A Vincent felülígéri Horváth Csabát
Horváth „Mégtarlósbuburaisszivesebbenszavazokmintrádteanyaszomoritó” Csaba óriásplakátokon ígérte meg, hogy május elsején mond valami orbitális marhaságot annak örömére, hogy még mindig nem vonta vissza a főpolgármester-jelöltségét az, ami a szocialista pártból megmaradt.
Ingyenes BKV-t hirdetett meg minden budapestinek május elseje alkalmából. Véletlenül sincs szó egy igazi dél-ugandai cikiségű teljesen betarthatatlan választási ígéretről, és ezt onnan tudjuk, hogy Horváth Csaba nyilván megmondaná, ha arról lenne szó.
Mindazonáltal, és írható-e ma poszt mindazonáltal nélkül, ez nudli. Mi az Örülünk Vincent kollektívája megígérjük a fővárosi munkásosztálynak, a fővárosi termelőszövetkezeti parasztságnak, és a szövetséges haladó fővárosi értelmiségnek, hogy a BKV ezentúl fizetni fog azoknak, akik használják a járataikat. Aki naponta villamosozik, az év végére saját síneket és Combinót kap a BKV-től. Nem állunk meg itten, ingyenes ingyent is igérünk. Jól hallották, csak tőlünk, csak most. Minden két ingyenes ingyenért lehet kapni egy békesorsjegyet, és akinek kihúzzák a sorsjegyét, azt nevesitjük az Alkotmányban, mint a Navrasicsot és odaállhat az illető öt egész percre a Nemzeti Összefogás Nagy Villamosára a Fővezető mellé és ezzel párhuzamosan Gyurcsány Ferenc egy egész bekezdést szentel neki egy kurva jó könyvben a szociáldemokráciáról, amit most kezd majd írni, remélhetőleg, merthogy az előleget már úgy tűnik kifizettük. Akinek viszont kétszer is kihúzzák a békesorsjegyét, az lehet az új görög miniszterelnök. Ők találták ki ugyanis az alapmódszert. Vegyél egy teljesen korrupt demokráciát. Döntsd meg egy még náluk is korruptabb katonai juntával. Majd mindenki örömére hozz vissza egy még korruptabb demokráciát, ahol a Papandreuk és a Karamanliszok váltogatják egymást demokratikusan úgy, hogy amikor az egyik teljesen elkúrt mindent, akkor a másik megígéri az ingyenes vízibiciklit és nyer, majd ő is elkúrja és a másik ígéri meg az ingyenes vízibiciklit és nyer és így tovább.
P.S Valójában értjük mi a Horváth Csabát. Ez az ígéret egy zöld zöldség. Zöldesen zöld zöldség. Horváth a rafinált, látni vél egy pártot, amelyik mintha vevő lenne a zöldesen zöld zöldségekre, és kitalálta, hogy majd az a párt jól megtámogatja, és ő, aki Hagyó Miklós országos haverja, simán főpolgi lesz. És ezt egyedül találta ki, és marha büszkre ám rá. Hö.
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16517421-6757988d960c3' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16517421&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16517421-6757988d960c3&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16517421-6757988d960c3' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>
Én Rád szavazok! 🙂
Az ingyenes BKV egyik megoldása az C(0)=3 milliárd pontban található, és akkor még olcsón megúsztuk.
kár, hogy a blog.hu-n nem lehet lájkolni:)
NavraCSics, ha kérhetem…
No ez, az, amikor a fogyasztást támogatják a fogyasztó helyett.
Mondhatjuk persze, hogy ezzel a „megoldással” mexűnik a jegyek-bérletek árkalkulációja, gyártása, forgalmazása megspóroljuk az erre fizetett emberek meg az ellenőrök stb. bérét, csak hát:
* az efféle dolgokra alkalmazott emberek többnyire nem túl képzettek, és nem fognak más munkát találni;
* ha ezt tényleg mind mexüntetjük, akkor nemcsak a budapestiek utaznak majd ingyen, hanem boldog-boldogtalan;
* ha nem szüntetjük meg, mert mindenkinek, aki nem budapesti, továbbra is jegyet-bérletet kell vennie, akkor fenn kell tartanunk a teljes apparátust, csak éppen a korábbi munka mintegy huszadát végzik, a korábbi bevétel 2–5 százalékát hozzák.
@hazaffy: kösz
Horváth Csaba látványosan tökön szúrta magát. Rég volt javaslat, ami ilyen egyöntetűen negatív fogadtatásra talált volna mindenkitől, aki ébren töltötte a mai napot. Talán csak a Vatikán nem határolódott el tőle (meg az MSZP, de nekik láthatóan még mindig cseng a fülük).
Vizuálisan ez úgy néz ki, hogy a fiatal cowboy beront a csehóba, vadi új szarvasbőr bekecsén seggre esik a napsugár, elkurjantja magát, hogy kérek egy whisky-t tisztán, ekkor visszacsapódik a lengőajtó és a cowboy kirepül az utcára. A csehó vendégeinek annyi idejük sincs, hogy észleljék, hogy mi történt, már meg is szűnt a jelenség, és most zavartan bámulnak egymásra.
@Kettes: A vizuálisan úgy néz ki-ért elnézést kérek.
Ez jó poszt volt 🙂
„az lehet az új görög miniszterelnök. Ők találták ki ugyanis az alapmódszert. Vegyél egy teljesen korrupt demokráciát. Döntsd meg egy még náluk is korruptabb katonai juntával. Majd mindenki örömére hozz vissza egy még korruptabb demokráciát, ahol a Papandreuk és a Karamanliszok váltogatják egymást demokratikusan úgy, hogy amikor az egyik teljesen elkúrt mindent, akkor a másik megígéri az ingyenes vízibiciklit és nyer, majd ő is elkúrja és a másik ígéri meg az ingyenes vízibiciklit és nyer és így tovább. „
A görög válság rövid és lényegretörő összefolalása.
zsír
@kispista: A görög válság ennél kicsit összetettebb. Egyszerűen szólva Spanyolország majdnem ugyanakkora kakiban van, noha a spanyolok a 2008-at megelőző évtizedben simán leiskolázták a németeket költségvetési fegyelemből. Például 2007-ben költségvetési többletet mutattak. A görög válság (és főleg annak portugál, ír, spanyol derivatívája) legalább annyira szól a fenntarthatatlan árfolyamrezsimekről és az eltérő országok fenntarthatatlan közös valutájáról, mint a görög költekezésről.
Mondjuk ez itt eléggé off. 🙂
Szerintem a gyalogosokat kellene támogatni a legjobban a következő rendszerrel:
1 Aki gyalog megy a munkahelyére, vagy csak szimplán sétálgat a városban kapjon napi 1000 forintot.
2. Aki bringával jár kapjon napi 700 forintot ( ez a közlekedés ugyan környezetbarát, de okoz dugókat és sok új infrastruktúrát igényel)
3) A BKV-t használok kapjanak napi 300 forintot.
4) A Villany autósok fizessenek 100 forint dugó díjat.
5. A benzin, dízel és egyéb autósok fizessenek 3000 forint dugódíjat.
Aki meg egyátalán nem megy a városba és otthon marad a faluban kaphat napi 10 000 forintot 🙂
Óriási poszt.:)
Jajj, ez a Csabi… nagy tréfacsináló. Ha kicsit jobban belegondolunk, ez a mostani kis poénja (vagy nem tudom mi más lehet) már egyáltalán nincs messze az MKKP-féle „INGYEN SÖR! ÖRÖK ÉLET!” ígéreteitől…
off
@Monarch: hát ja, az építőipari-beruházási fellendülés tetőpontján nem volt kunszt pluszos egyenleget összehozni. aztán beütött a válság és rájöttek, hogy hiába tud ahmed meg miguel két téglát egymásra rakni, abból nem lesz se gdp, se adóbevétel. tanulság: nem az a fontos, hogy sok lóvé jöjjön be, hanem az, hogy jó helyre menjen, vagyis a beruházások szerkezetét is célszerű nézni, nem csak az fdi beáramlást.
@mrbloodbunny: én az ingyen sörre szavazok!
A LEGJOBB AZ HA MINDENKI AZ INGYENES BKV-T VÁLASZTJA AZ AUTÓ HELYETT KI FOG DUGÓDÍJAT FIZETNI.ERGÓ MÉGNAGYOBB LESZ A HIÁNY,MERT ÖBB JÁRMŰNEK KELL INGYEN MENNI.
eZT SENKI NEM GONDOTA VÉGIG???
A sörvirslis ingyenebéd többeket vonzott volna, mint egy ekkora marhaság.
És b+ erre óriásplakátokat árát költötték ezek a kretének.
@Gyurma73: Ha mindenki BKV-val megy, akkor majd a buszok okoznak dugót, vagyis a buszok gazdájának (a BKV-nak) kell dugódíjat fizetnie. Nyilván nem várhatjuk el, hogy a BKV az ingyenesség mellett még ezt is kigazdálkodja, ezért be kell majd vezetni a dugódíj-hozzájárulást, amely összege utasonként és utazásonként kb. 300 Ft lehetne. A sokat utazók a dugódíj-hozzájárulásukat egyben, havi 9-10 ezer Ft-ért is kifizethetnék, ezért cserébe korlátlanul utazhatnának a BKV a járatain.
Így továbbra is fenntartható lesz a BKV ingyenessége, amit a dugódíj-hozzájárulásból befolyt összeg + a korábban is meglévő költségvetési támogatás fedez majd.
@tanarseged ur: ez jó.-))
Király a poszt!
Különösen a görög példa!
Sose hittem volna, hogy kapitalista köntösben is lehet cucilizmust építeni. Na, ezt a görögök meglépték. Az én nagy kérdésem ezzel kapcsolatban kicsit off, mégpedig hogy hagyhatták ezt a franciák és a németek idáig fajulni?
Ja, és a Csabi monnyon le!
Persze hihetetlen ökörségnek tűnik az ötlet. De közben eszembe jutott egy mellékgondolat, amitől még ökörség marad az ingyenes BKV, de jópofa megközelítés szeirntem.
A lakosoknak ingyenes BKV azt jelenti, hogy azt a város (és részben az állam) fizeti 100%-ban. Hogy ezt dugódíjból vagy másból finanszírozza, az édes mindegy, hiszen a dugódíjat lehetne másra is költeni, így végső soron a dugódíjból finanszírozott BKV-t se a dugózók taratnák el, hanem az össz lakosság, akiknek meg kell fizetni azokat a költségeket, amiket a dugódíjból lehetne állni.
Vagyis: az ingyenes BKV azt jelenti, hogy az utasok helyett minden adófizető fizetné a BKV-t, akár ját BKV-val, akár nem. Ez persze igazságtalannak hangzik.
Viszont: a tömegközlekedést akarjuk preferálni a kocsiforgalom helyett, mert élhető város, meg levegő tisztaság, meg minden. Akkor meg tulajdonképpen tényleg mondhatjuk azt is, hogy mindenkinek be kell fizetni a tömegközlekedésre – aki akarja, használja ezért a pénzért; aki nem, az járjon más módszerekkel, és kvázi ezért fizet büntetést.
(Az ökörség meg azért marad ökörség, mert az adófizetők mellett vannak nem-adófizetők is, plusz városon kívüli lakosok, és a budapesti költségvetést sem csak a budapesti lakosok adják össze, hanem pl. cégek is, meg persze egy csomó pénzt az állam allokál le – szóval az egész számítás nem igazi, de azért érdekes.)
@tanarseged ur: Még így is megérné.
@The Glow: Azt felejted el, hogy az országban nincs még egy olyan tömegköz. vállalat, amelyik ennyire támaszkodna a költségvetési pénzekre. Egy bp-i vajon mennyire örülne, ha az adóforintjából a Miskolci, Pécsi etc tömegközt támogatnák, hogy a helyiek ingyen közkedhessenek? Hozzáteszem most is baromi sok az állami támogatás ami a BKV-nak megy… Nem ingyenes kéne, hanem aki utazik az fizessen, nem kéne a BKV-nak ellopni és akkor nem az országnak kéne a BVK-s infúziót kifizetni…
Ez egyszerűen csak a fidesz populizmus másolása, jó ötlet, ki lehet ugratni a nyulat a bokorból. A fidesz hívek most rájönnek, hogy marhaság az a minden ingyen lesz szöveg, amivel őket etették 8 évig hajtá balekok!!
@Diopapa_sok: persze, igazad van. Ezért is beszéltem elsősorban budapesti költségvetési pénzről, nem államiról.
De igazából nincs sok értelme így kategorizálni a pénzeket. Érdemes abba belegondolni, budapesti adózók mennyivel járulnak hozzá a központi költségvetés bevételeihez, amit aztán X részben nem-budapestiek javára költenek el? Hiszen a fővárosi adózók abszolút és gondolom arányos részben is a legnagyobb adózók, befizetők. A költségvetést nem érdemes így nézni.
@bariga: Ennek az ötletnek nincs olyan szemszöge, amiből értelmesnek tűnne. A Fidesz röhögve lepopulistázta az ötletet és senki nem kérdezi meg, hogy most nem akarják-e megvédeni az Akárkiket a Mindentől. Most nem, máskor meg igen, haladjunk tovább.
@The Glow: Nyilván, viszont érdemes lenne megnézni egy bp-i bérelt/jegyárat ár/érték arányban és érdmes lenne a vidékit. Melléteszed, hogy vidéki városok kb 0 költésgvetési pénzt kapnak, ezer éves buszokat üzemeltetnek, a jegy/bérletárak drágábbak, akkor sztem az a „maradék” 8m ember, aki nem bp-en él igen is szóvá teheti… 😛
A BKV de facto most is ingyenes.
Nem csak a nyugdíjasok és az 50es bicepsz körméretű utazók számára, hanem bárkinek, aki kellő határozottsággal mutat egy tetszőleges papírfecnit a metró mozgólépcsőnél trécselő ún. ellenőröknek (ha épp ott vannak), akiket még sosem láttam, hogy bármit ellenőriztek volna. Találóbb lenne köszönőembereknek hívni őket, ugyanis a „jó napot” és a „köszönöm” fordulatokat váltogatják, attól függetlenül mit dugnak az orruk alá jegy vagy bérlet helyett.
A BKVFigyelő-n is volt már erről poszt. A buszokon meg nagyon ritkán lehet ellenőrökkel találkozni, és mikor ők felszállnak tömegek indulnak meg az ajtók felé, hogy a következő – ellenőr mentes – járattal folytassák utukat.
Nem értem miért nem szerelnek fel legalább a metró bejáratoknál jegyellenőrző automatákat, amik éjjel-nappal képesek dolgozni, és valóban elvégzik az ellenőrzést. A mostani ellenőr gárda csak a pénzt viszi, a feladatát nem látja el.
Aki valódi jegyet, bérletet vesz, az önkéntes adománnyal támogatja a BKV-t, szinte hihetetlen, hogy ekkora bevétele van a cégnek ebből. Talán a cafetériában adható bérletek javítják fel az eredményt.
Inkább az ingyen sört igérné meg…
Horváth Csabának – ahogyan a másnapi egyöntetű reakciókat látom – sikerült már a startpisztoly eldördülése előtt jól tökönszúrnia önmagát. Már ezzel a húzással gyakorlatilag esélytelenné vált 🙂
Gratulálunk!