Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15
  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05

A legolvasottabb posztok

  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről
  • Viccországban bejelentenek
  • Most múlik....
  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Orbánék megtámadták Barabási Albert-Lászlót

Budapest, a start-up főváros

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: Kettes

A magyar kormánynál valakinek megint támadt egy ötlete. Cséfalvay államtitkár egy konferencián úgymond „felidézte”, hogy létezik egy BudapestHUB nevű munkacsoport, ami azt tűzte ki célul, hogy az évtized végére Budapest legyen a régió start-up fővárosa.

start-up főváros.jpg

Akkor elmondanám, hogy az Orbán-kormány meg azt tűzte ki célul, hogy az évtized végére hiánytalaul ellopja a start-upok támogatására szánt uniós pénzeket, mintegy 700 milliárd forintot. Itt az a kormány beszél régiós start-up fővárosról, amelyik tízmilliárdokat von ki a felsőoktatásból, lerohasztja a műszaki tudományos képzést, agyonadóztatja a vállalkozásokat és minden nap újabb és újabb büroktatikus akadállyal lehetetleníti el a kezdő és a működő vállalkozásokat egyaránt.

Magyarország az 54. helyen áll jelenleg a World Bank Doing Business listáján, Panamát, Botswanát és Tongát előzve célfotóval. 2009-ben még a 41. helyen álltunk. Magyarország helyezései az egyes (összehasonlítható) szempontok alapján 2009-ben és 2013-ban:

Szempont

2009

2013

ease of doing business (rank)

41

54

starting a business (rank)

27

59

dealing with construction permits (rank)

89

47

getting credit (rank)

28

55

protecting investors (rank)

113

128

paying taxes (rank)

111

124

enforcing contracts (rank)

12

15

Magyarország gyakorlatilag minden szempontcsoport szerint (kivéve az építési engedélyezési eljárásokat) leszakadóban van a világ élvonalából, és a vállalkozási környezetet tekintve politikailag instabil, infrastrukturálisan elmaradott, szegénység, bűnözés és természeti katasztrófák sújtotta országokkal került egy csoportba.

Start-up főváros, my ass, kedves Csé. Amihez csak nyúltok, szarrá válik a kezetek alatt. Tényleg segíteni akartok a magyar vállalkozásokon? Tegyetek egy szívességet, és húzzatok a francba.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16519910-6a08f8ff2d021' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16519910&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16519910-6a08f8ff2d021&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16519910-6a08f8ff2d021' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

Next Post:

7végi retro – XCIX.

199 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. Csubakka Mrozsek szerint:
    2013.11.17 19:01

    @desw: butaságokat beszélsz

    Hiv.: [@Csubakka Mrozsek:](#comment-177928)
    Loading...
  2. aritus szerint:
    2013.11.17 19:04

    @Csubakka Mrozsek: jótündér jobban mondta: csimpánz szintjén

    Hiv.: [@aritus:](#comment-177929)
    Loading...
  3. Lasombra szerint:
    2013.11.17 19:06

    egy fun fact a megtérülés témához:
    a mini.elnök úr épp most vállalta át hat fővárosi focicsapat teljes adósságállományát, hogy ne nyomassza őket ez a teher, amit láthatóan képtelenek visszafizetni.

    Hiv.: [@Lasombra:](#comment-177930)
    Loading...
  4. desw szerint:
    2013.11.17 19:12

    @jotunder:

    A kiadás most keletkezik, de az ezévi kiadáshoz tartozó megtérülés majd talán 5-10-20 év múlva lesz. Ezért hamis a statisztikád, mert a jelen „bevételben” a korábbi kiadások megtérülése van. Én a jelen kiadások jövőbeni kétséges megterüléséről beszélek!

    „ha egy ország a magas hozzáadott értékű termelés felé akar elmozdulni, és a konvergencia egy emerging market economy esetében ezt jelenti, akkor bizony növelni kell a top munkaerő képzettségét.”

    Egyetértünk! Vajon magában a top munkaerő képzésében (magában a tudás átadásában) van biznisz, vagy a top munkaerő magyarországi alkalmazásásban, adózásában, vállalkozásában?

    „ugye azt tudod, hogy én évek óta külföldön élek? nem arról van szó, hogy ismerek pár diplomást, aki elment, hanem én konkrétan mentem el. „

    Nem ismerlek. Mi is leléptünk pár éve, és nincs tervben visszatérés

    Hiv.: [@desw:](#comment-177932)
    Loading...
  5. jotunder szerint:
    2013.11.17 19:14

    @desw: ennyi ésszel, melyik országban lehet poharat mosni??

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-177933)
    Loading...
  6. desw szerint:
    2013.11.17 19:21

    @jotunder:

    A világon bárhol! Melyikben szeretnél dolgozni?

    Hiv.: [@desw:](#comment-177934)
    Loading...
  7. jotunder szerint:
    2013.11.17 19:21

    @desw: Skóciában egy magyar diáknak nem kell tandíjat fizetnie. Európában a skót rektori fizetések a legmagasabbak, ott tényleg van háromszázezer fontos fizetés, és a professzori fizetések átlaga Edinburgben hetvenötezer font évente. Hülye skótok, mi?

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-177935)
    Loading...
  8. incze szerint:
    2013.11.17 19:22

    @jotunder: azt nem tudom, de tudok országot, ahol egész jó államtitkár, kamarai elnök, sőt PM lehet belőle (ha ugyan nem valamelyik ezekből már most is)

    Hiv.: [@incze:](#comment-177936)
    Loading...
  9. desw szerint:
    2013.11.17 19:25

    @jotunder:

    „Skóciában egy magyar diáknak nem kell tandíjat fizetnie.”

    És mennyi a valsége annak, hogy a Skóciában tanult diák külföldre megy a diploma megszerzés után? Mennyi ez MO-on? Ez a gond!

    „Európában a skót rektori fizetések a legmagasabbak, ott tényleg van háromszázezer fontos fizetés, és a professzori fizetések átlaga Edinburgben hetvenötezer font évente. Hülye skótok, mi? „

    És ezt az állam fizeti???

    Hiv.: [@desw:](#comment-177937)
    Loading...
  10. jotunder szerint:
    2013.11.17 19:25

    @desw: erős kételyeim vannak, hogy egy hozzád hasonló teljesen képzetlen figura, olyan rettentően jól megél Nyugat-Európában.

    „Nekem a legtöbb diplomás ismerősöm már külföldön van, és nem mosogatnak, hanem szakmában dolgoznak. Az 100%, hogy a választásokig nem megyünk haza, és ha a következő kormány visszahozza a kétkulcsost, akkor utána sem fogunk hazamenni.

    Kizárólag akkor fogunk örömmel!!! hazamenni, ha Orbánék takarodnak, és további adó és/vagy járulékcsökkentés lesz. Pont!”

    ezt te írtad pár hónapja.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-177938)
    Loading...
  11. desw szerint:
    2013.11.17 19:28

    @jotunder:

    „erős kételyeim vannak, hogy egy hozzád hasonló teljesen képzetlen figura, olyan rettentően jól megél Nyugat-Európában. „

    :)) nincs bizonyítási vágyam.

    „ezt te írtad pár hónapja.”

    És??

    Hiv.: [@desw:](#comment-177939)
    Loading...
  12. aritus szerint:
    2013.11.17 19:41

    @desw: Ja, hogy te már nem Magyarországon élsz! De azért szeretnéd, hogy aki itt maradt, annak még szarabb legyen. Legyen Magyarország a 8 millió képzetlen jobbágy országa!
    Mert azzal az értelmiségellenességgel, köz, szak és felsőoktatás szisztematikus kivéreztetésével amit ez a kormány csinál, ez lesz a vége.
    De nem is csinálnak ebből titkot, Orbán megmondta, hogy ő munkaalapú társadalmat akar.

    Meg vagyok győződve róla, hogy nem is bánják, sőt inkább elősegítik (azaz elüldözik), hogy akiben van lendület, kreativitás, vállalkozó kedv, az csak menjen el. Legalább nem itt zavarognak, és elégedetlenkednek, meg folyton akarnak valamit. Kényelmetlen kérdéseket tesznek fel.

    Hiv.: [@aritus:](#comment-177940)
    Loading...
  13. xxylon szerint:
    2013.11.17 19:50

    @desw: A diplomasok 90% szerintem a rendszervaltas utan szerezte a diplomajat. A korabbiak vagy nyugdijasok vagy minimalisan mentek a szakmajukba. Fater a BMEn vegzett a hetvenes evek vegen es kb 2-3 lett valoban villamosmernok kozuluk, mivel az akkor mernokfizetes=melosfizetes.

    Hiv.: [@xxylon:](#comment-177941)
    Loading...
  14. desw szerint:
    2013.11.17 20:05

    @aritus:

    @aritus:

    „Ja, hogy te már nem Magyarországon élsz! De azért szeretnéd, hogy aki itt maradt, annak még szarabb legyen.”

    Nem aritus, pont ellenkezőleg. Én azt szeretném, ha visszaköltözhetnék Magyarországra és ott dolgozhatnék, adózhatnék és élthetnék, de nem vagyok hajlandó tovább fejőstehén szerepben élni. Nem fogom a továbbiakban eltűrni, hogy a kemény munkával, befektetéssel, áldozattal megkeresett pénzem 70%-át lerabolja rólam az állam csak azért, hogy elpazarolhassa felesleges dolgokra. És egy ilyen felesleges dolog a sok közül a jelenlegi felsőoktatás is.

    Ilyen irdatlan adóterhelés mellett kb csak az állami csecsre bekötött vállalkozásoknak és a kínai bérmunkát végeztető cégeknek éri meg MO-on befektetni/dolgoztatni.

    Miért kell sok adót beszednie az államnak? Mert 24 évvel a rendszerváltás után még mindig egy csomó dolgot az állambácsi fizet az állampolgárok helyett, pl. tandíj.

    Többször kérdeztem, már de választ még nem kaptam: kiknek az érdeke az, hogy fennmaradjon a jelenlegi tandíjmentes oktatás?

    A diáké, aki kisebb-nagyobb erőfeszítéssel lediplomázik, majd marad munkanélküli, mert egy kalap szart sem ér a diplomája a munkaerőpiacon?

    Az adozóé, aki finanszírozza a dokik és mérnökök tandíját, de ezek meg hála helyett lelépnek?

    Vagy talán csak a rektoroké és az ott dolgozó embereké?

    Ha ilyen nagy biznisz ez, ahogy jotunder írja, akkor miért nem öröm az, ha az állambácsi kiszáll? Biztos lenne befektető, nem? Ha ekkora biznisz?!?

    „Mert azzal az értelmiségellenességgel, köz, szak és felsőoktatás szisztematikus kivéreztetésével amit ez a kormány csinál, ez lesz a vége.”

    Hiába képzel évente százezer diplomást, ha kivándorolnak.

    Korábban kb annyian jelentkeztek a felsőoktatásba évente, ahányan leérettségiztek. Tényleg minden érettségizett alkalmas arra, hogy egyetemen tanuljon?? Ne vicceljünk már!

    Hiv.: [@desw:](#comment-177942)
    Loading...
  15. desw szerint:
    2013.11.17 20:08

    @xxylon:

    ” A diplomasok 90% szerintem a rendszervaltas utan szerezte a diplomajat.”

    Ezek közül sokan már 40-50 évesek is lehetnek, akik már nehezebben mozdulnak családostul. A jelenlegi költségekről és ennek megtérüléséről beszélek.

    Hiv.: [@desw:](#comment-177943)
    Loading...
  16. Counter szerint:
    2013.11.17 20:20

    @desw: Mint megbeszéltük, a jelenlegi felsőoktatás _nem_ tandíjmentes.

    Hogy egy-egy évben „kb annyian” jelenkteznek a felsőoktatásba, ahányan érettségiznek, az nem azt jelenti, hogy minden érettségizőt fel is vesznek. Az azt jelenti, hogy vannak, akik többedjére próbálkoznak, vannak, akik nem felvételiznek, és végképp nem jelenti, hogy minden jelentkezőt felvesznek valahova.
    Másrészt nem hiszem, hogy a BME-Corvinus-ELTE vonalon kell a színvonaltalan részt keresgélni a felsőoktatásban, hanem mondjuk az olyan csodáknál, mint a kaposvári egyetem, meg egyéb felfújt alig-főiskolák, polgármesteri pet projectek, vendégoktatókkal és baráti akkreditációkkal.

    Hiv.: [@Counter:](#comment-177944)
    Loading...
  17. xxylon szerint:
    2013.11.17 20:54

    Szakandjunk el egy masodpercre a trollhuntingtol es terjunk vissza a topic temajara:

    Most jottem egy londoni startup job-fairrol:

    siliconmilkroundabout.com/nov2013/

    Lent van egy video abbol kb erzitek a mereteket, szazas nagysagrendben van 10-20 emberes 1-2 eves cegek akik keresnek „ertelmes” embereket. A hely egy oreg gyar kifestve a Brick Lanen (nem a Vaci utca). Mennyi penz kell ehhez szerintetek? De a Silicon Roundabout nevu kornyeken is erdemes mozogni a meetup.com-on rengeteg ingyenes onszervezodo csoport van ahol a bizonyos technologiak irant erdeklodok osszejarnak. Es ezekbol annyi van mint a gomba. Na ettol lesz valami startup fovaros.

    Jotunder: A startupokat finanszirozasa nem fugg a banki hitelezestol mivel azt kizarolag venture capitalbol csinaljak. A startupok kockazata nem leirhato a hagyomanyos penzugyi eszkozokkel hiszen nem tudnak akkora a kamatot kerni hogy fedezze a kitetel kockazatat. A VC pedig gazdag emberek felesleges penzzel es kivancsisaggal. Itt inkabb azt kene kitalalni hogy miert termeszetes az Magyarorszagon hogy ha valaki keres egy kis penzt azonnal tolja ki a Bahamakra, Svajcba vagy Szingapurba. (Ja es mindenki allami csecsen torteno lopasbol szerezte azt).

    BP akkor lesz startup ha a kornyezo orszagok frissdiplomasai es nehany kalandvagyo nyugateuropai idejon es belekezd. Ehhez nem BP coolsag faktora megvan (lasd pl Prezi is tud nyugatrol embereket hozni). Csak kell meg egy jokora lokes.

    Hiv.: [@xxylon:](#comment-177945)
    Loading...
  18. jotunder szerint:
    2013.11.17 21:05

    @desw: Mi az, hogy nem térül meg soha? Már tisztáztuk, hogy megtérül. A felsőoktatás költsége egy százalék körül van. A magas hozzáadott értéket termelő, tudásalapú gazdaságban a képzettség-faktor igen jelentős.

    Az osztrák 40000 dolláros per capita GDP és a magyar 13000 dolláros per capita GDP közötti különbségben a felhalmozott és átadható tudás mennyisége meglehetősen fontos.

    Magyarországnak semmi más esélye sincs, mint a tudásbázisának a növelése. Ehhez pedig minőségi felsőoktatás kell. A világban általában többet költenek GDP arányosan a felsőoktatásra.

    Az, hogy ebbe milyen forrásokat vonnak be, milyen átalakításokat végeznek el, az egy másik dolog.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-177946)
    Loading...
  19. jotunder szerint:
    2013.11.17 21:07

    @desw: egy Skóciában tanuló uniós diák jó eséllyel nem Skóciában fog munkát keresni. hanem mondjuk Angliában. és az angol diák amúgy tandíjköteles.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-177947)
    Loading...
  20. jotunder szerint:
    2013.11.17 21:10

    @xxylon: Budapest egy nagyon vonzó hely is tudna lenni. Tallinn is persze, van pár jelentkező.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-177948)
    Loading...
  21. desw szerint:
    2013.11.17 21:58

    @jotunder:

    „Mi az, hogy nem térül meg soha? Már tisztáztuk, hogy megtérül.”

    Ezt egyelőre te csak egy hevenyészett fejszámolás után jelentetted ki kicsit hamiskás adatok alapján.

    És ha olyan nagy binisz ez, akkor miért nem jön a magántőke, vagy miért nem akarnak hitelt felvenni a diákok a saját képzésükre? Tuti befektetés, simán megtérülne, nem?

    „A magas hozzáadott értéket termelő, tudásalapú gazdaságban a képzettség-faktor igen jelentős. „

    Ez igaz! Vajon ebből következik-e az, hogy az államnak csukott szemmel kell öntenie a pénzt az egyetemeknek?

    „Az osztrák 40000 dolláros per capita GDP és a magyar 13000 dolláros per capita GDP közötti különbségben a felhalmozott és átadható tudás mennyisége meglehetősen fontos.”

    Meg esetleg a hatékonyabban működő állam, az ebből következő kisebb adók, az ebből következő vállalkozói kedv, nem menekülnek az országból, hanem oda költöznek, …

    És nem a diplomások képzésében van biznisz, hanem a dolgoztatásukban, adóztatásukban. Csak ha a magyar diplomás lelép Nyugatra, akkor nem MO-on fog adózni, azaz a haszon a haldokló Nyugaton fog keletkezni, a képzés költsége pedig MO-on marad.

    Ja, mennyire ugrott meg a dzsídípí a 2000 évek közepén/végen a sok diplomástól? Mert ugye 1998-tól gyakorlatilag az tanult ingyen, aki akart.

    „Magyarországnak semmi más esélye sincs, mint a tudásbázisának a növelése.”

    Ebben egyetértünk!

    „Ehhez pedig minőségi felsőoktatás kell.”

    Jobb lesz a minőség akkor, ha több pénz lesz és mindenki tandíjmentesen tanulhat? Szerintem az elmúlt 10-15 év bebizonyította, hogy nem.

    „Az, hogy ebbe milyen forrásokat vonnak be, milyen átalakításokat végeznek el, az egy másik dolog.”

    Ja, az egy másik dolog! Az állam és az adózók csak kussoljanak és fizessenek, aztán majd talán valamikor lesz haszna is a dolognak és hatékonyan fog működni. Nézd, amíg találtok ehhez fejőstehenet, aki hajlandó ezt finanszírozni, addig ti vagytok a nyerők.

    „egy Skóciában tanuló uniós diák jó eséllyel nem Skóciában fog munkát keresni. hanem mondjuk Angliában”

    Arra leszek kíváncsi, hogy meddig marad így ez a rendszer! Nem csodálkoznék, ha feltételhez lenne kötve hamarosan.

    Hiv.: [@desw:](#comment-177949)
    Loading...
  22. desw szerint:
    2013.11.17 22:03

    @Counter:
    „Mint megbeszéltük, a jelenlegi felsőoktatás _nem_ tandíjmentes.”

    Okés, tehát csak 50 ezer ingyenes hely van.

    „Hogy egy-egy évben „kb annyian” jelenkteznek a felsőoktatásba, ahányan érettségiznek, az nem azt jelenti, hogy minden érettségizőt fel is vesznek. Az azt jelenti, hogy vannak, akik többedjére próbálkoznak, vannak, akik nem felvételiznek, és végképp nem jelenti, hogy minden jelentkezőt felvesznek valahova.”

    Kb 80%-át felveszik, ami azért túlzás.

    „Másrészt nem hiszem, hogy a BME-Corvinus-ELTE vonalon kell a színvonaltalan részt keresgélni a felsőoktatásban, hanem mondjuk az olyan csodáknál, mint a kaposvári egyetem, meg egyéb felfújt alig-főiskolák, polgármesteri pet projectek, vendégoktatókkal és baráti akkreditációkkal. „

    Egyetértünk! Na és vajon miért lett hirtelen ilyen sok egyetem a 2000-es évek közepére? Esetleg a fejpénz? Hát ez az! Kutyát nem érdekelte a minőségi oktatás, csak a mennyiség. Minél több diák, annál több pénz! Lásd a „pompás” eredményt!

    Hiv.: [@desw:](#comment-177950)
    Loading...
  23. Counter szerint:
    2013.11.17 22:11

    @desw: Bevallom, nem tudom számszerűen, pillanatnyilag hány teljes állami finanszírozású hely van. Az 50.000 soknak tűnik annak fényében, hogy „mekkora siker a diákhitel2” és mennyivel csökkent az összes férőhely száma.

    Szerinted a felhíguló felsőoktatás adekvát megszorítása, hogy a relatíve magasabb színvonalú intézményeken megtakarítanak? Szerintem egyáltalán nem. Na persze a polgármesteri pet projectek tabuk, Kaposváron egyetem lesz, ha a feje tetejére is áll a világ. Szóval nem igazán értem, mi helyeselnivaló van a kormányzati intézkedésekben a te nézőpontodból se.

    Magántőke egyrészt van, ahol jön (BME főleg, ha jól tudom), másrészt a havonta változó 20 éves tervek idején különösen unatkoznia kell annak a tőketulajdonosnak, aki ide fektet be.

    Hiv.: [@Counter:](#comment-177951)
    Loading...
  24. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.11.17 22:13

    @desw:

    téged egyáltalán nem zavar, hogy teljes életműved egy felszínes, egybites világnézet folyamatos propagálása?
    és olyan szorgalmasan nyomod, mintha érdekes és/vagy színvonalas lenne, pedig hát egyáltalán nem.

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-177952)
    Loading...
  25. xxylon szerint:
    2013.11.17 22:17

    @desw: Nem egeszen ertem mire alapozva fikazod egy az egyben a magyar diplomasokat.

    A teny az hogy a diplomasok kepzese boven megterul.
    A nagyreszuk NEM hagyja el Magyarorszagot.
    Magyarorszag a nyugati atlaghoz kepest aranyaiban is kevesebbet kolt, nominalisan pedig egeszen vicces osszeget.
    A felduzzasztott letszambol szarmazo extra diplomasok talalnak munkat maguknak tehat a piacon hiany volt beloluk.
    A duzzasztast nem kovette uj statuszok megnyitasa az oktatasi oldalon illetve a meglevok fizetesemelese.
    A diplomasok kozott a legalacsonyabb a munkanelkuliseg.
    A Magyarorszagra telepulo hi-tech cegek egyertelmuen pozitivan nyilatkoznak a magyar diplomasokrol.
    Magyarorszagon realertekben (de szerintem nominalisan is) csokken a felsooktatasra forditott osszeg (szerintem tuti peldatlan talan az egesz vilagon de az OECDben biztos).

    Te teljes altalanossagokat puffogtatsz amit az elozo (es aktualis ) kormanyok a felsooktatasra forditott osszegek csokkentesere demagog okokbol talaltak ki, a valosaghoz ezeknek semmi koze sincsen.

    Amig az ilyen egyszeru demagogok mint te isszak a kormany szavat addig a kormanynak semmi oka nincs hogy kitalalja hogy milyen modon lehetne normalisan mukodo progressziv gazdasagot epiteni Magyarorszagon aminek barmi realitasa lenne a sikerre. Addig nyugodtan el lehet adni egy 0.1%os GDP novekedest gyozelemkent mert legalabb az elojel stimmel. Szerintem varjunk egy laza 20-30 evet es akar vissza is terhetunk a dologra.

    Hiv.: [@xxylon:](#comment-177953)
    Loading...
  26. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.11.17 22:20

    @xxylon:

    alacsonyabb adókat és jóval kisebb újraelosztást kíván. ennyi a mondanivalója, ezt ragozza mindenhol. nem gondolnám kormánypártinak, inkább a tipikus nagyarcú hazai átlaghoz képest jól kereső fiatal (informatikus valszeg, de lehetne éppen gazdasági, jogi, műszaki végzettségű is, ezek a legjellemzőbbek)

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-177954)
    Loading...
  27. desw szerint:
    2013.11.17 22:44

    @xxylon:

    „Nem egeszen ertem mire alapozva fikazod egy az egyben a magyar diplomasokat. „

    Nem fikázom őket, a rendszert fikázom!

    „A teny az hogy a diplomasok kepzese boven megterul.”
    „A nagyreszuk NEM hagyja el Magyarorszagot.”

    A környezetemben élő emigráns orvosok, mérnökök, … biztos a kivételt alkotják.

    „Magyarorszag a nyugati atlaghoz kepest aranyaiban is kevesebbet kolt, nominalisan pedig egeszen vicces osszeget.”

    Ez elképzelhető! Kérdés továbbra is a megtérülési ráta! Hiába kis összeg, ha veszteséges a buli!

    „A felduzzasztott letszambol szarmazo extra diplomasok talalnak munkat maguknak tehat a piacon hiany volt beloluk. „

    Ahogy mondod! Kiszorítva a korábban tipukusan érettségizettek által végzett munkából az ott dolgozókat. Most a teszkóban bölcsés a pénztáros, korábban elég volt érettségi.

    „A duzzasztast nem kovette uj statuszok megnyitasa az oktatasi oldalon illetve a meglevok fizetesemelese.”

    Hát valahová csak eltűnt a több pénz, és az a fránya statisztika mást mond.
    http://www.oktatas.hu/felsooktatas/felsooktatasi_statisztikak

    „A diplomasok kozott a legalacsonyabb a munkanelkuliseg.”

    Igen, mert inkább felveszem bölcsész Gizit bolti eladónak, mert egy picivel csak értelmesebb, mint a 8 elemis. Ki járt jól ezzel?

    „A Magyarorszagra telepulo hi-tech cegek egyertelmuen pozitivan nyilatkoznak a magyar diplomasokrol.”

    Ez igaz! És ahogy beindulnak, húznak is el. Miért is?

    És külföldön is szeretik őket, csak picit jobban és több fizetésért.

    „Magyarorszagon realertekben (de szerintem nominalisan is) csokken a felsooktatasra forditott osszeg (szerintem tuti peldatlan talan az egesz vilagon de az OECDben biztos).”

    A kérdés az, hogy korábban volt normál értéken és most kevés, vagy korábban volt felduzzasztva és most közeledik a normál értéke felé. ( a megtérülése érdekel, nem más országok mért aránya)

    „Amig az ilyen egyszeru demagogok mint te isszak a kormany szavat”

    Utálom az összes politikust, és én csak a tandíj mellett beszélek, nem a jelenlegi gányolás mellett.

    „addig a kormanynak semmi oka nincs hogy kitalalja hogy milyen modon lehetne normalisan mukodo progressziv gazdasagot epiteni Magyarorszagon”

    Neked van?

    „Szerintem varjunk egy laza 20-30 evet es akar vissza is terhetunk a
    dologra.”

    Ha neked van időd várni a csodát, akkor várj csak! Nekem a rendszerváltás óta eltelt 24 év elég volt. Köszi, meguntam!

    Hiv.: [@desw:](#comment-177955)
    Loading...
  28. desw szerint:
    2013.11.17 22:46

    @Wintermoots:

    „alacsonyabb adókat és jóval kisebb újraelosztást kíván. ennyi a mondanivalója, ezt ragozza mindenhol.”

    Mert ennyi lenne a lényeg! Ekkora adók és ilyen idióta kiszámíthatatlan viszonyok mellett minden értelmes és nem állami csecsre bekötött vállalkozás elkerüli MO-ot.

    Hiv.: [@desw:](#comment-177956)
    Loading...
  29. desw szerint:
    2013.11.17 22:57

    @Counter:

    Én pusztán a tandíj mellett érvelek, nem a jelenlegi gányolás mellett.

    Nem állami keretszámok kellenének és kivéreztetés, hanem normális tandíjrendszer. Ez jó lenne az adózóknak is és a diákoknak is. Igen, a diákoknak is, mert nem basznának el egy valag pénzt (lakbér, utazás, könyvek…) és 6-8 évet arra, hogy a végén ott álljanak a munkaerőpiacon egy kalap szart érő diplomával.

    Persze a tandíjat a barom Fidesz szavaztatta le 2008-ban, így ciki lenne nekik visszahozni.

    Hiv.: [@desw:](#comment-177957)
    Loading...
  30. aritus szerint:
    2013.11.17 23:22

    @desw: Bár teljesen reménytelen, mert csak írsz, de nem olvasol. VAN TANDÍJ. 10 évvel ezelőtt is volt. Nagyon-nagyon igazságtalan tandíj van, mert valóban vannak, akiknek semmit nem kell fizetni, de vannak akiknek meg nagyon sokat.
    Egyébként is visszavehetnél a nagy arcból.
    1, te se itthon élsz, akkor mi is a bajod azokkal, akik hozzád hasonlóan szintén elmentek az országból?
    2, Egy nagyobb rendszer, az Európai Unió tagja Magyarország, ahol szabad a mozgás, lehet máshova menni tanulni is, dolgozni is. Ezzel nincs semmi baj.
    3, te fordítva ülsz a lovon. Nem azért van bajban az ország, mert a tehetséges emberek elmennek (nem, nemcsak a diplomások), hanem azért mennek el, mert szarul mennek a dolgok, itthon nagyon nehezen lehet boldogulni.
    4, tehát a hazát nem az fogja megmenteni, ha még élhetetlenebbé teszed azzal, hogy az amúgy is kivéreztetett oktatásból még több pénzt kivonsz.
    5, nyugodtan lehetnének alacsonyabb adók és kisebb újraelosztás úgy, hogy az oktatásba sokkal több pénzt tesz be az állam. Például a nagyon magas korrupció, a teljesen átláthatatlan pártfinanszírozás és a hatalmasra duzzasztott állami hivatalok, apparátus miatt magasak az adók.
    6, egyelőre semmi remény nincs arra, hogy ez megváltozzon, az állam egyre több mindent államosít, mert akkor van miből a kollégiumi szobatársakat és haverokat finanszírozni. A pénzt ez viszi el, nem az oktatás.

    Hiv.: [@aritus:](#comment-177958)
    Loading...
  31. xxylon szerint:
    2013.11.17 23:22

    @desw: Makogod ezt a nem terul meg nem terul meg szoveget de bizonyitekokat nem hozol ra. Masnak meg nem hiszel.

    A tandijrendszer nem megoldas, azt mind az USA mind az UK peldajabol lathatjuk. A tandijhitel sem megoldas. Mindketto addig emelkedik amig fel nem emeszti az egyen szamara a diploma altal szerezheto atlagos elonyoket.

    UK pelda: Statisztika szerint egy diplomas elete soran 100ezer fonttal keres tobbet egy nemdiplomasnal (ez spec megdobbentoen kevesnek tunik de mindegy). Erre hivatkozva a kormany a hitelkonstrukciot ugy hatarozta meg hogy atlagosan 85ezer fontot kelljen visszafizetni nyugdijig, es kijelentette hogy ez fair mivel a diplomasoknak „jogtalan” elonyt nyujt a diplomajuk (agyrem).

    Es nem szamolnak hozza egy alapveto tenyt. Az hogy ez ATLAG. Tehat egy jelentos tomegnek ugy kellene a felsooktatasban tanulnia hogy nem lehet biztos hogy nem bukik rajta es itt dobja el egy atlagos hallgato a lantot es lep le segelyre. Pedig a felsooktatas celja nem az hogy minden egyes diakon profitot erjel el hanem ugy altalaban sikeruljon kikepezni azokat akik majd a nagyhozzaadott erteku munkajuk utan befizetik a nagy adot. A rosszabb diplomasok meg majd elvegzik nekik a kulimunkat. Atlagos mernokokre, kozgazdaszokra, jogaszokra is szukseg van nem csak zsenikre. Ha lecsokkented a hallgatok szamat a varhato mennyisegu zsenikre akkor durvan lecsokkented a szabadsagi fokaidat, ha veletlenul rossz embert veszel fel bumm eggyel kevesebb zsenid van. Ezert van 50% lemorzsolodas a BMEn mert ELORE nem lehet megmondani hogy kibol lesz jo mernok, meg igy is kb 1/3 (az 50%nak) az akik csak so-so hivhato mernoknek diploma megszerzese UTAN.

    Ezen bukik el az osszes gondolatmeneted egy helyen. Magyarorszagnak semmi mast nem kellene csinalni csak tolnia a kozep es felsooktatasba a lovet es az onnan kijovo diplomasokra alapozni a novekedest. Ha meg nehany elmegy akkor annyit kell termelni hogy maradjon is. Amugy vicces hogy a te KULFOLDI kornyezetedet nezed hogy hanyan jottek ki. Ez annyira lol hogy nem is kommentalom. Linkedin oldalam szerint a 16000 regisztralt BMEsbol 12000 van Magyarorszagon szoval 25% lepett le, ami soknak tekintheto de nem „mindenki”.

    Az orvosokat nem kommentalom mert ok tenyleg megkapjak tovig, teljesen megertem ha 100% elmegy es osszeomlik az egeszsegugy.

    Hiv.: [@xxylon:](#comment-177959)
    Loading...
  32. Mister Gumpy szerint:
    2013.11.17 23:31

    @desw: Nagyszerű, fog ez menni. Mivel az OECD szerint „a magyar felsőoktatás a fejlett országok között egyedülálló abban, hogy a felsőoktatási ráfordítások társadalmi megtérülése magasabb, mint az egyén számára jelentkező haszon” (idézet a Rektori Konferencia közleményéből, nol.hu/belfold/20121219-jonnek_a_levelek__brutalis_penzkivonas_az_egyetemeken), abban megegyezhetünk, hogy pusztán gazdasági szempontból is az állam feladata a magyar felsőoktatás fenntartása, nem a diákoké. Szociális és kulturális szempontokról nem is beszélve (ami még a csimpánzok számára is létező értékek). Tehát, ha neked bántóan pazarló a felsőoktatás, akkor marad az a lehetőség, hogy megszüntetjük, ahogy van, fölszántjuk, kész. Szerinted hány éve lenne hátra ennek az országnak akkor? Barom.

    Nem mondom, hogy egy csomó dolog nem pazarló a felsőoktatásban, nem kellenének átalakítások. Azt mondom, hogy ennek ellenére egész jól teljesít. Még. Plusz források nélkül nem sokáig. Példul mert menekül belőle az elit. Oktatók, kutatók, diákok. Megfordítod az ok-okozati viszonyt, amikor ezért akarod büntetni a felsőoktatást. Barom.

    Hiv.: [@Mister Gumpy:](#comment-177960)
    Loading...
  33. Mister Gumpy szerint:
    2013.11.17 23:34

    @xxylon: +1

    Hiv.: [@Mister Gumpy:](#comment-177961)
    Loading...
  34. panelburzsuj szerint:
    2013.11.17 23:37

    @Mister Gumpy:
    Tudod mi az igazi pazarlás?

    Ezt a csimpánzt etetni.

    Hiv.: [@panelburzsuj:](#comment-177962)
    Loading...
  35. aritus szerint:
    2013.11.17 23:45

    @xxylon: Az eü már összeomlott, csak még a nehézkedés viszi tovább. Akkora rendszer, hogy nem tud hirtelen összeomlani. De vidéken lényegileg ez már megtörtént.

    Hiv.: [@aritus:](#comment-177963)
    Loading...
  36. aritus szerint:
    2013.11.17 23:46

    @panelburzsuj: :)))) egyetértek, de annyira felbassza pl az én agyamat, hogy nem bírom megállni, hogy ne etessem.

    Hiv.: [@aritus:](#comment-177964)
    Loading...
  37. Mister Gumpy szerint:
    2013.11.17 23:47

    @panelburzsuj: Ja. Csak hát készülök a holnapi retorika órámra, ahol az lesz a diákok feladata, hogy Nyerges Zsoltot kell meggyőzni, hogy adjon több pénzt a felsőoktatásra. (Ne tudd meg, milyen nehezen vállalta el, hogy bejön az órámra, életem egyik nagy eredménye.)

    Hiv.: [@Mister Gumpy:](#comment-177965)
    Loading...
  38. panelburzsuj szerint:
    2013.11.18 00:03

    @Mister Gumpy:
    Azért ha ott is akarod tartani kicsöngetésig, ne azzal kezdd a holnapi órát, hogy milyen edzőpartneren gyakoroltad az ő idomítására való fölkészülést…

    Hiv.: [@panelburzsuj:](#comment-177966)
    Loading...
  39. panelburzsuj szerint:
    2013.11.18 00:04

    @aritus:
    A megmentési kényszer ragályos ballib betegség.

    Hiv.: [@panelburzsuj:](#comment-177967)
    Loading...
  40. aritus szerint:
    2013.11.18 06:00

    @panelburzsuj: Tévecc, ez nem megmentési kényszer, hanem csak az agyvizem lehűtése:))). Ha bennem marad, felrobbanok.
    De igazad van hülyeség.

    Hiv.: [@aritus:](#comment-177968)
    Loading...
  41. Toma01 szerint:
    2013.11.18 10:10

    @vakapad: Ennek valóban érdekes utánajárni.
    Viszont Pálinkásról és a Lendület programról van itt egy jó cikk:
    innovacio.blog.hu/2013/10/09/valoban_noveli_a_versenykepesseget_a_lendulet_program

    Hiv.: [@Toma01:](#comment-177969)
    Loading...
  42. sárospataki szerint:
    2013.11.18 10:20

    Téved, aki azt hiszi, hogy a startupoláshoz elsősorban pénz kell. A startupok legfontosabb jellemzője az ötlet. Ezt semmiféle állami támogatás és vállalkozói környezet nem tudja helyettesíteni. Kell továbbá egy cégvezetési filozófia, nem véletlen, hogy a legtöbb (it) startupot volt izraeli katonák rakják össze, ugyanis az izraeli hadsereg a fegyelmezettsége mellett közismerten lapos hierarchiájú és liberális, ezt viszik tovább a cégekbe (ahol a legutolsó nemecsek is beszólhat Bokának, és meg is hallgatják). Az sem véletlen, hogy Németországban kevés a startup, viszont jóval több a spin-off, amelyek mögött mindig rögtön van egy piac – tehát nincs akkora kockázat, a vállalkozás erősebben kötődik a hierarchiához és a tradíciókhoz. Azt kell azért látni, hogy az utóbbi kiszámíthatóbb és kisebb kockázatú, mint a startup, ahol, hasonlóan mondjuk a klasszikus lemezkiadához, egy britney spears eltart ötven sikertelen senkit, ezért a befektetők nem ritkán évi 20-30%-os megtérülést várnak.

    Nehéz eldönteni, melyik áll jobban a magyaroknak. Lelkialkat és céges struktúra szempontjából talán a spinoff. Ha a találékonyságot nézzük, a startup, de ehhez kevés a kockáztatási kedv és a biztonsági tartalék. A magyarországi spinoffokat viszont blokkolják a nagy hozzáadott értéket termelő befektetők (ez nem konteó, hanem tény), tehát itt lehetne törvényalkotással közbelépni. A startupoknál pedig érdemes figyelni a buborékra, eléggé szórva van manapság a pénz, gyakorlatilag egy színesebb prezentáció és nulla termék alapján lehet pénzt guberálni, ez pukkanni fog. Viszont a startupolást lehetne tanítani, mi a lean, hol fogod megszopni, hogy kell időt beosztani, mibe mennyi energiát kell/érdemes beletenni, hogy kell üzleti tervek készíteni, és még sorolhatnám. Ide sem elsősorban pénz kell, hanem valami inkubátorféle.

    Összességében tehát az állam szerepe a startupolásban minimális lehet, és minimális is kell legyen. Aki az államon kéri számon, mint a cikkíró, az nem tud szabadulni attól a reflextől, hogy az állam majd elintézi. A startupok tipikusan nem ilyenek.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-177970)
    Loading...
  43. nerángass szerint:
    2013.11.18 11:09

    hvg.hu/kkv/20131105_Allamvallas_lesz_a_vallalkozas

    “A Budapest HUB munkacsoport a Nemzetgazdasági Minisztérium megbízásából elkészítette a hazai garázsvállalkozások hitvallását, amiben javaslatokat fogalmaznak meg a hazai ökoszisztéma kialakítására. A munkacsoport tagjai szerint a vállalkozások ösztönzésében még sosem volt ilyen együttműködő az állam, sőt egyenesen a kereszténységre megtérő Nagy Konstantin római császárhoz hasonlították az állam képviseletében jelenlévő Cséfalvay Zoltán gazdaságstratégiáért felelős államtitkárt.”

    hvg.hu/kkv/20131105_Csefalvay_Budapest_2020ra_startup_fovaro

    “Cséfalvay Zoltán hangsúlyozta, hogy a start-up világban az államnak katalizátor szerepe van, nem vesz részt a folyamatokban, csupán elősegíti azokat. Hozzátette: amennyiben a 2014-2020 közötti időszakban az uniós forrásoknak a programozását, felhasználását előkészítő irányító hatóság az illetékes szaktárcákhoz kerül – ez esetben a gazdaságfejlesztési a gazdasági minisztériumhoz -, az garancia arra, hogy az ismertetett tervek megvalósulnak. “

    Nagy Konstantin, mondják a “független” szakértők, he ? Ez egy akkora lóláb, hogy egy afrikai elefánt is megirigyelheti. Ez a katalizátorkodás,inkább valamiféle forrasztéknak ( v.ö.superglue ) tűnik, a “közpénz nem vész el csak közgépesedik” ipari folyamatában

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-177971)
    Loading...
  44. jotunder szerint:
    2013.11.18 11:52

    @Toma01: a Lendület a tudományos alapkutatásról szól. az MTA projektje. nem lehet cél a rövidtávú hasznosulás. az egy másik dimenzió. általában egészen más típusú emberek, más típusú finanszírozás kell hozzá.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-177972)
    Loading...
  45. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2013.11.18 11:52

    @nerángass:

    A vállalkozásokat megölik,
    betiltják, nonprofitra kényszerítik, rabosítják, államosítják,

    azután kijelölik a munkanélküli családtagot, aki a területen a család képviselője lesz.

    Adnak neki monopoltörvényt, közpénzt, paripát, fegyvert,

    vállalkozónak szólíjják,

    és ezt nevezik …. piaci hitre térésnek.

    Én inkább valami törzsi hódoltságnak nevezném,
    mint a török szultánságot.

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-177973)
    Loading...
  46. vakapad szerint:
    2013.11.18 16:30

    @Toma01:

    Mint az köztudott, a kutatásnak két fajtája létezik. Az alapkutatás és az alkalmazott kutatás. Az alapkutatás jellemzője, hogy az ember azt kutatja, ami az eszébe jut, gyakorlatilag hasznosítható eredményt nem várnak tőle, és ezt a kutatást nemeslelkű (és pénzes) mecénások, napéldául az állam fizeti merő önzetlenségből, az alkalmazott kutatásé pedig, hogy az célirányos, valamely termék kifejlesztésére/jobbítására törekszik, és mögötte egy cég áll (általában nagy cég, sok-sok pénzzel). A Lendület program célja az előbbi.

    Előfordulhat természetesen, hogy az alapkutatás olyan eredményre jut, amely a gyakorlatban is hasznosítható, de általában nem, és nem is ez a cél. Mivel azonban a jelenleg hasznosított tudásunk mind valamely korábbi alapkutatás eredménye, ezeknek természetesen van értelme, mégpedig az, hogy a déd-, ük- és egyéb unokáinknak is lehessen hasznosítani valója.

    A szóban forgó hozzászólást egyébként eléggé el nem ítélhető módon „politikai” célból írtam.

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-177974)
    Loading...
  47. jotunder szerint:
    2013.11.18 16:43

    @vakapad: Meg az alkalmazott kutatasok tobbsege sem iranyul kozvetlen hasznositasra.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-177975)
    Loading...
  48. vakapad szerint:
    2013.11.18 17:21

    Hát, utána néztem ennek a BudapestHUB-nak. Nopersze (mondanom se kell), rögtön egy negatív hozzáállásba botlottam:

    insiderblog.hu/cimke/budapest-hub/

    Érdemes elolvasni az utolsó két bejegyzést. Példa:

    „Ha nemes a cél, akkor igenis többfajta pólust és szereplőt kell bevonni – szerintem.
    És talán akkor nem egy szűk elit veszi át a start-up világ és az állam közötti kommunikációt. Akkor nem egyedül Valner Szabolcs (bocs, nem a személyével van bajom!) fog előadást tartani arról, hogy a start-up-ok mit akarnak. Nem kivételezettek kerülnek a start-up támogatások fókuszába, nem csak ők nyerhetnek. Hanem az az ökoszisztéma kap teret, amely az elmúlt években elkezdett kiépülni és szárba szökkent. Magától. Az állam nélkül.”

    Az ÁLLAM persze a vadvirágot is leszedi. Kell neki otthon, a vázában. Még vizet is kap, ha jól viselkedik.

    Hiv.: [@vakapad:](#comment-177976)
    Loading...
  49. xxylon szerint:
    2013.11.18 21:17

    @vakapad: az alapkutatas feladata az alkalmazott kutatashoz a megfelelo emberanyag kikepzese. Ha belegondolsz ez a klasszikus palya egy kutatonak, proffal meg egyetem alatt valami alapkutatasban szuttyog aztan amikor mar jol megy neki/megszerezte a fokozatat akkor megy iparba penzt keresni.

    Hiv.: [@xxylon:](#comment-177977)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@sandy-gravity: ez egy meglehetősen kínos szelleme…
  • ijontichy on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: : Azt @kettes követte el. Korai szocia…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekMár 2014-ben... :-( https://telex.hu/belfold/2026/…
  • sandy-gravity on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Tudományon kivülről ez igy látszik: https://hungar…
  • hakohen on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból). Mintha a kedves kollégák nem tudnának olvasni. H…
  • fortin2 on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@jotunder:: éppen az a kérdés, hogy mihez tudunk a…
  • ipartelep on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Hiv.: @jotunder: Tehét egy úgynevezett Orbán-féle…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Erről valóban nem beszélt, de azt szerintem elég j…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@fortin2: olyan tudásról lenne szó, ami Magyarorsz…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@mzoltan:](#comment-354637) nem beszélt arról, hog…
  • Grrr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Az AI használata fogja most a termelékenységet és…
  • jotunder on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: beszélsz itt hülyeségeket, rémisztő. :…
  • fortin2 on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@poszt: Emlékszik itt még valaki az ESS projekre/p…
  • wolff on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Ugye, Krauszról pontosan tudjuk - molekuláris ujjl…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@ipartelep: Tanács Zoltán megszólalása nagyon remé…
  • ipartelep on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)https://www.facebook.com/tanacszoltan.tisza/posts/…
  • mzoltan on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)A 444 cikke szerint évre bontva ez az összeg (amit…
  • labrys on Viccországban bejelentenekYa nos chingamos :)
  • labrys on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Arányok.
  • labrys on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@jotunder: elvi és általános szinten teljesen igaz…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról."I'm not looking to have somebody go independent."…
  • nyulambator on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@jotunder: És ha a göréysége jelentős mértékben a…
  • jotunder on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@labrys: az a kérdés, hogy egy bíróság hogyan ítél…
  • ijontichy on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)@nyulambator: : "Kell oda pénz" Ja, mert tény, hog…
  • aerduloensamtonight on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)A tiltakozók a kuratóriumi tagok. A kuratóriumi ta…
  • nyulambator on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Kell oda pénz, de csak akkor, ha már garantálható,…
  • tamspatrik on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Úgy látom, hogy az alapítvány békülékeny hangnemet…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekMindeközben: Indul az "Operation: A Haza nem lehet…
  • Podvinecz marsall on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről: @Grrr: (széljegyzet: Karajan árja-nagynémetező k…
  • ipartelep on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlA pincér megint közbeszól. Én azt gondolom, hogy h…
  • apokalipszistmost on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlha valakitől szeretnék tanulni a a választási rend…
  • labrys on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@tubarozsa: a szakmai részével teljesen egyetértek…
  • tubarozsa on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlA nem létező tudományos teljesítménye miatt problé…
  • repulo on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlMráz Romulus Augustulus.
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlAz ELTE summa cum laude PhD-vel jutalmazott nem ol…
  • vattablz on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlMiért? Illés Zoltán egyenesen a CEU-n oktat(ott).…
  • naki on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlNewton is egy kicsinyes, bosszúszomjas kretén volt…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Mondjuk a Tisza István majd' akkora ge…
  • nyulambator on Orbánék megtámadták Barabási Albert-LászlótSzinte napra pontosan öt év telt el: https://www.s…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Sokba van egy TV. Ki tudja, meddig t…
  • Grrr on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@Geo: Itt van az obligát "Azért egy Carl Schmitt,…
  • tgr on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlAz önmagában jó dolog, ha ideológiailag sokszínű a…
  • Grrr on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlKíváncsi lennék én is, hogy hogyan hozták ki a szá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAmikor túl alacsony a vérnyomásom, a Hír TV-n a Pa…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekKíváncsi vagyok (valójában kicsit sem), mit lép az…
  • Geo on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlNem rossz szakember - de mint tudjuk, a nácik is e…
  • aerduloensamtonight on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlNem a téves mérés a gond... "Mrázt kollégái ugyani…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@jotunder: Nem a Buddha esete volt a hír (bár neke…
  • mzoltan on Mráz Ágoston Sámuel ügyérőlÉrzelmileg érthető a felbuzdulás a "fasiszta állam…
  • jotunder on Mráz Ágoston Sámuel ügyéről@nyulambator: én csak azt írtam, hogy "hm". ismere…

Posztrulett

Mit is csinált a BBC Trump beszédével

„We’re going to walk down to the Capitol and I’ll be there with you, and we fight. We fight like hell.” Ezt lehetett hallani a BBC-n Donald Trump szájából. Ez a 2021. január 6-i beszédről szóló dokumentumfilm részlete volt, és arra engedett következtetni, hogy Trump közvetlenül ráuszította a tömeget a Capitoliumra. A valóság az, hogy …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Virág et.
  • janszemwordpress
  • ervsebeszet
  • Podvinecz marsall
  • trbnt
  • naki
  • azuccahirmondoja
  • incze
  • esztre
  • tulajdonkppen
  • gornyo
  • Tyto
  • wolff
  • ipartelep
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • annokkk
  • Grrr
  • Gaboxhrr
  • repulo
  • szabol25
  • lgombb
  • jotunder
  • mzoltan
  • kisa
  • Morp65
  • onehumanoid
  • ijontichy
  • Tehenész
  • labrys
  • Czifra Zoltán
  • apokalipszistmost
  • jelbeszed
  • sgtpotrien
  • SMFB
  • hakohen
  • torzsmokus
  • muaddib00
  • micike mici
  • bvr
  • László Majoros
  • princeghostly1c74fbc695
  • KennyOMG
  • istván orovecz
  • Tiborné Tóth
  • aromo44
  • sandy-gravity
  • jack_of_all_trades
  • Psakreff
  • kiazmármegint
  • Judit Merényi
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d