvényként ismerje el, lenne pár észrevételem.
     
    Az említett hittétel hangoztatói kimondatlanul tételeznek néhány premisszát – amelyek taglalására sosem térnek ki, mert valamiért(?) magától értetődőnek tételezik azokat –, és ezekre a premisszákra alapozzák az egész érvrendszerüket.
     
    Sajnálatos módon azonban ezek a ki nem mondott premisszák nem magától értetődőek, és egyáltalán nem objektív, garantált, kétségbevonhatatlan világtörvények. Ergo bármilyen rájuk épített érvrendszer alaptalan & ad hoc.
     
     
     
    I. kimondatlan premissza: az Orbán-rendszer a saját törvényei & intézményei által meghatározott keretek között lebonyolított saját választásain leváltható.
     
    Természetesen ez egyáltalán nem biztos; sokan (például én is) egyáltalán nem gondolják, hogy a Seggfej rendszere a saját választásain leváltható. De pusztán a vita kedvéért most az egyszer, kivételesen tekintsünk el ennek a tételezett, ámde a hithű rajongók által jobbára gondosan figyelmen kívül hagyott „alapelvnek” a megtárgyalásától…
     
     
    II. kimondatlan premissza: a TISZA igenis képes leváltani az Orbán-rezsimet.
     
    Nem tudni, mivel indokolt ez az állítás. Hinni persze lehet benne, de hittétel ≠ univerzális alaptörvény. A következő orbánista országgyűlési választásokon igen nagy valószínűséggel csak a következő eredmények születhetnek:
    a) Az Orbán-rezsim pártjai nyernek, és kétharmados többséget szereznek a parlamentjükben.
    b) Az Orbán-rezsim pártjai nyernek, és szimpla többséget szereznek a parlamentjükben.
    c) A TISZA nyer, és kétharmados többséget szerez az orbáni parlamentben.
    d) A TISZA nyer, és szimpla többséget szerez az orbáni parlamentben.
     
    Könnyen belátható, hogy az a), b) és d) esetben eleve értelmetlen feltételezni, hogy a TISZA bármilyen lényegi változtatást elérhet Magyarországon. (Sarkalatos törvények stb.)
     
    A hívek által megválaszolandó kérdés nagyon egyszerű: mi garantálja, hogy a TISZA a c) esetben igenis képes lehet megváltoztatni (sőt, netán eltörölni) az Orbán-rezsimet?
     
     
    III. kimondatlan premissza: a TISZA valóban alapjaiban akarja megváltoztatni az orbáni rendszert.
     
    Ez az állítás sem indokolt, pusztán magától értetődőnek tételezett.
    A hívek által megválaszolandó kérdés: mi bizonyítja, hogy a TISZA valóban erre törekszik, és mi garantálja, hogy valóban ezt is tenné (ha lehetősége nyílna rá)?

    Hiv.: [@labrys:](#comment-345939)
    Loading...
  30. labrys szerint:
    2025.06.11 00:09

    Az Orbán-rezsim eltörlésére más módszereket kell keresni.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-345940)
    Loading...
  31. labrys szerint:
    2025.06.11 00:10

    P.s.: …Amennyiben valakiben felmerülne, hogy e ponton újfent előhozakodjon az ’akkor csináld te egyedül, labrys!’ és ’ha nem tudsz jobbat, ne kritizáld!’-jellegű míves „ellenérvekkel”, azt előre figyelmeztetném: ne tegye, mert el fog ragadni a frazeológiám… 😎

    Hiv.: [@labrys:](#comment-345941)
    Loading...
  32. naki szerint:
    2025.06.11 03:56

    Hiv.: @ijontichy::https://444.hu/2025/06/10/42-millio-forint-serelemdijat-kap-az-a-nagytokei-ferfi-akinek-a-terhes-felesege-es-magzata-meghalt-tavaly-a-szegedi-klinikan

    Ez végtelenül szomorú, mert ilyennek például nem lenne szabad megtörténni. Nem annak, hogy kártérítést fizet az e.ü., hanem hogy egyáltalán felmerül, hogy szükséges és jogos, mivel nyilvánvaló és tragikus veszteség ért valakit az ország egyik egyetemi klinikáján.

    Szentes és Szeged között 55-60 km a távolság

    Hiv.: [@naki:](#comment-345943)
    Loading...
  33. tahonoli szerint:
    2025.06.11 07:24

    Hiv.: @labrys:
    Bocs mindenkitől, de sajnos esélyesen csak utánanézős és nem triviális analógiát tudok csak felhozni (arra az esetre ha nem egyből világos). Data Science-ben van olyan, hogy Lift Chart (=lift görbe) és AUC (=Area Under Curve). Mindkettőnek megvan a maga terepe, de totálisan más célt szolgálnak, másképp működnek. Szerintem, akik MP mellett érvelnek, azok a Lift Chartot látják maguk előtt, Labrys te meg az AUC-ot.
    [x] Hogy egy távoli példát hozzak a vállalati életből, van a közismert churn-analízis. Az ügyfelek képesek elvándorolni egyik szolgáltatótól a másikhoz, és ennek vannak előzetes jelei általában. Miközben a vállalatnak fontosak az ügyfelek és megtartásuk, főleg a jól tejelő ügyfelek megtartása: mert nagyon-nagyon nehéz és költséges (jól tejelő) ügyfelet szerezni adott esetben.
    [x] Az egyik Lift-koncepció, szedjük össze a potenciálisan elvándorló ügyfelek listáját (minél kevesebb tévesztéssel, kihagyással), próbáljunk rá (akár egyedi) módszert kitalálni, hogyan lehet megtartani őket. A nap végén kiderül, hogy mennyire volt pontos a lista, kikkel foglalkoztunk feleslegesen és kikkel nem, akivel kellett volna. Mivel akár milliós ügyfélbázisokról is lehet szó, szó sem lehet arról, hogy mindenkit egyesével kézbe kellene venni. Hanem muszáj priorizálni őket (VIP, CLV=Customer Lifetime Value, ügyfélszándék erőssége, stb.), milyen sorrendben dolgozzuk fel az említett listát, hogy tudjuk a legtöbb elvándorlást okozó problémát lefedni.
    [x] Az UAC-koncepció, meg rögtön az elején mindenkire egyforma súllyal lő. Mindent IS meg akar fejteni, indulásnál a teljes problématérben gondolkodik és keres megoldást.
    [x][x][x][x]
    Ha személyesen akarnék érvelni én két dolgot mondok (nem kell velem egyetérteni).
    (1) A mi nemzeti, közösségi bűneink is benne van az elmúlt 15+ évben. Mi termeltük ki Orbánt, mi lélegeztettük, tartottuk hatalmon vitatható hozzállással, minőséggel, tartalommal, teljesítménnyel. Kezdve a délibábos trianon-revíziós őrjöngésekkel egészen a fókuszálatlanságig/rossz problémafókuszig elmenve. Ezért én azt mondom, hogy a 15+ év az tulajdonképpen egy büntetés, ahol az önvizsgálatnak, vezeklésnek és felkészülésnek van leginkább terepe. A külső világot a belső világból kezdve kell megújítani. A büntetésnek meg része, hogy MP lett az egyetlen/első „megváltó”. Azt kell nézni, hogyan, miért, mi más.
    (2) A büntetés mellett a második feature a szakadék-feeling. Zuhanunk a szakadékban és ezt a KPI-ok – 😉 – is elég megbízhatóan, objektíven, egymást erősítve mutatják. Ha egy ember zuhan a szakadékban, akkor megpróbál megkapaszkodni a sziklafalban, hogy tompitsa a gyorsuló zuhanást és bizony ez adott esetben fájdalommal, sőt vérrel fog járni. De a lényeg, hogy próbál kapaszkodni.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-345945)
    Loading...
  34. darnoknew szerint:
    2025.06.11 08:29

    @labrys:

    „mindenki univerzális, objektív, eleve & örökkön létező világtörvényként ismerje el…
    „hinni persze lehet benne”
    „magától értetődőnek tételezik azokat”
    „a hithű rajongók”
    „A hívek által megválaszolandó kérdés”

    A frazeológiád már így is kellőképpen elragadott. Honti/ceglédi/schifferi magasságból rajongózod, hívőzöd az itt halvány reményt táplálókat. Már csak MP-t kell macskakörmözött megváltónak nevezned.
    Valószínűleg igazad van a leválthatóság kérdésében. (Szerintem szinte biztosan igazad van.) „más módszereket kell keresni” írod. A realitás az, hogy ezt a jelenleg kínálkozó módszert fogja mogyorónép kipróbálni. Szerinted akkor ebből maradjunk ki, maradjunk otthon, mert úgyis reménytelen? Nem teszem meg a kedvedért. Orbánék döntik majd el, hogy kívánnak-e más módszereket kikényszeríteni. (Újabb 15 év.)

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-345947)
    Loading...
  35. ipartelep szerint:
    2025.06.11 09:55

    Hiv.: @labrys:

    Mondják, hogy akik nem tanulnak a történelemből, azok újra, és újra átélik annak legrosszabb oldalait. Az emberiség nagyon keveset tanul a történelemből, és még azt is elfelejti. Mi pedig itt újra és újra ugyanabban a folyóban tapicskolunk.
    A rövidebb verziót mondjam, vagy a hosszabbat? Most inkább a rövidebbet, hiszen a téma valszeg mindenkinek a könyökén jön ki.
    1. Minden politikai vezéregyéniségnek vannak hívői, rajongói. Ezek olyanok, mint a popsztárok. Ilyen műfajok ezek. De nem mindenki hívő, vagy rajongó, aki különféle okokból úgy gondolja, hogy rájuk fog szavazni. A „hívő” megnevezés itt sértő lehet azokra nézve, akik nem hívők.
    A „hit” kifejezésnek lehet egy olyan értelme is, hogy valaki hisz egy esemény megvalósulásában. De ennek a mértéke is nagyon egyénfüggő lehet. Van aki erősen hisz, akár alaptalanul, és van akinél ezt inkább a reménykedés szóval lehetne leírni. Vannak realistább hívők, és nemhívők is. És van, aki terjesen racionálisan csinál valamit, nagyon kevés hitet, vagy akár reménykedést belevive, egyszerűen csak „becsületből”.
    2. A politikai, és egyéb döntésekhez vezető út nagyon hosszú, kanyargós, elágazós, eltévedős. Nehéz baleset nélkül végigmenni rajta. De a célban, ha odakerül az ember, akkor az egész probléma egy (pontosabban: több, de egyszerre, mindig csak egy) kétállapotú döntésre egyszerűsödik le: igen, vagy nem? Elmenjek-e szavazni? MP-re szavazzak-e, vagy sem? A végső döntések mindig kétállapotúak.
    3. És akkor végül is, eme kétállapotú döntés eredményét kell mérlegelni. Mi történhet (valószínűleg, legjobb tudásunk szerint), ha MP-re szavazunk, vagy ha nem szavazunk? Melyik a jobb? Mennyi esélye van ennek, vagy annak? Van-e valamennyi esély bármire is, vagy csak annyi, mint féllábúnak a seggberúgóversenyen? Ha annál egy kicsit több van, akkor racionális-e megpróbálni?
    4. És hát ugye a klasszikus jóslás-kategória, hogy ha kormányra kerülne, milyen minielnök lenne MP, milyen politikát csinálna. Nekem radikális balliberálisként a tököm tele van ezekkel a konzervatív, rosszoldali barmokkal, akik az én polfil. elveimből (szabadság, egyenlőség, szolidaritás) nem hogy bármit is akarnának, de tudomást sem vesznek róluk, kifejezetten negligálják őket. Mogyoróország szégyene, hogy ilyen politikai választék van, és hogy az ellenzék legerősebb pártja (van itt egyáltalán párt?), vagyis zembere, MP, is a bűnbanda köpönyegéből bújt ki, és szemmel láthatóan nem tudta levetkezni a nagyon aggályos politikai szocializációját. De a kérdések itt is kétállapotúak: van-e valamennyi esélye győzni? Ha győzne, az végső soron jobb lenne-e az országnak, mint a mostani állapot a bűnbanda alatt? Érdemes-e ezért elmenni szavazni?
    Magyarán: akármennyire kevés is az esély a gengszterváltásra, akármennyire problémás is MP, akármennyire is bizonytalan, hogy pontosan mit csinálna kormányon, mi a jobb, helyesebb egy ilyen esetben? Rá szavazni, vagy nem rá, esetleg ugye, mint amit te mondasz, egyáltalán nem szavazni, várva az igazi nagy gengszterváltó lehetőségre, ami vagy eljön egyszer, vagy nem -szerintem inkább nem, a Lókupec végelgyengülésben fog kimúlni.
    Hogyan is szokták ilyenkor, diplomatikusan, udvariasan mondani? Amit te mondasz. az is teljesen legitim, nagyon valószínű igazságtartalmai is vannak (pl. ugye az, hogy nagyon nehéz lesz itt a gengszterváltás foganatosítása), de mégiscsak az a célszerű, racionális megoldás, hogy de legalább meg kell próbálni. Mert ha meg sem próbáljuk, Dadus…
    Aztán, ha jövőre sem sikerül, akkor biztosan még nagyobb lesz az elégedetlenség, az legalább egy pozitívum lesz a bajban, és ki tudja, hátha kipattan valami szikra. Tehát, szinte paradox módon, egy sikertelen választás még meg is gyorsíthatja a gengszterváltást. Már csak ezért is meg kéne próbálni.
    (Ez volt a rövidebb verzió, képzeld el a hosszabbat…)

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-345949)
    Loading...
  36. barki szerint:
    2025.06.11 10:06

    @tahonoli: 🙂
    Ha nekem szól, akkor nem érzem találatnak, Tisza Sziget tag voltam, az aktívabb fajtából. Már nem vagyok, és nem véletlenül.

    Hiv.: [@barki:](#comment-345950)
    Loading...
  37. barki szerint:
    2025.06.11 10:09

    Hibát követtem el. Nem írtem le explicit, hogy nem vitatom, hogy a következő miniszterelnök Orbán Viktor vagy Magyar Péter lehet csak. (Ez annyira nyilvánvaló volt a fejemben, hogy azt képzeltem kihallatszik magától.)
    Most leírom: A következő miniszterelnök Orbán Viktor vagy Magyar Péter lehet csak, és (ezt ugyan már leírtam) azt szeretném, hogy ne Orbán Viktor legyen.
    A kommentjeimmel arra próbáltam rámutatni, hogy MP számos és komoly kockázatot hordoz. Ezt kábé senki nem vitatta, érvelésük lényege az volt, hogy de akkor is.
    Számos érdekes megfejtés érkezett.
    A legkreatívabb kétség kívül az, hogy nincs mit tenni, az E/Ö döntött úgy, hogy biankó csekket kell 2026-ban kiállítanunk MP-nek, ha meg akarunk szabadulni OV-től.
    A legaranyosabb meg az, hogy MP túlterhelt és a tehermentesítése a megoldás, mintha nem lennének rengetegen, akik erre vállalkoznának (és ne lenne köztük sok olyan, akik alkalmasak is), és ennek állna útjában bármi más, mint MP akarata.
    Mindenesetre, az végülis jó hír, hogy a kiindulásban, azaz abban, hogy jelentős kockázatok vannak, abban egyetértünk.
    Amiben nem, hogy kell-e kezelnünk ezeket és ha igen, akkor hogyan.
    Az én szakmámban, aki nem készít Risk Management Plant, azt vagy a megbízója rúgja s@ggbe, vagy az élet (és utána a megbízója).
    Hosszú munkáséletem tapasztalatai alapján, a RMP nem akadékoskodás, nyafogás, hergelés, huhogás, hanem alap.
    Úgy látom, már a függőségi szakaszban vagyunk, a kockázatok csökkentéséről nemcsak gondolkodni, már hallani sem akarunk.
    Mindent elmondtam, kérem kapcsolja ki.

    Hiv.: [@barki:](#comment-345951)
    Loading...
  38. tahonoli szerint:
    2025.06.11 10:27

    Vastagbőr-blog szemlézte:
    Lakner Zoltán: Orbán a diktatúra, a börtön és a moszkvai emigráció közül választhat
    Beszélgetés Unger Anna és Labanino Rafael politológusokkal
    https://jelen.media/orban-a-diktatura-a-borton-es-a-moszkvai-emigracio-kozul-valaszthat/
    „Labanino Rafael: Orbán magától nem fogja engedni, hogy itt hatalomváltás legyen, és ez még valóban a választás előtt eldől. Hogyha van egy olyan választás, amelyen elindulhat a Tisza Párt, elindulhat jelöltként Magyar Péter és Ruszin-Szendi Romulusz, akkor demokratikus átmenet következik. Ha nem ez a helyzet, akkor a választás pusztán felhatalmazási aktus lesz a nyílt diktatúrához, mint Oroszországban. Éppen ezért nem tartom véletlennek azt sem, hogy Magyar Péter behívta a Tiszába Ruszin-Szendi tábornokot, mert éppen az ő jelenléte gyakorolhat hatást az erőszakszervezetekre, hogy a helyzet esetleges kiéleződésekor a demokrácia és az ország oldalára álljanak és ne Orbán hatalma mellé. Nekem az a feltételezésem, hogy Magyar Péter számít egy ilyen szituációra is, és készül rá politikai forgatókönyvvel.”

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-345952)
    Loading...
  39. nyulambator szerint:
    2025.06.11 10:29

    @barki: Nem látom, hogy itt bárki is vitatná amit mondasz. Én ebben a hozzászólásodban az utolsó elötti mondat kivételével minden szóval egyetértek.
    Ami vita tárgya, az talán az, hogy szabad-e az esetleges MP győzelem kockázatait csökkentendő, kockáztatni magát MP győzelmét.
    Értem én, hogy MP számos és komoly kockázatot hordoz, jelentős impacttal, közepes valószínűséggel (szerintem), ugyanakkor Orbán maradása nem hogy kockázatot hordoz, hanem egyértelmű negatív következményekkel jár, extrém impact és extrém nagy valószínűség mellett.
    Én amondó volnék, hogy (ha félreteszem azt, amit labrys mond: „úgyse fog sikerülni”) jelenleg fejben lehet készülődni kockázatcsökkentésre meg MP túlhatalmának megelőzésére, de azért az elsődleges cél mégiscsak az lenne, hogy a következő miniszterelnök ne a puhos legyen.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-345953)
    Loading...
  40. darnoknew szerint:
    2025.06.11 10:32

    @barki:

    „a kockázatok csökkentéséről nemcsak gondolkodni, már hallani sem akarunk.”

    Én pl. szeretnék hallani, de valósínűleg nincs hozzá kellő fülhallásom. Másrészt, amit mi kifőzünk a vincent boszorkánykonyháján, annak hatása is kb egy szatyornyi.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-345954)
    Loading...
  41. ijontichy szerint:
    2025.06.11 10:43

    @labrys: : I’ve got some bad news for you sunshine… nincs Messiás 🙁 .
    Premissza is csak egy van: Pillanatnyilag! úgy tűnik, hogy a ’26-os választásokon (ha megrendezik), a nMMP (nemMessiás) gründolta Tisza pártnak van említésre méltó valószínűségű esélye arra, hogy koalakényszer nélküli kormányalakításra elegendő képviselőt juttasson a Parlamentbe. Más szóval „de jure” megverje a fideszt. Ennyi és nem több.
     
    Amiből egy csomó dolog NEM következik. Például nem lehetetlen, hogy nMMP-t a popdemagóg slágerekben nyomuló viki & the f̶l̶i̶r̶t̶ komcsy band think tank találta ki és küldte csatába. Az sem, hogy nMMP valódi célja az orbánrezsim felszámolása, de az sem, hogy nem az. És még egy csomó minden nem következik. Végül az sem, hogy nMMP-ből lenne a teszetosza párt minielnöke. Kérdezed, hogy akkor minek ez az egész?
    Személyesen nekem annyi az „érdekem”, hogy kitekerhetném az Old Ballantines nyakát, valamint – ha nMMP mégsem v&f csinálmány – akkor láthatnám amint vitya pofája olyan lesz, mint aki citromba harapott. Lócitromba. Ami priceless. Mármint a látvány, nem a lócitrom. Élvezni kell az élet apró örömeit 🙂
    Szóval nincs Messiás. Azért remélem nem okoztam akkora törést, mint mikor zsenge gyermekként megtudtad, hogy nincs Mikulás 😉 .
    Ezt meg csak úgy (de nincs harag, én mindenkit alapból szívesen ugratok, merő szeretetből, és nagy tisztelettel):

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-345955)
    Loading...
  42. ijontichy szerint:
    2025.06.11 10:55

    @darnoknew: : „amit mi kifőzünk a vincent boszorkánykonyháján, annak hatása is kb egy szatyornyi.” Viszont főzés közben legalább egy picit szórakozhatunk 😉 . Az is valami.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-345956)
    Loading...
  43. tahonoli szerint:
    2025.06.11 11:12

    Hiv.: @barki:
    Talán lejött eddigi hozzászólásaimból, hogy maximálisan igyekszem megérteni a felvetéseket és adaptálni. Számomra az érvelés maga a fontos, mit tudok integrálni, mit kell selejtezzek (akár magam és korábbi érveim ellenében is).
    Tök jogos és valid a „risk management plan” érv, érdemes tehát megfürdetni az eddigi érvelésekben.
    Mik lehetnek fejezetek egy ilyen plan-ben?
    (a) Szervezeti instabilitás kockázata (lásd Tisza párt)
    (b) Politikai inkompetencia kockázata (újszülöttnek a régi csapdák ugyanúgy működnek sikerrel is)
    (c) Jogállamisági kockázatok (totális garancianélküliség)
    (d) Koalíciós kényszer kockázata
    (e) Reakciós kockázat (Fidesz/NER részről)
    Stb. vég nélkül.
    Mik voltak eddig a megkerülhetetlennek látszó axiómák, a játéktérben?
    (a) Priorizálni kell, minimum Eisenhower-mátrixszal. Egyelőre úgy tűnik, hogy a legnagyobb konszenzus legkönnyebben annak mentén teremthető meg, hogy Orbánnak takarodni kell. Esélyesen ez implikál mindent. Azon filózunk, hogy mi a következő hasonló erejű szempont. Ki mit tud ehhez hozzáadni? Mármint OV eltakarodásához.
    (b) Választani kellene felelősen a biztosan egyre rosszabb és a kockázat-elemzett egyetlen szóbajöhető tökismeretlen között (sajnos megengedve, hogy korábbról lehetnek rossz egyéni és közösségi tapasztalatok IS MP/Tisza irányába). Ez bizony startup-logika az ezeréves Magyarországnak, itt tartunk.
    (c) Egy irányba kellene húzni a szekeret, főleg, ha nagy tét van. Hogyan kell vajon a sokaságot kezelni (magyar választói tömeg), mi lehet a konszenzus-mágnes? Ha túl sok az alternatíva, az zajhoz, szétforgácsolódáshoz vezet, azaz társadalmi motíváció lehet a szűkítésre.
    (d) Szerencsére csak kritikus méretű tömegnek kell azonosan gondolkodni. Nem lehet és nem is kell mindenkit meggyőzni.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-345959)
    Loading...
  44. ipartelep szerint:
    2025.06.11 11:57

    Hiv.: @Grrr:

    Amit itt írsz, Gyurcsány bűneit minielnökként, az egyáltalán nem cáfolja azt a tényt, amiről meg én beszéltem, hogy Gyurcsány példátlan méretű, és sikeres karaktergyilkolásnak vetették alá. Mert ez két darab tény: az egyik Gyurcsány bűnei, a másik meg az ő le-karaktergyilkolása. Tehát nem ugyanarról beszélünk.
    Az persze egy kérdés lehet, hogy Gyurcsány megérdemelte-e ezt. Szerintem nem, ilyen mértékű stikliket, amiket ő elkövetett, majdnem minden, demokratikus országban (a nem demokratikusat hagyjuk) is el-elkövetnek. És vagy lemondanak miatta, vagy nem. További kérdés lehet, hogy így, hogy megsemmisítették Gyurcsányt (vele a ballib-oldalt), és ennek örvén a hatalomba ült a Lókupec, ez megérte-e, jobb lett-e a helyzet. Erre a kérdésre nem kell válaszolnom.
    Gyurcsány esete itt azt a nyilvánvalót példázta, hogy a fasiszta hatalom a hazug propagandájával milliókat tud akár évtizedekre is befolyásolni, manipulálni, átállítani. Minden ellenfelükkel ezt csinálják, most jön MP.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-345962)
    Loading...
  45. Grrr szerint:
    2025.06.11 12:24

    @ipartelep: Szerintem ebben nagyon szépen megegyezhetünk.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-345964)
    Loading...
  46. labrys szerint:
    2025.06.11 14:49

    Elnézést, képtelen vagyok mindenkinek külön-külön válaszolni, ezért inkább csak (az elmúlt 10+ évben/az immár 4. orbánista országgyűlési „választás” közeledtével nagyon sokadszorra) leírom a zanzásított válaszokat:
     
     
    1.) Azért használom a „hit”, „hívő” stb. stíluselemeket, mert nyomatékosan rá szeretnék mutatni, hogy
    ~ pusztán a személycserék elégtelenek a rezsim eltörléséhez;
    ~ a messiásvárás („majd az X megszabadít bennünket!”) eleve a valódi társadalmi & citoyeni ellenállás iszonytató hiányának a jele;
    ~ a messiásvárás („majd az X megszabadít bennünket!”) eleve tragikus (politikai) hiba;
    ~ a messiásvárás („majd az X megszabadít bennünket!”) nem racionális cselekvési terv, hanem vágyvezérelt gondolkodás által diktált alaptalan reménykedés, magyarul hit (akárki/akármi is legyen X).
     
     
    2.) Bármivel is érvelünk amellett, hogy Orbán (épp aktuális) „választásain” miért szükséges részt venni, mindig kötelező hozzátennünk: igaz, akármi legyen is a „választás” végeredménye, ezzel a tevékenységünkkel természetesen elkerülhetetlenül, újra és újra demokratikus rendszerként legitimáljuk az Orbán-rezsimet úgy a külföld, mint a belföld felé.
     
    Megismétlem, nehogy elsikkadjon: akármi legyen a „választás” eredménye, a részvétellel Orbán rendszerét erősítjük.
     
    Minden egyes alkalommal.
    Ez történt 2014-ben is.
    Ez történt 2018-ban is.
    Ez történt 2022-ben is.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-345967)
    Loading...
  47. labrys szerint:
    2025.06.11 14:52

    Továbbá: a lényeges kérdéseimre nem érkezett válasz (vagy csak én nem fogtam fel azokat). Ezért megismétlem őket:
     
    ~ mi garantálja, hogy a TISZA igenis képes lehet megváltoztatni (sőt, netán eltörölni) az Orbán-rezsimet?
     
    ~ mi bizonyítja, hogy a TISZA valóban erre törekszik, illetve valóban ezt is tenné (ha lehetősége nyílna rá)?
     
    Amennyiben bármelyik kérdésre ’semmi’ a válasz, az MP/TISZA (vagy bármelyik másik politikai entitás) melletti szavazásra buzdítás nem egy racionális politikai cselekvési terv propagálása, pusztán csak vágyteljes ábrándozás.
     
    A már egyszer használt képpel: attól, mert a csónakod elmerült az óceán közepén, még nem fogsz tudni a vízen járni. Akárhányszor is próbálod. A túléléshez más módszereket kell keresned.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-345968)
    Loading...
  48. nyulambator szerint:
    2025.06.11 15:15

    @labrys: Vissza kell kérdeznem: mi garantálja, hogy a választásoktól távolmaradás bármilyen mértékben is hozzájárul az Orbán-rezsim eltörléséhez?
    Amennyiben semmi, akkor a más módszerekről álmodozás semmivel sem konstruktívabb, mint MP-re szavazni, sőt.

    Szép érv ez a „legitimáljuk az Orbán rendszert” csak az a baj vele, hogy nem szorul rá és nem változtat semmit. Az Orbán-kormány köszöni szépen a jelenlegi legitimációjával is elvan, ahogy a török, a belorusz és az orosz is. Bojkottálhatjuk bármeddig, attól még marad a puhos mindhalálig. Max gyorsan csinál magának a mihazánk mellé egy másuk kamu ellenzéki pártot is.

    Ha az óceán közepén elsüllyedt a csónakom és látok valamit, ami lehet uszadékfa, lehet hínárcsomó, talán érdemesebb odaúszni és megnézni, mint más megoldásokról spekulálni.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-345970)
    Loading...
  49. ijontichy szerint:
    2025.06.11 15:17

    @labrys: : Mondjuk meg kell tanulnod úszni (ld. Occam beretvája).
    A válasz természetesen a „semmi”. Az ok a Tiszára szavazásra: Varietas delectat.
    A „tervgazdálkodás” (közgazd) már megvolt a létező cucilizmusban. Kitalálhatod a legtökéletesebb struktúrát, a legjobb ellenérdekeltségekre alapozással, valamelyik tökkkéletes! szerepkörrel megálmodott node-ba előbb utóbb kerül egy „gazember” (arról nem beszélve, hogy akkor hova tűnik a végtelen változatosság, és mi gyönyörködtet?). Igen, „mindig akad egy gazember”. Ezt biztosítja az idő, a mi nagy szerencsénkre. Már az őslevesben is akadt ilyen „gazember” molekula. Ezért lehetünk itt most Te és én is.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-345971)
    Loading...
  50. tahonoli szerint:
    2025.06.11 15:54

    Hiv.: @labrys:
    Semmi nem garantálja, semmi nem bizonyítja. Ha nem így lenne, írtuk volna 🙂
    Az a kérdés, hogy mire veszel jegyet a választáson. Újabb 4 év Orbánra, vagy 4 év reményre/illuzióra.
    De úgy is feltehető a kérdés, hogy a választótömeg számára konszenzusosan mi egyszerűbb, x-et tenni MP/Tisza melllé, avagy a „másképp kell” megoldhatatlan problémáját megoldani/menedzselni.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-345972)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : És az egész szürreális tragikomédia…
  • vattablz on Viccországban bejelentenekMegint a Boeing.
  • halatlangazember on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeNemtom volt-e már, ha igen, bocs: Elon és Donald t…
  • Virág et. on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeA kábítószerfogyasztás rossz dolog, gyerekek.
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreNémi cinizmust érzek a szavaidban. Dehogynem érdek…
  • KennyOMG on Terroristák támadtak Izraelre@Késes Szent Alia: Nem hiszem, hogy ilyen szinten…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak Izraelre@KennyOMG: Talán ma éjjel még nem, bár tényleg sok…
  • KennyOMG on Terroristák támadtak IzraelreUgy tunik nemlufi, es holnap erdekes napra ebredun…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreHegseth: Irán jelenleg aktív lépéseket tesz az ato…
  • azuccahirmondoja on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: "... más módszert kell keresni" Senki nem…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreValami mozgolódás van Irán környékén. A közvetlen…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Trumpjugend besúgó https://www.msnbc.com/top-stori…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal v…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)Egyetértek mindennel, amit írsz, csakhogy amíg te…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/06/11/a-szuverenitasvedelmi-hi…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @barki: Én értem a keserűséget, de a tényáll…
  • ikarus on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: Hogy érthető legyen, idemásolok egy részt…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)@tahonoli: Eddig számomra a megkerülhetetlen axióm…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Semmi nem garantálja, semmi nem biz…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: : Mondjuk meg kell tanulnod úszni (ld. Oc…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: Vissza kell kérdeznem: mi garantálja, hog…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@Grrr:: Szegénységkutatás – elemzés a magyarok pén…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Továbbá: a lényeges kérdéseimre nem érkezett válas…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Elnézést, képtelen vagyok mindenkinek külön-külön…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Off A pontosság kedvéért: a szomszéd…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Grrr: Néhány tényező árnyalja ezt a szegény…
  • Grrr on Padányi Viktor esete (heheposzt)@ipartelep: Szerintem ebben nagyon szépen megegyez…
  • Grrr on Viccországban bejelentenekAz adatok alapján nem gyorsul az infláció amúgy, i…
  • ipartelep on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @Grrr: Amit itt írsz, Gyurcsány bűneit minie…
  • tahonoli on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeHiv.: @incze: Lehet jól látja @thegaben86:, hogy M…
  • ijontichy on Elon Musk kissé önkritikus tweetje@incze: : Van ez így :-) https://www.youtube.com/w…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @barki: Talán lejött eddigi hozzászólásaimbó…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek"A kormány számára kisebb pofonnal érhet fel a fri…
  • incze on Elon Musk kissé önkritikus tweetjemár sajnálja. https://x.com/Tendar/status/19327098…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@darnoknew: : "amit mi kifőzünk a vincent boszorká…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: : I've got some bad news for you sunshine…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: "a kockázatok csökkentéséről nemcsak gondo…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: Nem látom, hogy itt bárki is vitatná amit…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Vastagbőr-blog szemlézte: Lakner Zoltán: Orbán a d…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hibát követtem el. Nem írtem le explicit, hogy nem…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)@tahonoli: :) Ha nekem szól, akkor nem érzem talál…
  • ipartelep on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Mondják, hogy akik nem tanulnak a t…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: "mindenki univerzális, objektív, eleve…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @incze: Köszönöm. :) Szerintem teljesen korr…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Bocs mindenkitől, de sajnos esélyes…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@Grrr: Gyanítom, hogy inkább nem értették a kérdés…
  • naki on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @ijontichy::https://444.hu/2025/06/10/42-mil…
  • incze on Viccországban bejelentenek@tahonoli kolléga kedvéért ideteszem amit a chatgp…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)P.s.: …Amennyiben valakiben felmerülne, hogy e pon…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Az Orbán-rezsim eltörlésére más módszereket kell k…

Posztrulett

Hogyan lehet eldönteni egy doktori értékét? Hogyan lehet eldönteni bármi értékét? (szomorúrövidposzt)

Orbán Balázs témavezetőjének Kukorelli István professzornak három nemzetközi publikációja van, az egyik Die „Patriotische Volksfront” in politischen System der Ungarischen Volksrepublik” 1984-ben jelent meg. Scopus h-indexe 2, egyetlen egy igazán idézett cikke van 1995-ből. Soha nem foglalkozott Orbán Balázs témájával, ami az „imperative mandate vs. free mandate”, egy olyan nemzetközi téma, amivel a bíráló, és …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Ferenc Orosz
  • micike mici
  • Grrr
  • tortt49
  • Hector Kapitány
  • dynamicist
  • Tiborné Tóth
  • olvassbele.com
  • outis
  • gudea73
  • halatlangazember
  • j.alfred prufrock II
  • janostothmeister
  • elolhatuldoktor
  • csunyatáp
  • Haász Endre
  • dr Brcskzf Gröőő
  • sgtpotrien
  • aerduloensamtonight
  • Tyto
  • gearforbooks
  • onehumanoid
  • incze
  • macskahala
  • Mikonu
  • kiazmármegint
  • SMFB
  • naki
  • Morp65
  • Virág et.
  • nerangass
  • vattablz
  • Radnóti Zoltán
  • ijenanyelvtan
  • kisvince
  • annokkk
  • nyulambator
  • Hanyistók
  • Késes Szent Alia
  • tahonoli
  • ipartelep
  • Czifra Zoltán
  • Bogomil
  • labrys
  • Podvinecz marsall
  • ra0213
  • kalzol
  • hakohen
  • Psakreff
  • marysolotravez
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d