Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza 2025.05.15
  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás) 2025.05.12
  • Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt) 2025.05.09
  • És a pápa: Robert Francis Prevost 2025.05.08
  • Cyrano esete a Kemény-lányokkal 2025.05.05
  • AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból 2025.05.04

A legolvasottabb posztok

  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)
  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza
  • Az Orbán-fasizmusról
  • AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból
  • Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.

Vincent: Trump nyerte a választást

2024.11.06 by jotunder

Pennsylvania már az övé. Nagyon úgy néz ki, hogy valamennyi csatatér államot elhozza. Nyugalom, attól, hogy Orbán és a kutyái ünnepelnek, még nem az övék a világ. Nagyon nem. Nem Orbán nyert, hanem Donald Trump.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16531859-682660b12a8fd' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16531859&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16531859-682660b12a8fd&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16531859-682660b12a8fd' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Választási Este avagy Kollektív Közvetítés

Next Post:

Harry Lohn és Frederick Trump közös üzlete (vicceskérdésposzt)

96 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. annokkk szerint:
    2024.11.06 19:43

    @Podvinecz marsall:
    Nemrég láttam a Sötét vizeken c. 2019-es amerikai filmet, ami a gyártók környezetszennyezéséről szól, és abban az volt, hogy az amerikai állam nem korlátozza a gyártókat a technológiában, sem a termékben. A gyártóknak maguknak kell megmondani, hogy mennyire környezetszennyezőek és maguknak kell a korlátozásokat kitalálni a saját termékükre. Az állami hivatal csak a saját használati szabályzata alapján tudja perelni a gyártót, ha azt nem tartotta be.
    És hát a teflon egy örökre megmaradó szervezetben felhalmozódó mérgezőanyag, ami mára elborította a földet. Viszont a per ellenük csak amatőr pereskedés. A gyártó azóta is ontja a mérget. Már benne van mindenben. Az állam semmit sem szabályoz azóta sem. Ez a rendszerük. Nem tudom, jól értettem-e, de gyengébb idegzetűeknek nem ajánlom a filmet.
    Szóval ennél gyöngébb környezetvédelmi felügyeletet én nem tudok elképzelni, ami amerikában van.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338751)
    Loading...
  2. muaddib00 szerint:
    2024.11.06 19:53

    https://444.hu/2024/11/06/pressman-orban-ugy-kezelte-ezt-a-valasztast-mint-egy-kartyajatekot-egy-kaszinoban
    Jajj, de nagyon jól beszélt. Le a kalappal. Sajnos kevesen fogják megérteni itt abszurdisztánban…

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-338753)
    Loading...
  3. annokkk szerint:
    2024.11.06 20:13

    @muaddib00:
    Szerintem Orbán úgy tette meg tétjeit, hogy ne veszítsen. Trump egy betegesen nárcisztikus ember, neki hízelegni kell, a demokraták viszont nem bosszultak meg eddig semmit, úgyhogy őket nyugodtan lehet rugdosni is. Nem veszít vele semmit.
    Mindenki ezt csinálja. Orbánnak nyalizni kell, mert bosszút állhat, a demokraták meg balfaszok, mert soha senkinek nem akarnak ártani, tehát őket mindenki bátran rugdossa, hogy jópontokat szerezzen Orbánnál.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338755)
    Loading...
  4. jotunder szerint:
    2024.11.06 20:28

    @annokkk: most tekintsünk el attól, hogy egy 1999-es ügyről van szó, természetesen léteznek környezetvédelmi törvények az Egyesült Államokban, természetesen a DuPontot beperelték, és végül peren kívül megegyezett.
    ::::::::::::::::
    A teflon (PTFE) gyártásakor használtak egy anyagot a Dupontnál, amit ma már nem használnak, ez volt a PFOA. a PFOA-ról azt gondolták, hogy abban a koncentrációban, amelyben a vízben szokott lenni nem veszélyes. Most sem tudják biztosan, hogy mi a helyzet (azt hiszem olyasmiket gondoltak, hogy nem a PFOA, hanem a PFOA-ba belekerülő anyag a veszélyes). rengeteg cikket írtak, vizsgálták, de Európában sem volt betiltva 2020-ig és 2008 létezett speciális szabályozás rá.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-338756)
    Loading...
  5. annokkk szerint:
    2024.11.06 20:40

    @jotunder:
    Én nem tudom. Lehetett ez egy fikció is. De azt mutatta, hogy az amerikai környezetvédelmi szervek nem rendelkeznek kutató kapacitással, hogy megállapítsák, mérgező-e valami, vagy sem. Ezt rábízzák a gyártóra. És a gyártó nem tiltja be magát, ha mérgezőt gyárt. Ezt valaki másnak kell rábizonyítani, ha tudja. Nem állami feladat. Magánper. Szerintem ezt a szabályozást már nem lehet tovább lazítani, mert nincs is.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338758)
    Loading...
  6. labrys szerint:
    2024.11.06 21:00

    @ijontichy:, @Grrr:: szerintem két nagyon komoly strukturális hiba van a párbeszédes elméletetekben.
     
    Az első: kimondatlanul feltételezitek, hogy az érintettek (többsége) minden helyzetben eléggé tájékozott, tanult és racionális viselkedésű ahhoz, hogy értelmes párbeszédet lehessen folytatni vele.
    Ez szerintem nagyon nem így van; a demagógok/populisták/diktátorok tömegtámogatását (mert mindig van nekik!) soha nem a többségükben tájékozott, tanult és racionális viselkedésű polgárok alkotják.
     
    A második: kimondatlanul feltételezitek, hogy minden érintett fél tárgyalni akar.
    Szerintem ez is alapvető tévedés; a mindenkori csőcselékek vezéreinek egyáltalán nem áll érdekében semmiféle tárgyalás (max. olykor propagandalehetőséget látnak holmi „tárgyalások” szimulálásában) – nekik kizárólag a tömegtámogatás megtartása és a(z eszközökben nem válogató) győzelem áll az érdekükben.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-338761)
    Loading...
  7. muaddib00 szerint:
    2024.11.06 21:11

    @labrys:
    …a demagógok/populisták/diktátorok tömegtámogatását (mert mindig van nekik!) soha nem a többségükben tájékozott, tanult és racionális viselkedésű polgárok alkotják…”
    Ez valamennyi sikeres politikai szervezetre igaz. Lévén úgy általában a társadalmi többséget nem a tájékozott, tanult és racionális viselkedésű polgárok alkotják.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-338762)
    Loading...
  8. nyulambator szerint:
    2024.11.06 22:16

    @labrys: A másik komoly akadálya a párbeszédnek a hit. Jobbik esetben csak az aktuális kedves vezetőben való vak bizalom, rosszabb esetben valamely felettünkvaló képzelt barátban való hit. Sajnos ezek a képzelt barátok jobbára nem tárgyalóképesek; ha a könyvben meg van írva, hogy apa férfi, anya meg nő, akkor innentől kezdve nincs mit párbeszélni. És makoghatnak a szemüveges mitugrászok ilyen-olyan kromoszómákról, meg gonadokról, de azokat még senki se látta, szóval nincs miről beszélni.
    „34 Az összejöveteleken az asszonyok ne beszéljenek, hanem maradjanak csendben. Maradjanak meg az engedelmességben, amint azt a Mózes Törvénye is mondja. 35 Ha pedig valamit meg akarnak kérdezni, azt otthon kérdezzék meg a férjüktől, mert nem helyes, ha az asszony a helyi gyülekezet összejövetelén beszél.” 1 Korintusi 14
    Szóval nem biztos hogy a nőknek adott szavazati jog dolog megfelel az úr akaratának. Sokan mondják, hogy át kell ezt még egyszer gondolni.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-338772)
    Loading...
  9. ATCG szerint:
    2024.11.06 22:48

    Hiv.: @muaddib00:
    Igen, fantasztikusan beszélt. Olyan magasan áll szellemileg Orbán és kutyái fölött, hogy az mindenhonnan, nagyon messziről is, jól látható és minden épeszű ember számára felfogható.
    …”grandiózus kisszerűség”…mondja Pressman; micsoda verstömörségű jellemzés!
    …Néha ehangzik itt a Vincenten nagy nekibúsulásainkban a költői kérdés, vagy legyintő sóhaj, hogy …’ugyan hány hadosztálya van a jóakaratú embereknek, a szemüveges Bezuhovoknak, a Hannibál tanár uraknak, a demokrácia hívőknek, a pápának?’
    …
    Az ilyen Pressman-féle beszéd bizony sok-sok hadosztállyal egyenértékű –
    az én világképem szerint legalábbis.

    Hiv.: [@ATCG:](#comment-338773)
    Loading...
  10. jotunder szerint:
    2024.11.07 00:31

    @annokkk: én nem vagyok szakember. patkányokon kísérleteztek, akik nagyobb adagokra megbetegedtek. ez sok évvel a teflonbotrány előtt kezdődött, nagy adagokról volt szó. és nem tudják biztosan, hogy ez az anyag veszélyes, vagy valami, amit esetleg mellékevernek. kínában nagyon sokat gyártanak belőle, bár már ott is figyelnek rá.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-338775)
    Loading...
  11. KennyOMG szerint:
    2024.11.07 01:26

    @jotunder: 1) Azt mondani, hogy a PFOA (es egyeb cuccok) veszelyessege nem bizonyitott, hat, eleg meredek allitas 2024-ben. Parancsolj, elso talalat 2023-bol, eleg reszletes leiras van benne a hatasairol: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0147651323011673#sec0030
    .
    2) Nagyszeru, hogy van (mondjuk ebben az esetben) EPA, de megis mit tudnak majd csinalni, amkor Trumpek megvagjak a budzsejuket mondjuk 20%-ra, az Elonmusk aramvonalasitja oket, mint a vakuumvasutjat, es meg meg is poltpetizik oket pozitiv esetben osztalyvezetohelyettesi, realistan nezve portasbacsi szintig?
    .
    3) Annokkk kivetelesen jol ratapintott, hogy az allami felugyeloszervek leepitese nem most kezdodik majd, hanem egy nagyon is elorehaladott dolog: az osszes szovetsegi oversight intezmeny a minimalis funkcionalitasan tul van karcsusitva. Pl a 737 Max lezuhanasok utan is azt lattuk, hogy az FAA nem sajat kezuleg ertekelte az uj gepet, hanem a Boeing sajat ertekeleset ertekelte, gyakorlatilag abban bizva, hogy egy blue chip ceg nem fog hazudni nekik (spoiler: hazudtak). Az EPA is ugyanigy hagyatkozik iparagi szereplok onbevallasara, akiknek ugye soha nincs semmi okuk hazudni semmilyen ugyben sem (ennel tobbszor nem tudok tagadni egy mondaton belul, tisztelt birosag!).
    .
    4. Az enforcement ugynoksegek jogkore iden nyaron ugye hatalmasat csorbult a Chevron visszavonasaval, ezutan szakertok helyett kinevezett birok sajat hataskorben ertelmezhetik a szabalyozo szervek hataskorebe tartozo jogszabalyokat, ha az pont ellentetes a szabalyozo szerv ertelmezesevel, es mitadisten pont megegyezik egy iparagi szereplo erdekeivel, hat istenem, elofordul. Ilyenkor persze felhaborodas elott tessek eszben tartani, hogy Thomas fomeltosagubirour 28-ik karibi vakacioja az evben NEM megvesztegetes volt, hanem ajandek, mivel a dontese utan kapta a Dow Chemicaltol boardjatol.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-338776)
    Loading...
  12. KennyOMG szerint:
    2024.11.07 01:35

    A valasztasrol: a popular vote adatok meg nincsenek meg, de jelenleg olyan 8-9m nem szamolt szavazat lehet meg hatra. Ebbol 50-50 eseten is max 77 millio szavazata lesz Trumpnak, egeszen precizen annyi, mint 4 eve – ezzel szemben Harris mogul szublimalt majd’ 7 millio demokrata szavazo. Erdekes lesz majd ugyanezt latni allami, vagy akar megye szintre lebontva, de brutalis 1m+ tunt el NY-ban, 600k NJ-ben (D+16-rol D+4, eszbonto!), stb.
    .
    Utana a kerdesek mar csak ezek lesznek (szamomra): 1) Trump mogul tunt el ennyi szavazo, mit tudott potolni a latino/fekete/fiatal szavazok kozul, 2) Harris ennyire apatikus jelolt volt, es/vagy 3) ilyen szinten nogyulolo az elektoratus az USA-ban (ehhez nagyon erdekes lesz a 2016-os es 24-es adatokat a 2020-assal osszevetni, remelem errol is latunk majd elemzeseket).

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-338777)
    Loading...
  13. annokkk szerint:
    2024.11.07 07:52

    @KennyOMG:
    Ezt hogy érted, hogy ilyen szinten nőgyűlölő az elektorátus az usa-ban ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338782)
    Loading...
  14. Grrr szerint:
    2024.11.07 08:57

    @labrys: Én máshonnan indultam el, így nem ezek a kérdések merülnek fel nálam. Szerintem én jóval inkább a mikroszintet figyelem. De nézzük meg, talán összeér majd a két gondolat.
    Fontos alapelvek a már hangoztatott republikánus dominancia-ellenesség (ez jól megfér Fülöp királlyal azért :)), az intézményes és egyéni megalázás elleni küzdelem, a tág értelemben vett politikai részvétel szükségessége, ami itt akkor is kell, ha az egyén tájékozatlan és nem is racionálisan viselkedik (illetve nagyon nem racionálisan, mert ez persze nem bináris változó). Például az elnyomott/dominált, hátrányos helyzetű kisebbségekre is igaz ez – nekik is hely van az asztal körül, őket is meg kell hallgatni, az ő szavuk is számít, még ha a döntés másképp is alakul a végén.
    No meg Isaiah Berlin ‘pozitív szabadságának’ az elismerése is ide tartozik nálam – az egyénnek, ha úgy nőtt fel, ahogy, ha gyenge tanulási, művelődési, sőt, eszmecsere-esélyei voltak, stb. akkor valójában nem nagyon van meg a tényleges pozitív szabadsága ahhoz, hogy az igazán élni érdemes életet élje, kibontakozzon (a régi filozófiai ‘flourishing’-re gondolok), önmagát és környezetét felemelje.
     
    Nyilván jelen vannak az akadályok, amiről beszélsz, ha jól értettem; de én itt most a csak a szándékból indultam ki. És az elérhető, hozzán közel álló egyénekből. Egy családtaggal, szomszéddal, jó kollegával azért mindig lehet beszélni, amikor a korábban már említett vegyes társaságban (azaz velünk) van. Aztán a jövő hónapban megint. A társadalomról, a világról, saját magunkról, elvekről és érzésekről például lehet beszélni, kellő tisztelettel, és persze úgy, hogy tényleg érdekel a másik. A reflexek manapság világszerte az öszecsapás, blokkolás, kiszólás, kizárás – az érzelmeket én értem, de ez nem vezet eredményre.
     
    A destruktív népvezérek és az ő káros hatásuk ügyében teljesen igazad van, de a mi nagyon mikroszintünkön lehet ellene tenni: egyrészt elvből meg empátiából, másrészt egy ‘lassú víz partot mos’ eredménycentrikusságból is.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-338784)
    Loading...
  15. velotanya szerint:
    2024.11.07 11:05

    @muaddib00: @ATCG:
    Figelemre méltó mellékszál, hogy a nemzetközi kommunikáció professzor emeritusza milyen idézetet emelt ki Pressman beszédéből, miközben úgymond visszaszólt neki:
    https://index.hu/kulfold/usa/feher_haz/2024/11/04/egyesult-allamok-elnokvalasztas-2024-donald-trump-kamala-harris-usa-amerika/kovacs-zoltan-david-pressmannak-nagykovet-ur-savanyu-a-szolo-ugye-/
    Pár éve talán megpróbált volna keresni egy félreérthető-félremagyarázható félmondatot, arra felfűzni valami baromságot, stb. Most viszont a beszéd egyik legfontosabb és legerősebb szakaszát teszi a célkeresztbe, amit akár a magamfajta is kemelhetne belőle, csak éppen pozitív üzenetként és példaként arra, hogy milyen jól beszélt. (Nem vezetem le, hogy szerintem ebből mi a tanulság, mindenki szabadon értékelheti magának, ha érdemesnek találja erre.)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-338788)
    Loading...
  16. annokkk szerint:
    2024.11.07 11:46

    @velotanya: És ezek beszélnek béketárgyalásról. Akiknek egy szövetség annyit sem ér, mint a papír, amire kinyomtatták.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338791)
    Loading...
  17. ijontichy szerint:
    2024.11.07 12:35

    @labrys: : Nincs itt probléma, ha megpróbálod elképzelni, hogy egy szem mogyorónyi esélyt sem adok annak, hogy én ennek a bulinak a végét életemben látni fogom.
    Ez a „sztori” még csak most tart a kibontakozásánál. A kérdés vegytiszta lényegét („A Gondolat”), körösztatyám már rég megírta kb. öt oldalban (Zűrkavari Zuárd és a legárok), és roppant szórakoztatóan. Vegytiszta, mert a való világban sokkal több probléma mixtúrájával állunk szemben – ez csak egy összetevő. És még a „posztumusz megoldás” is zseniális, elvégre jelzi, hogy néha „bizonyos szint fölött” is muszáj lenne idejében „lesüllyedni”, vagy vethetjük a keresztet (nagyon nem állítom, hogy ma ott tartunk, csak jelzem a tényt). Nekem nem dolgom (nem értek hozzá, és nem is érdekel), hogy „A Gondolat”-ot negyvenkét!ésféloldal tudományos kritériumoknak megfelelő publiban kíséreljem meg körberágcsálni (pláne nem háromszáznegyvenkét!ésféloldal tudományos műben), mert ha képes is lennék rá, a nyelv roppant nehézkes és korlátozott lehetőségei miatt, az eredmény már csak egy szűk kör számára lenne fogyasztható, vagy okozna élvezetet. Egyébként is, a „Scruton kávézó” életművészei (&al) dolgozzanak csak meg a pénzükért ;-)! Aztán kollégák megrágcsálhatják a (háromszáz)negyvenkétésféloldalt, gratulálhatnak vagy lehúzhatják… az a „homokozó”, ahol ezt játsszák, nem az én homokozóm (és ebben semmiféle „vertikális elhelyezkedésre” nincs egy fél gondolatnyi 😉 utalás sem).
    Az én fejemben az „ideális” (és sikeres) nevelés/oktatás az (lesz, ha egyszer lesz), amely olyan alapokat ad (95+%-nak), hogy „mire benő az fejeknek lágya”, képesek egy „kb. öt oldal”-ból „átvenni” egy „A Gondolat”-ot, annak egészében (ami természetesen nem egy technikai eszköz tervrajza, mert utóbbi tkp. roppant egyszerű egy „A Gondolat” lehetséges komplexitásához képest). Abban igazad van, hogy ettől olyan messze vagyunk mint Makó Jeruzsálemtől (a négyzeten). Addig – sajnos – annak az esélye, hogy a dolgok biztosan jó irányba mennek, elég kicsi (mondhatni véletlenszerű – ha nem is „lottóötös”, de egy „13+1-es totó”). De ha @BigJT néha lehet naiv, talán nekem is szabad :-).
    Az én szememben az értelem túlélési valószínűsége olyan, mint a „világvége óra”, csak fordítva. Minél inkább képes az evolúciós tényező hatásának mutatóját a 100%-ról lefelé fordítani, annál nagyobb az esély. Az a sajátos tény, hogy az értelem szóban forgó manifesztációja ~8Mrd egyedi alkatrészből (and counting) tevődik össze, különösen pikáns ízt ad a történetnek :-). Mert amint sikerült egy picit lefelé rángatni a mutatót, ezzel tkp. megteremted az esélyét az „orbantrump-szerű” tényezők kitermelődésének, akik fölfelé akarják rugdosni (hatás és ellenhatás, yin és yang, avagy az evolúció egy ócska kurva és csal).
     
    Btw. ebédre jár az idő… szóval egy másik igazán tömör – és elegánsan szórakoztató – „A Gondolat”: a fejlettség szintjét igen jól leírhatjuk az „Eszünk ma? Mit eszünk ma? Hol eszünk ma?” (D.A.) kérdéssor elemeinek fontosságával. Akiknek ez a dolga, majd írhatnak róla – a nyelv nehézkes és korlátozott eszközeivel – negyvennyolc, sőt ezerkilencszáznyolcannégy 😉 oldalt. Én – eléggé fejletlen lényként – a középő kérdést teszem fel ma is, mint legtöbbször. De lelkesen törekszem a harmadik irányába 🙂 Addig is iszom egy sört az ebédhez – és nehogymá’ orbantrump miatt félrenyeljünk, mert kár lenne érte 😀

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-338794)
    Loading...
  18. nyulambator szerint:
    2024.11.07 14:37

    Kicsit reméltem, hogy esetleg a ház demokrata vezetésű lesz és ez szab némi keretet az őrületnek.
    nincs sok remény

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-338803)
    Loading...
  19. KennyOMG szerint:
    2024.11.07 16:34

    @nyulambator: Na! Azert hogy ha nem egy 20 fos tobbseguk lesz, hanem csak 3-4, akkor az kurva vicces lesz, mert a szeljobb legszele fogja diktalni az utemet, es akkor tenyleg megkapnak mindent a MAGA szavazok, amiert eddig harcoltak.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-338807)
    Loading...
  20. nyulambator szerint:
    2024.11.07 17:21

    @KennyOMG: Hát a vicces nem az első szó, ami eszembe jut erről, de ja.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-338808)
    Loading...
  21. tamspatrik szerint:
    2024.11.07 20:45

    Nem értem a demokratákat. 2020-ban már elhintették, hogy Biden idős kora miatt eleve csak egy ciklusos elnökséget tervez, sőt (!) már félidőben átveheti tőle a kormánylapátot Harris. Aztán pár hónap múlva kiderült, hogy Harris mégsem elég jó, ez volt róla az általános vélemény.
    Aztán mégsem tudtak casting-olni senkit.
    A végeredmény tehát nem annyira meglepő. sőt alapfokú matematikai tudással kiszámítható volt, vagy legalábbis jó becslést lehetett rá adni: 2020-as eredmények +/- a jelenlegi elnök népszerűségének alakulása valamint Harris karizma hiánya.
    Nem pedig gazdaság, némileg meglepő módon. Viszont az amcsi polgárok választási szokásainak ismeretében annál inkább előrejelezhető volt.
    + tényező: háborús feszültséggócok, legalább három, ebből jött az erős kéz kívánalma.
    (Ez persze csak utólagos okoskodás, de azért érezhető volt, hogy kb. mi jöhet.)

    Hiv.: [@tamspatrik:](#comment-338813)
    Loading...
  22. excombo szerint:
    2024.11.07 20:49

    @KennyOMG: Így magyar fejjel nehéz elképzelni, ahogy 3-4 (republikánus / fideszes) képviselő diktál bármiben is. Megy a pénzbüntetés, legenyhébb esetben a frakciófegyelem megsértéséért, oszt’ jó napot.

    Hiv.: [@excombo:](#comment-338814)
    Loading...
  23. KennyOMG szerint:
    2024.11.07 23:01

    @excombo: Nagyjabol ugy kepzeld el, mintha a fidesznek a mihazank szavazataira lenne szuksege minden. egyes. alkalommal. Lehet, hogy szatellitpart, kitartottak, de az olyan 4 ev lenne…

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-338818)
    Loading...
  24. ijontichy szerint:
    2024.11.08 00:50

    @KennyOMG: : „a fidesznek a mihazank szavazataira lenne szuksege minden. egyes. alkalommal” Amennyiben ’26-ban előállna valami ilyen, akkor tudni fogjuk, hogy itt_és_most! az „isteni kegyelem állapotában voltál” :-).

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-338820)
    Loading...
  25. nyulambator szerint:
    2024.11.08 11:20

    @KennyOMG: Értem a hasonlatot, de nem tudom mennyire valós. Nem kevesen gondolják, hogy a mihazánk az 100% fidesz kreálmány részben a jobbszél felszippantására, részben azért, hogy továbbra is a centrális erőtér képében tetszeleghessenek. Ezek a vélekedések annyi önnálló akaratot se néznek ki a mihazánkból, mint amennyi fejtörést a KDNP okoz a fidesznek. Nekem mondjuk gőzöm sincs.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-338821)
    Loading...
  26. Grrr szerint:
    2024.11.08 11:57

    @Podvinecz marsall: Tisztázzuk, hogy nem azért írtam, mert hogy én kifejezetten ezt akarnám. Csak az európai cégek már hosszú-hosszú évek óta pnaszkodnak, hogy nagyon rugalmatlan és esetnként drága is nekik az erős szabályozás, nem annyira vonzó Európában beruházni. Ha Amerika jelentősen gyengíti a saját szabályozóit, akkor a különbség már drámai lesz; feltehetőleg nem engedheti meg magának a kontinens, hogy a trendnek mindenben ellenálljon. Tehát kompromisszumokra lehet szükség.
    A fősodornak az EU-ban most inkább az látszik, hogy gyorsítsák, egyszerűsítség, hatékonyabbá tegyék a beruházásokkal, működéssel kapcsolatos bürokratikus eljárásokat, például az engedélyezési eljárásokat. Ne építsék le a fontos szabályokat, csak tegyéb egyszerűbbé, olcsóbbá a betartásukat. Az amerikai-ázsiai digitális platformok megregulázása azért belefér, mert ők nem európai cégek… 🙂 A sztenderdeknek nem megfelelő termékek kizárása az egységes piacról, vagy kiegyenlítő vámok alkalmazása szintén.

    Viszont emellett szinte minden bizottsági főigazgatóság valami plusz üzleti/adminisztratív terhet tenne a vállalkozások hátára szinte minden új jogszabályjavaslatukban. Garantálni kell a fogyasztóknak ezt, lehetővé tenni a munkavállalónkak azt, transzparensen jelenteni a felhasználóknak amazt. A szennyező fizet; az energiaflehasználó fizet – egyre többet, de ez talán már nemzetközi versenyképesség kárára mehet egyes iparágakban. A vállalategyesüléseket korlátozzuk, mivel Európában túlsúlya lehet a csoportnak – de világviszonylatban így kicsit maradnak. Nehéz ügyek ezek.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-338822)
    Loading...
  27. ijontichy szerint:
    2024.11.08 14:21

    @Grrr: : Sok éve már, hogy kirúgtam a széket magam alól a röhögéstől, amikor a Windows először feltette nekem a nagy kérdést: „Fontos döntést kell hozni. Böngészőt kell választania”. Akkor nem zizzentem rá, hogy ebben – lényegében – benne van minden, ami hibás elképzelés a „szabályozásról”.
    Azt ugyan ma sem tudom, „hogyan működik az EU” ;-), de azt már sejtem, hogy miért nem fog „vitya (&al)” eltűnni egészen a természetes megmurdeléséig. És hát sajnos ennek EU szinten is van egy következménye, amiről oldalakat lehetne írni (nyugi, nem fogok). Az uniót azonban meg kéne szabadítani azoktól a „kinövésektől”, akik/amik gratulálnak egymásnak és hátradőlnek, miután hosszas kompromisszum keresések nyomán, végre tető alá hozták a szabályozást, miként kell EU-konform módon „segget törölni”. Nem lesz jó vége, ha központilag csak „tilalomfákat” gyártunk, meg „folyamatábrákat”, hogy a tkp. „funcionális analfabétává” silányított egyénnek miként kell egyes helyzetekben döntenie :-/.
    Én úgy látom, hogy ez a gyakorlat azoknak kedvez, akik – a szektákhoz hasonlóan – tkp. „hitet” árulnak. Sajnos van rá kereslet, és nem csak a keleti „végeken” :-(.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-338826)
    Loading...
  28. annokkk szerint:
    2024.11.08 14:57

    @ijontichy: Ha már hit, akkor engem a földalapú támogatás zavar. Ha olcsóbb banánt venni, mint almát, akkor a parasztok nem érdemelnek egy cent támogatást sem.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338827)
    Loading...
  29. tahonoli szerint:
    2024.11.09 07:20

    Sok aggasztó rossz előjelet érzek Trumppal kapcsolatban, de most egy pozitívat is sikerült észrevételeznem a JT által korábban emlegetett nagy lehiggadási folyamatban (lenti podcast-ajánló mentén).
    Trumpban talán összekapcsolódhat egyfelől a nárcisztikus személyiségzavara (minden csak úgy jó, ahogy ő gondolja) illetve másfelöl a maga módján, de nem akar rosszat Amerikának. Amikor volt a féléves huzavona a 60+ milliárd dolláros keretről (nagyrészt Ukrajna számára), akkor elnökválasztási kampányban(!) csak beadta a derekát, pedig szólamok szintjén nagyon ellene volt (merthogy végül csak felfogta a lényeget, mit veszíthet a megtagadással)
    Ha tehát Trump elnők lesz, akkor a nárcisztikus személyiségzavara feltételezhetően nem fogja engedni, hogy oroszok, kínaiak, stb. úgy köpjenek a levesébe, hogy kiidegeljék őt és ezzel sérüljön a nárcizmusa. A know-how meg talán bőven megvan még Amerikában, hogyan lehet jó ügy mellé állni, ami adott esetben kompatibilis Trump nárcisztikusan buggyant agyával, legyen bármennyivel is rosszabb minőségű Trump új csapata, 2016-hoz képest.
    Végül a perdöntő párhuzam alakulásbeli különbség az lehet Orbán és Trump között, hogy hiába abnormális mind Trump, mind Orbán, hiába katasztrófálisak a csapatok ami körülveszik őket, ám Trump oldalán van potenciál, van kraft, míg Orbán mára már csak látványpoliizálni tud.
    Ennyiben tehát tudok csatlakozni JT optimizmushoz, és persze az is lehet, hogy tévedek várakozásaimban.
    VálaszOnline podcast összefoglaló:
    https://www.valaszonline.hu/2024/11/07/amerika-valasztas-elemzes-trump-eredmeny-podcast/

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-338832)
    Loading...
  30. ijontichy szerint:
    2024.11.09 10:16

    @annokkk: : Na igen, áderpubi nyugdíjas projektje igazán visszafogott :-).
    „A kormány 24 milliárdot szán a horgászturizmusra”
    https://telex.hu/gazdasag/2024/11/09/horgasz-horog-csali-turizmus-ponty-harcsa-kecsege
     
    @tahonoli: : Én nem hiszem, hogy trampli személyiségjegyei döntőek lennének. Legfeljebb hasznosak. A lényeg, hogy Harris nem megy „papírvékony” többséggel a Fehér Házba, ezért a cowboycaddys-AR15ös-etc. fiúk, jókora nyomással a fejükben (legyenek bár csak párszázezren, az is nagyon sok) szépen otthon maradnak. A pillangószelep kinyílt, a nyomás csökken. Középfölde szorgos népe viszont a zsebén akarja érezni a „MAGA” jótékony hatását – és nem „majd holnap”. Őket kevéssé érdekli, hogy a zsidók-arabok-oroszok-ukránok lövik egymást a világ túlfelén, s ebben kinek van igaza (peches mellékkörülmény, hogy az se, ha elon hűtött kilincsű teslákkal, ajtókkal, meg leolvadásbiztos kerítéselemekkel gazdagodik – ha meg tudják fizetni). Eredmény kell, és nem csak szavakban. Szvsz. ehhez nem elég a SCOTUS-POTUS-congress(us)-hókusz-pókusz. Ott nem. És túl sok ideje sincs rá (mármint egy vitya-mintájú leuraláshoz), mert jön az időközi… meg a többi. Én távolról így látom, kint élő olvtársak meg talán máshogy… majd kiderül mi lesz.
    Mogyorólandnak persze ez nem feltétlen jó. Abban kábé biztos vagyok, hogy trampli nem fog külön „Lex-Orbánokkal” operálni, csak azért mert a kis káeurópai haverjának valami fáj. Legfeljebb küld neki egy doboz aszpirint :-). Kis káeurópai haver meg elég kreatív (mogyorók meg hülyék), hogy kitalálja a megfelelő narratívát, miért is úgy jó minden, ahogy ő mondja.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-338837)
    Loading...
  31. tahonoli szerint:
    2024.11.09 10:34

    Hiv.: @ijontichy:
    Elég szomorú Amerikára nézve, ,ha Kamala győzelme esetén a Demokraták nem tudták volna kezelni az egzaltált trumpistákat. Márpedig ez nem kizárható, hiszen a fékezetebb habzású 2020 januárja is bőven hagyott kétségeket a szemlélőkben (lásd fejleménynek például, hogy Trump elnök tudott lenni ismételten). De ettől még nem könnyű most pozitívan látni Trumpot győztesként.
    Trump-Orbán szál külön érdekes. Én abban a mezőnyben látom magamat, akik szerint ez most egy másik (előzőből NEM kiprojektálható) meccs lesz. 2016 után Trump ott szrta le Orbánt ahol érte. Mindenki mást előrébb vett nála diplomáciában, ugye. Orbánnak ezért is kellett fénysebességbe kapcsolnia a sggnyalást illetően.
    Nyilván jogos, amit mondasz, hogy „Középfölde” nem fogja a nagy egészt keresni és szolgálni, saját partikuláris érdekeinek rovására. Az alapkérdés, ami körül az én agyam pörög, hogy mi esélye van Trump elszabadulásának (bosszúvágy, nárcisztikus torzulás stb. mentén). Az elnöki – tisztán érzékelhető – negatív energiák mennyire csatornázhatók be valamiféle elfogadható irányításba: nem pusztán csak azon az alapon, hogy 2016-os első elnökség nem lett akkora katasztrófa, mint amilyen parázást okozott a nagyvilágban (merthogy ez sovány vígaszként is kevésnek látszik jelen állás szerint, legalábbis számomra).

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-338838)
    Loading...
  32. annokkk szerint:
    2024.11.09 10:45

    @ijontichy: Ez valami légbőlkapott meggyőződés , hogy a középfölde szorgos hitharcosai valami mocskos anyagias indokból választják az elnököt.
    Én máshogy látom a populizmus vevőinek érzelemvilágát. Egy zászlóval több érzelmet lehet kicsikarni belőlük, mint egy adóvisszatérítéssel.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338840)
    Loading...
  33. tahonoli szerint:
    2024.11.09 11:15

    Béndek Péter linkelte FB-blogján az alábbi brutálisan hosszú írást. Ám – szerintem – nagyon jó lett, nagyon érdemes a belegondolásra, pláne választás után, így utólag is.
    https://www.facebook.com/nemesdaniel/posts/pfbid02CQwcjh4NhHrDhs7z8TXV2mMEwzK7TcMruV24MVbwj1jXc3eZk2o7TEnDZMcj5bGnl

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-338843)
    Loading...
  34. annokkk szerint:
    2024.11.09 11:55

    @tahonoli:
    Ja, hogy az öreg Trump mennyivel kevésbé lesz nyáladzó kriptaszökevény, mint az öreg Biden … Biden kezéből Harris és a kommunisták kicsavarták a csörgőt, de az öreg Trump kezéből nem fogja kicsavarni Elon Musk ?
    Amerika máris kommunista ország, mivel a covid alatt nem hagyta tönkremenni a vállalkozásokat… Kétlem.
    Milyen erős amerika lehet abból, ha Trump vakargatja Putyin hátát a gőzfürdőben ?
    Nem tudom, mivel tudná alátámasztani a világképét, de ez csak egy álmodozás a sok közül.
    Próbáljuk meg először Trump mecénásait és zsarolóit számbavenni. Aztán ha abból kisejlik valami erővonal, akkor még az lehet valami alap. De még akkor is ott a hisztifaktor.
    Elon Musk is raporton volt Putyinnál. De majd meglátjuk.
    Ezt a kommunistázást meg egyszerűen fidesznyik terelésnek tartom. Főleg, hogy Kövér László bejelentette, hogy a kommunista Kínába utazott két hét tanulmányútra, hogy kiképezzék az országház kommunista működésének helyes módjára.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338848)
    Loading...
  35. ipartelep szerint:
    2024.11.09 12:12

    Hiv.: @tahonoli:

    Próbáltam találni benne olyan premisszákat, amelyek igazolják a krumplinak való szurkolást. De nem találtam. A logikában ezt úgy mondják (a művelt bushman ugye), hogy „non sequitur” (nem következik). Persze, ez nem csupáncsak, sőt, főleg nem logikával eldönthető, ha úgy lenne, könnyű lenne a dolgunk. Felsorol több premisszát (érvet), amelyekből számára összességében az következik, hogy a krumpli jobb elnök lesz, mint Harris. Én meg azt mondom erre, hogy a francokat, dehogyis, egyáltalán nincs így. Sok tényező van itt, amik játszanak, ezek között súlyozni kell, ezen tényezők egy része még nincs is meg (még nem tény), csak feltételezés (jóslás), egy más részükre van „alapos indok” (pl. az idióta eddigi működése), ezek így együtt, és összességében semmiképpen nem azt mutatják (nem az következik belőlük – sem logikailag, sem sehogyan), hogy a krumpli jobb lesz a világnak, mint amilyen a másik jelölt lett volna, akármilyen buta, és balfasz is a másik jelölt.
    Hogy az a szöveg Béndeknek tetszett, azon nem csodálkozom, Béndek annyira konzerv, hogy a kamrában a 30 éves konzervek előre szalutálnak neki.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-338850)
    Loading...
  36. tahonoli szerint:
    2024.11.09 12:13

    Hiv.: @annokkk:
    Próbáljunk meg leszögezni négy axiómát!
    [1] A politikát nem tisztességes, művelt grállovagok művelik normális pályán, hanem szügyig gázolnak a takonyban, mentálhigiéniás kihívásokkal küszködő egyének, politika címén.
    [2] Az összesített elvárások rengeteg antagonisztikus óhajt fednek le (egyszerre kielégíthetetlenül).
    [3] Minden nárcisztikus barom képes hibázásra, még Putyin is. Trumpnk nem kell minden harcot megnyerni, elég, ha nyer a legvégén, pl.: ukrán-háború kapcsán.
    [4] Annyira kiszámíthatatlan mára a világ, hogy fejben nem lehet lejátszani mi fog következni, nemhogy 4 évre előre, hanem, hogy akár holnap is. MP is megnyerheti 2026-ot, de fogadni nem fogadnék rá.
    Trump-ellenesként én is eléggé keserű hangulatban vagyok a választás óta. Próbálgatom magamban a kognitív disszonancia redukciót, egyelőre beláthatatlan sikerességgel. 🙂

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-338852)
    Loading...
  37. annokkk szerint:
    2024.11.09 12:26

    @tahonoli: Én Trump miatt nem vagyok elkeseredett. Sosem hittem olyanban, hogy amerika okosabb lenne a világ többi részénél, vagy hogy náluk valami nem történhet meg. Náluk minden megtörténhet. Inkább minálunk vannak határai a fantáziának. Nem tudom, kéne-e mondanom, de Harrisban egy percig sem hittem. Nőgyűlölő primitív barmok ellen nőt indítani én sosem mertem volna. Asszem odáig már elmentem, hogy szerintem egy fiatal jóképű paraszt ellen Trump egy kettyós vén trotlinak tűnt volna. De ez csak konyhapszichológia részemről.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338853)
    Loading...
  38. ijontichy szerint:
    2024.11.09 12:45

    @annokkk: : Szvsz. téged megtéveszt a trampli gyűlésein látható csápoló tömeg. Pedig olyan az, mint „philip kétmilliója”. Ha csak annyi lenne, azzal választást nem nyer. Az usa is változhat (anyagias érdek), de nekem mégis inkább a kiszakadt hazánkfia (számomra szavahihető hamistanú ;-)) sztorija jut eszembe, aki járt Obamának „kopogtatni”. Helyben közismert, vén GOP szimpatizánshoz először be se akartak menni (a helyi segítőjük szerint tökfölösleges), aztán az lett a vége, hogy a fazon ugyan nem jött ki a bézmentből, ahol épp dolgozott, de jól hallhatóan kikiabált a nejének (hibbant-libbantak ugorgyanak, mert szó szerinti idézet következik!): „Mondd meg nekik, hogy a niggerre fogok szavazni!”. Bush Jr. fired. Ez Amerika, ahol (majdnem) minden megtörténhet. És erre jó bizonyíték az is, hogy Ms. Clinton nem lett elnök. Mert ki gondolta volna akkor…???

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-338854)
    Loading...
  39. annokkk szerint:
    2024.11.09 13:30

    @ijontichy:
    Én is pont ezt mondtam. A fiatal jóképű paraszt üti a kettyóst. Ebben az esetben még fincsibb, amit írtál, hogy fiatal jóképű istenszolgája üti a kettyóst. Ez a tutifincsi.
    És ismétlem a régi ökölszabályt, amit szerénységem talált ki, de attól még műxik. Hogy a nőelnöknek jobboldalinak és paplánynak kell lenni. Hogy ez dél-amerikában, skandiáviában, vagy indiában is bevált-e, azt már nem tudnám megmondani, de ennyit tudtam segíteni.
    Meg van még egy megfejtésem arra a pár százalékra, amelyik demokrata volt, Bidenre szavazott, de Harrisra nem. Azt gondolom, feketék és latinok voltak.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-338856)
    Loading...
  40. labrys szerint:
    2024.11.09 15:46

    @tahonoli:: sajnos a valóság épp ellenkező irányban van: Trump nárcizmusát röhögve használták ki már az előző ciklusában is a nála sokkal rutinosabb, ravaszabb rohadékok. Csak pár felületes, semmit nem jelentő hízelgő szót kell a debilnek mondani, és máris rohadt nagy kedvence/kebelbarátja leszel; emlékszel még arra, ugye, amikor fennen hirdette, milyen kurva jó fej Kim Dzsongun, mer’hogy milyen szép levelet írt már neki? Vagy az olyan szövegeire, hogy Putyin milyen okos, sőt (szó szerinti idézet!) zseniális vezető…
     
    Arról már nem is beszélve, hogy arra számítani, a Trump-féléknek bármit is jelent az Amerikai Egyesült Államok, mint teljes entitás, és szemernyit is érdekli őket bármi, ami a személyes érdekeiken kívül esik…

    Hiv.: [@labrys:](#comment-338859)
    Loading...
  41. darnoknew szerint:
    2024.11.09 18:46

    @labrys: Tudják ezt az amerikaiak is. A Tesla részvények ötödike óta 25 %-ot emelkedtek. Elég hektikus a Tesla árfolyam, de ilyen gyors emelkedésre még nem volt példa.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-338869)
    Loading...
  42. nyulambator szerint:
    2024.11.09 20:21

    @darnoknew: Borítékolható, hogy nemsoká előjön egy TRUMP nevű kriptovalutával és a FED egy szabad szemmel is látható összeget fog átváltani TRUMP-ra az ország felvirágoztatásának céljából.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-338870)
    Loading...
  43. KennyOMG szerint:
    2024.11.09 21:16

    @ijontichy: „A lényeg, hogy Harris nem megy “papírvékony” többséggel a Fehér Házba, ezért a cowboycaddys-AR15ös-etc. fiúk, jókora nyomással a fejükben (legyenek bár csak párszázezren, az is nagyon sok) szépen otthon maradnak. ”
    .
    „A lenyeg, hogy MZP nem egy ‘papirvekony’ tobbseggel nyerte a valasztast, ezert az Orbani gepezet nem gancsolja ott es ugy, hol es ahogy tudja.”
    .
    Nem mondhatod komolyan…

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-338874)
    Loading...
  44. KennyOMG szerint:
    2024.11.09 21:26

    @tahonoli: Megbocsass, ha szerinted ez a „jo” barmiylen, nem mediaworksi dimenziojaban ertelmezheto, akkor… nem tudom, nem is akarom. Csak egy dolgot kiemelve:
    .
    „3. Gazdpol. Biden alatt 50%-kal (!) nőtt az USA tartozásállománya, GDP-arányosan is 15%-kal. Az elképesztő inflációt is Biden hozta az egész világra a covidos pénzszórással, majd az inflációcsökkentőnek hazudott újabb pénzszórással.”
    .
    Trump osszesen 8400 mrd $-ral novelte a hianyt, Biden 4300 mrd $-ral. Utobbi sem keves, de az elobbi majdnem kereken ketszerese. A „Covidos penzszorast” is nagyreszt Trump kovette el, a CARES es egyeb kolcsonok, konnyitesek 3600 mrd $-t tettek ki, Biden erre tett meg ra 2100 mrd $-t. Azt, hogy az „egesz vilagra ki hozta ra az inflaciot”, meghagyom sajat ertelmezesi lehetosegeidben. A lenyeg az, hogy ha valaki 2 mondatban elso ranezesre is harmat hazudik, es aztan ezt te „jo”-nak nevezed… Haaat….

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-338875)
    Loading...
  45. nyulambator szerint:
    2024.11.09 22:06

    @KennyOMG:
    Az idézetben tartozásállomány szerepel, te meg deficitről beszélsz.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-338876)
    Loading...
  46. KennyOMG szerint:
    2024.11.09 22:17

    @nyulambator: Nem ez a problema, hanem az, hogy csak es kizarolag Biden koltekezeserol van szo, Trump meg csak emlites szintjen sem kerul elo a gazdpol szekcioban. Nem mellesleg Trump 19-rol 26-ra, Biden 26-rol 33-ra tolta meg, lehet szazalekokat szamolgatni mindkettohoz.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-338877)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)”Magyar Péter hétfőn jelentette be, hogy gyalogtúr…
  • velotanya on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: Émelyítő az a szeretetteljes enyelgő…
  • tahonoli on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatbólAz xAI Colossus szuperszámítógép, 100.000 db Nvidi…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: köszönöm, véletlenül másfelé kereste…
  • nyulambator on Az Orbán-fasizmusról@Podvinecz marsall: https://mediapiac.com/2025/05/…
  • exadvocatus on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya:: Érdekes, hogy épp UP legproblémásabb…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusról: @nyulambator: nem találom. Lehet, hogy már kitil…
  • Keepdreaming on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaÉs újra van Traubisodánk! Hurrá!
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ennyi optimizmussal én nem tudok mit kezdeni. Lego…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ipartelep: Hát azt az egyet jól látta meg a köpcö…
  • ipartelep on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Hiv.: @Grrr: Ebből egy dolog látszik csak, de sokr…
  • labrys on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr:: az Oroszországi Föderáció jelenlegi háború…
  • Grrr on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Én Oroszországot látom felsejleni szemem előtt. Pe…
  • barki on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Az, hogy a Momentum fontolgatja, hogy nem indul 20…
  • barki on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: békés tüntetés meg annak az eredménye…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: Jelen pillanatban az ellenzéki szinté…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Ennek a "sóval hintjük be"-nek a törvé…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: ezt mondta :( az ellenzék vezére, ami…
  • thegaben86 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Ez a tuntikezes semmit nem er uzenet s…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: Mert eddig mikor oldott meg tüntetés…
  • thegaben86 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Es megint arrol beszel, hogy felesleges…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr: az ellenzék vezére éppen maglódon sétál. sz…
  • vattablz on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaAlakul az a monodráma. Melódia csoki meg már van,…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr: Ha nem gyújtják fel a karmelitát és kergeti…
  • nyulambator on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaNe is mondjuk többé hogy rossz, mondjuk azt, hogy…
  • Grrr on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ha nem megy ki egy dühös tömeg az utcára, akkor az…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Lehet, hogy tényleg Gandhi a példakép.…
  • ijontichy on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: : Én azt is olvasom, hogy "Sóval hintj…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@darnoknew: És azt láttad, hogy a "becsavarodott"…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@darnoknew: Hát Gandhinak egyszer már ugye bejött…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Igen. És MP az egyetlen, aki eséllyel…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Miközben képtelen vagyok felfogni, hog…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Nekem az Ukrajna melletti egyértelmű k…
  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ez a szarság durvább, mint ami ellen nemrég Grúziá…
  • kiazmármegint on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@KennyOMG:Es emellett az is erdekelne, hogy mikor…
  • Thalész on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: " mint a sajtószabadság felszámolása id…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: nem hiszem, hogy labrys a nemzet ellen…
  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Persze, lehet ezekről is írni, a szuverenitásvédel…
  • Thalész on Az Orbán-fasizmusról@Podvinecz marsall: Hát van olyan pletyka, hogy Sz…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@KennyOMG: De vajon azt tudják-e majd ha már bemeg…
  • KennyOMG on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)En arra lennek kivancsi, hogy ha JT kulfoldrol van…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusrólAzt mondják a fiúk, Romulus a tiszai szuperkém, má…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Kíváncsian várjuk. És hogy állsz a szín…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Csodálom a kitartásodat JT - és egyben…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)OFF természetesen fogok írni erről a putyinista bo…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)[@exadvocatus:](#comment-344988 Lényegében egyetér…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Azt hiszem, félreérthető voltam. Írásod…
  • DarthVader on Az Orbán-fasizmusról@Keepdreaming: Csak a kerék forog. Visszatértünk u…
  • Keepdreaming on Az Orbán-fasizmusrólCsúnya vége lesz. Legalábbis kurvára remélem, hogy…
  • ikarus on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: Tiltakozunk, tiltakozgatunk? Talán n…

Posztrulett

Lengyelország vs. Magyarország avagy, nincs is avagy

A lengyel kormányfő a varsói tőzsdén jelentette be az új lengyel gazdasági stratégiát. A szükséges befektetések összértéke közel hétszáz milliárd zloty, ami nagyjából 170 milliárd dollárt jelent. Ez több mint a lengyel GDP húsz százaléka, úgy a háromnegyede a magyar GDP-nek. A hat pillér: 2. Energetikai beruházások. 3. Új technológiák fejlesztése. ” Later this week, …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • kisvince
  • incze
  • cleantone2
  • Morp65
  • outsiderb
  • kalzol
  • tortt49
  • rovidec398e17c6
  • dynamicist
  • janostothmeister
  • vattablz
  • hakohen
  • olvassbele.com
  • azuccahirmondoja
  • barki
  • simonandris2
  • labrys
  • Judit Merényi
  • Gabor
  • Radnóti Zoltán
  • Vidor Ferike
  • Grrr
  • ikarus
  • princeghostly1c74fbc695
  • DarthVader
  • Tyto
  • Külsős
  • macskahala
  • jack_of_all_trades
  • Psakreff
  • annokkk
  • tahonoli
  • anna007dor
  • attitoth68
  • Thalész
  • jotunder
  • tulajdonkppen
  • lgombb
  • nerangass
  • elolhatuldoktor
  • gearforbooks
  • aromo44
  • ganjagym
  • Hector Kapitány
  • thegaben86
  • twmmy
  • susyk
  • kisa
  • muaddib00
  • Virág et.
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d