Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt) 2026.05.25
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést 2026.05.21
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15
  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt)
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről
  • Most múlik....

Viccországban bejelentenek

2021.05.11 by Kettes

A Vincent-blog epikus hosszúságú chat-jének harmadik évada. Az első évad 20 ezer kommentig jutott, a második majdnem 30 ezerig. Félelem és reszketés a blogmotorban.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-134-6a1c6a158d192' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=134&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-134-6a1c6a158d192&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-134-6a1c6a158d192' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

B. Mátyás zaklatásai miatt a blog egyelőre szünetel

Next Post:

Fudan Egyetem Magyarországon

5 594 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. annokkk szerint:
    2026.02.26 12:19

    @ijontichy: Én meg egyre kevésbé érzem idegennek ezt a Tisza dolgot. Jól átvertek, ugye, mint egyszeri Orbán a 300 forintosokat. De csupa olyan témákat nyomnak, amit sírva könyörögtem a sajtótól már 16 éve. Ha ezután a kampány után visszatérnek a – milyen volt Viktorunk kisbaba korában – tipusú szabad sajtóra, és körbevonulnak a Szent Koronával a focistadionon, hogy megáldják a határontúli püspökök, én tökönszúrom magamat.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351291)
    Loading...
  2. vattablz szerint:
    2026.02.26 17:16

    @annokkk: Azt azért nézném…

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-351293)
    Loading...
  3. ijontichy szerint:
    2026.02.26 17:50

    @martonbalint19904935: : Szerintem nem tudsz kiugrani abból a gondolatmenetből, hogy a NER nem bontható le a vitya által 2/3-al bebetonozott fickók elmozdítása, és alkotmányozás nélkül. Azaz felülről. Valaha én is így gondoltam. Ma már nem. Egy struktúra akkor is ledől, ha az alapjából szedsz ki téglákat. Csak nagyon tudni kell mely téglákat – és igen, sokkal több tégla kell, tehát nagyobb meló.
    MP megfelel annak, mit már ’18 után pedzegettem (egy lehetséges verziónak): fideszen belülről jön a homályból, viszonylag ismeretlen és gyors (a reflektorfénybe került potenciális konkurenciát ugyanis vitya kinyírja). Vannak ismeretei a fideszes erőforrás-struktúráról (anyagi-emberi). Képes out-of-the box gondolkodásra. Utóbbi különösen fontos, mert a régi balliba ellenzék pont erre volt képtelen. Ők többnyire „mutyialapú” politikusok voltak (érthetően Rejtővel: „A kockák ólmozottak voltak, azonban mivel eme tulajdonságukkal mindketten tisztában voltak, a játék békés egyetértésben folyt”). vitya ennek vetett véget.
    Tehát én ma már úgy gondolom, hogy nem kell 2/3. A fideszen belül amúgy is nagy már a feszültség. A vén kánya tolla is hullik (nyilván sokan vannak még mellette, mert nincs másra lehetőségük. vö: kádár idején: „Aki az Öreget bántja, velem gyűlik meg a baja!!!”). Ám tuti van ott jó pár ambíciózus (és egy „nagymarcselló-gulyigeri”-félénél tehetségesebb) 30-40-es, akiknek nem perspektíva várni, amíg vitya békésen feldobja a bocskort.
     
    @Keepdreaming: : Óh igen. A „partizánok” kora 🙂 . Ebben nagyok vagyunk 🙁 .

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-351295)
    Loading...
  4. velotanya szerint:
    2026.02.26 18:01

    @annokkk:
    Ha már MP és a szenteskedés. A szombati kampánynyitó eseményét azzal kezdte, hogy jobbulást kívánt a kórházba került Erdő Péter bíborosnak. Ez azért volt különösen feltűnő, mert Magyar soha, egyetlen apró gesztussal nem jelezte, hogy pislákol benne valamiféle szolidaritás vagy együttérzés Iványi Gáborral, az ő orbáni üldöztetésével szemben. Se amikor megfosztották az egyházát szinte mindenétől, se amikor a vádlottak padjára ültették, se amikor ő került kórházba. Ehhez képest Erdőnek és a katolikus egyháznak látványosan benyalt az első adandó alkalommal (hogy aztán cserébe másnap minden templomban felolvassák a püspöki kar békeszózatát a fidesz összes vonatkozó toposzával, tehát értelme vagy haszna nem sok volt a ”gesztusnak”)
    A teljes képhez azért hozzáteszem, hogy nekem ez az egész folyamatos elhatárolódás Iványitól régóta a második legsúlyosabb és az első legérthetetlenebb mocsoksága volt Magyar Péternek. A legsúlyosabb nyilván a látványos együtt mozgás a fidesszel és a mihazánkkal az Ukrajnát érintő kérdésekben és főleg a vonatkozó EU-s szavazásoknál, de az annyival ”érthetőbb”, hogy úgymond ezzel csak a magyar társadalom mostanra ukrángyűlölővé és putyinbaráttá zombított igen jelentős részét akarja megvenni (mármint nem fogadom el ezt az érvet, és szerintem nem is igaz, de azt értem, hogy van egy ilyen magyarázat). Iványi esetére viszont ilyenfajta ”mentőövet” se láttam, és azt gondoltam hogy itt végképp nincs értelmezhető kifogás, ez egyszerűen MP saját privát trógerségéből fakad, minden kényszerítő körülmény nélkül. Aztán a héten kiderült, hogy alábecsültem a fidesz aljasságát: elindult egy orosz hátterű kampány arról – csak egyelőre nem tudták rendesen felpörgetni, annyi más címlapsztori lett az elmúlt 48 órában – hogy Iványi egyrészt pedofil predátor, másrészt Magyar Péter lelki atyja és szellemi irányítója. Erről a készülő kampányról MP valószínűleg tudott, így mégis van ebben az esetben is hivatkozási alapja, hogy miért viselkedik úgy, ahogy.
    Vagyis business as usual: egyrészt továbbra is igen rossz a véleményem MP emberi minőségéről, másrészt akik szemben állnak vele, azok nemcsak mélységesen alulmúlják őt is, de még annál is borzalmasabbak – bár annyiszor gondoltam, hogy lehetetlen fokozni – mint amit régóta tudunk róluk.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-351296)
    Loading...
  5. ipartelep szerint:
    2026.02.26 18:18

    Hiv.: @velotanya:

    Szerintem erre MP populizmusa a fő magyarázat. Attól tart, hogy mivel Iványi Gábor a közvélekedés szerint balliberális, sőt volt SZDSZ-közeli, és az ő (MP) potenciális szavazóinak most már jelentős részét teszik ki a rosszoldali, konzerv, de a bűnbandától eltávolodott szavazók, akik szemében azért még minden ballib, vagy pláne volt SZDSZ-es kapcsolat vörös posztó, ezért az Iványi melletti kiállással nem akarja elidegeníteni ezeket (az amúgy szerintem szellemileg gyenge) a szavazóit. Ez inkább taktika, mint valami erkölcsi állásfoglalás, és sajnos most olyan a helyzet, hogy ezt (is) el kell néznünk MP-nek.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-351297)
    Loading...
  6. annokkk szerint:
    2026.02.26 18:30

    @velotanya: Ez az Erdő Péteres eset önmagában gyanús. Kórházba kerül, és nélküle megy ki a püspöki konferencia AI videót támogató körlevele. Már ezzel az időzítéssel bajok vannak. Szerintem. Mint az eltűnt Pesty Lászlóval, aki aztán előkerült.
    Az Iványi eset meg túl van politizálva. Sokan mellé álltak már, és nem lehet látni a végét.
    Szerintem csak arról van szó, hogy ingoványos talajra nem teszi a lábát. Biztos, ami biztos, saját témákat tol, nem a másét, ahol csapdába ejthetik, mint a kisszobában.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351298)
    Loading...
  7. annokkk szerint:
    2026.02.26 18:32

    @vattablz: Ja, azt én is. Lágymányosi harakiri.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351299)
    Loading...
  8. annokkk szerint:
    2026.02.26 19:36

    @velotanya: Biztos értetted, nem azért, de mégis megpróbálom máshogy mondani. Szóval szerintem a fidesz, mint már régebben is többször, megpróbál csapdákat gyártani az ellenzéknek. Első blikkre felháborító esetet eléjük tolni, amiről aztán amikor már mindenki azon lovagol, kiderül, hogy hamisítvány. Volt már ilyen, valami korrupciós videó valamelyik választáson, aztán a jegesvödrös kihívás, meg Dávid Ibolya a bedobott kazettával, meg hasonlók. Ezért nem lehet akármilyen témára ráreppenni. Az ember akkor áll biztos talajon, ha maga készíti a botrányt, aminek az élére áll. Ha más teszi elé tálcán, akkor csapdába ejthetik az évek óta ezen dolgozó szorgalmas titkosszolgálatok.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351301)
    Loading...
  9. ijontichy szerint:
    2026.02.26 20:20

    @velotanya: : Röviden: Iványinak perpill nincs értéke. A katkóknak valamivel talán több – bár mint írtad, az „eksün” talán melléfogásnak tűnik. Iványinak azért nincs értéke, mert akikben érzelmi alapon forr a düh (mint benned is), zömben úgyis leszavaznak a Tiszára. És igen, ez az egész undorító. Áprilisban, ha jó az idő, elmehetsz kirándulni. Vagy befogott orral leszavazol a tiszára (egyéniben talán másra). Más verziót a blog „nem hétköznapi tégla” közönségéről nem tudok feltételezni.
    Amúgy viszolygok a mogyoró klérustól, és híveiktől. Aki képes a szószékről (mondom a szószékről!!!) a bolsykölyök politikai propagandáját tolni, azt a saját egyházának és közösségének kéne kirúgnia. Nem tudom, ezek után miként képesek a „magasabb erkölcsiségüket” röhögés/pirulás nélkül előadni :-/

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-351302)
    Loading...
  10. velotanya szerint:
    2026.02.26 20:22

    Most már naponta duplázódik az őrület.
    Ennek a lényege ott van az URL-ben:
    https://444.hu/2026/02/26/magyarul-beszelo-hadifoglyok-mondjak-fel-a-kozmedia-musoraban-hogy-jol-jar-az-aki-megadja-magat-az-oroszoknak
    Ennek meg az a lényege, hogy az ukrán külügyminisztériumba berendelt magyar nagykövet férfias fellépése nyomán megtört az ukrán illetékes, és töredelmesen bevallotta, hogy kizárólag politikai zsarolás miatt nem küldenek olajat, és csak akkor fognak, ha fegyvert és pénzt adunk nekik, de mi nem adunk:
    https://telex.hu/kulfold/2026/02/26/ukrajna-berendelte-magyarorszag-kijevi-nagykovetsegenek-ugyvivojet-baratsag-koolajvezetek-szijjarto-peter-kulugyminiszter

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-351303)
    Loading...
  11. annokkk szerint:
    2026.02.26 21:00

    @velotanya:
    Hát, ez egy szépen felépített kampány. Ha hozzávesszük a Mol vezetők milliárdos részvényeladását a csővezeték bombázása után, akkor azt mondom, a csővezeték megrongálása is a kampány része.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351304)
    Loading...
  12. labrys szerint:
    2026.02.26 21:04

    Még ha a TISZA kétharmaddal győzne is, a parlamentben maradó egyetlen jelentős, és továbbra is igen erős „ellenzéki” párt a Fidesz lesz*.
    Ebből egyenesen következik, hogy szinte az összes orbánista oligarcha, alkotmánybíró, fő-, közép- és alispán, ügyész, jogász, egyetemi komisszár, dékán, rektor, professzor, polgármester, orvos, katona, rendőr, vasutas, pásztor, síküvegszélező, cégvezető, építőipari vállalkozó, propagandista, bűnöző stb., stb., stb., stb. az Orbán-féle bűnszervezettel vállvetve és ádázul fog küzdeni bármilyen (Orbánék által kijelölt) témában, hiszen pontosan tudni fogja, hogy
     
    1) A kialakult kétpárti politikai váltógazdaság, továbbá – korántsem utolsósorban – az ország egy-két éven belül már letagadhatatlanul tragikus állapota miatt (ami mindenképpen rá fog égni a következő kormányra, akárkik is alkossák azt) Orbánék elkerülhetetlenül vissza fognak kerülni a hatalomba. (Sőt, ha a Seggfejék számára minden jól alakul, akár még cikluson belül is sikerülhet ez nekik – lásd pl. a TISZA abszolút heterogén, ergo azonnal szétbomlasztható szavazótáborát.)
     
    2) Az árulókat a maffia kegyetlenül megbünteti, kitaszítja és tönkreteszi. Sokkal kifizetődőbb hűségesnek lenni az orbániádához.
     
    Ennyit a remélt rengeteg orbánista „megtérőről”.
     
     
    A TISZA egyetlen módon lenne képes kitörni a jelenlegi megoldhatatlan helyzetből: ha nem fogadná el legitimnek az orbánista tákolmányt, törvényeket és hivatalokat.
    Ám mivel szemlátomást nemhogy elfogadja, de minden téren szinte ugyanazokat mondja (némi szavazócsalogató erkölcsi körítéssel, lásd még vajszínű árnyalat), mint Orbánék, a meccs immár lejátszottnak tekinthető.
     
     
     
     
     
     
    * A nácik érdemben nem fognak tudni labdába rúgni, mert amelyik ötletükre vevő lesz a nép, azt a két nagy párt kooptálni fogja, az egyéb őrültségeikkel meg nem arathatnak sikert. Egzisztenciálisan és egyénileg persze a náci képviselők jól fognak járni, hiszen a két nagy (de főleg a Fidesz) felváltva vásárolja meg majd őket az egymás elleni kiszorítósdiban.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-351305)
    Loading...
  13. ijontichy szerint:
    2026.02.26 21:06

    @velotanya: : Mondanám, hogy megint „parasztbácsi vagyok a röpüllőn”, de már nem tudom 🙁 . Ez valami agyrém. Mármár felrémlik a kép, amint a jó öreg dolfi gyerekeket küld Berlin védelmére :-/ .

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-351306)
    Loading...
  14. ijontichy szerint:
    2026.02.26 21:22

    @labrys: : „Jer Osszián, ködös homályos énekeddel…” Ha nem írogatnád régóta, azt mondanám a fityisz szekerét tolod 😉 . Ettől az életkedve elmegy az embernek és képes letarg módon otthon maradni (vagy fatlacus rajongóvá válni 🙂 ) , ahelyett, hogy feltápászkodna a két hátsó lábára… 🙂 A fityfasz propaganda egy része már régóta ezt teszi. Terjeszti a reménytelenség érzését.
    Tehát, vagy nyer a tisza és akkor 0.000000001 % esély van arra, hogy a hosszabb távú egyéni érdekek képviselte erő legyőzi a „Coulomb-határt” 😉 és akkor durr, sőt DURR… kipukkadt a kupec. Egyébként meg míves nullák értelmezhetetlenül végtelen sora.
    Mondtam már, hogy tapinthatóan érzik, hogy fogy a potenciális zsákmány? Szerinted mindenki elég agykárosult ahhoz (főképp önerőből üzletiek), hogy elhiggye: ha eddig nem tudtak „nem papíron!” sikeresen kormányozni, most majd megtanulnak?

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-351307)
    Loading...
  15. ijontichy szerint:
    2026.02.26 21:52

    @velotanya: : Figyu, ha ez a stöpszli akkora ace, miért nem kéri meg a MOLzozó haverját, hogy a jószomszédi viszony érdekében küldjön már egy kontingensnyi csőreparátor szakit (csak van neki). Tán hamarabb helyreállna a cső (with a little help from My friends). Egyben megkérhetné a vologya haverját, hogy hagyja nyugodtan dolgozni a magyar szakikat és ukrán kollégáikat. A jövőbeni jóviszony fenntartása érdekében. Ha még ennyire sem képes a Magyar Emberek védelmében, akkor meg mire veri magát ez a stöpszli? 😀

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-351308)
    Loading...
  16. labrys szerint:
    2026.02.26 22:00

    @DarthVader:: az magától értetődik, hogy a kurva anyját Orbán ‘Tehetséges Hazaáruló’ Viktornak.
     
     
    @ijontichy:: sajnos ahogy Putyin példája is bizonyítja: a maffiát és az oligarcháikat mindig tökéletesen hidegen hagyja a többiek („a nép”) és az ország sorsa. Évtizedekig vakító luxusban tudnak élni (és örökül hagyni) úgy, hogy közben a népesség elsöprő többsége hihetetlen nyomorban döglődik. (És utóbbiak közül még ekkor is milliók fogják éltetni a Vezért.)
     
    A racionális helyzetfelmérés és a tanult tehetetlenség két különböző dolog.
     
    Ahogy több, mint tíz éve írom: személyesen hideglelős tragédiaként élem meg ezt az egészet.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-351309)
    Loading...
  17. martonbalint19904935 szerint:
    2026.02.26 22:39

    @labrys:: hát szerintem ebben nagyon tévedsz.
    A 2010 utáni NER mítosza Orbán legyőzhetetlenségére alapul.

    Még ha csak sima többséggel de egyértelműen is nyerne a Tisza, akkor is megremegne ez, ha pedig kétharmaddal (mondjuk egy őszi előrehozott választáson), akkor összeomlana.

    A NER „mélyállama” nem ádázul küzdene, mert jogilag és intézményesen megsemmisülne.
    Azok a hivatalnokok – alkotmánybírók, egyetemi komisszárok, ügyészek – , akikről beszélsz, másnap reggel munkanélküliek lesznek (MP kirúgná vagy lemondásra kényszerítené őket), vagy egy új, tiszás vezetőnek fognak jelenteni (ha átállnak).

    A NER elsősorban nem egy vérszerződéses, ideológiai fanatikusokból álló titkos társaság, hanem egy állami forrásokra épülő zsákmányszerző hálózat (patrónus-kliens rendszer). Persze vannak ideológusok is bőven, de az elit, vagy helyi polgármesterek és vállalkozók többsége nem az. Ők tömegével állnának át egy kétharmados vereség esetén.

    A KESMA-t is feldarabolásra kényszerítenék, és erősen meggyengülne ezzel a jobboldali sajtó.

    Arra persze lehet apellálni, hogy a gazdasági helyzet annyira rossz hogy garantáltan visszajön a Fidesz, de ez abszolút spekuláció lenne, szerintem sokan arra tennék a voksukat hogy a beömlő EU-s pénzekkel stabilizálódni fog a helyzet. Orbán nimbusza elképesztően megtépázódna, nem is indulhatna miniszterelnök-jelöltként (ami hátrányt jelentene szavazók szintjén még akkor is ha ő vezetné a pártot továbbra is), és sokan úgy látnák ő már leszálló és nem emelkedő ágban van (ahol volt még 2002-ben). Ráadásul ha a Tisza újraírja a választási rendszert, akkor tudnák, hogy fideszes kétharmad visszaszerzése gyakorlatilag lehetetlen.

    Szóval még ha a gazdasági gondok miatt vissza is térnek a következő választáson, az már nem a régi rendszer restaurációja lenne (ahogy Hornék sem restaurálták a Kádár-kort), hanem egy teljes más kormányzás ahol sokkal több korlát lenne a hatalmukon.

    Hiv.: [@martonbalint19904935:](#comment-351310)
    Loading...
  18. labrys szerint:
    2026.02.26 23:13

    @martonbalint19904935::

    „2010 utáni NER mítosza Orbán legyőzhetetlenségére alapul”

    Szerintem pedig az ország vagyonának újrafelosztásán/kisajátításán, a jogrendszer & intézményi fékek orbánosításán, valamint a nagyon erős orbáni propagandán alapul(t) a NER, nem holmi mítoszokon. És ezek miatt a nagyon nyomós okok miatt szenvedett vereséget újra és újra az Orbán-maffiával szemben minden aktuális új kihívó (Milla, DK, LMP, MZP, Momentum stb., stb.).
     
     

    „Azok a hivatalnokok – alkotmánybírók, egyetemi komisszárok, ügyészek – , akikről beszélsz, másnap reggel munkanélküliek lesznek (MP kirúgná vagy lemondásra kényszerítené őket)…”

    Ha a TISZA MP tiszteletben tartja az orbáni törvényeket, akkor csak úgy nem rúghat ki/mondathat le embereket. Az orbáni Alkotmánybíróság marad, az orbáni Kúria marad, az a nyomorult barom Varga Zs. & társai maradnak, az oligarchák (Pénztáros Lőrinc et al.) maradnak, az egyetemi komisszárok stb., stb., stb. mind-mind maradnak, mivel jogszerűen nem távolíthatók el. Az orbáni törvények is maradnak. És nem véletlenül alkotta meg őket a maffia – hanem azért, hogy nyílt törvénysértés nélkül ne lehessen teljesen kimozdítani/felszámolni az Orbán-féle bűnszervezetet.
     
     

    „A NER elsősorban nem egy vérszerződéses, ideológiai fanatikusokból álló titkos társaság, hanem egy állami forrásokra épülő zsákmányszerző hálózat (patrónus-kliens rendszer).”

    Így van. És épp ezért az Orbán-féle bűnszervezet kliensei pontosan tudják, hogy a másik oldal a saját klienseit akarja majd helyzetbe hozni, tehát az ő szempontjukból csakis az kifizetődő, ha a végsőkig harcolnak Orbánék mellett – mivel csak akkor tarthatják meg a privilégiumaikat rablott javakat, pozíciókat & koncessziókat.
     
     

    „A KESMA-t is feldarabolásra kényszerítenék, és erősen meggyengülne ezzel a jobboldali sajtó.”

    Nincs az az isten, hogy MP – lévén tőrőlmetszett „magyar jobboldali”, valamint szemmel láthatóan a propaganda hadművészete terén rutinos versenyző – csak úgy hagyja, hogy meggyengüljön a jobboldali sajtó. A KESMA-t nem feldarabolni fogják (vagy legfeljebb csak a látszat szintjén), hanem einstandolni. A XIX. századi propaganda félelmetes fegyver; abszolút öngyilkos húzás lenne kiengedni a kezükből az egyik fő hazai eszközét.
     
     

    Ráadásul ha a Tisza újraírja a választási rendszert…”

    Nagyon erősen kétlem, hogy a TISZA
    a) újraírhatja majd a választási rendszert
    b) ha mégis, úgy írja majd újra, hogy az neki – mint győztesnek – kedvezőtlen legyen. (Csak emlékeztető: a jelenlegi orbánista választási rendszer a ‘győztes mindent visz’ alapú…)
    Különösen nem lesz ez az érdeke annak a TISZA-nak, akinek egyetlen, tömbszerű, nála anyagilag és informálisan sokkal beágyazottabb ellenféllel kell majd megküzdenie: az Orbán-féle bűnszervezet pártjával. Az egyetlen erős „ellenzéki” párttal.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-351311)
    Loading...
  19. annokkk szerint:
    2026.02.27 04:35

    @labrys:
    ” ….És épp ezért az Orbán-féle bűnszervezet kliensei pontosan tudják, hogy a másik oldal a saját klienseit akarja majd helyzetbe hozni, …”
    Mondád. De nincs másik oldal. Nem tudom, feltűnt-e, de MP élesen elhatárolódik mindenkitől, akiről azt mondhatnád, hogy – másik oldal -.
    Ennek egy oka lehet. Hogy meggyőzze az összes klienset, hogy nála nem rúg labdába a másik oldal. Ez pedig azt jelenti, hogy a fideszes klienseket akarja megtartani. Ha megmaradhatnak, akkor meg nem fognak olyan ádázan küzdeni a felcsúti rémért. Ott az új segg, amit nyalhatnak. Nekik csak ez számít. Úgyhogy bukó az egész armageddon. A szokásos oldal marad, de egy új vezetéssel. Erre vár az ország, nem másra. Az orosz propaganda és felcsúti cigánykodás végére. Aztán meglátjuk, mire megyünk nyugiban a féltudású fideszesekkel a nyakunkon, hisztéria és hadiállapot nélkül.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351312)
    Loading...
  20. annokkk szerint:
    2026.02.27 04:50

    @ijontichy: Hát pontosan így van. A cső attól gyógyul, hogy a szomszéd macsétével fenyegetőzik a kapu előtt, vagy attól, ha jönnek a szerelők, és nem bombázzák le megint ?
    Ez az Orbán nagyon úgy néz ki, mint akinek érdeke a csőtörés, mert ürügyet szolgáltat a hangoskodásra a kampányában, de nem érdeke a javítás, mert akkor kivel is hadakozhatna ? Rajzfilmfigurákkal ?
    A handabandázás az egyetlen, amihez ért.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351313)
    Loading...
  21. annokkk szerint:
    2026.02.27 06:38

    @ijontichy: És nem tudom, hogy nem kéne-e innen is továbbmenni. Ha a négy éve alatt nem lőtték szét a Barátság csővezetéket, és ennek a merényletnek pont most, az Orbán kampány finisében kellett bekövetkeznie, akkor nem csak hogy Orbánnak rendelték a bombázást, hanem ráadásul a Magyar Péter által emlegetett, és sokak által jósolt fideszes merénylet, az a hamis zászlós, amelyikről beszélnek,
    ….. már megtörtént.
    Megvolt a merénylet. Elpukkant. Vonulgathatnak a harcijárműveikkel le s föl. Kész a hadiállapot. Ennyi volt. A betárazott hadifogoly monológokat sütögetik az orosz fogságból, meg a jegyzékváltásokat erőltetik paprikajancsival, de megvolt már a gyászvideó, meg már minden fideszes zsebében kinyílt a bicska, vagy a balta, és ennyi. Ezt tervezték kampányfogásnak, és kész is.
    Hogy továbbmennek-e ezen az úton, tehát belépnek-e az orosz ajtón, az már a következő hónapon múlik. Lehet, hogy megvan a menetrend, és szovjet tagköztársaság leszünk, mielőtt behúznánk az ixet. Vagy nem. Ez már a fideszeseken múlik. Akarnak-e a hazaárulókkal Szibéria felé menetelni.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351314)
    Loading...
  22. Keepdreaming szerint:
    2026.02.27 08:34

    Egy biztos, ha március második felében megint azt mutatják a megbízhatóbb kutatócégek, hogy bejön ez a háborús riogatás részemről offolom az országot és nem adok le szavazatot. Személy szerint még egy pofáraesést nem vállalok be. Ez esetben bojkott. Jelenleg a 20%-os különbség bíztató, JELENLEG.

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-351316)
    Loading...
  23. velotanya szerint:
    2026.02.27 08:43

    Ami Orbán és a ner visszatérési esélyeit illeti: ha most elveszíti a hatalmat, abba szerintem se fog már tudni visszakapaszkodni. Sok érv elhangzott emellett, ezek többségével egyetértek, de egyet még hozzátennék: a nemzetközi helyzet abszolút értelemben akár lehet még a mostaninál is rosszabb a következő években (pl. Tajvan miatt), de specifikusan Orbán számára – egy ellenzékből a hatalomba visszatérni akaró Orbán számára – a mostaninál csak kedvezőtlenebbet tudok elképzelni. Csak a három legfontosabb tényező: 1) most valóban bírja Trump közvetlen és fenyegető támogatását, míg addigra ez vagy masszív ellenszéllé fordul, vagy legrosszabb esetben is a töredékére esik, 2) az ukrán háborút biztosan nem tudja majd a mostani szinten használni, 3) az EU eddig totál impotens volt vele szemben, de nagyon más ott is a mozgástér egy kétharmados kormány ellen – bár így is lett volna, és haragszom is rájuk az impotencia miatt – mint amikor a visszatérését kell megakadályozni

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-351317)
    Loading...
  24. velotanya szerint:
    2026.02.27 08:55

    @Keepdreaming:
    Szerintem azt, hogy a háborús riogatás bejön-e, ne a 20 százalékhoz mérd majd, mert az egy nagyon outlier adat. Ha március végén jó eséllyel kinéz egy 8-10 százalékos fideszhátrány, az már ebből a szempontból pozitív lenne. (Már csak azért is, mert a körzetek átrajzolásának a logikája miatt a különbség hatása az eredményre nem lineáris: 3-4 százalék listán a tisza javára döntetlenközeli eredményt hozna, aztán jön egy meredek szakasz és 7-8%-os előny hirtelen 120 körüli tisza-mandátumot hozna, végül onnan viszont tovább fokozni az előnyt – pláne kétharmadig – megint nagyon nehéz és 15% körüli előny kellene hozzá)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-351318)
    Loading...
  25. annokkk szerint:
    2026.02.27 09:22

    Úgy néz ki, hogy a nagy békeharcban már nem csak a Brüsszellel, az Ukrajnával, hanem már Horvátországgal is hadban állunk. fasza.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351319)
    Loading...
  26. ipartelep szerint:
    2026.02.27 10:44

    Az őrület fokozódik. Valljuk be, ezt azért érdekes nézni – legalább nem unatkozunk.
    Gondolatkísérlet: ha a dicktatorunk teljesen bezsong, gondolhat arra is, hogy a hatalmát csak egy tényleges háborús helyzetben tudja megőrizni (hiszen akkor nem lenne választás), és csinál valami balhét Ukrajna felé, persze úgy téve, mintha az ukránok támadtak volna. Ez esetben szegény NATO-t komoly zavarba hozná, hiszen ugye nekik meg kellene védeni egy tagországukat. Csak azzal nem számolt ez a szerencsétlen NATO, hogy lesz olyan helyzet, amikor a sorai között egy áruló, egy, az ellenséggel lepaktáló ország nem is bújik meg, hanem nyíltan veri a mellét, mint egy begőzölt gorilla. Még a végén a NATO-nak kell megvédenie egy, a NATO-val szemben ellenséges országot. Szép kis perverzió.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-351320)
    Loading...
  27. ijontichy szerint:
    2026.02.27 10:44

    A NER-bukta témához még pár szó: Bevezetőben annyit, hogy az ezredforduló táján kávéztam együtt egy jónevű üzletemberrel (nem top, de jónevű). Amikor a politikai kapcsolatokról esett szó, azt mondta, hogy momentán „jobban kedveli a narancsot, de lehet, hogy hamarosan a vérnarancsot fogja”. @labrys olvtárs „oligarcházása” ezért leegyszerűsítés. Ez nem így működik. Egy saját jogán üzletember nem „fideszes”, mert nem a fidesznek felel, hanem a befektetőinek („részvényeseinek”), akik hozamot, jó árfolyamot stb. várnak el tőle. De azt is elváják tőle, hogy ennek érdekében normális politikai kapcsolatokat ápoljon, az aktuális széljárásnak megfelelő súlyozással (ld. fentebb). Ergo „az oligarchák majd ezerrel így, meg úgy tesznek” nem lesz. A nímand strómanok igen, de az kevés. Sőt! A kizárólag állami hátszeles (megrendelések) vállalkozások gyorsan kikopnak majd. A valóban életképes tevékenységűek valódi üzletirányítói (a szakemberek, nem a tulaj stróman) pedig életük lehetőségéhez jutnak – ha van eszük (ezt nem részletezem hosszabban, de sok „befektető fog – „bankókötegekkel a zsebében” – a határon ugrásra készen várakozni”).
    Ami az apparátust illeti, full szabotázs nem lesz. A bürokrataképzés (de ez a katonákra is igaz) évszázados alapja a jó öreg poroszos drill. Nincs – nem is lehet! – ez másképp még az ‘ncsicska egyetemen végzettek esetében sem. Ezért, ha a jogalkotó/végrehajtó hatalom változik, és a bürokrata megérzi, hogy a feje felett kemény, határozott kéz fogja az ostort, működésbe lép a „drill”. Legalábbis többségüknél. Akinél nem, azzal példát lehet statuálni (egzisztenciális mélyrepülés) , mert nem véd mindenkit a 2/3-os poszt (Asimovot idézve, szart sem ér az a fegyver, amivel nem lehet minden irányba lőni; márpedig vityáék egész fasza kis „fegyvertárat” gründoltak maguknak a joguralmuk alatt).
    Az igazságszolgáltatás leginkább intakt részei maradtak a bíróságok. Mi több, jó sok becsületes bírót próbált megtaposni, esküjét megköpködni a rezsim. Ezek – az obligát EU ügyészséggel – nem fogják vityát szolgálni. (Az EU- ügyészség belépés obligát, ha MP ebben nem lép „statim”, helyből arcon fossa magát). Az AB-t maga vitya bénította a jogkörnyirbálással. „J.Edgar” 😉 pozíciója pedig nem 2/3 függvénye – és egyébként is öreg, mint az országút.
    A demokratikus intézmények jó része létezik (muszáj volt megőrizni EU miatt), csak kiüresített vázak. Az önkormányzatokra is igaz az, amit fentebb az apparátusnál írtam. Ráadásul a lehetőséget vityáék építették ki („fegyver”!): aki paríroz, erőforráshoz jut, aki nem, az magyarázza meg kormányzati segítéség nélkül a választóinak, miért nem kapnak.
    A propagandisták? Szakemberek. Lecseréled a vezetést, és a „szakemberek” a fizető megrendelő propagandáját tolják. Slussz.
    Tehát továbbra is állítom, a kulcskérdés az információ, a gondos tervezés, és az elszánt végrehajtás. Persze ettől még sok minden rosszul is elsülhet (hajajj… ’95-6 képe úgy dereng fel nékem… 🙂 ), de azért ez a meccs nem tuti bukás.
     
    (csak a hecc kedvéért: Csányi? NER-oligarcha? Szvsz. nem! Üzletember, aki a befektetőinek felel. Miért tűnik NER-oligarchának? Mert mi, a hülye magyar választók hoztuk ebbe a helyzetbe azzal, hogy újra, meg újra a vityabandát választjuk! Amúgy a „családi ezüstjük alapítványba konvertálása” nekem azt jelezte, hogy jó szimattal megérezte: a gazdasági helyzet nem kedvező (makrószámok??? haha…), és vitya a szektorális különsápok mellé egyéb hozzájárulást is elvárhat majd.)

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-351321)
    Loading...
  28. Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw szerint:
    2026.02.27 11:45

    @ipartelep: Csatlakozom. Kedvelem a gondolatkísérleteket és a konteókat is, rózsássá varázsolják a szabadon szárnyaló fantáziával gondolkodó az ember arcát.\

    A tényleges háborús helyzetet — olyan súlyút, aminél komolyan felmerülhet a NATO közbelépése — nemigen látom megvalósíthatónak. Ahhoz, hogy minimálisan hihető legyen a sztori, szerintem legalább zászlóalj méretű, viszonylag jól felszerelt, meggyőzően ukrán katona kinézetű és viselkedésű egységre lenne szükség, akik legalább nagyjából Ukrajna irányából jönnek. Őket össze kellene szedni, felszerelni, összeszoktatni és az indulási körzetbe szállítani — mindezt úgy, hogy az SZBU ne vegye észre. Továbbá kell egy másik, ténylegesen harcedzett egység, amelyik a valódi ukrán haderő elé állva megakadályozza, hogy az ukránok saját hatáskörben leszedjék azt a hamis zászlót.

    Hiv.: [@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:](#comment-351322)
    Loading...
  29. annokkk szerint:
    2026.02.27 11:53

    Parászka Borókánál olvastam :
    „Több, mint negyvenszer hatoltak be orosz drónok Románia területére az elmúlt négy évben. A leghosszabb berepülés tavaly ősszel történt: négy órán és négy romániai megyén keresztül követett a román és német haderő egy orosz drónt. Rendszeresen szállnak fel védelmi célből vadászgépek. A Fekete-tengeren folyamatosak a dróntámadások. Fogtak el Romániában az orosz hírszerző szolgálatokkal kapcsolatban álló ukrán állampolgárságú szabotőröket. Lepleztek le terrorcselekményre készülő csoportot, foglaltak le robbanóeszközöket. Egyszer érvénygtelenítettek egy államfő választást. És hibrid támadások közepette megszervezték másodszor is. Bíróság elé állítottak egy, az államrend megbontására szerveződő fegyveres csoportot – erős orosz kapcsolatokkal. A legnagyobb román ellenzéki párt vezetője évek óta nem lépheti át Ukrajna és Moldova határát – vélhetően azért, mert kapcsolatban állt vagy áll az orosz hírszerző szolgálatokkal. És mindezzel együtt még egyetlen egyszer sem hangzott el felelős román politikus szájából, hogy Oroszország vagy Ukrajna az ellenségünk lenne. És egyetlen, körömfeketényi kísérlet sem történt arra, hogy az ország hétköznapi működését biztonsági okokra hivatkozva korlátozzák vagy kontrollálják.”
    …

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351323)
    Loading...
  30. ipartelep szerint:
    2026.02.27 12:30

    Hiv.: @Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:

    Nagyon kényes dolog lenne ez a hamis zászlós művelet. Két okból: nem tudnák megcsinálni, és a saját agyhalott zombijaikon kívül senki nem hinné el nekik. Viszont a saját 2 millió zombijuk ehhez a melóhoz (a választási nyeréshez) kevés lesz, itt már a bizonytalanokat kellene meggyőzni. De túl nagy a művelet kockázata, nagyon valószínű, hogy kiderülne, hogy a dicktator támadta meg a saját országát, és akkor vége a dalnak. Mármint – és sajnos – nem ÚGY lenne vége a dalnak, mint ahogy a Kárpátok Géniuszának lett vége, de mindenesetre a malacnak ki kellene költöznie a kolostorból.
    Úgyhogy azt hiszem, ha csak meg nem őrül teljesen, akkor maradni fog a szóbeli provokációknál, hazaárulásnál, és hazudozásnál, és annál többet nem mer csinálni. Pedig – ég látja a lelkem – tényleg kíváncsi lennék, hogy adott esetben a hadsereg meddig állna mögé. Nem akarnám, hogy ki legyen próbálva, ez csupán elméleti kíváncsiság.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-351324)
    Loading...
  31. labrys szerint:
    2026.02.27 13:41

    Őszintén remélem, hogy igazatok lesz.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-351325)
    Loading...
  32. ipartelep szerint:
    2026.02.27 13:50

    Egyébként a helyzet az, hogy az Orbáni-bűnszervezet nem szorul rá a tényleges, és nekik nagyon kockázatos hamis zászlós műveletre, mert anélkül is számos lehetőségük van a (1) választás elhalasztására, a (2) hatalomátadás megakadályozására, vagy az (3) új kormány ellehetetlenítésére. Most felsorolom ezeket. Hangsúlyozom, hogy jogilag (a saját tákolmányuk, és hatalmi kondíciójuk alapján) mindegyiket megtehetik.
    (1.1) Háborús vészhelyzetre való hivatkozással elhalasztják a választást. Erre irányuló jelek (nem az elhalasztásra, hanem a vészhelyzetre) már most vannak.
    (1.2) Technikai indok. Pl. bejelentik, hogy a választási rendszer szervereit feltörték, ezért nem tartható meg a választás.
    (1.3) A focihuligánjaikkal utcai zavargásokat provokálnak (van benne gyakorlatuk), amely körülmények között nem tartható meg a választás.
    (2.1) Ha nagyon szorul a hurok a választás előtt néhány nappal – Zsóti bácsi egy éjjeli beadványával, és ha kell tákolmánymódosítással – no problémó – erős elnöki rendszert alakítanak ki, amelyben a minielnök súlytalan lesz. Egyet lehet találgatni, ki lesz a köztérelnök.
    (2.2) Hiába nyer a Tisza, Szatyor Fing újra és újra a Lókupecet jelöli minielnöknek. Ezzel egészen a Szatyor Fing mandátumának lejártáig el lehet húzni a hatalomátadást.
    (2.3) Idegen beavatkozásra, hazaárulásra, szabálytalanságra, stb. való hivatkozással megsemmisítik a választás eredményét.
    (2.4) A győztes ellenzéki jelöltek ellen koholt vádakkal (erre való a Szuverenitásvédelmi izé) eljárást indítanak, nem vehetik át a mandátumukat, így máris nem lesz többsége az ellenzéknek.
    (3.1) Mivel jelenleg az egész államhatalmi és államigazgatási apparátus a kezükben van, ezeket használni fogják az új kormány ellen. Minden intézkedést negligálnak, a törvényeket Szatyor Fing nem írja alá, a Tákolmánybíróság, az Állami Számvevőszék mindent büntet, blokkol, elutasít.
    (3.2) Az államkasszát teljesen kiürítik, elosztogatják maguknak (ezt most is csinálják) eladósítanak, államcsődöt, inflációt okoznak.

    Hogy ezek közül a zsírgyesznyó mit fog megpróbálni, az nem tudható, de szerintem erősen fog próbálkozni. Egy ilyen maffiaállamot csak 2/3-al lehet lebontani, akkor ha erre megvan a határozott szándék is, és ténylegesen sikerül realizálni a 2/3-os hatalmat.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-351326)
    Loading...
  33. ijontichy szerint:
    2026.02.27 14:49

    @ipartelep: : Elvben igaz amit írsz. Ha elgurult a gyógyszere, tán meg is próbálja. De! Ezek veszélyes dolgok, mindben benne van a „Targoviste opció”-ra kifutás.
    Nekem nincs most közvetlen tapasztalatom a közhangulatról. Már a Covid előtt eléggé jelen volt a feszültség, ám az ügyesen manipuláló propaganda miatt, az emberek leginkább egymáson verték le a frusztrációt (közúton, üzletekben tapintható volt).
    Úgy látom, a Tisza színrelépésével a feszkó irányt és célt kapott. Bár korábban a „kockakő felszedésre erősen hajlamos egyének” 80-90%-a a fidesz oldalán volt megtalálható, mostanra a túloldalon is erősen megnőhetett ez a hajlam. Ezért mondom, hogy amiket felsoroltál, azok szvsz. „játék a tűzzel” kategóriába esnek, és nincs annál veszélyesebb, ha egyébként békés emberekben pattan el valami. Persze a kétségbeesés hülyeségre sarkallhat (ti. legutóbb nyolc év, gyenge balliba teljesítmény és egy gigaválság is kellett a visszamászáshoz, és annyi ideje neki már nincs).

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-351327)
    Loading...
  34. annokkk szerint:
    2026.02.27 15:10

    @velotanya: A Trump kérdésre visszatérve, szerintem ez a trumpozás mostanra mintha szintén Orbán ellen fordult volna. Trump annyira vállalhatatlan, hogy már inkább visz, mint hoz. És ez csak rosszabbodik. Orbán minél inkább dörgölőzik, annál hülyébbnek látszik.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351328)
    Loading...
  35. ijontichy szerint:
    2026.02.27 15:31

    @annokkk: : Hehe… uncle donald és sztarek vologya egyre vállalhatatlanabb 😉 . Persze vityának nem fekszik az EU „kultúrkör”. Ő mindenütt főcsővezető (ld. „alfahím”) akar lenni, és az itt nem ment neki a „kalbásztöltögetős-urambátyámozással”.
     
    Btw. még egy szóra (hangra) az indulatokról 😀 : https://www.youtube.com/watch?v=Mb8oEZ_AvC8

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-351329)
    Loading...
  36. annokkk szerint:
    2026.02.27 15:48

    https://telex.hu/karakter/kultura/2026/02/26/cory-doctorow-interju-enshittification-elszarodas-tech-amazon-apple-google-facebook
    Ha van 11 percetek az olvasásra, szerintem sok érdekes van benne.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-351330)
    Loading...
  37. nyulambator szerint:
    2026.02.27 16:50

    @labrys: Azzal kezdted, hogy

    Még ha a TISZA kétharmaddal győzne is, …

    Ha kétharmaddal győzne, első nap a jogállami rendszer lebontásában való részvételükkel bizonyított alkalmatlanságuk miatt leválthatja a szatyor fingot és az összes alkotmánybírót meg a főügyészt. Másnap átírhatja az alkotmányt meg a választási és összes többi sarkalatos törvényeket.
    Ha valamit meg tud tenni a röfi még az utolsó pillanatban az például egy rapid alkotmánymódosítás, ami kétharmad helyett négyötödhöz, kilenc tizedhez vagy akár egyhangúsághoz köti ezeket a döntéseket, eselteg némelyiket érvényes és legalább kétharmados részvétellel megtartott népszavazáshoz is.

    A választási törvényt meg MP biztos, hogy át akarná írni, mert még ha kétharmad tetején lovagol is be a parlamntbe, a szétaprózódás elkerülhetetlen. Elemi érdeke, hogy egy sok párti parlament jöhessen létre (nem a mostani, hanem a következő) választás után, mert a Tiszát nem tudja egyben tartani. Ha marad egy 30-40%-nyi fidesz, akkor olyan választási rendszer kell, amivel a 30-40 százalékával is ellenzékben tartható, akkor is, ha a nem-fidesz nem áll össze egyetlen párt mögé.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-351331)
    Loading...
  38. velotanya szerint:
    2026.02.27 20:43

    Érdekes hír, hogy az ország hagyományosan legfideszesebb(1) körzetének (Csorna) tiszás jelöltje kikönyörögte Magyar Péternél, hogy ne szerepeljen az országos listán, mert ő egyéniből akar bekerülni. Pedig ő elvileg MP egyik kedvence és fő agrárszakértője, szóval biztosan járt volna neki a befutó hely (persze így is lehet belőle miniszter vagy akármi, ha nyernek). És a faszi láthatóan tök komolyan hisz benne, hogy nyerhet. Én ezt jelen állás szerint kizártnak tartom, de a pontos eredmény mindenképpen érdekes lesz abból a szempontból, hogy a fő érve az, hogy ő egyébként az egész beágyazottsága és személyes életútja alapján egy tankönyvi (2010-es) fideszes jelölt lehetne, miközben a jelenlegi fidesz szerinte elárulta a klasszikus ”jobboldali, keresztény konzervatív értékeket”, és erről ő meg is fogja tudni győzni az ottani népeket. Mondjuk ha valahol, arrafelé tényleg nincs vesztenivalója az ellenzéknek:)
    (1) 2022-ben megelőzte fideszességben az ukrán határ menti vásárosnaményi körzet, de ott már akkor tankok masíroztak és dübörgött a háborús propaganda
    .
    A másik érdekes hírem privát forrásból van (helyi bennfentestől), és arról szól, hogy egy szintén nagyon erősen fideszes dunántúli körzetben a tisza felmérést csináltatott, és 5 százalékos fideszelőnyt mértek (mármint tényleg ez jött ki, nem a közvéleményt akarják gyúrni vele szerinte, nem is nyilvános a mérés). Ebben már az meglepő nekem, hogy ezek szerint nem tekintik reménytelennek a körzetet, másrészt ha ezt behelyettesítem a Tóka Gábor féle modellbe, az 14 százalékos listás vezetést jelentene országosan a tiszának és nyersen számolva közel kétharmados mandátumarányt (még akkor is, ha a mihazánk bejut, más kisebb párt meg nem). Ezt annyival árnyalta a forrásom, hogy a helyi fidesz átlagosnál is durvább helyi disznóságai miatt eleve érzékelhető egy specifikusan helyi elpártolás – valószínűleg emiatt merült fel egyáltalán az esély – de ez mondjuk pár százalékot jelenthet, és így az az értékelésük, hogy ha ott tényleg csak ennyi most a fideszelőny, abból országosan kijöhet egy masszív eredmény. (Én meg annyival árnyalom, hogy ha valahol működhet a legendás last minute Kubatov-mozgósítás, az pont az ilyen típusú körzet. mindenesetre az ottani pontos eredmény is tanulságos lesz ilyen előzmények után, külön figyelni fogom és beszámolok majd)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-351332)
    Loading...
  39. jotunder szerint:
    2026.02.27 21:59

    holnap írok valamit. talán.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-351333)
    Loading...
  40. Keepdreaming szerint:
    2026.02.28 00:00

    Hiv.: @velotanya:

    Melyik ez a körzet? Pápa?

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-351334)
    Loading...
  41. velotanya szerint:
    2026.02.28 09:24

    @Keepdreaming:
    Nem véletlenül fogalmaztam így a második pontnál – megígértem, hogy ha leírom valahol nyilvánosan, akkor nem nevezem meg a pontos helyet.
    Egyébként én még azt is nehezen hiszem el, hogy mondjuk az esztergomi vagy a balatonfüredi körzetet elveszíti a fidesz, miközben a modell szerint döntetlen(!) országos listás eredménynél ezeket 6-8 százalékkal elveszítené… (Ezek a számok erősen befolyásolnak is most a MP-hatás általános értékelésében, mert ezek a körzetek – és sok másik hasonló – szerintem elérhetetlenek lennének bármilyen baloldali-liberális szövetkezés számára)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-351335)
    Loading...
  42. velotanya szerint:
    2026.02.28 09:25

    Egyébként itt tart most az egyik legbiztosabb fideszes körzet örökös képviselője – azon kívül, hogy mutatja az emberi minőségét, szerintem ez nem rossz hír, hogy úgy érzi, ilyesmire is szüksége van. (Korábban arrafelé a kampány szalagátvágásokból és magabiztos fotózkodásokból állt, esetleg egy kis pálinkázásból meg disznóvágásból. A sárdobálásra meg uszításra nem volt szükség, annyira biztos volt a 60+ százalék)
    https://444.hu/2026/02/27/kamu-videoval-riogatta-a-kovetoit-gyoparos-alpar-kormanybiztos

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-351336)
    Loading...
  43. Keepdreaming szerint:
    2026.02.28 10:03

    Hiv.: @velotanya:

    Mondjuk a Tisza minden csak nem ballib, Forsthoffer Ági meg aztán végképp nem az, tipikus mélykeresztény hívő. Szerintem simán nyerni fog.

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-351337)
    Loading...
  44. ipartelep szerint:
    2026.02.28 10:20

    Hiv.: @Keepdreaming:

    Mélykeresztény valláskárosult? Első reflexió: hát az nem jó, nem szerencsés.
    Második reflexió: nem számít, most még ez sem számít, ha a fasiszta bűnbanda leváltása irányába hat. De majd később számítani fog, hogy mi lesz a Tiszából, ha nagy lesz.
    Ugyanis a Tisza most még kicsi. Igazából nem is párt még, még nem állt össze rendesen, nem kristályosodott ki. Most még inkább csak egy mozgalom. Erről persze nem tehetnek, ez természetes. Ha véletlenül nyernek, akkor indul majd el ez a kikristályosodási folyamat. A párton belül elválik a szar a májtól. Összekülönböznek a fideszmaffia-ellenes, de azért mégiscsak rosszoldaliak a baloldalibb liberálisabbaknál. Rájönnek, hogy eltérőek a politikafilozófiai elveik. Ez is természetes, hiszen a Tiszát most a bűnbanda leváltásának az „eszméje” tartja össze, és ott még nem tertanak, hogy majd utána mi lesz.
    Óhatatlanul is szét fog esni a Tisza, és főleg győzelem esetén fog szétesni. De azt erősen kell remélnünk, hogy (ha győz), akkor egy ciklust legalább kibír, mert tragédia lenne, ha az aljas fasiszta bűnbanda 1-2 év múlva visszajönne.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-351338)
    Loading...
  45. Keepdreaming szerint:
    2026.02.28 10:27

    Hiv.: @ipartelep:

    A legszerencsésebb az lenne ha egy esetleg bazi nagy Tisza tömb győzelem után szétválna liberális tömbre, szocdem tömbre, és maradna persze az eredeti MP féle populista párt is, a fidesz és Orbán pedig eltűnik a francba süllyesztőbe. Ezáltal létre jön egy fidesz és orbán mentes több pártrendszer ami egésze most még csak Tisza. Szerintem Tisza nem tudna huzamosabb ideig egyben maradni győzelem után sem, de ez nem is baj! Sőt, így lenne az egészséges. Lenne liberális és pl. szocdem vonal is, ha lesz is rá igény ilyenekre.

    Hiv.: [@Keepdreaming:](#comment-351339)
    Loading...
  46. ikarus szerint:
    2026.02.28 10:45

    Egy üde színfolt.
    „Kinevették a kulturális minisztérium államtitkárát a végzős állatorvosok a diplomaosztón”
    https://telex.hu/belfold/2026/02/28/kinevettek-a-kulturalis-miniszterium-allamtitkarat-a-vegzos-allatorvosok-a-diplomaoszton

    Hiv.: [@ikarus:](#comment-351340)
    Loading...
  47. martonbalint19904935 szerint:
    2026.02.28 13:40

    Na megtámadta az USA Iránt.

    Tudom ez a dolgok rendjében kis kérdés, de mi lehet ennek a hatása a magyar választásokra?

    4 éve Orbánék hatalmasat nyertek amikor Putyin megtámadta Ukrajnát, nagyon remélem most nem ez fog történni (sőt, ha lehet, az ellenkezője) annak ellenére hogy krízisnél általában a kormány felé húzás a lakosság első reakciója.

    Putyinról el lehetett adni hogy vele csak pragmatikus kapcsolat kell az olcsó energiáért, de Trump Orbán fő szövetségese, deklaráltan „békepárti”, aki meg is hívta Orbánt a „Béketanácsba”. Ha most Trump háborúja miatt megemelkednek választás előtt az energiárak („Trump-féle háborús infláció”), akkor remélem rájönnek legalább a bizonytalanok mekkora egy kudarc Orbán külpolitikája, mennyire nem tudja „megvédeni az országot”.

    Hiv.: [@martonbalint19904935:](#comment-351342)
    Loading...
  48. ijontichy szerint:
    2026.02.28 16:25

    Tudom index… de „A Tisza Párt egy „gyűlöletszövetség” (n’csicska)
    Gyűlöletszövetség, az. Csak kibújt a n̶á̶c̶i̶ szög a zsákból :-/ .
    https://index.hu/belfold/2026/02/28/navracsics-tibor-fidesz-miniszter-esztergom-dpk-gyules-beszed-magyar-peter-tisza-part-valasztas-2026/
    (Erről a ficeréről nekem valamiért mindig martinbormann Parteigenosse jut eszembe, bár nem tudom miért?)
     
    @martonbalint19904935: : A nemzetközi helyzet fokozódik 😉

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-351343)
    Loading...
  49. azuccahirmondoja szerint:
    2026.02.28 16:52

    @ijontichy:
    Tulajdonképpen ez a „gyűlöletszövetség”-duma egészen jól leírja a valóságot, csak megfelelő szögből kell nézni. A nácik iránti (jól megszolgált) gyűlölet az 1940-es évek első felében Franciaországban szövetségbe terelt anarchistákat, kommunistákat és mélyen hívő katolikusokat. A kommunisták iránti (jól megszolgált) gyűlölet Magyarországon 1956-ban szövetségbe terelt egykori horthysta katonatiszteket, németországi haláltáborból hazatért zsidókat és pelyhedző állú suhancokat. 2026-ra Magyarországon a Fidesz iránti (jól megszolgált) gyűlölet teremtett hasonlóképpen heterogén szövetséget.

    Hiv.: [@azuccahirmondoja:](#comment-351344)
    Loading...
  50. velotanya szerint:
    2026.02.28 17:14

    50 feletti halott gyerek egy mozdulattal – most nem akarok hosszasan elemezni vagy párhuzamokat vonni, mindenesetre erős kezdés egy békeoffenzívához:
    https://nepszava.hu/3313630_iran-ellencsapas-tamadas-iskola-halalos-aldozatok

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-351345)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • nyulambator on Viccországban bejelentenekKöszönjük, Emese!
  • V.A.Lacky on Viccországban bejelentenek@ikarus: Talán mert ezek ugyanazok. Tiszta déjà vu…
  • V.A.Lacky on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Két fia is komolyan próbál focizni. Re…
  • V.A.Lacky on Viccországban bejelentenek@excombo: Tud 3 métert ugrani magasba? És sok pénz…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Nálam ez az első nagy fekete pont (bun…
  • martonbalint19904935 on Viccországban bejelentenek@vattablz:: Nyilván, sok fideszes soha nem fogja e…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekHehe... eddig úgy tudtam, MP nem valami őrületes f…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@muaddib00: Érdekes amit írsz, sőt még logikusan i…
  • nyulambator on Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt)@ikarus: Az indexre még tart a bojkott, szóval ha…
  • ikarus on Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt)@nyulambator: Állítólag ezt "Kai(s)zár kiejtést a…
  • nyulambator on Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt)@aronsatie: Én valamiért azt hittem, hogy hangfelv…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@martonbalint19904935: : Pár apró adalék, ami ugya…
  • excombo on Viccországban bejelentenek@V.A.Lacky: Amennyi pénzről van szó, meg fogják ol…
  • V.A.Lacky on Viccországban bejelentenek@Keepdreaming: A Politico és a Reuters szerint MP…
  • labrys on Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt)@aronsatie: valóban, helyesbítenem kell: inkább aj…
  • martonbalint19904935 on Viccországban bejelentenek@ijontichy:: "A kifulladás OK, csak épp az a lendü…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Teljesen megértelek. Sokan szerették…
  • Podvinecz marsall on Viccországban bejelentenekHát már a bloggazda sem...? https://telex.hu/belfo…
  • muaddib00 on Viccországban bejelentenekÉn ezt sokkal pragmatikusabban nézem, ezt az ukrán…
  • Keepdreaming on Viccországban bejelentenekFriss: 6000 milliárd forintnyi euróforrás Mo.-nak…
  • aronsatie on Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt)@labrys: Káeszár. Nem mondták é-nek az ae-t. Ugyan…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: "A konkrét esetről: ez nem erköl…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @labrys: "…A szomorú, ótvaros, kicseszett él…
  • labrys on Viccországban bejelentenekA rohadt kurva orosz drónpilóták naponta vadásznak…
  • lmate on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@tgr: Ja, és egy kommenter ezt írja: "Note that th…
  • martonbalint19904935 on Viccországban bejelentenek@excombo:: Szerintem mindig is egyértelmű volt hog…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: , @excombo: : Mostanság a világban a p…
  • excombo on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Sajnos ezek is populisták, nagyon. (Az…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMegint egy melléfogás az új kormánytól. Ez sajnála…
  • Menkunagy Bundaskutya on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstÉs mára a sum-product sejtést is megcáfolták, szin…
  • tgr on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtésthttps://scottaaronson.blog/?p=9782 (A szerző matem…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@incze: Sebaj, a híveinek ez nem lesz gond, mert k…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a deal művésze most épp ománt akarja felrobbantani…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Szvsz. vityának még mindig túl sok (…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekA legfőbb ügyész, a rendőrkapitányok, a NAV elnöke…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@labrys: : Mea culpa. Megyek is hamut szórni a fej…
  • K Zoltan on Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt)Hsz is írt véleményt a darabról: https://www.faceb…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: nyilván nem annak köszönhetjük a tizenh…
  • lmate on Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt)Lassan időszerű lenne egy "Színész a minisztériumb…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Nyilván arra gondolt, hogy ha ijontichy n…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Ezt kifejtenéd?
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: : Szvsz. inkább annak, hogy 2002 után a…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Na, tobbek kozott az ilyen kommentekne…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekhttps://telex.hu/belfold/2026/05/26/magyar-peter-l…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@excombo: Amíg nem lesz #2, két lehetőséged is van…
  • excombo on Viccországban bejelentenekNem lehetne egy Viccországban bejelentenek #2 posz…
  • Grrr on Viccországban bejelentenekAzért ne szaladjon el a paci velünk, hagyjuk ki a…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@labrys: Több helyen felhozták már ezt a családi f…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekNe haragudjon, hogy zavarjuk, de a fél ország ezen…
  • ijontichy on Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt)@vattablz: : és zömüknek bizonyára dús hajkoronája…

Posztrulett

„Every generation has a Kim Philby” – the shit hits the fan- poszt

Az Insider (és több más oldal egyszerre) lehozott egy anyagot Szijjártó és Lavrov beszélgetéseiről. Lehet hallani a külügyminiszterünket, amint gazsulál Lavrovnak. Putyin egyik oligarchája kért egy szívességet. Szíjjártó egy másik beszélgetésben elmondja Lavrovnak, hogy mit mondott Gabrielius Landsbergis, aki akkor Litvánia külügyminisztere volt. Ezt megmutatták Landsbergisnek, aki megerősítette, hogy ez egy valódi beszélgetés részlete. És …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • sgtpotrien
  • V.A.Lacky
  • torzsmokus
  • Morp65
  • val
  • vgab
  • nyulambator
  • csingiz
  • kisa
  • Radnóti Zoltán
  • Menkunagy Bundaskutya
  • SMFB
  • micike mici
  • aronsatie
  • wolff
  • susyk
  • szabol25
  • trbnt
  • j.alfred prufrock II
  • wooddog
  • opiniopraesumpta
  • jack_of_all_trades
  • ikarus
  • hakohen
  • rovidec398e17c6
  • mzoltan
  • azuccahirmondoja
  • jelbeszed
  • Bogomil
  • Mikonu
  • Czifra Zoltán
  • incze
  • janszemwordpress
  • ra0213
  • Geo
  • nerangass
  • Virág et.
  • László Majoros
  • annokkk
  • Geza
  • Grrr
  • DarthVader
  • Tiborné Tóth
  • excombo
  • princeghostly1c74fbc695
  • janostothmeister
  • aromo44
  • ervsebeszet
  • macskahala
  • Psakreff
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d