Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt) 2025.12.03
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi) 2025.11.29
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat) 2025.11.21
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit? 2025.11.20
  • Orbán, futball, tehetség, Kelleher 2025.11.17
  • Milyen férfiak vagyunk avagy jellempróba az írek ellen 2025.11.16

A legolvasottabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi)
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit?
  • Krasznahorkai Nobel-díjas

Török Gábor docens úr esete a demokratikus határokkal (jézusmáriaposzt)

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

 

          Dr. Török Gábor a politikatudomány docense értekezésében rávilágít arra, hogy „Orbán Viktor nem lépte át a demokratikus határokat”. 

          Ez így van, Orbán Viktor nem lépte át a demokratikus határokat. Orbán soha semmilyen határt nem lép át. Ő ugyanis gondosan lerúgja a határokat, aztán megtapossa azokat a határokat és csak azután dugja fel a határokat az ő szeretett Magyarországának. 

          Török docens egy kicsit túl sok Lánczi Andrást hallgatott mostanában, talán még a beszélőre is bejár majd hozzá, ha esetleg tényleg eljön az a bizonyos századvég.  Ma a politológusnak hőhullámai lesznek, amikor egy erősen üzbég beállítottságú miniszterelnök tenyészkancának néz valamely itt most megnevezni nem kívánt észak-nyugat balkáni országocskát. Merthogy a politika logikájáról van szó. Török docensnek szívesen megmutatok egy-két speciális nézői szegmenst kiszolgáló filmművészeti teljesítményt, és talán abban is a politika logikáját fogja látni, pedig csak a civil szférába történő sajátos behatolásról van szó.

          Igen, Orbán Viktor tudja, hogy mit csinál. Tervei vannak és azokat végrehajtja. Politikai gépezetet épített fel és működteti. Erre lehet élvezni nagyokat, de mint fent megjegyeztem, az egyetemes filmkultúrában vannak nagyobb volumenű szerkezetek, amelyeket nagyjából ugyanarra használnak, mint Orbán a sajátját. 

          Gyakorlatilag megszüntette a közmédiát. Nem, visszavonom. Mi az, hogy „gyakorlatilag”? Megszüntette a közmédiát. Nem szervilissé tette a közmédiát, hanem (ezt nem tudom leírni úgy, hogy lányos anyák is el tudják olvasni), szóval hanem, és borzasztóan. És a közmédia közben hangokat adott ki magából, amely hangok talán nem véletlenül hasonlítanak a fent már tárgyalt alkotásokban szereplő egyes színművésznők hangjához. Az ügyészséget és az adóhivatalt persze nem alakította át bűnszövetkezetté. Legalábbis jogi képviselőnk szerint jobb ha így fogalmazok és közben kacsintok egyet. Szóval neeeeem.  A kollégista haverjainak, a felcsúti gázszerelőjének, a fogorvosának seeeeem játszotta át a fél országot. Deeeeemokratikus haaaaatárokat neeeeeem léééééépett áááát. 

        Nem, kedves docens úr, én nem állítom azt, hogy az ellenzék nagyon tehetséges, vagy csak nem nagyon tehetségtelen, egyike-másika nem érdemel-e triple penetration-t egy orrszarvúcsordától, hogy a metaforánál maradjunk. Leszarom az ellenzéket kedves docens úr, leszarom az ideológiájukat, a hülye kis lapjaikat, a fontos jelzőiket, amelyekre olyan büszkék, és közvetlenül utána, végtelen tisztelettel kérem a docens urat, hogy most komolyan menjünk már a picsába, de tényleg. Mit nem lépett át ez az anyaszomorító Guantanamo-szökevény?

      Igen, Magyarország nem úgy nemrendesdemokrácia, mint azok a nemrendesdemokráciák, ahol az ellenzékieket vízbe fojtják, ahol a választásokon csak egy pártra lehet szavazni, ahol negyven évig uralkodhat egy baltás gyilkos. Igen, Magyarországon nincs totális diktatúra. Hát docens úr, ez kurvajó vazze. Erre bazírozzunk már világfürdőhelyet. Ekkora örömöt, hogy csak megerőszakolják az országot, de nem húzzák karóba, írjunk róla disszertációt. 

     Drága docens úr, ne mondja, hogy megmondta, mert nem mondta meg. Ugye az van, hogyha az van ugye, hogy ugye van, akkor a docens úr ismerősei közül néhányan, ugye, a köztörvényes bűnözők, vaníliafagylaltok és jegesmedvék közül az egyik halmazba tartoznak. Mondta nekik, hogy ne lopjanak szuperhatalomtól fényes nappal? Mondta? Nem mondta. Azt mondta, hogy nem lépte át, meg demokratikus, meg többé-kevésbé, meg lófasz. És ez most kevés lesz. 

   

 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16519307-6933feb3e7902' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16519307&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16519307-6933feb3e7902&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16519307-6933feb3e7902' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Pinocset Aurél, hol késel az éji homályban? (tágranyíltszeműposzt)

Next Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

144 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. Axxtro szerint:
    2014.10.21 18:27

    @jotunder:

    Annak tűnt?

    Akkor csúnyán benézted.

    Hiv.: [@Axxtro:](#comment-145645)
    Loading...
  2. jotunder szerint:
    2014.10.21 18:32

    @Axxtro: biztos nem tudod, de meg lehet nezni egy troll osszes trollkodasat. a tied is. :))

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-145646)
    Loading...
  3. Axxtro szerint:
    2014.10.21 18:44

    Figyu!

    Ez itt egy intézményesített trollfészek.

    Te miről beszélsz itt?

    Hiv.: [@Axxtro:](#comment-145647)
    Loading...
  4. Geo_ szerint:
    2014.10.21 18:53

    @jotunder: Az alkotmányozási folyamat szimbolikus kezdetéről. Hiszen nem úgy történt, hogy szóltak a Közlönykiadónak, hogy adják ki a jó szöveget. A 2/3-os szabály miatt valójában semmiféle procedurális szabály sem volt az alkotmányozásra.

    Hiv.: [@Geo_:](#comment-145648)
    Loading...
  5. latin szerelő szerint:
    2014.10.21 18:53

    Amikor valaki bunkó stílusban és személyeskedve ír, alkalmatlanná válik az érdemi vitára.
    A baloldal egyik-másik bloggre jobban tud gyűlölni, mint amit terjeszt a jobboldal gyűlöletéről….

    Próbálok keresni egy jobb jelzőt, mint a szánalmas…
    Nem megy.

    Hiv.: [@latin szerelő:](#comment-145649)
    Loading...
  6. jotunder szerint:
    2014.10.21 19:05

    @latin szerelő: szerintem horogj, az mindig mukodik.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-145650)
    Loading...
  7. jotunder szerint:
    2014.10.21 19:15

    @Geo_: olvasd mar el. ez specialisan 1994-1998-rol szolt es nem masrol. hatalyon kivul helyezte a 2. paragrafus. valoszinuleg nem is kellett volna kulon kivenni az alkotmanybol, de nem akartak balhet. nem, sajnos nem lehet ezzel megfogni oket. elvi alkotmanyos joguk volt az alkotmany megvaltoztatasara. a dolog kontextusaban valt ijesztove. egyszeruen magat az alkotmanyos rendszerhez valo viszonyt asta ala. de torvenyes modon.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-145651)
    Loading...
  8. Geo_ szerint:
    2014.10.21 19:26

    a dolog kontextusaban valt ijesztove. egyszeruen magat az alkotmanyos rendszerhez valo viszonyt asta ala. de torvenyes modon.

    Erről beszélek – vagy beszéltem volna :-))

    Valójában – az alaptörvényezést leszámítva, s itt is inkább a módosításokat tekintve – mindenben jogszerűen jártak el.

    Hiv.: [@Geo_:](#comment-145652)
    Loading...
  9. teevee szerint:
    2014.10.21 20:34

    Just for records: TG interjúját és az amerikai vízumgate-et összehozni és úgy beállítani, mintha TG a korrupciót mentegette volna, az abszolút méltánytalan, a két történetnek az időbeli egybeesésén túl semmi köze egymáshoz.
    _________________
    Másrészt, ha valakinek az idézettségi listája le is ér a talajvízig, akkor sincs felmentve a tanulás, az önreflexió alól.
    Ha arra a felismerésre sem képes egy nagytudású, hogy a jelen helyzetben _nem_ TG a rendszer rákfenéje, hanem a pontleszarokmindenkit attitűd hisztike szabadjeggyel, akkor nincs mit szemére hányni az utcai egyszerűnek.

    Hiv.: [@teevee:](#comment-145653)
    Loading...
  10. jotunder szerint:
    2014.10.21 20:39

    @teevee: 1. en nem irtam, hogy TG a rendszer rakfeneje. nem is gondolom. a legcsekelyebb mertekben sem. 2. TG azt irta, hogy Orban nem lepte at a demokratikus hatarokat. 3. TG azt is irta, hogy o megmondta. 4. konkretan most is kozos rovata van a GFG nevu nehezen minositheto emberrel, akinek szerepe van az ugyben.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-145654)
    Loading...
  11. jotunder szerint:
    2014.10.21 20:52

    most nezem, TG eleg jol szorakozik GFG-n.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-145655)
    Loading...
  12. én már a fény gyermeke vagyok szerint:
    2014.10.21 21:09

    @Geo_:

    Nem jártak el jogszerűen.

    Inkább rendeletszerűen jártak el, és rendeletileg kormányoznak.

    …Lázárnak ad egy bankot egy törvény, és fél óra az átfutása…

    Hiv.: [@én már a fény gyermeke vagyok:](#comment-145656)
    Loading...
  13. Móg szerint:
    2014.10.21 21:53

    Török Gábor átlépte a határt.Az átlépés előtt mindig igaza volt,mert aki semmit mond annak igaza van.Mikor azt mondta,hogy Magyarország a demokrácia netovábbja,meg Viktor egy nagy politikus,na!ez volt az átlépés.
    Úgy két hete láttam vele egy interjút.
    Riporter:Mi a véleménye a nyilatkozatról?
    Török:Már milyen értelemben?Mert akkor egészen más.
    Itt még igaza volt.

    Hiv.: [@Móg:](#comment-145657)
    Loading...
  14. heptakontanonaéder szerint:
    2014.10.21 23:34

    Vannak a nyomdaiparnak olyan termékei is, amiket kizárólag egyes „Szex-shop” cégtáblájú boltokban, a leghátsó polcokon, leforrasztott fekete fóliazacskóban lehet megvásárolni. Namost, ha valakit ez a fajta izé taszít, az ne menjen be egy ilyen boltba és ne kotorásszon a leghátsó polcon. Pláne ne írjon róla kritikát.
    (már nem emléxem, mikor is töröltem a könyvjelzők közül a törökgáborelemezt)

    Hiv.: [@heptakontanonaéder:](#comment-145658)
    Loading...
  15. tucano szerint:
    2014.10.21 23:35

    @panelburzsuj: igen, ez természetesen benne van. Ha az ügynöktörvényt, meg egy rendes pártfinanszírozási törvényt összehoztunk volna 25 éve, talán nem is lenne olyan rossz.

    Hiv.: [@tucano:](#comment-145659)
    Loading...
  16. labrys szerint:
    2014.10.22 00:02

    @teevee: TG egy bizonyos személyiség archetípusaként is felfogható, és ilyen értelemben _pontosan_ ő a rendszer (egyik) rákfenéje.

    (Maga a konkrét Török Gábor nevű ember lényegtelen, mindenféle szempontból.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-145660)
    Loading...
  17. ATCG szerint:
    2014.10.22 00:39

    @labrys: a Török Gáborra itt kirótt ítéletek, minősítések, vélemények kisded szitkok az általa a saját blogján kirakott – róla írt – minősítésekhez képest. Sokunkkal ellentétben ő tűri a kritikát.
    Egy elgondolkodtató dolog azért akad az ottani idézeteket olvasva:
    amíg a személyével írásaival kapcsolatos minősítések 99 százaléka negatív, addig van egy, amelyre nem ártana ha felkapnánk a fejünket mi egymást marcangolók:
    „Török Gábor politikai elemzéseit olvasom, van, amiben igazat adok neki, van, amiben nem.” (Vona Gábor)

    Ez kis képzelőerővel sötét jövőt sejtet:
    mert az éji vad ott a sötétben lapul és figyel,
    és tanul, és feltehetően a TG által bemutatott
    „sikeres politikusi alkat” tökéletesítésén dolgozik az OViktorénál
    hidegebb, számítóbb és nagyobb befogadóképességű elméjével.

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-145661)
    Loading...
  18. jotunder szerint:
    2014.10.22 00:47

    @ATCG: tűri?? élvezi!

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-145662)
    Loading...
  19. labrys szerint:
    2014.10.22 00:57

    @ATCG: hát, tudod: „aki dudás akar lenni…” Aki közszereplőnek áll, ne csodálkozzon, ha.

    És igazad van, a toportyánok már a spájzban vannak. (Lásd helyhatósági választások valódi eredményei.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-145663)
    Loading...
  20. ATCG szerint:
    2014.10.22 10:00

    @labrys: Épp azért kellene mindannyiunknak már most – akárhogyan és akárhány-féleképpen vélekedünk is a követendő stratégiákról és taktikáról, etikus vagy etikátlan közszereplésekről és közszereplőkről – a spájz ajtajának konyha felőli oldalára állnunk és egy akarattal odújába zárni a fenevadat.

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-145664)
    Loading...
  21. én már a fény gyermeke vagyok szerint:
    2014.10.22 10:27

    @ATCG:

    Milyen fenevad van a spájzban ? Matolcsit becsuknád a trezorba ?

    Hiv.: [@én már a fény gyermeke vagyok:](#comment-145665)
    Loading...
  22. ingyenebed szerint:
    2014.10.22 10:32

    @ATCG:

    naszóval vasárnap hétkor tüntetés az internetadó ellen.
    gondolom kijössz, csigabajnok.

    gondolom Török Gábor is kijön, hiszen demokrácia van, úgyhogy kiállhat és elmondhatja, hogy nincs itt kérem semmi látnivaló, hiszen
    a) demokráciában a kormánynak joga van mindenféle adókat kivetni.
    b) az emberek az internetadó mellett szavaztak idén három alkalommal demokratikusan, hiszen ellenesetben a fidesz hazugsággal maradt volna hatalmon, ami antidemokratikus lenne, ami lehetetlen, hiszen itt demokrácia van kérem, fent említettem, nem?
    c) áááá, nem az internetnek mint közműnek az államosítása itten a távlati cél, ááá dehogy, ilyenre a viktor sosegondolna, de még ha gondolna is, az is bőven demokratikus lenne.

    és akkor te majd ott jól egyetérthetsz T G semleges véleményével.
    szóval már csak ezért is érdemes kijönnöd.

    de ha gondolod, lehet még ötletelni, esetleg az első éjszaka jogát ha bevezetnék a fideszes polgármesterek, az talán már nem lenne demokratikus T G mércéje szerint sem.
    ja nem, bocs, az is az lenne, hiszen az ellenzéki polgik is bszhatnának…

    Hiv.: [@ingyenebed:](#comment-145666)
    Loading...
  23. vakapad szerint:
    2014.10.22 11:09

    Szeretném én szidni Török Gábort, de nem tudom. Be kell valljam, az interjút eddig csak úgy átabotában futottam át (koncentrálóképességem hiányáról ódákat lehetne zengeni), de most igyekeztem figyelmes lenni az olvasása közben. Az interjúalany a következőket mondja:

    1./ Orbánnak van víziója. Igaz. Ez a vízió, szerintem, a sajátos magyar út, amely hasonló a „létező szocializmus” elképzeléseihez, amennyiben több központi akarat és kevesebb demokrácia mind a politikai életben, mind a gazdaság területén. Orbán a mai világ „szabados” demokráciáit nagy valószínűséggel anarchiának látja, amely nem elég hatásos a jólét megteremtésében, azaz változtatni kell. Ezt Török nem mondja, de én úgy látom, Orbán hisz benne, hogy már csak néhány év, és az egész világ őt fogja követni (valamilyen Nobel-díj?).

    2./ Orbánnak víziója megteremtéséhez először is hatalomra kell jutni, de ez nem elég, mert a szövetségeseink demokráciáinak szorító közegében az azoktól eltérő rendszerek építgetése nagy külső nyomásnak van kitéve, amely aztán a gyengébb felhatalmazással bíró rendszereket összedönti. Olyan felhatalmazás kell, amely ezt kibírja. Az ellenzék gyöngesége, mondja Török, ezt lehetővé is tette. Igaza van.

    3./ Ha ez megvan, akkor lehet alkalmazni az erő politikáját. Csúnya dolog ugyan, de ilyen felhatalmazással megtehető, mondja Török. És valóban, ez „benne van a pakliban”, tényleg megtehető, sőt a 2/3 birtokában bármi megtehető, mégpedig legálisan, a demokrácia határait nem átlépve. Török igazat mond (bárhogy is kezd el bárki kiabálni), és még azt is hozzáteszi, hogy ez neki se tetszik, de el kell fogadni, akár a kártyaveszteséget, amely után tilos szidni a partnert. Maximum a lapjárást lehet.

    4./ Török az interjú végén azt mondja, hogy:
    „Megtanultuk, hogy a politikában erővel, akarattal sok mindent meg lehet tenni. Ez volt az első lecke, köszönjük, értjük. Most majd el kell sajátítanunk azt is, hogy mindennek van következménye … én hiszek ebben.” Magyarul: az orbáni politikának lesz böjtje, csak idő kérdése. Igaza van. Már megint, a fene vigye el.

    Kár, hogy a kivárási idő alatt mi isszuk a levét, mert Orbánnak van ugyan víziója, de a vízió rossz, és a tehetségtelen megvalósítás még rátesz erre egy lapáttal, a várható következmény a végén meg katasztrofálisnak látszik. Viszont erről nincs szó az interjúban.

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-145667)
    Loading...
  24. én már a fény gyermeke vagyok szerint:
    2014.10.22 11:25

    @vakapad:

    1, – Orbán maga a Jó.

    2,- Orbán erős.

    3, – Ököljog van.

    4, – Aki nem Orbán, az megdöglik.

    …az nem katasztrófa, ha mindenki megdöglik, mert a Jó győz a Rosszon.

    Hiv.: [@én már a fény gyermeke vagyok:](#comment-145668)
    Loading...
  25. vakapad szerint:
    2014.10.22 12:26

    @én már a fény gyermeke vagyok:

    Ja.

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-145669)
    Loading...
  26. labrys szerint:
    2014.10.22 13:40

    @vakapad: „…sőt a 2/3 birtokában bármi megtehető, mégpedig legálisan, a demokrácia határait nem átlépve…”

    Mert ugye a demokrácia határa maga a 2/3 – ha az megvan valakinek, akkor ő per definitionem csak demokratikusan cselekedhet. Igaz?

    A demokrácia határai NEM a magyar választási törvény számaiban rejlenek. Az Orbán-kormányok már rég és többszörösen átlépték azokat. És az hamis kérdés, hogy erre mi „hatalmazta fel” őket – semmi sem hatalmazta, hatalmazhatta fel őket erre, csupán a magyar választási rendszer idiotizmusa (és még sok egyéb) miatt lehetőségük nyílott rá. Sajnos.

    …Kérlek, ne írj a fentiekhez hasonlókat, mert ezekből a szövegekből úgy tűnik, mintha az Orbán-kormányok lépéseit demokratikus, csupán a rossz irányban megtett lépéseknek tekintenéd! Ami viszont implikálja azt, hogy az általad preferált politikai erő pontosan olyan antidemokratikus lenne – ha lehetősége nyílna rá –, mint a Vezénylő Tábornoké. Ez pedig vészjósló.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-145670)
    Loading...
  27. kikoránkel szerint:
    2014.10.22 13:47

    Török Gábor reloaded!

    torokgaborelemez.blog.hu/2014/10/22/511_hazudozunk_teszunk-veszunk#comments

    Ebből is kitetszik a demokrácia iránti múlhatatlan vágyakozása.

    Hiv.: [@kikoránkel:](#comment-145671)
    Loading...
  28. vakapad szerint:
    2014.10.22 15:08

    @labrys:

    Felhívnám a szíves figyelmet arra, hogy a 2/3-os szabály nyilvános volt 2010. előtt is, sőt, polémiák folytak arról a választás előtt, mi lesz, ha. Ebből következően a nép nem hivatkozhat arra, hogy ő nem tudta, hogy a 2/3-os többségre való felhatalmazással mit ad Orbán kezébe.

    Orbán a 2/3-ot demokratikusan kapta, és kihasználta, ahogy előtte az összes kormány kihasználta azt, hogy többséget kapott. Lehet sírni meg valamiféle idiotizmusról magyarázkodni, de sok értelme nincs. Előtte még lehetett volna tenni valamit, utólag már semmit. Mindenki számoljon el magával.

    „Ami viszont implikálja azt, hogy az általad preferált politikai erő pontosan olyan antidemokratikus lenne – ha lehetősége nyílna rá –, mint a Vezénylő Tábornoké. Ez pedig vészjósló.”
    Erről az implikációról írtam az előbb. A Gyurcsány kormány ugyanolyan „antidemokratikus” volt, mint a mostani, amennyiben erőből (többséggel) vitte át a Parlamenten a törvényeit, azaz kihasználta a demokratikus szavazáson kapott felhatalmazását. Ha ugyan ez antidemokratikus.

    Az „általam preferált erő” kifejezésből következik, hogy ők az általad nem preferált erő, azaz a jelenlegiek közül senkit sem preferálsz. Akkor pedig számodra marad a kivándorlás, talán odaát vannak erők, amelyeket tudnál preferálni, mert itthon belátható időn belül új erő megjelenése nem várható.

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-145672)
    Loading...
  29. közösperonos átszállás szerint:
    2014.10.22 15:17

    @vakapad: „Orbán a 2/3-ot demokratikusan kapta, és kihasználta, ahogy előtte az összes kormány kihasználta azt, hogy többséget kapott.”

    Egyrészt demokratikus választáson nem lehet _bármire_ felhatalmazást kapni, az a kereteken belül értelmezendő. (Még ha jogilag ez nem is egy egzakt korlát.) Nem lehet „elszámoltatást” ígérni, azzal 2/3-osan választást nyerni, majd nyílt katonai diktatúrát bevezetni például, vagy kötelezni a Gy-vel kezdődő vezetéknevűeket, hogy ezentúl csak fél lábon ugrálva haladhatnak.

    Másrészt az sem igaz, hogy előtte az összes kormány (ugyanennyire) kihasználta a többségét, pl. mint kiderült, bár a választási rendszerhez nem lehetett hozzányúlni, a választási körzetek határait sima egyszerű többséggel is módosítani lehetett volna, és látod, mégsem.

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-145673)
    Loading...
  30. én már a fény gyermeke vagyok szerint:
    2014.10.22 15:31

    @vakapad:

    Igen. A kétharmados szabály arra lett volna, hogy társadalmi közmegegyezés jöjjön létre a fontosabb ügyekben.

    Ez más országokban így is működik.

    Lehet akárhány párt, aztán néhány együtt kormányt alakít, és a fontosabb ügyekben megegyezik a többivel.

    Na, de nálunk volt egy ember, aki pártját parancsuralmi rendszerben vezette, és minden más pártot köpködött és nem állt szóba semmilyen ügyben.

    Na, ez az ember nagyon megtetszett a hasonló embereknek, akik mindenki mást köpködnek és belerúgnak mindenkibe.

    Úgyhogy ez az ember egymaga annyi gengsztert és falubolondját képviselt, hogy nélküle már nem lehetett kétharmados döntéseket meghozni.

    Ekkor a többi ember is látta, hogy a megegyezés nem megy, a gengszterkedés megy.

    És akkor mindenki benn akart lenni a bandában, ahol már 25 éve egy ember parancsolt mindenkinek.

    Mert gengszternek lenni egy rablóbandában jobb, mint áldozatnak.

    És akkor megvolt a kétharmad.

    A kisnyilasok úgyis amnesztiát kapnak, ugye…

    Hiv.: [@én már a fény gyermeke vagyok:](#comment-145674)
    Loading...
  31. vakapad szerint:
    2014.10.22 15:35

    @közösperonos átszállás:

    „Nem lehet „elszámoltatást” ígérni, azzal 2/3-osan választást nyerni, majd nyílt katonai diktatúrát bevezetni például, vagy kötelezni a Gy-vel kezdődő vezetéknevűeket, hogy ezentúl csak fél lábon ugrálva haladhatnak.”

    De, lehet. Ennek a hátulütője az, hogy a kormányt esetleg a következő választáson a nép leváltja. Orbán áprilisban újabb kétharmadot kapott, ergo, nincs itt a demokráciával semmi baj.

    Magyarázás vége. Stop.

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-145675)
    Loading...
  32. labrys szerint:
    2014.10.22 16:16

    @vakapad: nem arról beszéltünk, hogy a nép mit tudott, vagy mit nem. (Ha engem kérdezel, én egyébként is „a nép” tetemes részét idióták gyülekezetének tartom.) Hanem arról, hogy az Orbán-kormányok többször és súlyosan átlépték-e a demokratikus határokat.

    Át.

    A 2010-ben(!) megválasztott Orbán-kormány a hatalmat valóban demokratikus módon kapta – viszont ezt senki nem is vitatta.
    A kérdés az volt, hogy az Orbán-kormányok e felhatalmazás birtokában többször és súlyosan átlépték-e a demokratikus határokat.

    Át.

    A Gyurcsány-kormány _nem_ volt antidemokratikus, ugyanis a demokrácia határainak átlépése _nem_ azt jelenti, hogy valaki él a parlamenti többségével. Hanem azt, hogy (bizonyos módokon) _visszaél_ a parlamenti többségével.

    Ennek fényében merült fel a kérdés, hogy az Orbán-kormányok többször és súlyosan átlépték-e a demokratikus határokat.

    Át.

    Amennyiben a teljes ellenzéket preferálod, nagyon remélem, hogy akadnak köztük olyan erők, amelyek alapvetően nem értenek egyet a te demokrácia-felfogásoddal (= parlamenti többség), mert amennyiben igen, akkor valóban csupán a Fidesz rendkívül béna és erőtlen stencilváltozatainak tekinthetők.

    Félelmetes, hogy szerinted egy demokratikusan megválasztott kormány _akármit_ megtehet, attól meg demokratikus marad.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-145676)
    Loading...
  33. ipartelep szerint:
    2014.10.22 17:37

    @labrys: „A 2010-ben(!) megválasztott Orbán-kormány a hatalmat valóban demokratikus módon kapta – viszont ezt senki nem is vitatta.”

    Háááát… Ugye, azt tudjuk, hogy a Földön van néhány ország, ahol a maffiaszerű politikai bűnszervezetek indulnak a választásokon, majd amikor azokat megnyerik, hatalomra kerülnek, akkor teljesen úgy viselkednek, mint egy maffiaszerű bűnszervezet. Mindazonáltal ilyen ország- és szervezet Európában meglehetősen ritka, viszonylag kevés van. A Fidesz egy ilyen szervezet. Ez nem fikció, nem rágalom, ez egy tény.

    A kérdés az, hogy demokratikus-e az a választás, ahol maffiaszerű bűnszervezet is indulhat. Sőt, nyerhet is rajta.
    Nekem az ilyen választással valami sántít. Szerintem ha egy választás szabályai megengedik azt, hogy egy nyilvánvaló bűnszervezet is induljon rajta, akkor azok a szabályok sem nem jók, sem nem korrektek, sem nem demokratikusak. Akkor azok a szabályok szarok, rosszak, semmire valók.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-145677)
    Loading...
  34. jotunder szerint:
    2014.10.22 17:42

    Működésének utóbbi néhány évében az alkotmánybírák érveléseink többsége politikai érvelés volt a kívánatos szakmai érvelés helyett: az AB többsége úgy véli, a jelenlegi hatalomnak jogában áll korlátozni az alapvető jogokat, erősítette meg a nemrégiben leköszönt alkotmánybíró, és azt is hozzátette, megbízatásának lejárta megkönnyebbüléssel töltötte el. (Bragyova Andras lekoszono alkotmanybiro)

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-145678)
    Loading...
  35. ATCG szerint:
    2014.10.22 18:11

    @ingyenebed: Én egy percig sem mondtam azt, hogy egyetértek TG semleges véleményével. Csak éppen leírtam egy rövid mondatban, hogy őt jóhiszemű embernek tartom, és utána azt is, hogy miért tekintem egy kicsit családtagnak. Tüntetni csak holnap megyek. lehet csesztetni, hogy vasárnap meg miért nem.

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-145679)
    Loading...
  36. jotunder szerint:
    2014.10.22 18:14

    @ATCG: ugye tudod, hogy teljesen egyetertek veled. TG egy joindulatu, es a szakmai integritasara kenyes ember. mar megirtam a lenyeget par eve
    orulunkvincent.blog.hu/2010/12/28/gabriele_turco_egy_gondolatarol

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-145680)
    Loading...
  37. ATCG szerint:
    2014.10.22 18:28

    @jotunder: Amikor ezeket az általa a blogjára kitett minősítéseket először olvastam én is azt hittem, hogy mazochista. Egészen a megjegyzésed olvastáig azt hittem. Utána kezdtem el gondolkozni azon, hogy miért is közli országgal-világgal, hogy mi az ő írásairól a közvélekedés.
    Sohasem lennék politológus, de vannak akiket olyan formában érdekel a politika, ahogyan pl. a szociológusokat az emberi csoportviszonylatok hálója.
    TG – mint politológus – a politika szereplőit vizsgálja. Ebbe pedig a választók is beletartoznak. Számára érdekes lehet az írásai nyomán felzúduló reakciók tanulmányozása is. Ehhez nem kell nagy gonddal összeállított kérdőíveket kiosztania egy vizsgálni kívánt társadalmi csoport egyedeinek, majd begyűjteni és kiértékelni azokat. Ehhez elég írnia egy pár oldalas elemzést, a kutatás, vagy a következő elemzés témája pedig majdhogynem automatikusan körvonalazódik a beérkező hozzászólások tartalmi vizsgálatából.

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-145681)
    Loading...
  38. én már a fény gyermeke vagyok szerint:
    2014.10.22 18:51

    @ATCG: Látszik, hogy nem jártál a blogjára.

    Hiv.: [@én már a fény gyermeke vagyok:](#comment-145682)
    Loading...
  39. ATCG szerint:
    2014.10.22 19:00

    @jotunder: Na majd amikor – azért is demokratikusan – megbuktatjuk Orbánt kíváncsi leszek hányan lesznek azok, akiknek sorsa végletesen összekapcsolódott az első számú vezető sorsával.

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-145683)
    Loading...
  40. ATCG szerint:
    2014.10.22 19:07

    @én már a fény gyermeke vagyok: Tudod mit? Rám pontosan illik, amit Vona írt Törökről:
    „Török Gábor politikai elemzéseit olvasom, van, amiben igazat adok neki, van, amiben nem.”
    Így vagyok a Te hozzászólásaiddal is.
    Azért nem akarsz bezárni a (trezor)-kamrába remélem?
    (Matolcsy másként veszélyes, mint Vona, de lehet, hogy igazad van, és őt pedig a trezorba kellene bezárni).

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-145684)
    Loading...
  41. labrys szerint:
    2015.10.16 15:58

    Vigyázó szemeinket – egyfelől-másfelől – vessük azért a jövőre (2018.) is.

    index.hu/mindekozben/poszt/2015/10/16/azt_ismerik_hogy_torok_gabornak_semmi_koze_a_jobbikhoz/

    Hiv.: [@labrys:](#comment-145685)
    Loading...
  42. ámbátor szerint:
    2017.07.02 21:15

    444.hu/2017/07/02/mar-torok-gabornak-is-az-1984-jut-eszebe-a-kormany-plakatjairol

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-145686)
    Loading...
  43. ámbátor szerint:
    2018.09.16 11:52

    A docens úr lassacskán, elképedve, esetleg arra ébred, hogy már nem demokráciában él.
    hvg.hu/itthon/201837__torok_gabor__kormanyrol_ellenzekrol__hatalomrol__mese_azoreg_kiralyrol
    De azért az MLSZ elnökségben még jól esik a punnyadás.

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-145687)
    Loading...
  44. lüke szerint:
    2018.09.16 19:06

    @ámbátor: ez a best case,
    a worst: ha kihúzzák a székét

    Hiv.: [@lüke:](#comment-145688)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • jotunder on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)de nem voltál ott tegnap? mert én igen. a második…
  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)március 27-én végleg bezár a FÉM. Aknek még van al…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Ha már így bekezdtél, a lehetőségek tá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Hát én meg még annyira se vagyok…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Én nem vagyok jogész (és bár vityáró…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Én se akarok ötleteket adni, pedig sok…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @annokkk: Mivel Mogyoróországon a köztérelnö…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországHiv.: @tahonoli: "Egy szingapúri startup beüzemelt…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Beleégett a kép a retinámba, ahogy a kis h…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: ezek a nép szimbólumai. megette őket a n…
  • DarthVader on Viccországban bejelentenek@Thalész: Ugyebár van egy olyan tapasztalat - főké…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: De hogy abbahagyták a turulos kopjafákat m…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: Megkerestem, tökéletes kommentár. Köszön…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Thalész: Hogy Orbán mit mond a régebben zárt körb…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Attól nem kell félned, hogy ötleteket…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@tahonoli:](#comment-349586) "nem értek egyet tová…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@ipartelep: Az LMP legkésőbb 2013-tól őfelsége ell…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAz merült fel bennem, hogy ha jövő tavasszal nagyo…
  • ipartelep on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Tudja valaki, hogy Schiffer hogyan, miért lett fid…
  • jack_of_all_trades on Krasznahorkai Nobel-díjas@apokalipszistmost: Bevallom, ngem kikészít a hoss…
  • ijontichy on Krasznahorkai Nobel-díjasSvédek dokufilmet csináltak Krasznahorkairól (ettő…
  • KennyOMG on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A poszt topikja most mar AI-szakerto, sotmiatobb,…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA Hír: A Karácsony ;-) vezette Budapest a világ To…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekUgyan van ennél nagyobb gond is, de amolyan kis sz…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Gábor György a bazmegolós kormányzati besz…
  • apokalipszistmost on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @nyulambator: ugye hogy jobb lett volna a tr…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A főni legdrágább hobbija a foci mellett hogy a fa…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Tönkreteszi, azután átveszi a bótot a f…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: ...az ország a hatalom és a dicsőség, m…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/itthon/20251203_orban-viktor-barany…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @ipartelep: Én tartom továbbra is, hogy neke…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @tahonoli: Én meg nem értem, hogy mit nem ér…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az elte elnyomók talán egy gyors fenntartóváltást…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@nyulambator: Ez nagyon érdekes. Szóval most megin…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekKomolyan nem értem az alábbi posztot. Hogyan lehet…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @vattablz: És mi van, ha az "úr", Magyarorsz…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Mindenkivel egyetértek - még magammal is - de az a…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Nagyon nem értek egyet továbbra sem, hogy Orbán Ba…
  • ijontichy on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: : Tele lesz az ország partizánnal. Ninc…
  • nyulambator on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A minap Pesten közlekedtem autóval és a rádión pró…
  • Geo on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az volt, hogy a Bildenberg csoport által irányítot…
  • jotunder on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: jogi képviselőnk arra intett, hogy ne n…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Ha bukik a NER, Schiffer lesz visszamenőleg a legn…
  • jotunder on Leváltható-e a féltudású magyar elit?@capacete:](#comment-349576) honnan lehet ezt tudn…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországFranciák a Mistral után a kvantumszámítástechnikáb…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Közben meg Trump békésen alszik egyet,…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@incze: Majd az utana jovo, izombol felszopas, na…
  • capacete on Leváltható-e a féltudású magyar elit?A meg nem nevezett Nagy Attila Tiborról talán érde…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a migrács miniszter asszony letette (sokadszorra i…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenek"Parádés" időtöltés lehetett: "Az MCC a Mandinerre…

Posztrulett

A Magyar Tudományos Akadémia Elnöksége visszavonta a közgyűlési határozatot a kutatóhálózat ingatlanvagyonának eladásáról

Wow. Ez nagyon bátor dolog, de azt hiszem, nem tehettek mást. Közben a Kormány nevű Orbán Viktor határozatban vette tudomásul, hogy a HUN-REN IT úgy döntött, hogy a négy kutatóközpont az ELTE részeként fog ezentúl működni. Bár az ELTE Szenátusa ebben a kérdésben még nem foglalt állást. Ha a HUN-REN IT úgy döntött volna, hogy …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • cleantone222
  • KennyOMG
  • jaurin
  • tortt49
  • jelbeszed
  • Sparhelt
  • Bogomil
  • mecsekijeti
  • capacete
  • elolhatuldoktor
  • istván orovecz
  • ra0213
  • Tyto
  • Grrr
  • opiniopraesumpta
  • vattablz
  • Czifra Zoltán
  • karsairita
  • SMFB
  • ervsebeszet
  • tahonoli
  • nyulambator
  • Virág et.
  • aerduloensamtonight
  • ijontichy
  • aromo44
  • ijenanyelvtan
  • jack_of_all_trades
  • darnoknew
  • sgtpotrien
  • Hector Kapitány
  • Geo
  • susyk
  • Thalész
  • simonandris2
  • Gaboxhrr
  • jotunder
  • ipartelep
  • anna007dor
  • annokkk
  • Tehenész
  • csunyatáp
  • Judit Merényi
  • j.alfred prufrock II
  • gearforbooks
  • onehumanoid
  • kisa
  • ikarus
  • nerangass
  • rovidec398e17c6
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d