Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt) 2025.12.03
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi) 2025.11.29
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat) 2025.11.21
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit? 2025.11.20
  • Orbán, futball, tehetség, Kelleher 2025.11.17
  • Milyen férfiak vagyunk avagy jellempróba az írek ellen 2025.11.16

A legolvasottabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi)
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit?
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat)

Ungváry Krisztián esete Ságvári Endrével

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

       Tókfalvi kolléga rendesen lelőtte a posztom,  ez most nem lesz hosszú.

       1944. július huszonhetedikén Magyarország a hazaárulás állapotában volt. Ez az ország eladta Hitlernek a zsidó származású, esetenként a saját zsidóságukat el sem fogadó, azt szinte nem is érzékelő polgárait, cserébe azért, hogy pár évig legyen még Fogarason magyar lakodalom, Krasznahorka büszke vára, meg ilyesmi. Ami egy dolog, csak így tranzaktivice eladták ez én dédszüleimet is, akiket konkrétan ciklon-B gázzal megfojtottak a nácik. Engem is eladtak ám, mármint apám is mehetett volna a gázba rendesen, csak valakik ráboltoltak erre az alapüzletre egyet és Auschwitz helyett Bécs környékére vittek néhány ezer vidéki zsidót. Lehet, hogy ez engem érzelmileg egy kicsit jobban érint a kelleténél, nem mintha olyan nagy dolog lenne, nem engem vagoníroztak be, nem engem akartak elgázosítani, a kommentekben elkövetett lezsidóztatást egészen jól túl lehet élni.

       Magyarország örüljön, hogy lyuk van a seggén, kedves Krisztián. Mondom, szelíden. Ságvári Endre harmincegy éves volt és zsidó. Gettóba kellett volna vonulnia, aztán ki a Duna-partra, lett volna utána fémcipő a rakparton, beszéd, koszorúzás, sok fasza publi meg disszertáció. Ő azonban fogta a kis revolverét, és legalább egy darab szarházi kollaboráns disznót a pokolba küldött. Te mit tettél le Isten asztalára, kedves Krisztián? Csúnyát mondtál Schmidt Máriára. Az OK, csak kicsit kevesebb, mint zsidóként illegalitásban élni 1944-ben Budapesten és megpróbálni ellenállni ezeknek a sátánfajzatoknak.

       Igen, a Ságvári egy kommer volt, kedves Krisztián.  A Szír-csoport is kommer volt, meg a Hobo apukája is, aki rárobbantotta a nyilasokra az újpesti pártházat. Igen, lehetett volna a Ságvári az  ÁVH-vezetője, de te is lehetsz még sorozatgyilkos, ha egyszer pont arra támad kedved, micsoda baromság ez?! Demény Pált 1945. február tizenharmadikán tartóztatták le Péter Gáborék, és utána negyvennégy évig volt „ellenség”. Ságvári Endre is lehetett volna ellenség, meg lehetett volna gyémántkereskedő Tel-Avivban, maffiózó Buenos Airesben, ultrakonzervatív filozófus Clevelandban.  Ez mind érdektelen, az is érdektelen, hogy miket irkált össze róla a Hollós Ervin, hogy volt-e neki harminckét neve. Itt nem igazán róla van szó, hanem a megváltásról. Kurvára meg kell még ezt az országot néhányszor váltani ahhoz, hogy ilyen húzások után a Jóisten színe előtt egyenesen meg tudjon állni.

   Na, ehhez a megváltáshoz jönne jól a szegény Spitzer Bandi. 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16519180-6933e93f8e629' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16519180&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16519180-6933e93f8e629&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16519180-6933e93f8e629' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Ezek ócska gazemberek

Next Post:

Godzilla elkezdett neheztelni Mechagodzilla-ra

188 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. ámbátor szerint:
    2015.03.02 21:36

    @kaponyanyi: Szerintem neked még a tetűt is nagybetűvel kéne írnod és előre köszönni neki.

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-134005)
    Loading...
  2. vazsmegyeigerdezsház szerint:
    2015.03.03 12:37

    Érdekes erőlködés zsidózásba fordítani Ságvári dolgát. A komcsi rendszer hősnek kikiáltott alakját nem kell ünnepelni, ennyi.

    Hiv.: [@vazsmegyeigerdezsház:](#comment-134006)
    Loading...
  3. jotekony koc szerint:
    2015.03.03 12:42

    @vazsmegyeigerdezsház: A fidesznyik rendszer hősnek kikiáltott alakját nem kell ünnepelni, ennyi.

    Hiv.: [@jotekony koc:](#comment-134007)
    Loading...
  4. nerángass szerint:
    2015.03.03 12:44

    @vazsmegyeigerdezsház: Hátha nem olvastad az összes kommentet, ez alant rávilágit egy másik marhaságra :

    Virág et. 2015.02.25. 09:11:32
    Legalább a saját hülyeségeiket szednék rendbe. Ha egyszer Alaptörvénybe foglalták, hogy 44 márciusától Mo. elveszítette szuverenitását, akkor a júliusban eljáró csendőrök értelemszerűen nem képviselhették a szuverén magyar államhatalmat, mivel az már nem létezett SZERINTÜK, csak a náci németet. Aki tehát ellenállt ennek az államhatalomnak, az a német megszállásnak állt ellen, akik ellen fegyvert fogott, azok nem a magyar államhatalom képviselői, hanem a német megszállók kiszolgálói, kollaboráns hazaárulók voltak.

    Ezt nem én mondom, a saját nyomorul alaptörvényükből jön le.

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-134008)
    Loading...
  5. Orbanofob szerint:
    2015.03.03 23:03

    @nerángass:

    Még ha igaz is lenne, amit írsz Horthyról, az sem mentené fel Ságvárit. De amúgy mikor Magyarország hadba lépett Hitler oldalán, a holokauszt még a láthatáron sem volt (ellenben a Ságvári által példaképnek tartott Szovjetunió addigra több tízmillió embert irtott ki). Voltak persze zsidótörvények, de abból nem következett a népirtás, hiszen „a szabadság hazájában”, az Egyesült Államokban bizonyos népcsoportok – például bőrszín alapján – ugyanolyan jogfosztottak voltak. Ráadásul amikor megkezdődött a holokauszt, Horthyék amíg lehetett, ellenálltak Hitlernek.

    Az, hogy ismeretlenül lefasisztázol, zsidógyűlölőnek nevezel valakit, akivel – érvek híján nem tudsz vitába szállni – téged minősít. Bevált recept: ha nincs érved, nevezd a másikat fasisztának, antiszemitának, függetlenül minden ténytől. Gratulálok!

    Hiv.: [@Orbanofob:](#comment-134009)
    Loading...
  6. Orbanofob szerint:
    2015.03.03 23:04

    @nerángass: Még ha igaz is lenne, amit írsz Horthyról, az sem mentené fel Ságvárit. De amúgy mikor Magyarország hadba lépett Hitler oldalán, a holokauszt még a láthatáron sem volt (ellenben a Ságvári által példaképnek tartott Szovjetunió addigra több tízmillió embert irtott ki). Voltak persze zsidótörvények, de abból nem következett a népirtás, hiszen „a szabadság hazájában”, az Egyesült Államokban bizonyos népcsoportok – például bőrszín alapján – ugyanolyan jogfosztottak voltak. Ráadásul amikor megkezdődött a holokauszt, Horthyék amíg lehetett, ellenálltak Hitlernek.

    Az, hogy ismeretlenül lefasisztázol, zsidógyűlölőnek nevezel valakit, akivel – érvek híján nem tudsz vitába szállni – téged minősít. Bevált recept: ha nincs érved, nevezd a másikat fasisztának, antiszemitának, függetlenül minden ténytől. Gratulálok!

    Hiv.: [@Orbanofob:](#comment-134010)
    Loading...
  7. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.03.03 23:29

    @Ellensúly: „a szóban forgó ember antináci (sztálini nyelvhasználattal élve: antifasiszta) volt,”

    Antifasiszta szövetségről hallottál már (Népfront)? Miután Mussolini hatalomra jutott az olaszoknál, a követői megpróbálták utánozni a nagy példaképüket, és a fasiszták megpróbálták átvenni az uralmat Németországban (Hitler), Spanyolországban (Franco). 1934-ben Franciaországban a párizsi munkásság hiúsította meg a szélsőjobboldali Tűzkeresztesek és az Action Francais fegyveres puccsát.

    Következő évben a szocdemek és kommunisták által alapított Népfront nyerte meg a választásokat.

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134011)
    Loading...
  8. vigyüktúlzásbaadolgokat szerint:
    2015.03.03 23:43

    @nerángass: „Tehát csendőr, a kakastollas fajtábul és nem rendőr,”

    Kakastolla kétlem, hogy lett volna egy városi nyomozónak, de tényleg, miért nem azzal haknizik a jobbikos, hogy „kommunista csendőrgyilkos”?

    Hiv.: [@vigyüktúlzásbaadolgokat:](#comment-134012)
    Loading...
  9. nerángass szerint:
    2015.03.04 07:09

    @Orbanofob: Horthyék amíg lehetett, ellenálltak Hitlernek

    Ezt annyira, de annyira gyönyörüen mondtad, hogy szinte könnybe lábadt a szemem. És kétségtelenül igazad van, Amerikában verték annakidején a négereket (is).

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-134013)
    Loading...
  10. közösperonos átszállás szerint:
    2015.03.04 13:10

    @Orbanofob: „Ságvárit. De amúgy mikor Magyarország hadba lépett Hitler oldalán, a holokauszt még a láthatáron sem volt”

    Legalább arra odafigyelhetnél, hogy mit hazudsz. 1941-ben léptünk hadba, és a Wiki szerint ’41-ben 1,1 millió áldozata volt már a holokausztnak. Ezt osszuk el kettővel, mert fenntartással fogadjuk, meg osszuk el még kettővel, hogy ’41 első félévéhez jussunk — na ja, negyedmillió ember tényleg elvész a láthatáron.

    (Lószart, engedelmeddel.)

    A másik, hogy szerinted akkor mit lehetett tudni arról, mi folyik a SZU-ban? Még aki járt ott, valószínűleg annak se volt képe róla, aki meg nem járt, az hajjajaj.

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-134014)
    Loading...
  11. Névtelen szerint:
    2015.03.04 13:10

    a történelmi viták általában kortárs politikai célokat szolgálnak, amennyiben nyilvánosan, pláne nem kizárólag szakemberek által művelten zajlanak.
    mi lesz az országgal, európával a következő harminc évben?
    ez lényegesen érdekesebb és fontosabb…

    Hiv.: [@:](#comment-134015)
    Loading...
  12. közösperonos átszállás szerint:
    2015.03.04 15:10

    @WiteNoir: Á, látod, sokkal fontosabb, hogy márpedig a busz a Kettes Tanácsnál álljon meg, hiszen akkor sokkal stabilabb lesz a Rendszer.

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-134016)
    Loading...
  13. jotekony koc szerint:
    2015.03.04 15:27

    Kolozsi Ádám esete a túl fiatalon meghalt nácival.

    index.hu/tudomany/tortenelem/2015/03/04/sagvari-ugy/

    Hiv.: [@jotekony koc:](#comment-134017)
    Loading...
  14. hazaváró (törölt) szerint:
    2015.03.05 09:20

    Reménnyel tölthet el sokunkat, hogy Ungváry Krisztián képes volt újragondolni korábbi véleményét. Példaadás lehetne mások számára is…

    hvg.hu/velemeny/20150305_Ungvary_Krisztian_Pontositas

    Hiv.: [@hazaváró (törölt):](#comment-134018)
    Loading...
  15. sárospataki szerint:
    2015.03.05 09:29

    @alte trottel: én Tatay Sándorig jutottam el a vonalas irodalomban, ettől még lehet, hogy írt jót S.E.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-134019)
    Loading...
  16. zsazsu4 szerint:
    2015.03.05 09:39

    hvg.hu/velemeny/20150305_Ungvary_Krisztian_Pontositas

    Köszönjük

    Hiv.: [@zsazsu4:](#comment-134020)
    Loading...
  17. jotekony koc szerint:
    2015.03.05 09:41

    @sárospataki lány:
    Az óriások és törpék arról szól, hogy van egy nép, az óriások, amelyik zabolátlanul vadászgat a hegyekben, de nagyon elszaporodik,
    éheznie kell, mert már mindent kiirtott maga körül,
    és akkor lerohanja a törpéket, akik földműveléssel, álattartással, munkával foglalkoznak a völgyben és a városaik rendezettek.
    És akkor az óriások kiirtják a törpéket is, mert máshoz nem értenek, csak az erőszakhoz.

    Nem hinném, hogy ez a mese valami sztálinista náci tömeggyilkos eszmei vonala,
    ahogy itt irkálják halomra az egyetemi tanárok.

    Hiv.: [@jotekony koc:](#comment-134021)
    Loading...
  18. aronsatie szerint:
    2015.03.05 10:52

    @zsazsu4: Ritka eset és példaértékű.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-134022)
    Loading...
  19. HaKohen szerint:
    2015.03.05 10:53

    @Orbanofob:

    Olvass, hátha megakad valami belőle az előítéletes és történelmi tényektől mentes gondolkodásodban:

    hvg.hu/velemeny/20150305_Ungvary_Krisztian_Pontositas

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-134023)
    Loading...
  20. jotunder szerint:
    2015.03.05 11:34

    @aronsatie: raadasul itt valoban egy moralis kerdesrol volt szo. ungvarynak abban igaza van, hogy hollos ervinek mindenfele legendakat talaltak ki sagvarirol, az is igaz, hogy az illegalis kommunista mozgalmat marionett babkent rangattak moszkvabol, es teljesen elkepeszto baromsagokat beszeltek osszevissza, annyira meg voltak zavarodva (eleve ugye a ribbentrop-molotov paktum egy rovid idore kikapcsolta az antifasiszta vonalat a kommunista part nagy reszen belul).

    sagvari azonban nem volt major player, o a kollaborans mocskokkal akadt ossze abban a cukraszdaban, es az ellenallasi mozgalom martirjava valt. ahogy bajcsy-zsilinszky endre is, fuggetlenul attol, hogy miket beszelt ossze a huszas evekben.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-134024)
    Loading...
  21. kikoránkel szerint:
    2015.03.05 11:54

    @sárospataki lány:

    Tataynak vezekelnie kellett némely háború előtti-alatti írásaiért, akárcsak Fekete Istvánnak a „Zsellérek”-ért, de Fekete kitalálta magának azt a halász-vadász-madarász témát, amiből soha nem lépett ki és amibe aránylag kevés szocializmus-dicséretet kellett elhelyezni. Tataynak nem volt ilyen praxisa, ő nem úszta meg a Puskák és Galambok nélkül.

    Hiv.: [@kikoránkel:](#comment-134025)
    Loading...
  22. aronsatie szerint:
    2015.03.05 13:05

    @jotunder: Bő éve kis falunkba’ jött Ungváry előadni (a vitatott könyvéről). Külön fentem a fogam, hogy majd jól rákérdezek a Ságvárira (a 2005-ös ÉS-es vita kapcsán), meg arra, amit akkoriban írt és alighanem Szakálytól vett át, hogy a Petschauer nem is úgy halt meg.
    Őszintén szólva nem győztük meg egymást (némileg off topic volt amúgy is), de az egyértelmű volt, hogy Ungvárynak ezek a kontroverziális gondolatai teljesen nélkülöznek minden mögöttes szándékot, és legfeljebb ha téved. Mi több, úgy látszik, arra is képes, hogy ezt elismerje, mint ahogy én meg őt.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-134026)
    Loading...
  23. n0ri60 szerint:
    2015.03.05 13:20

    Ungváry munkásságát nagyon fontosnak tartom. Nagyon sok legenda belénk égett, amit a II. világháborúról, a Horthy korszakról stb. tanítottak nekünk, és ezt jó, ha valaki nem a szélsőjobbról cáfolja.

    Hiv.: [@n0ri60:](#comment-134027)
    Loading...
  24. esernyősEvezős szerint:
    2015.03.05 14:19

    Egyetértek a szegedi Ságvári Endre Gimnázium átnevezésére irányuló kezdeményezéssel. A magam részéről a Horger Antal Gimnázium nevet javaslom a politico-onomasztikailag újjászületendő intézménynek.

    A nyelvtudomány neves professzora helyi nagyság, szegedi illetőségű keresztény-konzervatív értelmiségi volt, aki a sztálinizmus elleni harcból is kivette részét, amikor József Attilát eltakarította Szegedről, és elindította az öngyilkosság felé vezető úton. Hiszen ha a Tiszta szívvel című förmedvény önmagát a versben rablógyilkosságra buzdító, s tetejében az ikes igék használatát sem ismerő („Három napja nem eszek…”) szerzője életben marad, alighanem egy Révai József-szerű kulturális kártevő lett volna belőle Rákosi Magyarországán.

    Horger Antal a maga szerény eszközeivel hozzájárult ahhoz, hogy ez ne történhessék meg.

    magyarnarancs.hu/publicisztika/donto-nyilatkozat-a-sagvari-endre-gimnazium-ugyeben-uj-nev-merul-fel-94038

    Hiv.: [@esernyősEvezős:](#comment-134028)
    Loading...
  25. TG69 szerint:
    2015.03.05 14:27

    @jotunder: Ráadásul azokban az időkben éppen méltatni sem volt ideje a MR paktumot mivel jórészt börtönben volt nyilasverés miatt, így ideje sem volt „barátkozni a németekkel” :). Volt egy jó kis vitám a mandin, ahol Máthé Áron rezsimszolga érvelt a névváltoztatás mellett és egy kicsit újraéltem a régi indexes időket. Jó vol UK cikkét olvasni lezárásként, hogy megint nem én vagyok a hülye :).

    Hiv.: [@TG69:](#comment-134029)
    Loading...
  26. Wolff szerint:
    2015.03.05 15:31

    @TG69: Máthé Áronnal vitatkozni iszonyatosan nagy hiba. Mivel buta embert meggyőzni nem lehet, így felesleges.

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-134030)
    Loading...
  27. jotunder szerint:
    2015.03.05 15:46

    @Wolff: Mathe valoban nagyon buta, de legalabb igazan aljas. Nagyjabol a masfelszereset adjak ennek a retardaltnak egy magyar egyetemi professzor fizetesenek, csak azert, hogy mindent a szonyeg ala seperjenenek. Lamok es pavasak cimu soha el nem keszulo posztomban, errol is irnek.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-134031)
    Loading...
  28. TG69 szerint:
    2015.03.05 15:51

    @Wolff: Azért írtam a régi indexes időkről :).

    Hiv.: [@TG69:](#comment-134032)
    Loading...
  29. Wolff szerint:
    2015.03.05 18:50

    @jotunder: Nem állom meg, hogy ne jelezzem: Máthét Pálinkás Nertárs delegálta. A minőség rendíthetetlen híve. 😉

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-134033)
    Loading...
  30. jotunder szerint:
    2015.03.05 20:24

    @Wolff: Nem az M.Kiss lányát delegálta a PJ, és Máthét a SM? Nem mintha nem lenne teljesen mindegy.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-134034)
    Loading...
  31. Wolff szerint:
    2015.03.05 21:56

    @jotunder: Schmidt nem delegálhatott, Kiss Rékát a parlament választotta. De tévedtem, Máthét Navracsics delegálta, Pálinkás Bank Barbarát. Hát nem mondanám, hogy nagy különbség, de tényleg nem Máthét küldte ő.

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-134035)
    Loading...
  32. jotunder szerint:
    2015.03.06 00:10

    @Wolff: nyilván csak schmidt delegálhatott, ő volt a főnéni. azt nem értem, hogy most mivel bukott meg, persze nem kell mindent értenem.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-134036)
    Loading...
  33. jotunder szerint:
    2015.03.06 00:12

    @Wolff: ez a bank barbara is egy olyan klasszikus példány…. de tényleg, ezek egyáltalán nem tudnak hibázni. egy negyedtudású, éppen, hogy nem fruzsi, nem komplett retardált, már nem tud becsúszni sehová.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-134037)
    Loading...
  34. maybach szerint:
    2015.03.06 08:33

    hvg.hu/velemeny/20150305_Ungvary_Krisztian_Pontositas

    Hiv.: [@maybach:](#comment-134038)
    Loading...
  35. christvhu szerint:
    2015.03.07 14:33

    @jotunder: „Lamok es pavasak cimu soha el nem keszulo posztomban, errol is irnek.”

    El fog az készülni. Legfeljebb majd nem Te írod)

    Hiv.: [@christvhu:](#comment-134039)
    Loading...
  36. jotekony koc szerint:
    2015.03.19 15:08

    Az emberi erőforrásokat értesíti az emberi erőforrások minisztériuma, hogy a törvény az törvény, úgyhogy a Ságvári neve le lesz föstve.

    Hiv.: [@jotekony koc:](#comment-134040)
    Loading...
  37. Ahava szerint:
    2015.05.11 02:04

    @Evezős: Végül így lesz a SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium új neve a Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Általános Iskolája és Gimnáziuma. Ebben a „konkrét esetben az Akadémiát nem kérdezték meg, ezért nem feladatunk az életút részletes elemzése” – állítja Lovász László, majd még ezt is mondta: „Az akadémiai állásfoglalások egyébként nem ajánlást vagy tiltást tartalmaznak, hanem a vizsgált személlyel, kifejezéssel, szervezettel kapcsolatban tudományos eszközökkel gyűjtött adatot, ténymegállapítást közölnek.”
    nol.hu/kultura/ha-lesz-kerdes-lesz-valasz-is-1532709

    Talán szembe kell nézni azzal, hogy az elemző munkák pusztán eszközei a kutatásnak. Felteszem, minden tudománynak akkor van értelme, ha tárgyán keresztül a maga korát segít jobban megérteni. Ebben az esetben, valamint az ebből adódó tanulságok útmutatással felérő megfogalmazásában a történettudománynak nagy szerepe lehetett volna: hiszen szinte egyedülállóan gazdag példatára fölött rendelkezik fiktív identitások, az elzárkózás és kirekesztés, a hamisan értelmezett vagy egyenesen hamisított dokumentumok veszélyének és leleplezésük módjainak.

    Magyarországon nincs elfogadottsága, közérthetősége, társadalmi hasznosulása a tudományos eredményeknek, mondjuk azt nem gondolom, hogy a bölcsészettudomány halott. Mégis itt motoszkál a fejemben egy finom kis idézet holmi eperfákról, vagyis ahogy Jane Austen 1811. május 31-én kelt, Cassandra nővéréhez írt levelében fogalmazott: „I will not say that your mulberry-trees are dead, but I am afraid they are not alive.”

    Hiv.: [@Ahava:](#comment-134041)
    Loading...
  38. nerángass szerint:
    2019.04.27 19:15

    Melegen ajánlom.

    http://www.asymptotejournal.com/nonfiction/zoltan-gabor-neighbourhood/

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-134042)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)március 27-én végleg bezár a FÉM. Aknek még van al…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Ha már így bekezdtél, a lehetőségek tá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Hát én meg még annyira se vagyok…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Én nem vagyok jogész (és bár vityáró…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Én se akarok ötleteket adni, pedig sok…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @annokkk: Mivel Mogyoróországon a köztérelnö…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországHiv.: @tahonoli: "Egy szingapúri startup beüzemelt…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Beleégett a kép a retinámba, ahogy a kis h…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: ezek a nép szimbólumai. megette őket a n…
  • DarthVader on Viccországban bejelentenek@Thalész: Ugyebár van egy olyan tapasztalat - főké…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: De hogy abbahagyták a turulos kopjafákat m…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: Megkerestem, tökéletes kommentár. Köszön…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Thalész: Hogy Orbán mit mond a régebben zárt körb…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Attól nem kell félned, hogy ötleteket…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@tahonoli:](#comment-349586) "nem értek egyet tová…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@ipartelep: Az LMP legkésőbb 2013-tól őfelsége ell…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAz merült fel bennem, hogy ha jövő tavasszal nagyo…
  • ipartelep on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Tudja valaki, hogy Schiffer hogyan, miért lett fid…
  • jack_of_all_trades on Krasznahorkai Nobel-díjas@apokalipszistmost: Bevallom, ngem kikészít a hoss…
  • ijontichy on Krasznahorkai Nobel-díjasSvédek dokufilmet csináltak Krasznahorkairól (ettő…
  • KennyOMG on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A poszt topikja most mar AI-szakerto, sotmiatobb,…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA Hír: A Karácsony ;-) vezette Budapest a világ To…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekUgyan van ennél nagyobb gond is, de amolyan kis sz…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Gábor György a bazmegolós kormányzati besz…
  • apokalipszistmost on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @nyulambator: ugye hogy jobb lett volna a tr…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A főni legdrágább hobbija a foci mellett hogy a fa…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Tönkreteszi, azután átveszi a bótot a f…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: ...az ország a hatalom és a dicsőség, m…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/itthon/20251203_orban-viktor-barany…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @ipartelep: Én tartom továbbra is, hogy neke…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @tahonoli: Én meg nem értem, hogy mit nem ér…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az elte elnyomók talán egy gyors fenntartóváltást…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@nyulambator: Ez nagyon érdekes. Szóval most megin…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekKomolyan nem értem az alábbi posztot. Hogyan lehet…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @vattablz: És mi van, ha az "úr", Magyarorsz…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Mindenkivel egyetértek - még magammal is - de az a…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Nagyon nem értek egyet továbbra sem, hogy Orbán Ba…
  • ijontichy on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: : Tele lesz az ország partizánnal. Ninc…
  • nyulambator on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A minap Pesten közlekedtem autóval és a rádión pró…
  • Geo on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az volt, hogy a Bildenberg csoport által irányítot…
  • jotunder on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: jogi képviselőnk arra intett, hogy ne n…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Ha bukik a NER, Schiffer lesz visszamenőleg a legn…
  • jotunder on Leváltható-e a féltudású magyar elit?@capacete:](#comment-349576) honnan lehet ezt tudn…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországFranciák a Mistral után a kvantumszámítástechnikáb…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Közben meg Trump békésen alszik egyet,…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@incze: Majd az utana jovo, izombol felszopas, na…
  • capacete on Leváltható-e a féltudású magyar elit?A meg nem nevezett Nagy Attila Tiborról talán érde…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a migrács miniszter asszony letette (sokadszorra i…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenek"Parádés" időtöltés lehetett: "Az MCC a Mandinerre…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Talán megnézhető, mert most adták le a…

Posztrulett

Mesterséges intelligencia: Magyarország eldöntötte, nagyhatalom akar lenni – itt a mesterterv!!!!

A poszt címe a Világgazdaság hétfői cikkéből származik. Nem mesterséges intelligencia kishatalom akar lenni Magyarország, nem mesterséges intelligencia középhatalom, hanem NAGYHATALOM. „….az elmúlt időszakban egy kompetenciatérképet fejlesztettek, amelyből egyértelműen kiderül, hogy hazánk a terület élvonalában van. „ Tehát hazánk a mesterséges intelligencia élvonalában van. No further comments. Elvileg lenne, csak annyira résen van jogi képviselőnk, hogy …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • esztre
  • nyulambator
  • sgtpotrien
  • istván orovecz
  • onehumanoid
  • aromo44
  • Thalész
  • Tiborné Tóth
  • ijontichy
  • kalzol
  • ganjagym
  • karsairita
  • janostothmeister
  • tahonoli
  • micike mici
  • ra0213
  • ipartelep
  • Czifra Zoltán
  • darnoknew
  • jotunder
  • Psakreff
  • szabol25
  • cleantone222
  • macskahala
  • j.alfred prufrock II
  • princeghostly1c74fbc695
  • labrys
  • LibaLeontin
  • joshopa
  • dynamicist
  • marysolotravez
  • vattablz
  • F Ford
  • Bogomil
  • Sparhelt
  • KennyOMG
  • mecsekijeti
  • csunyatáp
  • Mikonu
  • anna007dor
  • simonandris2
  • apokalipszistmost
  • opiniopraesumpta
  • Morp65
  • Judit Merényi
  • azuccahirmondoja
  • Tehenész
  • ervsebeszet
  • susyk
  • nerangass
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d