Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat 2025.07.09
  • Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László 2025.07.06
  • Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.” 2025.07.05
  • Bemondta a Híradó !! A világ legjobb száz egyeteme között a Semmelweis !!!! 2025.07.05
  • Az AI elkezdte elvenni az emberek munkáját 2025.06.30
  • Veletek vagyunk 🌈 2025.06.28

A legolvasottabb posztok

  • Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László
  • Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjat
  • Börtönnel fenyegeti az "igazság"(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.
  • Elon Musk: "Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot."
  • Bemondta a Híradó !! A világ legjobb száz egyeteme között a Semmelweis !!!!
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.

A technológiai jobboldal korszaka avagy a liberális konszenzus vége

2024.12.29 by jotunder

Caveat…. A kedves Olvasó azt gondolja, hogy én szimpatizálok a „tech right”-tal (nem) és örülök, hogy vége a liberális konszenzusnak (nem). Még a wokerati totális bukása miatt sem érzek valódi kárörömöt. Azt gondolom, hogy el fog jönni a „tech right” kora, azt is gondolom, hogy a liberális konszenzusnak vége, és azt is gondolom, hogy a wokerati marginalizálódni fog. Ez utóbbiról nem nagyon lesz szó a posztban, nem tartom különösen fontosnak.

Tegnap összecsapott Amerikában a „tech right” és a „right right”, Elon és Vivek vs. Ann Coulter (aki arról írt, hogy azért nem szavazna Vivekre, mert indiai, hát Ann Coulter expasija kifejezetten Mumbaiban született és nyolc hónapra ítélték, de csak éjszakára kellett bevonulnia valamilyen börtönszerűségbe), Laura Loomer (jézusmária) és Steve Bannon (ő hülye gyereknek nevezte Muskot és szerinte ő nem is igazi amerikai, hanem globalista). Ez sokkal komolyabb ügy, mint amikor két félhülye megafonos összekap párszázezer forinton.

Musk véleménycikkben támogatta az AfD-t, amit meg is írtak a magyar lapok. Az újfasiszta Mandiner nagyon örült neki, Halkópetra és Kohánmatyi azt hiszi, hogy az ő idejük jött el, és ez egyáltalán nem biztos. Musk nem a keleties, nem kicsit náci Björn Höcke-vel, hanem a nyugatias, leszbikus, exbankár , és talán melonizálható Alice Weidellel képzeli el az AfD jövőjét. Musk egészen konkrétan van beleszeretve az eredeti Meloniba, aki csinos ifjúfasisztából Európa egyik vezető jobboldali politikusává avanzsált, és már szélsőjobbernek sem nevezhető. Franciaországban a Le Pen-klánt lassan leváltja az elegáns, de alsóbb osztályból származó Jordan Bardella.

Az elkövetkező évek nagy kérdése az, hogy megszületnek-e a trillion dollar clusterek, hogy mi lesz az AI-forradalom kifutása (a kedves Olvasó azt gondolja, hogy én rajongok az AI-forradalomért, nem, nem rajongok, tudomásul veszem a létezését és félek tőle).

Niall Ferguson látomása a liberális konszenzus bukásáról, „Gotham City” felemelkedéséről is a „tech right” korszakát vetíti elő. Nem, nem fasizálódhat Amerika, mert Amerika 1. mar régen nem fehér, inklúzíve az amerikai jobboldalt 2 egyáltalán nem olyan fogékony a rasszizmusra, mint azt liberális barátaim gondolják. Musk sem fasiszta, sőt Hillary Clintonhoz hasonló megjegyzést tett a keményvonalas republikánus táborra. A „contemptible fool” azaz a „megvetendő idióta” kifejezést használta rájuk.

A kedves Olvasó most azt mondja, hogy én odavagyok Elon Muskért. Én sokkal jobban ismerem a Musk-féle” neurodiverzitást”, mint a kedves Olvasó, szerencsére nem olyan nagyon, de azért valamennyire, OK? Az ötéves Jótündér a Nagy Almanachot olvasgatta a nagymami karosszékében komoly arccal, azt hiszem már szemüveges is volt hozzá, és azért előfordult, hogy kerek órakor szerette elkezdeni a házi feladat írását. Trust me, jobban ismerem a szitut, mint a kedves Olvasó, és nem, nem szeretnék egy Elon Musk-szerű figurával sörözni.

Fergusonnak igaza lehet, Trump (szerintem elég rendesen véletlen elemeket is tartalmazó) győzelme megerősítette a Vibe Shiftet. Amerikának erőt kell mutatnia Oroszországgal és Kínával szemben, és ez lehet, hogy olyan politikai realista shifttel is jár majd, ami számomra antipatikus lesz.

Nem lehet mindent a liberális filteren keresztül nézni, és a világot most egyáltalán nem szabad magyar filtereken keresztül nézni. Magyarországon nincs „tech right” és amúgy a keményvonalas wokerati sem létezett soha. A CEU (amelynek elűzését hazaárulásnak gondolom) képviselt valamiféle súlyosabban progresszív liberalizmust, intézményesült woke keretek itt nem voltak.

Az elkövetkező évek a „tech right” évei lehetnek. Persze a jobboldali tehetség- és teljesítményelitnek, ki kell egyeznie a jobboldali civilizatorikus elittel (remélhetőleg nem a rasszista lúzerekkel). Bizonyos mennyiségű lapot, Európában, oszthatnak a balliberálisoknak, de ha nem mozdulnak a centrum felé (az jobbra van a jelenlegi pozíciótól) akkor elfogyhatnak.

Fogalmam sincs róla, hogy ebben a korban a technológiai analfabéta, nettó fajvédő ficok és orbánok, mit tudnak csinálni, van esély rá, hogy semmit. Azt gondolom, hogy erre a korszakra képtelenek lesznek reagálni. Sajnos arra is van sansz, hogy Magyarország képtelen lesz reagálni rá. Én azt hiszem, hogy valamiféle modern jobboldali erő tud a nyugati jobboldali shiftre és persze a technológiai forradalomra, gothamcityzálódásra válaszolni, olyan meg nálunk… nem biztos, hogy van.

Konklúzióként, azt gondolom, már ha ez bármit is számít, hogy

  1. Trump valóban megerősíti Amerika pozícióját és a „velünk nem lehet baszakodni” principle világosabb lesz. Azt sajnos nem gondolom, hogy az Európai Unióra barátként fog nézni, de talán elintézhető, hogy ne nézzen rá ellenfélként.

2. Az amerikai „tech right” meg fog erősödni és első sorban a klasszikus „military-industrial complex”-szel fog megegyezni. Az AI-forradalom pedig sokkal nagyobb összegek elköltésével fog folytatódni, talán pár éven belül láthatóvá válik a „trillion dollar cluster”-re való felkészülés.

3. Nyugat-Európa még inkább a jobboldal felé fog tolódni, újabb wishful thinking, egyfajta melonizálódással. A Vibe Shift mindenütt megjelenik, és a Z-generációra is átterjed, de az talán nem lesz olyan határozottan hard right. Mindazonáltal a progresszív liberalizmus nagyon meg fog gyengülni, mert képtelen válaszolni a kihívásokra. Ha mégis sikerül válaszolnia rájuk, akkor már nem karakterizálható progresszív liberalizmusként.

4. Magyarország lemaradása világosabbá válik. Egyszerűen nem képes a magyar politika ezeknek a folyamatoknak az értelmezésére. Tiborcz egyáltalán nem hasonlít Muskra. És valójában Orbán sem hasonlít Trumpra.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532040-686e63ac9526a' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532040&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532040-686e63ac9526a&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532040-686e63ac9526a' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

A középszerűség kultúrája

Next Post:

Bulgária esete a mesterséges intelligenciával (rövidposzt)

86 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. jotunder szerint:
    2025.01.12 18:38

    https://www.theguardian.com/us-news/2025/jan/12/steve-bannon-calls-elon-musk-racist

    nemcsak musk ellenség, hanem peter thiel és david sachs is. godzilla vs. mechagodzilla in a theatre near you….

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-340801)
    Loading...
  2. nyulambator szerint:
    2025.01.12 20:09

    @jotunder: Kicsit könnyedebb mosollyal nézném, ahogy Arlecchino behúz egyet Scapinónak aki ezért úgy seggberúgja Pedrolinót hogy mind hasra esnek Pulcinella előtt, ha közben nem a világ következő pár évtizede volna a tét, beleértve, hogy az egyik bohócnál van egy nagy piros gomb is, de az azt hiszi róla, hogy az hajókürt, amivel megijesztheti Brighellát.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-340802)
    Loading...
  3. halatlangazember szerint:
    2025.01.12 20:41

    Nemtom, ide tartozik-e, de Cuki elment kanosszát járni Roganhez (a Joehoz), és szépen megerősítette, hogy a konteó és a valóság között egy hét egy választás van (az FBI szerinte konkrétan rámutatott mémekre és hírekre, amit törölniük kellett), majd jött az Amazon DEI wind down-ja https://www.theverge.com/2025/1/10/24341016/amazon-winding-down-dei-programs
    .
    Ez már a technológiai jobboldal?

    Hiv.: [@halatlangazember:](#comment-340804)
    Loading...
  4. jotunder szerint:
    2025.01.12 21:04

    @halatlangazember: igen, ez kicsit az.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-340805)
    Loading...
  5. excombo szerint:
    2025.01.12 21:46

    Muskról az jut eszembe, hogy eljöhet az az idő, hogy nem országok, hanem milliárdosok fognak háborút vívni egymással. És az, hogy lehet, hogy a kapitalizmus egy kicsit most tényleg túlpörgött… (Ha valaki feltalálja a rák ellenszerét, akkor ő megkapja jutalmul az emberiségtől mondjuk egész Dél-Amerikát?)

    Hiv.: [@excombo:](#comment-340806)
    Loading...
  6. Grrr szerint:
    2025.01.12 23:28

    Sokszínűvé válik az Egyesült Államok – az egyes államok értékei és jogrendszere divergál, és a piac nagy szereplői szintúgy. Az Amazon meg még jónéhány más vállalat leépíti a DEI-t, más vállalatok nem fogják. A társadalom ott sokszínű, így mindenki megtalálhatja magának a megfelelő államot és céget, és nem érzik úgy, hogy a társadalmi-kulturális Zeitgeist (egy ‘kulturális elit’) mindent ural, elnyomja a renitenseket, lenézi és megalázza őket (erről már sokszor beszéltünk). Ez most nem lesz, tulajdonképpen nő a szabadságérzet. Innen nézve ez talán nem is olyan nagy baj.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-340807)
    Loading...
  7. annokkk szerint:
    2025.01.13 06:19

    @Grrr: Ahogy elnézem, a szolgaságérzet már most nőtt. Trump elé kell térdepelni, aki élni akar.
    Hogy ez lenne egyben a szabadságérzet is, azt kétlem.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340808)
    Loading...
  8. annokkk szerint:
    2025.01.13 06:23

    @excombo: Vagy felgyújtják az oltástagadók. Minden csak közhangulat kérdése. Hiszen ha a milliárdosok kezében van a közhangulat, akkor azt koncoltatnak fel, akit akarnak.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340809)
    Loading...
  9. muaddib00 szerint:
    2025.01.13 09:18

    Lazán kapcsolódik (valójában máshova is tehettem volna, de itt is elfér szvsz):
    https://merce.hu/2025/01/12/adorno-jegyzet-a-szellemtudomanyrol-es-a-muveltsegrol/

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-340810)
    Loading...
  10. Késes Szent Alia szerint:
    2025.01.13 12:49

    @annokkk: „mivel ők csak a saját érzelmeiket, akaratukat, vágyaikat képviselik, az álláspontjuk csak akkor változik, ha az üléspontjuk is”

    Gondolod, hogy ezzel csak a pszichopatákat írtad le, és nem az embereket általában? Erről a problémáról szól rengeteg dilemma és kutatás: a közlegelők tragédiája, a különféle fogolydilemmák, a NIMBY-izmus problémája stb. stb. Számtalan eleme van az életünknek, ami azért olyan, amilyen, mert bár együttműködéssel jobban járna a közösség, de a szabályszegés egyéni szinten előnyösebb, és aki nem így csinál, reménytelenül lemarad.

    Üléspont és álláspont: ha Musk kiesik a pikszisből, az akár nagyon kellemetlen is lehet neki, és éppenséggel változhat az álláspontja emiatt.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-340813)
    Loading...
  11. annokkk szerint:
    2025.01.13 13:23

    @Késes Szent Alia: Én írnék az emberekről általában, csak ezen a blogon a többségről csak szépet és jót szabad írni, és szerintem itt pont a többségről van szó, vagyis megálltam a küszöbön.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340814)
    Loading...
  12. nyulambator szerint:
    2025.01.13 14:16

    @Késes Szent Alia: Az ember alavetően szociális állat és a legtöbben képesek vagyunk az empátiára, szimpátiára. Igen sokan adakoznak annak dacára, hogy ebből semmi kézzelfogható egyéni előnyük nincs, igen sokan képesek arra is, hogy a közösség érdekében az egyéni érdekeik ellenében kompromisszumokat kössenek. A közvélekedésben elfogadott pozitív alak nem az önző geci, hanem az önfeláldozó hős. Ehhez az eszményképhez próbál az emberiség nagyja több-kevesebb sikerrel felnőni. Akinek nem nagyon megy, az többnyire azért kicsit szégyelli magát, vagy legalábbis jobb pillanataiban tudja, hogy nem a jó úton jár.
    A pszichopaták meg nem is értik ezt.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-340817)
    Loading...
  13. incze szerint:
    2025.01.13 19:03

    @Késes Szent Alia:: még nem is olyan rég (vagy másfél éve, mikor maszk még de santisban látta azt az idiótát, akit majd kézivezérelni fog):

    Musk said Trump was too old to become the next U.S. president
    and Trump needed to „sail into the sunset.”

    trump ekkor még emigyen felelt:

    When Elon Musk came to the White House asking me for help on
    all of his many subsidized projects, whether it’s electric cars that
    don’t drive long enough, driverless cars that crash, or rocketships
    to nowhere, without which subsidies he’d be worthless and tell me
    how he was a big Trump fan and Republican, I could have said,
    „drop to your knees and beg,” and he would have done it”

    ezeknek a fickóknak általában nincsenek olyan gondjaik mint amire utalsz. kiesik, visszamászik, vagy visszavásárolja magát, jól meggyakják egymást, oszt brók lesznek örökkön örökké, egész a legközelebbi hátbaszuriig.

    Hiv.: [@incze:](#comment-340822)
    Loading...
  14. Grrr szerint:
    2025.01.13 20:24

    @annokkk: Ebben most konkrétan igazad van, de az elvi mondandómat tartom – azt hiszem, a nagy orszgok, birodalmak (ideértve az EU-t is) úgy őrizhetik meg a demokráciát, ha engednek száz virágot nyílni, kísérletezni, ha komolyan veszik a szubszidiaritást. Az amerikai konteósoknál is az az egyik fő probléma, hogy Washington túl messze van tőlük: túl idegen, túl hatalmas, túl egyeduralkodó. Minél több szabadságot, döntési jogkört kell delegálni az egyes államokhoz, sőt, valamennyire a megyékhez és városokhoz is. Az emberek érezni fogják a szabadságot, hogy ha nagyon nem tetszik nekik X helyen, átköltözhetnek Y-ba, ahol mások az értékek és törvények (bizonyos korlátok között). Ez biztos fontosabb lesz, mint a „hatékonyságmaximalizálás”, és sajnos úgy tűnik, hogy a gyengébb csoportok védelmét sem lehet mindenütt ugyanannyira biztosítani, mert a helyiek egész egyszerűen nem ezt akarják. De ha ők is át tudnak költözni mondjuk Oregonba, ha túl nagy az elnyomás vagy diszkrimináció, akkor azért a minimálisan szükséges szabadságuk megmarad.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-340824)
    Loading...
  15. velotanya szerint:
    2025.01.13 20:43

    @incze:
    Legalább van egy libsi érték, amit Maszk továbbra is magáénak érez, még ha egy félreértés miatt is teszi: a szubszidiaritás nála gondolom azt jelenti, hogy beharácsol sok-sok szabszidit.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-340826)
    Loading...
  16. halatlangazember szerint:
    2025.01.13 21:28

    @Grrr: várj, várj, várj, tehát te konkrétan azt mondod, hogy eddig (egy ideje?) nem volt sokszínűség az USÁban, de most majd lesz, és ez nem is olyan nagy baj?

    Hiv.: [@halatlangazember:](#comment-340828)
    Loading...
  17. annokkk szerint:
    2025.01.13 21:43

    @Grrr:
    Egy talpig fegyverben álló országban szabad vadászat a gyengébb csoportokra, azért nem egy életbiztosítás. Aztán meg Oregon is megelégeli, ha csak náluk gyűlnek a menekültek az embervadászat elől.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340829)
    Loading...
  18. annokkk szerint:
    2025.01.14 07:09

    @halatlangazember:
    Zuckerberg, a főügyész, a bíróságok, a sajtó, a konzervatívok. Nem ebben a sorrendben, de mind hódolnak. Behódolnak egy búnözőnek.
    Mi mogyorók meg csak figyelünk, hogy hogyan is kell elbánni a bűnbandákkal… Mert okulnunk kell az okosabbtól. Ha már ilyen hülyék maradtunk itt a vasfüggöny túloldalán.
    Ahogy elnézem, amerikában a vezető rétegek hódolnak be, pont ahogy minálunk történt Orbán második eljövetele előtt.
    Akinek sok pénz és pozíció a félnivalója, az legelőször. A többiek meg sorban utána az anyagi erő sorrendjében.
    Na most tessék kádár népézni. Amcsicskák. Micsoda szánalmas történet.
    Akárcsak a magyar sajtó, ügyészek, milliárdosok, művészek, sportolók , professzorok ,és más válogatott elitképzettek.
    Miből is lesz a cserebogár ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340830)
    Loading...
  19. Késes Szent Alia szerint:
    2025.01.14 20:08

    @nyulambator: Igen, vannak olyan körülmények, amik a jót hozzák ki az emberekből, olyan incentívekkel, amik ezt elősegítik. Az ember adakozik, meg önfeláldoz, és megvan érte az a jutalma, hogy jónak érezheti magát, a kedvese felnéz rá, és úszni fog az endorfinban. És van sok olyan körülmény, amikor nem ilyenek az incentívek, hanem az ügyeskedésre és a csalásra ösztönöznek. De nem pszichopaták vesznek részt ezekben a helyzetekben, hanem hétköznapi emberek, akikre legfeljebb annyit mondhatunk, hogy nem túl acélos a jellemük, és elbuknak az első próbán.
    .
    Persze egyáltalán nem definiáltuk, hogy mit értünk a kifejezések alatt. Személyiségzavart, kriminalisztikai meghatározást, vagy csak amit az ember nyeglén fogalmazva úgy gondol, hogy ez olyan szocio-pszichoizé. A „hivatalos” antiszociális nem annyiból áll, hogy az önös érdekét nézi és nem tud együttérezni másokkal, hanem hideg, számító, manipulatív, élvezi a fájdalomokozást stb.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-340836)
    Loading...
  20. Grrr szerint:
    2025.01.14 22:49

    @halatlangazember: Azt hiszem, az eddigi a jelek szerint kevés volt, most több lesz. Van amerikai rokonom, valami olyasmit mondott ő is, hogy a nagyon eltérő (liberális és konzervatív) kultúrák együttélése a demokrácia kereteinek megtartása mellett most nem igazán megy, külön kell költözniük (é.: további divergencia az államok jogszabályaiban, ami a 1960-as években kinbontakozó, szövetségi szintről nyomott liberális-emberi jogi fordulat részleges visszacsinálása).

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-340838)
    Loading...
  21. velotanya szerint:
    2025.01.15 04:44

    @Grrr:
    És nyilván mi sem járul hozzá jobban a sokszínűség virágzásához, mint a (majdnem) totális egypárti uralom egy olyan párt – és elnök és adminisztráció – részéről, amelyek jelenlegi állapotukban bátran nevezhetőek minimum fasisztoidnak – annak minden szépségével és előnyével a megmaradt nemfasiszta polgárok számára.
    Intézményi szinten a totális kvadrifekta: a Fehér Házban minden idők legszélsőségesebben jobboldali amerikai elnökével – tudom, Jefferson rabszolgákat is tartott, nyilván az adott kor általános viszonyaihoz kell igazítani a jelzőket -, aztán a Kongresszus mindkét háza, ráadásul minden idők legpártfegyelmezettebb GOP állományával (aki meg egy kicsit is önállóbb köztük, az – legalábbis a képviselőházban – a klinikai elmebetegség szintjéig, még a többinél is szélsőségesebb, és a szűk többség miatt a többieket is ki tudja húzni még szélebbre), végül pedig a szintén minden idők leg(szélső)jobboldalibb SCOTUS-a, ahol ráadásul évtizedekre biztosítva van ennek az állapotnak a bedermedése is.
    Ezzel állna szemben az a néhány állam, ahol még életjeleket mutatnak a demokraták, és ahová a te modelled szerint menekülhetnének a nemszélsőjobber amerikaiak – csak mondjuk legalább a következő négy év ezeknek az államoknak az élethalál-harcról fog szólni Trump mindent legázolni akaró agresszivitásával szemben. Lásd máris pilot projectnek a legerősebb demokrata állam elleni egészpályás letámadást a tűzvész ürügyén, pedig még be sincs iktatva a szőketorgyán – biztos fel tudod sorolni a hasonló durva és személyes pártpolitikai támadásokat Biden vagy Obama részéről hivatalban lévő republikánus kormányzókkal szemben (különösen hasonló akut katasztrófahelyzetben, és visszautasítva a meghívást, hogy legalább tájékozódjon már egyet a helyszínen, mielőtt őrjöngeni és hazudozni kezd)
    Egyszóval tényleg soha nem volt még ilyen ígéretes a sokszínűség és az ő híveinek helyzete az Egyesült Államokban. Talán még a béke az, ami hasonlóan jól áll, most hogy végre békepárti vezetés váltja az eddigi háborúpártit.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-340839)
    Loading...
  22. excombo szerint:
    2025.01.15 07:38

    @nyulambator: „A közvélekedésben elfogadott pozitív alak nem az önző geci, hanem az önfeláldozó hős.”
    Szerintem ez átalakulóban van. A játszótéren még nem azt tanítja a szülő, hogy „ez az, ne add oda neki”, de a szavazófülke magányában azért behúzza az x-et valami trumpszerű politikusra, aki azt hirdeti, hogy mint nemzet legyünk önzők, a hajléktalanok szégyelljék magukat, stb. Az internetes komment névtelenségében is egyre cikibb „jófejnek” lenni, pláne akkor, ha egyén vs társadalom kérdésről van szó.

    Hiv.: [@excombo:](#comment-340840)
    Loading...
  23. muaddib00 szerint:
    2025.01.15 09:24

    @excombo:
    Nem kell ehhez szavazófülke, bármelyik random céges értekezlet elég sajnos (és sajnos nem csak Magyarországon). 🙁

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-340841)
    Loading...
  24. annokkk szerint:
    2025.01.15 09:59

    Ha a II. világháború azért történt, mert a világ hátrébb szorította a győzteseket a saját határik közé, és a maradék előjogaikon marakodó győztesek egymásnak estek a karanténban, akkor ez a mai helyzet akár lehet hasonló is. A kínai, s más keleti erősödés hátrébb lépteti a világhatalom usát és Oroszországot, ami frusztrálja a vezetőit, a néplelkét és a politikai gondolkodását,
    és a visszaszoruló világhatalom belemar azokba, akikbe még tud.
    Pont ahogy a II. vh. visszaszoruló gyarmatosítói.
    Hogy most ezt a keleti gazdasági erősödés nyomása hozza ki, vagy a fehérek, férfiak, idősebbek előjogainak megnyírbálása, az talán mindegy. Egyik, vagy mind. A frusztrációt érzik, hogy elő kéne venni a fegyvereket, mert hátrébb kellett lépniük.
    …

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340842)
    Loading...
  25. annokkk szerint:
    2025.01.15 10:14

    Ha Trump nem lenne egy ilyen selyemfiú, egy festett bohóc, akkor akár sorakozhatna is az usa a fegyveres erődemonstrációra, de csak a szája jár, mint Orbánnak.
    Ha valamin látszik, hogy milyen gyenge, akkor pont azon, hogy miket akar elfoglalni. Putyin se tudott elfoglalni mást, mint egy félszigetet. Ezek a világhatalmak már nem azok. A végén megelégszenek egy döntetlennel, és hazamennek elmosogatni.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340843)
    Loading...
  26. Késes Szent Alia szerint:
    2025.01.18 23:55

    Az új amerikai jobboldal ideológusa szerint a demokrácia javíthatatlanul gyenge rendszer, sokkal jobb, ha egy vezérigazgató-király áll az ország élén, és túl kéne jutni a diktátorfóbián.
    Mindez nem máshol, mint a New York Times-ban:
    https://archive.ph/WHycw

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-340942)
    Loading...
  27. KennyOMG szerint:
    2025.01.19 02:40

    @Késes Szent Alia: Mi a magassagos jo uristent olvastam? Folyekony elmebetegseggel toltott molotov koktel, amit valaki eppen elhajitani keszul. Valoszinuleg ez all a legkozelebb ahhoz, ami most a fejemben kering.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-340943)
    Loading...
  28. incze szerint:
    2025.01.19 04:12

    @Késes Szent Alia: mérnökfasizmus at its best. megjegyzem, nem hogy egy társadalom, de egy valami érdemit csináló számítógépes rendszer is komplikáltabb annál, hogy az efféle isten barmai értenék, mi folyik bennük – n.b. ettől még sikeresek, magabiztosság (azaz ostobaság) kérdése az egész, és náluknál még nagyobb idiótáknak szoktak riportolni (s.í.t. fölfelé), azoknak meg azt mondanak, amit akarnak. irtó nagy az éhség az iránt, hogy a világ legyen „újra” egyszerű, és irányítható (sosem volt, de az tény, hogy most egy kenyérmorzsában több logisztika van, mint a dicső múltban egy versenyautóban).

    Hiv.: [@incze:](#comment-340944)
    Loading...
  29. Késes Szent Alia szerint:
    2025.01.19 08:29

    @KennyOMG: @incze: Igen, a levezetései zagyvák. Amit érdekesnek találtam ebben az egészben, az az a megjegyzése, hogy a gondolatai a beosztottakon keresztül jutnak el a vezetőkhöz, és ezek a beosztottak az „online levesben” úszkálnak, és onnan szedik össze az ideológia-morzsákat. Ez könnyen lehet, hogy így működik. Vannak kulturális és ideológiai tartalmak, amik mémként mutálódnak az online térben, és az emberek ezt kavargatják és fogyasztják.
    Ehhez képest a mi G. Fodor Gáborunk legalább Carl Schmittet olvas, nem a Twittert. 🙂

    Látom közben, hogy a 444-en is volt már szó erről a figuráról:
    https://444.hu/tldr/2024/08/19/mit-tanit-a-jobboldalnak-peneszbogar-az-ujfasiszta-blogger

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-340945)
    Loading...
  30. annokkk szerint:
    2025.01.19 10:49

    @Késes Szent Alia: Pedig amin Musk twitterezett, hogy hoz pármillió okos embert a világból, az nagyon beleillik ebbe a koncepcióba. A köztisztviselői osztályt nyugdíjazzák, mint ennek a Yarvinnak a szüleit is, aztán beültetik a diktatúrákból importált félőrült inceleket a helyükre, és tégláról téglára szétverik az államrendszert, míg a végén olyan egyszemélyi kormányzás lesz, mint Orbáné. Példa lettünk a civilizáció és társadalom atomjaira bontására a félhülye és egészen debil politikai kinevezettek és rokonaik segítségével.
    Ezt a példát követik a kis szilíciumvölgyi Pol Pot reszimükkel. Le a szemüvegesekkel, ki a városiakkal, mindenkit a rizsföldre.
    Hogy ezek mit fognak szegény Trumppal csinálni, azt tippelgetem. Mert vagy egy kesztyűbáb lesz, vagy egy szép ravatal.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340946)
    Loading...
  31. ijontichy szerint:
    2025.01.19 11:10

    @Késes Szent Alia: : CEOKing? Szép baleset :-/. Bár… a demokrácia tényleg gyenge rendszer. Ha az ilyen figurák nem halnak éhen… vagy éppen ezért erős? Ki tudja? 😉

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-340947)
    Loading...
  32. annokkk szerint:
    2025.01.19 11:30

    Minden linket elolvastam, de már nem tudom, melyikben volt, hogy a filmek a liberális demokráciát reklámozzák. Hát ez nincs így. Ahogy a piros-kék pirulás Mátrix, úgy az utóbbi évtized, vagy évtizedek összes amerikai filmje a civilizáció eltörlésére és a feudalizmus jövőképére kondicionálták a nézőket szerte a világon. Az európai filmek leggyengébb tanmeséi nulla nézővel eseteleg antirasszisták voltak, de minden, ami nagy reklámot kapott és nagy nézőszámot, valami jövőbeni feudalizmusban játszódott. Ez jó régen így van. Nem is tudom, hogy mikortól. A gyerekeim már nem is néztek mást, csak poszt apokaliptikus víziókat és képzeletbeli királydrámákat vegyesen.
    Gondolom, Hollywood hamarabb volt technológiai jobboldal mindenkinél.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340948)
    Loading...
  33. annokkk szerint:
    2025.01.19 11:40

    Azt hiszem, a Gyűrűk urával kezdődött. Pont 24 éve.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340949)
    Loading...
  34. KennyOMG szerint:
    2025.01.19 19:19

    @Késes Szent Alia: Ami nekem leginkabb megmaradt, hogy Brevik eseteben az ujsagiro annyiban hagyja az „egyik ember terroristaja a masik szabadsagharcosa” gondolatvonalat. Megengedhetetlen.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-340960)
    Loading...
  35. Késes Szent Alia szerint:
    2025.01.20 16:54

    @annokkk: Nem vagyok kvalifikált ahhoz, hogy ezt megítéljem. Az is lehet, hogy a gyerekeid se eléggé fősodratúak ahhoz, hogy az ő filmnézési szokásaikból nagy következtetéseket vonjunk le.
    Feltételezem, hogy a korszellem (nevezzük itt liberális konszenzusnak) annyira áthatja a mindennapjainkat, hogy nagyon nehezen tudjuk megítélni, mennyi minden lenne másképp, ha nem ebben élnénk.

    @KennyOMG: Igen, köszi a kiemelést, ezen én is elképedtem.

    Hiv.: [@Késes Szent Alia:](#comment-341003)
    Loading...
  36. annokkk szerint:
    2025.01.20 17:54

    @Késes Szent Alia: Igen. Biztos hogy másnak más a kultuszfilm. Csak egy ötlet volt. De nem ragaszkodom.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-341010)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • jotunder on Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjatkösz, most már látszik. hollandul van, de világos…
  • Bogomil on Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjatNem működik a díj odaítélésére mutató link -- ahog…
  • jotunder on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@fortin2: ha valakit egyáltalán nem idéznek, de té…
  • vattablz on Magyar filozófus kapta a Flamand Nobel-díjatA NER újabb sikere.
  • fortin2 on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@jotunder:: "nem lehet ezeket a legendákat a végte…
  • F Ford on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László"Marx...soxor járt Párizsban, ennek emlékére a pár…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Lassan eltelik egy fél év a poszt írása illetve a…
  • jotunder on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@fortin2: Az Amerikai Egyesült Államok legjobb ötv…
  • nudniq on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.@ipartelep: Már azzal a tettével, hogy az 5. kerül…
  • nyulambator on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.@ipartelep: OK, akkor mondjuk azt, hogy eddig 90%-…
  • incze on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György Lászlóez egy másik fajta kiáltvány: https://444.hu/2025/…
  • ipartelep on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.De biztosak vagytok benne, hogy a rendőrség szava…
  • fortin2 on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@jotunder:: "filozófiából magyarországon (aki itt…
  • hakohen on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.. @nyulambator: . Igen, hát most már nem érdemes t…
  • jotunder on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@fortin2: el akarod dönteni, hogy ki kapjon megegy…
  • nyulambator on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.Nu, itt is van: https://24.hu/belfold/2025/07/07/p…
  • nyulambator on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.@nudniq: Hát sokkal szakszerűbben és hosszabban, d…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenek@ikarus: Ez total ugyanolyan, mint amikor a Pambon…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMár a minisztereké is. Putyin felmentette a minisz…
  • tamspatrik on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László"a Kínai Népköztársaság, megalakulásától számítva,…
  • nudniq on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.@ikarus: erre egy ügyvéd reakciója: https://hungar…
  • ipartelep on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.Én akkor lennék meglepve, ha NEM kezdenék el bünte…
  • nyulambator on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.@ikarus: Szerintem Hadházy téved, vagy megvezetik.…
  • ikarus on Börtönnel fenyegeti az „igazság”(anyád) ügyi miniszter a Pride szervezőit.Cím: Hadházy Ákos: Arcfelismerő rendszerrel osztan…
  • Thalész on Az AI elkezdte elvenni az emberek munkáját@tahonoli: . " Ezzel az „élmezőnnyel” milyen esély…
  • KennyOMG on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György LászlóGy. L. eredeti szovegebe sajnos belecsuszott egy s…
  • labrys on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György LászlóErről a „nemzeti érdekeket szolgáló akaratról” már…
  • Vidor Ferike on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György LászlóHiv.: @Bogomil: Szép találat. Most folyik a volt a…
  • jotunder on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@fortin2: de én csak viccelek... nagy különbség :)
  • Geo on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György LászlóTehát nem a demokrácia az alapja a fejlettek tábor…
  • vattablz on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@Késes Szent Alia: Kösz, én felületesen voltam táj…
  • Bogomil on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@jotunder: Szerintem sem kellene abszolutizálni ez…
  • fortin2 on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@poszt: de hát ez a CsányiSanyi opció 2008 környék…
  • Késes Szent Alia on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@vattablz: "A bírói hatáskör jelentős szűkítését s…
  • fortin2 on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@jotunder: Miért lenne "nehéz ügy" Kell beszélni k…
  • thegaben86 on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@jotunder: "De nem lépett ki az alkotmányos kerete…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/07/06/a-fideszes-fuggetlen-jel…
  • jotunder on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@wolff: 21 nyertes volt, ebből, ha jól látom öt ol…
  • vattablz on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László@hakohen: Arról meg fölösleges megemlékezni, hogy…
  • hakohen on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György László. @vattablz: . Így igaz. Anno tkp. a Tőkét tanulta…
  • vattablz on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@jotunder: Ha jól tudom pont a Legfelsőbb Bíróság…
  • wolff on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@jotunder: mindig megnyugtató, amikor matematikuso…
  • wolff on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György LászlóAzért ez a Scopus jobb, mint az éppen idén Lendüle…
  • vattablz on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György LászlóA Tőke teljesen korrekt mű, abból nem következik a…
  • jotunder on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@ipartelep: az Amerikai Egyesült Államok alkománya…
  • ipartelep on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”Nekem úgy tűnik, hogy az USA jelenleg tényleg nem…
  • Bogomil on Demokráciaellenes, marxista kiáltványt írt Orbán kedvenc kormánybiztosa György LászlóKét megjegyzés: - létezik az ún. "későn jövők előn…
  • vattablz on Elon Musk: „Amerika már nem demokrácia. Megalapítottam az Amerika Pártot.”@jotunder: Mondjuk én arra céloztam, hogy egy nem…
  • nyulambator on Az AI elkezdte elvenni az emberek munkáját@KennyOMG: Hát bizony a felelősség, az a kényes ké…
  • tahonoli on Az AI elkezdte elvenni az emberek munkájátHiv.: @KennyOMG: IMHO, ez egy tipikus GIGO (=Garba…

Posztrulett

Mégsem volt olyan jó ötlet az akkugyártás?

 A nemzetgazdasági miniszter arról is beszélt, hogy más irányba kellene elmozdulni a gazdaságfejlesztés terén, sokkal kevésbé emberi erőforrás- és energiaintenzív iparágakra kellene fókuszálni, példaként említette a gyógyszeripart, az élelmiszeripart és a turizmust. Az elmúlt 2-3 évben értékelése szerint nőtt a magyar gazdaság függősége a német gazdaságtól, ami a növekedési esélyek szempontjából nem előnyös, és elmondása …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • aerduloensamtonight
  • kiazmármegint
  • darnoknew
  • Thalész
  • szabol25
  • Bogomil
  • Hector Kapitány
  • muaddib00
  • tamspatrik
  • Mister Gumpy
  • Morp65
  • jotunder
  • Tehenész
  • j.alfred prufrock II
  • kalzol
  • ikarus
  • lgombb
  • ipartelep
  • Mikonu
  • incze
  • esztre
  • Virág et.
  • gearforbooks
  • rovidec398e17c6
  • marysolotravez
  • Gabor
  • sgtpotrien
  • nyulambator
  • excombo
  • Podvinecz marsall
  • fortin2
  • simonandris2
  • nerangass
  • jelbeszed
  • DarthVader
  • thegaben86
  • joshopa
  • tahonoli
  • susyk
  • tortt49
  • elolhatuldoktor
  • azuccahirmondoja
  • nudniq
  • vattablz
  • annokkk
  • csunyatáp
  • janszemwordpress
  • twmmy
  • istván orovecz
  • aromo44
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d