Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Orbán végre őszinte volt 2025.07.11
  • Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat 2025.07.09
  • Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László 2025.07.06
  • Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.” 2025.07.05
  • Bemondta a Híradó !! A világ legjobb száz egyeteme között a Semmelweis !!!! 2025.07.05
  • Az AI elkezdte elvenni az emberek munkáját 2025.06.30

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Orbán végre őszinte volt
  • Az Orbán-fasizmusról
  • Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László
  • Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat
  • Bemondta a Híradó !! A világ legjobb száz egyeteme között a Semmelweis !!!!

Terroristák támadtak Izraelre

2023.10.07 by jotunder

Az esti tüntetést lefújták. Izrael meg fogja védeni magát. Meg kell védenie magát, bármi áron.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16530940-6878705563c2a' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16530940&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16530940-6878705563c2a&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16530940-6878705563c2a' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Krausz Ferenc ijesztő mondatai (szomorúposzt?)

Next Post:

A hitlerista Bayer Zsolt most is ölni akar

198 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. muaddib00 szerint:
    2024.11.30 08:38

    @Késes Szent Alia:
    Nekem úgy tűnik Irán elengedte Aszad kezét:
    „…The same sources indicated that Russian President Vladimir Putin has instructed National Security Council member Sergei Shoigu to engage with Iran and the Syrian regime to emphasize the importance of keeping Syrian territory neutral in the escalation. This mission led Shoigu to visit Tehran several days ago.
    The Russian envoy expressed to Iran concerns that an escalation leading to open war in Syria could provoke Washington and Israel, increasing the likelihood of the Syrian regime being targeted, not just a response to Iranian activities in Syria. …
    As part of Russia’s efforts to keep Syria away from the escalating conflict between Iran and Israel, Russian President Vladimir Putin took the opportunity to advise Bashar al-Assad during a meeting in Moscow in late July.
    According to diplomatic sources in contact with the Russian Foreign Ministry, Putin urged Assad to maintain a clear distance from Iran. Russia, based on its intelligence and analysis, believes that the United States, Israel, and Britain are seriously considering delivering significant blows to Iran’s influence in various arenas. Putin advised Assad to prioritize Syria’s interests over Iran’s wishes.”
    Az oroszok pedig úgy tűnik hirtelen ennyi segítséget tudnak adni. Nyilván a törökökkel is megy az egyezkedés a háttérben.
    Persze ki tudja, ezek csak megérzések részemről.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-339667)
    Loading...
  2. muaddib00 szerint:
    2024.12.01 07:36

    @Késes Szent Alia:
    Egyébként az a vicc, hogy még az sem teljesen kizárt, hogy adott esetben a ruszkik is magára hagyják Aszadot. Jelenleg elég sok helyen nyomulnak a környéken, még Líbiában is kértek engedélyt kikötők használatához, Afrikában elég jól állnak. Nyilván a kikötő nagyon fájna nekik (bár ki tudja miről állapodtak meg már jó előre a másik oldallal is), de egy jó kis káosz Szíriában viszont jól is jöhetne. Mert arra azért van némi esély, hogy Aszad eltávolítása után szépen egymásnak esnek a jelenlegi szövetségesek, abba az adok-kapokba meg lehet Törökország és talán még Izrael is kénytelen lenne beleavatkozni.
    Fene tudja.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-339710)
    Loading...
  3. Késes Szent Alia szerint:
    2024.12.01 11:15

    @muaddib00: Az az érzésem, hogy olyan hirtelen történt mindez, hogy még a nagyok se döntötték el, mit reagáljanak. Lehet, hogy mindenki kivár, hogy végülis a felkelők mennyire bizonyulnak erősnek, tovább tudnak-e menni Aleppóból. Ha senki nem áll melléjük, akkor szerintem ez kétséges. Ha viszont még valaki úgy dönt, hogy most van itt az alkalom Aszadot megdönteni, akkor pillanatok alatt borulhat az egész.
    .
    Kinek állhat érdekében így dönteni: például a szír hadsereg egy részének, ha egy katonai puccsot jónak látnak. Vagy a korábban Déli Frontnak nevezett felkelőknek (a jordán határ környékén), ha maradt még belőlük valami. Az Iszlám Államnak is, amennyi még van belőle. Esetleg a kurdoknak, ha úgy látják, hogy területet nyerhetnek, még ha iszlamistákkal kell is egyezkedni.
    A törökökön nem tudok kiigazodni, mintha attól függene a pillanatnyi álláspontjuk, hogy Erdogan milyen lábbal kelt fel.
    Az oroszoknak szerintem semmiképp nem érdekük Aszad bukása, legfeljebb úgy ítélik meg, hogy nincs kapacitásuk megvédeni. (Milyen jól jönne most egy erős Wagner, Prigozsinnal az élen.)
    Amerikának a béna kacsa időszakban bőven elég az ukrán és az izraeli helyzettel foglalkoznia. Van még kb. ezer katonájuk Szíria területén, akiket inkább ki kéne vonni, mintsem veszélyeztetni, ha eldurvul a helyzet.
    Öböl-országok: Aszad.
    Izrael: fene tudja, de inkább Aszad, mintsem káosz.
    Irán: passz. Ha Aszadban nem bíznak, akkor is dönthetnek úgy, hogy Irakból átdobják az ottlévő forradalmi gárdistákat, akik majd gondoskodnak róla, hogy Aszad lekötelezve érezze magát.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-339716)
    Loading...
  4. muaddib00 szerint:
    2024.12.02 08:57

    @Késes Szent Alia:
    „… (Milyen jól jönne most egy erős Wagner, Prigozsinnal az élen.)…”
    Na igen, de az orosz diktátorok a 20. század történelméből azt a következtetést vonták le (végül is jogosan), hogy a hatalmukat mindig belülről fenyegeti veszély, nem kívülről. Persze gáz, ha csökken a befolyásul itt-ott a világban, de Oroszország anyácska megmarad, azt soha nem fogják megszállni, viszont egy erős belső rivális mindig eltehet láb alól…

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-339732)
    Loading...
  5. Késes Szent Alia szerint:
    2024.12.05 16:10

    @muaddib00: Úgy néz ki, Hamát is elfoglalták a felkelők. Következő állomás Homsz, ha az is meglenne, akkor el tudják vágni a tengerparti szakaszt Damaszkusztól és az Aszadhoz hű (vagy legalábbis hívebb) belső szárazföldi részektől.
    A vezetőjük, al-Dzsolani folyamatosan hangsúlyozza, hogy mindenki békében fog élni, keresztények, alaviták, kurdok, mindenki, aki nem Aszad pártján áll. Eddig csak elvétve láttam a felvételeken extrém iszlamista tartalmakat vagy zászlókat, persze lehet, hogy ki van adva, hogy ezeket most tilos hangsúlyozni, nehogy a civil lakosság menekülni kezdjen.
    Szuper drónjaik vannak, nem tudom, honnan. Az állítás az, hogy saját fejlesztés, ez mondjuk érdekes lenne. Inkább török, esetleg ukrán know-how?
    .
    „a hatalmukat mindig belülről fenyegeti veszély, nem kívülről”
    Igen, de például Kadirovnak nagyon sok meg van engedve. De lehet, hogy ő sokkal kevésbé pótolható, mint Prigo.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-339904)
    Loading...
  6. muaddib00 szerint:
    2024.12.05 16:25

    @Késes Szent Alia:
    Igen, Kadirov érdekes kérdés. Nyilván sokat nyom a latba, hogy féken tartja a csecsen iszlamistákat.
    Egyébként ez egy egész korrekt összefoglaló a helyzetről (nyilván a mérce ideológiai álláspontja is része a cikknek, nincs ezzel semmi baj, de a résztvevőket egész jól bemutatja/mondjuk az Irán vs. Aszad csörte kimaradt/):
    https://merce.hu/2024/12/04/veszelyben-van-e-aszad-es-mi-lesz-kurd-nepallammal-elmagyarazzuk-mi-es-miert-tortenik-sziriaban/

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-339905)
    Loading...
  7. Késes Szent Alia szerint:
    2024.12.06 00:12

    @muaddib00: Köszönöm. Van egy ilyen nünükém, hogy igyekszem helyi embereket olvasni, ez esetben szíreket, vagy legalább arabokat, vagy olyan embereket, akiknek Szíria a szakterületük, nekem így jobban összeáll a kép. Ez a cikk is informatív, csak nem adja azt a merítést, amit szeretek.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-339912)
    Loading...
  8. muaddib00 szerint:
    2024.12.06 08:32

    @Késes Szent Alia:
    Most úgy tűnik Irán mégiscsak félreteszi a sértettségét és komolyabban beszáll a menetbe. Ez amúgy Izraelnek kifejezetten kedvező mert akkor ott a síiták és a szunniták egymással vannak elfoglalva.
    Az ott polgárháborúban élők számára persze borzasztó, de sajnos ők úgy tűnik nem sok mindenkit érdekelnek. Jó lenne mérlegelni amikor egy diktátor elleni felkelésbe keményen beleáll a nyugat fegyveresen is, hogy az adott helyen van-e minimális esélye egy demokratikus átmenetnek, vagy évtizedeken át tartó polgárháború jön. Persze naiv vagyok, a globális játszmák nem így működnek.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-339916)
    Loading...
  9. Késes Szent Alia szerint:
    2024.12.06 12:09

    @muaddib00: Nem tudom, van-e még Iránnak ideje beszállni. Sorra dezertálnak a szír kormányerők, előbb-utóbb valamelyik tábornok úgy fog dönteni, hogy ideje megpuccsolni Aszadot.
    .
    Hogyan döntöd el előre, hogy van-e minimális esélye a demokratikus átmenetnek?

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-339923)
    Loading...
  10. nyulambator szerint:
    2024.12.06 12:17

    @Késes Szent Alia: Hát egy dolog az átmenet, a másik a demokratikus.
    Nekem az a pogány sejtésem, hogy Aszad ritka nagy mocsok, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy a HTS-sel jobban jár az ország vagy a világ. Vagy hogy Szíriában egyáltalán létezik olyan erő, ami a mi fogalmaink szerint demokratikus lenne.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-339924)
    Loading...
  11. annokkk szerint:
    2024.12.06 12:26

    @Késes Szent Alia: A vallási fundamentalizmus nem az az alap, amire demokrácia épülhet. De a szeparatista törekvések multik, befektetők, turisták, bevándorlók, vagy nemzetiségek ellen, szintén nem demokráciával végződnek. Uralkodók ismételt trónrajuttatásával próbálkozó royalista erőktől se várnék demokratikus átmenetet. És olyan csoportoktól sem, amiknek már bejáratott vezetői vannak.
    Kábé csak vezető erő, és ideológia nélküli népfelkelésnél van némi remény, vagy egy idegen, de demokratikus ország megszállása esetén. Ami leszűkíti a kört. Kábé nullára.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-339925)
    Loading...
  12. Késes Szent Alia szerint:
    2024.12.06 14:18

    @nyulambator: @annokkk:
    Amikor az USA 2003-ban bevonult Irakba és a Szaddam-rezsim megdőlt, és aztán káoszba fulladt a tervezett demokratikus átmenet, megkérdezték Condoleezza Rice-t, hogy ezt így most hogy. Ő pedig azt mondta, a választások csak az első lépés, ez egy lassú dolog, de majd az iraki emberek kialakítják maguknak a demokráciát.
    Világos, hogy ez így borzasztóan naiv (vagy álnaiv) elképzelés volt, de annyiból érdekes, hogy még az akkori küldetéstudatos amerikai kormány se azt mondta, hogy egyből átugrik egy társadalom a demokráciába, hanem hogy el kell kezdeni valahol, kiiktatni az első akadályt (a diktátort), hogy egyáltalán legyen esély az önrendelkezésre.
    Na most, rögtön reménytelennek ítélni a helyzetet és a helyén hagyni a véreskezű zsarnokot, az nekem túlzóan pesszimista világképnek tűnik. Miközben az se jött be, amit Rice mondott. Valahol a kettő között lehetne valamit?
    .
    Közben a felkelők vezére nyilatkozik a CNN-nek. 🙂 Micsoda idők!
    https://youtu.be/Psg2MYoN1FU?si=myMHtf9rJ5zcFyN_

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-339927)
    Loading...
  13. nyulambator szerint:
    2024.12.06 14:30

    @Késes Szent Alia: Félre ne érts, Aszamnak most már abszolút ideje, hogy valaki megmondja: „Vége van, kicsi!” Ha másért nem, hogy a többi diktátor is lássa, hogy nem tart örökké a jólét.
    Csak hát nem annyira természetes a mosolyom, amikor a feltörekvő ellenzék iszlamistaként definiálja magát és a holdról is látszik az Al Qaeda múltjuk.
    Arról meg már rég letettem, hogy én a közel-kelettel kapcsolatban érdemi kijelentéseket tegyek. Négy-ötezer évre visszamenő tözsi viszályok mennek egy-egy totál lakhatatlannak tűnő sivatagdarab felett. Ami civilizáció esetleg megtermett ott, azt már rég visszabombázták a kőkorszakba. Ebben én biztos nem tudok okosakat mondani.
    Nekem úgy tűnik, hogy arrafelé aki civilizációt meg demokráciat akart, azt már vagy megölték, vagy elmenekült valahova a nagyvilágba.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-339928)
    Loading...
  14. annokkk szerint:
    2024.12.06 14:53

    @Késes Szent Alia: Na de meg is próbálták a választásokat. Vallási alapú pártokban gondolkoztak. Elvileg ez még nem gátja a demokráciának, hiszen európában is vannak keresztény pártok. Csak van más is. Egy vallási alapon szerveződött hatalom nem lesz sose toleráns, együttműködő, vagy leváltható, esetleg ellenzékben. Mert az Isten csapata…. nem lehet ellenzékben.
    Vagyis Irak problémáit nem ismerem. De két vallási pártra még emlékszem.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-339929)
    Loading...
  15. muaddib00 szerint:
    2024.12.06 14:54

    @Késes Szent Alia:
    Én azt gondolom, hogy a közelmúlt próbálkozásait és halálos áldozatok számát nézve semmiképpen nem nevezhető valami óriási sikertörténetnek a demokratikus felkelések támogatása és a demokráciák háborúval való terjesztése téma. Néha sokkal célravezetőbb lenne inkább a diktatúrák enyhítésén dolgozni diplomáciai/gazdasági eszközökkel. Mert a halomban álló civil hullák nem bíztos, hogy olyan lelkesen adták életüket a hátha sikerül demokráciáért, pláne, hogy a demokrácia jó párszor inkább iszlámista uralommal vagy pár törzsi vezetővel végződik. A probléma az, hogy a new generation ezt képtelen megérteni. Náluk sajnos beakadt a star wars ahol csak a halálcsillagot kell felrobbantani és utána kitör az öröm, minden rossz ellensége a jó, fel sem merül, hogy az ellenség a másik rossz.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-339930)
    Loading...
  16. Késes Szent Alia szerint:
    2024.12.07 13:17

    @muaddib00: „célravezetőbb lenne inkább a diktatúrák enyhítésén dolgozni diplomáciai/gazdasági eszközökkel”
    Akkor tetszeni fog, amivel Izrael állítólag próbálkozott az elmúlt hónapokban, vélhetően amerikai jóváhagyással: igyekeztek Aszadra hatni, hogy szakítson Iránnal, és nem fog rosszul járni. Nem látszik, hogy Aszad ebből bármit megfogadott volna, most meg már lehet, hogy késő.
    .
    Megnéztem ismét, és remek ez a CNN-es interjú, igazán ügyes rebranding.
    – Mit üzen azoknak, akik félnek a HTS-től?
    – Inkluzív intézményeket fogunk létrehozni, amelyek mindenki számára biztosítják a részvétel lehetőségét a közélet formálásában. [Épp csak nem teszi hozzá, hogy „amint azt a kiváló amerikai közgazdász, Daron Acemoglu írta híres művében”.]
    – De hát ön korábban az al-Kaidánál töltött be vezető szerepet!
    – Eh, fiatalság, bolondság.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-339959)
    Loading...
  17. Késes Szent Alia szerint:
    2024.12.07 16:31

    A déli front megérkezett Damaszkusz alá, és az északi se lehet túl messze.
    Lavrov és az iráni külügyminiszter felszólították a feleket a tárgyalásra…
    Ünnep az utcákon mindenfelé, ledöntött Aszad-szobrok százai (mennyi van ezekből a rondaságokból?)

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-339965)
    Loading...
  18. muaddib00 szerint:
    2024.12.07 16:53

    @Késes Szent Alia:
    Ha Aszadnak annyi kezdhetnek imádkozni a kurdok (tehát a komplett SDF). Mert az USA nem fog direkt katonai konfliktusba bonyolódni a törökökkel, valószínűbb, hogy magukra hagyják a kurdokat (ismét ) ha a törökök szét akarnak csapni köztük. Könnyen lehet, hogy Aszadból is azért lett végképp elegük, mert nem lépett fel kellően erélyesen az SDF-el szemben.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-339966)
    Loading...
  19. Késes Szent Alia szerint:
    2024.12.07 19:11

    @muaddib00: Igen, sajnos ennek nagy a veszélye. Ügyes kurd politikusokra lesz szükség, akik támogatókat tudnak szerezni azzal, hogy a zavarosban egy biztos pontot jelentenek. Izraelnek például nagyon jól jönne egy ilyen stabil szövetséges Szíria területén.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-339967)
    Loading...
  20. labrys szerint:
    2024.12.07 22:18

    Asszem csináltatok is gyorsan egy YPJ-s pólót…

    Hiv.: [@labrys:](#comment-339969)
    Loading...
  21. muaddib00 szerint:
    2024.12.07 22:24

    @Késes Szent Alia:
    Nagyon megy itt a kavarás:
    https://index.hu/kulfold/2024/12/07/sziria-polgarhaboru-bassar-el-aszad-elnok-menekules-damaszkus-rezsim-bukasa/
    Kíváncsi leszek hol fog felbukkanni végül (ha lelépett ). Ha van esze egyezkedni kezdett a törökökkel, hogy ugyan hagyják lelépni pár ingóságával, ebben az esetben nyilván az Emírségek a célállomás (a törökök pedig valószínűleg tényleg békén hagynák, hacsak nem ő az ára a szabad kéznek Szíriában). Ha nincs esze vagy elhajtották, akkor maradnak az oroszok, de Oroszországban olyan bukott diktátorként élni, aki sokat tud a dolgokról nem épp megnyugtató kilátásokkal kecsegtet.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-339970)
    Loading...
  22. Podvinecz marsall szerint:
    2024.12.08 10:47

    @muaddib00: milyen szépen és milyen gyorsan látszik öregedni ez a komment… (a helyzetre értem, nem rád nyilván… lehet, hogy megint üres a lakás a 444 szerkesztőség mellett)

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-339976)
    Loading...
  23. nyulambator szerint:
    2025.01.14 16:00

    Elismerte az izraeli védelmi miniszter, hogy végig ő akadályozta a túszalku megkötését a Hamásszal
    Ez azért ad egy barnás árnyalatot az elmúlt év izraeli történéseinek. Persze, hogy tudtuk, de nem sejtettük.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-340834)
    Loading...
  24. Késes Szent Alia szerint:
    2025.01.14 19:55

    @nyulambator: Nem védelmi, hanem belügyminiszter. A rendőrség tartozik alá, semmi köze a hadsereghez, még csak katona se volt. Nem tudja megakadályozni a túszalkut, csak azt mondhatja, hogy ha Netanjahu belemegy az alkuba, akkor ő kilép a kormánykoalícióból (ami egész eddig azt jelentette, hogy borul a kormány, de most már nem feltétlenül ez a helyzet.)

    Ha valaki halogatja a túszalkut izraeli részről, az Netanjahu, de azért ez távolról sem ilyen egyszerű. Irigylem a bölcsességedet, amivel tisztán átlátod, hogy milyen alkut kell megkötni egy terrorista szervezettel, ami aztán nem fog odavezetni, hogy 5-10 év múlva megint százak vagy ezrek halnak meg újabb terrorista támadásokban, amit a szabadon engedett gyilkosok szerveznek, és nem fog odavezetni, hogy Izrael déli része megint napi szintű rakétázás alatt lesz. Ben-Gvir egy opportunista rohadék, de az nem „barnás árnyalatú” vélemény, hogy terroristákkal alkut kötni csak végső esetben szabad.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-340835)
    Loading...
  25. Hölderlin ist ihnen unbekannt? szerint:
    2025.01.15 16:29

    @Késes Szent Alia: Tragikomikus adalék, hogy Cotton szenátor (R) Bident gyepálja a borzalmas megállapodásért, pedig Trumpli küldötte, a Witkoff vette rá Netanjahut, hogy belemenjenek. Cottonnak amúgy messzemenőkig igaza van abban, hogy „The only ‘deal’ should be unconditional surrender by Hamas […] and return of ALL hostages. Instead, we hear reports that Biden [helyesebben tehát Trump] is demanding that Israel withdraw from key terrain in Gaza, release dozens of hardened terrorists for every one hostage, and get back only SOME hostages?” https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/gop-senator-slams-lame-duck-joe-biden-hostage-deal-that-trump-envoy-is-working-to-finalize/ Mindez nem mellesleg alighanem rémisztően sötét jövőt jelent Izraelnek. A világ gratulálhat magának.

    Hiv.: [@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:](#comment-340863)
    Loading...
  26. jotunder szerint:
    2025.01.15 18:11

    úgy tűnik ezt elfogadták. szerintem a hamasznak már nincs felső vezetője gázában. hárman katarban vannak, egy törökországban.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-340866)
    Loading...
  27. Késes Szent Alia szerint:
    2025.01.15 18:51

    @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Nem tudom, mire számított Tom Cotton, tök fölöslegesen hazudik. Közben Trump csupa nagybetűvel: „WE HAVE A DEAL FOR THE HOSTAGES IN THE MIDDLE EAST. THEY WILL BE RELEASED SHORTLY. THANK YOU!”
    De az valóban hallatlan, hogy egy még be nem iktatott elnök jóvá nem hagyott különmegbízottja így intézkedjen.
    Ami az alku további szakaszait illeti, mintha Mike Waltz (leendő nemzetbiztonsági tanácsadó) arra tett volna utalást, hogy ezt nem lehet ennyiben hagyni, a Hamasz nem úszhatja meg ennyivel.
    .
    @jotunder: Állítólag Mohammed Szinvar (Jahje öccse) az új felkent vezető Gázán belül.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-340869)
    Loading...
  28. Késes Szent Alia szerint:
    2025.06.11 22:20

    Valami mozgolódás van Irán környékén.
    A közvetlen előzmény, hogy tegnapelőtt az iráni külügy azt mondta az amcsiknak, hogy először Izrael szerelje le az atomfegyvereit, aztán majd lehet tárgyalni az iráni atomprogramról.
    Hámenei nemrég mondott egy beszédet, amiben kifejtette, hogy az amerikai javaslat szóra sem érdemes, Trump hazudik, halál Amerikára, halál Angliára(???), és a többi.
    Ma az USA elrendelte a bagdadi nagykövetségük részbeni kiürítését, és engedélyezi a nem létfontosságú katonai személyzet és a hozzátartozók távozását az Perzsa-öböl környékéről.
    Az olajár ugrott egyet idegességében.
    .
    Na most, ez lehet tárgyalási stratégia, hogy úgy tesznek, mintha szabad kezet adnának Izraelnek valamilyen támadásra, és akkor Hámenei esetleg jobb belátásra tér, és kvázi önkét lemond az urándúsításról. Vagy lehet ennél több is.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-345980)
    Loading...
  29. Késes Szent Alia szerint:
    2025.06.11 23:37

    Hegseth: Irán jelenleg aktív lépéseket tesz az atomfegyver felé. Az összes, Irán hatótávolságán belül lévő amerikai nagykövetség hívjon össze vészhelyzeti meetinget.
    Közben szokatlanul sok vadászrepülő röpköd Izrael északi része felett Szíria irányába.
    .
    Oké, ez még mindig lehet egy nagy lufi. Meglátjuk.
    .

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-345982)
    Loading...
  30. KennyOMG szerint:
    2025.06.12 00:45

    Ugy tunik nemlufi, es holnap erdekes napra ebredunk majd.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-345983)
    Loading...
  31. Késes Szent Alia szerint:
    2025.06.12 01:19

    @KennyOMG: Talán ma éjjel még nem, bár tényleg sok minden utal arra, hogy ez most komoly. De például a flightradaron az látszik, hogy Irán fölött jócskán vannak még utasszállítók. Remélem, senki nem kockáztatná meg egy civil gép lelövését.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-345984)
    Loading...
  32. KennyOMG szerint:
    2025.06.12 01:47

    @Késes Szent Alia: Nem hiszem, hogy ilyen szinten elore gondolkodanak es erdekelne oket, plane nem figelmeztetnenek, hogy jovunk, sipirc mindenkinek (a hirtelen beallo csendnel ugye nem sok feltunobb dolog van).

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-345985)
    Loading...
  33. Késes Szent Alia szerint:
    2025.06.12 08:20

    Némi cinizmust érzek a szavaidban. Dehogynem érdekli őket, ha másért nem, az optics miatt. És olyat se akar senki, ha elkerülhető, ami Trump első ciklusában volt Szolejmani likvidálása után, hogy az irániak az össze-vissza puffogtatásban lelőtték a szerencsétlen ukrán utasszállítót.
    .
    Még két szempont: az egyik, hogy iráni kémek jelen vannak Izraelben is (nemrég tartóztattak le kettőt, és ez csak a felszín), és egy nagyszabású akció nem marad titokban előttük. Inkább célzott likvidálásoknál lehet törekedni arra, hogy ne szivárogjon ki semmi, mint amikor Hanijét kiiktatták Teheránban.
    A másik, hogy azért olyan sok mindent nem tud tenni Irán: Izrael képes megbénítani a légvédelmet, plusz tavaly októberben kilőtték az összes S-300-at (nem tudom, ebből azóta pótolt-e bármennyit Irán, de az orosz légvédelem állapotát elnézve nem hiszem). Natanz és Fordow meg nem tud elszaladni sehova.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-345986)
    Loading...
  34. Késes Szent Alia szerint:
    2025.06.13 03:47

    Na, hát akkor most.
    „Operation Rising Lion”, ezt a nevet dobta a gép.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-345993)
    Loading...
  35. Késes Szent Alia szerint:
    2025.06.13 05:55

    A natanzi urándúsító megszűnt létezni.
    Az iráni hadsereg vezérkari főnöke és a Forradalmi Gárda vezérkari főnöke szintén, valamint egyéb főemberek. Mondjuk én a helyükben a bunkerben lettem volna tegnap óta, de a jelek szerint otthon aludtak Teheránban. Érdekes, hogy Bejrúthoz hasonlóan itt is a város egyetlen negyedében lakik a teljes rezsim. Az ajatollahot viszont elvitték valahova, ő életben van.

    Netanjahu szólt a népnek, hogy mindenki rendezkedjen be hosszabb tartózkodásra a védett szobájában. (Ez egy minden izraeli házban kötelező helyiség.)

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-345994)
    Loading...
  36. muaddib00 szerint:
    2025.06.13 06:19

    Hát, ők tudják. A többi arab állam csak egy kávét ker. Izrael éppen ügyesen lenullázza magát nemzetközileg (pedig Bibi és szélsőjobbos csürhéje előtt kifejezetten jó volt a nemzetközi megítélése) – legutóbb épp a Grétát szándékosan megalázó ostoba PR baromságával sikerült még mélyebbre süllyednie feleslegesen egy kis otthoni PR miatt – most meg lehet egy háborúba is belemegy (bár kétlem, hogy az irániak nagyon háborúzni akarnának, de majd kiderül), miközben épp 2 millió embert próbál kitelepíteni Gázából (azzal az álszent dumával éheztetve őket – amíg nem volt túlzás már tényleg az egész világnak-, hogy az étel terroristák kezébe is kerülhet – nem mondod b+, egy terroristák által uralt terülen ők is megszerezhetik egy részét, mik vannak -). De hát az ő dolguk. Minden népnek saját szuveren joga tönkretenni a jövő nemzedékeinek az életét már előre, erről a magyarok igazán tudnak mesélni, hiszen most is azt csinálják.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-345995)
    Loading...
  37. muaddib00 szerint:
    2025.06.13 06:27

    Arról nem beszélve, hogy ez most jó nagy felfordulást csinál az USA belpolitikájában is, a net már most tele van az egymással „vitatkozó” demokrata politikusok nyilatkozatával, egy részük támogatja a támadást, másik felük elítéli és kéri, hogy az USA maradjon ki ebből teljesen. Trump mondjuk szerintem örül, mert a káosz az ő természetes közege.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-345996)
    Loading...
  38. jotunder szerint:
    2025.06.13 09:09

    @muaddib00: trump nyilván tudott róla. vagy mindig is tudott róla, vagy akkor tudta meg, amikor az amerikai védelmi erőknek ezt feltétlenül meg kellett tudnia. az iráni rezsim egy velejéig rohadt középkori terroralakulat, nem mintha a szaúdi cukikák sokkal jobbak lennének náluk. nyilván tudták bibiék, hogy ez mivel jár. azt nem mondom, hogy én most büszkeséget érzek, azért az túlzás lenne, de valamit azért érzek. már nem lehet velünk bármit megtenni, már nem.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-345997)
    Loading...
  39. muaddib00 szerint:
    2025.06.13 09:25

    @jotunder:
    Szíved joga, hogy így érezz, de szerintem ebből óriási pofára esés lesz. Biztos nem most, lehet nem is 50 év múlva, de Európa messze van, az USA, hát ott, ki tudja mi lesz ott. Izrael pedig ott marad ahol van, és az arabok is. Volt egy halvány esély, hogy Izrael kiegyezik az arab államok többségével, ennek úgy tűnik egyelőre lőttek (mondjuk inkább Gáza mint a szunniták által amúgy is utált Irán miatt). Persze lehet örömködni, hogy mi megmutatjuk és ha kell kiirtunk minden arabot ezen a qrva földgömbön, de ennek a gondolkodásnak szinte mindig rossz vége volt. Kétlem, hogy most másképp lesz. Én nem tudom átérezni azokat a történelmi traumákat amiket egy zsidó igen, de mélyen egyetértek azokkal a zsidókkal akik a 972mag-on, vagy épp a Haaretz-en folyamatosan jelzik, hogy az nagyon rossz tanácsadó és tragédia lesz a vége. Mindenki számára, legyen arab, vagy zsidó.
    Ami Bibit és a szélsőjobbos csürhéjét illeti, azok annyit tudnak mint általában az ilyen alakok. Annyit, hogy ezt a háborút Iránnal nem veszíthetik el a katonai fölény miatt (így van), és hogy minden gond nélkül ki fognak tudni telepíteni/irtani 2 millió embert (szintén így van). Ennyi. Tovább nem látnak és nem is akarnak látni.

    Háborútól függetlenül, némi kis színes (a kisstílűség csimborasszója):
    „For example, public relations figure Eylon Levy (who was dismissed last March from his position as a government spokesperson) described the photo of the masked female soldier facing Greta Thunberg as “the best picture of the war.” Other headlines declared that Israel “won the battle for public opinion.”
    One such “victory” could be found on Channel 12, where news presenter Oded Ben-Ami told a Hasbara activist: “The environmental activist [Thunberg] was honored by one of Israel’s Shayetet 13 commandos with water in a plastic bottle and a sandwich. And they made sure it was a pastrami sandwich — even though she’s famously vegan.”
    According to the Israeli media, then, handing a non-vegan sandwich wrapped in “non-biodegradable” plastic to a vegan environmental activist is considered a PR coup. One can only imagine the response in Israel if mainstream media in Europe or the U.S. gloated about a religious Jewish detainee being handed a ham sandwich.”

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-346000)
    Loading...
  40. jotunder szerint:
    2025.06.13 10:03

    @muaddib00: ez Izrael létéről szól. és az izraeliek nagy többsége a védekezésben netanyahu mellett áll. nem, nem feltétlenül reagálnak jól az emberek, amikor veszélyben vannak, mondanak dolgokat, amelyeket nem kellene mondaniuk, de ez az emberekről szól általában, nem az izraeli emberekről. mindenesetre most azt mondják, már nem kell a légvédelmi pincék közelében tartózkodni. ez egy kibaszott háború, amit izrael fanatikus idióták ellen vív, és nekem, mint diaszpóra zsidónak ilyenkor izrael mellé kell állnia. hát arról nincs szó, hogy mindenben kritikátlanul kell támogatnom netanyahut.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346004)
    Loading...
  41. KennyOMG szerint:
    2025.06.13 10:42

    @Késes Szent Alia: „Az iráni légteret lezárták a támadás támadás közben, de az Emirates, a Lufthansa és az Air India gépei is pont az ország felett voltak, amikor becsapódtak az első izraeli bombák.”
    .
    Cinikus-e voltam?

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-346005)
    Loading...
  42. KennyOMG szerint:
    2025.06.13 10:45

    @jotunder: Hagyjuk mar ezt az „Izrael leterol szol” sirankozast. Mr reg elhagytuk azt a pontot, ahol barki es barmi egisztencialisan barmennyire is kepes lenne fenyegetni „Izrael letet”, mar a sajat politikai gardajukon kivul.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-346006)
    Loading...
  43. jotunder szerint:
    2025.06.13 10:49

    @KennyOMG: az iráni atombomba egy vörös vonal. nagyon vörös és nagyon vonal. most mindenki azt mondja, hogy deeszkalációra van szükség, de világos, hogy nagyon sokan gondolják azt, hogy elkerülhetetlen volt az iráni terrorrezsim megütése.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346007)
    Loading...
  44. ijontichy szerint:
    2025.06.13 11:19

    @jotunder: : Ami Izraelt illeti… a Moszad is tévedhet, de ha Irán nem fegyverminőségű üzemanyagot próbálna stikában kutyulni már régóta, erre a tévedésre is kevesebb lenne az esély. Ha Iránt zavarja, hogy „gyereknek” tekintik, nőjön fel! Lehet atomenergiát alkalmazni a zemberek érdekében, de együttműködve a NAÜ-vel.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-346009)
    Loading...
  45. Késes Szent Alia szerint:
    2025.06.13 17:52

    @KennyOMG: Persze, hogy cinikus voltál. 🙂 Ezzel együtt valóban volt ott egy-két gép, de ha a flightradaron visszanézed a ma hajnali állapotokat Irán fölött, helyi idő (UTC+3:30) szerint hajnali négykor még ott flangál vagy harminc gép a légtérben, fél öt körül látványosan menekülni kezdenek, és fél hatra már lényegében senki nem marad. Öt-fél hat körül kezdődött a bombázás.
    Valamilyen infó jött négy és fél öt között, amiből a légitársaságok értettek, az irániak meg valamiért nem.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-346019)
    Loading...
  46. KennyOMG szerint:
    2025.06.13 19:45

    Magyarorszag UTC+2 es nalunk hajnal ketto korul kezdtek tamadni. Egyik amerikai ismerosom nem sokkal keleti parti ido szerint 8 utan kuldott uzenetet (ugyancsak hajnal ketto itthon). Masfel oraval elottunk = 3:30, amikor „meg ott flangal vagy 30 gep”. Innentol nem kell langesznek lenni, hogy kitalaljuk, miert kezdett mindenki latvanyosan menekulni nem sokkal kesobb.
    .
    Tovabbra is cinikus leszek, ha nem haragszol.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-346022)
    Loading...
  47. Késes Szent Alia szerint:
    2025.06.13 21:48

    @KennyOMG: Az első támadást a helyben, földről indított drónok intézték (à la ukrán kamionos dróntámadás). Ez volt magyar idő szerint kettőkor? A bombázók csak ezután mentek.
    Mindenesetre ha az utasszállítók között cikázva bombáztak az izraeli gépek, azt mélységesen elítélem.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-346025)
    Loading...
  48. hakohen szerint:
    2025.06.14 23:07

    .
    @KennyOMG:
    .
    Izrael létéről „siránkozás”. Hüje-e vagysz?
    .
    Talán elkerülte a figyelmedet az a jelszó némely környéki arabok részéről, hogyaszongya: Legyen a miénk minden a tengertől a folyóig (a Földközi-tengertől a Jordánig), vagyis az egész Izrael szőröstül-bőröstül.
    .
    Te tényleg meg vagy huzatva.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-346051)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • barki on Viccországban bejelentenek@vattablz:: A te érvelési hibád: csúszós lejtő. ht…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek.: @vattablz: csak az érdekesség kedvéért írom, eg…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @ipartelep: @nyulambator:](#comment-346935) . .…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@vattablz: Nem tudom, de mintha a fideszesek nem í…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Szerepel műsorokban, hogy megmagyarázz…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Nem tudom másoknak mi a baja vala, nek…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMi bajotok van Fodor Gáborral?
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@darnoknew: Isten őrizz, hogy dolgozzon! Csak kárt…
  • darnoknew on Viccországban bejelentenek@vattablz: Te néhány évvel a nyugdíjjogosultság el…
  • labrys on Viccországban bejelentenekAz orbánista választások A krisztiánus szekták…
  • labrys on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator:: …egyáltalán: hogy lehet az, hogy a…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@barki: Távol álljon tőlem, hogy megvédjem Magyarp…
  • apokalipszistmost on Orbán végre őszinte volthol olyanok akarunk lenni, hol meg ne dumáljanak m…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @barki: Te egy kis hamis vagy, mert éppen te…
  • barki on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Nem ez történt. Ne menj gondolatolvasó…
  • barki on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Miért tenne ilyet? A benefitet, amit a…
  • ipartelep on Az Orbán-fasizmusrólHiv.: @nyulambator: Egyre önélzetesebb a kis latol…
  • nyulambator on Az Orbán-fasizmusrólBetiltotta a rendőrség a helsinkis jogászt, mert m…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @barki: Na szóval... bár MP testvérek között…
  • barki on Viccországban bejelentenek@annokkk: persze hogy. Szerintem is, MP újra futta…
  • barki on Viccországban bejelentenekMindeközben: "Sokan kérdezik, hogy részt veszek-e…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@barki: Én azt hiszem, láttunk már ilyet. Orbán is…
  • barki on Viccországban bejelentenekAz is milyen vicces már, ha az egyik párt azzal cs…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Teljesen igazad van, és messzemenően e…
  • nyulambator on Mesterséges intelligencia: Magyarország eldöntötte, nagyhatalom akar lenni – itt a mesterterv!!!!Na, lehet abbahagyni a károgást, meg panaszkodást.…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekOké, majd belerázódom. Megjelent, csak elfelejtett…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekNem működnek a hivatkozás gombok, és nem jelenik m…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@azuccahirmondoja: Tegnap belenéztem egy percre a…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenek@barki: Meg mindig remenykedve egy pozitivabb kics…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenekSzerintem itt páran fordítva ülnek a lovon. Igen,…
  • barki on Viccországban bejelentenekA Hadházy (Tordai, Jámbor, Momentum, stb.) sztori…
  • nyulambator on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@wolff: Érdemben nem tudok hozzátenni semmit, azon…
  • wolff on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@fortin2: de félre téve az egyébként intézményesen…
  • wolff on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@jotunder: Mi a nehéz ügy ebben? Én egész életembe…
  • azuccahirmondoja on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Budapesten kívül az összes választóker…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenek@azuccahirmondoja: Hadházy jóformán már mindenkive…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekEgyelőre egyikük se csapta be az ajtót: https://44…
  • azuccahirmondoja on Viccországban bejelentenek@nyulambator: Nem tudom, mit gondolnak erről a pol…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@nyulambator: Hasonló a helyzet Tordai Bencével is…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@Podvinecz marsall: Szerintem igen durva valósággö…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek@nyulambator: róka fogta csuka. Szar ügy.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/07/14/magyar-peter-hadhazy-nev…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek: @nyulambator: az nagyon szórakoztató, hogy a nag…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@vattablz: Nyugi, az első három sorban csak a test…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @vattablz: - Te, főnök, egyre több kellemetl…
  • vattablz on Viccországban bejelentenekMost aztán elő a konteókkal! Mi volt ez a fapados…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekVégre valami jó hír: https://444.hu/2025/07/13/meg…
  • fortin2 on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@hakohen:: nem akarom végképp elvinni a posztot a…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Most már tényleg nem kell túl sok fantá…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@vattablz: Hát az is fontos szempont, hogy segít u…

Posztrulett

Fontos interjút adott a Magyar Tudományos Akadémia „külső tagja” avagy ez az ország nem tud hibázni

Zsarnóczky Martin szocioközgazdász, a New York-i Amerikai Magyar Kereskedelmi Kamara elnöke és a Magyar Tudományos Akadémia külső tagja egy interjúban vázolta, hogy mire számít Donald Trump elnökségétől, valamint több szakmai-tudományos kérdésre is kitért. (index.hu) Miután elolvastam, hogyan tér ki Zsarnóczky úr a szakmai-tudományos kérdésekre kicsit meglepődtem és gyorsan megnéztem milyen cikkei vannak a Magyar Tudományos …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • aromo44
  • ra0213
  • SMFB
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • Virág et.
  • anna007dor
  • tulajdonkppen
  • susyk
  • jelbeszed
  • Psakreff
  • excombo
  • KennyOMG
  • szabol25
  • aerduloensamtonight
  • istván orovecz
  • princeghostly1c74fbc695
  • ipartelep
  • macskahala
  • janszemwordpress
  • barki
  • micike mici
  • marysolotravez
  • Tiborné Tóth
  • ijontichy
  • vattablz
  • joshopa
  • Mikonu
  • ijenanyelvtan
  • ikarus
  • apokalipszistmost
  • F Ford
  • elolhatuldoktor
  • annokkk
  • Podvinecz marsall
  • hakohen
  • karsairita
  • Hector Kapitány
  • Bogomil
  • wolff
  • nerangass
  • Haász Endre
  • opiniopraesumpta
  • azuccahirmondoja
  • labrys
  • jack_of_all_trades
  • mecsekijeti
  • janostothmeister
  • Judit Merényi
  • lgombb
  • tortt49
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d