A Rába-államosítás egy lehetséges magyarázata
Eredeti szerző: maroz
Mondta valamelyik beszélőgép, hogy azért, mert állami megrendelésre tűzoltóautókat akarnak a Rábával gyártatni. Ez hihető, de azzal a megkötéssel, hogy nem piros, hanem kék színű tűzoltóautókat. Persze kicsit félve írom le mindezeket, abba is hagyom itt, az elején az írást, mert az utóbbi időkben sajnos beigazolódott, hogy ha mi leírunk vicceskedő kedvünkben valami hülyeséget, azt a kormány rövid időn belül megvalósítja.
<
p style=”text-align: center”>
Pikk-pakk, kitt-katt. Ennyi.
A poszt a viccesnek szánt felvezetés ellenére is arról szólna, hogy mi a répát akar a hatalom a Rábával kezdeni. Ennek a figyelembevételével várom szíves kommentjeiteket.
@maroz: és mit akar a MAL lal… ?? majd megvéd minket… meg egyébként is az állam rossz gazda kivéve ha azorbán az állam…
nem sok esélyes a dolog egy 100 % biztos történjen PÉNZMOZGÁS mert abból lehet lehuzni…
mindegy hogy államosítás vagy privatizáció…
lényeg a pénzmozgás
lásd Malév ide-oda el vissza adása stb
a pénzmozgás a lényeg
történjen valami amit le lehet nyúlni
(a számla melléklet lehet gyűr ingatlan közműcég, repülőtér BÁRMI)
@maroz:
Ezt csak a titkoszsolgálatoknál és a Rábánál tudják. A folyamat aggasztó a kommentelők szerint is. A trollkodók meg öncélúan köpködnek.
@soproni1: titkosszolgálatoknál helyesen
bírom, hogy senkinek nem jönle, hogy HÁBORÚ lesz…
@Alf: az államcsőd utáni polgárháborúra gondolsz? ez nem lesz nagy durranás, kis hőzöngés néhány lógó politikus…
Ha Rába “önköltségi áron” is szállítana ezentúl a HM-nek, az így megtakarított profit 50 év múlva érné el a most a részvényekért kifizetett összeget.
Ez nem üzlet.
Modern buszt a Rába 2-3 év múlva tudna gyártani, és addig sz Isten pénze is elmenne a fejlesztésre.
Mi a francnak vesz az állam egy versenypicon működő (értsd : nem monoplólium, mint áram,víz,gáz,olaj) gépipari céget,amelynek minden termékét még tucatnyian gyártják????
Tehát ami marad, mint logika: telek,tanácsadói díj,pozíciók,alá/fölé számlázgatás ismerős cégeknek, majd sajnálkozva olcsón eladni haveri körnek
@hüjehalyó:
Dehogyis Szlovákiát, hanem Szaúd-Arábiát, és az utánpótlás szállításhoz rengeteg tartálykocsira lesz szükség!
@messi-asz: Ázért tudnak ezek nagyobb szart is kavarni. Egy háborúval simán el tudják takarni a saját mocskukat. Ki a faszt érdekelne az unortodox gazdaságpolitika csődje, amikor a rácok már Kecskemétet prédálják, a románok meg Szolnoknál kelnek át?!
@soproni1: “Simicska az egyetlen pénzügyi zseni abban a maffiában. “
– Ha Apeh elnök lettem volna, megcsinálom a hosszúbájtok éjszakáját – ami arra volt hogy mindent le lehessen kérdezni és menteni nyomtalanul – akkor az utána következő hat adóévben szerintem én is gördülékenyen megkötnék egy csomó üzletet.
@messi-asz: Én kettőt szeretnék látni, ahogy az egyik nyakában áll kötéllel áll a másik vállán, amíg azt éppen agyonlövik.
Lehet találgatni melyik kettőre gondoltam!
ha ezt gyurcsányék csinálták volna még gyanakodni is lehetne ilyen összeesküvésekre, de így valószínűbb hogy ugyanarra kell nekünk mint a cseheknek a skoda: magyar rendőrautó, tűzoltóautó, teherautó… esetleg nem volvo buszt vesznek ezekután mert már ez is jót tenne a gazdaságnak.talán nem teljes mértékben közgazdaságtani analfabéták mint az mszp/szdsz duó.
@kicsijuti: Skoda rendőrautó, hm. Nem tudom az megvan-e, hogy Skoda márkanéven a német Volkswagen gyárt autókat. Tudtad?
@maroz: és hol gyártják? csehországban, kik? csehek
és van benne állami tulajdon? igen
amúgy most itt nem konkrétan a járőr autókra gondoltam hanem mint a képen is látható rabszállító/vízágyúzó ilyesmikre, mert mint a képen is látni elég régi….
@kicsijuti: A Volkszwagenben cseh állami tulajdon? Hát, én ezt nem tudom, de meglepne.
@maroz: mármint a skoda egyes részeiben van cseh állami tulajdon, nem a vwben és nem is a személygépkocsi gyártásban..
@kicsijuti: Ó, szóval finomodunk. “Egyes részeiben”, és ugye “van” állami tulajdon. Nade, milyen állami tulajdon van benne? Cseh állami tulajdon, vagy magyar állami tulajdon? És a Rábában milyen állami tulajdon lenne? Cseh vagy magyar?
De ha a tűzoltó olyan jó biznisz, a Rábának miért nem jutott eszébe?
Vagy itt már gondolkodni sem tudunk államosítás nélkül?
Az egyetlen befektetési vénával rendelkező agy ebben az országban a fidesz? Aki a mi pénzünkön tőzsdézik?
minden fideszes orult, vagy csak azok akikkel en talalkoztam eddig?
@kicsijuti: miről beszélsz ?? az Appian csoport megvette a teljes Skoda bázist, mindent Skoda Electric, Skoda Vagonka, mindent a cseh államtól. formálisan a menedzsment (Krsek, Koreczyk, Cmejla, Davis) ennek egy részét visszavásárolta, de mindenki úgy gondolja, hogy valójában az Appian vásárolta meg saját magától, mert a cseh hatóságok kicsit jobban érdeklődtek az Appian csoport tulajdonosi szerkezete felől mint az egészséges.
erről is kéne egy festményt csináltatni.
@kicsijuti: talán nem teljes mértékben közgazdaságtani analfabéták mint az mszp/szdsz duó.
remelem, ezt komolyan mondod. mert viccnek ez kicsit eros.
mibol kovetkeztetsz arra, hogy kozgazdasagtanban erosebbek, mint barki, aki eddig volt?
@cindbl: Rózsás Adela Isabellára gondol, a huszonkilencek nevű jobboldali közgazdászcsoport tagjára, aki amúgy fényképész.
@kicsijuti: Ebből már nem jössz ki jól. Hagyni kéne… 🙂
@kicsijuti: hu.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Auto
Egyébként nagyon szívesen látnák üzletileg alátámasztott érveket bárkitől, hogy miért üzlet a Rába részvények megvásárlása állami (azaz adó-) pénzből.
Csak emlékeztetőnek: az állam úgy jutott kb 10% tulajdonhoz, hogy államosította a magánnyugdíjpénztárakat, azaz az állampolgárok vagyonát. Amikor államosította, azt mondta, hogy azért teszi (persze hazudott, és ő is tudta hogy ezt mi is tudjuk) mert a manyupok eltőzsdézik a befizetett pénzeket. Ezek után az állam ahelyett hogy kiszállna a tőzsdézésből, a 10% mellé még tőzsdén vásárolna 90% Rábát. Áh, ugyan, nincs ellentmondás.
NOOORMÁLISAK EZEK???
A Mercedes Bluetec 5 motortípus legújabb versenytesztjén már csak a karosszériamódosított változat tudott némileg jobb fogyasztási eredményt mutatni(27.2 és 25.4 l/100 km), tehát úgy tűnik technológiai oldalról most némi ideig már nem várható komoly méretű fogyasztáscsökkentés, így a BTR-80 Kamaz-7403, 260LE 45-50 l/100km fogyasztású motorját érdemes lehet lecserélni egy 27 l/100 km körüli fogyasztást tudó, ~500LE teljesítményre képes Mercedes Bluetec 5 motorváltozat valamelyikére.
@roki: A fogyasztás érdekes lehet áruszállításnál, esetleg (talán) egy tűzoltónál, de a hadászatban másodlagos. Ott fontosabb a szervízigény kérdése, a gyengébb minőségű hajtóanyaggal való üzemképesség.
Amivel egy Kamaz még működőképes, azzal a Merci megáll.
@csoko20:
“Ki a faszt érdekelne az unortodox gazdaságpolitika csődje, amikor a rácok már Kecskemétet prédálják, a románok meg Szolnoknál kelnek át?!”
Ahhoz (mint történelmünk tanúsítja) egy ballib. kormány kéne, hogy ez a helyzet előálljon.
Egyébként fogadjuk el egyenlőre, hogy stratégiai jellegű beruházásról van szó. Egy olyan fogalomba, hogy egy “ország erőforrása”, bőven belefér, hogy legyen a nemzetnek döntő tulajdonrésze gépipari és energiaipari cégben.
A többit a jövő történései döntik el.
@waszabi: A filmek végén azt szokták mondani: Vége csapó…
@no successful: Süsd meg, ha előbb jelentkezel neked adtam volna el a használtautómat. Kicsengeted a dellát, és a többit meg hadd döntsék el a jövő történései.
És akkor ugye megy a duzzogás, ha egyesek ipart alapítanak a hülyékre. Il Ferro megvolt?
@maroz:
“Süsd meg, ha előbb jelentkezel neked adtam volna el a használtautómat. Kicsengeted a dellát, és a többit meg hadd döntsék el a jövő történései.”
Nekem speciel eddig csak használt autóim voltak. És nem csalódtam.
1. Nem kellett hitelt felvennem,
2. Kellett még ugyan rájuk költeni, de sokáig használtam őket, gond nélkül.
3. Nyilván megnéztem azt is, milyen állapotban van a gép, tudom e a céljaimnak megfelelően használni, stb.
Szerintem ok nélkül senki nem vesz használt autót, valamit kezdeni akar vele. De ha pl. én veszek egy használt autót akkor te csak azután tudod megmondani hogy miért vettem, ha meglátod, hogy mit csinálok vele.
@acs63:
“A fogyasztás érdekes lehet áruszállításnál, esetleg (talán) egy tűzoltónál, de a hadászatban másodlagos.”
Ezt azért nem mondanám. Bizonyos szitukban döntő lehet, hogy egy gép egy tankkal kb. hány km-t tud lenyomni. Biztos vagyok benne, hogy pl. A Németek első Ardenneki áttörésénél számított, ha az oroszoknál nem is. Mint tudjuk, az oroszok olajjal fűtöttek, (kis tulzással Bakunál gémeskutakkal termelték ki az ásványolajat).
@acs63:
Elsősorban a teljesítményigény dominál, a Kamazok 260 lova nagyon kevés.
Ha menetben felkapcsolják a BTR-ben a légkondit, le kell kapcsolni a világítást. A toronyforgató rendszer elektronikus üzemeltetése menetben nem menne, meg kellene állni, vagy maradna a kurblizás kézzel.
A megbízható működéshez és a léptetőmotorokat és egyéb mást felhasználó modernizáláshoz kellene némi elektromos többlet képesség.
Ráadásul a BTR-ek legfőbb hátránya a 80 km/h sebesség, míg a versenytársak 100-105 km/h-t tudnak(.Itt kapcsolódik a Rába eddigi futómű fejléesztése a Kamazon, hiszen a sebességnöveléshez a jelenlegi kemény futóművet lágyítani kellene.)
Lényeges szempont tehát, hogy a meghajtó motor teljesítményét megnöveljék amit a Mercedes motorok tudnának is biztosítani, egy jó fajlagos üzemanyagfogyasztás mellett.
Egyébként nem igaz, hogy az orosz katonai eszközök mindennel mennek.
Az Ural pl. nem ment a 86-os benzinnel, csörgött, kimondottan kellett bele a szuper benzin.
A Kamaz sem megy el mással, mint jó minőségű gázolajjal.
Megfigyelhető egyébként, hogy a BTR harcjárművek konkurenciáinak mindegyikében jó nevű gyártók dízelmotorjai, általában kamionmotorok vannak beszerelve, amik szintúgy nem mennek el akármivel.
Amúgy ezeknél a járműveknél is fontos a fogyasztás, hiszen az akciórádiuszok függ tőle.
Ezek a 8*8 gumis gépjárművek végül is legtöbbször aszfaltozott úton operálnak, bevethetőségüknél fontos szempont az elérhető sebesség.
@no successful:
1. A Rába megvásárlásához KELL hitelt felvenni.
2. Jó eséllyel fogalmad sincs, hogy mennyit KELL rákölteni (hitelből, persze, mi másból), hiszen arról sincs fogalmad, hogy mi az állam célja vele. Ültesd át ezt autóra.
3. A Rábán mit néztél meg? Mi az állam célja vele? Szerintem fogalmad sincs.
De persze ettől még tapsolsz, leírsz egy értelmetlen karaktersort (stratégiai jellegű beruházás) és azt mondod, hogy majd a jövő eldönti. Mondom én, te kellett volna megvegyed az én motorhibás autómat, annyiért, amennyit én nem szégyelltem volna (kurvasok) tőled elkérni érte.
@no successful: Ne keverd a szezont a fazonnal! A tigrisek magas fogyasztása a súlyukból (páncélzat, méret) eredt, nem az egyszerűbb konstrukciójú motoron.
@roki: Mintha Te említetted volna közép-Ázsiát és más elmaradottabb területet piacként. Ne (nyugat) európai minőségben gondolkodj! Afrikába sem a legmodernebb motorokkal szerelik a vasakat, a fő cél az egyszerűség, csereszabatosság, igénytelenség. (Még Magyarországon is fele, 2/3-a a modern diesel-motorok élettartama a ny-európaiakénak. Aki csak idehaza tankol – a keleti területekről nem is szólva -, annak egy euro4-es motorja 200E km-t is nehezen teljesíti és elég egyszer “félretankolni”. Az üzemanyag-rendszer nem bírja.)
A teljesítmény kérdésében nincs vita, én csak a fogyasztás fontosságát vitattam. (Gondolj az Abrams motorra. Nem a fogyasztása okozza a legtöbb gondot.)
@maroz: Engem ez az ügy a MOL-részvények megvétele utáni magyarázkodásra emlékeztet. (Stratégiai fontosság, majd meglátjátok!, stb.) Kevesen kérdezik meg: Na jó, de mibe’ is kerül ez nekünk?
@acs63: De nem csak vesznek, hanem eladnak is.
A stratégiai gázkészletet eladták.
Vagy eladtak belőle, és esetleg a többit is.
Pedig kemények a telek, ha valami gebasz lenne.
nnna, megmondom a tutit.
megveszik a Rábát, megszponzoráljtatják vele a házi focicsapatot.
régen volt Rába ETO, most majd lesz Rába Videoton.
@maroz: A napi glosszádban Orbán feljegyzi a Súlyos bántalmazások- füzetébe, hogy
– 2011.10.23.- Silvio bebbit megnyomorgatta a nyakamat
Mekkora népünnepély lesz, ha Viktorunk elhúz?
Fecó-nál csak megkönnyebbülés volt a lelépéskor, de ha Viktorunk megy, akkor az olaszok megmutatták, hogyan kell búcsúztatni:
“várakozó tömeg “bolond” kiáltásokkal fogadta Berlusconit, és többen aprópénzt dobáltak irányába”
Tehát… felkészülni…
aprópénz (amit meghagy a gittegylet) és amivel megdobálható a “bolond”!