Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Orbán végre őszinte volt 2025.07.11
  • Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat 2025.07.09
  • Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László 2025.07.06
  • Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.” 2025.07.05
  • Bemondta a Híradó !! A világ legjobb száz egyeteme között a Semmelweis !!!! 2025.07.05
  • Az AI elkezdte elvenni az emberek munkáját 2025.06.30

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Orbán végre őszinte volt
  • Az Orbán-fasizmusról
  • Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László
  • Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat
  • Bemondta a Híradó !! A világ legjobb száz egyeteme között a Semmelweis !!!!

Veletek vagyunk 🌈

2025.06.28 by jotunder

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532450-68786a8e98422' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532450&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532450-68786a8e98422&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532450-68786a8e98422' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Felfüggesztik a legnagyobb magyar akkugyár építését

Next Post:

Az AI elkezdte elvenni az emberek munkáját

96 Commments

Comment navigation

Newer Comments
  1. DarthVader szerint:
    2025.06.28 17:34

    Ahogy elnézem a tömeget, a kormány kurva jó reklámot csapott az eseménynek…ha nincs a harc, tizedannyian lettek volna 🙂

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-346524)
    Loading...
  2. ipartelep szerint:
    2025.06.28 17:53

    A nagyon tehetséges Lókupec ezzel most nem kicsit számolta el magát. Jó nagy csatavesztés ez nekik, de ez a háború kimenetelére nézve még semmit nem jelent (Hannibál is mekkorát nyert ugye Cannae-nál, aztán mégis mi lett a vége) . Akkora a tömeg most, hogy ha ezek azzal a céllal mentek volna oda (de sajnos nem, Dadus, nagyon nem), akkor estére a Lókupec repülőgépe már Moszkvában landolna. De ne legyünk telhetetlenek, reméljük a gondolat így is egyre többeknek ver gyökeret a fejébe: takarodjanak a jó büdös francba ezek a fasiszta gecik!

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-346526)
    Loading...
  3. hatvanfok szerint:
    2025.06.28 18:59

    Kisfejű Nagyfejű Zordonbordon földbe gyökerezett lábbal állt a tisztás szélén, vicegett-vacogott félelmében.
    – Jaj, elgázolnak, jaj, elsöpörnek, jaj, elsodornak, jaj eltipornak! – jajgatott, és gyorsan előrehajolt, köcsögfejére támaszkodott, tuskólábával lendített. Bukfencezett. Megint újra. Bikfenc. Megint újra. Bukfenc. Megint újra. Bukferenc.
    Elbukfencezgettek alkonyatig. Kisfejű Nagyfejű Zordonbordonnak sajgott ám a háta.

    Hiv.: [@hatvanfok:](#comment-346528)
    Loading...
  4. vattablz szerint:
    2025.06.28 19:22

    De remélem a tiszások távol maradtak. Nehogy valaki azt gondolja, hogy.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-346529)
    Loading...
  5. ijontichy szerint:
    2025.06.28 19:38

    @ipartelep: : Amennyiben a rezsimsajtó (incl. közszolgálat) a megszokottól eltérően számol be (mármint NEM „pár száz lézengő volt csak”), akkor én óvatosabban bánnék a „most nem kicsit számolta el magát” kijelentéssel. Ez esetben ugyanis a „mennyi a pozitív hozadék a jövő évre nézve?” kérdésre a válasz (szvsz.) nem ennyire egyértelmű.
    Persze én nem tudom megítélni, mennyire sikeres a Tisza vidékmagyarországon.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-346530)
    Loading...
  6. nyulambator szerint:
    2025.06.28 20:10

    @ijontichy: Tekintve, hogy egyik oldalon se látok bőrtangában vagy anélkül fetrengő figurákat strucctollal a seggükben, nem lesz triviális ezt a menetet gyermekvédelmileg átkeretezni. Pedig nyilván kint voltak a fotósok és ha csak egy férfimellbimbó árnyéka kivillant volna, az is címlapon lenne.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-346533)
    Loading...
  7. ijontichy szerint:
    2025.06.28 20:39

    @nyulambator: : Nem is mondtam, hogy „gyermekvédelem” lesz a suttogás. Az megvolt, talán túl is tolta vámpiroska ;-).
    „Azok”!!! ott fenn Pesten!!! nagyon sokan vannak (többen, mint a Békamenet fénykorában), és…

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-346534)
    Loading...
  8. Podvinecz marsall szerint:
    2025.06.28 20:52

    Mármint Vitézyvel vagyunk? vagytok? lennénk?
    A kép csupán illusztráció?

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-346536)
    Loading...
  9. ipartelep szerint:
    2025.06.28 20:56

    Hiv.: @Podvinecz marsall:

    Vitézy van a tüntetéssel, ami azért kissé meglepő.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-346537)
    Loading...
  10. DarthVader szerint:
    2025.06.28 21:14

    Most vált világossá, mit értett Orbán az alatt, hogy a szervezőknek kár erőlködniük a Pride megszervezésével.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-346538)
    Loading...
  11. azuccahirmondoja szerint:
    2025.06.28 21:28

    A mai napon, 2025. június 28-án, szombaton Orbán Viktor saját kezűleg, a Holdról is jól láthatóan a homlokára tetoválta, hogy „IMPOTENS VAGYOK”. (A történeti hűség kedvéért: még a télen kezdte el a tetkó készítését, de ma mutatta meg az egész világnak.)

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-346539)
    Loading...
  12. thegaben86 szerint:
    2025.06.28 21:47

    @ipartelep:

    Kapott egy nagy gyomrost Orban es a kreten, aljas rendszere is, ekkora politikai pofonba regen szaladt bele. Raadasul, aki kiosztotta, az az impotens, bena, ugyefogyott libsibolsi Karacsony Gergely volt.

    Viszont van itt meg egy politikai geniusz, aki ez benezte, eleg rendesen. A demokracia es jogallam eljovendo helyreallitoja, aki nyaralni ment es majd belegebedt, hogy eltolja magatol az ugyet, egy olyan rendezvenyt, ahol a nep az alapveto liberalis szabadsagjogokert/polgarjogokert allt ki az elnyomo allampart elleneben, a belengetett bortonbuntetes/penzbirsag dacara. Nyilvanvalo, hogy nincs ott a helye, meg a vegen hazudna rola az allamparti propaganda.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-346540)
    Loading...
  13. Keepdreaming szerint:
    2025.06.28 21:47

    Brutális volt! A tömeg eleje a Műegyetemhez ért, míg a vége még a Madách térnél volt, tömötten! Ez legalább 300 ezer ember. Minimum. Engem ez őszintén meglepett, erre nem számítottam. Talán mégsem sikerül putyinizálni az országot, népet, van remény!

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-346541)
    Loading...
  14. Keepdreaming szerint:
    2025.06.28 21:54

    Hiv.: @thegaben86:

    Szerintem nyírjuk ki politikailag Magyart, jót tenne még 4 év orbán országlás, gondolom a Kovács Gergő meg Baranyi majd megteszi ezt, a DK keménymagról, Konokról, Hontról nem is beszélve.
    Gondolom az MKKP el is indul jövőre, vérszemet kaptak a nem induló Momentum leeső szavazataira…

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-346542)
    Loading...
  15. ipartelep szerint:
    2025.06.28 22:13

    Hiv.: @Keepdreaming:

    Sokan voltak, de nem elegen. Ez még nem jelent sokat, most ez a helyzet teljesen „ki lett maxolva”, és tényleg mindenki kiment, aki mozogni tudott, és a közelben volt. Fordítok a dolgon: ha ez ki lett maxolva, akkor miért csak 2-300 ezer zember? Egy 1,7 milliós városban… Elég kevés egy olyan helyzetben, amikor mindenki tudja, hogy ez a tüntetés most nem, vagy csak kisebb részben, a meleg büszkeségről szólt, hanem a bűnbanda és Lókupec elleni tüntetésről. Ahhoz képest ahányan egy ilyen helyzetben ki kellene menni, szerintem még kevesen is voltak. És mondom, az az igazán riasztó, hogy ez a maximális kapacitás, ebből többet nem lehet kihozni.
    A vidék népe pedig, és főleg a falvak népe… most mondjam, vagy mutassam, hogy az átlag Mari néninek és Jóska bácsinak mi a véleménye a „buzifelvonulásról”? És sokan vannak ám. Sokkal többen mint 300 ezer.

    Hiv.: @thegaben86:

    Nem az én tisztem megvédeni MP-t. Nekem ő ideológiai ellenfelem, mivel nem szeretem a rosszoldaliakat, konzervatívokat. Csak hát most van egy még sokkal rosszabb is – hányszor is beszéltük meg már ezt itt? Mint ahogyan azt is, hogy MP most a szavazatgyűjtés fázisában van, és jól tudja, hogy a „buzik ügye” az átlag mogyoróknál népszerűtlen, elutasított, ezért, ha nagyon nyíltan kiáll melettük, akkor azzal potenciális szavazókat veszít.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-346544)
    Loading...
  16. Keepdreaming szerint:
    2025.06.28 22:19

    Hiv.: @ipartelep:

    New Yorkban amikor tüntetnek Trump ellen megy ki ennyi ember, de lehet csak mondjuk 100 ezer. Nem Budapesten, hanem New York „metropoliszban”!
    Szóval de igen, ez bizony brutálsok ember volt itt ma minálunk.

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-346545)
    Loading...
  17. ipartelep szerint:
    2025.06.28 22:25

    Hiv.: @Keepdreaming:

    A mennyiségek számszerűsítve objektívek, de az értékelésük, az hogy sok-e, vagy kevés, az viszonylagos. Vagyis viszonyítani kell valami máshoz. Elméletileg minden lehet viszonyítani mindenhez, gyakorlatilag csak olyan mennyiségeket érdemes, és értelmes egymáshoz viszonyítani, amelyek összemérhetőek, összetartozóak, informatívak, „relevánsak”, és következtetni lehet belőlük valamire. A te New Yorkkal való összehasonlításod nem releváns. Az én Mari nénék, és Józsi bácsik tömegeivel való összehasonlításom meg releváns. Ez a különbség.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-346546)
    Loading...
  18. thegaben86 szerint:
    2025.06.28 22:33

    @Keepdreaming:

    Nem azt mondtam, hogy nyirjuk ki. Ebbe csak bele lehetett volna allni, ennyi. Masvalaki vitte el a showt, ez tortent. Es konnyen lehet, hogy ez volt a NER eleteben a legnagyobb politikai megmozdulas, de legalabbis a legnagyobbak kozott.

    Hiv.: [@thegaben86:](#comment-346547)
    Loading...
  19. Keepdreaming szerint:
    2025.06.28 22:34

    Hiv.: @ipartelep:

    A falvak lakóinak már csak 1/3-a fideszes, ebbe a hívőtagozatos és a haszonleső családos gyerekes édesanya is beletartozik. Azt, hogy ki mit gondol a Prideról már irreleváns ha az X hovahúzását nézzük. A lényeg, hogy Orbánnak már a kis településeken sincs többsége.

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-346548)
    Loading...
  20. ipartelep szerint:
    2025.06.28 22:38

    Hiv.: @Keepdreaming:

    Úgy legyen! De még 3/4 év van vissza, addig nagyon sok víz fog lefolyni a Tiszán. Nem biztos, hogy ez a növelkedési tendencia nem törik meg. A mai nap jó volt, és még remélhetőleg a Tisza sem jött ki belőle rosszul azáltal, hogy nem állt nyíltan a tüntetés mellé, de azért az ilyen alkalmak nagyon neccesek, és visszaüthetnek.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-346549)
    Loading...
  21. jotunder szerint:
    2025.06.28 22:38

    @ipartelep: az a mari néni ugyanazt a tévésorozatot nézi, mint a pestiek, néha elmennek józsi bátyámmal olaszországba, és a gyerekük egy hotelben dolgozik edinburghban.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346550)
    Loading...
  22. Keepdreaming szerint:
    2025.06.28 22:43

    Magyarország kurva kicsi ország, nem hiszem, hogy létezik olyan, hogy „budapesti buborék” meg „szegedi buborék”, meg „makkoshotykai buborék”. A délkeleti pest megyei tanyavilágból bő 1 óra alatt be lehet autózni Újlipótvárosig ha nincs forgalom. Lehet tévedek, de kultúrálisan, mentalitásban nincsenek akkora különbségek mint Amerikában. És internet is van szinte mindenhol. Tiszabő vagy Csenyéte extrém esetek, de tényleg!

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-346551)
    Loading...
  23. ijontichy szerint:
    2025.06.28 23:26

    @Keepdreaming: : „A falvak lakóinak már csak 1/3-a fideszes” Ne feledd, ne feledd n̶o̶v̶e̶m̶b̶e̶r̶ ̶5̶-̶é̶t̶ 2022-t :-/.
    @ipartelep: : Számból vetted ki a szót: úgy legyen!

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-346555)
    Loading...
  24. steinerzsiga szerint:
    2025.06.29 00:38

    @vattablz: „remélem, a tiszások távol maradtak” – Dehogy maradtak távol. A felvonulók 90%-a a Tiszára fog szavazni, mert kormányváltást akarnak. Nekem az a tapasztalatom, hogy a legtöbb baloldali vagy liberális érzelmű szavazó fel tudja fogni azt az egyszerű összefüggést, hogy mivel a magyar szavazók szűk többsége ellenzi a Pride-ot (és ráadásul a választásokat eldöntő billegő körzetekben bőven többségben vannak ezek a Pride-ellenes szavazók), ezért a magyar szavazók többségének a támogatására hajtó Tisza hivatalosan nem állhat be a Pride mögé. Karácsony beállhat, mert ő a budapestiek többségére hajt, a Tisza nem, mert ők az egész ország többségére hajtanak. Érdekes, hogy itt a Vincenten ezt sokan nem bírják felfogni, de már lassan beletörődök ebbe.

    Hiv.: [@steinerzsiga:](#comment-346556)
    Loading...
  25. fortin2 szerint:
    2025.06.29 01:09

    @steinerzsiga:: De ez nem egyszerűen választási matematika, hanem tartalmi.-elvi kérdés is. Miért is lenne a Pride üzenetével való azonosulás inkább mércéje a demokratikus, nyugatos, emberibb stb. Magyarország melletti elköteleződésnek, minta szociális kérdés, a vidék elnyomorodása és kiszolgáltatottsága, , a társadalmi mobilitás végletes beszűkülése ügyében való kiállás? Vagyis olyan ügyekben, amelyekben a (valóban felemelő) budapesti tömeg érzékenysége lényegesen kisebb, mint marinénijózsibácsi életproblémája (merthogy pl. kevésbé érinti, a fővárosi és agglomerációs lakosok dimenzionálisan más életesélyei okán)? És igen, akikért ezeket a változásokat el kell érni, azok között jócskán vannak a Pride-dal, és (irgalom atyja, ne hagyj el), a meleg- és különösen a transz-ügyekkel kapcsolatban fenntartásokkal bíró polgártásraink is. Akkor miképpen kell mérlegelnie a többféle érték-prioritás között egy politikai erőnek? Ami alapvető demokratikus minimumként elvárható, azt MP megtette, azaz a szabad véleménykifejezés joga mellett és a tüntetők védelem mellett kiállt. Ahogyan szerintem (és tapasztalataim alapján, a saját ismerősi mintámat is tekintve) a kétszázezres tömeg többsége is ezért volt kinn, nem a melegjogokért, sőt, nem is a meleg büszkeség jegyében. Felróható MP-nek, továbbmegyek, a tiszás szavazótábornak, ha nem a Prideot tekinti választóvíznek, a meleg- és/vagy transz-jogokat élvonalbeli vagy akár képviselendő poltikai témának? Meglehet, hogy többek szerint igen, de el tudom képzelni, hogy a különben demokratikus többség véleménye ebben megosztott. És amíg az alapvető jogegyenlőséget valamint a nomrális társadalmi beszédet nem sérti az álláspontjuk, addig ez miért nem fogadható el legitim nézetként? A tegnapi Mahmoud v. Taylor pedig mutatja ennek a témának bonyolultságát.

    Hiv.: [@fortin2:](#comment-346557)
    Loading...
  26. Keepdreaming szerint:
    2025.06.29 01:10

    Hiv.: @steinerzsiga:

    Csak nehogy a budapesti liberális polgárság leszavazzon végül a Kutyákra! :-((( Remélem az MKKP úgy dönt végül, hogy NEM indul. Bárcsak !!!

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-346558)
    Loading...
  27. jotunder szerint:
    2025.06.29 01:22

    @Podvinecz marsall: a kép nem csupán illusztráció.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346559)
    Loading...
  28. nyulambator szerint:
    2025.06.29 01:36

    Annyira de annyira szeretném, hogy elkezdjenek csekkeket kiküldeni és harmadnap tele legyen a sajtó olyanokkal, aki csekket kaptak, miközben a parádé idején igazolhatóan valahol egészen máshol voltak. Miért pont az arcfelismerés működne, mikor egy nyamvadt vonatot képtelenek eljuttatni a Balatonig.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-346560)
    Loading...
  29. valamár szerint:
    2025.06.29 06:29

    @Keepdreaming:: Mert akkor milyen szörnyűség követlezne? Nem egy párt verné keresztbe a Fideszt, hanem kettő? Kinek lenne ez rossz?

    Hiv.: [@valamár:](#comment-346561)
    Loading...
  30. ikarus szerint:
    2025.06.29 06:54

    Tegnap a NER impotentátok is kampányszerűen posztolgattak arról, hogy ők mire büszkék.
    OV kirakott egy 3 unokás fotót, ő erre büszke.
    20 év múlva az unokák büszkén fogják posztolni ezt a képet?

    Hiv.: [@ikarus:](#comment-346562)
    Loading...
  31. vattablz szerint:
    2025.06.29 09:04

    @steinerzsiga:@Keepdreaming: Mi már csak ilyen csekélyértelmű medvebocsok vagyunk. Akinek alapvetően különböznek a nézetei tőlünk, arra nem szavazunk. Helyettünk viszont nyilván van elég homofób, oroszpárti stb., akinek nem tetszik orbán diktatúrája, ezért Magyar diktatúráját választja. Ez tiszta matematika, nyilván minket is beleszámoltak, elvakult MKKP -híveket. Együtt kell élnetek ezzel, ha mégoly nehéz is.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-346563)
    Loading...
  32. ipartelep szerint:
    2025.06.29 09:05

    Hiv.: @valamár:

    Sokszor volt már erről is szó. A probléma az ellenzéki szavazatok megosztása. A DK kap néhány százalékot, és nem jut be… a kutyák kapnak 4-5 körül, vagy bejutnak, vagy nem. Ha nem, akkor máris elment 8% ellenzéki szavazat a semmibe, de ha bejutnak, akkor is elvittek 5%-ot a győzelemre esélyes ellenzéki párttól – amely lehet, hogy ezért nem győz. Az jó, hogy a nácik elvisznek 5-7%-ot a bűnbandától, de az rossz, hogy majd bejutnak (most ugye jósolunk, jelen tudásunk szerint ezek a valószínűségek), és ott úgy fognak viselkedni, mint ahogyan az jó nácikhoz illik. Most azt a paradigmát hagyjuk, hogy nem kell indulni a választáson, és inkább forradalmat/népfelkelést szervezünk. Szerintem (is) jobb lenne az – egy vértelen, de erőt mutató népfelkelés, melynek során már aznap este Putyinhoz menekül az egész bűnbanda – de az esélytelen. Ezért meg kell elégednünk az ilyen választási számolgatással. Esély csak akkor lesz, ha egy ellenzéki erő megnyeri a választást (ha lesz választás). Melyik legyen ez az erő, melyiknek van erre esélye?
    Kicsit absztraktabban: a kanti etika azt mondja, hogy mindig tégy úgy, hogy cselekedeted általános zsinórmértékül (szabályul) szolgáljon. Vagyis zemberibb nyelven: „legyél jó, tegyél jót”. De mi a jó egy ilyen helyzetben, Dadus? Innentől válik nagyon bonyolulttá a dolog, mert azt kellene „kiszámolni”, hogy mi lesz, ha így, vagy úgy alakul a dolog. Ezt nem lehet, ezért vannak a becslések, a valószínűségek, a jövő eseményeinek a megjóslása. A kanti szabály azt mondja, hogy csináld azt, ami az elveid szerint a legjobb (és persze nem árt, ha ezek „helyes” elvek). De lehet egy másik, praktikus, pragmatikus szabály is, ami pedig azt mondja, hogy csináld azt, ami esetleg kompromisszumos, esetleg nem az elméletileg legideálisabb, sőt, esetleg a szorosan vett elveid ellen való, de az elérése hosszabb távon esélyes, és az eredménye helyes. Ez még célszerűbb szabály a kantinál is mert realista, földön járó. Csináld azt, ami abban a helyzetben a leginkább szolgálja a fő célt.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-346564)
    Loading...
  33. DarthVader szerint:
    2025.06.29 09:08

    @ikarus:
    Gazsira annyira nem büszke.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-346565)
    Loading...
  34. muaddib00 szerint:
    2025.06.29 09:19

    @vattablz:
    Én nagyon bírom a kutyusokat, én is szavaztam már rájuk, – akkor éppen azon a liberális baloldalon voltak ők az ellenség amely most fél van háborodva rajta, hogy miért gond az ha az ő szavazatuk elveszik és miért ne szavazhatnának a kutyusokra, vicces dolgok ezek – de azért elég komoly bajban lennék ha meg kellene adnom az mkkp politikai nézeteit. Mondjuk tény, hogy ez nem csak rájuk igaz…

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-346567)
    Loading...
  35. Podvinecz marsall szerint:
    2025.06.29 09:44

    : @jotunder: úgy látszik, néhány szinapszisom szabadságon van. Na mindegy.

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-346568)
    Loading...
  36. vattablz szerint:
    2025.06.29 09:54

    @muaddib00: Politikai nézetek? De vannak elveik. Kiállnak Ukrajna, az LMBTQ emberek, és általában az üldözött kisebbségek mellett, vigyáznak a közvagyonra, stb. Minden megnyilvánulásuk normális. Persze mondhatod, hogy ezt az esélytelenek nyugalmával teszik, könnyű nekik, nem akarnak mindjárt kétharmadot. És hogy is szól a klasszikus? ” …épelméjű üdülővendégekre nem lehet világfürdőhelyeket bazírozni.” Úgy látszik a normális választópolgárokra is csak egyetlen párt alapozza a választási szereplését, csekély kilátásokkal. Mellesleg az egyetlen párt, amely szubszidiáris alapokon áll, és komolyan veszi az önkormányzatiságot.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-346569)
    Loading...
  37. jotunder szerint:
    2025.06.29 10:57

    @Podvinecz marsall: ez egy privát kép (mindkét személy engedélyével tettem fel). 🙂

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346570)
    Loading...
  38. jotunder szerint:
    2025.06.29 10:59

    drága barátaim, van azért abban valami aggasztó, hogy egymás baszogatásával vagytok elfoglalva ebben a topikban. szerintem az lenne a jó, ha a pride-ot betiltó fasiszta tolvaj és klánja, nem uralkodhatna tovább magyarország felett, és az államhatalom nem kezelné az ország egyik felét másodrendű állampolgárként (ja, mindkét felére gondolok)

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-346571)
    Loading...
  39. barki szerint:
    2025.06.29 11:28

    Hogy a béljóslás területét szűkítsem:
    https://www.facebook.com/share/p/14DtFaRzLxa/

    Hiv.: [@barki:](#comment-346573)
    Loading...
  40. Grrr szerint:
    2025.06.29 14:18

    Jonathan Haidt (amúgy kritizálható és kritizált) elmélete a politikai moralitás fundamentumairól adhat itt egy elég jó magyarázatot. Az igazi liberálisok-baloldaliak a harm/care és fairness alapokat sértő szituációkra, döntésekre iszonyú erősen reagálnak, és nagyon fáj nekik, ha más nem tart velük. Ez vezethet részben a baloldal már-már közmondásossá vált identitás-alapú fragmentálódásához is szerintem. Abszolút megértem, és együttérzek, és jónak tartom az erkölcsi felháborodást és aktivitást… – de Magyarországon a nagy többség nem ilyen, ezért nem is lehet őket megnyerni ilyesmire. Egyszerűen nem érzik, nem ilyenek a reflexeik: és ez nem bűn, legalábbis a közemberek körében, akik nem valami konkrét szemétséget tesznek a Fidesz-rezsimen belül! Ők egyszerűen ilyenek, ezen morális fundamentumok nincsenek ennyire előtérben, viszont mások, ezekkel néha ütköző fundamentumok vagy erkölcsi reflexek is fontosak számukra.
     
    Az erkölcsi felháborodást, az érzelmeinket el lehet magyarázni másoknak (a Politika Asztalánál is), és valószínűleg valamit meg fognak érteni belőle. Mások támadása, számonkérése nagyon-nagyon kontraproduktív lesz. Mint ahogy eddig is az volt. Érthető, de nem segít, pláne, ha másokra és az ő erkölcsi fundamentumaire nem figyelünk, érvénytelennek gondoljuk.
     
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/Haidt-political_morality.png

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-346578)
    Loading...
  41. Mister Gumpy szerint:
    2025.06.29 16:25

    @Keepdreaming: @muaddib00: @vattablz: Először is, az MKKP úgy tűnik, ott sehol nem indít egyénit, ahol fontos szavazatokat venne el a Tiszástól. Viszont a listát illetően megkeresték MP-t, és megállapodtak, hogy nem egyeztetnek. Ha bekerül 5%-kal az MKKP, akkor több szavazatot hoz a mostani ellenzéknek, mintha mindaz az 5% a Tiszára szavazott volna. Szóval, tessék a Kutyákra szavazni listán, ha ők a legszimpatikusabbak! (Ld pl Csóka Endre Telex-es cikkeit, minden választás előtt elmagyarázza, játékelméletileg miért kell inkább az 5%-on billegőkre szavazni, és ebben szerintem is igaza van.) És eljutottunk oda, hogy mit is képviselnek, ők-e a legszimpatikusabbak. Az EP választások előtt volt egy civil kérdőív, 30-40 kérdéssel, ami alapján belőhetted, melyik párttal mennyire egyeznek a nézeteid. A szociális kérdésektől mezőgazdaságon keresztül atomenergiáig és EU-s katonaságig, tényleg minden. Nekem kb olyan számok jöttek ki az egyezésre, ha jól emlékszem, hogy Fidesz 20%, Tisza 35%, DK 70%, Kutyák 95%.

    Hiv.: [@Mister Gumpy:](#comment-346580)
    Loading...
  42. vattablz szerint:
    2025.06.29 17:06

    Lehet, hogy rosszul közelítjük meg a kérdést. Én még soha nem szavaztam olyan pártra, amelyik bejutott volna a parlamentbe. Egyéni jelölteknél hasonló a helyzet. Volt, hogy nem szavaztam, mert nem volt kire. Most tehát a leghelyesebb, ha a fideszre és a fideszes jelöltre szavazok. (Viccelek.)
    @Mister Gumpy: Ez teljesen logikus megközelítés, a minap hasonlót írtam. Tegyük hozzá, hogy ha a Kutyapárt szimpatizánsai így döntenek, bőven meglehet az az 5 százalék. Bár a vincentesek nem biztos, hogy reprezentálják az országos helyzetet.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-346581)
    Loading...
  43. velotanya szerint:
    2025.06.29 17:08

    @Grrr:
    ”Mások támadása, számonkérése nagyon-nagyon kontraproduktív lesz. Mint ahogy eddig is az volt. Érthető, de nem segít, pláne, ha másokra és az ő erkölcsi fundamentumaire nem figyelünk, érvénytelennek gondoljuk.”
    Szép gondolat. Csak azt nem értem, hogy ez láthatóan tényleg majdnem mindenkire vonatkozik – itt a vincenten, meg a való világban is -, beleértve a legsötétebb rasszista, homofób, stb. széljobbereket is (akik amúgy nemcsak ”minket”, de ”titeket” is túszként tartanak fogva 15 éve, és szeretnék, ha ez örökre így is maradna, ezt csak zárójelben teszem hozzá)
    Az ő erkölcsi fundamentumaikra tehát figyelnünk kell, nem szabad azokat érvénytelennek gondolni, mondod és mondjátok el sokadszor.
    Egyetlen csoport van, akire ez nem vonatkozik, akiknek az értékei és erkölcsi fundamentumai nem számítanak. Nem számítanak másfél évtizede (Present perfect), és nem számítanak akkor sem (sima jelen idő), amikor elvileg véget kellene vetni ennek a másfél évtizednek. A fene nagy észosztásban legalább elméleti szinten felmerülhetne, hogy ennek a kisebbségnek az értékei és erkölcsi fundamentumai felé is lehetne néha egy-egy gesztust vetni, és hogy ők is vannak legalább fele annyira fontosak, mint a fideszből éppen kiábránduló fasiszta értékvilágú polgártársak. (Ha van rá kedved és módod, bátran csatornázd be ezt a gondolatot az illetékesek felé)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-346582)
    Loading...
  44. nyulambator szerint:
    2025.06.29 17:10

    @Mister Gumpy: Nálam az abszolút rendben van, hogy egyéniben Tisza, listán Kutya. Vagy Tisza. Kimondatlanul, de vehetjük úgy, hogy a Kutyások csak azért indítanak jelölteket egyéniben, mert muszáj legalább 71 jelöltjüknek lenni, anélkül nem lehet listájuk, de amúgy rendkívül fájna nekik, ha bármelyik egyéni körzetben azért maradna fideszes képviselő, mert az ő jelöltjük elvitt 1-2-10%-ot amivel a tiszás jelölt nyerhetett volna.
    Számomra az lenne ideális eredmény (ha az nem opció, hogy a fidesz, mint bűnszövetkezet ne lehessen jelen a törvényhozásban) ha a tisza sima többségbe kerülne, a kutyákkal meglenne a kétharmad is. De persze ez csak vágyálom, ki is húzom a biliből a kezem.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-346583)
    Loading...
  45. Grrr szerint:
    2025.06.29 17:27

    @velotanya: Nekem nagyon hasonló reflexeim vannak, mint neked. 😀
    Csak állandóan rászolok magamra. Az utóbbi években kezdtem el foglalkozni egy kicsit többet a politikai filozófiával, etikával, egy picit talán a politikai pszichológiával is – meg ezzel a Politika Asztala, részvételi demokrácia izével.
     
    Az fontos felismerés volt számomra, hogy a ‘felszabadító’ liberálisok (bennük valamennyire én is) erős kisebbségben vannak Magyarországon, ergo nem fognak tudni nyerni. Erős kompromisszumokra fognak kényszerülni. Én erre, akármennyire is nem tetszik zsigerileg (nekem is nagyon fáj mások szenvedése), hajlandó vagyok – mert nagy baj felé menetel az ország és ez meg kell állítani. Mi a mai Magyarországon a reális, elérhető politikai kompromisszum? Hogyan lehet elérni? Azt gondolom, hogy az ok a jobbosok Magyarországon meg máshol is, akik súlyosan korrupt, hazug, aljas politikusokra szavaznak, főként azért teszik ezt, mert nagyon utálják a liberálisokat, tartanak tőlük, megalázva érzik magukat általuk. A liberálisok néha bizony tényleg megvetik, kiröhögik őket. Stand-up comedy-k céltáblái (Haidt-ra hivatkoztam, hogy ez miért lehet: azért, mert a liberálisok – én is – nagyon erősen érzik azt a két erkölcsi fundamentumot és nagyon erősen reagálnak, míg a konzervatívok kevésbé érzik, néhány más dolgot viszont a liberálisoknál sokkal erősebben. Én is érzem, és megértem – de nem helyes, nem vezet győzelemhez).
     
    Én hasonlóan érzek, mint te. Igen, kellene a mi erkölcsi fundamentumainkat respektálni a többségnek, de ők a nagy többség, mi meg a kisebbség. Ez ilyen egyszerű. Ebből a helyzetből kell kihozni a legtöbbet.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-346585)
    Loading...
  46. ipartelep szerint:
    2025.06.29 17:29

    Hiv.: @jotunder:

    Hát, nem sok olyan zember lehet ebben a tocsikban, aki nem ezt szeretné. (Szerintem nulla a számuk.) De azért a részletekről, a megvalósításról vitatkozhatunk, nem?

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-346586)
    Loading...
  47. Grrr szerint:
    2025.06.29 17:29

    Vannak a felmenői között örmények. Igen, iszonyú igazságtalanság történt velük 1915-ben (meg később), elveszítették a hazájukat, vagyonukat, életüket. Csak sajnos Törökország sokkal erősebb. Veszítettünk, valami mást kell csinálni. Boldogulni az adott körülmények között.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-346587)
    Loading...
  48. K Zoltan szerint:
    2025.06.30 08:28

    Közben: https://www.reddit.com/r/hungary/comments/1lnkumz/egy_pályakezdő_orvos_a_diplomaosztóján_mondott/?utm_source=share&utm_medium=web3x&utm_name=web3xcss&utm_term=1&utm_content=share_button

    Hiv.: [@K Zoltan:](#comment-346592)
    Loading...
  49. Keepdreaming szerint:
    2025.06.30 09:03

    Reichert János szerint (akit én intelligens embernek tartok) a fidesznek jött jól a Pride. Pontosabban inkább nekik.

    https://hang.hu/koffein/jol-johet-a-fidesznek-a-pride-177966

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-346593)
    Loading...
  50. vattablz szerint:
    2025.06.30 10:01

    @Keepdreaming: Csak éppen nem ezt mondja.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-346594)
    Loading...

Comment navigation

Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • barki on Viccországban bejelentenek@vattablz:: A te érvelési hibád: csúszós lejtő. ht…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek.: @vattablz: csak az érdekesség kedvéért írom, eg…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @ipartelep: @nyulambator:](#comment-346935) . .…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@vattablz: Nem tudom, de mintha a fideszesek nem í…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Szerepel műsorokban, hogy megmagyarázz…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Nem tudom másoknak mi a baja vala, nek…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMi bajotok van Fodor Gáborral?
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@darnoknew: Isten őrizz, hogy dolgozzon! Csak kárt…
  • darnoknew on Viccországban bejelentenek@vattablz: Te néhány évvel a nyugdíjjogosultság el…
  • labrys on Viccországban bejelentenekAz orbánista választások A krisztiánus szekták…
  • labrys on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator:: …egyáltalán: hogy lehet az, hogy a…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@barki: Távol álljon tőlem, hogy megvédjem Magyarp…
  • apokalipszistmost on Orbán végre őszinte volthol olyanok akarunk lenni, hol meg ne dumáljanak m…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @barki: Te egy kis hamis vagy, mert éppen te…
  • barki on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Nem ez történt. Ne menj gondolatolvasó…
  • barki on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Miért tenne ilyet? A benefitet, amit a…
  • ipartelep on Az Orbán-fasizmusrólHiv.: @nyulambator: Egyre önélzetesebb a kis latol…
  • nyulambator on Az Orbán-fasizmusrólBetiltotta a rendőrség a helsinkis jogászt, mert m…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @barki: Na szóval... bár MP testvérek között…
  • barki on Viccországban bejelentenek@annokkk: persze hogy. Szerintem is, MP újra futta…
  • barki on Viccországban bejelentenekMindeközben: "Sokan kérdezik, hogy részt veszek-e…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@barki: Én azt hiszem, láttunk már ilyet. Orbán is…
  • barki on Viccországban bejelentenekAz is milyen vicces már, ha az egyik párt azzal cs…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Teljesen igazad van, és messzemenően e…
  • nyulambator on Mesterséges intelligencia: Magyarország eldöntötte, nagyhatalom akar lenni – itt a mesterterv!!!!Na, lehet abbahagyni a károgást, meg panaszkodást.…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekOké, majd belerázódom. Megjelent, csak elfelejtett…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekNem működnek a hivatkozás gombok, és nem jelenik m…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@azuccahirmondoja: Tegnap belenéztem egy percre a…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenek@barki: Meg mindig remenykedve egy pozitivabb kics…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenekSzerintem itt páran fordítva ülnek a lovon. Igen,…
  • barki on Viccországban bejelentenekA Hadházy (Tordai, Jámbor, Momentum, stb.) sztori…
  • nyulambator on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@wolff: Érdemben nem tudok hozzátenni semmit, azon…
  • wolff on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@fortin2: de félre téve az egyébként intézményesen…
  • wolff on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@jotunder: Mi a nehéz ügy ebben? Én egész életembe…
  • azuccahirmondoja on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Budapesten kívül az összes választóker…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenek@azuccahirmondoja: Hadházy jóformán már mindenkive…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekEgyelőre egyikük se csapta be az ajtót: https://44…
  • azuccahirmondoja on Viccországban bejelentenek@nyulambator: Nem tudom, mit gondolnak erről a pol…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@nyulambator: Hasonló a helyzet Tordai Bencével is…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@Podvinecz marsall: Szerintem igen durva valósággö…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek@nyulambator: róka fogta csuka. Szar ügy.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/07/14/magyar-peter-hadhazy-nev…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenek: @nyulambator: az nagyon szórakoztató, hogy a nag…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@vattablz: Nyugi, az első három sorban csak a test…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @vattablz: - Te, főnök, egyre több kellemetl…
  • vattablz on Viccországban bejelentenekMost aztán elő a konteókkal! Mi volt ez a fapados…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekVégre valami jó hír: https://444.hu/2025/07/13/meg…
  • fortin2 on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@hakohen:: nem akarom végképp elvinni a posztot a…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Most már tényleg nem kell túl sok fantá…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@vattablz: Hát az is fontos szempont, hogy segít u…

Posztrulett

Az exit poll Nicusor Dannak áll, 54:46-ra, de ki tudja, hogy mi az igazság.

Reménykedjünk.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • lgombb
  • azuccahirmondoja
  • labrys
  • obeszel
  • janszemwordpress
  • ra0213
  • darnoknew
  • Bogomil
  • Podvinecz marsall
  • kisa
  • tahonoli
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • marysolotravez
  • barki
  • ervsebeszet
  • excombo
  • Mister Gumpy
  • Tyto
  • F Ford
  • LibaLeontin
  • ijenanyelvtan
  • Radnóti Zoltán
  • twmmy
  • jack_of_all_trades
  • tortt49
  • incze
  • pogny
  • susyk
  • Keepdreaming
  • wolff
  • macskahala
  • istván orovecz
  • kiazmármegint
  • gearforbooks
  • ipartelep
  • SMFB
  • onehumanoid
  • Morp65
  • outsiderb
  • gudea73
  • aromo44
  • Psakreff
  • jotunder
  • ijontichy
  • apokalipszistmost
  • nyulambator
  • dynamicist
  • Gaboxhrr
  • simonandris2
  • hakohen
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d